• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:31
Vandaag op de valreep nog een iPhone 17 Pro Max in gebruik genomen.
Ik merkte dat ik steeds vaker zat te turen op mijn iPhone 16.
Om de horror van het vaker op moeten zetten van een leesbril uit te stellen moest er een grotere telefoon komen.

De keuze ging tussen een 16 plus, een 17 Pro Max of een 18 Pro Max.
Met de aangekondigde prijsverhogingen was de keuze snel gemaakt.
De voordelen van de 18 Pro Max (sterker in AI, diafragma keuze, langere accuduur, een jaar langer ondersteuning) wegen voor mij niet op tegen de extra uitgave (+350).
En de 16 plus (-350) is kleiner dan de 17 Pro Max, heeft minder opslag en een jaar korter ondersteuning.
Tot nu toe erg tevreden, ik hoop hier een jaar of zes mee te gaan doen.
De 17 Pro Max voelt onverwacht ook merkbaar sneller aan dan de 16.

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:14
Tussen alle berichten in andere topics over de iPhone 18's door, toch maar gekozen om van een 13 pro max te upgraden naar een 17 pro max. Bij Amazon voor 1289 besteld. Mediamarkt had de prijs vandaag met 60 euro omhoog gegooid dus de deal in combinatie met ING punten ging niet door. Amazon heeft voorraad en morgen in huis. Vond het prijsverschil te groot tussen de 17 en 18 pro max.

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:39
Ik heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe (tweede kans) iphone 17 pro binnengekregen. Ik heb hier direct AppleCare+ op afgesloten, wat nog net kon.

Helaas is vandaag het beeldscherm of GPU defect geraakt, waardoor ik alleen horizontale strepen te zien krijg. Ik dacht eerst dat het een softwarematige fout was, omdat ik gisteravond iOS 27 heb geinstalleerd, maar na een reboot zag ik al direct dat het een hardwarematig probleem is, aangezien na inschakelen het scherm vage horizontaal gekleurde strepen laat zien, maar geen apple logo.

Ik heb net contact gehad met Apple (en niet met de webshop waar ik hem heb gekocht, want ik kon hem niet leegkrijgen zonder functionerend scherm), omdat ik dacht dat het met appleCare+ sneller afgewikkeld kan worden. Uiteindelijk bleek ik niet direct geholpen te kunnen worden, omdat ik mijn apple id niet van de telefoon kon verwijderen en ik daarom terug moest bellen als de accu leeg is, want dan kan het schijnbaar wel via een ander apple device.

Na wat geklooi met een extern beeldscherm en extern toetsenbord is het me uiteindelijk toch gelukt om de iphone te resetten en mijn apple id te verwijderen.

Ik twijfel nu of ik het via AppleCare+ moet laten regelen, of toch via de webshop. De telefoon is leeg, dus ik kan hem in principe onder garantie inruilen. Punt is dat het een tweede kans was en ik daarom niet weet wat ik terug krijg. De medewerker van Apple gaf aan dat ik een nieuwe toegestuurd krijg onder AppleCare+, maar wel allerlei reserveringen wordt geplaatst op mijn rekening.

Wat is jullie advies hierin?

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Even contact opnemen met de winkel en kijken waar zij mee komen. Misschien ruilen ze ‘m ook wel direct om voor een nieuwe.

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:11
JeroenTheStig schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 14:28:
Ik heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe (tweede kans) iphone 17 pro binnengekregen. Ik heb hier direct AppleCare+ op afgesloten, wat nog net kon.

Helaas is vandaag het beeldscherm of GPU defect geraakt, waardoor ik alleen horizontale strepen te zien krijg. Ik dacht eerst dat het een softwarematige fout was, omdat ik gisteravond iOS 27 heb geinstalleerd, maar na een reboot zag ik al direct dat het een hardwarematig probleem is, aangezien na inschakelen het scherm vage horizontaal gekleurde strepen laat zien, maar geen apple logo.

