Mijn bijna tweedaagse ervaring en voorlopige conclusie, van een overstap van 16 Pro Max en AW Ultra 1 beide in naturel titanium

naar de Air en AW 11 beide in zwart
Ik had de afspraak met de mensen waar mijn vorige toestellen naar toe zouden gaan dat ik de nieuwe toestellen eerst een week aan de tand wil voelen en dus het volgende weekend definitief zou besluiten of ik ze van de hand zou doen, een 17PM is het gewoon niet voor mij, wel mbt tot specs maar de kleuren en al helemaal aluminium is een no go voor mij. Dat past niet bij een Pro en het “rugged” design, die toestellen moeten tegen een stootje kunnen zonder er meteen uit te zien dat ze een stootje hebben gekregen, die eigenschap heeft aluminium gewoon niet. De 16PM en de AWU zien er beide nog als nieuw uit na een jaar iPhone en de watch al veel langer in bezit te hebben gehad zonder bescherming.
Een overstap van Ultra 1 naar 3 vind ik nog steeds niet nodig, ik mis niks in het nieuwe model. Het uiterlijk van deze watch vind ik nog steeds mooier dan de normale Watch maar maak hem platter voor mij. Ik wil een Air Ultra……
Mocht ik dus toch de Air en AW 11 niet fijn vinden of ze vallen tegen dan zou ik blijven bij mijn oude toestellen.
Vandaag zijn deze fijne vrienden al gewist en gaan ze naar de volgende eigenaren want ik ben aangenaam verrast.
De grootste zorg voor beide was m.b.t. batterijduur maar die is meer dan prima, de Air kan altijd wel ergens bijgeladen worden indien nodig, dat was zelfs bij de Pro max al nodig. Oplaadpunten in de auto, bureau op het werk etc etc geen probleem hier
De Watch kan ik nu eindelijk om in de nacht want deze merk ik gewoon bijna niet als ik hem om heb, nu kan ik dan ook eindelijk mijn slaap eens volgen.
De speaker in de Air: lekker belangrijk, ja stereo had ik liever gehad maar buiten een kort filmpje op YouTube of een nieuwsbericht is mijn Air stil…. Altijd.
De camera in de Air: ook hier geen probleem voor af en toe een foto schieten, meer deed ik niet, ik ben geen (wannabee) fotograaf
De prijs: te duur, maar wat is niet duur? Gisteren stond ik een paar uur in Utrecht geparkeerd en weg 40 euro… Voor mij geen probleem maar goedkoper was welkom geweest. (Het parkeren ook trouwens)
Het aankomende jaar is dit mijn setje waar ik het mee moet en ga doen en dat doe ik graag. De Air is zo licht en dun, absoluut een verademing tov de PM.. in de broekzak zonder het gevoel te hebben dat deze er ook een telefoon inzit, fijn in de hand heerlijk gewoon.
Ook de Watch met Milanese bandje is zo fijn om de pols, heb wel eens imitaties gehad maar dat is toch geen vergelijk met een origineel bandje. Is je pols wat dikker tijdens een wandeling dan maak je hem even snel wat groter en omgekeerd.
Lekker bezig Apple, ik ben na jaren weer eens enthousiast om een nieuwe iPhone die wat anders doet dan al jaren zo goed als hetzelfde uit te brengen.