De prijs van de air zakt wel erg hard zo te zien, nu al met ruime korting te krijgen. Dat zegt vast iets over de populariteit.
Haha inderdaad. Die Air heeft over een paar maanden een restwaarde van een postzegelJB schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:44:
[...]
Gewoon beiden houden? Die Air heeft al zoveel afgeschreven, dat ie bijna gratis is nu
Heb begrepen dat je in december bij Albert Heijn bij inlevering van 4 volle zegelboekjes de Air kan kopen met €1 bijbetalingWouterL schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:09:
De prijs van de air zakt wel erg hard zo te zien, nu al met ruime korting te krijgen. Dat zegt vast iets over de populariteit.
Dit wordt de eerste iPhone met de slechtste restwaarde 🙈🤣
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Ik heb het idee dat meer mensen dit hier hopen dan dat dit daadwerkelijk het geval is straks.
ik denk dat de iPhone 5C die eervolle titel gaat krijgen, gevolgd door de iPhone AirErik1805 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:29:
Dit wordt de eerste iPhone met de slechtste restwaarde 🙈🤣
Ik heb m'n iPhone Air nu vier dagen, ben er helemaal blij mee. Vandaag toch maar een Clear Case erbij gehaald, want met de bumper zag ik al doffe plekjes op de witte (sky blue) achterkant. Mijn iPhone zit in de auto en thuis aan een MagSafe-houder en dat werkt goed met een bumper maar blijkbaar schuurt het toch een beetje.
De Clear Case is fijn, de achterkant is van een ander zachter materiaal en eindelijk hebben de knoppen een echte klik in plaats van het zompige dat ik gewend was van een Apple Clear Case. En gelukkig is er geen lelijk wit vlak zoals dit jaar bij de Clear Case voor de iPhone Pro.
Over de batterij kan ik nog niets zinnigs zeggen maar het is ook niet iets waar ik me druk om maak. De grootte, met name de breedte is wel een ding: ik kan met mijn kleine handen onmogelijk groepsselfies maken. Dat lukte met m'n vorige 15 Pro nog nét, nu echt niet meer.
De Clear Case is fijn, de achterkant is van een ander zachter materiaal en eindelijk hebben de knoppen een echte klik in plaats van het zompige dat ik gewend was van een Apple Clear Case. En gelukkig is er geen lelijk wit vlak zoals dit jaar bij de Clear Case voor de iPhone Pro.
Over de batterij kan ik nog niets zinnigs zeggen maar het is ook niet iets waar ik me druk om maak. De grootte, met name de breedte is wel een ding: ik kan met mijn kleine handen onmogelijk groepsselfies maken. Dat lukte met m'n vorige 15 Pro nog nét, nu echt niet meer.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
@Canaria Ik kan de PopSockets Magsafe Grip aanbevelen. Zo kun je veel makkelijker groepsselfies maken.
Vraag en Aanbod is hier op Tweakers leeg. Blijkbaar houden mensen de telefoon welDutchy88 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:30:
Ik heb het idee dat meer mensen dit hier hopen dan dat dit daadwerkelijk het geval is straks.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Sturen hem allemaal terug, wat nu nog kan.. Iemand in dit topic had hem zelfs 2x terug gestuurd en ging dan misschien toch weer een andere kleur bestellen🙈Erik1805 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:52:
[...]
Vraag en Aanbod is hier op Tweakers leeg. Blijkbaar houden mensen de telefoon wel
Kan iedereen hier de “normale” iPhone 17 aanraden! Heeft 2 camera’s en een fantastische grote batterij! Tevens is hij van aluminium, het zelfde materiaal zoals de dure Pro!
Is de Pro duur?iMode schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:37:
[...]
Sturen hem allemaal terug, wat nu nog kan.. Iemand in dit topic had hem zelfs 2x terug gestuurd en ging dan misschien toch weer een andere kleur bestellen🙈
Kan iedereen hier de “normale” iPhone 17 aanraden! Heeft 2 camera’s en een fantastische grote batterij! Tevens is hij van aluminium, het zelfde materiaal zoals de dure Pro!
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Maar is geen mooi designiMode schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:37:
[...]
Sturen hem allemaal terug, wat nu nog kan.. Iemand in dit topic had hem zelfs 2x terug gestuurd en ging dan misschien toch weer een andere kleur bestellen🙈
Volgens mij is de batterij tussen de normale 17 en de Air nagenoeg gelijkwaardig.iMode schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:37:
[...]
Even korte update na 2 weken. Nog steeds blij met de Air. Mn oude iPhone 15Pro inmiddels verkocht. Haal met gemak de hele dag van 08:00 tot 21:30. Camera is prima voor mij als amateur. Maak ook echt wel goede scherpe foto's, ook bij nacht. Macro mis ik af en toe, maar heel iets verder eraf houden en dan ook haarscherp. Maar voornaamste reden is toch wel telkens als ik hem oppak het WOW gevoel. Zeker als ik daarna weer even mijn oude 15Pro pak. Al met al nog steeds een blijvertje :-)
ツ
Waar precies? De prijzen voor abonnementen zijn nog exact hetzelfde.WouterL schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:09:
Op de vrije markt, zoals bol. Maar ook belsimp, Amazon etcDeJurist schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:20:
[...]
Waar precies? De prijzen voor abonnementen zijn nog exact hetzelfde.
Ook Marktplaats staat vol met iPhone Air's, nieuw en gebruikt. Is toch wel een teken aan de wand.WouterL schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:55:
[...]
Op de vrije markt, zoals bol. Maar ook belsimp, Amazon etc
Zeker.Pierre_nr1 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:05:
[...]
Ook Marktplaats staat vol met iPhone Air's, nieuw en gebruikt. Is toch wel een teken aan de wand.
Maar ook de gewoonlijke mensen die een duur 2 jarig abo afsluiten met weinig extra bijbetaling en dan vervolgens op MP zetten om in 1x flink bedrag binnen te harken (met de wetenschap dat ze 2 jaar lang nog steeds enorm hoge kosten hebben)
Zelfde begin dit jaar met de Samsung Galaxy S25 Ultra.
MP was op een gegeven moment overspoeld met dit model.
