[iPhone Air] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MeesterBas schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:48:
[...]
Wat ik bedoel is dat niet alleen de iconen op de Air groter zijn (in verhouding tot het scherm), maar dat de schaling ook anders is. Inderdaad alsof je monitor niet op de native resolutie staat ingesteld. Vergelijk het met een schermresolutie op een normale monitor van 1024 bij 768 pixels (voor de Air) en 1200 bij 800 (voor de Pro Max). Dat betekent dat in veel apps relatief minder informatie op het scherm is te zien.
Ik ervaar dat niet zo eigenlijk. Wel heb ik altijd, en dus ook nu weer, de tekstgrootte op het kleinst.
Misschien dat dit nog iets doet waardoor ik er geen last van heb 🤷🏼‍♂️

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:05

lorenzopot

fenomenaal

AMDLegion schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:46:
[...]

Batterij is heel goed inderdaad
Het is inderdaad prima voor de algemene gebruiker, maar doet mij helaas wel twijfelen.

Ik heb zo’n 7 uur SoT met licht gebruik (dus vooral video’s kijken, web scrollen, whatsapp en geen gaming of camera). Dit is prima, maar wel helaas een groot contrast ten op zichten van m’n vorige iPhone(s).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
- batterijduur echt dikke prima (gewoon 16 Pro niveau hier)
- 1 speakertje....de wereld vergaat /s
- 1 camera, niet boeiend in mijn dagelijkse leven.
- ''shit, heb ik mijn iPhone nou thuisgelaten? ow nee, zit gewoon in m'n broekzak''
- nog elke keer als ik deze Air gebruik of vastpak een dikke smile.

- maarrrrr.....verdomme, die 6,5 inch is echt nog stoeien voor me qua breedte. Als ik 'm inruil zie ik mezelf nog gaan voor vervanging met een 16 Pro ipv een 17 Pro.

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 22-09-2025 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Donstil schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:55:
[...]

Ik ervaar dat niet zo eigenlijk. Wel heb ik altijd, en dus ook nu weer, de tekstgrootte op het kleinst.
Eerlijk snap ik de berichten qua scaling / opgeblazen app icoontjes ook niet zo --> lees: het valt mij totaal niet op. (komende van een 16 Pro waar ik ook iOS 26 geïnstalleerd had)

En eens @_Bailey_, vooral dat stuk van de dikke :*). Dat gevoel (dat ik elke dag heb) >> de paar foto's per jaar die ik niet heb kunnen maken door 't ontbreken van e.e.a. aan camera lenzen.

[ Voor 4% gewijzigd door AntraXxX op 22-09-2025 10:13 ]

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:55:
[...]

ook al zet je de tekst op standje minimaal, die ontplofte app icoontjes blijven toch gewoon op je homescreen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:54
_Bailey_ schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:13:
[...]
ook al zet je de tekst op standje minimaal, die ontplofte app icoontjes blijven toch gewoon op je homescreen?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook totaal helemaal niet zie. Nu ga ik aan mijn ogen twijfelen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
_Bailey_ schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:13:
[...]

Ik begrijp niet zo goed wat we bedoelen met "ontplofte iconen". Ze zijn misschien iets groter dan wat ik hiervoor had maar dat is niet meer dan logisch op een groter scherm. Ze zijn niet ontploft als in, onscherp, uitverhouding, etc.

Ik heb hier even geen Pro Max maar een Pro Max heeft toch ook grotere iconen dan een Pro neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:17:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook totaal helemaal niet zie. Nu ga ik aan mijn ogen twijfelen :P
wellicht heeft het heel veel te maken met het feit dat ik hiervoor een week of 4 een Pixel 10 Pro had waar de app icoontjes een gewoon bescheiden formaat op het homescreen hadden.
Ik vind die iconen op m'n Air gewoon echt te groot.

Nu hou ik maar over op haha. Ik zit al dagenlang hier in dit topic te zeiken over die app iconen :D

[ Voor 16% gewijzigd door _Bailey_ op 22-09-2025 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mijn betere helft heeft haar Air in gebruik maar de Pro Max nog niet verstuurd naar Sobby, dus ik zal vanavond eens kijken where the fuzz is all about.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:06
Donstil schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:36:
Mijn betere helft heeft haar Air in gebruik maar de Pro Max nog niet verstuurd naar Sobby, dus ik zal vanavond eens kijken where the fuzz is all about.
No fuzz... Pixel eyes :z

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpusKTKGFJs2VmOs58ofDxuFKH8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GEkiLExel1ChbBE0Vw5o91DH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 22-09-2025 11:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
Moest even een collega helpen met een 16P waarvan de apps niet meer wilden updaten…. Wat voelt dat nu als zooo 2024 zeg… “Krijg helemaal lamme armen van die zware baksteen jonguh” :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
:Y)

ps is dat de Air 2? die wil ik

[ Voor 5% gewijzigd door Cardwizard op 22-09-2025 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik lees trouwens op de FP het gerucht dat de foldable iPhone er als 2 airs tegen elkaar geplakt gaat uitzien.
Nu ik de air zelf gebruik had ik liever gezien dat ze de huidige gewoon door midden, a la flip, zouden vouwen. Extra camera + extra speaker en gaan met die banaan.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Apache4u schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:26:
ik lees trouwens op de FP het gerucht dat de foldable iPhone er als 2 airs tegen elkaar geplakt gaat uitzien.
Nu ik de air zelf gebruik had ik liever gezien dat ze de huidige gewoon door midden, a la flip, zouden vouwen. Extra camera + extra speaker en gaan met die banaan.
Helemaal eens. Maar van een flip heb ik nog nooit geruchten gezien dus ben bang dat dat nog heel lang gaat duren áls die ooit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cardwizard schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:06:
[...]

