Ik snap niet hoe ze dit hebben goedgekeurd. Ik vind het de lelijkste iPhone sinds jaren. Tenzij het in het echt er mooier uitziet dan op de foto's.... Ga het zaterdag meemaken.
Is het niet gewoon enorm wennen dat ze van Pro meer richting een ‘ruggen rugged design’ gaan? Ik vind het niet per se spuuglelijk, maar zeker niet mooier dan de voorgangers.DeJurist schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 01:31:
[...]
Ik snap niet hoe ze dit hebben goedgekeurd. Ik vind het de lelijkste iPhone sinds jaren. Tenzij het in het echt er mooier uitziet dan op de foto's.... Ga het zaterdag meemaken.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik denk morgen rond 14 uur Nederlandse tijd.DeJurist schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 01:30:
Wanneer is de embargo voor de iPhone 17 en de Pro verlopen, is dat aankomende woensdag?
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Zoals gezegd maak ik een aantal verre reizen aankomende maanden, een nóg betere camera en betere batterij is dan al welkom.Jumpman schreef op maandag 15 september 2025 @ 23:41:
[...]
Waarom wil je upgraden? Alleen voor de camera en de batterijcapaciteit? Voor het design en de kleuren zou ik het nooit doen.
Maar alsnog is de 16 Pro ook daarvoor prima. Het is een kwestie van vrijdag in het echt even voelen en dan besluiten.
Ja dat is niet helemaal duidelijk, misschien dat ze de serie 17 en Air nog lostrekken?DeJurist schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 01:30:
Wanneer is de embargo voor de iPhone 17 en de Pro verlopen, is dat aankomende woensdag?
Dan zou je Air vandaag en Normaal/pro morgen kunnen krijgen.
Of ze doen vandaag Watch en dan morgen de hele buts nieuwe telefoons.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Mijn overwegingen om van een 15 Pro over te stappen naar de Air, ipv naar de Pro of Max was toch voornamelijk het grotere scherm icm een (fors) lager gewicht. Van 6.1" naar 6.5", en van 187gr naar 165gr.
Als ik voor de Pro of Max zou zijn gegaan (ipv de Air). De Pro heeft een kleiner scherm (6.3") a 206gr (+25%!). De Max heeft het grootste scherm (6.9") maar schiet ook fors omhoog naar 233gr (+41%!). Ik weet uit ervaring dat ik zo'n fors gewicht (icm grote phone) niet prettig vind.
Het enige dat ik wel eens zal kunnen gaan missen is de macro modus. De accuduur van de Air zal voldoende zijn (in vergelijking met mijn 15 Pro denk ik op ongeveer gelijke hoogte of zelfs iets beter). De 17 was wellicht ook een optie geweest. Maar het nieuwe ontwerp van de Air vind ik toch ook wel mooi.
Ben benieuwd...vrijdag is de dag.
Als ik voor de Pro of Max zou zijn gegaan (ipv de Air). De Pro heeft een kleiner scherm (6.3") a 206gr (+25%!). De Max heeft het grootste scherm (6.9") maar schiet ook fors omhoog naar 233gr (+41%!). Ik weet uit ervaring dat ik zo'n fors gewicht (icm grote phone) niet prettig vind.
Het enige dat ik wel eens zal kunnen gaan missen is de macro modus. De accuduur van de Air zal voldoende zijn (in vergelijking met mijn 15 Pro denk ik op ongeveer gelijke hoogte of zelfs iets beter). De 17 was wellicht ook een optie geweest. Maar het nieuwe ontwerp van de Air vind ik toch ook wel mooi.
[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 16-09-2025 09:18 ]
Ik heb het gevoel dat de Air toch gaat teleurstellen en dat hij toch niet zo krachtig is net als de pro als je de pro gewend bent, zn toestel wordt vaak getest als zijn geheugen vrijwel nog leeg is, hoe zal de iphone zich gedragen als je 128 gb aan data in je tel hebt geparkeerd.dafmay schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:15:
Mijn overwegingen om van een 15 Pro over te stappen naar de Air, ipv naar de Pro of Max was toch voornamelijk het grotere scherm icm een (fors) lager gewicht. Van 6.1" naar 6.5", en van 187gr naar 165gr.
Het enige dat ik wel eens zal kunnen gaan missen is de macro modus. De accuduur van de Air zal voldoende zijn (in vergelijking met mijn 15 Pro denk ik op ongeveer gelijke hoogte of zelfs iets beter).
Ik ben zelf van een 14 pro max nu naar een 17 pro gegaan, ivm gewicht en toch een onhandige formaat voor iemand met wat kleinere handen. Ben heel benieuwd
Laat maar
[ Voor 89% gewijzigd door bing69 op 16-09-2025 09:21 ]
Bing
De Apple iPhone Air is zoveel mooier (ook de kleuren), enige waar je echt merkbaar op gaat inleveren is denk ik de camera. Ze hebben dezelfde CPU/GPU alleen die van de Pro zal hoger kunnen klokken door de koeling van de vapor chamber.dafmay schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:15:
Hier ook altijd de Pro gehad, maar het design, de kleuren dit jaar en de minimale upgrades, dat wordt hem niet.
