• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-12 18:30
Aardappelnoot schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:38:
Een vraagje voor de 17 pro eigenaars. Ik heb heden een 15 pro maar sinds het begin al ontevreden met mobiel signaalsterkte (en in beperkte mate wifi sterkte). Is er een opmerkelijk verschil met de 17 pro? Bij de 15 pro merk ik op veel locaties zeer zwak of zelfs geen signaal, daar waar ik met een goedkope android wel nog signaal of 5g heb.
Ik merk geen signaal winst op mijn 17 PM. Op de air met eigen apple modem had ik wel beter signaal.

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 29-12 13:04
WouterL schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:05:
Pfff had mijn nieuwe pro Max een krasje right out the box. Matig hoor
Heb je een foto?

• protected22
  • Laatst online: 22-12 20:58
Weet iemand toevallig of de Iphone 17 (pro) lijn dit jaar met Black friday meedoet?

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:57
protected22 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 13:44:
Weet iemand toevallig of de Iphone 17 (pro) lijn dit jaar met Black friday meedoet?
Nee, en dat lijkt me ook sterk. Hoogstens een paar tientjes korting.

Have you tried turning it off and on again?

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:54
protected22 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 13:44:
Mobiel heeft de 17 Pro in combinatie met Odido abonnement. Korting afhankelijk van abonnement dat je kiest.

889 voor de 256 GB in combinatie met duurste abonnement (maar is denk ik na een maand wel weer te downgraden).

Met kortingscode via ING Punten gaat er nog 80 extra vanaf

• Gr4mpyC3t
remco8264 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:49:
[...]

Mobiel heeft de 17 Pro in combinatie met Odido abonnement. Korting afhankelijk van abonnement dat je kiest.

889 voor de 256 GB in combinatie met duurste abonnement (maar is denk ik na een maand wel weer te downgraden).

Met kortingscode via ING Punten gaat er nog 80 extra vanaf
Ik kom niet verder dan 1.185 met een verlenging bij Odido. Of geldt dit dan alleen voor nieuwe abonnementen?

• remco8264
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:52:
[...]
Ik kom niet verder dan 1.185 met een verlenging bij Odido. Of geldt dit dan alleen voor nieuwe abonnementen?
Met verlengen kom ik hierop uit, dus inderdaad een stuk minder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2KaxeH1gcL9YHYGTJbKI0LGunY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZbknFKcXxSPZaG4YD0uDWJcs.png?f=fotoalbum_large

Je zou nog kunnen proberen om een nieuw abo af te sluiten en dan pas achteraf bij Odido zelf nummerbehoud aan te vragen. Schijnt volgens Pepper te werken, maar geen garanties ;)

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:55
Bij mij werkt het wel, klantvoordeel op Nee zetten:
Jammer dat de iPhone 17 Pro Max niet mee doet..............

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lePIIO7HkJH0nu-FvMQTa-szKZM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2emrbKKMMieORbXqpP9FEVXZ.png?f=fotoalbum_large

• Gr4mpyC3t
remco8264 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:55:
[...]

Met verlengen kom ik hierop uit, dus inderdaad een stuk minder:
[Afbeelding]

Je zou nog kunnen proberen om een nieuw abo af te sluiten en dan pas achteraf bij Odido zelf nummerbehoud aan te vragen. Schijnt volgens Pepper te werken, maar geen garanties ;)
Ah ja, ik zie het al. En toevallig is dezelfde iPhone 17 Pro zo'n 80 euro duurder bij Mobiel dan bij Odido zelf. Dus ook met die ING rentepunten schiet je niet veel op anders dan dat je via Mobiel dan op dezelfde prijs uitkomt als bij Odido.

Ga zeker niet klooien met nummerbehoud. Ik hoef eigenlijk ook geen nieuwe iPhone, maar deze deal was/is wel heel erg scherp. Helaas alleen voor nieuwe klanten dus. ;)

• Gr4mpyC3t
mprkooij schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:57:

[Afbeelding]
Werkt bij mij in ieder geval niet in combinatie met verlengen/nummerbehoud. Zodra je verteld dat je een Odido-nummer hebt schiet de prijs omhoog :-(

• remco8264
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:57:
[...]
Ah ja, ik zie het al. En toevallig is dezelfde iPhone 17 Pro zo'n 80 euro duurder bij Mobiel dan bij Odido zelf. Dus ook met die ING rentepunten schiet je niet veel op anders dan dat je via Mobiel dan op dezelfde prijs uitkomt als bij Odido.
Hmm, ik kom bij Odido zelf juist alleen maar op een hogere prijs uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJRti244OwZ-f3Ex1ra8kNT8YZg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XV1CZYdO5UoIDmckT0CbjLse.png?f=fotoalbum_large

• n0mn0m
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-11 08:39
Er is altijd kans. Het kan morgen stijgen. Het kan morgen zakken. Het kan ook gelijk blijven. We hebben dus 50% kans dat het stijgt of zakt.

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-12 22:46
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:57:
[...]

Ga zeker niet klooien met nummerbehoud. Ik hoef eigenlijk ook geen nieuwe iPhone, maar deze deal was/is wel heel erg scherp. Helaas alleen voor nieuwe klanten dus. ;)
Mobiel.nl is toch echt een stuk goedkoper dan Odido zelf.

Gisteren nog voor 1023 euro verlengd met Odido unlimited 400mbit abonnement, 17 pro oranje 256gb. Nog 80 euro eraf via een ING kortingscode en ik heb voor 950 euro de 17 pro kunnen kopen :)

De weken hiervoor was de prijs 1180 euro, dus weldegelijk korting met black friday.

[ Voor 6% gewijzigd door -Edwin- op 20-11-2025 16:37 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
n0mn0m schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:00:
[...]

Er is altijd kans. Het kan morgen stijgen. Het kan morgen zakken. Het kan ook gelijk blijven. We hebben dus 50% kans dat het stijgt of zakt.
Niet helemaal.. stijgen, zakken of gelijk blijven zijn 3 uitkomsten en dus maar 33,3333% kans.
Maar alleen uitgaan van wel of niet zakken tijdens BlackFrifay is 50% kans :P

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-12 20:29
Coolblue (Belgie) heeft al 3 weken geen stock :/
Support wil ook niets lossen van verwachte leveringen...
Beetje vervelend als uw werkgever het toestel moet bestellen en die altijd Coolblue gebruiken :/

Iemand ervaring met coolblue stock?
Of inside information ivm leveringen? :D

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-12 10:06
mprkooij schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:57:

[Afbeelding]
Apart die prijs ik blijf op de 1105,00 steken mbt de prijs.
( ik was stom bezig mag negeerd worden.)

Net de iphone 17 pro besteld voor 827,75 via mobiel.

[ Voor 9% gewijzigd door runner83 op 21-11-2025 14:03 ]

• Pufster
querex schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:15:
Coolblue (Belgie) heeft al 3 weken geen stock :/
Support wil ook niets lossen van verwachte leveringen...
Beetje vervelend als uw werkgever het toestel moet bestellen en die altijd Coolblue gebruiken :/

Iemand ervaring met coolblue stock?
Of inside information ivm leveringen? :D
Ik heb afgelopen 2 weken op verschillende momenten voorraad gezien van meerdere modellen. Ook nu staan ze op voorraad?

• cl0udrado
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-12 05:40
Hebben mensen met een iPhone 17 Pro (Max) ook last van het statische krakend geluid dat uit de speakers komt als je de telefoon aan het opladen bent
met USB-C?

