7.650Wp ZZW | 1.600Wp O | DEYE SUN12K-SG04LP3-EU | 16.1kWh Accu - Yixiang v2 + 16 EVE MB31 | Kona MY2026 64,8kWh
Ik zet in op baader-meinhof, want ik had die illusie met pro Max gebruikers😂zalkc schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:30:
Het blijft mij wel verbazen dat ik relatief veel mensen zie die van de 13 mini naar de air zijn gegaan. Misschien een beetje het Baader-Meinhof-fenomeen/frequentie illusie, of dat deze groep juist wachtte op iets anders als een telefoon met dezelfde form factor als de 13 t/m 17
Ja, dat viel mij ook op. 13 mini gebruikers kozen bewust voor ergonomie en draagbaarheid. Ik heb de afgelopen jaren overgeslagen omdat er qua form factor weinig gebeurde. De Air is voor het eerst weer iets dat aansluit bij wat ik destijds in de 13 mini zocht, ondanks het grotere scherm. Mijn mini had inmiddels ook wat deuken en de batterij was niet meer top.zalkc schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:30:
Het blijft mij wel verbazen dat ik relatief veel mensen zie die van de 13 mini naar de air zijn gegaan. Misschien een beetje het Baader-Meinhof-fenomeen/frequentie illusie, of dat deze groep juist wachtte op iets anders als een telefoon met dezelfde form factor als de 13 t/m 17
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
En de 17Pro zie ik inmiddels in de forums ook getipt worden met aanbiedingen voor 950 euro (bij een abonnement), dat is op één Bol-verkoper in de pricewatch na goedkoper dan de Air, dus die pricedrop van de Air valt dan ook wel weer mee....
waar?Dennisdn schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 06:21:
V
En de 17Pro zie ik inmiddels in de forums ook getipt worden met aanbiedingen voor 950 euro
Met een duur maandelijks abonnement vind ik niet echt een goeie aanbieding?
[ Voor 10% gewijzigd door Cardwizard op 21-11-2025 13:59 ]
Valt wel mee, vooral unlimited snelst is niet duur voor 1 gig en 75gb in de eu mits je andere Odido abonnementen op je adres hebt.Cardwizard schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:58:
[...]
Met een duur maandelijks abonnement vind ik niet echt een goeie aanbieding?
Have you tried turning it off and on again?
nog steeds uitermate blij met mijn Air. Telkens als ik weer eens een oudere iPhone (of de 17 Pro al helemaal) van anderen even vastpak denk ik; oh ja, daarom voor mij de Air.
1 camera boeit mij persoonlijk nog steeds niet; ik schiet zo'n 6 foto's per week, point and shoot, prima foto's!
Same here. Prima iPhone voor mijn gebruik. Enkel het scherp stellen van de camera bij donkere omstandigheden. (Avond/nacht) gaat iets minder goed. Ik denk dat het door het ontbreken van de lidar komt. Desondanks toch deze foto’s kunnen maken. Denk dat ik de volgende keer de scherpstelling maar manueel met een andere camera app doe. (dan de standaard app)._Bailey_ schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 12:56:
*pakt microvezeldoekje om dit topic eens af te stoffen...
nog steeds uitermate blij met mijn Air. Telkens als ik weer eens een oudere iPhone (of de 17 Pro al helemaal) van anderen even vastpak denk ik; oh ja, daarom voor mij de Air.
1 camera boeit mij persoonlijk nog steeds niet; ik schiet zo'n 6 foto's per week, point and shoot, prima foto's!
Merk wel dat die iets langzamer is door de kou. Maar dat was mijn 15 pro ook.
Volgende keer maar even de MagSafe batterij erbij nemen. Dan kan die mooi de iPhone opladen (en warmer houden) bij koude temperaturen. #lifehacks
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 06-12-2025 17:12 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Nee dat denk ik niet. Dan hadden ze beter weer een mini kunnen produceren. De air lost geen enkel probleem op behalve dat het een welkome afwijking is van hun standaard modellen programma.zalkc schreef op zondag 16 november 2025 @ 22:25:
[...]
Aan de andere kant, de massa koopt toch de basis of de Pro, en je stelt misschien die groep liever tevreden. De Air is gericht op design en innovatie, die doelgroep is bereid om dat compromis te aanvaarden, en die zijn nu ook tevreden nu ze lekker tegen de stroom ingaan met dit statement.
Is het dan toch een tactische meesterzet geweest om al hun klanten tevreden te krijgen?
Idempotent.
De Mini loste ook een probleem op dat velen niet zagen, en werd ook gezien als niet meer dan net zo'n welkome afwijking van hun standaard modellenprogramma. Net als de Mini spreekt de Air een specifieke doelgroep aan: mensen die het aantrekkelijk vinden de volledig Iphone-ervaring te hebben in een klein (Mini) of dun (Air) apparaat dat zo'n 20-28% lichter is dan de grote broer, en daarvoor bereid zijn iets in te leveren.MainframeX schreef op zondag 7 december 2025 @ 00:19:
[...]
Nee dat denk ik niet. Dan hadden ze beter weer een mini kunnen produceren. De air lost geen enkel probleem op behalve dat het een welkome afwijking is van hun standaard modellen programma.
[ Voor 6% gewijzigd door Of-Aaargh op 07-12-2025 08:28 ]
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Dat betekent, stam + t .
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.
Mwa, er is gewoon heel veel keuze op wat betreft grote toestellen. De markt voor een dun toestel met minder features is denk ik een stuk kleiner dan die voor de mini's is/was. De prijsontwikkeling van de Air liegt er ook niet om; van 1200 naar ~900. Komt op mij over dat men echt aan het proberen is om de voorraad te dumpen met minimale marge.Of-Aaargh schreef op zondag 7 december 2025 @ 08:09:
[...]
De Mini loste ook een probleem op dat velen niet zagen, en werd ook gezien als niet meer dan net zo'n welkome afwijking van hun standaard modellenprogramma. Net als de Mini spreekt de Air een specifieke doelgroep aan: mensen die het aantrekkelijk vinden de volledig Iphone-ervaring te hebben in een klein (Mini) of dun (Air) apparaat dat zo'n 20-28% lichter is dan de grote broer, en daarvoor bereid zijn iets in te leveren.