Fake, dat is geen Apple iPhone 17 Pro, kijk maar naar de rest van de behuizing.
[ Voor 80% gewijzigd door Jumpman op 16-09-2025 09:30 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik begrijp jouw keuze helemaal. Lijkt mij ook de beste upgrade in jouw geval.Chamms schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:19:
[...]
Ik heb het gevoel dat de Air toch gaat teleurstellen en dat hij toch niet zo krachtig is net als de pro als je de pro gewend bent, zn toestel wordt vaak getest als zijn geheugen vrijwel nog leeg is, hoe zal de iphone zich gedragen als je 128 gb aan data in je tel hebt geparkeerd.
Ik ben zelf van een 14 pro max nu naar een 17 pro gegaan, ivm gewicht en toch een onhandige formaat voor iemand met wat kleinere handen. Ben heel benieuwd
Ik gebruik niet meer dan zo'n 40Gb op m'n 15 Pro (128Gb), dus wat dat aangaat zal ik met de Air van 256Gb geen issue ondervinden. En de 19Pro chip is ook weer 2 generaties nieuwer en krachtiger tov de chip in de 15 Pro. Dus al met al is het sowieso een beste upgrade voor mij. Althans zo heb ik eea voor mijzelf iig overwogen.
Dat vergat ik nog te vermelden idd. Ik vind de 17 Pro en Max gewoon lelijk qua ontwerp en de gezandstraalde look. Oranje had ik nog wel overwogen...kek kleurtje.Jumpman schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:24:
[...]
De Apple iPhone Air is zoveel mooier (ook de kleuren), enige waar je echt merkbaar op gaat inleveren is denk ik de camera. Ze hebben dezelfde CPU/GPU alleen die van de Pro zal hoger kunnen klokken door de koeling van de vapor chamber.
Hier ook altijd de Pro gehad, maar het design, de kleuren dit jaar en de minimale upgrades, dat wordt hem niet.
De camera is idd vermoed ik voor mij de enige echte downgrade. Maar dan specifiek de macro modus. De overige opties en extras zijn voor mij niet interessant.
De CPU en het geheugen van de Air en de Pro zijn gelijk, de Pro heeft alleen een GPU core meer.Chamms schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:19:
[...]
Ik heb het gevoel dat de Air toch gaat teleurstellen en dat hij toch niet zo krachtig is net als de pro als je de pro gewend bent, zn toestel wordt vaak getest als zijn geheugen vrijwel nog leeg is, hoe zal de iphone zich gedragen als je 128 gb aan data in je tel hebt geparkeerd.
Ik verwacht daar dus geen bijzonderheden.
128 GB is de opslag, niet het geheugen maar ik denk dat dit geen invloed gaat hebben, er is geen Air of Pro met 128 GB opslag, dus zowel de Pro als de Air hebben nog ruim voldoende over als je daar 128 GB op parkeerd.
‘Ruggen design’ als in ze zijn door de 999 dollar grensTHE_BASE schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:06:
[...]
Is het niet gewoon enorm wennen dat ze van Pro meer richting een ‘ruggen design’ gaan? Ik vind het niet per se spuuglelijk, maar zeker niet mooier dan de voorgangers.
Welke ga jij dit jaar kopen?Donstil schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:34:
[...]
De CPU en het geheugen van de Air en de Pro zijn gelijk, de Pro heeft alleen een GPU core meer.
Ik verwacht daar dus geen bijzonderheden.
128 GB is de opslag, niet het geheugen maar ik denk dat dit geen invloed gaat hebben, er is geen Air of Pro met 128 GB opslag, dus zowel de Pro als de Air hebben nog ruim voldoende over als je daar 128 GB op parkeerd.
Air, dus ik heb hier [small](in dit topic)]/small] dus eigenlijk niets te zoeken
Of ik ga voor de Apple iPhone Air (eerst nog wel even in het echt zien) of ik ga komend jaar de batterij van mijn Apple iPhone 15 Pro laten vervangen. De Apple iPhone 17 Pro heeft mij gewoon teleurgesteld.
[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 16-09-2025 09:52 ]
haha, en weer voor zwart? ik ga ook voor de air dit keer. Doet me echt weer denken aan de iPhone XDonstil schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:49:
[...]
Air, dus ik heb hier [small](in dit topic)]/small] dus eigenlijk niets te zoeken
Teleurgesteld zelfs.Jumpman schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:51:
Of ik ga voor de Apple iPhone Air (eerst nog wel even in het echt zien) of ik ga komend jaar de batterij van mijn Apple iPhone 15 Pro laten vervangen. De Apple iPhone 17 Pro heeft mij gewoon teleurgesteld.
Mail van Odido:
De bezorging van je nieuwe Apple iPhone 17 256GB Zwart duurt iets langer. We verwachten je bestelling nu tussen 19 en 23 september 2025.
