Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh
Naked Gold FTW 😎ivo-nl schreef op maandag 5 januari 2026 @ 22:22:
Welke kleur iPhone Air hebben jullie? I.c.m. welk transparant hoesje evt? Hemelsblauw vind ik wel mooi eigenlijk ,
Licht goud. In eerste instantie omdat dat de eerste kleur was die rond de 900 euro te koop was. Maar ik ben er blij mee, het is geen bling goud, heeft een heel subtiel gouden glans, eigenlijk de kleur die het dichtst bij de originele kleur van titanium komt. Ik gebruik de mijne meestal zonder hoesje, gewoon omdat het de sterkste Iphone is; soms met JeTech transparant magsafe hoesje (vrijwel identiek aan het originele Apple hoesje).ivo-nl schreef op maandag 5 januari 2026 @ 22:22:
Welke kleur iPhone Air hebben jullie? I.c.m. welk transparant hoesje evt? Hemelsblauw vind ik wel mooi eigenlijk ,
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Ik twijfel aan de camera, that is it. Nu de Air goedkoper is zat ik te denken deze aan te schaffen. Ik maak me zorgen dat de camera in vergelijking met de 17 matig is vandaar was ik benieuwd naar iemand die beide heeft geprobeerdRonwiel schreef op maandag 5 januari 2026 @ 22:08:
@FbdJ mega persoonlijk toch? Waar twijfel je aan?
Daarvoor kun je het beste camera reviews tussen de 17 en air voor bekijken/lezen.FbdJ schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 10:25:
[...]
Ik twijfel aan de camera, that is it. Nu de Air goedkoper is zat ik te denken deze aan te schaffen. Ik maak me zorgen dat de camera in vergelijking met de 17 matig is vandaar was ik benieuwd naar iemand die beide heeft geprobeerd
De tweede hit bij een zoekopdracht op DuckDuckGo
https://canoe.com/tech/ip...r-vs-iphone-17-pro-review
De derde hit.
https://mashable.com/arti...ple-iphone-17-air-pro-max
[ Voor 21% gewijzigd door TheKerremenke op 06-01-2026 10:34 ]
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
De camera is gewoon dikke prima, zoals je kan verwachten van Apple.FbdJ schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 10:25:
[...]
Ik twijfel aan de camera, that is it. Nu de Air goedkoper is zat ik te denken deze aan te schaffen. Ik maak me zorgen dat de camera in vergelijking met de 17 matig is vandaar was ik benieuwd naar iemand die beide heeft geprobeerd
Maar goedm je vroeg naar een ervaring van iemand met de 17's
Behalve met minder lichtTNSN schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 10:32:
[...]
De camera is gewoon dikke prima, zoals je kan verwachten van Apple.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh
[ Voor 46% gewijzigd door FbdJ op 06-01-2026 19:08 ]
Het verschil tussen de iPhone 17 en de Air is ook maar 12 gram.FbdJ schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 18:05:
17 vs. Air. Ik was zojuist dus bij de Apple Store. Om eerlijk te zijn vind ik het gewichtsverschil niet mega groot.
Ja, er zit een andere sensor achter.Ronwiel schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:25:
@FbdJ Is er een hardware verschil tussen de hoofdlenzen?
In real life vond ik het verschil tussen de 2 hoofdlenzen wel redelijk verwaarloosbaar.
Alleen nu ik een 17 pro heb en daardoor dus ook 3x48MP gebruik ik de andere lenzen wel wat vaker dan op de iPhones hiervoor.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dat is de beveiliging inderdaad. De Air is veel lichter als je hem zelf in de hand hebt.FbdJ schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 18:05:
17 vs. Air. Ik was zojuist dus bij de Apple Store. Om eerlijk te zijn vind ik het gewichtsverschil niet mega groot. Kan ook komen omday hij vast zit aan een cord. Het enige wat ik zo mooi/wow vond aan de Air is dat het scherm net wat groter is. Ik ben er nog niet helemaal uit. Wat betreft camera, lijkt 1:1 met de 17.
Toch de Air besteld, aangezien ik deze ook voor 840 kon krijgen is hij goedkoper dan de 17! De 17 gaat retour.Donstil schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:36:
[...]
Ja, er zit een andere sensor achter.
In real life vond ik het verschil tussen de 2 hoofdlenzen wel redelijk verwaarloosbaar.
Alleen nu ik een 17 pro heb en daardoor dus ook 3x48MP gebruik ik de andere lenzen wel wat vaker dan op de iPhones hiervoor.
Dat is zeker waar! Ben 2 maanden geleden van een 15 Pro naar 17 Pro gegaan. Daar waar ik met de 15 Pro na 2 jaar hevig gebruik geheel schadeloos bleef, kwam ik vandaag achter dat mijn 17 Pro – de rand tussen de behuizing en het scherm – nu een stukje naar buiten staat gebogen. Het heeft op een magisch manier een klap op de rand gehad.syltheboy schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:37:
Door het gebruik van titanium doet de Air ook net wat luxer aan. Dat merk ik als ik mijn pa’s 17 Pro Max met mijn 16 Pro Max vergelijk. De 17 Pro Max voelt dan echt een stapje terug.
Ik gebruik verder altijd een origineel Apple Case (nu een Techwoven) en een Spigen screenprotector. Balen dit!
Ja eens, de Air is echt een mooier ding dan de pro’s.syltheboy schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:37:
Door het gebruik van titanium doet de Air ook net wat luxer aan. Dat merk ik als ik mijn pa’s 17 Pro Max met mijn 16 Pro Max vergelijk. De 17 Pro Max voelt dan echt een stapje terug.
Wat zou het weer een echte One More Thing kunnen zijn:Donstil schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 22:19:
[...]
Ja eens, de Air is echt een mooier ding dan de pro’s.
"Dit was de Fold, en ohja, we hebben de Pro in de Air weten te proppen...."