Ik heb net contact gehad met Apple (en niet met de webshop waar ik hem heb gekocht, want ik kon hem niet leegkrijgen zonder functionerend scherm), omdat ik dacht dat het met appleCare+ sneller afgewikkeld kan worden. Uiteindelijk bleek ik niet direct geholpen te kunnen worden, omdat ik mijn apple id niet van de telefoon kon verwijderen en ik daarom terug moest bellen als de accu leeg is, want dan kan het schijnbaar wel via een ander apple device.

Na wat geklooi met een extern beeldscherm en extern toetsenbord is het me uiteindelijk toch gelukt om de iphone te resetten en mijn apple id te verwijderen.

Ik twijfel nu of ik het via AppleCare+ moet laten regelen, of toch via de webshop. De telefoon is leeg, dus ik kan hem in principe onder garantie inruilen. Punt is dat het een tweede kans was en ik daarom niet weet wat ik terug krijg. De medewerker van Apple gaf aan dat ik een nieuwe toegestuurd krijg onder AppleCare+, maar wel allerlei reserveringen wordt geplaatst op mijn rekening.

Wat is jullie advies hierin?
Ik zou het lekker via AppleCare+ doen :)

Als je het terug gaat brengen of terugstuurt (ik gok een winkel met oranje letters omdat je tweedekans zegt ;)), gaan ze eerst kijken of ze het zelf kunnen repareren en daar gaan een aantal dagen over heen.

AppleCare stuurt volgens mij een nieuwe op en dan kan je je oude terugsturen (of je gaat langs een Genius Bar en je krijgt gelijk een nieuwe mee).

Het kost je volgens mij wel een eigen bijdrage, maar geen hoofdpijn hebben van wachten op reparatie (wat volgens mij wel een week kan duren) is het mij in iedergeval waard :)

zoals je zelf zegt weet je niet of je een nieuwe krijgt, gerepareerd wordt of een ander tweedekans model krijgt.

Bij Apple krijg je een nieuwe met 100% batterij health.

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:39
Knamix schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:09:
[...]

Ik zou het lekker via AppleCare+ doen :)

Als je het terug gaat brengen of terugstuurt (ik gok een winkel met oranje letters omdat je tweedekans zegt ;)), gaan ze eerst kijken of ze het zelf kunnen repareren en daar gaan een aantal dagen over heen.

AppleCare stuurt volgens mij een nieuwe op en dan kan je je oude terugsturen (of je gaat langs een Genius Bar en je krijgt gelijk een nieuwe mee).

Het kost je volgens mij wel een eigen bijdrage, maar geen hoofdpijn hebben van wachten op reparatie (wat volgens mij wel een week kan duren) is het mij in iedergeval waard :)

zoals je zelf zegt weet je niet of je een nieuwe krijgt, gerepareerd wordt of een ander tweedekans model krijgt.

Bij Apple krijg je een nieuwe met 100% batterij health.
Geen winkel met oranje letters, maar een blauwe achtergrond ;)
Ik heb contact gehad met de betreffende winkel, het apparaat kon onder het mom van consumentenrechten binnen 14 dagen geretourneerd worden, maar dan zouden ze het eerst doorsturen naar de reparatiedienst om daarna pas het geld terug te boeken. Naast dat dit even kan duren, is een ander probleem dat de apparaten ondertussen in prijs zijn gestegen t.o.v. van wat ik heb betaald.

Uiteindelijk onder garantie via Apple geregeld (express replacement service), wel een beetje griezelig om weer een 1000+ euro boeking te doen via mijn creditcard, maar had al in dit topic gelezen dat dat goed gaat komen :)

• Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06:26
Bedankt dat je deze ervaring deelt!

• vandeW
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 22:45
Wes1987 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:12:
Ik heb mijn Iphone 17 Pro deep blue sinds 29 juni en vanaf het begin een hoesje gebruikt. Heb het hoesje er even afgehaald om even schoon te maken en er zit nu al een kras aan de bovenkant van het toestel.

