• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:45
CerandoX.nl schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:52:
[...]

Je bijt?

Achtercamera: Triple 48MP-systeem (wide, ultrawide, telephoto)
Voorcamera: 24MP Center Stage, Dual Capture
Batterij: 5088mAh 40w, Qi2 2.2 25W
Scherm: 3000 nits met Ceramic Shield 2
Ram: 12GB
Soc: A19 Pro met Vapor Chamber koeling
Verbinding: Wifi 7, Bluetooth 6
Behuizing: Aluminium, fungeert als heatsink, Ceramic Shield 2 op achterkant.

Ik vind dit behoorlijke upgrades, misschien ben ik nog wat vergeten. Dat het voor jou geen goede upgrades zijn, prima. Wat hadden ze dan moeten doen om je tevreden te stellen?
Zonder een hele discussie te willen starten: de enige upgrade voor mij is de batterijduur. De overige zaken heb ik in de 13PM nooit ervaren als onvoldoende. Een uitzondering daarop is de camera, maar die zou destijds ook al top geweest zijn in die generatie, maar tenzij je de ideale lichtomstandigheden hebt en RAW kiest, zijn die belabberd. Dat was bij de 14 tot en met de 16 niet beter als ik vergelijkende foto's in moeilijkere omstandigheden bekijk.

Het design en de selectie aan kleuren zijn een dikke "downgrade".

Rationeel bekeken heb je me geholpen, want dan zal de reguliere 17 misschien beter bij mij passen en dan doe ik wat leuks met het uitgespaarde bedrag :)

• sanne1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:13
Gery schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:46:
[...]

Dat durf ik niet aan voor een toestel van die prijs. Mijn gsm valt (bijna) nooit, maar je zal zien dat het dan binnen de week prijs is 8)7
Mee eens gebruik altijd een case. Vind het zo jammer dat er geen fatsoenlijke leren hoesjes te koop zijn. Als je zo’n kleine €1,500 moet betalen, zou je verwachten, dat er in de zelfde kleuren leren hoesje zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:21

JB

Cédric roelt!

sanne1 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:43:
[...]

Mee eens gebruik altijd een case. Vind het zo jammer dat er geen fatsoenlijke leren hoesjes te koop zijn. Als je zo’n kleine €1,500 moet betalen, zou je verwachten, dat er in de zelfde kleuren leren hoesje zijn?
In dat kader, is er nog geen topic voor accessoires? @mprkooij komen deze pas na vrijdag of welke stelregel wordt daarvoor gebruikt op GoT?

Ik zoek zelf een leren sleeve / pouch zoals Sena ze maakte... zal wel weer een kansloze missie gaan worden

Mijn boefje is liev!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:18

amphora

Websites & Fotografie

Flying schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:43:
[...]

Zonder een hele discussie te willen starten: de enige upgrade voor mij is de batterijduur. De overige zaken heb ik in de 13PM nooit ervaren als onvoldoende. Een uitzondering daarop is de camera, maar die zou destijds ook al top geweest zijn in die generatie, maar tenzij je de ideale lichtomstandigheden hebt en RAW kiest, zijn die belabberd. Dat was bij de 14 tot en met de 16 niet beter als ik vergelijkende foto's in moeilijkere omstandigheden bekijk.

Rationeel bekeken heb je me geholpen, want dan zal de reguliere 17 misschien beter bij mij passen en dan doe ik wat leuks met het uitgespaarde bedrag :)
Op wat voor upgrades had je dan gehoopt waardoor je een upgrade wel de moeite waard zou vinden? Dat ie op waterstof zou werken? 5000 nits? M4 chip? Camera met verwisselbare lenzen?

Soc/Ram/Wifi vind ik zelf ook niet echt belangrijk overigens, loop met m'n 15 Pro nog lang niet tegen de grenzen aan, maar ik fotografeer graag dus betere camera's altijd welkom.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:20
Weet iemand wanneer het embargo verloopt en we de eerste reviews kunnen verwachten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:53
JB schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:52:
[...]

In dat kader, is er nog geen topic voor accessoires? @mprkooij komen deze pas na vrijdag of welke stelregel wordt daarvoor gebruikt op GoT?

Ik zoek zelf een leren sleeve / pouch zoals Sena ze maakte... zal wel weer een kansloze missie gaan worden
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:13

TheFirepit

Vuurbal

Johan Bogle schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:43:
[...]
Binnen een week nadat ik mijn 14 pro max uit het hoesje had gehaald viel die op de grond en was de hele achterkant kapot. Om te maken was iets van 600 euro dus maar zo gelaten. Toch maar weer een hoesje voor de 17
Valt dat dan niet onder de Care+ of had je die niet?

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:45
Iemand die weet hoe inruilen iPhone gaat als je online bestelt? Heb nog een PM 13, die wil ik inruilen (ben nog op vakantie). Maar wil alle authenticators etc overzetten. Krijg je eerst je nieuwe binnen en dat je de oude later terug stuurt ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:40

rammes

koekebakker 1e klas

Je hebt een week ongeveer om terug te sturen

Ik zou het doen!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:41
TheFirepit schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:09:
[...]

Nee joh. Care+ vind ik duur. Ga toch niet 15 per maand betalen daarvoor? 299 voor twee jaar is 21% bovenop de prijs van de max.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:54
TheFirepit schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:09:
[...]

Een goede inboedel / reisverzekering dekt dit ook. En als je geluk hebt vergoeden sommige verzekaars 100% het eerste jaar na aankoop!

Zucht...

• CerandoX.nl
  • Laatst online: 16:55

CerandoX.nl

Vides

Flying schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:43:
[...]

Ieder zijn of haar mening. Is geen discussie voor nodig, wat voor de één belangrijk is, is voor de ander niet belangrijk.

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Gisteravond ook met interesse het event gekeken, want m’n eerste gen AirPods Pro en iPhone XS Max zijn nu toch echt aan vervanging toe.