Nog meer mensen zo'n mail?
De bezorging van je nieuwe Apple iPhone 17 256GB Zwart duurt iets langer. We verwachten je bestelling nu tussen 19 en 23 september 2025.
Yep hier ook.BeeJee78 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:16:
Mail van Odido:

Yep same maar zit nog steeds in dubio annuleren of houdenBeeJee78 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:16:
Mail van Odido:
3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35
Why?deurklinkje schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:25:
[...]
Yep same maar zit nog steeds in dubio annuleren of houden
Best bijzonder ja, zeker met alle aanwijzingen die er al waren. Kan zijn dat je iets nieuws verwacht, niks mis mee. Alleen we weten al maanden hoe dat ding eruit komt te zien en dat er niet veel veranderd is, al is er onderhuids weer veel gedaan. Dat zien mensen niet, terecht ook soms, maar dit is allemaal gedaan als voorloper op iets speciaals de aankomende periode 2026 en 2027. We zijn nu gewoon proefkonijn in een concept wat zijn waarde wel al bewezen heeft. En daarom is niemand echt ontevreden.
I don't have dreams, I have goals!!
Als het echt tussen 19 en 23 september geleverd gaat worden dan heb ik er geen probleem mee want het scheelt toch weer 120,- in de prijs. Maar als er weer een mailtje komt met vertraging dan begrijp ik de frustratie.deurklinkje schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:25:
[...]
Yep same maar zit nog steeds in dubio annuleren of houden
Ik had eerst bij Apple gekocht en toen kwam ik erachter dat ik kon verlengen bij Odido dus dat ook maar gedaan. Uiteindelijk dubbel geld kwijt maar dat is maar tijdelijk en ik zie wel welke ik hou.
Omdat ik nu een 15P gebruik enige wat mij nu stoort is batterylife zeg maar ,dus het moet wel echt upgrade waardig zijn.
Teleurstelling = realiteit - verwachtingen. Op fora zoals deze zijn verwachtingen altijd buitengewoon onrealistisch en dan is de teleurstelling onvermijdelijk.
Ik twijfel ook nog steeds enorm om naar de air te gaan. Ik maak casual fotos en gebruik de macro stand helemaal nooit. Wel zijn denk ik 90% van mijn fotos iets gezoomed. Omdat je in mijn ogen dan toch mooiere fotos krijgt. Ik vraag me dus af hoe die 2x zoom werkt op de air. Ook ben ik benieuwd of de kleinere sensor een negatief effect gaat hebben op de iPhone.
Ik twijfel ook nog steeds enorm om naar de air te gaan. Ik maak casual fotos en gebruik de macro stand helemaal nooit. Wel zijn denk ik 90% van mijn fotos iets gezoomed. Omdat je in mijn ogen dan toch mooiere fotos krijgt. Ik vraag me dus af hoe die 2x zoom werkt op de air. Ook ben ik benieuwd of de kleinere sensor een negatief effect gaat hebben op de iPhone.
Hmm ja.. lastig. Ik kom van 14 (niet pro) dus geen dubio hierdeurklinkje schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:35:
[...]
Omdat ik nu een 15P gebruik enige wat mij nu stoort is batterylife zeg maar ,dus het moet wel echt upgrade waardig zijn.
Dan is het wel echt een upgrade.BeeJee78 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 11:12:
[...]
Hmm ja.. lastig. Ik kom van 14 (niet pro) dus geen dubio hier
Volgens mij heb je bij Odido ook bedenk tijd dus dat je de telefoon effe mag bekijken / testen
Het is geen jaar zo lastig geweest als dit jaar: iPhone 16 Pro houden, nieuw uiterlijk en kiezen voor iPhone Air of weer een jaarlijkse upgrade naar een in mijn ogen minder mooie iPhone 17 Pro.
Voor nu sta ik er in dat ik voorlopig mijn iPhone 16 Pro houdt en even de reviews af ga wachten, hopelijk komen die snel online. Alhoewel de Air echt een mooi ding is om te zien, ben ik bang dat ik teveel ga missen. Maar een nieuwe iPhone is altijd wel leuk en toch mijn hobby, dus dubio, dubio.
Voor nu sta ik er in dat ik voorlopig mijn iPhone 16 Pro houdt en even de reviews af ga wachten, hopelijk komen die snel online. Alhoewel de Air echt een mooi ding is om te zien, ben ik bang dat ik teveel ga missen. Maar een nieuwe iPhone is altijd wel leuk en toch mijn hobby, dus dubio, dubio.
Zou ik niet moeilijk vinden, idd gewoon 16pro houden...THE_BASE schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 11:18:
Het is geen jaar zo lastig geweest als dit jaar: iPhone 16 Pro houden, nieuw uiterlijk en kiezen voor iPhone Air of weer een jaarlijkse upgrade naar een in mijn ogen minder mooie iPhone 17 Pro.
Misschien een typische lekenvraag hoor, maar ik kon nog niet vinden of de primaire lens en de ultrawide van de 17 pro qua sensor en lens hetzelfde zijn als die van de 16 pro van vorig jaar, weet iemand dat?