[ Voor 3% gewijzigd door cl0udrado op 24-11-2025 18:59 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Momenteel in Dubai op vakantie en daar zit een prachtige Apple Store met 2 verdiepingen. Gaaf pand en niet te doen druk. En ook hier, alleen maar mensen rond de tafels van de Pro en iPhone 17 en de tafels van de Air staan er verloren bij…

Heb zelfs hier tussen de drommen mensen ook werkelijk geen Air gezien.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12 22:13
THE_BASE schreef op maandag 24 november 2025 @ 19:47:
Momenteel in Dubai op vakantie en daar zit een prachtige Apple Store met 2 verdiepingen. Gaaf pand en niet te doen druk. En ook hier, alleen maar mensen rond de tafels van de Pro en iPhone 17 en de tafels van de Air staan er verloren bij…

De air had ook gewoon een 2e camera moeten hebben, nu heb je een premium uitziende telefoon die minder kan dat het goedkoopste normale model:O

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12 13:42
-Edwin- schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:36:
[...]

Mobiel.nl is toch echt een stuk goedkoper dan Odido zelf.
Bij mij niet. Met een € 12,50 abo (20gb + onbeperkt bellen) is de iphone 17 bij Odido € 816, bij mobiel.nl ook. Die € 816 is wel zo'n beetje de laagste prijs die ik zie voor een 17 icm een Odido abonnement. Of hebben jullie het specifiek over de 17 Pro?

[ Voor 19% gewijzigd door Hulleman op 25-11-2025 11:12 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-12 18:34
THE_BASE schreef op maandag 24 november 2025 @ 19:47:

Het is onderhand wel duidelijk dat je geen fan bent van de Air :)

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-12 23:01
TNSN schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:41:
[...]
Het is onderhand wel duidelijk dat je geen fan bent van de Air :)
En ik maar denken dat ik hier in het 17 topic zat.. Maar dat zal ik verkeerd hebben.
Ontopic: Ik heb de Air nu 2 weken in gebruik, de accucapaciteit valt me alles mee, mijn 15 pro met 92% conditie deed het toch slechter.

Verder ligt de Air heerlijk in de hand. Elke dag blijf ik het wow effect hebben, ondanks het missen van enkele specs voldoet hij prima!

• -Edwin-
  • Laatst online: 29-12 22:46
Hulleman schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:10:
[...]

Bij mij niet. Met een € 12,50 abo (20gb + onbeperkt bellen) is de iphone 17 bij Odido € 816, bij mobiel.nl ook. Die € 816 is wel zo'n beetje de laagste prijs die ik zie voor een 17 icm een Odido abonnement. Of hebben jullie het specifiek over de 17 Pro?
Die berichten gingen inderdaad over de 17 pro.

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:10
Na lange tijd ben ik weer terug bij iPhone, na de S24U, Fold6, S25U en de Fold7 nu overgestapt naar 17 Pro Max 😂

Allemaal goede toestellen met z’n eigen voor en nadelen. Bij de Fold serie had ik uiteindelijk teveel het gevoel dat deze kapot zou gaan en gebruikte ik het binnenscherm toch minder dan gedacht. Nu dus weer terug bij iPhone 😋 uit de hand gelopen hobby zal ik maar zeggen.

Morgen komt als het goed is de Watch Ultra 3 Naturel Titanium binnen dus ook zeer benieuwd naar.

[ Voor 6% gewijzigd door DM89 op 26-11-2025 12:18 ]

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-12 09:23
DM89 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:17:
Na lange tijd ben ik weer terug bij iPhone, na de S24U, Fold6, S25U en de Fold7 nu overgestapt naar 17 Pro Max 😂

Allemaal goede toestellen met z’n eigen voor en nadelen. Bij de Fold serie had ik uiteindelijk teveel het gevoel dat deze kapot zou gaan en gebruikte ik het binnenscherm toch minder dan gedacht. Nu dus weer terug bij iPhone 😋 uit de hand gelopen hobby zal ik maar zeggen.

Morgen komt als het goed is de Watch Ultra 3 Naturel Titanium binnen dus ook zeer benieuwd naar.
En wat is je ervaring met de android toestellen? Ik ben nu ergens op een punt eens de switch te willen maken na 13 jaar iphone, heb zo de indruk dat ik het gezien heb na zo veel jaar..

• DM89
Jovinho99 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 20:23:
[...]

En wat is je ervaring met de android toestellen? Ik ben nu ergens op een punt eens de switch te willen maken na 13 jaar iphone, heb zo de indruk dat ik het gezien heb na zo veel jaar..
Goed hoor, ik heb met beide geen problemen.

Ik heb er altijd een beetje middenin gezeten met Android en iOS dus ben het gewend maar als je na zoveel jaar overstapt op Android zal de hoeveelheid opties/instellingen/aanpas mogelijkheden je wellicht overvallen want je kan gewoon bijna alles aanpassen naar wens, zeker met de Goodlock app op Samsung. Android bied wat dat betreft veel meer vrijheid.

Ik heb dan wel alleen de Flagships van Samsung gehad dus niet van andere modellen of merken Android toestellen.

De vraag is vooral, hoe diep zit je er in bij Apple en kan je wennen aan Android maar daar kom je maar op één manier achter 😋

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:31
Sinds gisteren heb ik de 17 PM. Komende van een 15 PM. Na alles overgezet te hebben is het verschil echt minimaal :o

Waarom dan toch een nieuwe? Mijn vriendin heeft nog een oude 11 en die is echt aan vervanging toe. Zij hecht nul waarde aan een telefoon dus dan schuift mijn “oude” iPhone door :)

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 28-11-2025 14:14 ]

XXXVI

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-12 12:06

cptbuttlick

Team green

Gisteren 4 stuks iPhone 17 gekocht bij de Apple Store voor het gezin. Wat een geweldig toestel is het toch in deze nieuwe serie. 120hz 256 opslag eindelijk een goede verbetering tegenover zijn voorgangers.

[ Voor 4% gewijzigd door cptbuttlick op 29-11-2025 07:28 ]

• Dorryflorry
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 10:24
Ik weet niet goed of ik het hier kan posten of in het iOS topic.
Ik merk zeer stuiterig inzoomen dat niet responsief is. Dit telkens als ik een foto open op hetzij Google Foto’s of Facebook.
Het gaat om inzoomen met twee vingertoppen. Laatste versies van beide apps zijn geïnstalleerd.

Ook wanneer ik bij de ingezoomde foto “navigeer” naar uithoeken of dergelijke, sluit deze plots en moet ik het miniatuur van de foto weer openen.

Is er nog iemand die dit ervaart?

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-12 19:48
ephymerous schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:29:
Sinds gisteren heb ik de 17 PM. Komende van een 15 PM. Na alles overgezet te hebben is het verschil echt minimaal :o

Waarom dan toch een nieuwe? Mijn vriendin heeft nog een oude 11 en die is echt aan vervanging toe. Zij hecht nul waarde aan een telefoon dus dan schuift mijn “oude” iPhone door :)
Herkenbaar. Hier ook een "ecosysteem" waarbij ik mijn iPhone14 pro wil doorschuiven. Maar als ik het zo zie vraag ik me af of ik beter niet een 16se of kan kopen voor mijn vrouw en zelf mijn 14pro houden. :/

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-12 16:51

MrDry

Desperados!

Mijn gloednieuwe IPhone 17 pro laadt niet op als ik hem aan de meegeleverde USB-C kabel hang icm een originele Apple 20W USB lader. De enige manier op mijn telefoon aan het laden te krijgen is een reboot.

