Volgens de specs krijgt de 17 ook gewoon een dual sim optie (nano en e-sim):Ottr schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:03:
[...]
Bij de 17 pro modellen is duo nano en e-sim wel mogelijk.
https://www.apple.com/nl/iphone-17/specs/
Volgens de specs krijgt de 17 ook gewoon een dual sim optie (nano en e-sim):Ottr schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:03:
[...]
Bij de 17 pro modellen is duo nano en e-sim wel mogelijk.
In Hong Kong (en China) worden alleen iPhones verkocht met dual sim tray en onder meer ZONDER esim ondersteuning. Ook niet via resellers. Dit is opgelegd door de overheid.alienfruit schreef op woensdag 10 september 2025 @ 01:21:
Ja, in Hong Kong is het basismodel van de iPhone 17 Pro omgerekend 1038euro. Ik overweeg om voor de iPhone 17 te gaan maar eigenlijk werkt mijn iPhone 14 Pro nog prima. Misschien leuk om de iPhone 17 te hebben voor live vertalingen. Zal vast beter zijn dan mijn eigen Chinees vertalingen :>>
Het is vooral de "extra" ruimte zodat je de telefoon niet hoeft te draaien om te wisselen van portrait/landscape. Enkel wanneer je een vierkante foto maakt zal de resolutie de volledige 18MP zijn.Moris schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:21:
De 18MP frontcamera met vierkante verhouding 4:4 is ook maar een beperkte upgrade. Van zodra je de foto verticaal of horizontaal cropt naar 2:3 of 3:4. Blijft er geen 18MP foto meer over.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dit zeiden ze bij de 16 Pro Max ook, maar had hem daardoor pas in november.
[ Voor 29% gewijzigd door CerandoX.nl op 10-09-2025 08:25 ]
Twee e-sims tegelijk is met de iPhone 13 geïntroduceerd. Zou ook raar zijn als het niet kon, gezien de e-sim only toestellen in de VS.Of-Aaargh schreef op woensdag 10 september 2025 @ 07:36:
[...]
Jawel, e-sim blijft beschikbaar in Europa. Het verschil is dat wij in Europa gelukkig ook dit jaar de fysieke sim houden. Het is niet echt des Apple, de klant keuzes geven, maar dankzij de EU kan iedereen nog steeds kiezen: nanosim of e-sim. Ik zou niet zonder simkaart kunnen, want duo-sim is niet mogelijk met e-sim.
Oké, ik bijt. Welke grote updates? Komende van de 13 PM zie ik weinig redenen om te upgraden naar een 17 Pro. De enige echte reden zou de batterij zijn. Wat mis ik dat een onmisbaar goede upgrade zou zijn?CerandoX.nl schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:23:
[...]
Begrijp ook niet waarom deze grote upgrades dit jaar zo afgedaan worden als niet significant. Voornamelijk omdat ze het design lelijk vinden of de keuze voor aluminium liever niet hadden gezien.
Orange is the new black
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Je bijt?Flying schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:32:
[...]
Oké, ik bijt. Welke grote updates? Komende van de 13 PM zie ik weinig redenen om te upgraden naar een 17 Pro. De enige echte reden zou de batterij zijn. Wat mis ik dat een onmisbaar goede upgrade zou zijn?
In de Keynote werd verteld dat versies zonder fysieke sim, een heel iets grotere accu hebben. Ja dusCerandoX.nl schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:29:
Maar in de geruchten zou de nano sim ten koste van de batterij gaan. Is dit het geval?
[ Voor 19% gewijzigd door BobB op 10-09-2025 08:53 ]
Heb de Keynote gezien en dat ging specifiek over de Air, die helemaal geen nano sim krijgt.BobB schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:52:
[...]
In de Keynote werd verteld dat versies zonder fysieke sim, een heel iets grotere accu hebben. Ja dus
Ik zou graag het model juist hebben zonder fysieke simkaart en daardoor een grotere batterij in het toestel hebben. Heel jammer dat wij die optie niet kunnen kiezen.Of-Aaargh schreef op woensdag 10 september 2025 @ 07:36:
[...]
