Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[iPhone Air] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19-11 21:42
Redondo1982 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:22:
[...]

Ik bedoel het ook niet om te pochen hoor, zeker niet. Ik bedoel gewoon dat mensen, die geen Air kopen, daar misschien minder belang aan hechten. Die kijken naar andere argumenten.

Niet iedereen kan een iPhone kopen hoor, dat is echt een verkeerd beeld. Je ziet ze wel veel, en ook steeds meer ;)
Maar nogmaals, dat snap ik wel, maar het zijn niet alleen de looks, als je om pure performance geeft dan is de 17 Pro/Max de winnaar, het is het nieuwe utilterlian toestel. Maar de Air's superieure duurzame en verfijnde chassis alleen op looks afschuiven is oneerlijk.

En over de kwestie dat niet iedereen een iPhone kan kopen, ik denk van wel, sowieso elk werkend persoon. En dan heb je nog mensen die in de uitkering zitten, die hebben het vaak best breed in vergelijking met mensen die wel hard werken maar de helft van hun loon moeten inleveren. En wie weet heb je mensen inderdaad in de schuldsanering die het niet kunnen veroorloven. Maar dat is hetzelfde met dikke mensen goed praten, ''oh wie weet behoort dit persoon tot de 0,0001% van dikke mensen met een chronische aandoening''. Zo kan je elk argument slopen door de uitzonderingskaart te spelen.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:31
AMDLegion schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:28:
[...]
En over de kwestie dat niet iedereen een iPhone kan kopen, ik denk van wel, sowieso elk werkend persoon. En dan heb je nog mensen die in de uitkering zitten, die hebben het vaak best breed in vergelijking met mensen die wel hard werken maar de helft van hun loon moeten inleveren. En wie weet heb je mensen inderdaad in de schuldsanering die het niet kunnen veroorloven. Maar dat is hetzelfde met dikke mensen goed praten, ''oh wie weet behoort dit persoon tot de 0,0001% van dikke mensen met een chronische aandoening''. Zo kan je elk argument slopen door de uitzonderingskaart te spelen.
Je doet nu precies hetzelfde toch? Je doet de situatie die ik voorleg af als uitzonderingssituatie waarvan je zegt dat die amper voorkomt. Is het zo moeilijk om je ongelijk toe te geven?
"Wie weet heb je mensen..." --> dat is niet "wie weet". Die mensen zijn er. Die krijgen elke maand een budget van een bewindspersoon en de rest gaat naar het aflossen van hun schuld. Kan je allemaal bagatelliseren, maar je hebt gewoon geen gelijk dat iedereen in NL een iPhone kan kopen.

Maar goed, we dwalen af :)

Ik twijfel om van een 15PM over te stappen naar een Air. Camera's zijn leuk maar maak eigenlijk alleen kiekjes en vind foto's van m'n Fuji veel mooier. Enige is die batterij waar ik over twijfel.

[ Voor 0% gewijzigd door Sluuz op 29-10-2025 13:39 . Reden: typo ]

PSN: Sluuz

• AMDLegion
Sluuz schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:38:
[...]

Je doet nu precies hetzelfde toch? Je doet de situatie die ik voorleg af als uitzonderingssituatie waarvan je zegt dat die amper voorkomt. Is het zo moeilijk om je ongelijk toe te geven?
"Wie weet heb je mensen..." --> dat is niet "wie weet". Die mensen zijn er. Die krijgen elke maand een budget van een bewindspersoon en de rest gaat naar het aflossen van hun schuld. Kan je allemaal bagatelliseren, maar je hebt gewoon geen gelijk dat iedereen in NL een iPhone kan kopen.

Ik twijfel om van een 15PM over te stappen naar een Air. Camera's zijn leuk maar maak eigenlijk alleen kiekjes en vind foto's van m'n Fuji veel mooier. Enige is die batterij waar ik over twijfel.
Sure, ik had daarnet kunnen zeggen ''die mensen zijn er'' maar ik heb geen ervaring met die kant van de samenleving dus ik zei die zullen er wel zijn waarin ik jouw argument juist gelijk geef daarin zonder zelf te beweren dat die mensen er zijn.

Maar ik ga geen uiterste minderheden meenemen in elk argument, vind ik moderne onzin.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:06
AMDLegion schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:28:
[...]

Maar nogmaals, dat snap ik wel, maar het zijn niet alleen de looks, als je om pure performance geeft dan is de 17 Pro/Max de winnaar, het is het nieuwe utilterlian toestel. Maar de Air's superieure duurzame en verfijnde chassis alleen op looks afschuiven is oneerlijk.

Het verschil met Pro en Air is enorm. Dat heb ik ook niet aangehaald. Jij gaf aan dat de Air een ‘general’ foon was. Vermoedelijk voor jou, maar de gewone 17 is meer de algemene foon. Die heeft verreweg de beste prijs-kwaliteit-verhouding. Zo bedoelde ik het, niks meer of minder.

En de uitzonderingen die je aangeeft: dat doe ik ook altijd als ik mijn gelijk wil halen. Dus, ik heb je door :+

Geloof me, echt niet iedereen kan een foon van 1200 euro kopen. Echt niet! Ze zouden het misschien wel kunnen bereiken, maar op het moment kunnen ze het niet. En daar gaat het om, het momentum. Alleen, je denkt helemaal niet aan een foon van 1200 euro als je net aan je broek kan ophouden óf zelfs erger, als je (veel) tekort komt. Dan denk je alleen maar aan ‘mondjes voeden’, althans…zo zou het moeten.

Maar we dwalen af. Wat vind je eigenlijk van de 17 Air? :+

I don't have dreams, I have goals!!

• AMDLegion
Redondo1982 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:44:
[...]

Het verschil met Pro en Air is enorm. Dat heb ik ook niet aangehaald. Jij gaf aan dat de Air een ‘general’ foon was. Vermoedelijk voor jou, maar de gewone 17 is meer de algemene foon. Die heeft verreweg de beste prijs-kwaliteit-verhouding. Zo bedoelde ik het, niks meer of minder.

En de uitzonderingen die je aangeeft: dat doe ik ook altijd als ik mijn gelijk wil halen. Dus, ik heb je door :+

Geloof me, echt niet iedereen kan een foon van 1200 euro kopen. Echt niet! Ze zouden het misschien wel kunnen bereiken, maar op het moment kunnen ze het niet. En daar gaat het om, het momentum. Alleen, je denkt helemaal niet aan een foon van 1200 euro als je net aan je broek kan ophouden óf zelfs erger, als je (veel) tekort komt. Dan denk je alleen maar aan ‘mondjes voeden’, althans…zo zou het moeten.

