Ja, eens. Soms is ‘ie wel wat glad, als je droge handen hebt. Ik gebruik ook geen screen protector. Heb ‘m al een keer redelijk hard laten kletteren op een metalen vloer. Maar niet een krasje te bekennenalbert04 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:38:
Maken jullie dan gebruik van een screenprotector? Ik heb sinds dinsdag de zwarte Air. Voelt erg fijn in de hand, maar soms wel wat 'glad', waardoor ik toch een beetje angstig wordt. Alleen wat @MeesterBas zegt: een hoesje zou de beleving veranderen en dat wil ik dan ook weer niet.
3 in de rij, kassa erbij
Ik gebruik geen screenprotector (Ceramic Shield 2 hè), maar als het nodig is af en toe wel een JETech transparante Magsafe hoes. Ik heb de Originele Clear case van Apple ook even geprobeerd, maar de JTech is vrijwel identiek en kwalitatief net zo goed en perfect passend, voor een kwart van de prijs van de Apple case. Weliswaar 1 gram zwaarder dan de Apple, maar wel nóg iets dunner. Je krijgt alleen geen kekke animatie als je de hoes aanbrengt.Erik1805 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:53:
[...]
Ik gebruik een screenprotector en een originele Apple transparante hoes. Wordt ie niet heel veel dikker van
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Ik heb deze erop:albert04 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:56:
Welke screenprotector gebruiken jullie?
Spigen GLAStR EZ Fit Screenprotector 2 Pack + Applicator voor de Apple iPhone Air
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Yes, hier ook!Erik1805 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:05:
[...]
Ik heb deze erop:
Spigen GLAStR EZ Fit Screenprotector 2 Pack + Applicator voor de Apple iPhone Air
De vermeende gladheid wen je ook aan. Ben sinds de 14 pro caseless. Vond het in het begin ook glad maar weet nu niet beter en ben daar weer helemaal aan gewend.albert04 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:38:
Maken jullie dan gebruik van een screenprotector? Ik heb sinds dinsdag de zwarte Air. Voelt erg fijn in de hand, maar soms wel wat 'glad', waardoor ik toch een beetje angstig wordt. Alleen wat @MeesterBas zegt: een hoesje zou de beleving veranderen en dat wil ik dan ook weer niet.
Qua screenprotector gebruik ik ook altijd een spigen. Het liefts heb ik er geen 1 maar ik kan ook niet tegen die miniscule krasjes die je onder een velle lamp zit. Hoe voorzichtig je er ook mee omgaat, die lijken altijd wel te verschijnen.
©2004
Ik heb geen Air, maar Pro 17. Ik gebruik hem echt volledig 'naakt' dus ook geen screenprotector. Enige wat ik heb liggen in alle auto's is een sleeve om hem zo te beschermen van geslinger als ie in de bekerhouder of middenarmsteun zit. Screenprotector stoor ik me ook aan namelijk, maar hiervoor altijd een backcase van Nudient gehad. Het is even een kwestie van wennen en dus aanpassen aan je foon.albert04 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:38:
I don't have dreams, I have goals!!
En de schrijver heeft hetzelfde idee als we hier al eens hebben besproken: early adapters zijn simpelweg vooral Pro-mensen. De lagere iPhones beginnen normaal vanaf januari pas te pieken. En de Air kan nog wel eens een feestdagenknaller gaan worden….
https://appleinsider.com/...w-iphone-models-is-normal
Krijg je nog van die nare fijne krasje op je scherm zonder protector? Of stoor je je daar niet aan?Redondo1982 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:34:
[...]
Ik heb geen Air, maar Pro 17. Ik gebruik hem echt volledig 'naakt' dus ook geen screenprotector. Enige wat ik heb liggen in alle auto's is een sleeve om hem zo te beschermen van geslinger als ie in de bekerhouder of middenarmsteun zit. Screenprotector stoor ik me ook aan namelijk, maar hiervoor altijd een backcase van Nudient gehad. Het is even een kwestie van wennen en dus aanpassen aan je foon.
