Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[iPhone Air] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste
Acties:

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09:03
Pufster schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:47:
Hier nog wat bevindingen na een air en 17 PM te hebben:

Speaker blijft enkel in landscape storend. Heb wat naar muziek geluisterd en facetime calls en ja je merkt wel verschil, maar voor mij verwaarloosbaar, uitgezonderd dus in landscape, maar kan ik mee leven.
Camera is gewoon meer FOMO want weet toch dat ik bijna altijd de hoofdcamera ga gebruiken.
Batterij valt beter mee dan ik verwacht had. Uiteraard is de 17 PM beter, die heeft ook bizar goede batterij, maar ik had slechter verwacht van de air. Wel merk ik een groot verschil in battery drain op 4/5g vergeleken met wifi. Groter verschil dan ik op de PM heb.
Scherm is ook wat kleiner en dat merk ik soms wel, hou van grote schermen. Was er een air plus geweest ideaal :)

Maar waar ik het minst had verwacht is dat ik eigenlijk vind dat er niet zoveel verschil is tussen 17 PM en air qua portability. Ja tuurlijk is hij dunner en lichter, maar ik heb de 17 PM nooit gezien als een enorm groot en lomp ding. Ik vind dat hij al een stuk beter in de hand ligt dan de 15 of 16 PM door de afgeronde hoeken.
Dus in dat opzicht is het voor mij niet wereldschokkend wanneer ik mijn PM vastneem en daarna de air. Ik lees soms op reddit dat mensen echt doen alsof de PM een kilo weegt en ze dan handpijn hebben. Ja sorry als je pijn hebt door een gsm vast te houden dan verwijs ik je door naar de dokter want dan scheelt er iets. Ik merk het meeste verschil wanneer ik over straat loop, maar als ik achter mijn bureau of in de zetel zit kan het mij eerlijk gezegd niet veel boeien.
Dus de unique selling point van de air is er wel, maar als het voor mij niet zo veel uitmaakt, dan denk je toch waarom kies ik dan niet voor de PM en heb ik wel 3 camera’s en betere batterij, maar heb dus nog wel een week of 3 of daar over na te denken :)
Zoals ik het lees heb jij je keuze gemaakt.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:14
TNSN schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:40:
[...]

Zoals ik het lees heb jij je keuze gemaakt.
Dat zei ik gisteren al. Waarom je dan toch een Air gaat bestellen en proberen zal mij ontgaan

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• TNSN
Erik1805 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:45:
[...]

Dat zei ik gisteren al. Waarom je dan toch een Air gaat bestellen en proberen zal mij ontgaan
Idd, als je tevreden bent met de PM en dé unique selling point van de Air je eigenlijk niks doet is het een makkelijke keuze :)

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:50
Erik1805 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:45:
[...]

Je kan het ook maar weten tot je beide toestellen uitgebreid hebt kunnen testen in je dagelijkse routine.
De air zien in een filmpje of 3 minuten in een apple store zegt niet zo veel.

• Erik1805
Pufster schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 14:30:
[...]

Je kan het ook maar weten tot je beide toestellen uitgebreid hebt kunnen testen in je dagelijkse routine.
De air zien in een filmpje of 3 minuten in een apple store zegt niet zo veel.
Eens maar als je op voorhand al punten noemt die bij de air minder zijn heeft het naar mijn idee weinig zin

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:08
De Air begint nu toch fors in prijs te dalen... nog even en hij is goedkoper dan de Iphone 17.
https://tweakers.net/pric...?keyword=apple+iphone+air

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:08
Of-Aaargh schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:45:
De Air begint nu toch fors in prijs te dalen... nog even en hij is goedkoper dan de Iphone 17.
Dit is voor mij wel een reden om dit keer geen Apple care + te nemen. Een nieuwe is wel betaalbaar zo. Scheelt toch weer 330 euro. 230 voor de ac+ en 100 eigen risico.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dus officieel is iPhone Air 1.229,- en nu te krijgen voor bijna onder de 1.000,-. iPhone 17 is 969,- en nog geen euro gedaald en komt er dus bij in de buurt.

Ter vergelijking, ook 17 Pro en 17 Pro Max zijn nog geen euro gedaald in prijs. Bijzondere wending, je ziet bij Apple nooit zomaar prijsdalingen op zo'n korte termijn.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Ashwani
Ik snap niet zo goed waarom mensen meerdere iPhones kopen om te vergelijken. Je weet toch wel wat je kan verwachten van de iPhone 17 pro en Pro Max inmiddels. Het Is de afgelopen jaren minimaal veranderd.

• Cardwizard
  • Laatst online: 14:08
Of-Aaargh schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:45:
Bij onze Duitse buren is deze al onder de 1K te koop

https://www.idealo.de/pre...-space-schwarz-apple.html

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:09
Wanneer zouden ze gaan dalen bij providers of moet je dan wachten op BF of later? Zit bij VF en kan verlengen.

[ Voor 6% gewijzigd door Katseviool op 15-10-2025 18:46 ]

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 12:46
Ik heb het gevoel dat de Air (bewust) nog moet rijpen. Dus dat we iig minimaal op de Air 2 of Air 3 moeten wachten zodat ie echt ook premium eigenschappen heeft (betere camera en iig stereo, en kleinere camerabump).