Idempotent.
Dat klopt wel, ja. Ook ik heb de Air kunnen kopen voor minder dan de prijs van de gewone 17. No brainer. Was met de Mini ook zo, de 13 Mini kon ik destijds ook voor een heel lage prijs kopen, omdat ie niet erg gewild was. En een jaar later was de Mini uit het assortiment. De kans bestaat dat dat met de Air op den duur ook gebeurt...MainframeX schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:43:
[...]
Mwa, er is gewoon heel veel keuze op wat betreft grote toestellen. De markt voor een dun toestel met minder features is denk ik een stuk kleiner dan die voor de mini's is/was. De prijsontwikkeling van de Air liegt er ook niet om; van 1200 naar ~900. Komt op mij over dat men echt aan het proberen is om de voorraad te dumpen met minimale marge.
Ik vind het werkelijk verbazingwekkend hoe snel deze toestellen afgeschreven worden als oud of toe aan vervanging. De 13 is 4 jaar geleden uitgekomen. Een groot deel van de gebruikers kocht deze mogelijks pas in de loop van 2022. Een in augustus 2022 aangekochte 13-reeks iPhone, is net een dikke drie jaar oud. Laten we toch niet vergeten dat dit een flagship device was, en dan zeker de 13/Pro/Pro Max.Canaria schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:33:
@zalkc Wat daarbij meespeelt is dat de iPhone 13 mini van veel mensen aan vervanging toe is. Er zijn statistisch gezien veel meer mensen die vanaf een ander toestel overstappen naar een Air maar die vallen minder op, net als de mensen die vanaf een 13 mini overstappen naar een 17 Pro, Pro Max of iets anders.
Ik heb een 17 PM aangeschaft bij de launch date, en tot daarvoor deed ik het met een iPhone 8. Werkelijk waar. Geen SE maar een iPhone 8. Mijn moeder heeft een 13 met iOS 18. Deze voldoet werkelijk prima. Ligt goed in de hand en ik vind de blauwe afwerking werkelijk erg mooi. Mooier dan mijn 17 PM trouwens.
Toestel kan nog perfect mee.
Ok.Dorryflorry schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:42:
[...]
Ik vind het werkelijk verbazingwekkend hoe snel deze toestellen afgeschreven worden als oud of toe aan vervanging. De 13 is 4 jaar geleden uitgekomen. Een groot deel van de gebruikers kocht deze mogelijks pas in de loop van 2022. Een in augustus 2022 aangekochte 13-reeks iPhone, is net een dikke drie jaar oud. Laten we toch niet vergeten dat dit een flagship device was, en dan zeker de 13/Pro/Pro Max.
Ik heb een 17 PM aangeschaft bij de launch date, en tot daarvoor deed ik het met een iPhone 8. Werkelijk waar. Geen SE maar een iPhone 8. Mijn moeder heeft een 13 met iOS 18. Deze voldoet werkelijk prima. Ligt goed in de hand en ik vind de blauwe afwerking werkelijk erg mooi. Mooier dan mijn 17 PM trouwens.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.
Tja doorverkopen doe ik toch niet.
Ik ben echt heel blij me mijn Iphone Air.
Als ik een nieuwe doe over een x jaar dan gaat die naar een ander familie lid.
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Ah ja, dat zien we tegen die tijd wel weer.
Een hoge doorverkoopwaarde is mooi meegenomen maar een keer iets minder is ook niet erg
Er zijn er veel op tweakers die hun toestel doorgeven aan een familielid die hem vast en zeker opgebruiken tot het toestel oud/versleten of geen updates meer krijgt. Bovendien worden de toestellen van mensen die ieder 1 á 2 jaar vernieuwen ook gewoon doorverkocht. Het is niet alsof men die toestellen in de prullenbak gooit.Dorryflorry schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:42:
[...]
Ik vind het werkelijk verbazingwekkend hoe snel deze toestellen afgeschreven worden als oud of toe aan vervanging. De 13 is 4 jaar geleden uitgekomen. Een groot deel van de gebruikers kocht deze mogelijks pas in de loop van 2022. Een in augustus 2022 aangekochte 13-reeks iPhone, is net een dikke drie jaar oud. Laten we toch niet vergeten dat dit een flagship device was, en dan zeker de 13/Pro/Pro Max.
Overigens had ik zelf die iPhone 8 al eerder met pensioen gestuurd. Vanaf ios 16 geen major upgrades meer en nog heel mondjesmaat een keer een security update voor een heel groot lek. Het is dan al wel duidelijk dat de focus van Apple niet meer op dat toestel zit als het om update beleid gaat. Voor een apparaat waar al m'n communicatie en bankzaken op gedaan wordt zou ik toch liever een apparaat hebben waar Apple nog wel op z'n minst major upgrades doet.
Idempotent.
Runner-up Community Awards 2025 - Hoogst gewaardeerde forumpost
Waarom zouden ze? De 17-serie verkoopt als een tierelier. Mensen kopen toch wel een iPhone, dan maar geen Air. De Air is toch maar bedoeld als extra foon op de serie en er kon gelijk gepeild worden hoe het publiek dit waardeert. Nouja, dat is wel duidelijkDennisdn schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:27:
Het valt mij vooral op hoe weinig Apple er aan doet om de sales omhoog te halen. Reclames zie ik nergens en hoe vaak ik inmiddels al van niet-techies maar “gewone gebruikers” heb gehoord: “Huh, wat heb jij nou in de hand?”….
Aankomende maanden gaat de Air keihard onderuit qua prijs en worden ze gedumpt met extra kortingen icm abonnementen. De productie is al bijgesteld en dan gaat dit model als een nachtkaarsje uit. Voor de liefhebbers komt er hopelijk een Air2 met de juiste specs, zoals de eerste gen had moeten zijn.
I don't have dreams, I have goals!!
Het kan ook dat de Air het eerste model is van de toekomstige line-up. Dus dat de gewone 18/19 steeds meer op een Air gaan lijken. Soort van design studie.Redondo1982 schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:22:
[...]
