• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
DeNachtwacht schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:22:
@Mog ik reageerde op iemand die betwistte dat het vrij duidelijk is dat de iPhone Air slecht verkoopt. Je kan via een google opdracht een heleboel recentere berichten vinden dat alles er nog steeds op wijst dat de Air slecht verkoopt en prijsverlagingen nodig had om uberhaupt interessant te zijn.

Dat is het enige wat ik zei.
Maar als je goed kijkt in alle berichten die door de supplychain zijn verspreid had Apple sowieso laag ingezet, was de vraag in China veel hoger dan verwacht en verkoopt ie veel beter dan de Mini’s en de Plus. Dat waren ook geen mislukkingen.

Uiteraard zijn de verkopen niet hoog, dat blijkt ook wel uit dit hele topic. Maar dat maakt de Air m.i. nog geen faal.

[ Voor 6% gewijzigd door DNN!S op 10-04-2026 13:40 ]


  • DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Tsja, we kunnen een hele semantische discussie gaan voeren over wat wel of niet "falen" is, maar de Air is gewoon (net als de Plus en de Mini) een test telefoon om te kijken of hij aanslaat, die dus ook logischerwijs in kleinere aantallen wordt gefabriceerd dan reguliere modellen.

Voor mij is het simpel als er na de Air 2 geen nieuwe meer komt ziet Apple het niet als een voldoende levensvatbaar product en is het dus gefaald. Net als de Plus en de Mini, maar dat doet er natuurlijk verder niks aan af dat mijn Mini mij nog altijd prima bevalt.

  • Dorryflorry
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 03-05 08:58
DeNachtwacht schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:05:
Tsja, we kunnen een hele semantische discussie gaan voeren over wat wel of niet "falen" is, maar de Air is gewoon (net als de Plus en de Mini) een test telefoon om te kijken of hij aanslaat, die dus ook logischerwijs in kleinere aantallen wordt gefabriceerd dan reguliere modellen.

Voor mij is het simpel als er na de Air 2 geen nieuwe meer komt ziet Apple het niet als een voldoende levensvatbaar product en is het dus gefaald. Net als de Plus en de Mini, maar dat doet er natuurlijk verder niks aan af dat mijn Mini mij nog altijd prima bevalt.
Of ze (proberen) het concept verder te pushen net zoals de Plus versies. De R&D voor een nieuw toestel moet toch ietwat renderen of afgeschreven kunnen worden. Volgens mij komt er nog een volgende generatie Air.

  • Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dorryflorry schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:10:
[...]

Of ze (proberen) het concept verder te pushen net zoals de Plus versies. De R&D voor een nieuw toestel moet toch ietwat renderen of afgeschreven kunnen worden. Volgens mij komt er nog een volgende generatie Air.
Aansluitend op @DeNachtwacht: De R&D voor de Air komt hoogstwaarschijnlijk op de kostenplaat van de aankomende Fold.

Ik denk oprecht dat de Air enkel bestaat om het concept van een dunne telefoon met krachtige hardware in de echte wereld te testen. We hebben nu één helft van de Fold gehad, en Apple de data en ervaringen om er nog een tweede Air aan vast te maken.

Have you tried turning it off and on again?


  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:48:
[...]

Aansluitend op @DeNachtwacht: De R&D voor de Air komt hoogstwaarschijnlijk op de kostenplaat van de aankomende Fold.

Ik denk oprecht dat de Air enkel bestaat om het concept van een dunne telefoon met krachtige hardware in de echte wereld te testen. We hebben nu één helft van de Fold gehad, en Apple de data en ervaringen om er nog een tweede Air aan vast te maken.
Las toevallig vandaag geruchten op iculture dat de prijs nu al op 2800 euro wordt geschat. Kan mij niet voorstellen dat dat dan wél een verkoopknaller gaat worden…

  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DNN!S schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 17:10:
[...]

Las toevallig vandaag geruchten op iculture dat de prijs nu al op 2800 euro wordt geschat. Kan mij niet voorstellen dat dat dan wél een verkoopknaller gaat worden…
Mooi, is hij makkelijker te verkrijgen op launch ;)

Maar iculture is wel een enorme korrel zout altijd. Die praten elk gerucht wel na lijkt het. Online wordt veel gesproken over $1999,- voor de Base, dat zou dan in euro’s en met BTW €2299,- kunnen zijn bijvoorbeeld. De dollar naar euro conversie bij Apple is vaak wel oké.
Hij lekt wel keihard overigens. Ziet er allemaal erg lekker uit. Gerucht dat het december of zelfs begin 2027 zou worgen wordt gelukkig ook tegengesproken inmiddels dus laat maar komen!

Live, Laugh, Toaster bath.


  • DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vergeet ook niet dat de $(x) prijzen die Apple adverteert altijd zonder state tax zijn, er zijn maar een paar staten zonder state tax waar je hem dus echt voor die prijs kan halen. Meestal komt er ook in de VS gewoon nog een procent of 6-8 aan belasting bovenop het bedrag dat Apple bij de presentaties noemt.

Ik denk overigens ook met de Fold dat het een product gaat zijn dat nog niet vanaf dag 1 populair is... sterker ik vraag me uberhaupt af of dat echt veel mensen gaat trekken. Lijkt mij toch eerder dat dat altijd een heel specifieke (zakelijke) niche blijft, zeker met dat soort prijzen.

[ Voor 42% gewijzigd door DeNachtwacht op 10-04-2026 18:57 ]


  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Donstil schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 18:38:
[...]


Mooi, is hij makkelijker te verkrijgen op launch ;)

Maar iculture is wel een enorme korrel zout altijd. Die praten elk gerucht wel na lijkt het. Online wordt veel gesproken over $1999,- voor de Base, dat zou dan in euro’s en met BTW €2299,- kunnen zijn bijvoorbeeld. De dollar naar euro conversie bij Apple is vaak wel oké.

[Video: Introducing iPhone Ultra | First Look]
Hij lekt wel keihard overigens. Ziet er allemaal erg lekker uit. Gerucht dat het december of zelfs begin 2027 zou worgen wordt gelukkig ook tegengesproken inmiddels dus laat maar komen!
Ben wel benieuwd hoe groot de markt nou is voor zo’n klapding. Nu hang ik niet veel op scholen rond, dus geen idee of ze populair onder jongeren zijn. Maar in het normale leven kom ik ze maar bar weinig in het wild tegen. Niet op verjaardagen van tante Toos, niet op het werk bij klanten en ook niet de enkele keer dat ik in een trein zit. Natuurlijk zal Apple het wel meteen goed doen met techniek en de twijfelaars en afwachters over halen.

  • Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:03
Maar wat een vreemde vorm of ligt dat aan mij?
Ingeklapt even groot als een normale telefoon en uitgeklapt een beetje een vierkante schermverhouding?