Een mindere camera zou ik minder erg vinden als er daadwerkelijk geen camera bump op zou zitten.

Ik ben benieuwd of er uberhaupt een Air 2 zal uitkomen.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Roflmao schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:30:
Ik heb het gevoel dat de Air (bewust) nog moet rijpen. Dus dat we iig minimaal op de Air 2 of Air 3 moeten wachten zodat ie echt ook premium eigenschappen heeft (betere camera en iig stereo, en kleinere camerabump).

Een mindere camera zou ik minder erg vinden als er daadwerkelijk geen camera bump op zou zitten.

Ik ben benieuwd of er uberhaupt een Air 2 zal uitkomen.
Ik hoop het wel, ik vind het bij far de mooiste iPhone in jaren! Ik ben nog steeds erg tevreden ermee.

• Of-Aaargh
Katseviool schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:45:
Wanneer zouden ze gaan dalen bij providers of moet je dan wachten op BF of later? Zit bij VF en kan verlengen.
De meeste providers krijgen hun Iphones rechtstreeks via Apple. Ze kunnen een korting aanbieden bij abonnementen, maar Apple zal de prijzen NOOIT verlagen, maar dan eerder de Air uit de verkoop halen ("vanwege succes uitverkocht!"). Bij de Belsimpels en Mobiel.nl's die hun telefoons via elke weg mogelijk proberen te krijgen (inclusief grijze import), kan er wel eens een prijsdaling aankomen.

• Ashwani
Of-Aaargh schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 07:24:
[...]

De meeste providers krijgen hun Iphones rechtstreeks via Apple. Ze kunnen een korting aanbieden bij abonnementen, maar Apple zal de prijzen NOOIT verlagen, maar dan eerder de Air uit de verkoop halen ("vanwege succes uitverkocht!"). Bij de Belsimpels en Mobiel.nl's die hun telefoons via elke weg mogelijk proberen te krijgen (inclusief grijze import), kan er wel eens een prijsdaling aankomen.
Volgens mij gaat Apple in China wel
Prijzen omlaag gooien.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-11 12:42

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Even een ander vraagje, weet iemand hoe het zit met waterdichtheid van de Air? Mijn 15 pro was praktisch volledig waterdicht, geen idee van deze.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Bigg Balls schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:39:
Even een ander vraagje, weet iemand hoe het zit met waterdichtheid van de Air? Mijn 15 pro was praktisch volledig waterdicht, geen idee van deze.
De Air heeft dezelfde IP68 rating als de 15Pro.

• Of-Aaargh
Precies hetzelfde als alle Iphones sinds jaren: IP 68.
https://www.apple.com/nl/iphone-air/specs/

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:37
Vermoed dat voor de 17 serie hetzelfde geldt als de 16 serie ervoor.

MODEL WATER- EN STOFBESTENDIGHEID
iPhone 16 (alle modellen) IP68: 6 meter diep tot 30 minuten
iPhone 15 (alle modellen) IP68: 6 meter diep tot 30 minuten
iPhone 14 (alle modellen) IP68: 6 meter diep tot 30 minuten
iPhone 13 (alle modellen) IP68: 6 meter diep tot 30 minuten
iPhone 12 (alle modellen) IP68: 6 meter diep tot 30 minuten
iPhone 11 Pro (Max) IP68: 4 meter diep tot 30 minuten
iPhone 11 IP68: 2 meter diep tot 30 minuten
iPhone SE 2022 IP67: 1 meter diep tot 30 minuten
iPhone SE 2020 IP67: 1 meter diep tot 30 minuten
iPhone XS (Max) IP68: 2 meter diep tot 30 minuten
iPhone XR IP67: 1 meter diep tot 30 minuten
iPhone X IP67: 1 meter diep tot 30 minuten
iPhone 8 (Plus) IP67: 1 meter diep tot 30 minuten
iPhone 7 (Plus) IP67: 1 meter diep tot 30 minuten
iPhone 6s (Plus) en ouder Niet officieel getest op waterbestendigheid en stofbestendigheid

Aanvulling van de Apple website waarop de air staat toegelicht.
Splash, Water, and Dust Resistant3
Rated IP68 (maximum depth of 6 meters up to 30 minutes) under IEC standard 60529
https://www.apple.com/iphone-air/specs/

[ Voor 9% gewijzigd door TheKerremenke op 16-10-2025 16:14 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-11 12:42

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Dank allen, wil straks in bad en mijn air mee :-)

• THE_BASE
  • Niet online
Bigg Balls schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:50:
Dit i.c.m. je username. :+

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Bigg Balls schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:50:
Jij gebruikt de Air tenminste naked :D

3 in de rij, kassa erbij

• Erik1805
De Air bevalt mij tot op heden echt fantastisch.

• Cardwizard
Apple's iPhone Air sold out across online stores in China within hours of pre-orders opening on Friday, the South China Morning Post reports.