Dit is echt heel erg makkelijk te vinden online, maar vooruit, for your viewing pleasure:GGdiArgos schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 11:49:
Misschien een typische lekenvraag hoor, maar ik kon nog niet vinden of de primaire lens en de ultrawide van de 17 pro qua sensor en lens hetzelfde zijn als die van de 16 pro van vorig jaar, weet iemand dat?
https://www.apple.com/uk/...hone-17-pro,iphone-16-pro
1) Als er geen 48MP bij de sensor staat kun je er vanuit gaan dat het een 12MP sensor is
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Wat reviews betreft: volgens wat ik had gehoord verviel het embargo voor de AirPods Pro gisteren op maandag en vandaag dinsdag voor de nieuwe Watches. Morgen/woensdag dan voor de iPhones.BeeJee78 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 11:20:
[...]
Zou ik niet moeilijk vinden, idd gewoon 16pro houden...
Ik vermoed dat dat pacific time in de ochtend is, dus ergens in de namiddag bij ons.
Qua megapixels weet ik dat, maar ik bedoel meer de sensor en de fysieke lens. Mijn iPhone 15, bijvoorbeeld, heeft ook een 48MP Main, maar ik weet dat die qua sensor anders is dan de iPhone 16 Fusion Main, die ook weer anders is dan de iPhone 16 Pro Fusion Main meende ik me te herinneren.DexterDee schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:07:
[...]
Dit is echt heel erg makkelijk te vinden online, maar vooruit, for your viewing pleasure:
https://www.apple.com/uk/...hone-17-pro,iphone-16-pro
1) Als er geen 48MP bij de sensor staat kun je er vanuit gaan dat het een 12MP sensor is
GGdiArgos schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:13:
[...]
Qua megapixels weet ik dat, maar ik bedoel meer de sensor en de fysieke lens. Mijn iPhone 15, bijvoorbeeld, heeft ook een 48MP Main, maar ik weet dat die qua sensor anders is dan de iPhone 16 Fusion Main, die ook weer anders is dan de iPhone 16 Pro Fusion Main meende ik me te herinneren.
/f/image/edbEAA3WV0qTX1rvLAUkHFe2.png?f=fotoalbum_large)
Ook die informatie is makkelijk te vinden
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Als ik dit zo bekijk is het voor een matige upgrade qua camera? Zelf gebruik ik 0.5x zelden en selfies maak ik al helemaal nier meer.DexterDee schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:21:
[...]
[Afbeelding]
Ook die informatie is makkelijk te vinden
Ergens wel jammer, want de Air is wel de eerste iPhone in jaren die echt weer ‘typisch Apple’ is. Focus op de wow-factor, dun, en ondanks de tekortkomingen waarschijnlijk nog steeds een super product op veel fronten.THE_BASE schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 11:18:
Precies dit, heb zelf een 16 Pro Max, tevreden mee, wel wat aan de zware kant dus ben echt benieuwd naar de Air. Is het niks kan die gewoon retour tochUniciteit schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:29:
[...]
Ergens wel jammer, want de Air is wel de eerste iPhone in jaren die echt weer ‘typisch Apple’ is. Focus op de wow-factor, dun, en ondanks de tekortkomingen waarschijnlijk nog steeds een super product op veel fronten.
Ja, als je dit zo bekijkt, dan is een upgrade vanaf de 16 pro eigenlijk alleen interessant als je veel selfies neemt en de telephoto vaak gebruikt. Dan heb je wel 4x in 48MP (en 8 in 12MP) in plaats van 5x in 12 MP. De overstap van een oudere iPhone (zeker non-pro) is dan wat makkelijker goed te praten, maar toch...THE_BASE schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:24:
[...]
Als ik dit zo bekijk is het voor een matige upgrade qua camera? Zelf gebruik ik 0.5x zelden en selfies maak ik al helemaal nier meer.
Jij bent snel, had hem direct weer verwijderdDutchy88 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:21:
[...]
Wat zien we hier, een aantal fake iPhones?
Bing
Sorry had hem direct weer verwijderd. Soms zijn jullie te snelJumpman schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:24:
[...]
De Apple iPhone Air is zoveel mooier (ook de kleuren), enige waar je echt merkbaar op gaat inleveren is denk ik de camera. Ze hebben dezelfde CPU/GPU alleen die van de Pro zal hoger kunnen klokken door de koeling van de vapor chamber.
[...]
Fake, dat is geen Apple iPhone 17 Pro, kijk maar naar de rest van de behuizing.
Bing
Als redelijke leek op iPhone-gebied, wat voor "speciaals de aankomende periode 2026 en 2027" is dat? Mijn vriendin zit op een 11 Pro en dat ding is zo af dat ze bijna niet om een vervanging heen kan (wat dan een 17 Pro zal worden waarschijnlijk), maar wellicht is het het waard om te rekken of tijdelijk iets anders te hebben...Redondo1982 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:31:
[...]