ps is dat de Air 2? die wil ik
Haha, nee dit kan onmogelijk de Air2 zijn.
De Air 2 krijgt 3 camera's, geen camera bump meer en een veel grotere batterij, las ik in de reacties op de FrontPage :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Donstil schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:37:
[...]

Haha, nee dit kan onmogelijk de Air2 zijn.
De Air 2 krijgt 3 camera's, geen camera bump meer en een veel grotere batterij, las ik in de reacties op de FrontPage :+
Hep op de FrontPage gestaan......

Maar dan toch ook geen speaker(s) meer hoop ik? scheelt weer ruimte, en alle knoppen weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• username_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:07
Ik denk erover om zo'n Dbrand Swarm skin erop te doen. Met droge handen glijdt hij wel erg snel uit je handen.
Maar gaat zo'n skin er niet na een week in en uit broekzak doen weer af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11:34
Hoop niet dat die fold ervoor zorgt dat we geen Air 2 krijgen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 20:54
Gisteren rond 7:30 van de lader, 4u20 aan schermtijd gedurende de dag met van alles en nog wat (geen gaming), Ruim 1 uur in de auto gezeten en verbonden met Carplay, om 22:15 ging ie aan de lader met nog 14%. Daar kan ik prima mee uit de voeten.

Bewust niet opgeladen nu in de auto om eens te kijken wat het doet. Maar heb genoeg momenten tussendoor, zoals normaal in de auto, waarin ik weer even een procent of 10-15 bijlaadt en probeer de magsafe batterij nog wel een keer voor een iets scherpere prijs op de kop te tikken als back-up. Ik vind de trade-off qua batterij echt beperkt en het sowieso meer dan waard met wat je terugkrijgt qua design en gebruiksgemak (ook het dragen in je broekzak).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deick
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 16:23
Dennisdn schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:37:
[...]

Helemaal eens. Maar van een flip heb ik nog nooit geruchten gezien dus ben bang dat dat nog heel lang gaat duren áls die ooit komt.
De geruchten gaan dat ze hem diagonaal gaan vouwen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWpvnpHoW_7R-mYUtbhSycokXGI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DoPsU6BQmhfV68OUbAFI4ody.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:48
Na veel twijfel dit jaar ook om: van de iPhone 16 PM naar de Air.

Mijn PM moest de laatste tijd zo vaak aan de lader dat de batterijduur alleen maar beter kan zijn.
Om die reden ook geen backup teruggezet, maar eens helemaal opnieuw begonnen. Erg benieuwd of het gaat bevallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
MartijnMartijn schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:47:

Mijn PM moest de laatste tijd zo vaak aan de lader dat de batterijduur alleen maar beter kan zijn.
Om die reden ook geen backup teruggezet, maar eens helemaal opnieuw begonnen. Erg benieuwd of het gaat bevallen
Goeie keus bevalt mij prima @_Bailey_ kan de whiskey al verzendklaar maken, maar de batterij van de Air beter? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Cardwizard schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:52:
[...]

Goeie keus bevalt mij prima @_Bailey_ kan de whiskey al verzendklaar maken, maar de batterij van de Air beter? :?
Sinds iOS26 is de batterij zo slecht geworden. Had 2,5u SOT en toch kwam de melding onder 20 procent al ruim voor 19:00u. Enorm vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
[...]

Ik denk dat Martijn bedoelt dat de batterij van zijn PM al behoorlijk is gedegradeerd en daarom die van de Air -die nog 100% is- het langer uithoudt.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:33
Ik ben nog steeds in twijfel. Toestel vandaag ff vast gehad en ben wel echt onder de indruk van het formaat en het gewicht.

Woensdag ff terug en dan beslissen………..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

Haha...ik ga nog even verder sparen voor die fles ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Die van mij gaat met pijn in m’n hart helaas retour ivm de batterijduur. De Pro Max is besteld, maar weet nu al dat ik dit formaat, gewicht en design ga missen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:03
Nog even en er zijn nog maar een paar iPhone Air gebruikers over hier op Tweakers…. -O-

[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 22-09-2025 22:40 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
TheKerremenke schreef op maandag 22 september 2025 @ 22:40:
Nog even en er zijn nog maar een paar iPhone Air gebruikers over hier op Tweakers…. -O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:29
Zojuist 26.1 bèta geïnstalleerd op m’n Air en alles loopt nu nog weer een stuk soepeler. Mooie update. Ik weet dat dit niet een iOS draadje is maar dacht deel het toch even met m’n mede Airheads. 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
dafmay schreef op maandag 22 september 2025 @ 22:50:
Zojuist 26.1 bèta geïnstalleerd op m’n Air en alles loopt nu een stuk soepeler. Mooie update. Ik weet dat dit niet een iOS draadje is maar dacht deel het toch even met m’n mede Airheads. 😁
Gedurfd. Graag hoor ik morgen/over een paar dagen hoe de accu verloopt. Het is verleidelijk echter wil ik geen batterij drainage hebben… Daarom wacht ik de eerste ervaringen even af. ;)

Edit: Airheads 🤪 nooit van gehoord.