Dus mijn vriendin die een normale telefoon onmogelijk in haar broekzak krijgt is hier alsnog niet mee geholpen. Voor media consumeren lijk je hem ook niet te hoeven halen, want door het vierkante scherm kunnen video’s niet groter dan op een normale telefoon. En ik wil graag een uitvouwbare voor studieboeken, maar met bijna een volle inch kleiner scherm dan een iPad Mini is een losse iPad dan een heel stuk leuker.

Ben toch wel erg benieuwd, want ze maken dat ding niet als ze er niet van overtuigd zijn dat er gigantische doelgroepen voor zijn.

All your base are belong to us


  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Ample Energy schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 19:09:
Maar wat een vreemde vorm of ligt dat aan mij?
Ingeklapt even groot als een normale telefoon en uitgeklapt een beetje een vierkante schermverhouding?

Dus mijn vriendin die een normale telefoon onmogelijk in haar broekzak krijgt is hier alsnog niet mee geholpen. Voor media consumeren lijk je hem ook niet te hoeven halen, want door het vierkante scherm kunnen video’s niet groter dan op een normale telefoon. En ik wil graag een uitvouwbare voor studieboeken, maar met bijna een volle inch kleiner scherm dan een iPad Mini is een losse iPad dan een heel stuk leuker.

Ben toch wel erg benieuwd, want ze maken dat ding niet als ze er niet van overtuigd zijn dat er gigantische doelgroepen voor zijn.
In dat filmpje lijkt het weer de vorm van 2 telefoons naast elkaar, maar ik geloof meer in de geruchten van een brede versie, zeker nu Samsung nu ook ineens deze formfactor heeft aangekondigd…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCQXWo6ka0l9_1cCjR58l2k25VM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPJqj9Kr2emKSVc1iBBxsWLK.jpg?f=fotoalbum_large

  • TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:34
DeNachtwacht schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:11:
Ik heb stille hoop dat Apple na het falen van de Air het licht gaat zien en het weer gaat proberen met een iPhone 20 Mini ;)
Verkoopt 2 keer beter dan zijn voorganger de 16 Plus, dus ik snap niet wat je bedoeld met falen?

https://9to5mac.com/2026/...e-plus-model-it-replaced/

  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DNN!S schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 18:59:
[...]


Ben wel benieuwd hoe groot de markt nou is voor zo’n klapding. Nu hang ik niet veel op scholen rond, dus geen idee of ze populair onder jongeren zijn. Maar in het normale leven kom ik ze maar bar weinig in het wild tegen. Niet op verjaardagen van tante Toos, niet op het werk bij klanten en ook niet de enkele keer dat ik in een trein zit. Natuurlijk zal Apple het wel meteen goed doen met techniek en de twijfelaars en afwachters over halen.
Die Samsungs die ik zo af en toe wel overigens, zowel flip als fold maar is geen product categorie die er tientallen miljoenen per jaar weg er. Maar goed dat hoeft ook niet altijd zo te zijn natuurlijk.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ample Energy schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 19:09:
Maar wat een vreemde vorm of ligt dat aan mij?
Ingeklapt even groot als een normale telefoon en uitgeklapt een beetje een vierkante schermverhouding?
Het idee is volgens mij dat het de scherm verhouding krijgt van een iPad Mini. Dan krijg je dichtgeklapt een wat breder toestel dan we nu gewend zijn, zoals in het filmpje hierboven en net zoals de Pixel Fold zeg maar.

Edit: Ik denk overigens dat dit wel een fijn formaat kan zijn, want de huidige Folds van Samsung zijn op dat gebied toch iets te vierkant, en dat is eigenlijk alleen voor leesbare content fijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 10-04-2026 20:05 ]

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
TNSN schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 19:37:
[...]


Verkoopt 2 keer beter dan zijn voorganger de 16 Plus, dus ik snap niet wat je bedoeld met falen?

https://9to5mac.com/2026/...e-plus-model-it-replaced/
Twee keer beter zegt in dat opzicht niet zoveel natuurlijk, de Plus deed het enorm slecht (bijna net zo slecht als de mini), dus 2x beter is dan niet ineens een verkoop wonder.

De Air 2 is al ontwikkeld enz, maar er is grote kans dat het daar helaas bij blijft.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Zonder ook maar enige technische kennis te hebben lijkt het mij niet zo heel moeilijk om de Air in tweeen te knippen en er een clamshell van te maken als Air3, take my money!

  • TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:34
Donstil schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 20:02:
[...]


Twee keer beter zegt in dat opzicht niet zoveel natuurlijk, de Plus deed het enorm slecht (bijna net zo slecht als de mini), dus 2x beter is dan niet ineens een verkoop wonder.

De Air 2 is al ontwikkeld enz, maar er is grote kans dat het daar helaas bij blijft.
Nee, helemaal met je eens maar ik zei ook niet dat het een verkoop wonder is. Maar na de plus hebben ze toch een model gemaakt wat wel beter verkoopt.

  • JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:25

JB

Cédric roelt!

DNN!S schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 18:59:
[...]


Ben wel benieuwd hoe groot de markt nou is voor zo’n klapding. Nu hang ik niet veel op scholen rond, dus geen idee of ze populair onder jongeren zijn. Maar in het normale leven kom ik ze maar bar weinig in het wild tegen. Niet op verjaardagen van tante Toos, niet op het werk bij klanten en ook niet de enkele keer dat ik in een trein zit. Natuurlijk zal Apple het wel meteen goed doen met techniek en de twijfelaars en afwachters over halen.
Scholen een markt voor een Ultra/Fold van 2K+... :?

Ik heb er wel zin in, dan maar een keer wat anders. Die 17Pro kan me nog steeds niet bekoren. De 8x zoom is fijn, maar het aluminium met lelijke glas aan de achterkant... meh. De Air is gewoon fraai, maar ook daar consessies.

Wel maak ik me zorgen over krasjes, want het zal gaan schuren met allerlei crap/stof/zandkorreltjes in je broekzakken :X Hoe dat met Samsung achtige knikschermen gaat, geen idee... screenprotector zal ook niet mogelijk zijn lijkt me.

Mijn boefje is liev!


  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
JB schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:53:
[...]

Scholen een markt voor een Ultra/Fold van 2K+... :?

Ik heb er wel zin in, dan maar een keer wat anders. Die 17Pro kan me nog steeds niet bekoren. De 8x zoom is fijn, maar het aluminium met lelijke glas aan de achterkant... meh. De Air is gewoon fraai, maar ook daar consessies.

Wel maak ik me zorgen over krasjes, want het zal gaan schuren met allerlei crap/stof/zandkorreltjes in je broekzakken :X Hoe dat met Samsung achtige knikschermen gaat, geen idee... screenprotector zal ook niet mogelijk zijn lijkt me.
Ja daarom ben ik nu op voorhand al zo blij met Apple Care op de iPhone Ultra. Geen gedoe met dat soort zaken en gewoon lekker gebruiken.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:25

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:58:
[...]


