Ok, korte review
6 Dagen in gebruik, sinds afgelopen zaterdag. Bevalt prima, heel goed zelfs. Iets breder en langer als de 15 pro die ik hiervoor had. Dat is in het begin wennen in de hand. Ik gebruik vaker nu twee handen tegelijkertijd. Mocht iets smaller en korter zijn (5.8 inch is ideaal in mijn ogen)
Het lichter en dunner zijn merk je continu. Ook met een case want die zijn logischerwijs ook dunner. Ik heb er steeds een iPhone X gevoel bij. Het gevoel alsof je iets uit de toekomst vast hebt. Iets vooruitstrevends. Het design is echt wel
De accu voldoet voor mijn gebruik. Anders laad ik tussendoor wel een keer extra op. Daarnaast heb ik de magsafe batterij als backup. Maar die is nog ongebruikt. (Zegt ook iets

)
Het hebben van minder camera opties (0.5 en tele 3x of meer), heb ik nog niet als een nadeel ervaren. Voor 0.5 is er nog de “ouderwetse” panorama modus. Maar dat lijkt iedereen vergeten. Snel 0.5 voor een foto binnenshuis ga je wel missen. Tele 3x nog niet gemist echter is er wel 2x met 12mp. Het ontbreken van 48 mp modus is wel vreemd (enkel 24/12mp).Misschien maak ik momenteel nog niet zoveel foto’s en heb ik het nog niet zo gemist. (heb er een 40.000 verzameld in de loop der jaren)
Mono luidspreker is voor mij geen nadeel. Incidenteel gebruik ik deze. Maar ben een set AirPods Pro (voor werk). AirPods Pro 2 en een AirPods Max voor thuis gebruik. Dus daarmee veel betere manieren om goed geluid te hebben.
I.v.m. werk gebruik ik nu en komende maand nog een case. Voor nu een goedkopere leren maar zoek tijdelijk nog een iets stevigere case die niet teveel dikte toevoegt. (Of bespaar me de moeite en het geld)

Er is nog een duurdere bruine leren van Wiiuka onderweg als backup voor de nettere gelegenheden.
Vanaf 1 november zou ik zonder case door het leven kunnen ivm wijziging van werkzaamheden. Thuis zoveel mogelijk zonder case. Wel Apple Care+ als backup.
Sent from a oude Fendt 305 tijdens het maaien rondom gerooide bieten percelen.
[
Voor 8% gewijzigd door
TheKerremenke op 26-09-2025 12:03
. Reden: Typos en foto ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay