• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 17:15
Knamix schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:22:
Ik zelf heb nu een blauwe in gebruik, maar ik ga toch AppleCare erbij nemen en dat ik het toestel dan zonder hoesje ga gebruiken... Met mijn oude Air (zwart) kreeg ik ook allemaal witte puntjes i.v.m. zandkorrels.

Enige manier om dit goed op te lossen is een gesloten case, maar dat vind ik persoonlijk heel lelijk.
Ik heb de 17 pro ook zonder hoesje geprobeerd maar ik vind hem dan toch wat te glad.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier een iPhone 17 Pro Silver en heb geen ervaringen zoals hierboven. Het is natuurlijk wel eerder zichtbaar op dit materiaal, maar heb nauwelijks krasjes. Met en zonder case gebruikt.

En ik ben altijd superzuinig, maar het blijft een gebruiksvoorwerp.

iPhone 18 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • LG OLED G4 • Marstek Venus E 3.0 • Kia EV3 GT-Line

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:58
AtFuji schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 13:12:
Ik heb zelf een iPhone Pro 17 blauw en kan mij niet herkennen in deze verhalen.

Heb vanaf het begin een My Case doorzichtige hoes erom en af en toe als ik de hoes eraf haal om wat extra schoon te maken kan ik geen krassen of andere eigenaardigheden opmerken.
Idem. Vrijwel sinds launch in gebruik icm caudabe sheath en screenprotector, niet van nieuw te onderscheiden.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik heb het natuurlijk over de iPhone zonder hoesjes en plakplaatjes. De 17 pro ziet er na een jaar significant meer gebruikt uit dan een 16 pro en eerdere modellen. Ik denk gewoon slechter materiaal eigenlijk.

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17:40

mv1

Tweakriez schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 10:43:
Ik zag een Pro Max aangeboden op V&A van 2 maanden oud en daar waren flinke chunks uit de behuizing op diverse plekken. Ik zie dat wel vaak voorbij komen. Is het aluminium van de 17 serie zo zacht en kwetsbaar? Ik heb dit niet ervaren met andere aluminium toestellen namenlijk van het A-segment.
Heb altijd een iPhone zonder hoesje gebruikt. De titanium behuizingen waren naar mijn idee het best. 17 Pro is van al mijn iPhones het zwaarst beschadigd.

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:12

Tweakriez

Techzonderruis.nl

Ik heb wel vaker de indruk dat er sinds bepaalde personele wisselingen bij Apple bepaalde minimale eisen, QC en het echt polishen van een product er wat minder hoge standaarden zijn ontstaan. Maar ik hoop dat het straks weer wat de andere kant op gaat. Ik bedoel er circuleren ook aardig wat posts ondertussen over loslatende glazen achterkanten van de 17P serie en iOS heeft ook wat optimalisatie nodig, hardware is bloedsnel maar de software blijft trage animaties hebben. Er zijn daarnaast ook zeker wel mooie positieve ontwikkelingen zoals de Square camera sensor. Benieuwd naar komende tijd!

Tech Zonder Ruis — eerlijke techuitleg zonder ruis. Tibber €50 | Odido €50

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb de 17 pro met het originele Apple siliconen hoesje en een screenprotector. Kan vooralsnog geen beschadigingen op de 17 pro ontdekken als ik hem uit het hoesje haal (ook niet door zand, wat mijn vorige samsung s22 wel heel erg had). De kwaliteit van het dure Apple hoesje vind ik wel bedenkelijk. Zaten na een paar maanden al veel slijtageplekken op van het in/uit de broekzak halen.

Zonder hoesje gebruiken vind ik wel spannend. Ook al ben je er zuinig op, kan toch eens gebeuren dat ie op de grond valt. Had laatst een keer met hardlopen dat ie op de grond viel. Alleen een klein butsje in het hoesje. Zonder hoesje wat dat zeker een beschadiging van de telefoon zelf geweest. En daar doet je Apple Care niks aan.

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Uit ervaring kan ik zeggen dat die beschadigingen komen bij alle hoesjes behalve bij de clear case.

• Tweakriez

Tweakriez

Techzonderruis.nl

Palomar schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 20:40:

En daar doet je Apple Care niks aan.
Ik snap sowieso niet dat mensen Apple care afsluiten. Als je telefoon stuk gaat door vallen heb je daar vaak een inboedel verzekering voor oid. Ik ga apple niet elke maand extra spekken.

• Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07:34
Tweakriez schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 00:46:
[...]

Ik snap sowieso niet dat mensen Apple care afsluiten. Als je telefoon stuk gaat door vallen heb je daar vaak een inboedel verzekering voor oid. Ik ga apple niet elke maand extra spekken.
Is er al een topic met een discussie over dit onderwerp? Ik kan alleen algemeen topic vinden over Apple Care

• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:01
Tweakriez schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 00:46:
[...]

Als jij even door geeft welke inboedelverzekering na een valpartij direct een nieuwe iPhone met een koerier meegeeft, kunnen een hoop mensen hier AppleCare opzeggen :)

• Tweakriez

Tweakriez

Techzonderruis.nl

DNN!S schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 06:01:
[...]

Als jij even door geeft welke inboedelverzekering na een valpartij direct een nieuwe iPhone met een koerier meegeeft, kunnen een hoop mensen hier AppleCare opzeggen :)
Kost je "slechts" €330,- inclusief de service kosten. Ik vind het vooral een geniale manier om geld binnen te harken van Apple. Als ik kijk hoe vaak ik mijn telefoon kapot heb laten vallen de afgelopen 10 jaar: 0 x

Natuurlijk is dat met een goed hoesje en screen protector er om heen. Ik weet dat er ook mensen zijn die graag hun telefoon zonder hoesje gebruiken, dan kan dit een extra gevoel van zekerheid geven voor hen.

Maar goed de optie is er en als mensen graag dit wel afgedekt hebben en bereid zijn daar dit, naar mijn mening veel te hoge bedrag voor te betalen naar verhouding dan is dat prima uiteraard.

Er zijn ook genoeg mensen die geld betalen voor een extra garantie periode op hun witgoed/bruingoed.

Ik weet nog uit mijn tijd in die branche dat men het liefste zo veel mogelijk van die polissen verkocht, daar zit dikke marge op.

Maar ik keur het niet af, het is voor mensen die blij zijn met deze vorm van gemoedsrust en daar een dergelijk bedrag voor over hebben fijn dat de optie er is. Zelf sla ik over.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Heel simpel, AppleCare kost 230€, sinds 2008 heb ik 0 iPhones kapot gehad binnen de 2 jaar periode. Ik heb in die tijd 7 iPhones gehad. 7x230=1610 euro waarvan ik dus direct een nieuwe iPhone kan kopen mocht er een stuk gaan.

[mening] Dat geldt met alle verzekeringen overigens zo, die zou je alleen afsluiten voor lasten die je zelf niet kunt dragen. En als je die lasten niet kunt dragen van een luxe product mag je je afvragen of dat wel het geschikte product voor jou is…[/mening]

[ Voor 39% gewijzigd door SirLenncelot op 29-08-2026 07:31 ]

• Tweakriez

Tweakriez

Techzonderruis.nl

SirLenncelot schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 07:25:
Heel simpel, AppleCare kost 230€, sinds 2008 heb ik 0 iPhones kapot gehad binnen de 2 jaar periode. Ik heb in die tijd 7 iPhones gehad. 7x230=1610 euro waarvan ik dus direct een nieuwe iPhone kan kopen mocht er een stuk gaan.

[mening] Dat geldt met alle verzekeringen overigens zo, die zou je alleen afsluiten voor lasten die je zelf niet kunt dragen. En als je die lasten niet kunt dragen van een luxe product mag je je afvragen of dat wel het geschikte product voor jou is…[/mening]
Dit is precies mijn gedachte inderdaad.

• DNN!S

Die kun je ook heel simpel omdraaien. Je moet dus 7-8 jaar geen pech hebben om het terug te verdienen. Ik denk dat het de meeste gebruikers ook niet om geld gaat, maar om de service.

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:05

Aiii

何これ

Er zijn gewoon betere en goedkopere verzekeringen. Ik heb al bijna tien jaar een BuitenDeDeur verzekering van Interpolis. 7 Euro per maand verzekerd al mijn bezittingen tot 5000 Euro op vrijwel dezelfde wijze als een inboedelverzekering maar dan uiteraard buiten je huis. Veel betere deal, vertrouwd bedrijf, nooit gezeur mee gehad en ik kon de ene keer dat mijn iPhone X (onder het motto van hoe vaak heb je zoiets nodig) een gebarsten display had gewoon bij Apple zelf gerepareerd.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
DNN!S schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 08:00:
[...]

