• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Ottr schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:03:
[...]

Bij de 17 pro modellen is duo nano en e-sim wel mogelijk.
Volgens de specs krijgt de 17 ook gewoon een dual sim optie (nano en e-sim):
https://www.apple.com/nl/iphone-17/specs/

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 19:36
alienfruit schreef op woensdag 10 september 2025 @ 01:21:
Ja, in Hong Kong is het basismodel van de iPhone 17 Pro omgerekend 1038euro. Ik overweeg om voor de iPhone 17 te gaan maar eigenlijk werkt mijn iPhone 14 Pro nog prima. Misschien leuk om de iPhone 17 te hebben voor live vertalingen. Zal vast beter zijn dan mijn eigen Chinees vertalingen :>>
In Hong Kong (en China) worden alleen iPhones verkocht met dual sim tray en onder meer ZONDER esim ondersteuning. Ook niet via resellers. Dit is opgelegd door de overheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:08
Wat ik echt niet snap is dat de Air wereldwijd esim only is, maar dan komen ze wel af met de pro met sim waarbij geen keuze hebt om een esim only model te kopen en daarbij grotere batterij hebt.

Als al die providers nu opeens wel gaan moeten schakelen voor de Air, kan Apple toch net zo goed de Pro’s ook gewoon wereldwijd esim only doen of mis ik iets? Waarom kan dit wel bij de Air?

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:55
De 18MP frontcamera met vierkante verhouding 4:4 is ook maar een beperkte upgrade. Van zodra je de foto verticaal of horizontaal cropt naar 2:3 of 3:4. Blijft er geen 18MP foto meer over.

• MazeWing
  • Laatst online: 13:53

MazeWing

The plot thickens...

Moris schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:21:
De 18MP frontcamera met vierkante verhouding 4:4 is ook maar een beperkte upgrade. Van zodra je de foto verticaal of horizontaal cropt naar 2:3 of 3:4. Blijft er geen 18MP foto meer over.
Het is vooral de "extra" ruimte zodat je de telefoon niet hoeft te draaien om te wisselen van portrait/landscape. Enkel wanneer je een vierkante foto maakt zal de resolutie de volledige 18MP zijn.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 09:16

CerandoX.nl

Vides

JB schreef op woensdag 10 september 2025 @ 07:53:
[...]

Dat loopt toch geen storm dit keer :+
Dit zeiden ze bij de 16 Pro Max ook, maar had hem daardoor pas in november.

Begrijp ook niet waarom deze grote upgrades dit jaar zo afgedaan worden als niet significant. Voornamelijk omdat ze het design lelijk vinden of de keuze voor aluminium liever niet hadden gezien.

[ Voor 29% gewijzigd door CerandoX.nl op 10-09-2025 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Trouwens! Er waren allerlei geruchten over 'omgekeerd' laden op de achterkant van de iPhone om bijv je airpods op te laden, maar dat is hem niet geworden :P

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:36

NSG

Je weet niks!

Of-Aaargh schreef op woensdag 10 september 2025 @ 07:36:
[...]

Jawel, e-sim blijft beschikbaar in Europa. Het verschil is dat wij in Europa gelukkig ook dit jaar de fysieke sim houden. Het is niet echt des Apple, de klant keuzes geven, maar dankzij de EU kan iedereen nog steeds kiezen: nanosim of e-sim. Ik zou niet zonder simkaart kunnen, want duo-sim is niet mogelijk met e-sim.
Twee e-sims tegelijk is met de iPhone 13 geïntroduceerd. Zou ook raar zijn als het niet kon, gezien de e-sim only toestellen in de VS.

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Maar in de geruchten zou de nano sim ten koste van de batterij gaan. Is dit het geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:04
CerandoX.nl schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:23:
[...]

Begrijp ook niet waarom deze grote upgrades dit jaar zo afgedaan worden als niet significant. Voornamelijk omdat ze het design lelijk vinden of de keuze voor aluminium liever niet hadden gezien.
Oké, ik bijt. Welke grote updates? Komende van de 13 PM zie ik weinig redenen om te upgraden naar een 17 Pro. De enige echte reden zou de batterij zijn. Wat mis ik dat een onmisbaar goede upgrade zou zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:06
Orange is the new black

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Flying schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:32:
[...]

Oké, ik bijt. Welke grote updates? Komende van de 13 PM zie ik weinig redenen om te upgraden naar een 17 Pro. De enige echte reden zou de batterij zijn. Wat mis ik dat een onmisbaar goede upgrade zou zijn?
Je bijt?

Achtercamera: Triple 48MP-systeem (wide, ultrawide, telephoto)
Voorcamera: 24MP Center Stage, Dual Capture
Batterij: 5088mAh 40w, Qi2 2.2 25W
Scherm: 3000 nits met Ceramic Shield 2
Ram: 12GB
Soc: A19 Pro met Vapor Chamber koeling
Verbinding: Wifi 7, Bluetooth 6
Behuizing: Aluminium, fungeert als heatsink, Ceramic Shield 2 op achterkant.

Ik vind dit behoorlijke upgrades, misschien ben ik nog wat vergeten. Dat het voor jou geen goede upgrades zijn, prima. Wat hadden ze dan moeten doen om je tevreden te stellen?

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
CerandoX.nl schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:29:
Maar in de geruchten zou de nano sim ten koste van de batterij gaan. Is dit het geval?
In de Keynote werd verteld dat versies zonder fysieke sim, een heel iets grotere accu hebben. Ja dus :)

Ik hoop zelf te kunnen kiezen voor een esim-only variant. Ik wissel nooit simkaarten, dus dat kleine beetje extra accu mag er dan ook nog wel bij.

[ Voor 19% gewijzigd door BobB op 10-09-2025 08:53 ]

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

BobB schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:52:
[...]

In de Keynote werd verteld dat versies zonder fysieke sim, een heel iets grotere accu hebben. Ja dus :)
Heb de Keynote gezien en dat ging specifiek over de Air, die helemaal geen nano sim krijgt.