Toen de Air voorbij kwam dacht ik direct: yes, dit is ‘m! Ik ben fan van smalle vormfactors en vind eigenlijk alles na de 11 Pro niet echt mooi meer. Maar goed… zodra die magnetische powerbank voorbij kwam, was het enthousiasme alweer snel bekoeld 😅

De 17 Pro Max vind ik ook niet bepaald een schoonheid, maar dat wordt ‘m waarschijnlijk toch. Ga voor de 512 GB versie, zodat ik weer jaren vooruit kan. Benieuwd of ik er opnieuw 7 jaar uit weet te persen, net als met m’n huidige toestel.

En dan de kleuren… pff. Blauw vind ik saai, de grijs/witte had eerst mijn voorkeur, maar ik moet zeggen dat die oranje toch steeds meer de winnaar lijkt te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19:19
Ik begin de iPhone 17 steeds meer als een betere keuze te zien. Zelfde bezels, hetzelfde scherm, 120Hz, en een sterke chip. Misschien laat ik de Air toch links liggen en ga ik voor deze, of misschien zelfs voor een iPhone 16 Pro, die je nu waarschijnlijk steeds goedkoper kunt vinden. Moeilijke keuze… zeker omdat ik al jarenlang Android-gebruiker ben.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Gery schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:44:
[...]

Zit nu ook op 13 pro en wou naar de 17 pro. Maar prijsverschil met de gewone 17 is bijna niet verantwoordbaar. Alleen is in mijn hoofd van pro naar niet-pro een stap terug.
Beetje fomo (terwijl ik toch maar 10% van de capaciteiten van zo'n telefoon gebruik).
Maar ff wat reviews afwachten eerst.
Dit is exact waar ze op je emotie inspelen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 10-09 23:32
De Apple iPhone 17 is echt erg goed (goede, CPU, 120Hz ProMotion scherm, 256GB, goede kleuren, etc.). De iPhone Air heeft de gadget factor, maar een te kleine accu anno 2025, denk ik. En de bezuiniging op speakers is ook jammer, maar logisch. De iPhone 17 Pro is gewoon een lelijk design en geen chique kleuren, nog duurder ook en eigenlijk alleen voor de camera een argument.

Een Apple iPhone 16 Pro voor minder geld of een Apple iPhone 17 lijken de logische keuzes.

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 10-09-2025 18:04 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:30
DeJurist schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:02:
Ik begin de iPhone 17 steeds meer als een betere keuze te zien. Zelfde bezels, hetzelfde scherm, 120Hz, en een sterke chip. Misschien laat ik de Air toch links liggen en ga ik voor deze, of misschien zelfs voor een iPhone 16 Pro, die je nu waarschijnlijk steeds goedkoper kunt vinden. Moeilijke keuze… zeker omdat ik al jarenlang Android-gebruiker ben.
Ik heb ook al even gekeken naar een 16 Pro. Qua prijs redelijk vergelijkbaar met de 17.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

• madamewijnen
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:20
Is er een speciaal los topic voor pre-orders en bezorgdata?

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
madamewijnen schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:01:
Is er een speciaal los topic voor pre-orders en bezorgdata?
Daar zat je vorig jaar toch ook in, dus dat zou je moeten weten. ;)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:52
Ik weet het nog niet. Ik vind blauw heel lelijk (in het algemeen) en de zilveren vind ik flets. Oranje spreekt wel aan, maar het valt ook weer erg op. En ik gebruik altijd een hoesje, die kleur moet dan wel matchen zodat het niet lelijk wordt.

Juich het toe dat ze eens wat anders doen, net als vroeger met Jobs, maar ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vind dat zwart ineens niet meer bestaat.

Voor de rest zal ik het toestel toch eerst in real life willen zien voor ik iets koop. Zeker met een nieuw design. Ben wel erg benieuwd naar de nieuwe hoesjes, de vorige FineWoven wat echt afschuwelijk qua gevoel en kwaliteit. Ben benieuwd of ze dat opgelost hebben. Ik mis nog steeds het simpele leren hoesje wat er zonodig uit moest om nonsens redenen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Drardollan schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:19:
Ik weet het nog niet. Ik vind blauw heel lelijk (in het algemeen) en de zilveren vind ik flets. Oranje spreekt wel aan, maar het valt ook weer erg op. En ik gebruik altijd een hoesje, die kleur moet dan wel matchen zodat het niet lelijk wordt.

Juich het toe dat ze eens wat anders doen, net als vroeger met Jobs, maar ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vind dat zwart ineens niet meer bestaat.
Ben ook benieuwd naar het blauw in daglicht. Titanium heeft ook een blauwe schijn maar wel donderker. Zelfde met de zwarte 13Mini van mijn werk, die is ook niet echt zwart maar meer heel donkerblauw.

De 17Pro ook wel wat lichter-donker-blauw…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Drardollan schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:19:
Deze combo zou ik doen als ik een iPhone 17 Pro zou kopen:

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Is de iPhone 17 zwart en wit en het zelfde kleur zwart en wit als de iPhone 16 of het weer net anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Sinan10 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:33:
Is de iPhone 17 zwart en wit en het zelfde kleur zwart en wit als de iPhone 16 of het weer net anders?
De kleurennaam is hetzelfde (wit en zwart).
iPhone 17 wit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvDDXoikQ5gXy9Bm641-x9VVE6U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yp126O4vWvZiyrfHewyyuTr7.webp?f=fotoalbum_large
iPhone 16 wit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCCaQnKDMAyh1AysjMUNr9oqVqY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YcnjhaU6E2A19vwnGvxWkmlh.webp?f=fotoalbum_large
iPhone 17 zwart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PLXgxPBaSjpL9liVQ8MtQFlO_w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ubGCF1aftRv6m25JlyMkwsOC.webp?f=fotoalbum_large
iPhone 16 zwart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0EkqRn55EoL7NkNonkz7HVcrkA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OvT3tmPfMm5kVfFEBhOKeooQ.webp?f=fotoalbum_large

• Bestseller
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15:11
Zou die vapor chamber ook helpen bij het gebruik op een warme dag?
Ik merk dat ik mijn iPhone 13 Pro maar 2 minuten hoef te gebruiken op een warme dag (25 graden) in de schaduw en het scherm dimt al enorm. In de volle zon is dit nog sneller. Dit is al vanaf dag 1 en er kan ook geen defect gevonden worden, behalve dat het toestel oververhit raakt door te temperatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:02
Mog schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:33:
[...]
Ze is niet meer vrij hoor... :+

• BruceLee
  • Laatst online: 17:07

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik ga voor een 17 pro max silver deze keer maar. de apple hoesjes vind ik niks weet iemand of pitakagermany snelle shipping heeft richting Nederland.?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• JB

JB

Cédric roelt!

