• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:01

_Christiaan_

Master of SOG

JB schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:17:
[...]

Hoe heet worden de huidige 15 en 16 eigenlijk? Hebben die dat throttlen ook :? Want de 15Pro hier wordt echt snel heet bij simpele dingen en de 17 heeft nog het oude design zoals ook bij de 15/16?
Hier geen last van hitte bij de 15 pro. Maar ik doe voornamelijk browsen en foto’s/filmpjes maken. En voor werk wat MS Teams. Met dat laatste wordt hij wel warm maar dat ligt meer aan Teams denk ik.

NOSIG

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:12

Toppe

Oké ✅

BigF25 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:27:
Moet gezegd worden.. Apple is ook master van het weghalen of moeilijker terugzoeken van informatie, niet meer op de website te vinden iig voor de 16 pro en als je googled krijg je ook niet snel gewenst resultaat.
Onderstaand aankondiging video van vorig jaar, marketing van titanium grade 5 gedeelte; stronger more scratch resistant..
zie video ergens bij de 45sec
https://www.youtube.com/watch?v=cx3kSNHdy_s

Dit jaar over de 17 pro, website;
Unibody van aluminium. Geoptimaliseerd design voor topprestaties en een lange batterijduur. De legering van aluminium is opmerkelijk licht en beschikt over uitmuntende warmte­geleidende eigenschappen.

Ben er bang voor dat dit veel sneller gaat krassen en/of deuken.. :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0tENvMOAmKl-vJ_XvB7Kq7gqmc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fsOKfPnfdQRVQXU2ORtEvhDl.png?f=fotoalbum_large

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

_Christiaan_ schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:30:
[...]

Hier geen last van hitte bij de 15 pro. Maar ik doe voornamelijk browsen en foto’s/filmpjes maken. En voor werk wat MS Teams. Met dat laatste wordt hij wel warm maar dat ligt meer aan Teams denk ik.
Ik heb er vooral last van als ik foto's bewerk met "Ruim op" enz. op de 15Pro, dan word ie snel loeiheet en dat gebruik ik best wel veel als ik foto's maak :)

Mijn boefje is liev!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

JB schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:32:
[...]

Ik heb er vooral last van als ik foto's bewerk met "Ruim op" enz. op de 15Pro, dan word ie snel loeiheet en dat gebruik ik best wel veel als ik foto's maak :)
Als dat voornamelijk jouw zorg is dan zou ik gewoon even de reviews en eerste ervaringen afwachten.

NOSIG

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mijn iPhone 16 (niet pro, dus aluminium) werd deze zomervakantie in Frankrijk zó heet dat vasthouden onplezierig werd. Het scherm begon te dimmen en op een gegeven moment kreeg ik een melding dat mijn telefoon niet meer kon gebruiken tot het afgekoeld was. Het was ook godsgruwelijk heet met 38 graden en geen wind. Maar toch raar dat dit kan.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

_Christiaan_ schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:37:
[...]

Als dat voornamelijk jouw zorg is dan zou ik gewoon even de reviews en eerste ervaringen afwachten.
Zorgen heb ik niet, maar was meer benieuwd of dat euvel ook speelt op de normale 15/16 modellen. Want de 15/16Pro staan erom bekend dat ze heet kunnen worden en dan terugklokken. Als dat niet zo is, zal dat op de normale 17 ook niet spelen, verwacht ik.

Ik ga zelf sowieso voor een Pro ivm de camera. Ik baal alleen wel van de kleuren + aluminium en ben wat huiverig qua duurzaamheid, maar als de warmteproblemen daarmee wel opgelost zijn... Hier moet de vrouw aan een nieuwe, dus die gaat de 15Pro krijgen.

Mijn boefje is liev!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:53
Mog schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:39:
[...]

Mijn iPhone 16 (niet pro, dus aluminium) werd deze zomervakantie in Frankrijk zó heet dat vasthouden onplezierig werd. Het scherm begon te dimmen en op een gegeven moment kreeg ik een melding dat mijn telefoon niet meer kon gebruiken tot het afgekoeld was. Het was ook godsgruwelijk heet met 38 graden en geen wind. Maar toch raar dat dit kan.
Zal denk ik doormiddel van de vapor chamber en het volledig gebruik van aluminium minder spelen bij de iPhone 17 Pro modellen, maar tot de reviews er zijn is dit speculeren. Verwacht wel dat Apple er vertrouwen in heeft gezien ze titanium vervangen bij de iPhone Pro reeks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
JB schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:17:
[...]

Hoe heet worden de huidige 15 en 16 eigenlijk? Hebben die dat throttlen ook :? Want de 15Pro hier wordt echt snel heet bij simpele dingen en de 17 heeft nog het oude design zoals ook bij de 15/16?
Hier ook! De voornaamste reden waarom ik hem zou willen laten vervangen overigens.
Niet normaal hoe heet dat ding kan worden bij foto's/laden/spelletjes.

