"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
Haha! Vorig jaar een MacBook Air met PostNL teruggestuurd naar Amac; nooit aangekomen. Heb uiteindelijk via een gerechtelijke procedure m’n geld terug moeten krijgen. Post Niet Leveren dus…Dennisdn schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 19:28:
[...]
Ze heten niet voor niets Duurt Heel Lang….
3 in de rij, kassa erbij
Donstil schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 18:27:
[...]
Godskolere wat lelijk he, maar goed, wint nog steeds van het iPhone 17 Pro (max) design
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
He joh, zit jij nou gewoon in onze bubbel te lurken
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
@Donstil schijnt blij te zijn met zijn Air… ben benieuwd of hij de fold gaat halen als die er is want deze is lekker compactRivanov schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 22:16:
Iedere dag even loeren om te zien wie er nu weer afgehaakt is.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Niet perse representatief maar andere cijfers heb ik niet.
De accu, speaker en camera zijn dingen die in reviews wel veel naar voren komen, wel benieuwd hoe de gemiddelde gebruiker het ervaart.
Qua looks de mooiste telefoon sinds de X(S)
[ Voor 4% gewijzigd door foekebooij op 27-09-2025 09:40 ]
Een air kopen met een hoesje is ook wel een beetje besides the point.foekebooij schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 08:51:
Wavefom geeft aan dag (slechts) 5% van de bestellingen bij D brand voor de iPhone air zijn, grofweg 2/3de pro Max.
De accu, speaker en camera zijn dingen die in reviews wel veel naar voren komen, wel benieuwd hoe de gemiddelde gebruiker het ervaart.
Het zou goed kunnen dat we daar ook geen representatieve cijfers van krijgen. Ik dacht althans dat Apple bij het bekendmaken van hun resultaten niet uitsplitst naar modellen, maar alleen bijvoorbeeld zoveel iphones totaal. Correct me if I’m wrong, Apple-gebruikersfoekebooij schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 08:51:
Waveform geeft aan dag (slechts) 5% van de bestellingen bij D brand voor de iPhone air zijn, grofweg 1/2 de pro Max en ⅓ de reguliere pro
Het zal wel bekend worden. Bijvoorbeeld:Cannondale schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:43:
[...]
Het zou goed kunnen dat we daar ook geen representatieve cijfers van krijgen. Ik dacht althans dat Apple bij het bekendmaken van hun resultaten niet uitsplitst naar modellen, maar alleen bijvoorbeeld zoveel iphones totaal. Correct me if I’m wrong, Apple-gebruikers
https://edition.cnn.com/2...esales-apple-intelligenceIn the first weekend of presales, Apple sold 9.8 million iPhone 16 Pros and 17.1 million iPhone 16 Pro Max devices, down 27% and 16% year-over-year, respectively, according to Kuo. By comparison, sales of the standard iPhone 16 and the Plus were up slightly compared to the iPhone 15.
Ja eigenlijk ongelofelijk hè, voor het eerst gewoon blij met een niet pro, en dat terwijl iedereen zo zijn best doet om ons Air eigenaren over te halen. Ik denk dat ze dat design van de pro bewust hebben gedaan, om het wat makkelijker te maken bij een air te blijvenToppe schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 07:46:
[...]
@Donstil schijnt blij te zijn met zijn Air… ben benieuwd of hij de fold gaat halen als die er is want deze is lekker compact
Die fold komt er verder sowieso, zelfs van aluminium en zou zelfs dat wanstaltige oranje overwegen
Donstil schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:24:
[...]
terwijl iedereen zo zijn best doet om ons Air eigenaren over te halen
Nee dat valt tot nu reuze meer (ik zie niets bij mij) meeste wat je ziet op die foto zijn magsafe vlekken en die poets je zo weg, en in de iStore Apple Store worden die dingen mishandeld volgens mijMeesterBas schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 12:39:
Vandaag ff aan het neuzen geweest in een iStore. Voor de eigenaren van de zwarte Air; krast die van jullie ook zo makkelijk op de achterkant? [Afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door Cardwizard op 27-09-2025 12:57 ]
MeesterBas schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 12:39:
Vandaag ff aan het neuzen geweest in een iStore. Voor de eigenaren van de zwarte Air; krast die van jullie ook zo makkelijk op de achterkant? [Afbeelding]
3 in de rij, kassa erbij
Voor u en heb die twijfelen ivm de krasbestendigheid.MeesterBas schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:47:
Goed te horen. Ik was niet van plan de Air met een hoesje te gebruiken. Doet een beetje afbreuk aan het idee achter de Air.
https://amzn.eu/d/ak9jtiP
Heb een set thuis liggen maar moet hem nog monteren.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Nee, gebruik geen case en geen krasje te bekennen. Modeltoestellen uit de winkels kun je ook niet serieus nemen mi.MeesterBas schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 12:39:
Dan heb ik toch liever een DBrand skin, iets van black leather ofzo, dat staat echt heel strak.TheKerremenke schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:00:
[...]
Voor u en heb die twijfelen ivm de krasbestendigheid.
Dit zou ik nog eerder overwegen dan een hoesje. Als het maar lekker voelt 😋TheKerremenke schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:00:
[...]
3 in de rij, kassa erbij
Tip van flip, gebruik hem of neem de tip mee als bagage.MeesterBas schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:42:
[...]
Dit zou ik nog eerder overwegen dan een hoesje. Als het maar lekker voelt 😋
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ja, heb al eentje besteld. Kan niet veel kwaad voor 15 euro.TheKerremenke schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 15:58:
[...]
Tip van flip, gebruik hem of neem de tip mee als bagage.![]()
3 in de rij, kassa erbij
Maar zo'n skinnetje is wel tien keer zo duur.EValentino schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:10:
[...]
Dan heb ik toch liever een DBrand skin, iets van black leather ofzo, dat staat echt heel strak.
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Moet zeggen dat het meer overtuigd dan ik had gedacht. Hij is met hoesje nog steeds overtuigend dun, zeker in vergelijking met de 16 pro Max met hoesje die ze hiervoor gebruikte.
Ben ook wel benieuwd waar al die teruggestuurde Airs zijn, zie nog nergens een "refurbished" te koop staan.
This title is for sale, please send me a PM
Die worden nu nog verzameld en t.z.t. als refurbished aangeboden. Nu worden ze, denk ik, al eventueel gebruikt indien iemand gebruik maakt van Apple Care+.the-body schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 16:20:
Hoe gaat de Air met zijn afwijkende beeldschermverhouding eigenlijk om met niet Apple apps? Worden die gewoon uitgetrokken, is er en zwart randje of zijn veel apps al aangepast aan het scherm?
Ben ook wel benieuwd waar al die teruggestuurde Airs zijn, zie nog nergens een "refurbished" te koop staan.
Fijn om te horen, moet wel eerlijk vermelden dat hier al een stukje van de hoes af is. Is maar een dun stukje leer opgeplakt zo te zien..Donstil schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 16:14:
Mijn vrouw heeft een leren hoesje genomen van Amazon. Die een van jullie hier eerder poste, weet even niet meer wie maar dacht @TheKerremenke
Moet zeggen dat het meer overtuigd dan ik had gedacht. Hij is met hoesje nog steeds overtuigend dun, zeker in vergelijking met de 16 pro Max met hoesje die ze hiervoor gebruikte.
Hier de nu de clear case van Apple erop, straks komt de bumper. Apple care zou goedkoper zijn geweest, maar nog nooit een telefoon (significant) laten vallen dus neig daar niet naar. Wel jammer dat Apple geen lederen cases meer maakt, bij de 13 was dat wel top.
Benieuwd naar eigen ervaring accu, speaker en camera.
Is de Ringke Onyx niets?username_ schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:16:
Ik wacht rustig af tot er een dun siliconen hoesje komt met magsafe. Dat Pitaka hoesje vind ik niks, te scherpe randen.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Dat zijn MagSafe-houder krassen (door de metalen rand die langs de telefoon schuurt), en die krijg je er niet afgepoetst. Ik heb het deze week nog (in een winkel) met een vochtig doekje geprobeerd, maar deze krassen zijn permanent.Cardwizard schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 12:48:
[...]
Nee dat valt tot nu reuze meer (ik zie niets bij mij) meeste wat je ziet op die foto zijn magsafe vlekken en die poets je zo weg, en in de iStore Apple Store worden die dingen mishandeld volgens mij
Mooie powerbank! Voor de helft van de prijs van Apple Magsafe powerbank en meer sap… Krijgt goede reviews op Amazon. En Anker is in de regel een klassemerk.Cannondale schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 20:05:
Heeft iemand hier weleens zo’n Anker Nano Powerbank in het echt gezien? Zijn er in zwart en wit. Ik vraag dit voor een vriend.
3 in de rij, kassa erbij
AppleCare+ is een mooi hoesjeusername_ schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:16:
Ik wacht rustig af tot er een dun siliconen hoesje komt met magsafe. Dat Pitaka hoesje vind ik niks, te scherpe randen.
Je zou maar Instagram hebbenRivanov schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 21:33:
Je zou maar een Air hebben.![]()
https://www.instagram.com/share/_gu5fWzE_
Waarom een hoesje als je hem toch nooit laat vallen?foekebooij schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:20:
Hier net de air ontvangen, een goede eerste indruk. Setup ging soepel, had er tegen op gezien alle twee factor identificaties te moeten doorlopen maar dat viel mee met half uur - uur up and running.
Hier de nu de clear case van Apple erop, straks komt de bumper. Apple care zou goedkoper zijn geweest, maar nog nooit een telefoon (significant) laten vallen dus neig daar niet naar. Wel jammer dat Apple geen lederen cases meer maakt, bij de 13 was dat wel top.
Benieuwd naar eigen ervaring accu, speaker en camera.
AppleCare+ koop je ook voor de peace of mind. Je kan lekker je telefoon gebruiken zoals die bedoeld is i.p.v. hem omhullen met goedkope materialen, want je hebt toch AppleCare+ als backup in het geval van een ongelukje.
Eens. Maar ik wacht tot de emigratie rond is voordat ik dat vastleg. Iets met thuisadres enzo. Geen zin om daar gedoe mee te krijgen.
@iedereen. Iemand ervaring met afsluiten van Apple Care+ en verhuizen naar een ander adres (en eventueel ander land)
Ikke niet, klik de link op m’n Air en krijg een pop up dat ik moet inloggen, niet weg te klikken.iMode schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 22:15:
[...]
Heb ik niet (geen enkele sociaal media), maar kan het gewoon kijken.
TheKerremenke schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 22:16:
[...]
Eens. Maar ik wacht tot de emigratie rond is voordat ik dat vastleg. Iets met thuisadres enzo. Geen zin om daar gedoe mee te krijgen.
@iedereen. Iemand ervaring met afsluiten van Apple Care+ en verhuizen naar een ander adres (en eventueel ander land)
Is het dan gewoon een kwestie van adres aanpassen in je Apple account in iTunes of zoiets?AMDLegion schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 22:17:
[...]Volgens mij is AppleCare+ wereldwijd, op z’n minst heel Europa, maar dacht wereldwijd.
Rechts bovenin de pop-up staat een kruisjeAMDLegion schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 22:16:
[...]
Ikke niet, klik de link op m’n Air en krijg een pop up dat ik moet inloggen, niet weg te klikken.
Heb t 3x geprobeerd en daarna kreeg ik pas 1x t filmpje te zien. Daarvoor gaf die elke keer weer de pop up terug.iMode schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 22:20:
[...]
Rechts bovenin de pop-up staat een kruisje
Heb zo’n grafhekel aan dit soort websites. Zelfde met die kranten die een flut artikel van 2 alinea’s achter een paywall gooien.
Ja maar je hebt je adres niet eens perse nodig voor een AppleCare reparatie. Je levert je telefoon af in een Apple Store en haalt hem weer op zodra die klaar is ( en vaak is dat op t zelfde moment al aangezien veel producten direct geswapped worden ).TheKerremenke schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 22:20:
[...]
Is het dan gewoon een kwestie van adres aanpassen in je Apple account in iTunes of zoiets?
En ik dacht gelezen te hebben dat Apple meer in store repairs wilt doen
Klopt. Maar via de post is gemakkelijker. Straks ligt de grote stad (met iets van een achtige Apple winkel, geen officiële store volgens mij) op twee uur enkel rijden. Dan laat ik het liever bezorgen…AMDLegion schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 22:24:
[...]
Ja maar je hebt je adres niet eens perse nodig voor een AppleCare reparatie. Je levert je telefoon af in een Apple Store en haalt hem weer op zodra die klaar is ( en vaak is dat op t zelfde moment al aangezien veel producten direct geswapped worden ).
En ik dacht gelezen te hebben dat Apple meer in store repairs wilt doen
De echte Apple Store ligt straks op een kleine 1000 km enkel rijden. Een kleine 11 uur rijden.
Voordeel is wel dat ik in het donker mooie foto’s kan maken als het mee zit. Benieuwd trouwens of de air ook zo’n goede sensor heeft als de 15 pro waarmee onderstaande foto’s zijn gemaakt.
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 50% gewijzigd door TheKerremenke op 27-09-2025 22:49 ]
Haha ik ook, denk je wat te lezen met een pakkende kop, kan je het toch niet lezen en is het prut.AMDLegion schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 22:23:
[...]
Heb t 3x geprobeerd en daarna kreeg ik pas 1x t filmpje te zien. Daarvoor gaf die elke keer weer de pop up terug.
Heb zo’n grafhekel aan dit soort websites. Zelfde met die kranten die een flut artikel van 2 alinea’s achter een paywall gooien.
Dat kan gewoon, ik heb de laatste twee jaar een Apple care+ gehad op mijn adres in de VS. Altijd gewoon hier kunnen gebruiken, is nooit wat over gevraagd.TheKerremenke schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 22:16:
[...]
Poahhh, wat een gave foto’s! Die mag je vaker delen.TheKerremenke schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 22:35:
[...]
Klopt. Maar via de post is gemakkelijker. Straks ligt de grote stad (met iets van een achtige Apple winkel, geen officiële store volgens mij) op twee uur enkel rijden. Dan laat ik het liever bezorgen…![]()
De echte Apple Store ligt straks op een kleine 1000 km enkel rijden. Een kleine 11 uur rijden.Iets zegt me dat ik dat nooit ga doen.
![]()
Voordeel is wel dat ik in het donker mooie foto’s kan maken als het mee zit. Benieuwd trouwens of de air ook zo’n goede sensor heeft als de 15 pro waarmee onderstaande foto’s zijn gemaakt.Anders toch die Sony alpha III weer eens gaan gebruiken. Vorig jaar gekocht maar veel te weinig gebruikt.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Nog nooit een keer gebarsten glas gehad?giantgiantus schreef op zondag 28 september 2025 @ 07:20:
Ik heb denk ik al 15 jaar een iPhone zonder hoesje en zonder Apple care. Met je bedrag dat ik heb gespaard kan ik wel nieuwe phone kopen als hij wel een keer kapot valt.
2 x maar was toevallig in het buitenland dus reisverzekering.AMDLegion schreef op zondag 28 september 2025 @ 08:23:
[...]
Nog nooit een keer gebarsten glas gehad?
Ah oké netjesgiantgiantus schreef op zondag 28 september 2025 @ 10:44:
[...]
2 x maar was toevallig in het buitenland dus reisverzekering.
Ik koop ook niet voor elk product AppleCare+ maar voor een top end iPhone wel, puur voor peace of mind. Maar dat jij t zo lang weet vol te houden zonder hoesje of AppleCare vind ik bewonderenswaardig:)
Zo snel aan gewend geraakt, kan mij niet voorstellen weer terug naar een baksteen te gaanelaho schreef op zondag 28 september 2025 @ 16:28:
Bij mij is de Air echt een blijvertje hoor, bij jullie ook?
Same here, ga niet meer terug naar m'n 13 minielaho schreef op zondag 28 september 2025 @ 16:28:
Wil ook niet meer terug! Gruwel bij het idee van een dubbele air als foldelaho schreef op zondag 28 september 2025 @ 16:28:
Een fold trekt me ook helemaal niet, los van het gewicht, een telefoon die knarst als je een dagje naar het strand bent geweest.Cannondale schreef op zondag 28 september 2025 @ 17:42:
[...]
Wil ook niet meer terug! Gruwel bij het idee van een dubbele air als fold
Same here. Veel te dik waarschijnlijk dicht geklapt en veel te gevoelig voor zand/vuil in en rond het scharnier. Tevens geen glas scherm maar hightech plastic, inclusief een vouw in het midden… not my cup of tea.username_ schreef op zondag 28 september 2025 @ 17:48:
[...]
Een fold trekt me ook helemaal niet, los van het gewicht, een telefoon die knarst als je een dagje naar het strand bent geweest.
Mezelf even quoten. Voor mij was de glasprotector voor de achterzijde niet de moeite waard. Je krijgt er willeswaar twee maar ze zijn net te kort (blijft een stuk onbeschermd van ca 1 cm tot aan de camera plateau).TheKerremenke schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:00:
[...]
Heb hem gemonteerd en daarna direct weer verwijderd. Het voelde niet goed in de hand. De air past erdoor ook niet meer fatsoenlijk in cases. Onderaan komt die teveel omhoog. Bovenaan bij plateau zit die prima.
Ik vind Apple Care fijn. Maar als je bevestiging wil voor je keuze: goed gedaan knul!giantgiantus schreef op zondag 28 september 2025 @ 07:20:
Ik heb denk ik al 15 jaar een iPhone zonder hoesje en zonder Apple care. Met je bedrag dat ik heb gespaard kan ik wel nieuwe phone kopen als hij wel een keer kapot valt.
Touche 🤣😂.Donstil schreef op zondag 28 september 2025 @ 19:29:
[...]
Ik vind Apple Care fijn. Maar als je bevestiging wil voor je keuze: goed gedaan knul!
Het is Een site die alle schermtijd claimt. Jullie een idee hoe dat eruit te krijgen? Geschiedenis en cookies wissels heeft nog niet geholpen.
[ Voor 6% gewijzigd door foekebooij op 30-09-2025 14:37 ]
Apple Care is sowieso een niet echt rationele keuze. Een extra extreem dure schadeverzekering afsluiten voor één apparaat, terwijl je ook in je inboedelverzekering voor een tientje per maand ál je elektronica kunt dekken, waarbij ook zaken zijn gedekt die niet onder Apple Care vallen (zoals diefstal).giantgiantus schreef op zondag 28 september 2025 @ 07:20:
Wat me vooral tegenstaat is de slimme marketing, waardoor mensen worden verleid om deze verzekering te nemen, terwijl de ironie is dat dit wordt aangeboden om deels de gebrekkige garantie van Apple te compenseren (maar één jaar aanvullende fabrieksgarantie bovenop de wettelijke garantie terwijl de meeste concurrenten twee jaar fabrieksgarantie bieden).
Maar voor degenen die Apple Care hebben: prima hoor, ga zo door! Ik ken in elk geval één persoon die blij is met je financiële bijdrage.
Ben benieuwd welke inboedelverzekering jij hebt dat zonder aanvullende polis (en bijkomende kosten) ook de boedel buiten het huis verzekerd?Of-Aaargh schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:03:
[...]
Apple Care is sowieso een niet echt rationele keuze. Een extra extreem dure schadeverzekering afsluiten voor één apparaat, terwijl je ook in je inboedelverzekering voor een tientje per maand ál je elektronica kunt dekken, waarbij ook zaken zijn gedekt die niet onder Apple Care vallen (zoals diefstal).
Wat me vooral tegenstaat is de slimme marketing, waardoor mensen worden verleid om deze verzekering te nemen, terwijl de ironie is dat dit wordt aangeboden om deels de gebrekkige garantie van Apple te compenseren (maar één jaar aanvullende fabrieksgarantie bovenop de wettelijke garantie terwijl de meeste concurrenten twee jaar fabrieksgarantie bieden).
Maar voor degenen die Apple Care hebben: prima hoor, ga zo door! Ik ken in elk geval één persoon die blij is met je financiële bijdrage.
Have you tried turning it off and on again?
De meeste inboedelverzekeringen die ik heb vergeleken eisen bijvoorbeeld dat je hem bij een lokale telefoonboer laat repareren als het scherm kapot is gevallen. Bij verlies of diefstal als je dat hebt meeverzekerd een verplichte aangifte, met een beetje pech krijg je de dagwaarde. Veel gedoe en tijd.Of-Aaargh schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:03:
[...]
Apple Care is sowieso een niet echt rationele keuze. Een extra extreem dure schadeverzekering afsluiten voor één apparaat, terwijl je ook in je inboedelverzekering voor een tientje per maand ál je elektronica kunt dekken, waarbij ook zaken zijn gedekt die niet onder Apple Care vallen (zoals diefstal).
AppleCare+ = binnen 24u een nieuwe telefoon in handen zonder gedoe en moeilijke vragen.
Uiteraard zijn er bijkomende kosten, je moet een aanvullende verzekering op je inboedel afsluiten. Maar bv. bij Centraal Beheer sluit je een extra kostbaarheden-verzekering af voor minder dan een tientje per maand, terwijl Apple Care voor alleen je Iphone Air al 15 euro per maand kost.Gr4mpyC3t schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:07:
[...]
Ben benieuwd welke inboedelverzekering jij hebt dat zonder aanvullende polis (en bijkomende kosten) ook de boedel buiten het huis verzekerd?
Mijn inboedelverzekering vraagt bij valschade alleen een offerte van een erkende reparateur en vervolgens factuur van de reparatie/vervanging. Je kunt je Iphone gewoon laten repareren bij Apple. Je hebt wel gelijk dat dat wel iets langer duurt dan 24 uur, omdat je eerst de schade moet melden bij de verzekering voordat je 'm naar Apple op mag sturen.Dennisdn schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:10:
[...]
De meeste inboedelverzekeringen die ik heb vergeleken eisen bijvoorbeeld dat je hem bij een lokale telefoonboer laat repareren als het scherm kapot is gevallen. Bij verlies of diefstal als je dat hebt meeverzekerd een verplichte aangifte, met een beetje pech krijg je de dagwaarde. Veel gedoe en tijd.
AppleCare+ = binnen 24u een nieuwe telefoon in handen zonder gedoe en moeilijke vragen.
Overigens is verlies en diefstal sowieso niet gedekt door Apple Care (art. 5.1.4 van de algemene voorwaarden), maar wel door een aanvullende inboedelverzekering.
Sinds een paar jaar bieden ze voor een paar euro per maand diefstal en verlies aan.Of-Aaargh schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:19:
[...]
Overigens is verlies en diefstal sowieso niet gedekt door Apple Care (art. 5.1.4 van de algemene voorwaarden), maar wel door een aanvullende inboedelverzekering.
https://www.apple.com/nl/applecare/
nieuws: Apple voegt optie om diefstal en verlies te verzekeren toe aan AppleC...
[ Voor 22% gewijzigd door Dennisdn op 29-09-2025 08:24 ]
Precies, voor dat kleine beetje geld koop je ook gemak en gemak mag wat kosten. Ik heb helemaal geen zin om dat allemaal zelf te moeten regelen, rekeningen insturen naar de verzekering, etc.Dennisdn schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:10:
[...]
De meeste inboedelverzekeringen die ik heb vergeleken eisen bijvoorbeeld dat je hem bij een lokale telefoonboer laat repareren als het scherm kapot is gevallen. Bij verlies of diefstal als je dat hebt meeverzekerd een verplichte aangifte, met een beetje pech krijg je de dagwaarde. Veel gedoe en tijd.
Heb je 'm per ongeluk op het terras laten liggen of heb je de auto niet goed afgesloten, dan mag je niet claimen bij Centraal Beheer. Geen braaksporen = geen recht op vergoeding. Met andere woorden: heb je zelf iets stoms gedaan dan heb je pech.
Apple Care met diefstal en verlies heeft dat volgens mij niet. Als ik voor die paar euro een hoop getouwtrek met een verzekeringspartij kan besparen, dan heb ik dat er wel voor over.
Ik heb er geen behoefte aan. qua kosten/baten. Als ik Apple Care voor de devices in huis zou moeten betalen, zou ik voor een aantal verzekerde Apple-devices meer kwijt zijn dan mijn opstal-, inboedel-, kostbaarheden-, WA- en rechtsbijstandsverzekering bij elkaar. Maar als je bevestiging wil voor je keuze: prima bezig, ieder zijn keuze, het gemak dient de mens!Donstil schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:24:
[...]
Precies, voor dat kleine beetje geld koop je ook gemak en gemak mag wat kosten. Ik heb helemaal geen zin om dat allemaal zelf te moeten regelen, rekeningen insturen naar de verzekering, etc.
Maar dat is toch precies de crux van dit verhaal? De één koopt die administratieve handelingen af door een hogere prijs voor de verzekering te betalen en de ander steekt die euro’s in zijn zak.Of-Aaargh schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:36:
[...]
Ik heb er geen behoefte aan. qua kosten/baten. Als ik Apple Care voor de devices in huis zou moeten betalen, zou ik voor een aantal verzekerde Apple-devices meer kwijt zijn dan mijn opstal-, inboedel-, kostbaarheden-, WA- en rechtsbijstandsverzekering bij elkaar. Maar als je bevestiging wil voor je keuze: prima bezig, ieder zijn keuze, het gemak dient de mens!
Dat is inderdaad zo. De crux is alleen dat je wel een meer dan premium prijs betaald voor een aanvullende verzekering, terwijl Apple ondertussen wel beknibbelt op de fabrieksgarantie. Daardoor ontstaat er die perfide prikkel om toch maar Apple Care te nemen.Gr4mpyC3t schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:40:
[...]
Maar dat is toch precies de crux van dit verhaal? De één koopt die administratieve handelingen af door een hogere prijs voor de verzekering te betalen en de ander steekt die euro’s in zijn zak.
Garantie en verzekering worden vaak door elkaar gebruikt, terwijl het grotendeels een extra verzekering is. Verder vind ik maar geneuzel allemaal over een paar euro per maand.Of-Aaargh schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:53:
[...]
Dat is inderdaad zo. De crux is alleen dat je wel een meer dan premium prijs betaald voor een aanvullende verzekering, terwijl Apple ondertussen wel beknibbelt op de fabrieksgarantie. Daardoor ontstaat er die perfide prikkel om toch maar Apple Care te nemen.
Maar dan neem jij het toch gewoon niet? Prima voor mij.Of-Aaargh schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:36:
[...]
Ik heb er geen behoefte aan. qua kosten/baten. Als ik Apple Care voor de devices in huis zou moeten betalen, zou ik voor een aantal verzekerde Apple-devices meer kwijt zijn dan mijn opstal-, inboedel-, kostbaarheden-, WA- en rechtsbijstandsverzekering bij elkaar. Maar als je bevestiging wil voor je keuze: prima bezig, ieder zijn keuze, het gemak dient de mens!
Ik heb er gister eentje gescoord via Marktplaats, voor 975 (256GB versie)_Bailey_ schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:16:
Verder nog iets inhoudelijks over de Air?
Of dit was 't?
Elect a clown, expect a circus.
Ja ik vrees dat volgend jaar een toestel in nieuwstaat een heel hoge afschrijving heeft, en dan ook nog eens een lage interesse van kopersSlasher schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:31:
[...]
Ik heb er gister eentje gescoord via Marktplaats, voor 975 (256GB versie)
dit sowieso ja, had deze maand mijn 16 Pro voor €829 verkocht, dat ga je never nooit krijgen voor een Air over een jaartje.Cardwizard schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:32:
[...]
Ja ik vrees dat volgend jaar een toestel in nieuwstaat een heel hoge afschrijving heeft, en dan ook nog eens een lage interesse van kopers
650/700 max gok ik zo
16 Pro Max voor 900 verkocht vorige week, volgens mij kan ik de Air beter retour sturen en op v&A/marktplaats een nieuw in doos kopen, kan zo 300 euro schelen_Bailey_ schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:35:
[...]
dit sowieso ja, had deze maand mijn 16 Pro voor €829 verkocht, dat ga je never nooit krijgen voor een Air over een jaartje.
650/700 max gok ik zo
Wat wil je daar mee zeggen dan? Dat ik een goede deal heb? 250 euro onder de apple prijs voor een gesealed toestel klinkt mij wel als een goede deal.Cardwizard schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:32:
[...]
Ja ik vrees dat volgend jaar een toestel in nieuwstaat een heel hoge afschrijving heeft, en dan ook nog eens een lage interesse van kopers
Dat je inderdaad een goed deal hebt.Slasher schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:41:
[...]
Wat wil je daar mee zeggen dan? Dat ik een goede deal heb? 250 euro onder de apple prijs voor een gesealed toestel klinkt mij wel als een goede deal.
Zeker een goede deal, maar dat is ook al de standaard nu. Vandaar dat ik dat schreef.Slasher schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:41:
[...]
Wat wil je daar mee zeggen dan? Dat ik een goede deal heb? 250 euro onder de apple prijs voor een gesealed toestel klinkt mij wel als een goede deal.
Volgens mij nog nooit voorgekomen dat een week na release een iPhone zo goedkoop te krijgen is
Ik ga toch eens kijken om een andere aan te schaffen..............
[ Voor 7% gewijzigd door Cardwizard op 29-09-2025 10:48 ]
Denk dat het nog wel eens kon meevallen. Meerderheid van de marktplaats advertenties voor de air’s zit toch richting de € 1100,-Cardwizard schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:43:
[...]
Zeker een goede deal, maar dat is ook al de standaard nu. Vandaar dat ik dat schreef.
Volgens mij nog nooit voorgekomen dat een week na release een iPhone zo goedkoop te krijgen is
Ik ga toch eens kijken om een andere aan te schaffen..............
Verkopen ze nooit voor dat bedrag, maar goed we zullen zienTheKerremenke schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:57:
[...]
Denk dat het nog wel eens kon meevallen. Meerderheid van de marktplaats advertenties voor de air’s zit toch richting de € 1100,-
Het moeten mensen zijn die snel geld nodig hebben en er dus nog wat af te dingen valt. Een abbo afsluiten met afbetaling en dan snel doorflippen. Anders zou ik niet weten waarom je via marktplaats zou verkopen terwijl alle Airs nu nog onder consumenten-wetgeving teruggestuurd mogen worden.Cardwizard schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:59:
[...]
Verkopen ze nooit voor dat bedrag, maar goed we zullen zien
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 29-09-2025 11:02 ]
die 250,- die het scheelt heb je toch weer 25 maanden Apple Care voor
Ik ga “naakt” en apple care gaat er wel komen.Donstil schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:15:
Ooh dat is misschien niet verkeerd, mijn Air mag ook nog terug.
Pas een hele saga op Tweakers gelezen dat providers iPhones op afstand blokkeren als die verkopers hun afbetaling niet voldoen. Ik zou het risico niet nemenDonstil schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:15:
Ooh dat is misschien niet verkeerd, mijn Air mag ook nog terug.
Haha nee joh ik doe niets, was meer een brainfart.Dennisdn schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:17:
[...]
Pas een hele saga op Tweakers gelezen dat providers iPhones op afstand blokkeren als die verkopers hun afbetaling niet voldoen. Ik zou het risico niet nemen
haha is dat een ding?? dan kijk ik wel uitDennisdn schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:17:
[...]
Pas een hele saga op Tweakers gelezen dat providers iPhones op afstand blokkeren als die verkopers hun afbetaling niet voldoen. Ik zou het risico niet nemen
KPN blokkeert iPhone bij wanbetaling via MDM, mag dat?Cardwizard schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:23:
[...]
haha is dat een ding?? dan kijk ik wel uit
review: KPN blokkeert telefoons op afstand bij wanbetaling: 'Juridisch lastig...
[ Voor 37% gewijzigd door Dennisdn op 29-09-2025 11:27 ]
Wow zal je gebeuren ook....... plan geschrapt, goeie info ook voor in de toekomst. Van een onbekend iemand zou ik geen iPhone kopen die met een abonnement is aangeschaft dan
Ik ken mensen die een iPhone mogen uitkiezen van de werkgever en hem dan door verpatsen. Ja, je hebt ze in alle soorten en maten. Jouw voorbeeld is ook zeker iets wat regelmatig voorkomt, snel geld om het ene gat met het andere te dichten. Erg eigenlijk wel...Dennisdn schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:01:
[...]
Het moeten mensen zijn die snel geld nodig hebben en er dus nog wat af te dingen valt. Een abbo afsluiten met afbetaling en dan snel doorflippen. Anders zou ik niet weten waarom je via marktplaats zou verkopen terwijl alle Airs nu nog onder consumenten-wetgeving teruggestuurd mogen worden.
I don't have dreams, I have goals!!
Dat kan uiteraard ook nog ja. Heb ook nog een nieuwe 15P in doos liggen van de zaak, maar zodra ik ontslag neem willen ze hem wel terug dus bewaar ik hem maarRedondo1982 schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:29:
[...]
Ik ken mensen die een iPhone mogen uitkiezen van de werkgever en hem dan door verpatsen.
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
:strip_exif()/f/image/r4atk4VvS6YtYE7YMzF2RMV5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/y8wrNVsXmnDApnD0W4pOBxOh.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/fpf8e4Ko2h8t4WWxCX7wasmr.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/skOHjY4YGKqW58DCFtdrcdA1.jpg?f=fotoalbum_tile)