Weet iemand of de MagSafe powerbanks gewoon passen qua uitlijning op de nieuwe Pro? Alleen het Apple logo hebben ze naar beneden gedaan toch, om in het midden van het glas te komen? Volgens mij past eea niet zomaar op de iPhone Air

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:01

_Christiaan_

Master of SOG

DonRoger schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:27:
Hmmm, ik had mijn 15 Pro destijds via de recycle-deal bij Odido gehaald, dus die lever ik waarschijnlijk weer in. Twijfel nu echt tussen de 17 en de 17 Pro. Ik vraag me af of ik die telelens wel echt ga missen, terwijl je qua batterij sowieso flink vooruitgaat. Die extra €360 voor alleen een telelens, 4GB extra RAM, vapor chamber en een iets betere chip… weet niet of ik dat het waard vind. Benieuwd of er meer mensen van de 15 Pro naar het 17 base model overstappen. :P
Ik zit zwaar te overwegen om dit keer al na 2 jaar over te stappen. Van 15 pro naar de base 17. Belangrijkste is dat die nu ook 120Hz heeft. Ik zie genoeg reden dit keer:
  • Belangrijkste: Veel betere batterij. Ben altijd wat teleurgesteld geweest in de batterij van mijn 15Pro.
  • 256 GB opslag ipv 128
  • Betere krasbestendigheid (als we apple mogen geloven...)
  • speciale camera knop
  • Betere front cam
  • Wind noise reduction
  • 3000 nits (15 pro had 2000)
  • iets dunner, iets groter
Nadelen: geen 3x optical (gebruik je toch digital...), USB2 (gebruik ik zelden), geen ProRes enzo (gebruik ik nooit). A19 (vs a17 pro). Maar ik speel nooit spelletjes en ik doe geen zware shit op mn telefoon. Vergeet ik nog iets?

De upgrade kost ongeveer 400 euro en daarvoor heb je een verse telefoon zonder krassen met verse batterij. Die van mij staat nu op 90%, een nieuwe batterij is ook weer €109 dus eigenlijk kost de upgrade maar €300.

NOSIG

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is een 17 een verbetering tov de 15 pro?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Een van de betere video's over de nieuwe iPhones. Vanuit het perspectief van een foto/videograaf.

• TNSN
Ferra schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:29:
Is een 17 een verbetering tov de 15 pro?
Die vraag stel ik me zelf ook, een 17 Pro valt af want te zwaar en niet mooi.
iPhone 17 of een iPhone Air dus.. of nog een jaartje door met de 15 Pro.

Moeilijk moeilijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
Jullie ook opgevallen dat er werkelijk niemand in al de promo filmpjes van Apple de camera control button gebruikte?

Ik zie dat binnen 1-2 jaar gewoon verdwijnen net zoals 3d touch.

• MitchelFC
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:22
Ik twijfel tussen de iPhone 17 & 17 Pro, zal die camera echt zoveel verschillen qua kwaliteit denken jullie?

http://www.instagram.com/mitcheldenkers

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:57
Hebben mensen hier de overstap gemaakt van de Pro Max versie naar de Pro?

Tevreden over de keuze? Ik zou het voornamelijk doen voor de afmetingen, heb al jaren een PM.

Ik ga mijn 15PM sowieso vervangen aangezien ik niet tevreden ben over de koeling + op zonnige dagen zie ik amper mijn scherm.

Nu aan het twijfelen om een 17pro te nemen of de Pro Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
JB schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:27:
[...]
Ben ook benieuwd naar het blauw in daglicht. Titanium heeft ook een blauwe schijn maar wel donderker. Zelfde met de zwarte 13Mini van mijn werk, die is ook niet echt zwart maar meer heel donkerblauw.

De 17Pro ook wel wat lichter-donker-blauw…
Klopt, Titanium heeft een hele andere gloed. Zelf zie ik het nooit door het hoesje :)

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
MitchelFC schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:44:
Ik twijfel tussen de iPhone 17 & 17 Pro, zal die camera echt zoveel verschillen qua kwaliteit denken jullie?
Er zijn grote verschillen ja. De zoomlens heb je al helemaal niet en de ultrawide is 12mp ipv 48.
Op de main camera zal er niet veel verschil zitten. Bekijk even hoeveel je die 2 andere lenzen gebruikte. Bijna nooit? Koop dan de gewone 17

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik denk het niet. Je gaat inleveren op zoomkwaliteit, want geen telelens, maar dat weet je vooraf. En voor de main wide lens en ultrawide lens zit er technisch gezien wel verschil tussen, maar eigenlijk zijn de camera's al een aantal jaar heel goed dat de gemiddelde persoon dat niet eens merkt. Allebei de lenzen op de 17 zijn 48 MP, dus voor de resolutie hoef je het ook niet te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Uniciteit op 10-09-2025 20:48 ]

• Drardollan
No brainer, ja. De extra lens en betere camera’s maken al jaren het verschil. Sinds mijn eerste Pro (de 11) heb ik nooit meer een fotocamera aangeraakt.

Het is wat mij betreft het grootste verschil tussen de normale en de Pro. Ik heb het er voor over, maar het is wel een flinke hand geld.

• Drardollan
Mog schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:33:
[...]