Ik had een case van Jetech, maar dat transparante wordt toch wel vettig, er komt vuil tussen wat altijd wel wat krasjes lijkt te geven. Nu een hoesje van Alcanside, vind het alcantara wel een prettig gevoel in de hand.FbdJ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:44:
Nu de Air vandaag geleverd wordt, met het weer wel even zien, ben ik benieuwd welke case hier men voornamelijk gebruikt. Ik zit te denken om alleen een screenprotector te gebruiken en geen case om zo het lichte / dunne design te behouden.
Zo doe ik het ook, kan ik je aanraden!FbdJ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:44:
Nu de Air vandaag geleverd wordt, met het weer wel even zien, ben ik benieuwd welke case hier men voornamelijk gebruikt. Ik zit te denken om alleen een screenprotector te gebruiken en geen case om zo het lichte / dunne design te behouden.
Voor de discussie over hoesjes en screenprotectors hebben we een apart topicFbdJ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:44:
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Heb je je Air verkocht / weggedaan óf gehouden? Ik ben wel benieuwd wat de overstappers / terug-stappers doen.Donstil schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 22:19:
[...]
Ja eens, de Air is echt een mooier ding dan de pro’s.
I don't have dreams, I have goals!!
Gewoon naakt gebruiken als het kan en eventueel aanvullen met AC+, indien je dit ervoor over hebt. Zo doe ik het met al mijn spullen nu. Anders gaat het design eraan, zeker van de Air. Die bezit ik overigens niet, maar dat terzijde.FbdJ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:44:
[ Voor 26% gewijzigd door Redondo1982 op 07-01-2026 12:21 ]
Ik heb AppleCare mét een screenprotector. De stap naar helemaal naakt heb ik nog niet durven makenRedondo1982 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:19:
[...]
Gewoon naakt gebruiken als het kan en eventueel aanvullen met AC+, indien je dit ervoor over hebt. Zo doe ik het met al mijn spullen nu. Anders gaat het design eraan, zeker van de Air. Die bezit ik overigens niet, maar dat terzijde.
Ik had jou per ongeluk gequoted, maar snel veranderd haha. Maar leuk dat je even tussendoor reageertTNSN schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:21:
[...]
Ik heb AppleCare mét een screenprotector. De stap naar helemaal naakt heb ik nog niet durven maken
Nee, durf je dat niet? Gewoon doen haha! Ik heb overigens nooit screenprotector gebruikt, wel altijd een hoesje. Vanwaar wel de screenprotector, maar geen hoes? De achterkant van de behuizing had ik altijd meeste kans op brokken en krassen zeg maar.
Ja verkopen op Marktplaats of iets dergelijks had ik geen zin in, Swappie enz. gaven echt belachelijke prijzen, dus ik was helemaal van plan hem in de kast te leggen.Redondo1982 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:18:
[...]
Heb je je Air verkocht / weggedaan óf gehouden? Ik ben wel benieuwd wat de overstappers / terug-stappers doen.
Alleen toen zag ik dat Sobby nog €750,- bood, en heb ik dat uiteindelijk toch gedaan.
Ik vind krasjes op de achterkant op de een of andere manier minder storend dan op de voorkant ook al zien mijn toestellen er na 1 jaar altijd nog tiptop uit en zonder hoes ervaar je het design beter imo.Redondo1982 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:23:
[...]
Ik had jou per ongeluk gequoted, maar snel veranderd haha. Maar leuk dat je even tussendoor reageert![]()
Nee, durf je dat niet? Gewoon doen haha! Ik heb overigens nooit screenprotector gebruikt, wel altijd een hoesje. Vanwaar wel de screenprotector, maar geen hoes? De achterkant van de behuizing had ik altijd meeste kans op brokken en krassen zeg maar.
Ja, ik ook. Vandaar ook de vraag of je wel krasjes krijgt op de voorkant. Die heb ik nooit dus daarom ook de vraag. Achterkant kan ik me wel voorstellen. Dat ding ligt de hele dag op z'n achterkantje en dit is de eerste keer voor mij volledig naakt. Normaal altijd hoesje. Heb wel eea qua gebruik aan moeten passen, maar ben er niet voorzichtiger mee ofzo. Ik vind een screenprotector echt afbreuk maken op mijn gebruik, zeker zonder hoesje denk ik. Je voelt toch een randje. Tja, het is maar waar je over valt haha.TNSN schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:49:
[...]
Ik vind krasjes op de achterkant op de een of andere manier minder storend dan op de voorkant ook al zien mijn toestellen er na 1 jaar altijd nog tiptop uit en zonder hoes ervaar je het design beter imo.
Uiteindelijk heb je altijd wel wat haarkrasjes, maar die zie je alleen in kunstmatig licht en valt dus niet op. Volgens mij zijn de schermen nu nog sterker dus ben benieuwd.
En nu kan ik echt het design waarderen en ervaren hoe Apple het bedacht heeft..
Ik krijg er wel eens opmerkingen over en leg dan uit dat ik het risico voor 11,99 euro af koop.
Helaas wel paar krassen op het scherm. Geen idee wat ook al heb ik AC+ doe ik er wel gewoon zuinig mee.
Uiteraard valt dit niet onder AC+ dus we doen het er maar mee.
Ik zie mij zelf niet meer zo gauw een hoesje er om heen doen.
Ik teken nergens meer voor
Nooit verzekeringen nemen op spullen die je gewoon kan betalen en je bespaart nog veel meer in je leven.Quakie schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:35:
Ik gebruik de iPhone 16 pro ook voor het eerst naakt in combinatie met AC+. Ik vind het bevrijdend werken. Niet meer krampachtig om gaan met je toestel omdat je bang bent dat je het laat vallen.
En nu kan ik echt het design waarderen en ervaren hoe Apple het bedacht heeft..
Ik krijg er wel eens opmerkingen over en leg dan uit dat ik het risico voor 11,99 euro af koop.
Helaas wel paar krassen op het scherm. Geen idee wat ook al heb ik AC+ doe ik er wel gewoon zuinig mee.
Uiteraard valt dit niet onder AC+ dus we doen het er maar mee.
Ik zie mij zelf niet meer zo gauw een hoesje er om heen doen.
