Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[iPhone Air] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
WouterL schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:31:
Enige wat me tegenvalt tov de 16 pro/17 pro is de ietswat tegenvallende main camera sensor in slechtere lichtomstandigheden. Je merkt dan de kleinere sensor echt. Eerder shutter lag, en beduidend slechtere foto’s in slechter licht. In daglicht vrijwel identiek.
Dat was mij ook opgevallen/tegengevallen. In daglicht ben ik erg te spreken over de foto’s. Maar je merkt dat het ‘s avonds lastiger is om scherpe foto’s te maken, met een sensor die bijna half zo groot is als die in de 17 Pro. Stiekem mis ik mijn 16 PM nog weleens…

3 in de rij, kassa erbij

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Pufster schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:39:
[...]

Onmogelijk. Die 2de camera kan daar niet want de front camera en faceid zit daar al en er is gewoon geen plaats.
Dus ofwel komt de camera er onder maar dan moeten ze heel de air redesignen met het moederbord of, zoals wel vaker, is dit gerucht uit de lucht gegrepen.
Dit idd, dit is gewoon weer wat roepen en dan kijken we volgend jaar wel wat we goed hadden :P
Geloof er ook helemaal niet in dat een tweede camera (zoom of ultrawide) dan ineens mensen wel naar de winkel laat rennen.
pixels66 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:36:
[...]

Ik quote mezelf even, is er iemand die dit nog voor me wil doen?
Ooh nu ik dit zo lees gaat mij ineens iets dagen.
Ik moest even een muurtje opmeten maar kon door onze verbouwing zo 1.2.3. geen meetlint vinden.

Dus dacht ik doe het even met mijn iPhone, alleen de iPhone liet mij maar niet beginnen en toen dat uiteindelijk wel zo was klopte er echt helemaal niets van.

Niet aan gedacht maar zou zomaar aan het ontbreken van LiDAR kunnen liggen inderdaad.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:06
Donstil schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:41:
[...]

Dit idd, dit is gewoon weer wat roepen en dan kijken we volgend jaar wel wat we goed hadden :P
Geloof er ook helemaal niet in dat een tweede camera (zoom of ultrawide) dan ineens mensen wel naar de winkel laat rennen.
Wat zou wel een upgrade zijn waardoor mensen volgend jaar wel een Air kopen? En dan wel eentje die ook realistisch is dan. :)

Have you tried turning it off and on again?

• Donstil
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:47:
[...]

Wat zou wel een upgrade zijn waardoor mensen volgend jaar wel een Air kopen? En dan wel eentje die ook realistisch is dan. :)
Oranje kleurtje, zodat iedereen ziet dat je de nieuwste hebt :+

Nee zonder gekheid, ik verwacht daar eigenlijk vrijwel niets van, iets snellere cpu, misschien andere camera sensor en hoppa zo op de markt. Apple gaat na een jaar echt geen ingrijpende dingen aanpassen aan het design of de functionaliteit. Dat smeren ze maar wat graag uit over een paar jaar.

Volgend jaar ga ik naar de iPhone Book overigens :P

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:40
Donstil schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:50:
[...]

Oranje kleurtje, zodat iedereen ziet dat je de nieuwste hebt :+

Nee zonder gekheid, ik verwacht daar eigenlijk vrijwel niets van, iets snellere cpu, misschien andere camera sensor en hoppa zo op de markt. Apple gaat na een jaar echt geen ingrijpende dingen aanpassen aan het design of de functionaliteit. Dat smeren ze maar wat graag uit over een paar jaar.

Volgend jaar ga ik naar de iPhone Book overigens :P
Zou het niet de opvolger worden van de reguliere iPhone?

• Donstil
  • Niet online
giantgiantus schreef op maandag 10 november 2025 @ 12:38:
[...]

Zou het niet de opvolger worden van de reguliere iPhone?
Ja goeie vraag, zou ik zo 1.2.3. niet kunnen inschatten.
Het voelt voor nu wel alsof ze het product er echt naast willen lanceren, luxer in afwerking etc.

Maar op de lange termijn zal het wel een opstapje zijn van hoe alle iPhones er uiteindelijk uit gaan zien.

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:25
Dennisdn schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:10:
[...]

De batterij hoef je geen zorgen over te hebben. Een powerbank heb je niet nodig en als je tussendoor af en toe in auto kan laden is zelfs een poweruser helemaal klaar. En tja, laat hij retail nou echt eens naar de bodem van 900 gaan zakken ergens komende maanden… is die paar tientjes het nou echt waard om op te gaan wachten? Gewoon doen :)

Ik weet niet of hier tweakers zitten die ooit een webshop oid hebben gehad? Hoeveel ruimte zou de retail nou hebben op een device als de Air? Met een adviesprijs van 1229, zit daar 300 marge op? Ik kan het mij haast niet voorstellen….
Bedankt, dit is jouw schuld 😉

Sky blue, vanmiddag gehaald want ik kon me niet meer beheersen. Wat een ongekend verschil met de 15 pro zeg, het echte wow gevoel bij een iPhone na jaren weer eens ervaren!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MEz4d7lK8zXix65amcqPc7u554=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFT72tNy33pCnsfBnltb7BEz.jpg?f=fotoalbum_large

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
mooie upgrade @pixels66 !

Ik moet zeggen dat iOS 26.1 wel echt zeer goeie batterijduur geeft met mijn Air, echt een aanzienlijke verbetering tov 26.0.
Geloof dat de C1X modem in de Air daar ook een flink aandeel in heeft.

• MeesterBas
  • Niet online
pixels66 schreef op maandag 10 november 2025 @ 17:44:
[...]

Sky blue, vanmiddag gehaald want ik kon me niet meer beheersen. Wat een ongekend verschil met de 15 pro zeg, het echte wow gevoel bij een iPhone na jaren weer eens ervaren!

[Afbeelding]
”Kon me niet meer beheersen” _O- Herkenbaar!

Welkom bij de club! Ik zou zo zeggen dat het wit is, in plaats van blauw. Is er overigens ook iemand die een goudkleurige Air heeft?

3 in de rij, kassa erbij

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:47
pixels66 schreef op maandag 10 november 2025 @ 17:44:
[...]

[Afbeelding]
Ik krijg thuis ook overal de schuld van -O-
Wel een goede smaak :) #TeamBlue

• Donstil
  • Niet online
MeesterBas schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:22:
[...]