Die kun je ook heel simpel omdraaien. Je moet dus 7-8 jaar geen pech hebben om het terug te verdienen. Ik denk dat het de meeste gebruikers ook niet om geld gaat, maar om de service.
Het is nog simpeler, als die situaties waarin mensen geen pech hebben niet voorkomt dan zouden verzekeraars geen ongelofelijke winsten draaien.

• Tweakriez

Tweakriez

Techzonderruis.nl

Aiii schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 08:23:
[...]

Er zijn gewoon betere en goedkopere verzekeringen. Ik heb al bijna tien jaar een BuitenDeDeur verzekering van Interpolis. 7 Euro per maand verzekerd al mijn bezittingen tot 5000 Euro op vrijwel dezelfde wijze als een inboedelverzekering maar dan uiteraard buiten je huis. Veel betere deal, vertrouwd bedrijf, nooit gezeur mee gehad en ik kon de ene keer dat mijn iPhone X (onder het motto van hoe vaak heb je zoiets nodig) een gebarsten display had gewoon bij Apple zelf gerepareerd.
Zelf inderdaad ook heel goede ervaringen met Interpolis. Nooit gezeur of moeilijk doen bij claims.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik denk dat veel mensen die AppleCare afsluiten het niet alleen als verzekering zien, maar ook vooral als een dienst met extra service.

Zo'n 'BuitenDeDeur' verzekering van @Aiii is natuurlijk ook prima, want goedkoper en dekt meer dan alleen je iPhone. Maar die heeft net zo goed een eigen risico van €100, je moet wat meer zelf regelen, vanaf 2e jaar krijg je te maken met dagwaarde, geen Rabobank klant = uitsluitend telefonisch afsluiten en regelen, enzovoort - echt een verzekering dus.

De gemiddelde AppleCare-klant zoekt echter vooral naar gemak en zo weinig mogelijk zelf regelen of rekening mee houden. En heel eerlijk boeit het die klant dan niets of hij 7 euro, 10 euro of 15 euro per maand betaalt. Want het gaat ze niet alleen om de verzekering, het gaat om gemak en snelheid.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:17

Steeffoon

Smartphone-nerd

En belangrijke toevoeging: BuitenDeDeur van Interpolis is alleen voor in Nederland ;-)

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:59
Heb op het vliegveld voor het eerst eens goed gekeken en wat gespeeld met de Iphone Pro Max 17. Veelste lomp toestel voor mij maar ging me meer om eens te zien, voelen en wat door de software te gaan. Mooi toestel! Lekker snel, responsive, swipen etc ging vrij makkelijk maar ik merkte al opn eerste Macbook onlangs dat je dat vrij snel eigen maakt.

Helaas stond er geen normale 17 of 17 pro, die zijn als het goed is van formaat huidige s23. Iets groter mag, maar zeker geen plus variant.

Ik kwam in mn onderzoek wel regelmatig tegen dat de achterkant los liet bij gebruikers. Hoe is dat hier bij de gebruikers? Meer incidenteel of wel echt een issue van Apple? En maakt het nog uit of je een back cover (en screen protector) gebruikt of niet? Ik ben namelijk van het eerste soort.

Ik neig nu wel om eens een iPhone te proberen. Binnenkort komt de 18 (niet de normale, wel de pro) uit dus ben benieuwd naar die telefoon en of de 17 nog iets gaan doen. Verwacht er weinig van gezien de hardware crisis.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
Mijn 17pm zit nog steeds in elkaar en vast, heb hem ook gewoon in een hoesje en screenprotector erop.

• DNN!S
Juancho schreef op donderdag 3 september 2026 @ 18:47:
Ik kwam in mn onderzoek wel regelmatig tegen dat de achterkant los liet bij gebruikers. Hoe is dat hier bij de gebruikers? Meer incidenteel of wel echt een issue van Apple?
Als je gaat zoeken kom je alleen problemen tegen. Op een paar oppernerds als wij hier na nemen normale mensen die gewoon tevreden zijn echt niet de moeite dat op internet te gaan vertellen. En wat is een issue… hoeveel heb je er gevonden? 10? Op de miljoenen aantallen die ze hebben verkocht….

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Donstil

Live, Laugh, Toaster bath.

DNN!S schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 08:00:
[...]

Dit inderdaad, de service is ongeëvenaard hierin.
Toestel kapot > Nieuwe ontvangen > Oude opsturen.

Geen enkele andere verzekering doet dat.

I wake up in the morning and I piss excellence

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:13
Tweakriez schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 13:00:
Het valt mijn vooral op, ook bij mensen om mij heen met een 17 pro dat het gebruikte aluminium echt heel zacht is. Ik heb hier in huis een S26 Ultra en een iPhone 17P en de S26U lijkt een sterkere aluminium behuizing te hebben die beter bestand is tegen schade. Ik hoop dat Apple met de 18 hier wel verbetering in heeft gebracht. Ik vind het visueel echt wel mooi spul maar vind de afwerking echt wel hit or miss qua durability de laatste jaren. Met de MacBook Air heeft men met het huidige design overigene wel een go de neergezet.
Dat komt omdat ze van titanium (Apple iPhone 15 Pro en Apple iPhone 16 Pro bijvoorbeeld) zijn afgestapt, dat was veel sterker.

• Tweakriez

Tweakriez

Techzonderruis.nl

Jumpman schreef op donderdag 3 september 2026 @ 21:05:
[...]

Dat komt omdat ze van titanium (Apple iPhone 15 Pro en Apple iPhone 16 Pro bijvoorbeeld) zijn afgestapt, dat was veel sterker.
Dat snap ik. Alleen lijkt het alluminium van de 17pro en Pro max echt heel erg zacht t.o.v. andere devices met alluminium. Zal wel aan de behandeling of coating liggen oid.

• iMode
  • Nu online
Juancho schreef op donderdag 3 september 2026 @ 18:47:

Ik kwam in mn onderzoek wel regelmatig tegen dat de achterkant los liet bij gebruikers. Hoe is dat hier bij de gebruikers? Meer incidenteel of wel echt een issue van Apple? En maakt het nog uit of je een back cover (en screen protector) gebruikt of niet? Ik ben namelijk van het eerste soort.

Ik neig nu wel om eens een iPhone te proberen. Binnenkort komt de 18 (niet de normale, wel de pro) uit dus ben benieuwd naar die telefoon en of de 17 nog iets gaan doen. Verwacht er weinig van gezien de hardware crisis.
Welk onderzoek? Nog nooit gehoord, gezien of gehad dat de achterkant van een iPhone los zit. Zoals eerder gezegd laat ik mijn iPhone 17 meerder malen per dag vallen, zit nog geen beschadiging op ( Gebruik wel een dun Spigen hoesje / case).

• Juancho
DNN!S schreef op donderdag 3 september 2026 @ 19:14:
[...]

Als je gaat zoeken kom je alleen problemen tegen. Op een paar oppernerds als wij hier na nemen normale mensen die gewoon tevreden zijn echt niet de moeite dat op internet te gaan vertellen. En wat is een issue… hoeveel heb je er gevonden? 10? Op de miljoenen aantallen die ze hebben verkocht….
Volgens mij stel ik een hele normale vraag. Er circuleren meerdere berichten online van personen waarbij de glazen achterkant los laat. Waarschijnlijk le oorzaak lijm dat door hitte zacht wordt. Vandaar mijn vraag hier.

Als je gaat zoeken (je maakt er zelf van dat ik blijkbaar alleen negatieve kenmerken zoek ofzo) lees ik van alles. Zowel positieve zaken als issues als genoemd. Vandaar nogmaals mijn normale vraag hoe mensen dat hier hebben ervaren.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB

• THE_BASE
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 09:31:
[...]

Volgens mij stel ik een hele normale vraag. Er circuleren meerdere berichten online van personen waarbij de glazen achterkant los laat. Waarschijnlijk le oorzaak lijm dat door hitte zacht wordt. Vandaar mijn vraag hier.

Als je gaat zoeken (je maakt er zelf van dat ik blijkbaar alleen negatieve kenmerken zoek ofzo) lees ik van alles. Zowel positieve zaken als issues als genoemd. Vandaar nogmaals mijn normale vraag hoe mensen dat hier hebben ervaren.
Niemand zegt dat het geen normale vraag is, toch? Het is, nogmaals, zeer incidenteel. Ik heb er hier niemand op Tweakers over gehoord en zelf ook geen last van.

iPhone 18 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • LG OLED G4 • Marstek Venus E 3.0 • Kia EV3 GT-Line

• Donstil
  • Niet online

Donstil

THE_BASE schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 09:42:
[...]

Niemand zegt dat het geen normale vraag is, toch? Het is, nogmaals, zeer incidenteel. Ik heb er hier niemand op Tweakers over gehoord en zelf ook geen last van.
Was er niet een tweaker hier die een vage foto poste en waar dit op leek. Ik heb geen zin te zoeken maar dacht dat de bovenkant daar een heel klein beetje omhoog stond tov het frame.

