[iPhone Air] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DeJurist schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:53:
[...]

Ik denk dat het dezelfde proporties als de max toestellen gaat krijgen, om net wat meer ruimte te creëren voor de hardware.
Nah daar geloof ik niet zo in eigenlijk. Apple is niet zo van het shuffelen met schermmaten enz. De 6,5” maar blijft voorlopig wel.

Zou mij ook verbazen als de volgende twee camera’s krijgt. Want dan moet het eiland of naar beneden worden uitgebreid, of het mainboard (wat in het eiland zit) ineens nog veel kleiner worden. Dat laatste gaat niet gebeuren in een jaar tijd.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cardwizard schreef op zondag 21 september 2025 @ 00:46:
Vervelend dingetje trouwens, CarPlay loopt telkens vast en mijn hele systeem in de auto start dan opnieuw op, de iPhone 16 van vrouwlief met iOS26 werkt zonder problemen.
Mm dat is vervelend, misschien combinatie probleempje. Hier geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 14:12
_Bailey_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:53:
[...]

welkom in de dichtgetimmerde Apple tuin! :+
Tegenwoordig valt het eigenlijk wel mee; je kunt je homescreen behoorlijk uniek maken (al is het soms via omwegen). Zolang de file manager overzichtelijk is, vind ik het prima. Vroeger downloadde ik zelfs torrents op mijn telefoon om de nieuwste films te kunnen kijken, maar die fase ben ik inmiddels ontgroeid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:44:
[...]

Ik verwacht dat de Air met één of twee jaar de normale iPhone zal vervangen en daarmee dus zal blijven :)
Ja dat lijkt mij ook idd.

iPhone Air
iPhone Pro
iPhone Fold.

- Air voor wat het nu al is, dun en luxer afgewerkt.
- Pro voor iedereen die dat nodig heeft, en iedereen die Fomo heeft en denkt het nodig te hebben
- Fold voor iedereen die een Fold wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 14:12
Donstil schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:55:
[...]

Nah daar geloof ik niet zo in eigenlijk. Apple is niet zo van het shuffelen met schermmaten enz. De 6,5” maar blijft voorlopig wel.

Zou mij ook verbazen als de volgende twee camera’s krijgt. Want dan moet het eiland of naar beneden worden uitgebreid, of het mainboard (wat in het eiland zit) ineens nog veel kleiner worden. Dat laatste gaat niet gebeuren in een jaar tijd.
Of het direct volgend jaar al zover is, betwijfel ik, maar dat dit toestel zich verder gaat ontwikkelen staat voor mij vast. Daar heb ik geen enkele twijfel over. Er zal ergens extra ruimte gecreëerd moeten worden, en dat is in dit formaat simpelweg niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:21
_Bailey_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:49:
[...]

Apple is, vanzelfsprekend, erg gevoelig voor verkoopscijfers. Zie de Mini. Als niemand (lees: tegenvallende verkoopcijfers) dat ding wil hebben, gaat ie er gewoon uit.
Ik vraag mij af of de verkoop tegen valt. Ze hebben 3x zoveel Airs klaargelegd als normaal iPhone Plussen volgens Kuo én de hele productie voor China is lastminute over de rest van de wereld verdeeld, dus er was gewoon heel erg veel voorraad. Ik geloof wel dat iedereen afwachtend was. Ik heb zelf al twee vrienden die eerst de mijne wilde vasthouden en dit weekend er allebei 1 hebben besteld.

Als de Air dalijk nog ietsje verbeterd is en iets goedkoper te produceren is zitten de iPhoneE, de normale en de Air wel heel dicht bij elkaar. Met de Fold, Pro en Pro Max erbij zou de lineup dan wel erg groot worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 21-09-2025 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik was gisteren op een verjaardag, en daar veel het “hebbie hem al” gesprek gevoerd, eigenlijk niemand gesproken die het geen indrukwekkend ding vond.

Wat wel elke keer gebeurde is dat iedereen zaken denkt te gaan missen die ze eigenlijk niet gebruiken (camera’s) of verwachten dat de batterij heel slecht is. Daar drijft de verkoop van de pro toch wel heel erg op altijd, het “beste” hebben.