Waarom zouden ze? De 17-serie verkoopt als een tierelier. Mensen kopen toch wel een iPhone, dan maar geen Air. De Air is toch maar bedoeld als extra foon op de serie en er kon gelijk gepeild worden hoe het publiek dit waardeert. Nouja, dat is wel duidelijk. Door de Air verkoopt de 17-serie fantastisch. De classics in de spotlight!
Aankomende maanden gaat de Air keihard onderuit qua prijs en worden ze gedumpt met extra kortingen icm abonnementen. De productie is al bijgesteld en dan gaat dit model als een nachtkaarsje uit. Voor de liefhebbers komt er hopelijk een Air2 met de juiste specs, zoals de eerste gen had moeten zijn.
Voeg er een wide/tele lens aan toe, extra luidspreker en iedereen wil hem ineens wel. Mits de prijs goed is. Daarom in mijn ogen design studie. De eerste iPhone sinds de X die mij tenminste een nieuw iPhone gevoel geeft.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik denk dat het ze gewoon geen r**t uit maakt en alles volgens plan loopt. Iedereen weet nu al dat de Fold met 2500 of zelfs 3000 dollar ook geen verkoopknaller gaat worden en toch zetten ze er vol op in.Redondo1982 schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:22:
[...]
Waarom zouden ze? De 17-serie verkoopt als een tierelier. Mensen kopen toch wel een iPhone, dan maar geen Air. De Air is toch maar bedoeld als extra foon op de serie en er kon gelijk gepeild worden hoe het publiek dit waardeert. Nouja, dat is wel duidelijk. Door de Air verkoopt de 17-serie fantastisch. De classics in de spotlight!
Apps kregen nog geregeld een update en dat is overigens nog steeds het geval.MainframeX schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 13:20:
[...]
Er zijn er veel op tweakers die hun toestel doorgeven aan een familielid die hem vast en zeker opgebruiken tot het toestel oud/versleten of geen updates meer krijgt. Bovendien worden de toestellen van mensen die ieder 1 á 2 jaar vernieuwen ook gewoon doorverkocht. Het is niet alsof men die toestellen in de prullenbak gooit.
Overigens had ik zelf die iPhone 8 al eerder met pensioen gestuurd. Vanaf ios 16 geen major upgrades meer en nog heel mondjesmaat een keer een security update voor een heel groot lek. Het is dan al wel duidelijk dat de focus van Apple niet meer op dat toestel zit als het om update beleid gaat. Voor een apparaat waar al m'n communicatie en bankzaken op gedaan wordt zou ik toch liever een apparaat hebben waar Apple nog wel op z'n minst major upgrades doet.
Zou wel interessant zijn om eens echte cijfers te weten te komen over hoe kwetsbaar, en over hoe vaak zo'n doelgerichte scams plaatsvinden op oudere toestellen.
Als ik me goed herinner ontving ik dit jaar op de 8 twee beveiligingsupdates overigens.
Daar ben ik effectief zeer benieuwd naar.TheKerremenke schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:29:
[...]
Het kan ook dat de Air het eerste model is van de toekomstige line-up. Dus dat de gewone 18/19 steeds meer op een Air gaan lijken. Soort van design studie.
Voeg er een wide/tele lens aan toe, extra luidspreker en iedereen wil hem ineens wel. Mits de prijs goed is. Daarom in mijn ogen design studie. De eerste iPhone sinds de X die mij tenminste een nieuw iPhone gevoel geeft.
De Mini reeks heeft het ook niet stand gehouden, net als de Plus reeks.
Ben nieuwsgierig wat het zal geven met de Air reeks. Inderdaad mogelijks niet voor niets dat deze gewoon AIr heet en niet 17 Air o.i.d.
Zeker, ik ook dan! Ik ben altijd Mini gebruiker geweest met daarvoor wel alle topspec-modellen, maar ben nu alweer tijdje terug bij de Pro's. Ik kan niet zonder de functies, maar als de Air op gaat schalen en in de buurt komt dan wordt het een serieuze optie. Laden kan ik overal, kantoor, auto etc dus dat is geen issue. Het is echt de camera (ultragroothoeklens) en de speaker voor mij.TheKerremenke schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:29:
[...]
Het kan ook dat de Air het eerste model is van de toekomstige line-up. Dus dat de gewone 18/19 steeds meer op een Air gaan lijken. Soort van design studie.
Het maakt ze ook geen reet uit, want de Pro's verkopen toch als een tierelier. De Fold zal inderdaad duur worden, maar wordt voor mij instant-buy. Daar ben ik wel héél benieuwd naar. Kan ook zomaar een flop worden door de prijs, moeilijkheden en het eigenlijke gebruik. Ga ik mijn iPad daarvoor weglaten bijv.? Ik zit nu al met keuzestress welk apparaat ik gebruik en ik moet echt even gaan ontspullen op een gegeven moment. De Fold zou de iPhone en iPad kunnen vervangen voor mij denk ik.Dennisdn schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:21:
[...]
Ik denk dat het ze gewoon geen r**t uit maakt en alles volgens plan loopt. Iedereen weet nu al dat de Fold met 2500 of zelfs 3000 dollar ook geen verkoopknaller gaat worden en toch zetten ze er vol op in.
Het eenvoudigst op te lossen van alle minpunten: 2 stappen achteruit doenRedondo1982 schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:24:
[...]
Het is echt de camera (ultragroothoeklens)
Helaas is dat soms niet mogelijk als je binnen interieur foto’s wilt maken. Waarbij de panorama functie voor vervormingen kan zorgen. Dus ik snap het gebrek voor de ultra wide camera wel. Mis hem zelf soms ook.Dennisdn schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:37:
[...]
Het eenvoudigst op te lossen van alle minpunten: 2 stappen achteruit doen
Ik heb een iphone 12 die nu ruim 4 jaar oud is. Daar is de jus echt wel vanaf. Begint traag te worden (met name de camera app), altijd problemen met opslagcapaciteit (64gb) terwijl ik er naar mijn idee amper wat op heb staan, ik moet halverwege de dag laden en de lightning poort is versleten. Een kabel pakt vaker niet dan wel. De kosten voor een nieuwe batterij en lightning poort is ie niet meer waard. Hiervoor had ik een 3 jaar oude XR waarvan de faceID sensor was overleden. Heel irritant en dat kostte dik € 500 om te laten repareren..... vond ik ook niet echt een optie. Hopelijk houdt de iphone 17 die ik in bestelling heb staan het een stuk langer uit.Dorryflorry schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:42:
[...]