Als ik bij mijn eigen 17 Pro voel dan is de overgang beneden, links en rechts van het glas naar het aluminium frame naadloos en bovenin voel je een heel klein randje. Zien kan ik het niet.

Als je dan moeilijk bent en alles wilt uitmeten dan is een Reddit post snel gemaakt natuurlijk.

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 09:58:
[...]

Als ik bij mijn eigen 17 Pro voel dan is de overgang beneden, links en rechts van het glas naar het aluminium frame naadloos en bovenin voel je een heel klein randje. Zien kan ik het niet.
Dat is hier precies zo het geval, maar of dat is wat men bedoelt, denk het niet.

Ik ben volgens mij ook de enige waarmee ik vlees kan snijden met het camera-eiland. Ben er bij Apple mee geweest en die zeggen dat ze dit niet eerder hebben gevoeld. Ik heb er geen Reddit post aan gewaagd, alleen hier eens over gevraagd. :)

• iMode
  • Nu online
[...]

Vandaar nogmaals mijn normale vraag hoe mensen dat hier hebben ervaren.
Ik geef antwoord en stel een vraag terug maar krijg vervolgens geen reactie..

In mijn optiek ben je naar dingen aan het zoeken die er niet zijn, mocht er toch wat zijn dan heb je 2 jaar garantie.

• Juancho
iMode schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:11:
[...]

In mijn optiek ben je naar dingen aan het zoeken die er niet zijn, mocht er toch wat zijn dan heb je 2 jaar garantie.
Mijn onderzoek naar of een iPhone wat voor mij kan zijn zoals de vorige keer al aangegeven en wat hier niet was toegestaan en niet gewaardeerd werd. Verder zoek ik helemaal nier de negatieve punten op, allemaal weer veronderstellingen die nergens op slaan. Nogmaals, ik stel gewoon een vraag op basis van wat ik wel eens las en zag online.

Maar ik krijg het gevoel dat iedere vraag hier een beetje gelijk als kritiek gezien wordt op Apple. Of iig een beetje ondertoontje.de vorige keer ook al. Jammer want niet iedereen zit zo in het Apple eco systeem als jullie.

En ik heb de vorige keer al uitgelegd dat dat helemaal niet mijn insteek is. Ik doe gewoon onderzoek bij een duurdere aankoop. En ja, dan lees je goede en ook mindere dingen. Welkom op een forum zou ik bijna willen zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 04-09-2026 14:19 ]

• giantgiantus
  • Nu online
Juancho schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:16:
[...]

Mijn onderzoek naar onf een iPhone wat voor mij kan zijn zoals de vorige keer al aangegeven. Verder zoek ik helemaal niks, allemaal weer veronderstellingen die nergens op slaan. Nogmaals, ik stel gewoon een vraag op basis van wat ik wel eens las en zag. Maar ik krijg het gevoel dat iedere vraag hier een beetje gelijk als kritiek gezien wordt op Apple. Of iig een beetje ondertoontje.de vorige keer ook al. Jammer want niet iedereen zit zo in het Apple eco systeem als jullie.

En ik heb de vorige keer al uitgelegd dat dat helemaal niet mijn insteek is. Ik doe gewoon onderzoek bij een duurdere aankoop. En ja, dan lees je goede en ook mindere dingen. Welkom op een forum zou ik bijna willen zeggen.
Koop dat ding. Je hebt gewoon garantie. Er zijn er 100 miljoen van verkocht, er is niets mis mee.

De alu case is wat minder dan de titanium case van de vorige generatie. Maar nog steeds prima.

Succes met de aankoop.

• DNN!S
[...]

Volgens mij heb je ook heel normaal antwoord gekregen. Ik probeer alleen te nuanceren dat als je over íets op internet informatie zoekt, of dat nou een iPhone of een bijzondere rechter-teen-nagelknipper is, je ervan uit moet gaan dat je vooral negatieve dingen gaat vinden.

• Juancho
DNN!S schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:23:
[...]

Volgens mij heb je ook heel normaal antwoord gekregen. Ik probeer alleen te nuanceren dat als je over íets op internet informatie zoekt, of dat nou een iPhone of een bijzondere rechter-teen-nagelknipper is, je ervan uit moet gaan dat je vooral negatieve dingen gaat vinden.
Ik ben natuurlijk niet helemaal gek he. Natuurlijk neem ik alles mee met de aankoop van de Macbook niet anders gedaan en dat is me uitermate goed bevallen. De goede dingen, de mindere dingen, de belangrijke overwegingen. Volgens mij bepaalt een ieder lekker zelf wat je belangrijk vindt of niet. Bovendien ben ik het totaal niet eens met je opmerking dat je alleen maar of vooral negatieve dingen ziet. Helemaal nergens op gebaseerd. Wederom verwijs ik naar de Mac. Overwegend positief, paar belangrijke dingen om rekening mee te houden en dat is alleen maar goed.

Dus waar je het op baseert dat je alleen maar negatieve berichtgeving ziet en leest, werkelijk geen idee en dat heb ik ook nooit gesteld.

Ook opmerkingen als koop gewoon dat ding kan ik weinig mee en is weinig constructief. Ik ga iig niet zomaar veel geld uitgeven aan een product zonder eerst even onderzoek te doen naar het product. Als het wel een nieuwe Samsung Galaxy wordt gaat die met zo goed even onderzocht worden. 0 verschilet een iPhone.

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 04-09-2026 14:39 ]

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ben je je onderzoek al begonnen met een bezoek aan de Mediamarkt om er eens een vast te houden? Ben je dan blij: KOPEN! Maar ga niet op zoek naar minpunten als je ze zo normaal al niet tegenkomt. Was er een probleem geweest dan had het hier in het topic gestaan. Kom je op internet iets tegen: zeker weten, maar afgezet tegen miljoenen telefoons is dat niets.

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:21
Juancho schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:37:
[...]

Ik ben natuurlijk niet helemaal gek he. Natuurlijk neem ik alles mee met de aankoop van de Macbook niet anders gedaan en dat is me uitermate goed bevallen. De goede dingen, de mindere dingen, de belangrijke overwegingen. Volgens mij bepaalt een ieder lekker zelf wat je belangrijk vindt of niet. Bovendien ben ik het totaal niet eens met je opmerking dat je alleen maar of vooral negatieve dingen ziet. Helemaal nergens op gebaseerd. Wederom verwijs ik naar de Mac. Overwegend positief, paar belangrijke dingen om rekening mee te houden en dat is alleen maar goed.

Dus waar je het op baseert dat je alleen maar negatieve berichtgeving ziet en leest, werkelijk geen idee en dat heb ik ook nooit gesteld.

Ook opmerkingen als koop gewoon dat ding kan ik weinig mee en is weinig constructief. Ik ga iig niet zomaar veel geld uitgeven aan een product zonder eerst even onderzoek te doen naar het product. Als het wel een nieuwe Samsung Galaxy wordt gaat die met zo goed even onderzocht worden. 0 verschilet een iPhone.
Prima onderzoek hoor, ik begrijp dat wel. Met welke vragen zit je nu nog precies? Wellicht kan ik mijn visie erop loslaten voor je.

We hebben de nodige IPhones hier gehad, waarvan recent een 17 pro max (kapot helaas, op een bijzondere manier, deze week vervangen voor een reguliere 17), een IPhone Air, en zo'n beetje elke lijn daarvoor wel.

-Opsomming van allemaal apparaatjes in mijn bezit-

• iMode
  • Nu online
Juancho schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:16:
[...]

Mijn onderzoek naar of een iPhone wat voor mij kan zijn zoals de vorige keer al aangegeven en wat hier niet was toegestaan en niet gewaardeerd werd. Verder zoek ik helemaal nier de negatieve punten op, allemaal weer veronderstellingen die nergens op slaan. Nogmaals, ik stel gewoon een vraag op basis van wat ik wel eens las en zag online.

Maar ik krijg het gevoel dat iedere vraag hier een beetje gelijk als kritiek gezien wordt op Apple. Of iig een beetje ondertoontje.de vorige keer ook al. Jammer want niet iedereen zit zo in het Apple eco systeem als jullie.

En ik gaf gewoon netjes antwoord op je vraag. Nee hoor, er zijn gewoon geen problemen bekend. In mijn optiek blijf je maar zoeken naar iets wat er gewoon niet is.

Koop hem of koop hem niet. Wandel inderdaad eens een Mediamarkt of een andere winkel in en probeer hem eens. En zo bijzonder is het ook weer allemaal niet toch? Het is maar een telefoon.

• THE_BASE
  • Niet online
iMode schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 16:05:
[...]