Overigens ligt het niet aan het toestel zelf want die is al een keer vervangen onder Applecare.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:29
Dat het beter warmte geleid geloven we wel. Dat is vooral waar de marketing zich dan ook op richt met deze Pro modellen zoals te zien op de website van Apple.
Mijn post gaat voornamelijk over dat het minder sterk en krasbestendig gaat zijn tov vorige Pro modellen.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
BigF25 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:27:
Ben er bang voor dat dit veel sneller gaat krassen en/of deuken.. :X
Daar ben ik ook bang voor. Mijn titanium rand van de 15 Pro zag er nog als nieuw uit, zelf met naked gebruik en paar keer vallen op PVC vloer. Helaas twee weken terug op de betonnen garage vloer laten vallen, maar zelfs dat viel mee.

Mijn iPhones daarvoor zagen er toch stuk minder uit na zelfde gebruik.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:18

amphora

Websites & Fotografie

Had voor mezelf een overzichtje gemaakt met de (voor mij) belangrijkste verschillen tussen de 15 pro, 17 en 17 pro op basis van https://www.apple.com/nl/...o,iphone-17,iphone-15-pro en dacht wellicht vinden anderen dit ook handig:
iPhone 17 proiPhone 17iPhone 15 pro
Scherm6,3" Ceramic Shield 26,3" Ceramic Shield 26,1" Ceramic Shield 1
piek­helderheid (buiten)3000 nits3000 nits2000 nits
minimum­helderheid1 nit1 nit-
CPUA19 Pro-chipA19-chipA17 Pro-chip
Accu (video afspelen)31 uur30 uur23 uur
OpladenBinnen 20 minuten tot 50% met 40W adapterBinnen 20 minuten tot 50% met 40W adapterBinnen 30 minuten tot 50% met 20W adapter
Selfie camera18MP Center Stage18MP Center Stage12‑MP TrueDepth
Hoofdcamera48mp 2e gen beeldstabilisatie48mp 1e gen beeldstabilisatie48mp 2e gen beeldstabilisatie
Groothoek camera48mp met beeld­stabilisatie48mp -12mp -
Telelens48mp (4x - 8x)Geen12mp (3x)
Video120 fps / dual capture / prores raw / apple log 260 fps / dual capture60 fps / prores / apple log
Hoogte150,0 mm149,6 mm146,6 mm
Breedte 71,9 mm71,5 mm70,6 mm
Diepte8,75 mm7,95 mm8,25 mm
Gewicht204 gram177 gram187 gram

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:13

TheFirepit

Vuurbal

De 17Pro heeft wel een vapor chamber en de gewone 17 niet. Hoe is dat met voorgaande generaties? Werd de Pro dan wel (te) heet en de gewone versie niet? Dit zou iets kunnen zijn wat mij over de streep trekt om toch voor de Pro te gaan.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

TheFirepit schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:55:
De 17Pro heeft wel een vapor chamber en de gewone 17 niet. Hoe is dat met voorgaande generaties? Werd de Pro dan wel (te) heet en de gewone versie niet? Dit zou iets kunnen zijn wat mij over de streep trekt om toch voor de Pro te gaan.
Die discussie proberen we hierboven te voeren ;)

Mijn boefje is liev!

• BigF25
Heb een 15PM en geen last van hitte issues. Game er niet mee misschien dat dat helpt.

[ Voor 7% gewijzigd door BigF25 op 11-09-2025 11:58 ]

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

JB schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:55:
[...]

Die discussie proberen we hierboven te voeren ;)
Hierboven zie ik voornamelijk de aluminium vs titanium discussie. Niet zozeer tussen wel of niet vapor chamber in combinatie met de wel of niet Pro modellen (of beter gezegd, ik zie haast alleen maar mensen over warmte klagen die een Pro model hebben en geen/weinig met een normaal model).

• BigF25
@TheFirepit
De Air heeft ook de 19pro chipset, weliswaar met 1gpu kern minder maar in een superdunne titanium body, zonder vaporchamber.
Vaporchamber zal vast en zeker helpen in de Pro maar voornamelijk marketing geneuzel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DareFace
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:05
Mijn 15 pro werd constant te heet. Werd traag en ik haalde het einde van de dag niet of met 10% met maar 2,5 uur screen on time.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

TheFirepit schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:00:
[...]

Hierboven zie ik voornamelijk de aluminium vs titanium discussie. Niet zozeer tussen wel of niet vapor chamber in combinatie met de wel of niet Pro modellen (of beter gezegd, ik zie haast alleen maar mensen over warmte klagen die een Pro model hebben en geen/weinig met een normaal model).
Ja en wie kan jou nu al vertellen dat dat beter gaat zijn? :D

Enige vergelijk wat je dan nog enigszins kan voorspellen; zal de normale 17 ook heet worden als de normale 15/16 dat probleem ook kennen want dat design is onveranderd...