Vol is wat overdreven, dat zou ik ook van de 17 Pro kunnen zeggen die er erg goed te vinden is. Is altijd al zo geweest en zegt weinig of het nu wel of geen succes is. De meeste zullen hun toestel toch binnen 14 dagen omruilen als het niks is.Pierre_nr1 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:05:
[...]
Ook Marktplaats staat vol met iPhone Air's, nieuw en gebruikt. Is toch wel een teken aan de wand.
Volgens mij is het ongekend dat een nieuwe iPhone al voor 150 euro korting te vinden is
Erg hard zakken valt wel mee hoor.. Bij belsimpel 80 euro goedkoper dan adviesprijs en daar zijn de iPhone’s na enige tijd altijd onder de adviesprijs te koop.WouterL schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:09:
In Duitsland al voor onder de 1k te koop… gaat dus wel snel zeker in zo’n korte tijd
Overigens is het nog extremer geweest bij Samsungs edge, die al vrij vlot te koop was voor 599:p
Ach je koopt een telefoon omdat je die mooi vind, niet als investering
Zonet mijn Air ouderwets op de metalen vloer van de cockpit laten vallen. Gebruik ‘m zonder hoesje o.i.d. en niet een schrammetje! Ideaal, dat titanium.
Heeft iemand met de Air al ervaringen met de tweede bèta van 26.1? Ben met name benieuwd naar de batterij.
Heeft iemand met de Air al ervaringen met de tweede bèta van 26.1? Ben met name benieuwd naar de batterij.
3 in de rij, kassa erbij
Ja, sinds eergisteren 26.1 beta 2. Draait prima, ben overgestapt van Developers beta naar Public beta. Accu duur is hier goed.MeesterBas schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:44:
Zonet mijn Air ouderwets op de metalen vloer van de cockpit laten vallen. Gebruik ‘m zonder hoesje o.i.d. en niet een schrammetje! Ideaal, dat titanium.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
En/of bij je collectie toe te voegen. Ik heb zelf net een iPhone 17 Pro Max aangeschaft en zit er over na te denken om deze ook aan te schaffen. Qua uiterlijk is het een mooie telefoon.Erik1805 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:28:
Ach je koopt een telefoon omdat je die mooi vind, niet als investering
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Ik ben het nog niet tegengekomen, maar is er een manier om de sterkte en het patroon van de trilling bij inkomende oproepen aan te passen, net zoals bij de beltoon?
Of is dat altijd gekoppeld aan de gekozen beltoon? Op dit moment is de trilling namelijk nauwelijks merkbaar wanneer iemand mij belt en mijn telefoon op stil staat.
Of is dat altijd gekoppeld aan de gekozen beltoon? Op dit moment is de trilling namelijk nauwelijks merkbaar wanneer iemand mij belt en mijn telefoon op stil staat.
Aluminium is juist een nadeel t.o.v. titanium (wat de Apple iPhone 15 Pro en 16 Pro nog wel waren).iMode schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:37:
[...]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Bewaar je al je oude toestellen dan? Hier gaan de oude naar de kids en hun oude verkoop ik dan weer op marktplaats. Behalve mijn oude XR, die ziet er echt uit als nieuw en vindt ik gewoon zonde om weg te doen. Tevens zit er een soort van herinnering aan.pinokkia schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:55:
[...]
En/of bij je collectie toe te voegen. Ik heb zelf net een iPhone 17 Pro Max aangeschaft en zit er over na te denken om deze ook aan te schaffen. Qua uiterlijk is het een mooie telefoon.
Juist een voordeel ivm warmte ontwikkeling etcJumpman schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:14:
[...]
Aluminium is juist een nadeel t.o.v. titanium (wat de Apple iPhone 15 Pro en 16 Pro nog wel waren).
Het klopt dat het materiaal zachter is (dus eerder schade bij vallen) maar ook een stuk lichter (nog een voordeel). Mijn MacBook Air is ook van aluminium, tevens is een MacBook Pro ook van aluminium.
Zelfs de afstandsbediening van mijn Apple TV is van aluminium, top spul😜
En tuurlijk, ik snap dat sommige mensen (gepolijst) titanium mooier vinden en het zwaardere gewicht juist fijn vinden (gevoel dat je iets in je handen hebt).
Vanaf begin af aan heb ik iPhones gehad. Zelfs de eerste 2G. Toen gaf ik de iPhones aan mijn kids of ík verkocht de iPhones. Vanaf de iPhone 6 heb ik bijna alle iPhones Pro’s, vanaf iPhone 15 serie naar Pro Max, behalve iPhone 8 en iPhone 13 Pro Max.iMode schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:15:
[...]
Bewaar je al je oude toestellen dan? Hier gaan de oude naar de kids en hun oude verkoop ik dan weer op marktplaats. Behalve mijn oude XR, die ziet er echt uit als nieuw en vindt ik gewoon zonde om weg te doen. Tevens zit er een soort van herinnering aan.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Herkenbaar. 3G (tweede hands gekocht), 5 (slate black), 6s (wit), X (wit)pinokkia schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:46:
[...]
Vanaf begin af aan heb ik iPhones gehad. Zelfs de eerste 2G. Toen gaf ik de iPhones aan mijn kids of ík verkocht de iPhones. Vanaf de iPhone 6 heb ik bijna alle iPhones Pro’s, vanaf iPhone 15 serie naar Pro Max, behalve iPhone 8 en iPhone 13 Pro Max.
Merk zelf gewoon dat ik altijd vrolijk wordt van een lichte/witte telefoon.
Ze zijn nagenoeg allemaal of door verkocht of ingeruild bij Apple.
[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 09-10-2025 18:25 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
"Tevens is hij van aluminium, het zelfde materiaal zoals de dure Pro!"
Jij geeft aan dat de iPhone 17 Pro een dure iPhone is. Daar ben ik het niet mee eens. Je bedoelt waarschijnlijk een duurdere. En waar haal je die 969 euro vandaan? Begin even bij de basis van 1.229,-.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Nee ik bedoel duur.THE_BASE schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:25:
[...]
"Tevens is hij van aluminium, het zelfde materiaal zoals de dure Pro!"
Jij geeft aan dat de iPhone 17 Pro een dure iPhone is. Daar ben ik het niet mee eens. Je bedoelt waarschijnlijk een duurdere. En waar haal je die 969 euro vandaan? Begin even bij de basis van 1.229,-.
Waar ik die 969,- vandaan haal? Van de website van Apple misschien?
/f/image/UHHvzKViZaWw5s5lvalgO6jj.png?f=fotoalbum_large)
Fijne avond.
Dat is de gewone en niet de ProiMode schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:49:
[...]
Nee ik bedoel duur.
[Afbeelding]
Fijne avond.
Daar heb ik het toch ook over?
iPhone 17 969,- VS iPhone 17 Pro 1329,-
[ Voor 10% gewijzigd door iMode op 09-10-2025 19:54 ]
Je zit in een Air topic, dus vandaar dat ik dacht dat je het daar over had.iMode schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:49:
[...]
Nee ik bedoel duur.
[Afbeelding]
Fijne avond.
Dan nog vind ik persoonlijk de iPhone 17 Pro absoluut niet duur.
Nu gebruik ik werkelijk nooit een hoes om mijn iPhones en heb nu de mooiste iPhone die er is om zonder hoes te gebruiken. En wat denk je: ik bestel een Pitaka en die zit er nu om, haha… vind ik grappig 😀
Prachtig hoesje en fijn in de hand
Over smaak valt niet te twisten, maar wat ziet men toch in die (spuuglelijke) Pitaka cases. En dan ook nog om een Air?! Enkeltje gevangenis door de smaakpolitie.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Foto? Speciaal voor @AntraXxXCardwizard schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:36:
Nu gebruik ik werkelijk nooit een hoes om mijn iPhones en heb nu de mooiste iPhone die er is om zonder hoes te gebruiken. En wat denk je: ik bestel een Pitaka en die zit er nu om, haha… vind ik grappig 😀
Ik heb de clear case van Apple zelf en die is echt mooiCardwizard schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:36:
Alleen echt super glad.Erik1805 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:08:
[...]
Ik heb de clear case van Apple zelf en die is echt mooi
Elect a clown, expect a circus.
Inderdaad spuuglelijk. Alsof er een gebreide sok omheen zit.AntraXxX schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:45:
Over smaak valt niet te twisten, maar wat ziet men toch in die (spuuglelijke) Pitaka cases. En dan ook nog om een Air?! Enkeltje gevangenis door de smaakpolitie.
Ik vind Pitaka cases mooier dan zo'n 99% van de cases die er op de markt zijn. Ik zie enorm veel cases voorbij komen dat ik denk ''ja, zo kun je ook je iPhone verkrachten en niets meer van het design van de iPhone over laten...''lifeguard schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:18:
[...]
Inderdaad spuuglelijk. Alsof er een gebreide sok omheen zit.
Dat mag. Zoveel mensen, zoveel wensen_Bailey_ schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:25:
[...]
Ik vind Pitaka cases mooier dan zo'n 99% van de cases die er op de markt zijn. Ik zie enorm veel cases voorbij komen dat ik denk ''ja, zo kun je ook je iPhone verkrachten en niets meer van het design van de iPhone over laten...''
Ik vind die vergeelde doorzichtige hoesjes ook afschuwelijk, en bijna goor om te zien.
deze zouden ze bij wet moeten verbieden...lifeguard schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:26:
[...]
Ik vind die vergeelde doorzichtige hoesjes ook afschuwelijk, en bijna goor om te zien.
Hahah mee eens_Bailey_ schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:28:
[...]
deze zouden ze bij wet moeten verbieden...
Ik denk dat ze die gekleurde dingen bedoelen, daar kan je over discussiëren. Maar toen ik nog wel hoesjes gebruikte had ik altijd de zwarte pitaka’s ultra slim, mooiere hoesjes en beter materiaal bestaat er haast niet._Bailey_ schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:25:
[...]
Ik vind Pitaka cases mooier dan zo'n 99% van de cases die er op de markt zijn. Ik zie enorm veel cases voorbij komen dat ik denk ''ja, zo kun je ook je iPhone verkrachten en niets meer van het design van de iPhone over laten...''
^ Fijn jongens, maar willen jullie s.v.p. over de hoesjes verder kletsen in het topic wat er al voor bestaat? 🙏
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
[ Voor 27% gewijzigd door RoRoNL op 10-10-2025 12:39 ]
Zojuist prettig verrast door de air. Met mijn 15pm was het onmogelijk om langere tijd draadloos op te laden op de, in mijn auto (bmw), geintegreerde wireless charging pad. De telefoon gaf al snel een oververhit-melding en stopte er mee. Nu ben ik zojuist 2 uur aan het rijden geweest met navigatie via carplay (google maps), apple music via carplay en flitsmeister op de telefoon zelf terwijl de telefoon draadloos aan het opladen was. De hele rit geen enkel probleem. Uiteraard was ie wel warm bij aankomst maar niet ontzettend heet (zoals de 15pm werd). Het kan aan bmw software, ios of telefoon liggen natuurlijk, maar wel blij dat ik de losse usb-c kabel kan opbergen. 👌🏻
Dat betekent, stam + t .
Nice! Welke kleur heb je?Apache4u schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:09:
Zojuist prettig verrast door de air. Met mijn 15pm was het onmogelijk om langere tijd draadloos op te laden op de, in mijn auto (bmw), geintegreerde wireless charging pad. De telefoon gaf al snel een oververhit-melding en stopte er mee. Nu ben ik zojuist 2 uur aan het rijden geweest met navigatie via carplay (google maps), apple music via carplay en flitsmeister op de telefoon zelf terwijl de telefoon draadloos aan het opladen was. De hele rit geen enkel probleem. Uiteraard was ie wel warm bij aankomst maar niet ontzettend heet (zoals de 15pm werd). Het kan aan bmw software, ios of telefoon liggen natuurlijk, maar wel blij dat ik de losse usb-c kabel kan opbergen. 👌🏻
Ah je doet mij naCardwizard schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:36:
One of us, one of us.TNSN schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:59:
Ik ben overgestapt naar #TeamWitVandaag binnen gekregen na dat de zwarte kleur minder goed beviel.