Die blauwe coating is dus echt waardeloos. Zijn er mensen met dezelfde ervaring? En wat zijn de opties?
Hier dus exact hetzelfde. Heb de telefoon 2 weken (blauw) met een Spigen Rugged Armor hoes …. en nu al een zwarte kras op de bovenkant. Het zal uiteindelijk toch wel gebeuren maar dit is wel heel rap.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:27
vandeW schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 19:52:
[...]

Hier dus exact hetzelfde. Heb de telefoon 2 weken (blauw) met een Spigen Rugged Armor hoes …. en nu al een zwarte kras op de bovenkant. Het zal uiteindelijk toch wel gebeuren maar dit is wel heel rap.
Ik heb echt nog nooit zo’n slechte iPhone gehad als de 17 pro Max qua case. Hoesje of geen hoesje dat blauw krast in record tempo.

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Is die kras ontstaan terwijl je de hoes eromheen had zitten? Grote kans dat er dan bijvoorbeeld kwartszand of iets anders hards tussen is gekomen.

De oplossing hier is: geen donkere iPhone kopen. (Dit is de reden dat ik zilver heb gekozen, wat kleur kan dan wel via het hoesje.)

• vandeW
  • Laatst online: 03-10 22:45
Commendatore schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 23:39:
Is die kras ontstaan terwijl je de hoes eromheen had zitten? Grote kans dat er dan bijvoorbeeld kwartszand of iets anders hards tussen is gekomen.
Ja dat dus. Gelukkig werk ik niet meer in de Bouw en Infra , dan kun je altijd einde werkdag (als het je boeit) je telefoon uit je hoesje halen en schoonmaken. Het is gewoon jammer , ik gebruik altijd een hoesje maar dacht mocht ik hem ooit zonder gaan gebruiken… dan heb ik wel een mooie kleur. Idd beter voor een zilveren kunnen gaan.

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:53
Hier de twijfel tussen 17 pro of 18 pro als vervanging van mijn 13 pro.

De 17 pro is in alle opzichten de beste keuze. Ik gebruik hem voornamelijk voor de dagelijkse zaken zoals whatsapp, safari, spotify. Ik ben geen professionele fotograaf maar vind die setting voor het aanpassen van de shutter speed op de 18 wel vette foto’s geven. Ga ik dit vaak gebruiken? Nee. Dus ook geen goede reden voor de keuze voor een 18.

Is er misschien een mogelijkheid om deze functie met bv een externe app ook te krijgen?

Kan het mijzelf niet verantwoorden om 350 meer te betalen voor een functie die de camera 1sec langer openzet 🤣😇

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dirk0s schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:19:

De 17 pro is in alle opzichten de beste keuze. Ik gebruik hem voornamelijk voor de dagelijkse zaken zoals whatsapp, safari, spotify. Ik ben geen professionele fotograaf maar vind die setting voor het aanpassen van de shutter speed op de 18 wel vette foto’s geven. Ga ik dit vaak gebruiken? Nee. Dus ook geen goede reden voor de keuze voor een 18.

Is er misschien een mogelijkheid om deze functie met bv een externe app ook te krijgen?

Kan het mijzelf niet verantwoorden om 350 meer te betalen voor een functie die de camera 1sec langer openzet 🤣😇
Geen camera expert, maar het heeft alles te maken met licht die op de sensor komt. Je zou zeggen dat minder licht nog wel met software na te bootsen is, maar meer licht weet ik zo net nog niet.

Have you tried turning it off and on again?

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Dirk0s schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:19:

Je hebt 5 jaar met de 13 Pro gedaan. Dat is dan wel gelijk een argument om voor de 18 Pro te gaan, want die zul je waarschijnlijk ook wel lang houden. Dan is de snellere chip wel fijn.

Voor de camera hoef je het dan denk ik weer niet te doen.

De eerste paar keer klooi je misschien een beetje met die camera instellingen… maar daarna zal het gewoon weer point and shoot zijn.

Beide dus prima en ik denk dat je voor nu geen verschil tussen de modellen gaat merken - en dat is dan weer een goed argument om die €350 te besparen.