Maar we dwalen af. Wat vind je eigenlijk van de 17 Air? :+
Ik zei de beste smartphone in general, qua het complete plaatje. Prijs neem ik daar in niet mee. Ik vind dat prijs niks te maken heeft met beste telefoons.

Als we het over de beste prijskwaliteit zouden hebben zou ik de 17 ook niet goed vinden, dan moet je bij de 16e zijn die je geregeld kan vinden voor 450-500EUR in open box deals.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-11 12:42

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Redondo1982 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:48:
[...]

Ik weet niet of je nu echt deze minpunten (m.n. de camera's) moet noemen, iedereen weet dit al vantevoren. Het is niet dat je het dan pas ontdekt, want daar vind ik die minpunten-sectie voor. Ik vind het eigenlijk hetzelfde als het kopen van een standaard Mercedes C klasse en dan als minpunt benoemen dat die niet zo snel optrekt als een AMG GT.
Als het nu de zoveelste Air was met één camera volg ik je. Dit is de eerste keer sinds jaren dat een iphone weer één camera heeft. Dat betekent in mijn geval dat ik iets niet meer heb.

Voor nu wist ik niet of ik de extra camera’s ging missen of niet. Dat deed ik deels wel, maar ruimschoots goedgemaakt door gebruikerservaring. Dus ja een minpunt zoals je kunt lezen in de review, maar niet heel zwaar wegend wat je weer niet kunt zien in de plussen en minnen

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09:03
Sluuz schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:38:
[...]

Niet doen. Batterij is echt meer dan helemaal prima! Vergelijkbaar met de 16 Pro.

• Sluuz
TNSN schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:01:
[...]

Niet doen. Batterij is echt meer dan helemaal prima! Vergelijkbaar met de 16 Pro.
Dat geloof ik, maar komende van een Pro Max model, zal het altijd een achteruitgang zijn.
Echter nu heeft die Pro Max batterij 85% health, dus het lukt ook al met wat minder. Maar de Air zal nog wel wat minder zijn :)

[ Voor 17% gewijzigd door Sluuz op 29-10-2025 14:11 ]

• AMDLegion
TNSN schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:01:
[...]

Yep en de 16 Pro was weer beter dan de 15 Pro qua batterij, dus dichterbij de 15 Pro Max. Zijn 15 Pro Max heeft nog maar 85% batterij over dus zou zomaar kunnen dat de Air hetzelfde presteert of zelfs beter in bepaalde use cases.

• TNSN
AMDLegion schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:33:
[...]

Yep en de 16 Pro was weer beter dan de 15 Pro qua batterij, dus dichterbij de 15 Pro Max. Zijn 15 Pro Max heeft nog maar 85% batterij over dus zou zomaar kunnen dat de Air hetzelfde presteert of zelfs beter in bepaalde use cases.
Ja, dat denk ik ook. :)

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
AMDLegion schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:04:
[...]

Iedereen kan 50EUR per maand missen ... zelfs het minima.
Mijn God, leef jij überhaupt wel in Nederland? :X

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:16
Pufster schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:47:
Hier nog wat bevindingen na een air en 17 PM te hebben:

Speaker blijft enkel in landscape storend. Heb wat naar muziek geluisterd en facetime calls en ja je merkt wel verschil, maar voor mij verwaarloosbaar, uitgezonderd dus in landscape, maar kan ik mee leven.
Camera is gewoon meer FOMO want weet toch dat ik bijna altijd de hoofdcamera ga gebruiken.
Batterij valt beter mee dan ik verwacht had. Uiteraard is de 17 PM beter, die heeft ook bizar goede batterij, maar ik had slechter verwacht van de air. Wel merk ik een groot verschil in battery drain op 4/5g vergeleken met wifi. Groter verschil dan ik op de PM heb.
Scherm is ook wat kleiner en dat merk ik soms wel, hou van grote schermen. Was er een air plus geweest ideaal :)

Maar waar ik het minst had verwacht is dat ik eigenlijk vind dat er niet zoveel verschil is tussen 17 PM en air qua portability. Ja tuurlijk is hij dunner en lichter, maar ik heb de 17 PM nooit gezien als een enorm groot en lomp ding. Ik vind dat hij al een stuk beter in de hand ligt dan de 15 of 16 PM door de afgeronde hoeken.
Dus in dat opzicht is het voor mij niet wereldschokkend wanneer ik mijn PM vastneem en daarna de air. Ik lees soms op reddit dat mensen echt doen alsof de PM een kilo weegt en ze dan handpijn hebben. Ja sorry als je pijn hebt door een gsm vast te houden dan verwijs ik je door naar de dokter want dan scheelt er iets. Ik merk het meeste verschil wanneer ik over straat loop, maar als ik achter mijn bureau of in de zetel zit kan het mij eerlijk gezegd niet veel boeien.
Dus de unique selling point van de air is er wel, maar als het voor mij niet zo veel uitmaakt, dan denk je toch waarom kies ik dan niet voor de PM en heb ik wel 3 camera’s en betere batterij, maar heb dus nog wel een week of 3 of daar over na te denken :)
Besloten om de Air te houden.
Was een enorm moeilijke keuze. Heel de tijd over en weer gegaan maar uiteindelijk waren de extra’s op de PM zaken die ik niet echt veel gebruik en was de twijfel voor een groot stuk gewoon FOMO.
Heb beide telefoons meegenomen naar een pretpark en daar wat getest qua batterij en camera’s. Ik merkte meer batterijgebruik bij de Air, wat ook logisch is, maar niet op het niveau ik dacht dat ik moet bijladen.
Ik merk geen verschil in de hoofdcamera. Bij 1 attractie een filmpje gemaakt en daar was de x8 zoom handig om mijn kinderen te filmen, maar we hebben het hier over een moment van 3-5 seconden.
Bij de ingang een ultrawide genomen, op die manier had ik de hele achtergrond mooi in beeld, maar mijn kinderen en vrouw waren dan echt klein op de foto dat je dan weer moet inzoomen op hun om hun gezichten mooi te zien. Lijkt me meer iets dus voor landscapes waar je geen personen in het midden zet.

Kortom, buiten die 2 momenten zag ik niet direct de meerwaarde van de PM en dit was dus ook op een uitstap waar ik dacht de extra features zouden doorwegen (pun intended).
Bij een gemiddelde werkdag lijkt dat al een stuk minder. Nu in de gym is het lichtere gewicht van de Air wel aangenaam in een losse broek of om vast te houden in je hand als je net een set gedaan hebt.

Hopelijk dus later een Air 2 met een silicon carbon batterij waarbij ze ruimte hebben voor nog een speaker en camera. Ik zou er niet nee tegen zeggen ondanks ik nu ook tevreden ben.

