Als je nu ook odido hebt dan gaat het omzetten naar de esim vanzelf op de air. Oude toestel en nieuw naast elkaar legen en nieuwe door de oude laten configureren dan wordt de simkaart ook naar esim overgezet.Ashwani schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:35:
Is het moeilijk om bij odido normale sim om te zetten naar een esim? Wie kent dit process bij odido?
De eenvoudigste methode is bij instellingen > mobiel netwerk kijken, helemaal naar beneden scrollen en daar staat een optie om de sim over te zetten op eSIM zonder gedoe met apps of QR-codes. Binnen paar seconden geregeld.Ashwani schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:35:
Is het moeilijk om bij odido normale sim om te zetten naar een esim? Wie kent dit process bij odido?
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 03-10-2025 12:46 ]
Oké bedankt ik ga het zo proberen. Krijg me air zo binnen.
Zo naast de 16PM naturel die de beste iPhone voor mij geweest is denk ik.. zonder hoes gebruikt en ziet er als nieuw uit, ook een zwarte Air en blauwe 17PM gebruikt/getest.
De 17PM voegt voor mij helemaal niks toe vanaf de 16PM en voelt zeker op het gebied van materiaal als een ontzettende stap terug. De zwarte Air vind ik echt geweldig en heeft gewoon een heerlijk gevoel in de hand.
Bouw daar zoals eerder gezegd een goed geluid in en dan ben ik helemaal verkocht.
Alleen dan de kleur, zwart was misschien niet de allerbeste keus, saai, snel vlekkerig etc.
Als je een tijdje de Air gebruikt hebt dan voelt een Pro Max wel als antiek zeg, zwaar en log.
Dus vandaag gaat de zwarte Air retour, de blauwe 17PM gaat er achteraan en een blauwe-welke-helemaal-niet-blauw-is Air komt naar mij toe..
Daar ga ik het mee doen tot volgend jaar! denk ik
Daarmee sluit ik ook mijn aanwezigheid in dit topic af vorolopig tot er weer echt wat nieuws te melden valt, bedankt voor de info en gezelligheid vooral!!
#teamskyblue
De 17PM voegt voor mij helemaal niks toe vanaf de 16PM en voelt zeker op het gebied van materiaal als een ontzettende stap terug. De zwarte Air vind ik echt geweldig en heeft gewoon een heerlijk gevoel in de hand.
Bouw daar zoals eerder gezegd een goed geluid in en dan ben ik helemaal verkocht.
Alleen dan de kleur, zwart was misschien niet de allerbeste keus, saai, snel vlekkerig etc.
Als je een tijdje de Air gebruikt hebt dan voelt een Pro Max wel als antiek zeg, zwaar en log.
Dus vandaag gaat de zwarte Air retour, de blauwe 17PM gaat er achteraan en een blauwe-welke-helemaal-niet-blauw-is Air komt naar mij toe..
Daar ga ik het mee doen tot volgend jaar! denk ik
Daarmee sluit ik ook mijn aanwezigheid in dit topic af vorolopig tot er weer echt wat nieuws te melden valt, bedankt voor de info en gezelligheid vooral!!
#teamskyblue
[ Voor 14% gewijzigd door Cardwizard op 03-10-2025 14:16 ]
Hij is binnen! De iPhone 17 in sage green heb ik geannuleerd en voor €820,- het toestel van mijn collega overgenomen. Vanavond ga ik ’m instellen, maar nu eerst nog even verder met werken. Voor dat bedrag kon ik ’m simpelweg niet laten liggen, en eerlijk gezegd ziet het blauwe model er verrassend mooi uit - bijna koel wit in plaats van blauw. Volgend jaar doorverkopen voor zo’n €750-800 moet prima haalbaar zijn, zeker met het oog op de Apple Fold, die ik gewoon moet hebben. Na acht jaar ben ik dus weer terug in het Apple-kamp.
:strip_exif()/f/image/qqmy3AbWNSa7HRAQdnYv5yxG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7heF27BIBKmZyn8UhU6JhqY3.jpg?f=fotoalbum_large)
Direct ook de Yet Black Apple Watch Series 10 besteld (met de Milanese loop), die morgen geleverd wordt.
:strip_exif()/f/image/qqmy3AbWNSa7HRAQdnYv5yxG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7heF27BIBKmZyn8UhU6JhqY3.jpg?f=fotoalbum_large)
Direct ook de Yet Black Apple Watch Series 10 besteld (met de Milanese loop), die morgen geleverd wordt.
:strip_exif()/f/image/pMHdAFjs2NxoAspzTiqXQWQu.jpg?f=fotoalbum_large)
@MeesterBas hoe bevalt de witte Air tot nu toe? Vind je het een betere kleur dan zwart mbt de vlekken etc?
[ Voor 37% gewijzigd door TNSN op 03-10-2025 15:28 ]
Ja, vind de witte echt prima. Gebruik ‘m nu een paar dagen zonder case of iets anders. Leg ‘m vaak op het aanrecht bijvoorbeeld en nog geen krasje te zien. Vind de witte en blauwe ook een meer speciale kleur dan zwart. Ik had/heb een zwarte Pro Max en het leek niet alsof ik een nieuwe iPhone had. Nu in het wit heb ik dat wel.TNSN schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:10:
@MeesterBas hoe bevalt de witte Air tot nu toe? Vind je het een betere kleur dan zwart mbt de vlekken etc?
3 in de rij, kassa erbij
:strip_exif()/f/image/M0ilPAg2CDYmjUA4SRQ8NEog.jpg?f=fotoalbum_large)
Nauw hopen dat het lukt met de e sim zo..
Blauw lijkt gewoon op wit… haha
[ Voor 4% gewijzigd door Ashwani op 03-10-2025 16:22 ]
Toch besloten om m'n zwarte Air te retourneren, kijk het nog even aan met mijn 15 Pro en anders switch ik naar de Cloud White of Sky Blue Air. Stoorde me teveel aan de vlekken op de zwarte Air.
Ik weet het niet hoor; kom structureel aan ongeveer 4 uur SoT op de Air van 100 tot 20% batterij. Bij ‘batterij’ zegt iOS dat ik het scherm 4 uur aan heb gehad en scherm 6,5 uur inactief. Ik heb veel apps uitgeschakeld wat betreft achtergrondactiviteit en locatievoorzieningen. Het schuifje van de helderheid heb ik iets boven de helft staan. True Tone heb ik uitgeschakeld omdat de witbalans mij dan te warm is. Via kleurfilters maak ik het scherm nog wat blauwer (dus wit). Doe geen spannende dingen, zoals gamen. Gewoon wat nieuws lezen, social media, appen, surfen. Wel luister ik iedere dag ongeveer 5 uur muziek via AirPods Pro. Maar ik begreep dat bluetooth weinig impact heeft op de batterij. Ongeveer een uurtje per dag draadloze CarPlay aan. Op de Pro Max haalde ik ook nauwelijks 5 uur SoT, terwijl de maximale capaciteit nog 100% was. Daarom op de Air een clean install gedaan. Maar dat lijkt geen verschil te maken. Soms lijkt het wel dat het uitschakelen van verversen op de achtergrond en locatievoorzieningen tegengesteld werkt. Wat is jullie SoT? Of is 4 uur redelijk, gezien mijn gebruik?