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Sinds gisteren een 17 Pro Deep Blue in gebruik. Toch maar gekozen voor de 'logischere' optie. De 18 Pro is mooi, maar een 17 Pro ook, zo blijkt. Komend van een iPhone 15 Pro was het niet echt nodig geweest, maar het nieuwe design en de recentere hardware maken wel het verschil.

Nog wel even getwijfeld of ik wel een Deep Blue moest nemen vanwege de krasgevoeligheid. Maar f*ck it, gewoon kiezen wat je mooi vindt.

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:39
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 16:56:
Nog wel even getwijfeld of ik wel een Deep Blue moest nemen vanwege de krasgevoeligheid. Maar f*ck it, gewoon kiezen wat je mooi vindt.
Ja had ik net zo, vorige week ook een blauwe besteld, maar toch twijfel ik of ik dat wel had moeten doen. Ook met een case eromheen beschadigen ze volgens mij behoorlijk als ik dat zo lees. Daarnaast combineert een zilveren iPhone weer makkelijker met de meeste cases. Logisch, maar had ik helemaal niet aan gedacht.

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:40

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Valt allemaal reuze mee hoe erg de telefoons beschadigen. Die van mij heeft ook wel wat plekjes, maar met normaal gebruik kan dit toestel echt wel tegen een stootje hoor! Veel plezier met je nieuwe toestel!

Battle.net || Strava

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:31
Ik ga na altijd Android gebruikt te hebben, mogelijk overschakelen naar Iphone. Het enige wat ik echt ga missen is de "AI" on screen recognition functie van Android, dat gebruikte ik de laatste tijd erg vaak om te vertalen en circle to search te gebruiken.

Ik heb de keuze uit een Iphone 17 voor 870 euro, of de 17 pro voor 1070 euro. Bedoeling is om er minstens 3, mogelijk 4/5 jaar mee te doen. Normaal zou ik voor de gewone 17 kiezen, maar omdat deze nu in prijs is gestegen en 'maar' 8 gb RAM heeft, lijkt me de Pro voor 300 euro meer ook geen slechte deal. Of, ik kies voor de 17, bespaar me de 300 euro, en kijk over 3 jaar weer wel wat er dan op de markt is... Geen eenvoudige keuze.

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:39
Sparco schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 17:06:
Ik ga na altijd Android gebruikt te hebben, mogelijk overschakelen naar Iphone. Het enige wat ik echt ga missen is de "AI" on screen recognition functie van Android, dat gebruikte ik de laatste tijd erg vaak om te vertalen en circle to search te gebruiken.

Ik heb de keuze uit een Iphone 17 voor 870 euro, of de 17 pro voor 1070 euro. Bedoeling is om er minstens 3, mogelijk 4/5 jaar mee te doen. Normaal zou ik voor de gewone 17 kiezen, maar omdat deze nu in prijs is gestegen en 'maar' 8 gb RAM heeft, lijkt me de Pro voor 300 euro meer ook geen slechte deal. Of, ik kies voor de 17, bespaar me de 300 euro, en kijk over 3 jaar weer wel wat er dan op de markt is... Geen eenvoudige keuze.
Tja, dat is weer persoonlijk natuurlijk. Heb zelf voor de Pro gekozen omdat ik het ook leuk vind om mooie foto's te maken, van gezin ed. Die foto's heb je voor altijd en dat is mij wel wat waard.

Verder zit er tussen 870 en 1070 euro 200 euro, niet 300.

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
SvenVis schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 17:02:
[...]

Ja had ik net zo, vorige week ook een blauwe besteld, maar toch twijfel ik of ik dat wel had moeten doen. Ook met een case eromheen beschadigen ze volgens mij behoorlijk als ik dat zo lees. Daarnaast combineert een zilveren iPhone weer makkelijker met de meeste cases. Logisch, maar had ik helemaal niet aan gedacht.
Boeiend eigenlijk. Het is een telefoon en die komt nou eenmaal op allerlei plekken. De zilveren is net zo gevoelig, alleen dan valt het wat minder op. Doet net zo veel ‘pijn’ als het gebeurt. Lekker van genieten, ‘t zijn mooie apparaten. :)

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Sparco schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 17:06:

Wat mij over de streep trok, is dat de 17-serie nog voor het ‘oude’ prijsniveau te krijgen is. De 18 Pro is echt een stapje verder in prijs, en ik zie het de komende jaren zeker niet goedkoper worden.

