• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:49
Wilde misschien voor de 17 Pro Max gaan, maar een keer wat anders proberen zoals een zwarte iPhone Air lijkt me ook wel wat. Geen deuk meer in mijn pinky :)

Heeft de iPhone Air ook 12Gb RAM trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Reem0nN schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:48:
12GB volgens iCulture

Edit: oud artikel, waarschijnlijk heeft de Air 8GB RAM

[ Voor 10% gewijzigd door SURFivor op 11-09-2025 21:59 ]

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:22
Reem0nN schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:48:
Wilde misschien voor de 17 Pro Max gaan, maar een keer wat anders proberen zoals een zwarte iPhone Air lijkt me ook wel wat. Geen deuk meer in mijn pinky :)

Zo zat ik ook te denken, maar de air heeft voor mij teveel nadelen waardoor ik toch weer “ouderwets” voor een pro max ga.

Air heeft geen 12gb overigens.. (al spreken verschilende bronnen elkaar hierover nogal tegen€ de een zegt 8, de ander 12). *een vd nadelen voor mij

[ Voor 8% gewijzigd door crazylegs op 11-09-2025 22:03 ]

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:58
SURFivor schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:57:
[...]

12GB volgens iCulture

Edit: oud artikel, waarschijnlijk heeft de Air 8GB RAM
12 klopt volgens https://www.macrumors.com...ne-air-specs-battery-ram/
Here is how much RAM is in each new iPhone model:
  • iPhone 17: 8GB
  • iPhone Air: 12GB
  • iPhone 17 Pro: 12GB
  • iPhone 17 Pro Max: 12GB

• 0c2
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:54

0c2

Lijkt me ook de logische redenatie aangezien de Air en de Pro dezelfde SoC hebben waar het RAM ingebakken zit.

• JeffreyDG
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09 22:31
Ben heel erg blij dat de 17 serie nu volledig ProMotion heeft! Op dit moment zelf een iPhone 14 Plus en vind het formaat, gewicht en de batterijduur gewoon echt heel fijn. Toch stiekem wel teleurgesteld dat er geen 17 Plus met ProMotion meer is. Dat had een no brainer geweest. De 17 Pro Max vind ik het toch echt wel te duur geworden, en nu twijfel ik of ik het waard vind om naar de reguliere 17 over te stappen (qua formaat en batterijduur)....

Zijn er nog anderen die ook dit dilemma hebben om vanaf een Plus model binnen de nieuwe 17 lijn te kiezen?

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

JeffreyDG schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:24:
Ben heel erg blij dat de 17 serie nu volledig ProMotion heeft! Op dit moment zelf een iPhone 14 Plus en vind het formaat, gewicht en de batterijduur gewoon echt heel fijn. Toch stiekem wel teleurgesteld dat er geen 17 Plus met ProMotion meer is. Dat had een no brainer geweest. De 17 Pro Max vind ik het toch echt wel te duur geworden, en nu twijfel ik of ik het waard vind om naar de reguliere 17 over te stappen (qua formaat en batterijduur)....

Zijn er nog anderen die ook dit dilemma hebben om vanaf een Plus model binnen de nieuwe 17 lijn te kiezen?
Is de Air dan eigenlijk niet waar je naar op zoek bent? Dat is toch wel een beetje de opvolger van de 16 Plus.

• Reem0nN
crazylegs schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:58:
[...]

Zo zat ik ook te denken, maar de air heeft voor mij teveel nadelen waardoor ik toch weer “ouderwets” voor een pro max ga.

Air heeft geen 12gb overigens.. (al spreken verschilende bronnen elkaar hierover nogal tegen€ de een zegt 8, de ander 12). *een vd nadelen voor mij
Ik lees overal dat het idd dezelfde SoC is, alleen 1 GPU kern minder dan de Pro.
Memory zou 12GB moeten zijn voor zowel de Air als de Pro.

Enige nadelen zijn:
Camera’s minder
Geen vapor chamber
Kleinere accu
En scherm is kleiner
1 speaker (mono)

Maar soms ben ik het wel is zat om een zware telefoon in m’n handen te houden, vooral in m’n broekzak.

Maar idd je levert wel wat in op features die je gewend bent als een Pro gebruiker, lastige keuze..

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Reem0nN schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:37:
[...]

Ik lees overal dat het idd dezelfde SoC is, alleen 1 GPU kern minder dan de Pro.
Memory zou 12GB moeten zijn voor zowel de Air als de Pro.

Enige nadelen zijn:
Camera’s minder
Geen vapor chamber
Kleinere accu
En scherm is kleiner
1 speaker (mono)

Maar soms ben ik het wel is zat om een zware telefoon in m’n handen te houden, vooral in m’n broekzak.

Maar idd je levert wel wat in op features die je gewend bent als een Pro gebruiker, lastige keuze..
Same here. Vanmiddag nog: ik doe een Air. Loop ik weer ergens en maak mooie foto’s van architectuur. Denk ik weer: ben wel blij met de camera’s van de 16 Pro, zeker als we straks naar Dubai en Japan gaan.

De Air is vast heel mooi, maar teveel nadelen. En zeker voor die 100 euro verschil met een 17 Pro. Dat zou dus nu ineens weer een kanshebber zijn.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:34

JB

Cédric roelt!

THE_BASE schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:43:
[...]