• Sluuz
AMDLegion schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:33:
[...]

iPhone 15 Pro Max: 4.422 mAh - 15% = 3.758 mAh
iPhone Air: 3,149 mAh

Dus nee

• AMDLegion
Sluuz schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:20:
[...]

Dus nee
Batterij duur is niet alleen pure batterij capaciteit, ook SoC efficiëntie en de A19 Pro is enorm efficiënt

• TNSN
Sluuz schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:20:
[...]

Dus nee
Zo zwart/wit is het inderdaad niet.

• Redondo1982
Bigg Balls schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:58:
[...]

Als het nu de zoveelste Air was met één camera volg ik je. Dit is de eerste keer sinds jaren dat een iphone weer één camera heeft. Dat betekent in mijn geval dat ik iets niet meer heb.

Voor nu wist ik niet of ik de extra camera’s ging missen of niet. Dat deed ik deels wel, maar ruimschoots goedgemaakt door gebruikerservaring. Dus ja een minpunt zoals je kunt lezen in de review, maar niet heel zwaar wegend wat je weer niet kunt zien in de plussen en minnen
Je noemt expliciet de groothoek camera als minpunt, terwijl je weet dat het er niet op zit. Als dat een minpunt is voor je, ondanks je het al weet, waarom koop je dan een Air? Wederom voorbeeld met de instap C-Klasse: minpunt, hij loopt geen 300 km/uur. Zou dat eerlijk zijn? En nuttig? Je weet dat toch?

• Redondo1982
AMDLegion schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:45:
[...]

Ik zei de beste smartphone in general, qua het complete plaatje. Prijs neem ik daar in niet mee. Ik vind dat prijs niks te maken heeft met beste telefoons.

Als we het over de beste prijskwaliteit zouden hebben zou ik de 17 ook niet goed vinden, dan moet je bij de 16e zijn die je geregeld kan vinden voor 450-500EUR in open box deals.
We zitten hier in het iPhone Air topic, welke onderdeel is van de laatste line-up. Dan gaan we natuurlijk niet andere foons erbij betrekken. Jij kwam overigens zelf met de term general. Prijs is weldegelijk een belangrijk component in keuzes van mensen.

Echter vind ik dat jij sowieso wel een vertekend beeld van de wereld hebt mbt budgetten van mensen dus ik snap wel waarom je van de hak-op-de-tak springt en vanalles erbij haalt om je standpunt te verdedigen. Zoals ik al zei: ik heb je door ;)

• Bigg Balls

Bigg Balls

Redondo1982 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:06:
[...]

Je noemt expliciet de groothoek camera als minpunt, terwijl je weet dat het er niet op zit. Als dat een minpunt is voor je, ondanks je het al weet, waarom koop je dan een Air? Wederom voorbeeld met de instap C-Klasse: minpunt, hij loopt geen 300 km/uur. Zou dat eerlijk zijn? En nuttig? Je weet dat toch?
Heel simpel, er zijn zelfs liedjes over geschreven, je mist iets pas als je het niet meer hebt.

Velen staan voor de keuze of ze bereid zijn ‘iets in te leveren’ voor een andere ervaring. Ik dacht dat ik hem niet zou missen, doe het af en toe toch. Dus voor mij, want in een persoonlijke review beschrijf ik de subjectieve ervaring, is het een minpunt die ik op voorhand niet verwacht had.

Voorbeeld auto loopt behoorlijk mank maar denk dat je intelligent genoeg bent om dat zelf ook te zien

• Redondo1982
Bigg Balls schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:05:
[...]

Heel simpel, er zijn zelfs liedjes over geschreven, je mist iets pas als je het niet meer hebt.

Velen staan voor de keuze of ze bereid zijn ‘iets in te leveren’ voor een andere ervaring. Ik dacht dat ik hem niet zou missen, doe het af en toe toch. Dus voor mij, want in een persoonlijke review beschrijf ik de subjectieve ervaring, is het een minpunt die ik op voorhand niet verwacht had.

Voorbeeld auto loopt behoorlijk mank maar denk dat je intelligent genoeg bent om dat zelf ook te zien
Haha, ja die liedjes.

Het minpunt is dus niet toe te schrijven aan het apparaat en daarom vind ik het een beetje jammer. Ik heb niks met de Air -wel mooi product- maar we weten de tekortkomingen. Het is dus echt een minpunt dat jij zelf ervaart. Dat brengt natuurlijk wel de nuance met zich mee.

Ik vond de auto wel een leuke metafoor. Jij niet dus? >:)

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:34
Inmiddels zijn ze zo goedkoop op v&a dat ik het ook aandurf :0 ben benieuwd…

• username_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:16
Mijne crashte zojuist en deed een restart, nog nooit gehad met Apple.

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11 16:12
Weer zeer aan twijfelen om m'n pro order te Cancelen en een Air te halen.
Hij ziet er zo goed uit.
Ligt ook fijn in de hand

[ Voor 26% gewijzigd door sten123 op 31-10-2025 13:03 ]

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
WouterL schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:27:
Inmiddels zijn ze zo goedkoop op v&a dat ik het ook aandurf :0 ben benieuwd…
zag 'm ook, €750 hebben we nog niet eerder meegemaakt afgelopen paar weken.

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
sten123 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:54:
Weer zeer aan twijfelen om m'n pro order te Cancelen en een Air te halen.
Hij ziet er zo goed uit.
Ligt ook fijn in de hand
Doe nou maar. Over 15 jaar is het een collectors item :P

3 in de rij, kassa erbij

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:25
_Bailey_ schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:06:
[...]

Tja, als iets te mooie lijkt om waar te zijn dan is dat het vaak ook. Ik sla m over..

• _Bailey_
  • Niet online
pixels66 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:38:
[...]

Tja, als iets te mooie lijkt om waar te zijn dan is dat het vaak ook. Ik sla m over..
zo bijzonder is die €750 niet hoor. De prijs vliegt letterlijk naar beneden laatste paar dagen/weken

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:47
_Bailey_ schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:13:
[...]
zo bijzonder is die €750 niet hoor. De prijs vliegt letterlijk naar beneden laatste paar dagen/weken
Als ik op pricewatch kijk blijven ze op 1 Bol Plaza verkoper na allemaal nog steeds boven de 1000.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:52
Ze vliegen niet echt naar beneden. Valt best mee. En 750 is wel erg goedkoop maar goed je weet het nooit

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• _Bailey_
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:18:
[...]

Als ik op pricewatch kijk blijven ze op 1 Bol Plaza verkoper na allemaal nog steeds boven de 1000.
Ik doelde meer op hier V&A en Marktplaats. Al meerdere sealed Air’s voorbij zien komen voor rond de 800-850.
Zojuist weer een in nieuwstaat Air voor €750 hier op V&A aangeboden zie ik.
Toch alleen maar mooi voor mensen die in de markt zijn voor een Air.
Blijft 1 van de mooiste iPhones in jaren , op enkele puntjes na voor sommige mensen.