Of je neemt een inboedelverzekering met kostbaarhedenbescherming, waardoor je voor een vergelijkbaar bedrag ál je elektronica verzekert. Die Apple Care verzekering is echt een heel dure oplossing voor je gemoedsrust. Maar goed, ieder mag z'n geld uitgeven hoe-ie wil, natuurlijk.giantgiantus schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:14:
[...]
Nooit verzekeringen nemen op spullen die je gewoon kan betalen en je bespaart nog veel meer in je leven.
Maar telt die ook buitenshuis inclusief diefstal en verlies zonder gedoe met taxeren of aangifte doen? Krijg je dan ook zonder zeuren binnen een dag een nieuwe opgestuurd of moet je hem bij een door hun aangewezen telefoonboer laten repareren?Of-Aaargh schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 07:58:
[...]
Of je neemt een inboedelverzekering met kostbaarhedenbescherming, waardoor je voor een vergelijkbaar bedrag ál je elektronica verzekert.
Uiteraard blijft niet-verzekeren altijd goedkoper. Maar AC+ is wel iets meer dan alleen verzekeren, het draait vooral om de service en geen-gedoe wat ze erbij bieden.
[ Voor 21% gewijzigd door DNN!S op 08-01-2026 08:24 ]
Uiteraard zal de service van Apple zelf sneller zijn. Mijn ervaring met de verzekering van Centraal beheer (een paar jaar geleden) was positief. Kwestie van melden, prijsopgave bij de fabrikant doen, en die declareren. Geen taxatie of aangifte nodig (wel bij diefstal, maar dat moet bij AC volgens art. 7.6 ook). En ook schade of verlies buitenshuis wordt vergoed.DNN!S schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 08:21:
[...]
Maar telt die ook buitenshuis inclusief diefstal en verlies zonder gedoe met taxeren of aangifte doen? Krijg je dan ook zonder zeuren binnen een dag een nieuwe opgestuurd of moet je hem bij een door hun aangewezen telefoonboer laten repareren?
Uiteraard blijft niet-verzekeren altijd goedkoper. Maar AC+ is wel iets meer dan alleen verzekeren, het draait vooral om de service en geen-gedoe wat ze erbij bieden.
Ja, het kost een paar dagen meer omdat de schadevergoeding via een andere verzekeraar loopt. Maar om voor elk apparaat afzonderlijk Apple Care, Samsung Care, LG care, Microsoft care etc. af te moeten sluiten, kost uiteindelijk meer werk en vele malen meer geld.
En dat gedoe van melden, prijsopgave, declareren, repareren = opsturen of reizen + wachten, een reservetoestel moeten regelen e.d. neemt AC+ uit handen door gewoon binnen een dag, waar je ook bent (dat was voor mij in ieder geval dé reden met veel reizen voor werk en vakanties) een nieuwe op te sturen. (kost dan wel 100 eigen risico als je een nieuwe wilt). Helaas moet je het in Nederland dan inderdaad nog wel per device gaan managen. In andere landen heb je al AppleCare One waarbij voor een paar euro extra al je Apple devices zijn gedekt.Of-Aaargh schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 08:42:
[...]
Uiteraard zal de service van Apple zelf sneller zijn. Mijn ervaring met de verzekering van Centraal beheer (een paar jaar geleden) was positief. Kwestie van melden, prijsopgave bij de fabrikant doen, en die declareren. Geen taxatie of aangifte nodig (wel bij diefstal, maar dat moet bij AC volgens art. 7.6 ook). En ook schade of verlies buitenshuis wordt vergoed.
Ja, het kost een paar dagen meer omdat de schadevergoeding via een andere verzekeraar loopt. Maar om voor elk apparaat afzonderlijk Apple Care, Samsung Care, LG care, Microsoft care etc. af te moeten sluiten, kost uiteindelijk meer werk en vele malen meer geld.
Nog steeds blijft niet-verzekeren een goedkopere keuze en moet je sowieso een iPhone wel direct kunnen afrekenen in geval van nood en daarvoor niet afhankelijk zijn van een verzekering. Maar uiteindelijk heb je bijna 10 jaar AC+ voor de prijs van één iPhone, dan is mij het de service in ieder geval waard.
[ Voor 10% gewijzigd door DNN!S op 08-01-2026 10:10 ]
Precies, AppleCare neem je niet omdat niet verzekeren gratis is, of omdat <insert verzekeraar met inboedel polis> goedkoper is. Je neemt het voor gemak en de zekerheid. Dat is mij die 10,- (in geval van een iPhone) meer dan waard!DNN!S schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:04:
[...]
En dat gedoe van melden, prijsopgave, declareren, repareren = opsturen of reizen + wachten, een reservetoestel moeten regelen e.d. neemt AC+ uit handen door gewoon binnen een dag, waar je ook bent (dat was voor mij in ieder geval dé reden met veel reizen voor werk en vakanties) een nieuwe op te sturen. (kost dan wel 100 eigen risico als je een nieuwe wilt). Helaas moet je het in Nederland dan inderdaad nog wel per device gaan managen. In andere landen heb je al AppleCare One waarbij voor een paar euro extra al je Apple devices zijn gedekt.
Nog steeds blijft niet-verzekeren een goedkopere keuze en moet je sowieso een iPhone wel direct kunnen afrekenen in geval van nood en daarvoor niet afhankelijk zijn van een verzekering. Maar uiteindelijk heb je bijna 10 jaar AC+ voor de prijs van één iPhone, dan is mij het de service in ieder geval waard.
Nah, zo zwart wit is het natuurlijk niet. Ik kan mijn "plezier" auto ook betalen als ik hem kort zou rijden maar toch is het wel fijn dat er meer op zit dan een WA-dekking.giantgiantus schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:14:
[...]
Nooit verzekeringen nemen op spullen die je gewoon kan betalen en je bespaart nog veel meer in je leven.
Hetzelfde met je inboedel, kan ik een nieuwe inboedel kopen? Zeker, is het fijn dat het voor maar 10,- per maand allemaal verzekerd is? Zeer zeker!