Welkom bij de club! Ik zou zo zeggen dat het wit is, in plaats van blauw. Is er overigens ook iemand die een goudkleurige Air heeft?
Ja “mijn” vrouw, verschil tussen wit, blauw en goud is marginaal. Goed subtiel allemaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDz7Xz-T9tpqGR8yX6pzgS1tHr8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q84z3O220cl0qurl4dQ1W57n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weXqTiL-O0hlQveUDKS9CsQnkWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PAXpJBuIkrlQkXs4oCA2ni2A.jpg?f=fotoalbum_large
(Foto’s van launch, wij koken inmiddels niet meer op gas)

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Echt een fijne telefoon. Batterij is meer dan prima. Heerlijk scherm vergeleken met m’n 13 mini 😅

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:36
Donstil schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:46:
[...]

Ja “mijn” vrouw, verschil tussen wit, blauw en goud is marginaal. Goed subtiel allemaal.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
(Foto’s van launch, wij koken inmiddels niet meer op gas)
Nou weinig verschil tussen beide kleuren. Persoonlijk is de blauwe in mijn eigen persoonlijke mening gewoon wit. Denk dat ik naast mijn iPhone 17 Pro Max blauw de iPhone Air zwart ga kopen. Ff nog wachten op een price drop.

[ Voor 6% gewijzigd door pinokkia op 10-11-2025 20:34 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:03
Zo te zien geen plannen voor een nieuwe air. (Geruchten)

https://www.investing.com...formation-reports-4347128

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:11
pinokkia schreef op maandag 10 november 2025 @ 20:32:
[...]

Nou weinig verschil tussen beide kleuren. Persoonlijk is de blauwe in mijn eigen persoonlijke mening gewoon wit. Denk dat ik naast mijn iPhone 17 Pro Max blauw de iPhone Air zwart ga kopen. Ff nog wachten op een price drop.
Náást een 17 Pro Max nog een Air? Ga je dan met 2 telefoons op pad elke dag, of wanneer gebruik je welke?

En voor jou en anderen die wachten op Black Friday deals —> check eens het Vraag en Aanbod gedeelte: categorie: Smartphones

Zo zie ik een gesealde zwarte en gouden variant voor freaking €800.
Ik zou haast nog een tweede Air halen en in een displayframe aan de muur hangen voor dat geld!

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• pinokkia
AntraXxX schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:13:
[...]

Náást een 17 Pro Max nog een Air? Ga je dan met 2 telefoons op pad elke dag, of wanneer gebruik je welke?

En voor jou en anderen die wachten op Black Friday deals —> check eens het Vraag en Aanbod gedeelte: categorie: Smartphones

Zo zie ik een gesealde zwarte en gouden variant voor freaking €800.
Ik zou haast nog een tweede Air halen en in een displayframe aan de muur hangen voor dat geld!
Ik heb vanaf begin af aan altijd iPhones gehad. Helaas heb ik met mijn domme hoofd tot iPhone 5 model alle iPhones verkocht voor upgrade. Dus vanaf iPhone 6 heb ik alle iPhones als collecte. (Behalve iPhone 13 Pro en 16 Pro Max niet in bezit) Daar wil ik de iPhone Air bij toevoegen in mijn collectie. De iPhone 15 Pro Max en de iPhone 17 Pro Max die gebruik ik. Maar wie weet ga ik alsnog de iPhone Air bij price drop kopen en gebruiken.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:27
Zooo, das balen voor Air-bezitters en toekomstige kopers.

Misschien wordt het wel geld waard :+

I don't have dreams, I have goals!!

• MeesterBas
  • Niet online
pinokkia schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:54:
[...]

Ik heb vanaf begin af aan altijd iPhones gehad. Helaas heb ik met mijn domme hoofd tot iPhone 5 model alle iPhones verkocht voor upgrade. Dus vanaf iPhone 6 heb ik alle iPhones als collecte. (Behalve iPhone 13 Pro en 16 Pro Max niet in bezit) Daar wil ik de iPhone Air bij toevoegen in mijn collectie. De iPhone 15 Pro Max en de iPhone 17 Pro Max die gebruik ik. Maar wie weet ga ik alsnog de iPhone Air bij price drop kopen en gebruiken.
Wees gewaarschuwd; als je naar de Air gaat, wil je qua form factor nooit meer terug naar een normale of Pro, maar ga je de ultrawide lens wel missen :o Ik spreek uit ervaring…

3 in de rij, kassa erbij

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Redondo1982 schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:16:
[...]

Zie het als 3 aandelen in Apple. Kan pieken en kan dalen. :)

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Donstil
  • Niet online
[...]

Waarom is dat balen voor air bezitters, wij hebben hem toch al?

Ik vind het juist wel cool, die gaat in de La om niet meer weg te doen. Naast de iPhone, 5s en de X.

• Donstil
  • Niet online
MeesterBas schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:49:
[...]
Wees gewaarschuwd; als je naar de Air gaat, wil je qua form factor nooit meer terug naar een normale of Pro, maar ga je de ultrawide lens wel missen :o Ik spreek uit ervaring…
Ja wat je zegt, wij zijn aan het verbouwen en dan mis je die 0,5x ineens wel. Gelukkig doen we dat hierna voorlopig niet meer :+

Die pro is echt een gigantische baksteen na twee maandjes Air, niet normaal.

Als ik dat volgend jaar zou doen moet het wel echt een enorme stap zijn, zoals een iPhone book. Een “beetje sneller. Beetje meer camera. Beetje goedkopere materialen” pro hoef ik niet meer.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 10-11-2025 23:00 ]

• Redondo1982
Donstil schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:57:
[...]

Waarom is dat balen voor air bezitters, wij hebben hem toch al?

Ik vind het juist wel cool, die gaat in de La om niet meer weg te doen. Naast de iPhone, 5s en de X.
Oh, ik wist niet dat je al die specifieke iPhones moest hebben in een lade voordat je een Air mocht kopen en dat iedere Air bezitter dit ook op deze manier doet. Nu snap ik het.

• Dennisdn
Redondo1982 schreef op maandag 10 november 2025 @ 23:58:
[...]

Oh, ik wist niet dat je al die specifieke iPhones moest hebben in een lade voordat je een Air mocht kopen en dat iedere Air bezitter dit ook op deze manier doet. Nu snap ik het.
Hij moet wel in de la, zelfs Rebuy geeft nu al nog geen 500 voor een Air :P

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:08
pinokkia schreef op maandag 10 november 2025 @ 20:32:
[...]

Die is er. De prijs van de zwarte Air is nu gedaald naar 909 euro.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Donstil
  • Niet online
Redondo1982 schreef op maandag 10 november 2025 @ 23:58:
[...]

Weet je zeker dat je het snapt? Want dit zeg ik namelijk niet.

• Redondo1982
Donstil schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 07:24:
[...]

Weet je zeker dat je het snapt? Want dit zeg ik namelijk niet.
Snapte jij mijn eerste reactie eigenlijk wel, welke algemeen bedoeld is in de markt van Air-bezitters? Daar doet jouw persoonlijke handeling (bewaren in lade) totaal niet toe. Ik had jou niet getagd ofzo.

