[iPhone Air] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:16

iPhone Air Ervaringen & Discussie

Welkom in het officiële topic over de iPhone Air (2025), Apples dunste en lichtste iPhone ooit met een indrukwekkend design en krachtige specificaties. Deel hier verwachtingen, vragen en straks gebruikerservaringen over dit nieuwe model.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWGo9W7tmbsfv_sMvNR5fvAj1Yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j5fmrmrekVeeTypxbBLZ43bw.jpg?f=fotoalbum_large

Aankondiging & Beschikbaarheid
Officiële aankondiging: 9 september 2025
Pre-order start: vrijdag 12 september 2025, 14:00
Levering: vrijdag 19 september 2025
Kleuren: space black, cloud white, light gold, sky blue
Belangrijkste Kenmerken
Ontwerp: Ultra-dun met slechts 5,6 mm dikte, lichtgewicht titanium frame (grade 5) met hoogglans afwerking, nieuwe plateau aan de achterkant voor camera’s en chip, meer batterijruimte
- Bescherming: Front met nieuwe Ceramic Shield 2 (3x betere krasbestendigheid), achterkant nu ook met Ceramic Shield (4x betere breukbestendigheid)
- Display: 6,5 inch Super Retina XDR OLED, ProMotion 120Hz, Always-On Display, 3000 nits piekhelderheid (hoogste ooit op iPhone), schaduw- en reflectiereductie
- Camera’s:
- Achter: 48MP Fusion hoofdcamera met 2x optische telefoto, quad-pixel sensor met sensor-shift OIS, verbeterde Photonic Engine en Focus Control-portretten
- Voor: 18MP Center Stage frontcamera met vierkante sensor, ondersteunt portret & landschap selfies zonder draaien, AI-gestuurde groepsfoto’s en 4K HDR video
- Dual Capture: gelijktijdig filmen met voor- en achtercamera
- Hardware:
- Chips: krachtpatsers A19 Pro (6-core CPU, 5-core GPU met 3x betere prestaties), N1 (Wi-Fi 7, Bluetooth 6, Thread), C1X modem (supersnel en zuinig)
- Batterij: Grote batterijruimte door nieuw design, slimme Adaptive Power Mode in iOS 26 voor daglange gebruiksduur
- Verbinding: eSIM-only, geen fysiek SIM-kaartslot, wereldwijd ondersteund door 500+ providers
- Software: iOS 26 met Apple Intelligence, Live Translation, verbeterde visuele intelligentie, nieuwe ontwikkelaarstools en privacybescherming
Accessoires
  • iPhone Air Case met MagSafe in frost en shadow (ultradun en transparant, bescherming tegen krassen en vallen)
  • iPhone Air Bumper (verstevigd polycarbonaat in vier kleuren)
  • Crossbody Strap met magneten in 10 kleuren
  • iPhone Air MagSafe Battery (slank, met 40 uur videoweergave)
  • Nieuwe Apple 40W Dynamic Power Adapter en Qi2 MagSafe Chargers
Duurzaamheid en Milieu
  • 35% gerecycled materiaal, waaronder 80% gerecycled titanium (hoogste ooit in iPhone), 100% gerecycled kobalt in batterij
  • Nieuwe titanium USB-C poort, 33% minder materiaal gebruikt dankzij 3D-printing
  • Productie met 45% duurzame energie (wind en zon)
  • Volledig recyclebare vezelverpakkingen
Prijs en beschikbaarheid
  • Vanaf 1229,-, met opslagvarianten 256GB, 512GB en 1TB
  • Pre-orders starten 12 september 2025
  • Verkoop start 19 september 2025
  • Promoties: 3 maanden gratis Apple Arcade, Music, bij aanschaf

[ Voor 4% gewijzigd door mprkooij op 09-09-2025 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:34
Mooi ding. vraag me af of ik hier op vooruit ga in plaats van de iPhone 15 Pro Max die ik nu heb of toch nog even een jaar deze ga houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statz87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-09 09:36
Mooi toestel! Ben benieuwd of het kwa batterij de kant van de mini's opgaat. Hoop het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Afbeeldingslocatie: https://www.apple.com/euro/energy-rating/a/local/nl/iphone/iphone-air/images/product_information_sheet_iphoneair_a3517.png

iPhone Air. 3149 mAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Poeh hij is wel sexy hoor. De zilveren/witte voor mij.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:58
Mooi toestelletje, alleen door de camera zou ik geen upgrade vanaf de 15 Pro Max overwegen.

USB-2 snelheid is ook erg jammer.

[ Voor 16% gewijzigd door lexuzu op 09-09-2025 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het had de wow-factor, maar het is toch best snel geland. Naar de iPhone 17 Pro ga ik zeker niet, maar de iPhone Air is toch wel een stapje terug. Nog even wat nachtjes slapen en anders een jaartje langer uitzitten voor het eerst in jaren.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:40:
Het had de wow-factor, maar het is toch best snel geland. Naar de iPhone 17 Pro ga ik zeker niet, maar de iPhone Air is toch wel een stapje terug. Nog even wat nachtjes slapen en anders een jaartje langer uitzitten voor het eerst in jaren.
En dan volgend jaar voor de Fold?
Want de 18 en Air2 zullen geen ander design krijgen schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:36
1000 dollar is 854 euro.
Deze prijzen vallen me wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickAlan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:58
De opdracht gekregen om de Air in het lichtblauw te gaan bestellen voor mijn stiefmoeder! Ze komt van een 16 Pro Max in het zwart, maar vind deze te zwaar.

Ben benieuwd naar de telefoon in het echt!
Zelf ga ik van de 16 PM Desert naar de 17 PM in de oranje kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ronvgs schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:43:
1000 dollar is 854 euro.
Je vergeet de sales tax, die benoemen ze niet omdat die in elke staat anders is, bij ons zit de BTW er al in.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 00:54
Ding is echt mooi.