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:14
Mijn 17 pro max is ondertussen één jaar oud. Ik heb hem gekocht op release day in 2025. 278 laadcycli later heeft de batterij nog een maximum capaciteit van 99%. Ben ik de enige bij wie die batterij zo goed blijft? Mijn vorige iPhones (14 pro max, 11 pro en 8 plus) hadden batterijen die minder lang mee gingen.

Tweede punt is scratchgate waarover zo veel te doen was. Ik gebruik mijn iPhones caseless, heb hem al wel eens laten vallen en ook daar merk ik dat ze juist er beter uit zien na 1 jaar dan vorige generatie iPhones.

Het variabel diafragma van de 18 pro max spreekt mij wel aan maar mijn 17 pro max is nog te goed om te vervangen.

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-09 16:22
H1MSELF1SH schreef op woensdag 23 september 2026 @ 09:32:
Mijn 17 pro max is ondertussen één jaar oud. Ik heb hem gekocht op release day in 2025. 278 laadcycli later heeft de batterij nog een maximum capaciteit van 99%. Ben ik de enige bij wie die batterij zo goed blijft?
Mogelijks de functie aanstaan om de batterij zo veel als mogelijk tussen 20%-80% lading te houden?
Of laad je hem gewoon op tot 100%?

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:12
H1MSELF1SH schreef op woensdag 23 september 2026 @ 09:32:
Mijn 17 pro max is ondertussen één jaar oud. Ik heb hem gekocht op release day in 2025. 278 laadcycli later heeft de batterij nog een maximum capaciteit van 99%. Ben ik de enige bij wie die batterij zo goed blijft? Mijn vorige iPhones (14 pro max, 11 pro en 8 plus) hadden batterijen die minder lang mee gingen.

Tweede punt is scratchgate waarover zo veel te doen was. Ik gebruik mijn iPhones caseless, heb hem al wel eens laten vallen en ook daar merk ik dat ze juist er beter uit zien na 1 jaar dan vorige generatie iPhones.

Het variabel diafragma van de 18 pro max spreekt mij wel aan maar mijn 17 pro max is nog te goed om te vervangen.
Mijn 17PM is na een jaar ook nog goed, ik heb echter nog maar 102 laadcylce :).
Ik laad gewoon op tot 100%, ik doe niet aan dat 20 tot 80% geneuzel. Vind ik niet nodig :).

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:14
querex schreef op woensdag 23 september 2026 @ 09:43:
[...]

Mogelijks de functie aanstaan om de batterij zo veel als mogelijk tussen 20%-80% lading te houden?
Of laad je hem gewoon op tot 100%?
De charge limit staat op 100% bij mij. Maar ik laad niet altijd tot 100% natuurlijk. Ik gebruik nooit draadloos laden en gebruik zo weinig mogelijk een snellader. In de auto laden beperk ik tot een minimum. Overdag hang ik m'n iPhone aan m'n laptop tijdens het thuiswerken. Ik heb geen idee hoe snel die dan laadt maar het is traag naar huidige normen. Alleen als ik dringend weg moet gebruik ik even een snellader of laad ik toch in de auto maar dat is gemiddeld geen 10x op een jaar.

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:31

Tweakriez

Techzonderruis.nl

H1MSELF1SH schreef op woensdag 23 september 2026 @ 10:05:
[...]

De charge limit staat op 100% bij mij. Maar ik laad niet altijd tot 100% natuurlijk. Ik gebruik nooit draadloos laden en gebruik zo weinig mogelijk een snellader. In de auto laden beperk ik tot een minimum. Overdag hang ik m'n iPhone aan m'n laptop tijdens het thuiswerken. Ik heb geen idee hoe snel die dan laadt maar het is traag naar huidige normen. Alleen als ik dringend weg moet gebruik ik even een snellader maar dat is gemiddeld geen 10x op een jaar.
Dat zal zeker schelen want warmte is de grootste vijand van een accu. Zelf laad ik mijn S26U en de iPhone 17 van mijn vrouw in de auto met een MagSafe lader met actieve koeling. Dat helpt ook degradatie wat tegen te gaan. Langzamer laden maar ook niet steevast volledig opladen helpen ook degradatie tegen te gaan.