Best bijzonder ja, zeker met alle aanwijzingen die er al waren. Kan zijn dat je iets nieuws verwacht, niks mis mee. Alleen we weten al maanden hoe dat ding eruit komt te zien en dat er niet veel veranderd is, al is er onderhuids weer veel gedaan. Dat zien mensen niet, terecht ook soms, maar dit is allemaal gedaan als voorloper op iets speciaals de aankomende periode 2026 en 2027. We zijn nu gewoon proefkonijn in een concept wat zijn waarde wel al bewezen heeft. En daarom is niemand echt ontevreden.
Alles is speculatie maar de iPhone 18 gaat ongetwijfeld weer een kleine upgrade zijn tov de 17; zo gaat het al jaren. Het ‘speciale’ waar men over speculeert is een foldable maar dat is wel een andere categorie qua formfactor en prijs. Tech kopen als je het nodig hebt - er komt altijd weer iets nieuws en dan blijf je wachten en heb je niksvickypollard schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:17:
[...]
Als redelijke leek op iPhone-gebied, wat voor "speciaals de aankomende periode 2026 en 2027" is dat? Mijn vriendin zit op een 11 Pro en dat ding is zo af dat ze bijna niet om een vervanging heen kan (wat dan een 17 Pro zal worden waarschijnlijk), maar wellicht is het het waard om te rekken of tijdelijk iets anders te hebben...
Ik kan niet wachten tot de eerste pre-orders geleverd worden en we meer reviews gaan krijgen online. Ik ben echt benieuwd naar de normale iphone 17 en pro (max) prestaties en reviews ervan.
De algemene verwachting is dat morgen de reviews op youtube staan.protected22 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:33:
Ik kan niet wachten tot de eerste pre-orders geleverd worden en we meer reviews gaan krijgen online. Ik ben echt benieuwd naar de normale iphone 17 en pro (max) prestaties en reviews ervan.
Lets hope so. Ook al dacht ik dat meeste pre-orders pas de 19e geleverd worden., of is dat alleen in Nederland het geval?thomastvd schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:34:
[...]
De algemene verwachting is dat morgen de reviews op youtube staan.
Ah oke, een foldable ziet zij sowieso niet zitten, dus daar hoeft ze niet op te wachtenZiSE schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:29:
[...]
Alles is speculatie maar de iPhone 18 gaat ongetwijfeld weer een kleine upgrade zijn tov de 17; zo gaat het al jaren. Het ‘speciale’ waar men over speculeert is een foldable maar dat is wel een andere categorie qua formfactor en prijs. Tech kopen als je het nodig hebt - er komt altijd weer iets nieuws en dan blijf je wachten en heb je niks
Ze wacht nog even de reviews af van de 17 (Pro) en neemt dan een beslissing. Ben zelf vooral benieuwd naar het vapor chamber verhaal en hoe dat e.e.a. beïnvloedt. Vooral 'of dat goed gaat' zeg maar.
[ Voor 12% gewijzigd door vickypollard op 16-09-2025 15:44 ]
De grote youtubers krijgene eerder een exemplaar om te testen. Daar zit dan vaak een datum en tijd (embargo) aan vast wanneer ze mogen publiceren.protected22 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:42:
[...]
Lets hope so. Ook al dacht ik dat meeste pre-orders pas de 19e geleverd worden., of is dat alleen in Nederland het geval?
Fair enough. Ik ben benieuwd!thomastvd schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:50:
[...]
De grote youtubers krijgene eerder een exemplaar om te testen. Daar zit dan vaak een datum en tijd (embargo) aan vast wanneer ze mogen publiceren.
Er hangt wel iets in het geruchtencircuit voor 2027. Dan zou er een 20th anniversary model uit gaan komen met de impact van de X die de 10e verjaardag markeerde. Geruchten gaan over een Air-achtig device maar dan met een edge to edge scherm.vickypollard schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:42:
[...]
Dat de 18 weer iets beter zal zijn dan de 17 mag ik hopen, maar ik kreeg de indruk dat er iets revolutionairs ging gebeuren
Gisteren hadden we de AirPods Pro, vandaag de Watch reviews dus ik gok dan morgen inderdaad de iPhones.thomastvd schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:50:
[...]
De grote youtubers krijgene eerder een exemplaar om te testen. Daar zit dan vaak een datum en tijd (embargo) aan vast wanneer ze mogen publiceren.
Embargo verloopt toch meestal op dinsdag? Dus dan zouden de reviews vandaag (nog) moeten komen.ZiSE schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:46:
[...]
Gisteren hadden we de AirPods Pro, vandaag de Watch reviews dus ik gok dan morgen inderdaad de iPhones.
@Donstil jij een idee?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Vermoeden is dat The Verge, MKBHD, iJustine etc etc morgen de eerste reviews online zullen zetten.
