Ik vind de behuizing ook teleurstellend. Laatst de telefoon laten vallen uit mijn broekzak op straat. De telefoon zat in een hoes maar er zit een hele deuk in de hoek waarmee het frame niet meer netjes aansluit bij het scherm. Verder ook veel plekjes als gevolg van wat vuiligheid in de hoes.Tweakriez schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 10:43:
Ik zag een Pro Max aangeboden op V&A van 2 maanden oud en daar waren flinke chunks uit de behuizing op diverse plekken. Ik zie dat wel vaak voorbij komen. Is het aluminium van de 17 serie zo zacht en kwetsbaar? Ik heb dit niet ervaren met andere aluminium toestellen namenlijk van het A-segment.
Dat er schade ontstaat als je hem laat vallen lijkt me niet zo gek, tenzij het ding helemaal ingepakt zit. Verder is het altijd uitkijken met zand: afhankelijk van het soort krast dat ook op veel hardere materialen.
Tja, eerste PRO sinds lange tijd waarbij Apple geen titanium meer toepast in de behuizing.
Blij met mijn 16 Pro, die inmiddels al heel wat valpartijen zonder een zichtbare schade heeft overleefd 🤞
Blij met mijn 16 Pro, die inmiddels al heel wat valpartijen zonder een zichtbare schade heeft overleefd 🤞
Titanium van 16 pro was echt heel erg veel beter dan de 17 pro.McLambo schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:59:
Tja, eerste PRO sinds lange tijd waarbij Apple geen titanium meer toepast in de behuizing.
Ik denk dat dat standaard is met de blauwe en oranje variant (zilver ook wel, maar gok dat je daar een stuk minder op ziet).
Ik zelf heb nu een blauwe in gebruik, maar ik ga toch AppleCare erbij nemen en dat ik het toestel dan zonder hoesje ga gebruiken... Met mijn oude Air (zwart) kreeg ik ook allemaal witte puntjes i.v.m. zandkorrels.
Enige manier om dit goed op te lossen is een gesloten case, maar dat vind ik persoonlijk heel lelijk.
Ik zelf heb nu een blauwe in gebruik, maar ik ga toch AppleCare erbij nemen en dat ik het toestel dan zonder hoesje ga gebruiken... Met mijn oude Air (zwart) kreeg ik ook allemaal witte puntjes i.v.m. zandkorrels.
Enige manier om dit goed op te lossen is een gesloten case, maar dat vind ik persoonlijk heel lelijk.
Het valt mijn vooral op, ook bij mensen om mij heen met een 17 pro dat het gebruikte aluminium echt heel zacht is. Ik heb hier in huis een S26 Ultra en een iPhone 17P en de S26U lijkt een sterkere aluminium behuizing te hebben die beter bestand is tegen schade. Ik hoop dat Apple met de 18 hier wel verbetering in heeft gebracht. Ik vind het visueel echt wel mooi spul maar vind de afwerking echt wel hit or miss qua durability de laatste jaren. Met de MacBook Air heeft men met het huidige design overigene wel een go de neergezet.
Tech Zonder Ruis — eerlijke techuitleg zonder ruis. Tibber €50 | Odido €50
Ik heb zelf een iPhone Pro 17 blauw en kan mij niet herkennen in deze verhalen.
Heb vanaf het begin een My Case doorzichtige hoes erom en af en toe als ik de hoes eraf haal om wat extra schoon te maken kan ik geen krassen of andere eigenaardigheden opmerken.
Heb vanaf het begin een My Case doorzichtige hoes erom en af en toe als ik de hoes eraf haal om wat extra schoon te maken kan ik geen krassen of andere eigenaardigheden opmerken.
Ik heb de 17 pro ook zonder hoesje geprobeerd maar ik vind hem dan toch wat te glad.Knamix schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:22:
Hier een iPhone 17 Pro Silver en heb geen ervaringen zoals hierboven. Het is natuurlijk wel eerder zichtbaar op dit materiaal, maar heb nauwelijks krasjes. Met en zonder case gebruikt.
En ik ben altijd superzuinig, maar het blijft een gebruiksvoorwerp.
En ik ben altijd superzuinig, maar het blijft een gebruiksvoorwerp.
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Idem. Vrijwel sinds launch in gebruik icm caudabe sheath en screenprotector, niet van nieuw te onderscheiden.AtFuji schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 13:12:
Ik heb zelf een iPhone Pro 17 blauw en kan mij niet herkennen in deze verhalen.
Ik heb het natuurlijk over de iPhone zonder hoesjes en plakplaatjes. De 17 pro ziet er na een jaar significant meer gebruikt uit dan een 16 pro en eerdere modellen. Ik denk gewoon slechter materiaal eigenlijk.
Heb altijd een iPhone zonder hoesje gebruikt. De titanium behuizingen waren naar mijn idee het best. 17 Pro is van al mijn iPhones het zwaarst beschadigd.Tweakriez schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 10:43:
Ik zag een Pro Max aangeboden op V&A van 2 maanden oud en daar waren flinke chunks uit de behuizing op diverse plekken. Ik zie dat wel vaak voorbij komen. Is het aluminium van de 17 serie zo zacht en kwetsbaar? Ik heb dit niet ervaren met andere aluminium toestellen namenlijk van het A-segment.
Ik heb wel vaker de indruk dat er sinds bepaalde personele wisselingen bij Apple bepaalde minimale eisen, QC en het echt polishen van een product er wat minder hoge standaarden zijn ontstaan. Maar ik hoop dat het straks weer wat de andere kant op gaat. Ik bedoel er circuleren ook aardig wat posts ondertussen over loslatende glazen achterkanten van de 17P serie en iOS heeft ook wat optimalisatie nodig, hardware is bloedsnel maar de software blijft trage animaties hebben. Er zijn daarnaast ook zeker wel mooie positieve ontwikkelingen zoals de Square camera sensor. Benieuwd naar komende tijd!
Tech Zonder Ruis — eerlijke techuitleg zonder ruis. Tibber €50 | Odido €50
Ik heb de 17 pro met het originele Apple siliconen hoesje en een screenprotector. Kan vooralsnog geen beschadigingen op de 17 pro ontdekken als ik hem uit het hoesje haal (ook niet door zand, wat mijn vorige samsung s22 wel heel erg had). De kwaliteit van het dure Apple hoesje vind ik wel bedenkelijk. Zaten na een paar maanden al veel slijtageplekken op van het in/uit de broekzak halen.
Zonder hoesje gebruiken vind ik wel spannend. Ook al ben je er zuinig op, kan toch eens gebeuren dat ie op de grond valt. Had laatst een keer met hardlopen dat ie op de grond viel. Alleen een klein butsje in het hoesje. Zonder hoesje wat dat zeker een beschadiging van de telefoon zelf geweest. En daar doet je Apple Care niks aan.
Zonder hoesje gebruiken vind ik wel spannend. Ook al ben je er zuinig op, kan toch eens gebeuren dat ie op de grond valt. Had laatst een keer met hardlopen dat ie op de grond viel. Alleen een klein butsje in het hoesje. Zonder hoesje wat dat zeker een beschadiging van de telefoon zelf geweest. En daar doet je Apple Care niks aan.
Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.