Niks moet natuurlijk en als iemand gewoon ten alle tijden tot 100% wilt kunnen laden kan dat ook, maar als je het maximale uit de levensduur van je accu wilt halen tellen dit soort zaken op.

De 17 pro max heeft ook een grotere capaciteit waardoor laden sowieso minder snel nodig is. Dat helpt van zichzelf al voor de levensduur van de accu natuurlijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tweakriez op 23-09-2026 10:13 ]

Tech Zonder Ruis — eerlijke techuitleg zonder ruis. Tibber €50 | Odido €50

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 09:31
H1MSELF1SH schreef op woensdag 23 september 2026 @ 10:05:
[...]

De charge limit staat op 100% bij mij. Maar ik laad niet altijd tot 100% natuurlijk. Ik gebruik nooit draadloos laden en gebruik zo weinig mogelijk een snellader. In de auto laden beperk ik tot een minimum. Overdag hang ik m'n iPhone aan m'n laptop tijdens het thuiswerken. Ik heb geen idee hoe snel die dan laadt maar het is traag naar huidige normen. Alleen als ik dringend weg moet gebruik ik even een snellader of laad ik toch in de auto maar dat is gemiddeld geen 10x op een jaar.
Hier na een jaar op 100% (17 pro) Laad hem op tot 85%, altijd draadloos, en zodra ik in de auto stap op de lader ivm carplay etc.

Bing

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:30
bing69 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 10:17:
[...]

Hier na een jaar op 100% (17 pro) Laad hem op tot 85%, altijd draadloos, en zodra ik in de auto stap op de lader ivm carplay etc.
Hier laad ik exact net zo met een iphone 17. Ook nog op 100% health.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Nintendo Switch 2 |

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Vreemd, ik zit zelf op 92% met mijn launch 17 Pro. Ik laad altijd 's nachts draadloos (lange tijd tot 80% en de laatste 2 maanden tot 90%). Daarnaast in de auto wel bedraad en zo af en toe eens met de MacBook Pro lader snelladen. 348 cycles.

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:53
Kun je dat via shortcuts regelen ofzo? Tot 85% laden kun je niet regelen via settings toch?

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:10
Dirk0s schreef op woensdag 23 september 2026 @ 21:02:
Kun je dat via shortcuts regelen ofzo? Tot 85% laden kun je niet regelen via settings toch?
Kan via de instellingen ik heb zelf altijd alles uit gehad op meerdere telefoons en nooit verschil gemerkt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iowZ9fO0ou-tX0U28XKYo_Jos14=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MvCW6jx9QDzPYjjZG9KzTZ8w.png?f=fotoalbum_large

• Commendatore
  • Niet online
Fuwor schreef op woensdag 23 september 2026 @ 11:56:
Vreemd, ik zit zelf op 92% met mijn launch 17 Pro. Ik laad altijd 's nachts draadloos (lange tijd tot 80% en de laatste 2 maanden tot 90%). Daarnaast in de auto wel bedraad en zo af en toe eens met de MacBook Pro lader snelladen. 348 cycles.
Accu's verschillen qua kwaliteit per exemplaar, dus vaak is het ook wel een beetje geluk hebben. (Of pech natuurlijk.)

De tachtig procent-limiet gebruik ikzelf alleen op apparaten waarvan ik anders zeker weet dat ze voortdurend tussen de tachtig en de honderd procent blijven hangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Commendatore op 23-09-2026 21:26 ]

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:10
Fuwor schreef op woensdag 23 september 2026 @ 11:56:
Mijn iPhone 15 Pro Max (1e verbruik mei heeft 341 cycles en 91% batterij conditie) vind ik al sterk aftakelen. Mijn iPhone 17 Pro Max heeft 100% en 61 cycles. Ben benieuwd of de batterij ook tzt snel minder wordt net zoals de iPhone 15 Pro Max.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• ErwinJ
  • Laatst online: 12:46
Ik zit nu na een jaar op 98% aantal Cycli op 217. Iedere dag in de avond word deze draadloos opgeladen tot in de ochtend naar 100%.