Zelf kijk ik erg uit naar de review van MKBHD, ik vind zijn video’s persoonlijk altijd heerlijk weg kijken, goed in elkaar zitten met eerlijke meningen en bevindingen
Zelf kijk ik erg uit naar de review van MKBHD, ik vind zijn video’s persoonlijk altijd heerlijk weg kijken, goed in elkaar zitten met eerlijke meningen en bevindingen
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Ze spreiden het maximaal uiteraard - Watch reviews gingen allemaal tegelijk online vanmorgen in de US. iPhone komt echt pas morgen op z’n vroegst.Toppe schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:46:
[...]
Embargo verloopt toch meestal op dinsdag? Dus dan zouden de reviews vandaag (nog) moeten komen.
@Donstil jij een idee?
Waarom dan gelijk de 17 pro?vickypollard schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:17:
[...]
[…] Mijn vriendin zit op een 11 Pro en dat ding is zo af dat ze bijna niet om een vervanging heen kan (wat dan een 17 Pro zal worden waarschijnlijk), maar wellicht is het het waard om te rekken of tijdelijk iets anders te hebben...
Ik heb nu een iPhone 13 (niet pro), maar na wikken en wegen ben ik juist tot de conclusie gekomen dat een reguliere iPhone 17 op de sweet spot zit qua functies vs prijs. Tenzij je echt veel extra wil toeleggen voor betere camera’s zie ik maar een beperkte meerwaarde in de pro.
Vandaag was het eerst de beurt aan de watch.Toppe schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:46:
[...]
Embargo verloopt toch meestal op dinsdag? Dus dan zouden de reviews vandaag (nog) moeten komen.
@Donstil jij een idee?
Camera (vooral deze) en batterij vindt ze belangrijk. Maar ze is ook wel iemand die moeilijk vrede kan hebben met een "minder goed" model als ze dan al iets kooptEix schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:31:
[...]
Waarom dan gelijk de 17 pro?
Ik heb nu een iPhone 13 (niet pro), maar na wikken en wegen ben ik juist tot de conclusie gekomen dat een reguliere iPhone 17 op de sweet spot zit qua functies vs prijs. Tenzij je echt veel extra wil toeleggen voor betere camera’s zie ik maar een beperkte meerwaarde in de pro.

Haar beslissing en ze moet het zelf weten, dus ik ga hier niet een hele verdediging schrijven
[ Voor 12% gewijzigd door vickypollard op 16-09-2025 17:35 ]
Het was ook niet mijn bedoeling om je het gevoel te geven de keuze te moeten verdedigen. Ik zat me meer af te vragen of ik wat gemist heb in mijn eigen afweging.vickypollard schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:34:
[...]
Haar beslissing en ze moet het zelf weten, dus ik ga hier niet een hele verdediging schrijven
Zijn er hier ook Belgen/Vlamingen? Waar hebben jullie besteld en meteen volledig betaald of via een provider ofzo met abo of niet? En al iets van mededeling gekregen van effectieve levertijd en dergelijke meer?
[ Voor 3% gewijzigd door Reetkeverke op 16-09-2025 17:43 ]
Daarvoor kun je terecht in het Leveringen-topic.Reetkeverke schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:43:
Zijn er hier ook Belgen/Vlamingen? Waar hebben jullie besteld en meteen volledig betaald of via een provider ofzo met abo of niet? En al iets van mededeling gekregen van effectieve levertijd en dergelijke meer?
Ik verwacht dat de Air als leidraad gaat gelden voor toekomstige updates, zoals inderdaad een foldable of een Pro die minder robuust eruit komt te zien. Ik verwacht dat de Pro uiteindelijk ook een Ultra gaat worden dus dat alles een beetje opschuift. Ik denk dat 2026 nog een Air zal worden met wat specbumps en hopelijk een betere camera. Hierna zal het opschuiven naar de Pro ed. Ik denk dat de Air of de gewone iPhone uiteindelijk eruit gaat en je dan vier modellen krijgt met: Air, Pro, Ultra en Foldable.vickypollard schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:17:
[...]
Als redelijke leek op iPhone-gebied, wat voor "speciaals de aankomende periode 2026 en 2027" is dat? Mijn vriendin zit op een 11 Pro en dat ding is zo af dat ze bijna niet om een vervanging heen kan (wat dan een 17 Pro zal worden waarschijnlijk), maar wellicht is het het waard om te rekken of tijdelijk iets anders te hebben...
Je verwacht en denkt een hoop, maar wel ook mijn gedachte. Al twijfel ik nog of Pro blijft.Redondo1982 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:28:
[...]
Ik verwacht dat de Air als leidraad gaat gelden voor toekomstige updates, zoals inderdaad een foldable of een Pro die minder robuust eruit komt te zien. Ik verwacht dat de Pro uiteindelijk ook een Ultra gaat worden dus dat alles een beetje opschuift. Ik denk dat 2026 nog een Air zal worden met wat specbumps en hopelijk een betere camera. Hierna zal het opschuiven naar de Pro ed. Ik denk dat de Air of de gewone iPhone uiteindelijk eruit gaat en je dan vier modellen krijgt met: Air, Pro, Ultra en Foldable.
