[iPhone Air] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16:16
Redondo1982 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:22:
[...]

Ik bedoel het ook niet om te pochen hoor, zeker niet. Ik bedoel gewoon dat mensen, die geen Air kopen, daar misschien minder belang aan hechten. Die kijken naar andere argumenten.

Niet iedereen kan een iPhone kopen hoor, dat is echt een verkeerd beeld. Je ziet ze wel veel, en ook steeds meer ;)
Maar nogmaals, dat snap ik wel, maar het zijn niet alleen de looks, als je om pure performance geeft dan is de 17 Pro/Max de winnaar, het is het nieuwe utilterlian toestel. Maar de Air's superieure duurzame en verfijnde chassis alleen op looks afschuiven is oneerlijk.

En over de kwestie dat niet iedereen een iPhone kan kopen, ik denk van wel, sowieso elk werkend persoon. En dan heb je nog mensen die in de uitkering zitten, die hebben het vaak best breed in vergelijking met mensen die wel hard werken maar de helft van hun loon moeten inleveren. En wie weet heb je mensen inderdaad in de schuldsanering die het niet kunnen veroorloven. Maar dat is hetzelfde met dikke mensen goed praten, ''oh wie weet behoort dit persoon tot de 0,0001% van dikke mensen met een chronische aandoening''. Zo kan je elk argument slopen door de uitzonderingskaart te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:40
AMDLegion schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:28:
[...]
En over de kwestie dat niet iedereen een iPhone kan kopen, ik denk van wel, sowieso elk werkend persoon. En dan heb je nog mensen die in de uitkering zitten, die hebben het vaak best breed in vergelijking met mensen die wel hard werken maar de helft van hun loon moeten inleveren. En wie weet heb je mensen inderdaad in de schuldsanering die het niet kunnen veroorloven. Maar dat is hetzelfde met dikke mensen goed praten, ''oh wie weet behoort dit persoon tot de 0,0001% van dikke mensen met een chronische aandoening''. Zo kan je elk argument slopen door de uitzonderingskaart te spelen.
Je doet nu precies hetzelfde toch? Je doet de situatie die ik voorleg af als uitzonderingssituatie waarvan je zegt dat die amper voorkomt. Is het zo moeilijk om je ongelijk toe te geven?
"Wie weet heb je mensen..." --> dat is niet "wie weet". Die mensen zijn er. Die krijgen elke maand een budget van een bewindspersoon en de rest gaat naar het aflossen van hun schuld. Kan je allemaal bagatelliseren, maar je hebt gewoon geen gelijk dat iedereen in NL een iPhone kan kopen.

Maar goed, we dwalen af :)

Ik twijfel om van een 15PM over te stappen naar een Air. Camera's zijn leuk maar maak eigenlijk alleen kiekjes en vind foto's van m'n Fuji veel mooier. Enige is die batterij waar ik over twijfel.

[ Voor 0% gewijzigd door Sluuz op 29-10-2025 13:39 . Reden: typo ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDLegion
Sluuz schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:38:
[...]

Je doet nu precies hetzelfde toch? Je doet de situatie die ik voorleg af als uitzonderingssituatie waarvan je zegt dat die amper voorkomt. Is het zo moeilijk om je ongelijk toe te geven?
"Wie weet heb je mensen..." --> dat is niet "wie weet". Die mensen zijn er. Die krijgen elke maand een budget van een bewindspersoon en de rest gaat naar het aflossen van hun schuld. Kan je allemaal bagatelliseren, maar je hebt gewoon geen gelijk dat iedereen in NL een iPhone kan kopen.

Ik twijfel om van een 15PM over te stappen naar een Air. Camera's zijn leuk maar maak eigenlijk alleen kiekjes en vind foto's van m'n Fuji veel mooier. Enige is die batterij waar ik over twijfel.
Sure, ik had daarnet kunnen zeggen ''die mensen zijn er'' maar ik heb geen ervaring met die kant van de samenleving dus ik zei die zullen er wel zijn waarin ik jouw argument juist gelijk geef daarin zonder zelf te beweren dat die mensen er zijn.

Maar ik ga geen uiterste minderheden meenemen in elk argument, vind ik moderne onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:54
AMDLegion schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:28:
[...]

Maar nogmaals, dat snap ik wel, maar het zijn niet alleen de looks, als je om pure performance geeft dan is de 17 Pro/Max de winnaar, het is het nieuwe utilterlian toestel. Maar de Air's superieure duurzame en verfijnde chassis alleen op looks afschuiven is oneerlijk.