[ Voor 12% gewijzigd door MeesterBas op 03-10-2025 19:44 ]
3 in de rij, kassa erbij
Als je een Pro in een Air duwt dan verkoopt één van de twee niet meerCardwizard schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:28:
[...]
Ik zeg ook zeker niet dat het niet zo is, ik ben ook kamp Air. Maar toch zouden de meesten hier de ontbrekende Pro functies in de Air willen. Mega toestel dan!
Grootste gemis voor mij zijn wel de stereo speakers, niet eens om media af te spelen maar handsfree bellen. Dat gaat stukken zachter met maar 1 luidspreker, ook heb ik het idee dat die ene speaker een veel lager volume heeft (bellen aan het oor( in vergelijking met mijn 16PM.
Camera, accu.. prima, ik mis de teruggang niet.
Gewicht, dikte… fantastisch, als ik nu een PM vastpak dan is het gewicht toch wel even wat anders
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Schaam je…
Ik snap dat het een recht is om dingen terug te sturen binnen een bepaalde periode.
Maar wat is dit een verspilling… en deels misbruik van je ‘rechten’.
Ik snap dat het een recht is om dingen terug te sturen binnen een bepaalde periode.
Maar wat is dit een verspilling… en deels misbruik van je ‘rechten’.
Ik heb alles net geïnstalleerd en ik ben echt onder de indruk van dit apparaat! De camera is perfect voor het maken van leuke verjaardagsfoto’s en het scannen van documenten. De mono speaker is wel een beetje jammer in landscape modus, maar het is een goede reden om mijn AirPods te gebruiken. Batterij maak ik me niet zo druk om.. nu USB C de standaard overal is geworden…
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Het heeft me toch flink wat uren gekost om alles precies zo in te stellen als ik wilde en om al mijn Android-apps één voor één opnieuw te downloaden. Tot nu toe ben ik echter aangenaam verrast door iOS. Er zijn maar twee dingen die me minder bevallen: ten eerste vind ik de map ‘Bestanden’ erg ongeordend en onoverzichtelijk vergeleken met Android, en ten tweede duurt het opladen echt te lang. Anderhalf tot twee uur om de iPhone Air volledig op te laden is gewoon traag, zeker als ik bedenk dat mijn OnePlus met een grotere accu dat in slechts 40 minuten deed. Afgezien daarvan bevalt het toestel me tot nu toe uitstekend.

Ik vind dit wel interessant… de 17Pro hier lijkt in ieder geval sinds 26.0.1 een positieve verbetering te kennen mbt accu. Ik had gisteren 5 uur SoT en zat nog steeds boven de 50% dat is me eerder nooit geluktMeesterBas schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:42:
Ik weet het niet hoor; kom structureel aan ongeveer 4 uur SoT op de Air van 100 tot 20% batterij. Bij ‘batterij’ zegt iOS dat ik het scherm 4 uur aan heb gehad en scherm 6,5 uur inactief. Ik heb veel apps uitgeschakeld wat betreft achtergrondactiviteit en locatievoorzieningen. Het schuifje van de helderheid heb ik iets boven de helft staan. True Tone heb ik uitgeschakeld omdat de witbalans mij dan te warm is. Via kleurfilters maak ik het scherm nog wat blauwer (dus wit). Doe geen spannende dingen, zoals gamen. Gewoon wat nieuws lezen, social media, appen, surfen. Wel luister ik iedere dag ongeveer 5 uur muziek via AirPods Pro. Maar ik begreep dat bluetooth weinig impact heeft op de batterij. Ongeveer een uurtje per dag draadloze CarPlay aan. Op de Pro Max haalde ik ook nauwelijks 5 uur SoT, terwijl de maximale capaciteit nog 100% was. Daarom op de Air een clean install gedaan. Maar dat lijkt geen verschil te maken. Soms lijkt het wel dat het uitschakelen van verversen op de achtergrond en locatievoorzieningen tegengesteld werkt. Wat is jullie SoT? Of is 4 uur redelijk, gezien mijn gebruik?
Mijn boefje is liev!
Ik heb 26.1 op de Air. Nu 4h40 SoT en 35% batterij. Iets verbetering ten opzichte van eerder deze week, maar nog lang niet geweldig.JB schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:08:
[...]
Ik vind dit wel interessant… de 17Pro hier lijkt in ieder geval sinds 26.0.1 een positieve verbetering te kennen mbt accu. Ik had gisteren 5 uur SoT en zat nog steeds boven de 50% dat is me eerder nooit gelukt
3 in de rij, kassa erbij
Ja, welkom, en succes met het lezen van je mailtjesDeJurist schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:13:
Het heeft me toch flink wat uren gekost om alles precies zo in te stellen als ik wilde en om al mijn Android-apps één voor één opnieuw te downloaden. Tot nu toe ben ik echter aangenaam verrast door iOS. Er zijn maar twee dingen die me minder bevallen: ten eerste vind ik de map ‘Bestanden’ erg ongeordend en onoverzichtelijk vergeleken met Android, en ten tweede duurt het opladen echt te lang. Anderhalf tot twee uur om de iPhone Air volledig op te laden is gewoon traag, zeker als ik bedenk dat mijn OnePlus met een grotere accu dat in slechts 40 minuten deed. Afgezien daarvan bevalt het toestel me tot nu toe uitstekend.
![]()
[Afbeelding]
Poeh 106.000 dat zijn er nogal wat.RoRoNL schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:52:
[...]
Ja, welkom, en succes met het lezen van je mailtjes
Elect a clown, expect a circus.
Ik denk gezien de accu dat het niet veel beter zal worden.MeesterBas schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:22:
[...]
Ik heb 26.1 op de Air. Nu 4h40 SoT en 35% batterij. Iets verbetering ten opzichte van eerder deze week, maar nog lang niet geweldig.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Op Reddit lees ik dat anderen op de Air 7-8 uur SoT halen. Hoe ze dat doen, weet ik niet. Al vind ik het niet erg overdag de Air even een half uur aan lader te hangen, ik wil wel graag een Air die qua energieverbruik normaal presteert. Maar mijn 16 PM was ook niet denderend. Dus mijn persoonlijk gebruik zal ook wel van invloed zijn op de prestaties.Erik1805 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:58:
[...]
Ik denk gezien de accu dat het niet veel beter zal worden.
3 in de rij, kassa erbij
Waar precies? Ik zie het namelijk niet staan.Teknix1982 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:19:
[...]
En als je dan ook de instelling laat bewaren hoef je het eenmalig te doen.
Instellingen, camera, bewaar instellingen, resolutieregelaar aanvinken.DeJurist schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 23:19:
[...]
Waar precies? Ik zie het namelijk niet staan.
Hier haal ik ook prima 8-9 SOT. Alsnog niet geweldig tov mijn 16PM maar het is te doen.MeesterBas schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 21:47:
[...]
Op Reddit lees ik dat anderen op de Air 7-8 uur SoT halen. Hoe ze dat doen, weet ik niet. Al vind ik het niet erg overdag de Air even een half uur aan lader te hangen, ik wil wel graag een Air die qua energieverbruik normaal presteert. Maar mijn 16 PM was ook niet denderend. Dus mijn persoonlijk gebruik zal ook wel van invloed zijn op de prestaties.
/f/image/H9Wk646jicpOv76H6acvuBZ5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AavN5ZdY9QkCifkjcxz53JjQ.png?f=fotoalbum_large)
heb behalve mijn eigen Air nog een nieuwe Air hier in V&A staan, nu inmiddels al zo'n € 300 onder de retailprijs. Niemand moet 'm.
Denk echt dat we over een jaartje blij mogen zijn als we nog zo'n €500 - €550 kunnen krijgen voor een jaar oude Air
Sinds gisteren eindelijk de 17 Pro binnen (pakketje was zoek bij PostNL/Coolblue), om nou eens te kijken of de ergonomie echt zo veel scheelt.
Zo'n 17 Pro voelt wel echt als een tank na 2 weken de Air te hebben gebruikt.
Denk echt dat we over een jaartje blij mogen zijn als we nog zo'n €500 - €550 kunnen krijgen voor een jaar oude Air

Sinds gisteren eindelijk de 17 Pro binnen (pakketje was zoek bij PostNL/Coolblue), om nou eens te kijken of de ergonomie echt zo veel scheelt.
Haha, oeps. En sja, volgend jaar moet er sowieso een nieuwe Air aangeschaft worden. Hoop van harte dat er een groothoeklens op komt. Dat is het enige dat ik echt mis._Bailey_ schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 08:51:
heb behalve mijn eigen Air nog een nieuwe Air hier in V&A staan, nu inmiddels al zo'n € 300 onder de retailprijs. Niemand moet 'm.
Denk echt dat we over een jaartje blij mogen zijn als we nog zo'n €500 - €550 kunnen krijgen voor een jaar oude Air![]()
Wel een hele stoeptegel dan, zo’n PM. Ik heb gister mijn 16 PM verstuurd naar Swappie
Hebben ze het pakketje kunnen vinden of is er een nieuwe toegestuurd?
3 in de rij, kassa erbij
niet een PM maar een Pro. Dan nog steeds een stoeptegelMeesterBas schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 09:19:
[...]
Haha, oeps. En sja, volgend jaar moet er sowieso een nieuwe Air aangeschaft worden. Hoop van harte dat er een groothoeklens op komt. Dat is het enige dat ik echt mis.
Wel een hele stoeptegel dan, zo’n PM. Ik heb gister mijn 16 PM verstuurd naar Swappie![]()
Hebben ze het pakketje kunnen vinden of is er een nieuwe toegestuurd?
Coolblue heeft een nieuwe opgestuurd.
Ik ben echt een zwaar amateur fotograaf, maar ik vind vaak foto's met de groothoeklens zo uitgestrekt eruit zien. Sowieso waar mensen opstaan, dat ziet er dan vaak echt niet uit.
Voor 'point and shoot' is de Air echt een prima iPhone voor mij.
Ik weet niet of dat zo is, en wellicht wel, maar goed het is ook een niche product, dan kan je dat hebben._Bailey_ schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 08:51:
Je kan ook op Marktplaats proberen, maar dan trek je wel heel veel paupers aan daar moet je tegen kunnen
Swappie geeft 92x euro voor een zwarte air, forse afschrijving maar ben je wel van gehannes aan de deur af.
Zwart is ook wel wat minder sprekend dan wit of blauw en kan me zo voorstellen dat die daarmee voor zo’n lifestyle telefoon minder in trek is.
Je levert tov de pro in op camera, accu en speakers, wat je wint zijn gewicht en looks. Bij zwart vallen die uiterlijke kenmerken minder op.
Als de afschrijvingen groter worden, wordt het misschien minder aantrekkelijk om te wisselen wat opzich ook een pre kan zijn.
Het is een (leuke) hobbie, mits verliezen beperkt, maar je leven gaat niet echt anders zijn of je nu een x telefoon hebt, hoe graag ze je dat ook willen laten denken.
Zwart is ook wel wat minder sprekend dan wit of blauw en kan me zo voorstellen dat die daarmee voor zo’n lifestyle telefoon minder in trek is.
Je levert tov de pro in op camera, accu en speakers, wat je wint zijn gewicht en looks. Bij zwart vallen die uiterlijke kenmerken minder op.
Als de afschrijvingen groter worden, wordt het misschien minder aantrekkelijk om te wisselen wat opzich ook een pre kan zijn.
Het is een (leuke) hobbie, mits verliezen beperkt, maar je leven gaat niet echt anders zijn of je nu een x telefoon hebt, hoe graag ze je dat ook willen laten denken.
[ Voor 27% gewijzigd door foekebooij op 05-10-2025 09:40 ]
Misschien aan het feit dat het de zwarte versie betreft. De andere die erop stonden waren “blauw” en die waren zo weg._Bailey_ schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 08:51:
Denk echt dat we over een jaartje blij mogen zijn als we nog zo'n €500 - €550 kunnen krijgen voor een jaar oude Air![]()
Ja hij is in de pricewatch voor ook al bijna €100 onder de Apple prijs te koop.. Ben benieuwd wat dit over een jaar zal zijn._Bailey_ schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 08:51:
Ik zie bij de S25 Edge dat deze inmiddels ook al voor de helft te krijgen is. Waarschijnlijk niet heel veel animo helaas..
zou me niets verbazen dat tijdens de Black Friday dagen er enkele retailers als Amazon en ook mobiele providers met hele scherpe aanbiedingen gaan komen om ook maar een beetje van hun iPhone Air voorraad te kunnen verkopen.mv1 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:01:
[...]
Ja hij is in de pricewatch voor ook al bijna €100 onder de Apple prijs te koop.. Ben benieuwd wat dit over een jaar zal zijn.
Ik zie bij de S25 Edge dat deze inmiddels ook al voor de helft te krijgen is. Waarschijnlijk niet heel veel animo helaas..
€ 949 - € 999 lijkt me best realistisch voor bijv een Amazon.
Ja precies. Wel jammer, want het is een erg mooie iPhone, alleen denk dat velen toch gewoon voor de standaard 17 zullen gaan, omdat dat echt een top deal is naar mijn mening.._Bailey_ schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:05:
[...]
zou me niets verbazen dat tijdens de Black Friday dagen er enkele retailers als Amazon en ook mobiele providers met hele scherpe aanbiedingen gaan komen om ook maar een beetje van hun iPhone Air voorraad te kunnen verkopen.
€ 949 - € 999 lijkt me best realistisch voor bijv een Amazon.
Ik heb ook wel een beetje het idee dat bij heel veel mensen die echt een big deal maken van de iets mindere camera het tussen de oren zit. Want hoe vaak maak je nou echt een foto waar dat kleine beetje kwaliteitsverschil nou echt zo belangrijk is? Hoe vaak komt zo’n foto nou echt verder dan het iPhone scherm en wat zwaar gecomprimeerde social media? En hoe vaak ga je nou echt naar foto’s zitten kijken? Volgens mij valt dat in het niets vergeleken bij de tijd dat je wel plezier hebt van de Air_Bailey_ schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 09:22:
[...]
Ik ben echt een zwaar amateur fotograaf
Voor 'point and shoot' is de Air echt een prima iPhone voor mij.
de Pro en Pro Max zijn (hoofdzakelijk) voor content creators, doom scrollers die zo'n 8 uur per dag op hun iPhone bezig zijn, overal foto's van maken en dan de kwaliteit van die foto zo het gootje in zien gaan op sites als Facebook (kijk mijn mooie leven eens!)Dennisdn schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:17:
[...]