©2004
Je kan veel bedenkingen bij dat artikel geven.Dennisdn schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:28:
Interessant artikel dat uitlegt waarom een verminderde productie voor nu nog helemaal niets zegt. Lang verhaal kort: Apple hanteert het just in time principe en koopt in voor maximaal 30 dagen productie. Nu minder bestellen betekent we redden het wel even met wat er nu ligt, over een maand kan het weer anders zijn.
En de schrijver heeft hetzelfde idee als we hier al eens hebben besproken: early adapters zijn simpelweg vooral Pro-mensen. De lagere iPhones beginnen normaal vanaf januari pas te pieken. En de Air kan nog wel eens een feestdagenknaller gaan worden….
Als apple zo een meester in supply chain is, waarom is de pro dan nog steeds moeilijk te vinden? Konden ze productie van de air verschuiven naar de pro afgelopen maanden.
Ze hebben de vraag naar air overschat en dat zie je nu ook dat dit model sinds de launch onmiddelijk beschikbaar blijft en andere modellen niet. Qua marketing is het een nul voor de air vergeleken met de pro.
Bij de galaxy s25 edge zien we ook dat ze dit model stop zetten voor een reden. Zou het bizar vinden dit bij apple een hardloper is ondanks 1 camera en speaker minder dan de Edge.
Laatste twee telefoons die ik verkocht niet, daarvoor wel altijd. Als je een lamp erop zet dan zag je inderdaad een aantal ‘haarkrasjes’. Die zijn niet te voelen en ook niet te zien met scherm aan en uit, maar alleen met een felle lamp op het scherm.hk12nl schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 19:46:
[...]
Krijg je nog van die nare fijne krasje op je scherm zonder protector? Of stoor je je daar niet aan?
Het is onvermijdelijk zo, maar ik verbaasde me er ook altijd over. Maarja, gaat het hele jaar in en uit diverse zakken en tassen.
Doet Apple altijd met nieuwe producten dus ook met de Air ja. Alleen blijkbaar hadden ze zelf al de verwachting dat het geen hardloper zou worden. En zo wel, dan gewoon opschalen.Dennisdn schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:28:
Interessant artikel dat uitlegt waarom een verminderde productie voor nu nog helemaal niets zegt. Lang verhaal kort: Apple hanteert het just in time principe en koopt in voor maximaal 30 dagen productie. Nu minder bestellen betekent we redden het wel even met wat er nu ligt, over een maand kan het weer anders zijn.
Wat de meesten niet beseffen is dat Apple het helemaal niet te doen is om een product harder te laten lopen. Alle grote bedrijven doen dit, producten ernaast uitbrengen om de bestaande producten juist te boosten. MacDonalds doet niet anders om de classics ‘classic’ te houden.
De prijs waarmee de Air in de markt is gezet is gewoon te hoog geweest. Nu de Air te krijgen is voor zowat dezelfde prijs als de gewone 17, is de keus redelijker. Wil je voor dezelfde prijs twee camera's, wat betere batterijduur en stereo speakers, of heb je voor een vergelijkbaar bedrag liever een dun en licht design met titanium rand en de processor van de 17 Pro? Ik denk dat voor iets onder de 1000 euro de Air nu zeker een goed alternatief voor de 17 kan zijn.Pufster schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 19:56:
[...]
Je kan veel bedenkingen bij dat artikel geven.
Als apple zo een meester in supply chain is, waarom is de pro dan nog steeds moeilijk te vinden? Konden ze productie van de air verschuiven naar de pro afgelopen maanden.
Ze hebben de vraag naar air overschat en dat zie je nu ook dat dit model sinds de launch onmiddelijk beschikbaar blijft en andere modellen niet. Qua marketing is het een nul voor de air vergeleken met de pro.
Bij de galaxy s25 edge zien we ook dat ze dit model stop zetten voor een reden. Zou het bizar vinden dit bij apple een hardloper is ondanks 1 camera en speaker minder dan de Edge.