Ja daarom ben ik nu op voorhand al zo blij met Apple Care op de iPhone Ultra. Geen gedoe met dat soort zaken en gewoon lekker gebruiken.
Ja das zeker zo, maar ik kan niet tegen haarkrasjes... alleen daarvoor opsturen lijkt me niet mogelijk?

Mijn boefje is liev!


  • iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01:35
JB schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:14:
[...]
Ja das zeker zo, maar ik kan niet tegen haarkrasjes... alleen daarvoor opsturen lijkt me niet mogelijk?
Nee, dekt geen cosmetische schade.

  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
JB schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:14:
[...]

Ja das zeker zo, maar ik kan niet tegen haarkrasjes... alleen daarvoor opsturen lijkt me niet mogelijk?
Nee dan moet je even creatief zijn :+

Live, Laugh, Toaster bath.


  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Donstil schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:10:
[...]

Nee dan moet je even creatief zijn :+
Ik denk dat ie er slecht tegen kan als er per ongeluk nog een stukje grind tussen zit bij het dichtklappen O-)

  • giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:43
Ja maar er zijn ook veel mensen die niet graag fraude plegen en dan is cosmetische schade niet gedekt idd.

  • iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01:35
Donstil schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:10:
[...]
Nee dan moet je even creatief zijn :+
En maar gek vinden dat de verzekeringspremies zo hoog zijn..

  • sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:45
Wat zijn jullie ervaringen na enige tijd gebruik van de Air? dus t/m vandaag.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Iphone 17 pro:Synology DS220+


  • TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:39
sten123 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 07:40:
Wat zijn jullie ervaringen na enige tijd gebruik van de Air? dus t/m vandaag.
Prima telefoon, fijn groot scherm. Maar daardoor soms net iets te breed in de hand. Gebruik wel altijd een hoesje dus dat speelt ook mee. Zonder vind ik het mooist maar ook het gladst (iets met droge handen). Wel heerlijk licht kwa gewicht nog steeds.

Batterijduur is ok, ligt aan mijn gebruik van die dag. (Laad op tot 80% ipv 100%, dus dat scheelt nogal). Soms tussendoor opladen als die veel gebruikt wordt. Maar dat was met de vorige 15pro ook. Wel krijg ik relatief vaker de melding Adaptieve stroom. Eerste paar maanden niet gehad, nu wel. Extra camera (wide/tele) mis ik soms wel.

Edit: aanvulling. In echte donker omgevingen (nacht fotografie met zeer weinig licht) heeft die wel erg vaak moeite met scherp stellen. Komt deels door het ontbreken van de lidar. Dit is wel een tekortkoming voor mijn gebruik. Veel nacht fotografie van noorderlicht. Waarin de 15pro beduidend beter was. -O-

[ Voor 16% gewijzigd door TheKerremenke op 14-04-2026 10:28 ]

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay


  • Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
sten123 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 07:40:
Wat zijn jullie ervaringen na enige tijd gebruik van de Air? dus t/m vandaag.
Heel goed eigenlijk. Heb 'm nog niet zo heel lang, maar ben erg tevreden. Mooie telefoon, voelt goed aan, is snel en heeft een mooi groot scherm. Batterijduurt valt mij reuze mee, doe er vaak wel 1,5 dag mee (ben geen grote gebruiker). De meeste consessies doe je naar mijn mening op de camera. De hoofdcamera is prima, maar in mijn geval mis ik af en toe de optische zoom wel.

  • MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

MeesterBas

3 in de rij, kassa erbij

sten123 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 07:40:
Wat zijn jullie ervaringen na enige tijd gebruik van de Air? dus t/m vandaag.
Voor mijn geen andere form factor meer. Ik mis alleen de groothoeklens. Accu is gewoon goed, vergelijkbaar met de iPhone 16 Pro. En na 156 oplaadcycli nog steeds 100% maximumcapaciteit.

Anderen laten zich afschrikken door de ‘slechte’ accu en het gemis van lenzen. Maar als je extra lenzen niet zo belangrijk vindt, is de Air een absolute aanrader.

Runner-up Community Awards 2025 - Hoogst gewaardeerde forumpost


  • edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:58
sten123 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 07:40:
Wat zijn jullie ervaringen na enige tijd gebruik van de Air? dus t/m vandaag.
Had hem via pre order apple op de dag van release. De looks en feel zijn zeer goed had alleen de laatste tijd dat ik niet meer het einde van de dag haalde met de accu , moest steeds vroeger de iphone extra aan de lader hangen. Heb daarom de air vorige week ingeruild voor de iPhone 17 pro max. Is wel groter en zwaarder naar dat went ook weer vrij snel.

  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Ik wil niet te veel in de herhaling vallen, uit dit topic blijkt wel dat ik gewoon fan ben van de Air :)
Van de 3 grootste issues op papier: batterij, camera en speaker, is wat mij betreft de accu echt een non-issue voor 90% van de (potentieel) gebruikers, die is gewoon prima. Hoewel ik het persoonlijk niet mis kan ik mij inderdaad wel voorstellen dat de camera voor veel mensen te beperkt is. Hopelijk pakken ze dat op bij de Air2. De speaker is wat mij betreft acceptabel, maar heel soms mis ik het geluid van de Pro wel als ik hem gebruik om radio te luisteren.

  • sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:45
Misschien dan toch maar de overstap gaan maken.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Iphone 17 pro:Synology DS220+


  • MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

MeesterBas

3 in de rij, kassa erbij

edebee schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 10:27:
[...]

Had hem via pre order apple op de dag van release. De looks en feel zijn zeer goed had alleen de laatste tijd dat ik niet meer het einde van de dag haalde met de accu , moest steeds vroeger de iphone extra aan de lader hangen. Heb daarom de air vorige week ingeruild voor de iPhone 17 pro max. Is wel groter en zwaarder naar dat went ook weer vrij snel.
Had je last van degradatie van de accu, of zwaarder gebruik?

Runner-up Community Awards 2025 - Hoogst gewaardeerde forumpost


  • edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:58
MeesterBas schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:13:
[...]

Had je last van degradatie van de accu, of zwaarder gebruik?
Was degradatie accu, ondanks de nog geen 100 laadcycli, gebruik is hetzelfde gebleven. Kan nu met de iphone 17 pro max bijna 2 dagen halen.