Jawel, e-sim blijft beschikbaar in Europa. Het verschil is dat wij in Europa gelukkig ook dit jaar de fysieke sim houden. Het is niet echt des Apple, de klant keuzes geven, maar dankzij de EU kan iedereen nog steeds kiezen: nanosim of e-sim. Ik zou niet zonder simkaart kunnen, want duo-sim is niet mogelijk met e-sim.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Je kunt tijdsloten reserveren voor ophalen in de Applewinkels op die dagen.detim schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:00:
Ik ga 23 september op vakantie en zou het liefst dan de 17 pro max en airpods pro 3 meenemen.
Als ik ze pre order de 12e kan ik ze dan de 19e of 20e ergens bij een mediamarkt of apple store ophalen? Of kan pre order puur voor verzending normaal gezien?
Welke grote updates vind jij tof dan? Hier primair de 8x zoom maar baal wel van de alu ipv titaniumCerandoX.nl schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:23:
[...]
Begrijp ook niet waarom deze grote upgrades dit jaar zo afgedaan worden als niet significant. Voornamelijk omdat ze het design lelijk vinden of de keuze voor aluminium liever niet hadden gezien.
Mijn boefje is liev!
Zie mijn reactie hierboven. Reageerde al op iemand anders.JB schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:02:
[...]
Welke grote updates vind jij tof dan? Hier primair de 8x zoom maar baal wel van de alu ipv titanium
Dit is eigenlijk de spec sheet opsommen. Zo zal je elk jaar wel verbeteringen hebben.CerandoX.nl schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:52:
[...]
Je bijt?
Achtercamera: Triple 48MP-systeem (wide, ultrawide, telephoto)
Voorcamera: 24MP Center Stage, Dual Capture
Batterij: 5088mAh 40w, Qi2 2.2 25W
Scherm: 3000 nits met Ceramic Shield 2
Ram: 12GB
Soc: A19 Pro met Vapor Chamber koeling
Verbinding: Wifi 7, Bluetooth 6
Behuizing: Aluminium, fungeert als heatsink, Ceramic Shield 2 op achterkant.
Ik vind dit behoorlijke upgrades, misschien ben ik nog wat vergeten. Dat het voor jou geen goede upgrades zijn, prima. Wat hadden ze dan moeten doen om je tevreden te stellen?
Zo ken ik er meer van, de "gemiddelde consument" zou prima met een oude Nokia af kunnen. Ik stel voor om te stoppen met al die mobiele ontwikkelingenPufster schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:13:
[...]
Dit is eigenlijk de spec sheet opsommen. Zo zal je elk jaar wel verbeteringen hebben.
Meeste van die zaken heeft de gemiddelde consument geen weet van of zal je gewoon amper merken.
Vergeleken met andere jaren is dit een héél magere upgrade.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Kan me niet echt herinneren wat er de afgelopen jaren nou echt een significante upgrade was ten opzichte van andere modellen? Al jaren op het forum lijkt het sentiment te zijn dat de mensen vooral upgraden omdat ze het leuk vinden, niet omdat ze het nodig hebben. De 14/15/16 Pro lagen al ontzettend dicht bij elkaar.Pufster schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:13:
[...]
Dit is eigenlijk de spec sheet opsommen. Zo zal je elk jaar wel verbeteringen hebben.
Meeste van die zaken heeft de gemiddelde consument geen weet van of zal je gewoon amper merken.
Have you tried turning it off and on again?
Haters everywhere but I don’t really care
Reken er maar niet op…BigF25 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:22:
Geen zwart/space grey voor de Pro is een misser, wellicht komen ze met meer kleuren in een later stadium
Nee dat niet maar het is wel karig zo. Zwart is er altijd geweest, waarom nu niet meer? Niet omdat het niet kan, de reguliere 17 heeft ook zwart in alu.
Ik snap ook echt niet waarom er niet gewoon een zwarte/spacegrey iPhone 17 Pro/Pro Max is uitgekomen. Het zijn altijd 4 kleuren geweestBigF25 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:33:
[...]
Nee dat niet maar het is wel karig zo. Zwart is er altijd geweest, waarom nu niet meer? Niet omdat het niet kan, de reguliere 17 heeft ook zwart in alu.