Ik vind het werkelijk verbazingwekkend hoe snel deze toestellen afgeschreven worden als oud of toe aan vervanging. De 13 is 4 jaar geleden uitgekomen. Laten we toch niet vergeten dat dit een flagship device was, en dan zeker de 13/Pro/Pro Max.
Ik heb een 17 PM aangeschaft bij de launch date, en tot daarvoor deed ik het met een iPhone 8.
Dus knap dat jouw iphone 8 het zo lang heeft uitgehouden. Mijn Iphones zijn helaas echt wel eerder op. En ik ga er gewoon netjes en zuinig mee om.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Gaat echt niet, heb weleens een dagje zonder ultragroothoek moeten doen. Niet te doen voor mij, die mis ik gelijk. Ik was ook enorm teleurgesteld toen het uit de iPad Pro werd gehaald. Ik gebruikte deze tijdens offertes en inmetingen. Nu doe ik alles met de iPhone.Dennisdn schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:37:
[...]
Het eenvoudigst op te lossen van alle minpunten: 2 stappen achteruit doen
Inderdaad, precies dit. Het is echt direct een gemis, jammer genoeg.TheKerremenke schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:21:
[...]
Helaas is dat soms niet mogelijk als je binnen interieur foto’s wilt maken. Waarbij de panorama functie voor vervormingen kan zorgen. Dus ik snap het gebrek voor de ultra wide camera wel. Mis hem zelf soms ook.
Zelfs mijn iPhone 6 en iPhone 7 doet het nog perfect. Beiden origineel 1e batterij nog 100%. Mijn andere iPhones X, 11 nog 68%, 12 Pro 77%.Hulleman schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:52:
[...]
Ik heb een iphone 12 die nu ruim 4 jaar oud is. Daar is de jus echt wel vanaf. Begint traag te worden (met name de camera app), altijd problemen met opslagcapaciteit (64gb) terwijl ik er naar mijn idee amper wat op heb staan, ik moet halverwege de dag laden en de lightning poort is versleten. Een kabel pakt vaker niet dan wel. De kosten voor een nieuwe batterij en lightning poort is ie niet meer waard. Hiervoor had ik een 3 jaar oude XR waarvan de faceID sensor was overleden. Heel irritant en dat kostte dik € 500 om te laten repareren..... vond ik ook niet echt een optie. Hopelijk houdt de iphone 17 die ik in bestelling heb staan het een stuk langer uit.
Dus knap dat jouw iphone 8 het zo lang heeft uitgehouden. Mijn Iphones zijn helaas echt wel eerder op. En ik ga er gewoon netjes en zuinig mee om.
Zit nog in twijfel of ik de iPhone Air bij mijn iPhone collectie wil toevoegen, want het is wel een prachtig apparaat
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
https://appleinsider.com/...-later-compromise-is-goodThe iPhone Air isn't just the sexiest model in Apple's 2025 lineup; it's the best ever. And, I think, it's the start of a new iPhone love affair for at least one so-called power user.
Kan het wel beamen. Ik vond mijn 15 pro echt een fijne telefoon maar de Air geeft echt elke dag het wow gevoel. Ik snap overigens het bashen op internet over de accu niet zo, hij gaat bijzonder veel langer mee dan de 15 pro. Onder de 30 raak ik niet op een dag, beseffende dat iedereen wel een andere usercase heeft.
De monospeaker vind ik ook precies geen dealbreaker. Af en toe een muziekje zacht aan, dan maakt het natuurlijk niks uit met laag volume. De rest doe ik toch op AirPods.
Als ik dan iets moet klagen is het het gebrek aan macrofotografie wat soms wel handig is. En dan nog, dat was er een paar jaar geleden ook niet.
Ik denk dat dit ook geen probleem zal zijn in de eerste maand / maanden. Maar na een jaar pas naar voren komt als de batterij wat begint te slijten. Mijn 16 Pro haalde na een jaar ook niet meer de tijden die ik haalde in de eerste maanden sinds release.pixels66 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 13:45:
[...]
Kan het wel beamen. Ik vond mijn 15 pro echt een fijne telefoon maar de Air geeft echt elke dag het wow gevoel. Ik snap overigens het bashen op internet over de accu niet zo, hij gaat bijzonder veel langer mee dan de 15 pro. Onder de 30 raak ik niet op een dag, beseffende dat iedereen wel een andere usercase heeft.
Zucht...
Normaal geen probleem, want wie doet er nou langer dan een heel jaar met een telefoon?SgtElPotato schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 13:49:
[...]
Ik denk dat dit ook geen probleem zal zijn in de eerste maand / maanden. Maar na een jaar pas naar voren komt als de batterij wat begint te slijten.
Ik vind de Air de mooiste iPhone na de X, maar ik ga er toch vanaf. De enige reden daarvoor is eigenlijk het vasthouden met één hand. Toen dat her en der online werd geopperd, vond ik het onzin, maar het staat me de laatste weken ook wel een beetje tegen, vooral in bed glijdt hij regelmatig uit mijn handen.
Vandaag had ik de 17 Pro van mijn zwager in mijn handen en ondanks de nadelige dikte en het enorme gewicht voelde het toch ook wel weer als thuiskomen op een of andere manier.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Was te verwachten, en ook een prima keuze. De Air is mooi, en een gewaagde keuze van Apple maar het is het gewoon niet.Donstil schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 23:13:
Oké, het is drie maanden na de release en ik moet iets bekennen. Morgen ligt er een 17 Pro voor mij klaar bij CoolBlue.
Ik vind de Air de mooiste iPhone na de X, maar ik ga er toch vanaf. De enige reden daarvoor is eigenlijk het vasthouden met één hand. Toen dat her en der online werd geopperd, vond ik het onzin, maar het staat me de laatste weken ook wel een beetje tegen, vooral in bed glijdt hij regelmatig uit mijn handen.