Voor mij persoonlijk is het (los van de veel lagere kosten) juist ook het gemak en de zekerheid van alles bij één verzekeraar hebben groter dan voor elk apparaat dat ik koop weer de afweging moeten maken van een afzonderlijke verzekering met bij elk merk weer eigen voorwaarden en een eigen looptijd. Maar goed, zo maakt ieder z'n eigen afweging!Donstil schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:40:
[...]
Precies, AppleCare neem je niet omdat niet verzekeren gratis is, of omdat <insert verzekeraar met inboedel polis> goedkoper is. Je neemt het voor gemak en de zekerheid. Dat is mij die 10,- (in geval van een iPhone) meer dan waard!
Die van Mothca zijn wel goed, gebruik ik ook op m'n 14 Pro Max. Let wel op dat hoewel het er super strak uitziet, je leesbaarheid van zwarte tekst icm witte achtergrond minder is hiermee. Wit heeft echt minuscule disco-spikkels bij gebrek aan een betere omschrijvingalbert04 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 09:49:
Ik kwam laatst een video op YouTube tegen waarvan de Air een soort niet-reflecterende screenprotector op had, zag mat-achtig uit en ook strak. Wie weet een goede? Ik gebruik geen hoesje dus het moet wel ‘naadloos’ zijn.
Er komt een zeer dunne pitaka case om, dat wel..
Maar heb ook nog een witte en blauwe laten klaarleggen bij CB om eventueel af te halen..
Wou juist geen zwart maar scheelt 170,- euro in aanschaf en als deze echt als nieuw is haha!!
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
En je gaat zelfs een hoesje gebruiken, het is geen aluminium 17 Pro he.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Haha, klopt! Wel gisteren de blauwe gehaald bij CB. Alles ingesteld, incl alle bankzaken en wachtwoorden…als ik wel de zwarte ga houden dan moet ik weer alles overzetten van deze air naar de zwarte air. Kan ik weer alles instellen qua bankzaken, DigiD etc…Dat vind ik nog steeds niet soepel gaan van iPhone naar iPhone hoor ….AntraXxX schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 20:06:
@pdavie2311 fijn voor de zwarte Air gaan! Ik gebruik ‘m zonder hoesje en 0,0 last van krassen.
En je gaat zelfs een hoesje gebruiken, het is geen aluminium 17 Pro he.
Gelukkig maar. Anders nog meer inloggegevens via Apple…..pdavie2311 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:06:
[...]
Haha, klopt! Wel gisteren de blauwe gehaald bij CB. Alles ingesteld, incl alle bankzaken en wachtwoorden…als ik wel de zwarte ga houden dan moet ik weer alles overzetten van deze air naar de zwarte air. Kan ik weer alles instellen qua bankzaken, DigiD etc…Dat vind ik nog steeds niet soepel gaan van iPhone naar iPhone hoor ….
Hij is nu ook een stuk goedkoper dan een standaard 17. Prima deal;)pdavie2311 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 14:10:
Heb hem! Echt een mooi toestel hoor die Air! En foto’s ook meer dan prima!
Klopt! Heb er nu een pitaka om maar eigenlijk moet je hem naakt gebruiken he zo’n mooi toestel!!WouterL schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 17:37:
[...]
Hij is nu ook een stuk goedkoper dan een standaard 17. Prima deal;)
Online aanmelden en dan de stappen volgen. Een afspraak maken voor een bezoek aan de Apple Store is beter, dan weet je gegarandeerd dat je terecht kunt.Katseviool schreef op zondag 15 maart 2026 @ 18:25:
Mijn Air is dus gevallen en nu heb ik een kleine barst onderin aan de achterkant. Heb Apple care +, wat is nu handigst om te doen? Gewoon langs Apple Store binnenkort?
[ Voor 8% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 15-03-2026 18:31 ]
Have you tried turning it off and on again?
Denk dat je pech hebt.Katseviool schreef op zondag 15 maart 2026 @ 18:25:
Mijn Air is dus gevallen en nu heb ik een kleine barst onderin aan de achterkant. Heb Apple care +, wat is nu handigst om te doen? Gewoon langs Apple Store binnenkort?
Die barst is pure cosmetisch en heeft geen invloed op het functioneren van je Air.
Je Apple care+ gaat je niet helpen.
Als je een nieuwe wilt, even bellen met Apple Support en vragen om een express replacement. Moet je wel een CC hebben om een tijdelijke reservering op te plaatsen die komt te vervallen als je oude iPhone bij hun binnen is.Katseviool schreef op zondag 15 maart 2026 @ 18:25:
Anders kan je de achterkant laten repareren door een afspraak te maken bij een van de Apple Stores of een van de gecertificeerde reparateurs in jouw buurt.
Wat zeg jij nou? Als de achterkant gebarsten is, zal die gewoon vervangen worden.Haga schreef op zondag 15 maart 2026 @ 18:59:
[...]
Denk dat je pech hebt.
Die barst is pure cosmetisch en heeft geen invloed op het functioneren van je Air.
Je Apple care+ gaat je niet helpen.
Als je de Apple Store route neemt, krijg je een nieuwe achterkant (tenzij de frame ook beschadigd is, dan krijg je een swap)
Ga je voor de Online route, dan krijg je een swap gloednieuw toestel. Apple refurb, maar nieuw.
Dit is ook mijn ervaring. Even chatten met AppleMysticX schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:42:
[...]
Wat zeg jij nou? Als de achterkant gebarsten is, zal die gewoon vervangen worden.
Als je de Apple Store route neemt, krijg je een nieuwe achterkant (tenzij de frame ook beschadigd is, dan krijg je een swap)
Ga je voor de Online route, dan krijg je een swap gloednieuw toestel. Apple refurb, maar nieuw.
Via de support app. Omruilen gaat altijd zonder problemen. Wel eigen risico van 99 eur. Dus ik zou het niet voor elk krasje doen.
Windhoos Ryzen 7800x3d | rtx 5070TI gb | 32gb & Macbook Air m3 8gb
Waarom ben je uberhaupt overgestapt?Donstil schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:24:
[...]
Ja verkopen op Marktplaats of iets dergelijks had ik geen zin in, Swappie enz. gaven echt belachelijke prijzen, dus ik was helemaal van plan hem in de kast te leggen.