• Dennisdn
  • Nu online
Cardwizard schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:23:
Apple's iPhone Air sold out across online stores in China within hours of pre-orders opening on Friday, the South China Morning Post reports.
Andere bronnen spreken zelfs over minuten.
https://appleinsider.com/...t-within-minutes-in-china

• THE_BASE
  • Niet online
En toch zal dat niet genoeg zijn om de verkoop op te krikken als ik Macrumors mag geloven.

Apple Said to Cut iPhone Air Production Amid Underwhelming Sales
https://www.macrumors.com...-be-cut-amid-lower-sales/

• Dennisdn
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:22:
En toch zal dat niet genoeg zijn om de verkoop op te krikken als ik Macrumors mag geloven.

Die informatie zal gebaseerd zijn op de kennis van vóór China open ging. Maar goed, dat China snel uitverkocht kan ook komen door een kleine voorraad natuurlijk. Maar dat ie niet zo goed loopt is wel duidelijk. Toch blijf ik hopen dat het allemaal niet uit maakt en de Air uiteindelijk de gewone iPhone zal vervangen :)

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:11
Oké wie durft?! Eindresultaat is het kijken waard, echt gaaf imo. 8)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• TheKerremenke
AntraXxX schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:21:
Oké wie durft?! Eindresultaat is het kijken waard, echt gaaf imo. 8)

[YouTube: Can We Make It Transparent?]
Interessant om te zien. De kennis, kunde, apparatuur, etc ontbreekt bij mij. Dus daar zal ik me niet aan wagen. Kunt natuurlijk ook zo’n “doorzichtige” spugen lookalike case kopen. :+

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/718fEJatKmL._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door TheKerremenke op 17-10-2025 21:15 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Cardwizard
TheKerremenke schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:14:
[...]

Interessant om te zien. De kennis, kunde, apparatuur, etc ontbreekt bij mij. Dus daar zal ik me niet aan wagen. Kunt natuurlijk ook zo’n “doorzichtige” spugen lookalike case kopen. :+

[Afbeelding]
"spugen" lelijk?

• TheKerremenke
Oeps typo :X Moest Spigen zijn.

Moet eerlijk bekennen dat zoiets er bij mij ook niet inkomt.

[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 17-10-2025 21:22 ]

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:22:

Ik verwacht niet dat Apple volgend jaar of het jaar daarna stopt met de productie van de Air. Zodra ze er een tweede camera en stereospeakers aan toevoegen, zal het model ongetwijfeld een stuk populairder worden.

Waar ze zich echter op hebben verkeken, is het kleine prijsverschil met de Pro in Europa. Als ze het model voor €999 of €1.099 hadden uitgebracht, was het waarschijnlijk veel beter verkocht.

Ik ben in ieder geval ontzettend blij met mijn Air - ik vind het echt een fantastisch apparaat, zowel qua design als gewicht. Hopelijk brengen ze in de toekomst een iets groter model uit, zodat er meer ruimte is voor die extra functies. Ook de batterijduur mag van mij nog wat beter.

• THE_BASE
  • Niet online
DeJurist schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:50:
[...]
Waar ze zich echter op hebben verkeken, is het kleine prijsverschil met de Pro in Europa. Als ze het model voor €999 of €1.099 hadden uitgebracht, was het waarschijnlijk veel beter verkocht.
Apple kennende laten ze zich ook niet kennen door na één generatie gelijk de handdoek in de ring te gooien. Maar je hebt gelijk dat het prijsverschil zeker deel uit zal maken van de lage verkoopcijfers ten opzichte van de andere iPhone in deze serie.

Daarnaast is natuurlijk elk werelddeel anders en zijn ze in China blijkbaar meer geïnteresseerd. Of er was minder voorraad omdat de initiële voorraad naar Europa/VS ging.

• Pufster
Ik denk dat er gewoon minder voorraad was in China. Als je kijkt welke modellen daar op de markt komen, meeste Chinese fabrikanten die goed zouden moeten weten wat de consument daar wil, zijn dat allemaal modellen met veel snufjes, gimmicks, grote schermen, enz. De Air heeft dat net niet dus ik kan me moeilijk voorstellen dit heel aantrekkelijk is voor de mensen daar.

• Of-Aaargh
DeJurist schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:50:
[...]

Ik verwacht niet dat Apple volgend jaar of het jaar daarna stopt met de productie van de Air. Zodra ze er een tweede camera en stereospeakers aan toevoegen, zal het model ongetwijfeld een stuk populairder worden.

Ik ben in ieder geval ontzettend blij met mijn Air - ik vind het echt een fantastisch apparaat, zowel qua design als gewicht. Hopelijk brengen ze in de toekomst een iets groter model uit, zodat er meer ruimte is voor die extra functies. Ook de batterijduur mag van mij nog wat beter.
De Air gaat enigzins dezelfde kant op als die van de Samsung Galaxy S25 Edge. Uitgebracht voor 1250 euro, kost die inmiddels rond de 700 euro. En gelukkig is de prijs van de Air ook een stuk gezakt (voor Apple-begrippen), te krijgen zo rond de 1000-1050 euro inmiddels.

