Kijk naar het gemiddelde wat al de andere producten omhoog zijn gegaan. Verwacht + 200,-Dirk0s schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:34:
[...]
Is er al iets van bekend / gerucht wat de prijzen zullen gaan doen voor de 18 Pro?
Die gaan dus richting de 1500 voor een kleine pro versie 😅iMode schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 12:54:
[...]
Kijk naar het gemiddelde wat al de andere producten omhoog zijn gegaan. Verwacht + 200,-
Kleine? De 17 Pro kost nu 1329,- dus inderdaad, waarschijnlijk 1529,-Dirk0s schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:48:
[...]
Die gaan dus richting de 1500 voor een kleine pro versie 😅
Alles is (heel veel) omhoog gegaan, basis MacBook Pro kost nu 2229,-
Ja, het gerucht gaat dat Apple het bij de iPhone 18 Pro en Pro Max heeft kunnen houden bij $50,- omdat die componenten al eerder ingekocht zijn. Dat zou dan voor ons € 1399,- oid kunnen worden.Dirk0s schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:34:
[...]
Is er al iets van bekend / gerucht wat de prijzen zullen gaan doen voor de 18 Pro?
Live, Laugh, Toaster bath.
Lijkt mij sterk, van de 1 op de andere dag is alles gemiddeld met 25% gestegen. Ook oude meuk zoals de AppleTV, HomePod etc..Donstil schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:26:
[...]
Ja, het gerucht gaat dat Apple het bij de iPhone 18 Pro en Pro Max heeft kunnen houden bij $50,- omdat die componenten al eerder ingekocht zijn. Dat zou dan voor ons € 1399,- oid kunnen worden.
Ik voorspel +200,-
Ik verwacht dat je het aan het juiste eind hebt, helaas. Apple is gek genoeg om dat gewoon door te voeren, hebben ze jaren geleden ook gedaan, toen we in euro's flink wat meer kwijt waren dan in dollars. Ze weten dat men toch wel koopt.iMode schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:57:
[...]
Kleine? De 17 Pro kost nu 1329,- dus inderdaad, waarschijnlijk 1529,-
Alles is (heel veel) omhoog gegaan, basis MacBook Pro kost nu 2229,-
Bovendien: als ze die Ultra introduceren voor 2.500,- dollar, dan valt een iPhone van 1.300,- dollar best mee.
[ Voor 12% gewijzigd door THE_BASE op 07-07-2026 19:13 ]
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Niet helemaal waar, ze hebben echt wel hun best gedaan om de prijs te drukken. Zo hebben ze de MBP’s standaard met 1TB voorzien en kwam er 100 piek bij. Nog steeds een verhoging, maar niet rücksichtsloos verhoogd met een middelvinger erbij.THE_BASE schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 19:12:
[...]
Ik verwacht dat je het aan het juiste eind hebt, helaas. Apple is gek genoeg om dat gewoon door te voeren, hebben ze jaren geleden ook gedaan, toen we in euro's flink wat meer kwijt waren dan in dollars. Ze weten dat men toch wel koopt.
Bovendien: als ze die Ultra introduceren voor 2.500,- dollar, dan valt een iPhone van 1.300,- dollar best mee.
Have you tried turning it off and on again?
Dat laatste beweer ik ook niet.Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 19:39:
[...]
Niet helemaal waar, ze hebben echt wel hun best gedaan om de prijs te drukken. Zo hebben ze de MBP’s standaard met 1TB voorzien en kwam er 100 piek bij. Nog steeds een verhoging, maar niet rücksichtsloos verhoogd met een middelvinger erbij.
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Oh oke, want ‘Apple weet dat mensen het toch wel kopen’ was een beetje jouw versie van mijn opmerking (dacht ik).
[ Voor 5% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 07-07-2026 19:49 ]
Meer in de zin van dat Apple prijzen wel ‘moet’ verhogen vanwege die opgelopen kosten. En dat men dat wel slikt. Maar goed, nevermind.Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 19:48:
[...]
Oh oke, want ‘Apple weet dat mensen het toch wel kopen’ was een beetje jouw versie van mijn opmerking (dacht ik).
Ik denk ook dat het zoiets gaat worden, simpel door de recente prijsverhoging van de huidige Apple producten te bekijken en deze door te trekken naar de huidige prijs van de iPhone 17 line-up. Dan kom je voor de 18 op zo'n €150,- €200,- uit naar gelang het model.iMode schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:54:
Lijkt mij sterk, van de 1 op de andere dag is alles gemiddeld met 25% gestegen. Ook oude meuk zoals de AppleTV, HomePod etc..
Ik voorspel +200,-
Omdat ik binnenkort een nieuwe iPad Pro wilde kopen (heb nog een iPad Pro 2018) heb ik i.v.m. de prijsverhogingen deze aanschaf naar voren gehaald en net op tijd een hele mooie 13" iPad Pro M5 kunnen scoren met 2TB opslag. Niet nodig, maar vreemd genoeg was dat de beste aanbieding en waren de iPads met lagere opslag relatief gezien duurder. Kort na aanschaf zijn de prijzen verhoogd.
Straks in september kijken wat de 18 Pro Max gaat doen en anders een 17 Pro Max scoren. En anders mijn huidige 16 Pro Max houden, die nog steeds 99% accu health heeft.
Vertrouw de analisten en bankiers van J.P. Morgan een beetje.Donstil schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:26:
[...]
