[iPhone Air] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

elaho schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:41:
Ik moet zeggen dat het Iphone Air topic best leeft, erg leuk! 😃👍📱
Helemaal mee eens! Het is inderdaad leuk om te zien hoe actief iedereen meepraat over de iPhone Air. 😄📱

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Toppe schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:54:
[...]
Helemaal mee eens! Het is inderdaad leuk om te zien hoe actief iedereen meepraat over de iPhone Air. 😄📱
Ik denk dat de meeste Tweakers hem inmiddels al hebben teruggestuurd, dan blijft vanzelf een harde kern liefhebbers over :*)

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:58
Dennisdn schreef op woensdag 24 september 2025 @ 06:44:
[...]

Ik denk dat de meeste Tweakers hem inmiddels al hebben teruggestuurd, dan blijft vanzelf een harde kern liefhebbers over :*)
Geniet er hier elke dag van! Big smile telefoon. Maar ik ben dan misschien ook niet (meer) representatief voor de gemiddelde tweaker die de tech met de beste specs wil hebben.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:05
Hier precies hetzelfde. Heerlijk dun (ook met een hoes is die dunner dan een andere iPhone met een hoes). Helaas moet ik die nogal eens om hebben ivm werk.

Kameraad vroeg al of ik geen foto’s meer hoefde te maken. 🤪 Maar die heeft nog een 16pro en kan daar nog een aantal jaar mee vooruit.

Mijn broer vroeg al of ik van mijn geloof was afgevallen. Heb aangegeven dat ik eens wat anders wilde proberen dan weer een standaard pro. Want zo voelen ze inmiddels wel al. Was logischerwijs wel onder de indruk van hoe dun het toestel is.

Heerlijk zoveel meningen, maar uiteindelijk trek ik toch mijn eigen plan. (Altijd al gedaan).

Ontopic: heb even de invul lijst van Toppe nagelezen. Kwam op een 28 tweakers die een Air hadden besteld. (En de lijst hebben ingevuld).

[ Voor 9% gewijzigd door TheKerremenke op 24-09-2025 08:51 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
vanochtend na wakker worden, m'n Air van het nachtkastje gehaald;

''damn, wat een prachtige iPhone'', gevolgd door een dikke smile.

3 minuten later...

grrr, die breedte is nog steeds k*t voor mij

:X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 09:26
_Bailey_ schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:55:

3 minuten later...

Ik denk dat je hem gewoon weer te koop moet zetten. Je zal zien dat je een stuk prettiger door het leven gaat.

• _Bailey_
  • Niet online
-Muncky- schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:57:
[...]

Ik denk dat je hem gewoon weer te koop moet zetten. Je zal zien dat je een stuk prettiger door het leven gaat.
haha...gewoon retourneren kan ook. ;)

Met een schuin oog zit ik naar de 17 te kijken. Puur vanwege het erg fijne 6,3 inch formaat.
Dat zou letterlijk de enige reden zijn voor een switch; niet de batterijduur (is hier voor mij dik in orde) en niet de mono speaker (prima geluid voor korte sessies, voor langere sessies Sonos of AirPods Pro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannondale
_Bailey_ schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:55:

3 minuten later...

Het breedte verschil met de 17(pro) is ongeveer 3 mm dacht ik. Zou dat genoeg verschil maken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:45
Hier overgestapt van een 16 pro max naar de Air.

De Air is Fantastisch! Zo dun. Zo licht. En toch een vrij groot scherm. Ik heb ‘m in zo’n glasvezel case van pitika (1mm dik) - die kan ik echt aanbevelen.

Ik had vooraf bedacht dat die camera bulge mij zou irriteren en, hoewel het optisch allemaal wat beter kan, merk ik er eigenlijk niks van.

De batterijduur is duidelijk minder dan de pro max, maar praktisch maakt het me niet uit. Ik heb nu 20% aan het einde van de dag, ipv 40%. Boeie.

Mijn vriendin die ook de pro max heeft is wel een beetje jaloers. En ook boos dat ik destijds de pro max adviseerde (wist ik veel) 🤣

[ Voor 7% gewijzigd door DiscoNootje op 24-09-2025 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Cannondale schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:03:
[...]

Het breedte verschil met de 17(pro) is ongeveer 3 mm dacht ik. Zou dat genoeg verschil maken?
Ga zometeen eens langs hier in de stad bij de Apple Store.
Ff goed testen of 't inderdaad een wezenlijk verschil maakt.
Denk 't wel ; hiervoor altijd Pro modellen gehad en die waren voor mij goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
En dan heb je ook lekker dat zachte aluminium, wie wil dat nou niet!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:15
Ben erg benieuwd hoe dit topic er volgend jaar bijstaat. Het is op zich prima dat je er nu het einde van de dag mee haalt, maar als er degradatie optreedt heb je nog minder sap om de dag door te komen.

Er kan altijd een nieuwe batterij in natuurlijk, maar stiekem ben je dan ook weer een middag kwijt aan die reparatie.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
_Bailey_ schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:07:
[...]