[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 22-09-2025 22:53 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
Ik zal het zeker met jullie delen. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
26.1 hier ook op de Air aan het draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Kun je een installatie van 26.1 ongedaan maken en terugkeren naar 26.0?

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:12
MeesterBas schreef op maandag 22 september 2025 @ 23:15:
Kun je een installatie van 26.1 ongedaan maken en terugkeren naar 26.0?
Draai hier nu ook 26.1, terugdraaien kan door 26 er weer op te zetten en alles terug te zetten van een backup.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

YouTube: iPhone Air Review: Beauty is Pain

[ Voor 56% gewijzigd door lorenzopot op 23-09-2025 03:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:12

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 23:40
Die van mij gaat helaas ook weer terug en de 16 PM mag nog een jaar door. Design is erg fijn, batterij valt me tot nu toe ook mee. Alleen ik mis de camera’s, LiDAR en speakers zijn toch wel een dingetje.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mm, prima review, maar het accugedeelte (4 uur SOT bij weinig gebruik) staat wel haaks op mijn eigen ervaring en op wat ik online vaker lees. Het voelt een beetje alsof hij het toestel twee dagen geprobeerd heeft, dat gecombineerd heeft met de ‘kleine accucapaciteit’ en daar zijn conclusie op gebaseerd heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rnsmfd
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 13:43
Sinds afgelopen zondag de iPhone Air in het zwart in gebruik met de shadow clear case van Apple.
Toestel was zondagochtend via de website van de Mediamarkt op voorraad in de winkel in Groningen voor afhaling dus besteld en ‘‘s middags opgehaald in de winkel.

Toestel bevalt tot dusver erg goed, heerlijk licht en dun, snel, goed scherm en voelt premium ook met de Apple clear case shadow. De case voelt qua materiaal ook anders dan voorgaande clear cases (had een clear case op mijn 16 Pro Max), meer premium voelt het.

Met de accucapaciteit ook nog geen problemen, gaat de hele dag mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CIiOKX-JfECnLfBKnTT7jNZLlz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9yhv3eprGaYX3VbJZNDyHRyq.jpg?f=fotoalbum_large

Tot dusver voor mij een goede upgrade van mijn iPhone 16 Pro Max, ben er blij mee 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostHex
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 09:38
MartijnMartijn schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:47:

Je had ook gewoon een nieuwe accu erin kunnen laten zetten bij Apple? :)

Ik snap trouwens echt de mensen niet die de mooie platte Air halen om er vervolgens lelijke hoesjes om heen te doen |:(

[ Voor 14% gewijzigd door FrostHex op 23-09-2025 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostHex
lorenzopot schreef op maandag 22 september 2025 @ 22:36:
Die van mij gaat met pijn in m’n hart helaas retour ivm de batterijduur. De Pro Max is besteld, maar weet nu al dat ik dit formaat, gewicht en design ga missen...
Je kan bijna overal snelladen tegenwoordig en je kan ook een magsafe accupack gewoon halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:55
De air is nog overal te koop. Vraag me af of de air nou echt een succes is. Hopelijk gebruiken ze de filosofie van dun en laag gewricht ook in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 07:56:
[...]

Mm, prima review, maar het accugedeelte (4 uur SOT bij weinig gebruik) staat wel haaks op mijn eigen ervaring en op wat ik online vaker lees. Het voelt een beetje alsof hij het toestel twee dagen geprobeerd heeft, dat gecombineerd heeft met de ‘kleine accucapaciteit’ en daar zijn conclusie op gebaseerd heeft.
Toch bijzonder hoe reviewers en journalisten een product kunnen maken of breken. Nu twijfel ik niet aan deze reviewer, die heeft z'n sporen wel verdiend. (wel eens dat hij de accu zeker niet echt getest heeft onder normale omstandigheden). Maar afgelopen dagen:

- Mijn moeder: "Jee, heb jij die echt gekocht? Nou, ik las in de krant dat die héél slecht is"
- Maatje totaal niet technisch of interesse in dit soort dingen: "Nee die neem ik niet, want de camera is echt waardeloos lees ik overal en ik zie op tiktok heel veel filmpjes dat die heel makkelijk breekt"

Dan neem ik niet eens meer de moeite om het te weerleggen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TheKerremenke schreef op maandag 22 september 2025 @ 22:40:
“We hebben een clubke opgericht, jij bent erbij!”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:13:
Haha nee joh, zoeken ze zelf maar uit. Gisteren was ik even op kantoor en daar waren de reacties wel anders moet ik zeggen, niemand hem gekocht verder maar wel interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:19:
[...]

Haha nee joh, zoeken ze zelf maar uit. Gisteren was ik even op kantoor en daar waren de reacties wel anders moet ik zeggen, niemand hem gekocht verder maar wel interesse.
Ja ik heb wel veel meer positieve reacties en direct-bestellers dan negatieve. Maar toch bijzonder hoe mensen direct overnemen dat de camera "echt heel héél slecht" of zelfs "waardeloos" is. Terwijl die mensen nog nooit een macrofoto hebben gemaakt en niet eens weten hoe ze hun toestel op ultrawide moeten zetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Dennisdn schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:13:
[...]

