• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:25

JB

Cédric roelt!

THE_BASE schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 08:53:
[...]

Die wist ik niet, maar lees dat ik de iPhone dan een week kwijt ben. Helaas geen oude iPhone in een kast liggen, vandaar dat ik hoopte dat het direct replacement of repair is bij Apple zelf.

Mijn ervaring is dat je door Apple te bellen hier niet verder mee komt dan ‘wordt per incident beoordeelt in de Apple Store’. :)

Edit: toch eigenwijs nog even zelf aan de slag gegaan (voor zover dat kan zonder garantie te verliezen) en de knop werkt weer. Kwestie van met een scherp mesje voorzicht langs de knop en goed met alcoholspray schoonmaken. Ik ben weer blij. :)
En de alu legering er nu af? :D Rubber lek == niet meer waterdicht? :+

Mijn boefje is liev!


  • THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:00:
[...]

En de alu legering er nu af? :D Rubber lek == niet meer waterdicht? :+
Dat zal wel mee vallen met wat ik heb gedaan. ;)

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line


  • retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-06 10:10

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Vandaag een 17 Pro aangeschaft bij de Apple Store in Den Haag. Sysdiagnose uitgevoerd en heb een BOE scherm. Serial number start met J5V. Blijkbaar is dat het minst betrouwbare panel en zou BOE geen schermen meer leveren voor de pro modellen. Hopelijk krijg ik hier geen last mee.

Battle.net || Strava


  • Dorryflorry
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 03-05 08:58
retlaw schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 22:34:
Vandaag een 17 Pro aangeschaft bij de Apple Store in Den Haag. Sysdiagnose uitgevoerd en heb een BOE scherm. Serial number start met J5V. Blijkbaar is dat het minst betrouwbare panel en zou BOE geen schermen meer leveren voor de pro modellen. Hopelijk krijg ik hier geen last mee.
Een aantal pagina's terug kan je zien dat ik schreef over een merkbare oscillatie in het scherm.
PWM reductie stond aan en alsnog deed het zich voor. Voornamelijk met het donkere thema. Ik gebruik dit praktisch elke dag, ongeacht of het buiten licht of donker is. Ik vind het aangenamer voor de ogen en verbruikt minder batterij.

Ik ben naar de Apple Store gegaan. Er werd een nieuw scherm gemonteerd en alles is erg vlot verlopen. Ik had het LG GVC scherm. Weergave bij het nieuwe scherm is een pak beter. Heel wat minder groenige gloed bij het veranderen van kijkhoek. Tijdens het wachten heb ik praktisch alle 17 PM bekeken en getest. Er was er letterlijk 1 die voor mij goede kijkhoeken had.

Wanneer je bijvoorbeeld, in licht thema, de instellingen opent en je er niet rechtop kijkt, zie je dat het wit wat groenig of blauwig wordt. En dit steeds feller naargelang de kijkhoek vergroot. Dit zowel wanneer je er schuin op kijkt als wanneer je er langs boven of langs onderen op kijkt. Bij het "kantelen" van het toestel dus.

Oh, en ik kon het niet laten. Ik heb alsnog de Sysdiag z'n ding laten doen. Ik weet niet of dit mee verandert als het scherm wordt vervangen of niet, maar indien wel, heb ik opnieuw een GVC scherm. De oscillatie is wel verdwenen en het contract is een pak hoger lijkt me. Mijn oud scherm bleek vaak onleesbaar bij heldere dagen. Heldere dagen in januari en februari nota bene. Heb de maximale helderheid toen ook vergeleken met de 16PM van een kennis. Mijn oorspronkelijke scherm was erg aanzienlijk donkerder. Allebei zelfde iOS en instellingen qua true tone etc.

Eens je op de "verkleuring" gaat letten bij "afwijkende" kijkhoeken tegenover er recht op kijken, dan wordt het erg teleurstellend wat mij betreft. Zeker voor deze premium toestellen.

Het is gewoon een loterij. Zoals het leven.

[ Voor 5% gewijzigd door Dorryflorry op 10-04-2026 14:08 ]


  • ExportZeeuw1985
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 25-06 12:53
Hallo, en advies gevraagd over welke iPhone ik het beste zou kunnen nemen.
Sinds 1 week gebruik ik weer mijn oude maar nog trouwe iPhone SE 2020 met iOS 26.
Na diverse Android telefoons te hebben gehad zoals Samsung galaxy S23 en S24 Ultra, en nu voor ik de iPhone weer uit de kast heb gehaald een fairphone gen.6.
Ja Android is stuk beter geworden maar ik heb er niks aan als het instabiel is of mij als gebruiker tegenwerkt.
Headunit van de vrachtwagen met Android auto is een ramp. Onderbreken van verbinding. Willekeurig afhaken van gesprekken tot 50 tal rebooten tijdens een rit en nog ergerlijker soms geen gesprekken door laten nu terug naar mijn iPhone SE2020.
Tja, wat zal ik zeggen… het werkt. Geen crashes of reboots meer. Gewoon genot om nu de headunit te gebruiken.
Wel kleine problemen met de iPhone helaas die ik dus nu gebruik. De SE2020.
Display is te klein na groter te hebben gebruikt. Leesbaarheid met 40😂.
Accu is op 79% rest (service) melding.

Nu zit ik te twijfelen tussen de gewone 17 en de 17e. (Misschien nog de groter broertje van de 17.
Geen always in functie is wel een gemis, geen noodzaak.

Duitsland kost de 17e 699, de normale 17 929 euro.
Hoe zit het met iPhone en oled. Is burn in nog een ding?
Alvast bedankt

  • pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:26
ExportZeeuw1985 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 14:18:
Hallo, en advies gevraagd over welke iPhone ik het beste zou kunnen nemen.
Sinds 1 week gebruik ik weer mijn oude maar nog trouwe iPhone SE 2020 met iOS 26.
Na diverse Android telefoons te hebben gehad zoals Samsung galaxy S23 en S24 Ultra, en nu voor ik de iPhone weer uit de kast heb gehaald een fairphone gen.6.
Ja Android is stuk beter geworden maar ik heb er niks aan als het instabiel is of mij als gebruiker tegenwerkt.
Headunit van de vrachtwagen met Android auto is een ramp. Onderbreken van verbinding. Willekeurig afhaken van gesprekken tot 50 tal rebooten tijdens een rit en nog ergerlijker soms geen gesprekken door laten nu terug naar mijn iPhone SE2020.
Tja, wat zal ik zeggen… het werkt. Geen crashes of reboots meer. Gewoon genot om nu de headunit te gebruiken.
Wel kleine problemen met de iPhone helaas die ik dus nu gebruik. De SE2020.
Display is te klein na groter te hebben gebruikt. Leesbaarheid met 40😂.
Accu is op 79% rest (service) melding.

Nu zit ik te twijfelen tussen de gewone 17 en de 17e. (Misschien nog de groter broertje van de 17.
Geen always in functie is wel een gemis, geen noodzaak.

Duitsland kost de 17e 699, de normale 17 929 euro.
Hoe zit het met iPhone en oled. Is burn in nog een ding?
Alvast bedankt
Ik heb zelf de iPhone 17 Pro Max. Mijn advies is dan de iPhone 17 te nemen, want deze versie doet niet veel onder de iPhone 17 Pro. Daarbij is de iPhone 17E een uitgeklede versie waar je ondanks de “lage prijs” nog te veel voor betaald.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!


  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
Ik zou ook sneller de 17 adviseren dan de 17e, hoe dan ook dat de 17e een mooi toestel is voor vele.
Je levert nog steeds op zaken in, ook de enkele camera bijv(Als je dat belangrijk vindt).

Doe je nu niks bijzonders met je telefoon(Vind je foto maken leuk maar niet je primaire doel voor de telefoon), beetje whatsapp / mailtje navigatie in de auto ofzo is op zich natuurlijk de 17e prima.
Alleen dan zou ik misschien even wachten), hij daalt bij winkels uiteindelijk altijd wel iets in de prijs.

Pricewatch is die nu namelijk 655 in Nederland(Als je de Bol linkt opent), dat is op zich nog wel te doen.
Maar vanaf 700 euro zou ik zeggen, leg 100 euro bij en neem de normale 17 dan.

Ik moet toch ook zeggen, ik heb nu al jaren een pro max. maar soms staat het grote scherm mij toch echt wel tegen(Normale iphone of normale pro scherm formaat is meer dan groot zat).