Ja, het gerucht gaat dat Apple het bij de iPhone 18 Pro en Pro Max heeft kunnen houden bij $50,- omdat die componenten al eerder ingekocht zijn. Dat zou dan voor ons € 1399,- oid kunnen worden.
https://www.notebookcheck.nl/Apple-De-iPhone-18-Pro-zou-de-prijs-binnen-de-perken-houden-dankzij-ingrijpende-bezuinigingsmaatregelen.1328271.0.html
Daarnaast heeft Apple de prijzen van andere gadgets recent fors verhoogd. Dat is wellicht om de prijsverhoging van de Iphone 18 binnen de perken te houden.
Ja beste keuze is toch nog even wachten denk ik. De 17 pro is nu te krijgen voor 1159, nog flink verschil met 1399 (als dat de prijs wordt) maar ook niet onmogelijkDonstil schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:26:
[...]
Beste keuze is nu kopen als je nog ergens een aanbieding ziet (en wat nodig hebt). Ik doe iig wel wat langer met mijn iPhone 17, deze heeft trouwens de grootste update in jaren gehad dus kan voorlopig nog jaren mee.Dirk0s schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:21:
[...]
Ja beste keuze is toch nog even wachten denk ik. De 17 pro is nu te krijgen voor 1159, nog flink verschil met 1399 (als dat de prijs wordt) maar ook niet onmogelijk
Ik heb nog een nieuwe iPad voor mijn dochter kunnen kopen voor 369,- (basis, in het roze) kost nu 509,-
En gister met geluk een nieuwe iPad Air M4 2026 gekocht voor mij zelf voor 550,- kost nu 829,-
GoedkoopsteiMode schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:45:
[...]
Beste keuze is nu kopen als je nog ergens een aanbieding ziet (en wat nodig hebt). Ik doe iig wel wat langer met mijn iPhone 17, deze heeft trouwens de grootste update in jaren gehad dus kan voorlopig nog jaren mee.
Ik heb nog een nieuwe iPad voor mijn dochter kunnen kopen voor 375,- (basis, in het roze) kost nu 509,-
En gister met geluk een nieuwe iPad Air M4 2026 gekocht voor mij zelf voor 550,- kost nu 829,-
Veel goedkoper zie ik ze niet. Jij denkt dat de prijzen ook van 17 pro weer kunnen stijgen?
Stijgen weet ik niet, maar vaak zakt de prijs niet echt na de introductie van een opvolger.Dirk0s schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:10:
[...]
Goedkoopste
Veel goedkoper zie ik ze niet. Jij denkt dat de prijzen ook van 17 pro weer kunnen stijgen?
De prijzen laten zakken deed Apple enkele jaren terug nog wel, maar heeft het bij de 16 Pro en Pro Max al niet meer gedaan. Met alle verhogingen (en tekorten) in het achterhoofd, zou het geheel onlogisch zijn om de prijzen dan wel te laten zakken. Je ziet het bij andere IT productgroepen (bijv. laptops) ook. Doordat opvolgers duurder worden, is er geen noodzaak om extra te investeren in het uitverkopen van het oude product. Dat verkoopt zichzelf wel. Ik verwacht dat de prijs van de 17 Pro dan ook nog wel wat gaat stijgen richting die adviesverkoopprijs van €1329. Op de 18 Pro zal ongetwijfeld weer een flink te kort zijn en ook de grijze markt gaat in die periode snel opdrogen, waardoor er enkel nog beschikbaarheid is bij de officiële resellers die nu al verkopen vanaf €1249, ondanks slechte beschikbaarheid.Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 15:30:
[...]
Stijgen weet ik niet, maar vaak zakt de prijs niet echt na de introductie van een opvolger.
[ Voor 7% gewijzigd door Jwoeloe op 10-07-2026 19:10 ]
Zodra er een nieuwe lineup uit komt stopt Apple met de productie en verkoop van de voorgaande Pro modellen. Die zijn dan alleen nog via retailers verkrijgbaar zolang ze die op voorraad hebben.Jwoeloe schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 19:07:
[...]
De prijzen laten zakken deed Apple enkele jaren terug nog wel, maar heeft het bij de 16 Pro en Pro Max al niet meer gedaan.
Omdat de accu van mijn 13 Pro nu flink hard achteruit gaat, overweeg ik om op korte termijn een 17 aan te schaffen, aangezien het basismodel in principe voldoet en ik de 17 Pro eigenlijk te duur vind. Het enige waar ik nog een beetje over twijfel is het camerasysteem: is de 2x crop op de hoofdsensor in de praktijk een grote achteruitgang t.o.v. de 3x optische zoom op de 13 Pro?
Toevoeging: laat maar, ik ga toch voor de Pro.
[ Voor 5% gewijzigd door Commendatore op 13-07-2026 23:54 ]
Toevallig zit ik in een soortgelijk dubio, maar dan met een iPhone 12 Pro momenteel in bezit.Commendatore schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:25:
Omdat de accu van mijn 13 Pro nu flink hard achteruit gaat, overweeg ik om op korte termijn een 17 aan te schaffen, aangezien het basismodel in principe voldoet en ik de 17 Pro eigenlijk te duur vind. Het enige waar ik nog een beetje over twijfel is het camerasysteem: is de 2x crop op de hoofdsensor in de praktijk een grote achteruitgang t.o.v. de 3x optische zoom op de 13 Pro?
Maar dan meer met de stijgende prijzen van alles de laatste tijd.
Ga ik nu een 17 (Pro) aanschaffen? Of wacht ik nog even tot september tot de 18? Maar ja, wat gaat die doen qua prijs?
Gaat de 17 (Pro) dalen in prijs? Waarschijnlijk niet.
Gaat de 18 (hopelijk beter toestel) duurder worden? Waarschijnlijk wel.