Vandaag had ik de 17 Pro van mijn zwager in mijn handen en ondanks de nadelige dikte en het enorme gewicht voelde het toch ook wel weer als thuiskomen op een of andere manier.
Het formaat vind ik prima, het scherm is perfect maar dan houdt het wel op voor mij. Het schelle speakertje en de tekortkomingen van de camera deden mij besluiten deze te retourneren en over te stappen op de Pro Max. Geen seconde spijt gehad.
Toen ik tijdens kerst even mijn oude 16P in de hand had en er een muziekje ging spelen dacht ik wel even "Wat was dat geluid toch goed, of dat van de Air slecht".... Hopelijk pakken ze dat op voor de Air2 die er nu, voor wat het waard is, volgens nieuwe geruchten toch al in 2026 gaat komen.
Dat speakertje heb ik dan weer helemaal geen problemen mee eigenlijk. Hij ligt hier nog steeds dagelijks op de inmiddels bekende regendouche en gaat prima 🙂Pierre_nr1 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 00:13:
[...]
Was te verwachten, en ook een prima keuze. De Air is mooi, en een gewaagde keuze van Apple maar het is het gewoon niet.
Het formaat vind ik prima, het scherm is perfect maar dan houdt het wel op voor mij. Het schelle speakertje en de tekortkomingen van de camera deden mij besluiten deze te retourneren en over te stappen op de Pro Max. Geen seconde spijt gehad.
Ik vind hem ook niet lekker vasthouden. Laten balanceren op de pink ook vervelend want die usbc is scherp. Vooralsnog wel erg blij met de air. iPhones waren in mijn ogen afgelopen tijd veel te zwaar geworden.Donstil schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 09:48:
[...]
Dat speakertje heb ik dan weer helemaal geen problemen mee eigenlijk. Hij ligt hier nog steeds dagelijks op de inmiddels bekende regendouche en gaat prima 🙂
Inmiddels al een afspraak bij de fysio gemaakt vanwege schouderklachten door de iBaksteen Pro?Donstil schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 23:13:
Oké, het is drie maanden na de release en ik moet iets bekennen. Morgen ligt er een 17 Pro voor mij klaar bij CoolBlue.
Haha nou hij is wel serieus zwaar. We zijn alweer een paar daagjes verder maar dat is nog niet gewend eigenlijk.Dennisdn schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 18:27:
[...]
Inmiddels al een afspraak bij de fysio gemaakt vanwege schouderklachten door de iBaksteen Pro?
Paar dagen spierpijn en dan went het vast wel weerDonstil schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 18:31:
[...]
Haha nou hij is wel serieus zwaar. We zijn alweer een paar daagjes verder maar dat is nog niet gewend eigenlijk.
En is straks de overgang naar de fold wat minder heftig, die zal ook wel twee keer de Air wegen….
Welkom terug @Donstil!Donstil schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 23:13:
Het grootste punt was voor mij ook dat iPhone Air te breed (en te plat) is om prettig vast te houden met mijn handen. Mijn ervaring is hooguit 48 uur, maar het voelde zo prettig toen ik mijn iPhone 17 Pro aan het instellen was. Gewoon zoals het hoort, of zo. En heel blij mee!
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Hier net een week van een iPhone 13 mini naar 17 gegaan. Ik kan ook nog niet wennen aan het gewicht en de omvang helaas 😔Donstil schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 18:31:
[...]
Haha nou hij is wel serieus zwaar. We zijn alweer een paar daagjes verder maar dat is nog niet gewend eigenlijk.
Idempotent.
Mijn zorgen over de speaker en kleine batterij waren onterecht. De speaker klinkt niet super luid, maar verder prima. De batterij is beter dan mijn 15 Pro, op het einde van de avond heb ik meestal nog zo'n 40% batterij over.
Jij vind een iPhone fijner doordat andere mensen hem wel of niet gebruiken? Dat is wel bijzonder 🤣Ashwani schreef op woensdag 31 december 2025 @ 02:22:
Ik ben zeer tevreden met mijn iPhone Air en ben stiekem ook wel blij dat ik ze zelden in het openbaar tegenkom. De iPhone 17 Pro modellen voelen als een achteruitgang, en het lijkt erop dat iedereen een 15, 16 of 17 Pro bezit. Niks bijzonders meer
Haha, ja. Als je een model in ogenschouw neemt om die te bekritiseren ten faveure van een keus die je hebt gemaakt dan ben je inderdaad erg onzeker. Maarja, mens-eigen.giantgiantus schreef op woensdag 31 december 2025 @ 09:22:
[...]
Jij vind een iPhone fijner doordat andere mensen hem wel of niet gebruiken? Dat is wel bijzonder 🤣
Is toch niks bijzonders aan? Als je overal mensen met de zelfde kleding of auto ziet vind je het toch minder bijzonder en uniek wat je zelf hebt / draagt.. naar me iPhone 15/16 pro vroeg geen kip me om het even vast te houden of om te zien.giantgiantus schreef op woensdag 31 december 2025 @ 09:22:
[...]
Jij vind een iPhone fijner doordat andere mensen hem wel of niet gebruiken? Dat is wel bijzonder 🤣
Ja blijkbaar haal je waarde uit wat andere mensen vinden. Dat kan maar vind ik bijzonder.Ashwani schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:14:
[...]
Is toch niks bijzonders aan? Als je overal mensen met de zelfde kleding of auto ziet vind je het toch minder bijzonder en uniek wat je zelf hebt / draagt.. naar me iPhone 15/16 pro vroeg geen kip me om het even vast te houden of om te zien.