Apple moet dus nog even aan de bak in het marketing materiaal. Want dan kan het een enorme hit gaan worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 21-09-2025 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:30
Ik denk dat het grootste probleem van de Air dat enorme camera eiland is. Die "puist" is gewoon 2,5x zo dik als het toestel zelf. Ik vind het in ieder geval zwaar afbreuk doen op de dunheid van het toestel zelf. En dan maken de ander punten zoals de kleinere batterij, enkele camera en de monospeaker het er niet beter op, zeker voor die belachelijke prijs die je er voor moet betalen. Dan lijkt me de reguliere iPhone 17 toch echt de betere koop.
Zelf ga ik dit jaar niet over, mijn 16 Pro Max bevalt me nog veel te goed en zie geen reden om over te stappen.
Maar mocht het toestel verloren gaan door diefstal o.i.d. dan zou ik op dit moment zeker de reguliere 17 overwegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Tranquility schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:14:
Ik denk dat het grootste probleem van de Air dat enorme camera eiland is. Die "puist" is gewoon 2,5x zo dik als het toestel zelf. Ik vind het in ieder geval zwaar afbreuk doen op de dunheid van het toestel zelf. En dan maken de ander punten zoals de kleinere batterij, enkele camera en de monospeaker het er niet beter op, zeker voor die belachelijke prijs die je er voor moet betalen. Dan lijkt me de reguliere iPhone 17 toch echt de betere koop.
Zelf ga ik dit jaar niet over, mijn 16 Pro Max bevalt me nog veel te goed en zie geen reden om over te stappen.
Maar mocht het toestel verloren gaan door diefstal o.i.d. dan zou ik op dit moment zeker de reguliere 17 overwegen.
die puist zit mij dan dus totaal niet in de weg; tijdens het dagelijks gebruik (in hand) voel ik deze totaal niet.
Grappig dat jij allemaal punten noemt die in de daadwerkelijke praktijk (gebruik) reuze meevallen,, vooruit ik pak er 1 puntje uit; de batterij blijkt in de praktijk (!!!) nagenoeg hetzelfde te zijn als mijn vorige 16 Pro (zie mijn eerdere post deze ochtend)

Maar laat me raden, jij hebt 'm zelf niet en gaat puur af op alle indianenverhalen van de Air van afgelopen dagen/weken?

Verder wel eens qua prijsstelling; had 'm €100 goedkoper gemaakt en meer mensen zouden toehappen denk ik. En had ook beter gepast bij de Air.

En ja, de gewone 17 is wel echt 'best bang for your buck' iPhone deze keer. Ik verwacht juist dat deze een verkoophit gaat worden.

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 21-09-2025 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Die puist is helemaal niet 2,5x zo dik als het toestel zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
_Bailey_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:19:
die puist zit mij dan dus totaal niet in de weg; tijdens het dagelijks gebruik (in hand) voel ik deze totaal niet.
Grappig dat jij allemaal punten noemt die in de daadwerkelijke praktijk (gebruik) reuze meevallen,, vooruit ik pak er 1 puntje uit; de batterij blijkt in de praktijk (!!!) nagenoeg hetzelfde te zijn als mijn vorige 16 Pro (zie mijn eerdere post deze ochtend)

Maar laat me raden, jij hebt 'm zelf niet en gaat puur af op alle indianenverhalen van de Air van afgelopen dagen/weken?

Verder wel eens qua prijsstelling; had 'm €100 goedkoper gemaakt en meer mensen zouden toehappen denk ik. En had ook beter gepast bij de Air.

En ja, de gewone 17 is wel echt 'best bang for your buck' iPhone deze keer. Ik verwacht juist dat deze een verkoophit gaat worden.
Nee, geen indianenverhalen, ik heb het toestel uiteraard eens bekeken, reviews gelezen, foto's bekeken, e.d. en vind die grote bobbel gewoon lelijk. Ook heb ik een "buigtest" filmpje gezien op YouTube en was echt onder de indruk van de sterkte van het toestel, dus ben zeker niet negatief, maar vind een iets dikkere telefoon gewoon niet erg en daarnaast moet ik altijd een hoesje gebruiken vanwege droge en gladde handen, dus dan wordt het dunne effect van de Air al minder. En Apple heeft qua prijs dit toestel gezien de features gewoon veel te hoog in de markt gezet. Het is puur het dunne waardoor mensen dit toestel willen hebben, dat snap ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Tranquility schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:28:
[...]

puur het dunne waardoor mensen dit toestel willen hebben, dat snap ik wel.
+ het gewicht.
Ben nog steeds zwaar onder de indruk van het (vederlichte) gewicht. In een broekzak verdwijnt ie gewoon. Je voelt niet dat je een iPhone meedraagt.
(ik gebruik geen hoesje)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik denk dat apple die magsafe batterij in de keynote presenteerde wel gezien mag worden als een marketing-blunder.
Had dat ding gewoon een paar weken later stilletjes in de verkoop gedaan.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility
_Bailey_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:31:
+ het gewicht.
Ben nog steeds zwaar onder de indruk van het (vederlichte) gewicht. In een broekzak verdwijnt ie gewoon. Je voelt niet dat je een iPhone meedraagt.
(ik gebruik geen hoesje)
Dat snap ik zeker en het toestel zal "naakt" denk ik geweldig aanvoelen. Alleen hoef ik dat met mijn gladde handen niet te proberen.. Geen hoesje is een no go hier helaas. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:45
Ik heb een probleem...

Ik was vrij zeker dat ik mijn order voor de 17 PM liet staan en de Air vandaag zou terugbrengen naar de KPN winkel. Maar ik pakte net weer mijn 16 PM erbij en mijn pinky was totaal niet blij ermee. Brein zei tegen me dat de 16 PM een groot en lompe telefoon is, terwijl ik vrij zeker was dat ik daar eerst geen moeite mee had.

Ik denk echt dat als je een tijdje met een Air heb gespeeld dat je niet meer terug kan naar een bulky telefoon.

Nu zit ik dus weer te overwegen of ik wel echt de camera's nodig heb van de 17 PM etc 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility
Apache4u schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:33:
Ik denk dat apple die magsafe batterij in de keynote presenteerde wel gezien mag worden als een marketing-blunder.
Haha, ja dat denk ik ook. Niet zo handig van Apple om dat ding "er meteen bij" aan te bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Reem0nN schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:35:
Ik heb een probleem...