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Er is 1 ding wat ik toch echt niet begrijp, waarom word de chip in de air 'pro' genoemd terwijl hij ook 1 gpu core minder heeft net als de niet pro variant en alsof je dat in dagelijks gebruik merkt..... Maar goed de Air zou best eens leuk zijn om te hebben, er had alleen gewoon een tweede camera op moeten zitten nu is een luxere variant gekortwiekt op een belangrijk punt. Voor batterijduur valt nog wel een oplossing te bedenken maar voor het missen van een camera niet.Of-Aaargh schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 07:21:
[...]
De prijs waarmee de Air in de markt is gezet is gewoon te hoog geweest. Nu de Air te krijgen is voor zowat dezelfde prijs als de gewone 17, is de keus redelijker. Wil je voor dezelfde prijs twee camera's, wat betere batterijduur en stereo speakers, of heb je voor een vergelijkbaar bedrag liever een dun en licht design met titanium rand en de processor van de 17 Pro? Ik denk dat voor iets onder de 1000 euro de Air nu zeker een goed alternatief voor de 17 kan zijn.
Onafhankelijk van de cores blijft het de pro-chip. Voorheen was het zo dat zelfs wel eens in de pro-lijn zelf de cores verschillend konden zijn per model of geheugencapaciteit.Mschrijver88 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:06:
[...]
Er is 1 ding wat ik toch echt niet begrijp, waarom word de chip in de air 'pro' genoemd terwijl hij ook 1 gpu core minder heeft net als de niet pro variant.
[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 24-10-2025 08:20 ]
Maar wat is dan het verschil? Chat GPT komt met allerlei randzaken die precies niet aangeven wat het verschil is, zoals betere koeling van de pro chip of meer gebeugen in telefoons met een pro chip of meer gpu cores ( wat dus niet zo is in de air )Dennisdn schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:16:
[...]
Onafhankelijk van de cores blijft het de pro-chip. Voorheen was het zo dat zelfs wel eens in de pro-lijn zelf de cores verschillend konden zijn per model of geheugencapaciteit.
https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-17-chip/Mschrijver88 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:33:
[...]
Maar wat is dan het verschil? Chat GPT komt met allerlei randzaken die precies niet aangeven wat het verschil is, zoals betere koeling van de pro chip of meer gebeugen in telefoons met een pro chip of meer gpu cores ( wat dus niet zo is in de air )
https://www.trustedreviews.com/versus/apple-a19-vs-a19-pro
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 24-10-2025 08:44 ]
iculture weet het ook niet hoor:)
Is hetzelfde alsDe A19-chip zelf bestaat uit een 6-core CPU: twee krachtige cores voor zware taken en vier zuinige cores voor simpele taken, zodat de batterij langer meegaat. Daarnaast bevat de chip een 5-core GPU,
De trustedreview link zegtDe iPhone Air krijgt een nog krachtigere chip dan de standaard iPhone 17: de A19 Pro. Deze chip heeft een 6-core CPU, met twee krachtige performance-cores voor zware taken en vier zuinige cores die helpen energie te besparen.
De A19 Pro bevat daarnaast een 5-core GPU voor grafisch intensieve taken,
en tweakers zegtThere’s also the A19 in the iPhone Air to consider because, despite having the same name as the iPhone 17 Pro chipset, there are differences in the underlying hardware that could bring it closer to the regular A19.
conclusie, het slaat nergens op dat de chip in de air te titel pro krijgt want hij zit ertussen in en zit zelfs meer in de buurt van de gewone 19 dan de 19pro chip. Het is en blijft een aparte keus maar dat zien we wel vaker bij tech companies.Bekijken we de eigenschappen van de 'A19 Pro' in de iPhone Air wat aandachtiger, dan wordt duidelijk dat het dunne model eigenlijk niet dezelfde chip meekrijgt als de echte Pro-toestellen. Zo heeft de variant in de Air slechts vijf gpu-rekeneenheden, net zoals de gewone A19 en in tegenstelling tot de echte A19 Pro, die er zes heeft. Vermoedelijk beschikt de A19 Pro in de iPhone Air wel over de extra L2- en L3-cache op de cpu-cores, die de A19 niet heeft. De geheugenbandbreedte zou dan weer in lijn liggen met de normale A19 door het gebruik van Lpddr5x-8533-werkgeheugen, in plaats van Lpddr5x-9600 bij de iPhone 17 Pro en 17 Pro Max. Evenals de Pro-toestellen heeft de iPhone Air wel 12GB werkgeheugen. De gewone iPhone 17 heeft 8GB ram, net als de hele iPhone 16-serie.