Van maar één Apple product (Apple TV 4K) naar de iPhone Air en nu de Apple Watch Series 10. Ook de gunmetal Milanese loop besteld, wordt binnenkort geleverd en ik ben voor nu even klaar.
Content van de air?😄DeJurist schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 15:12:
Van maar één Apple product (Apple TV 4K) naar de iPhone Air en nu de Apple Watch Series 10. Ook de gunmetal Milanese loop besteld, wordt binnenkort geleverd en ik ben voor nu even klaar.
[Afbeelding]
Succes met de ongelezen berichten 😉DeJurist schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 15:12:
[Afbeelding]
Dat betekent, stam + t .
Ben benieuwd naar een iPhone Air Max Plus met bijpassende sneakers!
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Terug een air besteld nadat ik op 19 september de 17 pro max heb gehouden en de air retour heb gedaan na een dag.
Ergens kriebelt het toch na wat reviews te zien en deze keer ben ik van plan om uitgebreider te testen. Ga ook mijn esim activeren nadat ik op 19 september enkel nog een fysieke sim had voor me PM 17.
Ik ben een heavy gebruiker dus vooral benieuwd naar batterij en speaker want ik kijk veel youtube en social media en ga in huis echt niet met oortjes beginnen.
Ik hecht ook veel waarde aan goede camera maar 95% is met de main lens dus als die gewoon heel goed is kan ik er mee leven.
Ben benieuwd wat ik nu zal houden. Heb nog 2 weken retour voor mijn PM. Ik ga caseless op de air, enkel outdoor de apple clear case en met screenprotector. Als er iemand nog goede tips heeft voor een minimale case hoor ik het graag
Ergens kriebelt het toch na wat reviews te zien en deze keer ben ik van plan om uitgebreider te testen. Ga ook mijn esim activeren nadat ik op 19 september enkel nog een fysieke sim had voor me PM 17.
Ik ben een heavy gebruiker dus vooral benieuwd naar batterij en speaker want ik kijk veel youtube en social media en ga in huis echt niet met oortjes beginnen.
Ik hecht ook veel waarde aan goede camera maar 95% is met de main lens dus als die gewoon heel goed is kan ik er mee leven.
Ben benieuwd wat ik nu zal houden. Heb nog 2 weken retour voor mijn PM. Ik ga caseless op de air, enkel outdoor de apple clear case en met screenprotector. Als er iemand nog goede tips heeft voor een minimale case hoor ik het graag
[ Voor 9% gewijzigd door Pufster op 12-10-2025 17:36 ]
Youtube filmpjes vind ik persoonlijk prima te doen maar ik zou er geen muziek mee gaan luisteren. Dan gebruik ik oortjes. Batterij is mijns inziens echt wel voldoende voor dit soort gebruik. Als je niet extreem video’s gaat bewerken en exporteren of andere zwaardere taken gaat doen. Camera is in mijn beleving de meest uitdagende consessie.Pufster schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 17:33:
Terug een air besteld nadat ik op 19 september de 17 pro max heb gehouden en de air retour heb gedaan na een dag.
Ben benieuwd wat ik nu zal houden. Heb nog 2 weken retour voor mijn PM. Ik ga caseless op de air, enkel outdoor de apple clear case en met screenprotector.
Is die clear case makkelijk te verwijderen?Canaria schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:13:
Ik heb m'n iPhone Air nu vier dagen, ben er helemaal blij mee. Vandaag toch maar een Clear Case erbij gehaald, want met de bumper zag ik al doffe plekjes op de witte (sky blue) achterkant. Mijn iPhone zit in de auto en thuis aan een MagSafe-houder en dat werkt goed met een bumper maar blijkbaar schuurt het toch een beetje.
Mocht je iets goedkoper uit willen zijn dan kan ik de case van techprotection aanraden. TechProtection MagSlim MagSafe iPhone Air hoesje mat wit. Helaas enkel te vinden op appelhoes.nl. Niet mijn meest favoriete aanbieder.Pufster schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 17:33:
Pitaka maakt ook dure minimale cases. Daar is er nog een van onderweg. Dus heb ik nog geen mening over.
Benks hoesje is ook een aanrader, bijna t zelfde als de pitaka, maar de helft goedkoper!TheKerremenke schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:07:
[...]
Mocht je iets goedkoper uit willen zijn dan kan ik de case van techprotection aanraden. TechProtection MagSlim MagSafe iPhone Air hoesje mat wit. Helaas enkel te vinden op appelhoes.nl. Niet mijn meest favoriete aanbieder.
Pitaka maakt ook dure minimale cases. Daar is er nog een van onderweg. Dus heb ik nog geen mening over.
Ja heel makkelijk.Pufster schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 17:41:
[...]
Is die clear case makkelijk te verwijderen?
Elect a clown, expect a circus.
Ik ben ook nog erg tevreden over mijn witte Air. Iedere middag laad ik de accu wat bij, terwijl dat volgens de batterij-info nog niet nodig is geweest. Ook heb ik het idee dat de batterij langer meegaat met de tweede bèta.
Het geluid van de speaker is inderdaad een stuk minder, maar dat kan me een zorg zijn. Voor handsfree bellen vind ik het goed genoeg.
De camera maakt supergoede foto’s. Scherp en goede balans qua kleuren. Het enige dat ik echt mis is de groothoeklens. Maar dat is geen reden om terug te gaan naar de PM.
Het geluid van de speaker is inderdaad een stuk minder, maar dat kan me een zorg zijn. Voor handsfree bellen vind ik het goed genoeg.
De camera maakt supergoede foto’s. Scherp en goede balans qua kleuren. Het enige dat ik echt mis is de groothoeklens. Maar dat is geen reden om terug te gaan naar de PM.
[ Voor 8% gewijzigd door MeesterBas op 12-10-2025 19:58 ]
3 in de rij, kassa erbij
na ruim 3 weken de Air te hebben gebruikt (en afgelopen 7 dagen af en toe 17 Pro ter vergelijking) helaas vanochtend m'n Air teruggebracht naar Coolblue.
Werkelijk álles van de Air beviel me zeer goed, alleen het formaat dus niet (te breed voor mijn poezelige handje/vingers)
Denk wel dat je na 3 weken een goed beeld hebt of het toestel wat voor je is.