Maar het is allemaal glazen bol kijken waardoor ik, als iemand die toch al moeilijk vind om knopen door te hakken, serieus aan het twijfelen ben wat te doen.
Wat je zegt klopt helemaal, de 17 Pro gaat niet in prijs zakken en de 18 Pro gaat wel wat duurder worden, maar hoeveel weten we nog niet. De een zegt 200-300 en de ander zegt 50 tot 100 euro. Stel dat de 18 Pro richting de 1500-1600 euro gaat, heb je dat er dan voor over?PdeBie schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:21:
[...]
Toevallig zit ik in een soortgelijk dubio, maar dan met een iPhone 12 Pro momenteel in bezit.
Ga ik nu een 17 (Pro) aanschaffen? Of wacht ik nog even tot september tot de 18? Maar ja, wat gaat die doen qua prijs?
Maar het is allemaal glazen bol kijken waardoor ik, als iemand die toch al moeilijk vind om knopen door te hakken, serieus aan het twijfelen ben wat te doen.
Je kunt ook afwachten tot de release in september en desnoods diezelfde avond een 17 Pro bestellen als je het toch te duur vind
Ik heb 2 weken geleden de trekker over gehaald en ben voor de 17 Pro gegaan.PdeBie schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:21:
[...]
Toevallig zit ik in een soortgelijk dubio, maar dan met een iPhone 12 Pro momenteel in bezit.
Enigszins omdat Apple aankondigde dat de prijzen van Macbooks e.d. omhoog zouden gaan.
Ja de 18 Pro wordt beter en sowieso duurder dan de 17 Pro. Al verwacht ik niet dat de verschillen hardwaretechnisch enorm zullen zijn. Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat wij in Europa/Nederland de volle mep betalen voor een uitgeklede versie qua software/features. Want heel veel features komen niet naar ons door de EU regelgeving waar Apple tot op heden niet in mee kan/wil/mag.
Gezien de grote fabrikanten hun parade paardje tegenwoordig voornamelijk AI is, omdat de hardware stappen minimaal zijn. Lopen wij redelijk de boot mis hier. Afhankelijk van hoe belangrijk dat voor je is...
Ik zou zeggen, heb je nu een telefoon nodig kies voor de 17 serie... Kan je nog 3-6 maanden wachten neem de gok. De 18's zullen in het begin wel weer schaars zijn.
De iPhone 18 Pro: nieuwe processor, iets betere camera, smaller Dynamic Island en in de EU met iOS 27 nog weinig aan Siri AI. Ik denk dat je zomaar tot 400 euro kunt besparen (prijsverhoging iPhone 18 Pro minus huidige prijs iPhone 17 Pro) door nu in te stappen op een iPhone 17 Pro.Wes1987 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:37:
[...]
Ik heb 2 weken geleden de trekker over gehaald en ben voor de 17 Pro gegaan.
Enigszins omdat Apple aankondigde dat de prijzen van Macbooks e.d. omhoog zouden gaan.
Ja de 18 Pro wordt beter en sowieso duurder dan de 17 Pro. Al verwacht ik niet dat de verschillen hardwaretechnisch enorm zullen zijn. Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat wij in Europa/Nederland de volle mep betalen voor een uitgeklede versie qua software/features. Want heel veel features komen niet naar ons door de EU regelgeving waar Apple tot op heden niet in mee kan/wil/mag.
Gezien de grote fabrikanten hun parade paardje tegenwoordig voornamelijk AI is, omdat de hardware stappen minimaal zijn. Lopen wij redelijk de boot mis hier. Afhankelijk van hoe belangrijk dat voor je is...
Ik zou zeggen, heb je nu een telefoon nodig kies voor de 17 serie... Kan je nog 3-6 maanden wachten neem de gok. De 18's zullen in het begin wel weer schaars zijn.
Ik verwacht inderdaad ook geen prijsverlaging van de 17 pro. Mocht de 18 pro 100 euro duurder zijn, heb ik dat er wel voor over. Bij 200 duurder ga ik al meer twijfelen.
Voor mij was het simpel: als ik een Pro wilde, dan moest ik dat bij de huidige prijzen doen, aangezien deze al op de absolute limiet zitten qua wat ik er voor over heb. Wachten op de 18 Pro was daarom geen optie.
Overigens heb ik mijn 13 Pro ook ergens in juli/augustus gekocht. FOMO is niet iets waar ik met smartphones last van heb. Ik heb liever dat ze al een tijdje in productie zijn, want minder kans op kinderziektes.
Overigens heb ik mijn 13 Pro ook ergens in juli/augustus gekocht. FOMO is niet iets waar ik met smartphones last van heb. Ik heb liever dat ze al een tijdje in productie zijn, want minder kans op kinderziektes.
Dan kun je of nu de 17 Pro kopen (via provider het voordeligst) of wachten tot release en dan beslissen. Ik weet niet of je per direct een nieuwe nodig hebt?PdeBie schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:25:
Ik verwacht inderdaad ook geen prijsverlaging van de 17 pro. Mocht de 18 pro 100 euro duurder zijn, heb ik dat er wel voor over. Bij 200 duurder ga ik al meer twijfelen.
Volgens de geruchten komt in september de 18 pro, maar pas volgend jaar de gewone 18 uit. Apple wil de hogere prijs voor de 18 pro maximaal uitmelken en hun releases spreiden zodat er minder een piek per jaar is met hogere verkoop.PdeBie schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:21:
[...]
Wat ik verder lees zijn de verbeteringen van de 18 pro minimaal ten opzichte van de 17 pro.