Als ik hem hang aan een no-name USB-C kabel met een oude lader (Apple IPad 12W oid) laadt hij wel direct op.

Kan dit in de 20W USB lader zitten? Lijkt een software dingetje,

Quod licet lovi, non licet bovi

• Redondo1982
  • Laatst online: 29-12 23:10
MrDry schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:21:
Mijn gloednieuwe IPhone 17 pro laadt niet op als ik hem aan de meegeleverde USB-C kabel hang icm een originele Apple 20W USB lader. De enige manier op mijn telefoon aan het laden te krijgen is een reboot.

Als ik hem hang aan een no-name USB-C kabel met een oude lader (Apple IPad 12W oid) laadt hij wel direct op.

Kan dit in de 20W USB lader zitten? Lijkt een software dingetje,
Heb je al een ander apparaat geprobeerd op te laden met de combi (lader en kabel) waar je aan twijfelt?

I don't have dreams, I have goals!!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-12 16:51

MrDry

Desperados!

Nee, dat niet. Maar opladen werkt wel, alleen moet ik m'n telefoon eerst herstarten voordat het opladen begint

Quod licet lovi, non licet bovi

• Redondo1982
  • Laatst online: 29-12 23:10
MrDry schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:32:
Nee, dat niet. Maar opladen werkt wel, alleen moet ik m'n telefoon eerst herstarten voordat het opladen begint
Nouja, raar. Probeer nog wel even eerst iets anders op te laden met de 'foute' combi. Dan kan je dat eerst misschien uitsluiten.

I don't have dreams, I have goals!!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:08

JoeZuCK

_Fonz > all.

Mijn vrouw heeft last van blurry foto's op de 16 pro. Denkt erover om een 17 pro te halen. Ik lees online verschillende dingen hierover. Hebben jullie ook last (gehad) van blurry foto's?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:31

Steeffoon

Smartphone-nerd

JoeZuCK schreef op maandag 1 december 2025 @ 18:13:
Mijn vrouw heeft last van blurry foto's op de 16 pro. Denkt erover om een 17 pro te halen. Ik lees online verschillende dingen hierover. Hebben jullie ook last (gehad) van blurry foto's?
Als het echt zo erg is met de fotokwaliteit, dan heb je toch gewoon garantie? :X

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Gisteravond laat een 17 Pro besteld en PostNL meldt dat ze hem dadelijk al gaan bezorgen? :?
Ik heb nog een 12 Pro die het nog perfect doet en wou eigenlijk maar weer een jaartje wachten met upgraden, maar via werkgever kreeg ik nu €675 budget voor een nieuwe telefoon. Dat kon ik niet laten liggen.

Zetten jullie altijd een backup terug? Ik normaal wel, maar dan heb je na 10 minuutjes al wel: meh, net als mijn oude, alleen iets sneller. :o

Ik heb wel een sloot aan apps en instellingen. Echt helemaal 'from scratch' beginnen is wel een enorme bak werk lijkt me.

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:13
Stiggy schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:23:
Gisteravond laat een 17 Pro besteld en PostNL meldt dat ze hem dadelijk al gaan bezorgen? :?
Ik heb nog een 12 Pro die het nog perfect doet en wou eigenlijk maar weer een jaartje wachten met upgraden, maar via werkgever kreeg ik nu €675 budget voor een nieuwe telefoon. Dat kon ik niet laten liggen.

Zetten jullie altijd een backup terug? Ik normaal wel, maar dan heb je na 10 minuutjes al wel: meh, net als mijn oude, alleen iets sneller. :o

Ik heb wel een sloot aan apps en instellingen. Echt helemaal 'from scratch' beginnen is wel een enorme bak werk lijkt me.
Wat ik altijd doe is gewoon de back-up terug zetten en zodra alles is overgezet zoek ik een nieuw achtergrondje uit en stel ik het home screen opnieuw in (dit plaatst alle apps random op het home screen) vervolgens ga ik per app langs wil ik deze überhaupt nog houden zo ja moet hij op het home screen staan en plaats ik de apps weer in de juiste mapjes per categorie.

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:27:
[...]

Wat ik altijd doe is gewoon de back-up terug zetten en zodra alles is overgezet zoek ik een nieuw achtergrondje uit en stel ik het home screen opnieuw in (dit plaatst alle apps random op het home screen) vervolgens ga ik per app langs wil ik deze überhaupt nog houden zo ja moet hij op het home screen staan en plaats ik de apps weer in de juiste mapjes per categorie.
Hmmm, zo iets zal ik ook maar eens doen, thanks!
Misschien in de kerstvakantie wel eens helemaal opnieuw instellen. Nu denk ik bij veel apps toch: ja, misschien nog wel eens handig, laat maar staan 8)7

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:08

ViezeVis

Sample Text

Asking for a friend(in):
Vriendin heeft nu de iPhone 12 en ze is op zoek naar een nieuwe iPhone. Ik heb gekeken naar de iPhone 16 maar wat mij hekelt is dat die toestellen nog een 60Hz scherm hebben (whyy!!!!), anyhow. Het prijsverschil tussen de iPhone 16 Pro en iPhone 17 Pro is bijzonder weinig dat het m.i. niet de moeite waard is om voor een iPhone 16 Pro te gaan. Nu is de vraag; is het überhaupt de moeite waard om naar de iPhone 17 Pro te gaan? Behalve de telelens zoom camera en de grotere batterij zie ik voor haar niet zo snel de meerwaarde en zal het ws neerkomen op designkeuze en die opties. CPU/GPU ga je vandaag de dag niet echt meer merken imo, misschien als je gamed.

Het verschil tussen een 17 en 17 Pro is niet heel groot, maar misschien mis ik iets wat een 17 Pro nét die €310 meer waard maakt.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• JoeZuCK
  • Laatst online: 09:08

JoeZuCK

_Fonz > all.

Steeffoon schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 12:59:
[...]

Als het echt zo erg is met de fotokwaliteit, dan heb je toch gewoon garantie? :X
Niet dat ik weet of ze dat er (nog) op heeft of bij heeft gekocht, maar het schijnt niet op een zichzelf staand probleem te zijn.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-12 21:09
Zit heel erg in twijfel om een zilveren pro te kopen, kom van een 13 pro af.

• THE_BASE
  • Niet online
angelico66 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:04:
Zit heel erg in twijfel om een zilveren pro te kopen, kom van een 13 pro af.
Oké! :)

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-12 15:32
ViezeVis schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 18:45:
Asking for a friend(in):
Vriendin heeft nu de iPhone 12 en ze is op zoek naar een nieuwe iPhone. Ik heb gekeken naar de iPhone 16 maar wat mij hekelt is dat die toestellen nog een 60Hz scherm hebben (whyy!!!!), anyhow. Het prijsverschil tussen de iPhone 16 Pro en iPhone 17 Pro is bijzonder weinig dat het m.i. niet de moeite waard is om voor een iPhone 16 Pro te gaan. Nu is de vraag; is het überhaupt de moeite waard om naar de iPhone 17 Pro te gaan? Behalve de telelens zoom camera en de grotere batterij zie ik voor haar niet zo snel de meerwaarde en zal het ws neerkomen op designkeuze en die opties. CPU/GPU ga je vandaag de dag niet echt meer merken imo, misschien als je gamed.

Het verschil tussen een 17 en 17 Pro is niet heel groot, maar misschien mis ik iets wat een 17 Pro nét die €310 meer waard maakt.
17 kopen is echt een kleine pro geworden :) geweldig toestel!