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 31-10-2025 19:39 ]

• WouterL
_Bailey_ schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:37:
[...]

Ik doelde meer op hier V&A en Marktplaats. Al meerdere sealed Air’s voorbij zien komen voor rond de 800-850.
Zojuist weer een in nieuwstaat Air voor €750 hier op V&A aangeboden zie ik.
Toch alleen maar mooi voor mensen die in de markt zijn voor een Air.
Blijft 1 van de mooiste iPhones in jaren , op enkele puntjes na voor sommige mensen.
Ja, ik heb die erbij gekocht voor de vrouw. Nu voor 750 en 825 eens allebei proberen. En vliegen naar beneden is het zeker wel. Binnen 1 maand 20%

[ Voor 5% gewijzigd door WouterL op 31-10-2025 20:25 ]

• Erik1805
WouterL schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:25:
[...]

Ja, ik heb die erbij gekocht voor de vrouw. Nu voor 750 en 825 eens allebei proberen. En vliegen naar beneden is het zeker wel. Binnen 1 maand 20%
Misschien op tweakers of marktplaats maar niet in de reguliere handel

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Erik1805 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:50:
[...]

Misschien op tweakers of marktplaats maar niet in de reguliere handel
Wel 10% in de reguliere handel. En zelfs dat is ongehoord.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:08
_Bailey_ schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:06:
[...]

Dat zijn geen winkelprijzen, dat zijn aanbiedingen op V&A. Als je iets op V&A aanbied, vraag je natuurlijk nooit de winkelprijs, ook al is het product nog verzegeld. De laagste winkelprijs van de Air schommelt al weken rond de 960-1000 euro. Ik denk dat die niet meer veel zal zakken (misschien nog wat winkels tijdens Black Friday uitgezonderd). Het is beleid van Apple om liever een minder populair product maar helemaal uit de markt te halen dan om de prijs te verlagen. Ik denk dat de Air en het idee van de superdunne Apple slabphone zachtjesaan wordt uitgefaseerd, je ziet het al aan de productie die flink is omlaaggeschroefd.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:20
Of-Aaargh schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 08:27:
[...]

Dat zijn geen winkelprijzen, dat zijn aanbiedingen op V&A. Als je iets op V&A aanbied, vraag je natuurlijk nooit de winkelprijs, ook al is het product nog verzegeld. De laagste winkelprijs van de Air schommelt al weken rond de 960-1000 euro. Ik denk dat die niet meer veel zal zakken (misschien nog wat winkels tijdens Black Friday uitgezonderd). Het is beleid van Apple om liever een minder populair product maar helemaal uit de markt te halen dan om de prijs te verlagen. Ik denk dat de Air en het idee van de superdunne Apple slabphone zachtjesaan wordt uitgefaseerd, je ziet het al aan de productie die flink is omlaaggeschroefd.
Uit de markt halen doet Apple toch enkel bij de release van nieuwe toestellen? Dus dan zou die tot september verkrijgbaar zijn. (persoonlijk verwacht ik nog volgend jaar een ge-update air)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Dennisdn
TheKerremenke schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 08:51:
[...]
(persoonlijk verwacht ik nog volgend jaar een ge-update air)
Ik verwacht (en hoop) dat ook. De mini heeft ook 2 kansen gekregen en ze weten dat veel mensen op een 2-jaarlijkse vervangingscyclus zitten.

• WouterL
Of-Aaargh schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 08:27:
[...]

Klopt maar het is zeker symptomatisch voor wat betreft de vraag. De pro’s en normale 17 zijn stabieler.
Je vindt op bol immers geen 17 pro’s of Max voor sterk reduceerde prijzen

[ Voor 4% gewijzigd door WouterL op 01-11-2025 11:24 ]

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:38

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik ben lichtelijk aan het twijfelen over een iphone Air, heb nu een 13 mini. Ik ga sowieso de geruchten even afwachten of er nog een verbeterde 18 Air gaat komen, maar zo nee vroeg ik me af of de camerakwaliteit van de 17 air voldoende is om dit als upgrade te ervaren. Zelfde geldt voor de batterijduur.

De mini 13 is zowel qua camera als accuduur natuurlijk inleveren t.o.v. een regulier model, net als de Air nu. Vroeg me dus af of er hier mensen zijn die zijn overgestapt en wat hun ervaringen zijn wat betreft deze twee punten.

youtube.com/@hisrep

• Pufster
De camera van de air is 95% hetzelfde als de pro. Verschillende tests hebben dit aangetoond dat je weinig tot geen verschil ziet. Van een 13 mini zal het een grote verbetering zijn.
Ook qua batterij zal je er sterk op vooruit gaan. Uiteraard minder dan een 17 PM, maar als je nu gewoon bent aan een 13 mini is alles beter.
Daarbij denk ik ook niet dat we een 18 air zullen zien. Ongeacht of het nu goed verkoopt of niet. Feit dat ze het gewoon air noemen en niet 17 air zegt veel. Dit lijkt een one off model te zijn in aanloop naar de fold en als er een versie 2 komt zal dat mss de iphone XX worden in 2027 die een allround scherm zal krijgen die dunner is dan de pro.

[ Voor 35% gewijzigd door Pufster op 01-11-2025 12:26 ]

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:10
DeNachtwacht schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 11:35:
Ik ben lichtelijk aan het twijfelen over een iphone Air, heb nu een 13 mini. Ik ga sowieso de geruchten even afwachten of er nog een verbeterde 18 Air gaat komen, maar zo nee vroeg ik me af of de camerakwaliteit van de 17 air voldoende is om dit als upgrade te ervaren. Zelfde geldt voor de batterijduur.

De mini 13 is zowel qua camera als accuduur natuurlijk inleveren t.o.v. een regulier model, net als de Air nu. Vroeg me dus af of er hier mensen zijn die zijn overgestapt en wat hun ervaringen zijn wat betreft deze twee punten.
De batterijduur hoef je je denk ik niet zo druk om te maken. Zeker niet als je nu een mini hebt. Wat betreft de camera dat ligt er een beetje aan. Je hebt nu een 13 mini, de iPhone 17 Air heeft sowieso een betere camera. Wil je echt gebruik gaan maken van verre zoomfuncties, denk aan x5 en hoger, dan loont het wellicht om naar een pro model te gaan kijken, of de normale iPhone 17. Zo niet, dan denk ik dat de Air camera dikke prima is!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:09
Iedereen twijfelt aan de batterijduur. Was gisteren in Apple Store Amsterdam waar medewerkers dat ook aangaven. Volgens hen verkoopt de Air gewoon erg slecht doordat mensen denken door de vormfactor dat de batterij matig is plus dat hij buigt.

