Pro met case is even groot als Air ‘Nude’?THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:57:
Hier inmiddels iPhone Air gereset. Ik kan mijzelf wel meer tijd geven, maar terug bij de 16 Pro voelt prima.
Wat me tegenstaat is het grotere formaat, net een slag te groot voor m’n handjes. 6.3” is eigenlijk voor mij gewoon de sweet spot. Vond de opgeblazen iconen ook echt niet mooi.
Morgen heb ik er vast weer een ander idee over, jullie kennen mij ook inmiddels, maar voor nu is het goed zo.
Inmiddels kijkt Apple jouw bestellingen met lede ogen aan denk ikTHE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:57:
Hier inmiddels iPhone Air gereset. Ik kan mijzelf wel meer tijd geven, maar terug bij de 16 Pro voelt prima.
Wat me tegenstaat is het grotere formaat, net een slag te groot voor m’n handjes. 6.3” is eigenlijk voor mij gewoon de sweet spot. Vond de opgeblazen iconen ook echt niet mooi.
Morgen heb ik er vast weer een ander idee over, jullie kennen mij ook inmiddels, maar voor nu is het goed zo.
Had t toch minstens even het weekend gegeven.THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:57:
Ik ben echt heel erg onder de indruk. Het is heel lang geleden dat ik zo’n wow gevoel heb gehad bij een iPhone of eigenlijk Apple product.
Batterij tests zien er allemaal boven verwachting uit, ben benieuwd de komende week in de praktijk. Enige minpuntje voor nu de mono speaker, maar daar kom ik wel overheen.
Batterij tests zien er allemaal boven verwachting uit, ben benieuwd de komende week in de praktijk. Enige minpuntje voor nu de mono speaker, maar daar kom ik wel overheen.
Haha, valt mee hoor. Deze Air besteld en gaat retour. Verder nergens iets besteld (behalve een geannuleerde order bij KPN).username_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:07:
[...]
Inmiddels kijkt Apple jouw bestellingen met lede ogen aan denk ik
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Als ik mijn ex nog even het weekend had gegeven had ik er nu nog mee gezeten. Dus, nee. Dank u.AMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:13:
[...]
Had t toch minstens even het weekend gegeven.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik heb inmiddels al een paar weken een iPhone 16 Pro zonder hoesje. En dat is wel een stukje fijner. Durf ik nu wel.refused81 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:03:
[...]
Pro met case is even groot als Air ‘Nude’?
Nog meer mensen die Swiftkey gebruiken? Als ik in bv whatsapp een gesprek open en vervolgens het swiftkey toetsenbord tevoorschijn haal, kan ik niet naar onder scrollen, het toetsenbord overlapt dan het gesprek.
succes met je koelkast!THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:30:
[...]
Ik heb inmiddels al een paar weken een iPhone 16 Pro zonder hoesje. En dat is wel een stukje fijner. Durf ik nu wel.
Overdrijven is ook een vak.
Ik heb het ook. Klinkt beetje blikkerig/rattle/kraak. Op reddit zie ik dat meer men dit heeft. Met bepaalde freqs…username_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:07:
Heb een paar gesprekken gevoerd op speaker, half volume ongeveer, maar het klinkt bij mij alsof er vocht in zit (zit geen vocht in). Soort van trillerig. Iemand anders ook deze ervaring?
Als je googled zie je ook dat de pro’s het ook hebben.
Nou, vergeleken met de air is het wel echt een hele moeke
Zonder dat ik een Air heb: dit lijkt me iets wat Apple gemakkelijk met een software update kan fixen.lostboy_0234 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:51:
[...]
Ik heb het ook. Klinkt beetje blikkerig/rattle/kraak. Op reddit zie ik dat meer men dit heeft. Met bepaalde freqs…
Als je googled zie je ook dat de pro’s het ook hebben.
Ik blijf toch nog wat langer bij mijn 15PM. De Air is het net niet voor mij.
Vandaag begon ik me echt te ergeren aan die mono-speaker. Ik doe overdag veel videogesprekken en dat klonk gewoon niet best. Ook YouTube was meteen een stuk minder plezierig om te gebruiken. Geen mening over de Camera. Batterij is te vergelijken met mijn 15PM (87% health)
Jammer, want voor mij is dit wel de leukste (en mooiste) iPhone dit jaar. Al is dat misschien ook niet zo moeilijk, met die andere lelijke gedrochten uit de Pro serie.
Vandaag begon ik me echt te ergeren aan die mono-speaker. Ik doe overdag veel videogesprekken en dat klonk gewoon niet best. Ook YouTube was meteen een stuk minder plezierig om te gebruiken. Geen mening over de Camera. Batterij is te vergelijken met mijn 15PM (87% health)
Jammer, want voor mij is dit wel de leukste (en mooiste) iPhone dit jaar. Al is dat misschien ook niet zo moeilijk, met die andere lelijke gedrochten uit de Pro serie.
[ Voor 8% gewijzigd door Silversin op 19-09-2025 23:25 ]
Hier echt blij met de (zwarte) Air, wat is het een fijn apparaat om vast te houden zeg. Als ik daarna mijn 16 Pro weer eens op til merk je het verschil pas goed.
Tja de mono speaker is matig, maar media incl. geluid / muziek speel ik voor 95% af via de televisie, auto speakers of AirPods Pro 2, dus ik kan het nadeel makkelijker aan de kant schuiven.