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Pufster
ViezeVis schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 18:45:
Asking for a friend(in):

Een iphone air is ook een optie als ze iemand is die niet veel de zoom / breedbeeld camera’s gebruikt. Als ze design heel belangrijk vindt is de air mss een betere keuze.

[ Voor 3% gewijzigd door Pufster op 02-12-2025 20:01 ]

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:02
Ik heb mijn iPhone 17 Pro nu 4 dagen en na 5min beginnen mijn ogen pijn te doen als ik naar het scherm kijk. Met mijn 14 Pro heb ik nooit problemen gehad.

Ik snap niet wat ze uitgestoken hebben bij Apple. Met Black Friday ook een iPad Pro gekocht eerder deze maand en daar exact hetzelfde issue. Ik hoopte dat ik er van gespaard zou blijven met de iPhone gezien ik nog nooit eerder eye strain heb gehad met iPhones of andere displays.

Hopelijk volgend jaar beter…

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• DM89
Broodro0ster schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 22:40:
Ik heb mijn iPhone 17 Pro nu 4 dagen en na 5min beginnen mijn ogen pijn te doen als ik naar het scherm kijk. Met mijn 14 Pro heb ik nooit problemen gehad.

Ik snap niet wat ze uitgestoken hebben bij Apple. Met Black Friday ook een iPad Pro gekocht eerder deze maand en daar exact hetzelfde issue. Ik hoopte dat ik er van gespaard zou blijven met de iPhone gezien ik nog nooit eerder eye strain heb gehad met iPhones of andere displays.

Hopelijk volgend jaar beter…
Ik heb hier ook last van, vooral veel bij de S25U en de Fold7. Ik heb nu de 17 Pro Max en bij toegankelijkheid > weergave > PBM ingeschakeld. Andere manier van dimmen wat tot nu toe werkt voor mij, heb er nog geen laat van gehad in iedergeval.

• Broodro0ster
DM89 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 01:04:
[...]

Ik heb hier ook last van, vooral veel bij de S25U en de Fold7. Ik heb nu de 17 Pro Max en bij toegankelijkheid > weergave > PBM ingeschakeld. Andere manier van dimmen wat tot nu toe werkt voor mij, heb er nog geen laat van gehad in iedergeval.
Ik heb die optie getest, maar maakt helaas geen verschil voor me. Zelfs op 100% brightness met reduce white point is het niet bruikbaar voor me.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:10
Zijn mensen overgestapt van de 13 pro naar de 17 pro? Hoeveel beter zijn de foto’s? Ik heb het idee dat de 13 al best hele goede foto’s maakt en twijfel tussen vervangen van de batterij van de 13 of de 17 te kopen.

• Broodro0ster
giantgiantus schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:32:
Zijn mensen overgestapt van de 13 pro naar de 17 pro? Hoeveel beter zijn de foto’s? Ik heb het idee dat de 13 al best hele goede foto’s maakt en twijfel tussen vervangen van de batterij van de 13 of de 17 te kopen.
De foto's zijn toch wel een stuk beter dan die van mijn 14 Pro en de batterij duur was ook een stuk beter.

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Bij twijfel zou ik het niet doen en gewoon lekker die 13 Pro blijven gebruiken met een nieuwe batterij. Al lijkt me dat een nieuwe telefoon na 4 jaar ook wel weer fijn is.

Zo ben ik begin februari overgestapt van een 12 Pro Max naar een 16 Pro Max. De batterij heb ik na 2 jaar laten vervangen en ik dacht er zelfs aan om dit 2 jaar later weer te doen. Dat had me een stuk minder geld gekost dan overstappen naar een nieuwer toestel.

• Unrealiac
  • Laatst online: 29-12 18:58
Hier van de iPhone 12 naar de iPhone 17 gegaan als werktelefoon. Als prive telefoon heb ik altijd verschillende samsung devices gehad van Ultra's, folds, flips.... Maar nu met de iPhone 17, eindelijk een telefoon die ik wil hebben als main device. Ben van 2 telefoons naar 1 telefoon gegaan en dat komt door het 120hz scherm. Nu voelt de telefoon eindelijk snappier aan.

Het blijft wel wat wennen allemaal maar al bij al toch heel tevreden dat ik geen 2 ecosystemen meer moet onderhouden.

Here's to you Nicola and Bart

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-12 19:48
Aeon schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:09:
[...]

Herkenbaar. Hier ook een "ecosysteem" waarbij ik mijn iPhone14 pro wil doorschuiven. Maar als ik het zo zie vraag ik me af of ik beter niet een 16se of kan kopen voor mijn vrouw en zelf mijn 14pro houden. :/
Het is dus (niet geheel onverwacht) de 17 pro geworden. T.o.v. de 14 pro valt me vooral de camera op, en de batterij (Was 86% op mijn 14pro) Toch iets vlotter in het dagelijks gebruik, maar de 14pro was zeker niet traag.
Al met al prima upgrade, maar alleen waard omdat ik er een oudere iPhone in het gezin mee vervang. Anders had ik nog wat langer met mijn 14pro gedaan.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:26

World Citizen

FreeReef.nl

Ik ben er erg blij mee maar ik kan het maar niet accepteren dat je bij een Max niet compleet in horizontale modus kan werken. Er zijn officiële Apple apps die horizontaal werken, maar het homescreen kan dat niet.

Het zou toch bij een Pro en dan ook nog de Max mogelijk moeten zijn het homescreen horizontaal te gebruiken. Maar oke, hij bevalt verder prima. Komend van een 12 Pro die komend jaar denk ik EOL is... maakt het een geweldige upgrade.

En dan als bonus RAW video. Het zal niet veel mensen boeien maar ik maak beelden van koraal en dat RAW video is echt... whoa. Dankjewel! Voor die prijs ongekend.

FreeReef.nl

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:44
Hebben jullie ook dat de kwaliteit van wifi-bellen (VoWiFi) via KPN met een 17 Pro echt belabberd is? Ontzettend blikkerig, korte onderbrekingen... Alsof ze het model toestel niet kennen en daarom de meest conservatieve codec wordt gebruikt. Zet ik de sim over naar m'n oude 12 mini, gaat het beduidend beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Z-Dragon op 08-12-2025 23:27 ]

^ Wat hij zegt.

• THE_BASE
  • Niet online
Z-Dragon schreef op maandag 8 december 2025 @ 23:08:
Hebben jullie ook dat de kwaliteit van wifi-bellen (VoWiFi) via KPN met een 17 Pro echt belabberd is? Ontzettend blikkerig, korte onderbrekingen... Alsof ze het model toestel niet kennen en daarom de meest conservatieve codec wordt gebruikt. Zet ik de sim over naar m'n oude 12 mini, gaat het beduidend beter.
Ik gebruik geen wifi bellen, maar merk wel dat de wifi bij AH echt gewoon k*t is, daar had ik bij m’n 16 Pro geen last van. Kan ook een iOS dingetje zijn.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:22
World Citizen schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 22:43:
Ik ben er erg blij mee maar ik kan het maar niet accepteren dat je bij een Max niet compleet in horizontale modus kan werken. Er zijn officiële Apple apps die horizontaal werken, maar het homescreen kan dat niet.

Het zou toch bij een Pro en dan ook nog de Max mogelijk moeten zijn het homescreen horizontaal te gebruiken. Maar oke, hij bevalt verder prima. Komend van een 12 Pro die komend jaar denk ik EOL is... maakt het een geweldige upgrade.