[ Voor 27% gewijzigd door DeJurist op 09-09-2025 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ronvgs schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:43:
1000 dollar is 854 euro.
Ja weet je gelijk wat je betaald voor al die consumenten rechten en langere garantie enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Ik ga eerst in de Apple Store kijken voordat ik mijn keuze maak. Twijfel tussen wit en goud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:42:
[...]

En dan volgend jaar voor de Fold?
Want de 18 en Air2 zullen geen ander design krijgen schat ik zo in.
Die wil ik sowieso, dat is pas echt iets nieuws. Kan die iPad mini ook de deur uit.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat is wel tof hoor. Ik had al die RVS modellen ook altijd in het zilver/wit. Dit is precies wat ik wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Goud lijkt op wit in de nieuwe video die ik heb geplaatst...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:56
Tjonge hij is toch wel erg gaaf zeg, heel veel mooier dan ik had gedacht. Van de pro word ik deze keer niet zo enthousiast. Ga denk ik voor de Air. Batterij beetje spannend. Kan altijd nog overstappen naar de pro natuurlijk.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:28
Erg mooi inderdaad, ik twijfel nog over de Pro maar neig toch naar de Air. Vernieuwend, normale kleuren en het geeft mij ook een beetje flashbacks naar de iPhone X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DeJurist schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:08:
Goud lijkt op wit in de nieuwe video die ik heb geplaatst...
Ja ook mooi, zou ik iets meer van moeten zijn.

Vind zwart wel veruit het minste bij dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:29
Dutchy88 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:17:
Erg mooi inderdaad, ik twijfel nog over de Pro maar neig toch naar de Air. Vernieuwend, normale kleuren en het geeft mij ook een beetje flashbacks naar de iPhone X.
Same here. Neig naar een witte. Voelt als een X model. Vernieuwend. Ipv herhalend zoals de pro’s.

Zal ik wel een MagSafe batterij erbij doen voor de zekerheid. Gebruik ik nu ook tijdens bèta periodes om te testen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:37
THE_BASE schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:40:
Dit dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:16
Ergens vind ik de Air wel een beetje op een iPhone 16E slim lijken met die ene camera :+ (als je hem in het zwart neemt dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
crosspost; keuze hier is Hemelsblauw.
Matched 'lekker' met m'n Hemelslblauwe Macbook Air 15''.

In de middag de iPhone Air bijladen is voor mij prima. Denk dat het bijladen in een uurtje genoeg juice geeft voor de rest vd dag. (Zit niet 7 a 8 uur per dag achter mijn iPhones)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:43
TheKerremenke schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:20:
[...]

Same here. Neig naar een witte. Voelt als een X model. Vernieuwend. Ipv herhalend zoals de pro’s.

Zal ik wel een MagSafe batterij erbij doen voor de zekerheid. Gebruik ik nu ook tijdens bèta periodes om te testen.
Koop je dan een dunne telefoon plakken we er een battery pack aan. Ben ik de enige die dit nogal ironisch vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist

[ Voor 36% gewijzigd door DeJurist op 09-09-2025 21:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Pufster schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:28:
[...]

Koop je dan een dunne telefoon plakken we er een battery pack aan. Ben ik de enige die dit nogal ironisch vind?
voor dagje/weekendje weg tijdens bijv een stedentripje, dikke prima zo'n battery pack. Dan nog steeds redelijk dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:29
Pufster schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:28:
[...]

Mag je gerust vinden. Is het ergens ook. 8)7 Iets om over na te denken dus. ;)

Edit: daarom zit ik op tweakers. Om info op te doen, ervaringen en/of meningen te delen. d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door TheKerremenke op 09-09-2025 21:35 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannondale
TheKerremenke schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:31:
[...]

Edit: daarom zit ik op tweakers. Om info op te doen, ervaringen en/of meningen te delen. d:)b
Batterypack en hondenriem de grootste afknappers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:17

Toppe

Oké ✅

TheKerremenke schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:31:
[...]

Ik heb er een FJORDEN op zitten, dat maakt het wel wat lomper

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
single speaker, cq geen stereo speakers voor de Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Als ik de videos zie dan vind ik de witte enorm lomp over komen, vooral met die grote zwarte pukkel op de achterkant. Denk juist dat zwart ook hier weer het mooiste uitkomt: gewoon één kleur aan beide kanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
_Bailey_ schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:40:
single speaker, cq geen stereo speakers voor de Air
Dat vind ik nu van de platte specificaties de grootste downside. Was al een gerucht dus heb er een beetje aan kunnen wennen maar hoopte toch dat het niet waar was.

Ik heb de telefoon vaak op de regendouche liggen en gebruik dan de speakers om een podcastje te luisteren. Is nog maar te zien (luisteren) hoe dat dan gaat.

Gelukkig kunnen de AirPods 3 beter tegen water 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:42:
Als ik de videos zie dan vind ik de witte enorm lomp over komen, vooral met die grote zwarte pukkel op de achterkant. Denk juist dat zwart ook hier weer het mooiste uitkomt: gewoon één kleur aan beide kanten.
Vind het persoonlijk niet fraai dat de camera bump dan glimmend zwart is en de hele achterkant juist mat.

Dat valt (mij) bij de andere kleuren minder op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:11
Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 23:11:
[...]

Vind het persoonlijk niet fraai dat de camera bump dan glimmend zwart is en de hele achterkant juist mat.

[Video: iPhone 17 Air!]

Idd ik had de camera bump ook liever mat zwart gezien, maargoed die van de 16 Pro is momenteel ook glimmend vs. een matte achterkant.