[YouTube: New Apple CROSSBODY]
Die combi, los van dat achterlijke koordje, is inderdaad mooi. Mijn twijfel is of het niet teveel opvalt, dat zit niet echt in mijn aard. Ik heb graag dure en luxe toestellen, maar draag dat liever niet actief uit. Daarom eigenlijk altijd zwart met een onopvallend hoesje.

Mogelijk moet mijn aard wat veranderen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:47:
[...]

No brainer, ja. De extra lens en betere camera’s maken al jaren het verschil. Sinds mijn eerste Pro (de 11) heb ik nooit meer een fotocamera aangeraakt.

Het is wat mij betreft het grootste verschil tussen de normale en de Pro. Ik heb het er voor over, maar het is wel een flinke hand geld.
Toch een korreltje zout, een van de foto’s die ik het leukst vind om te bekijken op mijn telefoon heb ik geschoten met een iPhone 6s zonder alle fancy camera’s en zoom. Zal vast technisch allemaal niet goed zijn maar ik heb er wel plezier van.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Drardollan schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:49:
[...]

Die combi, los van dat achterlijke koordje, is inderdaad mooi. Mijn twijfel is of het niet teveel opvalt, dat zit niet echt in mijn aard. Ik heb graag dure en luxe toestellen, maar draag dat liever niet actief uit. Daarom eigenlijk altijd zwart met een onopvallend hoesje.

Mogelijk moet mijn aard wat veranderen 8)
Begin bij Hermes. Deze Brides de Gala Pixel scarf 100 past perfect bij jouw nieuwe Cosmic Orange iPhone 17 Pro en kost slechts €895.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7BH0wqOjRrrKd3z2nfVaiTs6im0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4AVVKG9YsrHj55tytJnVzweH.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Mog schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:54:
[...]

Begin bij Hermes. Deze Brides de Gala Pixel scarf 100 past perfect bij jouw nieuwe Cosmic Orange iPhone 17 Pro en kost slechts €895.

[Afbeelding]
Hoe kom je aan mijn foto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mog schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:30:
[YouTube: iPhone 17: Photographer's Reaction]

Een van de betere video's over de nieuwe iPhones. Vanuit het perspectief van een foto/videograaf.
Indrukwekkend hoeveel minder ruis er op de achtergrond is, bij de 17Pro tov de 16Pro. Serieus indrukwekkende cameralenzen zo lijkt.

Mijn boefje is liev!

• Drardollan
SirLenncelot schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:52:
[...]

Toch een korreltje zout, een van de foto’s die ik het leukst vind om te bekijken op mijn telefoon heb ik geschoten met een iPhone 6s zonder alle fancy camera’s en zoom. Zal vast technisch allemaal niet goed zijn maar ik heb er wel plezier van.
Mijn beste foto ooit komt van een 11 Pro.

Maar ik durf wel te zeggen dat zo een heel groot deel van alle huidige telefoons het afleggen tegen mijn 16 Pro. Fotograaf en film regelmatig op feestjes en festivals en als ik dan het materiaal van vrienden voor ogen krijg…. Echt beroerd. En dat is mij wel iets waard om voor te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Gisteren was ik trouwens wat teleurgesteld over de weinige verbeteringen in features in de 17 Pro tov de 16 Pro. Ik denk dat dat vooral kwam doordat de iPhone 17 wel een flinke stap maakte, toen begon ik een beetje te hopen op wat extra’s tov de geruchten.

Na een nachtje slapen maakt het allemaal natuurlijk niet zo veel uit en denk ik dat ik toch voor een 17 pro ga. En dan vooral omdat ik de kleurtjes van de normale 17 niet ju-van-het vind.

Bij de pro twijfel ik tussen de ingetogen donkerblauwe of knallen met de oranje met een wit hoesje…. Levensbeinvloedend ekeuzes natuurlijk 😋

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mijn wenslijstje:
  • iPhone 17 Pro Max, 2 TB, Kosmisch Oranje
  • TechWoven hoesje met MagSafe, Siennabruin
  • Crossbodykoord, Oranje
  • USB‑C-lichtnetadapter van 30 W
  • AirPods Pro 3 met inscriptie
Totaal: €3.185

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:45
Mog schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:07:
Mijn wenslijstje:
  • iPhone 17 Pro Max, 2 TB, Kosmisch Oranje
  • TechWoven hoesje met MagSafe, Siennabruin
  • Crossbodykoord, Oranje
  • USB‑C-lichtnetadapter van 30 W
  • AirPods Pro 3 met inscriptie
Totaal: €3.185
En ik vond mezelf al duur met een iPhone 17 Pro, ultra watch 3 en airpods pro 3 van €2477. 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

sacaji schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:18:
[...]

En ik vond mezelf al duur met een iPhone 17 Pro, ultra watch 3 en airpods pro 3 van €2477. 😂
Oh ja, het horloge nog. Helemaal vergeten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bimbel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:33

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:28
2tb waar heb je dat in godsnaam voor nodig, hier 2TB icloud opslag voor mij en mijn partner en beide een iPhone met 128gb, nog nooit ruimte te kort gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:30
schumi1986 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:05:
2tb waar heb je dat in godsnaam voor nodig, hier 2TB icloud opslag voor mij en mijn partner en beide een iPhone met 128gb, nog nooit ruimte te kort gekomen.
Ik keek net op m'n 512gb iPhone, nog 400 over :+

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-09 09:05
schumi1986 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:05:
Het is een pro telefoon. Probeer eens een hoop 4K video's te maken. Dat gaat heel hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Molukker
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-09 17:42
Apple kennende wordt de zwarte kleur na een half jaar (spontaan) gereleased.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:30
PrimusIP schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:14:
[...]

Het is een pro telefoon. Probeer eens een hoop 4K video's te maken. Dat gaat heel hard.
Hier ook allemaal 4K, maar dan gaat het nog steeds niet hard. En dat met 2 kinderen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:28
PrimusIP schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:14:
[...]