Batterij lijkt vooralsnog prima, maar ik heb ‘m pas sinds 16:00 in gebruik, dus’t komend weekend is de echte test.
Voordeel wel al meegemaakt met ‘t gamen; doordat alle processors in die camera bump zitten heb ik geen last van warme vingers ter hoogte van het Apple logo.
Tja de mono speaker is matig, maar media incl. geluid / muziek speel ik voor 95% af via de televisie, auto speakers of AirPods Pro 2, dus ik kan het nadeel makkelijker aan de kant schuiven.
Batterij lijkt vooralsnog prima, maar ik heb ‘m pas sinds 16:00 in gebruik, dus’t komend weekend is de echte test.
Voordeel wel al meegemaakt met ‘t gamen; doordat alle processors in die camera bump zitten heb ik geen last van warme vingers ter hoogte van het Apple logo.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
YouTube: iPhone Air Durability test -- I AM SHOCKED
Jerry zijn test is er nu ook. Aardige clickbait, maar het valt allemaal reuze mee met de Air dus.
Jerry zijn test is er nu ook. Aardige clickbait, maar het valt allemaal reuze mee met de Air dus.
[ Voor 8% gewijzigd door Dalive op 20-09-2025 06:08 ]
Mmm vind het toch wel irritant, je merkt dat FaceTime teveel power door de speaker wilt pompen. Heb dit ook op de iPad pro

Net nog een FaceTime gesprek gevoerd, ik vind het geluid echt prima.lostboy_0234 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 07:40:
Mmm vind het toch wel irritant, je merkt dat FaceTime teveel power door de speaker wilt pompen. Heb dit ook op de iPad pro
Jammer dat jij het echt zo irritant ervaart
Ja het is pas vanaf 70%. Rumors en reddit lopen er nu ook mee vol. Even afwachten of softwarematig er een fix komt._Bailey_ schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:33:
[...]
Net nog een FaceTime gesprek gevoerd, ik vind het geluid echt prima.
Jammer dat jij het echt zo irritant ervaart
ah ok, ik heb met zo'n 40-50% geluid meer dan genoeg tijdens een FaceTime gespreklostboy_0234 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:00:
[...]
Ja het is pas vanaf 70%. Rumors en reddit lopen er nu ook mee vol. Even afwachten of softwarematig er een fix komt.
Allemaal leuk en aardig die durability testen… Maar als @Donstil vanavond nog stééds geen replacement aangevraagd heeft zegt het pas écht watDalive schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 06:07:
YouTube: iPhone Air Durability test -- I AM SHOCKED
haha ik wou net zeggen; @Donstil is mijn benchmark op dat gebied. F*ck die Jerry!Dennisdn schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:22:
[...]
Allemaal leuk en aardig die durability testen… Maar als @Donstil vanavond nog stééds geen replacement aangevraagd heeft zegt het pas écht wat
Hier met "ouderwetse" telefoongesprekken, waarbij de stem dus niet zo helder klinkt als bij facetime, al rond 50% dat krakende geluid. Die softwarefix zal dan binnen een weekje moeten komen, een toestel met gebruikssporen zal Coolblue niet terugnemen denk ik.lostboy_0234 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:00:
[...]
Ja het is pas vanaf 70%. Rumors en reddit lopen er nu ook mee vol. Even afwachten of softwarematig er een fix komt.
Jammer dat ze de focusgroep niet real life scenario's zoals bellen via de speaker hebben laten testen, ipv ze 38 uur video's laten kijken op vliegtuigmodus.
Jerryrig heeft eindelijk de bendtest geupload! YouTube: iPhone Air Durability test -- I AM SHOCKED
Overal was die al gepostprotected22 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:37:
Jerryrig heeft eindelijk de bendtest geupload! YouTube: iPhone Air Durability test -- I AM SHOCKED
iPhone Air = de nieuwe Nokia 3210 😛protected22 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:37:
Ik zou niet weten welke van de 2 de blauwe moet voorstellen als ik eerlijk ben. Jammer.Donstil schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:46:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had deze nog gemaakt. Bijna niet te zien welke welke is als ze naast elkaar liggen in normaal licht.
Waar we allemaal op hebben gewacht, en het resultaat is indrukwekkend !!
[edit was al gepost maar is zo goed dat het een 2e link nodig heeft
]
[edit was al gepost maar is zo goed dat het een 2e link nodig heeft
[ Voor 17% gewijzigd door absrnd op 20-09-2025 10:24 ]
je bent pas de 3e die deze video deeltabsrnd schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 10:23:
Waar we allemaal op hebben gewacht, en het resultaat is indrukwekkend !!
[YouTube: iPhone Air Durability test -- I AM SHOCKED]
Geen ‘scratches at level 6 with deeper grooves at level 7’ met Ceramic Shield 2. Onverwacht wel.protected22 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:37:
Dat is toch overduidelijk links.PLAE schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 10:11:
[...]
Ik zou niet weten welke van de 2 de blauwe moet voorstellen als ik eerlijk ben. Jammer.
In mijn ogen ziet die er witter uit (feller wit, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven).
Kouder.PLAE schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 10:37:
[...]
In mijn ogen ziet die er witter uit (feller wit, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven).
Jawel hoor, Coolblue neemt altijd alles terug.username_ schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:36:
[...]
Die softwarefix zal dan binnen een weekje moeten komen, een toestel met gebruikssporen zal Coolblue niet terugnemen denk ik.