Same here. Vanmiddag nog: ik doe een Air. Loop ik weer ergens en maak mooie foto’s van architectuur. Denk ik weer: ben wel blij met de camera’s van de 16 Pro, zeker als we straks naar Dubai en Japan gaan.

De Air is vast heel mooi, maar teveel nadelen. En zeker voor die 100 euro verschil met een 17 Pro. Dat zou dus nu ineens weer een kanshebber zijn.
Welke kleur? Dat is hier nog een dingetje. Oranje sowieso niet.

Mijn boefje is liev!

• THE_BASE
  • Niet online
JB schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:06:
Ben benieuwd hoeveel de 17 Pro Deep Blue qua kleur op de Macbook Air Midnight lijkt. Hoop net zo donker, dat het toch nog een beetje zwart oogt...
Volgens mij is dat niet te vergelijken, die Deep Blue vind ik meer richting blauw dan zwart gaan.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• THE_BASE
  • Niet online
JB schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:44:
[...]
Welke kleur? Dat is hier nog een dingetje. Oranje sowieso niet.
Oranje is gaaf. Voor een week of vier. Diepblauw zat ik altijd op te wachten, maar toch te somber. Dus dan zou het chic Zilver worden, gewoon zoals unibody hoort te zijn.

• Reem0nN
THE_BASE schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:43:
[...]

Ik snap je punt, heb van de week ook prachtige foto’s gemaakt met de 16 Pro Max in Beekse Bergen.

Maar moet wel zeggen dat ik meer foto’s maak van m’n gezin ipv echt monumenten etc.

Krijg meer het gevoel als ik van een 16 PM naar een 17 PM ga dat ik geen upgrade opmerk, en eigenlijk is de 16 PM in uiterlijk een stuk mooier dan de 17 PM, hoewel smaken altijd nog verschillen natuurlijk!

Bij de Air moet ik ook maar afwachten of ik het gevoel krijg of het een upgrade wordt, omdat je weer op features inlevert maar voor gevoel wel iets anders vast hebt.

• JB

JB

Cédric roelt!

THE_BASE schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:46:
[...]

Oranje is gaaf. Voor een week of vier. Diepblauw zat ik altijd op te wachten, maar toch te somber. Dus dan zou het chic Zilver worden, gewoon zoals unibody hoort te zijn.
Ja eens. Wit/zilver vond ik zo tof op de X/Xs dus op de 11Pro ook genomen toentertijd maar ik kan op de een of andere manier niet wennen aan zoveel zwarte rondjes die eruit zien als gaten :( Dat weerhoudt me en duwt me richting blauw, maar heel donker zal het niet zijn.

Past wel mooi met mijn MagSafe wallet in tan :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captainleduc
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:41
THE_BASE schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:46:
[...]

Orange is the new black 🍊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:26
Voor mij gevoel is de minimale stap dit jaar groter van de 16 PM naar de 17 PM als van de 15 naar 16 PM vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Granaatappel schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:56:
Voor mij gevoel is de minimale stap dit jaar groter van de 16 PM naar de 17 PM als van de 15 naar 16 PM vorig jaar.
Ligt eraan. Qua materiaal weet ik niet. Qua camera zeer zeker wel. Qua accu waarschijnlijk ook.

Mijn boefje is liev!

• THE_BASE
  • Niet online
Granaatappel schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:56:
Die zin moet ik drie keer lezen. :)

Je vindt de upgrade kleiner dit jaar dan vorig jaar?

Dit jaar is er meer verschil met design, de batterij is beter, meer RAM, betere camera met meer zoom. En de batterij kan langer mee door de dampkamer. Dat is het wel zo’n beetje.

Maar m’n iPhone 16 Pro is ook nog keurig met een hele goede batterij (als iOS 26 weer een beetje beter loopt, want die trekt de accu wel een beetje leeg). Dus dubio. En heb nog minder dan 15 uur…

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:18
THE_BASE schreef op donderdag 11 september 2025 @ 23:00:
[...]

Die zin moet ik drie keer lezen. :)

Je vindt de upgrade kleiner dit jaar dan vorig jaar?

Dit jaar is er meer verschil met design, de batterij is beter, meer RAM, betere camera met meer zoom. En de batterij kan langer mee door de dampkamer. Dat is het wel zo’n beetje.

Maar m’n iPhone 16 Pro is ook nog keurig met een hele goede batterij (als iOS 26 weer een beetje beter loopt, want die trekt de accu wel een beetje leeg). Dus dubio. En heb nog minder dan 15 uur…
Ik denk dat hij bedoelt dat 16-17 “minder minimaal” is dan eerder.
Of gewoon een grotere stap dan ervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:31
Voor mij zou het iig weer een Pro moeten gaan worden door de ultragroothoeklens, waarvan ik afhankelijk ben en ook gewoon super goed werkt.

Ik twijfel nu alleen om te upgraden. Ik vind het nieuwe design van de 17 Pro erg mooi, maar de upgrade is minimaal heb ik het idee. Alles weer inrichten, overzetten etc kijk ik weer tegenop. En voor wat eigenlijk? Alles is weer een beetje beter, maar het was al zo goed. Ik ben heel erg gaan twijfelen, maar ik zal wel weer op de bestelknop drukken vanmiddag :F

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS
Dat is de combo waar ik ook voor ga. Hoesje is besteld, die komt morgen al en de foon wordt morgen besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchelFC
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:22
Nog iemand een leuke truc om de iphone 17 of 17 pro max voor net wat goedkoper binnen te krijgen? :)

http://www.instagram.com/mitcheldenkers

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:16
Redondo1982 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 00:24:
Voor mij zou het iig weer een Pro moeten gaan worden door de ultragroothoeklens, waarvan ik afhankelijk ben en ook gewoon super goed werkt.