Bright had het ook over dit tijdschema
Donstil schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:32:
[...]
Vandaag was het eerst de beurt aan de watch.
Mijn grootste gemeengoed en tegelijkertijd ook mijn grootste valkuilTHE_BASE schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:59:
[...]
Je verwacht en denkt een hoop, maar wel ook mijn gedachte. Al twijfel ik nog of Pro blijft.

Pro kan mi alleen verdwijnen als ze er ook mee stoppen bij de rest van de producten. Dat zie ik niet snel gebeuren.
Lijkt dat niet gewoon zo door de kleur? Het verschil is namelijk slechts 0.5mm (8.75mm vs 8.25mm). Hoewel dat 6% is, vind ik een halve millimeter niet een "stuk" dikker.Reem0nN schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:18:
De 17 Pro Max is een stuk dikker dan de 16 Pro Max.
[Afbeelding]
Omdat de 17 van aluminium is, en de 16 van titanium was het nodig om hem iets dikker te maken; titanium is immers steker. Maar: de thermische geleidbaarheid van aluminium is zo'n 10 keer beter dan die van titanium, dus kan de 17 zijn warmte beter kwijt.
Kan door de kleur komen, maar zo op de foto lijkt ie toch echt aanzienlijk dikker dan zijn voorgangerThomasG schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:29:
[...]
Lijkt dat niet gewoon zo door de kleur? Het verschil is namelijk slechts 0.5mm (8.75mm vs 8.25mm). Hoewel dat 6% is, vind ik een halve millimeter niet een "stuk" dikker.
Omdat de 17 van aluminium is, en de 16 van titanium was het nodig om hem iets dikker te maken; titanium is immers steker. Maar: de thermische geleidbaarheid van aluminium is zo'n 10 keer beter dan die van titanium, dus kan de 17 zijn warmte beter kwijt.
Ja, dat lijkt zo op die foto. Maar als je ze opmeet is het dus slechts een halve millimeter.Reem0nN schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:46:
[...]
Kan door de kleur komen, maar zo op de foto lijkt ie toch echt aanzienlijk dikker dan zijn voorganger
Wel grappig. Apple luistert naar de internet roeptoeters en propt er een mega batterij in. Die pro is nog zwaarder en nog dikker. Zou me niets verbazen dat dit net als de iPhone mini een gevalletje is: “luister niet naar internet roeptoeters” want het is klein veel te vocale groep die niet representatief is.
Is er nog een reden om met je oude iPhone juist wel of niet te updaten naar iOS 26 ter voorbereiding op de overgang naar de 17 Pro?
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Mkbhd zegt dat de air wss een blueprint is voor toekomstige modellen. Eenmaal ze silicon carbon batterijen gaan gebruiken ze de pro iphones ook zo dun gaan kunnen maken waardoor de air automatisch gaat opgaan in een pro en je dan wss de gewone versie zal hebben, de pro en een foldable.Redondo1982 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:28:
[...]
Ik verwacht dat de Air als leidraad gaat gelden voor toekomstige updates, zoals inderdaad een foldable of een Pro die minder robuust eruit komt te zien. Ik verwacht dat de Pro uiteindelijk ook een Ultra gaat worden dus dat alles een beetje opschuift. Ik denk dat 2026 nog een Air zal worden met wat specbumps en hopelijk een betere camera. Hierna zal het opschuiven naar de Pro ed. Ik denk dat de Air of de gewone iPhone uiteindelijk eruit gaat en je dan vier modellen krijgt met: Air, Pro, Ultra en Foldable.
Nou, precies wat ik dacht. Ik verwacht alleen dat ze de namen gaan gebruiken zoals ook bij andere producten dus Air, Pro, Ultra, Mini etc.Pufster schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:58:
[...]
Mkbhd zegt dat de air wss een blueprint is voor toekomstige modellen. Eenmaal ze silicon carbon batterijen gaan gebruiken ze de pro iphones ook zo dun gaan kunnen maken waardoor de air automatisch gaat opgaan in een pro en je dan wss de gewone versie zal hebben, de pro en een foldable.
Marginaal, maar komt ook door de afgeronde hoeken van de vorige iPhone. Dat oogt smaller. Maar het is wel een bulky iPhone geworden.Reem0nN schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:18:
[Afbeelding]
Alleen de reden omdat het kan, niet omdat het moetVidaR-9 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:56:
Is er nog een reden om met je oude iPhone juist wel of niet te updaten naar iOS 26 ter voorbereiding op de overgang naar de 17 Pro?
Is er echt een reden om mij te overtuigen om van een 16 pro max naar 17 pro max te gaan? Ik zie weinig argumenten, natuurlijk wel meer nits en een lelijker camera eiland 🤣 Me batterij zit nog op 97% dus ik neig naar wachten.
Mijn inziens geen reden, alleen als je FOMO hebt en per se van je geld af moet.PacinoAllstars schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 23:22:
Is er echt een reden om mij te overtuigen om van een 16 pro max naar 17 pro max te gaan? Ik zie weinig argumenten, natuurlijk wel meer nits en een lelijker camera eiland 🤣 Me batterij zit nog op 97% dus ik neig naar wachten.