• Dennisdn
  • Nu online
Zo zie je ook maar wat de kracht is van Youtubers en pers die voor de lancering op basis van specs al zo hard mogelijk riepen: de batterij en camera zijn k*t!! Waardoor de gemiddelde koper al is afgehaakt. Van die Youtubers en pers zijn er maar weinig die hem echt een tijd real life hebben gebruikt en op hun uitspraken zijn teruggekomen.

• TheKerremenke
Dennisdn schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:53:
Zo zie je ook maar wat de kracht is van Youtubers en pers die voor de lancering op basis van specs al zo hard mogelijk riepen: de batterij en camera zijn k*t!! Waardoor de gemiddelde koper al is afgehaakt. Van die Youtubers en pers zijn er maar weinig die hem echt een tijd real life hebben gebruikt en op hun uitspraken zijn teruggekomen.
Vergis je ook niet in hun verdienmodel (net als sommige andere media). “I’ve tried the Air for two/three weeks!” of “Air is it good or bad?”.

Vele YouTubers vergeten dat hun wereld slechts 0,0001% van de bevolking vertegenwoordigt. Tevens hebben ze er wel belang bij om 3 (of 5) camera’s in de Air te hebben want anders missen ze blijkbaar dat ene belangrijke shot. Waarbij ze allemaal een dikke camera rig setup hebben. Wilt niet weten wat er soms voor geld in zo’n YouTuber zijn privé studio staat.

Daarnaast werken ze allemaal buiten de deur zonder oplaad mogelijkheden want de batterijduur is veel te kort/weinig.

Ik heb er een paar gekeken maar ben de “reviews” inmiddels wel moe geworden.

[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 18-10-2025 13:23 ]

• MeesterBas
  • Niet online
Hoe doet Bèta 3 het op de Air?

3 in de rij, kassa erbij

• Erik1805
Dat de prijs zakt is voor mij totaal niet relevant. Ik ben er super blij mee en ga deze toch de komende jaren gebruiken.

• TheKerremenke
Goed 8) Of wil je iets specifieks weten?

• MeesterBas
  • Niet online
TheKerremenke schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:25:
[...]

Goed 8) Of wil je iets specifieks weten?
Top! Nee hoor ;)

3 in de rij, kassa erbij

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:11
Erik1805 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:26:
Dat de prijs zakt is voor mij totaal niet relevant. Ik ben er super blij mee en ga deze toch de komende jaren gebruiken.
Hier gaat ie volgend jaar vervangen worden, dus ik baalde wel dat ik de mijne niet meer kon terugsturen en die van @_Bailey_ voor <1000 kon overnemen. :+

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• MeesterBas
  • Niet online
AntraXxX schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 19:38:
[...]

Hier gaat ie volgend jaar vervangen worden, dus ik baalde wel dat ik de mijne niet meer kon terugsturen en die van @_Bailey_ voor <1000 kon overnemen. :+
Door een Air 2 of wat anders? Hier door een Air 2 met groothoeklens, hoop ik. Dat is het enige dat ik mis.

3 in de rij, kassa erbij

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MeesterBas schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 20:03:
[...]
Door een Air 2 of wat anders? Hier door een Air 2 met groothoeklens, hoop ik. Dat is het enige dat ik mis.
Apple Book.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11 23:30
Hier ook ontzettend tevreden met mijn Air. Met mijn gebruik hoef ik niet eens elke dag op te laden. Verder doet ie alles zoals de andere iPhones ook doen. ☺️👍

• Pufster
Pufster schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:47:
Hier nog wat bevindingen na een air en 17 PM te hebben:

Speaker blijft enkel in landscape storend. Heb wat naar muziek geluisterd en facetime calls en ja je merkt wel verschil, maar voor mij verwaarloosbaar, uitgezonderd dus in landscape, maar kan ik mee leven.
Camera is gewoon meer FOMO want weet toch dat ik bijna altijd de hoofdcamera ga gebruiken.
Batterij valt beter mee dan ik verwacht had. Uiteraard is de 17 PM beter, die heeft ook bizar goede batterij, maar ik had slechter verwacht van de air. Wel merk ik een groot verschil in battery drain op 4/5g vergeleken met wifi. Groter verschil dan ik op de PM heb.
Scherm is ook wat kleiner en dat merk ik soms wel, hou van grote schermen. Was er een air plus geweest ideaal :)

Maar waar ik het minst had verwacht is dat ik eigenlijk vind dat er niet zoveel verschil is tussen 17 PM en air qua portability. Ja tuurlijk is hij dunner en lichter, maar ik heb de 17 PM nooit gezien als een enorm groot en lomp ding. Ik vind dat hij al een stuk beter in de hand ligt dan de 15 of 16 PM door de afgeronde hoeken.
Dus in dat opzicht is het voor mij niet wereldschokkend wanneer ik mijn PM vastneem en daarna de air. Ik lees soms op reddit dat mensen echt doen alsof de PM een kilo weegt en ze dan handpijn hebben. Ja sorry als je pijn hebt door een gsm vast te houden dan verwijs ik je door naar de dokter want dan scheelt er iets. Ik merk het meeste verschil wanneer ik over straat loop, maar als ik achter mijn bureau of in de zetel zit kan het mij eerlijk gezegd niet veel boeien.
Dus de unique selling point van de air is er wel, maar als het voor mij niet zo veel uitmaakt, dan denk je toch waarom kies ik dan niet voor de PM en heb ik wel 3 camera’s en betere batterij, maar heb dus nog wel een week of 3 of daar over na te denken :)
Nu na een week in gebruik denk ik er over na om gewoon beide te houden, want de keuze is echt heel moeilijk 🫣 Maar dat is gewoon onzinnig. Het zijn 2 iphones. In het verleden deed ik dat wel met een android maar had je tenminste een ander OS.