Ze vonden het zelf overigens ook verbazingwekkend dat ik daar om 19:30 stond met 62% batterij, zonder dat ik had bijgeladen sinds 08:00. Kortom, dat helpt natuurlijk ook niet als die medewerkers daar verbaasd over zijn.

Wat betreft foto’s, ik vind die camera meer dan goed eerlijk gezegd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzCMSC-9m_RbgCELsS7J33a3VzQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6lrWuEFyHc1oU0OMzdAHnq7U.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Katseviool op 02-11-2025 08:42 ]

• Dennisdn
Katseviool schreef op zondag 2 november 2025 @ 08:26:
Iedereen twijfelt aan de batterijduur. Was gisteren in Apple Store Amsterdam waar medewerkers dat ook aangaven. Volgens hen verkoopt de Air gewoon erg slecht doordat mensen denken door de vormfactor dat de batterij matig is plus dat hij buigt.
Ik denk dat Apple al bij de Keynote een marketingmisser heeft gemaakt en hadden moeten benadrukken dat de batterij door alle optimalisaties gewoon net zo goed is als de 16Pro. En ze hadden ook niet tegelijk de powerbank moeten aankondigen, dat was voer voor de batterij-fetisjisten en afkrakers.

• TheKerremenke
Dennisdn schreef op zondag 2 november 2025 @ 09:01:
[...]

Ik denk dat Apple al bij de Keynote een marketingmisser heeft gemaakt en hadden moeten benadrukken dat de batterij door alle optimalisaties gewoon net zo goed is als de 16Pro. En ze hadden ook niet tegelijk de powerbank moeten aankondigen, dat was voer voor de batterij-fetisjisten en afkrakers.
Precies dit. Behoorlijke marketing blunder, niet gewend van Apple. Heb de MagSafe batterij direct gekocht maar tot op heden nog nooit gebruikt.

Gisteren een twee tal foto’s gemaakt. Een in een Duitse brouwerij en een buiten in de nacht bij een kunstmuseum. Kwaliteit meer dan prima. Ben wel benieuwd naar de echt donkere nacht foto’s die ik binnenkort ga maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/up_1Q6Gr0UmTdgAmE6rnrtsb-2Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHOqrywDJJuRsnGmfT0TICN9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6M-LvaEcdNgMmGKjFUzmZ6-tx-8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2NqAMk0tejWBLDAiUABaFWv0.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 47% gewijzigd door TheKerremenke op 02-11-2025 09:38 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Katseviool schreef op zondag 2 november 2025 @ 08:26:
Was gisteren in Apple Store Amsterdam waar medewerkers dat ook aangaven. Volgens hen verkoopt de Air gewoon erg slecht doordat mensen denken door de vormfactor dat de batterij matig is plus dat hij buigt.
Ik kan me slecht voorstellen dat Apple medewerkers zeggen dat een product slecht verkoopt.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• pixels66
Ik begrijp dat de iPhone air geen lidar heeft. Wil iemand eens testen of de iPhone air wel kan meten met de camera, en zo ja, gaat dat een beetje accuraat?

[ Voor 0% gewijzigd door pixels66 op 02-11-2025 16:54 . Reden: Typo ]

• TheKerremenke
pixels66 schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:54:
Ik begrijp dat de iPhone air geen lidar heeft. Wil iemand eens testen of de iPhone air wel kan meten met de camera, en zo ja, gaat dat een beetje accuraat?
Meten kan wel via de meten-app van Apple. Geen idee of het accuraat is, zit op de Stenaline Ferry naar Scandinavië. Dus iemand anders mag straks even testen met een lineaal ofzo. ;) >:)

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:09
THE_BASE schreef op zondag 2 november 2025 @ 15:58:
[...]

Ik kan me slecht voorstellen dat Apple medewerkers zeggen dat een product slecht verkoopt.
Heb er serieus toch echt twee verschillende gesproken toen ik voor mijn dochter een iPad ging halen :) maar het was aan het deel van de tafel waar de Air stond ook erg rustig. Terwijl we aan het wachten waren op die bestelling raakten we gewoon aan de praat.

• Erik1805
Ach mensen zijn altijd huiverig als het om batterij duur gaat. Met de air is dat prima. Zoals vandaag 3 uur lang Flitsmeister, Spotify en tussendoor nig gebruikt voor foto’s. Nu nog 53%. Dikke prima dus

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:57
Erik1805 schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:07:
Ach mensen zijn altijd huiverig als het om batterij duur gaat. Met de air is dat prima. Zoals vandaag 3 uur lang Flitsmeister, Spotify en tussendoor nig gebruikt voor foto’s. Nu nog 53%. Dikke prima dus
Vaak is het een gevoel van onrust dat er nog maar 40% in zit, om dan vervolgens te constateren dat je 'm binnen twee uur toch aan de lader hangt. Als je nog tips hebt hoe ik daar vanaf kan komen dan hoor ik dat graag. ;) :9

Have you tried turning it off and on again?

• WouterL
Ik vind de air zeer vraag, ligt heerlijk in de hand. Maar wat een afschrijvingskanon. Je zou m maar voor 1200 afgetikt hebben…
De batterij vind ik eigenlijk dik in orde :-) best een verrassing.

• TheKerremenke
WouterL schreef op maandag 3 november 2025 @ 18:25:
Ik vind de air zeer vraag, ligt heerlijk in de hand. Maar wat een afschrijvingskanon. Je zou m maar voor 1200 afgetikt hebben…
Gewoon volgend jaar inruilen voor 800,-/750,- dan weer door naar de air 2. >:)

Edit: hobby mag geld kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 03-11-2025 18:31 . Reden: Toevoeging: Edit: hobby mag geld kosten ]

• _Bailey_
  • Niet online
call me crazy (maar ach, ik heb een naam hoog te houden hier)

Na 231 omwegen weer terug bij een iPhone Air (een sealed Air kunnen kopen voor €799)
Deze ga ik proberen te houden tot aan de volgende ronde in september '26.
Ik ga om dat ene struikelblok voor mij heen zien te komen; de breedte van het toestel. Voor de rest is de Air voor mij gewoon echt DE iPhone in jaren.
Zoals al eerder gezegd; eenmaal de Air in je hand is het alsof je alleen het scherm in je hand hebt liggen <3

[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 03-11-2025 18:39 ]

• WouterL
TheKerremenke schreef op maandag 3 november 2025 @ 18:31:
[...]