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 13:37
Of-Aaargh schreef op woensdag 10 september 2025 @ 07:36:
[...]

Jawel, e-sim blijft beschikbaar in Europa. Het verschil is dat wij in Europa gelukkig ook dit jaar de fysieke sim houden. Het is niet echt des Apple, de klant keuzes geven, maar dankzij de EU kan iedereen nog steeds kiezen: nanosim of e-sim. Ik zou niet zonder simkaart kunnen, want duo-sim is niet mogelijk met e-sim.
Ik zou graag het model juist hebben zonder fysieke simkaart en daardoor een grotere batterij in het toestel hebben. Heel jammer dat wij die optie niet kunnen kiezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Simpel.
  • 17Air: Ziet er behoorlijk goed uit maar teveel compromissen.
  • Normale 17: Is voor de meeste mensen een no-brainer. Heeft vrijwel alles wat je nodig zou kunnen hebben. Geweldige verbetering tov de vorige non-pro lijn. Wordt je echt blij van.
  • 17Pro/Max: Tegenvaller. Kleuren vallen me tegen (wil sowieso zakelijk zwart als optie), geen titanium, achterkant ziet er niet uit. Qua features niet echt meer zo onderscheidend tov de 17.
Alhoewel de 17PM dit jaar alles bij elkaar wel een redelijke verbetering is tov mijn 15PM kan dit mij nu niet over de streep trekkken. Volgend jaar nieuwe kans.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Ik ga 23 september op vakantie en zou het liefst dan de 17 pro max en airpods pro 3 meenemen.
Als ik ze pre order de 12e kan ik ze dan de 19e of 20e ergens bij een mediamarkt of apple store ophalen? Of kan pre order puur voor verzending normaal gezien?

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
detim schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:00:
Ik ga 23 september op vakantie en zou het liefst dan de 17 pro max en airpods pro 3 meenemen.
Als ik ze pre order de 12e kan ik ze dan de 19e of 20e ergens bij een mediamarkt of apple store ophalen? Of kan pre order puur voor verzending normaal gezien?
Je kunt tijdsloten reserveren voor ophalen in de Applewinkels op die dagen.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

CerandoX.nl schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:23:
[...]

Welke grote updates vind jij tof dan? Hier primair de 8x zoom maar baal wel van de alu ipv titanium

Mijn boefje is liev!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 17:34
Die nieuwe magsafe batterij zou enkel werken met de iPhone Air. Lijkt mij toch bizar

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

We hebben inderdaad een Pro Max met minder batterij in NL. Zou niet weten waarom wij moeten boeten omdat andere landen ontiegelijk achterlopen met eSIM in de EU.
JB schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:02:
[...]

Welke grote updates vind jij tof dan? Hier primair de 8x zoom maar baal wel van de alu ipv titanium
Zie mijn reactie hierboven. Reageerde al op iemand anders.

• Pufster
CerandoX.nl schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:52:
[...]

Je bijt?

Achtercamera: Triple 48MP-systeem (wide, ultrawide, telephoto)
Voorcamera: 24MP Center Stage, Dual Capture
Batterij: 5088mAh 40w, Qi2 2.2 25W
Scherm: 3000 nits met Ceramic Shield 2
Ram: 12GB
Soc: A19 Pro met Vapor Chamber koeling
Verbinding: Wifi 7, Bluetooth 6
Behuizing: Aluminium, fungeert als heatsink, Ceramic Shield 2 op achterkant.

Ik vind dit behoorlijke upgrades, misschien ben ik nog wat vergeten. Dat het voor jou geen goede upgrades zijn, prima. Wat hadden ze dan moeten doen om je tevreden te stellen?
Dit is eigenlijk de spec sheet opsommen. Zo zal je elk jaar wel verbeteringen hebben.
Meeste van die zaken heeft de gemiddelde consument geen weet van of zal je gewoon amper merken.
Vergeleken met andere jaren is dit een héél magere upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:51
Pufster schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:13:
[...]

Dit is eigenlijk de spec sheet opsommen. Zo zal je elk jaar wel verbeteringen hebben.
Meeste van die zaken heeft de gemiddelde consument geen weet van of zal je gewoon amper merken.
Zo ken ik er meer van, de "gemiddelde consument" zou prima met een oude Nokia af kunnen. Ik stel voor om te stoppen met al die mobiele ontwikkelingen :?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
[...]

Kan me niet echt herinneren wat er de afgelopen jaren nou echt een significante upgrade was ten opzichte van andere modellen? Al jaren op het forum lijkt het sentiment te zijn dat de mensen vooral upgraden omdat ze het leuk vinden, niet omdat ze het nodig hebben. De 14/15/16 Pro lagen al ontzettend dicht bij elkaar.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigF25
  • Laatst online: 12:52
Geen zwart/space grey voor de Pro is een misser, wellicht komen ze met meer kleuren in een later stadium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:09
Echt ruk dat er geen zwart is idd.
Denk dat ik die alu versie nu het mooist vind.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
BigF25 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:22:
Geen zwart/space grey voor de Pro is een misser, wellicht komen ze met meer kleuren in een later stadium
Reken er maar niet op…

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:10
Hmmm, ik had mijn 15 Pro destijds via de recycle-deal bij Odido gehaald, dus die lever ik waarschijnlijk weer in. Twijfel nu echt tussen de 17 en de 17 Pro. Ik vraag me af of ik die telelens wel echt ga missen, terwijl je qua batterij sowieso flink vooruitgaat. Die extra €360 voor alleen een telelens, 4GB extra RAM, vapor chamber en een iets betere chip… weet niet of ik dat het waard vind. Benieuwd of er meer mensen van de 15 Pro naar het 17 base model overstappen. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BigF25
Nee dat niet maar het is wel karig zo. Zwart is er altijd geweest, waarom nu niet meer? Niet omdat het niet kan, de reguliere 17 heeft ook zwart in alu.
Sws downgrade naar alu, terwijl ze afgelopen jaren titanium flink hebben lopen promoten |:(
Nu maar de echte tests afwachten of het snel krast of niks uitmaakt, titanium houd het echt perfect uit (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
BigF25 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:33:
[...]