En zo bijzonder is het ook weer allemaal niet toch? Het is maar een telefoon.
Je kunt niet in iemands hoofd of portemonnee kijken. Wat voor jou 'maar' een telefoon is, is voor iemand anders een uitgave eens in de 5 jaar die perfect moet zijn. Ik kan hem wel begrijpen hierin.

@Juancho No worries, iPhone 17 Pro (Max) is een goede aanschaf!

• iMode
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 16:25:
[...]

Je kunt niet in iemands hoofd of portemonnee kijken. Wat voor jou 'maar' een telefoon is, is voor iemand anders een uitgave eens in de 5 jaar die perfect moet zijn. Ik kan hem wel begrijpen hierin.

@Juancho No worries, iPhone 17 Pro (Max) is een goede aanschaf!
Zo bedoel ik het ook niet… Ik bedoel dat het “maar” een telefoon is. De basis is nog steeds bellen en gebeld worden. Probeer dat ding gewoon uit, vindt je het niks? Prima, een Android kan precies het zelfde alleen met verschrikkelijke software.

• BertNL
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-09 16:30
iMode schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:11:
[...]

Sowieso 1 jaar fabrieksgarantie. Soms 2 jaar commerciële verkopersgarantie, bijvoorbeeld bij Coolblue. Daarnaast is er nog de wettelijke garantie jegens de verkoper (dit kan ook Apple zijn als je het product daar hebt gekocht), die is niet begrenst tot 2 jaar maar geldt kortgezegd voor de verwachte levensduur (die wisselt per product, maar van een iPhone mag je verwachten dat die langer meegaat dan 2 jaar).

• iMode
  • Nu online
BertNL schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 17:16:
[...]

Sowieso 1 jaar fabrieksgarantie. Soms 2 jaar commerciële verkopersgarantie, bijvoorbeeld bij Coolblue. Daarnaast is er nog de wettelijke garantie jegens de verkoper (dit kan ook Apple zijn als je het product daar hebt gekocht), die is niet begrenst tot 2 jaar maar geldt kortgezegd voor de verwachte levensduur (die wisselt per product, maar van een iPhone mag je verwachten dat die langer meegaat dan 2 jaar).
Onzin, je hebt als consument altijd 2 jaar garantie.

Europese consumentengarantie is 2 jaar. Daarnaast heb je inderdaad bij bepaalde producten nog langer garantie, aan de hand van hoe lang een product mee zou moeten gaan.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

THE_BASE schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 11:14:
[...]

Dat is hier precies zo het geval, maar of dat is wat men bedoelt, denk het niet.

Ik ben volgens mij ook de enige waarmee ik vlees kan snijden met het camera-eiland. Ben er bij Apple mee geweest en die zeggen dat ze dit niet eerder hebben gevoeld. Ik heb er geen Reddit post aan gewaagd, alleen hier eens over gevraagd. :)
Echt, cool.
Post even wat op Reddit, misschien kan je wel je eigen Gate starten.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Juancho schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:37:
[...]

Maar hoe maak je dan onderscheid tussen "tien keer voorgekomen op 50 miljoen exemplaren Reddit posts" en een echt probleem? Dat lijkt mij een enorme dobber in een dergelijk onderzoek.

Iemand kan het meermaals posten, op een ander forum een andere username hebben, etc. Je komt er toch nooit achter of iets echt een probleem is, zou je zeggen. Is al die energie die je daarin moet stoppen dan niet verspilde moeite?

Verder eens met "Koop dat ding gewoon". De algehele tendens is dat alle high-end smartphones tegenwoordig gewoon goed zijn, en dat geldt op zeker ook voor de iPhone.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

iMode schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 17:00:
[...]

Zo bedoel ik het ook niet… Ik bedoel dat het “maar” een telefoon is. De basis is nog steeds bellen en gebeld worden. Probeer dat ding gewoon uit, vindt je het niks? Prima, een Android kan precies het zelfde alleen met verschrikkelijke software.
De basis van een iPhone is voor mij al 15 jaar niet meer gebeld en gebeld worden 8)7
Ik wordt 3x per maand gebeld schat ik zo in :P

• pixels66
Donstil schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 18:09:
[...]

De basis van een iPhone is voor mij al 15 jaar niet meer gebeld en gebeld worden 8)7
Grappig hè, hoe iedereen dat anders ervaart. Ik bel buiten werk zo’n beetje de hele dag..

• Carlos0_0
Donstil schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 18:09:
[...]

Vind ik nog veel 3 keer per maand, kan zo zijn ik niet 1 keer gebeld wordt haha.
Ik bel 1 keer per maand ieder geval, even afspraak met de kapper. maar verder bel ik eigenlijk zelf nooit haha.

Sowieso ook vroeger nooit echt een beller geweest, dus zou daar wellicht wel door komen.
Zou ook niet weten waarom ik zou moeten bellen, hoor van zelf wel weer hoe het iemand gaat :P.
Stuurt toch in verschillende groepen app ook berichten enzo, dus je leest ook wel weer hoe met iemand gaat(En kan daar weer op reageren).

[ Voor 40% gewijzigd door Carlos0_0 op 04-09-2026 18:46 ]

• BertNL
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-09 16:30
iMode schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 17:52:
[...]

Onzin, je hebt als consument altijd 2 jaar garantie.

Europese consumentengarantie is 2 jaar. Daarnaast heb je inderdaad bij bepaalde producten nog langer garantie, aan de hand van hoe lang een product mee zou moeten gaan.
Dit is echt onjuist. Zie https://www.acm.nl/nl/verkoop-aan-consumenten/klantenservice/garantie?utm_source=chatgpt.com Die 2 jaar is in veel EU landen inderdaad zo geimplementeerd. In Nederland is het echter iets anders uitgewerkt in nationale wetgeving waardoor het soms korter en soms langer kan zijn dan 2 jaar. De stelling 'je hebt dus altijd 2 jaar garantie' klopt niet. Zie verder ook Opzet sticky, wat te doen bij defect product buiten garantie

• iMode
  • Nu online
BertNL schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 11:41:
[...]

Dit is echt onjuist. Zie https://www.acm.nl/nl/verkoop-aan-consumenten/klantenservice/garantie?utm_source=chatgpt.com Die 2 jaar is in veel EU landen inderdaad zo geimplementeerd. In Nederland is het echter iets anders uitgewerkt in nationale wetgeving waardoor het soms korter en soms langer kan zijn dan 2 jaar. De stelling 'je hebt dus altijd 2 jaar garantie' klopt niet. Zie verder ook Opzet sticky, wat te doen bij defect product buiten garantie
Nee hoor. In Nederland heb je als consument altijd 2 jaar garantie en op veel producten zelfs langer. Screenshot uit je eigen link:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiQelxglfvHuxVXLawnROI2IrJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mYooHaLE3OTLenrNtpkY40nc.jpg?f=fotoalbum_large

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Discussies over garantietermijnen hebben weinig met de iPhone zelf te maken en passen beter in het Shopping forum. Zullen we weer ontopic gaan over de iPhone 17 zelf?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Tweakriez

Tweakriez

Techzonderruis.nl

iMode schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 17:00:
[...]

Prima, een Android kan precies het zelfde alleen met verschrikkelijke software.
En ook dat is weer heel persoonlijk. Ik schipper nog steeds tussen overstappen naar iPhone en Android blijven gebruiken. Ik heb een MBAir icm S26 ultra nu en mijn vrouw een 17 icm een MBAir. Zij vind de combinatie fijn, ik blijf iOS tot nu toe zeer beperkend vinden en vooral heel veel handelingen om hetzelfde te kunnen doen. Het is ook een stukje onbekend is onbemind natuurlijk, van beide kanten.

• iMode
  • Nu online
Tweakriez schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 01:34:
[...]

En ook dat is weer heel persoonlijk. Ik schipper nog steeds tussen overstappen naar iPhone en Android blijven gebruiken. Ik heb een MBAir icm S26 ultra nu en mijn vrouw een 17 icm een MBAir. Zij vind de combinatie fijn, ik blijf iOS tot nu toe zeer beperkend vinden en vooral heel veel handelingen om hetzelfde te kunnen doen. Het is ook een stukje onbekend is onbemind natuurlijk, van beide kanten.
Nee, de hardware is mooi, de software is gewoon dikke dikke dikke dikke bagger. Ik heb in het verleden zakelijk een Samsung met Android gehad, moest aan mijn dochter vragen hoe bepaalde dingen moesten(die uiteraard zelf ook gewoon een iPhone heeft). Verschrikkelijk, nooit meer!

Apple is gewoon simpel, zit logisch in elkaar en werkt altijd. Zelfs mijn ouders zijn al jaren geleden over naar iPhone. Ze hadden altijd vragen of kwamen ergens niet mee uit en dan ook nog eens als ze aan de andere kant van de wereld zaten (al jaren met pensioen, reizen heel veel). Nu met een iPhone horen wij ze nooit meer, kopen in het buitenland zelfs zelf een tijdelijke ESIM met data etc etc etc, TOP!