Ik heb ook wel een beetje het idee dat bij heel veel mensen die echt een big deal maken van de iets mindere camera het tussen de oren zit. Want hoe vaak maak je nou echt een foto waar dat kleine beetje kwaliteitsverschil nou echt zo belangrijk is? Hoe vaak komt zo’n foto nou echt verder dan het iPhone scherm en wat zwaar gecomprimeerde social media? En hoe vaak ga je nou echt naar foto’s zitten kijken? Volgens mij valt dat in het niets vergeleken bij de tijd dat je wel plezier hebt van de Air
De Air is (hoofdzakelijk) voor mensen die realiseren dat er ook nog een leven is naast
de online (social media) wereld
En de schouders ophalen voor al die lenzen achterop de Pro (Max) en de haast dwangmatische eis/behoefte van een batterijduur zodat je ruim 8 a 10 uur per dag SOT kan halen
[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 05-10-2025 10:25 ]
Dat hangt echt af van de kleur. De zwarte uitvoering is gewoon ontzettend saai in dat matte zwart. Als het een volledig Jet Black model was, had ik het misschien nog overwogen. De blauwe en witte varianten worden daarentegen wel snel verkocht. Ik ben er zeker van dat jouw schatting te laag is - ik verwacht dat dit toestel volgend jaar nog zeker tussen de 700 en 800 euro waard zal zijn op de tweedehandse markt._Bailey_ schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 08:51:
[ Voor 3% gewijzigd door DeJurist op 05-10-2025 10:29 ]
Je kan denk ik de mensen die de air overwogen hebben in een paar categorieën indelen.Dennisdn schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:17:
[...]
Ik heb ook wel een beetje het idee dat bij heel veel mensen die echt een big deal maken van de iets mindere camera het tussen de oren zit. Want hoe vaak maak je nou echt een foto waar dat kleine beetje kwaliteitsverschil nou echt zo belangrijk is? Hoe vaak komt zo’n foto nou echt verder dan het iPhone scherm en wat zwaar gecomprimeerde social media? En hoe vaak ga je nou echt naar foto’s zitten kijken? Volgens mij valt dat in het niets vergeleken bij de tijd dat je wel plezier hebt van de Air
1. Degenen die voor de looks in de keynote gevallen zijn maar direct al vonden dat er voor hun use cases de air niet voldoende zou zijn en voor de pro gegaan zijn. Content creators, fotografen enz.
2. Degenen die de looks zo mooi vonden en de gok genomen hebben maar het blijkt toch net niet voldoende te zijn. Ik denk dat dit dan te maken heeft met de accu omdat alle andere compromissen duidelijk waren welke je moest maken. Ik denk dat dit mensen zijn die hobbymatig heel veel gebruik van hun telefoon maken om media te consumeren en dan de accu of tegenvallende speaker niet kunnen verkroppen.
3. Dan heb je, zoals ik het ervaar, een groep die wel heel graag de air wilden en waar in mijn beleving de telefoon prima geschikt voor is maar er toch iets in het achterhoofd knaagt dat ze niet de beste specs/camera hebben. Ze zijn continu naar specs en benchmarks aan het kijken en houden heel precies het presteren van hun accu in de gaten zonder dit gewoon te ervaren in hun dagelijks gebruik.
4. En dan de tevreden gebruikers die hem gewoon gebruiken en het over een jaar wel weer zien waar ze staan.
Sorry voor de generalisaties en het is in geen geval beledigend bedoeld naar specifieke users hier.
[ Voor 2% gewijzigd door Teknix1982 op 05-10-2025 10:31 . Reden: Groep 4 vergeten te vermelden. ]
En wat als je een 17Pro hebt, maar geen Social Media accounts?_Bailey_ schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:21:
[...]
de Pro en Pro Max zijn (hoofdzakelijk) voor content creators, doom scrollers die zo'n 8 uur per dag op hun iPhone bezig zijn, overal foto's van maken en dan de kwaliteit van die foto zo het gootje in zien gaan op sites als Facebook (kijk mijn mooie leven eens!)
De Air is (hoofdzakelijk) voor mensen die realiseren dat er ook nog een leven is naast
En de schouders ophalen voor al die lenzen achterop de Pro (Max) en de haast dwangmatische eis/behoefte van een batterijduur zodat je ruim 8 a 10 uur per dag SOT kan halen
Mijn boefje is liev!
ok, boomer!JB schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:32:
[...]
En wat als je een 17Pro hebt, maar geen Social Media accounts?
(hier hetzelfde)
@Teknix1982
Kleine toevoeging: categorie 4
4. Een groep die heel graag de air willen, hiervoor afgewogen de keuze gemaakt hebben. Wetende dat de Air aan hun wensen en eisen voldoet gekocht hebben. En de telefoon gewoon gebruiken zoals ze willen.
Deze personen hoeven niet de meeste tech in een toestel maar houden wel van een dun/design toestel. Waarschijnlijk vind je die personen niet vaak op het forum van Tweakers. De techies (tweakers, personen met een voorliefde voor technologie, etc) die vind je er hier verder graag over praten op dit forum.
My 2 cents
Edit: zie dat je cat 4 al hebt toegevoegd.
4. Een groep die heel graag de air willen, hiervoor afgewogen de keuze gemaakt hebben. Wetende dat de Air aan hun wensen en eisen voldoet gekocht hebben. En de telefoon gewoon gebruiken zoals ze willen.
Deze personen hoeven niet de meeste tech in een toestel maar houden wel van een dun/design toestel. Waarschijnlijk vind je die personen niet vaak op het forum van Tweakers. De techies (tweakers, personen met een voorliefde voor technologie, etc) die vind je er hier verder graag over praten op dit forum.
My 2 cents
[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 05-10-2025 10:44 . Reden: Je had de post al aangepast ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Je vergeet de groep mensen die gek is op technologie, maar de prijs van de iPhone Air simpelweg te hoog vindt. Het toestel is zijn prijs van €1229,- niet echt waard.
Als Apple de Amerikaanse adviesprijzen één op één had overgenomen in euro’s, was het toestel veel populairder geweest. Ik heb er uiteindelijk €820 voor betaald, maar als ik het direct voor €999 had kunnen krijgen, had ik dat zonder twijfel gedaan.
Nu ik het toestel gebruik, ben ik echter erg blij dat ik de overstap naar iOS heb gemaakt. Ik merk nu pas dat apps op iOS er nét wat verfijnder uitzien en duidelijk meer aandacht krijgen van ontwikkelaars dan op Android.
Als Apple de Amerikaanse adviesprijzen één op één had overgenomen in euro’s, was het toestel veel populairder geweest. Ik heb er uiteindelijk €820 voor betaald, maar als ik het direct voor €999 had kunnen krijgen, had ik dat zonder twijfel gedaan.
Nu ik het toestel gebruik, ben ik echter erg blij dat ik de overstap naar iOS heb gemaakt. Ik merk nu pas dat apps op iOS er nét wat verfijnder uitzien en duidelijk meer aandacht krijgen van ontwikkelaars dan op Android.