Ik twijfel nu alleen om te upgraden. Ik vind het nieuwe design van de 17 Pro erg mooi, maar de upgrade is minimaal heb ik het idee. Alles weer inrichten, overzetten etc kijk ik weer tegenop. En voor wat eigenlijk? Alles is weer een beetje beter, maar het was al zo goed. Ik ben heel erg gaan twijfelen, maar ik zal wel weer op de bestelknop drukken vanmiddag :F
Huh?

Hier komt mijn jaarlijks stappen plan

Besteld nieuwe iPhone
Kijkt 1 week uit naar komst nieuwe IPhone
iPhone is bezorgd
Pakt iPhone uit
zet iCloud over
Nieuwe iPhone voelt als oude iPhone
Weer een jaar wachten..

Zo simpel is het overgaan van een oude naar een nieuwe iPhone toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
Aangezien ik ieder jaar voor de nieuwste kleur van dat jaar ga, kies ik tóch voor Cosmic Orange i.p.v. Deep Blue.
Blauw is al vaker langskomen door de jaren heen en met Cosmic Orange zie ik tenminste weer goed dat ik een nieuwe telefoon heb. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:04

Interesse vraag met betrekking tot de ultragroothoeklens foto’s: hoe bedoel je dat je er afhankelijk van bent? Heb je voorbeeldfoto’s? :)
Het zijn bij mij juist vaak foto’s die uiteindelijk worden opgeschoond omdat ik de kwaliteit / use case mwah vind, dus leuk om te zien hoe anderen hiermee omgaan.

En over dat overzetten: tegenwoordig is het toch een piece of cake doordat je ze naast elkaar kunt houden voor een draadloze overdracht?!

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
AntraXxX schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 03:12:
[...]

Interesse vraag met betrekking tot de ultragroothoeklens foto’s: hoe bedoel je dat je er afhankelijk van bent? Heb je voorbeeldfoto’s? :)
Het zijn bij mij juist vaak foto’s die uiteindelijk worden opgeschoond omdat ik de kwaliteit / use case mwah vind, dus leuk om te zien hoe anderen hiermee omgaan.

En over dat overzetten: tegenwoordig is het toch een piece of cake doordat je ze naast elkaar kunt houden voor een draadloze overdracht?!
Ultragroothoek usecase.
As we speak tijdens onze vakantie nu in USA & Canada.
Kan die lens niet meer missen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvtPZfwkjN7QbJks_JlU7UvX8ec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WhJ90fSK0AISkMDX1RecnCN4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqYWWfu7J58KXl5HmmvUgMFK0ZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQe08uILxTyjljEeOCrte5G3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFP0WseLfqDJ50n1MQjX4MKPCeI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/98Gclh1CnZjZ2Eu2FxsQcTNc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udI0cMTEKIednDKil9ztEJIJqBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IcQ0jTXxZOfO82NmzhU6aDsm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UslsOLzRTnVDoThEPccTZOGu8xY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QBWhdijmiwPMzt886NOyXaqj.jpg?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:52
Als je een Mac hebt kun je een smart album maken, en dan kiezen voor:
"lens bevat 1.78"
"lens bevat 2.2"
"lens bevat 2.8"

3 weken USA, kom ik op:
449 Ultrawide
1103 normaal
247 3x Zoom

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:20
deurklinkje schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:41:
[...]

Same wat gaat je keuze worden ?
Ik denk dat reguliere 17 is afgevallen, dus of een zwarte iPhone Air of ik doe het nog een jaartje met mijn 15 Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

JSchut

.....

Hier wordt het toch een keer pro Max. Elke keer twijfel ik weer en ga ik voor safe met een normale pro.

Deze keer de gok maar eens nemen. Anders kom ik er nooit achter.

Nu alleen nog oranje of blauw. Neig naar oranje. Maar hoe lang dat leuk blijft weet ik niet. Andere kant als er een case omheen gaat boet het eigenlijk al niet meer natuurlijk.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reem0nN
schumi1986 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 01:11:
[...]

Huh?

Besteld nieuwe iPhone
iPhone is bezorgd
Pakt iPhone uit
zet iCloud over
Weer een jaar wachten..

Dit is precies de reden waarom ik dit keer misschien voor de Air wil gaan i.p.v. weer een Pro Max.

Zodat je toch het gevoel heb als je je telefoon pakt weer is wat anders meemaakt dan je gewend bent.

Ik denk dat ik dit keer gewoon de Air ga bestellen en zie wel of ik het wat vind of anders toch retourneer en bij m’n 16 Pro Max blijf of de 17 Pro Max bestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
schumi1986 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 01:11:
[...]

Huh?

Besteld nieuwe iPhone
iPhone is bezorgd
Pakt iPhone uit
zet iCloud over
Weer een jaar wachten..