Natuurlijk moet een toestel gewoon goed aanvoelen, maar houd er rekening mee dat het zeer waarschijnlijk gewoon gewenning is. Ik ben vanwege besluiteloosheid de afgelopen jaren tig keer heen en weer gestapt van gewone iPhone, naar Pro, naar Pro Max en weer terug omdat het niet meteen lekker voelde. Als ik 1 ding geleerd heb is dat je het heel even de tijd moet geven (lees: minimaal 1 week) en dat je dan gewend bent aan het nieuwe formaat en het geen issue meer is. Ikzelf heb de eerste week ook altijd zelfs pijn in mijn handen, maar ook dat trekt weg.

• TheKerremenke
Dennisdn schreef op woensdag 24 september 2025 @ 06:44:
[...]

Er blijven nog weinig tweakers over. :| Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fzhz0jpMhPaDDYjYGL3j5D0ZteM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qHPUaV8clBnUOzBGfEngJNq3.png?f=fotoalbum_large

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• TheKerremenke
DiscoNootje schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:04:
De Air is Fantastisch! Zo dun. Zo licht. En toch een vrij groot scherm. Ik heb ‘m in zo’n glasvezel case van pitika (1mm dik) - die kan ik echt aanbevelen.
Van die Pitaka wordt ik ook hebberig. Maar vraag me af hoe het met de binnenkant zit ivm krassen etc, is dit gewoon hard plastic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
TheKerremenke schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:56:
[...]

Van die Pitaka wordt ik ook hebberig. Maar vraag me af hoe het met de binnenkant zit ivm krassen etc, is dit gewoon hard plastic?
plastic niet, tis meer een soort van soft skin aan de binnenkant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:16
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:18:
Ben erg benieuwd hoe dit topic er volgend jaar bijstaat. Het is op zich prima dat je er nu het einde van de dag mee haalt, maar als er degradatie optreedt heb je nog minder sap om de dag door te komen.

Er kan altijd een nieuwe batterij in natuurlijk, maar stiekem ben je dan ook weer een middag kwijt aan die reparatie.
Volgend jaar?
Dan zetten we (ik) de Air weer te koop met >98% batterij en dan gaan we óf voor de Air 2 / Fold / 18 Pro.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
_Bailey_ schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:07:
[...]

Ik ben natuurlijk totaal niet meer onafhankelijk in deze, maar het maakte voor mij wel degelijk een paar verschil. Ik vond hem echt te breed en merk dat 6.3" van iPhone 17 Pro gewoon perfect is in mijn handen.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:15
AntraXxX schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:17:
[...]

Volgend jaar?
Dan zetten we (ik) de Air weer te koop met >98% batterij en dan gaan we óf voor de Air 2 / Fold / 18 Pro.
Goed punt, dat kan natuurlijk ook. :P

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:27
AntraXxX schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:17:
[...]

Volgend jaar?
precies dit :D ....... langer dan een jaar met een iPhone |:( .... die is antiek zodra er een nieuwer model is B)

• Cardwizard
_Bailey_ schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:04:
[...]

plastic niet, tis meer een soort van soft skin aan de binnenkant.
Mooi hoesje inderdaad, wel prijzig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik twijfel nog ieder moment. De Air zit weer in het doosje en gaat vanmiddag terug. Het weekend wil ik even in de Apple store kijken, want als ik de Air (weer) wil dan is het zwart (in plaats van de blauwe). Hoewel ik de glimmende rand van de Air mooi vind, vind ik zwart uiteindelijk toch mooier bij de rest van m’n devices passen.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08:12
Mijn zwarte Air wordt vanmiddag geleverd, ben heel benieuwd hoe hij bevalt komende van een 15 Pro :)

• username_
  • Laatst online: 07:48
Heeft iemand ervaring met Latercase?
https://latercase.com/pro...se?variant=42973531045974

• Cardwizard
TNSN schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:07:
Mijn zwarte Air wordt vanmiddag geleverd, ben heel benieuwd hoe hij bevalt komende van een 15 Pro :)
kan niet missen... geweldig! :9

• DiscoNootje
[...]

De binnenkant is voor zover ik kan zien hetzelfde materiaal als de buitenkant, maar dan iets zachter? Het is iig geen harde plastic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• username_
[...]

Mocht je die willen bestellen, deze code kreeg ik in m'n mailbox voor 10% korting:
10WELCOME

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Tweakers vergelijkt de Iphone Air en Samsung S25 Edge:

YouTube: Wie maakt de beste dunne smartphone? iPhone Air vs Samsung S25 Edge

Conclusie: Samsung is de betere telefoon voor de helft van de prijs, maar Apple-fans zullen ondanks de gebreken de Air toch wel kopen. In die zin is het de meest 'Apple' Iphone sinds lange tijd.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• DiscoNootje
Of-Aaargh schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:26:

Conclusie: Samsung is de betere telefoon voor de helft van de prijs, maar Apple-fans zullen ondanks de gebreken de Air toch wel kopen. In die zin is het de meest 'Apple' Iphone sinds lange tijd.
Wat ik eigenlijk altijd mis bij dit soort reviews is een diepere analyse van de software. We weten allemaal dat iPhones, puur kijkende naar specs, meestal niet ‘wint’ van premium Android phones.

Kijk ik een milimeter dieper dan zie ik duidelijke verschillen. Ik gebruik Android vaak, en de ervaring is simpelweg minder vloeiend. Bovendien zijn apps altijd hit or mis en worden ze minder vaak en minder goed geupdate. Tenslotte worden Android phones naar mijn ervaring met jaarlijkse updates steeds trager. Ook Apple is hier schuldig aan, maar het valt me veel eerder/sneller op bij Android.

Dat gezegd te hebben, de Android ervaring wordt iedere generatie ietsje beter. Maar het is nog steeds geen Apple.

• FrostHex
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 08:11

Als de Air te duur voor je is, is de S25 een prima alternatief. De Air is echter nog altijd de dunste en het design van de S25 vind ik er goedkoop eruitzien.

• _Bailey_
  • Niet online

Conclusie: Samsung is de betere telefoon voor de helft van de prijs
inclusief een zooitje dubbele (Samsung / Google / Microsoft etc etc) apps en instellingsmogelijkheden waar je hondsdol van word :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Ik vraag mij af hoe relevant een dergelijke video is (behalve voor de clicks natuurlijk :P).

Je noemt het "Apple-fans" en dat heeft misschien onbedoeld een negatieve lading. Ik denk dat "Apple-gebruikers" die lading veel beter dekt. Ik schat zo in dat er vrijwel niemand is die puur vanwege de Samsung S25 Edge naar Android gaat, terwijl er wel zat Apple-Gebruikers zijn die naar de Air gaan en die zogenaamde "gebreken" er dan bijnemen.

• _Bailey_
  • Niet online
Cardwizard schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:58:
[...]

Mooi hoesje inderdaad, wel prijzig
-niet meer van toepassing-

[ Voor 45% gewijzigd door _Bailey_ op 24-09-2025 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Die gebruiker zal er wel niet blij mee geweest zijn als hij nu al weer weg gaat :+

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Vandaag het eerste krasje op de achterkant van mijn zwarte Air ontdekt... Voor nu maar even een leather skin besteld, daar zal de grip ook wat beter van worden en dat zal voorkomen dat er meer krassen op komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
Donstil schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:52:
[...]

Die gebruiker zal er wel niet blij mee geweest zijn als hij nu al weer weg gaat :+
Weer een Air die retour gaat

• _Bailey_
  • Niet online
net verkocht ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
:N en @Donstil maar beweren dat hij het liefst geen hoesje gebruikt

[ Voor 18% gewijzigd door Cardwizard op 24-09-2025 12:04 ]

• Donstil
  • Niet online
Cardwizard schreef op woensdag 24 september 2025 @ 12:04:
[...]

Hahaha, betrapt!

(Geintje natuurlijk, ik zit hem hier gewoon lekker naakt (😏) te gebruiken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Cardwizard schreef op woensdag 24 september 2025 @ 12:04:
[...]

Dat was ook de reden van verkoop.
Gebruik m niet

Gebruik mijn Air net zoals ik zelf over straat loop…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheKerremenke
_Bailey_ schreef op woensdag 24 september 2025 @ 12:10:
[...]

Dat was ook de reden van verkoop.
Gebruik m niet

Gebruik mijn Air net zoals ik zelf over straat loop…
In katoen of leer? :+ 8)7 oOo _O-

• _Bailey_
  • Niet online
Duhhh...latex

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheKerremenke
Hier is vanmorgen de 15 pro afgegeven bij UPS. Keuze is gemaakt de nieuwe iPhone X, eeh bedoel Air >:) blijft. Dadelijk nogmaals naar het ups punt voor de bumper retour te sturen. Zit er te strak omheen naar mijn smaak. Te moeilijk om eraf te krijgen en beschermd de achterkant (het plateau) onvoldoende. Dan kan ik hem net zo goed zonder gebruiken. Wat ik thuis dan ook zoveel mogelijk doe. 8)

Nog een dikke maand en dan gaan we verhuizen. Dat huis heeft houten vloeren. iPhone proof. 7(8)7 _O-

[ Voor 11% gewijzigd door TheKerremenke op 24-09-2025 12:46 ]