[ Voor 8% gewijzigd door Carlos0_0 op 15-04-2026 20:10 ]


  • JsaSlay
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 27-05 17:36
*snip* spam

[ Voor 93% gewijzigd door Daedalus op 30-04-2026 17:41 ]


  • musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:38
Ik heb sinds kort een iPhone 17. Hiervoor had ik een SE 2022, daarnaast heb ik een iPad 2021 (M1, LCD scherm).
Het valt mij op dat het scherm van mijn iPhone 17 wat flets oogt. Bij invallend zonlicht speelt dit helemaal, dan is de achtergrond van de icoontjes op m'n startscherm (heb hem in donkere modus staan) en in het instellingen menu eerder donkergrijs dan diep zwart. Mijn iPad Pro met LCD scherm kan een stuk minder fel dan de 17 maar daarbij zie ik dit niet, en is zwart gewoon zwart. Ook bij mijn SE met zijn minder geavanceerde scherm zie ik dit niet terug.

Via sysdiagnose ben ik er achter gekomen dat ik een Samsung G9P scherm heb. Ik las in dit topic dat dit qua kwaliteit op plaats 4 staat, na 2 andere panelen van Samsung en eentje van LG.
Mijn vraag: zijn er meer mensen met wat fletse schermen? En zou dit fletse inderdaad door het type paneel kunnen komen?

  • Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-06 16:47
Mijn 13 pro is beetje aan vervanging toe, vooral batterij (76%) maakt het soms irritant.
Kan ik er nog mee vooruit? Zeker.

Soms jezelf iets nieuws gunnen is ook niet verkeerd.
17 pro? 17 pro Max? Of toch gewoon 17?

Ik kan niet kiezen, heb lang gedacht ik wil een keer de Max versie maar begin nu toch te twijfelen.
Toch maar batterij laten vervangen in mijn 13 pro?🤪

  • syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Als je het formaat van de 13 Pro je bevalt, dan zou ik gewoon voor de 17 gaan. Al is een nieuwe accu een veel goedkopere oplossing. Zelf heb ik de 16 Pro Max en ik zou niet meer terug willen naar een kleiner toestel.

[ Voor 27% gewijzigd door syltheboy op 01-05-2026 20:48 ]


  • JPH_estate
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07-05 07:17
17 pro? 17 pro Max? Of toch gewoon 17?

100% de 17

  • wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:49
Even wachten en dan de 18 pro kopen.

  • Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dirk0s schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 20:26:
Mijn 13 pro is beetje aan vervanging toe, vooral batterij (76%) maakt het soms irritant.
Kan ik er nog mee vooruit? Zeker.

Soms jezelf iets nieuws gunnen is ook niet verkeerd.
17 pro? 17 pro Max? Of toch gewoon 17?

Ik kan niet kiezen, heb lang gedacht ik wil een keer de Max versie maar begin nu toch te twijfelen.
Toch maar batterij laten vervangen in mijn 13 pro?🤪
Een batterij vervangen kost zo'n 100 euro of zo? Steek die lekker nu in de zak en zie het als een mooie korting/besparing op een nieuwe 17 Pro, of zelfs een 17. :)

Have you tried turning it off and on again?


  • austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 22:40
Dirk0s schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 20:26:
Mijn 13 pro is beetje aan vervanging toe, vooral batterij (76%) maakt het soms irritant.
Kan ik er nog mee vooruit? Zeker.

Soms jezelf iets nieuws gunnen is ook niet verkeerd.
17 pro? 17 pro Max? Of toch gewoon 17?

Ik kan niet kiezen, heb lang gedacht ik wil een keer de Max versie maar begin nu toch te twijfelen.
Toch maar batterij laten vervangen in mijn 13 pro?🤪
Hier drie dagen geleden vanuit een 15 pro naar een 17 pro max gegaan. Accutijd is niet normaal goed. Scherm is prachtig; qua Nits prima af te lezen in de volle zon en met wat 'oudere ogen' is meer real estate niet onprettig.

  • syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Mijn 16 Pro Max schakelt wel snel terug naar minder fel in de volle zon, dan wordt hij al snel te heet. Verder vind ik het scherm ook prachtig!

[ Voor 16% gewijzigd door syltheboy op 02-05-2026 11:00 ]


  • PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Omdat mijn 15 Pro Max nog maar 87% batterij had, heeft IT hem vandaag vervangen voor een nieuwe 17 Pro Max. Wat een beuker van een ding joh. Ik lees her en der dat de veschillen in de hand nauwelijks merkbaar zijn, maar wat mij betreft is het echt een ander ding. Ook gewicht merk ik duidelijk.

Maar goed, mocht hij mij een volle dag accu geven voor langere tijd, ben ik wel weer tevreden. Qua performance (normaal gebruik, geen games), zie ik iig geen verschil.

edit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVC5PcLLzThhdWIJqgR3Yn5bJpk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/W9PkJbvBe0nnx7jNRMqfg7Jk.png?f=fotoalbum_large

nou, was niet meest verse exemplaar…

[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 08-05-2026 22:19 ]


  • VD86
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 23-05 09:11
Hallo, ik ben in het bezit van een iPhone 12 mini. Erg blij mee! Echter, batterij vermogen loopt terug en belangrijker: problemen met geheugen dat telkens vol zit… ik ben dus toe aan een nieuwe iPhone. Maar, ik ben zo blij met het formaat van de mini (iets met kleine handen), en de nieuwe telefoons zijn zo groot… wat raden jullie mij aan? Ik had interesse in de iPhone 16, maar zie dat 256gb daar geen optie meer is. Is er iemand die overstap heeft gemaakt van een mini naar de 17? Bevalt dat?

  • Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:30
VD86 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:07:
Hallo, ik ben in het bezit van een iPhone 12 mini. Erg blij mee! Echter, batterij vermogen loopt terug en belangrijker: problemen met geheugen dat telkens vol zit… ik ben dus toe aan een nieuwe iPhone. Maar, ik ben zo blij met het formaat van de mini (iets met kleine handen), en de nieuwe telefoons zijn zo groot… wat raden jullie mij aan? Ik had interesse in de iPhone 16, maar zie dat 256gb daar geen optie meer is. Is er iemand die overstap heeft gemaakt van een mini naar de 17? Bevalt dat?
De Apple iPhone 12 mini heeft ene behoorlijk slechte batterijduur, dus dat zal sowieso een meevaller worden. Persoonlijk zou ik ergens langsgaan waar je de Apple iPhone 17 zelf even kan testen en het formaat in de hand kan houden, dan kan je het het beste beoordelen. Veel keuze heb je niet in de mini variant is er binnen het Apple ecosysteem alleen een upgrade naar een Apple iPhone 13 mini mogelijk en die zou ik niet meer doen.

  • VD86
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 23-05 09:11
Jumpman schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:33:
[...]

De Apple iPhone 12 mini heeft ene behoorlijk slechte batterijduur, dus dat zal sowieso een meevaller worden. Persoonlijk zou ik ergens langsgaan waar je de Apple iPhone 17 zelf even kan testen en het formaat in de hand kan houden, dan kan je het het beste beoordelen. Veel keuze heb je niet in de mini variant is er binnen het Apple ecosysteem alleen een upgrade naar een Apple iPhone 13 mini mogelijk en die zou ik niet meer doen.
Thanks, Jumpman! Ja, ik was vandaag in de MM om de 17 te bekijken. Grootte viel mij best wel tegen, dus dacht misschien is hier iemand die ook de overstap heeft gemaakt en blijkt het snel te wennen.

Zal inderdaad niet veel keuze hebben. Biedt de iPhone 17 wel duidelijk een meerwaarde tov oudere toestellen? Ik hoef niet perse het nieuwste van het nieuwste, wel een telefoon waar ik weer een tijd mee vooruit kan (doe nu ook sinds eind 2020 met de 12 mini).

  • austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 22:40
VD86 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:29:
[...]

Thanks, Jumpman! Ja, ik was vandaag in de MM om de 17 te bekijken. Grootte viel mij best wel tegen, dus dacht misschien is hier iemand die ook de overstap heeft gemaakt en blijkt het snel te wennen.

Zal inderdaad niet veel keuze hebben. Biedt de iPhone 17 wel duidelijk een meerwaarde tov oudere toestellen? Ik hoef niet perse het nieuwste van het nieuwste, wel een telefoon waar ik weer een tijd mee vooruit kan (doe nu ook sinds eind 2020 met de 12 mini).
Alleen al de langere software updates en beveiligingsupdates zijn een switch naar een 17 al waard. Los daarvan ga je enorm vooruit qua batterij gebruiksduur, scherm, camera’s en opslag.