In een blinde test weet ik 99,9999% zeker dat je het verschil niet merkt.
Bij de productie van CPU's is er altijd een foutmarge. Sommige cores werken na productie niet op optimale snelheid. Zo'n CPU gooi je dan niet weg, maar gebruik je alsnog in een product. Dit noemen ze ook wel binning. Eén core is in het geval van de 19 Pro uitgeschakeld, terwijl het wel voorzien was om een perfecte CPU te bakken. Kijk maar eens naar de MacBook Pro's. De 14-inch varianten hebben vaak dezelfde Pro of Max CPU, maar altijd met minder cores.Mschrijver88 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:11:
[...]
[...]
Is hetzelfde als
[...]
De trustedreview link zegt
[...]
en tweakers zegt
[...]
conclusie, het slaat nergens op dat de chip in de air te titel pro krijgt want hij zit ertussen in en zit zelfs meer in de buurt van de gewone 19 dan de 19pro chip. Het is en blijft een aparte keus maar dat zien we wel vaker bij tech companies.
Het kan best zijn dat het produceren van de A19 Pro veel chips opleverde met één core die niet goed werkte. Die gooi je dan niet weg, maar stop je dan in het product waarvan je verwacht dat je die chips in kwijt kan. Laat de Air nou net het model zijn dat op zich wel verkocht wordt, maar het in absolute aantallen niet haalt bij een normale 17 of 17 Pro (Max).
Have you tried turning it off and on again?
*edit: Gr4mpyC3t was me voor.Mschrijver88 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:11:
conclusie, het slaat nergens op dat de chip in de air te titel pro krijgt want hij zit ertussen in en zit zelfs meer in de buurt van de gewone 19 dan de 19pro chip. Het is en blijft een aparte keus maar dat zien we wel vaker bij tech companies.
Wat ik dénk.... Ik heb wel eens vernomen dat mindere cores geen bewuste keuze is maar dat er bij de productie van chips op een strip die uit de machine komt altijd chips zitten waarbij 1 of meerdere cores zijn mislukt. Voorheen werden die dan weggegooid en tegenwoordig worden ze dan ingezet als lagere specs. Dat het dus eigenlijk mislukte pro-chips zijn.
Blijf erbij dat het feit dat in de air de chip 'pro' noemen en dit als pluspunt benoemen terwijl hij meer weg heeft van de niet pro variant niet echt ergens op slaat. En wat ook onhandig is, is dat de verschillen onduidelijk zijn, maar dat werkt als je snel naar de spec sheets kijkt alleen maar in het voordeel van Apple. De air had gewoon een 2e camera moeten hebben, dan was alleen de batterij een minpunt ten opzichter van de andere toestellen, maar dat valt logisch te verklaren door het feit dat hij dunner is. Nu heb je een model dat zich hoger positioneert maar functies mist ten opzichte van het instap model.
Ja, dat zal allemaal wel, maar Apple heeft nog nooit veelvuldig met technische specificaties geschermd. Ik snap dus niet zo goed waarom dat nu in de context van de Air een probleem is?Mschrijver88 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:06:
Klopt, binning gebeurd bij de meeste GPU's en CPU's.
Blijf erbij dat het feit dat in de air de chip 'pro' noemen en dit als pluspunt benoemen terwijl hij meer weg heeft van de niet pro variant niet echt ergens op slaat. En wat ook onhandig is, is dat de verschillen onduidelijk zijn, maar dat werkt als je snel naar de spec sheets kijkt alleen maar in het voordeel van Apple. De air had gewoon een 2e camera moeten hebben, dan was alleen de batterij een minpunt ten opzichter van de andere toestellen, maar dat valt logisch te verklaren door het feit dat hij dunner is. Nu heb je een model dat zich hoger positioneert maar functies mist ten opzichte van het instap model.
