Of-Aaargh schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 08:42:
[...]
Uiteraard zal de service van Apple zelf sneller zijn. Mijn ervaring met de verzekering van Centraal beheer (een paar jaar geleden) was positief. Kwestie van melden, prijsopgave bij de fabrikant doen, en die declareren. Geen taxatie of aangifte nodig (wel bij diefstal, maar dat moet bij AC volgens art. 7.6 ook). En ook schade of verlies buitenshuis wordt vergoed.
Ja, het kost een paar dagen meer omdat de schadevergoeding via een andere verzekeraar loopt. Maar om voor elk apparaat afzonderlijk Apple Care, Samsung Care, LG care, Microsoft care etc. af te moeten sluiten, kost uiteindelijk meer werk en vele malen meer geld.
En dat gedoe van melden, prijsopgave, declareren, repareren = opsturen of reizen + wachten, een reservetoestel moeten regelen e.d. neemt AC+ uit handen door gewoon binnen een dag, waar je ook bent (dat was voor mij in ieder geval dé reden met veel reizen voor werk en vakanties) een nieuwe op te sturen. (kost dan wel 100 eigen risico als je een nieuwe wilt). Helaas moet je het in Nederland dan inderdaad nog wel per device gaan managen. In andere landen heb je al AppleCare One waarbij voor een paar euro extra al je Apple devices zijn gedekt.
Nog steeds blijft niet-verzekeren een goedkopere keuze en moet je sowieso een iPhone wel direct kunnen afrekenen in geval van nood en daarvoor niet afhankelijk zijn van een verzekering. Maar uiteindelijk heb je bijna 10 jaar AC+ voor de prijs van één iPhone, dan is mij het de service in ieder geval waard.
[
Voor 10% gewijzigd door
DNN!S op 08-01-2026 10:10
]