Ik ga iig voor de zwarte, in de loop der jaren zijn er genoeg mooie kleuren geweest die me hebben doen twijfelen; maar dat stealthy mat zwarte blijft toch mijn go-to.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:05
Wat zijn de eerste indrukken? Vinden jullie het de compromissen waard?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
“Vroeger” keek ik altijd weken uit naar de aankondiging van de nieuwe iphones. In de tijd dat er nog weinig gelekt werd. Hele nachten in de rij bij Centro Oberhausen, dat soort fratsen. Nu vergeet ik gewoon dat er een apple event is. Al het nieuws wordt toch wel gelekt en echt hele innovatieve zaken, die lijken een beetje verdwenen te zijn. Dus ook vandaag had ik er niet bij stil gestaan dat er iets gepresenteerd ging worden. Toch zojuist alles even teruggekeken en gelezen. Ik was niet van plan om dit jaar mijn 15 pro max te upgraden. Ten eerste omdat ik de fold graag wil, die volgens de geruchten volgend jaar komt. En ten tweede omdat ik de renders van de 17 pro (max) ronduit lelijk vond. Aan de air had ik eigenlijk niet gedacht. Totdat ik zojuist wat filmpjes zag. Ik vind het echt een beauty. Iets anders dan anders. Vrees dus dat er dit jaar toch een nieuwe iphone komt. Leuke verrassing! Nu alleen de kleur nog bepalen 😅. (Zwart valt af)

Dat betekent, stam + t .

• DeJurist
Het is eigenlijk best ziek als je erover nadenkt dat de iPhone Air maar liefst €1229 kost en de iPhone 17 Pro €1329. Dat is maar een verschil van €100, terwijl je van een 'Air'-model juist zou verwachten dat het een stuk goedkoper zou zijn. Had eerlijk gezegd gedacht dat Apple het prijsverschil groter zou maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:41
DeJurist schreef op woensdag 10 september 2025 @ 02:49:
Het is eigenlijk best ziek als je erover nadenkt dat de iPhone Air maar liefst €1229 kost en de iPhone 17 Pro €1329. Dat is maar een verschil van €100, terwijl je van een 'Air'-model juist zou verwachten dat het een stuk goedkoper zou zijn. Had eerlijk gezegd gedacht dat Apple het prijsverschil groter zou maken.
Ik denk dat de productiekosten gewoon bijna hetzelfde zijn. Enige verschil is de camera, een stukje batterij en één stereospeakertje minder. Dat zijn dingen die qua inkoop echt niet over de 100 dollar gaan. Dan zullen ze er ook nog wel rekening mee houden dat ie minder verkoopt en ze de kosten over minder toestellen kunnen spreiden.
Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 23:07:
[...]

Dat vind ik nu van de platte specificaties de grootste downside. Was al een gerucht dus heb er een beetje aan kunnen wennen maar hoopte toch dat het niet waar was.

Ik heb de telefoon vaak op de regendouche liggen en gebruik dan de speakers om een podcastje te luisteren.
Ook jammer, ik heb de telefoon vaak naast mij op de bank liggen als ik aan het gamen ben om radio te luisteren. Daar zal ik nu elke keer de iPad voor moeten gaan pakken...

[ Voor 36% gewijzigd door Dennisdn op 10-09-2025 06:56 ]

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Alles valt of staat met dagelijks gebruik. Hoe is de batterij? Hoe is de koeling? Hoe is het ontvangst? Hoe buigzaam is het?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Cannondale
Nachtje erover geslapen, het moet toch echt de witte worden. Wat een knappe verschijning is het, met die glimmende zijkant. Schermgrootte lees ik tot nu toe niet zoveel terug, maar die lijkt ook perfect. Speaker doet hier alleen dienst voor inkomende berichttonen :)

Waar pre-orderen jullie hem, gewoon bij Apple zelf? Had al mail van reseller dat ze hem ook gelijktijdig kunnen bestellen en uitleveren.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Cannondale schreef op woensdag 10 september 2025 @ 07:12:
Nachtje erover geslapen, het moet toch echt de witte worden. Wat een knappe verschijning is het, met die glimmende zijkant. Schermgrootte lees ik tot nu toe niet zoveel terug, maar die lijkt ook perfect. Speaker doet hier alleen dienst voor inkomende berichttonen :)

Waar pre-orderen jullie hem, gewoon bij Apple zelf? Had al mail van reseller dat ze hem ook gelijktijdig kunnen bestellen en uitleveren.
iPhone 17: 6,3" met een resolutie van 2622 x 1206 pixels bij 460 ppi
iPhone 17 Pro: 6,3" met een resolutie van 2622 x 1206 pixels bij 460 ppi
iPhone Air: 6,5" met een resolutie van 2736 x 1260 pixels bij 460 ppi (+9% t.o.v. iPhone 17)
iPhone 17 Pro Max: 6,9" met een resolutie van 2868 x 1320 pixels bij 460 ppi (+20% t.o.v. iPhone 17)

[ Voor 4% gewijzigd door Mog op 10-09-2025 08:42 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Had al mail van reseller dat ze hem ook gelijktijdig kunnen bestellen en uitleveren.
Om dit meteen te kop in te drukken: Dit is de grootste onzin. Ja er zijn leveranciers waar het goed gaat maar dat is geen garantie voor een komende release. Vorig jaar kwam MediaMarkt aardig goed mee, Coolblue bleef achter.

Bol.com heeft vaak stock beschikbaar op vrijdag ochtend voor levering die avond.

De enige die gegarandeerd levert is Apple op de door hun aangegeven datum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 23:11:
[...]

[Video: iPhone 17 Air!]

Oei, daar heb je helemaal gelijk in. Dat is nu ook wel zo, maar valt veel minder op.

• Dennisdn
Toppe schreef op woensdag 10 september 2025 @ 07:29:
[...]