Het is een Pro-chip dat ongetwijfeld iets meer kan dan de non-Pro, en daarom is het nog steeds een A19 Pro met één core minder en niet een A19.
Mensen zoeken graag problemen om iets te kunnen afbrandenGr4mpyC3t schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:14:
[...]
Ja, dat zal allemaal wel, maar Apple heeft nog nooit veelvuldig met technische specificaties geschermd. Ik snap dus niet zo goed waarom dat nu in de context van de Air een probleem is?
Elect a clown, expect a circus.
Maar het heeft niet “meer” weg van de niet-pro. Op de 1 mindere core na heeft ie wel alle andere specs van de volledige Pro chip. Ze zouden het een pro light of whatever kunnen noemen, maar dan wordt het wel heel onoverzichtelijk voor gewone gebruikers.Mschrijver88 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:06:
Blijf erbij dat het feit dat in de air de chip 'pro' noemen en dit als pluspunt benoemen terwijl hij meer weg heeft van de niet pro variant niet echt ergens op slaat.
Ook wel genoemd. Spijkers op laag water zoeken.Slasher schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:23:
[...]
Mensen zoeken graag problemen om iets te kunnen afbranden
Maar ieder zijn ding/hobby/recht natuurlijk.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
En ik vind het ook wat kort door de bocht om het uitschakelen van één core direct te bestempelen als een andere chip. De bandbreedte zal ongetwijfeld hoger zijn voor de A19 Pro ten opzichte van de A19 en de L2/L3 cache is ook groter. Een chip is meer dan het getal CPU/GPU cores.Dennisdn schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:36:
[...]
Maar het heeft niet “meer” weg van de niet-pro. Op de 1 mindere core na heeft ie wel alle andere specs van de volledige Pro chip. Ze zouden het een pro light of whatever kunnen noemen, maar dan wordt het wel heel onoverzichtelijk voor gewone gebruikers.
En dat klopt dus ook weer niet, hij heeft 1 GPU core minder net als de normale a19 en dezelfde geheugen bandbreedte, eigenlijk heeft de a19''pro'' variant van de air alleen vermoedelijk ( volgens tweakers ) dezelfde hoeveelheid L2 en L3 cache geheugen als de A19 pro in de 17 pro. Dus welke andere specs heeft hij dan precies? Hoeveelheid geheugen is iets anders namelijk.Dennisdn schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:36:
[...]
Maar het heeft niet “meer” weg van de niet-pro. Op de 1 mindere core na heeft ie wel alle andere specs van de volledige Pro chip. Ze zouden het een pro light of whatever kunnen noemen, maar dan wordt het wel heel onoverzichtelijk voor gewone gebruikers.
Beetje jammer dat je dat zegt, ik zoek duidelijkheid. Die kan tot nog toe niemand geven, helpt jou comment ook niet aan bij of wel?Mensen zoeken graag problemen om iets te kunnen afbranden
Wat is er dan tot nu toe nog niet duidelijk aan de reacties op je vraag?Mschrijver88 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:51:
[...]
En dat klopt dus ook weer niet, hij heeft 1 GPU core minder net als de normale a19 en dezelfde geheugen bandbreedte, eigenlijk heeft de a19''pro'' variant van de air alleen vermoedelijk ( volgens tweakers ) dezelfde hoeveelheid L2 en L3 cache geheugen als de A19 pro in de 17 pro. Dus welke andere specs heeft hij dan precies? Hoeveelheid geheugen is iets anders namelijk.
[...]
Beetje jammer dat je dat zegt, ik zoek duidelijkheid. Die kan tot nog toe niemand geven, helpt jou comment ook niet aan bij of wel?
Eens met het eerste punt, maar mijn inziens is de batterij echt geen minpunt.Mschrijver88 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:06:
Klopt, binning gebeurd bij de meeste GPU's en CPU's.