Gewoon volgend jaar inruilen voor 800,-/750,- dan weer door naar de air 2. >:)

Edit: hobby mag geld kosten.
750-800 is wat je er nu nog voor krijgt. Volgend jaar, wie weet

• Erik1805
WouterL schreef op maandag 3 november 2025 @ 18:25:
Net zo snel als een Samsung dus 😅

• WouterL
Erik1805 schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:32:
[...]

Net zo snel als een Samsung dus 😅
Die nog dramatischer :+

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:04
Uur geleden nog wat boodschappen gedaan bij de AH Leidseplein.
14 pro op de man. 17 Pro bezig met installatie.
Schaamteloze reclame voor de iPhone Air op de winkelruit van de Apple Store. -)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xqo_UyUh05CszLsiVUKX2xF7mZk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fwIhSDH3OLGZ0OvnJpdHn9oE.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 62% gewijzigd door PKHS op 03-11-2025 22:25 ]

• joblamie
  • Niet online
Wie van jullie gebruikt een naakte zwarte iPhone Air sinds de release en kan wat zeggen over krasjes en dergelijke? Het zou helemaal mooi zijn als je ook een MagSafe lader gebruikt en wat kan zeggen over die ring die zichtbaar wordt op je iPhone. Alle verhalen daaromtrent dateren van de eerste paar dagen na de release in Apple Stores, maar ik mis de echte verhalen van nu een paar weken later.

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:56
joblamie schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:13:
Wie van jullie gebruikt een naakte zwarte iPhone Air sinds de release en kan wat zeggen over krasjes en dergelijke? Het zou helemaal mooi zijn als je ook een MagSafe lader gebruikt en wat kan zeggen over die ring die zichtbaar wordt op je iPhone. Alle verhalen daaromtrent dateren van de eerste paar dagen na de release in Apple Stores, maar ik mis de echte verhalen van nu een paar weken later.
Naakte zwarte Air gebruiker hier: krasjes geen enkele sprake van.
Maar dat hadden mijn voorgaande zwarte Pro modellen ook niet, simpelweg ook omdat ik niet het type ben die z’n telefoon op tafel schuift / smijt maar ‘m echt neerlegt (zit ook tussen de oren dat ik anders bang ben om de cameralenzen te beschadigen).

Qua magsafe ring zal ik straks wel ff een foto uploaden. 🙂

@_Bailey_ het is hier toch soms net GTST hé! :o

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• WouterL
_Bailey_ schreef op maandag 3 november 2025 @ 18:35:
call me crazy (maar ach, ik heb een naam hoog te houden hier)

Na 231 omwegen weer terug bij een iPhone Air (een sealed Air kunnen kopen voor €799)
Deze ga ik proberen te houden tot aan de volgende ronde in september '26.
Ik ga om dat ene struikelblok voor mij heen zien te komen; de breedte van het toestel. Voor de rest is de Air voor mij gewoon echt DE iPhone in jaren.
Zoals al eerder gezegd; eenmaal de Air in je hand is het alsof je alleen het scherm in je hand hebt liggen <3
Kijken of het ons lukt :+

• niels1093
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-11 13:09
Na even twijfel ga ik toch mijn iPhone 13 mini die ik sinds de release heb vervangen door een Air. Heel benieuwd.

Zakelijk besteld via Amazon prime Duitsland voor Euro 999 (Euro 839 exclusief BTW).

• WouterL
niels1093 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:46:
Na even twijfel ga ik toch mijn iPhone 13 mini die ik sinds de release heb vervangen door een Air. Heel benieuwd.

Zakelijk besteld via Amazon prime Duitsland voor Euro 999 (Euro 839 exclusief BTW).
Mooie upgrade wel een heel stuk groter!

• joblamie
  • Niet online

Goeie deal en dank voor de tip! Eigenwijs van Amazon NL dat die hem dan op 1119 blijven houden.

• Gr4mpyC3t
Zijn er hier Air-gebruikers bij wie het is opgevallen dat de afwerking rondom de antennes niet optimaal is? Links onderin sluit het titanium niet helemaal lekker aan waardoor je met je pink steeds een 'randje' voel. Echt precies op de plek waarop je een telefoon vasthoudt. Of had ik een maandagmorgen model te pakken?

[ Voor 7% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 05-11-2025 10:01 ]

• StarAlpha
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:18
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:00:
Zijn er hier Air-gebruikers bij wie het is opgevallen dat de afwerking rondom de antennes niet optimaal is? Links onderin sluit het titanium niet helemaal lekker aan waardoor je met je pink steeds een 'randje' voel. Echt precies op de plek waarop je een telefoon vasthoudt. Of had ik een maandagmorgen model te pakken?
De bovenste antenne aan de linker kant heeft een zwart krasje bij mij, zo is hij geleverd maar ik vond dit te min om hem voor om te ruilen.

• Gr4mpyC3t
StarAlpha schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:05:
[...]

De bovenste antenne aan de linker kant heeft een zwart krasje bij mij, zo is hij geleverd maar ik vond dit te min om hem voor om te ruilen.
Snap ik. Zou ik ook niet doen. Het viel me vooral op en het is verder ook geen wereldramp of zo, maar het viel zeker wel vaak genoeg op dat het begon te irriteren.

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:07
Hier voel ik geen randjes

• TNSN
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:34:
[...]

Snap ik. Zou ik ook niet doen. Het viel me vooral op en het is verder ook geen wereldramp of zo, maar het viel zeker wel vaak genoeg op dat het begon te irriteren.
Zou je een foto kunnen maken van wat en waar je bedoelt? Dan kan ik even bij de mijne :)

• Bigg Balls

Bigg Balls

Voelt bij mij naadloos

• pixels66
pixels66 schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:54:
Ik quote mezelf even, is er iemand die dit nog voor me wil doen?

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:07
pixels66 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:36:
[...]

Werkt gewoon en is tot zekere hoogte ook wel accuraat. Eigenlijk zoals ik het gewend was met mijn Pro-foon

• Gr4mpyC3t
TNSN schreef op woensdag 5 november 2025 @ 13:26:
[...]

Zou je een foto kunnen maken van wat en waar je bedoelt? Dan kan ik even bij de mijne :)
Stom, maar hij ligt alweer bij de webshop en heb helaas geen foto gemaakt. Maar het was er ook niet aan af te zien, puur op de tast dat je er iets van merkte.

• TNSN
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:28:
[...]

Stom, maar hij ligt alweer bij de webshop en heb helaas geen foto gemaakt. Maar het was er ook niet aan af te zien, puur op de tast dat je er iets van merkte.
Oké en heb je een vervangend toestel gekregen?

• Gr4mpyC3t
TNSN schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:55:
[...]