En dan als bonus RAW video. Het zal niet veel mensen boeien maar ik maak beelden van koraal en dat RAW video is echt... whoa. Dankjewel! Voor die prijs ongekend.
Vroeger zat dit gewoon in iOS, dan draaiden je iconen idd mee naar een horizontale orientatie. Weet niet precies wanneer dat eruit is gegaan, maar volgens mij rond de iPhone 6s Plus-serie kon het.

PSN: Sluuz

• Volkan1984
  • Laatst online: 26-12 23:46
Sluuz schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:46:
[...]

Vroeger zat dit gewoon in iOS, dan draaiden je iconen idd mee naar een horizontale orientatie. Weet niet precies wanneer dat eruit is gegaan, maar volgens mij rond de iPhone 6s Plus-serie kon het.
Alle Plus-modellen tot en met de 8 Plus konden dit. Daarna is het eruit gegaan.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb nu een Samsung S22 en overweeg om naar iPhone over te stappen. De iPhone 17 lijkt me dan qua specs en kosten de goede keus. Echter heeft mijn S22 een zoomcamera en daarvoor moet ik dus eigenlijk voor de 17 Pro gaan. De zoomcamera gebruik ik ook wel eens en dat geeft soms best mooie foto's. Ik heb kleine kinderen en maak (dus ;)) veel foto's. Als ze bijv. aan komen rennen en je maakt dan met de zoomcamera een foto dan geeft dat een heel mooi effect. Nu heeft de gewone 17 wel digitale zoom, maar dat is toch anders dan optische zoom. Ik ben aan de andere kant ook geen profi fotograaf oid. Het zijn voornamelijk familiekiekjes, maar ik gebruik nu wel alle lensen (groothoek, normaal en zoom). Kan iemand hier iets over zeggen of ik die optische zoom dan echt ga missen? Of is de gewone 17 ook meer dan geschikt voor dit doel en bereik je met de digitale zoom ook grotendeels hetzelfde resultaat? (met als achterliggende gedachte natuurlijk of het die paar honderd euro extra waard is :X)

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 11-12-2025 09:59 ]

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-12 23:02

amphora

Websites & Fotografie

Palomar schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:58:
Ik heb nu een Samsung S22 en overweeg om naar iPhone over te stappen. De iPhone 17 lijkt me dan qua specs en kosten de goede keus. Echter heeft mijn S22 een zoomcamera en daarvoor moet ik dus eigenlijk voor de 17 Pro gaan. De zoomcamera gebruik ik ook wel eens en dat geeft soms best mooie foto's. Ik heb kleine kinderen en maak (dus ;)) veel foto's. Als ze bijv. aan komen rennen en je maakt dan met de zoomcamera een foto dan geeft dat een heel mooi effect. Nu heeft de gewone 17 wel digitale zoom, maar dat is toch anders dan optische zoom. Ik ben aan de andere kant ook geen profi fotograaf oid. Het zijn voornamelijk familiekiekjes, maar ik gebruik nu wel alle lensen (groothoek, normaal en zoom). Kan iemand hier iets over zeggen of ik die optische zoom dan echt ga missen? Of is de gewone 17 ook meer dan geschikt voor dit doel en bereik je met de digitale zoom ook grotendeels hetzelfde resultaat? (met als achterliggende gedachte natuurlijk of het die paar honderd euro extra waard is :X)
Kijk eens bij de oude foto's hoeveel er echt op meer dan 3x zoom zijn gemaakt. Als dat wel mee valt kan je het misschien wel missen. Aan de andere kant denk ik, kinderen kosten toch al een kapitaal dus die 300 euro extra betalen voor wat meer mogelijkheden kan er dan ook wel vanaf ;)
Ikzelf heb voor de pro gekozen omdat ik die zoom het echt wel waard vind.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• chijio91
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-12 12:30
Vraagje! Ik ben er recent achter gekomen dat wij hier in de EU een kleinere batterij krijgen omdat er plaats gemaakt is voor de sim slot. Binnenkort ga ik kiezen tussen de Pro en Pro Max. Ik leun eerder naar de Max omdat we sowieso al "inboeten" qua batterij vermogen. Maar de Pro ziet er praktischer uit. Wat is jullie ervaring? Is die kleinere batterij een factor? Ervaren jullie een slechts matige sprong qua batterij levensduur tov eerdere modellen? Of valt het allemaal mee en is de Pro meer dan voldoende? Ik heb in het verleden een 15 Pro Max gehad. Als de 17 Pro beter dan doet kies ik voor het compactere model.

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:29
chijio91 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:48:
Vraagje! Ik ben er recent achter gekomen dat wij hier in de EU een kleinere batterij krijgen omdat er plaats gemaakt is voor de sim slot. Binnenkort ga ik kiezen tussen de Pro en Pro Max. Ik leun eerder naar de Max omdat we sowieso al "inboeten" qua batterij vermogen. Maar de Pro ziet er praktischer uit. Wat is jullie ervaring? Is die kleinere batterij een factor? Ervaren jullie een slechts matige sprong qua batterij levensduur tov eerdere modellen? Of valt het allemaal mee en is de Pro meer dan voldoende? Ik heb in het verleden een 15 Pro Max gehad. Als de 17 Pro beter dan doet kies ik voor het compactere model.
Met betrekking tot je laatste twee zinnen, lijkt voor jou de 17 Pro goed genoeg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0xDhr8mdAFvk1S-qhNgqYVqzX3Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NFsbTbMQM71P06puc8ATOYMJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
chijio91 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:48:
De batterij is nog steeds groter dan de 16 serie, alleen in Amerika hebben ze dus een nog grotere batterij(Door dat de simslot weg is).

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:57

JB

Cédric roelt!

Carlos0_0 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:54:
[...]

De batterij is nog steeds groter dan de 16 serie, alleen in Amerika hebben ze dus een nog grotere batterij(Door dat de simslot weg is).
En die werkt echt goed lang. Inmiddels kan ik wel stellen, dat ie na een dag amper onder de 30% komt. Dat was voorheen wel anders, heel fijn. Zal per gebruik anders zijn, maar dan nog steeds echt wel een vooruitgang :)

Mijn boefje is liev!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

Wat een spijt had ik, dat ik de IPhone 17 heb terug gebracht en een s25u had genomen. Supersnel weer terug naar de 17 gegaan.

• Carlos0_0
  • Nu online
JB schreef op maandag 15 december 2025 @ 16:27:
[...]

En die werkt echt goed lang. Inmiddels kan ik wel stellen, dat ie na een dag amper onder de 30% komt. Dat was voorheen wel anders, heel fijn. Zal per gebruik anders zijn, maar dan nog steeds echt wel een vooruitgang :)
Na 1 dag nog 30% ongeveer over damm, wat doe je dan wel niet met de telefoon.
De mijne is 11:27 van de lader gegaan, en heb nog 98% over :+ .
Zoals je kan zien per gebruik anders haha.

Maar dat de batterij het goed doet dat klopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 15-12-2025 19:30 ]

• Routepr0bleem
  • Laatst online: 17-12 10:31
Hoi,

Ik ben aan het overwegen om een 17 pro te kopen voor mijn vrouw haar verjaardag. Ze heeft middels 14 pro. Mijn vraag is krast de iphone 17 pro echt zo snel nog steeds? Ik twijfel hierdoor heel erg. Je hebt ook wraps ect voor je telefoon maar die vallen af nadat die te warm kan worden.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Routepr0bleem schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 18:27:
Hoi,

Ik ben aan het overwegen om een 17 pro te kopen voor mijn vrouw haar verjaardag. Ze heeft middels 14 pro. Mijn vraag is krast de iphone 17 pro echt zo snel nog steeds? Ik twijfel hierdoor heel erg. Je hebt ook wraps ect voor je telefoon maar die vallen af nadat die te warm kan worden.
Krassen snel, hoe kom je daarbij?? Nergens last van en ik gebruik geen hoesjes en screenprotectors.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Routepr0bleem
  • Laatst online: 17-12 10:31
Tylen schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 18:31:
[...]

Krassen snel, hoe kom je daarbij?? Nergens last van en ik gebruik geen hoesjes en screenprotectors.
Sarcasme on point iphome 14 pro wordt dagelijks zonder hoesje gebruikt geen krassen

• Palomar
  • Niet online
[edit] never mind

[ Voor 93% gewijzigd door Palomar op 17-12-2025 10:38 ]

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 28-12 18:26
Komende van een 13 zijn er toch 2 zaken die mij ergens wel storen aan de 17:

- Batterij: ik ben deze morgen al 8% kwijt en heb deze eigenlijk weinig tot niet gebruikt op een verlofdag, in minuten vind ik dat wel veel. Zeker als iedereen zo tevreden is over de 17 in het algemeen merk ik op de mijn batterij echt niet top is volgens mijn beperkt gebruik, tenzij de bluetooth i.c.m. de Tesla sleutel hiervoor tussenzit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iORi8g9ym8ehhRCS6rcKq63H5FM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hXUHxwVOrnZTCEbgRXUmqnYg.png?f=fotoalbum_large

- Opladen is geoptimaliseerd tot 80%, alleen gaat deze telkens niet laden/laden wanneer 80% is bereikt, en gaat deze eindeloos verder in de loop tot je de kabel verwijderd.

Verder wel een goed toestel voor foto's en algemeen gebruik :9

• Carlos0_0
  • Nu online
Zet je telefoon eens op dark modes, is fijner dan dat felle licht. En beter voor je batterij gebruik :9.
Maar goed verder, wel vreemd natuurlijk als je hem amper gebruikt heb.

[ Voor 25% gewijzigd door Carlos0_0 op 17-12-2025 11:13 ]

• Dorryflorry
PrettigGestoord schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:49:
Komende van een 13 zijn er toch 2 zaken die mij ergens wel storen aan de 17:

- Batterij: ik ben deze morgen al 8% kwijt en heb deze eigenlijk weinig tot niet gebruikt op een verlofdag, in minuten vind ik dat wel veel. Zeker als iedereen zo tevreden is over de 17 in het algemeen merk ik op de mijn batterij echt niet top is volgens mijn beperkt gebruik, tenzij de bluetooth i.c.m. de Tesla sleutel hiervoor tussenzit.
[Afbeelding]

- Opladen is geoptimaliseerd tot 80%, alleen gaat deze telkens niet laden/laden wanneer 80% is bereikt, en gaat deze eindeloos verder in de loop tot je de kabel verwijderd.

Verder wel een goed toestel voor foto's en algemeen gebruik :9
Ik laad mijn 17 PM steeds tot 100% wanneer ik deze oplaad, tenzij het echt niet anders kan. In dat geval probeer ik er alles aan te doen om deze slechts van de lader te halen indien batterijlading >80%.

Ik laad deze op wanneer deze zich qua batterijlading bevindt tussen, zeer ruim genomen, 10 en 30%. Ik probeer erop toe te kijken dat ik deze effectief oplaad, in de mate van het mogelijke, ten laatste rond 20%.

Er werd, of wordt, wel steeds minder vaak, aangeraden om het toestel te gebruiken tussen 20% en 80%. Ontladen van 80 tot 20 houdt in dat je steeds slechts 60% gebruikt. Ik doe het anders. Ik laad altijd op tot 100%, en indien ik deze oplaad op ongeveer 30%, heb ik ook maar 70% gebruikt.

Tijdens het laden zijn alle apps afgesloten, zet ik deze in low power mode (zo kan ik zien hoe lang het duurt tussen 80% en 100% aangezien ik elke keer een melding krijg dat deze uit low power mode springt zodra 80% is aangetikt), slot aan voor automatisch draaien, en, indien het kan, vliegtuigstand. Meestal leg ik deze ook op een koele ondergrond zoals de kookplaat, de glasplaat van de keukenweegschaal of dergelijke. Tenzij effectief niet anders kan, laat ik het toestel gewoon volledig met rust tot 100%. AOD staat permanent uit.

Gebruikte lader is de Apple USB-C 30W i.c.m. originele laadkabeltje.
Ik laad nooit draadloos overigens. Ik heb dat nooit begrepen en vind het handiger met kabeltje zodat je je toestel gewoon kan gebruiken zonder het laden te onderbreken.

Er is nog een optimalisatie mogelijk en dat is de hoes er steeds van af halen tijdens het laden. Dat is iets wat ik (nog) niet doe.

Wat ik zojuist anders heb ingesteld is dat dark mode permanent aan staat. Dit zou een pak minder verbruiken. Ervaringen hieromtrent iemand?

[ Voor 10% gewijzigd door Dorryflorry op 17-12-2025 11:27 ]

• Carlos0_0
  • Nu online
Dorryflorry schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:25:
[...]

Ik laad mijn 17 PM steeds tot 100% wanneer ik deze oplaad.
Ik laad deze op wanneer deze zich qua batterijlading bevindt tussen, zeer ruim genomen, 10 en 30%. Ik probeer erop toe te kijken dat ik deze effectief oplaad, in de mate van het mogelijke, ten laatste rond 20%.

Er werd, of wordt, wel steeds minder vaak, aangeraden om het toestel te gebruiken tussen 20% en 80%. Ontladen van 80 tot 20 houdt in dat je steeds slechts 60% gebruikt. Ik doe het anders. Ik laad altijd op tot 100%, en indien ik deze oplaad op ongeveer 30%, heb ik ook maar 70% gebruikt.

Tijdens het laden zijn alle apps afgesloten, zet ik deze in low power mode (zo kan ik zien hoe lang het duurt tussen 80% en 100% aangezien ik elke keer een melding krijg dat deze uit low power mode springt zodra 80% is aangetikt), slot aan voor automatisch draaien, en, indien het kan, vliegtuigstand. Meestal leg ik deze ook op een koele ondergrond zoals de kookplaat, de glasplaat van de keukenweegschaal of dergelijke. Tenzij effectief niet anders kan, laat ik het toestel gewoon volledig met rust tot 100%. AOD staat permanent uit.

Gebruikte lader is de Apple 30W i.c.m. originele laadkabeltje.
Er is nog een optimalisatie mogelijk en dat is de hoes er steeds van af halen tijdens het laden. Dat is iets wat ik (nog) niet doe.
Ik laad nooit draadloos overigens. Ik heb dat nooit begrepen en vind het handiger met kabeltje zodat je je toestel gewoon kan gebruiken zonder het laden te onderbreken.
Ik doe zelf ook niet aan het 80% opladen, gewoon tot 100% opladen en klaar.
Verder idd probeer ik pas te laden, als de batterij tussen de 20 en 30% is.
Draadloos laden doe ik ook niet aan, gewoon aan de kabel. alleen niet altijd aan de zelfde oplaad kabel/stekker(Dus laadsnelheid kan verschillen).

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Dorryflorry schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:25:
[...]

Ik laad mijn 17 PM steeds tot 100% wanneer ik deze oplaad, tenzij het echt niet anders kan. In dat geval probeer ik er alles aan te doen om deze slechts van de lader te halen indien batterijlading >80%.

