Ik had de max 17 op dag 1; tot nu toe? 0 krassen, zelfs geen krasje op, nergens.
Of ik heb geluk of ik ben mss enorm voorzichtig mee?
Zoals eerder gezegd; dunne TPU cover er rond , 8 euro bij gsmpunt, krast beduidend minder snel ook dan een hardere case/cover.
En aan het scherm ligt er niets op en geen krassen of wat dan ook op dit moment, mocht ik een bepaald werk beginnen doen kan ik nog overwegen om een glasprotector op te leggen, maar liever niet tenzij ik het te gevaarlijk zal vinden. En nog niet 1 keer laten vallen ook, ben ik altijd voor de dood voor haha.
Voor de rest; mega tevreden van de iPhone 17 max en ja ik weet het, dat ding heeft niet de allerbeste zoom of in alles de aller beste foto's, dat weet ik wel, maar het is in alles degelijk, goed, tot heel goed.
Vooral voor de video camera gekocht en daar ben ik zeker overdag zeer tevreden van, is steengoed, dat in en uitzoomen, Samsung moet dit ook eens fixen, dat is een wereld van verschil als je filmpje maakt en dergelijke meer. Ook minder jittering dan toen ik de S25 ultra had (S25 ultra is top ze qua video camera, maar je ziet de iPhone voordelen heeft). En Apple moet nog wat verder bekijken of ze die lensflare eens kunnen verbeteren, dat is dan weer beter op de samsung.
Maar die video camera kies ik sowieso iPhone boven samsung (pixel is trash in video).
Foto's ben ik ook tevreden van, iets minder belangrijk voor me, het doet wat het moet doen en is er eens een mindere foto, ik neem er altijd meerdere natuurlijk en dan kiesde er de beste uit, opgelost.
Na vele vele jaren me terug opengesteld voor iPhone en ben tevreden.
Al zijn er nog wat werkpuntjes ivm software mogelijkheden en de zoom kan nog beter en bv het gewicht en de grip om met 1 hand te houden daar is samsung beter in op dit moment.
En dan die watch se3 44mm en die airpods pro 3, 1ste keer ik dit heb, zeer over te spreken, werkt zo goed, mooi ook, kan daar praktisch niks fouts over zeggen, is top. Normaal ben ik geen horloge drager maar nu vindk het wel de moeite. Zelfs eens gebeld ook met die horloge en tot mijn verbazing hoorde we elkaar heel goed, was zuiver, niks op aan te merken.
Ja, Apple heeft dit jaar toch z'n zaakjes (grotendeels) op orde.
Ook de batterijduur vd iPhone 17 max is nog een beetje beter dan bv de S25 ultra, is echt een goede batterijduur; zeer te spreken over.
Het enige dat ik niet gebruik is diene knop rechtsonder , waar je ook mee kan inzoomen en dergelijke meer, die vind ik persoonlijk maar nutteloos, anderen zullen dit mss voor iets handigs vinden? Ik niet, gebruik het niet. De linkse knop boven gebruik ik als zaklamp, al aantal keer nodig gehad, kan je snel zaklamp aanzetten, das wel handig.
En de achterkant en het oranje kleur, ik ben waarschijnlijk 1 vd weinigen maar ik vind het wel mooi.
Dan als laatste nog; voor bepaalde handelingen vind ik wel je dus nog beter af bent bij android.
Gelukkig, soms wel met een omweg kan je toch via apps op de iPhone het oplossen.
Denk maar aan lange screenshots, dat is soms een merde op de iPhone hoor, soms moet ik dan bv 4 aparte screens maken en dan gelukkig goede app gevonden die het aan elkaar zet (wel de juiste volgorde doen). Stitch it noemt de app, super handige app als je 4 aparte screens moet maken, deze app maak er 1 screenshot van, handig dus. Dat hoef je bv bij android niet te doen omdat je overal een lange screen kan maken.
https://apps.apple.com/us...g-screenshots/id554594252
Voor x filmpjes te downloaden heb ik ook een hele goede gevonden en die wel tussen je andere apps staan als je wil verzenden naar die app; tweeload, hele goede x app downloader.
https://apps.apple.com/us...-video-saver/id6446216271
Voor youtube lang zitten zoeken eerst, was niet simpel, ook hier weer, op android phone gaat dat net wat makkelijker maar ook een app voor gevonden die vooral op youtube gericht is, wel jaarlijks 23 euro dacht ik maar heb het er voor over; video downloader : video saver
https://apps.apple.com/be...o-saver/id6475718094?l=nl
Dan nog een laatste tip; in Belgie had ik alle nieuws sites apps staan, maar nooit kan ik eens een lange screen nemen. Wat heb ik gedaan? Die apps eraf gezwierd, ik klik bijvoorbeeld op een link op facebook, die opent het artikel maar dan kan je nog geene lange screenshot nemen in safari, rechtsboven kan je op die 3 puntjes klikken en dan onderaan zie je staan, openen in externe browser, doe dit, dan kan je lange screenshot nemen vh artikel. Maar die apps moeten weg, heb je in feite ook niet nodig vind ik.
Ik heb zelf wel een vraagje, ik heb een 2 tal adblockers maar of mss doe ik iet fout maar tis alsof die niet echt werken? Die reclame is verschrikkelijk hier. Bij android werkte dit wel stukken beter.
Heb het nochtans aangezet want ze sturen u zelf naar de pagina ook maar geen avance helaas.
[
Voor 8% gewijzigd door
Reetkeverke op 22-10-2025 17:53
]