• Redondo1982
Dennisdn schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 05:53:
[...]

Haha, ja. Jij snapt hem wel ;)

Ik vind het zelf persoonlijk wel jammer voor toekomstige generaties.

• _Bailey_
  • Niet online
het is een gerucht op basis van 1 bron. Apple heeft er (dus geen vervolg op de eerste Air) zelf nog niets zelf over bekend gemaakt.

''1 bron = geen bron''

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 11-11-2025 08:35 ]

• Erik1805
[...]

Waarom? Koop een iPhone niet als investering hoor

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• Donstil
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:18:
[...]

Snapte jij mijn eerste reactie eigenlijk wel, welke algemeen bedoeld is in de markt van Air-bezitters? Daar doet jouw persoonlijke handeling (bewaren in lade) totaal niet toe. Ik had jou niet getagd ofzo.
Jij zegt "das balen voor Air-bezitters" dus daar reageer ik, als air bezitter, op. Want ik zie niet waarom dit balen is voor Air bezitters, wij hebben hem immers al.

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11 17:18
Hebben jullie ook problemen met de verbinding tussen de Air en Airpods Max? Ik heb nog van de 1e generatie. Wanneer er eerder een verbinding is gemaakt dan werkt het gewoon. Alleen als ik hem later wil gebruiken, dus een dag, later kan de Airpods Max geen verbinding meer maken. De Airpods Max verwijderen en opnieuw een verbinding maken werkt dan niet meer. Ik krijg dan een time-out. Alleen bij het herstarten van de Air en de Max kan hem opnieuw verbinden. Dit voorval al drie keer gehad...

• MeesterBas
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 05:53:
[...]

Swappie heeft mijn witte Air 256 gb deze week met een smoesje teruggestuurd, nadat ik ‘m aan hen had verkocht voor 820 euro, maar tussen verzending en ontvangst hun ‘inkoopprijs’ naar 600 euro was gedaald ;w

Ikzelf heb een 1 TB gekocht, mocht de Air echt geen vervolg krijgen.

3 in de rij, kassa erbij

• MeesterBas
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:58:
[...]

Ja wat je zegt, wij zijn aan het verbouwen en dan mis je die 0,5x ineens wel. Gelukkig doen we dat hierna voorlopig niet meer :+

Die pro is echt een gigantische baksteen na twee maandjes Air, niet normaal.

Als ik dat volgend jaar zou doen moet het wel echt een enorme stap zijn, zoals een iPhone book. Een “beetje sneller. Beetje meer camera. Beetje goedkopere materialen” pro hoef ik niet meer.
Van de week nog een Pro Max in de handen gehad. Zoals eerder gezegd; stoeptegel :9

Zit wel te denken aan een tweedehands Pro 15 of 16 erbij, voor dagjes uit en vakanties. Ik mis de lenzen… Ik ga volgende week een huis bekijken, zonder mijn vriendin. En dan ga je de ultrawide missen… Succes met de verbouwing!

3 in de rij, kassa erbij

• Gr4mpyC3t
albert04 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:32:
Hebben jullie ook problemen met de verbinding tussen de Air en Airpods Max? Ik heb nog van de 1e generatie. Wanneer er eerder een verbinding is gemaakt dan werkt het gewoon. Alleen als ik hem later wil gebruiken, dus een dag, later kan de Airpods Max geen verbinding meer maken. De Airpods Max verwijderen en opnieuw een verbinding maken werkt dan niet meer. Ik krijg dan een time-out. Alleen bij het herstarten van de Air en de Max kan hem opnieuw verbinden. Dit voorval al drie keer gehad...
Firmware van de AirPods Max ook up-to-date? Er zit wel een nieuw Apple-modem in dat ook Bluetooth doet. Dit is het eerste waar ik aan dacht.

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11 17:18
@Gr4mpyC3t Dank! Firmware is idd up-to-date.

• Redondo1982
Donstil schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:18:
[...]

Jij zegt "das balen voor Air-bezitters" dus daar reageer ik, als air bezitter, op. Want ik zie niet waarom dit balen is voor Air bezitters, wij hebben hem immers al.
Even serieus, je snapte dit echt niet? Normaliter verkoop je je iPhone toch altijd gemakkelijk voor een leuke prijs. Nu zal dat wat lastiger gaan. Zo lastig was dat niet hoor.

• Redondo1982
Erik1805 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:43:
[...]

Waarom? Koop een iPhone niet als investering hoor
Waar zeg ik dat? |:(

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

MeesterBas schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:46:
[...]
Van de week nog een Pro Max in de handen gehad. Zoals eerder gezegd; stoeptegel :9

Zit wel te denken aan een tweedehands Pro 15 of 16 erbij, voor dagjes uit en vakanties. Ik mis de lenzen… Ik ga volgende week een huis bekijken, zonder mijn vriendin. En dan ga je de ultrawide missen… Succes met de verbouwing!
Als je dan toch een apparaat voor erbij neemt waarvan het doel foto's maken is, koop dan gewoon een camera!

Battle.net || Strava

• Redondo1982
retlaw schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:37:
[...]

Als je dan toch een apparaat voor erbij neemt waarvan het doel foto's maken is, koop dan gewoon een camera!
Ik denk dat hij juist wilt voorkomen om met meerdere apparaten te lopen. Dus Air bij dagelijks gebruik en dan een Pro als ie meer moet fotograferen. Dus het is echt óf en niet én.

• Gr4mpyC3t
Dan wordt het wat mij betreft snel troebel met allerlei variabelen. Wellicht dat je Apple Support eens in kan schakelen? Al is het maar voor het melden van dit probleem.

• MeesterBas
  • Niet online
[...]

Nikon spiegelreflex fullframe ligt in de la. Neem jij altijd een camera van 2 kg mee als je gewoon wat kiekjes wilt maken?

3 in de rij, kassa erbij

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:50
Ik blijf met dezelfde mening zitten over de iphone air na enkele weken gebruik.
Je moet het gewoon eens testen. Vooroordelen hebben het de das omgedaan. Al voor de launch werd dat ding afgebroken en nu zie je net meer positievere reviews na mensen die het effectief gebruikt hebben.

Het is grotendeels gewoon FOMO. Hoeveel mensen er niet denken van ik moet 3 lenzen hebben, terwijl ze 1 keer per maand een andere lens gebruiken van de main. Als ze hun speaker gebruiken is het voor tik tok en merk je niets in portrait modus. Batterij? Tjah als je nu kijkt dat jan met de pet gewoon wat emails en social media doet moet je geen gigantische batterij hebben.