Gebruikte lader is de Apple USB-C 30W i.c.m. originele laadkabeltje.

Wat ik zojuist anders heb ingesteld is dat dark mode permanent aan staat. Dit zou een pak minder verbruiken. Ervaringen hieromtrent iemand?
Waarom al die procedures en gedoe? Om in een paar jaar op zijn allerbest een paar procent capaciteit te besparen voor de volgende eigenaar?

• Dorryflorry
Dennisdn schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:45:
[...]

Waarom al die procedures en gedoe? Om in een paar jaar op zijn allerbest een paar procent capaciteit te besparen voor de volgende eigenaar?
Ik heb het gewoon uiteengezet. Voor mij is dit helemaal geen "procedure en gedoe".
Ik ben niet van plan om mijn toestel te verkopen 2dehands. Hoogstens na een (erg) lang gebruik intern doorgeven aan familie of kennis.

Mijn vorig toestel was een iPhone 8. En ja, dat toestel heb ik zonder problemen gebruikt tot en met september 2025. Het is voor mij een erg duur toestel en het geeft me ergens een zekere voldoening om er zo lang als mogelijk mee te kunnen doen, zonder dat deze open moet voor een nieuwe accu.

Ik laad gewoon op tot 100%. Daar komt het op neer. Dat is (gelukkig) voor mij niets meer dan gezond verstand :+

[ Voor 43% gewijzigd door Dorryflorry op 17-12-2025 12:16 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-12 23:31
Dorryflorry schreef op woensdag 17 december 2025 @ 12:13:
[...]

Ik heb het gewoon uiteengezet. Voor mij is dit helemaal geen "procedure en gedoe".
Ik ben niet van plan om mijn toestel te verkopen 2dehands. Hoogstens na een (erg) lang gebruik intern doorgeven aan familie of kennis.

Mijn vorig toestel was een iPhone 8. En ja, dat toestel heb ik zonder problemen gebruikt tot en met september 2025. Het is voor mij een erg duur toestel en het geeft me ergens een zekere voldoening om er zo lang als mogelijk mee te kunnen doen, zonder dat deze open moet voor een nieuwe accu.

Ik laad gewoon op tot 100%. Daar komt het op neer. Dat is (gelukkig) voor mij niets meer dan gezond verstand :+
Het tussen 20-80% houden heeft niks te maken met hoeveel percentage je wilt ontladen, maar met de chemie van de batterij. Een batterij slijt sneller bij hogere sot (state of charge) omdat de spanning dan hoger is (en dus de temperatuur). Het ontladen tot 30% (en niet verder) heeft in zekere zin wel zin omdat te diep ontladen <20% ook weer kan zorgen voor versnelde slijtage. Best interessant allemaal, maar bij mijn mobiel maak ik me er allemaal niet zo druk om :p

• Dorryflorry
WouterL schreef op woensdag 17 december 2025 @ 23:12:
[...]

Het tussen 20-80% houden heeft niks te maken met hoeveel percentage je wilt ontladen, maar met de chemie van de batterij. Een batterij slijt sneller bij hogere sot (state of charge) omdat de spanning dan hoger is (en dus de temperatuur). Het ontladen tot 30% (en niet verder) heeft in zekere zin wel zin omdat te diep ontladen <20% ook weer kan zorgen voor versnelde slijtage. Best interessant allemaal, maar bij mijn mobiel maak ik me er allemaal niet zo druk om :p
Ik ervaar net het omgekeerd. Tijdens het laden tot 80% wordt veel meer warmte gegenereerd dan in de periode van 80% tot 100%.
Het is net het snelladen dat de batterij doet verouderen.

Voltage op zich zorgt niet voor versnelde veroudering.

[ Voor 3% gewijzigd door Dorryflorry op 18-12-2025 00:19 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-12 23:31
Dorryflorry schreef op donderdag 18 december 2025 @ 00:18:
[...]

Ik ervaar net het omgekeerd. Tijdens het laden tot 80% wordt veel meer warmte gegenereerd dan in de periode van 80% tot 100%.
Het is net het snelladen dat de batterij doet verouderen.

Voltage op zich zorgt niet voor versnelde veroudering.
Leuk dat je dat zo ervaart maar de wetenschap toont anders aan. Een batterij op spanning houden (100%) zorgt aantoonbaar en bewezen voor versnelde celveroudering. Dat is niet mijn mening maar een bewezen feit.

• Palomar
  • Niet online
Ik heb in mijn smartphone-geschiedenis eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een telefoon binnen zijn gebruiksduur (soms wel >6 jaar bij telefoons die ik doorgeef naar ouders e.d.) een dermate slechte batterijduur heeft dat deze niet meer bruikbaar is (als in: plotseling uitvallen of <12 uur batterijduur). Dat zijn telefoons die een of meerdere keren per dag naar 100% worden geladen met snelladers/draadloze laders etc. Ik geloof er ook niet zo in dat het tot slechts 80% laden in verhouding staat tot het 'offer' dat je brengt. Want je weet nooit hoe een dag gaat lopen en dan heb ik liever dat de batterij zo vol mogelijk zit.

• Carlos0_0
  • Nu online
Palomar schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:56:
Ik heb in mijn smartphone-geschiedenis eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een telefoon binnen zijn gebruiksduur (soms wel >6 jaar bij telefoons die ik doorgeef naar ouders e.d.) een dermate slechte batterijduur heeft dat deze niet meer bruikbaar is (als in: plotseling uitvallen of <12 uur batterijduur). Dat zijn telefoons die een of meerdere keren per dag naar 100% worden geladen met snelladers/draadloze laders etc. Ik geloof er ook niet zo in dat het tot slechts 80% laden in verhouding staat tot het 'offer' dat je brengt. Want je weet nooit hoe een dag gaat lopen en dan heb ik liever dat de batterij zo vol mogelijk zit.
Dat heb ik dus ook inderdaad, gewoon beter tot 100% laden.
Je weet nooit hoe je dag verloopt inderdaad, hij kan 9/10 keer gaan hoe die zou gaan. Maar ineens spontaan gaat die anders.

Gewoon lekker tot 100% laden, en eventueel opletten dat je richting de 20% hem weer aan de lader hangt.

• Gr4mpyC3t
En straks weer een rondje opstarten in dit topic om de batterijconditie op te vragen? :+

Ieder zijn ding en gebruiksopvattingen hoor, maar de afgelopen dagen gaat het wel heel veel over eigen interpretaties van zaken.

Gebruik dat ding gewoon zoals je dat zelf wil, maar voor de rest toch weinig discussiewaardig?

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-12 20:29
Welke lader gebruiken jullie om de iPhone 17 dagelijks te laden?
Ik vermoed dat snelladen op lange termijn niet aan te raden is :) maar weet niet welk de "normale" lader is van wattage...

• Carlos0_0
  • Nu online
querex schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:37:
Ik vermoed dat snelladen op lange termijn niet aan te raden is :) maar weet niet welk de "normale" lader is van wattage...
Ik laad al sinds de iphone 11 niet meer dagelijks, 1 keer in de 2 en soms 3 dagen zelfs. ik gebruik verschillende laders.
Vanmorgen op het werk toevallig 20w lader van Apple, soms een 65w lader(Al doet de Iphone geen 65w), Soms hangt die aan een powerbank(Geen idee dan hoe snel het dan gaat).
Alleen draadloos doe ik zelf niet meer, omdat ik een kabeltje net zo prima vind werken.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-12 23:02

amphora

Websites & Fotografie

Naast m'n bed ligt een 45W Ikea dual usb-c lader en soms zit ie ook een m'n 160W Ugreen lader. Maakt ook volgens mij niets uit. Met standaard USB-C vraagt ie nooit meer dan 30W geloof ik. Alleen die nieuwe (US only) 40W lader die kan bursten naar 60W zou sneller zijn. Als je 'langzaam' wil laden zou ik voor een 15 of 20W lader gaan.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:02
Remy!!!! schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:56:
[...]