Een jaarlijkse upgrade is sowieso nooit nodig, dat is alleen maar omdat het kan.PacinoAllstars schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 23:22:
Of je moet echt naar een ander model willen, op zelfde model blijven is jaarlijkse vervanging niet nodig.
Goedemorgen,
Ik zag dat het mogelijk is om via kabel de data van mijn oude 15PM naar de nieuwe 17P te transfereren.
Is dat vlot? Ik zou een 210GB aan data moeten transfereren?
Ik zag dat het mogelijk is om via kabel de data van mijn oude 15PM naar de nieuwe 17P te transfereren.
Ik kijk hier dus meer naar uit dan naar vrijdag.JB schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:38:
Embargo day! Heel benieuwd...
Ooh idd, ben benieuwd hoe dat gaat zijn in real life.Reem0nN schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:18:
[Afbeelding]
Je merkt vaak met zulke dingen dat een paar tiende mm in de hand al als een groot verschil kan voelen.
Must resist...Donstil schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:43:
[...]
Je merkt vaak met zulke dingen dat een paar tiende mm in de hand al als een groot verschil kan voelen.
Mijn boefje is liev!
Betere batterijduur, verbeterde camera… Je hebt direct weer het nieuwste, krijgt nu nog redelijk wat terug voor je oude model, dus je hoeft minder bij te leggen. Hier heb je volgend jaar ook weer voordeel van bij de aanschaf van je 18 Pro MaxPacinoAllstars schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 23:22:
Hehe
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Jc57f3vR3GR5WbnqLuBph0MZ.jpg?f=user_large)
Had het eigenlijk niet eens door 🙃
Benieuwd hoe lyrisch men op de schaal van iJustine isJB schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:38:
Embargo day! Heel benieuwd...
En geld op de bank wordt ook maar minder waard, kan je er maar beter wat leuks van doen.Nol_NL schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:49:
[...]
Betere batterijduur, verbeterde camera… Je hebt direct weer het nieuwste, krijgt nu nog redelijk wat terug voor je oude model, dus je hoeft minder bij te leggen. Hier heb je volgend jaar ook weer voordeel van bij de aanschaf van je 18 Pro Max
Klopt ja. Gisteren kwamen de watch videos online en ik zag eerder ook al de Airpods. Met beetje geluk vandaag dus de iphones.ZiSE schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:51:
[...]
Ze spreiden het maximaal uiteraard - Watch reviews gingen allemaal tegelijk online vanmorgen in de US. iPhone komt echt pas morgen op z’n vroegst.
Benieuwd naar de reviews vandaag. Iemand idee hoe laat ze verschijnen over de 17 serie?
Vertel gewoon een usb-c kabel aan beide kanten??Naafets88 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:25:
Goedemorgen,
Bing
Vindt de oranje kleur echt vreselijk, snap echt niet dat er geen zwart is. De donker blauwe vindt ik nog wel mooi. De koeling die er in zit is wel echt hightech voor een telefoon, tevens ook de unibody zoals bij de MacBook.
Ik ga van de iPhone 15 (zwart) naar de iPhone 17 (zwart). Mijn dochter is helemaal happy, die krijgt mijn 15. Ze heeft nu mijn oude XR, doet het trouwens nog prima, zelfs de originele accu is nog 87%. Mijn andere dochter heeft mijn oude 12.
Yeah wat is die mooi
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Juist blij dat er eens geen saai zwarte versie is, altijd maar die saaie donkere zwart.iMode schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:27:
[...]
Vindt de oranje kleur echt vreselijk, snap echt niet dat er geen zwart is. De donker blauwe vindt ik nog wel mooi. De koeling die er in zit is wel echt hightech voor een telefoon, tevens ook de unibody zoals bij de MacBook.
Ik ga van de iPhone 15 (zwart) naar de iPhone 17 (zwart). Mijn dochter is helemaal happy, die krijgt mijn 15. Ze heeft nu mijn oude XR, doet het trouwens nog prima, zelfs de originele accu is nog 87%. Mijn andere dochter heeft mijn oude 12.
Al zijn de oranje en blauwe nog best donker, eindelijk eens wat meer kleurigheid in de keuze.
Hey, goeie observatie! Vaag idd, zou het een nep-iphone zijn?
Huh, ja! Dat was me helemaal niet opgevallen. Voor de rest vond ik het erg overtuigend. Ben benieuwd hoe het zit.
Nee hoor, goed kijken
Nog een tip: verwar Pakistan niet met India.
[ Voor 12% gewijzigd door renegrunn op 17-09-2025 11:04 ]
Je moet idd heel erg goed kijken, ook op die iPhone 16 is het logo onder bepaalde hoeken amper zichtbaar.renegrunn schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:02:
[...]
Nee hoor, goed kijken![]()
Nog een tip: verwar Pakistan niet met India.
Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.