Reken dan uit de levensduur, je doet nu ongeveer 5 jaar met je 12 pro, als je dat met de 17 pro weer doet, ben je per jaar goedkoper uit dan de 18 pro, zelfs als je de 18 pro 6 jaar zou houden in plaats van 5 ben je daarmee verwacht ik duurder uit per jaar.
Dus ik zou nu de 17 pro halen, en gelijk het voordeel hebben van nog mooiere vakantiefoto's deze vakantie.
Inmiddels ook maar gewoon de bestelling gedaan. iPhone 17 Pro zilver - 256GB.
Kan ik weer een paar jaartjes vooruit.
Ja ik hoef ook niet perse het nieuwste model te hebben meer, ik heb Apple Watch Ultra 2 ook pas in April 2024 gekocht.PdeBie schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:44:
Ik zat ook zou ik wachten etc, toen bleek er ook uiteindelijk geen 3 te komen dat jaar. Alleen een ander kleurtje voor de 2.
Maar ik dacht ach ja waar wacht ik ook op, ik wil graag een nieuwe mijn 7 was echt slecht aan het worden.
Nu 2 jaar verder en ding is nog als nieuw( 96% batterij capaciteit nog over), dus ja prima beslissing geweest.
[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 15-07-2026 14:10 ]
Momenteel heb ik een iPhone 15 Plus, vanwege het scherm en batterij zeer tevreden mee, nu zit ik naar de 16 Plus te kijken als logische opvolger. Mede vanwege dus het formaat en batterij, wat ik best belangrijk vind, duurder hoeft de telefoon ook niet te worden.
Reden om te switchen is omdat er nog nog een redelijke restwaarde op de telefoon zit.
Een alternatief zou dan de 17 zijn, zou ik dat overwegen ipv de Plus?
Reden om te switchen is omdat er nog nog een redelijke restwaarde op de telefoon zit.
Enjoy the joy
Goedkoopste is de telefoon opgebruiken, of als je goedkoop een nieuwere wil tweedehands kijken naar iemand die door wil schuiven, het beste doe je dat bij de release van de 18 over een paar maanden. Mensen die het nieuwste willen doen massaal hun telefoon dan tweedehands weg wat de prijzen drukt.Wippien schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:47:
Momenteel heb ik een iPhone 15 Plus, vanwege het scherm en batterij zeer tevreden mee, nu zit ik naar de 16 Plus te kijken als logische opvolger. Mede vanwege dus het formaat en batterij, wat ik best belangrijk vind, duurder hoeft de telefoon ook niet te worden.
Er zijn ook vaak mensen die met korting hun abonnement verlengen en dan de nieuwe telefoon verkopen. Zo heb ik een anderhalve maand geleden een gesealde iPhone 17 gekocht voor €700swhnld schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 21:21:
[...]
Goedkoopste is de telefoon opgebruiken, of als je goedkoop een nieuwere wil tweedehands kijken naar iemand die door wil schuiven, het beste doe je dat bij de release van de 18 over een paar maanden. Mensen die het nieuwste willen doen massaal hun telefoon dan tweedehands weg wat de prijzen drukt.
Dat ging snel. Hij is al binnenPdeBie schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:44:
Heb mijn huidige abonnement met een jaartje verlengd en daardoor het toestel met korting kunnen kopen (wel in 1x afbetaald, zodat er geen BKR registratie en zo aan hangt). Scheelde toch weer 250 euro.
[ Voor 28% gewijzigd door PdeBie op 16-07-2026 11:18 ]
Veel plezier ermeePdeBie schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:17:
[...]
Dat ging snel. Hij is al binnen
Heb mijn huidige abonnement met een jaartje verlengd en daardoor het toestel met korting kunnen kopen (wel in 1x afbetaald, zodat er geen BKR registratie en zo aan hangt). Scheelde toch weer 250 euro.
Zo doen wij het elk jaar. Geniet van je nieuwe iPhone!PdeBie schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:17:
[...]
Dat ging snel. Hij is al binnen
Ik heb mijn Iphone 17 Pro deep blue sinds 29 juni en vanaf het begin een hoesje gebruikt. Heb het hoesje er even afgehaald om even schoon te maken en er zit nu al een kras aan de bovenkant van het toestel.
Die blauwe coating is dus echt waardeloos. Zijn er mensen met dezelfde ervaring? En wat zijn de opties?
Die blauwe coating is dus echt waardeloos. Zijn er mensen met dezelfde ervaring? En wat zijn de opties?
Als er zand tussen hoes en iPhone komt dan krijg je zoiets nogal snel. Naast risico op verkleuring is dit één van de redenen dat ik voor zilver ben gegaan.
Ik baal nu als een stekker dat ik daar niet ook voor ben gegaan. Ik ben super zuinig op mijn spullen en heb ook geen idee wat er tussen het hoesje en de telefoon zou moeten hebben gezeten. Ik ben tot op heden alleen maar op kantoor of thuis geweest. En stop niets anders in mijn rechter broekzak dan mijn telefoon.Commendatore schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:45:
Als er zand tussen hoes en iPhone komt dan krijg je zoiets nogal snel. Naast risico op verkleuring is dit één van de redenen dat ik voor zilver ben gegaan.
Ik heb dit nog nooit eerder gehad met de android telefoons die ik hiervoor had. Ik verwacht dit niet zo snel van zo'n duur toestel, maar zie dat het online vol staat met klachten hierover.
Mocht ik het toestel in de toekomst willen verkopen is hij gelijk al iets minder waard, want hij heeft een krasje. Terwijl ik juist zo voorzichtig ben.