Behalve als je de pech hebt dat ze hem met Duurt Heel Lang versturen en je in mijn wijk woont :+

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 10-09-2025 07:37 ]

• Cannondale
Mog schreef op woensdag 10 september 2025 @ 07:26:
[...]

iPhone Air: 6,5" met een resolutie van 2736 x 1260 pixels bij 460 ppi (+14% t.o.v. iPhone 17)
Dank, ja de specs weet ik :) Ik ben er zelf best enthousiast over, omdat hij fijn groot maar niet overdreven bulky zoals de pro max is. Dat enthousiasme zag ik tot nu toe weinig terug.
[...]

Om dit meteen te kop in te drukken: Dit is de grootste onzin.

Top! Gewoon bij Apple dus en geen fratsen. Beetje duimen voor de vervoerder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:29

Hier idem. Na nachtje slapen ben ik eruit dat het de Air moet worden. Wat zorgen over de batterij, maar specs zijn beter dan mijn 15 Pro, dus dat moet goedkomen.

Kleur nog even over nadenken. Wit of lichtblauw.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00

MazeWing

The plot thickens...

VidaR-9 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:03:
[...]

Hier idem. Na nachtje slapen ben ik eruit dat het de Air moet worden. Wat zorgen over de batterij, maar specs zijn beter dan mijn 15 Pro, dus dat moet goedkomen.

Kleur nog even over nadenken. Wit of lichtblauw.
Een paar specs zijn beter maar op veel andere vlakken (batterij, speakers, camera's) toch wel een downgrade hoor.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Ik heb momenteel een 14 Pro. Waar kan ik een vergelijk zien tussen de 14 Pro en de Air / 17 Pro?
De Air is een prachtig toestel, maar vraag me af ik er veel op vooruit zal gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:32
_Bailey_ schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:28:
crosspost; keuze hier is Hemelsblauw.
Matched 'lekker' met m'n Hemelslblauwe Macbook Air 15''.
Zo zat ik ook te de denken… maar als ik zo naar de kleur kijk lijkt de ene hemelsblauw niet de andere hemelsblauw te zijn?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
refused81 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:28:
[...]

Zo zat ik ook te de denken… maar als ik zo naar de kleur kijk lijkt de ene hemelsblauw niet de andere hemelsblauw te zijn?
Ow dat zou prima kunnen. Maar voor mij geen probleem.
Zo enorm belangrijk is t niet voor mij.
Zit inmiddels in twijfel; wit of hemelsblauw 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
Mog schreef op woensdag 10 september 2025 @ 07:26:
[...]

iPhone 17: 6,1" met een resolutie van 2556 x 1179 pixels bij 460 ppi (kleinste)
de 17 is 6,3i met een resolutie van 2622 x 1206 pixels bij 460 ppi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

-Muncky- schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:22:
Ik heb momenteel een 14 Pro. Waar kan ik een vergelijk zien tussen de 14 Pro en de Air / 17 Pro?
De Air is een prachtig toestel, maar vraag me af ik er veel op vooruit zal gaan.
Op de website van Apple zelf

• Nevalus
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18:07
[...]

Om dit meteen te kop in te drukken: Dit is de grootste onzin. Ja er zijn leveranciers waar het goed gaat maar dat is geen garantie voor een komende release. Vorig jaar kwam MediaMarkt aardig goed mee, Coolblue bleef achter.

Bol.com heeft vaak stock beschikbaar op vrijdag ochtend voor levering die avond.

Dit is gewoon onzin. Alle officiële partners, de providers en de retailers, krijgen voorraad voor release en versturen voor vrijdag levering. Je bent bij iedereen overgeleverd aan de grillen van de vervoerder. Behalve dat Apple wel het duidelijkste communiceert op hun website of je er nog bij zit is daar niet perse een voordeel.

Bol is overigens sinds een jaar geen officiële reseller meer dus daar zou ik hem niet halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

BigF25 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:36:
[...]

de 17 is 6,3i met een resolutie van 2622 x 1206 pixels bij 460 ppi
Je hebt gelijk, dat is de 16. Aangepast!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:29
MazeWing schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:18:
[...]
Een paar specs zijn beter maar op veel andere vlakken (batterij, speakers, camera's) toch wel een downgrade hoor.
Die downgrade valt toch wel mee. Snellere chip voor de Air. Betere camera en speakers voor de 15 Pro.

Batterij van de Air is volgens Apple beter. Nog afgezien van het feit dat mijn 15 Pro op 87% zit na 2 jaar intensief gebruik.

De camera is jammer, maar niet perse een showstopper. Speakers boeit me niet.

En verder mooie stap vooruit in design, dun, en gewoon keer wat anders.

De 17 Pro is geen optie gezien aluminium.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Nevalus schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:39:
[...]

Dit is gewoon onzin. Alle officiële partners, de providers en de retailers, krijgen voorraad voor release en versturen voor vrijdag levering. Je bent bij iedereen overgeleverd aan de grillen van de vervoerder. Behalve dat Apple wel het duidelijkste communiceert op hun website of je er nog bij zit is daar niet perse een voordeel.

Bol is overigens sinds een jaar geen officiële reseller meer dus daar zou ik hem niet halen.
Je weet dat je nu zelf onzin roept? Lees het levertopic van vorig jaar eens door. Je weet pas bij een reseller of je hem die vrijdag krijgt op het moment dat je de track&trace krijgt, tot die tijd heb jij geen enkele garantie.

Alleen Apple geeft je een gegarandeerde leverdatum en zal hem versturen zodat ze de 19de geleverd gaan worden door de vervoerder.

Ik doe dit al heel wat jaren en het is altijd elk jaar het zelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 10-09-2025 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:58

n3z

Batterij kan ik nog mee leven, maar die ene camera is echt matig en daardoor vind ik het niet waard. Reguliere 17 is toch de mooiste van de drie.

• Pufster
n3z schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:04:
Batterij kan ik nog mee leven, maar die ene camera is echt matig en daardoor vind ik het niet waard. Reguliere 17 is toch de mooiste van de drie.
Gewone 17 vind ik nu ook heel compleet, alleen dat kleinere scherm… Had de plus nu nog geweest dan kocht ik die wss.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pufster
VidaR-9 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:45:
[...]