Oké en heb je een vervangend toestel gekregen?
Nee, het was dubbel-gedoe. Screenprotector bij dezelfde webshop zat voor geen meter en dus een nieuwe besteld. Die er netjes opgeplakt en zat prima, toen speelde dit weer. Die screenprotector kon er ook weer af. En ondertussen maar heen-en-weer slingeren met je e-sims en zo. Ik zie wel of er ooit nog een Air komt. Ik vond/vind ‘m prachtig en 6,5 inch was echt de sweet spot.

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 23:06

Hier ook dezelfde stap gemaakt. Bevalt goed tot nu toe!

• niels1093
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-11 13:09
heuker schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:54:
[...]

Hier ook dezelfde stap gemaakt. Bevalt goed tot nu toe!
Hier inmiddels ook binnen; het is wel even wennen een maatje groter maar het voelt niet te groot. En je merkt aan alles dat het toch wel weer drie stappen vooruit is qua toestel.

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:19

• Dennisdn

• Redondo1982
Ja, dan zal die een stuk beter gaan verkopen verwacht ik. Nu is het echt afzien met de huidige Air als je die camera's gewend bent.

• Dennisdn
Redondo1982 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:12:
Ja, dan zal die een stuk beter gaan verkopen verwacht ik. Nu is het echt afzien met de huidige Air als je die camera's gewend bent.
Maak je zoveel ultrawide foto’s dan dat het voor jou echt afzien zou zijn?

• Redondo1982
Dennisdn schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:41:
[...]

Maak je zoveel ultrawide foto’s dan dat het voor jou echt afzien zou zijn?
Ja, enorm veel. Zakelijk het meest, denk zeker wel 90-95%.

• Dennisdn
Redondo1982 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:43:
[...]

Ja, enorm veel. Zakelijk het meest, denk zeker wel 90-95%.
Ik zal eerlijk zeggen dat ik altijd pro’s heb gehad maar pas een jaar geleden heb ontdekt wat ultrawide is en wat ik ermee kon. Ik heb het dan ook nog geen seconde gemist op de Air. Macro mis ik eerder, een paar keer per jaar zet ik nog wel eens een insect op de foto ofzo.

• Redondo1982
Dennisdn schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:54:
[...]

Ik zal eerlijk zeggen dat ik altijd pro’s heb gehad maar pas een jaar geleden heb ontdekt wat ultrawide is en wat ik ermee kon. Ik heb het dan ook nog geen seconde gemist op de Air. Macro mis ik eerder, een paar keer per jaar zet ik nog wel eens een insect op de foto ofzo.
Dan heb je de ultrawide inderdaad niet nodig. Wel fijn als het erbij komt in 2nd gen. Dat geeft mij een extra optie. Persoonlijk denk ik bij de Pro te blijven, maar je weet het nooit >:)

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
Als er dan ook nog stereo speakers inkomen dan ben ik om, en wordt de Air 2 mijn volgende telefoon. Ik heb mijn Air geretourneerd om het gebrek aan groothoek en de schelle mono-speaker. De rest van de Air was prima in orde.

• Pufster
Onmogelijk. Die 2de camera kan daar niet want de front camera en faceid zit daar al en er is gewoon geen plaats.
Dus ofwel komt de camera er onder maar dan moeten ze heel de air redesignen met het moederbord of, zoals wel vaker, is dit gerucht uit de lucht gegrepen.

• Dennisdn
Pufster schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:39:
[...]

Onmogelijk. Die 2de camera kan daar niet want de front camera en faceid zit daar al en er is gewoon geen plaats.
Dus ofwel komt de camera er onder maar dan moeten ze heel de air redesignen met het moederbord of, zoals wel vaker, is dit gerucht uit de lucht gegrepen.
Een iets groter camera eiland als de pro en onder elkaar lijkt me ook logischer. Kunnen ze gelijk een extra speaker kwijt of wat extra batterij.

• Pufster
Ik denk niet dat apple na 1 generatie al een complete redesign zal doen. Ik zie echt gewoon de air 2 als de iphone XX in 2027 of het zal gewoon het reguliere model vervangen. Want geef toe, steek er 2 camera’s in is het gewoon een kopie van de 17 maar dunner.
De air form factor is wss de blueprint voor de toekomstige modellen.

• Dennisdn
Pufster schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:12:
Ik denk niet dat apple na 1 generatie al een complete redesign zal doen. Ik zie echt gewoon de air 2 als de iphone XX in 2027 of het zal gewoon het reguliere model vervangen. Want geef toe, steek er 2 camera’s in is het gewoon een kopie van de 17 maar dunner.
De air form factor is wss de blueprint voor de toekomstige modellen.
Eens. Heb al paar keer in dit topic geopperd dat ik geen bestaansrecht meer zie voor de normale iPhone en verwacht, maar zeker hoop dat formaat Air de standaard gaat worden :)

• Erik1805

• pixels66
Die iPhone air laat me toch niet los. Nu een 15 pro, maar na 5 jaar eindelijk een echt nieuw design, dat doet het m het meest.

Ik kan de minpunten voor mezelf prima ombuigen. 1 speaker? Niet belangrijk, altijd AirPods mee, en thuis gebruik ik de iPad voor een video kijken.
1 camera zonder UW en telezoom? Ik gebruik die features nauwelijks. De keren dat het nodig is, is op vakantie en dan heeft mijn vrouw een pro Max mee.

Accu? De reviews verschillen enorm, slechter dan de 15 pro kan het niet zijn. Laden op werk, laden in de auto, een powerbank mee, dat doe ik nu ook al.

Nu is het wachten op een prima aanbieding, want het enige wat ik niet naast me neer kan leggen is de absurde prijs tov bijvoorbeeld de iPhone 17. Al zie ik ze nu overal al enorm in prijs zakken tot zelfs 949 euro. Dus de komende maanden zal er een keer een dip inzitten daaronder en dan koop ik er graag een.

Dit was mijn spreekbeurt 🙋🏼

• Bigg Balls

Bigg Balls

pixels66 schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:00:
Die iPhone air laat me toch niet los. Nu een 15 pro, maar na 5 jaar eindelijk een echt nieuw design, dat doet het m het meest.

Ik kan de minpunten voor mezelf prima ombuigen. 1 speaker? Niet belangrijk, altijd AirPods mee, en thuis gebruik ik de iPad voor een video kijken.
1 camera zonder UW en telezoom? Ik gebruik die features nauwelijks. De keren dat het nodig is, is op vakantie en dan heeft mijn vrouw een pro Max mee.

Accu? De reviews verschillen enorm, slechter dan de 15 pro kan het niet zijn. Laden op werk, laden in de auto, een powerbank mee, dat doe ik nu ook al.