[ Voor 9% gewijzigd door Wes1987 op 16-07-2026 20:07 ]
Heb sinds november 2025 ook een iPhone 17 Pro Deep Blue, en vooralsnog geen krassen of verkleuringen. Gebruik de telefoon zonder hoesje, en hij zit altijd in m’n broekzak en soms in m’n tas. Het enige is dat ik met enige regelmaat het stof uit de bovenste speakergrill moet borstelen.
Was in het begin ook wat huiverige voor de vermeende “krasgevoeligheid”. Uiteindelijk is het toch een gebruiksvoorwerp, en is “gebruik schade” onvermijdelijk. Gok dat het met krassen vaak domme pech is. Geen idee of een iPhone 17 Pro uiteindelijk “heel” krasgevoelig is. Vaak hoor je toch veel van mensen met problemen, en weinig tot niet van de mensen waar alles prima werkt.
Was in het begin ook wat huiverige voor de vermeende “krasgevoeligheid”. Uiteindelijk is het toch een gebruiksvoorwerp, en is “gebruik schade” onvermijdelijk. Gok dat het met krassen vaak domme pech is. Geen idee of een iPhone 17 Pro uiteindelijk “heel” krasgevoelig is. Vaak hoor je toch veel van mensen met problemen, en weinig tot niet van de mensen waar alles prima werkt.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Dat je hem niet in een hoesje hebt zitten kan juist een reden zijn dat er geen krassen op zitten, omdat er dan minder snel zand en dergelijke in de behuizing gedrukt wordt.
@Wes1987 Is jouw hoesje trouwens gevoerd met een zacht materiaal? Dat verlaagt het risico op krassen namelijk ook, doordat het meegeeft als er een keer wat tussen telefoon en hoes komt.
@Wes1987 Is jouw hoesje trouwens gevoerd met een zacht materiaal? Dat verlaagt het risico op krassen namelijk ook, doordat het meegeeft als er een keer wat tussen telefoon en hoes komt.
Altijd wekelijks even die iPhone uit zijn hoes en blazen maar. Zo maak ik hem regelmatig stofvrij.Wes1987 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:12:
Ik heb mijn Iphone 17 Pro deep blue sinds 29 juni en vanaf het begin een hoesje gebruikt. Heb het hoesje er even afgehaald om even schoon te maken en er zit nu al een kras aan de bovenkant van het toestel.
Mijn 17 Pro is nu grotendeels in gebruik na een volledig verse installatie. Ik krijg alleen de NOS-app niet aan de gang, aangezien deze direct na de netwerk/bluetooth-permissies te hebben gegeven/geweigerd compleet vastslaat en nergens op reageert. Ook geforceerd sluiten haalt weinig uit, want dan loopt die daarna op een leeg NOS-hoofdscherm vast.
Het idiote: ik kan dit op de 13 Pro niet reproduceren, ook niet na verwijderen en opnieuw installeren. Het moet dus iets aan de 17 Pro zijn dat het probleem triggert. Alle andere apps werken probleemloos.
Het idiote: ik kan dit op de 13 Pro niet reproduceren, ook niet na verwijderen en opnieuw installeren. Het moet dus iets aan de 17 Pro zijn dat het probleem triggert. Alle andere apps werken probleemloos.
En als je nu netwerk / bluetooth permissies weer eens toestaat voor NOS, gewoon via de settings app.
Dit zijn niet meer settings om NOS te casten naar je tv etc, dus echt weigeren hiervan lijkt mij niet perse nodig ?.
Dit zijn niet meer settings om NOS te casten naar je tv etc, dus echt weigeren hiervan lijkt mij niet perse nodig ?.
Weigeren of toelaten maakt niks uit. De app blijft vastlopen.
Hier het zelfde probleem met de NOS app. Ik denk eerder dat het na de laatste update is ontstaan.
Ja, er was vandaag een update van de app die het zou verhelpen maar dat heeft nog geen merkbaar effect gehad hier.
Hier nu ook zwart beeld als ik de NOS-app open.
En….. de app werkt weer. Verder geen update gehad.
Zo te zien is er midden in de nacht een update geweest. Bij mij werkt die nu ook.
Doe je hoesje weer terug en gebruik hem? Dan heb je er geen last meer van want dan zie je het niet.Wes1987 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:58:
[...]
Ik baal nu als een stekker dat ik daar niet ook voor ben gegaan. Ik ben super zuinig op mijn spullen en heb ook geen idee wat er tussen het hoesje en de telefoon zou moeten hebben gezeten. Ik ben tot op heden alleen maar op kantoor of thuis geweest. En stop niets anders in mijn rechter broekzak dan mijn telefoon.
Ik heb dit nog nooit eerder gehad met de android telefoons die ik hiervoor had. Ik verwacht dit niet zo snel van zo'n duur toestel, maar zie dat het online vol staat met klachten hierover.
Mocht ik het toestel in de toekomst willen verkopen is hij gelijk al iets minder waard, want hij heeft een krasje. Terwijl ik juist zo voorzichtig ben.![]()
![]()
Je focus zetten op een deel dat je goed zichtbaar wilt hebben? Volgens mij lag de focus nu op die witte lichtbalken, waardoor jouw beeld extreem donker is..Dracula schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 13:10:
Iemand enig idee wat er mis kan zijn met de instellingen van iPhone 17 pro als foto’s bij minder licht extreem donker zijn?