Je moet kopen wat je wil, niet wat anderen vinden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:35
giantgiantus schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:11:
De air is nog overal te koop. Vraag me af of de air nou echt een succes is. Hopelijk gebruiken ze de filosofie van dun en laag gewricht ook in de toekomst.
Mijn hypothese is dat de technologie toch al aan het ontwikkelen waren voor een foldable, omdat Apples doel is om de foldable opgevouwen niet dikker wil hebben dan de dikte van een PM.

Als je dan toch weet hoe je de benodigde hardware toch weet te smeden tot een standje miniatuur, dan kun je misschien die know-how ook inzetten voor een hele dunne candybar phone. Met als voordeel dat de ervaringen die je nu als Apple opdoet, kunt gebruiken om je foldable nog te finetunen (of te gebruiken voor de tweede versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
FrostHex schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:07:
[...]

Je had ook gewoon een nieuwe accu erin kunnen laten zetten bij Apple? :)

Ik snap trouwens echt de mensen niet die de mooie platte Air halen om er vervolgens lelijke hoesjes om heen te doen |:(
Maar dan had ik geen excuus om een nieuwe te kopen...
De batterijgezondheid was nog 95 procent. Op de achtergrond waren allemaal processen bezig.
Een clean install had de boel ook wel rechtgetrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Grappig. Zat de review van Marques te kijken. Op het punt dat hij de speaker bespreekt en zegt dat het geluid in landscape duidelijk van 1 kant komt doe ik de speaker met m’n hand bedekken. Tot m’n verbazing geeft dat een effect alsof het geluid vanuit het midden komt en ook wat voller is. Eigenlijk ook wel logisch. Nou ja…handy iig. 😁👍

En ps…naast de Air is de Pro wel echt opeens een lelijke koelkast. 😆

[ Voor 20% gewijzigd door dafmay op 23-09-2025 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
rnsmfd schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:07:
Sinds afgelopen zondag de iPhone Air in het zwart in gebruik met de shadow clear case van Apple.
Toestel was zondagochtend via de website van de Mediamarkt op voorraad in de winkel in Groningen voor afhaling dus besteld en ‘‘s middags opgehaald in de winkel.

Toestel bevalt tot dusver erg goed, heerlijk licht en dun, snel, goed scherm en voelt premium ook met de Apple clear case shadow. De case voelt qua materiaal ook anders dan voorgaande clear cases (had een clear case op mijn 16 Pro Max), meer premium voelt het.

Met de accucapaciteit ook nog geen problemen, gaat de hele dag mee.

[Afbeelding]

Tot dusver voor mij een goede upgrade van mijn iPhone 16 Pro Max, ben er blij mee 😊
Wow, mooie combi dit, de zwarte Air + clear case shadow. Doet mij weer twijfelen aan mijn Sky Blue Air (is nagenoeg gewoon wit). Die heb ik gekozen vanwege de mooie glanzende zilveren omranding, maar zo'n zwarte achterkant vind ik eigenlijk stiekem aanzienlijk mooier. Maarja, dan heb je geen zilveren omranding meer. Moeilijk, moeilijk.
FrostHex schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:07:
[...]
Ik ben het enerzijds met je eens, maar anderzijds: Ik doe normaal ook geen case om mijn iPhone (ook niet om de Pro), maar bij deze Air voelt (in ieder geval) de officiële Apple clear case wel erg prettig aan en het doet ook iets met het uiterlijk van de achterkant in positieve zin. Ik ben nog heel erg aan het uitproberen ermee door hem er steeds weer af te doen, maar na een tijdje wil ik hem er toch weer omheen. Het gaat mij niet om de protectie, maar om het gevoel in de hand.

[ Voor 23% gewijzigd door joblamie op 23-09-2025 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
robbinonline schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 07:42:
Die van mij gaat helaas ook weer terug en de 16 PM mag nog een jaar door. Design is erg fijn, batterij valt me tot nu toe ook mee. Alleen ik mis de camera’s, LiDAR en speakers zijn toch wel een dingetje.
Zonde hè? Bij mij voelt de Air als die maîtresse die ik graag wil blijven zien, maar wat gewoon niet verstandig is.

Ik heb de16 PM weer in gebruik genomen en de Air ligt hier nog en krijgt af en toe een aai over de bol. Ben nog niet helemaal om…

Gister heb ik voor het eerst de PM op een dag leeg gekregen. ‘s Avonds om 19 uur moest de PM met 15% aan de lader, na ‘m ‘s ochtends om 4 uur van de lader te hebben gehaald. Als dat iOS26 is, kan ik net zo goed de Air houden. Apple heeft een duivels dilemma gecreëerd dit jaar! })

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnsmfd
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 13:43
joblamie schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:09:
[...]

Wow, mooie combi dit, de zwarte Air + clear case shadow. Doet mij weer twijfelen aan mijn Sky Blue Air (is nagenoeg gewoon wit). Die heb ik gekozen vanwege de mooie glanzende zilveren omranding, maar zo'n zwarte achterkant vind ik eigenlijk stiekem aanzienlijk mooier. Maarja, dan heb je geen zilveren omranding meer. Moeilijk, moeilijk.