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vanochtend moest ik hem weer eens opladen, ongeveer 40 uur na de laatste keer opladen. Ik heb wel in Opdrachten ingesteld dat mijn telefoon 8 uur off-grid gaat in de nacht (geen wifi, geen netwerk, geen bluetooth) en ik heb hem ook wat meer met rust gelaten overdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
TheKerremenke schreef op woensdag 24 september 2025 @ 12:45:
Hier is vanmorgen de 15 pro afgegeven bij UPS. Keuze is gemaakt de nieuwe iPhone X, eeh bedoel Air >:) blijft. Dadelijk nogmaals naar het ups punt voor de bumper retour te sturen. Zit er te strak omheen naar mijn smaak. Te moeilijk om eraf te krijgen en beschermd de achterkant (het plateau) onvoldoende. Dan kan ik hem net zo goed zonder gebruiken. Wat ik thuis dan ook zoveel mogelijk doe. 8)

Nog een dikke maand en dan gaan we verhuizen. Dat huis heeft houten vloeren. iPhone proof. 7(8)7 _O-
Eigenlijk is de Air gewoon een iPhone X waar een flinke deegroller overheen is gegaan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cardwizard
_Bailey_ schreef op woensdag 24 september 2025 @ 12:51:
[...]

Eigenlijk is de Air gewoon een iPhone X waar een flinke deegroller overheen is gegaan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2HRjUQRADDQ8G8SlUHUhPKZDUU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/d9hvgcJIyAV4RFwELdS1aZIW.jpg?f=user_large

Weer een mysterie opgelost

• Donstil
  • Niet online
TheKerremenke schreef op woensdag 24 september 2025 @ 12:45:
Dan heb ik misschien slecht nieuws voor je.
Want wij hebben ook een houten vloer en daar is mijn 15 pro toch een keer op kapot gevallen 8)7

• TheKerremenke
Donstil schreef op woensdag 24 september 2025 @ 12:58:
[...]

Dan heb ik misschien slecht nieuws voor je.
Want wij hebben ook een houten vloer en daar is mijn 15 pro toch een keer op kapot gevallen 8)7
Hé. Daar gaat mijn idee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ding schoof van de bank en viel precies plat neer. Mijn vrouw pakt m’n telefoon: “Heel je scherm kapot.”
Ik: “Haha, leuk grapje.”

Een uur later pak ik ’m zelf weer, wat denk je. Heel mijn scherm kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dorryflorry
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 23:32
dafmay schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:03:
Dus...dag 1 met 26.1 beta 1. Ben zeer tevreden met 7,5u SoT en nog zo'n 20% over.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op de eerste foto lijkt het toch zo te zijn dat als je de categorieën onderaan (Blauw, oranje en de derde kleur, wat is het?) optelt, je toch zeker niet aan 7,5 uren komt? Ik begrijp het niet helemaal. Het ligt vermoedelijk aan mij :+

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

giantgiantus schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:17:
[...]

Betekent dit nu dat het scherm aanstaat 7,5 uur? Dat kan toch niet kloppen?
Lijkt mij ook niet kloppen, van de 24 uur 7,5 SoT?

[ Voor 52% gewijzigd door Slasher op 24-09-2025 14:08 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
Dorryflorry schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:42:
[...]

Op de eerste foto lijkt het toch zo te zijn dat als je de categorieën onderaan (Blauw, oranje en de derde kleur, wat is het?) optelt, je toch zeker niet aan 7,5 uren komt? Ik begrijp het niet helemaal. Het ligt vermoedelijk aan mij :+
Het lijkt erop dat in dat diagrammen overzicht slechts de 3 hoofd categorieen worden getoond en het overige niet (want minder verbruik). Als ik onder dat overzicht de lijst van alle categorieën (apps) uitklap en optel dan klopt het precies met het totaal SoT.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2bE5hPg_dR_Q8a9lofcU6bkn8Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q1vAtOBhflgjtr9CmyJlSqa7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klYjJ7a9VqO7Y-RUE3XhVh71kj0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7mS1jLP2R5bPGVlF5D97nxBH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door dafmay op 24-09-2025 14:17 ]

• TNSN
Ik ben benieuwd! Meerdere mensen die hem hier binnen 1 week al terugsturen. Dat vind ik op zijn zachts gezegd bijzonder want dan kun je nog niet gewend zijn naar mijn mening :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Wat een mooi grafiekje, wie heeft dat gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Toppe schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:41:
[...]

Wat een mooi grafiekje, wie heeft dat gemaakt?
Jij toch? @Toppe Netjes gedaan. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
TNSN schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:24:
[...]

Ik ben benieuwd! Meerdere mensen die hem hier binnen 1 week al terugsturen. Dat vind ik op zijn zachts gezegd bijzonder want dan kun je nog niet gewend zijn naar mijn mening :)
95% stuurt hem terug met een reden die ze van te voren al weten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNSN
Cardwizard schreef op woensdag 24 september 2025 @ 15:05:
[...]

95% stuurt hem terug met een reden die ze van te voren al weten
Je staat vrij om het uit te proberen, maar geef het dan op zijn minst de tijd en oordeel niet na 4/5 dagen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Net terug van de Apple Store om álle nieuwe 17 modellen aan de tand te voelen...

Vooralsnog blijf ik bij mijn Air, ook al heb ik nog moeite met de breedte.