Vanavond even bij de MM langs geweest om de toestellen te bekijken.
- De air vind ik te groot/lomp om vast te houden, desondanks dat ie wel echt dun/licht is.
- De 17 Pro, het oranje valt toch een beetje tegen in het echt, maar dat kan komen door de felle lichten in de MM.
- De 17 ziet er uit als een erg degelijk toestel, en aangezien die ook een 120hz display heeft, zie ik op dit moment weinig reden om nog voor de pro te gaan...

Nog even een paar maanden denken/peinzen, maar ik vermoed dat het de normale 17 gaat worden.
De knoop is doorgehakt, ik heb zojuist de zwarte 17 256GB besteld. De 15 pro altijd caseless gebruikt, maar wel een screenprotector. Ik denk dat ik de 17 zonder screenprotector ga gebruiken, maar wel zoals altijd met applecare.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• Dorryflorry
Telkens ik deze aan de lader hang thuis, gebruik ik de Apple 30W USB-C lader.
Het is wel niet dagelijks maar gemiddeld schat ik om de 2,5 dagen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dorryflorry op 18-12-2025 14:52 ]

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ik gebruik de Anker 140 USBc Lader icm de originele Apple kabel op een 17 ProMax, en zoals je ziet komt er dan ook netjes 40w uit.

Erg tevreden en er zijn wat kleinere te vinden die ook 40w eruit duwen. Die ik heb is wellicht te groot voor je omdat ik hem ook voor een laptop gebruik.

40w door budget kabels duwen gaat vaak niet en lijkt me ook niet meer een heel veilig plan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_W8Tu7H3DYwXbJbvPP60Pv4wLI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zV8OBxTzM4iK7iVrHKjg8ZiN.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 33% gewijzigd door World Citizen op 18-12-2025 15:48 ]

FreeReef.nl

• Roy Tollenaar
World Citizen schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:43:
Ik gebruik de Anker 140 USBc Lader icm de originele Apple kabel op een 17 ProMax, en zoals je ziet komt er dan ook netjes 40w uit.

Erg tevreden en er zijn wat kleinere te vinden die ook 40w eruit duwen. Die ik heb is wellicht te groot voor je omdat ik hem ook voor een laptop gebruik.

40w door budget kabels duwen gaat vaak niet en lijkt me ook niet meer heel veilig plan.

[Afbeelding]
Tot 60W kan door goedkope kabels zonder chip als het maar minder dan 3A is dus 20V 3A is 60w

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Roy Tollenaar schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:45:
[...]

Tot 60W kan door goedkope kabels zonder chip als het maar minder dan 3A is dus 20V 3A is 60w
Ahja zeker, maar als je het meet dan komen al die goedkope kabels die ik heb niet aan de 40w. Theoretisch kan het, maar in praktijk zijn de kabels slecht gesoldeerd enzo... waardoor je er niet aan komt.

FreeReef.nl

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

Ik gebruik een ugreen 65w dual port

• Dorryflorry
Heeft er nog iemand het volgende ervaren?

Wanneer ik bijvoorbeeld een hele tijd, of eigenlijk al heel de dag, geen camera heb gebruikt, en ik even snel via de cameraknop mijn camera wil bovenhalen, duurt het soms wel zelfs een aantal seconden alvorens de camera wakker is en klaar om een foto te nemen. Dit zelfs wanneer er geen low power mode aan staat.

Dit vind ik erg teleurstellend voor een om toestel. Het gaat om een 17PM. Heeft iemand een idee hoe dit aangepakt kan worden? Voor het overige werkt het toestel denk ik naar behoren.

Alvast erg bedankt.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Volgens Prosser komt er geen gewone iPhone 18 of iPhone Air 2 in september 2026. Alleen de iPhone 18 Pro, Pro Max en de Fold, die er zo uitziet:

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Carlos0_0
  • Nu online
Er waren al eens geruchten hiervan dit jaar, dat Apple het wat meer wil gaan spreiden.
September de pro modellen, en rond Maart de gewone,plus,e modellen.

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
Moet ik mijn iPhone verkopen?
Ik heb thuis pc met utp kabel in.
Ik heb android tablet via wifi (uiteraard).
En bij al deze is mijn upload snelheid altijd goed. Ik mag iedere dag de speedtest doen, altijd oke.

Dan bij de iPhone 17 pro max; soms heb ik eens 47 mbps upload, maar in de meeste gevallen max 2mbps. Iedere dag. Een ramp is het.

Ik heb natuurlijk gemini geraadpleegd, verschillende dingens afgezet en dergelijke meer, helpt niet.
Ook alleen de 5gh band genomen, helpt niet.
Instellingen in de iPhone afgezet. Helpt niet.

Ik weet niet wat ik nog meer kan doen?
Dit is een zeer vervelende probleem omdat ik die upload soms eens nodig heb.

• Roy Tollenaar
Reetkeverke schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:36:
Moet ik mijn iPhone verkopen?
Ik heb thuis pc met utp kabel in.
Ik heb android tablet via wifi (uiteraard).
En bij al deze is mijn upload snelheid altijd goed. Ik mag iedere dag de speedtest doen, altijd oke.

Dan bij de iPhone 17 pro max; soms heb ik eens 47 mbps upload, maar in de meeste gevallen max 2mbps. Iedere dag. Een ramp is het.

Ik heb natuurlijk gemini geraadpleegd, verschillende dingens afgezet en dergelijke meer, helpt niet.
Ook alleen de 5gh band genomen, helpt niet.
Instellingen in de iPhone afgezet. Helpt niet.

Ik weet niet wat ik nog meer kan doen?
Dit is een zeer vervelende probleem omdat ik die upload soms eens nodig heb.
Geen oplossing maar wij hebben thuis op de telefoons eigenlijk altijd wifi uitstaan en gebruiken daar gewoon 5G op.

• THE_BASE
  • Niet online
Kun je best doen, lost veel van je problemen op.

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:39:
[...]

Geen oplossing maar wij hebben thuis op de telefoons eigenlijk altijd wifi uitstaan en gebruiken daar gewoon 5G op.
Ik zit in een boerenhol; binnen in huis 4G. Upload evenhoog.

Het rare is bij mijn ouders die wel lagere upload hebben behaal ik 13-14mbps.

Snap er niks van.
Op mijn android tablet thuis nochtans geen problemen en bij mijn ouders ook niet. Woooootttttt.
Begin er maar eens aan e om het probleem te vinden dan.

• Roy Tollenaar
Reetkeverke schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:43:
[...]

Ik zit in een boerenhol; binnen in huis 4G. Upload evenhoog.

Het rare is bij mijn ouders die wel lagere upload hebben behaal ik 13-14mbps.

Snap er niks van.
Op mijn android tablet thuis nochtans geen problemen en bij mijn ouders ook niet. Woooootttttt.
Begin er maar eens aan e om het probleem te vinden dan.
Het is bij ios wel vaak drama met de wifi/bluetooth, elke ios update beweren ze dat de wifi bugs zijn opgelost maar bij de volgende update werkt het weer voor geen meter. Draadloze carplay hebben ze nu gelukkig al een jaar werkend zonder bugs.
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.