[iPhone Air] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17

Toppe

Oké ✅

noslen schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:42:
De camera is een behoorlijke puist. Zal de iPhone Air erg wiebelen als je hem op tafel legt? Ik heb nu een 16 Pro en dat is nog redelijk te doen.
Denk dat het wiebelen wel mee valt, dat eiland loopt over de gehele breedte

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:42:
[...]

Heb ik even gedaan, is niet geweldig maar hoeft ook niet echt representatief te zijn.
Ik gebruik thuis voor alles mijn iPad Pro (M4 13") dus kan opzich wel zonder, behalve in de badkamer, de Homepod Mini die daar staat vind ik net niet lekker klinken met al de tegels en de douchewand dus leg ik altijd mijn iPhone op de Regendouche.

Maar goed misschien is dit wel het laatste zetje wat ik nodig had om daar ook een Homepod neer te zetten i.p.v. een Homepod Mini :P .
Moeten we ons dit voorstellen?
spoiler:
Of laat jij het zeepje vallen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3swh9pNOqXtD1xxcWIpzEG8vzWM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sCK6LLkmeRxCik0y4ix5uOP6.png?f=fotoalbum_large

Maar ff serieus, die speaker is wel een uitdaging ja. Ik gebruik deze heel vaak, ook tijdens telefoongesprekken met klanten e.d. en vind het altijd wel fijn om de andere kant goed te kunnen horen.

Qua design is het echt een heel tof toestel, qua functies valt het wellicht iets tegen.

[ Voor 15% gewijzigd door Toppe op 10-09-2025 13:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Toppe schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:09:
[...]

Moeten we ons dit voorstellen?
spoiler:
Of laat jij het zeepje vallen?
[Afbeelding]
Haha ja ongeveer. Maar dan plat.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15

JB

Cédric roelt!

Toppe schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:06:
[...]

Denk dat het wiebelen wel mee valt, dat eiland loopt over de gehele breedte
Wel fijn voor de nek, want ligt op bijna 45% :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crfwCirR55mFM8DIoFfYMR5-gFk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jl1bBUyMVLWGmtUPTlID7Ny3.png?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17
Nu een Air kopen is in mijn optiek een behoorlijke achteruitgang. Speakers (goed punt, niet echt bij stilgestaan), ultragroothoeklens en er zal straks nog wel iets gevonden worden. Het kriebelt bij mensen omdat het even wat nieuws is, heb ik ook hoor. Alleen ik ben zo afhankelijk van deze functies dat ik daar niet op in wil boeten. Anders worden het weer workarounds voor me. Ik denk dat de volgende versie het uiteindelijke product zal zijn zoals ik het graag zie. Echter zal ik dan wel weer getriggerd worden door series 0 van de Fold haha.

I don't have dreams, I have goals!!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:04
Flauw van Apple om zulke goede kleuren uit te brengen… het ene moment weet ik zeker dat het de blauwe zal worden, het volgende moment toch héél zeker te weten dat het de zilveren moet zijn om even later weer de gouden als topper te zien :(

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 18:30
Nog iets wat mij opvalt. De usb c poort lijkt niet helemaal in het midden te zitten (in de dikte richting). Of lijkt dit maar zo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMKqFg69AeGA7pgibsWBhnkxWRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ADUcqZBYNj86RihWXCrKxU9.jpg?f=fotoalbum_large
Te zien op minuut 01:50 in https://m.youtube.com/wat...=ygUKaXBob25lIGFpcg%3D%3D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:31:
Flauw van Apple om zulke goede kleuren uit te brengen… het ene moment weet ik zeker dat het de blauwe zal worden, het volgende moment toch héél zeker te weten dat het de zilveren moet zijn om even later weer de gouden als topper te zien :(
Ik twijfel tussen Goud en silver/wit. Alleen ik weet eigenlijk nu al dat ik vrijdag toch op de knop van wit/zilver ga drukken :P

• THE_BASE
  • Niet online
noslen schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:33:
Nog iets wat mij opvalt. De usb c poort lijkt niet helemaal in het midden te zitten (in de dikte richting). Of lijkt dit maar zo.
[Afbeelding]
Te zien op minuut 01:50 in https://m.youtube.com/wat...=ygUKaXBob25lIGFpcg%3D%3D
Ik denk dat dit wel het geval is in verband met het scherm wat dikker is dan de achterkant van de iPhone.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:38:
[...]

Ik twijfel tussen Goud en silver/wit. Alleen ik weet eigenlijk nu al dat ik vrijdag toch op de knop van wit/zilver ga drukken :P
Ga toch eens uit je comfortzone! :p

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:38:
[...]
De zilveren zie ik ook als een wat veiligere keuze. Als dat wit na een tijdje gaat vervelen is die met een zwarte dbrand-skin nog steeds goed... Als ik NU moet kiezen gaat het goud worden. Maar vraag me niet over een uur opnieuw....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:56
Wit-zilver is de beste kleur. Goud is toch altijd een beetje meh. Mijn vrouw vindt goud mooi, nuff said.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:22
Cannondale schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:09:
Wit-zilver is de beste kleur. Goud is toch altijd een beetje meh. Mijn vrouw vindt goud mooi, nuff said.
dus je koopt een gouden? :9

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannondale
Past goed bij m’n handtasje :+

• Cannondale
noslen schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:33:
Nog iets wat mij opvalt. De usb c poort lijkt niet helemaal in het midden te zitten (in de dikte richting).
Zou goed kunnen. Ik laad al jaren uitsluitend via een magsafe houder op. Wat ook een eigen reminder is om meteen zo’n USB-C stofplug te kopen. Alleen even een matchende kleur vinden, in goud of zilver.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:51:
[...]

De zilveren zie ik ook als een wat veiligere keuze. Als dat wit na een tijdje gaat vervelen is die met een zwarte dbrand-skin nog steeds goed... Als ik NU moet kiezen gaat het goud worden. Maar vraag me niet over een uur opnieuw....
We zijn een dik uur verder. Hoe denk je er nu over? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
THE_BASE schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:07:
[...]

We zijn een dik uur verder. Hoe denk je er nu over? 8)
Misschien toch maar blauw… :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05:59
Ik ga voorlopig nog niets bestellen totdat ik ze in het echt heb gezien. Op dit moment twijfel ik tussen de Air (goud), de iPhone 17 (groen) en de iPhone 16 Pro (titanium). Denken jullie dat de Apple Store ze aankomende zaterdag in alle kleuren uitgestald heeft? Dat zou voor mij zeker een reden zijn om even om te rijden.

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:28
DeJurist schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:00:
Ik ga voorlopig nog niets bestellen totdat ik ze in het echt heb gezien. Op dit moment twijfel ik tussen de Air (goud), de iPhone 17 (groen) en de iPhone 16 Pro (titanium). Denken jullie dat de Apple Store ze aankomende zaterdag in alle kleuren uitgestald heeft? Dat zou voor mij zeker een reden zijn om even om te rijden.
Nee, zover ik weet liggen deze pas vanaf de officiële verkoopdag in de winkel.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

DeJurist schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:00:
Ik ga voorlopig nog niets bestellen totdat ik ze in het echt heb gezien.
Dit dus, ik ga de 19e wel even naar de apple store om de Air te bekijken voordat ik rucksichtlos iets ga bestellen waar ik mogelijk spijt van ga hebben.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Slasher schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:16:
[...]

Dit dus, ik ga de 19e wel even naar de apple store om de Air te bekijken voordat ik rucksichtlos iets ga bestellen waar ik mogelijk spijt van ga hebben.
Ja ga ik ook doen, even kijken in de store is altijd leuk.

Kan ik ook mooi gelijk mijn web-order mee nemen :P

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Donstil schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:22:
[...]

Ja ga ik ook doen, even kijken in de store is altijd leuk.

Kan ik ook mooi gelijk mijn web-order mee nemen :P
Enige nadeel, de hordes mensen die hun web-order komen afhalen :P

Elect a clown, expect a circus.

• Donstil
  • Niet online
Slasher schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:24:
[...]

Enige nadeel, de hordes mensen die hun web-order komen afhalen :P
Doen ze in Amsterdam wel netjes afgelopen jaren. Heb je boven de rij even de eventuele drukte. En beneden kan je gewoon vrij kijken.

• Dennisdn
Donstil schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:29:
[...]
Doen ze in Amsterdam wel netjes afgelopen jaren. Heb je boven de rij even de eventuele drukte. En beneden kan je gewoon vrij kijken.
Hoe was dat afgelopen jaren, als je een tijdslot hebt, sta je dan nog steeds een uur te wachten of?
Moet toevallig ff in Amsterdam zijn die donderdag, maar kan die afspraak makkelijk een dagje opschuiven en combineren als ik er dan toch in de buurt ben....

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:23
MKBHD na de hands-on niet helemaal overtuigd van de Air: hij vreest vooral de warmte en battery life. Maar hij is wel zo eerlijk om toe te geven dat we binnen enkele jaren misschien met z’n allen moeten toegeven dat dit een geniale zet van Apple is geweest.

Maar uiteindelijk blijft het voorlopig nog effe wachten op de grotere reviews de komende dagen van de usual suspects in de tech-wereld.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15

JB

Cédric roelt!

StevenRSCA schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:45:

Maar uiteindelijk blijft het voorlopig nog effe wachten op de grotere reviews de komende dagen van de usual suspects in de tech-wereld.
Gaan we die nog hebben voor de preorder datum? Of wanneer krijgen die vloggers allemaal hun toestel?

Mijn boefje is liev!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:45:
[...]

Hoe was dat afgelopen jaren, als je een tijdslot hebt, sta je dan nog steeds een uur te wachten of?
Moet toevallig ff in Amsterdam zijn die donderdag, maar kan die afspraak makkelijk een dagje opschuiven en combineren als ik er dan toch in de buurt ben....
Ooh dat durf ik niet te zeggen, ik was er in de avond en toen was het prima, alleen we waren ook op ons tijdslot enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JB schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:46:
[...]

Gaan we die nog hebben voor de preorder datum? Of wanneer krijgen die vloggers allemaal hun toestel?
Na de pre-order doorgaans, de dinsdag of woensdag voor release was het de afgelopen jaren.

• Dennisdn
Donstil schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:47:
[...]
Ooh dat durf ik niet te zeggen, ik was er in de avond en toen was het prima, alleen we waren ook op ons tijdslot enz.
Nou ik zou dan wel in de ochtend gaan als dat tijdslot lukt, maar voel mijzelf tegenwoordig net iets te goed om lang in een rij te gaan wachten :P

• Cannondale
Ik bestel ‘m gewoon meteen vrijdag. Als hij niet bevalt kan ik ‘m altijd weer wegdoen en een andere kopen. Het zijn ook geen megabedragen allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chun
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:45:
[...]

Ik was vorig jaar in Apple Store Amsterdam voor mijn 16 Pro Max. Je komt op je tijdslot binnen, maar dan moet je boven nog wachten in de rij totdat je aan de beurt bent. Daarna loop je met een medewerker mee naar een tafel. Op zich ging het best wel snel…

• Dennisdn
Chun schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:52:
[...]