Wat vindt je aan IOS beperkend? Heel veel handelingen voor het zelfde resultaat? Ik begrijp je echt niet, kan je voorbeelden geven? Wellicht dat jij je telefoon heel anders gebruikt.. Ik gebruik een iPhone zoals in de reclame filmpjes, voor alles en het werkt altijd en het zit nogmaals, logisch in elkaar, geen 50 onnodige apps die het zelfde doen of half werken, of die je niet kan verwijderen, geen ellende.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:44
iMode schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 04:37:
[...]

Nee, de hardware is mooi, de software is gewoon dikke dikke dikke dikke bagger. Ik heb in het verleden zakelijk een Samsung met Android gehad, moest aan mijn dochter vragen hoe bepaalde dingen moesten(die uiteraard zelf ook gewoon een iPhone heeft). Verschrikkelijk, nooit meer!

Apple is gewoon simpel, zit logisch in elkaar en werkt altijd. Zelfs mijn ouders zijn al jaren geleden over naar iPhone.
Ah, de aloude discussie. Ik denk dat je de spijker op de kop slaat met het stukje dat iOS simpeler (heel plat gezegd) in elkaar zit. Ik raad oudere of non-tech mensen altijd iPhones aan als ze een telefoon of tablet willen.

Ik ben zelf ook net overgestapt naar een IPhone, bewust en ik neem de minpunten van iOS daarin bewust mee. Dat jij vindt dat Android dikke bagger is, is helemaal oké. Maar dat komt vooral voort uit onwetendheid zo lijkt het uit jouw schrijven. Ik denk dat het in een van de vorige posts keurig is omschreven. Beiden OS’en voldoen keurig en hebben allebei hun eigen focus en minpunten.

Voor mijzelf, ik vind de mogelijkheden in Android perfect, maar heb bewust nu voor de Air gekozen omdat ik wel benieuwd was naar iOS en ik wilde me voor de komende jaren vastleggen op 1 toestel. Dat houdt wel in dat ik in deze eerste week tegen zaken aanloop waarbij ik mijzelf afvraag waarom bepaalde zaken niet zijn gekopieerd van Android. Neemt niet weg dat iOS op zijn beurt ook gewoon heerlijk werkt.

Helaas ben ik door omstandigheden momenteel voor langere tijd aan huis gekluisterd dus de accu van de Air, waar ik het meest benieuwd naar ben, heb ik nog niet goed kunnen testen. Voor de rest, toptoestel. En voor diegenen die twijfelen over de camera, ik ben een casual gebruiker van de telefoon camera. Voor iets betere foto’s gebruik ik mijn Nikon J1 of (grote uuitzondering) de spiegelreflex.

• Tweakriez

Tweakriez

Techzonderruis.nl

soskes schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 06:04:
[...]

Ah, de aloude discussie. Ik denk dat je de spijker op de kop slaat met het stukje dat iOS simpeler (heel plat gezegd) in elkaar zit. Ik raad oudere of non-tech mensen altijd iPhones aan als ze een telefoon of tablet willen.

Ik ben zelf ook net overgestapt naar een IPhone, bewust en ik neem de minpunten van iOS daarin bewust mee. Dat jij vindt dat Android dikke bagger is, is helemaal oké. Maar dat komt vooral voort uit onwetendheid zo lijkt het uit jouw schrijven. Ik denk dat het in een van de vorige posts keurig is omschreven. Beiden OS’en voldoen keurig en hebben allebei hun eigen focus en minpunten.

Voor mijzelf, ik vind de mogelijkheden in Android perfect, maar heb bewust nu voor de Air gekozen omdat ik wel benieuwd was naar iOS en ik wilde me voor de komende jaren vastleggen op 1 toestel. Dat houdt wel in dat ik in deze eerste week tegen zaken aanloop waarbij ik mijzelf afvraag waarom bepaalde zaken niet zijn gekopieerd van Android. Neemt niet weg dat iOS op zijn beurt ook gewoon heerlijk werkt.

Helaas ben ik door omstandigheden momenteel voor langere tijd aan huis gekluisterd dus de accu van de Air, waar ik het meest benieuwd naar ben, heb ik nog niet goed kunnen testen. Voor de rest, toptoestel. En voor diegenen die twijfelen over de camera, ik ben een casual gebruiker van de telefoon camera. Voor iets betere foto’s gebruik ik mijn Nikon J1 of (grote uuitzondering) de spiegelreflex.
Beiden hebben voor en nadelen en vind het belangrijk om af en toe de voors en tegens af te wegen. Als je al lang het ene OS gewend bent gaan dingen bij het andere OS opvallen, zowel goed als slecht.

Ik vind FaceID fijn werken en zou dit graag eens zien in Android na al die jaren maar zou een vingerafdruk er extra bij juist fijn vinden in op Apple (geintegreerd in een van de knoppen).

Gestures in Android werken overal, altijd op dezelfde manier. Van de buitenrand rechts of links naar binnen is terug, altijd, overal. Bij iOS is dit helaas niet zo. Ook als er een terug knop ineens nodig is staat deze op verschillende plekken.

Bij de iPhone 17 vind ik de front camera echt goed, de Square sensor icm goede lens is top. Dat is bij Android tot nu toe nog niet zo lekker voor mij geweest als met een Square sensor.

Batterij levensduur is bij Apple niet denderend. De accu's lijken na twee jaar over het algemeen toenaam vervanging. Nu heeft men vanaf ik meen de iPhone 16 serie een levenscyclus van 1000 ladingen maar Samsung zit daar nog steeds boven met 1200.

Updates: Apple ondersteunt zijn toestellen lang en alles tegelijk. Bij Android geven de grote jongens als Google en Samsung ondertussen ook 7 jaar updates maar is het fabrikant afhankelijk wanneer en welke toestel.

Camera: iPhone heeft goede camera's maar er zijn Android toestellen met veel betere camera's.

De iPhone 17 is een erg mooie allround telefoon met klein formaat welke soms een heel goede prijs/kwaliteit verhouding heeft icm de premium build feeling. Pixel evenaart dit bij Android maar laat het afweten in raw specs. Helaas zijn beide te duur voor wat ze zijn.

App drawer: voor mij een grote factor. Ik hou van een home screen met weinig clutter en zonder gestapelde apps of mapjes. De rest gaat in de app drawer en met een snelle Swipe naar boven heb ik alle apps. Bij iOS heeft men een halfbakken variant met allemaal mappen bij elkaar geflikkerd, ook niet perse alle Apple rommel vooral bij het kiezen voor het sorteren van apps.

En zo zijn er nog vele voors en tegens voor beide.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:
Daedalus schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:22:
Zullen we dit topic houden voor discussie over en ervaringen met de iPhone 17/Pro/Pro Max? Discussies over Android vs iOS zijn hier offtopic, en passen beter in een eigen topic alhoewel de ervaring is dat dit altijd uitloopt in een flamewar

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:42
256gb 17 is van €969 euro gestegen naar €1119 nu.
256gb 17e is van €719 naar €869 gegaan.

ouch...

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Mizgala28 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 20:30:

ouch...
Ja dat is inderdaad even slikken.

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:51

ouch...
Zit er nog maar weinig prijs verschil in ten opzichte van de Pro.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Tweakriez

Tweakriez

Techzonderruis.nl

Morpheusk schreef op woensdag 9 september 2026 @ 20:47:
[...]

Zit er nog maar weinig prijs verschil in ten opzichte van de Pro.
Die gaat ook nog flink omhoog. Tegen beter weten in hoop ik dat de verkoopcijfers flink gaan dalen. Met dit soort idiote prijzen gaat het echt de verkeerde kant op.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:51
Tweakriez schreef op woensdag 9 september 2026 @ 20:49:
[...]

Die gaat ook nog flink omhoog. Tegen beter weten in hoop ik dat de verkoopcijfers flink gaan dalen. Met dit soort idiote prijzen gaat het echt de verkeerde kant op.
Ja, maar koop je nu toch een pro ipv de normale.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Tweakriez

Tweakriez

Techzonderruis.nl

Morpheusk schreef op woensdag 9 september 2026 @ 20:49:
[...]

Ja, maar koop je nu toch een pro ipv de normale.
Of gewoon niets :)

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:12

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik heb voor mijn zoon een een iPhone 17 Pro gekocht. Bij het aanbrengen van de screenprotector blijkt dat deze niet helemaal mooi sluit. We dachten, dat het wellicht aan de screenprotector kon liggen, dus we hebben een nieuwe besteld. Deze vandaag aangebracht, maar helaas op dezelfde plekken hecht deze niet goed. Mijn zoon die baalt en vind dat zijn toestel kapot is. Ik heb het toestel bij de coolblue gekocht en mag deze nog retourneren.