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
VD86 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:07:
Hallo, ik ben in het bezit van een iPhone 12 mini. Erg blij mee! Echter, batterij vermogen loopt terug en belangrijker: problemen met geheugen dat telkens vol zit… ik ben dus toe aan een nieuwe iPhone. Maar, ik ben zo blij met het formaat van de mini (iets met kleine handen), en de nieuwe telefoons zijn zo groot… wat raden jullie mij aan? Ik had interesse in de iPhone 16, maar zie dat 256gb daar geen optie meer is. Is er iemand die overstap heeft gemaakt van een mini naar de 17? Bevalt dat?
Dat mini formaat is helemaal niet zo prettig als je denkt, en de gewone iPhone is helemaal niet zo groot als je denkt.
Nu nog de mini zo fijn voelen, is terug in de tijd denken die gene niet van de 3,5 inch iPhone 4 af wouden :).

Je gaat heel snel wennen aan dat formaat, een pro/ pro max hoeft echt niet. Maar de gewone iPhone is echt niet zo gek groot.
Het lig er natuurlijk aan wat je er mee wil doen, maar een 16e of 17e zou je ook nog kunnen overwegen. Als die prijs gunstiger is.

Hoezo zou de 256gb geen optie voor de iPhone 16 zijn, want die variant is gewoon te koop ?.

  • VD86
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 23-05 09:11
Carlos0_0 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 17:27:
[...]

Dat mini formaat is helemaal niet zo prettig als je denkt, en de gewone iPhone is helemaal niet zo groot als je denkt.
Nu nog de mini zo fijn voelen, is terug in de tijd denken die gene niet van de 3,5 inch iPhone 4 af wouden :).

Je gaat heel snel wennen aan dat formaat, een pro/ pro max hoeft echt niet. Maar de gewone iPhone is echt niet zo gek groot.
Het lig er natuurlijk aan wat je er mee wil doen, maar een 16e of 17e zou je ook nog kunnen overwegen. Als die prijs gunstiger is.

Hoezo zou de 256gb geen optie voor de iPhone 16 zijn, want die variant is gewoon te koop ?.
Ik kan de iPhone 16 alleen in 128gb vinden: Koop iPhone 16 en iPhone 16 Plus - Apple (NL) Ik begreep dat Apple was gestopt met productie van 256gb toen iPhone 17 werd geintroduceerd.

Ik dacht dat de iPhone 16e/17e "mager" is vergeleken bij de reguliere versies en dat het iets lagere aankoopbedrag de mindere features niet rechtvaardigt?

  • VD86
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 23-05 09:11
austin_77 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:36:
[...]

Alleen al de langere software updates en beveiligingsupdates zijn een switch naar een 17 al waard. Los daarvan ga je enorm vooruit qua batterij gebruiksduur, scherm, camera’s en opslag.
Van mijn batterijcapaciteit is nu nog 73% over, ik begin nu te merken dat ik overdag een keer moet bijladen. Het grootste probleem met mijn Mini is de opslag van 64GB :'( Dat is eigenlijk niet meer te doen...

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
VD86 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 17:48:
[...]

Ik kan de iPhone 16 alleen in 128gb vinden: Koop iPhone 16 en iPhone 16 Plus - Apple (NL) Ik begreep dat Apple was gestopt met productie van 256gb toen iPhone 17 werd geintroduceerd.

Ik dacht dat de iPhone 16e/17e "mager" is vergeleken bij de reguliere versies en dat het iets lagere aankoopbedrag de mindere features niet rechtvaardigt?
Ja Apple is er misschien mee gestopt, maar dat betekend niet dat die niet te koop is.

uitvoering: Apple iPhone 16, 256GB opslag Groen

Genoeg winkels die hem nog aanbieden, en ook de andere kleiuren.
Maar goed als ik die prijzen zie, kan je net zo goed de iPhone 17 kopen.

uitvoering: Apple iPhone 17, 256GB opslag Zwart

Het is 20 euro goedkoper als je bij beide de goedkoopste aanbieder pakt, maar je heb wel een iets nieuwer toestel.
De prijzen van de 16 gaan omhoog, aangezien die moeilijker verkrijgbaar wordt.

De 16/17e variant is idd een beetje gestripte versie, al valt het bij de 17e al mee. Aangezien die nu ook magsafe laden heeft.
Maar er zit wel 1 camera op, dus minder dan normale model. Batterij duur zou bij de gewone 17 beter zijn dan de 17e(Ook al heeft de 17e een grotere batterij).

[ Voor 10% gewijzigd door Carlos0_0 op 15-05-2026 18:13 ]


  • Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 17:27:
[...]

Dat mini formaat is helemaal niet zo prettig als je denkt, en de gewone iPhone is helemaal niet zo groot als je denkt.
Nu nog de mini zo fijn voelen, is terug in de tijd denken die gene niet van de 3,5 inch iPhone 4 af wouden :).

Je gaat heel snel wennen aan dat formaat, een pro/ pro max hoeft echt niet. Maar de gewone iPhone is echt niet zo gek groot.
Het lig er natuurlijk aan wat je er mee wil doen, maar een 16e of 17e zou je ook nog kunnen overwegen. Als die prijs gunstiger is.

Hoezo zou de 256gb geen optie voor de iPhone 16 zijn, want die variant is gewoon te koop ?.
Vorige maand nog een collega die een iPhone 13 Mini nam als upgrade van een 12 Mini en die zal gebruikt worden totdat het écht niet meer kan.

Aan de andere kant ook genoeg mensen in mijn omgeving die na een paar dagen een iPhone 16/17 het wel weer prima vonden.

Het is er subjectief en de ervaring verschilt van persoon tot persoon. Gewoon proberen, en anders weer retour afzender.

Have you tried turning it off and on again?


  • austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 22:40
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 18:42:
[...]

Vorige maand nog een collega die een iPhone 13 Mini nam als upgrade van een 12 Mini en die zal gebruikt worden totdat het écht niet meer kan.

Aan de andere kant ook genoeg mensen in mijn omgeving die na een paar dagen een iPhone 16/17 het wel weer prima vonden.

Het is er subjectief en de ervaring verschilt van persoon tot persoon. Gewoon proberen, en anders weer retour afzender.
Zoals je al schrijft is het wennen aan het grotere formaat wellicht sneller voorbij dan de prijsvoordelen van een iphone 13 mini.

Voor wat betreft je laatste zin zou ik liever zien dat @VD86 in winkels ‘gaat voelen’ ipv kopen en weer retourneren. Ik denk dat dat in de huidige tijdsgeest beter is om niet te adviseren. Maar goed, ieder zijn eigen keuze O-)

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
austin_77 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 10:04:
[...]

Zoals je al schrijft is het wennen aan het grotere formaat wellicht sneller voorbij dan de prijsvoordelen van een iphone 13 mini.

Voor wat betreft je laatste zin zou ik liever zien dat @VD86 in winkels ‘gaat voelen’ ipv kopen en weer retourneren. Ik denk dat dat in de huidige tijdsgeest beter is om niet te adviseren. Maar goed, ieder zijn eigen keuze O-)
Inderdaad je kan beter even in een winkel voelen, als je zo lang gewend ben al aan z'n miniatuur toestel.
Deze telefoons zijn er gewoon niet meer van die afmetingen, speel gewoon even met alle formaten die er zijn.
Je komt dan van zelf uit bij het formaat wat je het meest geschikt vind, en waar je uiteindelijk ook echt wel aan wend.

Ik snap sowieso de mensen met de mini niet, ook op mijn werk een paar.
Dan zetten ze de bril op het hoofd, houden ze het toestel zo dicht bij hun hoofd dat het hun neus aanraakt zowat. en dan zeggen nee ik vind de mini echt geweldig toestel wil niet anders.
Ik denk dan echt gast kom op he, zie je wel wat je doet zelf. Maar goed is hun mening.

Tegenwoordig doe je zoveel met een telefoon(1 ne meer dan de ander nog steeds), maar met een normale 16/17 formaat gewoon dingen normaal al zien(En dat ding valt in elke broekzak met gemak).
Je kan normaal een beetje website of whatsapp lezen(Zonder te veel moeten scrollen etc), normaal een kort filmpje bekijken etc. Je bank app etc beetje rustig bekijken.