Alleen toen zag ik dat Sobby nog €750,- bood, en heb ik dat uiteindelijk toch gedaan.
Volgens de voorwaarden van Apple Care+ moet "de schade [...] gevolgen hebben voor het functioneren van Uw Gedekte apparatuur en dit geldt dus ook voor barsten in het scherm waardoor het beeldscherm minder goed zichtbaar is". Dus barsten in het scherm worden gedenkt, maar barsten in de achterkant minder snel. En cosmetische krassen sowieso niet. Ik denk dat het afhangt van hoe groot de barst is. Een barst kan wel gevolgen hebben voor de waterbestendigheid, dus dan zul je bij een flinke scheur in de achterkant al snel toestemming krijgen om het te laten repareren.BassieB schreef op maandag 16 maart 2026 @ 18:17:
[...]
Dit is ook mijn ervaring. Even chatten met Apple
Via de support app. Omruilen gaat altijd zonder problemen. Wel eigen risico van 99 eur. Dus ik zou het niet voor elk krasje doen.
Donstil schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 23:13:
Ik vind de Air de mooiste iPhone na de X, maar ik ga er toch vanaf. De enige reden daarvoor is eigenlijk het vasthouden met één hand. Toen dat her en der online werd geopperd, vond ik het onzin, maar het staat me de laatste weken ook wel een beetje tegen, vooral in bed glijdt hij regelmatig uit mijn handen.
Vandaag had ik de 17 Pro van mijn zwager in mijn handen en ondanks de nadelige dikte en het enorme gewicht voelde het toch ook wel weer als thuiskomen op een of andere manier.
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 28-03-2026 07:43 ]
Hmm... ik moet nog een 13 Mini upgraden zakelijk. Nu dacht ik, leuk om de Air te pogen maar ik zie/ken werkelijk niemand in mijn omgeving die dat toestel heeft. Alles is hier 17 Pro. De gewone 16/17 voldoen ook prima... wil gewoon weer wat jaartjes vooruit kunnen (huidige is 4 jaar oud), dus twijfel of ik er aan moet omdat de prijs nu weer wat gedropt is.Donstil schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 23:13:
Oké, het is drie maanden na de release en ik moet iets bekennen. Morgen ligt er een 17 Pro voor mij klaar bij CoolBlue.
Ik vind de Air de mooiste iPhone na de X, maar ik ga er toch vanaf. De enige reden daarvoor is eigenlijk het vasthouden met één hand. Toen dat her en der online werd geopperd, vond ik het onzin, maar het staat me de laatste weken ook wel een beetje tegen, vooral in bed glijdt hij regelmatig uit mijn handen.
Vandaag had ik de 17 Pro van mijn zwager in mijn handen en ondanks de nadelige dikte en het enorme gewicht voelde het toch ook wel weer als thuiskomen op een of andere manier.
Mijn boefje is liev!
De normale 17 is erg goed dit jaar, ik heb zelf een paar maanden de Air gehad en die beviel ook goed echter vond hem te groot uiteindelijk dus ben na 4 maanden weer terug naar de 15 Pro.JB schreef op zondag 29 maart 2026 @ 13:58:
[...]
Hmm... ik moet nog een 13 Mini upgraden zakelijk. Nu dacht ik, leuk om de Air te pogen maar ik zie/ken werkelijk niemand in mijn omgeving die dat toestel heeft. Alles is hier 17 Pro. De gewone 16/17 voldoen ook prima... wil gewoon weer wat jaartjes vooruit kunnen (huidige is 4 jaar oud), dus twijfel of ik er aan moet omdat de prijs nu weer wat gedropt is.
Het is een fijne iPhone zeker, maar het gebrek van een groothoeklens is echt wel een gemis.DNN!S schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:12:
Bij mij heeft Apple met de Air een stukje plezier weggenomen. Normaal zou ik zo rond maart alweer uit kijken naar de nieuwe iPhone… Maar nu helemaal niet, geen enkele reden om te upgraden nu, zo goed is ie…
How bad is it on a scale from one to Spurs
Maar het maakt toch niet uit of iemand hem in je omgeving heeft, als het jou leuk lijkt dan is dat toch voldoende? Met de Air kan je op zeker wel een paar jaartjes doen, met de normale 17 en pro uiteraard ook.JB schreef op zondag 29 maart 2026 @ 13:58:
[...]
Hmm... ik moet nog een 13 Mini upgraden zakelijk. Nu dacht ik, leuk om de Air te pogen maar ik zie/ken werkelijk niemand in mijn omgeving die dat toestel heeft. Alles is hier 17 Pro. De gewone 16/17 voldoen ook prima... wil gewoon weer wat jaartjes vooruit kunnen (huidige is 4 jaar oud), dus twijfel of ik er aan moet omdat de prijs nu weer wat gedropt is.
Nou dan heb je geluk want er lijkt dit jaar geen upgrade te komen van de normale iPhone en de Air iPhoneDNN!S schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:12:
Bij mij heeft Apple met de Air een stukje plezier weggenomen. Normaal zou ik zo rond maart alweer uit kijken naar de nieuwe iPhone… Maar nu helemaal niet, geen enkele reden om te upgraden nu, zo goed is ie…
Alle geruchten wijzen erop dat ze alleen met die vouwert komen en een update van de Pro lijn.
Als ik de laatste geruchten kan geloven komt dat vouwding pas in december, dan zijn er alleen de Pro’s op de normale release… saai jaar.Donstil schreef op zondag 29 maart 2026 @ 19:21:
[...]
Nou dan heb je geluk want er lijkt dit jaar geen upgrade te komen van de normale iPhone en de Air iPhone![]()
Alle geruchten wijzen erop dat ze alleen met die vouwert komen en een update van de Pro lijn.
Ja die release lijkt ook langer te duren idd, net zoals met de X toen. Maar hé december is nog dit jaar! Glas half vol joh.DNN!S schreef op zondag 29 maart 2026 @ 19:23:
[...]
Als ik de laatste geruchten kan geloven komt dat vouwding pas in december, dan zijn er alleen de Pro’s op de normale release… saai jaar.