Ik heb de blauwe met origineel Apple hoesje. Transparantivo-nl schreef op maandag 5 januari 2026 @ 22:22:
Welke kleur iPhone Air hebben jullie? I.c.m. welk transparant hoesje evt? Hemelsblauw vind ik wel mooi eigenlijk ,
Naked Gold FTW 😎ivo-nl schreef op maandag 5 januari 2026 @ 22:22:
Welke kleur iPhone Air hebben jullie? I.c.m. welk transparant hoesje evt? Hemelsblauw vind ik wel mooi eigenlijk ,
Licht goud. In eerste instantie omdat dat de eerste kleur was die rond de 900 euro te koop was. Maar ik ben er blij mee, het is geen bling goud, heeft een heel subtiel gouden glans, eigenlijk de kleur die het dichtst bij de originele kleur van titanium komt. Ik gebruik de mijne meestal zonder hoesje, gewoon omdat het de sterkste Iphone is; soms met JeTech transparant magsafe hoesje (vrijwel identiek aan het originele Apple hoesje).ivo-nl schreef op maandag 5 januari 2026 @ 22:22:
Ik twijfel aan de camera, that is it. Nu de Air goedkoper is zat ik te denken deze aan te schaffen. Ik maak me zorgen dat de camera in vergelijking met de 17 matig is vandaar was ik benieuwd naar iemand die beide heeft geprobeerdRonwiel schreef op maandag 5 januari 2026 @ 22:08:
@FbdJ mega persoonlijk toch? Waar twijfel je aan?
Daarvoor kun je het beste camera reviews tussen de 17 en air voor bekijken/lezen.FbdJ schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 10:25:
[...]
Ik twijfel aan de camera, that is it. Nu de Air goedkoper is zat ik te denken deze aan te schaffen. Ik maak me zorgen dat de camera in vergelijking met de 17 matig is vandaar was ik benieuwd naar iemand die beide heeft geprobeerd
De tweede hit bij een zoekopdracht op DuckDuckGo
https://canoe.com/tech/ip...r-vs-iphone-17-pro-review
De derde hit.
https://mashable.com/arti...ple-iphone-17-air-pro-max
[ Voor 21% gewijzigd door TheKerremenke op 06-01-2026 10:34 ]
De camera is gewoon dikke prima, zoals je kan verwachten van Apple.FbdJ schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 10:25:
[...]
Ik twijfel aan de camera, that is it. Nu de Air goedkoper is zat ik te denken deze aan te schaffen. Ik maak me zorgen dat de camera in vergelijking met de 17 matig is vandaar was ik benieuwd naar iemand die beide heeft geprobeerd
Maar goedm je vroeg naar een ervaring van iemand met de 17's
Behalve met minder lichtTNSN schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 10:32:
[...]
De camera is gewoon dikke prima, zoals je kan verwachten van Apple.
[ Voor 46% gewijzigd door FbdJ op 06-01-2026 19:08 ]
Het verschil tussen de iPhone 17 en de Air is ook maar 12 gram.FbdJ schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 18:05:
17 vs. Air. Ik was zojuist dus bij de Apple Store. Om eerlijk te zijn vind ik het gewichtsverschil niet mega groot.
Ja, er zit een andere sensor achter.Ronwiel schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:25:
@FbdJ Is er een hardware verschil tussen de hoofdlenzen?
In real life vond ik het verschil tussen de 2 hoofdlenzen wel redelijk verwaarloosbaar.
Alleen nu ik een 17 pro heb en daardoor dus ook 3x48MP gebruik ik de andere lenzen wel wat vaker dan op de iPhones hiervoor.
Dat is de beveiliging inderdaad. De Air is veel lichter als je hem zelf in de hand hebt.FbdJ schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 18:05:
17 vs. Air. Ik was zojuist dus bij de Apple Store. Om eerlijk te zijn vind ik het gewichtsverschil niet mega groot. Kan ook komen omday hij vast zit aan een cord. Het enige wat ik zo mooi/wow vond aan de Air is dat het scherm net wat groter is. Ik ben er nog niet helemaal uit. Wat betreft camera, lijkt 1:1 met de 17.
Toch de Air besteld, aangezien ik deze ook voor 840 kon krijgen is hij goedkoper dan de 17! De 17 gaat retour.Donstil schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:36:
[...]
Ja, er zit een andere sensor achter.
In real life vond ik het verschil tussen de 2 hoofdlenzen wel redelijk verwaarloosbaar.
Alleen nu ik een 17 pro heb en daardoor dus ook 3x48MP gebruik ik de andere lenzen wel wat vaker dan op de iPhones hiervoor.
Dat is zeker waar! Ben 2 maanden geleden van een 15 Pro naar 17 Pro gegaan. Daar waar ik met de 15 Pro na 2 jaar hevig gebruik geheel schadeloos bleef, kwam ik vandaag achter dat mijn 17 Pro – de rand tussen de behuizing en het scherm – nu een stukje naar buiten staat gebogen. Het heeft op een magisch manier een klap op de rand gehad.syltheboy schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:37:
Door het gebruik van titanium doet de Air ook net wat luxer aan. Dat merk ik als ik mijn pa’s 17 Pro Max met mijn 16 Pro Max vergelijk. De 17 Pro Max voelt dan echt een stapje terug.
Ik gebruik verder altijd een origineel Apple Case (nu een Techwoven) en een Spigen screenprotector. Balen dit!
Ja eens, de Air is echt een mooier ding dan de pro’s.syltheboy schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:37:
Door het gebruik van titanium doet de Air ook net wat luxer aan. Dat merk ik als ik mijn pa’s 17 Pro Max met mijn 16 Pro Max vergelijk. De 17 Pro Max voelt dan echt een stapje terug.
Wat zou het weer een echte One More Thing kunnen zijn:Donstil schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 22:19:
[...]
Ja eens, de Air is echt een mooier ding dan de pro’s.
"Dit was de Fold, en ohja, we hebben de Pro in de Air weten te proppen...."
Ik had een case van Jetech, maar dat transparante wordt toch wel vettig, er komt vuil tussen wat altijd wel wat krasjes lijkt te geven. Nu een hoesje van Alcanside, vind het alcantara wel een prettig gevoel in de hand.FbdJ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:44:
Nu de Air vandaag geleverd wordt, met het weer wel even zien, ben ik benieuwd welke case hier men voornamelijk gebruikt. Ik zit te denken om alleen een screenprotector te gebruiken en geen case om zo het lichte / dunne design te behouden.
Zo doe ik het ook, kan ik je aanraden!FbdJ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:44:
Nu de Air vandaag geleverd wordt, met het weer wel even zien, ben ik benieuwd welke case hier men voornamelijk gebruikt. Ik zit te denken om alleen een screenprotector te gebruiken en geen case om zo het lichte / dunne design te behouden.