Ik was vrij zeker dat ik mijn order voor de 17 PM liet staan en de Air vandaag zou terugbrengen naar de KPN winkel. Maar ik pakte net weer mijn 16 PM erbij en mijn pinky was totaal niet blij ermee. Brein zei tegen me dat de 16 PM een groot en lompe telefoon is, terwijl ik vrij zeker was dat ik daar eerst geen moeite mee had.

Ik denk echt dat als je een tijdje met een Air heb gespeeld dat je niet meer terug kan naar een bulky telefoon.

Nu zit ik dus weer te overwegen of ik wel echt de camera's nodig heb van de 17 PM etc 8)7
Haha, ik begrijp je dilemma.
Zelf zou ik het grote scherm van de 16 PM niet meer willen missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

+ het gewicht.
(ik gebruik geen hoesje)
Haha ja en dit is nog echt waar ook, was hem gisteren gewoon vergeten. Thuis ligt hij altijd ergens dus wist even niet meer waar, bleek hij gewoon in mijn broekzak te zitten 8)7

Ik gebruik uiteraard ook geen hoesje maar moet zeggen dat ik er inmiddels een met hoesje gezien heb en dat ook wel overtuigd. Dat “als je een hoesje gebruikt is het effect weg” argument kan echt uit het raam, de air met hoesje is nog steeds enorm indrukwekkend als je dat vergelijkt met een Pro met hoesje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wees sterk, geef niet toe aan de FOMO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:45
Tranquility schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:37:
[...]

Haha, ik begrijp je dilemma.
Zelf zou ik het grote scherm van de 16 PM niet meer willen missen.
Ik dacht er ook zo over, maar nu ik in ene met 1 hand wat kan type of even snel wat openen is best wel een verademing eerlijk gezegd. Ik heb bij de 16 PM net dat mijn hand niet lekker eromheen zit en overal bij kan met 1 hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Donstil schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:37:
Ik gebruik uiteraard ook geen hoesje maar moet zeggen dat ik er inmiddels een met hoesje gezien heb en dat ook wel overtuigd. Dat “als je een hoesje gebruikt is het effect weg” argument kan echt uit het raam, de air met hoesje is nog steeds enorm indrukwekkend als je dat vergelijkt met een Pro met hoesje.
Voordeel met een hoesje is wel dat de bump minder aanwezig wordt. Ik zou echter altijd een transparant hoesje nemen, heb ik ook altijd gehad. Dichte hoesjes waarbij je de telefoon niet zijn vind ik maar lelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Apache4u schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:33:
haha absoluut ja! die Magsafe batterij was veel te prominent aanwezig in de Keynote. Dom dom dom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:21
Ik denk dat het grootste probleem van de Air dat enorme camera eiland is. Die "puist" is gewoon 2,5x zo dik als het toestel zelf. Ik vind het in ieder geval zwaar afbreuk doen op de dunheid van het toestel zelf.
Het doet afbreuk maar zonder zou het helemaal onmogelijk zijn daar het nu geen camera-eiland meer is maar ze álle techniek behalve de batterij en het scherm erin hebben gepropt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility
Reem0nN schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:39:
Ik dacht er ook zo over, maar nu ik in ene met 1 hand wat kan type of even snel wat openen is best wel een verademing eerlijk gezegd. Ik heb bij de 16 PM net dat mijn hand niet lekker eromheen zit en overal bij kan met 1 hand.
Het is wel een voordeel dat je beide toestellen hebt liggen en je zo mooi een tijdje kan vergelijken. Dan kun je een beter overwogen keuze maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tranquility schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:41:
[...]

Voordeel met een hoesje is wel dat de bump minder aanwezig wordt. Ik zou echter altijd een transparant hoesje nemen, heb ik ook altijd gehad. Dichte hoesjes waarbij je de telefoon niet zijn vind ik maar lelijk.
Die Bump is in het gebruik voor mij helemaal geen issue, dus ik zie een hoesje daarvoor ook niet als voordeel.
Met de pro's ook nooit gehad overigens, daar de Bump/uitstekende camera's ook nooit als vervelend ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:05:
Ik was gisteren op een verjaardag, en daar veel het “hebbie hem al” gesprek gevoerd, eigenlijk niemand gesproken die het geen indrukwekkend ding vond.

Wat wel elke keer gebeurde is dat iedereen zaken denkt te gaan missen die ze eigenlijk niet gebruiken (camera’s) of verwachten dat de batterij heel slecht is. Daar drijft de verkoop van de pro toch wel heel erg op altijd, het “beste” hebben.

Apple moet dus nog even aan de bak in het marketing materiaal. Want dan kan het een enorme hit gaan worden.
Totaal andere (jammerlijke) ervaring gisteren. Ik had de Air nog wel bij me van Apple omdat ik mijzelf nog wat tijd gunde. Ik haalde hem uit mijn broek zak en de enige vraag die ik kreeg was of ik de nieuwe iPhone al had. Toen ik zei dat dit hem is werd er alleen gevraagd welke het dan is. Verder geen haan die ergens naar kraaide. Niemand die hem wilde voelen of bekijken, terwijl dat met de Pro de afgelopen jaren steevast het geval was.