Sws downgrade naar alu, terwijl ze afgelopen jaren titanium flink hebben lopen promoten![]()
Nu maar de echte tests afwachten of het snel krast of niks uitmaakt, titanium houd het echt perfect uit
Als het je vooral om de camera te doen is:J.oris schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:06:
Had al langere tijd het idee om m'n iPhone 12 te upgraden naar een 17 Pro model omdat ik de telelens stiekem toch wel mis. Waar in voorgaande jaren nog wel wat meer verschil tussen de pro en reguliere modellen zat is dat dit jaar wel erg klein geworden, het prijsverschil vind ik dan vrij groot voor enkel de telelens. Twijfel...
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Ik zit ook aan de 16 pro te denken. Maar gaat een beetje tegen mijn gevoel in om 1 jaar oude hardware te kopen.TheFirepit schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:51:
Pfff, ze hebben het wel lastig gemaakt qua keuze. Had gehoopt op iets meer speciaals voor de 17 Pro of voor een wat lagere prijs. In tegenstelling tot veel vind ik het design van de Pro er wel leuk uitzien.
Na jaren Android wil ik weer de overstap maken naar Apple toe. Twijfel nu alleen wel heel erg tussen de normale 17, 17 Pro of toch maar voor een 16 Pro gaan. Qua specificaties zit er niet heel erg veel tussen en is er voor elk toestel wel wat te zeggen.
Gaat weer een hoofdpijn dossier worden dit...
uhmm van lightning naar USB-C ?Gr4mpyC3t schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:16:
[...]
Kan me niet echt herinneren wat er de afgelopen jaren nou echt een significante upgrade was ten opzichte van andere modellen? Al jaren op het forum lijkt het sentiment te zijn dat de mensen vooral upgraden omdat ze het leuk vinden, niet omdat ze het nodig hebben. De 14/15/16 Pro lagen al ontzettend dicht bij elkaar.
Alleen bij alu is de achterkant gewoon wit en niet in de kleur van de behuizing, echt jammer want bij blauw en oranje is het wel goed gelukt.matthijst schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:23:
Echt ruk dat er geen zwart is idd.
Denk dat ik die alu versie nu het mooist vind.
Ja - zie spec sheet: https://www.apple.com/nl/iphone-17-pro/specs/crazylegs schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:04:
Wellicht heb ik er overheen gelezen/het gemist, ik hoor/lees op verschillende plekken over het anti reflective scherm op de gewone iPhone 17.
Is dit ook aanwezig op de pro modellen?
Vingerafdrukbestendige, vetafstotende coating
Antireflectiecoating
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Gokje/redenering van mij: Dit jaar zijn de Pro-modellen wel heel duur (o.a. vanwege importtarieven) en om te voorkomen dat iedereen klaagt over de dure iPhones, is er een iPhone Air die nog wel enigszins betaalbaar is. Dan maak je zo’n iPhone Air extra aantrekkelijk door de ‘normale’ kleuren aan te bieden en maak je de Pro-modellen nog net wat exotischer. De klanten die dat mooi vinden kopen een Pro dan toch wel. Ik schrijf het wat kort door de bocht op, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.BigF25 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:33:
[...]
Sws downgrade naar alu, terwijl ze afgelopen jaren titanium flink hebben lopen promoten![]()
Nu maar de echte tests afwachten of het snel krast of niks uitmaakt, titanium houd het echt perfect uit
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Ik ben al een tijd uit de loop qua iPhones uit de US, maar hoe zit het anno 2025 met garantie wanneer je dat ding in NL gebruikt? En nog belangrijker: wérkt dat US-ding hetzelfde als een in NL verkochte iPhone (zo niet, wat zijn de verschillen?)Rivanov schreef op woensdag 10 september 2025 @ 00:10:
Tempting.. iPhone 17 Pro
Ben vrijdag de 19e in Vancouver (Canada) en zaterdag de 20e terug in Washington State (USA)
Canada: € 1105 ( $ 1599 + $ 192 = $ 1791)
USA: € 1000 ( $ 1099 + $ 72 = $ 1171)
Vancouver sales tax 12%
Washington State sales tax 6.5%
Moraalridder reacties mogen achterwege gelaten worden.