Gisteravond was ik met een groep op stap, ik werd gebeld en nam op. Daarna enorm veel reactie op de Air, dat had ik niet verwacht met een zwarte. Het leek wel of ik een oranje pro tevoorschijn toverde.
-mooi ding
-wow dun/licht
-die heeft maar 1 camera? Je had er eerst 3?
-maar die is toch veel slechter dan wat je had?
etc.
Vond het wel opvallend van een groep dat redelijk op de hoogte is maar veel minder met tech bezig is dan ik
-mooi ding
-wow dun/licht
-die heeft maar 1 camera? Je had er eerst 3?
-maar die is toch veel slechter dan wat je had?
etc.
Vond het wel opvallend van een groep dat redelijk op de hoogte is maar veel minder met tech bezig is dan ik
Ik zit nog steeds op mijn eerste toestel!Dennisdn schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:22:
[...]
Allemaal leuk en aardig die durability testen… Maar als @Donstil vanavond nog stééds geen replacement aangevraagd heeft zegt het pas écht wat
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nou blauw zit er ook niet bijPLAE schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 10:11:
[...]
Ik zou niet weten welke van de 2 de blauwe moet voorstellen als ik eerlijk ben. Jammer.
Het is wit en goud.
Ik heb me toch laten overhalen om net in de KPN winkel een iPhone Air - Zwart op te halen.
Vrouwlief wilde ook graag kijken of het haar zou bevallen, want ze vindt haar iPhone 15 PM af en toe groot en te zwaar.
Ik ga straks richting huis, en als de kinderen op bed liggen even unboxen en kijken of ik het waard vind vergeleken m’n 16 Pro Max.
Vrouwlief wilde ook graag kijken of het haar zou bevallen, want ze vindt haar iPhone 15 PM af en toe groot en te zwaar.
Ik ga straks richting huis, en als de kinderen op bed liggen even unboxen en kijken of ik het waard vind vergeleken m’n 16 Pro Max.
Ik vind dit nog wel een mooie eerste dag ervaring van 925 die precies beschrijft zoals ik het ook ervaar… “De Air voelt na een paar uur al als gewoon, niets bijzonders, maar gewoon zoals een iPhone van nu hoort te zijn”. https://9to5mac.com/2025/...-cant-imagine-going-back/
En vooral ook: “and I already can’t imagine going back”, want dat precies heb ik ook.Dennisdn schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:10:
Ik vind dit nog wel een mooie eerste dag ervaring van 925 die precies beschrijft zoals ik het ook ervaar… “De Air voelt na een paar uur al als gewoon, niets bijzonders, maar gewoon zoals een iPhone van nu hoort te zijn”. https://9to5mac.com/2025/...-cant-imagine-going-back/
Moest mijn 16 pro gereed maken voor een maatje van mij vanmorgen en die voelt echt als een baksteen ineens
Inderdaad. Wat mij betreft teken ik nu al voor een Air 2, 3 etc. Komt vanzelf nog wel een betere camera, een extra speaker, nog wat lichter en een edge to edge displayDonstil schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:24:
[...]
En vooral ook: “and I already can’t imagine going back”, want dat precies heb ik ook.
Moest mijn 16 pro gereed maken voor een maatje van mij vanmorgen en die voelt echt als een baksteen ineens
Ik wacht nog even met rekenen. Ik ga wel naar de Fold zodra die beschikbaar komt.Dennisdn schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:30:
[...]
Inderdaad. Wat mij betreft teken ik nu al voor een Air 2, 3 etc. Komt vanzelf nog wel een betere camera, een extra speaker, nog wat lichter en een edge to edge display
Maar als dat een ding wordt die opengeklapt zo dik is als de huidige Air ben ik helemaal tevreden.
Je bent dus al begonnen met testen, en zit het lekker?Donstil schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:03:
[...]
Ik zit nog steeds op mijn eerste toestel!
It's All In The "Mix"
Vanochtend maar eens uitgepakt, iCloud backup terug gezet en ingesteld. Nu aan het genieten van hoe dun en licht het toestel is. Wel iets aan de grote kant, twee handen zijn vaker nodig dan bij de 15 pro die ik hiervoor had. Echter daar ga ik wel aan wennen, groter scherm is ook een voordeel.
Mono luidspreker is prima voor mijn gebruik. Heb genoeg andere manieren om beter geluid te krijgen. (AirPods pro 1 en 2, AirPods Max, geluidsset, HomePods mini, etc)
Camera moet ik straks nog even uittesten. Ben vooral benieuwd hoe die nacht foto’s maakt. Iets wat ik veel in de donkere wintermaanden doe ivm noorderlicht.
Mbt ultra wide camera snap ik het kritiek niet zo. Er is een oplossing voor genaamd Panorama. Maar voor de snelle wide screen fotos zie ik het issue wel.
Even wat tijd gevonden voor een paar foto’s. Zonder en met leren case (Lonli, gevonden op de Duitse Amazon). Eiken case voor de AirPods Pro 2 komt van Etsy. Enjoy de fotos.
Mono luidspreker is prima voor mijn gebruik. Heb genoeg andere manieren om beter geluid te krijgen. (AirPods pro 1 en 2, AirPods Max, geluidsset, HomePods mini, etc)
Camera moet ik straks nog even uittesten. Ben vooral benieuwd hoe die nacht foto’s maakt. Iets wat ik veel in de donkere wintermaanden doe ivm noorderlicht.