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:19
Erik1805 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 22:03:
De Air bevalt mij tot op heden echt fantastisch.
elaho schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 21:27:
Hier ook ontzettend tevreden met mijn Air.
Prettigste iPhone die ik tot nu toe heb gehad. Heerlijk apparaat.

[ Voor 50% gewijzigd door dafmay op 20-10-2025 12:09 ]

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:06
Wat zijn de meningen over de enkele speaker? Zijn er al situaties geweest waar het volume niet hard genoeg was?

Have you tried turning it off and on again?

• TNSN
dafmay schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 12:04:
[...]

[...]

Prettigste iPhone die ik tot nu toe heb gehad. Heerlijk apparaat.
Hier ook zeer tevreden, mijn 15 Pro staat inmiddels te koop dus de Air is een blijvertje komend jaar.

• Cardwizard
Gr4mpyC3t schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:38:
Wat zijn de meningen over de enkele speaker? Zijn er al situaties geweest waar het volume niet hard genoeg was?
Geluid uit een telefoon...... brrrr >:)

• Erik1805
Nee niet gemerkt en stoor mij er ook niet aan. Had hiervoor een 16Pro.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:06
Cardwizard schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 14:12:
[...]

Geluid uit een telefoon...... brrrr >:)
Haha, eens. Maar zo nu en dan maak je er toch eens gebruik van. Als het maar acceptabel is. :9

Have you tried turning it off and on again?

• Cardwizard
Gr4mpyC3t schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 14:48:
[...]

Haha, eens. Maar zo nu en dan maak je er toch eens gebruik van. Als het maar acceptabel is. :9
Voldoende acceptabel, zo goed als een Pro? nee........

Persoonlijk is het geluid verbeterpunt nr 1 voor een volgende versie van de Air. accu en camera zijn meer dan voldoende

[ Voor 18% gewijzigd door Cardwizard op 20-10-2025 15:12 ]

• Dennisdn
  • Nu online
Dit was hetgeen ik het meest tegenop keek omdat ik de telefoon vaak bijvoorbeeld tijdens het gamen naast mij heb liggen om radio te luisteren. Maar in de praktijk maakt het weinig uit. Ok, de eerste keer viel het wel op maar het is ook weer niet slecht waardoor ik er snel aan gewend was. Nu hoor ik het niet eens meer dat ie minder goed is. In ieder geval goed genoeg om niet eens de moeite te nemen de iPad Pro erbij te pakken voor beter geluid, terwijl die op een armlengte afstand ligt.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 20-10-2025 15:35 ]

• Katseviool
Hier ook een tevreden gebruiker sinds dit weekend :) Bellen is echt heerlijk, voelt super licht en heel premium aan. Geluid ook top.

Ik was tevens wel benieuwd wat de batterij zou doen op een echte werkdag. Ik zit nu op 72% en heb m sinds vanmorgen 07:00 van de lader af. Wel dag thuis gewerkt (niet aan de lader) maar morgen weer veel onderweg. Kijken wat dat gaat doen maar die batterij anxiety herken ik zo totaal niet.

En laat iedereen maar kritisch zijn, ook wel leuk om een uniek toestel te hebben.

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:47
Wat een enorme prijserosie van de Air, staat nu al op €989,- … :+

• MeesterBas
  • Niet online
MilesD. schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:26:
Ik kan de Air nog steeds retourneren naar de winkel… })

3 in de rij, kassa erbij

• TNSN
Zeker icm abbonement?

• Erik1805
Prijs is alweer omhoog als je er op klikt. Staat 1009 voor de zwarte

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:07
Zojuist een zwarte besteld voor 979eu

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:36
terror-oehoe schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 23:59:
Zojuist een zwarte besteld voor 979eu
Waar besteld voor €979?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-11 22:15
Deze is nu hier te koop voor dat bedrag. Zie wel dat de verkoop niet door Bol zelf is, maar een andere verkoper.

• terror-oehoe
Inmiddels een verzendbevestiging binnen, dus ben benieuwd of er ook wat binnenkomt

• Of-Aaargh
Nu de Iphone Air onder de 1000 euro is gezakt, en dus vrijwel dezelfde prijs heeft als de gewone 17, ook maar de stap gewaagd. Komende van een 15 Pro die ik voor een mooie prijs heb weten te verkopen. Heel tevreden mee tot nu toe. Mijn grootste angst, de batterij, valt tot nu toe erg mee. De Air gaat langer mee dan mijn Iphone 15 Pro (met batterijcapaciteit 95%).