[ Voor 5% gewijzigd door edebee op 14-04-2026 18:37 ]


  • s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 19:41
sten123 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 07:40:
Wat zijn jullie ervaringen na enige tijd gebruik van de Air? dus t/m vandaag.
Hier ook overgestapt van een 15 Pro naar een Air. Belangrijkste redenen voor mij waren dat ik de 17 pro echt aarslelijk vind, en dat ik wel weer eens toe was aan iets nieuws / bijzonders. Tot op heden nog geen spijt van gehad

Van de 3 grootste issues op papier:
batterij > non issue tov mijn 15 Pro. Gewoon voldoende
camera > eigenlijk het enige echte issue voor mij, het gemis van de groothoek
speaker > valt me eigenlijk grotendeels mee, voldoende voor de socials en youtube.

Hier tegenover staat een extreem handzame telefoon, mooi design, constant he gevoel dat je wat speciaals in handen hebt, en een meer dan voortreffeljk scherm

You can’t buy happiness van… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Harley Davidson Road King '07 en BMW R1150RT ‘03


  • Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-06 13:52
Hoe is de accu vergeleken met de normale 17 met hetzelfde gebruik?

Ik wil graag overstappen (iets nieuws) en de camera + 1 speaker vind ik zelf niet belangrijk.

Wat ik wel heel belangrijk vind is de look en feel van het toestel

Het enige is de accu, maar ik lees daar verschillende berichten over (vergelijkbaar met de iPhone 17, iets minder… of de accu is slecht).

Ik doe niet veel op de telefoon (doomscrollen op tiktok en Instagram, whatsapp, youtube en Apple CarPlay)

Met Apple CarPlay heb ik altijd een lader bij de hand

[ Voor 6% gewijzigd door Knamix op 04-05-2026 10:12 ]


  • terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-06 23:17
Knamix schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:12:
Hoe is de accu vergeleken met de normale 17 met hetzelfde gebruik?

Ik wil graag overstappen (iets nieuws) en de camera + 1 speaker vind ik zelf niet belangrijk.

Wat ik wel heel belangrijk vind is de look en feel van het toestel

Het enige is de accu, maar ik lees daar verschillende berichten over (vergelijkbaar met de iPhone 17, iets minder… of de accu is slecht).

Ik doe niet veel op de telefoon (doomscrollen op tiktok en Instagram, whatsapp, youtube en Apple CarPlay)

Met Apple CarPlay heb ik altijd een lader bij de hand
Zelfde gebruik hier en ik kan met gemak een hele dag door met m’n Air. Ik kan niet vergelijken met de iphone17. En ik denk ook dat dat niet veel uitmaakt of je nou met 21% eindigt of met 35% einde dag, toch?

  • pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:52
Knamix schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:12:
Hoe is de accu vergeleken met de normale 17 met hetzelfde gebruik?

Ik wil graag overstappen (iets nieuws) en de camera + 1 speaker vind ik zelf niet belangrijk.

Wat ik wel heel belangrijk vind is de look en feel van het toestel

Het enige is de accu, maar ik lees daar verschillende berichten over (vergelijkbaar met de iPhone 17, iets minder… of de accu is slecht).

Ik doe niet veel op de telefoon (doomscrollen op tiktok en Instagram, whatsapp, youtube en Apple CarPlay)

Met Apple CarPlay heb ik altijd een lader bij de hand
Hoe die is vergeleken met de 17 kan ik niet zeggen maar ik gebruik mijn telefoon best veel overdag en red het prima tot de avond. Vind het dan ook geen probleem om waar nodig even bij te laden. Ik ben in elk geval nog nooit onder de 25% geëindigd.

  • Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-06 13:52
Stoute schoenen aangetrokken en toch eentje besteld :)

Voor 840 bij Bol.com is nog te doen

  • MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

MeesterBas

3 in de rij, kassa erbij

Knamix schreef op maandag 4 mei 2026 @ 21:48:
Stoute schoenen aangetrokken en toch eentje besteld :)

Voor 840 bij Bol.com is nog te doen
Goedkoop bedoel je :o

Je gaat er geen spijt van krijgen. De batterijduur is vergelijkbaar met de 16 Pro, gewoon goed dus.

Runner-up Community Awards 2025 - Hoogst gewaardeerde forumpost


  • Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-06 13:52
Iemand hier de magsafe batterypack voor de iPhone air in gebruik?

Ik zit even rond te kijken en ik vroeg me af of de powerbank de telefoon continu oplaadt (dus eigenlijk hetzelfde als een standaard powerbank) of dat het de accu als het ware overneemt om degradatie van de accu te voorkomen.

  • TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:39
Knamix schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:25:
Iemand hier de magsafe batterypack voor de iPhone air in gebruik?

Ik zit even rond te kijken en ik vroeg me af of de powerbank de telefoon continu oplaadt (dus eigenlijk hetzelfde als een standaard powerbank) of dat het de accu als het ware overneemt om degradatie van de accu te voorkomen.
Zelf heb ik de magsafe batterij tegelijkertijd met de Air besteld in september. Tot op heden een keer of drie gebruikt denk ik. Het idee van de magsafe batterij is dat deze steeds de iPhone air blijft bij laden tot 80 %. Waarna als de batterij leeg is, de accu van de telefoon zelf pas leeg gaat lopen. Dus voornamelijk als accu extended.

Degradatie van de accu gaat de magsafe batterij volgens mij niet voorkomen. (wordt graag gecorrigeerd als dat wel is). Daarnaast doe je in mijn ogen het lichte en dunne principe van de Air te niet. Met magsafe batterij erop vind ik de air namelijk te zwaar in dagelijks gebruik.

Je kunt beter de degradatie van de Air accu voorkomen door tot max 80 % op te laden, lijkt me. ;)
Op lange van huis dagen (pretpark, strand, etc) zou je dan de magsafe batterij kunnen gebruiken om zeker te weten dat je de dag door komt. Meeste normale plekken kun je altijd even tussendoor bijladen (tenminste als je een usb C lader en kabel mee hebt)

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay


  • rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-06 22:09
Knamix schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:25:
Iemand hier de magsafe batterypack voor de iPhone air in gebruik?

Ik zit even rond te kijken en ik vroeg me af of de powerbank de telefoon continu oplaadt (dus eigenlijk hetzelfde als een standaard powerbank) of dat het de accu als het ware overneemt om degradatie van de accu te voorkomen.
Geen ervaring. Maar weet wel dat Apple in het verleden voor de reguliere iPhone ook zo'n magsafe powerbank had, waarvan de verkoop is gestaakt.

Je hebt ook Varta magsafe powerbanks van 5k en 10k mah. Stuk goedkoper via Amazon.

  • TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:39
rr7r schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 12:23:
[...]

Geen ervaring. Maar weet wel dat Apple in het verleden voor de reguliere iPhone ook zo'n magsafe powerbank had, waarvan de verkoop is gestaakt.

Je hebt ook Varta magsafe powerbanks van 5k en 10k mah. Stuk goedkoper via Amazon.
Ergens ook vrij logisch, gezien er inmiddels zoveel aanbieders zijn. Toen apple ermee kwam was het uniek, nu inmiddels niet meer.