Breng een 6,1 of 6,3 inch Air uit en ik sta direct aan de deur van de Apple Store aan te bellen.
Ik ga verder met de 17 Pro.
Werkelijk álles van de Air beviel me zeer goed, alleen het formaat dus niet (te breed voor mijn poezelige handje/vingers)
Breng een 6,1 of 6,3 inch Air uit en ik sta direct aan de deur van de Apple Store aan te bellen.
Bizar dat dit kan. Mensen hebben echt een verkeerd beeld van wat normaal is met de wet koop op afstand. Van mij mogen ze het aanpassen dat er geen misbruik meer van gemaakt wordt. In the end moet ik meebetalen aan dit soort gedrag van mede consumenten._Bailey_ schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:07:
na ruim 3 weken de Air te hebben gebruikt (en afgelopen 7 dagen af en toe 17 Pro ter vergelijking) helaas vanochtend m'n Air teruggebracht naar Coolblue.
wellicht een idee om het aan te kaarten bij Coolblue?giantgiantus schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:32:
[...]
Bizar dat dit kan. Mensen hebben echt een verkeerd beeld van wat normaal is met de wet koop op afstand. Van mij mogen ze het aanpassen dat er geen misbruik meer van gemaakt wordt. In the end moet ik meebetalen aan dit soort gedrag van mede consumenten.
Met als motivatie dat jij niet wenst mee te betalen aan hun ruime retourvoorwaarden (1 van Coolblue's USP's overigens; 30 dagen retourneren) welke klanten 'misbruiken'.
Bol punt com overigens exact dezelfde ruime retourvoorwaarden van 30 dagen.
Ik leverde vanochtend mijn iPhone bij Cooblue in. Welgeteld werd er zo'n 4 seconden gekeken naar mijn ingeleverde iPhone door de medewerker en deze ging verder met het retourproces.
En heb uiteindelijk een duurder product gekocht bij dezelfde winkel; dus Coolblue gaat er financieeel op vooruit (en dus ook Apple zelf)
[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 13-10-2025 13:24 ]
Dat laatste klopt natuurlijk niet, die paar euro marge die ze op je nieuwe iPhone verdienen zijn ze sowieso al kwijt op de Air. Die kan niet meer als nieuw verkocht worden en wordt een Tweedekans. Daarnaast kosten medewerkers en het proces ook geld en tijd._Bailey_ schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:12:
[...]
En heb uiteindelijk een duurder product gekocht bij dezelfde winkel; dus Coolblue gaat er financieeel op vooruit (en dus ook Apple zelf)
Dat terzijde, welkom terug in #teampro!
Dit voorbeeld lijkt een specifieke voorwaarde van een winkel en niet koop of afstand.giantgiantus schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:32:
[...]
Bizar dat dit kan. Mensen hebben echt een verkeerd beeld van wat normaal is met de wet koop op afstand. Van mij mogen ze het aanpassen dat er geen misbruik meer van gemaakt wordt. In the end moet ik meebetalen aan dit soort gedrag van mede consumenten.
Volgens mij komen deze producten veelal bij ‘tweede kans’ bij Coolblue, en soortgelijke categorieën bij andere webshops terecht.
Dit is een bewuste meerwaarde die deze winkels hun klanten bieden. Niks mis mee en onderdeel van de gekozen strategie bedrijfsvoering
Mooi dat dit kan en 1 van de redenen om bij hun te bestellen! zelf ooit eens telefonisch contact gehad en gevraagd of het geen probleem was om meerdere artikelen te bestellen en daar 1 van te houden, nee hoor meneer geen enkel probleem.giantgiantus schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:32:
[...]
Fijn een paar weken kunnen testen, 2 retour gestuurd en 1 gehouden. Was geen iPhone maar toch, ik maak er wat graag gebruik van. CoolBlue 🫶🏼
En het maakt je niets uit dat je dan andere op kosten jaagt? Bijzonder. Maargoed.Cardwizard schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 17:34:
[...]
Mooi dat dit kan en 1 van de redenen om bij hun te bestellen! zelf ooit eens telefonisch contact gehad en gevraagd of het geen probleem was om meerdere artikelen te bestellen en daar 1 van te houden, nee hoor meneer geen enkel probleem.
Fijn een paar weken kunnen testen, 2 retour gestuurd en 1 gehouden. Was geen iPhone maar toch, ik maak er wat graag gebruik van. CoolBlue 🫶🏼
Grappig, hier om dezelfde reden ook geswitcht van de air naar de pro._Bailey_ schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:07:
Ik had geen enkel probleem met alle consessies (camera, speaker etc) maar heb me wel vergist in het formaat.
De air is een prachtige telefoon maar voor mij ook net te breed / groot om makkelijk en snel met 1 hand te gebruiken.
Hopelijk komt er een 6.1-6.3 versie maar dat verwacht ik (ook ivm de batterij) niet, helaas.
Dat iets kan of mag, wil niet zeggen dat je het dan maar moet doen. Vroegâh ging je kijken in de winkel, dacht je nog eens een paar dagen na en besloot je het wel of niet te kopen. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en een bewuste keuze maken.Bigg Balls schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:57:
[...]
Dit voorbeeld lijkt een specifieke voorwaarde van een winkel en niet koop of afstand.
Volgens mij komen deze producten veelal bij ‘tweede kans’ bij Coolblue, en soortgelijke categorieën bij andere webshops terecht.
Dit is een bewuste meerwaarde die deze winkels hun klanten bieden. Niks mis mee en onderdeel van de gekozen strategie bedrijfsvoering
Een foutje maken kan altijd en daar is in mijn ogen deze regeling voor bedacht. Coolblue en anderen doen dit echt niet omdat ze jou spullen lekker uit willen laten proberen. Dit doen ze omdat de concurrentie het ook doet en zo houdt heel online retail elkaar in de houdgreep. Het kost geld en iemand in de keten zal het op moeten hoesten.
Maar goed, ‘jullie’ doen het toch wel en ik schrijf dit waarschijnlijk met de wetenschap dat je niets aan je gedrag zal veranderen. Het houdt vanzelf een keer op met deze coulance en dan worden de iPhones weer duurder, of dit recht bestaat straks niet meer door dit soort praktijken. Zonde.