/edit: zie nu dat Seattle een 10.35% sales tax hanteert.
Komt de 17 Pro op $ 1.213 wat neerkomt op € 1.036,-
[ Voor 6% gewijzigd door pvee op 10-09-2025 10:45 ]
Mja, misschien dat t in t echt wel grijzig is.TNSN schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:06:
[...]
Alleen bij alu is de achterkant gewoon wit en niet in de kleur van de behuizing, echt jammer want bij blauw en oranje is het wel goed gelukt.
[ Voor 38% gewijzigd door syltheboy op 10-09-2025 11:24 ]
En de 13 Pro Max dan? Die heb ik maar kom wel exht op een punt dat hij aan vervanging toe is. Ook is 128GB te weinig voor mij. Nou maak ik veel fotos/videos van onze kleine man. Maar de kleuren, ughPepper92 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:47:
[...]
Als het je vooral om de camera te doen is:
Vanaf de iphone 14 pro en de 15 niet-pro heeft de standaard camera echt een enorme sprong gemaakt. Ik heb de 14 pro en de gemiddelde foto daarvan kan ik prima afdrukken in een fotoboek. Dat is met de iPhone 11 en 12 echt minder.
Ik blijf nog een jaartje bij de 14 pro, maar vanaf de 12 is de camera dus echt een geweldige upgrade. Maar dat geldt dus ook voor de gewone 17. Als je tevreden bent met de huidige kwaliteit foto’s, kan je met de 17 waarschijnlijk prima 2-4x zoomen zonder dat je mindere kwaliteit hebt tov wat je nu hebt
Volgens mij betekend dat alleen dat je er teveel naar kijktGranaatappel schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:29:
Betrap mij erop hoe meer ik foto’s en filmpjes van de blauwe 17 Pro (max) zie hoe mooier ik hem vind worden. De zilvere heeft als enige echt een geplakte witte sticker op de achterkant voor mijn beleving. Daar waar blauw en oranje dat gewoon niet hebben.
Hier ook een 15 Pro en twijfel of ik een 17 Pro het wel waard vind.DonRoger schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:27:
Hmmm, ik had mijn 15 Pro destijds via de recycle-deal bij Odido gehaald, dus die lever ik waarschijnlijk weer in. Twijfel nu echt tussen de 17 en de 17 Pro. Ik vraag me af of ik die telelens wel echt ga missen, terwijl je qua batterij sowieso flink vooruitgaat. Die extra €360 voor alleen een telelens, 4GB extra RAM, vapor chamber en een iets betere chip… weet niet of ik dat het waard vind. Benieuwd of er meer mensen van de 15 Pro naar het 17 base model overstappen.
En dan? Daar ophalen? Want apple zelf verstuurd volgens mij alleen binnen de regio waar de webshop op is ingesteld.doodleman schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:57:
Misschien interessant?
In zwitserland is de BTW (vat) - (8.1%)een stuk lager..
en er geld een 2 jaar garantie vanuit de overheid opgedrongen naar retailers.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
[ Voor 57% gewijzigd door Wout010 op 10-09-2025 12:09 ]
- New HampshireWout010 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:07:
Voor de mensen die in Amerika gaan kopen. In Oregon is helemaal geen sales tax. Dat scheelt toch weer. Er zijn nog meer staten waar geen sales tax is maar die weet ik zo niet.
Wat een onzin, je krijgt niet ieder jaar een RAM upgrade (hoe lang was het al 8GB), zo een grotere camera upgrade, cooling update, design update etcPufster schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:13:
[...]
Was er nog een Plus model geweest had ik die gekocht komende van 15 pro max. Ik vind het vervelend om terug naar een kleiner scherm te gaan. De andere hardware was wel ok voor mij.firecaps30 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:01:
[...]
Hier ook een 15 Pro en twijfel of ik een 17 Pro het wel waard vind.