The saga continues...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
DiscoNootje schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:37:
[...]

Wat ik eigenlijk altijd mis bij dit soort reviews is een diepere analyse van de software. We weten allemaal dat iPhones, puur kijkende naar specs, meestal niet ‘wint’ van premium Android phones.

Kijk ik een milimeter dieper dan zie ik duidelijke verschillen. Ik gebruik Android vaak, en de ervaring is simpelweg minder vloeiend. Bovendien zijn apps altijd hit or mis en worden ze minder vaak en minder goed geupdate. Tenslotte worden Android phones naar mijn ervaring met jaarlijkse updates steeds trager. Ook Apple is hier schuldig aan, maar het valt me veel eerder/sneller op bij Android.

Dat gezegd te hebben, de Android ervaring wordt iedere generatie ietsje beter. Maar het is nog steeds geen Apple.
Ik heb zowel een Iphone als een Android-toestel, en ik vind de ervaring bij zowel IOS als Android voor- en nadelen hebben. Misschien ligt het er aan wat voor processor je in je telefoon hebt, maar ik vind Android niet minder vloeiend. Wel is over het algemeen de integratie van IOS met andere Apple-apparaten onovertroffen, en werkt het ecosysteem gewoon heel goed. Maar dat je bijvoorbeeld in elke app moet puzzelen waar nu weer de 'back' knop zit snap ik nog steeds niet.
Dus ik denk dat een diepere analyse van de software niet veel zou toevoegen. Het wordt wel in de review aangestipt: als je al in het Apple-ecosysteem zit, is de Air beter geschikt voor je. In andere gevallen wint de Samsung.

• Cardwizard
@Of-Aaargh back-knop in bijna alle gevallen: swipe links vanaf de rand van je scherm naar rechts

En Samsung…… :(:)

[ Voor 11% gewijzigd door Cardwizard op 24-09-2025 16:08 ]

• Of-Aaargh
FrostHex schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:37:
[...]

Als de Air te duur voor je is, is de S25 een prima alternatief. De Air is echter nog altijd de dunste en het design van de S25 vind ik er goedkoop eruitzien.
De Air is een fractie dunner, de Edge is een fractie lichter. Potaatoes, poteetoes. Maar ik geef toe, de Edge ziet er uit al alle andere S25's, de Air is (gelukkig maar) een heel stuk mooier dan de 17 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:01

• Donstil
  • Niet online
Cardwizard schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:07:
@Of-Aaargh back-knop in bijna alle gevallen: swipe links vanaf de rand van je scherm naar rechts
Ja dat argument heb ik ook nooit echt begrepen, misschien dat ik alleen maar apps gebruik die de iOS richtlijnen volgen maar "swipe from left to right" werkt hier al jaren prima als "terug knop". Sterker nog volgens mij heeft Android dat jaren geleden al overgenomen.

• _Bailey_
  • Niet online
Hahaha...de tandjes zeg. Bijna niets meer over van de 17 Pro Max, zelfs het volledige beeldscherm is er van verdwenen 😁

De Air daarentegen nog in redelijke staat. En het display zelfs in zeer goede staat

Verder vrij zinloze test ;)

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 24-09-2025 16:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:01
Jazeker zinloze test maar toch dacht ik die pro Max komt daar veel beter uit….

Wel zonde hoor van die mooie toestellen😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Donstil schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:49:
[...]

Ik vraag mij af hoe relevant een dergelijke video is (behalve voor de clicks natuurlijk :P).

Je noemt het "Apple-fans" en dat heeft misschien onbedoeld een negatieve lading. Ik denk dat "Apple-gebruikers" die lading veel beter dekt. Ik schat zo in dat er vrijwel niemand is die puur vanwege de Samsung S25 Edge naar Android gaat, terwijl er wel zat Apple-Gebruikers zijn die naar de Air gaan en die zogenaamde "gebreken" er dan bijnemen.
Ik denk dat die vergelijking wel degelijk relevant is, maar misschien minder voor Apple-gebruikers, omdat als je in het ecosysteem zit het erg lastig is om er nog uit te komen tenzij je helemaal all-out gaat. 'Apple-fans' is misschien ongelukkig verwoord, omdat de liefde voor Apple ook voor een deel een gouden kooi is. Het is voor bv. een Xiaomi-gebruiker nu eenmaal veel gemakkelijker om over te stappen naar Samsung dan voor Apple-gebruikers. Maar als je op zoek bent naar een lichte en dunne smartphone waarbij het besturingssysteem verder niet veel uitmaakt, kan zo'n vergelijking wel degelijk nuttig zijn.

• Of-Aaargh
Donstil schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:14:
[...]