Ik zal wel een rare vriendenkring hebben. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:33
Indrukwekkend om te zien hoe onze Air (en de Pro) er binnenin uitziet.

YouTube: iPhone 17 Air & Pro Teardown - Revealing the Size of the iPhone Air ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb een probleem...

In dat geval vergelijk je dus inderdaad een Pro Max met een Air. En dan snap ik die koelkast-statements. Maar ik vind de camera prima voor 1x en 2x, maar in Portret-modus miste hij absoluut iets ten opzichte van mijn 16 Pro. Ook mistte ik gisteren bij het voetbalveld direct de 5x. Digitale zoom is het dan gewoon niet voor mij.

En als ik dan de 17 Pro pak en het voelt zoals het hoort voor mij is de keuze snel gemaakt.

Overigens had ik in het Pro-topic al vermeld dat ik gisteren in de Apple Store Amsterdam was. Er werden daar alleen maar iPhone 17 en Pro's verkocht. Ik heb niemand een Air zien uitpakken. Misschien dat de early adapters dat ding allang hebben, maar het zegt misschien ook wel weer iets.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:00:
[...]

Totaal andere (jammerlijke) ervaring gisteren. Ik had de Air nog wel bij me van Apple omdat ik mijzelf nog wat tijd gunde. Ik haalde hem uit mijn broek zak en de enige vraag die ik kreeg was of ik de nieuwe iPhone al had. Toen ik zei dat dit hem is werd er alleen gevraagd welke het dan is. Verder geen haan die ergens naar kraaide. Niemand die hem wilde voelen of bekijken, terwijl dat met de Pro de afgelopen jaren steevast het geval was.

Ik zal wel een rare vriendenkring hebben. :)
Haha ja maar jouw berichten lezen al sinds aankondiging dat je voor de Pro moet gaan :+
Dus doe dat nou maar gewoon, want uiteindelijk gaat het toch wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:03:
Overigens had ik in het Pro-topic al vermeld dat ik gisteren in de Apple Store Amsterdam was. Er werden daar alleen maar iPhone 17 en Pro's verkocht. Ik heb niemand een Air zien uitpakken. Misschien dat de early adapters dat ding allang hebben, maar het zegt misschien ook wel weer iets.
Nah ik was er vrijdag en gingen echt wel Air's over de toonbank in de pick-up hoek.
Maar uitpakken heb ik zelf ook niet gedaan, dat doe ik lekker thuis, dus weet niet of dat echt een graadmeter is.

Ik zat in ieder geval alle twee de keren naast iemand die een air nam maar bij de tweede keer ook naast iemand die een Oranje Pro haalde ( :o ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:05:
[...]

Haha ja maar jouw berichten lezen al sinds aankondiging dat je voor de Pro moet gaan :+
Dus doe dat nou maar gewoon, want uiteindelijk gaat het toch wel gebeuren.
Dat klopt en die keuze is ook gemaakt, maar vind het nog wel leuk om mee te praten over de ervaringen van de Air. Als dat nog mag. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:01
Mijn bijna tweedaagse ervaring en voorlopige conclusie, van een overstap van 16 Pro Max en AW Ultra 1 beide in naturel titanium *; naar de Air en AW 11 beide in zwart <3

Ik had de afspraak met de mensen waar mijn vorige toestellen naar toe zouden gaan dat ik de nieuwe toestellen eerst een week aan de tand wil voelen en dus het volgende weekend definitief zou besluiten of ik ze van de hand zou doen, een 17PM is het gewoon niet voor mij, wel mbt tot specs maar de kleuren en al helemaal aluminium is een no go voor mij. Dat past niet bij een Pro en het “rugged” design, die toestellen moeten tegen een stootje kunnen zonder er meteen uit te zien dat ze een stootje hebben gekregen, die eigenschap heeft aluminium gewoon niet. De 16PM en de AWU zien er beide nog als nieuw uit na een jaar iPhone en de watch al veel langer in bezit te hebben gehad zonder bescherming.

Een overstap van Ultra 1 naar 3 vind ik nog steeds niet nodig, ik mis niks in het nieuwe model. Het uiterlijk van deze watch vind ik nog steeds mooier dan de normale Watch maar maak hem platter voor mij. Ik wil een Air Ultra……

Mocht ik dus toch de Air en AW 11 niet fijn vinden of ze vallen tegen dan zou ik blijven bij mijn oude toestellen.
Vandaag zijn deze fijne vrienden al gewist en gaan ze naar de volgende eigenaren want ik ben aangenaam verrast.

De grootste zorg voor beide was m.b.t. batterijduur maar die is meer dan prima, de Air kan altijd wel ergens bijgeladen worden indien nodig, dat was zelfs bij de Pro max al nodig. Oplaadpunten in de auto, bureau op het werk etc etc geen probleem hier

De Watch kan ik nu eindelijk om in de nacht want deze merk ik gewoon bijna niet als ik hem om heb, nu kan ik dan ook eindelijk mijn slaap eens volgen.

De speaker in de Air: lekker belangrijk, ja stereo had ik liever gehad maar buiten een kort filmpje op YouTube of een nieuwsbericht is mijn Air stil…. Altijd.

De camera in de Air: ook hier geen probleem voor af en toe een foto schieten, meer deed ik niet, ik ben geen (wannabee) fotograaf

De prijs: te duur, maar wat is niet duur? Gisteren stond ik een paar uur in Utrecht geparkeerd en weg 40 euro… Voor mij geen probleem maar goedkoper was welkom geweest. (Het parkeren ook trouwens)

Het aankomende jaar is dit mijn setje waar ik het mee moet en ga doen en dat doe ik graag. De Air is zo licht en dun, absoluut een verademing tov de PM.. in de broekzak zonder het gevoel te hebben dat deze er ook een telefoon inzit, fijn in de hand heerlijk gewoon.

Ook de Watch met Milanese bandje is zo fijn om de pols, heb wel eens imitaties gehad maar dat is toch geen vergelijk met een origineel bandje. Is je pols wat dikker tijdens een wandeling dan maak je hem even snel wat groter en omgekeerd.

Lekker bezig Apple, ik ben na jaren weer eens enthousiast om een nieuwe iPhone die wat anders doet dan al jaren zo goed als hetzelfde uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
THE_BASE schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:15:
Dat klopt en die keuze is ook gemaakt, maar vind het nog wel leuk om mee te praten over de ervaringen van de Air. Als dat nog mag. :)
Inderdaad, hier ook. Gewoon dikke interesse al stap ik dit jaar niet over, maar toch leuk om erover te lezen en te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:07
Donstil schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:37:
[...]

Haha ja en dit is nog echt waar ook, was hem gisteren gewoon vergeten. Thuis ligt hij altijd ergens dus wist even niet meer waar, bleek hij gewoon in mijn broekzak te zitten 8)7

Gebruik je wel een screenprotector of gebruik je hem helemaal naakt?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TNSN schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:27:
[...]

Gebruik je wel een screenprotector of gebruik je hem helemaal naakt?
Nou ik heb zelf wel kleding aan maar gebruik geen screenprotector.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Ja het is echt zeer geavanceerde technologie these days.
Ook het buigfilmpje vond ik zeer indrukwekkend. De Air lijkt hier gewoon bijna net zo sterk te zijn als een massief stuk staal. Knappe prestatie hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Donstil schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:29:
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:15:
[...]

Haha tuurlijk, jij altijd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TNSN
Donstil schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:29:
[...]

Flauw flauw :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chun
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
_Bailey_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:16:
[...]
heb ook het idee dat (veel) voormalige Pro eigenaren enige moeite /aanpassings''probleempjes'' hebben itt voormalige Pro Max gebruikers. Voor die laatste groep is het appeltje eitje qua aanpassen.
Ik heb zelf nu de 16PM. Vanaf het begin getwijfeld voor de Air, alleen vanwege de monospeaker en de batterijduur. Maar ik lees eigenlijk niet zo’n hele slechte verhalen hier. Iets kleiner zou geen probleem zijn. Neiging tot aankoop wordt groter…

[ Voor 4% gewijzigd door Chun op 21-09-2025 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07:01
Ik heb net de iPhone Air toch teruggebracht. De wow van de eerste uren zakte helemaal weg de speaker zo bleef kraken en dan genoegen nemen met 40-50% volume als oplossing.

Ik wilde juist weer de classic modes van bellen, safari en mail.

Ik wacht op de v2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:56
Hier nog steeds blij met de Air, geen krakende speaker maar ik zie wel een hoog accu verbruik door Find My maar dat zal ook wel afnemen na een weekje verwacht ik. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:34:
[...]

Haha tuurlijk, jij altijd!
Daslief! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Mixpower schreef op zondag 21 september 2025 @ 12:35:
Hier nog steeds blij met de Air, geen krakende speaker maar ik zie wel een hoog accu verbruik door Find My maar dat zal ook wel afnemen na een weekje verwacht ik. :)
Wat heb jij dan allemaal in Find My staan dat het zo'n hoog verbruik oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peejay1704
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 15:09
[...]

+ het gewicht.
(ik gebruik geen hoesje)
Wat dat gewicht betreft … Hij is amper 20g lichter dan mijn 15 Pro. Maakt dat dan echt zo’n verschil?

Dat koelkastverhaal dat ik hier regelmatig lees, heb ik ook altijd ervaren mbt de Pro Maxen in vergelijking met de ‘gewone’ Pro. Zijn er hier voormalige ‘gewone’ pro eigenaars die overgegaan zijn op de Air en hun ervaring kunnen geven? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:17
Peejay1704 schreef op zondag 21 september 2025 @ 13:55:
[...]

Wat dat gewicht betreft … Hij is amper 20g lichter dan mijn 15 Pro. Maakt dat dan echt zo’n verschil?
Nee, maar omdat het iPhone is wordt het compleet opgehemeld.
Mijn zoon heeft er ook één maar is er helemaal niet blij mee, en gaat hem waarschijnlijk terugsturen.

Zelf vind ik het wel een mooi toestel, maar vind de achterkant erg goedkoop uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
[...]