Maar inderdaad gewoon even alle formaten in de winkel voelen, doe even wat dingen ermee foto maken, een website als tweakers even een nieuws artikel lezen. hem met 1 hand bedienen etc.
Dan merk je van zelf dat een iets groter scherm echt wel prettig is, en je van zelf uit komt bij een normale of een pro max of er tussen in(Al is het verschil tussen de gewone en pro in grote niet merkbaar denk ik).

  • VD86
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 23-05 09:11
Haha, ik heb mijn mini gelukkig altijd op normale afstand van mn ogen kunnen houden.

Dank iedereen voor het advies, mijn nieuwe iPhone 17 is onderweg! 🥳 ik heb ‘m bekeken in de MM, ik vind het een grote telefoon maar ik ga er vanuit dat het een kwestie van wennen is. Wellicht merk ik dan hoeveel ik mijzelf jarenlang te kort heb gedaan met de Mini 😉 Ik kijk erg uit naar een goede batterij én voldoende ruimte.

  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
VD86 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 09:10:
Haha, ik heb mijn mini gelukkig altijd op normale afstand van mn ogen kunnen houden.

Dank iedereen voor het advies, mijn nieuwe iPhone 17 is onderweg! 🥳 ik heb ‘m bekeken in de MM, ik vind het een grote telefoon maar ik ga er vanuit dat het een kwestie van wennen is. Wellicht merk ik dan hoeveel ik mijzelf jarenlang te kort heb gedaan met de Mini 😉 Ik kijk erg uit naar een goede batterij én voldoende ruimte.
Als toenmalige mini-fan keek ik er heel erg tegenop. Maar toen ik eenmaal een normaal formaat in handen had was ik echt in een paar uur gewend en toch wel blij met het grotere scherm :)

  • wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:49
Ik ga in September een iPhone 18 Pro of Pro Max kopen. Vandaag was ik bij Coolblue, maar de 17 Pro Max zat stevig vast zodat ik niet de grootte kon beoordelen. Ik had even geen zin om hulp te vragen.

Weet iemand of in een Apple Store deze wel zijn vast te pakken zonder de verkoper lastig te vallen? Zodat ik alvast verder kan bepalen of het de Pro of Pro Max wordt.

  • Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

wjvh schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 15:03:
Ik ga in September een iPhone 18 Pro of Pro Max kopen. Vandaag was ik bij Coolblue, maar de 17 Pro Max zat stevig vast zodat ik niet de grootte kon beoordelen. Ik had even geen zin om hulp te vragen.

Weet iemand of in een Apple Store deze wel zijn vast te pakken zonder de verkoper lastig te vallen? Zodat ik alvast verder kan bepalen of het de Pro of Pro Max wordt.
Ja kan, net als veel provider winkels. Maar of het nu al zin heeft... De formaten kunnen bij nieuwe modellen zo weer wijzigen.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air


  • wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:49
Ja, dat snap ik. Maar het was lekker weer, en ik dacht even naar CoolBlue te fietsen.

Maar er zijn ook provider winkels in de buurt, dus daar kan ik ook even heen fietsen. En dan maar wachten op de aankondigingen in September.

[ Voor 45% gewijzigd door wjvh op 23-05-2026 15:20 ]


  • NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20
VD86 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:07:
Hallo, ik ben in het bezit van een iPhone 12 mini. Erg blij mee! Echter, batterij vermogen loopt terug en belangrijker: problemen met geheugen dat telkens vol zit… ik ben dus toe aan een nieuwe iPhone. Maar, ik ben zo blij met het formaat van de mini (iets met kleine handen), en de nieuwe telefoons zijn zo groot… wat raden jullie mij aan? Ik had interesse in de iPhone 16, maar zie dat 256gb daar geen optie meer is. Is er iemand die overstap heeft gemaakt van een mini naar de 17? Bevalt dat?
Ik ben zo’n half jaar geleden overgestapt van een iPhone 13 mini naar een iPhone 17. Had het liefst een iPhone 17 mini gekozen, maar zoals je weet is er na de iPhone 13 mini geen opvolger meer uitgebracht van dit handige en kleine toestel.

Het was in het begin zeker wennen, vooral omdat je de mini zo in je broekzak stopt en nauwelijks voelde. Bijvoorbeeld bij het fietsen of zitten merk je verschil, maar er is goed mee te leven.

Naast het scherm met 120 fps, was het qua performance, camera en batterijduur ook een vrij grote stap. Ik laad nu standaard tot 80% op waarmee ik de dag goed doorkom. Dit omdat ik weer minimaal drie/vier jaar met de iPhone 17 door wil kunnen, zonder dat de batterij flink achteruit gaat. Zit nu op 117 cycli in zeven maanden tijd.

Om eerlijk te zijn weet ik nu niet zeker wat ik zou doen, wanneer er straks bijv. weer een iPhone 21 mini wordt uitgebracht. Het grotere scherm biedt namelijk ook voordelen.

Het scherm van de iPhone 17 is zodanig groot dat ik mijn iPad een stuk minder gebruik. :)

  • Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-06 02:53
Zijn er mensen die overgestapt zijn van bijvoorbeeld een Samsung Android die zaken niet heel erg missen zoals Circle to search en de universele back gestures? Ik heb een MacBook Air welke natuurlijk lekker samen zou matchen maar dit soort zaken zal ik denk ik wel heel erg gaan missen. Circle to search gebruik ik immens veel om eenvoudig iets te kunnen opzoeken. Bij iOS moest je voor zover ik begreep eerst een screenshot gaan maken

Gebruik mijn Tibber-link (beide €50 of 6 maanden gratis vaste kosten)


  • Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-06 11:07
Tweakriez schreef op maandag 1 juni 2026 @ 14:15:
Zijn er mensen die overgestapt zijn van bijvoorbeeld een Samsung Android die zaken niet heel erg missen zoals Circle to search en de universele back gestures? Ik heb een MacBook Air welke natuurlijk lekker samen zou matchen maar dit soort zaken zal ik denk ik wel heel erg gaan missen. Circle to search gebruik ik immens veel om eenvoudig iets te kunnen opzoeken. Bij iOS moest je voor zover ik begreep eerst een screenshot gaan maken
Ja, maar dat is dan ook ongeveer het enigste wat ik mis. Voor de rest superblij met de overstap, zou niet anders meer willen. Snel, stabiel en prima accuduur.

  • Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-06 02:53
Fiorano schreef op maandag 1 juni 2026 @ 16:50:
[...]

Ja, maar dat is dan ook ongeveer het enigste wat ik mis. Voor de rest superblij met de overstap, zou niet anders meer willen. Snel, stabiel en prima accuduur.
Ik neem aan dat je dan praat over een pro model want volgens mij is de gewone 17 niet zo geweldig qua accuduur. Ik heb de 17 na launch even geprobeerd maar werd toen best wel gefrustreerd van het niet hebben van de back gestures overal op dezelfde manier. Ook ben ik sindsdien het gemak van Circle to search erg gaan waarderen. Ik wordt op dit moment alleen wel erg gek van mijn vingerafdruk scanner die niet goed registreerd bij het gebruik van screenprotectors. Ik vond face-id erg prettig.

Gebruik mijn Tibber-link (beide €50 of 6 maanden gratis vaste kosten)


  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
Tweakriez schreef op maandag 1 juni 2026 @ 16:54:
[...]

Ik neem aan dat je dan praat over een pro model want volgens mij is de gewone 17 niet zo geweldig qua accuduur. Ik heb de 17 na launch even geprobeerd maar werd toen best wel gefrustreerd van het niet hebben van de back gestures overal op dezelfde manier. Ook ben ik sindsdien het gemak van Circle to search erg gaan waarderen. Ik wordt op dit moment alleen wel erg gek van mijn vingerafdruk scanner die niet goed registreerd bij het gebruik van screenprotectors. Ik vond face-id erg prettig.
Terug gaan werkt bij mij op de zelfde manier, van links naar rechts swipen.

Of dit nu in Safari is of whatsapp, mail app, werkt gewoon overal het zelfde.

Accu duur van een gewone 17 moet ook gewoon goed zijn, ligt er net wat je hoeveel je allemaal met de telefoon doet.

Ik ken iemand die moest met de Samsung s25 vorig jaar met de launch al een Powerbank hebben, omdat die einde van de dag niet haalde.

  • eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-06 22:08
Tweakriez schreef op maandag 1 juni 2026 @ 14:15:
Zijn er mensen die overgestapt zijn van bijvoorbeeld een Samsung Android die zaken niet heel erg missen zoals Circle to search en de universele back gestures? Ik heb een MacBook Air welke natuurlijk lekker samen zou matchen maar dit soort zaken zal ik denk ik wel heel erg gaan missen. Circle to search gebruik ik immens veel om eenvoudig iets te kunnen opzoeken. Bij iOS moest je voor zover ik begreep eerst een screenshot gaan maken
Ook de gestures, en ik kon wat makkelijker mn data backuppen. Verder alles van Apple werkt allemaal naadloos met elkaar.

  • Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-06 02:53
Ja ik zit met mezelf gewoon in conclaaf. Ik gebruik dagelijks YouTube revanced zodat ik eigelijk een YouTube Premium ervaring heb op Android. Ik gebruik Circle to search erg vaak. Google Calendar en Gmail.

Wat mij tegen stond aan mijn S25U is de vingerafdruk scanner. Deze is zeer onbetrouwbaar als ik een privacy screen protector gebruik, maar ook met gewone glazen screen protectors is het veel gezeur.

Daarom dacht ik evt naar iOS te gaan naar ik ben bang dat ik in ruil voor de fantastische face unlock er weer veel andere zaken die ik fijn vind voor moet inleveren. Ik wil sowieso naast een evt iphone en mijn MacBook Air niks van het ecosysteem hebben, ook heb ik Google Drive dus Apple cloud zal ik niet gaan gebruiken. Ik vraag me dus af of het voor mij de moeite is naar een 17 (pro) over te stappen. Aangezien ik best een ok accu gewend ben zal de gewone 17 sowieso gaan tegen vallen qua qua accuduur ben ik bang. (Ik laad sowieso tot 80% ivm degradatie).

Gebruik mijn Tibber-link (beide €50 of 6 maanden gratis vaste kosten)


  • HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:24
Laden tot 80% maakt wel iets van verschil, maar volgens YouTube: Is Fast Charging Killing the Battery? A 2-Year Test on 40 Phones loont dat de moeite echt niet. Mijn 17PM heeft nog nooit zonder juice gezeten. Denk dat het je zal meevallen.

  • Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-06 11:07
Google apps zijn prima op iOS, echt nul verschil qua gebruiksgemak

  • Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Sinds deze week ook eigenaar van een iPhone 17.
Had eigenlijk willen wachten op de 18, maar van de voorganger, de iPhone 15 is plotseling de frontcamera+het lampje kapot gegaan. En ook doet de selfiecamera het ineens vaak niet.
Reparatie zou minimaal € 600 kosten is mij verteld door Amac, en dan is het al haast de moeite niet meer.

Dan kan je zeggen: lekker boeiend en wacht het lekker af (wat ook mijn initiële reactie was), maar ik heb gemerkt dat ik toch onbewust best vaak m'n telefoon pak om een foto te maken van m'n kinderen of om een QR-code te scannen. Dus na twee dagen maar de knoop doorgehakt en de 17 gehaald. Een groene deze keer! :o Eerste keer niet een space gray iPhone.

Tot dusver: niks op aan te merken, behalve het formaat...
* Gitarist blijft met weemoed terugdenken aan de tijd dat een iPhone nog goed in een had paste en je met je duim alles kon doen.

EV: Leapmotor B10 67,1kWh 2026


  • Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een 17 Pro en bij TikTok heb ik soms als ik de app open dat de brightness opeens heel laag gaat. Ik moet het dan handmatig omhoog zetten. Heeft wellicht met HDR te maken, maar ik kan er niet echt een instelling voor vinden. Weet iemand hoe dit te voorkomen is?

  • ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:52
Palomar schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:57:
Ik heb een 17 Pro en bij TikTok heb ik soms als ik de app open dat de brightness opeens heel laag gaat. Ik moet het dan handmatig omhoog zetten. Heeft wellicht met HDR te maken, maar ik kan er niet echt een instelling voor vinden. Weet iemand hoe dit te voorkomen is?
Heb je toevallig ook als je van hoge brightness naar laag gaat dat het stottert? (ipv snel vloeiend laag) Dat probleem heb ik namelijk. Wanneer ik mijn iPhone opnieuw start is het goed. Moet bijna elke weer mijn telefoon opnieuw starten op het te verhelpen.

  • Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ikbenjoeri schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 15:40:
[...]

Heb je toevallig ook als je van hoge brightness naar laag gaat dat het stottert? (ipv snel vloeiend laag) Dat probleem heb ik namelijk. Wanneer ik mijn iPhone opnieuw start is het goed. Moet bijna elke weer mijn telefoon opnieuw starten op het te verhelpen.
nee, dat heb ik niet

  • Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mij iPhone 17 pro van 8 maanden oud heeft het vorige week begeven. Tijdens een telefoongesprek viel de iPhone uit en ging met geen mogelijkheid meer aan.
Uren aan de lader gehangen, alle mogelijke knopcombo's om een reset/hard restart uit te voeren werkten ook niet. Nu heb ik afgelopen week 2x precies hetzelfde verhaal gehoord van anderen. Meer mensen die er last van hebben? Ik heb de mijne ondertussen naar de winkel gebracht ter reparatie. (en loop nu met een 2020SE rond)

  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:29
Gumball schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:16:
Mij iPhone 17 pro van 8 maanden oud heeft het vorige week begeven. Tijdens een telefoongesprek viel de iPhone uit en ging met geen mogelijkheid meer aan.
Uren aan de lader gehangen, alle mogelijke knopcombo's om een reset/hard restart uit te voeren werkten ook niet. Nu heb ik afgelopen week 2x precies hetzelfde verhaal gehoord van anderen. Meer mensen die er last van hebben? Ik heb de mijne ondertussen naar de winkel gebracht ter reparatie. (en loop nu met een 2020SE rond)
Wat kan helpen is een laptop lader of powerbank van minimaal 65w aansluiten dan start hij na een uurtje wel weer op!

  • Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Roy Tollenaar schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:36:
[...]

Wat kan helpen is een laptop lader of powerbank van minimaal 65w aansluiten dan start hij na een uurtje wel weer op!
Heb ik geprobeerd, helaas hielp dat niets. 65 watt lader

  • winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-06 22:42
Gumball schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:37:
[...]

Heb ik geprobeerd, helaas hielp dat niets. 65 watt lader
Garantie gevalletje dus

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD


  • pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:52
Gumball schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:16:
Mij iPhone 17 pro van 8 maanden oud heeft het vorige week begeven. Tijdens een telefoongesprek viel de iPhone uit en ging met geen mogelijkheid meer aan.
Uren aan de lader gehangen, alle mogelijke knopcombo's om een reset/hard restart uit te voeren werkten ook niet. Nu heb ik afgelopen week 2x precies hetzelfde verhaal gehoord van anderen. Meer mensen die er last van hebben? Ik heb de mijne ondertussen naar de winkel gebracht ter reparatie. (en loop nu met een 2020SE rond)
Ik heb dit gehad toen met de 15 pro. Uiteindelijk de hele binnenkant onder garantie vervangen. Apple gaf aan dat dit sporadisch voorkomt.

  • combimagnetronn
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-06 08:22
wjvh schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 15:03:
Ik ga in September een iPhone 18 Pro of Pro Max kopen. Vandaag was ik bij Coolblue, maar de 17 Pro Max zat stevig vast zodat ik niet de grootte kon beoordelen. Ik had even geen zin om hulp te vragen.

Weet iemand of in een Apple Store deze wel zijn vast te pakken zonder de verkoper lastig te vallen? Zodat ik alvast verder kan bepalen of het de Pro of Pro Max wordt.
Dat wordt wachten tot voorjaar 2027

  • wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:49
Voor zover ik weet komen de Pro versies in September. Of is dat gewijzigd?

  • THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
wjvh schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:02:
Voor zover ik weet komen de Pro versies in September. Of is dat gewijzigd?
Volgens geruchten in september Pro’s en Ultra. En in het voorjaar Air 2 en iPhone 18.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line


  • wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:49
THE_BASE schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:47:
[...]

Volgens geruchten in september Pro’s en Ultra. En in het voorjaar Air 2 en iPhone 18.
Precies. En de Pro (Max) wil ik gaan kopen.

  • jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:39
Ik verbaas me dat er een Air 2 komt. De Air 1 ben ik nog nooit ergens tegengekomen. Of het is me niet opgevallen.

  • THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jopie schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:07:
Ik verbaas me dat er een Air 2 komt. De Air 1 ben ik nog nooit ergens tegengekomen. Of het is me niet opgevallen.
Nee hoor, die zie je weinig in het wild. Paar weken geleden in Japan heb ik er 1 gezien. In de Apple Stores daar alleen maar kopers van andere iPhones. De tafels van iPhone Air bedroevend leeg.

Het is zeker geen lelijke iPhone, maar het mist teveel voor het geld. Ding had eigenlijk iPhone Neo moeten heten. :)

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line


  • Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
(verplaatst naar het accessoires topic)

[ Voor 93% gewijzigd door Palomar op 17-06-2026 14:49 ]


  • Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
jopie schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:07:
Ik verbaas me dat er een Air 2 komt. De Air 1 ben ik nog nooit ergens tegengekomen. Of het is me niet opgevallen.
Apple wil een nieuw model meestal wel een tweede kans geven (ik vermoed omdat de ontwikkelkosten toch al gemaakt zijn). Maar het lijkt er inderdaad op dat de Air enorm flopt.

Ik heb er mijn voordeel mee gedaan en er eentje gekocht toen deze onder de €800 zakte. Het is mijn meest favoriete toestel in meer dan 10 jaar. Mensen die em zien weten niet eens dat het een iPhone is, zo onbekend is de Air. Wel al meerdere mensen na het zien zelf een Air zien kopen die er heel blij mee zijn. Er lijkt iets niet goed te gaan in de marketing :)

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
Basket Kees schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:46:
[...]

Apple wil een nieuw model meestal wel een tweede kans geven (ik vermoed omdat de ontwikkelkosten toch al gemaakt zijn). Maar het lijkt er inderdaad op dat de Air enorm flopt.

Ik heb er mijn voordeel mee gedaan en er eentje gekocht toen deze onder de €800 zakte. Het is mijn meest favoriete toestel in meer dan 10 jaar. Mensen die em zien weten niet eens dat het een iPhone is, zo onbekend is de Air. Wel al meerdere mensen na het zien zelf een Air zien kopen die er heel blij mee zijn. Er lijkt iets niet goed te gaan in de marketing :)
Nou ja het is hem ook denk ik net niet, de prijs en de specs batterij / camera etc die je er voor terug krijgt.
Het is wel een mooi toestel, maar volgens mij slaat de air variant ook bij samsung etc niet echt aan.

Ik denk dat er ook genoeg niet willen inleveren op baterij etc, de enkele camera het niet vinden. en dan helemaal niet voor die prijs.
Voor onder de 800 euro heb je wellicht een leuke deal gehad idd.

  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Basket Kees schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:46:
[...]

Maar het lijkt er inderdaad op dat de Air enorm flopt.
Dat lijkt nog best mee te vallen. Waar Apple op had gehoopt zullen we nooit weten, maar hij heeft de sales van de iPhone Plus meer dan verdubbeld, en die werd ook geen flop genoemd.

https://appleinsider.com/articles/26/03/23/iphone-air-is-demonstrably-not-a-failure-for-apple

  • Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:15
Carlos0_0 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:53:
[...]

Nou ja het is hem ook denk ik net niet, de prijs en de specs batterij / camera etc die je er voor terug krijgt.
Het is wel een mooi toestel, maar volgens mij slaat de air variant ook bij samsung etc niet echt aan.

Ik denk dat er ook genoeg niet willen inleveren op baterij etc, de enkele camera het niet vinden. en dan helemaal niet voor die prijs.
Voor onder de 800 euro heb je wellicht een leuke deal gehad idd.
Ik heb de mijne gisteren toevallig ontvangen voor 844,-

Sinds de release vond ik het al een prachtig toestel maar de prijs was voor mij niet te verantwoorden. Spec wise is de 17 Pro dan een stuk beter.

Maar voor 844,- vond ik het wel de moeite waard om het in ieder geval te proberen. Ding voelt wel echt heel premium aan. Ben benieuwd naar de rest.

  • THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lynix schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:45:
[...]

Ik heb de mijne gisteren toevallig ontvangen voor 844,-

Sinds de release vond ik het al een prachtig toestel maar de prijs was voor mij niet te verantwoorden. Spec wise is de 17 Pro dan een stuk beter.

Maar voor 844,- vond ik het wel de moeite waard om het in ieder geval te proberen. Ding voelt wel echt heel premium aan. Ben benieuwd naar de rest.
Dit is natuurlijk het topic voor iPhone Air niet, maar om het ook op iPhone 17 Pro te houden: zo ontzettend dik is die iPhone niet. Ik vind de resolutie vooral veel beter van de Pro’s. En heb toch gemerkt dat ik 4x zoom vaker gebruik dan ik dacht, zeker tijdens vakantie. Geluid en batterijduur zal allemaal wel prima zijn, maar hij had direct beter verkocht voor zo’n 799 dollar of 899 euro.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line


  • Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48
Wel apart dat de "normale" iPhone 18 pas in het voorjaar wordt gereleased.
Maar ik heb zo'n vermoeden dat ze dit doen omdat zowel de iPhone 16 als de iPhone 17 zo ontzettend goede bang for your buck waren dat dit ten koste ging van de verkoop van de Pro modellen.

Daarom vermoed ik dat ze bewust de iPhone 18 vetragen en zo mensen bij release in september zo forceren naar de Pro modellen. Best wel slim van Apple.

  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Tranquility schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:30:
Wel apart dat de "normale" iPhone 18 pas in het voorjaar wordt gereleased.
Maar ik heb zo'n vermoeden dat ze dit doen omdat zowel de iPhone 16 als de iPhone 17 zo ontzettend goede bang for your buck waren dat dit ten koste ging van de verkoop van de Pro modellen.

Daarom vermoed ik dat ze bewust de iPhone 18 vetragen en zo mensen bij release in september zo forceren naar de Pro modellen. Best wel slim van Apple.
Telefoons verkopen ze toch wel. Ik denk dat het eerder te maken heeft met spreiden van inkoop-, logistiek, en recourse capaciteiten. En als leuke bijkomstigheid: twee keer per jaar aandacht in de techmedia, reviewers influencers etc.

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
Wat ik mij dan ga afvragen, gaat die gewone 18 serie dan een half jaar korter mee met firmware updates ?.
Normaal komt de update en de telefoons in september, nu komt de telefoon dus een half jaar later.

Niet dat iPhone kort updates krijgen, maar ga dan toch denken de gewone generatie iets korter update support gaat krijgen .

  • Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:51:
Wat ik mij dan ga afvragen, gaat die gewone 18 serie dan een half jaar korter mee met firmware updates ?.
Normaal komt de update en de telefoons in september, nu komt de telefoon dus een half jaar later.

Niet dat iPhone kort updates krijgen, maar ga dan toch denken de gewone generatie iets korter update support gaat krijgen .
Als er een zelfde soort CPU in zit als de iPhone 17 bijvoorbeeld, dan kan ik me voorstellen dat er een iets kortere ondersteuning is. Wat mij betreft echt verwaarloosbaar als je kijkt wat er nu nog met iOS 27 ondersteund wordt.

(Hallo iPhone 11 uit 2019)

Have you tried turning it off and on again?


  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:55:
[...]

Als er een zelfde soort CPU in zit als de iPhone 17 bijvoorbeeld, dan kan ik me voorstellen dat er een iets kortere ondersteuning is. Wat mij betreft echt verwaarloosbaar als je kijkt wat er nu nog met iOS 27 ondersteund wordt.

(Hallo iPhone 11 uit 2019)
Ja goed het is idd verwaarloosbaar, want ja de iPhone 11 is dan nu een toevallig voorbeeld.
Maar ja dan anders als nog een iPhone 12 uit 2020 had hem gekregen, en dan nog tot het jaar erna in september mee gegaan.

En ja het is niet die telefoon dan gelijk onbruikbaar wordt, krijgt nog security updates.

  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Ik denk dat ze iPhones steeds langer zullen blijven ondersteunen nu de stapjes in RAM en CPU steeds kleiner worden bij nieuwe modellen terwijl het besturingssysteem niet echt veel groter meer wordt. Zelfs een 2022 SE krijg nog iOS27. Hooguit dat zwaardere AI functies misschien eerder vervallen.

  • Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ze zullen in principe altijd kijken naar de CPU, GPU en het werkgeheugen. Lijkt me dat apparaten vanzelf afvallen als het de boel niet meer bij kan benen.

Wat er de komende 7 jaar allemaal aan iOS zal veranderen is toch koffiedik kijken.

Have you tried turning it off and on again?


  • wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:49
DNN!S schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 20:21:
Ik denk dat ze iPhones steeds langer zullen blijven ondersteunen nu de stapjes in RAM en CPU steeds kleiner worden bij nieuwe modellen terwijl het besturingssysteem niet echt veel groter meer wordt. Zelfs een 2022 SE krijg nog iOS27. Hooguit dat zwaardere AI functies misschien eerder vervallen.
Zelfs de 2020SE die twee jaar ouder is krijgt iOS27.

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
wjvh schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 22:00:
[...]

Zelfs de 2020SE die twee jaar ouder is krijgt iOS27.
Jullie genoemde se zijn niet zo spannend, zelfs de iPhone 11 uit 2019 krijgt os27 :+

  • wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:49
Carlos0_0 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 23:23:
[...]

Jullie genoemde se zijn niet zo spannend, zelfs de iPhone 11 uit 2019 krijgt os27 :+
Ik geef me over. Je wint.

  • musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:38
musicfreak schreef op donderdag 30 april 2026 @ 16:23:
Ik heb sinds kort een iPhone 17. Hiervoor had ik een SE 2022, daarnaast heb ik een iPad 2021 (M1, LCD scherm).
Het valt mij op dat het scherm van mijn iPhone 17 wat flets oogt. Bij invallend zonlicht speelt dit helemaal, dan is de achtergrond van de icoontjes op m'n startscherm (heb hem in donkere modus staan) en in het instellingen menu eerder donkergrijs dan diep zwart. Mijn iPad Pro met LCD scherm kan een stuk minder fel dan de 17 maar daarbij zie ik dit niet, en is zwart gewoon zwart. Ook bij mijn SE 2022 met zijn minder geavanceerde scherm zie ik dit niet terug.

Via sysdiagnose ben ik er achter gekomen dat ik een Samsung G9P scherm heb. Ik las in dit topic dat dit qua kwaliteit op plaats 4 staat, na 2 andere panelen van Samsung en eentje van LG.
Mijn vraag: zijn er meer mensen met wat fletse schermen? En zou dit fletse inderdaad door het type paneel kunnen komen?
Ik quote mezelf even, hoop dat er mensen nog ideeën hebben over het bovenstaande.

Ik merk namelijk dat ik me blijf irriteren aan mijn iPhone 17 scherm, waarbij zwarte kleuren eerder donkergrijs zijn dan zwart. Overweeg ermee langs te gaan bij een Apple store, maar dan helpt het als ik weet dat dit een probleem is wat vaker voorkomt.

  • Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48
DNN!S schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:08:

Telefoons verkopen ze toch wel. Ik denk dat het eerder te maken heeft met spreiden van inkoop-, logistiek, en recourse capaciteiten. En als leuke bijkomstigheid: twee keer per jaar aandacht in de techmedia, reviewers influencers etc.
Daar zit wel wat in.
Zelf heb ik een iPhone 16 Pro Max en heb de 17 overgeslagen omdat ik weinig vernieuwends zag die de overstap de moeite waard maakten, maar met de 18 Pro Max komen er wel leuke verbeteringen zoals een flink betere batterijduur (grotere batterij en efficiëntere hardware) en 12GB aan RAM. Dus was eigenlijk van plan komend najaar wel te gaan upgraden.

Maar waar ik mij wel een beetje zorgen over begin te maken zijn de geruchten die de laatste tijd rondgaan dat Apple een zeer forse prijsverhoging van honderden euro's gaat doorvoeren bij hun iPhone 18 line-up, terwijl iPhones al zo aan de prijs zijn, dus moet eerst maar gaan zien wat de uiteindelijke prijzen gaan worden, maar de geruchten beloven niet veel goeds..

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 20-06-2026 12:21 ]


  • Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Tranquility schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:13:
[...]

Daar zit wel wat in.
Zelf heb ik een iPhone 16 Pro Max en heb de 17 overgeslagen omdat ik weinig vernieuwends zag die de overstap de moeite waard maakten, maar met de 18 Pro Max komen er wel leuke verbeteringen zoals een flink betere batterijduur (grotere batterij en efficiëntere hardware) en 12GB aan RAM. Dus was eigenlijk van plan komend najaar wel te gaan upgraden.

Maar waar ik mij wel een beetje zorgen over begin te maken zijn de geruchten die de laatste tijd rondgaan dat Apple een zeer forse prijsverhoging van honderden euro's gaat doorvoeren bij hun iPhone 18 line-up, terwijl iPhones al zo aan de prijs zijn, dus moet eerst maar gaan zien wat de uiteindelijke prijzen gaan worden, maar de geruchten beloven niet veel goeds..
Idem, ik twijfel om dan nu een 17 Pro te scoren met de aanbiedingen die tegen het einde van de productcyclus verschijnen, maar het voelt dan toch als een jaar te laat.

Have you tried turning it off and on again?


  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:29
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:18:
[...]

Idem, ik twijfel om dan nu een 17 Pro te scoren met de aanbiedingen die tegen het einde van de productcyclus verschijnen, maar het voelt dan toch als een jaar te laat.
Hier van de week de normale 17 nog gekocht, waarom zou het te laat zijn? Blijven toestellen die jaren lang mee kunnen.

  • THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:18:
[...]

Idem, ik twijfel om dan nu een 17 Pro te scoren met de aanbiedingen die tegen het einde van de productcyclus verschijnen, maar het voelt dan toch als een jaar te laat.
Ik zal mijzelf ongetwijfeld weer corrigeren in september, maar zoals het er nu uitziet en er geruchten zijn van prijsverhogingen van 200-300 euro vanaf de Apple prijs zie ik mijzelf niet upgraden voor alleen een iets beter camera en kleiner Dynamic Island.

Als je het mij vraagt zou ik zeker een iPhone 17 Pro scoren voor een leuke prijs, die is op dit moment goed verkrijgbaar, betaalbaar en ten opzichte van een 18 Pro kan het je zo 400 euro schelen. Maar goed, het blijft koffiedik kijken.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line


  • Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48
THE_BASE schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:24:

Ik zal mijzelf ongetwijfeld weer corrigeren in september, maar zoals het er nu uitziet en er geruchten zijn van prijsverhogingen van 200-300 euro vanaf de Apple prijs zie ik mijzelf niet upgraden voor alleen een iets beter camera en kleiner Dynamic Island.

Als je het mij vraagt zou ik zeker een iPhone 17 Pro scoren voor een leuke prijs, die is op dit moment goed verkrijgbaar, betaalbaar en ten opzichte van een 18 Pro kan het je zo 400 euro schelen. Maar goed, het blijft koffiedik kijken.
Klopt. Voorlopig zitten we aan het begin van de zomer en duurt het nog wel even voordat het september is waar we dan ongetwijfeld te horen krijgen wat de nieuwe line-up gaat kosten. Voor mij heeft een upgrade naar de 17 Pro Max vanaf mijn 16 Pro Max nog niet zo veel zin. Ik wil om de twee jaar wel upgraden, maar als een 18 Pro Max €1800,- moet gaat kosten voor de 256GB versie dan pas ik daarvoor. Het lijkt mij ook dat Apple niet zo'n rigoureuze prijsverhoging gaat doorvoeren omdat er dan een hoop mensen gaan afhaken als de verschillen te groot worden.

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
Tranquility schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:13:
[...]

Daar zit wel wat in.
Zelf heb ik een iPhone 16 Pro Max en heb de 17 overgeslagen omdat ik weinig vernieuwends zag die de overstap de moeite waard maakten, maar met de 18 Pro Max komen er wel leuke verbeteringen zoals een flink betere batterijduur (grotere batterij en efficiëntere hardware) en 12GB aan RAM. Dus was eigenlijk van plan komend najaar wel te gaan upgraden.

Maar waar ik mij wel een beetje zorgen over begin te maken zijn de geruchten die de laatste tijd rondgaan dat Apple een zeer forse prijsverhoging van honderden euro's gaat doorvoeren bij hun iPhone 18 line-up, terwijl iPhones al zo aan de prijs zijn, dus moet eerst maar gaan zien wat de uiteindelijke prijzen gaan worden, maar de geruchten beloven niet veel goeds..
Als het voor mij te duur gaat worden, of tenminste het geld heb ik wel normaal gesproken. maar voor wat ik er mee.
Dan koop ik gewoon de generatie er voor bijv, die kan je dan voor veel leukere prijs vinden. als de nieuwe versie uit gekomen is.

  • wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:49
Het voordeel van een flinke prijsstijging is dat hij waarschijnlijk sneller te koop is. Maar je moet dat bedrag natuurlijk wel kunnen en willen betalen.

Ik volg de Samsung en andere Android wereld niet zo, maar heeft iemand een korte samenvatting hoe de prijsstijgingen daar zijn voor de nieuwe modellen?