Ik was vorig jaar in Apple Store Amsterdam voor mijn 16 Pro Max. Je komt op je tijdslot binnen, maar dan moet je boven nog wachten in de rij totdat je aan de beurt bent. Daarna loop je met een medewerker mee naar een tafel. Op zich ging het best wel snel…
Maar is dat wachten iets van 10 minuten of eerder een uur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:17:
[...]

Misschien toch maar blauw… :+
Nu dan? :9

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:48:
[...]

Nou ik zou dan wel in de ochtend gaan als dat tijdslot lukt, maar voel mijzelf tegenwoordig net iets te goed om lang in een rij te gaan wachten :P
Haha ja gelijk heb je, ik ga er ook niet zonder reservering heen, ben niet gek :P
Ga vrijdag wel proberen een oppik te regelen, overdag veel weg dus DHL/UPS wordt niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

StevenRSCA schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:45:
MKBHD na de hands-on niet helemaal overtuigd van de Air: hij vreest vooral de warmte en battery life. Maar hij is wel zo eerlijk om toe te geven dat we binnen enkele jaren misschien met z’n allen moeten toegeven dat dit een geniale zet van Apple is geweest.

Ik wacht gewoon op iJustine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Het was net even zilver maar nu toch weer goud oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:24
Toppe schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:00:
[...]

Ik wacht gewoon op iJustine
Wie niet

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:00:
[...]

Haha ja gelijk heb je, ik ga er ook niet zonder reservering heen, ben niet gek :P
Ga vrijdag wel proberen een oppik te regelen, overdag veel weg dus DHL/UPS wordt niets.
Weet niet welke prioriteiten jij stelt maar ik heb komende vrijdag en die week daarna de agenda leeg gemaakt en de kinderen zijn weg :9

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Accuduur volgens EU energy label
Goede indicator voor het dagelijkse gebruik, omdat er veel meer in wordt meegenomen dan alleen filmpjes films op 24 Hz. Dit zie je ook terug in reviews vorig jaar: de 16 en 16 Pro verschillen namelijk eigenlijk niets van elkaar. Zodra je 'ander gebruik' had dan films kijken (waar de variable refreshrate van ProMotion goed zijn werk deed), dan lag de accuduur heel dicht bij elkaar. EU energy label is dus best een goede indicator hoe de modellen zich verhouden ten opzichte van elkaar.

Phone Air: 40 uur

16-reeks
iPhone 16: 37 uur
iPhone 16 Plus: 48 uur
iPhone 16 Pro: 37 uur
iPhone 16 Pro Max: 48 uur
iPhone 16e: 41 uur

Ik moet zeggen: goede resultaten! Zou betekenen dat bij normaal gebruik de iPhone Air toch wel minstens net zolang mee moet gaan als een 16 en 16 Pro!

EDIT Gelijk ook maar de 17-reeks erbij:

iPhone 17: 41 uur
iPhone 17 Pro: 47 uur
iPhone 17 Pro Max: 53 uur

[ Voor 17% gewijzigd door Uniciteit op 10-09-2025 20:21 ]

• Cannondale
Uniciteit schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:12:
Goede indicator voor het dagelijkse gebruik, omdat er veel meer in wordt meegenomen dan alleen filmpjes films op 24 Hz. Dit zie je ook terug in reviews vorig jaar: de 16 en 16 Pro verschillen namelijk eigenlijk niets van elkaar. Zodra je 'ander gebruik' had dan films kijken (waar de variable refreshrate van ProMotion goed zijn werk deed), dan lag de accuduur heel dicht bij elkaar. EU energy label is dus best een goede indicator hoe de modellen zich verhouden ten opzichte van elkaar.

16-reeks

Ik moet zeggen: goede resultaten! Zou betekenen dat bij normaal gebruik de iPhone Air toch wel minstens net zolang mee moet gaan als een 16 en 16 Pro!
Waar komen die cijfers vandaan? Het ziet er goed uit voor de Air, misschien een beetje te goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cannondale schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:15:
Waar komen die cijfers vandaan? Het ziet er goed uit voor de Air, misschien een beetje te goed?
Ik schat zo in bij EU Energy label.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Uniciteit schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:12:

16-reeks

17 pro Max: 53 uur :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Cannondale schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:15:
[...]

Rechtstreeks van het productinformatieblad op de site van Apple! Ze zijn sinds dit jaar verplicht dit te vermelden in de EU.

De testwijze is als volgt:
  • 4min Phone call
  • 30min Standby
  • 9min Web browsing
  • 30min Standby
  • 4min Video streaming
  • 1min web game
  • 30min Standby
  • 8min File upload/download
  • 30min Standby
  • 4min Local video playback
Dit wordt net zo lang herhaald totdat de accu leeg is.

Niet een heel bijzonder intensieve test dus (en daarom kom je ook op cijfers zoals 40 uur uit), maar wel veel gevarieerder dan de "video playback battery life" waarmee Apple adverteert. En het grote voordeel is dat je de cijfers direct tussen modellen met elkaar kan vergelijken. De testwijze is immers identiek voor ieder model.

Vandaar ook dat het verschil tussen de geadverteerde battery life bij de 16 en 16 Pro best groot was (22 vs 27 uur video playback), want de 16 Pro had ProMotion... maar in veel reviews was de day-to-day battery life redelijk aan elkaar gewaagd (omdat reviewers veel meer testten dan alleen video playback). Dat zie je dus heel erg sterk terug in deze gestandaardiseerde EU energy label test: video playback weegt veel minder zwaar.

• Cannondale
Uniciteit schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:20:
[...]

Rechtstreeks van het productinformatieblad op de site van Apple! Ze zijn sinds dit jaar verplicht dit te vermelden in de EU.

De testwijze is als volgt:
  • 4min Phone call
  • 30min Standby
  • 9min Web browsing
  • 30min Standby
  • 4min Video streaming
  • 1min web game
  • 30min Standby
  • 8min File upload/download
  • 30min Standby
  • 4min Local video playback
Dit wordt net zo lang herhaald totdat de accu leeg is.

Niet een heel bijzonder intensieve test dus (en daarom kom je ook op cijfers zoals 40 uur uit), maar wel veel gevarieerder dan de "video playback battery life" waarmee Apple adverteert. En het grote voordeel is dat je de cijfers direct tussen modellen met elkaar kan vergelijken. De testwijze is immers identiek voor ieder model.

Vandaar ook dat het verschil tussen de geadverteerde battery life bij de 16 en 16 Pro best groot was (22 vs 27 uur video playback), want de 16 Pro had ProMotion... maar in veel reviews was de day-to-day battery life redelijk aan elkaar gewaagd (omdat reviewers veel meer testten dan alleen video playback). Dat zie je dus heel erg sterk terug in deze gestandaardiseerde EU energy label test: video playback weegt veel minder zwaar.
Thanks! Had hem nog niet gevonden (ook nu niet maar dat terzijde). Ziet er top uit en geeft weer wat extra vertrouwen :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

@Cannondale Vaak kom je er direct op uit als je de energielabeltjes aanklikt op de site van Apple. Die zie je nu op sommige plekken erbij staan. Je ziet zo'n label ook direct op de vergelijkingspagina achter de prijs staan. Als je daarop klikt kom je ook op de informatiebladen uit! :) https://www.apple.com/nl/...,iphone-air,iphone-17-pro

Gelijk andere interessante feitjes:

- "Test op betrouwbaarheid in herhaalde vrije val - aantal keren dat het product valt zonder defect te raken". iPhone 16 reeks: >90 keer. iPhone Air/17 reeks: >180 keer
- "Krasbestendigheid van het scherm, op de hardheidschaal van Mohs". iPhone 16 reeks: 4. iPhone Air/17 reeks: 5.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Uniciteit schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:27:
@Cannondale Vaak kom je er direct op uit als je de energielabeltjes aanklikt op de site van Apple. Die zie je nu op sommige plekken erbij staan. Je ziet zo'n label ook direct op de vergelijkingspagina achter de prijs staan. Als je daarop klikt kom je ook op de informatiebladen uit! :) https://www.apple.com/nl/...,iphone-air,iphone-17-pro

Gelijk andere interessante feitjes:

- "Test op betrouwbaarheid in herhaalde vrije val - aantal keren dat het product valt zonder defect te raken". iPhone 16 reeks: >90 keer. iPhone Air/17 reeks: >180 keer
- "Krasbestendigheid van het scherm, op de hardheidschaal van Mohs". iPhone 16 reeks: 4. iPhone Air/17 reeks: 5.
Ik vind die valtest interessant want gaan ze nou net zolang door met vallen tot het toestel kapot is of niet?

• Chun
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:53:
[...]

Maar is dat wachten iets van 10 minuten of eerder een uur?
Volgens mij was ik binnen een half uurtje weer buiten. Was erg druk op de launch dag toen.

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:58
Donstil schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:07:

Camera ook zoiets, de wide gebruik ik 95% van de tijd, de ultra-wide 5% van de tijd en de zoom lens nooit. Oftewel, de ultra-wide ga ik in een zeer beperkte situatie een keer missen.
Dat is wat je direct als verschil in camera ziet. Je mist ook de lidar sensor welke zorgt voor snellere autofocus bij minder licht, betere portretfoto’s bij weinig licht en betere prestaties bij AR 3d toepassingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30
Ik ga voor Hemelsblauw, maar voor zover ik hier lees weinig animo voor? :P

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mixpower schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:35:
Dat is top. Voldoende voorraad voor jou!

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cannondale
Dat vind ik de op één na mooiste kleur. Eigenlijk alleen zwart is echt de afknapper op de Air.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vraag even aan @Dennisdn , je weet maar nooit waar hij nu zit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
Cannondale schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:40:
[...]

Dat vind ik de op één na mooiste kleur. Eigenlijk alleen zwart is echt de afknapper op de Air.
Blauw is mijn lievelingskleur dus daar kan ik niet omheen haha, maar moet zeggen dat ik Lichtgoud wel heel chique vind.
Donstil schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:42:
[...]

Vraag even aan @Dennisdn , je weet maar nooit waar hij nu zit :P
Ik vrees dat we daar pas na vrijdag antwoord op zullen krijgen. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Cannondale schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:40:
[...]

Zwart is de mooiste! :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
Des te meer voor jou! :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisdn
Vandaag is het goud
edit: zilver :)

[ Voor 34% gewijzigd door Dennisdn op 11-09-2025 07:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Nog steeds Hemelsblauw hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Champing
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 17:55
Is er hier iemand die gaat upgraden van een 16? Ik heb een 16 Pro maar gebruik de functionaliteiten weinig; ik maak bijvoorbeeld weinig foto’s. Een lichtere telefoon lijkt me super fijn :-). Enige waar ik bang voor ben is de batterij… ben benieuwd of nog meer mensen deze stap nemen.

• THE_BASE
  • Niet online
Is die camera een beetje te vergelijken met 16e omdat ook die camera single is?

Zat wat vergelijkingen te bekijken tussen foto’s gemaakt met 16e en 16 Pro en dan wordt ik daar niet happy van. Zeker niet als het donker is.