In de auto gebruik ik een bluetooth dongle voor carplay dit werk net zo goed en hoeft de telefoon ook niet te laden.

Misschien ben ik hier anders in maar ik ga niet zo veel geld neerleggen voor een telefoon om vervolgens allerlei besparingen te moeten gaan doen. Mijn ervaring is dat tot nu toe al mijn iPhone op deze manier makkelijk 5 jaar meegaan, de kinderen hebben de 13 en de 15 pro gekregen die ik gebruik heb na 2 jaar waarvan de 13 op 78% na 5 jaar. (ook hier geen concessies gedaan met laden)

• Dorryflorry
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 25-09 07:28
Carlos0_0 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 10:04:
[...]

Ik laad gewoon op tot 100%, ik doe niet aan dat 20 tot 80% geneuzel. Vind ik niet nodig :).
Hier exact hetzelfde. Ik herinner me nog vorig jaar toen we exact dezelfde mening deelden en dit ook in de praktijk effectief zo doen.

ik laad altijd tot 100% tenzij uitzonderlijke gevallen. Als ik echt weg moet en de telefoon nodig heb, en de lading ergens tussen 80 en 100% zit, wacht ik niet tot 100%.

17 Pro Max. Eerste gebruik eind oktober 2025. ik heb 137 cycli en 100% health. Af en toe gebruik ik de energiebesparing. Dat helpt om wat langer te doen op een acculading en dus ook wat langer alvorens een cyclus erbij wordt geteld. Ik laad op met de 30W Apple lader en originele laadkabel. Dit eigenlijk zonder uitzondering. Laden gebeurt soms vanaf 25-35%. Soms vanaf 15%. Uiterst zelden bij lading <15%. Telefoon ligt nooit een hele nacht aan 100% aan de lader. Dit is werkelijk nog nooit gebeurd tot nu toe.
edit:
Toestel werd nog nooit draadloos geladen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dorryflorry op 24-09-2026 15:34 ]

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Oh ja tuurlijk dat fijne AI weer haha😜😂

• CarolV
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 10:04:
[...]

Ik ga vandaag naar de 18 Pro Max switchen hij is onderweg met PostNL dus hou de 17 pro max als backup Phone😎. Mijn Batterij is echt erg decent laad hem gewoon van 15 toot 100% op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2h4dM0WWz3rEv96n3bifZTpWlyA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bIzK4hSd6L44Um8h5EGCAhkM.png?f=fotoalbum_large

Gewoon opladen zoals je altijd doet dus!😎

• Commendatore
  • Niet online
Is het niet een beetje zonde om die in een lade te gooien?

• Carlos0_0
CarolV schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 14:18:
[...]

Ik ga vandaag naar de 18 Pro Max switchen hij is onderweg met PostNL dus hou de 17 pro max als backup Phone😎. Mijn Batterij is echt erg decent laad hem gewoon van 15 toot 100% op:

[Afbeelding]

Is dat niet een beetje zonde om z'n duur / nieuw toestel in de la te doen ?

edit:

Oh ik was al niet de 1ste die dit vroeg :P

[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 29-09-2026 14:30 ]

• Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06:26
[...]

[Afbeelding]

Is zo’n goed toestel bewaren als backup niet een beetje zonde? :+

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik weet niet of je er al over na hebt gedacht, maar het is misschien zonde om zo’n goed toestel in de la te gooien!

(On a serious note: vanwaar de overstap? :) )

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:49
[...]

[Afbeelding]

Ja duh, logisch, ding is haast niet opgeladen / gebruikt man..

• Roy Tollenaar
[...]

[Afbeelding]

Wow maar 95 cyclus in 1 jaar? Hoef het teminste ook niet meer zonde te vinden dat hier nog 15 en nieuwe 16e in kast liggen :P

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:53
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 15:34:
[...]