Nee dat niet maar het is wel karig zo. Zwart is er altijd geweest, waarom nu niet meer? Niet omdat het niet kan, de reguliere 17 heeft ook zwart in alu.
Sws downgrade naar alu, terwijl ze afgelopen jaren titanium flink hebben lopen promoten |:(
Nu maar de echte tests afwachten of het snel krast of niks uitmaakt, titanium houd het echt perfect uit (y)
Ik snap ook echt niet waarom er niet gewoon een zwarte/spacegrey iPhone 17 Pro/Pro Max is uitgekomen. Het zijn altijd 4 kleuren geweest :) Moet een reden voor zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
@mprkooij
Als je knal oranje kunt maken had een knal rode product red niet misstaan :)

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:14
J.oris schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:06:
Had al langere tijd het idee om m'n iPhone 12 te upgraden naar een 17 Pro model omdat ik de telelens stiekem toch wel mis. Waar in voorgaande jaren nog wel wat meer verschil tussen de pro en reguliere modellen zat is dat dit jaar wel erg klein geworden, het prijsverschil vind ik dan vrij groot voor enkel de telelens. Twijfel...
Als het je vooral om de camera te doen is:

Vanaf de iphone 14 pro en de 15 niet-pro heeft de standaard camera echt een enorme sprong gemaakt. Ik heb de 14 pro en de gemiddelde foto daarvan kan ik prima afdrukken in een fotoboek. Dat is met de iPhone 11 en 12 echt minder.

Ik blijf nog een jaartje bij de 14 pro, maar vanaf de 12 is de camera dus echt een geweldige upgrade. Maar dat geldt dus ook voor de gewone 17. Als je tevreden bent met de huidige kwaliteit foto’s, kan je met de 17 waarschijnlijk prima 2-4x zoomen zonder dat je mindere kwaliteit hebt tov wat je nu hebt

• TheFirepit
  • Laatst online: 00:13

TheFirepit

Vuurbal

Pfff, ze hebben het wel lastig gemaakt qua keuze. Had gehoopt op iets meer speciaals voor de 17 Pro of voor een wat lagere prijs. In tegenstelling tot veel vind ik het design van de Pro er wel leuk uitzien.

Na jaren Android wil ik weer de overstap maken naar Apple toe. Twijfel nu alleen wel heel erg tussen de normale 17, 17 Pro of toch maar voor een 16 Pro gaan. Qua specificaties zit er niet heel erg veel tussen en is er voor elk toestel wel wat te zeggen.

Gaat weer een hoofdpijn dossier worden dit...

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
TheFirepit schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:51:
Pfff, ze hebben het wel lastig gemaakt qua keuze. Had gehoopt op iets meer speciaals voor de 17 Pro of voor een wat lagere prijs. In tegenstelling tot veel vind ik het design van de Pro er wel leuk uitzien.

Na jaren Android wil ik weer de overstap maken naar Apple toe. Twijfel nu alleen wel heel erg tussen de normale 17, 17 Pro of toch maar voor een 16 Pro gaan. Qua specificaties zit er niet heel erg veel tussen en is er voor elk toestel wel wat te zeggen.

Gaat weer een hoofdpijn dossier worden dit...
Ik zit ook aan de 16 pro te denken. Maar gaat een beetje tegen mijn gevoel in om 1 jaar oude hardware te kopen.

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:16:
[...]

Kan me niet echt herinneren wat er de afgelopen jaren nou echt een significante upgrade was ten opzichte van andere modellen? Al jaren op het forum lijkt het sentiment te zijn dat de mensen vooral upgraden omdat ze het leuk vinden, niet omdat ze het nodig hebben. De 14/15/16 Pro lagen al ontzettend dicht bij elkaar.
uhmm van lightning naar USB-C ?

• crazylegs
Wellicht heb ik er overheen gelezen/het gemist, ik hoor/lees op verschillende plekken over het anti reflective scherm op de gewone iPhone 17.

Is dit ook aanwezig op de pro modellen?

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14:01
matthijst schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:23:
Echt ruk dat er geen zwart is idd.
Denk dat ik die alu versie nu het mooist vind.
Alleen bij alu is de achterkant gewoon wit en niet in de kleur van de behuizing, echt jammer want bij blauw en oranje is het wel goed gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
crazylegs schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:04:
Wellicht heb ik er overheen gelezen/het gemist, ik hoor/lees op verschillende plekken over het anti reflective scherm op de gewone iPhone 17.

Is dit ook aanwezig op de pro modellen?
Ja - zie spec sheet: https://www.apple.com/nl/iphone-17-pro/specs/
Vingerafdruk­bestendige, vetafstotende coating
Antireflectie­coating

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:39
80% zeker dat het de iphone 17 gaat worden (versus de pro). Komende vanaf een 13 mini.
Blauw is wel vrij babyblauw.. Zwart of misschien groen dan maar.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:17

JSchut

.....

Vorige jaar een Watch Ultra 2 gekocht. Nieuwe kleur maar natuurlijk wel hardware van 1 jaar geleden. Geen spijt van gehad.

Momenteel heb ik een een 14 Pro van 2,5 jaar oud met een battery health van 85%.

Wilde dit jaar graag overstappen naar een 17 Pro Max. (Wil graag een grotere iPhone) Maar weet het nu niet zo goed meer.

iPhone 17 zou prima zijn maar is niet veel groter dan mijn 14 Pro. De 16 Pro max kopen voelt idd niet zo lekker.

Maar eens goed over nadenken.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
BigF25 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:33:
[...]