Haha. Leuk geschetst, maar we weten allemaal dat het overzetten instant gaat muv de vele apps ed die je opnieuw moet instellen. Apps zoals de bank, kaarten in je wallet, apps van alarmsystemen en nog veel meer…

Ik heb veel van dit soort apps en ja, dan is het minder leuk om in te richten. Zeker als tijd je grootste vijand is en het is helaas te privé om het door een ander te laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
AntraXxX schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 03:12:
[...]

Ik maak veel foto’s van gebouwen voor mijn ondernemingen, alleen ik sta er soms te dicht op. Denk aan nieuwbouw. Dan is uitzoomen een enorm voordeel. Toen de ultragroothoeklens er nog niet op zat, had ik allemaal halve foto’s van gebouwen óf ik moest aan de overkant gaan staan met alle gevaren van dien haha. Midden op de weg, trambaan alles al gedaan voor die ene foto. Alleen vliegveld heb ik nog niet gehad :+

Overzetten gaat ook simpel, behalve heel wat apps van mij die een nieuwe inlog vereisen en verificatie. Ook de inrichting is soms even weg. Zie hierboven als antwoord op @schumi1986

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
MitchelFC schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 00:39:
Nog iemand een leuke truc om de iphone 17 of 17 pro max voor net wat goedkoper binnen te krijgen? :)
geen trucje, maar bestellen bij een mobiel.nl of zo geeft altijd korting op het toestel VS apple store altijd volle prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:27
Johan Bogle schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 07:56:
[...]
geen trucje, maar bestellen bij een mobiel.nl of zo geeft altijd korting op het toestel VS apple store altijd volle prijs
Inderdaad een goede tip. Scheelt soms €100 op de adviesprijs. Je kunt ‘m dan ook in één keer aftikken of maximaal €10,- per maand bijbetalen om onder de BKR-toets te blijven (plus restbedrag natuurlijk).

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:32
Zijn de twijfelaars er al uit wat het gaat worden? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DonRoger schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:05:
17 Pro Deep Blue

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:52
Pro Max zilver denk ik.
Twijfel nog over blauw.
Misschien beide bestellen en de lelijkste terugsturen.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 07:58:
[...]

Inderdaad een goede tip. Scheelt soms €100 op de adviesprijs. Je kunt ‘m dan ook in één keer aftikken of maximaal €10,- per maand bijbetalen om onder de BKR-toets te blijven (plus restbedrag natuurlijk).
Als je een paar weken tot maandjes kan wachten scheelt het helemaal veel. Vorig jaar rond december meerdere iPhone 16 Pro aangeschaft (zakelijk) en dat scheelde me € 400-€500 per foon. Was echt topdeal toen. Ik kocht ze voor rond de € 800,- incl btw oid geloof ik. Ze gaan dan al dumpen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:27
Redondo1982 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:11:
[...]

Als je een paar weken tot maandjes kan wachten scheelt het helemaal veel. Vorig jaar rond december meerdere iPhone 16 Pro aangeschaft (zakelijk) en dat scheelde me € 400-€500 per foon. Was echt topdeal toen. Ik kocht ze voor rond de € 800,- incl btw oid geloof ik. Ze gaan dan al dumpen…
Oh? Dat is wel een hele goede deal dan. Waar heb je die destijds opgepikt?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:35
Reem0nN schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 07:27:
[...]

Dit is precies de reden waarom ik dit keer misschien voor de Air wil gaan i.p.v. weer een Pro Max.

Zodat je toch het gevoel heb als je je telefoon pakt weer is wat anders meemaakt dan je gewend bent.

Ik denk dat ik dit keer gewoon de Air ga bestellen en zie wel of ik het wat vind of anders toch retourneer en bij m’n 16 Pro Max blijf of de 17 Pro Max bestel.
Hoop dan niet voor je dat het net als vorig jaar wordt waarbij je alsnog de Pro Max wilt en hier lang op moet wachten..

Ik ben er uit —> Vanmiddag bestel ik de 17 Pro Diepblauw, zin in! TechWoven blauw komt vandaag binnen :)

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:18

amphora

Websites & Fotografie

Voor mij zou het iig weer een Pro moeten gaan worden door de ultragroothoeklens
De gewone 17 heeft toch ook ultragroothoek?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:58
amphora schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:31:
[...]

Inderdaad, verschil zit in de telelens die de Pro extra heeft tov de reguliere 17.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:30
Voor mij wordt het de oranje. Zelf kon ik niet kiezen dus mijn dochter van 3 om advies gevraagd.

Het leven is soms zo eenvoudig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

JSchut

.....

renegrunn schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:50:
Voor mij wordt het de oranje. Zelf kon ik niet kiezen dus mijn dochter van 3 om advies gevraagd.

Mijn zoontje (7) zegt oranje en m’n tiener dochter blauw. :D

Oranje pro Max it is.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:13:
[...]

Oh? Dat is wel een hele goede deal dan. Waar heb je die destijds opgepikt?
Belsimpel icm Odido verlenging directe afkoop, Odido stuntte er toen zelf ook mee. Alleen daar kwam ik tegen de € 900,- aan oid. Ik heb even in mijn overzicht gekeken en om precies te zijn heb ik betaald voor een iPhone 16 Pro zwart 256gb € 822,91 incl btw (€ 680,09 ex btw). Dit was wel de laatste die ik toen bestelde en was begin 2025. Rond nov/dec 2024 kwam ik iets duurder uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:28

Dezelfde reden waarom ik de holo white skin van Dbrand heb gekozen. Altijd prima advies als de keuze te lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Voor mij de pro max blauw en air sky blue

Kan moeilijk beslissen en zal dan 1 van de 2 terugsturen. Wss zal ik de pro max houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
amphora schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:31:
[...]

Ja, maar dat vind ik een downgrade. Ik doe het niet voor het verschil in geld. De Air heeft bijv. geen ultragroothoeklens en valt dan direct af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Pufster schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:57:
[...]

Voor mij de pro max blauw en air sky blue

Kan moeilijk beslissen en zal dan 1 van de 2 terugsturen. Wss zal ik de pro max houden.
Gewoon allebei houden joh…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestseller
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:24
Ik heb besloten even te wachten: eerst kijken of het aluminium niet buigt. En of de aluminium cameralenzen niet te gevoelig zijn voor beschadigingen. Voorheen waren deze van staal.

En dan ga ik hem in the USA kopen ipv de extra batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20:14
Ik ben van plan dit jaar de 17 Pro aan te schaffen, maar ik twijfel of ik na zoveel jaren een Pro Max gewend te zijn, kan wennen aan het kleinere formaat van de Pro. Zijn er hier mensen die na lange tijd een Pro Max te hebben gebruikt, zijn overgestapt op de Pro? Zo ja, hoe vonden jullie dat? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online

Haha, mijn vrouw en kinderen verklaren me voor gek omdat ik een oranje telefoon ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Laatst online: 18:05

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik wacht ook nog even met de aanschaf totdat ik ze zelf heb gezien en in de handen heb gehad. Moet zeggen dat de IOS 26 beta de levensduur van de batterij van mijn 13 Pro aardig heeft opgerekt en die gaat nu weer makkelijk een dag mee. Wat dat betreft ben ik echt benieuwd wat de grotere batterijen gaan doen in de nieuwe iPhones.

De kans wordt vrij groot dat het een normale iPhone 17 in het zwart, blauw of groen wordt. Met het prijsverschil ten opzichte van de Pro heb ik er ook al praktisch een nieuwe Apple Watch Series 11 bij. Stiekem hoop ik mijn vrouw ook nog te overtuigen dat ze die Pro niet nodig heeft en prima met een normale uit de voeten kan :p.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bestseller schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:02:
Ik heb besloten even te wachten: eerst kijken of het aluminium niet buigt. En of de aluminium cameralenzen niet te gevoelig zijn voor beschadigingen. Voorheen waren deze van staal.
Buigen :? Het is nu een unibody... en mbt de lenzen hoop ik dat ook maar de normale iPhone reeks heeft al jaren aluminium lensbescherming, volgens mij gaat dat goed?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:33
TNSN schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 07:04:
[...]

Ik denk dat reguliere 17 is afgevallen, dus of een zwarte iPhone Air of ik doe het nog een jaartje met mijn 15 Pro :)
Kan niet kiezen pfff of nog een jaartje door met mijn 15 pro of upgraden naar 17 / pro

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:20
deurklinkje schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:14:
[...]

Kan niet kiezen pfff of nog een jaartje door met mijn 15 pro of upgraden naar 17 / pro
Prijs/kwaliteit verhouding zou de reguliere 17 het beste zijn, dat is overall de winnaar dit jaar denk ik. Maar om van een Pro naar een niet Pro stoort me op de een of andere manier een beetje :9
Ik ben meer van de looks en feel dan van de specs, dus de Pro valt af vanwege het gewicht. Vorig jaar mijn 16 Pro na 4 maanden weer verkocht en opnieuw een 15 Pro gekocht.

De Air is een keer wat anders en als de batterij gelijk is aan de 15 Pro of 16 Pro ben ik dik tevreden. :)
Ik beslis om 14:00 wel wat ik doe haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:01

_Christiaan_

Master of SOG

Gisteren door een collega erop gewezen dat hij liever wacht tot de iPhone 18, omdat die grote veranderingen zou hebben. https://www.macrumors.com/roundup/iphone-18/

Zijn er meerdere die met dit dilemma zitten? Zou toch een beetje zonde zijn om dit jaar de trekker over te halen op een iPhone 17, en dat er volgend jaar eindelijk weer een grote vernieuwing in zit.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:03
Ik sla dit jaar over en ga nog even door met m'n 14 Pro. Ik denk dat iOS 26 al een hele mooie upgrade zal zijn en dus spaar ik maar een jaartje door. Ik hoop dan wel dat ze met meer kleuren komen want die drie kleuren nu spreken mij totaal niet aan...

Succes aan allen die vanmiddag in de rij staan :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkaz
  • Laatst online: 16:02

Melkaz

Melkazar

Voor de presentatie ging ik voor de Pro, na de presentatie ga ik voor de 17 non pro.

Reden, ik kom nu van een Iphone 13 Pro af waar de batterij flink afgetakeld is maar nog niet rampzalig. Maar de oplaadpoort is al jaartje een beetje gaar. Niet handig met carplay, een dikke drempel en hij disconnect weer. Voor mijn zoon geen probleem, die neemt hem over en gaat lekker wireless opladen.

Waarom dan de reguliere? Mijn belangrijkste eis is 120 hz scherm. Lidar scanner gebruik ik zelden en zit ook op mijn Ipad Pro en de pro max van mijn vrouw. De telelens heb ik even over getwijfeld of ik die wil opgeven maar als ik heel kritisch ben doe ik daar bijzonder weinig mee.