Mijn boefje is liev!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:17
16pro hier. As we speak in 30 graden Frankrijk en eigenlijk geen hitte verschijnselen gemerkt. Ook niet tijdens CarPlay in de auto. En ik draaide de beta vanaf dag 1.

Als ik de andere zo lees kan het bepaalde apps zijn die blijven hangen of ander gebruik dan ik. Ik safari veel, YouTube, Instagram. Whatsapp.

[ Voor 12% gewijzigd door Alekz87 op 11-09-2025 12:08 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

JB schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:03:
[...]

Ja en wie kan jou nu al vertellen dat dat beter gaat zijn? :D

Enige vergelijk wat je dan nog enigszins kan voorspellen; zal de normale 17 ook heet worden als de normale 15/16 dat probleem ook kennen want dat design is onveranderd...
Dat was mijn hele vraag een beetje. Hebben de normale modellen van de voorgaande generaties ook warmte probleem. Wanneer dat wel zo is (wat jij aangeeft) dan zal de normale 17 die waarschijnlijk ook hebben en is het (hopelijk) voor de 17Pro minder dan in voorgaande generaties.

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:47
Ik twijfel erg tussen het upgraden vanaf een iPhone 13 naar een iPhone 16 Pro max of de 17 pro max. Het prijsverschil is best aanwezig, maar is dat het waard...
Ik wil niet betalen voor bijna geen verschil, maar wel weer een mooi aantal jaren vooruit kunnen...

• Mid_76
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13:44
amphora schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:53:
Had voor mezelf een overzichtje gemaakt met de (voor mij) belangrijkste verschillen tussen de 15 pro, 17 en 17 pro op basis van https://www.apple.com/nl/...o,iphone-17,iphone-15-pro en dacht wellicht vinden anderen dit ook handig:
OpladenBinnen 20 minuten tot 50% met 40W adapterBinnen 20 minuten tot 50% met 40W adapterBinnen 30 minuten tot 50% met 20W adapter
Hoofdcamera48mp 2e gen beeldstabilisatie48mp 1e gen beeldstabilisatie48mp 2e gen beeldstabilisatie
Video120 fps / dual capture / prores raw / apple log 260 fps / dual capture60 fps / prores / apple log
Naar zoiets was ik opzoek. Maar dan met de iPhone 17, 16 pro en de 12 pro max (deze is aan vervanging toe)
De iPhone 16 pro vind ik kwa uiterlijk mooier maar de 17 is inhoudelijk wat beter. Ga je die verschillen merken in de praktijk?
Blijft tot nu toe een lastige keuze. Iemand nog tips?

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:26
mprkooij schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:42:
[...]
Zal denk ik doormiddel van de vapor chamber en het volledig gebruik van aluminium minder spelen bij de iPhone 17 Pro modellen, maar tot de reviews er zijn is dit speculeren. Verwacht wel dat Apple er vertrouwen in heeft gezien ze titanium vervangen bij de iPhone Pro reeks.
Aluminium geleidt warmte een stuk beter dan titanium, maar de warmte moet uiteindelijk afgestaan worden aan de omgevingslucht. Als er een hoesje om de telefoon zit gaat die warmtewisseling met lucht een stuk minder goed. Misschien een argument om geen hoesje te gebruiken als je de processor zwaar belast?

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Die beeldstabilisatie is nog een onderbelicht iets. Is de beeldstabilisatie van de 15 pro beter dan die van de 17?

NOSIG

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

_Christiaan_ schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:20:
[...]

Die beeldstabilisatie is nog een onderbelicht iets. Is de beeldstabilisatie van de 15 pro beter dan die van de 17?
Blijkbaar, ben benieuwd of er echt verschil is tussen 1e en 2e generatie beeldstabilisatie. En bij ultra groothoek is stabilisatie minder belangrijk dus ben benieuwd of er echt veel verschil is tussen 17 en 17 pro.

Nu ik m'n overzichtje bekeken heb twijfel ik ook of ik de Pro wel nodig heb. Enige echte relevante verschil (moor mij) is de telelens. Daar betaal je dan 360 euro extra voor. Die gebruik ik nu wel regelmatig maar een dunnere, lichtere en goedkopere telefoon kan ik ook wel waarderen.

[ Voor 22% gewijzigd door amphora op 11-09-2025 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

TheFirepit schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:12:
[...]

Dat was mijn hele vraag een beetje. Hebben de normale modellen van de voorgaande generaties ook warmte probleem. Wanneer dat wel zo is (wat jij aangeeft) dan zal de normale 17 die waarschijnlijk ook hebben en is het (hopelijk) voor de 17Pro minder dan in voorgaande generaties.
We doen nu net hier of iPhones echt een serieus warmte probleem hebben en dat is echt niet zo. Ja, als je een toestel flink gebruikt dan kan hij oververhit raken, zeker in combinatie met laden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BigF25
Dit is dan wel weer een gave combo :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1rBp_dBOkecZK5Da_xgZyVdeZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mDh9AkLxQI4V0A823ZoLQJpG.png?f=fotoalbum_large

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
amphora schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:24:
[...]