Dat is ongeveer 40-50 uur aan videomateriaal hè, en als je dan toch zo pro bent laat je deze opnames niet op je telefoon staan maar ga je dit nabewerken en sla je dit op op een opslag schijf thuis.

Maar goed zolang hier mensen deze iPhone nemen om vervolgens te laten zien wat ze totaal aan euro’s gaan bestellen ga ik ervan uit dat het 2tb model enkel gekozen wordt om te laten zien hoeveel geld iemand te besteden heeft ;)

[ Voor 21% gewijzigd door schumi1986 op 10-09-2025 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-09 09:05
carpebios schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:16:
[...]

Hier ook allemaal 4K, maar dan gaat het nog steeds niet hard. En dat met 2 kinderen.
Maar in professionele context loop je best wel veel matriaal te maken. Dan denk ik snel aan youtibers en dergelijke, maar in de profesionele filmindustrie zie je de iphone pro ook wel gebruikt worden hier en daar.
Ik herinner me wel dat er met flink wat enthausiame uit de hoek van profs werd gereageerd toen je externe schijven makkelijk kon koppelen aan de iphone pro met goede snelheid, juist hier om.

Mijn iphone pro heeft 128GB die niet vol is. Maar ik ben ook geen pro gebruiker. Ik wilde gewoon een zoom lens en 120hz scherm.
Omgekeerd ken ik mensen die met een macbook van 128gb prima uit de voeten kan, ik vind mijn eigen 512gb al krapjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Maar als dat aluminium zo licht is, waarom weegt de 17Pro dan nog steeds meer dan een 16Pro?

Mijn boefje is liev!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:15
JB schreef op woensdag 10 september 2025 @ 23:21:
Maar als dat aluminium zo licht is, waarom weegt de 17Pro dan nog steeds meer dan een 16Pro?
grotere batterij?

• NouraA
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 13:36
Vorig jaar waren de reakties ook al een beetje lauw na de presentatie, veel mensen opperden toen een jaar te wachten want de 17 zou met grote veranderingen komen.
Ik heb de 16 pm en zou eigenlijk alleen 17
Pm willen, alleen vanwege de kleur. Ook al komt er een case om, wel leer van decoded

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:40
_Christiaan_ schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:14:
[...]

Ik zit zwaar te overwegen om dit keer al na 2 jaar over te stappen. Van 15 pro naar de base 17. Belangrijkste is dat die nu ook 120Hz heeft. Ik zie genoeg reden dit keer:
  • Belangrijkste: Veel betere batterij. Ben altijd wat teleurgesteld geweest in de batterij van mijn 15Pro.
  • 256 GB opslag ipv 128
  • speciale camera knop
  • Betere front cam
  • Wind noise reduction
Nadelen: geen 3x optical (gebruik je toch digital...), USB2 (gebruik ik zelden), geen ProRes enzo (gebruik ik nooit). A19 (vs a17 pro). Maar ik speel nooit spelletjes en ik doe geen zware shit op mn telefoon. Vergeet ik nog iets?

De upgrade kost ongeveer 400 euro en daarvoor heb je een verse telefoon zonder krassen met verse batterij. Die van mij staat nu op 90%, een nieuwe batterij is ook weer €109 dus eigenlijk kost de upgrade maar €300.
Dat zijn precies ook mijn beweegredenen. Ik game sowieso niet op de telefoon. Leuk, zo’n betere chip, maar ik ga het echt niet merken dat YouTube op de 17 misschien 0,1 seconde langzamer opent dan op de 17 Pro.

Toevallig is mijn batterij gisteren ook naar 90% gegaan. Volgens mij gaat de batterij van de 17 echt veel beter zijn dan die van de 15 Pro, die vind ik ook niet geweldig.

De betere USB in de Pro boeit me eerlijk gezegd ook niet, daar maak ik toch geen gebruik van, idem dito voor ProRes.

De telelens is eigenlijk het enige wat mij doet twijfelen om voor de Pro te gaan, die 8x zoom is misschien toch wel heel fijn.

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
sanne1 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:43:
[...]

Ik liep tegen hetzelfde aan. Na veel lezen en vergelijken, ben ik voor een Good Wilhelm Bruno hoesje gegaan. Deze zit al bijna twee jaar om mijn toestel. Het leer, het gevoel, de fit, de bescherming en de patina bevallen mij nog steeds erg goed.

Als ik voor een 17 PM ga dan haal ik zonder twijfel weer een hoesje van Good Wilhelm. Ik vind het mooi hoe het leer over het grotere camera eiland valt.

Mocht je via de zoekfunctie zoeken op 'Good Wilhelm' dan kom je een accessoirestopic tegen waarin ik toentertijd info heb gedeeld over het hoesje. Ook op MacRumors zijn er meer mensen die zo'n hoesje hebben geprobeerd (leather cases patina proud topic).

Flickr

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:30
_Christiaan_ schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:14:
[...]

• 256 GB opslag ipv 128
  • speciale camera knop
  • Betere front cam
  • Wind noise reduction

Ik speel met dezelfde overweging. De 16 Pro niet genomen, want vond de upgrade het niet waard, maar langer dan 2 jaar niet vernieuwen doe ik ook niet.

Belangrijkste is voor mij ook de accu, nu 87% health. Maar het scherm van de 15 Pro had toch ook 3.000 nits? Dat geeft de vergelijker in de Apple Store in ieder geval aan.

Weet iemand hoe de A17 Pro chip zich verhoudt tot de A19?

Normaliter ga ik altijd voor de Pro. Maar nu vind ik de Pro echt niet zo mooi en heeft de gewone 17 juist een serieuze stap gemaakt. Zelfs de Air is nog een optie, maar dan wel echt vanwege het nieuwe en de vormgeving.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Hmm na even te laten bezinken en 1e gevoel van "mwehh" en prijs na de launch neig ik nu meer naar de 17 Pro (Max) voor mijn vrouw en mezelf voor 2 eenvoudige redenen:

- Camera's verbetering incl. zoom mogelijkheden (= geredeneerd vanaf onze 11 pro toestellen)
- Batterijduur.