Voor de discussie over hoesjes en screenprotectors hebben we een apart topicFbdJ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:44:
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Heb je je Air verkocht / weggedaan óf gehouden? Ik ben wel benieuwd wat de overstappers / terug-stappers doen.Donstil schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 22:19:
[...]
Ja eens, de Air is echt een mooier ding dan de pro’s.
Gewoon naakt gebruiken als het kan en eventueel aanvullen met AC+, indien je dit ervoor over hebt. Zo doe ik het met al mijn spullen nu. Anders gaat het design eraan, zeker van de Air. Die bezit ik overigens niet, maar dat terzijde.FbdJ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:44:
[ Voor 26% gewijzigd door Redondo1982 op 07-01-2026 12:21 ]
Ik heb AppleCare mét een screenprotector. De stap naar helemaal naakt heb ik nog niet durven makenRedondo1982 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:19:
[...]
Gewoon naakt gebruiken als het kan en eventueel aanvullen met AC+, indien je dit ervoor over hebt. Zo doe ik het met al mijn spullen nu. Anders gaat het design eraan, zeker van de Air. Die bezit ik overigens niet, maar dat terzijde.
Ik had jou per ongeluk gequoted, maar snel veranderd haha. Maar leuk dat je even tussendoor reageertTNSN schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:21:
[...]
Ik heb AppleCare mét een screenprotector. De stap naar helemaal naakt heb ik nog niet durven maken
Nee, durf je dat niet? Gewoon doen haha! Ik heb overigens nooit screenprotector gebruikt, wel altijd een hoesje. Vanwaar wel de screenprotector, maar geen hoes? De achterkant van de behuizing had ik altijd meeste kans op brokken en krassen zeg maar.
Ja verkopen op Marktplaats of iets dergelijks had ik geen zin in, Swappie enz. gaven echt belachelijke prijzen, dus ik was helemaal van plan hem in de kast te leggen.Redondo1982 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:18:
[...]
Heb je je Air verkocht / weggedaan óf gehouden? Ik ben wel benieuwd wat de overstappers / terug-stappers doen.
Alleen toen zag ik dat Sobby nog €750,- bood, en heb ik dat uiteindelijk toch gedaan.
Ik vind krasjes op de achterkant op de een of andere manier minder storend dan op de voorkant ook al zien mijn toestellen er na 1 jaar altijd nog tiptop uit en zonder hoes ervaar je het design beter imo.Redondo1982 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:23:
[...]
Ik had jou per ongeluk gequoted, maar snel veranderd haha. Maar leuk dat je even tussendoor reageert![]()
Nee, durf je dat niet? Gewoon doen haha! Ik heb overigens nooit screenprotector gebruikt, wel altijd een hoesje. Vanwaar wel de screenprotector, maar geen hoes? De achterkant van de behuizing had ik altijd meeste kans op brokken en krassen zeg maar.
Ja, ik ook. Vandaar ook de vraag of je wel krasjes krijgt op de voorkant. Die heb ik nooit dus daarom ook de vraag. Achterkant kan ik me wel voorstellen. Dat ding ligt de hele dag op z'n achterkantje en dit is de eerste keer voor mij volledig naakt. Normaal altijd hoesje. Heb wel eea qua gebruik aan moeten passen, maar ben er niet voorzichtiger mee ofzo. Ik vind een screenprotector echt afbreuk maken op mijn gebruik, zeker zonder hoesje denk ik. Je voelt toch een randje. Tja, het is maar waar je over valt haha.TNSN schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:49:
[...]
Ik vind krasjes op de achterkant op de een of andere manier minder storend dan op de voorkant ook al zien mijn toestellen er na 1 jaar altijd nog tiptop uit en zonder hoes ervaar je het design beter imo.
Uiteindelijk heb je altijd wel wat haarkrasjes, maar die zie je alleen in kunstmatig licht en valt dus niet op. Volgens mij zijn de schermen nu nog sterker dus ben benieuwd.
En nu kan ik echt het design waarderen en ervaren hoe Apple het bedacht heeft..
Ik krijg er wel eens opmerkingen over en leg dan uit dat ik het risico voor 11,99 euro af koop.
Helaas wel paar krassen op het scherm. Geen idee wat ook al heb ik AC+ doe ik er wel gewoon zuinig mee.
Uiteraard valt dit niet onder AC+ dus we doen het er maar mee.
Ik zie mij zelf niet meer zo gauw een hoesje er om heen doen.
Ik teken nergens meer voor
Nooit verzekeringen nemen op spullen die je gewoon kan betalen en je bespaart nog veel meer in je leven.Quakie schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:35:
Ik gebruik de iPhone 16 pro ook voor het eerst naakt in combinatie met AC+. Ik vind het bevrijdend werken. Niet meer krampachtig om gaan met je toestel omdat je bang bent dat je het laat vallen.
En nu kan ik echt het design waarderen en ervaren hoe Apple het bedacht heeft..
Ik krijg er wel eens opmerkingen over en leg dan uit dat ik het risico voor 11,99 euro af koop.
Helaas wel paar krassen op het scherm. Geen idee wat ook al heb ik AC+ doe ik er wel gewoon zuinig mee.
Uiteraard valt dit niet onder AC+ dus we doen het er maar mee.
Ik zie mij zelf niet meer zo gauw een hoesje er om heen doen.
Of je neemt een inboedelverzekering met kostbaarhedenbescherming, waardoor je voor een vergelijkbaar bedrag ál je elektronica verzekert. Die Apple Care verzekering is echt een heel dure oplossing voor je gemoedsrust. Maar goed, ieder mag z'n geld uitgeven hoe-ie wil, natuurlijk.giantgiantus schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:14:
[...]
Nooit verzekeringen nemen op spullen die je gewoon kan betalen en je bespaart nog veel meer in je leven.
Maar telt die ook buitenshuis inclusief diefstal en verlies zonder gedoe met taxeren of aangifte doen? Krijg je dan ook zonder zeuren binnen een dag een nieuwe opgestuurd of moet je hem bij een door hun aangewezen telefoonboer laten repareren?Of-Aaargh schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 07:58:
[...]