• MeesterBas
  • Niet online
Welkom bij de AA(Anonieme Air-bezitters)-meeting! Fijn dat jullie er ook zijn en jullie ervaringen willen delen.

:D

3 in de rij, kassa erbij

• Dennisdn
  • Nu online
MeesterBas schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 16:20:
Welkom bij de AA(Anonieme Air-bezitters)-meeting! Fijn dat jullie er ook zijn en jullie ervaringen willen delen.

:D
Ik ben gestopt met positief zijn en promoten. Dalijk wil iedereen er eentje en ik hou het liever bij de incrowd >:)

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
Zijn er al mensen met indrukken qua foto`s maken?

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

• MeesterBas
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 16:25:
[...]

Ik ben gestopt met positief zijn en promoten. Dalijk wil iedereen er eentje en ik hou het liever bij de incrowd >:)
Ik ook hoor. Hou wel van een beetje exclusief 8) Ze mogen ook alleen de ervaringen hier in de ‘meeting’ delen…

3 in de rij, kassa erbij

• Erik1805
sten123 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 16:26:
Zijn er al mensen met indrukken qua foto`s maken?
Zeer tevreden. Ben geen professionele fotograaf maar ben blij verrast door de kwaliteit van de foto’s

• TheKerremenke
Dennisdn schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 16:25:
[...]

Nog nooit een telefoon gepromoot. Iedereen moet kopen wat hij/zij wil. Daar ga ik geen moeite voor doen/me druk over maken. >:) :O

• retlaw
  • Laatst online: 14:03

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Of-Aaargh schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:31:
Nu de Iphone Air onder de 1000 euro is gezakt, en dus vrijwel dezelfde prijs heeft als de gewone 17, ook maar de stap gewaagd. Komende van een 15 Pro die ik voor een mooie prijs heb weten te verkopen. Heel tevreden mee tot nu toe. Mijn grootste angst, de batterij, valt tot nu toe erg mee. De Air gaat langer mee dan mijn Iphone 15 Pro (met batterijcapaciteit 95%).
Waar heb je het toestel gekocht?

Battle.net || Strava

• Dennisdn
  • Nu online
TheKerremenke schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:33:
[...]

Nog nooit een telefoon gepromoot. Iedereen moet kopen wat hij/zij wil. Daar ga ik geen moeite voor doen/me druk over maken. >:) :O
Positief zijn in dit forum valt voor mij onder promoten.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Binnenkort is de Air een ware collector’s item :twk
Over 3 jaar kost een Air ineens €2000

https://www.macrumors.com...ne-air-supply-chain-cuts/

Suppliers are expected to reduce capacity by more than 80 percent between now and the first quarter of 2026, and some components with longer lead times will be discontinued by the end of 2025.

[ Voor 50% gewijzigd door _Bailey_ op 22-10-2025 20:05 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb blijkbaar aanleg voor het kiezen van de minst populaire iPhone.

Zie hier mijn iPhone Air naast een iPhone 13 mini.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdeMukcKEe1_-s-Q8Ck535idNus=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/or7MP5YxJY2mQclTbCdqWYX2.jpg?f=user_large

Air vervangt een 15 Pro, mini is een develop-/bètatest-/reservetoestel.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Of-Aaargh
retlaw schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:41:
[...]

Waar heb je het toestel gekocht?
Bij Bol.com

• MeesterBas
  • Niet online
_Bailey_ schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:03:
Binnenkort is de Air een ware collector’s item :twk
Over 3 jaar kost een Air ineens €2000

https://www.macrumors.com...ne-air-supply-chain-cuts/

Suppliers are expected to reduce capacity by more than 80 percent between now and the first quarter of 2026, and some components with longer lead times will be discontinued by the end of 2025.
Als ze de accu nog maar even blijven leveren voor vervanging over een tijdje…

3 in de rij, kassa erbij

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
MeesterBas schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 22:38:
[...]
Als ze de accu nog maar even blijven leveren voor vervanging over een tijdje…
Daar heeft Apple al aan gedacht met de extra verkoop van een externe accu :+

I don't have dreams, I have goals!!

• TheKerremenke
Redondo1982 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 00:46:
[...]

Daar heeft Apple al aan gedacht met de extra verkoop van een externe accu :+
Er ligt hier inderdaad nog een ongebruikte externe iPhone air accu. #magsafe battery. Tot op heden nog geen enkele keer hoeven te gebruiken. Hoezo slechte batterij duur. B) >:)

• JB
  • Registratie: Mei 2002

JB

Cédric roelt!

Bizar dat de Air zo slecht verkoopt zeg. Had ik nooit gedacht. Wat me wel opvalt in mijn directe omgeving; niemand heeft een Air gekocht. Ik heb de Air nog niet eens IRL gezien :o

Mijn boefje is liev!