Mbt ultra wide camera snap ik het kritiek niet zo. Er is een oplossing voor genaamd Panorama. Maar voor de snelle wide screen fotos zie ik het issue wel.
Even wat tijd gevonden voor een paar foto’s. Zonder en met leren case (Lonli, gevonden op de Duitse Amazon). Eiken case voor de AirPods Pro 2 komt van Etsy. Enjoy de fotos.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 11% gewijzigd door TheKerremenke op 20-09-2025 12:41 . Reden: Aanvulling mbt ervarinfen ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Precies dit. Heb ook de 17 pro ernaast, maar die gaat terug. Heb gewoon al dents in het alu, nog geen 24 uur verder, mijn 15 en 16 pro zero (altijd geen hoesje).Dennisdn schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:10:
Gebruik je het als hamer ? Nog nooit gehad in een telefoon 🤣lostboy_0234 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 12:43:
[...]
Precies dit. Heb ook de 17 pro ernaast, maar die gaat terug. Heb gewoon al dents in het alu, nog geen 24 uur verder, mijn 15 en 16 pro zero (altijd geen hoesje).
Oké, fijn toestel!!
Maar als ik eerlijk moet zijn, vind ik het te dun, en niet echt bij mezelf passen. Mijn vrouw is wel helemaal om en die gaat wel voor een gouden air.
Maar ik heb toch liever een rugged design met meer batterij, en betere camera’s en stereo speakers.
Maar ben wel blij dat ik de Air heb geprobeerd en ik snap iedereen volkomen maar het is net even te dun en te klein voor me.
Maar als ik eerlijk moet zijn, vind ik het te dun, en niet echt bij mezelf passen. Mijn vrouw is wel helemaal om en die gaat wel voor een gouden air.
Maar ik heb toch liever een rugged design met meer batterij, en betere camera’s en stereo speakers.
Maar ben wel blij dat ik de Air heb geprobeerd en ik snap iedereen volkomen maar het is net even te dun en te klein voor me.
[ Voor 9% gewijzigd door Reem0nN op 20-09-2025 13:11 ]
Oei die scratch gate van de Pro’s is wel heftig. De Air (los van vgm zwart) heeft dit probleem niet zo ver ik kan zien. Wellicht toch de Air houden dan maar
Wallpaper please 🙏TheKerremenke schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 12:33:
Vanochtend maar eens uitgepakt, iCloud backup terug gezet en ingesteld. Nu aan het genieten van hoe dun en licht het toestel is. Wel iets aan de grote kant, twee handen zijn vaker nodig dan bij de 15 pro die ik hiervoor had. Echter daar ga ik wel aan wennen, groter scherm is ook een voordeel.
Camera moet ik straks nog even uittesten. Ben vooral benieuwd hoe die nacht foto’s maakt. Iets wat ik veel in de donkere wintermaanden doe ivm noorderlicht.![]()
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Vandaag een batterij test. Nu 7 uur van de lader waarvan 5,5 uur SOT (w.o. veel foto's en youtube) en de accu staat precies op 50%.
De Air vanochtend binnen gekregen kleur goud met 256gb en alles is nu ingesteld met clean install. Was wel iets meer werk maar vind dat het prettigst. En nu paar uurtjes er mee bezig geweest en tot nu toe dik tevreden. Super mooi toestel en ook de kleur goud vind ik erg mooi en subtiel. Speaker valt mij 100% mee ook met bellen op luidspreker vond ik prima. Straks nog wat games er op zetten. Foto’s mooie heldere foto’s bij daglicht. In donkere situaties moet ik nog even uitproberen maar tot nu toe heel erg blij er mee.👍👍
Ik zit nog steeds in een neverending honey moon phase
wat een geweldige telefoon is dit
Luister onderhand ook gewoon Apple Music met veel plezier ( ondanks de mindere audio performance ).

Poah, in een vacuum vind ik je leren hoesje echt prachtig met die kleur en mooie afwerking, maar op de air wel iets te dik imo.TheKerremenke schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 12:33:
Camera moet ik straks nog even uittesten. Ben vooral benieuwd hoe die nacht foto’s maakt. Iets wat ik veel in de donkere wintermaanden doe ivm noorderlicht.![]()
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ook heel mooi dat Airpods Pro hoesje, heb je de Etsy link evt?
Zit zelf nu met de officiele bumper case, wil niks anders meer, wat is die perfect ( voor mij )
Zonder case is inderdaad het mooiste. Maar tijdens werk (werk veel in de buitenlucht dan is een case wel net zo verstandig). Normaal had ik een nomad horween leather case maar die sla ik nu over.AMDLegion schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 14:10:
[...]
Poah, in een vacuum vind ik je leren hoesje echt prachtig met die kleur en mooie afwerking, maar op de air wel iets te dik imo.
Ook heel mooi dat Airpods Pro hoesje, heb je de Etsy link evt?
Zit zelf nu met de officiele bumper case, wil niks anders meer, wat is die perfect ( voor mij )
Bumper case ligt hier ook, paar keer eromheen gehad. Maar twijfel erover. Zit er wel erg strak omheen.
Link voor de Lonli iPhone Air case https://amzn.eu/d/49rug6y
Link voor de Etsy AirPods case
https://www.etsy.com/nl/l...=share_ios_native_control
[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 20-09-2025 14:37 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik had dit ook gisteren, geen zorgen! Even onder het strijkijzer en hij is weer als de oudeDennisdn schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 14:45:
[Afbeelding]
Moet toch iets minder vaak trainen
Lang zitten zoeken, maar kan hem niet meer terug vinden.