Gokje/redenering van mij: Dit jaar zijn de Pro-modellen wel heel duur (o.a. vanwege importtarieven) en om te voorkomen dat iedereen klaagt over de dure iPhones, is er een iPhone Air die nog wel enigszins betaalbaar is. Dan maak je zo’n iPhone Air extra aantrekkelijk door de ‘normale’ kleuren aan te bieden en maak je de Pro-modellen nog net wat exotischer. De klanten die dat mooi vinden kopen een Pro dan toch wel. Ik schrijf het wat kort door de bocht op, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. :P

Vergeet niet dat Apple de koning is in productpositionering. Ze halen de 128GB eruit en slikken een deel van de veel te dure upgrade naar 256GB nu in om de hogere kosten te dekken. Het gaat helemaal niet over de hogere prijzen namelijk, maar wel over de nieuwe iPhones. Missie geslaagd bij Apple. O-)

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Aldusso schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:00:
[...]

uhmm van lightning naar USB-C ?
Is dat echt een unique selling point geweest voor jou? Het is mijns inziens super prettig dat iedere oplader nu geschikt is om een iPhone mee op te laden, maar voor die tijd was het met lightning ook prima te doen.

• TheFirepit
  • Laatst online: 00:13

TheFirepit

Vuurbal

Heeft iemand trouwens enig idee wat de "Neural Accelerators" toevoegen aan de nieuwe A19 SoC?

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

• pvee
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-09 12:36
Rivanov schreef op woensdag 10 september 2025 @ 00:10:
Tempting.. iPhone 17 Pro
Ben vrijdag de 19e in Vancouver (Canada) en zaterdag de 20e terug in Washington State (USA)

Canada: € 1105 ( $ 1599 + $ 192 = $ 1791)
USA: € 1000 ( $ 1099 + $ 72 = $ 1171)

Vancouver sales tax 12%
Washington State sales tax 6.5%

Moraalridder reacties mogen achterwege gelaten worden. ;)

/edit: zie nu dat Seattle een 10.35% sales tax hanteert.
Komt de 17 Pro op $ 1.213 wat neerkomt op € 1.036,-
Ik ben al een tijd uit de loop qua iPhones uit de US, maar hoe zit het anno 2025 met garantie wanneer je dat ding in NL gebruikt? En nog belangrijker: wérkt dat US-ding hetzelfde als een in NL verkochte iPhone (zo niet, wat zijn de verschillen?)

Met de slappe dollar en betere adviesprijzen daar is het namelijk een interessante optie een 17 uit de US mee te laten nemen, zo lijkt het.

[ Voor 6% gewijzigd door pvee op 10-09-2025 10:45 ]

• matthijst
TNSN schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:06:
[...]

Alleen bij alu is de achterkant gewoon wit en niet in de kleur van de behuizing, echt jammer want bij blauw en oranje is het wel goed gelukt.
Mja, misschien dat t in t echt wel grijzig is.
https://www.apple.com/nl/iphone-17-pro/
Als je daar dat ding bekijkt en ronddraait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazylegs
MKBHD heeft inmiddels een 1st impressions online staan.

YouTube: iPhone 17/Pro/Air Impressions: Spot the Red Flags!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:27

Veritas

concedo nulli

Advies gevraagd.
Mijn partner heeft nu een Samsung a52s en wil graag een iPhone vanwege de camerabeleving. Dat ding maakt natuurlijk wel echt hele mooie plaatjes.
Echter is ze een lichte gebruiker en zijn veel specs al snel overkill. Doet gemiddeld 4-5 jaar met een telefoon. Iemand advies of de gewone 17 een goede koop is, of kan ze ook weg met een 16 of 15? Zouden er nog -glazen bol- mooie deals komen voor deze toestellen nu de 17 komt?
Dank alvast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Veritas De Pro-modellen hebben de beste camera’s, dus ik zou als ik haar was gewoon voor een 15 Pro of een 16 Pro gaan. Een 17 Pro kan ook, maar ik kan niet in haar portemonnee kijken.

Ik doe ook miniaal 4 jaar met een telefoon en ik heb zelf al ruim een half jaar een 16 Pro Max. Ik kwam van de 12 Pro Max, maar eerlijk gezegd was dat nog een prima telefoon. Zelfs de XS die ik daarvoor had gebruikt m’n ma nog.

[ Voor 38% gewijzigd door syltheboy op 10-09-2025 11:24 ]

• Poekie Ayam
  • Laatst online: 11-09 15:38
Ik kom van een 13 Pro en ben echt toe aan een nieuwe tel.
Ik WAS in de markt voor de 17 Pro, tenminste dat denk ik. Wordt echt niet vrolijk van aluminium op een Pro model. Mijn inziens is dat niet ''Pro''. Kleuren verder geen issue.

Dus nu twijfel om dan voor het prijs verschil maar voor een normale 17 te gaan. Ja ik ga er op vooruit,. maar wordt daar ook niet heel vrolijk van. -O-

Misschien nog maar een jaartje ''overleven''?.

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:56
Pepper92 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:47:
[...]

Als het je vooral om de camera te doen is:

Vanaf de iphone 14 pro en de 15 niet-pro heeft de standaard camera echt een enorme sprong gemaakt. Ik heb de 14 pro en de gemiddelde foto daarvan kan ik prima afdrukken in een fotoboek. Dat is met de iPhone 11 en 12 echt minder.

Ik blijf nog een jaartje bij de 14 pro, maar vanaf de 12 is de camera dus echt een geweldige upgrade. Maar dat geldt dus ook voor de gewone 17. Als je tevreden bent met de huidige kwaliteit foto’s, kan je met de 17 waarschijnlijk prima 2-4x zoomen zonder dat je mindere kwaliteit hebt tov wat je nu hebt
En de 13 Pro Max dan? Die heb ik maar kom wel exht op een punt dat hij aan vervanging toe is. Ook is 128GB te weinig voor mij. Nou maak ik veel fotos/videos van onze kleine man. Maar de kleuren, ugh

• madamewijnen
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Ik ga dit keer weer voor de 17 pro max in zilver en 256 mb. Ik ben bang dat ik dat oranje snel zat ben en donkerblauw vind ik te somber. Had eigenlijk gehoopt op spierwit of lichtgoud. Helaas krijgt de PM nooit zoveel kleuren.