Change of mind komt vanuit de gedachte voort dat we lang met de telefoon willen doen en de camera veel gebruikt wordt. Onze spiegelreflex ligt te verstoffen op zolder sinds we ouders zijn en de 11 Pro hebben... :P

Vw de (veel) langere batterij duur komt de Max in beeld dat we ondanks de hoge uitgave we naar verwachting wel eenvoudig er +5 jaar mee moeten kunnen doen.

Ik hoef niet meteen morgen bij de 1e bestelling te zitten, dus verwacht dat ik rustig de reviews ga lezen komende periode v/d 17 pro (/max) en dan knoop door hak. :-)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:44
Voor de specs (cpu) hoef je het eigenlijk al jaren niet te doen maar de 19 en 19pro chipset verschillen zijn ook niet extreem, enkel gpu maakt het verschil. De reguliere 17 is dit jaar een bijzonder compleet en goed toestel zo lijkt het (y)

https://www.gsmarena.com/...nor_gains_-news-69431.php

• svencp
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 19:31
Ik heb nu een 14 Pro Max, maar met een hoesje en een magsafe wallet, is die toch echt te zwaar. Vandaar dat ik voor de 17 Pro ga, batterijduur is iets beter op de 17 Pro dan de 14PM en de camera's zijn toch wel een grote upgrade. Zeker met een gezinsuitbreiding, is een hele goede camera een mooie bijkomstigheid!

• JB

JB

Cédric roelt!

Morgen is het zover... toch maar een blauwe 17Pro dan? Pfff en dan in de lente zeker de zwarte introduceren. Dan word ik gek!

Mijn boefje is liev!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:44
Het wordt waarschijnlijk toch eens tijd om te upgraden. De sprong van mijn iPhone 8 naar de 16 zal al groot genoeg zijn, ik laat de 17 passeren. :+

• JB

JB

Cédric roelt!

BigF25 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:56:
Voor de specs (cpu) hoef je het eigenlijk al jaren niet te doen maar de 19 en 19pro chipset verschillen zijn ook niet extreem, enkel gpu maakt het verschil. De reguliere 17 is dit jaar een bijzonder compleet en goed toestel zo lijkt het (y)
Of de 17Pro gaat juist als een duveltje uit het doosje komen ivm alle warmte issues op de 15/16Pro en kan de socket ineens wel volledig worden benut (merkbaar?).

Al is het alleen al in de zomer etc, dat je geen loeiheet toestel vast hebt bij wat fotobewerkingen on the go :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LCS-p
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 12:24
Ik denk dat ik van de 14 pro naar de base 17 ga. Ik maak te weinig foto's om de (meerpijs van de) pro voor mijzelf te kunnen verantwoorden. De 4x zoom had leuk geweest, maar niet leuk genoeg om € 300 meer te betalen. Of zie ik iets over het hoofd buiten de telephoto lens, bijvoorbeeld het ontbreken van Lidar?

Enige puntje waar ik enigzins over twijfel is of ik over twee jaar niet die 4 gb RAM verschil ga merken, bijvoorbeeld bij toenemend (lokaal) gebruik van AI. Beetje koffiedik kijken maar misschien hebben jullie daar een mening over.

Onder andere omstanidgheden had ik wellicht een jaar overgeslagen, maar de 14 pro moet worden doorgeschoven naar dochterlief.

• Shifter3
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 11:53
Zijn er meer tweakers die hun IPhone zonder case gebruiken, en zonder screenprotector?

Ik zag altijd mensen die hun IPhone met 1 hand
Konden bedienen.
Maar mij lukte dit niet.
Ik vroeg mij altijd al af hoe dit kon?

Maar dit komt gewoon door de case en screenprotector die ik om mijn IPhone had.
De case en screenprotector maakt je IPhone veel dikker en groter.

Nu gebruik ik mijn IPhone zonder case en screenprotector.

Dit swipen met het toetsenbord lukt nu ook veel beter.

Je hebt gewoon veel meer gevoel over je IPhone.

Ik heb nog wat games opgestart op mijn IPhone.

[ Voor 6% gewijzigd door Shifter3 op 11-09-2025 09:39 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

Shifter3 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:27:
Zijn er meer tweakers die hun IPhone zonder case gebruiken, en zonder screenprotector?
Ja ik gebruik 'm altijd zonder case. Ik heb alleen een sleeve (nog zoekende) eromheen. Screenprotector na de iPhone X want hun zogenaamde onbreekbare glas krast als een malle. Ik geloof (nog) niet in de 3x better scratch resistant blabla op de 17 reeks... Ga toch meteen voor een screenprotector en als blijkt dat het glas inderdaad niet krast, kan die er zo af :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
JB schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:31:
[...]

Ja ik gebruik 'm altijd zonder case. Ik heb alleen een sleeve (nog zoekende) eromheen. Screenprotector na de iPhone X want hun zogenaamde onbreekbare glas krast als een malle. Ik geloof (nog) niet in de 3x better scratch resistant blabla op de 17 reeks... Ga toch meteen voor een screenprotector en als blijkt dat het glas inderdaad niet krast, kan die er zo af :)
Even wachten op de JerryRigsEverything screen scratch test :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LCS-p
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 12:24
Shifter3 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:27:
Zonder case en alleen aan het begin een protector. Als die vervangen moet worden dan laat ik hem er af, krijg hem dan nooit meer zo mooi als meteen bij het unboxen.

Voor mijn gevoel zijn telefoons bedoeld om zonder case te gebruiken, daar zijn ze toch op ontworpen? Case doet afbreuk aan dat ontwerp (wat je er verder ook van moge vinden) en sommige boze tongen beweren zelfs dat een case van negatieve invloed is wanneer je het geval laat vallen.

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:35
wilmundo schreef op donderdag 11 september 2025 @ 02:14:
[...]