Als ze hem maar wel aankondigen dit jaar, zodat ik niet eerst een iPhone 18 pro gekocht heb
Ik doelde op het feit dat ik ‘m nog nooit vast heb gehad. Grootte etc. De gehele afwerking laat me er wel naar snakken, omdat ik dat mis op de 17Pro.Donstil schreef op zondag 29 maart 2026 @ 19:19:
[...]
Maar het maakt toch niet uit of iemand hem in je omgeving heeft, als het jou leuk lijkt dan is dat toch voldoende? Met de Air kan je op zeker wel een paar jaartjes doen, met de normale 17 en pro uiteraard ook.
Mijn boefje is liev!
Als je komt van een 13 Mini dan vallen de materialen van de 17 Pro misschien wat minder op in negatieve zin, maar vanaf de Air of titanium modellen is het wel echt een downgrade op dat vlak.JB schreef op zondag 29 maart 2026 @ 19:26:
[...]
Ik doelde op het feit dat ik ‘m nog nooit vast heb gehad. Grootte etc. De gehele afwerking laat me er wel naar snakken, omdat ik dat mis op de 17Pro.
In 2027 zou er een opvolger van de X moeten komen om het 20 jarig bestaan te vieren (die met edge to edge scherm). Maar als die komt in plaats van de gewone iPhone… dan zou dat al moeten zijn tegelijk met de Air in het voorjaar…. Geen touw meer aan vast te knopen zoDonstil schreef op zondag 29 maart 2026 @ 19:26:
[...]
Ja die release lijkt ook langer te duren, net zoals met de X toen.
Volgens mij was het idee dat die soort van iPhone XX dan ook weer in het najaar (2027) komt.DNN!S schreef op zondag 29 maart 2026 @ 19:31:
[...]
In 2027 zou er een opvolger van de X moeten komen om het 20 jarig bestaan te vieren (die met edge to edge scherm). Maar als die komt in plaats van de gewone iPhone… dan zou dat al moeten zijn tegelijk met de Air in het voorjaar…. Geen touw meer aan vast te knopen zo
De normale, E en Air in het voorjaar. De Pro en Book in het najaar.
Maar goed eerst zien dan geloven, ik zit persoonlijk heel erg op die iPhone Book te wachten maar dat zou ook zomaar in 2027 kunnen zijn.
Normaliter had ik altijd de Pro modellen en ook van een Pro -> Air is ‘t even wennen omdat het scherm natuurlijk ietsjes groter is.
Maar vooral het gegeven dat de Air soms best glad kan aanvoelen i.c.m. hoe dun hij is.
En @DNN!S helemaal eens met je stelling. Het enige waar ik me als tech fanaat door kan laten verleiden dit jaar is de Book, maar een 18 Pro kan me waarschijnlijk niet gaan bekoren. 17 Pro van m’n vriendin vasthouden = na een minuut zeggen “hier heb je je baksteen weer terug”
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Mijn boefje is liev!
Ik woon 80% van de tijd in Portugal en 20% van de tijd in NL. En ik heb nog nooit een Air ‘in het wild’ gezien 😂
Runner-up Community Awards 2025 - Hoogst gewaardeerde forumpost
Afgezien van een paar bekenden die hem meteen kochten toen ze hem bij mij zagen, zag ik hem toevallig afgelopen week voor het eerst in het wild, een makelaar in een tv-programma liep ermee.MeesterBas schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 10:18:
En ik heb nog nooit een Air ‘in het wild’ gezien 😂
En nog steeds hoor ik elke week wel een keer “jee wat is dat dan voor dunne telefoon?” En die hebben dan zelf ook een iPhone. Voel me dan steeds meer nerd als gewone gebruikers niet eens weten dat er überhaupt een nieuw model is 😅
[ Voor 5% gewijzigd door DNN!S op 04-04-2026 12:00 ]
En laten we Geert Wilders niet vergeten!DNN!S schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 11:59:
[...]
Afgezien van een paar bekenden die hem meteen kochten toen ze hem bij mij zagen, zag ik hem toevallig afgelopen week voor het eerst in het wild, een makelaar in een tv-programma liep ermee.
Runner-up Community Awards 2025 - Hoogst gewaardeerde forumpost
Oja edit: het valt mij 100% mee qua krassen/schade.
[ Voor 11% gewijzigd door PLAE op 05-04-2026 15:02 ]
Dan maakt de batterij-maffia hem vooraf nog harder kapot dan ze nu al gedaan hebben 😂PLAE schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:01:
Ik kijk uit naar een air-mini!
Maar, maar met solid state batterij (de holy grail) zou dit misschien op te lossen zijn.DNN!S schreef op zondag 5 april 2026 @ 17:16:
[...]
Dan maakt de batterij-maffia hem vooraf nog harder kapot dan ze nu al gedaan hebben 😂
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Dit zou echt een ultieme telefoon zijn. Ik kijk met een schuin oog naar de Air (2?) maar merk eigenlijk nog steeds dat ik niet van mijn 13 Mini af wil. Simpelweg een te lekker maatje en had zelfs nog wat kleiner gemogen. Enige jammere gaat misschien gemis van Apple Intelligence worden als dat in iOS 27 echt goed blijkt te gaan zijn, want op dit punt begint Apple weg echt flink achter te lopen op de concurrentie.PLAE schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:01:
Ik kijk uit naar een air-mini!
Ik ben bang dat de komende iPhones alleen maar groter gaan worden, dan zal alleen een 17e versie als 6.1 inch overblijven en dat is al een stuk groter dan jouw miniDeNachtwacht schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:52:
[...]
Dit zou echt een ultieme telefoon zijn. Ik kijk met een schuin oog naar de Air (2?) maar merk eigenlijk nog steeds dat ik niet van mijn 13 Mini af wil. Simpelweg een te lekker maatje en had zelfs nog wat kleiner gemogen. Enige jammere gaat misschien gemis van Apple Intelligence worden als dat in iOS 27 echt goed blijkt te gaan zijn, want op dit punt begint Apple weg echt flink achter te lopen op de concurrentie.