Wsl kies ik weer eens voor het model, de opslag en de kleur die de meeste mensen willen. 2 jaar geleden zat ik bij de pre-order gekte van de PM 15 in zilver en toen bestelde ik deze op de KPN website op release date om 14:09 uur. Ik moest toen serieus al weken langer wachten dan de mensen die hem kennelijk om 13:50 uur al hadden kunnen bestellen.

Vraag: hoe laat moet ik vrijdag bij KPN klaarzitten om een wel bij de eerste batch te horen? Hebben jullie tips? Kennelijk is 14:00 uur namelijk niet precies 14:00 uur als mensen 2 jaar geleden al 10 minuten eerder hadden besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Betrap mij erop hoe meer ik foto’s en filmpjes van de blauwe 17 Pro (max) zie hoe mooier ik hem vind worden. De zilvere heeft als enige echt een geplakte witte sticker op de achterkant voor mijn beleving. Daar waar blauw en oranje dat gewoon niet hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Granaatappel schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:29:
Betrap mij erop hoe meer ik foto’s en filmpjes van de blauwe 17 Pro (max) zie hoe mooier ik hem vind worden. De zilvere heeft als enige echt een geplakte witte sticker op de achterkant voor mijn beleving. Daar waar blauw en oranje dat gewoon niet hebben.
Volgens mij betekend dat alleen dat je er teveel naar kijkt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik ga gewoon voor een zilveren iPhone 17 Pro Max. Het nieuwe ontwerp ben ik al aan gewend, want we hebben dankzij de lekkers dit ontwerp al een halfjaar kunnen zien.

Aluminium ben ik niet wild van, want ik ben bang voor chipping. Maar dat is geen reden om voor een Air te gaan. Heb liever een toestel met erg goede camera’s en het grote scherm dan een 6,5 inch scherm, slechtere camera’s en een slechte speaker.

• doodleman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 23:07
Misschien interessant?

In zwitserland is de BTW (vat) - (8.1%)een stuk lager..
en er geld een 2 jaar garantie vanuit de overheid opgedrongen naar retailers.

Iphone 17 (256GB) = 799 CHF =/ 856 euro
https://www.apple.com/ch-de/shop/buy-iphone

Iphone 17 pro (256GB) = 1099 CHF =/ 1177 euro
https://www.apple.com/ch-de/shop/buy-iphone/iphone-17-pro

extract VAT / perplexitiy

EU Country VAT Rates on Electronics (2025)
Country Standard VAT Rate
Austria 20%
Belgium 21%
Bulgaria 20%
Croatia 25%
Cyprus 19%
Czech Republic 21%
Denmark 25%
Estonia 22% (24% from July)
Finland 25.5%
France 20%
Germany 19%
Greece 24%
Hungary 27%
Ireland 23%
Italy 22%
Latvia 21%
Lithuania 21%
Luxembourg 17%
Malta 18%
Netherlands 21%
Poland 23%
Portugal 23%
Romania 19%
Slovakia 23% (from Jan)
Slovenia 22%
Spain 21%
Sweden 25%

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:43

vhal

ಠ_ಠ

Ik vind die oranje 17 pro helemaal mooi, die blauwe eigenlijk ook. Beter dan die saaie kleuren van de vorige versie. Voor het mooie had er ook wel een donkergroene er bij gemogen.

Verder een prima kandidaat om de 12 eens te vervangen :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:56
DonRoger schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:27:
Hmmm, ik had mijn 15 Pro destijds via de recycle-deal bij Odido gehaald, dus die lever ik waarschijnlijk weer in. Twijfel nu echt tussen de 17 en de 17 Pro. Ik vraag me af of ik die telelens wel echt ga missen, terwijl je qua batterij sowieso flink vooruitgaat. Die extra €360 voor alleen een telelens, 4GB extra RAM, vapor chamber en een iets betere chip… weet niet of ik dat het waard vind. Benieuwd of er meer mensen van de 15 Pro naar het 17 base model overstappen. :P
Hier ook een 15 Pro en twijfel of ik een 17 Pro het wel waard vind.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

doodleman schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:57:
Misschien interessant?

In zwitserland is de BTW (vat) - (8.1%)een stuk lager..
en er geld een 2 jaar garantie vanuit de overheid opgedrongen naar retailers.
En dan? Daar ophalen? Want apple zelf verstuurd volgens mij alleen binnen de regio waar de webshop op is ingesteld.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
@doodleman Roemenië heeft 21% TVA sinds 1 augustus dit jaar.

• Wout010
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:47
Voor de mensen die in Amerika gaan kopen. In Oregon is helemaal geen sales tax. Dat scheelt toch weer. Er zijn nog meer staten waar geen sales tax is maar die weet ik zo niet.

[ Voor 57% gewijzigd door Wout010 op 10-09-2025 12:09 ]

• Bimbel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 21:14
Wout010 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:07:
Voor de mensen die in Amerika gaan kopen. In Oregon is helemaal geen sales tax. Dat scheelt toch weer. Er zijn nog meer staten waar geen sales tax is maar die weet ik zo niet.
- New Hampshire
- Montana
- Alaska
- Delaware

• matthijst
Moet je in Oregon zitten.
Niet direct de populairste hoek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bimbel
Oregon is prachtig hoor.

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

[...]

Wat een onzin, je krijgt niet ieder jaar een RAM upgrade (hoe lang was het al 8GB), zo een grotere camera upgrade, cooling update, design update etc

Meestal krijg je één of misschien twee kleine upgrades op dit vlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pufster
firecaps30 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:01:
[...]

Hier ook een 15 Pro en twijfel of ik een 17 Pro het wel waard vind.
Was er nog een Plus model geweest had ik die gekocht komende van 15 pro max. Ik vind het vervelend om terug naar een kleiner scherm te gaan. De andere hardware was wel ok voor mij.

• NLjorn
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Twijfel echt tussen de oranje en de zilveren 17 Pro Max. Ze maken het wel heel lastig dit jaar, de oranje roept mij wel heel erg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bimbel
NLjorn schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:27:
Twijfel echt tussen de oranje en de zilveren 17 Pro Max. Ze maken het wel heel lastig dit jaar, de oranje roept mij wel heel erg :)
Snap ik hoor, niet vergeten: je kunt nu heel overtuigend zeggen dat je lid bent van het Koninklijk Huis. Geloven je meteen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bimbel op 10-09-2025 12:32 ]

• NLjorn
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Bimbel schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:32:
[...]

Snap ik hoor, niet vergeten: je kunt nu heel overtuigend zeggen dat je lid bent van het Koninklijk Huis. Geloven je meteen. :)
Haha ja exact. Kom zelf van een 16 PM Naturel titanium af. Vind de oranje best mooi maar weet niet of dat over een tijdje nog steeds zo is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

Saven

Administrator

Vinden de meesten hier de 17 Pro echt mooier dan de voorgaande modellen? Kan het me bijna niet voorstellen, maar verbaas me erover dat er relatief weinig wordt geklaagd. Design wise voelt het echt 10 stappen terug, alsof het een goedkope Chinese telefoon is :') Ziet er imo echt niet uit. Mja. Goede persoonlijke reden om niet te upgraden van een 16 Pro, anders had ik het graag gedaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Nu online

Saven

Administrator

Lynix schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 22:49:
[...]

Vapor chamber en betere chip toch ook?
Volgens mij spelen de meeste volwassenen geen 3d games op hun telefoon :D Dus totaal onnodige toevoeging wat mij betreft. Betere chip is gewoon standaard doorontwikkeling.

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Saven schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:44:
Vinden de meesten hier de 17 Pro echt mooier dan de voorgaande modellen? Kan het me bijna niet voorstellen, maar verbaas me erover dat er relatief weinig wordt geklaagd. Design wise voelt het echt 10 stappen terug, alsof het een goedkope Chinese telefoon is :') Ziet er imo echt niet uit. Mja. Goede persoonlijke reden om niet te upgraden van een 16 Pro, anders had ik het graag gedaan :P
Mooier? Nee, zeker niet, maar ook niet lelijk. Bredere camera bump stoort me in ieder geval totaal niet. Alleen dat grote afgeronde vlak daaronder snap ik niet, gewoon egaal houden was wel mooier geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelF1
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:54
Saven schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:44:
Nee, zeker niet mooier. Ik ga waarschijnlijk een 16 Pro Max kopen, komende vanaf een 15 Pro. Zonde dat ze afgestapt zijn van titanium, vooral de kleuren. De nieuwe kleuren vind ik niks, het hele design vind ik een achteruitgang.

Jammer, hopelijk over 2 jaar weer een wat mooier design.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

MarcelF1 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:53:
[...]

Nee, zeker niet mooier. Ik ga waarschijnlijk een 16 Pro Max kopen, komende vanaf een 15 Pro. Zonde dat ze afgestapt zijn van titanium, vooral de kleuren. De nieuwe kleuren vind ik niks, het hele design vind ik een achteruitgang.

Jammer, hopelijk over 2 jaar weer een wat mooier design.
Waarom niet de 15 houden en één jaar aankijken?

• MarcelF1
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:54
amphora schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:54:
[...]

Waarom niet de 15 houden en één jaar aankijken?
Goed punt, ik wil een keer groter proberen en wachtte op de 17 Pro. En hier in huis schuift de 15 dan door.

• Saven
  • Nu online

Saven

Administrator

MazeWing schreef op woensdag 10 september 2025 @ 06:49:
[...]
De designers hebben aan de Air gewerkt dit jaar en de mensen met verstand aan de normale 17. De 4 overgebleven stagiaires hebben de pro voor hun rekening genomen. -O-
Daar lijkt het wel op ja... Hoe heeft Tim Cook dit design voor de Pro ooit goedgekeurd? Zou hij zijn neefje hebben gevraagd als ontwerper of zo :+

• Lynix
Ik ben juist heel enthousiast over het vernieuwde design. Voor mij is dat eigenlijk de grootste reden om voor de pro te gaan ipv de "normale" 17.. Een keer wat anders!
Saven schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:51:
[...]

Volgens mij spelen de meeste volwassenen geen 3d games op hun telefoon :D Dus totaal onnodige toevoeging wat mij betreft. Betere chip is gewoon standaard doorontwikkeling.
Ah ja, ik vond dat mijn 16 Pro wel vaak warm werd met bepaalde dingen. Straks met Liquid Glass kan ik het mij voorstellen dat die dingen nog warmer gaan worden vanwege het intensievere UI. Dan is een vapor chamber altijd welkom imo :)

[ Voor 61% gewijzigd door Lynix op 10-09-2025 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:27:
[...]

Is dat echt een unique selling point geweest voor jou? Het is mijns inziens super prettig dat iedere oplader nu geschikt is om een iPhone mee op te laden, maar voor die tijd was het met lightning ook prima te doen.
Je vroeg of er significante upgrades zijn geweest...Ja die zijn er, al ziet de gemiddelde gebruiker dit niet. dit is er 1 van wat wel degelijk een aanpassing EN verbetering is

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 16:03
Ik moet zeggen dat ik nu toch zit te overwegen om te upgraden vanaf mijn iPhone 13 Pro Max. Alleen dan niet naar een Pro Model, die valt me tegen. Eigenlijk zit ik te denken om te upgraden naar de reguliere iPhone 17, die bied eigenlijk alles wat ik nodig heb. Het lijkt zo vanaf mijn 13 toch wel een flinke upgrade, maar zou ook nog wel een jaartje kunnen wachten… lastig…

When nothing goes right, go left

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 12:07
Smoonshine schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:39:
Ik zat te denken om mijn 13 Pro te upgraden naar een 17 Pro, maar eigenlijk neig ik steeds meer naar de normale 17. Het grootste pijnpunt (het beeldscherm) is opgelost en die paar zoom-opties die de Pro-camera extra biedt zijn me het extra geld eigenlijk niet waard.