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay


  • Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-06 13:52
Voor 60 euro een nieuwe kunnen halen via Marktplaats :)


Denk dat ik 80% als limiet in ga stellen en dan de powerbank mee neem als ik een lange dag weg ben (@TheKerremenke zijn idee)

  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Knamix schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 13:48:
Voor 60 euro een nieuwe kunnen halen via Marktplaats :)
Denk dat ik 80% als limiet in ga stellen
Waarom zou je het jezelf zo moeilijk maken? Als je blijkbaar al met 80% kunt leven, wat maakt het dan nog uit als de batterij na een paar jaar misschien een keer naar 90% zou degraderen?

  • Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-06 13:52
DNN!S schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 13:56:
[...]

Waarom zou je het jezelf zo moeilijk maken? Als je blijkbaar al met 80% kunt leven, wat maakt het dan nog uit als de batterij na een paar jaar misschien een keer naar 90% zou degraderen?
Ik kijk eerst even hoeveel ik nog over heb einde dag, zie niet waarom ik tot 100% moet laden als ik einde dag bijvoorbeeld 40% over heb oid. Geeft alleen maar extra stress aan de batterij.

als ik weet dat ik de volle 100% ga gebruiken, dan laad ik het toestel op tot 100, maar dat durf ik zo nog niet te zeggen op de eerste dag.

toestel is sinds 9 uur van de lader en ik heb nog 85% over. In de auto zit die aan een kabel.

  • Swift9
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-05 21:23
Ik kon sinds begin deze week mijn abonnement verlengen. Was ongeveer €850 voor het 512GB model. Voor het eerst in mijn leven een nieuwe telefoon die totaal geen wow-factor heeft voor mij. Grote kans dat die retour gaat of dat ik 'm doorschuif naar mijn moeder. Het toestel doet mij he-le-maal niets.

Heb ook zelfs heel erg dat ik de iPhone Air, juist doordat die zo dun en licht is, niet premium vind aanvoelen.
edit:
voor de duidelijkheid, grote kans dat het komt omdat ik misschien te vroeg een ander toestel wil i.c.m. dat de stappen die gezet worden in smartphoneland al niet meer groot zijn dat je mij haast iedere telefoon kan geven en geen van alle de wow-factor zou hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Swift9 op 08-05-2026 14:39 ]


  • giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:43
Swift9 schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:04:
Ik kon sinds begin deze week mijn abonnement verlengen. Was ongeveer €850 voor het 512GB model. Voor het eerst in mijn leven een nieuwe telefoon die totaal geen wow-factor heeft voor mij. Grote kans dat die retour gaat of dat ik 'm doorschuif naar mijn moeder. Het toestel doet mij he-le-maal niets.

Heb ook zelfs heel erg dat ik de iPhone Air, juist doordat die zo dun en licht is, niet premium vind aanvoelen.
Ok veel sterkte. Hoop dat je weer snel een wow gevoel mag ervaren.

  • Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-06 09:33
Swift9 schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:04:
Ik kon sinds begin deze week mijn abonnement verlengen. Was ongeveer €850 voor het 512GB model. Voor het eerst in mijn leven een nieuwe telefoon die totaal geen wow-factor heeft voor mij. Grote kans dat die retour gaat of dat ik 'm doorschuif naar mijn moeder. Het toestel doet mij he-le-maal niets.

Heb ook zelfs heel erg dat ik de iPhone Air, juist doordat die zo dun en licht is, niet premium vind aanvoelen.
Voor mij was de Air juist de eerste Iphone in jaren die voor mij wél de wow-factor had, na jaren Iphones die telkens vrijwel hetzelfde zijn als het model van het jaar daarvoor.

Ik vrees dat de andere Iphone 17 en 17 Pro-modellen je nóg meer zullen teleurstellen.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS


  • Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:30
De Apple iPhone Air kwam weer eens op mijn radar, nog eens goed bekeken en getest. Hoe mooi het toestel ook is, ik kan maar niet wennen aan de camera. Geen optische zoom, geen groothoeklens en slechte nacht foto's (t.o.v. een Pro). Tweede nadeel wat ik ondervind is de speaker. Batterij waar iedereen het over heeft kan ik geen oordeel over geven, te kort gebruikt. Wel echt zonde want het is wel de mooiste Apple iPhone deze generatie.

  • giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:43
Jumpman schreef op maandag 18 mei 2026 @ 16:34:
De Apple iPhone Air kwam weer eens op mijn radar, nog eens goed bekeken en getest. Hoe mooi het toestel ook is, ik kan maar niet wennen aan de camera. Geen optische zoom, geen groothoeklens en slechte nacht foto's (t.o.v. een Pro). Tweede nadeel wat ik ondervind is de speaker. Batterij waar iedereen het over heeft kan ik geen oordeel over geven, te kort gebruikt. Wel echt zonde want het is wel de mooiste Apple iPhone deze generatie.
Ik kon met alles leven op 1 ding na, ik vond hem heel erg vervelend vasthouden.

  • Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-06 09:33
giantgiantus schreef op maandag 18 mei 2026 @ 19:59:
[...]

Ik kon met alles leven op 1 ding na, ik vond hem heel erg vervelend vasthouden.
En ik vind de Air juist fijner om vast te houden vergeleken met mijn vorige Iphone 15 Pro. Dunner en een stuk lichter. En de meer afgeronde randen maken hem een stuk prettiger in de hand voelen.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS


  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Ik kan door het bezit van de Air nog steeds m'n gebruikelijk FOMO voor een nieuwe iPhone, die rond deze tijd langzaam hoort te beginnen, niet terug vinden. Zelfs al komen ze in september alsnog met een Air2 vraag ik mij af of ik wel hoef te upgraden. De camera's van de Pro mis ik in de praktijk geen moment. Hooguit de speaker omdat ik wel vaak radio luister via de speaker, maar inmiddels vergeten hoe de Pro klonk en als je niet beter weer is de speaker van de Air ook wel prima.

Achja, grote woorden. Waarschijnlijk zit ik gewoon te F5en zodra de store open gaat :p

  • THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Inmiddels toch een maand of negen verder en de enige plek waar ik iPhone Air in het wild zie: Apple Stores. Verder nooit bij iemand in zijn handen gezien.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line


  • Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 07:21:
Inmiddels toch een maand of negen verder en de enige plek waar ik iPhone Air in het wild zie: Apple Stores. Verder nooit bij iemand in zijn handen gezien.
Dit is ook mijn waarneming. In tegenstelling tot het aantal oranje bakstenen (😜) wat ik om me heen zie. Dit was ook mijn verwachting toen ik het toestel bij launch aanschafte en 1 van de redenen om het toestel te nemen. Een keer een uniek toestel waar niet iedereen mee rond loopt en toch in het apple-universum zitten. Het enige wat ik minder vind aan dit toestel is de camera (bij minder licht) maar ik ben niet iemand die veel foto’s maakt dus voor mij geen probleem. Als ik dit wel zou zijn, zou ik de air links laten liggen.