Wat heeft er gefaald dan?DeNachtwacht schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:11:
na het falen van de Air
Zolang Apple geen verkoopcijfers bekend maakt en ook niet verteld wat de target was kunnen dat alleen maar onderbuikgevoelens zijn.DeNachtwacht schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:28:
Nou, de Air verkoopt simpelweg helemaal niet goed.
Dat is allemaal niet op onderbuik gebaseerd maar op aantallen onderdelen voor de Air die Apple bestelt bij fabrieken die wel cijfers publiceren, aan de hand daarvan is te analyseren dat het beneden verwachting is. Inmiddels zijn de laatste geruchten ook dat die Air 2 inderdaad dus niet in september maar begin volgend jaar komt (en vooralsnog is hij niet gecanceld, maar ook daar werd over gesproken).
Is een heel oud artikel. De geruchten zijn dat dit jaar alleen de iPhone Pro's worden geüpdatet in september. En een hele nieuwe iPhone 'Fold' wordt aangekondigd. De updates van de iPhone 17E, iPhone 17 en iPhone Air komen waarschijnlijk begin volgend jaar.DeNachtwacht schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:59:
Tuurlijk publiceert Apple nooit, maar de geruchten zijn helaas wel iets meer dan onderbuikgevoelens: https://www.macrumors.com/2025/11/10/next-generation-iphone-air-delayed/
Dat is allemaal niet op onderbuik gebaseerd maar op aantallen onderdelen voor de Air die Apple bestelt bij fabrieken die wel cijfers publiceren, aan de hand daarvan is te analyseren dat het beneden verwachting is. Inmiddels zijn de laatste geruchten ook dat die Air 2 inderdaad dus niet in september maar begin volgend jaar komt (en vooralsnog is hij niet gecanceld, maar ook daar werd over gesproken).
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Dat is het enige wat ik zei.
Maar als je goed kijkt in alle berichten die door de supplychain zijn verspreid had Apple sowieso laag ingezet, was de vraag in China veel hoger dan verwacht en verkoopt ie veel beter dan de Mini’s en de Plus. Dat waren ook geen mislukkingen.DeNachtwacht schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:22:
@Mog ik reageerde op iemand die betwistte dat het vrij duidelijk is dat de iPhone Air slecht verkoopt. Je kan via een google opdracht een heleboel recentere berichten vinden dat alles er nog steeds op wijst dat de Air slecht verkoopt en prijsverlagingen nodig had om uberhaupt interessant te zijn.
Dat is het enige wat ik zei.
Uiteraard zijn de verkopen niet hoog, dat blijkt ook wel uit dit hele topic. Maar dat maakt de Air m.i. nog geen faal.
[ Voor 6% gewijzigd door DNN!S op 10-04-2026 13:40 ]
Voor mij is het simpel als er na de Air 2 geen nieuwe meer komt ziet Apple het niet als een voldoende levensvatbaar product en is het dus gefaald. Net als de Plus en de Mini, maar dat doet er natuurlijk verder niks aan af dat mijn Mini mij nog altijd prima bevalt.
Of ze (proberen) het concept verder te pushen net zoals de Plus versies. De R&D voor een nieuw toestel moet toch ietwat renderen of afgeschreven kunnen worden. Volgens mij komt er nog een volgende generatie Air.DeNachtwacht schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:05:
Tsja, we kunnen een hele semantische discussie gaan voeren over wat wel of niet "falen" is, maar de Air is gewoon (net als de Plus en de Mini) een test telefoon om te kijken of hij aanslaat, die dus ook logischerwijs in kleinere aantallen wordt gefabriceerd dan reguliere modellen.
Voor mij is het simpel als er na de Air 2 geen nieuwe meer komt ziet Apple het niet als een voldoende levensvatbaar product en is het dus gefaald. Net als de Plus en de Mini, maar dat doet er natuurlijk verder niks aan af dat mijn Mini mij nog altijd prima bevalt.
Aansluitend op @DeNachtwacht: De R&D voor de Air komt hoogstwaarschijnlijk op de kostenplaat van de aankomende Fold.Dorryflorry schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:10:
[...]
Of ze (proberen) het concept verder te pushen net zoals de Plus versies. De R&D voor een nieuw toestel moet toch ietwat renderen of afgeschreven kunnen worden. Volgens mij komt er nog een volgende generatie Air.
Ik denk oprecht dat de Air enkel bestaat om het concept van een dunne telefoon met krachtige hardware in de echte wereld te testen. We hebben nu één helft van de Fold gehad, en Apple de data en ervaringen om er nog een tweede Air aan vast te maken.
Have you tried turning it off and on again?
Las toevallig vandaag geruchten op iculture dat de prijs nu al op 2800 euro wordt geschat. Kan mij niet voorstellen dat dat dan wél een verkoopknaller gaat worden…Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:48:
[...]
Aansluitend op @DeNachtwacht: De R&D voor de Air komt hoogstwaarschijnlijk op de kostenplaat van de aankomende Fold.
Ik denk oprecht dat de Air enkel bestaat om het concept van een dunne telefoon met krachtige hardware in de echte wereld te testen. We hebben nu één helft van de Fold gehad, en Apple de data en ervaringen om er nog een tweede Air aan vast te maken.
Mooi, is hij makkelijker te verkrijgen op launchDNN!S schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 17:10:
[...]
Las toevallig vandaag geruchten op iculture dat de prijs nu al op 2800 euro wordt geschat. Kan mij niet voorstellen dat dat dan wél een verkoopknaller gaat worden…
Maar iculture is wel een enorme korrel zout altijd. Die praten elk gerucht wel na lijkt het. Online wordt veel gesproken over $1999,- voor de Base, dat zou dan in euro’s en met BTW €2299,- kunnen zijn bijvoorbeeld. De dollar naar euro conversie bij Apple is vaak wel oké.Hij lekt wel keihard overigens. Ziet er allemaal erg lekker uit. Gerucht dat het december of zelfs begin 2027 zou worgen wordt gelukkig ook tegengesproken inmiddels dus laat maar komen!