• Redondo1982
JB schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:18:
Bizar dat de Air zo slecht verkoopt zeg. Had ik nooit gedacht. Wat me wel opvalt in mijn directe omgeving; niemand heeft een Air gekocht. Ik heb de Air nog niet eens IRL gezien :o
Ik had dit wel verwacht, want het is enorme stap terug vanaf de Pro. De foon waar de meesten tevreden over zijn. Alleen het is wat nieuws en dan ben je soms te blind om een juiste keus te maken. De hype gaat nu beetje overwaaien. Het is een knap staaltje kunst, maar daar ben je na twee dagen ook op uitgekeken.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Apple doet dan ook helemaal niets aan het promoten van de Air (vooral in de VS in z'n geheel niet)
Alles is gericht op de Pro en Pro Max.
Verder denk ik dat als je de Air op €999 had gezet en de base model 17 op €899 veel betere verkoopcijfers had gezien van de Air.

Zonde, want de Air is wat mij betreft de allermooiste iPhone uitgebracht in vele jaren.

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 23-10-2025 09:29 ]

• Redondo1982
TheKerremenke schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 06:31:
[...]

Er ligt hier inderdaad nog een ongebruikte externe iPhone air accu. #magsafe battery. Tot op heden nog geen enkele keer hoeven te gebruiken. Hoezo slechte batterij duur. B) >:)
Gelukkig maar, dan is je gebruik toereikend. Je moet er toch niet aan denken dat je zo’n accu hele tijd moet gebruiken. Ik vind het sowieso onzinnig, je hebt per dag zoveel extra laadmogelijkheden: auto, thuis, kantoor, horeca etc.

• MeesterBas
  • Niet online
Redondo1982 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:26:
[...]

Ik had dit wel verwacht, want het is enorme stap terug vanaf de Pro. De foon waar de meesten tevreden over zijn. Alleen het is wat nieuws en dan ben je soms te blind om een juiste keus te maken. De hype gaat nu beetje overwaaien. Het is een knap staaltje kunst, maar daar ben je na twee dagen ook op uitgekeken.
Totdat je weer over moet stappen op een stoeptegel…

Ik heb ook nog niet een ander met een Air gezien. Wel genoeg lelijke oranje Pro’s.

Zit er serieus over te denken om de Magsafe batterij te kopen om maar een extra accu te hebben, mocht die van de Air aan vervanging toe zijn. Wat is hierin wijsheid? Of verwachten jullie dat de accu van de Air nog wel even leverbaar is? Ook als de Air mogelijk uit productie gaat.

3 in de rij, kassa erbij

• JB

JB

Cédric roelt!

Redondo1982 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:28:
[...]

Gelukkig maar, dan is je gebruik toereikend. Je moet er toch niet aan denken dat je zo’n accu hele tijd moet gebruiken. Ik vind het sowieso onzinnig, je hebt per dag zoveel extra laadmogelijkheden: auto, thuis, kantoor, horeca etc.
Het zijn meestal ook de uitschieters, zoals een weekendje weg en veel camera gebruik etc. Dan is zo'n powerbank wel fijn, maar dan heb ik 'm ook bij voor de Pro. Zelfs de Mini ging echt wel een dag mee, alleen moest je wellicht later in de avond stekkeren om weer onder de 20% uit te geraken :)

Mijn boefje is liev!

• JB

JB

Cédric roelt!

MeesterBas schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:30:
[...]

Ik heb ook nog niet een ander met een Air gezien. Wel genoeg lelijke oranje Pro’s.
Stoeptegel? Jij hebt een keramische tegel die groter is qua oppervlak... Kansloos in mijn broeken, steekt gewoon uit. De 6,3 inch vaak al. Kan ik straks weer naar de KPN store en hopen dat ik daar 2x genaaid kan worden;
:+

Mijn boefje is liev!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik denk dat er gewoon geen behoefte is aan een vierde (jaarlijkse) model. De mini verkocht niet. De plus verkocht niet. En nu verkoopt de Air niet. Drie toestellen per jaar is genoeg: goed, beter, best.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Katseviool
Batterij is echt top en met >60% einde dag momenteel zal het wel loslopen op lange termijn.

Verder blijf ik me serieus elke keer verbazen als ik telefoon pak hoe lekker hij in de hand ligt en hoe mooi stukje design het is. Dat had ik bij andere iPhones nooit, daar was ik met name blij met snelheid en wat beter scherm maar daar wende al in een paar dagen. Was altijd hoesje erom en weer door. Heb bij de Air voor het eerst geen hoesje, is hij veel te mooi voor en dat degradeert voor mij de beleving te veel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Katseviool op 23-10-2025 10:00 ]

• Dennisdn
  • Nu online
Redondo1982 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:26:
[...]
Ik had dit wel verwacht, want het is enorme stap terug vanaf de Pro.
"Enorm" valt heel erg mee, het scheelt alleen een beetje camera en speaker.
Maar die gedachte leeft nu eenmaal.

• THE_BASE
  • Niet online
[...]
Ik vind dit zo’n dooddoener telkens als je ‘stoeptegel’ zegt. En bovendien tamelijk overdreven.

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:19
THE_BASE schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:15:
[...]

Ik vind dit zo’n dooddoener telkens als je ‘stoeptegel’ zegt. En bovendien tamelijk overdreven.
Ik begrijp je. Maar...had laatst m'n 15 Pro weer eens in de handen en tov m'n Air is dat een dik, log apparaat. Viel echt meteen op. In de hand veel minder prettig, ook vanwege de rechte hoeken én is veel gladder dan de Air.