Blijkbaar, ben benieuwd of er echt verschil is tussen 1e en 2e generatie beeldstabilisatie. En bij ultra groothoek is stabilisatie minder belangrijk dus ben benieuwd of er echt veel verschil is tussen 17 en 17 pro.

Nu ik m'n overzichtje bekeken heb twijfel ik ook of ik de Pro wel nodig heb. Enige echte relevante verschil (moor mij) is de telelens. Die gebruik ik nu wel regelmatig maar een dunnere, lichtere en goedkopere telefoon kan ik ook wel waarderen.
Was er nog steeds een Plus model dan had ik die gewoon gekocht, komende van een 15 pro.
Maar ik heb niet veel zin om naar een kleiner scherm te gaan. Voor de rest is de hardware van de 17 gewoon heel goed. Uiteindelijk betaal je veel geld extra voor vooral een derde camera (en nog want andere zaken die je minder snel zal voelen)

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Toppe schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:25:
[...]

We doen nu net hier of iPhones echt een serieus warmte probleem hebben en dat is echt niet zo. Ja, als je een toestel flink gebruikt dan kan hij oververhit raken, zeker in combinatie met laden.
Dan de vraag, waarom stapt Apple bij de Pro modellen over naar Aluminium?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:57
Mog schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:39:
[...]

Ik heb dit jammer genoeg zeer veel met mijn 15PM.
Een wereld van verschil tov de 14PM van mijn vrouw of de 15Plus van mijn zoon.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

• BigF25
JB schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:29:
[...]

alu geleid beter, goedkoper in te kopen
vapor chamber promo (nieuwtje) snellere maar ook warmere chip wellicht dus nodig
who knows

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
M’n 16 Pro wordt ook regelmatig mega warm. En m’n 15 Pro werd dat destijds ook. En ik game er nooit op. Dus betere koeling is zéér welkom.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[...]

Misschien juist om een warmteprobleem tegen te gaan??

• Pufster
  • Nu online
Mijn 15 pro max werd ook echt heet. Tijdens opladen, gewoon filmen of gebruik tijdens warmere dagen. Had ik met de vorige modellen minder.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Rivanov schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:42:
M’n 16 Pro wordt ook regelmatig mega warm. En m’n 15 Pro werd dat destijds ook. En ik game er nooit op. Dus betere koeling is zéér welkom.
Ben ik benieuwd, had je dat vanaf moment 1 al of kwam dat pas na een tijdje en zou het bijvoorbeeld een probleem met de thermische pasta kunnen zijn?

• mister9
Zijn er al Euro prijzen bekend van de 17 pro (max)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
@mister9
Wat dacht je van de apple website?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

mister9 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:48:
Die staan al sinds dinsdag op de Apple site

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:14
mister9 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:48:
Jazeker, gewoon op de Nederlandse apple website. Al sinds direct na het event.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

[...]

Ik denk dat het eigenlijk gewoon heel erg neerkomt op: kosten besparen. Aluminium is veel goedkoper en makkelijker te bewerken. Maar dat zullen ze uiteraard niet vertellen in de presentatie.

Dat het daarnaast ook thermisch beter is, is mooi meegenomen.

[ Voor 7% gewijzigd door _Christiaan_ op 11-09-2025 12:52 ]

NOSIG

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Toppe schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:47:
[...]

Ben ik benieuwd, had je dat vanaf moment 1 al of kwam dat pas na een tijdje en zou het bijvoorbeeld een probleem met de thermische pasta kunnen zijn?
Vanaf het begin. Ook met de 2e via Express Replacement. Doe weinig geks, game niet.

Mijn boefje is liev!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

_Christiaan_ schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:51:
[...]

Ik denk dat het eigenlijk gewoon heel erg neerkomt op: kosten besparen. Aluminium is veel goedkoper en makkelijker te bewerken. Maar dat zullen ze uiteraard niet vertellen in de presentatie.

Dat het daarnaast ook thermisch beter is, is mooi meegenomen.
Waarom op de Air niet dan? Je positioneert nu een Pro als niet-Pro.

Mijn boefje is liev!

• mister9
Ik twijfelde tussen 16 pro max, en de 17 pro max (komend van een iPhone 13).

Maar als ik het zo zie kost de 16 pro max (256gb) € 1.286,00, en de 17 pro max staat bij apple op € 1.479,00.

Dat verschil is 'maar' 193 euro. Daarvoor heb ik wel de laatste versie met alle laatste zaken. Vind ik een nobrainer dan, want een groot bedrag uitgeven moet ik toch.