Ik denk overigens ook met de Fold dat het een product gaat zijn dat nog niet vanaf dag 1 populair is... sterker ik vraag me uberhaupt af of dat echt veel mensen gaat trekken. Lijkt mij toch eerder dat dat altijd een heel specifieke (zakelijke) niche blijft, zeker met dat soort prijzen.
[ Voor 42% gewijzigd door DeNachtwacht op 10-04-2026 18:57 ]
Ben wel benieuwd hoe groot de markt nou is voor zo’n klapding. Nu hang ik niet veel op scholen rond, dus geen idee of ze populair onder jongeren zijn. Maar in het normale leven kom ik ze maar bar weinig in het wild tegen. Niet op verjaardagen van tante Toos, niet op het werk bij klanten en ook niet de enkele keer dat ik in een trein zit. Natuurlijk zal Apple het wel meteen goed doen met techniek en de twijfelaars en afwachters over halen.Donstil schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 18:38:
[...]
Mooi, is hij makkelijker te verkrijgen op launch![]()
Maar iculture is wel een enorme korrel zout altijd. Die praten elk gerucht wel na lijkt het. Online wordt veel gesproken over $1999,- voor de Base, dat zou dan in euro’s en met BTW €2299,- kunnen zijn bijvoorbeeld. De dollar naar euro conversie bij Apple is vaak wel oké.
[Video: Introducing iPhone Ultra | First Look]
Hij lekt wel keihard overigens. Ziet er allemaal erg lekker uit. Gerucht dat het december of zelfs begin 2027 zou worgen wordt gelukkig ook tegengesproken inmiddels dus laat maar komen!
Ingeklapt even groot als een normale telefoon en uitgeklapt een beetje een vierkante schermverhouding?
Dus mijn vriendin die een normale telefoon onmogelijk in haar broekzak krijgt is hier alsnog niet mee geholpen. Voor media consumeren lijk je hem ook niet te hoeven halen, want door het vierkante scherm kunnen video’s niet groter dan op een normale telefoon. En ik wil graag een uitvouwbare voor studieboeken, maar met bijna een volle inch kleiner scherm dan een iPad Mini is een losse iPad dan een heel stuk leuker.
Ben toch wel erg benieuwd, want ze maken dat ding niet als ze er niet van overtuigd zijn dat er gigantische doelgroepen voor zijn.
All your base are belong to us
In dat filmpje lijkt het weer de vorm van 2 telefoons naast elkaar, maar ik geloof meer in de geruchten van een brede versie, zeker nu Samsung nu ook ineens deze formfactor heeft aangekondigd…Ample Energy schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 19:09:
Maar wat een vreemde vorm of ligt dat aan mij?
Ingeklapt even groot als een normale telefoon en uitgeklapt een beetje een vierkante schermverhouding?
Dus mijn vriendin die een normale telefoon onmogelijk in haar broekzak krijgt is hier alsnog niet mee geholpen. Voor media consumeren lijk je hem ook niet te hoeven halen, want door het vierkante scherm kunnen video’s niet groter dan op een normale telefoon. En ik wil graag een uitvouwbare voor studieboeken, maar met bijna een volle inch kleiner scherm dan een iPad Mini is een losse iPad dan een heel stuk leuker.
Ben toch wel erg benieuwd, want ze maken dat ding niet als ze er niet van overtuigd zijn dat er gigantische doelgroepen voor zijn.
Verkoopt 2 keer beter dan zijn voorganger de 16 Plus, dus ik snap niet wat je bedoeld met falen?DeNachtwacht schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:11:
Ik heb stille hoop dat Apple na het falen van de Air het licht gaat zien en het weer gaat proberen met een iPhone 20 Mini
https://9to5mac.com/2026/...e-plus-model-it-replaced/
Die Samsungs die ik zo af en toe wel overigens, zowel flip als fold maar is geen product categorie die er tientallen miljoenen per jaar weg er. Maar goed dat hoeft ook niet altijd zo te zijn natuurlijk.DNN!S schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 18:59:
[...]
Ben wel benieuwd hoe groot de markt nou is voor zo’n klapding. Nu hang ik niet veel op scholen rond, dus geen idee of ze populair onder jongeren zijn. Maar in het normale leven kom ik ze maar bar weinig in het wild tegen. Niet op verjaardagen van tante Toos, niet op het werk bij klanten en ook niet de enkele keer dat ik in een trein zit. Natuurlijk zal Apple het wel meteen goed doen met techniek en de twijfelaars en afwachters over halen.
Het idee is volgens mij dat het de scherm verhouding krijgt van een iPad Mini. Dan krijg je dichtgeklapt een wat breder toestel dan we nu gewend zijn, zoals in het filmpje hierboven en net zoals de Pixel Fold zeg maar.Ample Energy schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 19:09:
Maar wat een vreemde vorm of ligt dat aan mij?
Edit: Ik denk overigens dat dit wel een fijn formaat kan zijn, want de huidige Folds van Samsung zijn op dat gebied toch iets te vierkant, en dat is eigenlijk alleen voor leesbare content fijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 10-04-2026 20:05 ]
Twee keer beter zegt in dat opzicht niet zoveel natuurlijk, de Plus deed het enorm slecht (bijna net zo slecht als de mini), dus 2x beter is dan niet ineens een verkoop wonder.TNSN schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 19:37:
[...]
Verkoopt 2 keer beter dan zijn voorganger de 16 Plus, dus ik snap niet wat je bedoeld met falen?
https://9to5mac.com/2026/...e-plus-model-it-replaced/
De Air 2 is al ontwikkeld enz, maar er is grote kans dat het daar helaas bij blijft.
Nee, helemaal met je eens maar ik zei ook niet dat het een verkoop wonder is. Maar na de plus hebben ze toch een model gemaakt wat wel beter verkoopt.Donstil schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 20:02:
[...]
Twee keer beter zegt in dat opzicht niet zoveel natuurlijk, de Plus deed het enorm slecht (bijna net zo slecht als de mini), dus 2x beter is dan niet ineens een verkoop wonder.
De Air 2 is al ontwikkeld enz, maar er is grote kans dat het daar helaas bij blijft.
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.