Of je neemt een inboedelverzekering met kostbaarhedenbescherming, waardoor je voor een vergelijkbaar bedrag ál je elektronica verzekert.
Uiteraard blijft niet-verzekeren altijd goedkoper. Maar AC+ is wel iets meer dan alleen verzekeren, het draait vooral om de service en geen-gedoe wat ze erbij bieden.
[ Voor 21% gewijzigd door Dennisdn op 08-01-2026 08:24 ]
Uiteraard zal de service van Apple zelf sneller zijn. Mijn ervaring met de verzekering van Centraal beheer (een paar jaar geleden) was positief. Kwestie van melden, prijsopgave bij de fabrikant doen, en die declareren. Geen taxatie of aangifte nodig (wel bij diefstal, maar dat moet bij AC volgens art. 7.6 ook). En ook schade of verlies buitenshuis wordt vergoed.Dennisdn schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 08:21:
[...]
Maar telt die ook buitenshuis inclusief diefstal en verlies zonder gedoe met taxeren of aangifte doen? Krijg je dan ook zonder zeuren binnen een dag een nieuwe opgestuurd of moet je hem bij een door hun aangewezen telefoonboer laten repareren?
Uiteraard blijft niet-verzekeren altijd goedkoper. Maar AC+ is wel iets meer dan alleen verzekeren, het draait vooral om de service en geen-gedoe wat ze erbij bieden.
Ja, het kost een paar dagen meer omdat de schadevergoeding via een andere verzekeraar loopt. Maar om voor elk apparaat afzonderlijk Apple Care, Samsung Care, LG care, Microsoft care etc. af te moeten sluiten, kost uiteindelijk meer werk en vele malen meer geld.
En dat gedoe van melden, prijsopgave, declareren, repareren = opsturen of reizen + wachten, een reservetoestel moeten regelen e.d. neemt AC+ uit handen door gewoon binnen een dag, waar je ook bent (dat was voor mij in ieder geval dé reden met veel reizen voor werk en vakanties) een nieuwe op te sturen. (kost dan wel 100 eigen risico als je een nieuwe wilt). Helaas moet je het in Nederland dan inderdaad nog wel per device gaan managen. In andere landen heb je al AppleCare One waarbij voor een paar euro extra al je Apple devices zijn gedekt.Of-Aaargh schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 08:42:
[...]
Uiteraard zal de service van Apple zelf sneller zijn. Mijn ervaring met de verzekering van Centraal beheer (een paar jaar geleden) was positief. Kwestie van melden, prijsopgave bij de fabrikant doen, en die declareren. Geen taxatie of aangifte nodig (wel bij diefstal, maar dat moet bij AC volgens art. 7.6 ook). En ook schade of verlies buitenshuis wordt vergoed.
Ja, het kost een paar dagen meer omdat de schadevergoeding via een andere verzekeraar loopt. Maar om voor elk apparaat afzonderlijk Apple Care, Samsung Care, LG care, Microsoft care etc. af te moeten sluiten, kost uiteindelijk meer werk en vele malen meer geld.
Nog steeds blijft niet-verzekeren een goedkopere keuze en moet je sowieso een iPhone wel direct kunnen afrekenen in geval van nood en daarvoor niet afhankelijk zijn van een verzekering. Maar uiteindelijk heb je bijna 10 jaar AC+ voor de prijs van één iPhone, dan is mij het de service in ieder geval waard.
[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 08-01-2026 10:10 ]
Precies, AppleCare neem je niet omdat niet verzekeren gratis is, of omdat <insert verzekeraar met inboedel polis> goedkoper is. Je neemt het voor gemak en de zekerheid. Dat is mij die 10,- (in geval van een iPhone) meer dan waard!Dennisdn schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:04:
[...]
En dat gedoe van melden, prijsopgave, declareren, repareren = opsturen of reizen + wachten, een reservetoestel moeten regelen e.d. neemt AC+ uit handen door gewoon binnen een dag, waar je ook bent (dat was voor mij in ieder geval dé reden met veel reizen voor werk en vakanties) een nieuwe op te sturen. (kost dan wel 100 eigen risico als je een nieuwe wilt). Helaas moet je het in Nederland dan inderdaad nog wel per device gaan managen. In andere landen heb je al AppleCare One waarbij voor een paar euro extra al je Apple devices zijn gedekt.
Nog steeds blijft niet-verzekeren een goedkopere keuze en moet je sowieso een iPhone wel direct kunnen afrekenen in geval van nood en daarvoor niet afhankelijk zijn van een verzekering. Maar uiteindelijk heb je bijna 10 jaar AC+ voor de prijs van één iPhone, dan is mij het de service in ieder geval waard.
Nah, zo zwart wit is het natuurlijk niet. Ik kan mijn "plezier" auto ook betalen als ik hem kort zou rijden maar toch is het wel fijn dat er meer op zit dan een WA-dekking.giantgiantus schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:14:
[...]
Nooit verzekeringen nemen op spullen die je gewoon kan betalen en je bespaart nog veel meer in je leven.
Hetzelfde met je inboedel, kan ik een nieuwe inboedel kopen? Zeker, is het fijn dat het voor maar 10,- per maand allemaal verzekerd is? Zeer zeker!
Voor mij persoonlijk is het (los van de veel lagere kosten) juist ook het gemak en de zekerheid van alles bij één verzekeraar hebben groter dan voor elk apparaat dat ik koop weer de afweging moeten maken van een afzonderlijke verzekering met bij elk merk weer eigen voorwaarden en een eigen looptijd. Maar goed, zo maakt ieder z'n eigen afweging!Donstil schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:40:
[...]
Precies, AppleCare neem je niet omdat niet verzekeren gratis is, of omdat <insert verzekeraar met inboedel polis> goedkoper is. Je neemt het voor gemak en de zekerheid. Dat is mij die 10,- (in geval van een iPhone) meer dan waard!
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
:strip_exif()/f/image/CHYwoq7xtzQwURzILLRqeQb6.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Xp9xVs9WMkSoN7ibFe1Oqgpk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ckNfka5VQHF7aYpFFoSqR9Tf.jpg?f=fotoalbum_tile)