De air had gewoon een 2e camera moeten hebben, dan was alleen de batterij een minpunt ten opzichter van de andere toestellen
Komende van altijd de Pro modellen gehad en nu de Air vind ik ‘m wat dat betreft heus vergelijkbaar met de 15 Pro / 16 Pro —> aan het eind van de dag wil hij graag aan de oplader (en niet dat de Air bijv. om 16:00 ofzo al leeg is hoor).
De ene YouTube batterij test is de andere niet, maar in iig de testen die ik gezien heb komt de batterijduur van de Air overeen met die van de 17.
De batterij van een 17 is toch ook geen ‘minpunt’?
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
In de meeste batterijtesten komt de Air overeen met de normale 16 Pro. En niemand heeft daar over geroepen dat dat een belabberde accu zou zijnAntraXxX schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:37:
[...]
Eens met het eerste punt, maar mijn inziens is de batterij echt geen minpunt.
Komende van altijd de Pro modellen gehad en nu de Air vind ik ‘m wat dat betreft heus vergelijkbaar met de 15 Pro / 16 Pro —> aan het eind van de dag wil hij graag aan de oplader (en niet dat de Air bijv. om 16:00 ofzo al leeg is hoor).
De ene YouTube batterij test is de andere niet, maar in iig de testen die ik gezien heb komt de batterijduur van de Air overeen met die van de 17.
De batterij van een 17 is toch ook geen ‘minpunt’?
Ook zou de camera ‘slecht’ zijn. Nee, ik vind de foto’s beter dan die van m’n 16 PM, maar ik mis de groothoek. Mensen papegaaien graag met als doel interessant overkomen
3 in de rij, kassa erbij
De orginele vraag was, waarom de chip in de air de a19''pro'' wordt genoemd terwijl hij meer weg heeft van de normale a19 chip.Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:29:
[...]
Wat is er dan tot nu toe nog niet duidelijk aan de reacties op je vraag?
Kijkende naar bijvoorbeeld de M4 chips zit er tussen een m4 ( 10 cpu 10 gpu ) en de m4 pro ( 12 cpu en 16 gpu ) wel degelijk een verschil.
Ik krijg wel verwijten naar mijn hoofd geslingerd maar geen antwoord, het meeste heb ik zelf nog gereageerd. Het wordt zelfs afgedaan als ''spijkers op laag water zoeken'' en ''Mensen zoeken graag problemen om iets te kunnen afbranden ;)'' maar inhoudelijk reageren ho maar en ik ben de schuldige:)
Vergelen met de 16 pro is de batterij idd niet heel verschillend. Vergeleken met de 17 pro max is hij merkbaar wat minder, kan een minpunt zijn voor mensen. Het is ook in redelijk wat gevallen makkelijk op te lossen. Ik heb thuis, op mijn werk en in de auto bijvoorbeeld een draadloze magsafe oplader dus is minder een issue voor mij maar toch. Het woord belabberd kies je overigens zelf.MeesterBas schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:23:
[...]
In de meeste batterijtesten komt de Air overeen met de normale 16 Pro. En niemand heeft daar over geroepen dat dat een belabberde accu zou zijn![]()
Ook zou de camera ‘slecht’ zijn. Nee, ik vind de foto’s beter dan die van m’n 16 PM, maar ik mis de groothoek. Mensen papegaaien graag met als doel interessant overkomenLaat de Air maar impopulair zijn, maar wel populair genoeg dat er volgend jaar een Air 2 komt.
Doel je nu op mij dat ik dingen papagaai om interessant over te komen? Je bevestigd 1 zin ervoor dat je een extra lens mist, maar toch moet die zin er even achteraan?
De Air is gewoon een super mooi apparaat die niet voor iedereen in te passen is. Nou prima, er is voor iedereen wat te koop.
Nee, ik bedoelde niet jou. Vooral de mensen op Instagram/Threads/YouTube die iets gelezen hebben over de Air maar de telefoon zelf niet hebben geprobeerd of überhaupt in de handen hebben gehad.Mschrijver88 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 20:06:
[...]
De orginele vraag was, waarom de chip in de air de a19''pro'' wordt genoemd terwijl hij meer weg heeft van de normale a19 chip.