Ja dat argument heb ik ook nooit echt begrepen, misschien dat ik alleen maar apps gebruik die de iOS richtlijnen volgen maar "swipe from left to right" werkt hier al jaren prima als "terug knop". Sterker nog volgens mij heeft Android dat jaren geleden al overgenomen.
Dan heb je geluk. Ik zat net toevallig in de Marktplaats app. In het ene scherm is swipe inderdaad 'back', in een ander venster werkt dat weer niet en moet je met een knop navigeren. En dat is het punt, in IOS moet de ontwikkelaar IOS-richtlijnen volgen, in Android is een swipe naar rechts (of old skool de terugknop) altijd een back, ook bij apps die op een maandagochtend zijn ontworpen.

• Donstil
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:27:
[...]

Dan heb je geluk. Ik zat net toevallig in de Marktplaats app. In het ene scherm is swipe inderdaad 'back', in een ander venster werkt dat weer niet en moet je met een knop navigeren. En dat is het punt, in IOS moet de ontwikkelaar IOS-richtlijnen volgen, in Android is een swipe naar rechts (of old skool de terugknop) altijd een back, ook bij apps die op een maandagochtend zijn ontworpen.
Ik heb verder geen Android en vind het prima als dat zo blijft maar is dat op Android niet ook zo dan? Als een developer de back-up button niet implementeert werkt het toch ook niet zou je zeggen.

Maar goed los daarvan moeten de developers gewoon niet eigenwijs doen natuurlijk, gewoon netjes de richtlijnen volgen zodat hun gebruikers daarmee geholpen zijn, het ene scherm een back swipe en het andere scherm een knop zou ik niet durven verkopen aan mijn klanten in ieder geval.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 24-09-2025 16:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23:26
Donstil schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:31:
[...]

Ik heb verder geen Android en vind het prima als dat zo blijft maar is dat op Android niet ook zo dan? Als een developer de back-up button niet implementeert werkt het toch ook niet zou je zeggen.

Maar goed los daarvan moeten de developers gewoon niet eigenwijs doen natuurlijk, gewoon netjes de richtlijnen volgen zodat hun gebruikers daarmee geholpen zijn, het ene scherm een back swipe en het andere scherm een knop zou ik niet durven verkopen aan mijn klanten in ieder geval.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat het swipen in Android niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• username_
Bij Android kun je volgens mij nog steeds kiezen voor 3 van die onscreen knoppen onderaan, met rechtsonder dan de back-knop. Zou het niet verkeerd vinden als Apple die optie ook zou geven, maar dat gaan ze niet doen, weet ik.
Vond het op m'n Galaxy S6 altijd wel prettig, van die capacatieve knoppen naast de home button.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
Donstil schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:04:
[...]

Ding schoof van de bank en viel precies plat neer. Mijn vrouw pakt m’n telefoon: “Heel je scherm kapot.”
Ik: “Haha, leuk grapje.”

Een uur later pak ik ’m zelf weer, wat denk je. Heel mijn scherm kapot.
Vrouwen maken geen grappen :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Nou, zonet de blauwe Air ingeleverd bij de winkel. Als ik toch een Air wil, wil ik ‘m in het zwart. Dacht ik. Want toen de verkoper bezig was de iPhone te controleren, dacht ik wel ‘goh, wat een sjiek telefoontje eigenlijk, met die RVS-kleur rand’ |:(

Soms haat ik mijzelf…

Gister de screen time tussen de 16 PM en de Air getest. Met eenzelfde screen time (browsen, Instagram, YouTube, nieuws lezen) kwam ik uit op ongeveer 20% verschil in batterij (toen de Air op 15% batterij zat), in het voordeel van de Pro Max. Dat valt me eigenlijk ook wel weer mee. Vandaag moest mijn Pro Max ook aan de lader, omdat ik veel nieuws en Tweakers heb gelezen met scherm op full brightness.

Blijft over de camera. Kan ik daar mee leven? Ik maak toch wel redelijk wat groothoekjes. Voel me net een vrouw die voor een avondje uit voor haar kledingkast op de grond zit en niet kan kiezen…

[ Voor 14% gewijzigd door MeesterBas op 24-09-2025 17:56 ]

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
MeesterBas schreef op woensdag 24 september 2025 @ 17:53:
Nou, zonet de blauwe Air ingeleverd bij de winkel. Als ik toch een Air wil, wil ik ‘m in het zwart. Dacht ik. Want toen de verkoper bezig was de iPhone te controleren, dacht ik wel ‘goh, wat een sjiek telefoontje eigenlijk, met die RVS-kleur rand’ |:(

Soms haat ik mijzelf…

Gister de screen time tussen de 16 PM en de Air getest. Met eenzelfde screen time (browsen, Instagram, YouTube, nieuws lezen) kwam ik uit op ongeveer 20% verschil in batterij (toen de Air op 15% batterij zat), in het voordeel van de Pro Max. Dat valt me eigenlijk ook wel weer mee. Vandaag moest mijn Pro Max ook aan de lader, omdat ik veel nieuws en Tweakers heb gelezen met scherm op full brightness.

