Vandaag eindelijk de update doorgevoerd van 26.0 naar 26.3. Toch weer anderhalve gig kwijt aan opslag merkte ik.
De aanleiding was eigenlijk iets banaals om de update door te voeren.
Aangezien ik 24/7 de donkere modus aan heb staan, viel het me op in de app gezondheid, waar je staafjes per dag kan zien in de maandweergave van het aantal gezette stappen, dat ik een flikkering van de oranje staafjes waarnam. PWM reductie stond al aan dus hier lag het niet aanb
Ik vroeg me af of ik een defect scherm zou hebben. Ik heb de update doorgevoerd in de hoop dat het om een softwaratige verkeerde aansturing van het beeldscherm zou zijn. Dit blijkt jammer genoeg niet het geval.
Bij de enkele zonnige dagen die we gekend hebben, merkte ik dat mijn scherm bij gebruik op klaarlichte dag al heel snel naar maximale helderheid piekt op de regelaar. En toch merk ik slechte leesbaarheid en dit zonder zonnebril. Het scherm lijkt gewoon niet voldoende helder te willen gaan. Ook getest zonder actieve energiebesparing.
Ik wilde het niet doen maar mijn nieuwsgierigheid heeft jammer genoeg dan toch gewonnen. Ik heb zojuist achterhaald dat ik een LG GH3 paneel heb in mijn toestel. Iedereen roept dat dit een aanzienlijk slechter paneel is wanneer vergeleken met een door Samsung paneel uitgeruste iPhone.
Is dit werkelijk zo?
Ik had gewoon een vermoeden en dat werd bij deze bevestigd. Een goede kennis heeft een iPhone 13 en daar zijn de kleuren veel dieper en levendiger op. Zelfs zwart is bij mij niet erg mooi zwart maar eerder donkergrijs of toch met een lichte anthracieten waas erover. Kleurweergave is oké tot je ‘em vergelijkt met een ander toestel ernaast.
Ik denk dat ik er gewoon in berust maar het is jammer dat er zo’n scherm loterij bestaat in deze toestellen van zegmaar €1600.
[
Voor 5% gewijzigd door
Dorryflorry op 22-02-2026 11:28
]