[iPhone Air] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11:05
Pufster schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:47:
Hier nog wat bevindingen na een air en 17 PM te hebben:

Speaker blijft enkel in landscape storend. Heb wat naar muziek geluisterd en facetime calls en ja je merkt wel verschil, maar voor mij verwaarloosbaar, uitgezonderd dus in landscape, maar kan ik mee leven.
Camera is gewoon meer FOMO want weet toch dat ik bijna altijd de hoofdcamera ga gebruiken.
Batterij valt beter mee dan ik verwacht had. Uiteraard is de 17 PM beter, die heeft ook bizar goede batterij, maar ik had slechter verwacht van de air. Wel merk ik een groot verschil in battery drain op 4/5g vergeleken met wifi. Groter verschil dan ik op de PM heb.
Scherm is ook wat kleiner en dat merk ik soms wel, hou van grote schermen. Was er een air plus geweest ideaal :)

Maar waar ik het minst had verwacht is dat ik eigenlijk vind dat er niet zoveel verschil is tussen 17 PM en air qua portability. Ja tuurlijk is hij dunner en lichter, maar ik heb de 17 PM nooit gezien als een enorm groot en lomp ding. Ik vind dat hij al een stuk beter in de hand ligt dan de 15 of 16 PM door de afgeronde hoeken.
Dus in dat opzicht is het voor mij niet wereldschokkend wanneer ik mijn PM vastneem en daarna de air. Ik lees soms op reddit dat mensen echt doen alsof de PM een kilo weegt en ze dan handpijn hebben. Ja sorry als je pijn hebt door een gsm vast te houden dan verwijs ik je door naar de dokter want dan scheelt er iets. Ik merk het meeste verschil wanneer ik over straat loop, maar als ik achter mijn bureau of in de zetel zit kan het mij eerlijk gezegd niet veel boeien.
Dus de unique selling point van de air is er wel, maar als het voor mij niet zo veel uitmaakt, dan denk je toch waarom kies ik dan niet voor de PM en heb ik wel 3 camera’s en betere batterij, maar heb dus nog wel een week of 3 of daar over na te denken :)
Zoals ik het lees heb jij je keuze gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
TNSN schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:40:
[...]

Zoals ik het lees heb jij je keuze gemaakt.
Dat zei ik gisteren al. Waarom je dan toch een Air gaat bestellen en proberen zal mij ontgaan

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11:05
Erik1805 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:45:
[...]

Dat zei ik gisteren al. Waarom je dan toch een Air gaat bestellen en proberen zal mij ontgaan
Idd, als je tevreden bent met de PM en dé unique selling point van de Air je eigenlijk niks doet is het een makkelijke keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Erik1805 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:45:
[...]

Je kan het ook maar weten tot je beide toestellen uitgebreid hebt kunnen testen in je dagelijkse routine.
De air zien in een filmpje of 3 minuten in een apple store zegt niet zo veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Pufster schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 14:30:
[...]

Je kan het ook maar weten tot je beide toestellen uitgebreid hebt kunnen testen in je dagelijkse routine.
De air zien in een filmpje of 3 minuten in een apple store zegt niet zo veel.
Eens maar als je op voorhand al punten noemt die bij de air minder zijn heeft het naar mijn idee weinig zin

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:48
De Air begint nu toch fors in prijs te dalen... nog even en hij is goedkoper dan de Iphone 17.
https://tweakers.net/pric...?keyword=apple+iphone+air

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:03
Of-Aaargh schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:45:
De Air begint nu toch fors in prijs te dalen... nog even en hij is goedkoper dan de Iphone 17.
Dit is voor mij wel een reden om dit keer geen Apple care + te nemen. Een nieuwe is wel betaalbaar zo. Scheelt toch weer 330 euro. 230 voor de ac+ en 100 eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dus officieel is iPhone Air 1.229,- en nu te krijgen voor bijna onder de 1.000,-. iPhone 17 is 969,- en nog geen euro gedaald en komt er dus bij in de buurt.

Ter vergelijking, ook 17 Pro en 17 Pro Max zijn nog geen euro gedaald in prijs. Bijzondere wending, je ziet bij Apple nooit zomaar prijsdalingen op zo'n korte termijn.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Ik snap niet zo goed waarom mensen meerdere iPhones kopen om te vergelijken. Je weet toch wel wat je kan verwachten van de iPhone 17 pro en Pro Max inmiddels. Het Is de afgelopen jaren minimaal veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Laatst online: 11:27
Of-Aaargh schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:45:
Bij onze Duitse buren is deze al onder de 1K te koop

https://www.idealo.de/pre...-space-schwarz-apple.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-10 23:06
Wanneer zouden ze gaan dalen bij providers of moet je dan wachten op BF of later? Zit bij VF en kan verlengen.

[ Voor 6% gewijzigd door Katseviool op 15-10-2025 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 20:47
Ik heb het gevoel dat de Air (bewust) nog moet rijpen. Dus dat we iig minimaal op de Air 2 of Air 3 moeten wachten zodat ie echt ook premium eigenschappen heeft (betere camera en iig stereo, en kleinere camerabump).

Een mindere camera zou ik minder erg vinden als er daadwerkelijk geen camera bump op zou zitten.

Ik ben benieuwd of er uberhaupt een Air 2 zal uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Roflmao schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:30:
Ik heb het gevoel dat de Air (bewust) nog moet rijpen. Dus dat we iig minimaal op de Air 2 of Air 3 moeten wachten zodat ie echt ook premium eigenschappen heeft (betere camera en iig stereo, en kleinere camerabump).

Een mindere camera zou ik minder erg vinden als er daadwerkelijk geen camera bump op zou zitten.

Ik ben benieuwd of er uberhaupt een Air 2 zal uitkomen.
Ik hoop het wel, ik vind het bij far de mooiste iPhone in jaren! Ik ben nog steeds erg tevreden ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 11:48
Katseviool schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:45:
Wanneer zouden ze gaan dalen bij providers of moet je dan wachten op BF of later? Zit bij VF en kan verlengen.
De meeste providers krijgen hun Iphones rechtstreeks via Apple. Ze kunnen een korting aanbieden bij abonnementen, maar Apple zal de prijzen NOOIT verlagen, maar dan eerder de Air uit de verkoop halen ("vanwege succes uitverkocht!"). Bij de Belsimpels en Mobiel.nl's die hun telefoons via elke weg mogelijk proberen te krijgen (inclusief grijze import), kan er wel eens een prijsdaling aankomen.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Of-Aaargh schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 07:24:
[...]

De meeste providers krijgen hun Iphones rechtstreeks via Apple. Ze kunnen een korting aanbieden bij abonnementen, maar Apple zal de prijzen NOOIT verlagen, maar dan eerder de Air uit de verkoop halen ("vanwege succes uitverkocht!"). Bij de Belsimpels en Mobiel.nl's die hun telefoons via elke weg mogelijk proberen te krijgen (inclusief grijze import), kan er wel eens een prijsdaling aankomen.
Volgens mij gaat Apple in China wel
Prijzen omlaag gooien.
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.