Is er nog iets wat ik kan proberen om de protector netjes te krijgen of lijkt het toch op een ietwat gebogen scherm?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6seIMCsctaqcjB8FE0RB7sdYKOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1BmyoC1utdLBw3Eb3lGu2wxE.jpg?f=fotoalbum_large

Battle.net || Strava

• Mizgala28
retlaw schreef op woensdag 9 september 2026 @ 21:35:
Ik heb voor mijn zoon een een iPhone 17 Pro gekocht. Bij het aanbrengen van de screenprotector blijkt dat deze niet helemaal mooi sluit. We dachten, dat het wellicht aan de screenprotector kon liggen, dus we hebben een nieuwe besteld. Deze vandaag aangebracht, maar helaas op dezelfde plekken hecht deze niet goed. Mijn zoon die baalt en vind dat zijn toestel kapot is. Ik heb het toestel bij de coolblue gekocht en mag deze nog retourneren.

Is er nog iets wat ik kan proberen om de protector netjes te krijgen of lijkt het toch op een ietwat gebogen scherm?

~[Afbeelding]
Is het een goede merk screen protector?

Zo niet dan kan het wel degelijk alsnog daar aan liggen, als ik die foto bekijk lijkt het verkeerd geplakt of verkeerde maat.

Vroeger Spigen gebruikt en nooit last van... en ironisch genoeg gebruikte mijn broer die van de Action en dat waren (toen) de beste budget screen protectors (jaartje of 3 terug alweer).

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 09-09-2026 21:46 ]

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:15

[Afbeelding]
Hier op een normale 17 de screenprotector van de Action en dit ook rond om, is een weekje vervelend daarna zie je het niet meer.

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Mizgala28 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 21:45:
[...]

Is het een goede merk screen protector?

Zo niet dan kan het wel degelijk alsnog daar aan liggen, als ik die foto bekijk lijkt het verkeerd geplakt of verkeerde maat.

Vroeger Spigen gebruikt en nooit last van... en ironisch genoeg gebruikte mijn broer die van de Action en dat waren (toen) de beste budget screen protectors (jaartje of 3 terug alweer).
Het is een JeTech. Dus niet perse een goed merk. Echter zit dezelfde protector ook op de 17 Pro's van mijn twee dochters en heb ik er voor de test ook eentje op mijn 17 Pro geplakt. Daar zitten ze allemaal perfect.

Met dat als vergelijking zou ik verwachten, dat deze ook goed op die van mijn zoon zou moeten kunnen plakken. Ben bang dat ik als dan een duurdere van spigen ofzo koop, dat deze ook niet netjes sluit en dat is dan weer zonde...

Battle.net || Strava

• Mizgala28
retlaw schreef op woensdag 9 september 2026 @ 21:50:
[...]

Het is een JeTech. Dus niet perse een goed merk. Echter zit dezelfde protector ook op de 17 Pro's van mijn twee dochters en heb ik er voor de test ook eentje op mijn 17 Pro geplakt. Daar zitten ze allemaal perfect.

Met dat als vergelijking zou ik verwachten, dat deze ook goed op die van mijn zoon zou moeten kunnen plakken. Ben bang dat ik als dan een duurdere van spigen ofzo koop, dat deze ook niet netjes sluit en dat is dan weer zonde...
De scherm visueel en op gevoel vergelijken met die andere 17 Pro eventueel?

Als die nieuwe iPhone echt een defect heeft zal dat dan meteen opvallen.

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

ouch...
Krijg nou wat gaan ze de 'oudere 'nou ook duurder maken?😳

• Mizgala28
CarolV schreef op donderdag 10 september 2026 @ 00:06:
[...]

Krijg nou wat gaan ze de 'oudere 'nou ook duurder maken?😳
Ja.

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
.......Vorig jaar geüpgraded naar de Pro max Batteryhealth nog steeds 1000%! werkt allemaal nog erg goed! Upgraden naar 18 pro max???? Hmmmmmm🤔

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
AI bedankt, AI bedankt… d:)b

Have you tried turning it off and on again?

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-09 09:43
Toch maar nog even de normale 17 besteld voor een redelijke prijs. De pro heeft voor mij geen meerwaarde. Maar mijn Iphone 13 met nog 81% en steeds dat oververhitten is echt aan een upgrade toe.

• pixels66
Liefsnoepje schreef op donderdag 10 september 2026 @ 07:54:
Toch maar nog even de normale 17 besteld voor een redelijke prijs. De pro heeft voor mij geen meerwaarde. Maar mijn Iphone 13 met nog 81% en steeds dat oververhitten is echt aan een upgrade toe.
Hier ook, ik vind die bedragen echt belachelijk worden, dus ook een 17 besteld ipv wachten op de 18, kan de iPhone air naar een volgende eigenaar.

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 22:33
Ik ben iPhone gebruiker van het eerste uur. Af en toe gedabbled met Android telefoons en snel weer terug. Maar ik had een fikse overstap gemaakt van de 15 Pro Max naar een Samsung Galaxy S25 Edge. Deze heb ik voor mijn doen lang gehad. Toch een beetje Fomo gehad en de de Edge weggedaan en een iPhone Air genomen. Maar na een tijdje erger ik me echt aan iOS en in mindere mate de Air.

Ik denk dat ik na al die tijd echt genezen ben van iOS? Ik heb een betere ervaring gehad met de Galaxy S25 Edge dan op mijn Air. Betere accuduur, snappier performance. En eigenlijk betere specs die er toe doen. Hij bleef snappy en snel en werd nooit echt warm. Dit is wel anders met mijn Air, als is me dit maar 1 of 2 keer overkomen. De edge heeft echte multi tasking die ik mis. Muziek kwaliteit met de Samsung oortjes en Samsung Codec is beter. usb 3.1 snelheden. De finder is beter dan iOS. video kijken is ook beter op de Edge. De Air/ iPhones kan sommige formaten slecht aan en verkleint daardoor het beeld, om maar wat te noemen.

Ik vind weer terug switchen ook weer zo wat. Maar ik denk dat mijn volgende telefoon gewoon een Android/ Samsung toestel wordt. Dat ik dit nog mag meemaken als verstokt Apple gebruiker :D

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14:42
4acesNL schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:24:
Ik ben iPhone gebruiker van het eerste uur. Af en toe gedabbled met Android telefoons en snel weer terug. Maar ik had een fikse overstap gemaakt van de 15 Pro Max naar een Samsung Galaxy S25 Edge. Deze heb ik voor mijn doen lang gehad. Toch een beetje Fomo gehad en de de Edge weggedaan en een iPhone Air genomen. Maar na een tijdje erger ik me echt aan iOS en in mindere mate de Air.

Ik denk dat ik na al die tijd echt genezen ben van iOS? Ik heb een betere ervaring gehad met de Galaxy S25 Edge dan op mijn Air. Betere accuduur, snappier performance. En eigenlijk betere specs die er toe doen. Hij bleef snappy en snel en werd nooit echt warm. Dit is wel anders met mijn Air, als is me dit maar 1 of 2 keer overkomen. De edge heeft echte multi tasking die ik mis. Muziek kwaliteit met de Samsung oortjes en Samsung Codec is beter. usb 3.1 snelheden. De finder is beter dan iOS. video kijken is ook beter op de Edge. De Air/ iPhones kan sommige formaten slecht aan en verkleint daardoor het beeld, om maar wat te noemen.

Ik vind weer terug switchen ook weer zo wat. Maar ik denk dat mijn volgende telefoon gewoon een Android/ Samsung toestel wordt. Dat ik dit nog mag meemaken als verstokt Apple gebruiker :D
Ik begrijp niet zo goed wat deze post te maken heeft met de iPhone 17/Pro/Pro Max serie.

De welbekende Apple vs Samsung/Android discussie kennen we onderhand wel en daar is dit topic niet voor.

• 4acesNL
Uhm, ik had de overstap naar de iPhone Air gemaakt. Dus die ervaring telt dan toch? Of mag ik alleen Apple is fantastisch berichten neerpennen? Ik beschrijf mijn ervaringen met de iPhone Air. Dat hoeft dus niet een eenkennig bericht te zijn.

- edit - Er is natuurlijk wel een apart iPhone Air topic. Mijn eeuwig nederige excuses. Ik zal voortaan beter opletten. :D

[ Voor 21% gewijzigd door 4acesNL op 10-09-2026 11:01 ]

• iMode
  • Nu online
4acesNL schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:52:
Uhm, ik had de overstap naar de iPhone Air gemaakt. Dus die ervaring telt dan toch? Of mag ik alleen Apple is fantastisch berichten neerpennen? Ik beschrijf mijn ervaringen met de iPhone Air. Dat hoeft dus niet een eenkennig bericht te zijn.
Ik vindt het een hoop gedaas in de rondte, wat is snappy? IOS vindt je niks meer? Volgende wordt waarschijnlijk Android - Samsung? Inderdaad dit heeft niks te zoeken in het iPhone 17 topic.