Snap ik hoor, niet vergeten: je kunt nu heel overtuigend zeggen dat je lid bent van het Koninklijk Huis. Geloven je meteen.NLjorn schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:27:
Twijfel echt tussen de oranje en de zilveren 17 Pro Max. Ze maken het wel heel lastig dit jaar, de oranje roept mij wel heel erg
[ Voor 3% gewijzigd door Bimbel op 10-09-2025 12:32 ]
Haha ja exact. Kom zelf van een 16 PM Naturel titanium af. Vind de oranje best mooi maar weet niet of dat over een tijdje nog steeds zo is.Bimbel schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:32:
[...]
Snap ik hoor, niet vergeten: je kunt nu heel overtuigend zeggen dat je lid bent van het Koninklijk Huis. Geloven je meteen.
Mooier? Nee, zeker niet, maar ook niet lelijk. Bredere camera bump stoort me in ieder geval totaal niet. Alleen dat grote afgeronde vlak daaronder snap ik niet, gewoon egaal houden was wel mooier geweest.Saven schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:44:
Vinden de meesten hier de 17 Pro echt mooier dan de voorgaande modellen? Kan het me bijna niet voorstellen, maar verbaas me erover dat er relatief weinig wordt geklaagd. Design wise voelt het echt 10 stappen terug, alsof het een goedkope Chinese telefoon isZiet er imo echt niet uit. Mja. Goede persoonlijke reden om niet te upgraden van een 16 Pro, anders had ik het graag gedaan
Nee, zeker niet mooier. Ik ga waarschijnlijk een 16 Pro Max kopen, komende vanaf een 15 Pro. Zonde dat ze afgestapt zijn van titanium, vooral de kleuren. De nieuwe kleuren vind ik niks, het hele design vind ik een achteruitgang.Saven schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:44:
Vinden de meesten hier de 17 Pro echt mooier dan de voorgaande modellen? Kan het me bijna niet voorstellen, maar verbaas me erover dat er relatief weinig wordt geklaagd. Design wise voelt het echt 10 stappen terug, alsof het een goedkope Chinese telefoon isZiet er imo echt niet uit. Mja. Goede persoonlijke reden om niet te upgraden van een 16 Pro, anders had ik het graag gedaan
Waarom niet de 15 houden en één jaar aankijken?MarcelF1 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:53:
[...]
Nee, zeker niet mooier. Ik ga waarschijnlijk een 16 Pro Max kopen, komende vanaf een 15 Pro. Zonde dat ze afgestapt zijn van titanium, vooral de kleuren. De nieuwe kleuren vind ik niks, het hele design vind ik een achteruitgang.
Jammer, hopelijk over 2 jaar weer een wat mooier design.
Goed punt, ik wil een keer groter proberen en wachtte op de 17 Pro. En hier in huis schuift de 15 dan door.amphora schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:54:
[...]
Waarom niet de 15 houden en één jaar aankijken?
Daar lijkt het wel op ja... Hoe heeft Tim Cook dit design voor de Pro ooit goedgekeurd? Zou hij zijn neefje hebben gevraagd als ontwerper of zoMazeWing schreef op woensdag 10 september 2025 @ 06:49:
[...]
De designers hebben aan de Air gewerkt dit jaar en de mensen met verstand aan de normale 17. De 4 overgebleven stagiaires hebben de pro voor hun rekening genomen.
Ah ja, ik vond dat mijn 16 Pro wel vaak warm werd met bepaalde dingen. Straks met Liquid Glass kan ik het mij voorstellen dat die dingen nog warmer gaan worden vanwege het intensievere UI. Dan is een vapor chamber altijd welkom imoSaven schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:51:
[...]
Volgens mij spelen de meeste volwassenen geen 3d games op hun telefoonDus totaal onnodige toevoeging wat mij betreft. Betere chip is gewoon standaard doorontwikkeling.
[ Voor 61% gewijzigd door Lynix op 10-09-2025 13:04 ]
Je vroeg of er significante upgrades zijn geweest...Ja die zijn er, al ziet de gemiddelde gebruiker dit niet. dit is er 1 van wat wel degelijk een aanpassing EN verbetering isGr4mpyC3t schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:27:
[...]
Is dat echt een unique selling point geweest voor jou? Het is mijns inziens super prettig dat iedere oplader nu geschikt is om een iPhone mee op te laden, maar voor die tijd was het met lightning ook prima te doen.