Dus dan ga ik liever voor een prijs onder de 1000 euro en een lichtere telefoon. Ik denk niet dat ik de Pro CPU/GPU en 4Gb memory verschil zou merken in dagelijks gebruik.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:22
De oranje Pro max 256gb

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
_Christiaan_ schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:22:
Gisteren door een collega erop gewezen dat hij liever wacht tot de iPhone 18, omdat die grote veranderingen zou hebben. https://www.macrumors.com/roundup/iphone-18/

Zijn er meerdere die met dit dilemma zitten? Zou toch een beetje zonde zijn om dit jaar de trekker over te halen op een iPhone 17, en dat er volgend jaar eindelijk weer een grote vernieuwing in zit.
😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deurklinkje
TNSN schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:18:
[...]

Prijs/kwaliteit verhouding zou de reguliere 17 het beste zijn, dat is overall de winnaar dit jaar denk ik. Maar om van een Pro naar een niet Pro stoort me op de een of andere manier een beetje :9
Ik ben meer van de looks en feel dan van de specs, dus de Pro valt af vanwege het gewicht. Vorig jaar mijn 16 Pro na 4 maanden weer verkocht en opnieuw een 15 Pro gekocht.

De Air is een keer wat anders en als de batterij gelijk is aan de 15 Pro of 16 Pro ben ik dik tevreden. :)
Ik beslis om 14:00 wel wat ik doe haha
Mijn idee was ook om voor de base te gaan, de 15 pro is mijn eerste pro phone maar krijg dan fomo naar de camera’s .

Oef om 14:00 beslissen Poah living on the edge

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deurklinkje

Dat zegt ie straks met de iPhone 18 ook de, de 19 wordt nog beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
deurklinkje schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:34:
[...]

Dat zegt ie straks met de iPhone 18 ook de, de 19 wordt nog beter
Ik hoor dat bij de 20 pas echt grote dingen gaan gebeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:40
Cariernb schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:04:
Ik ben van plan dit jaar de 17 Pro aan te schaffen, maar ik twijfel of ik na zoveel jaren een Pro Max gewend te zijn, kan wennen aan het kleinere formaat van de Pro. Zijn er hier mensen die na lange tijd een Pro Max te hebben gebruikt, zijn overgestapt op de Pro? Zo ja, hoe vonden jullie dat? :)
Herken helemaal jouw dilemma. Zelf heb ik een 13 Pro Max op dit moment en mijn vrouw een 15 Pro. Ik vind de kleinere form factor ook veel prettiger, zeker wanneer je de telefoon in je broekzak of jaszak hebt. Tegelijkertijd gebruik ik de telefoon ook veel thuis op de bank bijvoorbeeld en dan is het grotere scherm toch wel erg prettig. Maar inmiddels heeft de Pro een 6,3inch scherm dus kruipt het al richting de 13 PM die ik nu heb. Ik wacht nog even en ga wel een keer langs in de Apple Store…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Redondo1982 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:11:
[...]

Inderdaad! Hetzelfde geldt voor het basismodel. Die kan je na een tijdje met gemak tussen de €500-€600 krijgen. iPhone 16 heeft dit jaar zelfs regelmatig rond de €400-€450 gezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:20
Uniciteit schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:04:
[...]

Inderdaad! Hetzelfde geldt voor het basismodel. Die kan je na een tijdje met gemak tussen de €500-€600 krijgen. iPhone 16 heeft dit jaar zelfs regelmatig rond de €400-€450 gezeten.
knap wel...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUZiySKRZ7cBGoiQCUNS5HasW-Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OC8wK1TtWoSUCApK52HrCsin.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Het ging over mobiel.nl? ;) Die site waar je abonnementen afsluit en tegelijk een telefoon kan kopen? ;) Je krijgt altijd korting, ook rechtstreeks bij Odido, KPN of Vodafone, en met een reseller ertussen (zoals Mobiel.nl of Belsimpel.nl) nog meer.

Als je vandaag bij een van de providers bestelt krijg je ook sowieso al een euro of honderd korting, als het al niet meer is. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Uniciteit op 12-09-2025 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik ga na 12 jaar mn traditie doorbreken... twijfel elk jaar weer en dit jaar is de twijfel groter dan de hebberigheid... mss word ik oud :9
Hij is niet genoeg gegroeid aan me de laatste weken, de upgrade marginaal, zoals zoveel jaren.... eerst maar eens real live testen zien en lezen....
wel van gewone watch naar ultra 3 gegaan... ff kieke of ik dat wat vind.

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Ik wacht op de 20 schijnt dat die nog beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:28

De helft van deze punten noemden ze vorig jaar ook voor de 17 😂 Hoe verder de jaren verstrijken, hoe meer kans dat het eindelijk gaat gebeuren. Voor mij persoonlijk is de overstap van de 13PM naar de 17PM meer dan voldoende, heb geen seconde gedacht om nog te wachten op een 18. Want dan kan je ook wachten op de 19/20 in 2027, dan bestaat de iPhone immers 20 jaar en komen de “echte veranderingen” zoals met de X 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:18
Uniciteit schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:10:
[...]

Het ging over mobiel.nl? ;) Die site waar je abonnementen afsluit en tegelijk een telefoon kan kopen? ;) Je krijgt altijd korting, ook rechtstreeks bij Odido, KPN of Vodafone, en met een reseller ertussen (zoals Mobiel.nl of Belsimpel.nl) nog meer.

Als je vandaag bij een van de providers bestelt krijg je ook sowieso al een euro of honderd korting, als het al niet meer is. ;)
Krijg je via mobiel.nl of belsimpel.nl meer korting dan direct bij de provider? Op de toestelprijs of op de abonnementsprijs?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ja nu moet ik wel voor de blauwe gaan! Eiffel 65 op de radio... :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Uniciteit schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:10:
[...]

Sommigen blijven maar half lezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Micheeels schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:42:
[...]

Krijg je via mobiel.nl of belsimpel.nl meer korting dan direct bij de provider? Op de toestelprijs of op de abonnementsprijs?
Zeker, meestal wel. Tevens ook veel beter inzichtelijk wanneer je hem geleverd krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
JB schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:44:
MAAR, Orange Cat Music heeft een remix op Youtube geplaatst.... en nu?

8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2fgtzQOI7dffBW2_TflYW36xds=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/V02xThtfh5Be5GjefjtKWcOx.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
JB schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:44:
Haha, heerlijk old time sake! Nu kies ik ook voor blauw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:22
Ik twijfel om van mijn iPhone 15 Pro naar een iPhone 17 Pro te gaan. Normaal switch ik vaak om de 2 jaar. Maar heel eerlijk zie ik voor mijn use case bijzonder weinig reden om over te stappen.

Ik gebruik alleen de main camera op de iPhone 15 Pro. Die is nagenoeg nog steeds hetzelfde. Betere battery life is natuurlijk prima, maar ik heb nu ook nog steeds 89% battery health over op mijn 2 jaar oude telefoon.

Ik laat het nog even bezinken en wellicht wat reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ricktachtig schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:49:
Ik twijfel om van mijn iPhone 15 Pro naar een iPhone 17 Pro te gaan. Normaal switch ik vaak om de 2 jaar. Maar heel eerlijk zie ik voor mijn use case bijzonder weinig reden om over te stappen.

Ik gebruik alleen de main camera op de iPhone 15 Pro. Die is nagenoeg nog steeds hetzelfde. Betere battery life is natuurlijk prima, maar ik heb nu ook nog steeds 89% battery health over op mijn 2 jaar oude telefoon.

Ja, is lastig. De 15 Pro was en is een top foon. Vooral in natural...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:03
Drie moeilijke kleuren voor de Pro, Wordt bij mij Silver White Max. Die zal wat makkelijker verkopen volgend jaar als Orange... Of over twee jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:53

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

ik doe dit al 4 jaar na ervoor om het jaar een nieuwe te halen. Er zijn gewoon geen grote veranderingen meer. Het verschil tussen mijn 13 pro max en de 17 vind ik erg klein. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat de komende jaren significant veranderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00

MazeWing

The plot thickens...

Ik word altijd zo moe van dit soort collega’s/mensen. Ze hebben iets op internet gelezen of een youtube short gezien en nemen het dan meteen voor waar aan. Het begrip “rumors” is ze volledig onbekend en ga je doorvragen dan kijken ze je stompzinnig aan.

De gewone 17 heeft dit jaar flink wat upgrades gekregen die jaren lang enkel op de pro zaten. Ga er maar vanuit dat de non pro de komende jaren maar weer kleine upgrades krijgt. De air is waar de grootste vernieuwingen in gaan zitten de komende jaren en de pro wordt het werkpaard met de grootste power en beste camera’s, etc.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Apple Store is offline, lekker op tijd, houden we van :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het gaat in het Air topic over de oranje kleur. Maar de Air is helemaal niet oranje. Dan hier maar even verder. Het oranje van de iPhone 17 Pro's doet me denken aan het Star Wars hotel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pWTwIU4n1zeX-1McbEekhhSU1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KtYblrFoLVbEpGxnDs6HggdM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57QJhhmHatJMjlFrvcaPyAvWJFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vI19QtXp8u0aTeSwxFiLmllq.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje retro-futuristische-sciencefiction-vibe.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:37
Jaymone schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 11:18:
Apple Store is offline, lekker op tijd, houden we van :)
Al sinds 9.00. ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

"Oh wat een jaar!" vibes krijg ik bij dat oranje. Daar ben ik te snel op uitgekeken :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
Mog schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 11:25:
Het gaat in het Air topic over de oranje kleur. Maar de Air is helemaal niet oranje. Dan hier maar even verder.
Ook mijn fout, dus hier ook even de Dutch Edition:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ayPAkqjQCnFOluUcxyioJin08Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dAmeHphm8mFgOIpkJVI1Ejz5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21:30
JB schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 11:27:
"Oh wat een jaar!" vibes krijg ik bij dat oranje. Daar ben ik te snel op uitgekeken :)
Volgend jaar meteen een reden om te upgraden naar de 18 Pro, ik zie het probleem niet :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Zo. Ik ben dit jaar weer van de partij. We gaan voor een 17 Pro Max, 256 GB Zilver. Het is tot nu toe ieder jaar wel gelukt, dus ik heb goede hoop. Maar het blijft spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:03
Hier ook tijd voor een ‘verplichte’ upgrade :+
Ik had in februari 2024 de 15 pro gekozen samen met een Odido recycle deal. Dan heb je aan het eind van je contract de keuze, of de telefoon houden en in mijn geval €372 betalen, of de telefoon inleveren en niets betalen.
En bij het aangaan van het contract hoefde je dus €372 minder te betalen.
Toen had ik het idee om iedere 2 jaar op die manier een recycle deal te doen, en op die manier steeds ‘goedkoop’ een telefoon te regelen.