We zien het allemaal in het straatbeeld. Zoveel mensen hebben een pro en je weet gewoon dat die niet eens de termen prores, raw of vapor chamber kennen. Geef die eens verplicht een Air en ze kijken nooit meer om naar een Pro. Want waarom zou je een zwaardere telefoon willen hebben met features die je niet gebruikt? Maar mensen overtuigen om die stap te zetten is Apple niet in geslaagd. Jammer.

[ Voor 8% gewijzigd door Pufster op 11-11-2025 11:13 ]

• Donstil
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:18:
[...]

Even serieus, je snapte dit echt niet? Normaliter verkoop je je iPhone toch altijd gemakkelijk voor een leuke prijs. Nu zal dat wat lastiger gaan. Zo lastig was dat niet hoor.
Nah ik ben daar niet zo mee bezig eigenlijk, zeker niet in november het jaar ervoor :+ Dus het kwam idd niet in mij op dat je daar op probeerde te sturen.

Maar goed mocht het voor jou vervelend zijn dan betreur ik dat natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 11-11-2025 11:49 ]

• Donstil
  • Niet online
[...]

De beste camera is de camera die je wel bij je hebt :)

• Redondo1982
Donstil schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:46:
[...]

Nah ik ben daar niet zo mee bezig eigenlijk, zeker niet in november het jaar ervoor :+ Dus het kwam idd niet in mij op dat je daar op probeerde te sturen.

Maar goed mocht het voor jou vervelend zijn dan betreur ik dat natuurlijk.
Nee, ik kijk er ook totaal niet naar. Bezit ook geen Air. Het boeit mij echt totaal niet, want mijn iPhone zie ik als gebruiksvoorwerp waar ik mijn geld mee verdien. Alleen voor héél veel mensen is het wel fijn als ze weinig bij hoeven te leggen en weer het nieuwste model kunnen kopen. Ik vind het persoonlijk wel jammer voor model 2 als die uitgesteld gaat worden. Ik vind de Air een mooi product, maar niet met de huidige specs. Ik hoop dat volgend jaar echt de Air 2 komt met een ultragroothoeklens dan wordt hij hier serieus overwogen.

• Redondo1982
Donstil schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:47:
[...]

De beste camera is de camera die je wel bij je hebt :)
Deze uitspraak zie je vaak inderdaad, maar het is ook gewoon keihard de waarheid. _/-\o_

• Redondo1982
Pufster schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:12:
Ik blijf met dezelfde mening zitten over de iphone air na enkele weken gebruik.
Je moet het gewoon eens testen. Vooroordelen hebben het de das omgedaan. Al voor de launch werd dat ding afgebroken en nu zie je net meer positievere reviews na mensen die het effectief gebruikt hebben.

Het is grotendeels gewoon FOMO. Hoeveel mensen er niet denken van ik moet 3 lenzen hebben, terwijl ze 1 keer per maand een andere lens gebruiken van de main. Als ze hun speaker gebruiken is het voor tik tok en merk je niets in portrait modus. Batterij? Tjah als je nu kijkt dat jan met de pet gewoon wat emails en social media doet moet je geen gigantische batterij hebben.

We zien het allemaal in het straatbeeld. Zoveel mensen hebben een pro en je weet gewoon dat die niet eens de termen prores, raw of vapor chamber kennen. Geef die eens verplicht een Air en ze kijken nooit meer om naar een Pro. Want waarom zou je een zwaardere telefoon willen hebben met features die je niet gebruikt? Maar mensen overtuigen om die stap te zetten is Apple niet in geslaagd. Jammer.
Wat jij doet is je persoonlijke mening ventileren en daar dan argumenten bij gaat halen die er niet toe doen, zoals dat de meesten mensen met een Pro niet eens weten wat Vapor Chamber is. Dat zou goed kunnen, maar daar kopen de meeste mensen ook geen Pro voor. Die kopen dat meestal omdat ze het beste willen en dat ook al gewend zijn. Dus geen enorme stap terug willen doen met camera's en speakers. ProRES ed is ook allemaal kolder om nu erbij te halen, dat gebruik ik ook allemaal niet. Ook daar koop je echt niet alleen een Pro voor. Het is mooi meegenomen als je dat gebruikt en dan daar mensen op binnenhaalt. Dit soort dingen erbij halen is gewoon om je eigen keus kracht bij te staan en bovenal vind ik dat je die mensen een beetje weg zet als 'achterlijk', een beetje denigrerend en laatdunkend. Alsof ze de goede kant, de keus op een Air, nog niet ontdekt hebben. Dat gewicht is ook zo'n drogreden. Alsof ze nu een rugzak nodig hebben, die hadden ze daarvoor ook niet hoor.

Accepteer gewoon dat de Air tot nu toe gewoon slecht verkoopt en dat had het niet gedaan als ze direct een tweede camera erin hadden gedaan. Dat is de échte fout van Apple geweest. Aan de andere kant: wat is een fout? Ze hebben nu de markt kunnen verkennen met een nieuw product en het kost ze geen klanten. Als er straks een Air 2 komt dan is iedereen dit allemaal alweer vergeten. Je hebt iig gewoon de keus, er is geen slechte kant wmb.

Btw hij is bij launch helemaal niet de das omgedaan. De meeste mensen waren juist lovend. Gaandeweg komen mensen tot het besef dat de Air op dit moment niet past in hun leven.

• _Bailey_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHUpCI75TCjSIoYg8yqviK8GHak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oxv6e0dRbqHsnmFuRmwZskCa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door _Bailey_ op 11-11-2025 12:31 ]

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:50
Redondo1982 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:13:
[...]

Wat jij doet is je persoonlijke mening ventileren en daar dan argumenten bij gaat halen die er niet toe doen, zoals dat de meesten mensen met een Pro niet eens weten wat Vapor Chamber is. Dat zou goed kunnen, maar daar kopen de meeste mensen ook geen Pro voor. Die kopen dat meestal omdat ze het beste willen en dat ook al gewend zijn. Dus geen enorme stap terug willen doen met camera's en speakers. ProRES ed is ook allemaal kolder om nu erbij te halen, dat gebruik ik ook allemaal niet. Ook daar koop je echt niet alleen een Pro voor. Het is mooi meegenomen als je dat gebruikt en dan daar mensen op binnenhaalt. Dit soort dingen erbij halen is gewoon om je eigen keus kracht bij te staan en bovenal vind ik dat je die mensen een beetje weg zet als 'achterlijk', een beetje denigrerend en laatdunkend. Alsof ze de goede kant, de keus op een Air, nog niet ontdekt hebben. Dat gewicht is ook zo'n drogreden. Alsof ze nu een rugzak nodig hebben, die hadden ze daarvoor ook niet hoor.

Accepteer gewoon dat de Air tot nu toe gewoon slecht verkoopt en dat had het niet gedaan als ze direct een tweede camera erin hadden gedaan. Dat is de échte fout van Apple geweest. Aan de andere kant: wat is een fout? Ze hebben nu de markt kunnen verkennen met een nieuw product en het kost ze geen klanten. Als er straks een Air 2 komt dan is iedereen dit allemaal alweer vergeten. Je hebt iig gewoon de keus, er is geen slechte kant wmb.

Btw hij is bij launch helemaal niet de das omgedaan. De meeste mensen waren juist lovend. Gaandeweg komen mensen tot het besef dat de Air op dit moment niet past in hun leven.
Mensen willen het beste. Daarom blijft de PM het beste verkopen. Maar tegelijk doen ze dat dus gewoon vanwege het psychologische effect van “ik heb het beste”. De features die er allemaal bij komen gebruiken ze niet of 3x op een jaar.
Ik heb zelf een 17 PM en air enkele weken naast elkaar gebruikt. Toen zag ik dat de fijne form factor primeerde op het gemis van camera of speaker gezien dat voor mijn persoonlijk niet veel van toepassing was. Dus het was een doordachte keuze en moet dit nu niet goed praten want ik kon net zo goed de PM houden.

Het is toch al lang een feit dat je zoveel pro kopers nog een nokia uit 2005 kan geven als je kijkt wat ze maar met hun iphone doen. Dus ja in dat opzicht snap ik niet waarom een air zo slecht verkoopt want het is enkel het psychologische effect van FOMO en niet real life gemis wekelijks. Er zijn ook genoeg kopers die wel de features gebruiken en dan is de air een slechte keuze voor hun.
De prijs was ook te hoog voor veel kopers. Had beter 899 geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Pufster op 11-11-2025 12:48 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:22
Pufster schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:36:
[...]

Mensen willen het beste. Daarom blijft de PM het beste verkopen. Maar tegelijk doen ze dat dus gewoon vanwege het psychologische effect van “ik heb het beste”. De features die er allemaal bij komen gebruiken ze niet of 3x op een jaar.
Ik heb zelf een 17 PM en air enkele weken naast elkaar gebruikt. Toen zag ik dat de fijne form factor primeerde op het gemis van camera of speaker gezien dat voor mijn persoonlijk niet veel van toepassing was. Dus het was een doordachte keuze en moet dit nu niet goed praten want ik kon net zo goed de PM houden.

Het is toch al lang een feit dat je zoveel pro kopers nog een nokia uit 2005 kan geven als je kijkt wat ze maar met hun iphone doen. Dus ja in dat opzicht snap ik niet waarom een air zo slecht verkoopt want het is enkel het psychologische effect van FOMO en niet real life gemis wekelijks. Er zijn ook genoeg kopers die wel de features gebruiken en dan is de air een slechte keuze voor hun.
Weet niet welke prijs 'beter' was geweest. Wat ik wel weet, is dat ik de air (ik heb de 17 pro max niet geprobeerd :+ ) probeer te verkopen maar dat ik hem aan de straatstenen niet kwijt raak voor 750 euro.

• Redondo1982
Pufster schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:36:
[...]

Dus, je moet altijd maar het maximale eruit halen en dan pas is het een goede keus? Mijn auto's lopen tegen -of soms zelfs over- de 300 km/h en dat rij ik ook niet hoor. Ik vind die auto's vooral heel mooi.

De wereld zou wel beter worden als we alleen zouden kopen wat we gebruiken. Dat zou een betere conclusie zijn. Misschien weer terug naar de Nokia tijd, lijkt me puik idee.

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13:22
Ik vind de Air een geweldig toestel. Het schermformaat is precies goed, hij ligt prettig in de hand en ziet er bovendien fantastisch uit.

Wat ik niet begrijp, is waarom Apple Samsung lijkt te willen nadoen. Dat zou voor mij juist een reden zijn om het bij de Air te laten en niet verder te gaan in hun ecosysteem. De Fold zal waarschijnlijk rond de €2.500 kosten, terwijl je bij Android al Fold modellen hebt tussen de €1.300 en €1.400.

Ook de Apple Watch vind ik eerlijk gezegd een flinke tegenvaller, zeker als je gewend bent aan WearOS. Dat systeem werkt, voor wat ik van een smartwatch verwacht, gewoon veel prettiger. Je ontvangt altijd je notificaties, ook wanneer je je telefoon gebruikt, en de interactie is beter.

Bij WearOS kun je bijvoorbeeld interessante meldingen, zoals een nieuwsartikel, direct naar je telefoon sturen om daar verder te lezen, zonder dat je het zelf hoeft op te zoeken. Dat vind ik echt een gemis bij Apple.

• pinokkia
WouterL schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:03:
[...]

Weet niet welke prijs 'beter' was geweest. Wat ik wel weet, is dat ik de air (ik heb de 17 pro max niet geprobeerd :+ ) probeer te verkopen maar dat ik hem aan de straatstenen niet kwijt raak voor 750 euro.
Helaas komt dat doordat de nieuwprijs een stuk goedkoper is geworden. Daarom wacht ik op een price drop zodat ik deze mooie iPhone Air ook ga kopen. Puur om in mijn collectie toe te voegen.

• Dennisdn
Een dag later al genuanceerd naar hij komt alleen iets later. Zal in voorjaar 2027 meelopen in de nieuwe cyclus die al bekend was, waarin de normale iPhone in het voorjaar komt en de Pro’s in het najaar. https://9to5mac.com/2025/11/11/apple-iphone-air-2-cameras/

• pixels66
Dennisdn schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:13:
[...]

Een dag later al genuanceerd naar hij komt alleen iets later. Zal in voorjaar 2027 meelopen in de nieuwe cyclus die al bekend was, waarin de normale iPhone in het voorjaar komt en de Pro’s in het najaar. https://9to5mac.com/2025/11/11/apple-iphone-air-2-cameras/
Dit soort non info en geruchten doen de verkoop ook geen goed. Hier nog zo’n slap verhaal vol met niet verifieerbare zaken, productielijnen die ontmanteld zouden zijn etc. Heel tegenstrijdig met jouw artikel weer. Die websites zouden eens moeten stoppen met dit soort dingen. Alsof Apple die conclusie al na 2 maanden zou trekken.

https://www.bright.nl/nie...-volgende-iphone-air.html

Al met al ben ik erg blij met de Air. Opvolger of niet, ik vind het allemaal goed. Deze telefoon zorgt dat ik nog beter nadenk over hoe ik een foto maak. Komt je levenskwaliteit echt ten goede. En de keren dat ik er op bezig ben is het genieten. Ik mis de pro niet, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Accu valt me overigens alles mee, ik zou met de 15 pro rond deze tijd al op 30 procent zitten, waar ik nu op 67% zit.

• Dennisdn
pixels66 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:04:
[...]

Dit soort non info en geruchten doen de verkoop ook geen goed. Hier nog zo’n slap verhaal vol met niet verifieerbare zaken, productielijnen die ontmanteld zouden zijn etc. Heel tegenstrijdig met jouw artikel weer. Die websites zouden eens moeten stoppen met dit soort dingen. Alsof Apple die conclusie al na 2 maanden zou trekken.

https://www.bright.nl/nie...-volgende-iphone-air.html
Nouja, op zich spreken de twee berichten elkaar niet direct tegen, beide zeggen dat de datum van kalender is gehaald en wat verder is gezet in de toekomst. Bright lijkt het graag negatief te zien. Net zoals productielijnen die zijn gesloten.. maar nog ander halve lijn zou zijn blijven staan. Wat moeten ze met een halve lijn? Andere berichten die ik hier al eens heb gepost spreken dat al tegen met dat Apple helemaal aan de voorkant die lijnen al maar tijdelijk had gereserveerd omdat ze vooraf zelf al voorspelden dat de Air geen hardloper zou worden.

We zien het allemaal wel. Ook als er geen Air meer komt overleven we het wel, net als toen er geen Mini meer kwam. Ik zou het alleen wel jammer vinden weer te moeten gaan wennen aan een enorm dikke en zware Pro…

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:45
Vandaag de keuze gemaakt en ook gegaan voor de air 256gb.

Getwijfeld tussen PM en Air. Maar die camera's mis ik niet en vaak ligt die toch op de lader op kantoor oid.

Hij is gewoon lekker mega licht en het scherm formaat is top!

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

• Of-Aaargh
MeesterBas schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:22:
[...]

Hierzo. In eerste instantie omdat de goudkleurige goedkoper was. Maar achteraf blij met de keuze. De Cloud White is wel heel erg wit en steriel vind ik. Het goud is echt heel subtiel, meer in de richting van glanzend titanium dan van 24k bling-goud. En de ivoorkleurige achterkant vind ik persoonlijk de mooiste kleur van alle Iphone 17-versies.

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:02
Ik zie de prijzen bijna dagelijks zakken, benieuwd waar het eindigt. Vraag me wel af waarom deze via bol.com 70,- euro goedkoper is dan bij de overige aanbieders, is dat te vertrouwen?

• Erik1805

• MeesterBas
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op woensdag 12 november 2025 @ 08:44:
[...]

Hierzo. In eerste instantie omdat de goudkleurige goedkoper was. Maar achteraf blij met de keuze. De Cloud White is wel heel erg wit en steriel vind ik. Het goud is echt heel subtiel, meer in de richting van glanzend titanium dan van 24k bling-goud. En de ivoorkleurige achterkant vind ik persoonlijk de mooiste kleur van alle Iphone 17-versies.
Daarom vind ik de witte Air zo mooi en goed bij andere Apple-producten passen, Airpods bijvoorbeeld.

Heb de goudkleurige ook in de handen gezet. Erg subtiel inderdaad. Vind het best mooi, maar voor mijzelf zou ik er denk ik spijt van krijgen. Vorig jaar heb ik de ‘goudkleurige’ iPhone 16 Pro gekocht. Na twee maanden was ik uitgekeken op die kleur en heb ik een zwarte 16 PM gekocht.

[ Voor 9% gewijzigd door MeesterBas op 12-11-2025 10:40 ]

3 in de rij, kassa erbij

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Herkenbaar. Ooit een 12 pro blauw gehad. Prima kleurtje. Toen na een witte 14 pro voor een natural titanium (grijs..) 15 pro gekozen. Veel spijt van die kleur gehad. Te tijdelijk voor mij. Nu weer classic cloud white. <3

Om de een of andere reden vind ik persoonlijk wit toch meestal de meest mooie kleur voor een iPhone. O+

[ Voor 39% gewijzigd door TheKerremenke op 12-11-2025 10:44 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Redondo1982
Ja, groot dilemma voor Apple. Je brengt een Air uit, welke zo dun is door allerlei componenten eruit te laten. Tevens wil je ook niet dat ie te geavanceerd wordt waardoor de verkopen van de Pro instort. Het enige wat ze kunnen doen is een killer-feature maken specifiek voor de Pro, maar ik zou niet weten wat. Misschien dat het daarom ook nog een jaartje extra gaat duren, want die tweede camera erin proppen zonder concessies zal op dit moment niet direct lukken.

• Dennisdn
Redondo1982 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:49:
[...]
Tevens wil je ook niet dat ie te geavanceerd wordt waardoor de verkopen van de Pro instort. Het enige wat ze kunnen doen is een killer-feature maken specifiek voor de Pro, maar ik zou niet weten wat.
Gewoon de Pro een klap dunner en lichter maken en hem Air noemen :)

• Of-Aaargh
TukkerTweaker schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:58:
Ik zie de prijzen bijna dagelijks zakken, benieuwd waar het eindigt. Vraag me wel af waarom deze via bol.com 70,- euro goedkoper is dan bij de overige aanbieders, is dat te vertrouwen?
Ik twijfelde ook in het begin. Je weet nooit wat voor winkeltje het is. Ik vreesde dat ik misschien een al geopende doos zou ontvangen. Maar het is prima verlopen. Wel even goed kijken welke winkel het is, en of ze aanvullende voorwaarden hebben bovenop die van Bol.
En wat betreft de prijs.. Ik denk dat het laagste punt met 909 euro nu wel bereikt is. Dat is meer dan 300 euro, meer dan 25% onder de Apple-prijs.
Maar ja, ik dacht dat ook toen de prijs onder die van de reguliere Iphone 17 zakte.
Ik denk dat het bedrijfjes zijn die overstock opkopen, bij winkels die van een te grote onverkochte voorraad af willen. Apple heeft de productie van de Air verlaagd, dus op een gegeven moment is het surplus op, en zullen de winkelprijzen stabiliseren of weer wat omhoog gaan.

• Redondo1982
Dennisdn schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:11:
[...]

Gewoon de Pro een klap dunner en lichter maken en hem Air noemen :)
Deegrollertje eroverheen en klaar is Kees! :+

Er komt toch ruimte met de Fold of welke naam dat ding gaat krijgen.

• _Bailey_
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:49:
[...]
Apple heeft de productie van de Air verlaagd
Waar heeft Apple dit zelf aangekondigd?

• Of-Aaargh
_Bailey_ schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:08:
[...]

Waar heeft Apple dit zelf aangekondigd?
Apple zelf deelt nooit dit soort gegevens. Dus we moeten het hebben van analisten.

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19-11 21:42
Wat een cringe om de comments te lezen van het frontpage artikel over het uitstellen van de Air 2 naar 2026.

De iPhone Air is de beste iPhone die ik ooit heb gehad en kom zelf van o.a. de 16PM...

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:07
En we zitten onder de 900eu grens 😨

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
terror-oehoe schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:39:
Haha het wordt zo meer een iPhone 17e :)

• THE_BASE
  • Niet online
Of onder de 800 euro op V&A.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Snitky
  • Registratie: November 2025
Dit gaat dan wel om Bol.com Plaza verkopers. Wat is hier de catch? Vandaag zag ik de zwarte Air daar voor 899 euro, terwijl de eerstvolgende aanbieder volgens Tweakers Pricewatch op 989 zit (PhoneMarket.nl)?

Heeft iemand ervaring met het bestellen van iPhones via wederverkopers op Bol?

• Roy Tollenaar
  • Nu online
Snitky schreef op donderdag 13 november 2025 @ 18:55:
[...]

Dit gaat dan wel om Bol.com Plaza verkopers. Wat is hier de catch? Vandaag zag ik de zwarte Air daar voor 899 euro, terwijl de eerstvolgende aanbieder volgens Tweakers Pricewatch op 989 zit (PhoneMarket.nl)?

Het 2e jaar garantie kan moeilijker worden aangezien je dan bij de verkoper moet zijn.

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:07
Snitky schreef op donderdag 13 november 2025 @ 18:55:
[...]

Zeker, mijn Air via Plaza gekocht. Was er binnen twee dagen en de telefoon werkt perfect. Ik gok dat dit grijze import telefoons zijn

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:10
Kan prima, wil je extra zekerheid, Apple Care aanschaffen. Kun je sowieso terecht bij Apple.

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-11 15:00
Net ook via de BOL plaza de air voor 909 euro besteld. :)

De prijsdaling komt mij wel goed uit, ik was juist weer op zoek naar een normale 17 omdat ik de air voor dik 1200 euro wel te prijzig vond. Nu zit die qua prijs een paar tientjes van de 17 af (864 euro bij verlenging KPN) en is het eigenlijk een perfecte deal.

7.650Wp ZZW | 1.600Wp O | DEYE SUN12K-SG04LP3-EU | 16.1kWh Accu - Yixiang v2 + 16 EVE MB31 | Kona MY2026 64,8kWh

• Of-Aaargh
mprkooij schreef op donderdag 13 november 2025 @ 19:04:
Kan prima, wil je extra zekerheid, Apple Care aanschaffen. Kun je sowieso terecht bij Apple.
Maar ja, dat maakt je Air weer 230 euro duurder...

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:10
Of-Aaargh schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 07:10:
[...]

Maar ja, dat maakt je Air weer 230 euro duurder...
Kan ook maandelijks. Wil je er vanaf, dan stop je ermee :)

• zalkc
Telefoon is gisteren in goede staat aangekomen.

Ik was altijd een fan van kleinere schermen, ik kom nu ook van de 13 mini af nu, maar met deze telefoon valt het me gewoon mee hoe makkelijk ik het nog met 1 hand kan bedienen. De knobbel aan de bovenkant zorgt ervoor dat hij prettig in de hand ligt. Eerste indruk is positief in elk geval :)

7.650Wp ZZW | 1.600Wp O | DEYE SUN12K-SG04LP3-EU | 16.1kWh Accu - Yixiang v2 + 16 EVE MB31 | Kona MY2026 64,8kWh

• niels1093
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-11 13:09
zalkc schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 13:51:
Telefoon is gisteren in goede staat aangekomen.

Ik was altijd een fan van kleinere schermen, ik kom nu ook van de 13 mini af nu, maar met deze telefoon valt het me gewoon mee hoe makkelijk ik het nog met 1 hand kan bedienen. De knobbel aan de bovenkant zorgt ervoor dat hij prettig in de hand ligt. Eerste indruk is positief in elk geval :)
Heb precies dezelfde upgrade gedaan; kan niet anders zeggen dan dat het ondanks het grotere formaat een prettig toestel is. Een stuk groter scherm zonder dat het toestel lomp wordt. Verder houdt de batterij ten opzichte van een aantal jaren ouder mini batterij het echt een stuk beter uit. De camera op mijn telefoon gebruik ik eigenlijk alleen voor scans met adobe en an af en toe een fotootje; daarvoor voldoet ie prima.

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Roy Tollenaar schreef op donderdag 13 november 2025 @ 18:56:
[...]

Het 2e jaar garantie kan moeilijker worden aangezien je dan bij de verkoper moet zijn.
Mijn ervaring is dat wanneer de verkoper moeilijk doet of zelfs niet meer bestaat, bol alsnog verantwoordelijkheid pakt en de garantie overneemt.

• ivo-nl
  • Laatst online: 20-11 21:30
Ik heb nu nog een iPhone XR… twijfel tussen 17 en Air.. past zo;n Air in je broekzak? Evt met hoesje

• pixels66
ivo-nl schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 20:44:
Ik heb nu nog een iPhone XR… twijfel tussen 17 en Air.. past zo;n Air in je broekzak? Evt met hoesje
Met gemak. Kan nog wel een tweede bij ook. (Jeans, voorzak, man).

• Gr4mpyC3t
ivo-nl schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 20:44:
Tuurlijk past een Air in je broekzak!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:09
Ik heb die officiële blauwe Air wallpaper ingesteld. Lock is lichter dan background. Klopt het dat deze niet dynamisch zijn?

• Dennisdn
Bloomberg heeft weer wat roddels over de Air. Lang verhaal kort: hij is ontworpen met hooguit 6-8% sales in het achterhoofd, was sowieso niet het plan hem jaarlijks te updaten en een tweede camera is onwaarschijnlijk omdat die sowieso maar weinig gebruikt worden in de praktijk.
https://9to5mac.com/2025/...ures-release-date-latest/

• zalkc
Dennisdn schreef op zondag 16 november 2025 @ 20:08:
Bloomberg heeft weer wat roddels over de Air. Lang verhaal kort: hij is ontworpen met hooguit 6-8% sales in het achterhoofd, was sowieso niet het plan hem jaarlijks te updaten en een tweede camera is onwaarschijnlijk omdat die sowieso maar weinig gebruikt worden in de praktijk.
https://9to5mac.com/2025/...ures-release-date-latest/
Blijft bijzonder dat ze het risico hebben genomen. Van Apple wordt succes verwacht en als iets toch een niche product blijkt, wat eerst niet duidelijk was, heb je een groot afbreukrisico.

Het was misschien veiliger geweest om de iPhone 17 minder functies te geven om het verschil groter te maken. 128GB voor de 17 en de Air en Pro op 256GB laten starten was genoeg geweest.
Aan de andere kant, de massa koopt toch de basis of de Pro, en je stelt misschien die groep liever tevreden. De Air is gericht op design en innovatie, die doelgroep is bereid om dat compromis te aanvaarden, en die zijn nu ook tevreden nu ze lekker tegen de stroom ingaan met dit statement.

Is het dan toch een tactische meesterzet geweest om al hun klanten tevreden te krijgen?

• THE_BASE
  • Niet online
zalkc schreef op zondag 16 november 2025 @ 22:25:
[...]

Blijft bijzonder dat ze het risico hebben genomen. Van Apple wordt succes verwacht en als iets toch een niche product blijkt, wat eerst niet duidelijk was, heb je een groot afbreukrisico.

Het was misschien veiliger geweest om de iPhone 17 minder functies te geven om het verschil groter te maken. 128GB voor de 17 en de Air en Pro op 256GB laten starten was genoeg geweest.
Aan de andere kant, de massa koopt toch de basis of de Pro, en je stelt misschien die groep liever tevreden. De Air is gericht op design en innovatie, die doelgroep is bereid om dat compromis te aanvaarden, en die zijn nu ook tevreden nu ze lekker tegen de stroom ingaan met dit statement.

Is het dan toch een tactische meesterzet geweest om al hun klanten tevreden te krijgen?
Er zijn toch wel meer productgroepen die vallen onder niche: Apple Vision Pro, AirPods Max, HomePod en zelfs Apple TV denk ik. Alles snoept een beetje mee, maar zijn geen enorme hardlopers. Althans, dat is mijn gevoel bij de categorie iPhone Air.

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

zalkc schreef op zondag 16 november 2025 @ 22:25:
[...]

Ik ben blij dat ze de base 17 gemaakt hebben hoe deze nu is:)!

Battle.net || Strava

• Snitky
Update: heb de Air sinds dit weekend. Kom van een 13 mini en besef nu pas hoe ik mezelf en mijn ogen heb gepijnigd met dat kleine scherm en de matige batterij.

Ik ben meerdere keren bij de Apple Store geweest om de iPhone 17, Air en 17 Pro naast elkaar te testen. De Pro viel direct af: te zwaar, te veel camera en een onergonomische camerabump. De base iPhone 17 is op papier de betere prijskwaliteit, maar oogt en voelt als een grotere 13 mini. Prima, maar weinig spannend.

En dan de Air: die voelt fris en anders. Hij is iets breder, maar door de dunheid voelt hij juist minder bulky. One handed bedienen lukt verrassend goed, wat voor mij een must was. Ik gebruik mijn telefoons altijd zonder case, dus de form factor en grip tellen dubbel. De Air voelt zekerder dan de 17, die door zijn dikte eerder uit je hand lijkt te glijden.

De enkele camera is voor mij geen issue. iPhone-fotografie heeft me nooit echt gepakt. De foto’s die ik maak zijn vooral praktisch en ik kijk er zelden naar terug. Voor echte fotografie pak ik een camera, en dan ga ik met intentie op pad.

De mono speaker dan. Die klinkt echt niet gek, en voor mij ook niet storend. Ik gebruik de telefoonspeaker sowieso amper. Op de fiets oortjes in, thuis AirPods, of ik stream naar een Apple TV met soundbar.

De batterij is een flinke stap vooruit ten opzichte van de 13 mini, en beter dan ik had verwacht. Ik heb er nu pas één oplaadsessie opzitten. Mijn gebruik is licht tot gemiddeld: notes, agenda, mail, af en toe socials, YouTube en lichte gaming. En ja, ik loop bij een nieuwe telefoon obsessief door alle instellingen en apps heen om onnodige achtergrondprocessen uit te zetten. Verder: iOS 26 draait soepel. Scherm is helder. De sprong van 60hz naar 120hz refresh rate merk je direct in scrollen en animaties.

Conclusie: qua formaat had ik de 17 ook kunnen kiezen, maar de dunheid van de Air maakt die 6,5 inch juist wél comfortabel. Als Apple ooit een niet-foldable 6,3 inch slab Air uitbrengt, dan hoef ik geen andere meer.

• zalkc
Het blijft mij wel verbazen dat ik relatief veel mensen zie die van de 13 mini naar de air zijn gegaan. Misschien een beetje het Baader-Meinhof-fenomeen/frequentie illusie, of dat deze groep juist wachtte op iets anders als een telefoon met dezelfde form factor als de 13 t/m 17

• pixels66
zalkc schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:30:
Het blijft mij wel verbazen dat ik relatief veel mensen zie die van de 13 mini naar de air zijn gegaan. Misschien een beetje het Baader-Meinhof-fenomeen/frequentie illusie, of dat deze groep juist wachtte op iets anders als een telefoon met dezelfde form factor als de 13 t/m 17
Ik zet in op baader-meinhof, want ik had die illusie met pro Max gebruikers😂

• Snitky
zalkc schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:30:
Ja, dat viel mij ook op. 13 mini gebruikers kozen bewust voor ergonomie en draagbaarheid. Ik heb de afgelopen jaren overgeslagen omdat er qua form factor weinig gebeurde. De Air is voor het eerst weer iets dat aansluit bij wat ik destijds in de 13 mini zocht, ondanks het grotere scherm. Mijn mini had inmiddels ook wat deuken en de batterij was niet meer top.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

@zalkc Wat daarbij meespeelt is dat de iPhone 13 mini van veel mensen aan vervanging toe is. Er zijn statistisch gezien veel meer mensen die vanaf een ander toestel overstappen naar een Air maar die vallen minder op, net als de mensen die vanaf een 13 mini overstappen naar een 17 Pro, Pro Max of iets anders.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Dennisdn
Volgens mij zien we hier wel gebeuren wat ik zo ongeveer verwachtte: de Air is best geliefd, alleen niet perse bij de oppernerds die direct bij launch een nieuwe iPhone willen hebben omdat dat toch meer de Pro mensen zijn. :)

En de 17Pro zie ik inmiddels in de forums ook getipt worden met aanbiedingen voor 950 euro, dat is op één Bol-verkoper in de pricewatch na goedkoper dan de Air, dus die pricedrop van de Air valt dan ook wel weer mee....

• Cardwizard
  • Laatst online: 14:08
Dennisdn schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 06:21:
V
En de 17Pro zie ik inmiddels in de forums ook getipt worden met aanbiedingen voor 950 euro
waar?

• Roy Tollenaar
  • Nu online

• Cardwizard
  • Laatst online: 14:08
Met een duur maandelijks abonnement vind ik niet echt een goeie aanbieding?

[ Voor 10% gewijzigd door Cardwizard op 21-11-2025 13:59 ]

• Roy Tollenaar
  • Nu online
Cardwizard schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:58:
[...]

Met een duur maandelijks abonnement vind ik niet echt een goeie aanbieding?
Valt wel mee, vooral unlimited snelst is niet duur voor 1 gig en 75gb in de eu mits je andere Odido abonnementen op je adres hebt.
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.