Ik ben nog steeds zeer blij met m'n keuze voor de Air.

• Dennisdn
  • Nu online
THE_BASE schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:15:
[...]
Helemaal eens. Baksteen is meer op z'n plaats :)

• JB

JB

Cédric roelt!

dafmay schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:28:
[...]

Ik begrijp je. Maar...had laatst m'n 15 Pro weer eens in de handen en tov m'n Air is dat een dik, log apparaat. Viel echt meteen op. In de hand veel minder prettig, ook vanwege de rechte hoeken én is veel gladder dan de Air.

Ik ben nog steeds zeer blij met m'n keuze voor de Air.
Platter is zeker fijner, maar dat maakt de Air niet compacter qua oppervlakte :)

Mijn boefje is liev!

• Redondo1982
[...]

Zit er serieus over te denken om de Magsafe batterij te kopen om maar een extra accu te hebben, mocht die van de Air aan vervanging toe zijn. Wat is hierin wijsheid? Of verwachten jullie dat de accu van de Air nog wel even leverbaar is? Ook als de Air mogelijk uit productie gaat.
Ik geloof best dat je aan het dunne ontwerp kan wennen, maar een stoeptegel is wel een groot contrast. Bovendien is de Air niet kleiner ofzo. Ik denk een Mini met zo'n dun ontwerp pas echt voelbaar zal zijn in je zak. Ik heb sowieso geen beklag over de normale Pro. De Pro Max daarentegen zou echt niet kunnen met mijn kledingstijl.

Je maakt je overigens zorgen om de verkeerde dingen haha. Denk je echt dat Apple de accu's straks niet meer levert? Dat zijn ze verplicht. Bovendien gaat de accu wel paar jaar mee.

• MeesterBas
  • Niet online
Jongens, beeldspraak. Kom op :o Ik kom van een 16 PM en vind de Air qua lengte, breedte en dikte ideaal. Ja, ik mis de groothoek. Maar dat is het. Voor de rest iedere keer blij als ik de Air gebruik. En zonder hoesje. Anders vind ik het zonde van de beleving. Als ik de normale 15 (met siliconenhoesje) van mijn vriendin in de handen heb, vind ik dat ding echt log. Dus ik moet er niet aan denken om ooit weer terug te gaan naar een normale Pro of PM.

Goed te horen van de batterij. Ik ben zo’n type dat al zenuwachtig wordt als de batterijconditie 95% is. Meestal is het dan tijd voor een nieuwe telefoon. En hoop dat dat volgend jaar een Air 2 met groothoeklens is.

3 in de rij, kassa erbij

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:19
Mooie review en vergelijking van Stalman:

YouTube: iPhone Air: A Photographer's Review

Zucht...

• terror-oehoe
Hoe betrouwbaar is Ming-Chi Kuo tegenwoordig nog en is de leverantieketen een goede graadmeter of een product succesvol is of niet.

• Redondo1982
MeesterBas schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:13:
Jongens, beeldspraak. Kom op :o Ik kom van een 16 PM en vind de Air qua lengte, breedte en dikte ideaal. Ja, ik mis de groothoek. Maar dat is het. Voor de rest iedere keer blij als ik de Air gebruik. En zonder hoesje. Anders vind ik het zonde van de beleving. Als ik de normale 15 (met siliconenhoesje) van mijn vriendin in de handen heb, vind ik dat ding echt log. Dus ik moet er niet aan denken om ooit weer terug te gaan naar een normale Pro of PM.

Goed te horen van de batterij. Ik ben zo’n type dat al zenuwachtig wordt als de batterijconditie 95% is. Meestal is het dan tijd voor een nieuwe telefoon. En hoop dat dat volgend jaar een Air 2 met groothoeklens is.
Ja, beeldspraak. Doe ik ook altijd, om te zeggen hoe groot die is :+

Air met hoesje zou inderdaad wel erg zonde zijn ja, dus geheel eens. Alleen dat zal niet iedereen doen en kunnen denk ik. Maar een hoes om een Air vind ik er echt stom uitzien.

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11 17:18
Maken jullie dan gebruik van een screenprotector? Ik heb sinds dinsdag de zwarte Air. Voelt erg fijn in de hand, maar soms wel wat 'glad', waardoor ik toch een beetje angstig wordt. Alleen wat @MeesterBas zegt: een hoesje zou de beleving veranderen en dat wil ik dan ook weer niet.

• TNSN
albert04 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:38:
Maken jullie dan gebruik van een screenprotector? Ik heb sinds dinsdag de zwarte Air. Voelt erg fijn in de hand, maar soms wel wat 'glad', waardoor ik toch een beetje angstig wordt. Alleen wat @MeesterBas zegt: een hoesje zou de beleving veranderen en dat wil ik dan ook weer niet.
Idem hier, geen hoes en wel screenprotector.

• Erik1805
albert04 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:38:
Ik gebruik een screenprotector en een originele Apple transparante hoes. Wordt ie niet heel veel dikker van

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.