Have you tried turning it off and on again?
Nou ja zeg, ik wilde er net iets mee gaan doenGr4mpyC3t schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 23:04:
[...]
Maar goed, ‘jullie’ doen het toch wel en ik schrijf dit waarschijnlijk met de wetenschap dat je niets aan je gedrag zal veranderen. Het houdt vanzelf een keer op met deze coulance en dan worden de iPhones weer duurder, of dit recht bestaat straks niet meer door dit soort praktijken. Zonde.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Als Pasen en Pinksteren op één dag vallen zeker?Donstil schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 23:11:
[...]
Nou ja zeg, ik wilde er net iets mee gaan doen
Have you tried turning it off and on again?
Haha, wie weet!Gr4mpyC3t schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 23:13:
[...]
Als Pasen en Pinksteren op één dag vallen zeker?![]()
Nee zonder gekheid, ik vind de Air nog steeds fantastisch maar kwam vooral even kijken of het nog steeds over hetzelfde ging in dit topic. Ik werd niet teleurgesteld gelukkig
daar ga je al, daar ontbreekt het hier aan.
Want welk persoon met enige vorm van gezond verstand koopt een smartphone van ruim €1300? Dan moet je echt nodig een consult afspraak maken met je plaatselijke psych.
''ja, maar Apple werkt zo goed!!1!!'' , in dat geval schijnt het advies te zijn om een 10 rittenkaart af te nemen bij diezelfde psych...
---------------------------------------------------
en nu weer terug naar de (zeer) uitgebreide iPhone Air ervaringen & discussies welke ik hier dagelijks met veel plezier terug lees, zoals o.a. het zeer populaire (maar bovenal nuttige) onderwerp ''welke kleur iPhone Air''.
[ Voor 37% gewijzigd door _Bailey_ op 14-10-2025 03:56 ]
Daarmee blijft het topic in ieder geval levendig.Donstil schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 23:14:
[...]
kwam vooral even kijken of het nog steeds over hetzelfde ging in dit topic. Ik werd niet teleurgesteld gelukkig
De Air is zoo goed dat er verder weinig over te discusseren valt
Ondernemers zijn overgestapt van fysieke winkels naar online verkopen om één reden: het is winstgevender. Zelfs met het aantal klanten die hun gekochte producten weer terugbrengen, maak je meer winst dan vroegah.Gr4mpyC3t schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 23:04:
[...]
Dat iets kan of mag, wil niet zeggen dat je het dan maar moet doen. Vroegâh ging je kijken in de winkel, dacht je nog eens een paar dagen na en besloot je het wel of niet te kopen. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en een bewuste keuze maken.
Een foutje maken kan altijd en daar is in mijn ogen deze regeling voor bedacht. Coolblue en anderen doen dit echt niet omdat ze jou spullen lekker uit willen laten proberen. Dit doen ze omdat de concurrentie het ook doet en zo houdt heel online retail elkaar in de houdgreep. Het kost geld en iemand in de keten zal het op moeten hoesten.
Het retourrecht heeft de consument om een bepaalde reden gekregen, het is geen coulance, maar een regeling die in ingevoerd om consumenten te behoeden voor foute aankopen omdat ze niet in staat zijn om in je winkel het product te zien, voelen en passen. Als ondernemer wist je dat toen je de webwinkel startte.
Het hoort gewoon bij het ondernemersrisico dat klanten hun aankoop mogen terugbrengen. Als je dat niet wil, houdt niemand je tegen je webwinkel gewoon op te doeken en alleen nog maar in je fysieke winkel te verkopen.
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Ik vraag mij wel af of -een paar weken uitproberen- het doel van de wet was die eigenlijk in het leven is geroepen omdat je niet de kans hebt het product even vast te houden en proberen in de winkel, tenminste, het lijkt me niet dat je weken in de winkel staat uit te proberen.Of-Aaargh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 07:09:
[...]
Ondernemers zijn overgestapt van fysieke winkels naar online verkopen om één reden: het is winstgevender. Zelfs met het aantal klanten die hun gekochte producten weer terugbrengen, maak je meer winst dan vroegah.
Het retourrecht heeft de consument om een bepaalde reden gekregen, het is geen coulance, maar een regeling die in ingevoerd om consumenten te behoeden voor foute aankopen omdat ze niet in staat zijn om in je winkel het product te zien, voelen en passen. Als ondernemer wist je dat toen je de webwinkel startte.
Het hoort gewoon bij het ondernemersrisico dat klanten hun aankoop mogen terugbrengen. Als je dat niet wil, houdt niemand je tegen je webwinkel gewoon op te doeken en alleen nog maar in je fysieke winkel te verkopen.
Maar... Ik heb het zelf een keer bij Coolblue gedaan toen ik niet kon kiezen uit een Bose-systeem of een soundbar. Beide besteld en een avond getest en één ervan terug gestuurd. Uit schuld gevoel bestel ik jaren later nog steeds alles bij CB
Jullie? Je weet helemaal niet wat ik wel of niet terugstuur. Mijn punt was constatering in een discussie van een aantal hier. Sterker nog, ik stuur nooit wat terug tenzij het kleding is wat niet past oid. Dus ff rustig met je belerende toon!Gr4mpyC3t schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 23:04:
[...]
Dat iets kan of mag, wil niet zeggen dat je het dan maar moet doen. Vroegâh ging je kijken in de winkel, dacht je nog eens een paar dagen na en besloot je het wel of niet te kopen. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en een bewuste keuze maken.
Toevallig weet ik exact hoe bedrijven als Coolblue hierin staan, ben einde verantwoordelijk voor de strategische marketing bij een grote multinational in de Benelux en daarom reageerde ik ook.
Succes met het volgende onderwerp waarover je jezelf op kan winden, zodat je jezelf wellicht moreel superieur voelt en daar eigenwaarde uithaalt. Sterkte
Nou, misschien een idee om weer in-topic te gaan? Er is vast een ander topic over recht van retour en het gebruik maken daarvan.