Die downgrade valt toch wel mee. Snellere chip voor de Air. Betere camera en speakers voor de 15 Pro.

Batterij van de Air is volgens Apple beter. Nog afgezien van het feit dat mijn 15 Pro op 87% zit na 2 jaar intensief gebruik.

Ik wacht echt de batterij test af, want “volgens Apple” wil niets zeggen. Feit ze een battery pack lanceren zegt genoeg voor mij.
Maar 1 speaker vind ik wel vervelend. Denk dat mensen onderschatten dat iedere keer je een filmpje / reel / whatever bekijkt je dit zal merken. Het is echt wel merkbaar dat alles van 1 kant komt… Tenzij je 100% airpods gebruikt ok, maar je gaat me niet zeggen je dit thuis ook altijd doet.

• Nevalus
Toppe schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:51:
[...]

Je weet dat je nu zelf onzin roept? Lees het levertopic van vorig jaar eens door. Je weet pas bij een reseller of je hem die vrijdag krijgt op het moment dat je de track&trace krijgt, tot die tijd heb jij geen enkele garantie.

Alleen Apple geeft je een gegarandeerde leverdatum en zal hem versturen zodat ze de 19de geleverd gaan worden door de vervoerder.

Ik doe dit al heel wat jaren en het is altijd elk jaar het zelfde.
Zij zijn inderdaad (veel) beter in de communicatie voor de pre-order, omdat zij hier volledig op zijn ingericht. Het is veder wel zoals ik het zeg. Alle partners krijgen veel aantallen, maar de vraag is ook hoog dus blijft te weinig.

Bron: ik werk al jaren bij één van deze partijen.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

VidaR-9 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:45:
[...]

Volgens Apple zit iedereen alleen maar de hele dag video te kijken, want dat is het enige waarmee ze steeds adverteren.

Feit is dat er een battery pack voor gemaakt is en dat zou niet zijn als je zonder problemen de dag door zou komen....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Nevalus schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:25:
[...]

Zij zijn inderdaad (veel) beter in de communicatie voor de pre-order, omdat zij hier volledig op zijn ingericht. Het is veder wel zoals ik het zeg. Alle partners krijgen veel aantallen, maar de vraag is ook hoog dus blijft te weinig.

Bron: ik werk al jaren bij één van deze partijen.
"officiële partners, de providers en de retailers, krijgen voorraad voor release en versturen voor vrijdag levering. Je bent bij iedereen overgeleverd aan de grillen van de vervoerder."

Hiermee sugereer je dat je prima bij een reseller kan bestellen en dat je sowieso vrijdag geleverd krijgt tenzei de vervoeder dwars ligt en dat is pertinent onjuist. Juist als je bij één van die partijen werkt dan zou je beter moeten weten, je zet nu mensen op het verkeerde spoor.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

MazeWing schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:32:
[...]

Volgens Apple zit iedereen alleen maar de hele dag video te kijken, want dat is het enige waarmee ze steeds adverteren.

Feit is dat er een battery pack voor gemaakt is en dat zou niet zijn als je zonder problemen de dag door zou komen....
Ze maken ook een strap, zegt dat automatisch ook dat iedereen dat gaat gebruiken?

• THE_BASE
  • Niet online
Nou, ja, die batterij. Natuurlijk is die minder, dat is ook niet geheel onverwachts. En als zij denken dat iedereen de hele dag op TikTok zit op streamt dan is zo'n Magsafe Battery wel handig. Maar als je de telefoon gewoon gebruikt voor een beetje van dit en een beetje van dat kom je vast de dag wel door.

Maar op de één of andere manier heb ik op dit moment het gevoel dat de Air het nét niet is, puur op gevoel. Er had ongetwijfeld best nog een tweede lens ingestopt kunnen worden en als ze die USB-C poort hadden laten schieten en volledig draadloos laden hadden gekozen dan kon er ook een tweede speaker bij.

Maar ach, de Air 2 zal ook ooit komen.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Toppe schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:44:
[...]

Ze maken ook een strap, zegt dat automatisch ook dat iedereen dat gaat gebruiken?
Nee maar je haakt nu dingen door elkaar. Ze communiceren niet duidelijk hoe hoog de capaciteit is, enkel dat je zoveel uur video kan kijken (iets dat altijd een factor X meer is dan normaal gebruik zoals browsen, etc.) en brengen een speciale battery pack uit.

• Nevalus
Toppe schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:39:
[...]

"officiële partners, de providers en de retailers, krijgen voorraad voor release en versturen voor vrijdag levering. Je bent bij iedereen overgeleverd aan de grillen van de vervoerder."

Hiermee sugereer je dat je prima bij een reseller kan bestellen en dat je sowieso vrijdag geleverd krijgt tenzei de vervoeder dwars ligt en dat is pertinent onjuist. Juist als je bij één van die partijen werkt dan zou je beter moeten weten, je zet nu mensen op het verkeerde spoor.
Ik suggereer dat zolang de levertijd bij de partners aangeeft dat je hem vrijdag krijgt, je daar prima van uit kan gaan. Net als dat je nu een samsung kan kopen met levering volgende dag. Ik zeg niet dat ze onbeperkt voorraad hebben, net als dat apple.nl dat niet heeft.

Als je vrijdag 14.00 klaar zit en je bestelt hem op tijd bij Coolblue, dan heb je hem net zo waarschijnlijk de 19de binnen als bij apple.nl.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

MazeWing schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:55:
[...]

Nee maar je haakt nu dingen door elkaar. Ze communiceren niet duidelijk hoe hoog de capaciteit is, enkel dat je zoveel uur video kan kijken (iets dat altijd een factor X meer is dan normaal gebruik zoals browsen, etc.) en brengen een speciale battery pack uit.
Maar ze communiceren dat nooit. In hoeverre is de capaciteit ook relevant?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Nevalus schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:58:
[...]