Kijkende naar bijvoorbeeld de M4 chips zit er tussen een m4 ( 10 cpu 10 gpu ) en de m4 pro ( 12 cpu en 16 gpu ) wel degelijk een verschil.
Ik krijg wel verwijten naar mijn hoofd geslingerd maar geen antwoord, het meeste heb ik zelf nog gereageerd. Het wordt zelfs afgedaan als ''spijkers op laag water zoeken'' en ''Mensen zoeken graag problemen om iets te kunnen afbranden ;)'' maar inhoudelijk reageren ho maar en ik ben de schuldige:)
[...]
Vergelen met de 16 pro is de batterij idd niet heel verschillend. Vergeleken met de 17 pro max is hij merkbaar wat minder, kan een minpunt zijn voor mensen. Het is ook in redelijk wat gevallen makkelijk op te lossen. Ik heb thuis, op mijn werk en in de auto bijvoorbeeld een draadloze magsafe oplader dus is minder een issue voor mij maar toch. Het woord belabberd kies je overigens zelf.
Doel je nu op mij dat ik dingen papagaai om interessant over te komen? Je bevestigd 1 zin ervoor dat je een extra lens mist, maar toch moet die zin er even achteraan?
3 in de rij, kassa erbij
Dan zou ik als ik u was nogmaals het verhaal van trusted reviews lezen. Daar staat op het eind m.b.t. de Air het volgende: Instead, it looks to be a hybrid of the two chipsets. You see, while it has the same 6+5 core configuration as the A19, it also offers the boosted 12GB of LPDDR5X RAM, L2 cache, and system-level cache, as the Pro models do.Mschrijver88 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:11:
[...]
[...]
Is hetzelfde als
[...]
De trustedreview link zegt
[...]
en tweakers zegt
[...]
Dus is niet enkel het aantal cores wat het verschil maakt. Als er een standaard A19 in had gezeten dan maakt dat voor het merendeel van de kopers ook weinig uit. Specifiek voor ultieme performance moet je de Pro’s kopen. Daarmee doelde ik op spijkers op laag water zoeken. Ik vraag me voornamelijk af waarom je de vraag zo specifiek stelt en verdedigend dat het in uw ogen niet een pro chip is. Terwijl er op de achtergrond wel zaken spelen die het in de ogen van Apple een pro-chip maken. Ongeacht het aantal cores (maar dat is hier al vaker aangehaald).
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Het is jammer dat de air weinig populair is. Maakt de kans op goede opvolging kleiner.MeesterBas schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:23:
[...]
In de meeste batterijtesten komt de Air overeen met de normale 16 Pro. En niemand heeft daar over geroepen dat dat een belabberde accu zou zijn![]()
Ook zou de camera ‘slecht’ zijn. Nee, ik vind de foto’s beter dan die van m’n 16 PM, maar ik mis de groothoek. Mensen papegaaien graag met als doel interessant overkomenLaat de Air maar impopulair zijn, maar wel populair genoeg dat er volgend jaar een Air 2 komt.
De opvolger wordt de foldable lijkt me.giantgiantus schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 01:01:
[...]
Het is jammer dat de air weinig populair is. Maakt de kans op goede opvolging kleiner.
Op die vraag heb je al een paar reacties gehad, maar kennelijk heb je toch nog de indruk dat dat niet genoeg is.Mschrijver88 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 20:06:
De orginele vraag was, waarom de chip in de air de a19''pro'' wordt genoemd terwijl hij meer weg heeft van de normale a19 chip.
Nu kom je met een vergelijking tussen een M4 en een M4 Pro, waarbij je weer over het aantal cores begint. Prima natuurlijk, maar dan gaan wij er samen niet uitkomen.
Nu heb ik via marktplaats voor €1000,- een nieuwe iPhone Air Cloud White 1TB over kunnen nemen dus dat was een no brainer.
Heb ze 1 TB niet nodig (heb nu een 256GB), maar dacht voor €1000,- voor een 1TB kan ik hem eens uitproberen en anders vast voor hetzelfde bedrag wel weer verkopen.