Als het verschil 400 euro was geweest of meer was het een ander verhaal maar dit verschil valt erg mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

JB schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:58:
[...]
Waarom op de Air niet dan? Je positioneert nu een Pro als niet-Pro.
Omdat een Air met aluminium vragen is om BendGate 2.0, dan moeten ze het frame weer versterken = gewicht = extra dikte.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Toppe schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:00:
[...]

Omdat een Air met aluminium vragen is om BendGate 2.0, dan moeten ze het frame weer versterken = gewicht = extra dikte.
Daar heb je zeker een punt. Hopelijk heeft die geen last van hitte problemen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
De Air is stiekem terug geklokt, a19pro op 50% klokfrequentie, aka a19procrippled :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Toppe schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:25:
[...]

Ik probeer gewoon voor mijzelf te verantwoorden om voor de 17Pro te gaan in plaats van de gewone 17 (laatste iPhone die ik aangeraakt heb is een 11) >:)

Ik ben de laatste die wil bewerende dat er een hitte probleem is, maar er praten hier wel heel veel mensen over. Vandaar dat ik ook met vragen kom zodat ik straks niet met een eventueel hitte gevoelig exemplaar zit (ook al weet nog niemand of/wat de vapor chamber voor impact heeft).

• DutchSapphire
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:20
Kan iemand bevestigen of Amac al demo modellen in de winkel heeft? Zit te twijfelen tussen groen en lavendel voor de 17 en ik wil ze liefst eerst even in het echt zien voordat ik ga bestellen morgen.

• DareFace
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:05
DutchSapphire schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:16:
Kan iemand bevestigen of Amac al demo modellen in de winkel heeft? Zit te twijfelen tussen groen en lavendel voor de 17 en ik wil ze liefst eerst even in het echt zien voordat ik ga bestellen morgen.
Geen idee maar gisteren Apple Klantenservice gebeld en die gaven aan pas 19 september de telefoon als demo in de winkels te hebben.
Ik denk dat Amac waarschijnlijk hetzelfde of later is

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Nee. Dit gaat niet gebeuren voor 19 September.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Nee, liggen altijd pas in de winkel op de dag van de release (bij Apple heb je de meeste kans om ze direct op de 19e te bekijken).

• Toppe

Toppe

Oké ✅

TheFirepit schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:12:
[...]

Ik probeer gewoon voor mijzelf te verantwoorden om voor de 17Pro te gaan in plaats van de gewone 17 (laatste iPhone die ik aangeraakt heb is een 11) >:)
Daar kan ik je in volgen
Ik ben de laatste die wil bewerende dat er een hitte probleem is, maar er praten hier wel heel veel mensen over. Vandaar dat ik ook met vragen kom zodat ik straks niet met een eventueel hitte gevoelig exemplaar zit (ook al weet nog niemand of/wat de vapor chamber voor impact heeft).
Als hij 10 uur per jaar "heet" is dan is dit 0,114%... ik zie daar echt geen enkel risico in.
offtopic:
Je jaar bestaat gemiddeld uit 0,2% seks dus als je 0,114% al veel vind...

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 11-09-2025 13:38 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

mprkooij schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:30:
[...]

Nee, liggen altijd pas in de winkel op de dag van de release (bij Apple heb je de meeste kans om ze direct op de 19e te bekijken).
Bij Apple liggen ze de 19de gewoon op tafel hoor, daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Toppe schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:31:
[...]

Als hij 10 uur per jaar "heet" is dan is dit 0,114%... ik zie daar echt geen enkel risico in.
Risico's zijn er wellicht ook niet maar na de titanium hype is het op zijn zachtst gezegd (toepasselijk op aluminium) bijzonder te noemen dat ze voor hun vlaggenschip ineens overstappen... Daar is een reden voor en ik baal er behoorlijk van omdat mijn ervaringen met aluminium gewoon niet goed zijn qua duurzaamheid;

- snel deukjes
- kleur springt er snel vanaf

Dus ik hoop dat het bij de 17Pro niet zo gaat zijn, want ik ga hoe dan ook over naar een 17Pro maar het voelt wel als een behoorlijk anti-climax allemaal (voor mij).

Mijn boefje is liev!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

JB schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:39:
[...]

Risico's zijn er wellicht ook niet maar na de titanium hype is het op zijn zachtst gezegd (toepasselijk op aluminium) bijzonder te noemen dat ze voor hun vlaggenschip ineens overstappen... Daar is een reden voor en ik baal er behoorlijk van omdat mijn ervaringen met aluminium gewoon niet goed zijn qua duurzaamheid;

- snel deukjes
- kleur springt er snel vanaf

Dus ik hoop dat het bij de 17Pro niet zo gaat zijn, want ik ga hoe dan ook over naar een 17Pro maar het voelt wel als een behoorlijk anti-climax allemaal (voor mij).
Ik heb alle iPhones gehad en heb twee keer schade gehad:
1x Gooide ik mijn portomonee perongeluk op het scherm, dit was een secrid met de punt richting scherm
1x Gevallen met oordopjes (bedraad) in de aansluiting waardoor de iPhone dacht dat de dopjes er continu inzaten.