Edit: gevonden
https://wallpapers.com/im...ains-xr4j93ztads912h4.jpg
[ Voor 21% gewijzigd door TheKerremenke op 20-09-2025 15:42 ]
Vanochtend om 5 uur de Air met 95% van de lader gehaald en direct in gebruik genomen. Nu staat het percentage op 30%. Heb veel nieuws gelezen, met het scherm op maximale helderheid. M’n 16 PM zou nu op ongeveer 55% staan. Gezien de capaciteit van de batterij, vind ik het niet een slechte score.
3 in de rij, kassa erbij
Krasjes op het glanzende gedeelte ga je uiteindelijk toch wel krijgen, mijn X zet er vol mee (maar was wel van ander materiaal)lorenzopot schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 13:45:
Oei die scratch gate van de Pro’s is wel heftig. De Air (los van vgm zwart) heeft dit probleem niet zo ver ik kan zien. Wellicht toch de Air houden dan maar
Okay even eerlijk, wie van jullie heeft hem al een keer uit z’n klauwen laten vallen? Ik zat er vanmorgen heel erg dicht tegenaan.
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
Haha ik ook vanochtend, zat op de bank en maakte een rare spastische beweging waardoor die ging vliegen, maar ving m wel weer op mid-air.Cannondale schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 17:02:
Okay even eerlijk, wie van jullie heeft hem al een keer uit z’n klauwen laten vallen? Ik zat er vanmorgen heel erg dicht tegenaan.
Gelukkig heb ik AppleCare+
Maar heb sinds een paar uur de officiële bumper case en die is echt geweldig! Neemt niks weg van de dunne ervaring maar wel precies genoeg veiligheid en grip.
En een beter materiaal dan die silicone cases die ik verafschuw. De bumper case heeft meer een matte finish.
Ik weiger ook maar een mm toe te voegen aan dit toestel, links of rechtsom 🤡
Ik heb er ook wel vertrouwen dat die tegen een stoot kan, beter als menig ander toestel.
Ik heb er ook wel vertrouwen dat die tegen een stoot kan, beter als menig ander toestel.
Het toestel doet me qua hand-gevoel (is dat een woord?) heel erg denken aan de iphone 6 plus. Dat was mijn favoriete iphone tot nu toe, in het dagelijkse gebruik. Vanochtend de telefoon om 10u op 100% van de lader gehaald en zit nu op 58%. Weekenden zorgen altijd voor een intensiever gebruik dan weekdagen. Meer tijd om op de telefoon te klooien. Ik maak me dus om de batterijduur geen zorgen.
Dat betekent, stam + t .
Mid air. 🤣AMDLegion schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 17:57:
[...]
Haha ik ook vanochtend, zat op de bank en maakte een rare spastische beweging waardoor die ging vliegen, maar ving m wel weer op mid-air.
Gelukkig heb ik AppleCare+
Maar heb sinds een paar uur de officiële bumper case en die is echt geweldig! Neemt niks weg van de dunne ervaring maar wel precies genoeg veiligheid en grip.
En een beter materiaal dan die silicone cases die ik verafschuw. De bumper case heeft meer een matte finish.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
De Air is overigens ook zeer gevoelig voor krassen in de matte zwarte kleur. Deze foto genomen in de AppleStore:

Aha. Dat wist ik niet omdat een moderator mijn post heeft verplaatst naar deze topic ipv de algemene iphone topic.Dalive schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:44:
[...]
Overal was die al gepostIedereen heeft lekker zitten vernieuwen de afgelopen dagen. Alleen jammer van zijn clickbait thumbnail, maar voor hem is dit ook wel weer big business.
Dat ziet er inderdaad heftig uit, je ziet ook duidelijk, los van de krassen, de 2 cirkels van de externe batterij die er aan vast was gekoppeld.DeJurist schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:07:
De Air is overigens ook zeer gevoelig voor krassen in de matte zwarte kleur. Deze foto genomen in de AppleStore:
[Afbeelding]
Ik begin nu wel te twijfelen of ik mijn zwarte Air zal houden. De witte vond ik niet mooi, dus lijkt nu dan toch weer dat de 17 Pro om de hoek komt kijken.
Lastig hoor.
Dit is de Pro, in dezelfde AppleStore:Pierre_nr1 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:12:
[...]
Dat ziet er inderdaad heftig uit, je ziet ook duidelijk de 2 cirkels van de externe batterij die er aan vast was gekoppeld.
Ik begin nu wel te twijfelen of ik mijn zwarte Air zal houden. De witte vond ik niet mooi, dus lijkt nu dan toch weer dat de 17 Pro om de hoek komt kijken.
Lastig hoor.

Oh, hetzelfde dus.DeJurist schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:14:
[...]
Dit is de Pro, in dezelfde AppleStore:
[Afbeelding]
Hebben de witte en lichtblauwe Air dat probleem dan niet? Of valt het gewoon niet of minder op door de lichte kleur?
[ Voor 18% gewijzigd door Pierre_nr1 op 20-09-2025 20:18 ]
Het is echt typerend dat Apple hier geen rekening mee heeft gehouden; het krast ontzettend snel. Eigenlijk zijn alleen de iPhone 17 met glazen achterkant en de witte, gouden en blauwe Air nog enigszins “veilige” keuzes.