Dat koelkastverhaal dat ik hier regelmatig lees, heb ik ook altijd ervaren mbt de Pro Maxen in vergelijking met de ‘gewone’ Pro. Zijn er hier voormalige ‘gewone’ pro eigenaars die overgegaan zijn op de Air en hun ervaring kunnen geven? :)
De Air is lichter en groter, dat voelt heel anders, nu heb ik jaren de PM gehad en dat is helemaal een wereld van verschil.

Het beste kun je zelf eens testen voor de juiste conclusie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:12
Donstil schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:09:
[...]

iemand die een Oranje Pro haalde ( :o ).
En ik vind ‘m prachtig.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 21-09-2025 14:07 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
lifeguard schreef op zondag 21 september 2025 @ 14:05:
[...]

Nee, maar omdat het iPhone is wordt het compleet opgehemeld.
Mijn zoon heeft er ook één maar is er helemaal niet blij mee, en gaat hem waarschijnlijk terugsturen.

Zelf vind ik het wel een mooi toestel, maar vind de achterkant erg goedkoop uitzien.
Oneens over opgehemeld, tenminste in dit topic. Niemand die dit het beste ooit vindt volgens mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13:18
Ben nog steeds heel erg blij met de Air :)

Denk wel dat ik de MagSafe battery ga terugsturen, vind hem niet dun genoeg dat het de meerprijs van een normale MagSafe batterij waard is.

Als die nou minstens de iPhone 1x vol kon opladen was t anders geweest, maar 65% is echt te weinig, dan had die echt nog dunner geweest moeten zijn.

Blijft vervelend zo’n batterij achterop, dus dan liever een wat dikkere met veel meer capaciteit en de helft van de prijs.

Batterij van de air is zo goed dat ik die MagSafe battery überhaupt alleen incidenteel buiten de deur nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Ja!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:56
_Bailey_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 13:08:
[...]

Wat heb jij dan allemaal in Find My staan dat het zo'n hoog verbruik oplevert?
Dat valt wel mee, heb het ook nog niet eerder meegemaakt bij voorgaande iPhones dus ik denk dat het gewoon te maken heeft met indexeren en dergelijke.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Over smaak valt niet te twisten, want je hebt ook mensen zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
Mixpower schreef op zondag 21 september 2025 @ 14:48:
[...]

Dat valt wel mee, heb het ook nog niet eerder meegemaakt bij voorgaande iPhones dus ik denk dat het gewoon te maken heeft met indexeren en dergelijke.
Hier even gecheckt en find my doet bij mij 1% van de batterij, maar heb er wel ook wat in zitten rommelen onder andere voor deleten oude iPhone.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik weet het nog niet met de Air. Het probleem is, dat ik het een prachtig sexy toestel vind met die titanium rand (blauw) en dun ontwerp. Maar ik heb (nog steeds) een 16 PM met 100% batterij. Ik mag dagelijks met m’n kont in de cockpit van een Boeing zitten. Dan mis ik de 5x zoom wel en ook de wide angle. Ook lees ik tijdens het vliegen veel nieuws dat ik voor de vlucht eerst via een RSS reader download. Ik heb het scherm dan op maximale helderheid (grote ramen en zonnebril op). Nu net na een vlucht van 4,5 uur zit de batterij van m’n Air op 37%. Ik kan tijdens de vlucht laden, maar toch voelt het niet fijn. De tweede speaker mis ik totaal niet.

Het kleiner scherm vind ik iets een minpunt, helemaal nu iOS met die opgeblazen icoontjes werkt. Maar daar kan ik wel aan wennen denk ik. Gaat dus echt om de accu en de camera’s. Misschien dat ik aankomende dagen de PM weer eens uit de la haal. Lastig, lastig…

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op zondag 21 september 2025 @ 14:49:
[...]

Over smaak valt niet te twisten, want je hebt ook mensen zonder.
Beetje vreemde opmerking @Donstil
Kan jou dan toch ook betichten van geen smaak?

Maargoed.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 21 september 2025 @ 15:57:
[...]

Beetje vreemde opmerking @Donstil
Kan jou dan toch ook betichten van geen smaak?

Maargoed.
Daarom liet ik het ook bewust in het midden :P
Wie de schoen past, trekke hem aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taxcommunism
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23-09 18:13
Ook zojuist de air aangeschaft! Toch voor blauw gekozen… in de apple store kon ik bijna geen verschil zien tussen de telefoons de drie kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• username_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:07
Ja de kleuren hadden wel wat meer karakter mogen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
Cardwizard schreef op zondag 21 september 2025 @ 14:07:
[...]

Oneens over opgehemeld, tenminste in dit topic. Niemand die dit het beste ooit vindt volgens mij.
Ik heb het specfiek over het ultra-vederlichte gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorryflorry
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 11:15
Donstil schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:58:
[...]

iPhone Air
iPhone Pro
iPhone Fold.

- Pro voor iedereen die dat nodig heeft, en iedereen die Fomo heeft en denkt het nodig te hebben
Ik zie een Air uitkomen in 2 verschillende maten die dan de “base” variant van vandaag uit het assortiment kegelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:29
Donstil schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:58:
[...]

iPhone Air
iPhone Pro
iPhone Fold.

Ik wacht op de iPhone Fold Air Pro.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
Gr4mpyC3t schreef op zondag 21 september 2025 @ 17:02:
[...]

Ik wacht op de iPhone Fold Air Pro.
Ik op de Phone Fold Air Pro.S max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 11:13
lifeguard schreef op zondag 21 september 2025 @ 17:04:
[...]

Ik op de Phone Fold Air Pro.S max.
Ik op de IPhone Fold Air Pro S Max Ultra.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMDLegion
Ik zou nooit een folding phone willen. Misschien als het ter grootte is van een 13 mini, maar ik gok dat het natuurlijk weer een reuze scherm moet zijn als je hem open vouwt.

Heb geen iPad nodig onderweg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
Of-Aaargh schreef op zondag 21 september 2025 @ 17:05:
[...]

Ik op de IPhone Fold Air Pro S Max Ultra.
Ho ho ... ik trek ergens een grens ;)

Maar zonder gekheid, twee keer een air tegen elkaar, en je hebt een mooie Fold :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Nog steeds super tevreden met de Air. Ook de batterijduur is echt prima. De air heeft voor mij alles wat ik nodig heb en een fijn design en gewicht. Ook de grootte bevalt me uitstekend!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
Roept er hier nu niemand een Air mini pro? :S :Y

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• username_
iOS 26 nog wel wat buggy hier, krijg geluid van notificaties niet lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
username_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 17:50:
iOS 26 nog wel wat buggy hier, krijg geluid van notificaties niet lager.
Jij gebruikt die ene speaker dus wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Knoop doorgehakt; de Air gaat weer terug ;(

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• username_
Cardwizard schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:53:
[...]

Jij gebruikt die ene speaker dus wel..
Ongeveer een jaar vanaf nu. Maar ben echt heel blij met m'n Air overigens. Hij gaat niet terug.
Exact hetzelfde gewicht als m'n 13 mini met silicone hoesje. Heb hier heel lang op gewacht. Een krakende speaker gaat daar geen verandering in brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• username_
MeesterBas schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:08:
Knoop doorgehakt; de Air gaat weer terug ;(
Even aan de lader als je de landing inzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
username_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:15:
[...]

Even aan de lader als je de landing inzet?
Breng je me nu aan het twijfelen? :D

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• username_
MeesterBas schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:31:
[...]
Breng je me nu aan het twijfelen? :D
Een solide 20 minuten? 40 procent erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
username_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:31:
[...]

Een solide 20 minuten? 40 procent erbij.
Taxiën erbij; doe maar 30/35 minuten 😋

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
MeesterBas schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:46:
[...]
Taxiën erbij; doe maar 30/35 minuten 😋
Ligt eraan, 18R / Polderbaan?

Hoi collega 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• username_
Al die knoppen maar geen magsafe lader 😒

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
_Bailey_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:49:
[...]

Ligt eraan, 18R / Polderbaan?

Hoi collega 😏
oOo

Dan komt er nog wel 10 minuten bij 8)7

Tuurlijk twijfel ik, maar ik mis de lenzen al, vind de schermresolutie niet prettig (icoontjes zijn wat opgeblazen) en uiteraard de accu. Heb mijn PM uit de la gehaald en ga die weer een paar dagen proberen voordat ik de Air definitief terugbreng.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• username_
Met je eens, icoontjes doen me denken aan een monitor waarvan de native resolutie niet is ingesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
username_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 20:12:
Met je eens, icoontjes doen me denken aan een monitor waarvan de native resolutie niet is ingesteld.
Precies dat. Dat had ik op de Pro Max al iets, na iOS26. Maar op de Air helemaal. En dat nieuwe lettertype van het toetsenbord… Lijkt wel dat van Android ;(

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cannondale
Ik wil eigenlijk helemaal niet weten dat de captain nieuws aan het lezen is en angry birds speelt tijdens de vlucht, erg slecht voor mijn vliegangst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:24

lorenzopot

fenomenaal

Ik ben nog steeds aan het twijfelen door de batterijduur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

username_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 20:12:
Ik ben een gewone iPhone en een iPhone Pro Max gewend. De Air zit er net tussenin. Wat maakt het dat de icoontjes raar aanvoelen?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• username_
Mog schreef op zondag 21 september 2025 @ 21:01:
[...]

Ik ben een gewone iPhone en een iPhone Pro Max gewend. De Air zit er net tussenin. Wat maakt het dat de icoontjes raar aanvoelen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIAK5C39iqaa1PyyyJa_yvV-7ro=/x800/filters:strip_exif()/f/image/luA1a8tVuuo2uEhT9Srhc8VR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqMvsMm9Ys8ccl7F0f0kD-dNZUg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3EzcbynxXOnaB1yRdLpKglrx.png?f=fotoalbum_large
You tell me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Lelijk percentage in de batterij. En daarnaast veel shit apps zoals X maar wellicht doelde je daar niet op?😃

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cannondale
Ik zie weinig noemenswaardig verschil eerlijk gezegd, maar aan de plaatjes kan ik wel opmaken dat jij geen last van notification anxiety hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• username_
giantgiantus schreef op zondag 21 september 2025 @ 21:25:
[...]

Lelijk percentage in de batterij. En daarnaast veel shit apps zoals X maar wellicht doelde je daar niet op?😃
Percentage moet echt, en x is voor de vinger aan de pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Moet dit iets bewijzen? Want ik zie er helemaal niets aan, behalve dat het bovenste geen iOS 26 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
LOL. 21% battery usage in één minuut?
Goed toestel joh, die Air. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:40:
[...]

Moet dit iets bewijzen? Want ik zie er helemaal niets aan, behalve dat het bovenste geen iOS 26 is.
Denk dat je het op een screengrab niet ziet. Maar het is een andere resolutie. Ze hadden dezelfde icoongrootte met meer spacing kunnen gebruiken. De iconen zijn een slag groter dan op een 6.1 of 6.3 scherm. En dat is fugly als je dat niet gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op zondag 21 september 2025 @ 23:11:
[...]

Denk dat je het op een screengrab niet ziet. Maar het is een andere resolutie. Ze hadden dezelfde icoongrootte met meer spacing kunnen gebruiken. De iconen zijn een slag groter dan op een 6.1 of 6.3 scherm. En dat is fugly als je dat niet gewend bent.
Mm heb mijn 16 pro niet echt naast de air gehad maar is mij niet negatief of “fugly” opgevallen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:44:
[...]

LOL. 21% battery usage in één minuut?
Goed toestel joh, die Air. :+
21% is netjes als je in 1 minuut van iOS 18 naar iOS 26 upgrade, daar heeft de cpu echt voor moeten beuken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:24

lorenzopot

fenomenaal

Wat vinden jullie een nette screen on time bij normaal gebruik (dus niet gaming of veel camera enzo) tot de batterij 20% of zelfs leeg is? Dan kan ik een beetje inschatten of mijn gebruik abnormaal is :+

[ Voor 10% gewijzigd door lorenzopot op 21-09-2025 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Cannondale schreef op zondag 21 september 2025 @ 20:25:
Ik wil eigenlijk helemaal niet weten dat de captain nieuws aan het lezen is en angry birds speelt tijdens de vlucht, erg slecht voor mijn vliegangst ;)
Haha, de boog kan niet constant gespannen staan. Zal ik je dan ook maar niet vertellen dat wij piloten legaal 45 minuten achtereen mogen slapen, tijdens de kruisvlucht? :7

Zonder gekheid; we ontspannen alleen als het kan. Dus tijdens de kruisvlucht, met de autopilot aan het werk. De werkdruk is dan zeer laag en een boekje lezen of iets anders heeft absoluut geen impact op de veiligheid.

[ Voor 20% gewijzigd door MeesterBas op 22-09-2025 05:43 ]

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TNSN
Na het bekijken van de Air in de winkel toch besloten om er gistermiddag een te bestellen in Space Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Uurtje zitten gamen en verbruik was 10% dus vind ik netjes. Zwaardere games gespeeld en ook even wat lichtere games.

[ Voor 32% gewijzigd door elaho op 22-09-2025 09:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
lorenzopot schreef op zondag 21 september 2025 @ 23:16:
Wat vinden jullie een nette screen on time bij normaal gebruik (dus niet gaming of veel camera enzo) tot de batterij 20% of zelfs leeg is? Dan kan ik een beetje inschatten of mijn gebruik abnormaal is :+
Ik heb niet direct antwoord op je SoT vraag maar kan wel mijn bevindingen van de laatste 2 dagen delen.

Toestel vrijdag 22:00 na de restore van de back-up opgeladen tot 100% en losgekoppeld.
Zaterdag anderhalf uur Podcast gestreamed (scherm uit), uurtje reels (in totaal), uurtje Safari (in totaal), gebruikt als sleutel in mijn auto, 2 simkaarten actief, 20 fotootjes gemaakt, 2x een half uurtje CarPlay.
Zondag, uurtje reels (in totaal), uurtje podcast (scherm uit), uurtje Safari (in totaal), uurtje gebruikt als boodschappen lijstje met scherm aan, 16:00 viel hij uit omdat hij leeg was.

Vind het persoonlijk allemaal wel netjes eigenlijk, voelt niet als iets waar ik mij nog lang mee bezig ga houden.
Interessant in het begin omdat hij zo dun is maar snap nu wel goed waarom ze er in de reviews niet echt een punt van maken, met een keertje 30 minuten aan de lader ga ik een drukke dag wel doorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMDLegion
lorenzopot schreef op zondag 21 september 2025 @ 20:56:
Ik ben nog steeds aan het twijfelen door de batterijduur :+
Batterij is heel goed inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 21 september 2025 @ 23:13:
[...]

Mm heb mijn 16 pro niet echt naast de air gehad maar is mij niet negatief of “fugly” opgevallen eigenlijk.
Wat ik bedoel is dat niet alleen de iconen op de Air groter zijn (in verhouding tot het scherm), maar dat de schaling ook anders is. Inderdaad alsof je monitor niet op de native resolutie staat ingesteld. Vergelijk het met een schermresolutie op een normale monitor van 1024 bij 768 pixels (voor de Air) en 1200 bij 800 (voor de Pro Max). Dat betekent dat in veel apps relatief minder informatie op het scherm is te zien.

3 in de rij, kassa erbij

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.