Verder heb ik nog nooit schade of beschadigingen gehad aan een toestel.

• mprkooij
Toppe schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:38:
[...]

Bij Apple liggen ze de 19de gewoon op tafel hoor, daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken
De 18e al zelfs :) Na sluitingstijd.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Toppe schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:46:
[...]

Ik heb alle iPhones gehad en heb twee keer schade gehad:
1x Gooide ik mijn portomonee perongeluk op het scherm, dit was een secrid met de punt richting scherm
1x Gevallen met oordopjes (bedraad) in de aansluiting waardoor de iPhone dacht dat de dopjes er continu inzaten.

Verder heb ik nog nooit schade of beschadigingen gehad aan een toestel.
Hier bij de Mini's helaas wel. Tikje op de rand van de aluminium behuizing en meteen deukje. Ik gebruik mijn iPhones zonder hoesje en dan is het sneller gebeurd. De zwarte Xr die hier nog ligt als reserve toestel, ziet eruit als een grindtegel mbt de randen, de zwarte kleur is er gewoon "afge-chipped". Dat gebeurde niet meer op de Mini's alhier.

De Pro's zijn hier ook wel eens gevallen helaas, maar nooit schade aan gehad mede door het harde RVS/titanium (gelukkig).

Mijn boefje is liev!

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
De accu’s van de 17 (pro/max) zijn qua capaciteit hier in Europa wel minder toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Zo had ie moeten zijn IMHO incl. glazen "plateau" O+ :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjFk_SRysL6nRpn1UUsgEZCSE60=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/X3xOscSXkPTWH1NuEsKvhROJ.png?f=user_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LCS-p
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 12:24
JB schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:19:
Zo had ie moeten zijn IMHO incl. glazen "plateau" O+ :Y

[Afbeelding]
;(
Afbeeldingslocatie: https://cdn.iphoneincanada.ca/wp-content/uploads/2022/01/308.jpg

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

DonRoger schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:02:
[...]

De accu’s van de 17 (pro/max) zijn qua capaciteit hier in Europa wel minder toch?
Is dat zo? Hoe kom je daar bij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

amphora schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:43:
[...]

Is dat zo? Hoe kom je daar bij?
Omdat er nog een fysieke simkaart in kan :)

Mijn boefje is liev!

• Pufster
  • Nu online
Zullen jullie een screenprotector gebruiken?
Elk jaar komen ze wel met een harder glas. Maar…. Glas blijft glas. Ik wil gewoon geen risico nemen. Op mijn galaxy s24 ultra die ook het hardste glas had ooit van alle telefoons is het me toch gelukt om na 2 weken een klein krasje te hebben.

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
JeyJey schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:42:
[...]

Jammer dat deze er (nog) niet is voor de iphone 17. Of ik kijk verkeerd.
Er zijn al hoesjes voor de nieuwste generatie. Zou je kunnen kijken of deze link lukt? https://goodwilhelm.com/e...e-17-huellen-und-zubehoer

Mocht de link niet werken dan kan je onderstaande proberen:
-Surf naar www.goodwilhelm.com
-zweef met je muis bovenin op 'Apple sleeves & cases'
-er komt dan een dropdown menu waarin je de 17 reeks kan selecteren (linkerkant).

Flickr

• appel-tje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:45
alienfruit schreef op woensdag 10 september 2025 @ 01:21:
Ja, in Hong Kong is het basismodel van de iPhone 17 Pro omgerekend 1038euro. Ik overweeg om voor de iPhone 17 te gaan maar eigenlijk werkt mijn iPhone 14 Pro nog prima. Misschien leuk om de iPhone 17 te hebben voor live vertalingen. Zal vast beter zijn dan mijn eigen Chinees vertalingen :>>
Hebben ze in HK nu al wel esim ondersteuning? Mijn vorige iPhones uit HK waren altijd zonder esim ondersteuning, alleen maar fysieke duo sim ondersteuning.

• mister9
Wat wel jammer is, is dat als je echt een wat groter scherm wilt dan de standaard iPhone 17, je automatisch "vast zit" aan de Pro max.

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14:15
mister9 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:55:
Wat wel jammer is, is dat als je echt een wat groter scherm wilt dan de standaard iPhone 17, je automatisch "vast zit" aan de Pro max.
Of de Air, toch? Die is 6,5".

• Chamms
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:25
Ik heb een keus gemaakt en ga voor de Iphone 17 Pro Oranje, ik kom vanuit een Iphone 14 Pro Max, toestel vind ik te zwaar. De kleuren zijn niet zo, maar met het bruine hoesje van Apple ziet het er al een stuk mooier uit en als ik er toch niet aan kan wennen, dan kunnen we altijd weer een nieuwe kleur halen, het zij zo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vt9gOo__kNbNvydpt-hZ3H1HsCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/791FZ46eqspnBJ5KENHqRbPI.jpg?f=fotoalbum_large

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ben benieuwd hoeveel de 17 Pro Deep Blue qua kleur op de Macbook Air Midnight lijkt. Hoop net zo donker, dat het toch nog een beetje zwart oogt...