Dit is wel een beetje een heftige reactie die tegenwoordig vaak te zien is als mensen aangesproken worden op bepaald gedrag. Hoewel ik belerend soms ook vervelend vind, is het jammer dat we elkaar niet meer aan mogen spreken op gedrag. Volgens mij is een samenleving gebaat bij elkaar aanspreken en helpt het niet om direct te slaan met “morele superieur” etc.Bigg Balls schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:48:
[...]
Jullie? Je weet helemaal niet wat ik wel of niet terugstuur. Mijn punt was constatering in een discussie van een aantal hier. Sterker nog, ik stuur nooit wat terug tenzij het kleding is wat niet past oid. Dus ff rustig met je belerende toon!
Toevallig weet ik exact hoe bedrijven als Coolblue hierin staan, ben einde verantwoordelijk voor de strategische marketing bij een grote multinational in de Benelux en daarom reageerde ik ook.
Succes met het volgende onderwerp waarover je jezelf op kan winden, zodat je jezelf wellicht moreel superieur voelt en daar eigenwaarde uithaalt. Sterkte
dat is ook prima, maar wel de juiste plek daarvoor. En dat is 1 of ander forum waar je letterlijk niemand kent in z'n geheel niet.giantgiantus schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:16:
[...]
als mensen aangesproken worden op bepaald gedrag.
Mijn familie, vrienden, collega's mogen mij zeer zeker aanspreken op mijn (koop) gedrag.
Sowieso is dit specifieke topic daar nog niet eens voor een fractie van een millimeter voor bestemd.
Nah "Het retourrecht heeft de consument om een bepaalde reden gekregen, het is geen coulance," is niet zo zwart wit als jij het nu opschrijft.Of-Aaargh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 07:09:
[...]
Ondernemers zijn overgestapt van fysieke winkels naar online verkopen om één reden: het is winstgevender. Zelfs met het aantal klanten die hun gekochte producten weer terugbrengen, maak je meer winst dan vroegah.
Retourneren zoals CoolBlue (in dit voorbeeld) het aanbied is wel degelijk coulance. Het herroepingsrecht spreekt over 14 dagen bij online/telefonische aankopen, niet over 30, en het herroepingsrecht spreekt ook over "zelf terug sturen en daar de kosten voor dragen" maar belangrijker nog over "testen zoals je ook in een winkel zou doen", CoolBlue wijkt daar met 30 dagen, een retour label en het product mogen gebruiken dus vanaf en dat is uit coulance.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ondertussen mijn air binnen. Ga het nu uitgebreid testen naast mijn 17 PM. Ben al heel blij dat het scherm op de air acceptabel is want op de 17 heb ik 3 exemplaren moeten proberen voor ik 1 had die uniform was zonder een tint. Ben daar nogal gevoelig voor, vele anderen zien het niet en is dus gewoon panel lottery.
Bij de hoofdcamera zie ik weinig tot geen verschil, tele en macro zal ik mss missen als er zo een moment voorbij komt maar 95% van de foto’s zijn bij mij van de hoofdcamera. Had die nu veel mindere kwaliteit geweest dan de 16/17 PM had ik wss nooit interesse in de air.
Speakers getest. Voor youtube geen verschil, muziek wel. Portrait social media is ok, bij landscape is het wel wat storend dat het maar uit 1 kant komt.
Batterij kan ik nog niet veel over zeggen en zal sowieso minder zijn dan 17PM. Daar ben ik nog steeds van verbaast hoe lang die kan meegaan.
Ik denk dat op het einde van de rit de batterij de doorslaggevende reden zal zijn. En niet zo zeer wanneer die plat zal zijn maar de battery cycles. Ik ben daar nogal autistisch in en vanaf ik die batterij conditie naar 99% zie gaan vind ik al vervelend. Met de air zal ik na een jaar wss 5-7% minder hebben dan de PM vanwege het meer opladen en dat is toch iets waar ik veel over nadenk. Nu heb ik op een week tijd maar 4-5 cycles op de PM.
Bij de hoofdcamera zie ik weinig tot geen verschil, tele en macro zal ik mss missen als er zo een moment voorbij komt maar 95% van de foto’s zijn bij mij van de hoofdcamera. Had die nu veel mindere kwaliteit geweest dan de 16/17 PM had ik wss nooit interesse in de air.
Speakers getest. Voor youtube geen verschil, muziek wel. Portrait social media is ok, bij landscape is het wel wat storend dat het maar uit 1 kant komt.
Batterij kan ik nog niet veel over zeggen en zal sowieso minder zijn dan 17PM. Daar ben ik nog steeds van verbaast hoe lang die kan meegaan.
Ik denk dat op het einde van de rit de batterij de doorslaggevende reden zal zijn. En niet zo zeer wanneer die plat zal zijn maar de battery cycles. Ik ben daar nogal autistisch in en vanaf ik die batterij conditie naar 99% zie gaan vind ik al vervelend. Met de air zal ik na een jaar wss 5-7% minder hebben dan de PM vanwege het meer opladen en dat is toch iets waar ik veel over nadenk. Nu heb ik op een week tijd maar 4-5 cycles op de PM.
[ Voor 3% gewijzigd door Pufster op 14-10-2025 14:38 ]
Denk dat ik al weet welke je terug gaat sturen. Zie bovenstaande.Ik denk dat op het einde van de rit de batterij de doorslaggevende reden zal zijn. En niet zo zeer wanneer die plat zal zijn maar de battery cycles. Ik ben daar nogal autistisch in en vanaf ik die batterij conditie naar 99% zie gaan vind ik al vervelend. Met de air zal ik na een jaar wss 5-7% minder hebben dan de PM vanwege het meer opladen en dat is toch iets waar ik veel over nadenk. Nu heb ik op een week tijd maar 4-5 cycles op de PM.
Maar waarom is dat dan zo’n big deal? Die paar minuten dat ie het minder lang vol houdt als de batterij is gedegradeerd? Of die paar tientjes die je na een paar jaar extra kan vragen op marktplaats voor een 100% batterij? Gewoon niet naar de batterij kijken geeft denk ik een veel rustiger levenPufster schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:36:
Ik heb sinds zaterdag de blauwe Air, wat een heerlijk toestel! Voor t eerst apple care+ en inderdaad dan lekker zonder hoesje. Voor mij tickt deze alle boxes aan.