Volgende week eerst zelf maar eens in de winkel bekijken voor ik de knoop doorhak.
Idem! Grootste issue met de non pro is opgelost eindelijk geen 60hz scherm meer. Ga van de 13 pro naar de 17. Voor mijn usercase is de 17 pro overkill.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 13:53

MazeWing

The plot thickens...

Saven schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:57:
[...]

Daar lijkt het wel op ja... Hoe heeft Tim Cook dit design voor de Pro ooit goedgekeurd? Zou hij zijn neefje hebben gevraagd als ontwerper of zo :+
Geen idee, maar waarschijnlijk is Steve Jobs aan het ronddraaien in z'n graf....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Bestseller
  • Laatst online: 11:10
Ik vraag me af of we nog meer kleuren krijgen over 6 maanden.

[ Voor 80% gewijzigd door Bestseller op 10-09-2025 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maastricht1990
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:55
Pfff, ben twijfelen wil graag die oranje, maar heb nog een iPhone 16 PM,zal eens gaan kijken voor hoeveel ik die kan verkopen.

Ryzen 7800X3D / Asus Rog Strix 4080 OC White / Asus Rog Strix X670E-A / IPhone 15PM / LG G4 65” / PS5 Pro /

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ik wacht er in ieder geval niet op maar dit is wel vaker gebeurd toch? De 11Pro en ook de 13-reeks kwam met een nieuwe kleur in later stadium? Zeker nu het echt als een afgeragde 17Pro release voelt...

Mijn boefje is liev!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik ben ook in de twijfelmodus om (nu eindelijk) mijn 12 Mini te gaan vervangen.

De 128 GB zit nagenoeg vol, verder werkt hij eigenlijk nog wel prima, heb in het voorjaar nog de batterij vervangen.

Alleen een iets groter scherm, 120 Hz, usb-c, Apple Intelligence, Dynamic Island etc... zijn allemaal functies die ik nog mis, naast de steeds sterkere behoefte aan meer opslag.

• Gery
  • Laatst online: 14:07
Wie voor het oranje gaat: gaan jullie hem dan zonder hoesje gebruiken?
Een felle kleur is leuk maar hem dan in een hoesje verstoppen doet daar dan wat afbreuk aan.

Maar of ik deze nu zonder protectie zou willen gebruiken...

• Smoonshine
  • Laatst online: 13:11

Smoonshine

Feyenoord!!

Odysseus87 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:13:
[...]

Idem! Grootste issue met de non pro is opgelost eindelijk geen 60hz scherm meer. Ga van de 13 pro naar de 17. Voor mijn usercase is de 17 pro overkill.
Het enige nadeel vind ik dan weer dat ik de kleuren van de normale dit jaar niet zo mooi vind. Wellicht maar gewoon een zwarte nemen of die blauwe. Maar mijn 13 Pro is ook al blauw :P.

Mijn tech-hoofd vind het overigens nog wel moeilijk om te accepteren dat ik niet het topmodel neem.

uhm...

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Gery schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:36:
Een felle kleur is leuk maar hem dan in een hoesje verstoppen doet daar dan wat afbreuk aan.

Ik ga denk ik voor oranje, zit nu ook te twijfelen over het hoesje ja. Toch maar eens Apple Care afsluiten?

Of het Apple TechWoven hoesje misschien...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4ofhJcsrLETH6zS5sIWDh6sW-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TlO0euelvKK4qFpQuDPPEjfM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie Ayam
  • Laatst online: 11-09 15:38
Smoonshine schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:38:
[...]

Het enige nadeel vind ik dan weer dat ik de kleuren van de normale dit jaar niet zo mooi vind. Wellicht maar gewoon een zwarte nemen of die blauwe. Maar mijn 13 Pro is ook al blauw :P.

Mijn tech-hoofd vind het overigens nog wel moeilijk om te accepteren dat ik niet het topmodel neem.
Hier ook zo'n tech-hoofd die dit moeilijk kan accepteren.

Verder ga ik er met mijn 13 Pro op camera gebied op vooruit toch? ToCh!? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

GeorgeMichael schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:39:
[...]

Ik ga denk ik voor oranje, zit nu ook te twijfelen over het hoesje ja. Toch maar eens Apple Care afsluiten?

Of het Apple TechWoven hoesje misschien...

[Afbeelding]
Dit in combinatie met die crossbody strap geeft me wel echt 70’s tech vibes.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Gery
Odysseus87 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:13:
[...]

Zit nu ook op 13 pro en wou naar de 17 pro. Maar prijsverschil met de gewone 17 is bijna niet verantwoordbaar. Alleen is in mijn hoofd van pro naar niet-pro een stap terug.
Beetje fomo (terwijl ik toch maar 10% van de capaciteiten van zo'n telefoon gebruik).
Maar ff wat reviews afwachten eerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynix
Gery schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:36:

Ik heb nog nooit een case gebruikt, dus yep! naked oranje iPhone it is :+

• Gery
Lynix schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:44:
[...]

Dat durf ik niet aan voor een toestel van die prijs. Mijn gsm valt (bijna) nooit, maar je zal zien dat het dan binnen de week prijs is 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:26

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Lynix schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:44:
[...]