Het verschil met Pro en Air is enorm. Dat heb ik ook niet aangehaald. Jij gaf aan dat de Air een ‘general’ foon was. Vermoedelijk voor jou, maar de gewone 17 is meer de algemene foon. Die heeft verreweg de beste prijs-kwaliteit-verhouding. Zo bedoelde ik het, niks meer of minder.

En de uitzonderingen die je aangeeft: dat doe ik ook altijd als ik mijn gelijk wil halen. Dus, ik heb je door :+

Geloof me, echt niet iedereen kan een foon van 1200 euro kopen. Echt niet! Ze zouden het misschien wel kunnen bereiken, maar op het moment kunnen ze het niet. En daar gaat het om, het momentum. Alleen, je denkt helemaal niet aan een foon van 1200 euro als je net aan je broek kan ophouden óf zelfs erger, als je (veel) tekort komt. Dan denk je alleen maar aan ‘mondjes voeden’, althans…zo zou het moeten.

Maar we dwalen af. Wat vind je eigenlijk van de 17 Air? :+

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDLegion
Redondo1982 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:44:
[...]

Het verschil met Pro en Air is enorm. Dat heb ik ook niet aangehaald. Jij gaf aan dat de Air een ‘general’ foon was. Vermoedelijk voor jou, maar de gewone 17 is meer de algemene foon. Die heeft verreweg de beste prijs-kwaliteit-verhouding. Zo bedoelde ik het, niks meer of minder.

En de uitzonderingen die je aangeeft: dat doe ik ook altijd als ik mijn gelijk wil halen. Dus, ik heb je door :+

Geloof me, echt niet iedereen kan een foon van 1200 euro kopen. Echt niet! Ze zouden het misschien wel kunnen bereiken, maar op het moment kunnen ze het niet. En daar gaat het om, het momentum. Alleen, je denkt helemaal niet aan een foon van 1200 euro als je net aan je broek kan ophouden óf zelfs erger, als je (veel) tekort komt. Dan denk je alleen maar aan ‘mondjes voeden’, althans…zo zou het moeten.

Maar we dwalen af. Wat vind je eigenlijk van de 17 Air? :+
Ik zei de beste smartphone in general, qua het complete plaatje. Prijs neem ik daar in niet mee. Ik vind dat prijs niks te maken heeft met beste telefoons.

Als we het over de beste prijskwaliteit zouden hebben zou ik de 17 ook niet goed vinden, dan moet je bij de 16e zijn die je geregeld kan vinden voor 450-500EUR in open box deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:13

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Redondo1982 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:48:
[...]

Ik weet niet of je nu echt deze minpunten (m.n. de camera's) moet noemen, iedereen weet dit al vantevoren. Het is niet dat je het dan pas ontdekt, want daar vind ik die minpunten-sectie voor. Ik vind het eigenlijk hetzelfde als het kopen van een standaard Mercedes C klasse en dan als minpunt benoemen dat die niet zo snel optrekt als een AMG GT.
Als het nu de zoveelste Air was met één camera volg ik je. Dit is de eerste keer sinds jaren dat een iphone weer één camera heeft. Dat betekent in mijn geval dat ik iets niet meer heb.

Voor nu wist ik niet of ik de extra camera’s ging missen of niet. Dat deed ik deels wel, maar ruimschoots goedgemaakt door gebruikerservaring. Dus ja een minpunt zoals je kunt lezen in de review, maar niet heel zwaar wegend wat je weer niet kunt zien in de plussen en minnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11:54
Sluuz schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:38:
[...]

Niet doen. Batterij is echt meer dan helemaal prima! Vergelijkbaar met de 16 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
TNSN schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:01:
[...]

Niet doen. Batterij is echt meer dan helemaal prima! Vergelijkbaar met de 16 Pro.
Dat geloof ik, maar komende van een Pro Max model, zal het altijd een achteruitgang zijn.
Echter nu heeft die Pro Max batterij 85% health, dus het lukt ook al met wat minder. Maar de Air zal nog wel wat minder zijn :)

[ Voor 17% gewijzigd door Sluuz op 29-10-2025 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDLegion
TNSN schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:01:
[...]

Yep en de 16 Pro was weer beter dan de 15 Pro qua batterij, dus dichterbij de 15 Pro Max. Zijn 15 Pro Max heeft nog maar 85% batterij over dus zou zomaar kunnen dat de Air hetzelfde presteert of zelfs beter in bepaalde use cases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNSN
AMDLegion schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:33:
[...]

Yep en de 16 Pro was weer beter dan de 15 Pro qua batterij, dus dichterbij de 15 Pro Max. Zijn 15 Pro Max heeft nog maar 85% batterij over dus zou zomaar kunnen dat de Air hetzelfde presteert of zelfs beter in bepaalde use cases.
Ja, dat denk ik ook. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
AMDLegion schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:04:
[...]

Iedereen kan 50EUR per maand missen ... zelfs het minima.
Mijn God, leef jij überhaupt wel in Nederland? :X

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:19
Pufster schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:47:
Hier nog wat bevindingen na een air en 17 PM te hebben:

Speaker blijft enkel in landscape storend. Heb wat naar muziek geluisterd en facetime calls en ja je merkt wel verschil, maar voor mij verwaarloosbaar, uitgezonderd dus in landscape, maar kan ik mee leven.
Camera is gewoon meer FOMO want weet toch dat ik bijna altijd de hoofdcamera ga gebruiken.
Batterij valt beter mee dan ik verwacht had. Uiteraard is de 17 PM beter, die heeft ook bizar goede batterij, maar ik had slechter verwacht van de air. Wel merk ik een groot verschil in battery drain op 4/5g vergeleken met wifi. Groter verschil dan ik op de PM heb.
Scherm is ook wat kleiner en dat merk ik soms wel, hou van grote schermen. Was er een air plus geweest ideaal :)

Maar waar ik het minst had verwacht is dat ik eigenlijk vind dat er niet zoveel verschil is tussen 17 PM en air qua portability. Ja tuurlijk is hij dunner en lichter, maar ik heb de 17 PM nooit gezien als een enorm groot en lomp ding. Ik vind dat hij al een stuk beter in de hand ligt dan de 15 of 16 PM door de afgeronde hoeken.
Dus in dat opzicht is het voor mij niet wereldschokkend wanneer ik mijn PM vastneem en daarna de air. Ik lees soms op reddit dat mensen echt doen alsof de PM een kilo weegt en ze dan handpijn hebben. Ja sorry als je pijn hebt door een gsm vast te houden dan verwijs ik je door naar de dokter want dan scheelt er iets. Ik merk het meeste verschil wanneer ik over straat loop, maar als ik achter mijn bureau of in de zetel zit kan het mij eerlijk gezegd niet veel boeien.
Dus de unique selling point van de air is er wel, maar als het voor mij niet zo veel uitmaakt, dan denk je toch waarom kies ik dan niet voor de PM en heb ik wel 3 camera’s en betere batterij, maar heb dus nog wel een week of 3 of daar over na te denken :)
Besloten om de Air te houden.
Was een enorm moeilijke keuze. Heel de tijd over en weer gegaan maar uiteindelijk waren de extra’s op de PM zaken die ik niet echt veel gebruik en was de twijfel voor een groot stuk gewoon FOMO.
Heb beide telefoons meegenomen naar een pretpark en daar wat getest qua batterij en camera’s. Ik merkte meer batterijgebruik bij de Air, wat ook logisch is, maar niet op het niveau ik dacht dat ik moet bijladen.
Ik merk geen verschil in de hoofdcamera. Bij 1 attractie een filmpje gemaakt en daar was de x8 zoom handig om mijn kinderen te filmen, maar we hebben het hier over een moment van 3-5 seconden.
Bij de ingang een ultrawide genomen, op die manier had ik de hele achtergrond mooi in beeld, maar mijn kinderen en vrouw waren dan echt klein op de foto dat je dan weer moet inzoomen op hun om hun gezichten mooi te zien. Lijkt me meer iets dus voor landscapes waar je geen personen in het midden zet.

Kortom, buiten die 2 momenten zag ik niet direct de meerwaarde van de PM en dit was dus ook op een uitstap waar ik dacht de extra features zouden doorwegen (pun intended).
Bij een gemiddelde werkdag lijkt dat al een stuk minder. Nu in de gym is het lichtere gewicht van de Air wel aangenaam in een losse broek of om vast te houden in je hand als je net een set gedaan hebt.

Hopelijk dus later een Air 2 met een silicon carbon batterij waarbij ze ruimte hebben voor nog een speaker en camera. Ik zou er niet nee tegen zeggen ondanks ik nu ook tevreden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
AMDLegion schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:33:
[...]

iPhone 15 Pro Max: 4.422 mAh - 15% = 3.758 mAh
iPhone Air: 3,149 mAh

Dus nee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMDLegion
Sluuz schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:20:
[...]

Dus nee
Batterij duur is niet alleen pure batterij capaciteit, ook SoC efficiëntie en de A19 Pro is enorm efficiënt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNSN
Sluuz schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:20:
[...]

Dus nee
Zo zwart/wit is het inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Bigg Balls schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:58:
[...]

Als het nu de zoveelste Air was met één camera volg ik je. Dit is de eerste keer sinds jaren dat een iphone weer één camera heeft. Dat betekent in mijn geval dat ik iets niet meer heb.

Voor nu wist ik niet of ik de extra camera’s ging missen of niet. Dat deed ik deels wel, maar ruimschoots goedgemaakt door gebruikerservaring. Dus ja een minpunt zoals je kunt lezen in de review, maar niet heel zwaar wegend wat je weer niet kunt zien in de plussen en minnen
Je noemt expliciet de groothoek camera als minpunt, terwijl je weet dat het er niet op zit. Als dat een minpunt is voor je, ondanks je het al weet, waarom koop je dan een Air? Wederom voorbeeld met de instap C-Klasse: minpunt, hij loopt geen 300 km/uur. Zou dat eerlijk zijn? En nuttig? Je weet dat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
AMDLegion schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:45:
[...]

Ik zei de beste smartphone in general, qua het complete plaatje. Prijs neem ik daar in niet mee. Ik vind dat prijs niks te maken heeft met beste telefoons.

Als we het over de beste prijskwaliteit zouden hebben zou ik de 17 ook niet goed vinden, dan moet je bij de 16e zijn die je geregeld kan vinden voor 450-500EUR in open box deals.
We zitten hier in het iPhone Air topic, welke onderdeel is van de laatste line-up. Dan gaan we natuurlijk niet andere foons erbij betrekken. Jij kwam overigens zelf met de term general. Prijs is weldegelijk een belangrijk component in keuzes van mensen.

Echter vind ik dat jij sowieso wel een vertekend beeld van de wereld hebt mbt budgetten van mensen dus ik snap wel waarom je van de hak-op-de-tak springt en vanalles erbij haalt om je standpunt te verdedigen. Zoals ik al zei: ik heb je door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:13

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Redondo1982 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:06:
[...]

Je noemt expliciet de groothoek camera als minpunt, terwijl je weet dat het er niet op zit. Als dat een minpunt is voor je, ondanks je het al weet, waarom koop je dan een Air? Wederom voorbeeld met de instap C-Klasse: minpunt, hij loopt geen 300 km/uur. Zou dat eerlijk zijn? En nuttig? Je weet dat toch?
Heel simpel, er zijn zelfs liedjes over geschreven, je mist iets pas als je het niet meer hebt.

Velen staan voor de keuze of ze bereid zijn ‘iets in te leveren’ voor een andere ervaring. Ik dacht dat ik hem niet zou missen, doe het af en toe toch. Dus voor mij, want in een persoonlijke review beschrijf ik de subjectieve ervaring, is het een minpunt die ik op voorhand niet verwacht had.

Voorbeeld auto loopt behoorlijk mank maar denk dat je intelligent genoeg bent om dat zelf ook te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Bigg Balls schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:05:
[...]

Heel simpel, er zijn zelfs liedjes over geschreven, je mist iets pas als je het niet meer hebt.

Velen staan voor de keuze of ze bereid zijn ‘iets in te leveren’ voor een andere ervaring. Ik dacht dat ik hem niet zou missen, doe het af en toe toch. Dus voor mij, want in een persoonlijke review beschrijf ik de subjectieve ervaring, is het een minpunt die ik op voorhand niet verwacht had.

Voorbeeld auto loopt behoorlijk mank maar denk dat je intelligent genoeg bent om dat zelf ook te zien
Haha, ja die liedjes.

Het minpunt is dus niet toe te schrijven aan het apparaat en daarom vind ik het een beetje jammer. Ik heb niks met de Air -wel mooi product- maar we weten de tekortkomingen. Het is dus echt een minpunt dat jij zelf ervaart. Dat brengt natuurlijk wel de nuance met zich mee.

Ik vond de auto wel een leuke metafoor. Jij niet dus? >:)

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.