Dat betekent, stam + t .


  • giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:43
Apache4u schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:36:
[...]

Dit is ook mijn waarneming. In tegenstelling tot het aantal oranje bakstenen (😜) wat ik om me heen zie. Dit was ook mijn verwachting toen ik het toestel bij launch aanschafte en 1 van de redenen om het toestel te nemen. Een keer een uniek toestel waar niet iedereen mee rond loopt en toch in het apple-universum zitten. Het enige wat ik minder vind aan dit toestel is de camera (bij minder licht) maar ik ben niet iemand die veel foto’s maakt dus voor mij geen probleem. Als ik dit wel zou zijn, zou ik de air links laten liggen.
Lol. Wist niet dat er nog waarde gehecht wordt aan telefoons. Dacht dat dit meer iets was voor 2004-2008 ofzo. Telefoontjes zijn tegenwoordig toch echt de saaiste apparaatjes ever?

  • MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

MeesterBas

3 in de rij, kassa erbij

giantgiantus schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:45:
[...]

Lol. Wist niet dat er nog waarde gehecht wordt aan telefoons. Dacht dat dit meer iets was voor 2004-2008 ofzo. Telefoontjes zijn tegenwoordig toch echt de saaiste apparaatjes ever?
Ik snap je reactie, maar het is maar net waar je interesse naar uitgaat. Ik ben een gadget freak en kijk altijd wel uit naar een nieuwe telefoon, tablet, laptop, koptelefoon, etc. Maar er zijn genoeg om mij heen die met een barst in hun iPhone 12 rondlopen, met een lelijk hoesje er omheen en een batterijcapaciteit van 78%. Ieder z’n ding.

Als er een Air 2 komt met een groothoeklens, wordt een nieuwe Air toch wel erg aantrekkelijk. Al denk ik dat mijn huidige 1 TB wel behoorlijk afschrijft ;w

Overigens heb ik ook nog nooit een Air in het wild gezien. En dat is super *O*

Runner-up Community Awards 2025 - Hoogst gewaardeerde forumpost


  • giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:43
MeesterBas schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:24:
[...]

Ik snap je reactie, maar het is maar net waar je interesse naar uitgaat. Ik ben een gadget freak en kijk altijd wel uit naar een nieuwe telefoon, tablet, laptop, koptelefoon, etc. Maar er zijn genoeg om mij heen die met een barst in hun iPhone 12 rondlopen, met een lelijk hoesje er omheen en een batterijcapaciteit van 78%. Ieder z’n ding.

Als er een Air 2 komt met een groothoeklens, wordt een nieuwe Air toch wel erg aantrekkelijk. Al denk ik dat mijn huidige 1 TB wel behoorlijk afschrijft ;w

Overigens heb ik ook nog nooit een Air in het wild gezien. En dat is super *O*
Dat snap ik geheel. Ik vind zelf ook telefoontjes en gadgets leuk. Maar de post waarop ik reageerde ging over het feit dat hij “uniek” was met z’n telefoon. En ik verbaas me dat er nog mensen zijn die telefoons als statussymbool zien.

  • Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
giantgiantus schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:27:
[...]

Dat snap ik geheel. Ik vind zelf ook telefoontjes en gadgets leuk. Maar de post waarop ik reageerde ging over het feit dat hij “uniek” was met z’n telefoon. En ik verbaas me dat er nog mensen zijn die telefoons als statussymbool zien.
Toch mooi dat jij aannames doet op basis van een logica die mij volledig ontgaat.

Ik zie een telefoon zeker niet als statussymbool, daar heb ik andere dingen voor. ;) Ook had ik dan trouwens wel voor een ander model gekozen. Waarschijnlijk 1tje die wel als iPhone wordt herkend.

Dat betekent, stam + t .


  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
giantgiantus schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:27:
[...]

En ik verbaas me dat er nog mensen zijn die telefoons als statussymbool zien.
Zeker wel. Ik let niet echt op telefoons van anderen. Maar als ik toevallig iemand met een Android zie, neem ik toch iets meer afstand van het gepeupel })

[ Voor 3% gewijzigd door DNN!S op 22-05-2026 07:02 ]


  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DNN!S schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 06:53:
[...]

Zeker wel. Ik let niet echt op telefoons van anderen. Maar als ik toevallig iemand met een Android zie, neem ik toch iets meer afstand van het gepeupel })
Ja uiteraard, met een grote boog eromheen. Peasants.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voordat er zich weer een flame-war ontketent tussen statusgeilers en anarchisten, zullen we weer ontopic gaan over de iPhone Air zelf? Thanks :>

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/


  • THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Van de week een iPad mini A17 Pro gekocht in Tokyo voor weinig. Ik stelde de vraag of iPhone Air veel verkocht werd in Japan, ze mocht er geen uitspraken over doen. Maar uiteindelijk zei ze dat hij bijna niet verkocht wordt.

De normale iPhone loopt als een trein daar.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line


  • Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06 10:32
THE_BASE schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 03:57:
Van de week een iPad mini A17 Pro gekocht in Tokyo voor weinig. Ik stelde de vraag of iPhone Air veel verkocht werd in Japan, ze mocht er geen uitspraken over doen. Maar uiteindelijk zei ze dat hij bijna niet verkocht wordt.

De normale iPhone loopt als een trein daar.
De normale iPhone is ook wel een topdeal hoor. Ik zie ook weinig Airs om me heen, wel veel oranje Pro's.

I don't have dreams, I have goals!!


  • Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 23:47

Internet Janny

He does it for free

829 een goede deal nieuw komende vanaf een gewone 15?

Zero compensation


  • TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:39
iOS 26.5.1 is uit. Bugfix voor de iPhone air.

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay


  • Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Heb de laatste tijd toch best wel regelmatig flinke stutters/frame drops op het homescreen. Meer mensen hier last van? Na paar seconden is het ook weer weg, maar het valt wel dusdanig veel op dat het me tegenvalt op een telefoon met deze specs.

  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Stefan22 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 19:05:
Heb de laatste tijd toch best wel regelmatig flinke stutters/frame drops op het homescreen. Meer mensen hier last van? Na paar seconden is het ook weer weg, maar het valt wel dusdanig veel op dat het me tegenvalt op een telefoon met deze specs.
Denk dat dat eerder aan iOS dan aan de hardware ligt. Al eens een reset gedaan?

  • Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
DNN!S schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 19:09:
[...]