Keuzes, keuzes :*)

[...]

Ik ben het enerzijds met je eens, maar anderzijds: Ik doe normaal ook geen case om mijn iPhone (ook niet om de Pro), maar bij deze Air voelt (in ieder geval) de officiële Apple clear case wel erg prettig aan en het doet ook iets met het uiterlijk van de achterkant in positieve zin. Ik ben nog heel erg aan het uitproberen ermee door hem er steeds weer af te doen, maar na een tijdje wil ik hem er toch weer omheen. Het gaat mij niet om de protectie, maar om het gevoel in de hand.
Het hoesje voelt inderdaad heel fijn aan, anders dan voorgaande hoesjes van Apple en is nog steeds erg dun.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:56
Mijn sky blue Air blijft gewoon. De batterij valt reuze mee, kom de dag gewoon door ( 7.00 -24.00 uur) gaat dan aan de lader met nog iets van 20%. Foto's ben ik gewoon iemand die af en toe een eens foto maakt dus dat hoeft voor mij niet bijna prof te zijn.
Gewicht en look zijn gewoon top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 19:37
Helaas hier tot de conclusie gekomen dat de Apple iPhone Air het net niet is. Hoe fraai het design ook is en het net wat groter scherm is ook fijn (al moet de schaling wel nog beter), maar de camera functies mis ik erg. Ook het niet hebben van stereo geluid als je een video kijkt of laat zien is erg 'cheap' (zeker als je een Apple iPhone of iPad Pro gewend bent). De camera kan ik in komen dat daar op bespaard moet worden gezien de dikte, maar twee speakers is toch wel minimaal tegenwoordig.

Helaas dus dit jaar de Apple iPhones van dit jaar voorbij laten gaan. De Apple iPhone 17 Pro waar ik voor wilde gaan vind ik geen mooi design en de kleuren staan mij ook niet aan. Daarbij komt nog de degradatie van het materiaal (titanium naar aluminium). Daarom was ik bij de Apple iPhone Air gekomen, maar ik mis toch belangrijke dingen waar ik gewend aan ben geraakt. Het design en de kleuren van de Apple iPhone Air vind ik wel heel mooi.

[ Voor 17% gewijzigd door Jumpman op 23-09-2025 10:11 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
iPhone Air….the end of an era :+

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 23-09-2025 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Donstil schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 07:56:
[...]

Nou, voor mij voelde het juist eerder als erkenning dat de batterijduur dus niet enorm goed is. Dit is ook mijn ervaring helaas en de reden dat ik ‘m retour ga doen (met pijn in m’n hart). Wel gek inderdaad dat de meningen zo verdeeld zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
lorenzopot schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:28:
[...]

Nou, voor mij voelde het juist eerder als erkenning dat de batterijduur dus niet enorm goed is. Dit is ook mijn ervaring helaas en de reden dat ik ‘m retour ga doen (met pijn in m’n hart). Wel gek inderdaad dat de meningen zo verdeeld zijn.
Ligt natuurlijk helemaal aan je verbruik qua apps.
Ik ben nauwelijks bezig met social media apps.

Maar kan me voorstellen dat als je een social media junk bent je de Air zo leegtrekt met doelloos filmpjes kijken en lezen hoe andere mensen hun fantastische leven leiden.
Of gamen uiteraard, dat vreet denk ik ook aardig wat sap uit de Air

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 23-09-2025 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
lorenzopot schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:28:
[...]

Mensen die realistisch zijn vinden batterijduur goed. Die snappen dat een kleinere batterij minder batterijduur geeft maar dat nog steeds de batterijduur in daily use acceptabel is. En dan heb je mensen die iets onrealistisch verwachten en die voelen teleurstelling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

giantgiantus schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:33:
[...]

Mensen die realistisch zijn vinden batterijduur goed. Die snappen dat een kleinere batterij minder batterijduur geeft maar dat nog steeds de batterijduur in daily use acceptabel is. En dan heb je mensen die iets onrealistisch verwachten en die voelen teleurstelling.
Hmm, is 4-5 uur SoT bij normaal gebruik met af en toe camera gebruik “acceptabel”? Voor de één misschien inderdaad wel, maar voor de ander toch echt niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik denk dat er een groot verschil zit in gebruik. Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk om te bellen, browsen, email, insta, YouTube, whatsapp en een simpel spelletje te spelen in verveelde minuten (lees toilet). Verder doet ie niet zoveel. Verder zit ik zeker 30min per dag in de auto, waar de Air automatisch aan de lader gaat, dus flitsmeister en CarPlay draaien altijd wanneer de telefoon aan de stroom hangt.
Ik ben met dit gebruik 1 van de personen die prettig verrast is door de dorst (of gebrek daaraan) van de Air. Gisteren ging ik naar bed met nog 40% batterij. Dat lukte me met mijn 15PM niet. (batterij health op 92%). Dus het lijkt er op dat Apple een soort van optimalisatie toepast die vooral voordeel biedt bij lichtere apps. Voor mijn gebruik hebben ze iig een huzarenstukje geleverd. Ik ben er blij mee.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
giantgiantus schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:33:
[...]