• 4acesNL
Wow, het gaat toch om mijn ervaring met de Air en die vergelijk ik met mijn vorig toestel. Sjeesis. Dus je mag alleen je ervaringen duiden als Apple in een goed daglicht komt te staan. Het is juist waardevol om een breed geluid aan ervaring aan te bieden. Helemaal als dit direct invloed heeft op het gebruik van mijn huidig toestel, de iPhone Air. Granted, dit had wel in zijn eigen iPhone Air topic gemoeten.

Ik vroeg me af als ik had gezegd dat na mijn overstap van de S25 Edge naar de Air dit de overstap der overstappen was geweest en iOS geweldig, superieur en wat niet al is tov Android ik niemand hierover had gehoord.

Wat verwacht je met een ervaring topic? Dat is toch je ervaringen delen? Warts and all.

• TNSN
4acesNL schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:12:
Wow, het gaat toch om mijn ervaring met de Air en die vergelijk ik met mijn vorig toestel. Sjeesis. Dus je mag alleen je ervaringen duiden als Apple in een goed daglicht komt te staan. Het is juist waardevol om een breed geluid aan ervaring aan te bieden. Helemaal als dit direct invloed heeft op het gebruik van mijn huidig toestel, de iPhone Air. Granted, dit had wel in zijn eigen iPhone Air topic gemoeten.

Ik vroeg me af als ik had gezegd dat na mijn overstap van de S25 Edge naar de Air dit de overstap der overstappen was geweest en iOS geweldig, superieur en wat niet al is tov Android ik niemand hierover had gehoord.

Wat verwacht je met een ervaring topic? Dat is toch je ervaringen delen? Warts and all.
De discussie Apple vs Android vind ik niet relevant en al helemaal niet omdat de iPhone Air niet in dit topic thuis hoort. Wat betreft jouw 2e alinea raakt kant noch wal.

Maar you do you en ik ben vrij daarop te reageren toch? Niet alles zo persoonlijk nemen.

• 4acesNL
Maar ik mag mijn ervaringen belevingen en wat niet al dus niet delen? Daar komt het dan op neer?

Als je een auto koopt, dan mag je hem vooral niet vergelijken met je vorige, want nieuw en ander merk.

Leg me eens goed uit, waarom ik mijn ervaringen niet mag teruggrijpen naar mijn vorige telefoon? Dat is toch logisch? Als ik had gezegd, Wow, de Air doet X dit zoveel beter dan mijn oude iPhone 15, had dit wel gemogen? Ik vind het raar dat in een ervaring topic je het dus niet over je ervaringen mag hebben.

En ik had al eerder gezegd dat ik dit eigenlijk in het iPhone Air topic moeten plaatsen.

• TNSN
4acesNL schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:44:
Maar ik mag mijn ervaringen belevingen en wat niet al dus niet delen? Daar komt het dan op neer?

Als je een auto koopt, dan mag je hem vooral niet vergelijken met je vorige, want nieuw en ander merk.

Leg me eens goed uit, waarom ik mijn ervaringen niet mag teruggrijpen naar mijn vorige telefoon? Dat is toch logisch? Als ik had gezegd, Wow, de Air doet X dit zoveel beter dan mijn oude iPhone 15, had dit wel gemogen? Ik vind het raar dat in een ervaring topic je het dus niet over je ervaringen mag hebben.

En ik had al eerder gezegd dat ik dit eigenlijk in het iPhone Air topic moeten plaatsen.
Ik denk dat je mijn verhaal en vooral de laatste zin niet hebt gelezen ;)

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:11
4acesNL schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:24:
En eigenlijk betere specs die er toe doen.
Dit weet je toch voordat je een andere telefoon koopt, dus achteraf lopen jammeren hierover vind ik slap.
Betere accuduur,
ja logisch, 3100 vs 3900 mAh, wist je vante voren toch?
Hij bleef snappy en snel en werd nooit echt warm. Dit is wel anders met mijn Air, als is me dit maar 1 of 2 keer overkomen.
Dat valt toch wel mee, 1 of 2 keer, over wat voor periode, slap excuus dus.
Muziek kwaliteit met de Samsung oortjes
wat heeft dit met de iphone te maken.
De finder is beter dan iOS.
van deze zin snap ik weinig.
De Air/ iPhones kan sommige formaten slecht aan
leg dit eens uit, welke codec? Welk formaat?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Mizgala28
De Air/ iPhones kan sommige formaten slecht aan
FLAC zeker?

iOS z'n eigen Muziek app ondersteund die niet (wat ironisch is want de iOS file manager doet dat wel).

Maar dat los je met een losse app binnen 5 tellen op eerlijk gezegd dus ik snap de klacht ook niet, op een Samsung moet je ook een losse app (zoals Musicolet, want Samsung hun eigen Music app is ruk) voor downloaden.

En mocht ik fout zitten en gaat het om videos... ook daar pak je gewoon een app voor (zoals VLC).

Eigenlijk vind ik codecs niet echt een issue op iOS or Android, apps bestaan voor een reden als de native oplossing niet werkt.

Zelfs op Windows/Linux/MacOS werkt niet alles out of the box

Edit: ik hap nog 1 keer toe.
Muziek kwaliteit met de Samsung oortjes
Dat audio "beter" klinkt zal meer aan de EQ en dopjes zelf liggen, dan of het een iPhone is of Samsung (ik praat hier puur over bluetooth, niet bedraad).

Vroeger viel het mij op dat airpods veel beter klonken op Android/Windows/Linux/MacOS dan op mijn toenmalige iPhone, en dat lag meer aan de beperkte audio instellingen van de iPhone zelf, dan aan de dopjes zelf.

[ Voor 39% gewijzigd door Mizgala28 op 10-09-2026 14:27 ]

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:48

ThaDude

Hang Loose

Nou na wat wikken en wegen toch nog maar bij MM de iphone 17 pro op de kop getikt. Lijkt de enige shop te zijn die nog de oude prijzen (zonder verhoging) hanteert. Altijd gezegd zodra een telefoon meer dan 1500,- gaat kosten dan stop ik ermee. De iphone 18 pro (512G) kost 1729,- echt absurd en te duur.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• THE_BASE
  • Niet online
ThaDude schreef op donderdag 10 september 2026 @ 15:21:
Nou na wat wikken en wegen toch nog maar bij MM de iphone 17 pro op de kop getikt. Lijkt de enige shop te zijn die nog de oude prijzen (zonder verhoging) hanteert. Altijd gezegd zodra een telefoon meer dan 1500,- gaat kosten dan stop ik ermee. De iphone 18 pro (512G) kost 1729,- echt absurd en te duur.
Absurd en te duur is persoonlijk.

Ik snap je afweging en 17 Pro is een hele goede aankoop. Maar 18 Pro is wel weer iets andere koek.

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

[Afbeelding]
Update: De oplossing was eigenlijk best simpel. Bij alle andere telefoons heb ik het scherm niet eerst met het bijgeleverde alcohol wipe doekje schoongemaakt. Ik was hiermee voorzichtig, omdat het misschien iets met de coating kan doen. Nu las ik ergens op reddit dat er soms nog iets van een siliconen laagje op de hoeken van het scherm kunnen zitten.

Dus als laatste test de laatste screenprotecor uit het multipack aangebracht, na het scherm goed schoongemaakt te hebben met de alcohol wipe. En nu blijft deze netjes zitten! Al talloze protectors geplakt, waarbij dit niet nodig was, maar blijkbaar moet het soms.

Zoon is nu weer blij!

Battle.net || Strava

• Carlos0_0
Voor mij het zelfde idd 1500 was echt de grens, het is niet dat het niet heb of niet kan missen.
Maar zoveel doe ik echt niet met een telef0on, dat ik dit bedrag nog kan goed praten.
Verder zijn de telefoons al meer dan goed, dat het nieuwste model echt niet perse meer hoeft.

Maar goed ieder zo zijn eigen ding.

• iMode
  • Nu online
Voor mij is de grens 1000,- De iPhone 17 viel daar mooi in, deze was 969,- en nu 1119,-. Maar goed ik heb hem al dus voor nu niks aan de hand. Ik heb voor de rest ook niks “nodig” dus de prijsstijgingen raken mij nu nog niet.

iPhone 17 vorige jaar gekocht, iPad Air M4 net voor de prijsstijging en mijn MacBook Air M2 kan ook nog wel even mee. Over 2 a 3 jaar zullen hopelijk de prijzen door de AI “crisis” weer wat gaan zakken.