Ik suggereer dat zolang de levertijd bij de partners aangeeft dat je hem vrijdag krijgt, je daar prima van uit kan gaan. Net als dat je nu een samsung kan kopen met levering volgende dag. Ik zeg niet dat ze onbeperkt voorraad hebben, net als dat apple.nl dat niet heeft.

Als je vrijdag 14.00 klaar zit en je bestelt hem op tijd bij Coolblue, dan heb je hem net zo waarschijnlijk de 19de binnen als bij apple.nl.
Zucht, je hebt niets geleerd over de ervaringen van voorgaande jaren dus. Jammer want je geeft mensen nu valse hoop.

• Nevalus
Toppe schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:05:
[...]

Zucht, je hebt niets geleerd over de ervaringen van voorgaande jaren dus. Jammer want je geeft mensen nu valse hoop.
Tja, en ik vind dat jij mensen verkeerd voorlicht, zucht :) . Agree to disagree dan maar?

• Dennisdn
MazeWing schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:32:
[...]
Dat battery pack had Apple tot voor kort al, alleen had die nooit een USB-C update gehad wat ze nu hebben gedaan. Denk dat dat toevallig mooi samen valt om ze meteen actief te promoten om ook de heavy-users tegemoet te komen en er binnenkort ook wel een model komt voor alle andere iPhones.

De Air heeft dezelfde batterij capaciteit als de iPhone 15Pro, die was in mijn herinnering niet slecht ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 10-09-2025 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik krijg een 16 Pro ook leeg, als ik halverwege een dagje weg ben is dat ding al onder de 20% door de foto's etc. Dus voor zulke zaken is die batterij zeker handig, je maakt er gewoon even tijdelijk een "normale iphone" van.

Ik heb wel een losse battery pack maar die neemt toch een stuk minder makkelijk mee dan dit ding.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik had zo’n Apple battery pack (MagSafe) voor mijn iPhone 12 mini, maar die laadde zo tergend langzaam op dat ik de battery pack er de hele tijd op moest houden. Ik had hem juist gekocht om mobiel wat juice bij me te hebben, even opladen en er weer afhalen, maar dat was dus niet het geval. Hij laadde ongeveer net zo snel op als ie leegliep.

Ik weet niet of deze battery pack anders is, let er even op.

[ Voor 8% gewijzigd door Mog op 10-09-2025 10:28 ]

• Dennisdn
Donstil schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:24:
Ik krijg een 16 Pro ook leeg, als ik halverwege een dagje weg ben is dat ding al onder de 20% door de foto's etc. Dus voor zulke zaken is die batterij zeker handig, je maakt er gewoon even tijdelijk een "normale iphone" van.

Ik heb wel een losse battery pack maar die neemt toch een stuk minder makkelijk mee dan dit ding.
Ik kijk het wel even aan voordat ik er eentje bij bestel. Omdat ze die oude maar geen USB update gaven heb ik er eentje van Anker gekocht en die doet het op zich prima voor als ik een keer veel radio luister ofzo. Hij zal er ook vast wel komen, alleen weer jammer dat er gelijk een premium Apple-prijskaartje op hangt terwijl Anker ze voor 3-4 tientjes kan aanbieden...

• Gr4mpyC3t
Mog schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:28:
Ik had zo’n Apple battery pack (MagSafe) voor mijn iPhone 12 mini, maar die laadde zo tergend langzaam op dat ik de battery pack er de hele tijd op moest houden. Ik had hem juist gekocht om mobiel wat juice bij me te hebben, even opladen en er weer afhalen, maar dat was dus niet het geval. Hij laadde ongeveer net zo snel op als ie leegliep.

Ik weet niet of deze battery pack anders is, let er even op.
Laatst vertelde een medewerker van MKBHD nog dat hij nog steeds een iPhone 12 Mini gebruikt met zo’n battery pack. Als hij de iPhone nu gebruikt tijdens het laden blijft de lading precies op hetzelfde percentage hangen. :P

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Toppe schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:05:
[...]

Ja mag er inderdaad op rekenen dat "normaliter" je gewoon de telefoon op release ontvangt als je tijdig besteld (en er voorraad is, etc.). Het is eerder uitzondering dan regel dat dit niet zo is. Een zeer klein deel van de mensen die zo'n telefoon besteld zit op tweakers en een nog kleiner deel daarvan zal de moeite nemen om te posten of ze wel/niet iets hebben ontvangen.

Hij geeft mensen dus geen valse hoop, jij maakt mensen bang voor niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

MazeWing schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:36:
[...]

Ja mag er inderdaad op rekenen dat "normaliter" je gewoon de telefoon op release ontvangt als je tijdig besteld (en er voorraad is, etc.). Het is eerder uitzondering dan regel dat dit niet zo is. Een zeer klein deel van de mensen die zo'n telefoon besteld zit op tweakers en een nog kleiner deel daarvan zal de moeite nemen om te posten of ze wel/niet iets hebben ontvangen.