• THE_BASE
  • Niet online
Champing schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:24:
Is er hier iemand die gaat upgraden van een 16? Ik heb een 16 Pro maar gebruik de functionaliteiten weinig; ik maak bijvoorbeeld weinig foto’s. Een lichtere telefoon lijkt me super fijn :-). Enige waar ik bang voor ben is de batterij… ben benieuwd of nog meer mensen deze stap nemen.
Je gaat er dus op achteruit qua speakers en camera. De stand-by tijd moet nog blijken, maar zou hetzelfde zijn als 16 Pro volgens Apple. Maar persoonlijk moet ik dat eerst zien dan geloven.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:20
Ik vind de Air ook een erg mooi toestel en zou graag willen overstappen vanaf de 16 Pro max.

Die ene camera moet alleen niet inleveren op de kwaliteit die ik nu heb, het ontbreken van een tweede speaker vind ik echt zonde…

En de accuduur moet nog blijken.

Al met al nog nooit zo hard getwijfeld over een nieuwe iPhone, ik was eerst overtuigd van de oranje 17 Pro max maar dat staat mij steeds minder aan eigenlijk..

Gisteren toevallig die platte Samsung even in handen gehad, toen had ik wel zoiets van die iPhone Air is volgens mij fantastisch qua form factor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:16
Cardwizard schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:59:
Ik vind de Air ook een erg mooi toestel en zou graag willen overstappen vanaf de 16 Pro max.

Die ene camera moet alleen niet inleveren op de kwaliteit die ik nu heb, het ontbreken van een tweede speaker vind ik echt zonde…

Al met al nog nooit zo hard getwijfeld over een nieuwe iPhone, ik was eerst overtuigd van de oranje 17 Pro max maar dat staat mij steeds minder aan eigenlijk..

Gisteren toevallig die platte Samsung even in handen gehad, toen had ik wel zoiets van die iPhone Air is volgens mij fantastisch qua form factor
Ik vermoed dat voor velen (maar dat kan ik mis hebben) de oranje iPhone een leuke kleur is, of in ieder geval een heftige/gave kleur! Echter denk ik dat je hier na een tijdje (lees 2-3 maanden) op bent uitgekeken. Misschien worden we m.b.t. de speaker en de batterijduur wel omver geblazen tijdens de reviews. Kan mij voorstellen dat als het 'als Apple's' is uitgevoerd, het verrassend goed zal zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Cardwizard schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:59:

Ik twijfel ook keihard (@Donstil weet er alles van) maar er zijn wel een paar dingen die mij tegenhoudt, onderandere het ontbreken van een zoom camera vind ik echt shit en dan ook nog geen stereo. De zoomfunctie gebruik ik wel met regelmaat. Daarbij is het display ook kleiner...

Zou graag een Air willen maar ben bang dat ik teveel dingen ga missen.

• Cardwizard
@mprkooij dat hoop ik ook alleen is een kleinere accu toch echt altijd inleveren geweest ook bij Apple, de MagSafe accu zo prominent introduceren tijdens de keynote stemt mij in ieder geval ook niet echt gerust helaas.

Ik kan prima bijladen gedurende een dag alleen komt dat ook weer niet ten goede van de gezondheid van de accu, ik twijfel dus enorm.

Elk jaar koop ik afwijkende kleuren, naturel, groen, paars, blauw etc voor mijn Pro max toestel. Ik had besloten om dit jaar voor een zwarte te gaan……. Dus ……

• Cardwizard
Toppe schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:06:
[...]

Ik twijfel ook keihard (@Donstil weet er alles van) maar er zijn wel een paar dingen die mij tegenhoudt, onderandere het ontbreken van een zoom camera vind ik echt shit en dan ook nog geen stereo. De zoomfunctie gebruik ik wel met regelmaat. Daarbij is het display ook kleiner...

Eigenlijk weten we allemaal dat je de Air alleen maar koopt voor de form factor en dat zelfs de gewone 17 een betere keus is mbt specs, ik denk dat dit toestel het ook slecht gaat doen als je hem wil verkopen later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:16
Cardwizard schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:09:
@mprkooij dat hoop ik ook alleen is een kleinere accu toch echt altijd inleveren geweest ook bij Apple, de MagSafe accu zo prominent introduceren tijdens de keynote stemt mij in ieder geval ook niet echt gerust helaas.

Ik kan prima bijladen gedurende een dag alleen komt dat ook weer niet ten goede van de gezondheid van de accu, ik twijfel dus enorm.

Elk jaar koop ik afwijkende kleuren, naturel, groen, paars, blauw etc voor mijn Pro max toestel. Ik had besloten om dit jaar voor een zwarte te gaan……. Dus ……
Vergeet niet dat ze nu eigen modem's gebruiken ook voor wifi/bluetooth etc, dat zal denk ik wel impact hebben :) Ik baal er zelf heel van dat er geen zwarte/goude iPhone 17 Pro is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
mprkooij schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:14:
[...]

Vergeet niet dat ze nu eigen modem's gebruiken ook voor wifi/bluetooth etc, dat zal denk ik wel impact hebben :) Ik baal er zelf heel van dat er geen zwarte/goude iPhone 17 Pro is.
I know, maar voordeel van de twijfel krijgt zelfs Apple niet meer van mij. Ze spreken zich nu zo erg tegen deze keynote.

Pro toestellen van titanium naar aluminium en een vapor chamber, allemaal voor koeling
Air toestellen, geen vapor chamber en van titanium maar dezelfde chipset als de Pro’s dus die heeft last van oververhitting?

Hoe dan ook de iPhone X vibes zijn hoog met de Air…. Alleen daarom al vind ik die prachtig

[ Voor 6% gewijzigd door Cardwizard op 11-09-2025 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Cardwizard schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:21:
[...]