De iPhone Air wit en lichtblauw zijn 'Veilige' keuzes in de zin van 'het valt minder op'? Want het materiaal lijkt mij hetzelfde.DeJurist schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:19:
[...]
Het is echt typerend dat Apple hier geen rekening mee heeft gehouden; het krast ontzettend snel. Eigenlijk zijn alleen de iPhone 17 met glazen achterkant en de witte, gouden en blauwe Air nog enigszins “veilige” keuzes.
Hoe werkt de "credit" van het tweede jaar Applecare+ als je de Air na een jaar vervangt voor de Air 2? Want dan ga ik ook voor zo'n abonnement.
Je kunt na een jaar je 'voorafbetaalde abonnement' annuleren via deze link: https://support.apple.com/118218username_ schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:48:
Hoe werkt de "credit" van het tweede jaar Applecare+ als je de Air na een jaar vervangt voor de Air 2? Want dan ga ik ook voor zo'n abonnement.
Klik op: "Start het proces om een AppleCare-abonnement op te zeggen dat volledig vooruit is betaald"
Daarna zie je je iPhone Air staan of vul je het serienummer van je toestel in. Je kunt daarna op 'annuleren' klikken en aangeven of je het geld op je originele betaalmethode of ander rekeningnummer wil terug ontvangen. Na een paar dagen heb je het geld dan vanzelf van Apple terug. Ik heb het dit jaar ook gedaan met mijn iPhone 16 Pro Max. Deze manier is blijkbaar nieuw en kreeg ik van een advisor te horen. Normaal moet je dan eerst met een Apple Care+ admin door het proces heen.
DeJurist schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:07:
[Afbeelding]
Schandalig eigenlijk dat de er na drie dagen in de Apple Store al zo uitzien, mentaliteit van mensen.DeJurist schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:14:
[...]
Dit is de Pro, in dezelfde AppleStore:
[Afbeelding]
Die Pro lijkt wel even de sleutelbos opgezet.
Tevens maak ik mij ook wel zorgen over de krasbestendigheid. De vorige generaties lijken dit veel minder te hebben (ook Reddit meegenomen in analyse).
[ Voor 35% gewijzigd door Jumpman op 20-09-2025 20:59 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ok thanks, dat is wel een heel gunstige regeling moet ik zeggen.Dennisweb schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:53:
[...]
Je kunt na een jaar je 'voorafbetaalde abonnement' annuleren via deze link: https://support.apple.com/118218
Klik op: "Start het proces om een AppleCare-abonnement op te zeggen dat volledig vooruit is betaald"
Daarna zie je je iPhone Air staan of vul je het serienummer van je toestel in. Je kunt daarna op 'annuleren' klikken en aangeven of je het geld op je originele betaalmethode of ander rekeningnummer wil terug ontvangen. Na een paar dagen heb je het geld dan vanzelf van Apple terug. Ik heb het dit jaar ook gedaan met mijn iPhone 16 Pro Max. Deze manier is blijkbaar nieuw en kreeg ik van een advisor te horen. Normaal moet je dan eerst met een Apple Care+ admin door het proces heen.
Gistermiddag opgeladen tot 100% en de nacht niet opgeladen.
Vandaag met de auto op pad geweest, iets meer dan een uurtje rijden en aan de oplader en Carplay draadloos. Op de terugweg niet aan de lader gehad. Veel aan de telefoon gezeten om instellingen etc. goed te krijgen. Nu nog 23% batterij. Prima.
Vandaag met de auto op pad geweest, iets meer dan een uurtje rijden en aan de oplader en Carplay draadloos. Op de terugweg niet aan de lader gehad. Veel aan de telefoon gezeten om instellingen etc. goed te krijgen. Nu nog 23% batterij. Prima.
:strip_exif()/f/image/NgPlrXKXRpXMflxvSPZtcaOk.jpg?f=fotoalbum_large)
De batterij is sowieso “all day” voor de gemiddelde gebruiker in ieder geval, wat mij positief heeft verrast. Voor power users is het prima, niet zo fantastisch als een Pro Max, maar dat viel ook te verwachten.
Batterij is hier ook wel goed moet ik zeggen.
Gisteren avond laat met 100% van de lader, twee keer half uurtje CarPlay en nu nog 70%
Wel gematigd gebruik vandaag maar schat zo in dat ik een actievere dag dus wel door ga komen.
Gewicht en dikte nog steeds waanzinnig.
Gisteren avond laat met 100% van de lader, twee keer half uurtje CarPlay en nu nog 70%
Wel gematigd gebruik vandaag maar schat zo in dat ik een actievere dag dus wel door ga komen.
Gewicht en dikte nog steeds waanzinnig.
username_ schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:48:
En het kan tegenwoordig ook rechtstreeks vanuit de Instellingen app!Dennisweb schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:53:
[...]
Je kunt na een jaar je 'voorafbetaalde abonnement' annuleren via deze link: https://support.apple.com/118218
Goed om te weten. Alleen had ik mijn iPhone al verkocht.Uniciteit schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 22:58:
[...]
[...]
En het kan tegenwoordig ook rechtstreeks vanuit de Instellingen app!
Niet met alle Apple Care abonnementen krijg je dan ook je geld van de resterende maanden terug via die methode. Bijvoorbeeld op MacOS kan het wel via het instellingen menu maar dan stopt het abonnement op de datum van de volgende betaling, in mijn situatie was dat Augustus 2026 en kreeg ik alleen dat jaar ook terug betaald via de support chat.Uniciteit schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 22:58:
[...]
[...]
En het kan tegenwoordig ook rechtstreeks vanuit de Instellingen app!
Overigens is het terugbetalen van dit soort verzekeringen een verplichting in Nederland, het is geen service die apple bied oid. Wel mag Apple het geclaimde bedrag in mindering brengen, oftewel als je eens wat geclaimed hebt krijg je automatisch niets meer terug.
[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 20-09-2025 23:31 ]
Vervelend dingetje trouwens, CarPlay loopt telkens vast en mijn hele systeem in de auto start dan opnieuw op, de iPhone 16 van vrouwlief met iOS26 werkt zonder problemen.
Heb nu bijna 2 volle dagen mijn Air.
Durf wel te stellen dat qua batterijduur de Air zeer dichtbij mijn vorige 16 Pro ligt.
Op dat gebied echt meer dan tevreden en gezien het dunne toestel best indrukwekkend.
Dus al die indianenverhalen uberhaupt voor de release van de Air dat de batterij 3x ruk zou zijn is gewoonweg in de daadwerkelijke praktijk totaal uit het duiimpie gezogen (zie de diverse ervaringen van andere Air eigenaren online als ook battery tests)
Eigenlijk het enige minder fijne puntje waar ik nog wat mee stoei is de breedte / wijdte van de Air.
Vind hem echt nèt een tikkie te breed (gebruik zonder hoesje).
Heb afgelopen 2 dagen aardig wat FaceTime gesprekken gevoerd, YouTube video's gekeken en wat muziek geluisterd.
Allen nu eens bewust door de speaker van de
iPhone ; ik ben nog steeds prima tevreden met de mono speaker.
Niks over de camera?
ik geloof dat ik in die 2 dagen gebruik iets van 5 foto's heb gemaakt. En dat is al veel voor mij.
Maak echt weinig foto's in het dagelijkse leven, slechts tijdens weekendjes weg en op vakanties.
Ben niet iemand die de godganze dag foto's loopt te schieren.
In dat laatste geval zou uiteraard een Pro beter zijn geweest
TL;DR
de énige reden tot dusver om 'm om te ruilen voor een andere iPhone zou de breedte van de Air voor mij zijn, verder voor mij een heerlijk toestel
Durf wel te stellen dat qua batterijduur de Air zeer dichtbij mijn vorige 16 Pro ligt.
Op dat gebied echt meer dan tevreden en gezien het dunne toestel best indrukwekkend.
Dus al die indianenverhalen uberhaupt voor de release van de Air dat de batterij 3x ruk zou zijn is gewoonweg in de daadwerkelijke praktijk totaal uit het duiimpie gezogen (zie de diverse ervaringen van andere Air eigenaren online als ook battery tests)
Eigenlijk het enige minder fijne puntje waar ik nog wat mee stoei is de breedte / wijdte van de Air.
Heb afgelopen 2 dagen aardig wat FaceTime gesprekken gevoerd, YouTube video's gekeken en wat muziek geluisterd.
Niks over de camera?
ik geloof dat ik in die 2 dagen gebruik iets van 5 foto's heb gemaakt. En dat is al veel voor mij.
Maak echt weinig foto's in het dagelijkse leven, slechts tijdens weekendjes weg en op vakanties.
TL;DR
de énige reden tot dusver om 'm om te ruilen voor een andere iPhone zou de breedte van de Air voor mij zijn, verder voor mij een heerlijk toestel
[ Voor 43% gewijzigd door _Bailey_ op 21-09-2025 08:54 ]
Ik deel je mening hierin wel. Ik vond de Air ook absoluut een fijn licht apparaatje._Bailey_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 08:09:
Heb nu bijna 2 volle dagen mijn Air.
Niks over de camera?
TL;DR![]()
Maar de breedte is het net niet voor mij, toen ik de 17 Pro in m’n handen had was het gelijk weer zoals het voor mij goed is. Ook zonder opgeblazen iconen. Ik maak misschien net iets meer foto’s, maar wil in die gevallen toch kunnen zoomen. Gisteren bij het voetbalveld langs de lijn bij m’n neefje mistte ik direct 5x zoom…
Qua speaker merkte ik geen groot verschil, dus daar is echt mee te leven. Qua standbytijd hetzelfde: het kan beter, maar je komt de dag door. Ik zou zelfs geen MagSafe Battery Pack nodig hebben.
En toch naar het Pro kamp gestapt, voelde meer zoals het hoort en rechtvaardigd de prijs voor mij ook meer.
goeie keuze van je dus uiteindelijk!THE_BASE schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:13:
[...]
Ik deel je mening hierin wel. Ik vond de Air ook absoluut een fijn licht apparaatje.
Maar de breedte is het net niet voor mij, toen ik de 17 Pro in m’n handen had was het gelijk weer zoals het voor mij goed is. Ook zonder opgeblazen iconen. Ik maak misschien net iets meer foto’s, maar wil in die gevallen toch kunnen zoomen. Gisteren bij het voetbalveld langs de lijn bij m’n neefje mistte ik direct 5x zoom…
Qua speaker merkte ik geen groot verschil, dus daar is echt mee te leven. Qua standbytijd hetzelfde: het kan beter, maar je komt de dag door. Ik zou zelfs geen MagSafe Battery Pack nodig hebben.