Hij geeft mensen dus geen valse hoop, jij maakt mensen bang voor niets...
Prima, wat je wilt... We gaan het weer zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30
Ik wilde voor de Pro Max gaan omdat ik die altijd heb, het is voor mij een leuke gadget maar voor mij totaal geen status symbol en als ik eerlijk ben heb ik het totaal niet nodig. Ik gebruik mijn telefoon weinig behalve wat bellen af en toe appen en een beetje surfen en soms wat mailen, na 2 jaar is de batterijconditie van mijn 15 Pro Max nog 100% en ik heb geen (anti)social media en foto's en video's maak ik zelden behalve een keer op vakantie. Jammer dat er maar één speaker inzit maar die ga ik denk ik ook niet echt missen, dus wat kan mij het schelen ik doe een keer gek en ga voor de de iPhone Air. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
MKHBD heeft een sceptische review geplaatst over de iPhones en met name over iPhone Air, interessant om te bekijken:

[ Voor 141% gewijzigd door THE_BASE op 10-09-2025 11:05 ]

• Redondo1982
  • Laatst online: 23:17
Mixpower schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:49:
Ik wilde voor de Pro Max gaan omdat ik die altijd heb, het is voor mij een leuke gadget maar voor mij totaal geen status symbol en als ik eerlijk ben heb ik het totaal niet nodig. Ik gebruik mijn telefoon weinig behalve wat bellen af en toe appen en een beetje surfen en soms wat mailen, na 2 jaar is de batterijconditie van mijn 15 Pro Max nog 100% en ik heb geen (anti)social media en foto's en video's maak ik zelden behalve een keer op vakantie. Jammer dat er maar één speaker inzit maar die ga ik denk ik ook niet echt missen, dus wat kan mij het schelen ik doe een keer gek en ga voor de de iPhone Air. :+
Je bent ook wel erg zielig als je een iPhone als statussymbool ziet, zeker hedendaags. De halve wereld heeft er één.

Als je er zo weinig mee doet had je ook je oude foon kunnen houden. ;)

I don't have dreams, I have goals!!

• Redondo1982
THE_BASE schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:01:
MKHBD heeft een sceptische review geplaatst over de iPhones en met name over iPhone Air, interessant om te bekijken:

[YouTube: iPhone 17/Pro/Air Impressions: Spot the Red Flags!]
De iPhone Air is een knap staaltje werk, maar als ik die oranje Pro zie dan gaat mijn hart ook wel sneller kloppen moet ik zeggen.

• Mixpower
Redondo1982 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:04:
[...]

Je bent ook wel erg zielig als je een iPhone als statussymbool ziet, zeker hedendaags. De halve wereld heeft er één.

Als je er zo weinig mee doet had je ook je oude foon kunnen houden. ;)
Dat ben ik met je eens, helaas zijn er wel een hoop mensen die het zo zien.
Klopt, maar die had ik al een paar weken geleden goed verkocht. ;)

It's All In The "Mix"

• Redondo1982
Mixpower schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:07:
[...]

Dat ben ik met je eens, helaas zijn er wel een hoop mensen die het zo zien.
Klopt, maar die heb ik al een paar weken geleden goed verkocht. ;)
Dit neigt naar voorbedachten rade >:)

• THE_BASE
  • Niet online
Redondo1982 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:05:
[...]

De iPhone Air is een knap staaltje werk, maar als ik die oranje Pro zie dan gaat mijn hart ook wel sneller kloppen moet ik zeggen.
Ik denk dat Marques gelijk heeft als hij zegt dat dit het begin is van hoe de iPhone er in de toekomst uit zou kunnen zien en langzaam wordt daarin een batterij en een tweede camera vanzelf weer acceptabeler.

Maar als ik een Pro zie, dan denk ik: zo hoort het gewoon. Dat houdt lekker vast, maar dat is gebaseerd op gevoel. Kan me niet zo goed voorstellen dat het vasthouden van zo'n groot dun snijplankje fijn is.

• THE_BASE
  • Niet online
Mixpower schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:07:
[...]
Klopt, maar die had ik al een paar weken geleden goed verkocht. ;)
Ben blij met de wijsheid van nu dat ik dat niet gedaan heb. :)

• Mixpower
THE_BASE schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:10:
[...]

Ben blij met de wijsheid van nu dat ik dat niet gedaan heb. :)
Snap ik, had hem anders ook gehouden maar het is niet anders.
Vind de Pro niet overtuigend en ook niet echt mooi geworden en jammer van het Aluminium.

It's All In The "Mix"

• Pufster
We weten ook allemaal perfect hoe volgend jaar er zal uitzien. Air 18 zal dan wel een 2de camera krijgen. Dat kunnen ze echt wel als ze willen, want euh concurrent lukt het wel…
De fold zal dan 2 airs op elkaar zijn met 2-3 camera’s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cannondale
De Air zorgt bij mij voor veel enthousiasme, het is voor het eerst sinds lange tijd dat ik uitkijk naar een echt gave nieuwe iPhone die supercool en sexy eruit ziet om vast te houden. Bij alle voorgaande edities had ik dat zeker niet. Daar zag je zelfs moeilijk het verschil tussen de versies. Kijk ik nu naar de 17 pro, dan vind ik eerlijk gezegd alleen de oranje kleur gaaf en voor de rest niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
Pufster schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:32:
We weten ook allemaal perfect hoe volgend jaar er zal uitzien. Air 18 zal dan wel een 2de camera krijgen. Dat kunnen ze echt wel als ze willen, want euh concurrent lukt het wel…
De fold zal dan 2 airs op elkaar zijn met 2-3 camera’s.
ik verwacht een eventuele fold pas in 2027, 20jarig bestaan van de iPhone. Net zoals de X in 2017 uitkwam met 10jarig bestaan.

• Pufster
THE_BASE schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:01:

[YouTube: iPhone 17/Pro/Air Impressions: Spot the Red Flags!]
Ik vind zijn quote van de air wel spot on: “substract the emotion of it, you actually have the worst iphone”

Minder batterij, 1 camera, usb 2.0, 1 speaker (die velen onderschatten welke impact dat kan hebben).
Ik zie dan sommigen hun aankoop proberen te rechtvaardigen als ik heb een battery pack, maar dan gooi je eigenlijk de unique selling point van de air door de ruit als je dat ding iedere keer moet meehebben…
Meesten zullen er ook een case rond doen dus wat heb je uiteindelijk over?