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
wjvh schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:56:
Het voordeel van een flinke prijsstijging is dat hij waarschijnlijk sneller te koop is. Maar je moet dat bedrag natuurlijk wel kunnen en willen betalen.

Ik volg de Samsung en andere Android wereld niet zo, maar heeft iemand een korte samenvatting hoe de prijsstijgingen daar zijn voor de nieuwe modellen?
De begin/advies prijs beginnen hoog, en binnen de kortste keren zijn ze enorm afgeprijsd.

  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Carlos0_0 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:10:
[...]

De begin/advies prijs beginnen hoog, en binnen de kortste keren zijn ze enorm afgeprijsd.
Ook nu met de RAM-premium? Want daar doelt ie op denk ik….

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
DNN!S schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:16:
[...]

Ook nu met de RAM-premium? Want daar doelt ie op denk ik….
Oh dat geen idee, dat zou eens met de huidige samsung bijv in de pricewatch bekeken moeten worden.

  • SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Tranquility schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:13:
[...]

Daar zit wel wat in.
Zelf heb ik een iPhone 16 Pro Max en heb de 17 overgeslagen omdat ik weinig vernieuwends zag die de overstap de moeite waard maakten, maar met de 18 Pro Max komen er wel leuke verbeteringen zoals een flink betere batterijduur (grotere batterij en efficiëntere hardware) en 12GB aan RAM. Dus was eigenlijk van plan komend najaar wel te gaan upgraden.

Maar waar ik mij wel een beetje zorgen over begin te maken zijn de geruchten die de laatste tijd rondgaan dat Apple een zeer forse prijsverhoging van honderden euro's gaat doorvoeren bij hun iPhone 18 line-up, terwijl iPhones al zo aan de prijs zijn, dus moet eerst maar gaan zien wat de uiteindelijke prijzen gaan worden, maar de geruchten beloven niet veel goeds..
De 17 pro max heeft in de testen meer accuduur, vooral door +400mah accu en ook 12 GB ram beschikbaar. Dus daarvoor hoef je niet op de 18 te wachten…

https://www.cnet.com/tech/mobile/which-iphone-has-the-best-battery-ive-crowned-a-new-power-winner/

  • wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:49
Ik wil vooral mijn 14 vervangen door de 18 Pro vanwege de betere camera.

De keuze tussen de Pro of de Pro Max moet ik nog maken.

  • Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48
SirLenncelot schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 17:27:
De 17 pro max heeft in de testen meer accuduur, vooral door +400mah accu en ook 12 GB ram beschikbaar. Dus daarvoor hoef je niet op de 18 te wachten…

https://www.cnet.com/tech/mobile/which-iphone-has-the-best-battery-ive-crowned-a-new-power-winner/
Zou kunnen, maar als ik ga upgraden wil ik ook de nieuwste tech. Daarnaast houd ik niet van oneven getallen. ;)

  • THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:18:
[...]

Idem, ik twijfel om dan nu een 17 Pro te scoren met de aanbiedingen die tegen het einde van de productcyclus verschijnen, maar het voelt dan toch als een jaar te laat.
Zou het toch maar snel doen. :)

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line


  • TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:34
Helaas is de 15 Pro van mijn vrouw gisteren in bad gevallen, welgeteld 3 seconde onder water geweest maar vanochtend herkende/verificieerd de telefoon de batterij niet meer en laadt hij niet verder dan 1% op. Erg jammer want verder was de 15 Pro nog een prima toestel. Nu de 17 Pro besteld voor haar.

  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
TNSN schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:47:
Helaas is de 15 Pro van mijn vrouw gisteren in bad gevallen, welgeteld 3 seconde onder water geweest maar vanochtend herkende/verificieerd de telefoon de batterij niet meer en laadt hij niet verder dan 1% op. Erg jammer want verder was de 15 Pro nog een prima toestel. Nu de 17 Pro besteld voor haar.
Bijzonder, al sinds de iPhone12 ga ik gewoon zwemmen met toestel in de zak en nooit problemen. Weet je zeker dat het met elkaar te maken heeft? Al een reset ofzo uitgeprobeerd?

  • Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:09
TNSN schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:47:
Helaas is de 15 Pro van mijn vrouw gisteren in bad gevallen, welgeteld 3 seconde onder water geweest maar vanochtend herkende/verificieerd de telefoon de batterij niet meer en laadt hij niet verder dan 1% op. Erg jammer want verder was de 15 Pro nog een prima toestel. Nu de 17 Pro besteld voor haar.
Is die misschien een keer open gemaakt, en dan niet door een Apple (leverancier) zelf ?.
1 keer open geweest, is geen garantie meer dat die 100% waterdicht is.

Tevens kan dit ook komen door vallen etc, kan ook altijd iets van binnen veranderen.

  • TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:34
DNN!S schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:51:
[...]

Bijzonder, al sinds de iPhone12 ga ik gewoon zwemmen met toestel in de zak en nooit problemen. Weet je zeker dat het met elkaar te maken heeft? Al een reset ofzo uitgeprobeerd?
Ik vind het ook heel raar, zie foto welke melding hij geeft. Telefoon nooit open geweest oid.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlYfjjmqNBZYMOHID35NlkQ0_pk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1v8dIgCI54VeogfDruvz47b7.jpg?f=fotoalbum_large

  • TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:34
Carlos0_0 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:54:
[...]

Is die misschien een keer open gemaakt, en dan niet door een Apple (leverancier) zelf ?.
1 keer open geweest, is geen garantie meer dat die 100% waterdicht is.

Tevens kan dit ook komen door vallen etc, kan ook altijd iets van binnen veranderen.
Nooit open geweest, ik dacht ook door het vallen/gebruik dat de waterseal misschien verslechterd is.

  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
TNSN schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:59:
[...]

Nooit open geweest, ik dacht ook door het vallen/gebruik dat de waterseal misschien verslechterd is.
Vallen kan ook Inderdaad. Waterdicht is ook niet gegarandeerd natuurlijk. Gevalletje heel veel pech denk ik….

  • AtFuji
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23:51
TNSN schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:59:
[...]

Nooit open geweest, ik dacht ook door het vallen/gebruik dat de waterseal misschien verslechterd is.
Zo te zien geen originele accu, wellicht dat het probleem dat het niet meer waterdicht was.

  • bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:33
Zijn er meer mensen waarbij de telefoon vaak erg warm aanvoelt?

Ik merk dat mijn 17 pro bij licht gebruik (safari) al oncomfortabel warm wordt. Ik krijg ook steeds vaker de melding dat adaptieve stroom is ingeschakeld. En buiten dimt het scherm erg snel.

Zijn er mensen die dit herkennen, of zou er iets aan de hand zijn?

  • Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dus zelfs de huidige serie wordt niet gespaard…

Have you tried turning it off and on again?


  • Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
bleekie schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:47:
Zijn er meer mensen waarbij de telefoon vaak erg warm aanvoelt?

Ik merk dat mijn 17 pro bij licht gebruik (safari) al oncomfortabel warm wordt. Ik krijg ook steeds vaker de melding dat adaptieve stroom is ingeschakeld. En buiten dimt het scherm erg snel.

Zijn er mensen die dit herkennen, of zou er iets aan de hand zijn?
Hogere temperaturen buiten = hogere temperaturen voor de iPhone. Ik merk het zelf ook op mijn 15 Pro.

Is een beetje inherent aan de tijd van het jaar. :)

Have you tried turning it off and on again?


  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

bleekie schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:47:
Zijn er meer mensen waarbij de telefoon vaak erg warm aanvoelt?

Ik merk dat mijn 17 pro bij licht gebruik (safari) al oncomfortabel warm wordt. Ik krijg ook steeds vaker de melding dat adaptieve stroom is ingeschakeld. En buiten dimt het scherm erg snel.

Zijn er mensen die dit herkennen, of zou er iets aan de hand zijn?
Same. Ik had dezelfde issues op mijn iPhone 15 Pro Max en iPhone 16. Mijn 17 Pro wordt ook echt oncomfortabel heet. Wat op zich minder zou moeten gebeuren vanwege de aluminium body en de nieuwe vapor chamber. Ik merk echter geen verschil.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL


  • TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:34
AtFuji schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:45:
[...]

Zo te zien geen originele accu, wellicht dat het probleem dat het niet meer waterdicht was.
Wél een originele accu, de telefoon zelf bij Apple besteld op release date en nooit open geweest zoals ik eerder al zei.
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.