Blijft over de camera. Kan ik daar mee leven? Ik maak toch wel redelijk wat groothoekjes. Voel me net een vrouw die voor een avondje uit voor haar kledingkast op de grond zit en niet kan kiezen…
Het is geen keuze voor het leven he. In het aller ergste geval bestel je in minder dan een jaartje weer gewoon de 18Pro…

• MeesterBas
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:06:
[...]

Het is geen keuze voor het leven he. In het aller ergste geval bestel je in minder dan een jaartje weer gewoon de 18Pro…
Ja, dat is ook zeker waar.

3 in de rij, kassa erbij

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:56
Maar ja, wil je een jaar lang met de ‘wat als’ keuze rondlopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Denk toch dat ik maar voor de iPhone Nano ga, dat formaat is precies goed voor mij....
Deze komt volgende maand uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjLv8OZQaEUkhdTObg1gsudX17g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Et9mJTcIRnAElvv8jV7t05MU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
MeesterBas schreef op woensdag 24 september 2025 @ 17:53:

Soms haat ik mijzelf…

Je kunt je wel voegen bij mij, richten we samen een clubje op! :9

Ik ben net zo'n twijfelaar, inmiddels bij velen hier wel bekend. Je kan niet overal goed in zijn in dit leven en dat hoeft ook helemaal niet. Uiteindelijk kom ik er altijd wel uit door, in dit geval, devices te testen.

Kies een 17 Pro zodat je alle functies hebt die je denkt te missen. Kun je volgend jaar naar een Air 2 als je toch een gevoel van spijt krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door THE_BASE op 24-09-2025 18:51 ]

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
_Bailey_ schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:46:
Denk toch dat ik maar voor de iPhone Nano ga, dat formaat is precies goed voor mij....

[Afbeelding]
Maar die lost precies je probleem met de breedte niet op denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-09 20:25
_Bailey_ schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:46:

[Afbeelding]
Las dat de heer R.T. woonachtig in de EBI te Vught er één heeft besteld. :)

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:53:
[...]

Maar die lost precies je probleem met de breedte niet op denk ik.
De breedte maakt om de pols weinig uit

• foekebooij
  • Laatst online: 07:00
Hier in twijfel, net via V&A een prachtige 16 pro Max binnen gekregen, maar gewicht valt me erg tegen, ook van de reguliere 16 pro overigens. Vooral het gewicht aan de top. De 16 pro is naar mijn vrouw en neig naar een air.

Nu een reguliere 13 en gewicht vindt ik ervan wel fijn in de hand en tijdens het hardlopen.

De reviews over de accu en wat ik hier lees is niet echt een reden om het niet te doen.
Nog naast dat die na een jaar of wat prima te vervangen is, al heb ik laatste periode geen telefoon langer dan een kwartaal gehad. Al ben ik wel klaar met het overzetten van alle apps.

Hoe vinden jullie het gewicht “aan de top”

• MeesterBas
  • Niet online
MartijnMartijn schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:45:
[...]

Maar ja, wil je een jaar lang met de ‘wat als’ keuze rondlopen?
Nee, daar ben ik ook heel slecht in…

3 in de rij, kassa erbij

• MeesterBas
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:50:
[...]

Je kunt je wel voegen bij mij, richten we samen een clubje op! :9

Ik ben net zo'n twijfelaar, inmiddels bij velen hier wel bekend. Je kan niet overal goed in zijn in dit leven en dat hoeft ook helemaal niet. Uiteindelijk kom ik er altijd wel uit door, in dit geval, devices te testen.

Kies een 17 Pro zodat je alle functies hebt die je denkt te missen. Kun je volgend jaar naar een Air 2 als je toch een gevoel van spijt krijgt.
Haha, onze WhatsApp-groep heeft dan al twee lotgenoten :P Ik ben ook al heel blij met de praatgroep hier. Gelukkig vind ik hier herkenning en begrip, wat ik thuis nog weleens mis ;(

Nee, de 17 Pro vind ik helemaal niks. Ik hou dan liever mijn 16 Pro Max. Maar ik denk dat ik stiekem de Air in het zwart ga bestellen. En misschien moet ik dan gewoon mijn 16 PM wissen en eerst wegleggen.

3 in de rij, kassa erbij

• MeesterBas
  • Niet online
foekebooij schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:37:Hoe vinden jullie het gewicht “aan de top”
Van de Air bedoel je, neem ik aan? Dat het zwaartepunt zich bovenin bevindt, heb ik niet gemerkt. Althans het is mij niet opgevallen in de drie dagen dat ik de Air gebruikt heb _O-

3 in de rij, kassa erbij

• Dennisdn
  • Nu online
Ik ben wel echt benieuwd naar de volgende zet van Apple. Ze zien dat er veel Air’s terug komen, misschien wel meer dan gehoopt. Maar dat zegt meteen dat er wel op voorhand op zich veel animo voor is.

De accu heeft zich inmiddels wel bewezen dat ie prima is, nu nog de camera’s van de pro en een extra speaker erin fietsen en ze hebben een verkoopknaller….