Groothoek camera gebruikte ik vrijwel nooit. Telephoto nooit gehad(altijd base model). Speaker stoort me niet, ik gebruik die vrijwel nooit en anders AirPods in. Batterij tsjah dan vervang ik hem wat eerder. Ideale telefoon voor mij aangezien ik gemiddeld nog geen 3 uur screen on time heb, geen social media, geen games speel op m’n telefoon.
Heerlijk zo’n dunne platte telefoon. Ja de bump is dikker maar in de praktijk komen mijn vingers daar nauwelijks. 99% van de tijd hou ik hem toch verticaal in de onderste helft vast en dan ligt hij heerlijk in de hand.
Wat mij betreft mag de Air een vaste positie krijgen in het iPhone gamma. 0,0 interesse in een foldable hier. Wel fijn dat de prijs zo snel zakte, scheelde toch 150 euro om een maandje te wachten
Groothoek camera gebruikte ik vrijwel nooit. Telephoto nooit gehad(altijd base model). Speaker stoort me niet, ik gebruik die vrijwel nooit en anders AirPods in. Batterij tsjah dan vervang ik hem wat eerder. Ideale telefoon voor mij aangezien ik gemiddeld nog geen 3 uur screen on time heb, geen social media, geen games speel op m’n telefoon.
Heerlijk zo’n dunne platte telefoon. Ja de bump is dikker maar in de praktijk komen mijn vingers daar nauwelijks. 99% van de tijd hou ik hem toch verticaal in de onderste helft vast en dan ligt hij heerlijk in de hand.
Wat mij betreft mag de Air een vaste positie krijgen in het iPhone gamma. 0,0 interesse in een foldable hier. Wel fijn dat de prijs zo snel zakte, scheelde toch 150 euro om een maandje te wachten
[ Voor 4% gewijzigd door bolleh op 14-10-2025 17:10 ]
Hier nog wat bevindingen na een air en 17 PM te hebben:
Speaker blijft enkel in landscape storend. Heb wat naar muziek geluisterd en facetime calls en ja je merkt wel verschil, maar voor mij verwaarloosbaar, uitgezonderd dus in landscape, maar kan ik mee leven.
Camera is gewoon meer FOMO want weet toch dat ik bijna altijd de hoofdcamera ga gebruiken.
Batterij valt beter mee dan ik verwacht had. Uiteraard is de 17 PM beter, die heeft ook bizar goede batterij, maar ik had slechter verwacht van de air. Wel merk ik een groot verschil in battery drain op 4/5g vergeleken met wifi. Groter verschil dan ik op de PM heb.
Scherm is ook wat kleiner en dat merk ik soms wel, hou van grote schermen. Was er een air plus geweest ideaal
Maar waar ik het minst had verwacht is dat ik eigenlijk vind dat er niet zoveel verschil is tussen 17 PM en air qua portability. Ja tuurlijk is hij dunner en lichter, maar ik heb de 17 PM nooit gezien als een enorm groot en lomp ding. Ik vind dat hij al een stuk beter in de hand ligt dan de 15 of 16 PM door de afgeronde hoeken.
Dus in dat opzicht is het voor mij niet wereldschokkend wanneer ik mijn PM vastneem en daarna de air. Ik lees soms op reddit dat mensen echt doen alsof de PM een kilo weegt en ze dan handpijn hebben. Ja sorry als je pijn hebt door een gsm vast te houden dan verwijs ik je door naar de dokter want dan scheelt er iets. Ik merk het meeste verschil wanneer ik over straat loop, maar als ik achter mijn bureau of in de zetel zit kan het mij eerlijk gezegd niet veel boeien.
Dus de unique selling point van de air is er wel, maar als het voor mij niet zo veel uitmaakt, dan denk je toch waarom kies ik dan niet voor de PM en heb ik wel 3 camera’s en betere batterij, maar heb dus nog wel een week of 3 of daar over na te denken
Speaker blijft enkel in landscape storend. Heb wat naar muziek geluisterd en facetime calls en ja je merkt wel verschil, maar voor mij verwaarloosbaar, uitgezonderd dus in landscape, maar kan ik mee leven.
Camera is gewoon meer FOMO want weet toch dat ik bijna altijd de hoofdcamera ga gebruiken.
Batterij valt beter mee dan ik verwacht had. Uiteraard is de 17 PM beter, die heeft ook bizar goede batterij, maar ik had slechter verwacht van de air. Wel merk ik een groot verschil in battery drain op 4/5g vergeleken met wifi. Groter verschil dan ik op de PM heb.
Scherm is ook wat kleiner en dat merk ik soms wel, hou van grote schermen. Was er een air plus geweest ideaal
Maar waar ik het minst had verwacht is dat ik eigenlijk vind dat er niet zoveel verschil is tussen 17 PM en air qua portability. Ja tuurlijk is hij dunner en lichter, maar ik heb de 17 PM nooit gezien als een enorm groot en lomp ding. Ik vind dat hij al een stuk beter in de hand ligt dan de 15 of 16 PM door de afgeronde hoeken.
Dus in dat opzicht is het voor mij niet wereldschokkend wanneer ik mijn PM vastneem en daarna de air. Ik lees soms op reddit dat mensen echt doen alsof de PM een kilo weegt en ze dan handpijn hebben. Ja sorry als je pijn hebt door een gsm vast te houden dan verwijs ik je door naar de dokter want dan scheelt er iets. Ik merk het meeste verschil wanneer ik over straat loop, maar als ik achter mijn bureau of in de zetel zit kan het mij eerlijk gezegd niet veel boeien.
Dus de unique selling point van de air is er wel, maar als het voor mij niet zo veel uitmaakt, dan denk je toch waarom kies ik dan niet voor de PM en heb ik wel 3 camera’s en betere batterij, maar heb dus nog wel een week of 3 of daar over na te denken
[ Voor 3% gewijzigd door Pufster op 15-10-2025 12:51 ]
Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
:strip_exif()/f/image/TZl9nwvmBB7hshbrT7w94mw0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zVLwWs3E19mPvRPXBAl95KCL.jpg?f=fotoalbum_large)