Ik liep tegen hetzelfde aan. Na veel lezen en vergelijken, ben ik voor een Good Wilhelm Bruno hoesje gegaan. Deze zit al bijna twee jaar om mijn toestel. Het leer, het gevoel, de fit, de bescherming en de patina bevallen mij nog steeds erg goed.

Als ik voor een 17 PM ga dan haal ik zonder twijfel weer een hoesje van Good Wilhelm. Ik vind het mooi hoe het leer over het grotere camera eiland valt.

Mocht je via de zoekfunctie zoeken op 'Good Wilhelm' dan kom je een accessoirestopic tegen waarin ik toentertijd info heb gedeeld over het hoesje. Ook op MacRumors zijn er meer mensen die zo'n hoesje hebben geprobeerd (leather cases patina proud topic).
Jammer dat deze er (nog) niet is voor de iphone 17. Of ik kijk verkeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14:15
mprkooij schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:38:
[...]

En op de bend test van de Air :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

JSchut

.....

De twijfel slaat hier toe. Vooraf was ik er heilig van overtuigd dat ik de 17 pro max (oranje) zou nemen.

Wilde graag een grotere telefoon dus was de pro max een logische keuze. Echter... De 17 pro is ook iets groter qua scherm (0,2"). De batterij is een vooruitgang van 3200 -> 4,252. Dus moet ik wel echt naar de max of is de 17 pro prima.

Wilde eerst caseless gaan maar durf dat toch niet aan en dan wordt de max wellicht toch wat te groot.

En dan nog de kleur. Hoelang blijft oranje leuk. Kan ook een blauwe nemen met oranje case.

Nog 1 dag om over na te denken haha.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Shifter3
JB schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:31:
[...]

Maar als je de IPhone mini hebt dan kun je met
1 hand ook beter bij je scherm? Met 1 duim?
Het scherm is veel kleiner?
En daardoor kan je beter met 1 hand en duim?

[ Voor 6% gewijzigd door Shifter3 op 11-09-2025 10:08 ]

• mprkooij
Valyx_ schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:48:
[...]

En op de bend test van de Air :)
Ik vermoed dat de air erg stevig gaat zijn i.v.m. titanium. Spannend :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 19:32

Toppe

Oké ✅

mprkooij schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:50:
[...]

Ik vermoed dat de air erg stevig gaat zijn i.v.m. titanium. Spannend :9
Zack Nelson krijgt alles kapot, daarom maakt hij ook dat soort filmpjes...

Overigens mijn kinderen ook...

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 11-09-2025 09:52 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Laatst online: 00:13

TheFirepit

Vuurbal

mprkooij schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:38:
[...]

There are scratches at level 6 and deeper grooves at level 7. Zoals bij bijna elk scherm tegenwoordig dus 8)

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mprkooij
Wie belt even met Tim. Ze zijn deze iPhone 17 Pro vergeten aan te kondigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2sbmtY5YPd_VvrY1PpXUz1aqjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efSmCrergGS0RRzXR6dsbYZJ.jpg?f=fotoalbum_large

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:22
Vandaag komen hier de screenprotector en de case alvast binnen. Kan de iPhone zodra ie dr is, in ieder geval direct goed worden beschermd.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• Toppe

Toppe

Oké ✅

mprkooij schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:18:
Wie belt even met Tim. Ze zijn deze iPhone 17 Pro vergeten aan te kondigen.

[Afbeelding]
Het zou toch een stunt zijn als je met het bestellen opeens voor zwart kan kiezen :D

aint gonna happen

• mprkooij
Toppe schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:20:
[...]

Het zou toch een stunt zijn als je met het bestellen opeens voor zwart kan kiezen :D

aint gonna happen
Ik kan er nog steeds niet met mijn hoofd bij waarom er geen zwarte/grijze pro is aangekondigd. Is dat dan oprecht omdat ze die kleuren die er vorig jaar bij de Pro waren naar de Air hebben gebracht?

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

aint gonna happen
Ik word helemaal gek als die uiteindelijk nog komt in een later stadium. Dan eis ik een gratis swap!

Mijn boefje is liev!

• JB

JB

Cédric roelt!

mprkooij schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:21:
[...]

Ik kan er nog steeds niet met mijn hoofd bij waarom er geen zwarte/grijze pro is aangekondigd. Is dat dan oprecht omdat ze die kleuren die er vorig jaar bij de Pro waren naar de Air hebben gebracht?
Ook alle hoesjes-makers zijn er niet op voorbereid geweest, omdat al hun afbeeldingen veelal met de zwarte iPhone 17Pro zijn :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Shifter3 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:49:
[...]

Maar als je de IPhone mini hebt dan kun je met
1 hand ook beter bij je scherm? Met 1 duim?
Het scherm is veel kleiner?
En daardoor kan je beter met 1 hand en duim?
Klopt, ik wacht al jaren op de Mini Pro... maar ik trek met de duim het scherm naar beneden. Dat was gelukkig al geïntroduceerd bij de iPhone 6 en een paniekaanval minder na de 5S.

Mijn boefje is liev!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
[...]

aint gonna happen
Ik hoop het toch niet. Dbrand zal goeie zaken doen dit jaar.

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:47
Mijn vrouw heeft momenteen nog een iPhone 13, en die begint toch wat gebreken te vertonen. Ik heb gewacht op de keynote om de keuze te kunnen maken. Maar een nieuwe moet er sowieso komen, de vraag is even welke...
Ivm foto's maken zou ze nu graag naar een pro-model gaan en ze zou ook graag een groter scherm hebben.

De twijfel is nu om te gaan voor een iPhone 16 pro Max (256GB(, welke te koop is voor 1.286,00.
Of te gaan voor de 17 Pro, welke ongetwijfeld een stuk meer kost.

Zijn er argumenten waarom de 17 Pro max een stuk beter is dan de 16 Pro max welke het extra bedrag zouden rechtvaardigen?

[ Voor 5% gewijzigd door mister9 op 11-09-2025 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shifter3
JB schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:00:
[...]