Wow maar 95 cyclus in 1 jaar? Hoef het teminste ook niet meer zonde te vinden dat hier nog 15 en nieuwe 16e in kast liggen :P
Ik doe het zelfs nog beter :P Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hR9lf2EgWnKT5sT8uq46tmgJoNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4nRRww5YLIEEuYYhxVEWsj2.jpg?f=fotoalbum_large

Ik gebruik meerdere toestellen, heb nu de pixel 11 pro , Iphone 18 pro max en Samsung Zflip 7 in gebruik. Dus deze Iphone 17 pm gaat ook in de kast als reserve

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:49
Azmodann schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 18:31:
[...]

Ik doe het zelfs nog beter :P [Afbeelding]

Ik gebruik meerdere toestellen, heb nu de pixel 11 pro , Iphone 18 pro max en Samsung Zflip 7 in gebruik. Dus deze Iphone 17 pm gaat ook in de kast als reserve
Wat een waanzin, een iPhone 17 ProMax als reserve in de kast leggen, reserve waarvoor?

• Commendatore
  • Niet online
[...]

Dat is ook weer vrij extreem en eigenlijk gewoon verspilling. Ik was eigenlijk al niet helemaal blij om mijn 13 Pro met 83% battery health na een kleine vier jaar buiten gebruik te stellen, maar gezien de tekorten en aankomende prijsverhoging leek het me beter om toch maar door te pakken ipv het ding helemaal te verslijten. Een 17 Pro Max vervangen door een 18 Pro Max en dan de eerstgenoemde maar in de la leggen is iets dat ik niet echt kan volgen.

• Azmodann
iMode schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 22:38:
[...]

Wat een waanzin, een iPhone 17 ProMax als reserve in de kast leggen, reserve waarvoor?
Heb ik altijd al gedaan. De 16 pm ligt ook nog in de kast met 100% health. En nog een sealed 12 mini en een iphone X. Das meer een verzamel object of mss een investering over 10j.

• Azmodann
Commendatore schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 22:50:
[...]

Dat is ook weer vrij extreem en eigenlijk gewoon verspilling. Ik was eigenlijk al niet helemaal blij om mijn 13 Pro met 83% battery health na een kleine vier jaar buiten gebruik te stellen, maar gezien de tekorten en aankomende prijsverhoging leek het me beter om toch maar door te pakken ipv het ding helemaal te verslijten. Een 17 Pro Max vervangen door een 18 Pro Max en dan de eerstgenoemde maar in de la leggen is iets dat ik niet echt kan volgen.
Tja , ik heb dat altijd zo al gedaan. Ik denk zelf dat er een gsm of 25-30 erin ligt.Met nog 2 sealed iphones : 13 mini en iphone X . Ik koop graag regelmatig iets nieuws om even te gebruiken. Sommige verkoop ik, maar de meeste houd ik. Nu komt toevallig morgen een Honor magic 8 pro binnen

• Carlos0_0
Azmodann schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 23:00:
[...]

Heb ik altijd al gedaan. De 16 pm ligt ook nog in de kast met 100% health. En nog een sealed 12 mini en een iphone X. Das meer een verzamel object of mss een investering over 10j.
Een investering zal het denk ik sowieso niet zijn, maar goed je kan alles verzamelen uiteraard ook telefoons :).

• Commendatore
  • Niet online
Met een beetje pech verandert de verzameling smartphones in de loop der tijd in een verzameling spicy pillows.

• Roy Tollenaar
Commendatore schreef op woensdag 30 september 2026 @ 10:19:
Met een beetje pech verandert de verzameling smartphones in de loop der tijd in een verzameling spicy pillows.
Zorg dat ze 1 keer in de 3 maanden van naar 0% gaan en laad ze dan weer op tot 60% (en werk direct de iOS versie bij) dus dat moet wel goed blijven gaan.

• CarolV
  • Niet online
[...]

Prima toch zijn uw telefoons dus uw keuze😎
Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.