En toch naar het Pro kamp gestapt, voelde meer zoals het hoort en rechtvaardigd de prijs voor mij ook meer.
heb ook het idee dat (veel) voormalige Pro eigenaren enige moeite /aanpassings''probleempjes'' hebben itt voormalige Pro Max gebruikers. Voor die laatste groep is het appeltje eitje qua aanpassen.
Ik ben wel benieuwd hoeveel het er nu daadwerkelijk zijn. De Air is (althans bij KPN) nog royaal op voorraad zo lijkt, terwijl de anderen lastiger leverbaar zijn.
Heeft Apple meer Air toestellen gemaakt of valt de verkoop tegen? Qua materiaal is het voor mij een nobrainer maar formaat, camera enz zijn de showstoppers hier.
Heeft Apple meer Air toestellen gemaakt of valt de verkoop tegen? Qua materiaal is het voor mij een nobrainer maar formaat, camera enz zijn de showstoppers hier.
Mijn boefje is liev!
ja het valt mij ook op dat diverse Air modellen her en der nog prima te verkrijgen zijn.JB schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:27:
Ik ben wel benieuwd hoeveel het er nu daadwerkelijk zijn. De Air is (althans bij KPN) nog royaal op voorraad zo lijkt, terwijl de anderen lastiger leverbaar zijn.
Hoop niet dat de Air de Mini achterna gaat...dan is het over 2 jaar bye bye Air.
Ja eens. Maar dan wel meer gericht op compactheid en camera ipv de huidige consessies (voor mij). Wellicht speelt dat toch meer dan we denken._Bailey_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:33:
[...]
ja het valt mij ook op dat diverse Air modellen her en der nog prima te verkrijgen zijn.
Hoop niet dat de Air de Mini achterna gaat...dan is het over 2 jaar bye bye Air.
Mijn boefje is liev!
Daar zou je zomaar eens gelijk in kunnen hebben._Bailey_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:16:
[...]
goeie keuze van je dus uiteindelijk!
heb ook het idee dat (veel) voormalige Pro eigenaren enige moeite /aanpassings''probleempjes'' hebben itt voormalige Pro Max gebruikers. Voor die laatste groep is het appeltje eitje qua aanpassen.
Uiteindelijk echt blij met m’n keuze. Heb liever een iets zwaardere iPhone met alles er op en eraan dan vrijwel hetzelfde bedrag betalen (bij KPN scheelt het zelfs slechts 66 euro) en minder krijgen.
Nooit het idee gehad dat m’n iPhone té zwaar was, mag natuurlijk altijd iets lichter. Maar meegegaan in de hype van de Air.
Ik verwacht dat de Air met één of twee jaar de normale iPhone zal vervangen en daarmee dus zal blijven_Bailey_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:33:
[...]
De afgeronde randen door het aluminium unibody zijn wel echt fijn merk ik. Houd stuk fijner vast tov jaren glas op de rand.THE_BASE schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:44:
[...]
Nooit het idee gehad dat m’n iPhone té zwaar was, mag natuurlijk altijd iets lichter. Maar meegegaan in de hype van de Air.
Mijn boefje is liev!
Apple is, vanzelfsprekend, erg gevoelig voor verkoopscijfers. Zie de Mini.Dennisdn schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:44:
[...]
Ik verwacht dat de Air met één of twee jaar de normale iPhone zal vervangen en daarmee dus zal blijven
Als niemand (lees: tegenvallende verkoopcijfers) dat ding wil hebben, gaat ie er gewoon uit.
Maar laten we over precies 2 jaar hier op terugkomen. Heb alvast een notitie gemaakt in m'n agenda
[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 21-09-2025 09:50 ]
Ik vermoed dat het vooral met de prijs te maken heeft: €1229 hier, terwijl hij in de VS $999 kost en met belasting nog geen €1030 uitkomt. Dat is een behoorlijk verschil voor een toestel met slechts één camera en een mono-speaker.JB schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:27:
Waarschijnlijk zal de volgende versie worden uitgerust met meer camera’s en stereogeluid, simpelweg door het toestel wat groter te maken en daarmee extra ruimte te creëren. Dit model is echt de eerste generatie, waardoor veel mensen liever eerst even afwachten.
De iPhone 17 is wat mij betreft de echte MVP van dit jaar. Hij biedt vrijwel alles wat de duurdere modellen ook kunnen, inclusief een scherm van dezelfde kwaliteit. Geen wonder dat dit toestel overal is uitverkocht.
Zelf moet ik drie weken wachten, omdat ik hem eerst in het echt wilde bekijken - maar inmiddels ben ik ook om. Volgend jaar wil ik sowieso de iPhone Fold (hoe die ook gaat heten), zelfs al kost hij €2500. Ik ben nu eenmaal een liefhebber van foldables en heb er al drie gehad: de Samsung Galaxy Z Fold 2, de Oppo Find N2 en de OnePlus Open.
Toch ben ik Android inmiddels een beetje zat en omdat ik al langer een Apple Watch wilde, stap ik nu volledig in het Apple-ecosysteem.
neeee alsjeblieft niet weer groter! hahaDeJurist schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:50:
[...]
simpelweg door het toestel wat groter te maken
Ik denk dat het dezelfde proporties als de max toestellen gaat krijgen, om net wat meer ruimte te creëren voor de hardware._Bailey_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:52:
[...]
neeee alsjeblieft niet weer groter! haha
welkom in de dichtgetimmerde Apple tuin!DeJurist schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:50:
[...]
stap ik nu volledig in het Apple-ecosysteem.
Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.