Mensen die realistisch zijn vinden batterijduur goed. Die snappen dat een kleinere batterij minder batterijduur geeft maar dat nog steeds de batterijduur in daily use acceptabel is.
Dit is wat ik vooraf had verwacht en had mij bij die consessie neergelegd en geaccepteerd. Maar in de praktijk positief verrast dat de batterij echt niet minder is dan ik met de 16Pro gewend was, en dat zelfs de eerste dagen dat er nog indexatie is en wat meer gespeel vanwege nieuwigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Apache4u schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:35:
ik denk dat er een groot verschil zit in gebruik. Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk om te bellen, browsen, email, insta, YouTube, whatsapp en een simpel spelletje te spelen in verveelde minuten (lees toilet). Verder doet ie niet zoveel. Verder zit ik zeker 30min per dag in de auto, waar de Air automatisch aan de lader gaat, dus flitsmeister en CarPlay draaien altijd wanneer de telefoon aan de stroom hangt.
Ik ben met dit gebruik 1 van de personen die prettig verrast is door de dorst (of gebrek daaraan) van de Air. Gisteren ging ik naar bed met nog 40% batterij. Dat lukte me met mijn 15PM niet. (batterij health op 92%). Dus het lijkt er op dat Apple een soort van optimalisatie toepast die vooral voordeel biedt bij lichtere apps. Voor mijn gebruik hebben ze iig een huzarenstukje geleverd. Ik ben er blij mee.
hier ook dik tevreden wat betreft de batterij. Haal prima een hele dag met in de middag soms ff half uurtje bijladen ofzo.

Heb sterk het idee dat de optimilisatie erg goed zit met deze Air.

maar nog steeds niet content met de breedte van de Air (komend van Pro modellen hiervoor) , merk bij wat langer gebruik wat irritatie in mijn hand, begint vervelend aan te voelen.
Misschien dat ik zelf 0,2 inch van m'n Air ga afzagen...kijken hoe dat gaat

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 23-09-2025 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
lorenzopot schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:35:
[...]

Hmm, is 4-5 uur SoT bij normaal gebruik met af en toe camera gebruik “acceptabel”? Voor de één misschien inderdaad wel, maar voor de ander toch echt niet.
Nah dat is dus mijn punt. Het is geen 4-5uur SOT, althans bij mij niet.

Als je dat ding uit de doos haalt, je review uurtjes maakt en hem een dagje mee neemt misschien wel, maar ga je er langer mee aan de slag dan komen er wel andere waardes uit.

Ik vond de review van Mr Mobile daarin wel realistischer, heb het gevoel dat hij het ding veel meer in dagelijks leven test dan MKBHD doet en daardoor een veel beter beeld kan schetsen van het daadwerkelijke batterij verbruik.

vanaf 1 minuut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
_Bailey_ schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:40:
[...]

hier ook dik tevreden wat betreft de batterij. Haal prima een hele dag met in de middag soms ff half uurtje bijladen ofzo.

Heb sterk het idee dat de optimilisatie erg goed zit met deze Air.

maar nog steeds niet content met de breedte van de Air (komend van Pro modellen hiervoor) , merk bij wat langer gebruik wat irritatie in mijn hand, begint vervelend aan te voelen.
Misschien dat ik zelf 0,2 inch van m'n Air ga afzagen...kijken hoe dat gaat
Moet zeggen dat ik die breedte ook wel wat irritanter vind dan dat ik in eerste instantie had gedacht. Vind het grotere scherm fijn maar na 3 dagen bevestigd het wel waarom ik de laatste jaren de normale pro had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Donstil schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:44:
[...]

Nah dat is dus mijn punt. Het is geen 4-5uur SOT, althans bij mij niet.
Bij mij dus wel ;)

Al moet ik zeggen dat ik bij heel licht gebruik de 7 uur SoT nog net kan aantikken, maar dat is dan ook echt het maximale dat ik er uit krijg. Ach, use cases en verwachtingen verschillen gewoon enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
lorenzopot schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:03:
[...]

Bij mij dus wel ;)

Al moet ik zeggen dat ik bij heel licht gebruik de 7 uur SoT nog net kan aantikken, maar dat is dan ook echt het maximale dat ik er uit krijg. Ach, use cases en verwachtingen verschillen gewoon enorm.
Ah zonde, Ik ben niet meer zo’n heavy user als vroeger, maar ook geen lichte gebruiker. Wat Mr. Mobile doet, valt verder natuurlijk niet onder “heel licht gebruik” en hij haalt ook ruim meer dan 4 uur. Daarom hecht ik meer waarde aan de test van Mr. Mobile dan aan die van MKBHD, in het algemeen dan, niet per se bij deze review.

Edit: Ik zit op 1uur48 vandaag, en heb nog 85% over. Dus misschien ben ik toch nog meer heavy als dat ik dacht :P

Edit2: Ah nee ik heb de Microsoft Authenticator 50 minuten "op scherm", oftewel na gebruik daarvan mijn telefoon niet goed gelocked en is het scherm aangebleven, niet echt representatief gebruik dus.