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:53
Hier ook gisteravond laat nog een nieuwe IPhone 17 Pro gekocht bij MM. Mooie upgrade t.o.v. mijn 13 waar de accu nu echt minder van wordt. Prijsverschil met de 18 Pro is mij te groot en de verbeteringen vind ik niet spectaculair. Variabel diafragma vind ik wel interessant maar vraag me desondanks af of dat echt veel mooiere foto’s oplevert.

• giantgiantus
  • Nu online
1200 een paar jaar geleden is meer dan 1500 over een jaar ofzo. Tijd voor economie les op scholen :)

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:42
Buurman Jan, prima kerel, wordt zaterdag 89. Klaagde onlangs over z'n iPhone 11. Net een gesealde iPhone 17 op MP voor €750 gescoord. Zo zijn we in de Jordaan, goed maar niet gek. https://www.apple.com/nl/iphone-17/

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:48

ThaDude

Hang Loose

giantgiantus schreef op donderdag 10 september 2026 @ 21:47:
[...]

1200 een paar jaar geleden is meer dan 1500 over een jaar ofzo. Tijd voor economie les op scholen :)
Haha met 30% inflatie inderdaad wel ja.. Dan nog. Zolang wij het kopen voor die prijs zal Apple verhogen.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:56
Vandaag op de valreep nog een iPhone 17 Pro Max in gebruik genomen.
Ik merkte dat ik steeds vaker zat te turen op mijn iPhone 16.
Om de horror van het vaker op moeten zetten van een leesbril uit te stellen moest er een grotere telefoon komen.

De keuze ging tussen een 16 plus, een 17 Pro Max of een 18 Pro Max.
Met de aangekondigde prijsverhogingen was de keuze snel gemaakt.
De voordelen van de 18 Pro Max (sterker in AI, diafragma keuze, langere accuduur, een jaar langer ondersteuning) wegen voor mij niet op tegen de extra uitgave (+350).
En de 16 plus (-350) is kleiner dan de 17 Pro Max, heeft minder opslag en een jaar korter ondersteuning.
Tot nu toe erg tevreden, ik hoop hier een jaar of zes mee te gaan doen.
De 17 Pro Max voelt onverwacht ook merkbaar sneller aan dan de 16.

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:28
Tussen alle berichten in andere topics over de iPhone 18's door, toch maar gekozen om van een 13 pro max te upgraden naar een 17 pro max. Bij Amazon voor 1289 besteld. Mediamarkt had de prijs vandaag met 60 euro omhoog gegooid dus de deal in combinatie met ING punten ging niet door. Amazon heeft voorraad en morgen in huis. Vond het prijsverschil te groot tussen de 17 en 18 pro max.

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:58
Ik heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe (tweede kans) iphone 17 pro binnengekregen. Ik heb hier direct AppleCare+ op afgesloten, wat nog net kon.

Helaas is vandaag het beeldscherm of GPU defect geraakt, waardoor ik alleen horizontale strepen te zien krijg. Ik dacht eerst dat het een softwarematige fout was, omdat ik gisteravond iOS 27 heb geinstalleerd, maar na een reboot zag ik al direct dat het een hardwarematig probleem is, aangezien na inschakelen het scherm vage horizontaal gekleurde strepen laat zien, maar geen apple logo.

Ik heb net contact gehad met Apple (en niet met de webshop waar ik hem heb gekocht, want ik kon hem niet leegkrijgen zonder functionerend scherm), omdat ik dacht dat het met appleCare+ sneller afgewikkeld kan worden. Uiteindelijk bleek ik niet direct geholpen te kunnen worden, omdat ik mijn apple id niet van de telefoon kon verwijderen en ik daarom terug moest bellen als de accu leeg is, want dan kan het schijnbaar wel via een ander apple device.

Na wat geklooi met een extern beeldscherm en extern toetsenbord is het me uiteindelijk toch gelukt om de iphone te resetten en mijn apple id te verwijderen.

Ik twijfel nu of ik het via AppleCare+ moet laten regelen, of toch via de webshop. De telefoon is leeg, dus ik kan hem in principe onder garantie inruilen. Punt is dat het een tweede kans was en ik daarom niet weet wat ik terug krijg. De medewerker van Apple gaf aan dat ik een nieuwe toegestuurd krijg onder AppleCare+, maar wel allerlei reserveringen wordt geplaatst op mijn rekening.

Wat is jullie advies hierin?

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Even contact opnemen met de winkel en kijken waar zij mee komen. Misschien ruilen ze ‘m ook wel direct om voor een nieuwe.

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:34
JeroenTheStig schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 14:28:
Ik heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe (tweede kans) iphone 17 pro binnengekregen. Ik heb hier direct AppleCare+ op afgesloten, wat nog net kon.

Helaas is vandaag het beeldscherm of GPU defect geraakt, waardoor ik alleen horizontale strepen te zien krijg. Ik dacht eerst dat het een softwarematige fout was, omdat ik gisteravond iOS 27 heb geinstalleerd, maar na een reboot zag ik al direct dat het een hardwarematig probleem is, aangezien na inschakelen het scherm vage horizontaal gekleurde strepen laat zien, maar geen apple logo.

Ik heb net contact gehad met Apple (en niet met de webshop waar ik hem heb gekocht, want ik kon hem niet leegkrijgen zonder functionerend scherm), omdat ik dacht dat het met appleCare+ sneller afgewikkeld kan worden. Uiteindelijk bleek ik niet direct geholpen te kunnen worden, omdat ik mijn apple id niet van de telefoon kon verwijderen en ik daarom terug moest bellen als de accu leeg is, want dan kan het schijnbaar wel via een ander apple device.

Na wat geklooi met een extern beeldscherm en extern toetsenbord is het me uiteindelijk toch gelukt om de iphone te resetten en mijn apple id te verwijderen.

Ik twijfel nu of ik het via AppleCare+ moet laten regelen, of toch via de webshop. De telefoon is leeg, dus ik kan hem in principe onder garantie inruilen. Punt is dat het een tweede kans was en ik daarom niet weet wat ik terug krijg. De medewerker van Apple gaf aan dat ik een nieuwe toegestuurd krijg onder AppleCare+, maar wel allerlei reserveringen wordt geplaatst op mijn rekening.

Wat is jullie advies hierin?
Ik zou het lekker via AppleCare+ doen :)

Als je het terug gaat brengen of terugstuurt (ik gok een winkel met oranje letters omdat je tweedekans zegt ;)), gaan ze eerst kijken of ze het zelf kunnen repareren en daar gaan een aantal dagen over heen.

AppleCare stuurt volgens mij een nieuwe op en dan kan je je oude terugsturen (of je gaat langs een Genius Bar en je krijgt gelijk een nieuwe mee).

Het kost je volgens mij wel een eigen bijdrage, maar geen hoofdpijn hebben van wachten op reparatie (wat volgens mij wel een week kan duren) is het mij in iedergeval waard :)

zoals je zelf zegt weet je niet of je een nieuwe krijgt, gerepareerd wordt of een ander tweedekans model krijgt.

Bij Apple krijg je een nieuwe met 100% batterij health.

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:58
Knamix schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:09:
[...]

Ik zou het lekker via AppleCare+ doen :)

Als je het terug gaat brengen of terugstuurt (ik gok een winkel met oranje letters omdat je tweedekans zegt ;)), gaan ze eerst kijken of ze het zelf kunnen repareren en daar gaan een aantal dagen over heen.

AppleCare stuurt volgens mij een nieuwe op en dan kan je je oude terugsturen (of je gaat langs een Genius Bar en je krijgt gelijk een nieuwe mee).

Het kost je volgens mij wel een eigen bijdrage, maar geen hoofdpijn hebben van wachten op reparatie (wat volgens mij wel een week kan duren) is het mij in iedergeval waard :)

zoals je zelf zegt weet je niet of je een nieuwe krijgt, gerepareerd wordt of een ander tweedekans model krijgt.

Bij Apple krijg je een nieuwe met 100% batterij health.
Geen winkel met oranje letters, maar een blauwe achtergrond ;)
Ik heb contact gehad met de betreffende winkel, het apparaat kon onder het mom van consumentenrechten binnen 14 dagen geretourneerd worden, maar dan zouden ze het eerst doorsturen naar de reparatiedienst om daarna pas het geld terug te boeken. Naast dat dit even kan duren, is een ander probleem dat de apparaten ondertussen in prijs zijn gestegen t.o.v. van wat ik heb betaald.

Uiteindelijk onder garantie via Apple geregeld (express replacement service), wel een beetje griezelig om weer een 1000+ euro boeking te doen via mijn creditcard, maar had al in dit topic gelezen dat dat goed gaat komen :)

• Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07:34
Bedankt dat je deze ervaring deelt!
Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.