Nu is het wachten op een prima aanbieding, want het enige wat ik niet naast me neer kan leggen is de absurde prijs tov bijvoorbeeld de iPhone 17. Al zie ik ze nu overal al enorm in prijs zakken tot zelfs 949 euro. Dus de komende maanden zal er een keer een dip inzitten daaronder en dan koop ik er graag een.

Ben van de 15 pro naar de Air overgestapt. Accu van de Air voelt beter en de ervaring is echt beter.

Je levert speaker en extra camera’s in. Ik mis het af en toe maar de totaal ervaring is het meer dan waard. Ik gebruik al mijn iPhones naked

• Dennisdn
pixels66 schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:00:

De batterij hoef je geen zorgen over te hebben. Een powerbank heb je niet nodig en als je tussendoor af en toe in auto kan laden is zelfs een poweruser helemaal klaar. En tja, laat hij retail nou echt eens naar de bodem van 900 gaan zakken ergens komende maanden… is die paar tientjes het nou echt waard om op te gaan wachten? Gewoon doen :)

Ik weet niet of hier tweakers zitten die ooit een webshop oid hebben gehad? Hoeveel ruimte zou de retail nou hebben op een device als de Air? Met een adviesprijs van 1229, zit daar 300 marge op? Ik kan het mij haast niet voorstellen….

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 09-11-2025 10:17 ]

• WouterL
Enige wat me tegenvalt tov de 16 pro/17 pro is de ietswat tegenvallende main camera sensor in slechtere lichtomstandigheden. Je merkt dan de kleinere sensor echt. Eerder shutter lag, en beduidend slechtere foto’s in slechter licht. In daglicht vrijwel identiek.

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
WouterL schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:31:
Enige wat me tegenvalt tov de 16 pro/17 pro is de ietswat tegenvallende main camera sensor in slechtere lichtomstandigheden. Je merkt dan de kleinere sensor echt. Eerder shutter lag, en beduidend slechtere foto’s in slechter licht. In daglicht vrijwel identiek.
Dat was mij ook opgevallen/tegengevallen. In daglicht ben ik erg te spreken over de foto’s. Maar je merkt dat het ‘s avonds lastiger is om scherpe foto’s te maken, met een sensor die bijna half zo groot is als die in de 17 Pro. Stiekem mis ik mijn 16 PM nog weleens…

3 in de rij, kassa erbij

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Pufster schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:39:
[...]

Dit idd, dit is gewoon weer wat roepen en dan kijken we volgend jaar wel wat we goed hadden :P
Geloof er ook helemaal niet in dat een tweede camera (zoom of ultrawide) dan ineens mensen wel naar de winkel laat rennen.
pixels66 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:36:
[...]

Ooh nu ik dit zo lees gaat mij ineens iets dagen.
Ik moest even een muurtje opmeten maar kon door onze verbouwing zo 1.2.3. geen meetlint vinden.

Dus dacht ik doe het even met mijn iPhone, alleen de iPhone liet mij maar niet beginnen en toen dat uiteindelijk wel zo was klopte er echt helemaal niets van.

Niet aan gedacht maar zou zomaar aan het ontbreken van LiDAR kunnen liggen inderdaad.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Gr4mpyC3t
Donstil schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:41:
[...]

Dit idd, dit is gewoon weer wat roepen en dan kijken we volgend jaar wel wat we goed hadden :P
Geloof er ook helemaal niet in dat een tweede camera (zoom of ultrawide) dan ineens mensen wel naar de winkel laat rennen.
Wat zou wel een upgrade zijn waardoor mensen volgend jaar wel een Air kopen? En dan wel eentje die ook realistisch is dan. :)

• Donstil
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:47:
[...]

Wat zou wel een upgrade zijn waardoor mensen volgend jaar wel een Air kopen? En dan wel eentje die ook realistisch is dan. :)
Oranje kleurtje, zodat iedereen ziet dat je de nieuwste hebt :+

Nee zonder gekheid, ik verwacht daar eigenlijk vrijwel niets van, iets snellere cpu, misschien andere camera sensor en hoppa zo op de markt. Apple gaat na een jaar echt geen ingrijpende dingen aanpassen aan het design of de functionaliteit. Dat smeren ze maar wat graag uit over een paar jaar.

Volgend jaar ga ik naar de iPhone Book overigens :P

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:40
Donstil schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:50:
[...]

Oranje kleurtje, zodat iedereen ziet dat je de nieuwste hebt :+

Nee zonder gekheid, ik verwacht daar eigenlijk vrijwel niets van, iets snellere cpu, misschien andere camera sensor en hoppa zo op de markt. Apple gaat na een jaar echt geen ingrijpende dingen aanpassen aan het design of de functionaliteit. Dat smeren ze maar wat graag uit over een paar jaar.

Volgend jaar ga ik naar de iPhone Book overigens :P
Zou het niet de opvolger worden van de reguliere iPhone?

• Donstil
  • Niet online
giantgiantus schreef op maandag 10 november 2025 @ 12:38:
[...]

Zou het niet de opvolger worden van de reguliere iPhone?
Ja goeie vraag, zou ik zo 1.2.3. niet kunnen inschatten.
Het voelt voor nu wel alsof ze het product er echt naast willen lanceren, luxer in afwerking etc.

Maar op de lange termijn zal het wel een opstapje zijn van hoe alle iPhones er uiteindelijk uit gaan zien.

• pixels66
Dennisdn schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:10:
[...]

De batterij hoef je geen zorgen over te hebben. Een powerbank heb je niet nodig en als je tussendoor af en toe in auto kan laden is zelfs een poweruser helemaal klaar. En tja, laat hij retail nou echt eens naar de bodem van 900 gaan zakken ergens komende maanden… is die paar tientjes het nou echt waard om op te gaan wachten? Gewoon doen :)

Ik weet niet of hier tweakers zitten die ooit een webshop oid hebben gehad? Hoeveel ruimte zou de retail nou hebben op een device als de Air? Met een adviesprijs van 1229, zit daar 300 marge op? Ik kan het mij haast niet voorstellen….
Bedankt, dit is jouw schuld 😉

Sky blue, vanmiddag gehaald want ik kon me niet meer beheersen. Wat een ongekend verschil met de 15 pro zeg, het echte wow gevoel bij een iPhone na jaren weer eens ervaren!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MEz4d7lK8zXix65amcqPc7u554=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFT72tNy33pCnsfBnltb7BEz.jpg?f=fotoalbum_large

• _Bailey_
  • Niet online
mooie upgrade @pixels66 !

Ik moet zeggen dat iOS 26.1 wel echt zeer goeie batterijduur geeft met mijn Air, echt een aanzienlijke verbetering tov 26.0.
Geloof dat de C1X modem in de Air daar ook een flink aandeel in heeft.
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.