Ik vind de Air zelf een heel mooi toestel, maar er zijn teveel compromissen om een 1200€+ prijs te rechtvaardigen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toch zijn er ook wel een hoop zaken die voor veel gebruikers simpelweg niet boeien natuurlijk.

Want er zijn ook van die zaken die er op papier heel erg uit zien maar in de praktijk die impact helemaal niet hebben, USB 2.0 is er zo eentje. Ik kan mij niet voorhalen wanneer ik er voor het laatst data af gehaald heb via USB, het enige wat mij zo te binnen schiet is de back-up die ik voor elke WWDC maak, die is bedraad en zal langer duren, een keer per jaar.

Camera ook zoiets, de wide gebruik ik 95% van de tijd, de ultra-wide 5% van de tijd en de zoom lens nooit. Oftewel, de ultra-wide ga ik in een zeer beperkte situatie een keer missen.

Speaker lijkt mij wel een issue, ik gebruik die best wel vaak. Moet nog even horen hoe het klinkt en "vroeger" ging het ook goed met een enkele maar ik denk dat dit het enige puntje is wat mij echt gaat tegenvallen.

Verder lijkt het een van de mooiste iPhones van de laatste jaren te worden, misschien zelfs wel eentje die de Goat iPhone de iPhone X van de troon kan stoten.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Pufster schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:57:
[...]

Ik vind zijn quote van de air wel spot on: “substract the emotion of it, you actually have the worst iphone”

Minder batterij, 1 camera, usb 2.0, 1 speaker (die velen onderschatten welke impact dat kan hebben).
Ik zie dan sommigen hun aankoop proberen te rechtvaardigen als ik heb een battery pack, maar dan gooi je eigenlijk de unique selling point van de air door de ruit als je dat ding iedere keer moet meehebben…
Meesten zullen er ook een case rond doen dus wat heb je uiteindelijk over?

Ik vind de Air zelf een heel mooi toestel, maar er zijn teveel compromissen om een 1200€+ prijs te rechtvaardigen.
Ik snap het probleem niet helemaal met die batterij, laten we eerst eens de reviews afwachten voordat we allemaal gaan roepen dat de batterij minder is.

Mensen met een EV zijn er ondertussen ook aan gewend :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Toppe schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:10:
[...]

Ik snap het probleem niet helemaal met die batterij, laten we eerst eens de reviews afwachten voordat we allemaal gaan roepen dat de batterij minder is.

Volgens Apple heb je ook zo'n drie uur (of zo) meer ten opzichte van een iPhone 15 Pro. Ik doe er prima een gehele dag mee met normaal gebruik. Zie het probleem ook niet zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pufster
Apple hun vergelijking is video playback. Dat is echt een slechte manier om iets uit te drukken want dat is scherm op 0 helderheid en alle connecties uit.
Dus hoe je dat ziet met dagelijks gebruik waarbij er connectie aanstaat, camera, gps enz is iets heel anders wat MKBHD ook zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:10:
[...]

Ja en wat ik al meermaals herhaald heb, een iPhone 15 pro (en alle voorgaande iphones) haalt bij mij de dag ook niet. Het moment dat ik moet laden is alleen wat naar voren geschoven.

Ik heb dat persoonlijk opgelost door gewoon weer Carplay met draad te gaan gebruiken.

• Pufster
Donstil schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:07:
Toch zijn er ook wel een hoop zaken die voor veel gebruikers simpelweg niet boeien natuurlijk.

Want er zijn ook van die zaken die er op papier heel erg uit zien maar in de praktijk die impact helemaal niet hebben, USB 2.0 is er zo eentje. Ik kan mij niet voorhalen wanneer ik er voor het laatst data af gehaald heb via USB, het enige wat mij zo te binnen schiet is de back-up die ik voor elke WWDC maak, die is bedraad en zal langer duren, een keer per jaar.

Camera ook zoiets, de wide gebruik ik 95% van de tijd, de ultra-wide 5% van de tijd en de zoom lens nooit. Oftewel, de ultra-wide ga ik in een zeer beperkte situatie een keer missen.

Speaker lijkt mij wel een issue, ik gebruik die best wel vaak. Moet nog even horen hoe het klinkt en "vroeger" ging het ook goed met een enkele maar ik denk dat dit het enige puntje is wat mij echt gaat tegenvallen.

Verder lijkt het een van de mooiste iPhones van de laatste jaren te worden, misschien zelfs wel eentje die de Goat iPhone de iPhone X van de troon kan stoten.
Je kan dat nu al wat uittesten hoe het zal klinken. Speel iets willekeurig af en leg je vinger op de bottom speaker (hoesje uitdoen) Oke zal niet 100% zelfde zijn, maar het is een indicatie. Thuis bekijk ik veel youtube en wil ik echt geen oortjes gebruiken. Onderweg natuurlijk wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Pufster schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:36:
[...]

Je kan dat nu al wat uittesten hoe het zal klinken. Speel iets willekeurig af en leg je vinger op de bottom speaker (hoesje uitdoen) Oke zal niet 100% zelfde zijn, maar het is een indicatie. Thuis bekijk ik veel youtube en wil ik echt geen oortjes gebruiken. Onderweg natuurlijk wel.
Heb ik even gedaan, is niet geweldig maar hoeft ook niet echt representatief te zijn.
Ik gebruik thuis voor alles mijn iPad Pro (M4 13") dus kan opzich wel zonder, behalve in de badkamer, de Homepod Mini die daar staat vind ik net niet lekker klinken met al de tegels en de douchewand dus leg ik altijd mijn iPhone op de Regendouche.

Maar goed misschien is dit wel het laatste zetje wat ik nodig had om daar ook een Homepod neer te zetten i.p.v. een Homepod Mini :P .

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18:30
De camera is een behoorlijke puist. Zal de iPhone Air erg wiebelen als je hem op tafel legt? Ik heb nu een 16 Pro en dat is nog redelijk te doen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.