Denk dat dat eerder aan iOS dan aan de hardware ligt. Al eens een reset gedaan?
Nee nog geen reset gedaan, niet echt zin in om alles weer opnieuw in te moeten stellen, maar moet het misschien toch maar eens gaan proberen.

  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Stefan22 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 19:10:
[...]

Nee nog geen reset gedaan, niet echt zin in om alles weer opnieuw in te moeten stellen, maar moet het misschien toch maar eens gaan proberen.
Ik doelde eigenlijk op gewoon een keer uit en aan zetten :)

  • Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
DNN!S schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 19:19:
[...]

Ik doelde eigenlijk op gewoon een keer uit en aan zetten :)
Oh sorry haha, verkeerd begrepen. 8)7 Dat heb ik al geprobeerd en heeft helaas niet geholpen.

  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Stefan22 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 20:18:
[...]

Oh sorry haha, verkeerd begrepen. 8)7 Dat heb ik al geprobeerd en heeft helaas niet geholpen.
Een complete factory reset lijkt me nog wat rigoureus, misschien hebben anderen hier nog ideeen. Maar de hardware is bijna hetzelfde als de Pro dus daar zou het niet aan moeten kunnen liggen als er geen defect is.

  • Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:15
Vandaag mijn Samsung S26 Ultra vervangen met de iPhone Air.
Voelt goed om weer een iPhone te gebruiken en het voelt echt anders dan de andere iPhones die ik hiervoor had. Ik ga dit topic volgen :)

  • SanderSchaap
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-06 13:26
Eergisteren een nieuwe Air gehaald, prijs 949.00€ betaald.

Bijna even duur als een reguliere 17, met een vind ik mooie tussenmaat qua scherm maat.

Ter vervanging van mijn Oneplus 13 die na niet eens een jaar al een defecte oplaadpoort had en wat te groot was. Na jaren Android (Oneplus en diverse Pixels) weer terug naar Apple.

Gisteren niet veel in gebruik gehad door een opleiding, batterij na een dag boven de 50%! Had slechter verwacht..

[ Voor 15% gewijzigd door SanderSchaap op 17-06-2026 09:02 ]


  • Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:15
Nice! Ben benieuwd. Ik heb gisteren avond iOS 27 geïnstalleerd. Telefoon vanmorgen om 08:15 op 100% en we zijn nu inmiddels op 81%. Gaat aardig rap :+ Vermoed dat het te maken heeft met het indexeren.

  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Lynix schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:37:
Nice! Ben benieuwd. Ik heb gisteren avond iOS 27 geïnstalleerd. Telefoon vanmorgen om 08:15 op 100% en we zijn nu inmiddels op 81%. Gaat aardig rap :+ Vermoed dat het te maken heeft met het indexeren.
Ja, het indexeren duurt ook echt heel lang. Bij sommige 48 uur.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL


  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Mog schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:55:
[...]

Ja, het indexeren duurt ook echt heel lang. Bij sommige 48 uur.
Bij mij zelfs nog steeds, meer als een week dus nu. Maar is een bekend issue dat op diverse sites al is benoemd.

  • Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:15
DNN!S schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:02:
[...]

Bij mij zelfs nog steeds, meer als een week dus nu. Maar is een bekend issue dat op diverse sites al is benoemd.
Hoe is bij jou nu de batterijduur dan?

  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Lynix schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:06:
[...]

Hoe is bij jou nu de batterijduur dan?
Daarin merk ik niets van indexeren, dat het er een week blijft staan zal een bug zijn. Al vanaf de eerste dag beta27 is de batterij aanzienlijk beter dan op iOS26, zelfs toen er nog echt geïndexeerd werd.

  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Voor wat het waard is: Bloomberg zegt dat Apple nog steeds een Air 2 op de planning heeft voor voorjaar 2027, met een ultrawide camera en een betere batterij.

  • TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:39
DNN!S schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 06:42:
Voor wat het waard is: Bloomberg zegt dat Apple nog steeds een Air 2 op de planning heeft voor voorjaar 2027, met een ultrawide camera en een betere batterij.
Zou een waardige opvolger kunnen zijn van mijn huidige. Mits de verbeteringen goed genoeg zijn. Batterij, extra camera, A20 processor op 2nm, etc

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay


  • derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:03
DNN!S schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 06:42:
Voor wat het waard is: Bloomberg zegt dat Apple nog steeds een Air 2 op de planning heeft voor voorjaar 2027, met een ultrawide camera en een betere batterij.
Mooi zo. Dan wordt dat hoogstwaarschijnlijk de opvolger van mijn iPhone pro 16.

  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DNN!S schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 06:42:
Voor wat het waard is: Bloomberg zegt dat Apple nog steeds een Air 2 op de planning heeft voor voorjaar 2027, met een ultrawide camera en een betere batterij.
Ik vind dat toch een vreemd gerucht, want het hele idee van de Air was toch juist dat het hele toestel in de bult zit? Technologie gaat hard maar niet zo hard dat een jaar later het logicboard ineens 25% kleiner kan zou je zeggen.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:34:
[...]


Ik vind dat toch een vreemd gerucht, want het hele idee van de Air was toch juist dat het hele toestel in de bult zit? Technologie gaat hard maar niet zo hard dat een jaar later het logicboard ineens 25% kleiner kan zou je zeggen.
Het enige dat ik kan bedenken is dat die bult dan groter wordt, of dat ze weer wat afsnoepen van de batterij. Maar goed, ik ben geen Engineer en werk al helemaal niet bij Apple. :P

Have you tried turning it off and on again?


  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Donstil schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:34:
[...]


Ik vind dat toch een vreemd gerucht, want het hele idee van de Air was toch juist dat het hele toestel in de bult zit? Technologie gaat hard maar niet zo hard dat een jaar later het logicboard ineens 25% kleiner kan zou je zeggen.
Misschien met de bult-cover van de Pro o.i.d.

Ze zullen i.i.g. iets met de prijs moeten doen. Hier op het forum leek de verkoop pas een beetje aan te trekken toen resellers de 1000 euro grens raakte. Als ze 1229 aanhouden én er komt nog een RAM-premiumprijs op dan wordt ie wel héél duur....

  • Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
DNN!S schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:40:
[...]

Misschien met de bult-cover van de Pro o.i.d.

Ze zullen i.i.g. iets met de prijs moeten doen. Hier op het forum leek de verkoop pas een beetje aan te trekken toen resellers de 1000 euro grens raakte. Als ze 1229 aanhouden én er komt nog een RAM-premiumprijs op dan wordt ie wel héél duur....
Laat ze er een normale A20 in stoppen in plaats van een A20 Pro. Ik snap niet zo goed waarom de Air een Pro-variant moet hebben. Dat drukt allicht weer de kosten een beetje.