Dit dus. Mijn 13 pro ook al die jaren zonder hoesje gebruikt. Wil dit jaar eigenlijk ook upgraden, maar twijfel tussen de 17 en 17 pro (zoals wel meer mensen hier :)). Maar welke er ook gaat komen (neig nu naar de oranje 17 pro), geen hoesje. Gewoon au naturel!

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dennisweb schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:48:

Aluminium ben ik niet wild van, want ik ben bang voor chipping. Maar dat is geen reden om voor een Air te gaan. Heb liever een toestel met erg goede camera’s en het grote scherm dan een 6,5 inch scherm, slechtere camera’s en een slechte speaker.
Alleen de hype vertegenwoordigd de Air een soort van. Zelfs de iPhone 17 heeft betere specs dan die Air los van de zogenaamde red flags. Enige wat ik zo lastig te verkroppen vind; wel van titanium...

maar wellicht is dat ook wel Apple's strategie om die dingen verkocht te krijgen? De Pro voelt nog steeds als een stap terug mbt materiaalgebruik. Ook qua kleuren is het niet overtuigend waardoor ik maar naar het blauw neig... Owee als er straks meer kleuren beschikbaar komen!

Mijn boefje is liev!

• Smoonshine
  • Laatst online: 13:11

Smoonshine

Feyenoord!!

Poekie Ayam schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:43:
[...]

Hier ook zo'n tech-hoofd die dit moeilijk kan accepteren.

Verder ga ik er met mijn 13 Pro op camera gebied op vooruit toch? ToCh!? 8)7
Dat laatste is niet echt de vraag natuurlijk. De camera's op de 17 zijn een stuk beter. Het enige dat je inlevert is de 3x zoom waar je 2x zoom voor terugkrijgt. Het enige is dat je bij de Pro ook nog 4x en 8x zoom erbij krijgt wat natuurlijk ook voor je vakantiekiekjes toch wel meer mogelijkheden geeft.

uhm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

JB schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:48:
[...]

Alleen de hype vertegenwoordigd de Air een soort van. Zelfs de iPhone 17 heeft betere specs dan die Air los van de zogenaamde red flags. Enige wat ik zo lastig te verkroppen vind; wel van titanium...

maar wellicht is dat ook wel Apple's strategie om die dingen verkocht te krijgen? De Pro voelt nog steeds als een stap terug mbt materiaalgebruik. Ook qua kleuren is het niet overtuigend waardoor ik maar naar het blauw neig... Owee als er straks meer kleuren beschikbaar komen!
Ik denk dat titanium ergens ook wel echt nodig is voor de Air. Dat is toch een stuk minder zacht en buigbaar materiaal dan aluminium.

Voor de Pro’s zijn ze er denk ik achter gekomen dat titanium oprecht gewoon niet zo goed werkt (qua temperatuur). Vooral de 15 Pro werd echt heel snel warm bij zelfs licht gebruik en de 16 Pro ook zodra je een beetje goed begon te filmen. Zeker als dat dan ook nog ProRes werd of iets dergelijks.

Dat zal voor de Air misschien ook wel gelden, maar de doelgroep is daarbij wel anders.

Wat performance betreft vind ik aluminium wel prima te verdedigen. Juist ook omdat hun hele doelgroep content creators is.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Uniciteit schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:03:
[...]

Ik denk dat titanium ergens ook wel echt nodig is voor de Air. Dat is toch een stuk minder zacht en buigbaar materiaal dan aluminium.

Voor de Pro’s zijn ze er denk ik achter gekomen dat titanium oprecht gewoon niet zo goed werkt (qua temperatuur). Vooral de 15 Pro werd echt heel snel warm bij zelfs licht gebruik en de 16 Pro ook zodra je een beetje goed begon te filmen. Zeker als dat dan ook nog ProRes werd of iets dergelijks.

Dat zal voor de Air misschien ook wel gelden, maar de doelgroep is daarbij wel anders.

Wat performance betreft vind ik aluminium wel prima te verdedigen. Juist ook omdat hun hele doelgroep content creators is.
Komen we wel overheen, zolang dat aluminium maar in good-shape blijft... Ik heb altijd al een naked-iPhone, maar met dat aluminium + het gewicht van de 17Pro is het weer extra oppassen. Zacht materiaal + ik moet binnenkort alweer meermaals vliegen waarbij ik de 17Pro met goede bescherming in het bakje bij de security checks wil kunnen leggen. Zo'n volledig aluminium eiland lijkt me ook gevoelig voor beschadigingen...

Mijn boefje is liev!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Screenprotectors van een 16Pro passen dus ook gewoon op een 17Pro?

Mijn boefje is liev!

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:20
Hier momenteel ook aan het twijfelen of ik voor de 16pro zou gaan, of toch voor de gewone 17. Momenteel nog steeds gebruiker van de Xr, maar die begint stillaan de geest te geven. Alles in vergelijking met deze oldtimer zou al een vooruitgang zijn, dus een 16pro zou moeten volstaan voor mij. Maar ook hier hetzelfde, het wringt dat ik al een toestel ga kopen dat al een jaar op de markt is, zeker aangezien ik toch wel zo lang mogelijk van het toestel wens gebruik te maken, maar ben ook (nog) niet zo'n fan van de 17pro. Wat betreft de kleuren van mij maakt het zoveel eigenlijk niet uit. Mijn huidige zit steeds in een case van quadlock, aangezien ik die 3 à 4 dagen in de week gebruik voor op de motor. Tenzij ik een case voor het werk, en voor het weekend zou aanschaffen uiteraard...

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:57
Gery schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:46:
[...]

Dat durf ik niet aan voor een toestel van die prijs. Mijn gsm valt (bijna) nooit, maar je zal zien dat het dan binnen de week prijs is 8)7
Binnen een week nadat ik mijn 14 pro max uit het hoesje had gehaald viel die op de grond en was de hele achterkant kapot. Om te maken was iets van 600 euro dus maar zo gelaten. Toch maar weer een hoesje voor de 17
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.