Ik ben gek op technisch dingen en heb zeker een voorliefde voor techniek. Vind het design van de air gewoon een verfrissende move van Apple. Een keer wat anders dan een “baksteen”. En naar mijn idee zit er genoeg techniek in de Air.TheKerremenke schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:43:
@Teknix1982
My 2 cents![]()
Naja, ik snap jouw punt maar die groep heeft de air denk ik sowieso niet overwogen. Het ging mij om de mensen die hem echt overwogen maar fair point. Er kan een groep zijn die de prijs wel overwogen heeft, gek genoeg denk ik dat apple gebruikers prijs vaak een minder belangrijk aspect vinden maar dat is een gevoel van mij.DeJurist schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:56:
Je vergeet de groep mensen die gek is op technologie, maar de prijs van de iPhone Air simpelweg te hoog vindt. Het toestel is zijn prijs van €1229,- niet echt waard.
De prijs van 999 is in de USA nog zonder tax hè, in de meeste staten komt daar nog 10-20% bij. Wij zijn juist genaaid dat ze de dollar een op één hebben overgenomen want de euro staat bijna 20% sterker als de dollar.DeJurist schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:56:
Dan ook nog even een duit in het zakje om mijn eigen ervaring met de air te delen na een weekje in gebruik.
1. Gewicht en form factor, HEERLIJK!
2. Scherm, prachtig!
3. Dagelijks gebruik voldoet hij perfect voor me. Ik bel veel, luister podcasts via de airpods, kijk wat youtube, gebruik safari veel voor internetten en gebruik hem als camera voor het maken van foto’s. Voor bijna alles is hij prima in gebruik en merk in geen verschil in gebruik met mijn vorige telefoon de 15 pro max. Alleen de macro en tele camera lenzen zie ik mezelf wel is missen maar is niet onoverkomelijk.
4. Accu voor mijn gebruik is prima en mijn laadgedrag is niet anders dan mijn 15pro max.
Ik ben erg blij met mijn keuze. Mijn wens voor volgend jaar, voeg een tele lens toe. Dan zou ik hem van een 8 mogelijk een 9 geven.
2. Scherm, prachtig!
3. Dagelijks gebruik voldoet hij perfect voor me. Ik bel veel, luister podcasts via de airpods, kijk wat youtube, gebruik safari veel voor internetten en gebruik hem als camera voor het maken van foto’s. Voor bijna alles is hij prima in gebruik en merk in geen verschil in gebruik met mijn vorige telefoon de 15 pro max. Alleen de macro en tele camera lenzen zie ik mezelf wel is missen maar is niet onoverkomelijk.
4. Accu voor mijn gebruik is prima en mijn laadgedrag is niet anders dan mijn 15pro max.
Ik ben erg blij met mijn keuze. Mijn wens voor volgend jaar, voeg een tele lens toe. Dan zou ik hem van een 8 mogelijk een 9 geven.
[ Voor 0% gewijzigd door Teknix1982 op 05-10-2025 11:07 . Reden: typo ]
Ik kan me in alles vinden maar ik zit ook met het formaat. De Pro Max gebruikers hebben hier geen last van.Teknix1982 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 11:06:
Dan ook nog even een duit in het zakje om mijn eigen ervaring met de air te delen na een weekje in gebruik.
2. Scherm, prachtig!
De Air ziet er veel strakker uit dan de 17Pro. Kan maar niet wennen aan die “ruit” op de achterkant, het plateau trek ik steeds beter. De aluminium behuizing is ook lala, maar een case om de ruit te verbergen heb ik overwogen alleen verwacht ik dat de coating eraf gaat uiteindelijk. Daar hoef je bij de Air niet bang voor te zijn, dat titanium is gewoon beter.
Mijn boefje is liev!
Heeft iemand de crossbody cord aangeschaft? Ik heb overigens voor mijn Apple Watch Ultra gekozen voor een Multi Sim abonnement. Mocht ik mijn iPhone Air niet kunnen opladen, dan ben ik desondanks altijd bereikbaar en kan ik overal betalen.
Ik weet dat dat de prijs is zonder belasting, maar zelfs als je het Nederlandse btw-tarief meerekent, betalen ze daar nog steeds aanzienlijk minder dan wij. Bovendien zijn de Amerikaanse belastingtarieven laag - meestal maximaal zo’n 7%, en in veel staten zelfs nog minder.Dennisdn schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 11:05:
[...]
De prijs van 999 is in de USA nog zonder tax hè, in de meeste staten komt daar nog 10-20% bij. Wij zijn juist genaaid dat ze de dollar een op één hebben overgenomen want de euro staat bijna 20% sterker als de dollar.
Voor mij is de iPhone Air een blijvertje. In het begin was ik wat sceptisch, maar na twee dagen gebruik ben ik meer dan tevreden met mijn aankoop.
Ik hoop dat Apple in de opvolger een grotere accu weet te plaatsen, ruimte creëert voor een tweede speaker en een telelens toevoegt - dat zou het toestel echt ideaal maken.
Deze vormfactor heeft enorm veel potentie. Afhankelijk van wat er gebeurt met de iPhone Fold blijf ik voorlopig bij dit toestel. Volgend jaar wordt het voor mij of de Air 2, mits die verbeteringen er komen, of de Fold als die goed wordt uitgevoerd.
Ik ben in ieder geval blij dat ik nu voor het eerst een Apple Watch draag - een prachtig stukje techniek en veel soepeler dan de Android-horloges, die ik toch wat minder verfijnd vind.
Ik hoop dat Apple in de opvolger een grotere accu weet te plaatsen, ruimte creëert voor een tweede speaker en een telelens toevoegt - dat zou het toestel echt ideaal maken.
Deze vormfactor heeft enorm veel potentie. Afhankelijk van wat er gebeurt met de iPhone Fold blijf ik voorlopig bij dit toestel. Volgend jaar wordt het voor mij of de Air 2, mits die verbeteringen er komen, of de Fold als die goed wordt uitgevoerd.
Ik ben in ieder geval blij dat ik nu voor het eerst een Apple Watch draag - een prachtig stukje techniek en veel soepeler dan de Android-horloges, die ik toch wat minder verfijnd vind.
Waarom niet gewoon terugsturen?_Bailey_ schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 08:51:
Ik ben geen content creator, ik ben geen doom scroller en maak niet overal foto's._Bailey_ schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:21:
[...]
de Pro en Pro Max zijn (hoofdzakelijk) voor content creators, doom scrollers die zo'n 8 uur per dag op hun iPhone bezig zijn, overal foto's van maken en dan de kwaliteit van die foto zo het gootje in zien gaan op sites als Facebook (kijk mijn mooie leven eens!)
Maar de foto's die ik maak wil ik met geduld en precisie maken. En als we op reis gaan naar Dubai en Japan dit en volgend jaar dan wil ik ook gewoon een camera met 4x zoom met 48 megapixels.
Ik snap dus wat je zegt, maar uitzonderingen zijn er ook.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ben even benieuwd hoe je dit doet, ik vind het in de browser ook te geel.MeesterBas schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:25:
[...]
Ik heb true tone op alle apparaten uit en regel de kleurbalans met ‘kleurfilters’. Ik maak de witbalans wat blauwer. Standaard vind ik de iOS-instelling te geel. Scheelt ook weer in batterijgebruik
[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 05-10-2025 22:34 ]
Ik vind het scherm van iPhone/iPad altijd te warm afgesteld. Deze instellingen vind je bij toegankelijkheid > weergave en tekstgrootte > kleurfilters. Dit is hoe ik mijn iPhone heb ingesteld, met True Tone uitgeschakeld.Slasher schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 22:24:
[...]
Ben even benieuwd hoe je dit doet, ik vind het in de browser ook te geel.