Mijn boefje is liev!

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:14
Pufster schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:31:
Zullen jullie een screenprotector gebruiken?
Elk jaar komen ze wel met een harder glas. Maar…. Glas blijft glas. Ik wil gewoon geen risico nemen. Op mijn galaxy s24 ultra die ook het hardste glas had ooit van alle telefoons is het me toch gelukt om na 2 weken een klein krasje te hebben.
Ik had op mijn XS Max bij de release een screenprotector. Kwam na een half jaar vocht onder. Toen er af gehaald. Het toestel zit intussen vol besten en krassen, behalve op het display. Ik begin er dus niet meer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:58
appel-tje schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:41:
[...]

Hebben ze in HK nu al wel esim ondersteuning? Mijn vorige iPhones uit HK waren altijd zonder esim ondersteuning, alleen maar fysieke duo sim ondersteuning.
Op de Apple HK website gekeken neem ik aan? :X
Dual SIM (nano-SIM and eSIM)
Dual eSIM support

• iPhoneGeek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 19:22
Het is aantrekkelijker om het toestel in de VS te kopen.

Op https://www.apple.com/iphone/cellular/ staan de modellen zoals in de regio's worden uitgebracht. Ook staan de ondersteunde frequenties erbij.

De iPhone 17 Pro zoals in de VS wordt uitgebracht (A3256?) lijkt dus geen fysieke simkaart te krijgen (dus meer batterijcapaciteit) en ondersteunt meer frequenties dan het model dat in Europa (of HK) wordt uitgebracht.

• Pufster
  • Nu online
Valyx_ schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:01:
[...]

Of de Air, toch? Die is 6,5".
De Air is echt een klasse apart. Je hebt bepaalde toegevingen die je moet doen voor de dunheid en velen willen dat net niet.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

iPhoneGeek schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:32:
Het is aantrekkelijker om het toestel in de VS te kopen.

Op https://www.apple.com/iphone/cellular/ staan de modellen zoals in de regio's worden uitgebracht. Ook staan de ondersteunde frequenties erbij.

De iPhone 17 Pro zoals in de VS wordt uitgebracht (A3256?) lijkt dus geen fysieke simkaart te krijgen (dus meer batterijcapaciteit) en ondersteunt meer frequenties dan het model dat in Europa (of HK) wordt uitgebracht.
Er is geen telco in Nederland die de mmWave-banden n258, n260 of n261 ondersteunt. Dus wat heb je eraan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKAksNX4vnWKQQlud0nGkUwu5cM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LBncqluTUL72AKDKZsrWwKYj.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS

• iPhoneGeek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 19:22
Mog schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:43:
[...]

Er is geen telco in Nederland die de mmWave-banden n258, n260 of n261 ondersteunt. Dus wat heb je eraan?
Dat was mijn punt ook niet: een toestel uit de VS ondersteunt alle banden van het Europese model + meer. Afhankelijk van of je bijvoorbeeld veel reist kan dat nuttig zijn.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

TheVMaster schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:47:
[...]

Maar kunnen wij straks kiezen dan? :?
Nee. Lang leven de EU. Gelukkig is de Air wel alleen esim dus waarom zou je dan ook niet mogen kiezen he…

Mijn boefje is liev!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

iPhoneGeek schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:47:
[...]

Dat was mijn punt ook niet: een toestel uit de VS ondersteunt alle banden van het Europese model + meer. Afhankelijk van of je bijvoorbeeld veel reist kan dat nuttig zijn.
En dikkere accu!

Mijn boefje is liev!

• Shifter3
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 11:53
JB schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:00:
[...]

Klopt, ik wacht al jaren op de Mini Pro... maar ik trek met de duim het scherm naar beneden. Dat was gelukkig al geïntroduceerd bij de iPhone 6 en een paniekaanval minder na de 5S.
😀 Je kunt ook nog proberen je scherm te kantelen.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Shifter3 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:51:
[...]

😀 Je kunt ook nog proberen je scherm te kantelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQ3kalQ0ePS8RPHJQRDboStLqqk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Fd4XdsBeD8M8tii4dylwQBsx.png?f=fotoalbum_large

Zo gaat het enigszins met 1 hand/duim.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS
JB schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:50:
[...]