• _Bailey_
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:56:
Ik ben wel echt benieuwd naar de volgende zet van Apple. Ze zien dat er veel Air’s terug komen, misschien wel meer dan gehoopt. Maar dat zegt meteen dat er wel op voorhand op zich veel animo voor is.

De accu heeft zich inmiddels wel bewezen dat ie prima is, nu nog de camera’s van de pro en een extra speaker erin fietsen en ze hebben een verkoopknaller….
+ een 6,3 inch scherm erin <+:)

• username_
Ik denk niet dat de Air een opmaat is naar slechts een foldable volgend jaar, dat is denk ik nog een niche markt en de prijs daarvan zal minimaal € 2500,- zijn. Dus daar maak ik me geen zorgen over.

• Cannondale

Is het echt zo dat er veel Airs terugkomen? Ik heb dat niet gelezen, maar kan het ook gemist hebben hoor.

• Dennisdn
  • Nu online
Cannondale schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:01:
[...]

Is het echt zo dat er veel Airs terugkomen? Ik heb dat niet gelezen, maar kan het ook gemist hebben hoor.
Nou, ik heb natuurlijk geen cijfers en ga alleen af op de tweakers in dit topic. Hier krijg ik het idee dat inmiddels de helft hem teruggestuurd heeft :p

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:04:
[...]

Nou, ik heb natuurlijk geen cijfers en ga alleen af op de tweakers in dit topic. Hier krijg ik het idee dat inmiddels de helft hem teruggestuurd heeft :p
Op Reddit lijkt er er op dat die Amerikanen behoorlijk enthousiast zijn. Maar daar betalen ze gewoon 999,- plus tax. Dat is toch wat anders dan die 100 euro verschil hier in Nederland.

• foekebooij
Heb je inzichten die ik niet heb, met betrekking tot cijfers van retour aantallen?

• Dennisdn
  • Nu online
foekebooij schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:24:
Heb je inzichten die ik niet heb, met betrekking tot cijfers van retour aantallen?

[...]
Misschien 2 posts hierboven lezen?

• foekebooij
Hier toch wel de stille hoop, dat je elke keer een glimlach op je gezicht krijgt als je hem optilt.
De accu zal ik vast wel overleven, en betere foto's dan mijn 13 zal hij ook wel maken.

[ Voor 30% gewijzigd door foekebooij op 24-09-2025 20:26 ]

• THE_BASE
  • Niet online
MeesterBas schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:52:
[...]
Haha, onze WhatsApp-groep heeft dan al twee lotgenoten :P Ik ben ook al heel blij met de praatgroep hier. Gelukkig vind ik hier herkenning en begrip, wat ik thuis nog weleens mis ;(

Nee, de 17 Pro vind ik helemaal niks. Ik hou dan liever mijn 16 Pro Max. Maar ik denk dat ik stiekem de Air in het zwart ga bestellen. En misschien moet ik dan gewoon mijn 16 PM wissen en eerst wegleggen.
Snap ik, het kan wat vermoeiend zijn voor jezelf, maar ook zeker voor de mensen om je heen. ;)

Ik merk zeker verschil tussen 16 Pro en 17 Pro. Die paar GB extra RAM merk je echt wel, de 4x camera is geweldig voor portretten op afstand en 8x inzoomen kwam al een keer te pas.

• DeJurist

Die beperkingen had ik voor lief genomen als het hier met een abonnement voor €999,- verkrijgbaar was. Alles daarboven vind ik het de moeite niet waard, vooral vanwege de mono speakers. Ik heb deze uitgebreid getest en het geluid stelt teleur: op hoog volume klinkt het schel en het maximale geluidsniveau ligt duidelijk lager dan wat ik gewend ben.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

DeJurist schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:29:
[...]

Die beperkingen had ik voor lief genomen als het hier met een abonnement voor €999,- verkrijgbaar was. Alles daarboven vind ik het de moeite niet waard, vooral vanwege de mono speakers. Ik heb deze uitgebreid getest en het geluid stelt teleur: op hoog volume klinkt het schel en het maximale geluidsniveau ligt duidelijk lager dan wat ik gewend ben.
Geef het dan nog even. Nog voor het einde van het jaar kun je 'm waarschijnlijk wel voor <999 krijgen in combinatie met een abonnement. :)

• DeJurist
Uniciteit schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:36:
[...]

Geef het dan nog even. Nog voor het einde van het jaar kun je 'm waarschijnlijk wel voor <999 krijgen in combinatie met een abonnement. :)
Ik heb al jaren geen iPhone gehad (nu wel eentje besteld, de 17), maar ik ging er eigenlijk vanuit dat ook de abonnementskosten bij een iPhone lange tijd gelijk blijven. Prijzen zakken niet zo snel als bij Android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foekebooij
Uniciteit schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:36:
[...]

Dat kan nu toch al, afhankelijk van het abonnement.
Odido twee jaar (dat wel) maar 20 euro per maand, onbeperkt bellen, sms en internet en 995 voor de telefoon.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.