/f/image/w2S70VporVtQo7TGPvumtqYU.png?f=fotoalbum_large)
3 in de rij, kassa erbij
@MeesterBas Dank voor je uitleg, zal er eens mee spelen.
Wat je ook nooit moet doen (dit had ik moeten weten) is 2 schermen van 2 verschillende telefoons naast elkaar leggen.
Mijn zakelijke 15 is al heel anders (witter) als mijn Air.
Wat je ook nooit moet doen (dit had ik moeten weten) is 2 schermen van 2 verschillende telefoons naast elkaar leggen.
Mijn zakelijke 15 is al heel anders (witter) als mijn Air.
@MeesterBas ik zie dat die Anker powerbank bij CoolBlue nu 80,- kost haha
heb de powerbank van Apple voor de Air gekocht. werkt ook erg goed.
ik heb voor originele gekozen vanweg deze video (zijn er overigens wel meer te vinden online)
ik heb voor originele gekozen vanweg deze video (zijn er overigens wel meer te vinden online)
[ Voor 16% gewijzigd door x360junkie op 06-10-2025 20:59 ]
Zit er ook aan te denken die te kopen. Wordt de telefoon daar veel dikker van ?x360junkie schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:49:
[YouTube: EVERYONE'S Using It WRONG!! - iPhone Air MagSafe Battery Pack]
[YouTube: the TRUTH about the iPhone Air Battery... 🪫]
tuurlijk zwaarder en dikker, maar werkt gewoon goed. als iphone bij de 90 % is pakt ie stroom van de batterij tot ie leeg is. zoals in 1 video wordt gezegd het is als een " removeable battery ".Erik1805 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:02:
[...]
Zit er ook aan te denken die te kopen. Wordt de telefoon daar veel dikker van ?
maar grootste plus punt is hij wordt niet warm ook de iPhone niet
Wow! En de 10.000 mah variant is nog goedkoper 🤣 Op Amazon kun je ‘m nog steeds voor 40 euro (na korting) scoren.TNSN schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 18:26:
@MeesterBas ik zie dat die Anker powerbank bij CoolBlue nu 80,- kost haha
3 in de rij, kassa erbij
Welke korting?MeesterBas schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:17:
[...]
Wow! En de 10.000 mah variant is nog goedkoper 🤣 Op Amazon kun je ‘m nog steeds voor 40 euro (na korting) scoren.
Toen ik ‘m vanavond aanklikte kreeg ik een ‘promotion’ van 10 euro en geen verzendkosten. Denk omdat ik Amazon Prime heb.
3 in de rij, kassa erbij
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar zegt hij nou dat je de batterypack niet moet gebruiken om even bij te laden in geval van nood maar dat hij fulltime op de Air moet zitten?x360junkie schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:49:
Als hij dat echt bedoelt snap ik niet waarom je een Air zou nemen... Ik heb de powerbank ook maar daarmee is ie echt wel veel dikker en zwaarder dan een Pro. Gelukkig heb ik hem in de praktijk niet nodig en is het echt alleen voor uitzonderlijke gevallen.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 07-10-2025 06:47 ]
Stel je bent de hele dag buiten (wandelen, pretpark, werk, etc) zonder oplaad mogelijkheden. Dan plak je die accu erop en gaan. Het is inderdaad enkel voor de uitzonderlijke gevallen dat je een 17 pro Max+ accuduur nodig hebt.Dennisdn schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 06:46:
[...]
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar zegt hij nou dat je de batterypack niet moet gebruiken om even bij te laden in geval van nood maar dat hij fulltime op de Air moet zitten?
Als hij dat echt bedoelt snap ik niet waarom je een Air zou nemen... Ik heb de powerbank ook maar daarmee is ie echt wel veel dikker en zwaarder dan een Pro. Gelukkig heb ik hem in de praktijk niet nodig en is het echt alleen voor uitzonderlijke gevallen.
Heb hem zelf ook, maar nog geen keer gebruikt. Binnenkort maar eens een keer gebruiken om hem te ontladen.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Denk dat dat de reden is dat ‘ie ook maar met 12 watt laadt, zodat ‘ie niet al te warm wordt en het scherm niet dimt.Dennisdn schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 06:46:
[...]
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar zegt hij nou dat je de batterypack niet moet gebruiken om even bij te laden in geval van nood maar dat hij fulltime op de Air moet zitten?
Dan gebruik ik liever één uurtje de Anker powerbank, om 50% bij te laden. Daarnaast is de Anker maar 105 gram en de Apple 125 gram, terwijl de Anker de helft meer capaciteit heeft.
3 in de rij, kassa erbij
Voordeel van de Anker is dat hij ook op andere toestellen kan. Bij de Anker gebruik je de iPhone Air eigenlijk eerst zonder power bank, en wanneer je toestel bijna leeg is, laad je hem snel op.
Bij de Apple MagSafe. Wordt het gewoon 1 geheel met je telefoon. Ook zie je in iOS hoeveel batterij je nog hebt, etc. Deze gebruik je eigenlijk gedurende de dag, en wanneer die leeg is, dan haal je het weg. Zodat je daarna nog een lange bijna volle batterij duur hebt.
Ik vind zelf die van anker handiger voor de meeste mensen. Zelf ga ik die van apple halen. Vind het mooier met een witte iPhone air. En als ik snel wil bijladen heb ik al genoeg en nog betere powerbanks daarvoor.
Bij de Apple MagSafe. Wordt het gewoon 1 geheel met je telefoon. Ook zie je in iOS hoeveel batterij je nog hebt, etc. Deze gebruik je eigenlijk gedurende de dag, en wanneer die leeg is, dan haal je het weg. Zodat je daarna nog een lange bijna volle batterij duur hebt.
Ik vind zelf die van anker handiger voor de meeste mensen. Zelf ga ik die van apple halen. Vind het mooier met een witte iPhone air. En als ik snel wil bijladen heb ik al genoeg en nog betere powerbanks daarvoor.
erg goeie vergelijking en afweging iPhone Air vs 17 Pro
YouTube: Living With iPhone Air & 17 Pro - I Can Only Keep One
wat al meerdere keren in dit topic is voorbij gekomen; de Air is voor mensen die van mooi design houden, iets echt nieuws willen op iPhone gebied.
De 17 Pro is voor content ceators en mensen die heel graag haast dagelijks mooie foto's en video's willen maken (en vervolgens bewerken) .
en dan heb je @_Bailey_ , die echt heeeeel graag de Air wil houden maar de 17 Pro nog aan het testen is of die nou echt veel handzamer is met 6,3 inch
YouTube: Living With iPhone Air & 17 Pro - I Can Only Keep One
wat al meerdere keren in dit topic is voorbij gekomen; de Air is voor mensen die van mooi design houden, iets echt nieuws willen op iPhone gebied.
De 17 Pro is voor content ceators en mensen die heel graag haast dagelijks mooie foto's en video's willen maken (en vervolgens bewerken) .
en dan heb je @_Bailey_ , die echt heeeeel graag de Air wil houden maar de 17 Pro nog aan het testen is of die nou echt veel handzamer is met 6,3 inch
Ik vind dat maar een rare manier van een powerbank gebruiken want dan heb je alleen aan het einde van de dag als de powerbank leeg is even plezier van de Air? Dat lijkt me echt niet zoals Apple de Air heeft bedoeld want daarmee wordt ie 2x zo dik en zwaar kun je net zo goed een Pro nemen zonder de consessies van de Air. Het is gewoon een normale powerbank zoals alle andere, alleen past ie net wat mooier bij de telefoon als andere powerbanks.Ashwani schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:01:
Bij de Apple MagSafe. Wordt het gewoon 1 geheel met je telefoon. Ook zie je in iOS hoeveel batterij je nog hebt, etc. Deze gebruik je eigenlijk gedurende de dag, en wanneer die leeg is, dan haal je het weg.