Hieronder een screenshot uit gemaakt filmpje en de tweede is een foto enkele seconde later met zelfde belichting
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ik wil binnenkort een iPhone 17 pro bestellen, daarbij wil ik ook een powerbank omdat die ik nu heb heel snel leeg is, na 1x de telefoon opgeladen te hebben en niet eens tot 100% is hij al leeg.
wie weet er een goede powerbank, ik wil deze gaan gebruiken tijdens lange wandelingen zoals de Nijmeegse vierdaagse
wie weet er een goede powerbank, ik wil deze gaan gebruiken tijdens lange wandelingen zoals de Nijmeegse vierdaagse
[ Voor 34% gewijzigd door racoon op 24-07-2026 22:21 ]
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Deze vraag hoort in een eigen topic, aangezien het niet veel met de iPhone 17 Pro zelf te maken heeft. Dat gezegd hebbende: begin 'ns bij de Tweakers BBG's:racoon schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 22:00:
Ik wil binnenkort een iPhone 17 pro bestellen, daarbij wil ik ook een powerbank omdat die ik nu heb heel snel leeg is, na 1x de telefoon opgeladen te hebben en niet eens tot 100% is hij al leeg.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Tenzij je jezelf de hele tijd gaat lopen filmen kom je een dagje wandelen ook zonder powerbank wel door trouwens. (Ik ben nu twee keer een dag weggeweest met de 17 Pro en beide keren had ik de accu bij thuiskomst nog halfvol, zonder dat ik bijzonder zuinig was op de acculading.)
Commendatore schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 22:40:
Tenzij je jezelf de hele tijd gaat lopen filmen kom je een dagje wandelen ook zonder powerbank wel door trouwens. (Ik ben nu twee keer een dag weggeweest met de 17 Pro en beide keren had ik de accu bij thuiskomst nog halfvol, zonder dat ik bijzonder zuinig was op de acculading.)
Mijn 13 pro met batterijcapaciteit van 76% is heel eeg snel leeg omdat ik een app gebruik die via gps werkt, dat wil ik met de 17 pro voorkomen door een goede powerbank
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Ik zit hier in de vakantie tijd wel 7 uur per dag op pokemon go en dan is de iphone 17 toch wel snel leeg. Laadt hem zo'n 3/4 keer per dag op aan een anker 737 powerbank.Commendatore schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 22:40:
Jezus he ja dan gaat elke telefoon snel leeg, 7 uur per dag op een telefoon niet normaal zegRoy Tollenaar schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 23:04:
[...]
Ik zit hier in de vakantie tijd wel 7 uur per dag op pokemon go en dan is de iphone 17 toch wel snel leeg. Laadt hem zo'n 3/4 keer per dag op aan een anker 737 powerbank.
Ik hoop dat je dan alleen (op vakantie) bent…. Of je moet een partner hebben die ook excessief op een telefoon zitRoy Tollenaar schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 23:04:
[...]
Ik zit hier in de vakantie tijd wel 7 uur per dag op pokemon go en dan is de iphone 17 toch wel snel leeg. Laadt hem zo'n 3/4 keer per dag op aan een anker 737 powerbank.
Haha ben nog thuistjubbie schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 08:26:
[...]
Ik hoop dat je dan alleen (op vakantie) bent…. Of je moet een partner hebben die ook excessief op een telefoon zit
10 jaar geleden was het max. 2u met Pokemon Go, vind 7u toch al serieus een vooruitgang.Carlos0_0 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 08:08:
[...]
Jezus he ja dan gaat elke telefoon snel leeg, 7 uur per dag op een telefoon niet normaal zeghaha.
Thuis in vakantie tijd is 7 uur per dag i.i.g. ook niet oké voor je relatie, of je moet het zoals gezegd idd samen doen of alleen zijn..Roy Tollenaar schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 08:43:
[...]
Haha ben nog thuisop vakantie heb ik eind van de dag ook nog 70% over!
Zijn maar wat tips, straks zit je ook in het alimentatie topic of ligt ze te knallen met je beste vriend of de buurman🤪
Tweakers heeft er laatst een goede video over gemaakt:racoon schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 22:00:
YouTube: Dit zijn de beste powerbanks voor op vakantie
Ik heb de Anker Nano 10K 45watt en kan deze zeker aanraden!
Dit is natuurlijk helemaal niet het juiste topic, maar ben ik een slecht mens als ik de nieuwe Samsung Galaxy Z Fold8 prachtig vind?
JaTHE_BASE schreef op zondag 26 juli 2026 @ 08:42:
Dit is natuurlijk helemaal niet het juiste topic, maar ben ik een slecht mens als ik de nieuwe Samsung Galaxy Z Fold8 prachtig vind?
Haha nou de Pro of Ultra vind ik zelf allemaal te langwerpig, en echt idioot groot.
Maar de gewone Fold8 vind ik wel mooi, ook dichtgeklapt leuk formaatje
Ben benieuwd waar Apple uiteindelijk mee gaat komen, niet dat ik perse een Fold moet.
Maar toch zij komen vaak nu best wel laat met iets, maar dan is het wel echt goed uitgedacht allemaal.
[ Voor 19% gewijzigd door Carlos0_0 op 26-07-2026 08:52 ]
Nee, Samsung maakt gewoon mooie telefoons die een hoog wanna have gehalte hebben. Alleen die software, OneUI gaat nog wel, dat zit wel prima in elkaar. Alleen die zooi die Samsung mee installeert is gewoon bizar. Samsung apps, Google apps, Microsoft apps. Van sommige functies (o.a kalender en mail) heb je wel 3 apps en die kun je alleen uitschakelen maar niet verwijderen*. Dan heb je Bixby en Gemini nog en Samsung Cloud wat weer een integratie heeft met Microsoft voor je foto’s. Het oogt chaotisch en rommelig en dan ben ik wel weer blij met een kale iOS op mijn iPhoneTHE_BASE schreef op zondag 26 juli 2026 @ 08:42:
*mogelijk in 2026 anders, maar dat is wel mijn ervaring uit het verleden
Voordat dit topic afdwaalt naar een Apple vs Samsung discussie, zullen we weer ontopic gaan over de iPhone 17 zelf? Discussies over de laatste Samsung telefoons past het beste in de daarvoor relevante topics. Als je een discussie over Galaxy vs iPhone wilt houden, dan liever in een eigen topic
Hier een tevreden 17 pro max gebruiker. Vroeg me af of meerderen de laadstop op 80% hebben ingesteld? Vanaf de Iphone 3 bij Apple en zeer tevreden.