Klopt, ik wacht al jaren op de Mini Pro... maar ik trek met de duim het scherm naar beneden. Dat was gelukkig al geïntroduceerd bij de iPhone 6 en een paniekaanval minder na de 5S.
Bedankt voor de tip! 😀😀

[ Voor 4% gewijzigd door Shifter3 op 11-09-2025 11:08 ]

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:18

amphora

Websites & Fotografie

mister9 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:03:
Zijn er argumenten waarom de 17 Pro max een stuk beter is dan de 16 Pro max welke het extra bedrag zouden rechtvaardigen?
Camera's schijnen toch echt wel beter te zijn, zowel voor als achter.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:01

_Christiaan_

Master of SOG

VidaR-9 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:39:
[...]

Ik speel met dezelfde overweging. De 16 Pro niet genomen, want vond de upgrade het niet waard, maar langer dan 2 jaar niet vernieuwen doe ik ook niet.

Belangrijkste is voor mij ook de accu, nu 87% health. Maar het scherm van de 15 Pro had toch ook 3.000 nits? Dat geeft de vergelijker in de Apple Store in ieder geval aan.

Weet iemand hoe de A17 Pro chip zich verhoudt tot de A19?

Normaliter ga ik altijd voor de Pro. Maar nu vind ik de Pro echt niet zo mooi en heeft de gewone 17 juist een serieuze stap gemaakt. Zelfs de Air is nog een optie, maar dan wel echt vanwege het nieuwe en de vormgeving.
BigF25 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:56:

https://www.gsmarena.com/...nor_gains_-news-69431.php
Dus A19 pro scoort qua CPU <3% beter dan de A19, dat verschil ga je niet merken... Alleen qua GPU inderdaad scoort de Pro 20% beter. Maar als je geen games speelt maakt dat ook niet uit.

Voor degenen die upgraden van 15 pro (A17 pro chip): De base A19 scoort in geekbench ongeveer 25% beter op het CPU gedeelte. Qua GPU is het verschil nog groter. Bevestigt wederom mijn keus om te upgraden van 15 pro naar de base 17 :)

[ Voor 63% gewijzigd door _Christiaan_ op 11-09-2025 11:11 ]

NOSIG

• JB

JB

Cédric roelt!

_Christiaan_ schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:10:
[...]

[...]

Dus A19 pro scoort qua CPU <3% beter dan de A19, dat verschil ga je niet merken... Alleen qua GPU inderdaad scoort de Pro 20% beter. Maar als je geen games speelt maakt dat ook niet uit.

Voor degenen die upgraden van 15 pro (A17 pro chip): De base A19 scoort in geekbench ongeveer 25% beter op het CPU gedeelte. Qua GPU is het verschil nog groter. Bevestigt wederom mijn keus om te upgraden van 15 pro naar de base 17 :)
Hoe heet worden de huidige 15 en 16 eigenlijk? Hebben die dat throttlen ook :? Want de 15Pro hier wordt echt snel heet bij simpele dingen en de 17 heeft nog het oude design zoals ook bij de 15/16?

Mijn boefje is liev!

• DareFace
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:05
_Christiaan_ schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:10:
[...]

[...]

Bedankt voor deze info! Ik kom ook van een 15 pro en twijfel ook of ik de 17 of 17 pro moet nemen.

Wat me verbaast is dat apple aangeeft dat er maar 1 uur verschil zit bij video 31 uur bij de pro en 30 voor de base iphone 17.
Maar de totale accu capaciteit verschilt wel enorm. 4252 mAH iPhone 17 Pro en 3692 mAH iPhone 17.
Dit doet mij denken dat de 17 Pro en stuk minder efficiënt is.
Ik wil zo graag upgraden omdat de batterijduur van mijn 15 pro zo slecht is. Maar ik ben bang dat de 17 pro ook zal tegenvallen.

• TNSN
DareFace schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:18:
[...]

Bedankt voor deze info! Ik kom ook van een 15 pro en twijfel ook of ik de 17 of 17 pro moet nemen.

Wat me verbaast is dat apple aangeeft dat er maar 1 uur verschil zit bij video 31 uur bij de pro en 30 voor de base iphone 17.
Maar de totale accu capaciteit verschilt wel enorm. 4252 mAH iPhone 17 Pro en 3692 mAH iPhone 17.
Ik wil zo graag upgraden omdat de batterijduur van mijn 15 pro zo slecht is. Maar ik ben bang dat de 17 pro ook zal tegenvallen.
Ik denk dat jij jezelf de vraag moet stellen of je de extra's van de Pro nodig hebt en of je dat de meerprijs waard vind.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

DareFace schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:18:
[...]

De Pro heeft een A19Pro er inzitten, de 17 heeft de reguliere A19 er in zitten... Hij kan beter presteren maar of hij dat ook doet hangt af van je gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mprkooij schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:21:
[...]

Seriously? Geen zwarte? Ik vond de “zwarte” al zo blauwig op de Apple site maar stond daar verder niet bij stil. Dat is wel een dealbreaker.

Dus wellicht toch maar een gewone iPhone 17. Maar dan wacht ik net zo lief op de iPhone 18. Er is niks mis met mijn iPhone 12 en die kan nog wel een jaar mee.

Dankjewel Apple. Goed gedaan. Je hebt me veel geld bespaard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:44
Moet gezegd worden.. Apple is ook master van het weghalen of moeilijker terugzoeken van informatie, niet meer op de website te vinden iig voor de 16 pro en als je googled krijg je ook niet snel gewenst resultaat.
Onderstaand aankondiging video van vorig jaar, marketing van titanium grade 5 gedeelte; stronger more scratch resistant..
zie video ergens bij de 45sec
https://www.youtube.com/watch?v=cx3kSNHdy_s

Dit jaar over de 17 pro, website;
Unibody van aluminium. Geoptimaliseerd design voor topprestaties en een lange batterijduur. De legering van aluminium is opmerkelijk licht en beschikt over uitmuntende warmte­geleidende eigenschappen.

Ben er bang voor dat dit veel sneller gaat krassen en/of deuken.. :X
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.