[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 07-10-2025 12:55 ]
Check die Keynote opnieuw 52e minuut. Hij heeft het echt over lange trips en wanneer je de accessoire tegelijkertijd gebruikt.Dennisdn schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:47:
[...]
Ik vind dat maar een rare manier van een powerbank gebruiken want dan heb je alleen aan het einde van de dag als de powerbank leeg is even plezier van de Air? Dat lijkt me echt niet zoals Apple de Air heeft bedoeld want daarmee wordt ie 2x zo dik en zwaar kun je net zo goed een Pro nemen zonder de consessies van de Air. Het is gewoon een normale powerbank zoals alle andere, alleen past ie net wat mooier bij de telefoon als andere powerbanks.
Maar zo gebruik je elke andere MagSave powerbank toch ook? Ik begrijp niet zo goed wat er dan anders aan is.Ashwani schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:19:
[...]
Hij heeft het echt over lange trips en wanneer je de accessoire tegelijkertijd gebruikt.
Is ook lastig uit te leggen. Een voorbeeld hoe ik het zelf van plan ben te gebruiken. Ik ben vaak een hotspot voor me kinderen. Dan wil ik het erop houden zodat Apple zelf intelligent de batterij drain regelt ipv snel op te laden wanneer die leeg is. Maar natuurlijk is de normale MagSafe lader ook prima.Dennisdn schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:36:
[...]
Maar zo gebruik je elke andere MagSave powerbank toch ook? Ik begrijp niet zo goed wat er dan anders aan is.
Maar wat ik dan niet snap ik waarom je dan niet voor een 17pro bent gegaan. Prijs verschil is minimaal dan. En je hebt dan geen losse accu. Ik heb ook de Air maar gebruik een telefoon niet super intensief en kom er makkelijk de dag mee door. Als ik een accupack zou moeten hebben was ik toch voor de Pro gegaan. Die heeft niet alleen batterij voordelen.Ashwani schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:13:
[...]
Is ook lastig uit te leggen. Een voorbeeld hoe ik het zelf van plan ben te gebruiken. Ik ben vaak een hotspot voor me kinderen. Dan wil ik het erop houden zodat Apple zelf intelligent de batterij drain regelt ipv snel op te laden wanneer die leeg is. Maar natuurlijk is de normale MagSafe lader ook prima.
Hier een week onderweg, ik vind het puur genieten.
Accu top (voor mij), camera goed (genoeg, die gebruik ik weinig maar niet minder dan normaal) en speaker goed genoeg voor incidenten (gebruik veelal AirPods Pro 2 of AirPods 4)
Accu top (voor mij), camera goed (genoeg, die gebruik ik weinig maar niet minder dan normaal) en speaker goed genoeg voor incidenten (gebruik veelal AirPods Pro 2 of AirPods 4)
Ben ik de enige die de Air tot 80% oplaad? Zie soms wat verschillen tussen scherm actief van de geposte screenshots en mezelf.
Ik laad tot 100%. Heb met de vorige Iphone ook gedaan en geen enkel probleem dat de batterijconditie hard achteruit ging.TheKerremenke schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:01:
Ben ik de enige die de Air tot 80% oplaad? Zie soms wat verschillen tussen scherm actief van de geposte screenshots en mezelf.
En is 'ie er ook al uit zo langzamerhand dan? Anders kun je ze net zo goed nog 11 maanden allebei houden._Bailey_ schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:37:
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik laad mijn telefoon altijd tot 100%. Het toestel mag bij doorverkoop in uitstekende staat zijn, maar de batterij in perfecte conditie houden voor de volgende eigenaar is niet mijn prioriteit.TheKerremenke schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:01:
ik denk dat ik ze allebei maar van een trap af laat vallen...welke dan nog het mooiste eruit ziet ga ik mee verderTHE_BASE schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:34:
[...]
En is 'ie er ook al uit zo langzamerhand dan? Anders kun je ze net zo goed nog 11 maanden allebei houden.

Benieuwd waarover je twijfelt? Is dat echt design over functies?_Bailey_ schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:02:
[...]
ik denk dat ik ze allebei maar van een trap af laat vallen...welke dan nog het mooiste eruit ziet ga ik mee verder
Ja gewoon de Design 🤣 ben niet altijd een hotspot.Erik1805 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:50:
[...]
Maar wat ik dan niet snap ik waarom je dan niet voor een 17pro bent gegaan. Prijs verschil is minimaal dan. En je hebt dan geen losse accu. Ik heb ook de Air maar gebruik een telefoon niet super intensief en kom er makkelijk de dag mee door. Als ik een accupack zou moeten hebben was ik toch voor de Pro gegaan. Die heeft niet alleen batterij voordelen.
En dan Hair force one missen?_Bailey_ schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:06:
[...]
haha lekkere video...ze zouden hem moeten inhuren voor de Keynotes
Owja; die was er niet

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Dacht dat Apple een rechtszaak tegen hem_Bailey_ schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:06:
[...]
haha lekkere video...ze zouden hem moeten inhuren voor de Keynotes
Heeft aangespannen haha dus die huren ze voorlopig niet in.
eigenlijk met name de handzaamheid, ik gebruik mijn iPhone (in veel use cases) graag 'one-handed' , dat is met de Air ook wel te doen, maar niet langer dan 10/15 minuten achter elkaar....dan voel ik het in mijn handen. Met de Pro heb ik dat totaal niet.THE_BASE schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:16:
[...]
Benieuwd waarover je twijfelt? Is dat echt design over functies?
Maar goed, de 17 Pro is gewoon een iPhone welke we al járenlang kennen, weinig bijzonders. Dit keer goedkoper materiaal gebruikt door Apple (mooie kostenbesparing voor hen) , het is totaal niet spannend of vernieuwend.
De Air daarentegen; piece of art / craftmanship. Als Apple nerd nog steeds een dikke smile zodra ik 'm oppak.
(sorry @schumi1986 , ik zal er nu écht over ophouden
[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 07-10-2025 19:27 ]
En heb je geen last van het gewicht van de 17 Pro na 10-15 minuten?_Bailey_ schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:25:
[...]
eigenlijk met name de handzaamheid, ik gebruik mijn iPhone (in veel use cases) graag 'one-handed' , dat is met de Air ook wel te doen, maar niet langer dan 10/15 minuten achter elkaar....dan voel ik het in mijn handen. Met de Pro heb ik dat totaal niet.
Maar goed, de 17 Pro is gewoon een iPhone welke we al járenlang kennen, weinig bijzonders. Dit keer goedkoper materiaal gebruikt door Apple (mooie kostenbesparing voor hen) , het is totaal niet spannend of vernieuwend.
De Air daarentegen; piece of art / craftmanship. Als Apple nerd nog steeds een dikke smile zodra ik 'm oppak.