Excuses, het was maar een klein uitstapje.Daedalus schreef op zondag 26 juli 2026 @ 10:46:
[mbr]Voordat dit topic afdwaalt naar een Apple vs Samsung discussie, zullen we weer ontopic gaan over de iPhone 17 zelf? Discussies over de laatste Samsung telefoons past het beste in de daarvoor relevante topics. Als je een discussie over Galaxy vs iPhone wilt houden, dan liever in een eigen topic :)[/mbr]
nee zie het nut er niet van in, gewoon met een volle batterij 100% weer door gaan.austin_77 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 10:50:
Hier een tevreden 17 pro max gebruiker. Vroeg me af of meerderen de laadstop op 80% hebben ingesteld? Vanaf de Iphone 3 bij Apple en zeer tevreden.
Vooralsnog staat die bij mij op honderd procent, alleen blijft die dan een deel van de week voortdurend tussen 80 en 100 procent. Ik weet nog niet wat ik daarmee ga doen: op die dagen de laadlimiet aanzetten of gewoon wat minder vaak opladen.
(Ik gebruik hem vooral veel als ik op pad ben, thuis alleen af en toe.)
op de 17 pro op 85% staan. Alleen in de vakantie ff naar 100%austin_77 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 10:50:
Bing
Hoezo voortdurend tussen de 80 en 100%, dat is toch prima dan hoef je ook niet te laden.Commendatore schreef op zondag 26 juli 2026 @ 12:22:
Vooralsnog staat die bij mij op honderd procent, alleen blijft die dan een deel van de week voortdurend tussen 80 en 100 procent. Ik weet nog niet wat ik daarmee ga doen: op die dagen de laadlimiet aanzetten of gewoon wat minder vaak opladen.
Het maakt niet uit je 3 dagen met je batterij doet, of dat je hem elke dag op laad.
Of laad je hem elke dag op?, en blijf jje dan altijd tussen de 80 en 100%. Maar dan snap ik niet waarom je zou gaan opladen.
Op het moment dat die aan de lading hangt, lopen er ook wat extra achtergrondprocessen. Denk aan analyses op de fotobibliotheek, eventuele automatische updates van apps als je die niet met de hand hebt gedaan, back-ups naar iCloud en dergelijke.
Dit zijn wel dingen waarbij je wilt dat ze met enige regelmaat gebeuren.
Ja maar dan snap ik nog steeds niet wat je bedoeld metCommendatore schreef op zondag 26 juli 2026 @ 15:02:
Op het moment dat die aan de lading hangt, lopen er ook wat extra achtergrondprocessen. Denk aan analyses op de fotobibliotheek, eventuele automatische updates van apps als je die niet met de hand hebt gedaan, back-ups naar iCloud en dergelijke.
alleen blijft die dan een deel van de week voortdurend tussen 80 en 100 procent.
Laad jij je telefoon dan dagelijks op, ook al heb je hem amper gebruikt. en heb je nog 80% bijv over einde van de avond ?.
Want updaten/ backups etc hoeft niet dagelijks lijkt mij, en met 80% uiteindelijk moet je een dag nog wel door kunnen komen.
App updates doe ik zelfs 1 keer in de 3 dagen ofzo, gewoon met de hand want dan gaat die pas aan de lader normaal gesproken.
Ik heb mijn telefoon vrijdag 11:48 van de lader gehaald, en heb nu nog doordat het weekend is 61% over.
Ik heb geen backups gemaakt extra, geen apps geüpdatet na het opladen meer. Analyses op foto fotobibliotheek geen idee je hiermee bedoeld maar heb ik niet.
Morgen avond gaat mijn telefoon wel weer aan de lader, dan maakt die wel weer een backup en zal de apps dan ook weer even bijwerken.
Heb nu 1.5 week een nieuwe 17 ProMax, maar moet zeggen dat ik de batterij duur erg vind tegen vallen. Denken jullie dat dit de komende weken nog verbeterd? (Heb laden tot 80% staan)
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Wat is tegenvallen? En wat zie je terug in het gebruik in de Instellingen app? Moeilijk te zeggen op basis van deze informatie.Erw schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:03:
Heb nu 1.5 week een nieuwe 17 ProMax, maar moet zeggen dat ik de batterij duur erg vind tegen vallen. Denken jullie dat dit de komende weken nog verbeterd? (Heb laden tot 80% staan)
Waarmee vergelijk je de batterijduur en hoe is je dagelijkse gebruik?Erw schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:03:
Is wel handig om te weten.
Iemand ervaring met een Amerikaanse iPhone waarop Apple Care zit en je deze in Nederland laat vervangen? Krijg je dan een Nederlands exemplaar of krijg je dan toch gewoon een US exemplaar?
Ik heb namelijk m'n iPhone 17 Pro vorig jaar in de USA gekocht en heb dus de "betere" accu. Mocht ik 'm onder Apple Care willen vervangen wil ik dat eigenlijk niet verliezen.