Nee. Lang leven de EU. Gelukkig is de Air wel alleen esim dus waarom zou je dan ook niet mogen kiezen he…
Zonde, ik had graag een telefoon met alleen eSim gehad. Gebruik het sim-slot al 2 jaar niet meer, dual eSim is veel fijner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dat kwam ook in de presentatie voorbij ja, zou mooi zijn als beide versies beschikbaar worden in NL.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wy2e5ld362oHYwKGOSFdFUWgRwc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ch5z5aU4YWzZtCPeDiiTJt52.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtCKw2EIC6bnHhUBt7Vl2uxVG-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nrRDiVlTH05POjwJkkhwb8Hf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
Onjuist. De versie in Europa - met SIM kaart slot - heeft 5088 mAh

Conform https://regulatoryinfo.ap...mation_Sheet_NL_Dutch.pdf

[ Voor 16% gewijzigd door ZiSE op 11-09-2025 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

ZiSE schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:54:
[...]

Idd. Wel gek, want ik lees op sites als MacRumors dat die 5.088 mAh voor het eSim only model geldt. Maar dat waren geruchten voor de aankondiging van maandag. Ik kan op de Amerikaanse site geen mAh nummers vinden voor de eSim only modellen.

• DonRoger
  • Nu online
ZiSE schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:54:
[...]

Hoe zit dat met de 17 pro? Heel apart dit.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

DonRoger schreef op donderdag 11 september 2025 @ 18:14:
[...]

Hoe zit dat met de 17 pro? Heel apart dit.
4.252 mAh

• ZiSE
Mog schreef op donderdag 11 september 2025 @ 18:04:
[...]

Idd. Wel gek, want ik lees op sites als MacRumors dat die 5.088 mAh voor het eSim only model geldt. Maar dat waren geruchten voor de aankondiging van maandag. Ik kan op de Amerikaanse site geen mAh nummers vinden voor de eSim only modellen.
Die geeft Apple niet vrij buiten Europa - wij krijgen ze dankzij de nieuwe EU wetgeving mbt de milieunormen.

• DonRoger
  • Nu online
Ook de toestellen met simkaartslot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
DonRoger schreef op donderdag 11 september 2025 @ 18:25:
[...]

Ook de toestellen met simkaartslot?
Er zijn alleen capaciteiten bekend van de Europese versies - met sim slot.

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:33
Moeilijk moeilijk heb nu een iPhone 15 Pro 128GB.

En heb de pro genomen voor de camera en het 120hz pro Motion, het jeukt om te upgraden naar een 17pro of 17

Het valt mij op dat de usb c poort van de 15pro echt ruk is, kabels vallen er snel uit en zitten niet stevig vast, mijn partner heeft de gewone 15 daar hoor je gewoon een klik als je de kabel er in steekt.

Maarja upgraden of jaartje wachten?

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:31
deurklinkje schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:02:

En heb de pro genomen voor de camera en het 120hz pro Motion, het jeukt om te upgraden naar een 17pro of 17

Het valt mij op dat de usb c poort van de 15pro echt ruk is, kabels vallen er snel uit en zitten niet stevig vast, mijn partner heeft de gewone 15 daar hoor je gewoon een klik als je de kabel er in steekt.

Dan zit er gewoon stof / meuk in..
Heb de poort van mijn dochter haar iPhone eens leeggehaald met een pincet, weer als nieuw.

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:06
deurklinkje schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:02:

Zelfde probleem hier bij mijn vriendin en daar zit geen stof in.

• deurklinkje
iMode schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:11:
[...]

Dan zit er gewoon stof / meuk in..
Heb de poort van mijn dochter haar iPhone eens leeggehaald met een pincet, weer als nieuw.
Was vanaf begin al zo poort is schoon

• deurklinkje
Smeldor schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:13:
[...]

Zelfde probleem hier bij mijn vriendin en daar zit geen stof in.
Geen enkele kabel blijft zitten heb echt alles geprobeerd

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:21
Hmmm, je zou toch verwachten dat de pro ook een esim only option heeft in Europa? Blijkbaar is het qua regelgeving toch geen probleem, want de iPhone Air is ook esim only? Ook in Europa?

• Pufster
  • Nu online
ed14n schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:47:
Hmmm, je zou toch verwachten dat de pro ook een esim only option heeft in Europa? Blijkbaar is het qua regelgeving toch geen probleem, want de iPhone Air is ook esim only? Ook in Europa?
Ja snap ik ook niet. De air is esim only en komt ook hier dus waarom anders bij de pro modellen.

• deurklinkje
TNSN schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:40:
[...]

Die vraag stel ik me zelf ook, een 17 Pro valt af want te zwaar en niet mooi.
iPhone 17 of een iPhone Air dus.. of nog een jaartje door met de 15 Pro.

Moeilijk moeilijk ;)
Same wat gaat je keuze worden ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPHrIlsImhy8dE6VL2LYZ9NJli8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pXQjRoSPg4ePNtWftRzALirO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xds0EMhBkgem4ljld3Qs5D9oP4U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rA3JzNC8Gie02ivRKLx3U0sD.jpg?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door _Bailey_ op 11-09-2025 21:55 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.