(sorry @schumi1986 , ik zal er nu écht over ophouden)
dat is een goeie inderdaad. Dat zou je wel denken, maar (gelukkig) niet.TNSN schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:27:
[...]
En heb je geen last van het gewicht van de 17 Pro na 10-15 minuten?
Stiekem willen we (ik ook) een air mini (of pro lite voor sommigen)_Bailey_ schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:25:
[...]
eigenlijk met name de handzaamheid, ik gebruik mijn iPhone (in veel use cases) graag 'one-handed' , dat is met de Air ook wel te doen, maar niet langer dan 10/15 minuten achter elkaar....dan voel ik het in mijn handen. Met de Pro heb ik dat totaal niet.

[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 07-10-2025 19:34 . Reden: Typos en verkeerde type nummer Nokia ]
Hmm, ik vond de breedte echt niet prettig, al is het maar een paar mm. Dus heel blij met de 17 Pro._Bailey_ schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:25:
[...]
En dat is misschien niet veel bijzonders in lijn der Pro’s, maar het is juist weer wat anders. Dus ik heb na een jaar of 5 (sinds iPhone 12) weer eens het gevoel dat ik een andere iPhone heb. En had altijd space grey, dus zilver is wel heel strak en klassiek.
Ik heb liever iets in de hand wat prettig is én goede camera’s en accu. Maar het blijft persoonlijk. Laat die Air zich eerst maar doorontwikkelen.
Bij nader inzien kan ik van jou getwijfel toch wel genieten, het topic blijft lekker levendig en jou berichten hebben een hoog “ik waardeer Apple gehalte” wat wij hier allemaal hebben en daardoor zijn we toch een grote Apple familie_Bailey_ schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:25:
[...]

Ben toch wel benieuwd hoe de verkoop gaat wereldwijd van de Air.
Ik ook, maar gezien hier bijna geen wachttijden voor zijn vermoed ik dat de air een stuk minder in trek is dan de 17 en 17 pro (max). Wat ik niet begrijp want ik heb altijd de pro’s gekocht maar ben sinds de 4 en de X niet meer zo happy met een nieuwe iPhone geweest.Erik1805 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 20:15:
Ben toch wel benieuwd hoe de verkoop gaat wereldwijd van de Air.
zelfde hier. Altijd de pro gehad maar nu de air. Eens wat anders dan een standaard “baksteen”. Ik ben er zeer tevreden meeTeknix1982 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 20:45:
[...]
Ik ook, maar gezien hier bijna geen wachttijden voor zijn vermoed ik dat de air een stuk minder in trek is dan de 17 en 17 pro (max). Wat ik niet begrijp want ik heb altijd de pro’s gekocht maar ben sinds de 4 en de X niet meer zo happy met een nieuwe iPhone geweest.
Hier ook een “altijd een Pro gehad en nu een Air” gebruiker.
Wat ik v.t.v. al dacht klopt ook in mijn usecase dat ik nagenoeg geen last heb van de ‘minpunten’ (camera, accu, speaker), maar het algehele pluspunt gewicht / gevoel ervaar je dag in dag uit.
Als ik dan een nadeel mag benoemen is dat het gewicht van de Air ook wel went hoor.
Wat ik v.t.v. al dacht klopt ook in mijn usecase dat ik nagenoeg geen last heb van de ‘minpunten’ (camera, accu, speaker), maar het algehele pluspunt gewicht / gevoel ervaar je dag in dag uit.
Als ik dan een nadeel mag benoemen is dat het gewicht van de Air ook wel went hoor.
[ Voor 3% gewijzigd door AntraXxX op 07-10-2025 22:26 ]
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Precies dit, ik heb nu al een paar dagen dat als ik hem oppak dat ik denk: die was toch eerst lichterAntraXxX schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 22:25:
Tot ik even een Pro Max in de handen heb die ook in huis is……. Haha hoe dan.
De batterij valt me trouwens meer dan mee, ik heb niet de obsessie om dit constant in de gaten te houden maar kom er gemakkelijk de dag mee door, heel enkel plaats ik hem wel om een magsafe standaard op het werk en dan laad hij wat bij.
De kwartaalcijfers waarin de laatste weken van september zitten zullen elk moment kunnen komen. De verkrijgbaarheid zegt an sich niet zoveel aangezien ze erg veel op voorraad hebben gelegd en de voorraad van China last minute over de rest van de wereld is verdeeld.Teknix1982 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 20:45:
[...]
Ik ook, maar gezien hier bijna geen wachttijden voor zijn vermoed ik dat de air een stuk minder in trek is dan de 17 en 17 pro (max).
Ik denk dat het vooral een toestel is wat langzaam op gang komt. Alle techies die direct launch bestellen zullen voornamelijk voor de beste specs gaan en een Pro hebben gepakt dus die zullen zeker meer verkocht zijn.
Daartegenover zullen veel mensen de Air eerst hebben willen voelen en zien en zijn later gaan bestellen. Ik ben hem echt niet actief aan het promoten, dat mag Apple lekker zelf doen. Maar ik had deze week al de zoveelste niet-techie-persoon die vroeg: "He, is dat een Air? Mag ik hem eens vasthouden? Hoe is de batterij? Ok dan bestel ik hem vandaag nog!"
Ik ben dan zeker 1 van de weinigen die, als iphone air bezitter, er echt niet rouwig om zal zijn als ie minder goed verkoopt? Dan heb ik nu iig een toestel waar niet de halve wereld mee rondloopt.
Dat betekent, stam + t .
Als ze er maar genoeg verkopen om hem door te ontwikkelenApache4u schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 08:01:
Ik ben dan zeker 1 van de weinigen die, als iphone air bezitter, er echt niet rouwig om zal zijn als ie minder goed verkoopt? Dan heb ik nu iig een toestel waar niet de halve wereld mee rondloopt.
Ik heb 2 dagen geleden de PM omgeruild voor de air. Reden is dat de PM te groot en zwaar vond. Vooral de batterij van de air leek mij het grootste minpunt. Maar ik heb genoeg laders rond slingeren en zit ook elke werkdag minimaal een uur in de auto waarbij hij op een (snelle) magsafe lader hangt.
Wat mij gisteren opviel is dat hij in een rit van 40 minuten maar zo'n 15 procent erbij kreeg. Nu net ook even aan de lader gehangen (bedraad dus) die het verbruik laat zien. De telefoon stond nog op 75% en hij laadt met (maar) 6W. Ter vergelijking, de PM was altijd 100% vol als ik de auto uitkwam.
Herkennen jullie dit langzame laden? Of heb ik gewoon een kapot exemplaar? (installatie liep ook vast, moest hem uiteindelijk restoren via de computer)
Wat mij gisteren opviel is dat hij in een rit van 40 minuten maar zo'n 15 procent erbij kreeg. Nu net ook even aan de lader gehangen (bedraad dus) die het verbruik laat zien. De telefoon stond nog op 75% en hij laadt met (maar) 6W. Ter vergelijking, de PM was altijd 100% vol als ik de auto uitkwam.
Herkennen jullie dit langzame laden? Of heb ik gewoon een kapot exemplaar? (installatie liep ook vast, moest hem uiteindelijk restoren via de computer)
Gewoon beiden houden? Die Air heeft al zoveel afgeschreven, dat ie bijna gratis is nu_Bailey_ schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:25:
[...]
Mijn boefje is liev!
Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.