Ik heb namelijk m'n iPhone 17 Pro vorig jaar in de USA gekocht en heb dus de "betere" accu. Mocht ik 'm onder Apple Care willen vervangen wil ik dat eigenlijk niet verliezen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dikke kans dat je 'gewoon' een Nederlands model krijgt die op voorraad ligt in de Apple Store.Rivanov schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:14:
Iemand ervaring met een Amerikaanse iPhone waarop Apple Care zit en je deze in Nederland laat vervangen? Krijg je dan een Nederlands exemplaar of krijg je dan toch gewoon een US exemplaar?
Voor zover ik weet krijg je altijd t zelfde model terug als dat je had. Mocht je naar de store gaan, kan het zijn dat ze het model dan moeten bestellen. Mocht je express replacement doen, dan zal het denk ik gaan zoals het altijd gaat.Rivanov schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:14:
Ik zou dat eerst maar eens terugzetten op 100% en geoptimaliseerd opladen zijn werk laten doen.Erw schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:03:
Ja ik, je krijgt dan een Amerikaans exemplaar terug.Rivanov schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:14:
Kan wel iets langer duren is mijn ervaring.
Je kan het verbeteren door dat ding op 100 te zetten. Die idioterie met percentages is er gekomen doordat Android het had en er een vocaal groepje op internet was. In the end boeit het amper.Erw schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:03:
Ja als je 20% minder benzine in je tank gooit kom je ook minder ver.Erw schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:03:
Wat die functie doet is je alvast laten wennen aan 20% accu degradatie

Ik haalde net mijn blauwe 17 Pro voor het eerst weer eens uit het hoestje en zag iets vergelijkbaars met hierboven (reddit foto). Weliswaar niet zo erg maar wel duidelijk verhoging voelbaar. Schijnt door Magsafe gebruik te komen, meer mensen last van ?
Bij laptops en in bepaalde gevallen tablets die veel aan de netspanning hangen, heeft het eventueel wel zin. Bij smartphones is het doorgaans onzin inderdaad.giantgiantus schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:15:
[...]
Je kan het verbeteren door dat ding op 100 te zetten. Die idioterie met percentages is er gekomen doordat Android het had en er een vocaal groepje op internet was. In the end boeit het amper.
[ Voor 3% gewijzigd door Commendatore op 04-08-2026 14:02 ]
Dit is toch niet acceptabel? Wow. Wat betekent dit voor de waterdichtheid?T-Blizzard schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:54:
[Afbeelding]
Ik haalde net mijn blauwe 17 Pro voor het eerst weer eens uit het hoestje en zag iets vergelijkbaars met hierboven (reddit foto). Weliswaar niet zo erg maar wel duidelijk verhoging voelbaar. Schijnt door Magsafe gebruik te komen, meer mensen last van ?
giantgiantus schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:15:
[...]
Je kan het verbeteren door dat ding op 100 te zetten. Die idioterie met percentages is er gekomen doordat Android het had en er een vocaal groepje op internet was. In the end boeit het amper.
Reacties accu-maffia incoming…Donstil schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:20:
[...]
Ja als je 20% minder benzine in je tank gooit kom je ook minder ver.
Wat die functie doet is je alvast laten wennen aan 20% accu degradatie
Ff garantie inderdaad. Niet de bedoeling lijkt me.turkeyhakan schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:04:
[...]
Dit is toch niet acceptabel? Wow. Wat betekent dit voor de waterdichtheid?
Over dat glas: bij mij ligt die af-fabriek iets lager in de rechter bovenhoek. Grote kans dat dat sowieso wat varieert per exemplaar, maar als het er zo uitziet als in die foto, dan lijkt het me niet goed.
(Sowieso variëren dit soort dingen bij Apple wel vaker een beetje: geen van mijn haptic trackpads is/ligt volledig recht bijvoorbeeld.)
(Sowieso variëren dit soort dingen bij Apple wel vaker een beetje: geen van mijn haptic trackpads is/ligt volledig recht bijvoorbeeld.)
Ook via eventuele Express Delivery? Of moet je dan wel naar de Store zelf.Donstil schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:47:
[...]
Ja ik, je krijgt dan een Amerikaans exemplaar terug.
Kan wel iets langer duren is mijn ervaring.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kan ook in de store maar hebben ze waarschijnlijk niet zo liggen. Ik pak daarom altijd Express Replacement.Rivanov schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:18:
[...]
Ook via eventuele Express Delivery? Of moet je dan wel naar de Store zelf.
Ik zie vooral een vieze iPhone, wat is er nog mee te zien?T-Blizzard schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:54:
[Afbeelding]
Bij mij is het iets minder, maar Apple gaf aan dat dit binnen hun specs valt en hier dus niks mee doet.T-Blizzard schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:54:
[Afbeelding]
Wat valt er te zien dan naast wat het lijkt stof / viezigheid ?T-Blizzard schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:54:
[Afbeelding]
Het midden van het glazen plaatje komt bovenaan iets omhoog.
Nou ja ik van google begrijp is dat de onderkant op een andere manier vast zit dan de bovenkant. Blijkbaar komt die glasplaat aan de bovenkant los als je veel Magsafe gebruikt (lijmlaag). De glasplaat ligt dus niet helemaal meer flush aan de behuizing maar steekt uit.Carlos0_0 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:22:
[...]
Wat valt er te zien dan naast wat het lijkt stof / viezigheid ?
Op de 18 wachten en dan de 17 via Swappie kopen ;-)Meg schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 19:10:
Ik kan mijn abonnement updaten is het de moeite waard om van een 15 PM naar de 17PM te gaan of kan ik beter op de 18 wachten?
Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
:strip_exif()/f/image/QAmy44W3DX3dk2bqj8bzVV80.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2180nY3mqVkLMt9E3xXeXZHJ.jpg?f=fotoalbum_large)