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 23-09-2025 11:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:31
Ik ben ook heel tevreden met de Air en met name ook de batterijduur. Ik ben een gemiddelde gebruiker en speel ook wat games, veel browsen. Socialmedia gebruik ik via de browser. Verder de gewone dingen zoals mail, bankieren, appen en bellen. Na 24 uur is mijn batterij nog niet leeg en heb nog zo’n 14-20% over soms wat meer afhankelijk van het gebruik die dag.

Formaat scherm vind ik echt uitstekend. Voorheen altijd pro Maxen gehad en wilde eigenlijk iets kleiner maar twijfelde over de gewone 17 qua formaat ik dacht dat is misschien weer iets te klein. De air is precies goed en de icoontjes vind ik zelf niet opgeblazen maar gewoon prettig qua size.

Met gamen van Genshin impact heb ik geen throttelen gemerkt en speel allemaal soepel. Lichtere games helemaal.

Speaker valt me 100% mee. Bellen via speaker is bij mij duidelijk en ook de andere kant van de lijn hoort mij duidelijk. Filmpjes YouTube is geluid goed hoor. Stereo is natuurlijk beter maar ik merk dat verschil nu niet meer.

Camera vind ik ook helemaal prima. Gisteren wat mooie plaatjes en portret foto’s gemaakt van mijn hond in het bos. Foto’s zijn helder, scherp en camera schakelt automatisch naar portet modus wat ik eigenlijk wel handig vind. De ultrawide lens mis ik nog niet maar kan een keertje een gemis zijn.

Kortom de Air is bij mij een groot succes. Het gouden design vind ik prachtig en subtiel. Het gewicht is heerlijk licht. Oftewel de Air is bij mij een blijvertje!😃👌🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
ben ik de enige die denkt dat de batterij van de Air het nog beter doet op 26.1 dan op 26.0?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cardwizard schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:51:
ben ik de enige die denkt dat de batterij van de Air het nog beter doet op 26.1 dan op 26.0?
Ooh echt, geen nadelige gevolgen aan het draaien van de beta?
Want ik heb nog niet op de update knop gedrukt :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
@Donstil als een zonnetje hier, ik had even een Air gourmetstel tijdens het installeren maar dat was snel weer weg en lijkt nu beter te lopen dan eerst, maar zeker niet slechter + AI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
Grappig, nu AI Nederlands kan zie ik voor het eerst ook samenvattingen van Whatsappberichten :)
Donstil schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:06:
[...]
Ooh echt, geen nadelige gevolgen aan het draaien van de beta?
Want ik heb nog niet op de update knop gedrukt :+
Ik merk er hier eigenlijk niets van, het lijkt wel of de enige verandering is dat de AI is aangezet. In ieder geval merk ik zéker niets van extra batterijgebruik ofzo.

[ Voor 68% gewijzigd door Dennisdn op 23-09-2025 12:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
Cardwizard schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:08:
@Donstil als een zonnetje hier, ik had even een Air gourmetstel tijdens het installeren maar dat was snel weer weg en lijkt nu beter te lopen dan eerst, maar zeker niet slechter + AI
Verleidelijk… maar ik wacht nog een paar dagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:08:
Grappig, nu AI Nederlands kan zie ik voor het eerst ook samenvattingen van Whatsappberichten :)

[...]

Ik merk er hier eigenlijk niets van, het lijkt wel of de enige verandering is dat de AI is aangezet. In ieder geval merk ik zéker niets van extra batterijgebruik ofzo.
Cardwizard schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:08:
Oke cool, verdere aanpassingen zijn minimaal zag ik al op macromors idd.
Dan ga ik er ook maar voor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Bij mij draait 26.1 ook als een zonnetje...zeer soepel allemaal. Dat was op 26.0 toch nog wat schokkerig af en toe.

Batterijduur lijkt prima, al is het voor mij nog iets te vroeg om er een harde uitspraak over te kunnen doen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheKerremenke
dafmay schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:26:
Bij mij draait 26.1 ook als een zonnetje...zeer soepel allemaal. Dat was op 26.0 toch nog wat schokkerig af en toe.

Batterijduur lijkt prima, al is het voor mij nog iets te vroeg om er een harde uitspraak over te kunnen doen...
Dank wacht ik nog even totdat je er een harde uitspraak over gedaan hebt. _O- d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrostHex
Het lijkt me ook logisch toch dat voor zo’n dun toestel ergens concessies moeten worden gedaan? (denk aan accuduur, enkele speaker/camera).

Wil je dat niet dan is er de 17 voor jou…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TheKerremenke schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:42:
[...]

Dank wacht ik nog even totdat je er een harde uitspraak over gedaan hebt. _O- d:)b
Ik hoop dat die harde uitspraak geen slappe wordt, want ik heb net geüpdatet :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:29:
[...]
Ik hoop dat die harde uitspraak geen slappe wordt, want ik heb net geüpdatet :P
We hadden met zijn allen afgesproken positief te zijn, maar nu je zover bent kunnen we eerlijk zijn: het is echt een k*t beta })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
2u SoT 🤷‍♂️😢😜

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 23-09-2025 15:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:10:
[...]

We hadden met zijn allen afgesproken positief te zijn, maar nu je zover bent kunnen we eerlijk zijn: het is echt een k*t beta })
Ik heb het even aan AI gevraagd > "Vat het bericht van Dennisdn samen" > "Je kunt upgraden, geen probleem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chun
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Doen jullie op de Air gewoon 100% laden of tot 80%?