When nothing goes right, go left
Idem! Grootste issue met de non pro is opgelost eindelijk geen 60hz scherm meer. Ga van de 13 pro naar de 17. Voor mijn usercase is de 17 pro overkill.Smoonshine schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:39:
Ik zat te denken om mijn 13 Pro te upgraden naar een 17 Pro, maar eigenlijk neig ik steeds meer naar de normale 17. Het grootste pijnpunt (het beeldscherm) is opgelost en die paar zoom-opties die de Pro-camera extra biedt zijn me het extra geld eigenlijk niet waard.
Volgende week eerst zelf maar eens in de winkel bekijken voor ik de knoop doorhak.
Geen idee, maar waarschijnlijk is Steve Jobs aan het ronddraaien in z'n graf....Saven schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:57:
[...]
Daar lijkt het wel op ja... Hoe heeft Tim Cook dit design voor de Pro ooit goedgekeurd? Zou hij zijn neefje hebben gevraagd als ontwerper of zo
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
[ Voor 80% gewijzigd door Bestseller op 10-09-2025 19:40 ]
Ryzen 7800X3D / Asus Rog Strix 4080 OC White / Asus Rog Strix X670E-A / IPhone 15PM / LG G4 65” / PS5 Pro /
Ik wacht er in ieder geval niet op maar dit is wel vaker gebeurd toch? De 11Pro en ook de 13-reeks kwam met een nieuwe kleur in later stadium? Zeker nu het echt als een afgeragde 17Pro release voelt...
Mijn boefje is liev!
Het enige nadeel vind ik dan weer dat ik de kleuren van de normale dit jaar niet zo mooi vind. Wellicht maar gewoon een zwarte nemen of die blauwe. Maar mijn 13 Pro is ook al blauwOdysseus87 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:13:
[...]
Idem! Grootste issue met de non pro is opgelost eindelijk geen 60hz scherm meer. Ga van de 13 pro naar de 17. Voor mijn usercase is de 17 pro overkill.
uhm...
Ik ga denk ik voor oranje, zit nu ook te twijfelen over het hoesje ja. Toch maar eens Apple Care afsluiten?Gery schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:36:
Wie voor het oranje gaat: gaan jullie hem dan zonder hoesje gebruiken?
Een felle kleur is leuk maar hem dan in een hoesje verstoppen doet daar dan wat afbreuk aan.
Maar of ik deze nu zonder protectie zou willen gebruiken...
Hier ook zo'n tech-hoofd die dit moeilijk kan accepteren.Smoonshine schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:38:
[...]
Het enige nadeel vind ik dan weer dat ik de kleuren van de normale dit jaar niet zo mooi vind. Wellicht maar gewoon een zwarte nemen of die blauwe. Maar mijn 13 Pro is ook al blauw.
Mijn tech-hoofd vind het overigens nog wel moeilijk om te accepteren dat ik niet het topmodel neem.
Dit in combinatie met die crossbody strap geeft me wel echt 70’s tech vibes.GeorgeMichael schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:39:
[...]
Ik ga denk ik voor oranje, zit nu ook te twijfelen over het hoesje ja. Toch maar eens Apple Care afsluiten?
Of het Apple TechWoven hoesje misschien...
[Afbeelding]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Zit nu ook op 13 pro en wou naar de 17 pro. Maar prijsverschil met de gewone 17 is bijna niet verantwoordbaar. Alleen is in mijn hoofd van pro naar niet-pro een stap terug.Odysseus87 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:13:
[...]
Idem! Grootste issue met de non pro is opgelost eindelijk geen 60hz scherm meer. Ga van de 13 pro naar de 17. Voor mijn usercase is de 17 pro overkill.
Ik heb nog nooit een case gebruikt, dus yep! naked oranje iPhone it isGery schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:36:
Wie voor het oranje gaat: gaan jullie hem dan zonder hoesje gebruiken?
Een felle kleur is leuk maar hem dan in een hoesje verstoppen doet daar dan wat afbreuk aan.
Maar of ik deze nu zonder protectie zou willen gebruiken...