Ik ben nu al verkocht aan het gewicht en ze dunne behuizing! Eens goed kijken of ik de camera’s van de 16 Pro niet ga missen. De accu geloof ik wel, met de 16 Pro kwam ik de dag ook altijd door.
[ Voor 4% gewijzigd door Fjeze op 25-10-2025 09:32 ]
Fly or Die
[ Voor 3% gewijzigd door MeesterBas op 25-10-2025 10:35 ]
3 in de rij, kassa erbij
[ Voor 100% gewijzigd door MeesterBas op 25-10-2025 10:35 ]
3 in de rij, kassa erbij
Ik zou daar echt mijn twijfels over hebben als ik dat op marktplaats zou tegenkomen.Pufster schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 10:05:
1000€ voor 1TB, dan heeft die persoon een flink stuk verlies
Elect a clown, expect a circus.
Dat is helemaal niet zo lastig toch, als je in de winkel staat en kan kiezen tussen beide modellen, dan maak je toch een afwegingen tussen o.a. Prijs, formaat, camera's, hoe houdt hij vast, batterijduur, uiterlijk, kleuren etc.TNSN schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 08:43:
Hoe kun je nou de batterij van de Air vergelijken met de 17 Pro Max?
Had de chip in de air niet gewoon A19air moeten heten? Ik zie nog steeds nergens een logisch antwoord gegeven, want dat is er niet. Er zijn gewoon 2 varianten van een ''pro'' chip waarvan de ene meer op een niet pro chip lijkt dan de ander. Toch erg apart dat dat niet gezien wordt.Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 08:29:
[...]
Op die vraag heb je al een paar reacties gehad, maar kennelijk heb je toch nog de indruk dat dat niet genoeg is.
Nu kom je met een vergelijking tussen een M4 en een M4 Pro, waarbij je weer over het aantal cores begint. Prima natuurlijk, maar dan gaan wij er samen niet uitkomen.
Ik stop wel met dit topic volgen en wens iedereen vele plezier met zijn Air, misschien als ze er een 2e camera in stoppen ga ik wel eens overstag want verder is het een tof toestel.
[ Voor 52% gewijzigd door Mschrijver88 op 25-10-2025 12:58 ]
Ja dat had ik ook, maar ik merkte al de reden. En die staan er vaak genoeg op marktplaats als je echt geduld hebt.Slasher schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 10:52:
[...]
Ik zou daar echt mijn twijfels over hebben als ik dat op marktplaats zou tegenkomen.
Kopen op afbetaling en hem dan verkopen voor snel geld. Zit een bon bij van €1699,- dus dat is snel afschrijven inderdaad.
Voor mij gunstig, want deze gaat voor mij niet echt veel meer afschrijven.
Fly or Die
Ja de vormfactor ben ik instant aan gewend, en ik vind hem echt een mooie uitstraling hebben!MeesterBas schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 10:33:
Welkom! Ik zou het wel weten als ik een witte 1 TB tegenkom voor dat geld. Die kopen en mijn huidige opsturen naar Swappie. Dan is je Air in elk geval toekomstbestendig, mocht er geen opvolger komen
Nu alleen kijken of ik tegen het limiet van 1 camera aanloop. Dat is mijn enige twijfelpunt aan de telefoon.
Vind het scherm perfect, net iets groter dan de pro, maar vele malen handzamer dan een pro Max.
Fly or Die
Maar dan zou in jouw redenatie überhaupt een pro chip VS een normale alleen maar verschillen in het aantal cores? Een hele simpele oplossing om dat te ontkrachten is naar de benchmarks van bijvoorbeeld geekbench kijken. Dan zie je dat de A19P óók per singlecore sneller is dan de A19.Mschrijver88 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:53:
[...]
Had de chip in de air niet gewoon A19air moeten heten? Ik zie nog steeds nergens een logisch antwoord gegeven, want dat is er niet. Er zijn gewoon 2 varianten van een ''pro'' chip waarvan de ene meer op een niet pro chip lijkt dan de ander. Toch erg apart dat dat niet gezien wordt.
Dat betekent, stam + t .
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.