Ik heb een paar weken de Air gehad, maar ik vond 'm niet Premium genoeg om er 1200 euro voor te betalen. Zolang het prijstechnisch tussen een normale iPhone en een Pro blijft zitten, en ik krijg daar een 'volwaardige' iPhone terug, ben ik best bereid om zo'n bedrag te betalen.

Have you tried turning it off and on again?


  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:43:
[...]

Laat ze er een normale A20 in stoppen in plaats van een A20 Pro. Ik snap niet zo goed waarom de Air een Pro-variant moet hebben. Dat drukt allicht weer de kosten een beetje.

Ik heb een paar weken de Air gehad, maar ik vond 'm niet Premium genoeg om er 1200 euro voor te betalen. Zolang het prijstechnisch tussen een normale iPhone en een Pro blijft zitten, en ik krijg daar een 'volwaardige' iPhone terug, ben ik best bereid om zo'n bedrag te betalen.
Zonder die Pro-chip blijft er niet zoveel van het Premiumgevoel meer over behalve de behuizing, wat wat mij betreft juist wél belangrijk is bij de Air :) (Al slaat dat gevoel nergens op, want de normale chip zou voor mij in de praktijk ook méér dan genoeg zijn).

[ Voor 7% gewijzigd door DNN!S op 18-06-2026 09:58 ]


  • Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
DNN!S schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:57:
[...]

Zonder die Pro-chip blijft er niet zoveel van het Premiumgevoel meer over behalve de behuizing, wat wat mij betreft juist wél belangrijk is bij de Air :) (Al slaat dat gevoel nergens op, want de normale chip zou voor mij in de praktijk ook méér dan genoeg zijn).
Snap ik wel, maar ik zie het ook wel als het showen met een Ferrari terwijl er een Fiat-motor in zit. Dat ziet toch niemand. _O-

Ik vond de Air vaak wel warm worden als er iets serieus moest gebeuren op dat ding. Dus ook voor koeling zou een normale A-chip oprecht zo gek nog niet zijn.

Have you tried turning it off and on again?


  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DNN!S schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:40:
[...]

Misschien met de bult-cover van de Pro o.i.d.

Ze zullen i.i.g. iets met de prijs moeten doen. Hier op het forum leek de verkoop pas een beetje aan te trekken toen resellers de 1000 euro grens raakte. Als ze 1229 aanhouden én er komt nog een RAM-premiumprijs op dan wordt ie wel héél duur....
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:39:
[...]

Het enige dat ik kan bedenken is dat die bult dan groter wordt, of dat ze weer wat afsnoepen van de batterij. Maar goed, ik ben geen Engineer en werk al helemaal niet bij Apple. :P
Voelt mij niet echt als een goed idee om die bult groter te maken eigenlijk.
Dikker kan niet, en in de breedte wat naar "beneden" doet het ultra dunne design weer tekort.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Donstil schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:22:
[...]


[...]


Voelt mij niet echt als een goed idee om die bult groter te maken eigenlijk.
Dikker kan niet, en in de breedte wat naar "beneden" doet het ultra dunne design weer tekort.
Andere geruchten waren weer dat de notch van de Pro kleiner gaat worden, als ze dat dan ook doorvoeren op de Air komt er misschien wat ruimte vrij…

  • TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:39
Als ze de batterij een beetje kleiner maken i.s.m. 2nm proces en batterij optimalisaties. Dan zou er ruimte kunnen ontstaan voor een 2e camera. (even simpel gesteld O-) )

Vapor chamber (dampkamer in NL _O- ) zie ik niet zo snel gebeuren. Alhoewel ik geregeld de melding krijg dat de snelheid terug geschroefd is. (vandaag die optie eens uit gezet om te testen).

Solid state accu misschien? In mijn ogen is dit een perfect toestel om dit in de praktijk uit te testen op grotere schaal. Maar niet op de enorme iPhone 18 / 18 pro schaal wereldwijd. Het is een ideaal toestel om het een en ander uit te proberen.

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay


  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
TheKerremenke schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:27:
Vapor chamber (dampkamer in NL _O- ) zie ik niet zo snel gebeuren. Alhoewel ik geregeld de melding krijg dat de snelheid terug geschroefd is. (vandaag die optie eens uit gezet om te testen).
Die melding krijg ik op de pro (en dus met Vapor chamber) ook continu. Heb de functie ook maar helemaal uitgezet.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DNN!S schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:27:
[...]

Andere geruchten waren weer dat de notch van de Pro kleiner gaat worden, als ze dat dan ook doorvoeren op de Air komt er misschien wat ruimte vrij…
Lijkt mij niet genoeg ruimte voor de ultra-wide sensor. Maar goed misschien dat ze terug grijpen op een 12 MP variant oid.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18-06 18:33
Donstil schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:36:
[...]


Lijkt mij niet genoeg ruimte voor de ultra-wide sensor. Maar goed misschien dat ze terug grijpen op een 12 MP variant oid.
Lukt Samsung wel, en 2de speaker.

Maar Apple moet het willen en ook zo dan wat redesignen. Een andere batterij technologie zou al veel oplossen qua ruimte.

[ Voor 8% gewijzigd door Pufster op 18-06-2026 16:34 ]


  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Pufster schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 16:32:
[...]

Lukt Samsung wel, en 2de speaker.
Nah, “lukt Samsung wel” met kanttekeningen. Het toestel is net iets minder dun, wat groter waardoor er intern net wat meer ruimte beschikbaar is, de accu is nog wat minder, etc.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Of misschien maken ze 'm gewoon net zo groot als de Pro Max.

Have you tried turning it off and on again?


  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 17:03:
Of misschien maken ze 'm gewoon net zo groot als de Pro Max.
Of ze doen er twee aan elkaar met een vouwbaar scherm ertussen.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 17:05:
[...]


Of ze doen er twee aan elkaar met een vouwbaar scherm ertussen.
Of ze maken alle iPhones dikker, en dan kan er meer hardware in de Air.

Have you tried turning it off and on again?


  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Donstil schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 17:05:
[...]


Of ze doen er twee aan elkaar met een vouwbaar scherm ertussen.
Op zich wel een goed idee, dan heb je gewoon een soort iPad Mini.... Dan zou Fold of Ultra wel een passende naam kunnen zijn :P

  • Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-06 09:33
Donstil schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 17:02:
[...]


Nah, “lukt Samsung wel” met kanttekeningen. Het toestel is net iets minder dun, wat groter waardoor er intern net wat meer ruimte beschikbaar is, de accu is nog wat minder, etc.
Die 0,16mm verschil in dikte en die paar millimeter verschil in grootte maken echt geen verschil of je wel of geen tweede camera en speaker kunt plaatsen. En daarbij zijn het scherm en de batterij van de Samsung ook nog eens groter. Nee, dit is een geval waarbij de Samsung gewoon beter en efficiënter ontworpen is.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.