Dat durf ik niet aan voor een toestel van die prijs. Mijn gsm valt (bijna) nooit, maar je zal zien dat het dan binnen de week prijs isLynix schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:44:
[...]
Ik heb nog nooit een case gebruikt, dus yep! naked oranje iPhone it is
Dit dus. Mijn 13 pro ook al die jaren zonder hoesje gebruikt. Wil dit jaar eigenlijk ook upgraden, maar twijfel tussen de 17 en 17 pro (zoals wel meer mensen hierLynix schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:44:
[...]
Ik heb nog nooit een case gebruikt, dus yep! naked oranje iPhone it is
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
Alleen de hype vertegenwoordigd de Air een soort van. Zelfs de iPhone 17 heeft betere specs dan die Air los van de zogenaamde red flags. Enige wat ik zo lastig te verkroppen vind; wel van titanium...Dennisweb schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:48:
Aluminium ben ik niet wild van, want ik ben bang voor chipping. Maar dat is geen reden om voor een Air te gaan. Heb liever een toestel met erg goede camera’s en het grote scherm dan een 6,5 inch scherm, slechtere camera’s en een slechte speaker.
Mijn boefje is liev!
Dat laatste is niet echt de vraag natuurlijk. De camera's op de 17 zijn een stuk beter. Het enige dat je inlevert is de 3x zoom waar je 2x zoom voor terugkrijgt. Het enige is dat je bij de Pro ook nog 4x en 8x zoom erbij krijgt wat natuurlijk ook voor je vakantiekiekjes toch wel meer mogelijkheden geeft.Poekie Ayam schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:43:
[...]
Hier ook zo'n tech-hoofd die dit moeilijk kan accepteren.
Verder ga ik er met mijn 13 Pro op camera gebied op vooruit toch? ToCh!?
uhm...
Ik denk dat titanium ergens ook wel echt nodig is voor de Air. Dat is toch een stuk minder zacht en buigbaar materiaal dan aluminium.JB schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:48:
[...]
Alleen de hype vertegenwoordigd de Air een soort van. Zelfs de iPhone 17 heeft betere specs dan die Air los van de zogenaamde red flags. Enige wat ik zo lastig te verkroppen vind; wel van titanium...
maar wellicht is dat ook wel Apple's strategie om die dingen verkocht te krijgen? De Pro voelt nog steeds als een stap terug mbt materiaalgebruik. Ook qua kleuren is het niet overtuigend waardoor ik maar naar het blauw neig... Owee als er straks meer kleuren beschikbaar komen!
Komen we wel overheen, zolang dat aluminium maar in good-shape blijft... Ik heb altijd al een naked-iPhone, maar met dat aluminium + het gewicht van de 17Pro is het weer extra oppassen. Zacht materiaal + ik moet binnenkort alweer meermaals vliegen waarbij ik de 17Pro met goede bescherming in het bakje bij de security checks wil kunnen leggen. Zo'n volledig aluminium eiland lijkt me ook gevoelig voor beschadigingen...Uniciteit schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:03:
[...]
Ik denk dat titanium ergens ook wel echt nodig is voor de Air. Dat is toch een stuk minder zacht en buigbaar materiaal dan aluminium.
Voor de Pro’s zijn ze er denk ik achter gekomen dat titanium oprecht gewoon niet zo goed werkt (qua temperatuur). Vooral de 15 Pro werd echt heel snel warm bij zelfs licht gebruik en de 16 Pro ook zodra je een beetje goed begon te filmen. Zeker als dat dan ook nog ProRes werd of iets dergelijks.
Dat zal voor de Air misschien ook wel gelden, maar de doelgroep is daarbij wel anders.
Wat performance betreft vind ik aluminium wel prima te verdedigen. Juist ook omdat hun hele doelgroep content creators is.
Mijn boefje is liev!
Binnen een week nadat ik mijn 14 pro max uit het hoesje had gehaald viel die op de grond en was de hele achterkant kapot. Om te maken was iets van 600 euro dus maar zo gelaten. Toch maar weer een hoesje voor de 17Gery schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:46:
[...]
Dat durf ik niet aan voor een toestel van die prijs. Mijn gsm valt (bijna) nooit, maar je zal zien dat het dan binnen de week prijs is
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq