Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[iPhone Air] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste
Acties:

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13
DeJurist schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:29:
[...]

Die beperkingen had ik voor lief genomen als het hier met een abonnement voor €999,- verkrijgbaar was. Alles daarboven vind ik het de moeite niet waard, vooral vanwege de mono speakers. Ik heb deze uitgebreid getest en het geluid stelt teleur: op hoog volume klinkt het schel en het maximale geluidsniveau ligt duidelijk lager dan wat ik gewend ben.
Ik ben het geheel met je eens betreft de speaker, deze klinkt erg schel. Is wel even wennen als je van een telefoon met stereo speakers afkomt.

Voor de rest vind ik het een prima toestel en voldoet het eigenlijk goed. Vooral het lage gewicht en zeer goede scherm is een plus.

Ik heb in totaal €1048,- betaald voor mijn zwarte Iphone Air bij Mobiel.nl i.c.m. met een 2-jarig Odido abonnement.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

foekebooij schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:44:
[...]

Dat kan nu toch al, afhankelijk van het abonnement.
Odido twee jaar (dat wel) maar 20 euro per maand, onbeperkt bellen, sms en internet en 995 voor de telefoon.
Ik zie het! Nou, dan onder <900 voor het einde van het jaar :9

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23:29
foekebooij schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:44:
[...]

Dat kan nu toch al, afhankelijk van het abonnement.
Odido twee jaar (dat wel) maar 20 euro per maand, onbeperkt bellen, sms en internet en 995 voor de telefoon.
Ik kijk altijd naar een jaar abbonement, daarnaast heb ik glasvezel van KPN en krijg ik de Eredivisie er gratis bij. Odido is voor mij dus geen optie.

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:26:
[...]

Snap ik, het kan wat vermoeiend zijn voor jezelf, maar ook zeker voor de mensen om je heen. ;)

Ik merk zeker verschil tussen 16 Pro en 17 Pro. Die paar GB extra RAM merk je echt wel, de 4x camera is geweldig voor portretten op afstand en 8x inzoomen kwam al een keer te pas.
Klopt. Mijn vriendin begrijpt soms niks van me, maar laat me gewoon lekker gaan :')

Ik vind het design van de 17 Pro helemaal niks. Samen met de vreselijke kleuren van dit jaar…

3 in de rij, kassa erbij

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MeesterBas schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:27:
[...]
Klopt. Mijn vriendin begrijpt soms niks van me, maar laat me gewoon lekker gaan :')

Ik vind het design van de 17 Pro helemaal niks. Samen met de vreselijke kleuren van dit jaar…
Ik ben het deels met je eens. Maar het is wel een iPhone des Apples: simpel, klassiek en stijlvol. En silver is echt een hele mooie lichte kleur. :)

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19-11 21:42
Dennisdn schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:56:
Ik ben wel echt benieuwd naar de volgende zet van Apple. Ze zien dat er veel Air’s terug komen, misschien wel meer dan gehoopt. Maar dat zegt meteen dat er wel op voorhand op zich veel animo voor is.

De accu heeft zich inmiddels wel bewezen dat ie prima is, nu nog de camera’s van de pro en een extra speaker erin fietsen en ze hebben een verkoopknaller….
En dan nog een ultrawide camera, dan heb je iedereen om.

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:34
AMDLegion schreef op woensdag 24 september 2025 @ 22:27:
[...]

En dan nog een ultrawide camera, dan heb je iedereen om.
Conclusie we willen een dunne pro _/-\o_

• AMDLegion
Roy Tollenaar schreef op woensdag 24 september 2025 @ 22:32:
[...]

Conclusie we willen een dunne pro _/-\o_
Meeste mensen wel lijkt het ja.

Zelf vind ik t allemaal wel prima, tuurlijk kan ik dingen als een ultrawide waarderen, maar het is geen vereiste.

Stereo speakers en A20(Pro) chip is genoeg voor mij om de Air naar de Air 2 te upgraden.

Hoop ook dat ze solid state tech gaan gebruiken voor de batterijen volgend jaar.

• username_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:09
De grote jongens kijken nog de kat uit de boom, met het Samsung Note debacle in het achterhoofd.

• Dorryflorry
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 19-11 18:50
foekebooij schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:37:
Hier in twijfel, net via V&A een prachtige 16 pro Max binnen gekregen, maar gewicht valt me erg tegen, ook van de reguliere 16 pro overigens. Vooral het gewicht aan de top. De 16 pro is naar mijn vrouw en neig naar een air.

Nu een reguliere 13 en gewicht vindt ik ervan wel fijn in de hand en tijdens het hardlopen.

De reviews over de accu en wat ik hier lees is niet echt een reden om het niet te doen.
Nog naast dat die na een jaar of wat prima te vervangen is, al heb ik laatste periode geen telefoon langer dan een kwartaal gehad. Al ben ik wel klaar met het overzetten van alle apps.

Hoe vinden jullie het gewicht “aan de top”
Ik dacht dat de 17 PM zwaarder is dan de 16PM. Ik dacht bovendien idem wat betreft de Pro varianten.

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-11 14:28

lorenzopot

fenomenaal

Heb vandaag 8 uur SoT weten te behalen. Nog steeds niet wat ik “nodig” heb maar wel beter dan de voorgaande dagen!

• MeesterBas
  • Niet online
lorenzopot schreef op donderdag 25 september 2025 @ 00:09:
Heb vandaag 8 uur SoT weten te behalen. Nog steeds niet wat ik “nodig” heb maar wel beter dan de voorgaande dagen!
Bizar. Ik red met mijn 16 PM niet eens 5 uur schermtijd. Misschien toch eens een schone installatie doen.

3 in de rij, kassa erbij

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:49
MeesterBas schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:59:
[...]
Bizar. Ik red met mijn 16 PM niet eens 5 uur schermtijd. Misschien toch eens een schone installatie doen.
Nogmaals de vraag 8 uur schermtijd op 24 is toch onmogelijk? Als je 8 uur slaapt betekent dit dat je de helft van de wakkere tijd op je phone zit? Lijkt me een rekenfout in de software.

• MeesterBas
  • Niet online
giantgiantus schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:45:
[...]

Nogmaals de vraag 8 uur schermtijd op 24 is toch onmogelijk? Als je 8 uur slaapt betekent dit dat je de helft van de wakkere tijd op je phone zit? Lijkt me een rekenfout in de software.
Bij sommige mensen verbaas ik mij daar niet over 😅

3 in de rij, kassa erbij

• AMDLegion
giantgiantus schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:45:
[...]

Daarom is de batterij duur van de iPhone gewoon prima. Ik zou mensen aanraden iets minder op de telefoon te zitten, in figuurlijke zin want hij is sterk genoeg :P

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
AMDLegion schreef op woensdag 24 september 2025 @ 22:52:
Hoop ook dat ze solid state tech gaan gebruiken voor de batterijen volgend jaar.
Bij de iPhone 15 reeks werden al geruchten verspreid dat ze "stacked" batterijtechnologie zouden toepassen. Dezelfde gerucht hoorde je ook bij de 16 reeks waar uiteindelijk niets van terecht is gekomen. Bij de 17 reeks geen geruchten, dus waarschijnlijk was die techniek toch niet zo goed. Solid state zou tig jaar geleden al ingevoerd worden, Toyota had het er de hele tijd over, maar op de dag van vandaag nog steeds geen enkele EV met een solid state batterij. Naar wat ik begrijp hebben ze nog steeds bepaalde problemen niet kunnen oplossen zoals de vorming van dendrieten. Maar gelukkig worden de bestaande Li-Ion technieken ook steeds beter.

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11 21:46
Klopt de 17 pro (max) zijn zwaarder, dan het equivalent van de 16.
Ik ga vanwege het gewicht, naar de air (die vanavond komt).

Beetje sommiteit in de snelheid, had nog een belasting uitwisseling kunnen doen met werk maar daar geen gebruik van gemaakt. Vindt het niet netjes, hem daarvoor terug te sturen en hem opnieuw aan te vragen.
Al is het gemakkelijk honderd - twee honderd euro verdiend.
Dorryflorry schreef op woensdag 24 september 2025 @ 23:29:
[...]

Ik dacht dat de 17 PM zwaarder is dan de 16PM. Ik dacht bovendien idem wat betreft de Pro varianten.

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:40
Gister de Air gekregen en vandaag ingesteld.

Weinig verschillen tov een 15 Pro maar wat een stuk lichter zeg!
Als hij nou in 6.1 of 6.3 inch was geweest :p

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:02
Ben ook aan het twijfelen. Ik heb nu een 16 pro maar vind de dunne Air erg mooi. Tja dilemma’s

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:03
MeesterBas schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:59:
[...]
Kan ik iedereen aanraden. Schone installatie gedaan op de PM en op beta 26.1 om 16:00u met meer dan 3u schermtijd, draadloze CarPlay voor een uur en indexactie op de achtergrond nog op 50 procent.

• MeesterBas
  • Niet online
MartijnMartijn schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:00:
[...]

Kan ik iedereen aanraden. Schone installatie gedaan op de PM en op beta 26.1 om 16:00u met meer dan 3u schermtijd, draadloze CarPlay voor een uur en indexactie op de achtergrond nog op 50 procent.
Dat ga ik maar doen, met de zwarte Air die morgen wordt bezorgd.

3 in de rij, kassa erbij

• THE_BASE
  • Niet online
MeesterBas schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:25:
[...]
Dat ga ik maar doen, met de zwarte Air die morgen wordt bezorgd.
Ah, je hebt het gewoon gedaan? :)

Ik heb deze keer ook een clean install gedaan, werd wel tijd na een jaar of 5 via back-ups en had zelf ook de tijd om het op mijn gemak te doen.

[ Voor 24% gewijzigd door THE_BASE op 25-09-2025 16:33 ]

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:59
@_Bailey_ ik heb besloten om hem retour te sturen, dan weet je dat! De AW11 valt me toch tegen, ik ga toch voor de Ultra 3…. De Air is een blijvertje het aankomende jaar… 😉

• MeesterBas
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:32:
[...]

Ah, je hebt het gewoon gedaan? :)

Ik heb deze keer ook een clean install gedaan, werd wel tijd na een jaar of 5 via back-ups en had zelf ook de tijd om het op mijn gemak te doen.
Ja 😇

Ja, moet bij mij ook eens. Heb het weekens niet zoveel tijd met een peuter van 3 om mij heen. Gebruik het weekend dan wel even twee telefoons naast elkaar.

3 in de rij, kassa erbij

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Schone installatie zit tussen de oren. Je kunt het doen om zelf eens op te schonen natuurlijk maar het maakt geen wezenlijk verschil in hoe het OS werkt. Je krijgt er niet wonderlijk ineens meer performance van of een betere batterij duur ofz,.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Cardwizard schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:38:
@_Bailey_ ik heb besloten om hem retour te sturen, dan weet je dat! De AW11 valt me toch tegen, ik ga toch voor de Ultra 3…. De Air is een blijvertje het aankomende jaar… 😉
Haha stuur maar ff je adres per DM 😉

• MeesterBas
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 25 september 2025 @ 17:28:
Schone installatie zit tussen de oren. Je kunt het doen om zelf eens op te schonen natuurlijk maar het maakt geen wezenlijk verschil in hoe het OS werkt. Je krijgt er niet wonderlijk ineens meer performance van of een betere batterij duur ofz,.
Ik weet hierin niet wat waarheid is. Maar neem jouw beoordeling graag aan.

3 in de rij, kassa erbij

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 14:32
Ik heb nog nooit een nieuwe clean install gedaan, heb tot de 14 bijna alle iPhones gehad. Alles draait gewoon prima hier.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

• MeesterBas
  • Niet online
De 26.1 beta loopt ook prima op mijn PM. Maar ik ben benieuwd of ik de batterijduur nog een beetje kan rekken, als ik een schone installatie doe op de Air. Kan mij niet herinneren wanneer ik een schone installatie heb gedaan. Ik lees wisselende verhalen, over het nut van een schone installatie en de batterijduur. Heb nu 4 uur schermtijd op de 16 PM en 42% batterij. Voelt als vrij weinig.

3 in de rij, kassa erbij

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Donstil schreef op donderdag 25 september 2025 @ 17:28:
Had ook altijd deze mening, maar had eerder dit jaar echt last van abnormale battery drain. Ik ben toen letterlijk ieder mogelijke instelling afgegaan, overzicht van batterij statistieken toonde ook niets geks, etc. - toen heb ik m'n iPhone gereset en hersteld vanuit iCloud back-up... zelfde probleem. Ging echt over tientallen procenten daling over enkele uren vrijwel zonder gebruik te maken van de telefoon.

Een clean install heeft toen wel geholpen.

Nu overigens (met de 17) wel gewoon vanuit iCloud hersteld en geen problemen. Maar sinds die ervaring ben ik wel van mening dat het wel zo kan zijn dat er toch iets van een hiccup in een proces/back-up kan zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Uniciteit op 25-09-2025 19:38 ]

• _Bailey_
  • Niet online
Morgen komt er een blauwe 17 Pro binnen hier thuis.
Toch maar eens kijken of de 6,3 inch nou echt zoveel prettiger is voor me qua ergonomie.
Gaan we die eens een paar dagen aan de tand voelen en uiteindelijk de keuze maken waar ik nou écht mee doorga; de uber saaie 17 Pro of de Porsche onder de iPhone’s…de Air ;)

Ik ben echt voor 80% enorm happy met m’n Air, maar die verdomde breedte van de Air…

[ Voor 19% gewijzigd door _Bailey_ op 25-09-2025 19:44 ]

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:03
Zou Geert ook meelezen en twijfelen over de breedte, accuduur, ene camera of toch liever de Pro willen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2fz6n97HbbDWHZHMuaOQkKczeXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BM3UY5VflrLyNCH7OVAxTmgd.jpg?f=fotoalbum_large

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:38
_Bailey_ schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:42:
Morgen komt er een blauwe 17 Pro binnen hier thuis.
Toch maar eens kijken of de 6,3 inch nou echt zoveel prettiger is voor me qua ergonomie.
Gaan we die eens een paar dagen aan de tand voelen en uiteindelijk de keuze maken waar ik nou écht mee doorga; de uber saaie 17 Pro of de Porsche onder de iPhone’s…de Air ;)

Ik ben echt voor 80% enorm happy met m’n Air, maar die verdomde breedte van de Air…
Ik kan mij niet voorstellen dat het echt serieus wat uit maakt. Hier een foto van m’n 16P op de Air. Het verschil aan de zijkant is echt millimeterwerk, amper het verschil van een bezel…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_m7HO97xzn7M65mONENO_q91LfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VehqXj2xHuDbrmGAk0wpjUts.jpg?f=fotoalbum_large

• Donstil
  • Niet online
Uniciteit schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:36:
[...]

Had ook altijd deze mening, maar had eerder dit jaar echt last van abnormale battery drain. Ik ben toen letterlijk ieder mogelijke instelling afgegaan, overzicht van batterij statistieken toonde ook niets geks, etc. - toen heb ik m'n iPhone gereset en hersteld vanuit iCloud back-up... zelfde probleem. Ging echt over tientallen procenten daling over enkele uren vrijwel zonder gebruik te maken van de telefoon.

Een clean install heeft toen wel geholpen.

Nu overigens (met de 17) wel gewoon vanuit iCloud hersteld en geen problemen. Maar sinds die ervaring ben ik wel van mening dat het wel zo kan zijn dat er toch iets van een hiccup in een proces/back-up kan zitten.
Een reset van alle instellingen met behoud van data zou dan precies hetzelfde effect gehad moeten hebben. De data is apart en heeft geen invloed op dat “uitvoerende” deel.

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:56:
[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat het echt serieus wat uit maakt. Hier een foto van m’n 16P op de Air. Het verschil aan de zijkant is echt millimeterwerk, amper het verschil van een bezel…

[Afbeelding]
En door de dikte moeten je vingers misschien nog wel meer afstand afleggen van bezel tot bezel :+

• Donstil
  • Niet online
MartijnMartijn schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:55:
Zou Geert ook meelezen en twijfelen over de breedte, accuduur, ene camera of toch liever de Pro willen?

[Afbeelding]
Hé een witte, verbaasd mij niet dat hij geen zwarte genomen heeft :+

Wel balen dat ik nu met Geert (niet de onze) op een lijn zit.

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:56:
[...]

[Afbeelding]
En toch voelde ik het ook zo. Het is maar 0.2”, maar doordat het een dunne device is, houdt het ook minder prettig vast dan iets dikker met wat rondingen. Persoonlijke kwestie.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Donstil schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:12:
[...]

Een reset van alle instellingen met behoud van data zou dan precies hetzelfde effect gehad moeten hebben. De data is apart en heeft geen invloed op dat “uitvoerende” deel.
Dat had het dus niet. Mee eens dat het geen invloed zou moeten hebben, want Apple's back-up proces is niet zozeer daadwerkelijk een back-up terugzetten, maar vooral de waardes van instellingen, het opnieuw downloaden van apps en het herstellen van de desbetreffende app-inhoud. Maar ergens in het hele iCloud back-up proces kan er dus weldegelijk wat fout gaan, waardoor er iets net niet lekker loopt.

[ Voor 37% gewijzigd door Uniciteit op 25-09-2025 21:02 ]

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-11 00:55
Donstil schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:15:
[...]

Hé een witte, verbaasd mij niet dat hij geen zwarte genomen heeft :+

Wel balen dat ik nu met Geert (niet de onze) op een lijn zit.
Nee, ‘jullie Geert’ heeft net een iPhone 17 Pro besteld. Dit wordt weer een mooi jaar vol heen- en terugsturen. Dat is wat @_Bailey_ zo uniek maakt. :)

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11 21:46
Uniek is het niet, dat continu doorroeren wel vermoeiend. Is het niet voor jezelf, dan voor je naasten.

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-11 01:08
Gebruiken jullie screen protector?

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-11 00:55
foekebooij schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:54:
Uniek is het niet, dat continu doorroeren wel vermoeiend. Is het niet voor jezelf, dan voor je naasten.
offtopic:
Ik ben soms ook zo. Dan wil ik iets heel graag, maar valt het toch tegen. Heb het gelukkig lang niet altijd. Maar met name met mijn hobbydingetjes heb ik het weleens. En dan kan een keuze maken echt heel lastig zijn. Inmiddels geleerd dat niets onomkeerbaar is. Ik wilde een Galaxy Fold 7, maar kreeg later toch bedenkingen. Heb hem ongeopend retour gestuurd en toen was het ook klaar. Niet het einde van de wereld.

Besef goed: we doen dagelijks heel wat aankopen. Natuurlijk ga je een keer twijfelen of spijt krijgen. Ik kan me goed voorstellen dat de Air zeker niet voor iedereen is en dat @_Bailey_ toch graag de Pro ook wil proberen. Beter spijt van de dingen die je wel hebt gedaan, dan spijt hebben dat je iets niet hebt geprobeerd.

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisweb schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:08:
[...]
offtopic:
Ik ben soms ook zo. Dan wil ik iets heel graag, maar valt het toch tegen. Heb het gelukkig lang niet altijd. Maar met name met mijn hobbydingetjes heb ik het weleens. En dan kan een keuze maken echt heel lastig zijn. Inmiddels geleerd dat niets onomkeerbaar is. Ik wilde een Galaxy Fold 7, maar kreeg later toch bedenkingen. Heb hem ongeopend retour gestuurd en toen was het ook klaar. Niet het einde van de wereld.

Besef goed: we doen dagelijks heel wat aankopen. Natuurlijk ga je een keer twijfelen of spijt krijgen. Ik kan me goed voorstellen dat de Air zeker niet voor iedereen is en dat @_Bailey_ toch graag de Pro ook wil proberen. Beter spijt van de dingen die je wel hebt gedaan, dan spijt hebben dat je iets niet hebt geprobeerd.
En zo is dat, dank hiervoor.

• username_
Ashwani schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:58:
Brrr nee

• username_
Dennisweb schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:51:
[...]

Nee, ‘jullie Geert’ heeft net een iPhone 17 Pro besteld. Dit wordt weer een mooi jaar vol heen- en terugsturen. Dat is wat @_Bailey_ zo uniek maakt. :)
Het zijn grote bedrijven, maar retourneren betekent automatisch een verlies he.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:23
Wat een ongelofelijk getrut in dit topic zeg, maak gewoon een keuze en als die niet bevalt wissel dan van keuze. Dit kan prima zonder hier elke dag meerdere berichten aan te wijden lijkt mij.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:31
Ashwani schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:58:
Ja. Maar of het nodig is kun je enkel zelf bepalen. Een screenprotector zit hier binnen een half jaar onder de krassen. Puur van zand aan de handen ivm mijn werk. Mocht je een kantoorbaan hebben dan is het een ander verhaal en waarschijnlijk niet zo snel nodig.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• _Bailey_
  • Niet online
schumi1986 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 23:12:
Wat een ongelofelijk getrut in dit topic zeg, maak gewoon een keuze en als die niet bevalt wissel dan van keuze. Dit kan prima zonder hier elke dag meerdere berichten aan te wijden lijkt mij.
Helemaal gelijk! Heb nu eenmaal een truttige passie voor smartphones. :+
Ook het enige waar ik zo truttig over doe, alles wat ik hier zo'n beetje thuis heb staan heb ik (gelukkig) niet zo'n truttig gedrag bij.

Ik ga (medische) hulp zoeken...

[ Voor 25% gewijzigd door _Bailey_ op 26-09-2025 02:20 ]

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:41

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

username_ schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:34:
[...]

Het zijn grote bedrijven, maar retourneren betekent automatisch een verlies he.
Coolblue doet aan ‘tweedekansje’ geloof ik voor die door teruggestuurde items. Zou Apple ook niet een vergelijkbaar proces hebben?

Battle.net || Strava

• Dennisdn
retlaw schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 06:38:
[...]
Coolblue doet aan ‘tweedekansje’ geloof ik voor die door teruggestuurde items. Zou Apple ook niet een vergelijkbaar proces hebben?
Apple refurbished ze en gebruikt ze als vervangende toestellen bij garantiegevallen e.d.

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
En Apple verkoopt ook gewoon refurbished toestellen tegen een lagere prijs in de online Apple Store.

• StarAlpha
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-11 11:18
Zojuist de Air in Cloud White besteld 256Gb.
Twijfelde tussen sky blue en de cloud white maar de cloud white is toch wat cleaner in mijn ogen. B)

Hopelijk bezorgt PostNL hem morgen _O-

• TheKerremenke
StarAlpha schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:48:
Zojuist de Air in Cloud White besteld 256Gb.
Twijfelde tussen sky blue en de cloud white maar de cloud white is toch wat cleaner in mijn ogen. B)

Hopelijk bezorgt PostNL hem morgen _O-
Mooie keuze, welkom in team Cloudwhite. ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• StarAlpha
TheKerremenke schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:51:
[...]

Mooie keuze, welkom in team Cloudwhite. ;)
Hoe bevalt de Air jou?

En gebruik je hem caseless of met case?

• Donstil
  • Niet online
Inmiddels zijn we een weekje onderweg.

De Bingo voor vandaag:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyLudX9TYY3eLtwTh3w_Fl0UXXU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/J6JSEYCR7JM4WQVMUsvIXkLw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 26-09-2025 11:00 ]

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:40
Donstil schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:59:

De Bingo voor vandaag:[Afbeelding]
Hahaha, jij mag beginnen :)

• TheKerremenke
StarAlpha schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:56:
[...]

Hoe bevalt de Air jou?

En gebruik je hem caseless of met case?
Ok, korte review ;)

6 Dagen in gebruik, sinds afgelopen zaterdag. Bevalt prima, heel goed zelfs. Iets breder en langer als de 15 pro die ik hiervoor had. Dat is in het begin wennen in de hand. Ik gebruik vaker nu twee handen tegelijkertijd. Mocht iets smaller en korter zijn (5.8 inch is ideaal in mijn ogen)

Het lichter en dunner zijn merk je continu. Ook met een case want die zijn logischerwijs ook dunner. Ik heb er steeds een iPhone X gevoel bij. Het gevoel alsof je iets uit de toekomst vast hebt. Iets vooruitstrevends. Het design is echt wel :9 oOo

De accu voldoet voor mijn gebruik. Anders laad ik tussendoor wel een keer extra op. Daarnaast heb ik de magsafe batterij als backup. Maar die is nog ongebruikt. (Zegt ook iets ;) )

Het hebben van minder camera opties (0.5 en tele 3x of meer), heb ik nog niet als een nadeel ervaren. Voor 0.5 is er nog de “ouderwetse” panorama modus. Maar dat lijkt iedereen vergeten. Snel 0.5 voor een foto binnenshuis ga je wel missen. Tele 3x nog niet gemist echter is er wel 2x met 12mp. Het ontbreken van 48 mp modus is wel vreemd (enkel 24/12mp).Misschien maak ik momenteel nog niet zoveel foto’s en heb ik het nog niet zo gemist. (heb er een 40.000 verzameld in de loop der jaren)

Mono luidspreker is voor mij geen nadeel. Incidenteel gebruik ik deze. Maar ben een set AirPods Pro (voor werk). AirPods Pro 2 en een AirPods Max voor thuis gebruik. Dus daarmee veel betere manieren om goed geluid te hebben.

I.v.m. werk gebruik ik nu en komende maand nog een case. Voor nu een goedkopere leren maar zoek tijdelijk nog een iets stevigere case die niet teveel dikte toevoegt. (Of bespaar me de moeite en het geld) O-) Er is nog een duurdere bruine leren van Wiiuka onderweg als backup voor de nettere gelegenheden.

Vanaf 1 november zou ik zonder case door het leven kunnen ivm wijziging van werkzaamheden. Thuis zoveel mogelijk zonder case. Wel Apple Care+ als backup. B)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3PrQHqhm2Jp45nMrcdPdZ_zIPp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hgpYqSOD826uc4q0Irpsw1uX.jpg?f=fotoalbum_large

Sent from a oude Fendt 305 tijdens het maaien rondom gerooide bieten percelen.

[ Voor 8% gewijzigd door TheKerremenke op 26-09-2025 12:03 . Reden: Typos en foto ]

• Cardwizard
Door een foto zoals deze twijfel ik nog wel eens of ik wel een zwarte had moeten nemen, nice!

• TheKerremenke
Cardwizard schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:05:
[...]

Door een foto zoals deze twijfel ik nog wel eens of ik wel een zwarte had moeten nemen, nice!
Snap ik… >:) Wit is stijlvoller, netter, sjieker. _O- :(:) Ik ben persoonlijk gewoon niet van zwarte telefoons. :

• TheKerremenke

FOMO voor AIR. 8) >:)

• Cardwizard
TheKerremenke schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:09:
[...]

Snap ik… >:) Wit is stijlvoller, netter, sjieker. _O- :(:) Ik ben persoonlijk gewoon niet van zwarte telefoons. :
Ik heb normaal ook nooit zwart, dit jaar ik: once you go black you surely go back

• StarAlpha
TheKerremenke schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:55:
[...]

Ok, korte review ;)

6 Dagen in gebruik, sinds afgelopen zaterdag. Bevalt prima, heel goed zelfs. Iets breder en langer als de 15 pro die ik hiervoor had. Dat is in het begin wennen in de hand. Ik gebruik vaker nu twee handen tegelijkertijd. Mocht iets smaller en korter zijn (5.8 inch is ideaal in mijn ogen)

Het lichter en dunner zijn merk je continu. Ook met een case want die zijn logischerwijs ook dunner. Ik heb er steeds een iPhone X gevoel bij. Het gevoel alsof je iets uit de toekomst vast hebt. Iets vooruitstrevends. Het design is echt wel :9 oOo

De accu voldoet voor mijn gebruik. Anders laad ik tussendoor wel een keer extra op. Daarnaast heb ik de magsafe batterij als backup. Maar die is nog ongebruikt. (Zegt ook iets ;) )

Het hebben van minder camera opties (0.5 en tele 3x of meer), heb ik nog niet als een nadeel ervaren. Voor 0.5 is er nog de “ouderwetse” panorama modus. Maar dat lijkt iedereen vergeten. Snel 0.5 voor een foto binnenshuis ga je wel missen. Tele 3x nog niet gemist echter is er wel 2x met 12mp. Het ontbreken van 48 mp modus is wel vreemd (enkel 24/12mp).Misschien maak ik momenteel nog niet zoveel foto’s en heb ik het nog niet zo gemist. (heb er een 40.000 verzameld in de loop der jaren)

Mono luidspreker is voor mij geen nadeel. Incidenteel gebruik ik deze. Maar ben een set AirPods Pro (voor werk). AirPods Pro 2 en een AirPods Max voor thuis gebruik. Dus daarmee veel betere manieren om goed geluid te hebben.

I.v.m. werk gebruik ik nu en komende maand nog een case. Voor nu een goedkopere leren maar zoek tijdelijk nog een iets stevigere case die niet teveel dikte toevoegt. (Of bespaar me de moeite en het geld) O-) Er is nog een duurdere bruine leren van Wiiuka onderweg als backup voor de nettere gelegenheden.

Vanaf 1 november zou ik zonder case door het leven kunnen ivm wijziging van werkzaamheden. Thuis zoveel mogelijk zonder case. Wel Apple Care+ als backup. B)

[Afbeelding]

Sent from a oude Fendt 305 tijdens het maaien rondom gerooide bieten percelen.
Dit klinkt super, je weet dat je de instellingen voor de 48mp aan kan passen in de instellingen hoop ik?
Maandag wordt hij bezorgd hier, ff geduld dus

Ben van plan hem caseless te gebruiken met AppleCare+, zo min mogelijk stress haha

• _Bailey_
  • Niet online
Cardwizard schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:15:
[...]

Ik heb normaal ook nooit zwart, dit jaar ik: once you go black you surely go back
Maak je zo ff een foto van je flesje whisky die zo bezorgd gaat worden?
Graag met de telephoto lens van je Air 😛

• TheKerremenke
_Bailey_ schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:18:
[...]

Daar zijn accessoires voor uitgevonden. B) https://www.shopmoment.com/mobile-lenses

• _Bailey_
  • Niet online
Was een geintje he…die telelens is voor mij niet interessant.
Gok dat ik met mijn 16 Pro op jaarbasis zo’n 15x die telelens heb gebruikt.
Schiet voor 95% altijd gewoon met 1x

• Donstil
  • Niet online
Oei daar had ik er vroeger een paar van. Mooie dingen altijd wel, wist niet dat ze nog bestonden.

• TheKerremenke
StarAlpha schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:18:
[...]

Dit klinkt super, je weet dat je de instellingen voor de 48mp aan kan passen in de instellingen hoop ik?
Maandag wordt hij bezorgd hier, ff geduld dus

Ben van plan hem caseless te gebruiken met AppleCare+, zo min mogelijk stress haha
Klopt. Heb het even aangepast in de camera zelf.

• TheKerremenke
_Bailey_ schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:30:
[...]

Was een geintje he…die telelens is voor mij niet interessant.
Gok dat ik met mijn 16 Pro op jaarbasis zo’n 15x die telelens heb gebruikt.
Schiet voor 95% altijd gewoon met 1x
Weet ik maar kon het niet laten om een oplossing voor dit grote probleem aan te dragen. (8>

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-11 10:19
[...]
TheKerremenke schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:09:
[...]

Ik stond uiteraard voor dezelfde belangrijke levensvraag bij mijn bestelling. >:) Had erg graag wit genomen, maar ben toch voor zwart gegaan omdat dit (voor mij) rustiger oogt bij kijken op het scherm. Je ziet bij de zwarte geen (deel van de) shiny randen of witte behuizing.

[ Voor 23% gewijzigd door dafmay op 26-09-2025 13:17 ]

• Cardwizard
_Bailey_ schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:18:
[...]

Pfff bezorger aan de deur, kon niet echt Nederlands. Leg maar achter de poort...... bla bla en loopt weg :'(

• TheKerremenke
Cardwizard schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:07:
[...]

Pfff bezorger aan de deur, kon niet echt Nederlands. Leg maar achter de poort...... bla bla en loopt weg :'(
Daarvoor is toch die live translation functie voor uitgevonden. Of hadden jullie beide geen AirPods in de oren. _O-

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-11 10:19
Inmiddels een week verder en gedurende onze honeymoon phase *; het toestel enorm veel gebruikt met iedere dag minimaal 6 a 7u SoT. Nog nooit sap tekort gehad aan het eind van de dag. Het toestel ligt superfijn in de hand door de combinatie van dun ontwerp, laag gewicht en afgeronde randen (!). Camera vind ik zeer goed, zeker tov m'n oude 15 Pro. Alles loopt supersoepel en snel, en ook geen last van oververhitting.

Zeer tevreden met m'n keus.

• Cardwizard
TheKerremenke schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:09:
[...]

Daarvoor is toch die live translation functie voor uitgevonden. Of hadden jullie beide geen AirPods in de oren. _O-
Aqara deurbel heeft dit helaas nog niet,, ik moest echt harop lachen net...........ding dong: leg maar neer kerel....... overstaanbaar gebrabbel ....... LEG MAAR NEER KEREL ....... overstaanbaar gebrabbel .......

en oke doei, loopt weg.................

-O-

[ Voor 29% gewijzigd door Cardwizard op 26-09-2025 13:20 ]

• TheKerremenke
@Cardwizard Maar heb je nu wel of niet het pakketje ontvangen? :/

• Cardwizard
TheKerremenke schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:22:
@Cardwizard Maar heb je nu wel of niet het pakketje ontvangen? :/
Nee hij liep weg met pakketje.......... :X

• _Bailey_
  • Niet online
Cardwizard schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:23:
[...]

Nee hij liep weg met pakketje.......... :X
Als ie maar niet die fles adje trekt tijdens z’n verdere route vandaag.

• Cardwizard
_Bailey_ schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:27:
[...]

Als ie maar niet die fles adje trekt tijdens z’n verdere route vandaag.
Hij zag er wel uit alsof hij het kon gebruiken............ who knows. Gaat die retour of naar een afhaalpunt?

• _Bailey_
  • Niet online
Cardwizard schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:29:
[...]

Hij zag er wel uit alsof hij het kon gebruiken............ who knows. Gaat die retour of naar een afhaalpunt?
Zie DM, afhaalpunt

• Dennisdn

Ik mis nog de opties “geen spijt” en “pro is zoo 2024”…. :)

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-11 11:44
[...]

Mijn lijkt deze versie juist in blauw erg mooi O+

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/nyPxAoGjAK17/X6V0LYl/967x1200.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Starscreamer op 26-09-2025 15:32 ]

• _Bailey_
  • Niet online
Cardwizard schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:29:
[...]

Nou, hier zojuist soortgelijks meegemaakt.
Mijn iPhone 17 Pro pakketje geeft nu in de PostNL app aan dat t bezorgd is.
Heb geen bezorger aan de huis gehad…
Wellicht denkt ie met mij mee en heeft zoiets van “hou jij gewoon nou maar je Air” :+

Zo maar eens Coolblue bellen

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 26-09-2025 15:36 ]

• Cardwizard
_Bailey_ schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:35:
[...]

Wellicht denkt ie met mij mee en heeft zoiets van “hou jij gewoon nou maar je Air” :+

Zo maar eens Coolblue bellen
Tja dat bezorgen tegenwoordig….. en dan had ik net de vraag van iemand op marktplaats waarom ik betaal voor kopersbescherming, nou doe eens een gok…

En hou jij gewoon je Air nou maar

[ Voor 3% gewijzigd door Cardwizard op 26-09-2025 15:45 ]

• Dennisdn
_Bailey_ schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:35:
[...]
Ik had vorige week precies hetzelfde, maar dan met UPS. Bleek dat ie hem gewoon door de brievenbus had gegooid omdat het pakket zo dun was. Maar neem aan dat je daar al gekeken hebt….

• _Bailey_
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:41:
[...]

Ik had vorige week precies hetzelfde, maar dan met UPS. Bleek dat ie hem gewoon door de brievenbus had gegooid omdat het pakket zo dun was. Maar neem aan dat je daar al gekeken hebt….
Jup. Ook inmiddels bij de buren links en rechts gechecked. Coolblue geeft aan nog 1 a 2 dagen te wachten.
Daarna kunnen ze gaan starten met een onderzoek bij PostNL.

• Dennisdn
_Bailey_ schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:46:
[...]

Jup. Ook inmiddels bij de buren links en rechts gechecked. Coolblue geeft aan nog 1 a 2 dagen te wachten.
Daarna kunnen ze gaan starten met een onderzoek bij PostNL.
Met een normaal pakketje is het al k*t maar met deze nog net iets meer…. Het lot heeft voor je gekozen, de Air is echt leuker ;)

• _Bailey_
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:51:
[...]

Met een normaal pakketje is het al k*t maar met deze nog net iets meer…. Het lot heeft voor je gekozen, de Air is echt leuker ;)
Voortschrijdend inzicht van de bezorger denk ik 😁

• THE_BASE
  • Niet online
_Bailey_ schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:53:
[...]

Voortschrijdend inzicht van de bezorger denk ik 😁
Stond net een bezorger voor de deur hier. Heb niets besteld. Wel blij met iPhone 17 Pro! :)

• Cardwizard
THE_BASE schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:21:
[...]

Stond net een bezorger voor de deur hier. Heb niets besteld. Wel blij met iPhone 17 Pro! :)
Ben wel benieuwd wanneer de twijfel toeslaat :+

• Toppe
  • Laatst online: 22:17

Toppe

Oké ✅

De air van de vrouw is binnen en die vond dat de camera wat uitstak.
Mooie oplossing zo en eenvoudig andere kleurtjes kiezen :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5cmBTeaqbhmEmt1a6aChr8e_eg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OBYvtsDJUtpwerj7mXC3X7h2.png?f=fotoalbum_large

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 15:52
Toppe schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 18:22:
[Afbeelding]
dat ziet er werkelijk niet uit

iRacing Profiel

• Donstil
  • Niet online
[Afbeelding]
Godskolere wat lelijk he, maar goed, wint nog steeds van het iPhone 17 Pro (max) design :+

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23:29
[Afbeelding]
Wat is dit? Echt geen gezicht :+.

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:34
[Afbeelding]
Is dat een. Chipito ???

• Toppe
  • Laatst online: 22:17

Toppe

Oké ✅

DeJurist schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 18:32:
[...]

Wat is dit? Echt geen gezicht :+.
En verhoogertje zodat je telefoon niet van links naar rechts kan wiebelen

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• THE_BASE
  • Niet online
[Afbeelding]
Dat ziet er uit als een Minion met een grote mond. Mislukte Minion, dat wel.

[ Voor 24% gewijzigd door THE_BASE op 26-09-2025 18:45 ]

• _Bailey_
  • Niet online
[Afbeelding]
Happy wife = happy life

• MeesterBas
  • Niet online
Sinds de geboorte van onze zoon kan ik dat volledig beamen…

Hier heeft DHL de bezorging van mijn zwarte Air verprutst. Adres niet gevonden 7(8)7 Online heb ik het pakketje kunnen herrouteren naar bezorging bij een servicepunt. Bezorging; maandag 29 september in de namiddag! ;(

[ Voor 34% gewijzigd door MeesterBas op 26-09-2025 19:04 ]

3 in de rij, kassa erbij

• _Bailey_
  • Niet online
MeesterBas schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 19:02:
[...]

Hier heeft DHL de bezorging van mijn zwarte Air verprutst. Adres niet gevonden 7(8)7 Online heb ik het pakketje kunnen herrouteren naar bezorging bij een servicepunt. Bezorging; maandag 29 september in de namiddag! ;(
Pfff dat bezorgen van pakketjes blijkt toch een lastige klus

• Dennisdn
MeesterBas schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 19:02:
[...]
Sinds de geboorte van onze zoon kan ik dat volledig beamen…

Ze heten niet voor niets Duurt Heel Lang….

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11 23:30
_Bailey_ schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 19:10:
[...]

Pfff dat bezorgen van pakketjes blijkt toch een lastige klus
Ligt jouwe niet gewoon bij een afhaalpunt misschien? Misschien is die daar bezorgd.☺️ Ik hoop voor je dat ie snel boven water komt.
Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.