I know, maar voordeel van de twijfel krijgt zelfs Apple niet meer van mij. Ze spreken zich nu zo erg tegen deze keynote.

Pro toestellen van titanium naar aluminium en een vapor chamber, allemaal voor koeling
Air toestellen, geen vapor chamber en van titanium maar dezelfde chipset als de Pro’s dus die heeft last van oververhitting?

Hoe dan ook de iPhone X vibes zijn hoog met de Air…. Alleen daarom al vind ik die prachtig
Vergeet niet dat de Pro modellen onderstussen ook zeer hoge kwaliteit kunnen filmen en dat daar een toestel aardig warm van kan worden.

Daarbij heeft de GPU bij de Pro modellen 1 kern meer en kunnen ze die van de Air natuurlijk "knijpen" waardoor je toestel minder warm kan worden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ja je verwoordt het goed! Voor mij is dit de eerste iPhone sinds de X die me raakt.
De enige zorg die ik heb is of de telefoon niet te warm wordt. Ik ben van plan om hem standaard met een mous-cover te gebruiken en ik vraag mezelf af of het toestel goed zijn hitte kwijt kan. Ik ben absoluut geen zware gebruiker, het meest intensief gebruik ik hem als ik een half uurtje insta-reels zit te kijken in de trein.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
Toppe schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:06:
[...]
Wat mij een beetje geholpen heeft bij de angst om spijt te krijgen door de consessies die we moeten doen: Ach, het is niet voor altijd, volgend jaar gewoon weer een nieuwe ronde :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 11-09-2025 09:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:28
Ik herken de twijfel wel. Normaal ga ik altijd voor de Pro, maar dit jaar vind ik het echt niet de moeite om het nog maar niet over de kleuren en het uiterlijk te hebben.

De camera's is waarschijnlijk een stapje terug, al moet ik eerlijk bekennen dat ik de ultra-wide bijvoorbeeld de afgelopen jaren maar een paar keer heb gebruikt. De batterij ziet er op papier prima uit, maar dat moet zich in de praktijk natuurlijk nog bewijzen. Zoals anderen ook al zeggen: dit voelt echt weer een beetje als een iPhone X. Daarom durf ik het dit keer wel aan om voor de Air te gaan. En anders inderdaad volgend jaar gewoon weer een nieuwe! :P

• AntraXxX
  • Laatst online: 00:11
Dennisdn schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:52:
[...]

Wat mij een beetje geholpen heeft bij de angst om spijt te krijgen door de consessies die we moeten doen: Ach, het is niet voor altijd, volgend jaar gewoon weer een nieuwe ronde :)
Precies dit.

Er zijn (logisch) veel twijfelaars in dit topic, je hebt 2 keuzes —> ga de Air volgende week vrijdag of daarna live bekijken óf bestel ‘m en weet dat je sowieso twee weken ‘bedenktijd’ hebt.

De Air is een emotie aankoop en rationeel gezien weet 90% van de Air / Pro gebruikers dat de normale 17 eigenlijk de beste keuze is.

Ik ga iig voor de zwarte Air na elk jaar fervent voor een nieuwe Pro gekozen te hebben. En ik weet dat het recht lullen wat krom is, maar persoonlijk luister ik bijv. 1) max één halfuur audio via de iPhone speakers per week, 2) de ultra groothoek kiekjes verdwijnen in de regel altijd weer in de prullenbak en 3) het hevigste wat mijn iPhone te verduren krijgt is een spelletje (Clash of Clans..).
Als gesteld wordt dat de batterijduur plusminus gelijk staat aan die van de 16 Pro; nou helemaal prima. 🙂

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Als jullie nou allemaal lekker twijfelen tot na morgen 14:30, dan heb ik wat meer tijd om lekker te bestellen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja dat vind ik dus ook heel tof, ik vind de X de mooiste iphone tot nu toe.
De Air kan daar wel eens overheen gaan.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dutchy88 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:17:
Ik herken de twijfel wel. Normaal ga ik altijd voor de Pro, maar dit jaar vind ik het echt niet de moeite om het nog maar niet over de kleuren en het uiterlijk te hebben.

De camera's is waarschijnlijk een stapje terug, al moet ik eerlijk bekennen dat ik de ultra-wide bijvoorbeeld de afgelopen jaren maar een paar keer heb gebruikt. De batterij ziet er op papier prima uit, maar dat moet zich in de praktijk natuurlijk nog bewijzen. Zoals anderen ook al zeggen: dit voelt echt weer een beetje als een iPhone X. Daarom durf ik het dit keer wel aan om voor de Air te gaan. En anders inderdaad volgend jaar gewoon weer een nieuwe! :P
Die ultrawide is het probleem hier niet, de zoom lens wel… waarom halen ze die nou weer weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:04:
[...]
ik vind de X de mooiste iphone tot nu toe.
Volgende week krijg ik mijn X terug als m'n 16P naar m'n moeder gaat.
Ik wou hem eigenlijk bij de verzameling gooien, maar voor een collega-Tweaker mag ie voor 1229 weg :p

• SURFivor
  • Niet online
Ik lees dat de Air geen mmWave ondersteunt. In hoeverre kan dit een gemis zijn?
Ik heb een iPhone 12 waar ik wel mmWave op heb maar in de gevallen waarin ik op "drukke" plekken ben kan ik me herinneren dat ik altijd wel last had van netwerkcongestie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

SURFivor schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:48:
Ik heb een iPhone 12 waar ik wel mmWave op heb maar in de gevallen waarin ik op "drukke" plekken ben kan ik me herinneren dat ik altijd wel last had van netwerkcongestie.
Heb je een Amerikaanse iPhone 12? Want in Europa heeft geen enkele iPhone mmWave ondersteuning.

• SURFivor
  • Niet online
Mog schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:54:
Heb je een Amerikaanse iPhone 12? Want in Europa heeft geen enkele iPhone mmWave ondersteuning.
Nee Nederlandse.
Als ik de vergelijkingssite zie en ik klik de gewone iPhone 12 in, dan staat er dat deze mmWave heeft. Ik doe de aanname dat het Nederlandse model dit dan heeft.

Edit: de niet-Amerikaanse versie heeft inderdaad geen mmWave

[ Voor 7% gewijzigd door SURFivor op 11-09-2025 12:13 ]

• SURFivor
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGpjeXJnHZlYqPGZv0dupxNdgpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7NmSYKg1iZpOawf7XeD0E51.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

SURFivor schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:56:
[...]

Nee Nederlandse.
Als ik de vergelijkingssite zie en ik klik de gewone iPhone 12 in, dan staat er dat deze mmWave heeft. Ik doe de aanname dat het Nederlandse model dit dan heeft.
Alleen de Amerikaanse versies ondersteunen mmWave frequenties. Klik maar op de 15 achter de claim, dan ga je naar een overzicht met modellen. Of bekijk de Nederlandse iPhone 12 specificaties. Daar staan geen mmWave frequenties in, maar in de Amerikaanse specificaties wel.

Je kan het eenvoudig checken, want modellen met mmWave ondersteuning hebben een extra antenne in de body. Zie hier de 12. Als jij deze antenne hebt, heb je een Amerikaans model.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmFVXHfQQnLimoeXH1RRkz1dA7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Dc47gj0XI4oLFYgKwv2dlnJB.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Mog op 11-09-2025 12:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Champing
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 17:55
Dennisdn schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:52:
[...]

Dit heeft mij overtuigd. Ontbreken van een stereo speaker is jammer, maar ik luister ook alleen muziek vanaf de telefoon in de douch. Dan maar een losse kleine speaker neerzetten :D

Foto's maken doe ik toch niet ... ik ga voor de witte variant morgen 8)

• Mixpower
Champing schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:32:
[...]

Dit heeft mij overtuigd. Ontbreken van een stereo speaker is jammer, maar ik luister ook alleen muziek vanaf de telefoon in de douch. Dan maar een losse kleine speaker neerzetten :D

Foto's maken doe ik toch niet ... ik ga voor de witte variant morgen 8)
Zo is het ook, ik dacht eerst ook shit en toen bedacht ik mij dat ik het eigenlijk nooit gebruik. 8)7
Meestal upgrade ik om de 2 jaar maar ik denk dat ik volgend jaar dan weer upgrade, maar als de Air heel goed bevalt misschien ook niet. :)

It's All In The "Mix"

• SURFivor
  • Niet online
Mog schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:16:
[...]

Alleen de Amerikaanse versies ondersteunen mmWave frequenties. Klik maar op de 15 achter de claim, dan ga je naar een overzicht met modellen. Of bekijk de Nederlandse iPhone 12 specificaties. Daar staan geen mmWave frequenties in, maar in de Amerikaanse specificaties wel.

Je kan het eenvoudig checken, want modellen met mmWave ondersteuning hebben een extra antenne in de body. Zie hier de 12. Als jij deze antenne hebt, heb je een Amerikaans model.
[Afbeelding]
Check, thanks!
Op de vergelijkingssite word ik in het ootje genomen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:43
Ik vind de Air ook een ontzettend mooi toestel en hier ook hard getwijfeld, maar ik ga er denk ik spijt van hebben.

Niet dat ik veel de 3 camera’s gebruikte, maar het is fijn om ze te hebben wanneer je ze wil gebruiken. Ook beluister ik nogal veel youtube of andere filmpjes vanuit de bank of bed en met maar 1 speaker?
Maar vooral ik zou niet echt durven om de Air zonder case te gebruiken, en tjah, vanaf je er een case rond doet heb je er niets meer aan… Zelfs met een dunne case is het nog altijd niet hetzelfde en zie je die mooie glanzende rand er om heen niet meer. Dan heb je dus een “normale” telefoon met 1 camera, 1 speaker en minder batterij. Ik zou teveel denken dat ik voor dit geld gewoon de 17 kon kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Meer dan ooit is het verstandig om reviews af te wachten en de modellen in de Apple Store of andere retailers te bekijken/voelen. Ik gok dat je de iPhone Air echt moet voelen.

• Donstil
  • Niet online
Pufster schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:44:
Ik vind de Air ook een ontzettend mooi toestel en hier ook hard getwijfeld, maar ik ga er denk ik spijt van hebben.

Niet dat ik veel de 3 camera’s gebruikte, maar het is fijn om ze te hebben wanneer je ze wil gebruiken. Ook beluister ik nogal veel youtube of andere filmpjes vanuit de bank of bed en met maar 1 speaker?
Maar vooral ik zou niet echt durven om de Air zonder case te gebruiken, en tjah, vanaf je er een case rond doet heb je er niets meer aan… Zelfs met een dunne case is het nog altijd niet hetzelfde en zie je die mooie glanzende rand er om heen niet meer. Dan heb je dus een “normale” telefoon met 1 camera, 1 speaker en minder batterij. Ik zou teveel denken dat ik voor dit geld gewoon de 17 kon kopen.
Maar zou je die iphone 17 of 17 pro dan wel zonder case gebruiken?
Want mocht je de 17 of 17 pro met case gebruiken heb je natuurlijk nog steeds winst als je de Air ook met case gebruikt.