Bij mijn 16PM vanaf het begin altijd tot 80% laten laden (schijnt beter te zijn ivm. batterijslijtage). Nu na 1 jaar capaciteit van 93%. Vraag me af of die 80% uberhaupt zinvol is.

[ Voor 10% gewijzigd door Chun op 23-09-2025 16:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Chun schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:08:

Bij mijn 16PM vanaf het begin altijd tot 80% laten laden (schijnt beter te zijn ivm. batterijslijtage). Nu na 1 jaar capaciteit van 93%. Vraag me af of die 80% uberhaupt zinvol is.
Drink jij een fles wijn voor 80% leeg en gooi je daarna de fles in de glasbak?
Eet jij een goeie dure steak op voor 80% en de rest de Kliko in?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus

Het is sowieso onzin. Nu heb je een jaar je telefoon suboptimaal gebruikt. Waarvoor dan? Gebruik het ding en als je batterij versleten is koop je nieuwe batterij voor 100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:58

Zoals de anderen al zeggen: gewoon tot 100. De volledige lading kan de Air ook wel gebruiken vind ik.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

Als de capaciteit 100% was geweest dan had het laden tot 80% zinvol geweest vind ik (ivm hogere verkoopprijs), maar als er alsnog 7% vanaf gaat zou ik het niet meer doen. Ik heb de Air op 90% gezet en ga aankijken of het genoeg is, anders doe ik gewoon naar 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Bij mijn 16PM wel altijd tot 80% geladen, na een jaar was mijn accu nog 100%…. Was ik best verbaasd over eigenlijk.

Bij de Air ga ik dit zeker niet doen, die heeft het iets harder nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lexuzu
  • Laatst online: 24-09 20:32
_Bailey_ schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:10:
[...]
Drink jij een fles wijn voor 80% leeg en gooi je daarna de fles in de glasbak?
Eet jij een goeie dure steak op voor 80% en de rest de Kliko in?
Dat zijn grappige vergelijkingen maar valse metaforen. De wijn en de steak zijn in het geval van de batterij de elektriciteit. Vul jij je drinkglas ook altijd helemaal tot aan de rand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
lexuzu schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 17:43:
[...]

Dat zijn grappige vergelijkingen maar valse metaforen. De wijn en de steak zijn in het geval van de batterij de elektriciteit. Vul jij je drinkglas ook altijd helemaal tot aan de rand?
Touché ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Cardwizard schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 17:37:
Bij mijn 16PM wel altijd tot 80% geladen, na een jaar was mijn accu nog 100%…. Was ik best verbaasd over eigenlijk.

Bij de Air ga ik dit zeker niet doen, die heeft het iets harder nodig.
Mijn 16PM altijd tot 100% geladen. Meestal draadloos en op de auto lader waar die lekker heet wordt. Ook nog steeds op 100%.

Elke batterij degradeert. Daarom hebben telefoons altijd meer capaciteit dan de 100%. Echter dat varieert per phone. Of je aan het eind van het jaar op 100% of 98% staat is dus ook groot deel een kwestie van toeval.

Maargoed, mensen kopen volgens mij vooral een telefoon om hem daarna weer door te verkopen ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Ik laad mijn 16 PM altijd tot 95% op, met een trage 10W lader. Zo ingesteld dat de Woning-app de lader dan uitschakelt. Die laatste 5% duurt erg lang. Is in mijn optiek onnodige extra warmte-ontwikkeling. En die 5% heb ik bijna nooit nodig.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
Mijn iPhone16 1 jaar lang opgeladen tot 100%, soh: 100%

De air maandagochtend ongeladen tot 100%, op dit moment 55% over.
Ik gebruik hem echt wel veel, maar wel licht gebruik.

De air houdt het stuk langer vol als mijn normale 16.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FrostHex
Het boeit me echt niet, na 2 jaar kan je voor ca 80 euro bij de Apple-winkels een originele nieuwe accu laten plaatsen…op de totaalprijs van alles, ga ik echt dan echt niet elke dag bezighouden met optimale oplaadzaken…

[ Voor 29% gewijzigd door FrostHex op 23-09-2025 19:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dafmay
Dus...dag 1 met 26.1 beta 1. Ben zeer tevreden met 7,5u SoT en nog zo'n 20% over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bYPyhyY7pzkpsMW7V6FuIshQsI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ldODkJ5AqxmZh0cVRjcpHKRh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CuOysv3-nqH2k-0q6teyi4C0MYE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Uixy9YPuboNwJoj3prW8V3hl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
dafmay schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:03:
Dus...dag 1 met 26.1 beta 1. Ben zeer tevreden met 7,5u SoT en nog zo'n 20% over.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Betekent dit nu dat het scherm aanstaat 7,5 uur? Dat kan toch niet kloppen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheKerremenke
Heb zojuist de toaster modus aangezet. Net over naar 26.1. 8) Kon het toch niet laten. >:)

[ Voor 22% gewijzigd door TheKerremenke op 23-09-2025 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
TheKerremenke schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:21:
Heb zojuist de toaster modus aangezet. Net over naar 26.1. 8) Kon het toch niet laten. >:)
>:) Goed bezig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:31
Ik moet zeggen dat het Iphone Air topic best leeft, erg leuk! 😃👍📱
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.