Ondertussen heeft Odido die optie niet meer (en andere providers naar mijn idee ook niet), en ik vind het zonde om nu nog €372 te betalen om m’n 15 pro te behouden.

Dus laatst besloten om voor de 17 te gaan, maar nog geen flauw idee welke… of de normale 17 in het zwart, of de 17 pro in oranje (eindelijk eens een gedurfde kleur van Apple!) of de air. Ik wacht eerst nog even de reviews af, en ik wil ze even in het echt bewonderen voordat ik de knoop doorhak, gelukkig heb ik nog tot en met februari om de keuze te maken.
Ik kan de 15 ook houden/betalen en dan alsnog voor meer verkopen… keuzes keuzes…

[ Voor 3% gewijzigd door Remy!!!! op 12-09-2025 11:37 ]

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:47
Hier moet een iPhone 13 vervangen worden al een tijdje aan te klapperen is.
Twijfel is nog even tussen de iPhone 16 pro Max, en de 17 pro Max.

Als ik het zo zie kost de 16 pro max (256gb) € 1.286,00, en de 17 pro max staat bij apple op € 1.479,00.

Dat verschil is 'maar' 193 euro. Daarvoor heb ik wel de laatste versie met alle laatste zaken. Vind ik een nobrainer dan, want een groot bedrag uitgeven moet ik toch.

Als het verschil 400 euro was geweest of meer was het een ander verhaal maar dit verschil "valt erg mee".

Met de air ben ik bang dat de dunheid ten koste gaat van de batterij, en de "wensen" tov de huidige 13 zijn groter scherm en betere camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Het blijft bijzonder dat er dit jaar geen zwart model is, zeker aangezien het een Pro is en deze kleur het meest werd verkocht (volgens mij). Dit zal toch tegen het zere been zijn in de zakelijke markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:21
Redondo1982 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 11:36:
Het blijft bijzonder dat er dit jaar geen zwart model is, zeker aangezien het een Pro is en deze kleur het meest werd verkocht (volgens mij). Dit zal toch tegen het zere been zijn in de zakelijke markt.
Ik denk dat de zakelijke markt sowieso al minder naar de Pro's keken, maar eerder gewoon naar de reguliere modellen sinds het onderscheid er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Die zakelijkheid is nu bij de Air te vinden en vind ik persoonlijk ook voor zakelijk gebruik beter passen dan de Pro, ook met de oude kleuren. Bellen/mailtje etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:23
Ricktachtig schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:49:

In hetzelfde schuitje. Ik zit zelf met een 15 Pro 128 GB model (waarvan na 2j momenteel 90 GB in gebruik, icm met iCloud+).

Als je ze vergelijkt kom ik op het volgende uit:
  • Meer storage (toch in mijn geval)
  • Meer RAM
  • Beter (helderder) en iets groter scherm
  • Grotere accu
  • Algemene performance gains
  • Ceramic Shield2 (irrelevant voor mij want ik ben geen barbaar en gebruik gewoon een screen protector :+ )
Het is balanceren tussen "nog goed genoeg" en je huidige model te lang bijhouden waardoor de herverkoopwaarde verder zakt. Ik denk dat 2 generaties wel een beetje de sweet spot is. Via mijn werkgever kan ik hem ook vrij voordelig aankopen dus ik ga denk ik wel voor de 17 Pro gaan.

Misschien zelfs voor de Pro Max waardoor je nog een iets grotere accu (en uiteraard groter scherm) krijgt, al moet ik eerst nog een keertje langs een Apple winkel om de Pro Max fysiek vast te houden want ik vrees dat die toch iets te lomp gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zakelijk een Air klinkt wel goed :+ De 13 Mini heeft nog lightning :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Cardwizard schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 11:38:
[...]

Die zakelijkheid is nu bij de Air te vinden en vind ik persoonlijk ook voor zakelijk gebruik beter passen dan de Pro, ook met de oude kleuren. Bellen/mailtje etc
Persoonlijk vind ik de 17 meer bij zakelijk passen, doet wat het doen moet en niet meer dan dat voor een mooi prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindCtrller
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:04
Redondo1982 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:47:
[...]

Zeker, meestal wel. Tevens ook veel beter inzichtelijk wanneer je hem geleverd krijgt.
Hmm.. ik wil de 17 pro 512gb gaan kopen. Voorheen deed ik dit rechtstreeks bij KPN (met sim only verlenging), en was dit altijd goedkoper dan via apple/coolblue/etc. Maar het is dus nog goedkoper via belsimpel/mobiel.nl?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jaymone schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 11:39:
[...]

Persoonlijk vind ik de 17 meer bij zakelijk passen, doet wat het doen moet en niet meer dan dat voor een mooi prijsje.
Eens, ruim voldoende en betere (zakelijke) specs dan een Air :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb een interview gekeken met een paar Apple executives over de kleuren van de Pro. Ze hebben drie categorieën: veilig (zilver), evenwichtig (blauw) en gedurfd (oranje). Ik denk dat de zakelijke markt tussen veilig en evenwichtig gaat kiezen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.