Want 17 Pro + Case is helemaal een bulky nachtmerrie natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SURFivor schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:48:
Even los van het wel of niet ondersteunen op een EU iPhone.
Ik had een 15 Pro uit de VS maar dat mmWave is echt te verwaarlozen, op papier heeft dat een geweldige doorvoersnelheid maar in de praktijk viel mij dat enorm tegen i.c.m. de zeer beperkte ondersteuning.

Ik krijg hier in eu via normaal 5G veel hogere snelheden dan ik daar kreeg met mmWave. Zou mij verbazen als dat echt aan gaat slaan uiteindelijk.

• Pufster
Ja zou ook case gebruiken en is idd dan dikker dan de air met case maar de air zal meer als een normale telefoon dan voelen. Nu gebruik ik het soms caseless voor een paar dagen, maar niet dat dit zo opeens van wauw is.
Mijn ipad pro m4 heb ik wel dat gevoel iedere keer ik hem opneem, daarom dat ik een air met case echt zie als het enige unieke punt die dat model heeft, weggooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Pufster schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:51:
Ja zou ook case gebruiken en is idd dan dikker dan de air met case maar de air zal meer als een normale telefoon dan voelen. Nu gebruik ik het soms caseless voor een paar dagen, maar niet dat dit zo opeens van wauw is.
Mijn ipad pro m4 heb ik wel dat gevoel iedere keer ik hem opneem, daarom dat ik een air met case echt zie als het enige unieke punt die dat model heeft, weggooien.
Ja dat bedoel ik, er blijft winst ook als je de Air met case gebruikt.
Maar als jij het jezelf zo verkocht hebt dan vind ik het verder ook prima hoor, dan moet je hem vooral niet kopen :P

Ik ga de Air weer lekker zonder case gebruiken, dat gaat al sinds de iPhone 5 goed dus ik zie geen reden om aan te nemen dat dit nu niet zo gaat zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
Ik koop voor elke iPhone een case, een goedkope want lang gebruiken doe ik het waarschijnlijk niet, dan een dure originele want mooier. Na een week of 2 belanden ze dan in een la want een iPhone met case kan gewoon niet............... een jaar later is mijn iPhone altijd nog als nieuw.

[ Voor 10% gewijzigd door Cardwizard op 11-09-2025 13:00 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mog schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:45:
Meer dan ooit is het verstandig om reviews af te wachten en de modellen in de Apple Store of andere retailers te bekijken/voelen. Ik gok dat je de iPhone Air echt moet voelen.
Wanneer komen ze eigenlijk in de winkel? Vrijdag?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

DennusB schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:00:
[...]

Volgende week vrijdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:00:
[...]

Morgen te reserveren bij bepaalde retailers. Vrijdag 19-9 is de release.
Oftewel reserveren is voor de reviews, wat elk jaar zo is overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 11-09-2025 13:01 ]

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik vind de witte en gouden Air toch wel erg sexy. Vorig jaar heb ik de 16 Pro Desert titanium gekocht. Na twee maanden was ik alweer klaar met de kleur en heb ik een zwarte 16 Pro Max gekocht. Daar heb ik tot op heden geen seconde spijt van gehad. De 17 Pro's vind ik spuuglelijk met dat camera-eiland. Ik probeer graag verschillende toestellen, en de Air is wel erg verleidelijk. Alleen ben ik bang dat ik na twee maanden aan de form factor ben gewend, maar de camerlenzen ga missen en mij ga storen aan de batterijduur. Mijn huidige Pro Max (met 100% batterijcapaciteit) laat 's avonds ongeveer 40% batterij zien. Misschien is het dan na twee maanden tijd om te switchen naar een -hopelijk- zwarte e-sim only 17 Pro Max? :+

[ Voor 1% gewijzigd door MeesterBas op 11-09-2025 21:54 . Reden: typo ]

3 in de rij, kassa erbij

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:09
Mog schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:45:
Ben ook erg benieuwd naar de batterij. Heb nu een 16 Pro, maar de Air trekt me op een of andere manier wel.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Laatst online: 00:11
Donstil schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:56:
[...]Ik ga de Air weer lekker zonder case gebruiken, dat gaat al sinds de iPhone 5 goed dus ik zie geen reden om aan te nemen dat dit nu niet zo gaat zijn.
Hier idem, en dan gebruik ik nog niet eens Apple care zoals jij dat wel hebt.

Als je geen case gebruikt ga je automatisch voorzichtig(er) met ‘m om; bijvoorbeeld automatisme om hem gewoon plat ‘neer’ te leggen i.p.v. sommigen die ik dat ding zowat zie schuiven op een tafel alsof ze aan het sjoelen zijn. :+

Vooral nu met de Air is het imo zó zonde om een case te gebruiken, de hele vorm factor doe je teniet..

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• Pufster
Als ik kijk wanneer de telefoon bij mij ooit is gevallen is dat iedere keer bij het gaan neerzitten, dat hij uit mijn zakken gleed. Bv in het instappen van auto dan valt hij tussen zetel en deur soms.
Echt uit mijn handen vallen nog niet tegengekomen, maar ook in het eerste geval kan het schade geven. Met een hoesje is het toch minder glijden vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Maar de air is zo licht, die valt niet naar beneden, die dwarrelt naar beneden 😉. Voor mij dus ook geen hoesje (nooit gehad trouwens en altijd goed gegaan *klop klop klop*).

Dat betekent, stam + t .

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:32
iemand nog een goede video om de kleuren te vergelijken?
half YouTube afgestruind maar bij elke video heb ik een andere indruk van de kleur voor de air

iRacing Profiel

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.