Heel ff snel gekeken maar in Haarlem en DenHaag ook alles pas morgen op te halen, zal dan wel policy zijn. Flauw is het wel want het lijkt erop dat ze er zat hebben....Donstil schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:04:
Oei ik ben in de store. Overtuigd wel zeg die air.
Alleen probeer een tweede voor mijn vrouw mee te nemen maar daar doen ze heel moeilijk over. Alleen met tijdslot en dat is pas morgen.
Verkoopt dus toch goed genoeg, dat ze er niet nog een willen slijten 🤣
Dan ben je toch een Pro-gebruiker.Reem0nN schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:07:
[...]
Bedankt, ik heb het goed overwogen en besloten om niet mee te gaan in de hype en de Air te annuleren.
Ik ga wel langs een Apple Store of KPN shop om een keer te kijken hoe de Air is.
Ik ben ook iemand teveel waarde hecht aan een groot scherm, goed geluid, veel camera opties en een dikke batterij.
Ik zat ook in die tunnel, maar vind de nieuwe Pro echt spuuglelijk op het eerste gezicht. En na al die jaren zo'n beetje dezelfde steen is een lichtere versie wel een keer leuk. Maar ik ben van mening dat een iPhone Air 2 of 3 pas echt leuk wordt met dubbele speaker, twee camera's en een nog betere batterij.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
ik vind het vooral dom en behoorlijke arrogant dat ze hem niet een 2e Air willen verkopen.Dennisdn schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:09:
[...]
Heel ff snel gekeken maar in Haarlem en DenHaag ook alles pas morgen op te halen, zal dan wel policy zijn. Flauw is het wel want het lijkt erop dat ze er zat hebben....
Sorry dat ik t zeg, maar is wel echt een beetje de Apple arrogantie
Bedankt voor de vergelijking, maar iets fairer is natuurlijk de vergelijking tussen Air met hoesje vs. Pro met hoesje, en niet Air met hoesje vs. Pro zonder hoesje.Pufster schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:21:
De camera bump heeft wat verschil maar nu ook weer niet enorm veel. Het is vooral de body zelf die verschilt. Maar met de bumper aan is het net alsof ik een Pro vast heb.
Genius bij de demo tafels zei nee.Dennisdn schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:09:
[...]
Heel ff snel gekeken maar in Haarlem en DenHaag ook alles pas morgen op te halen, zal dan wel policy zijn. Flauw is het wel want het lijkt erop dat ze er zat hebben....
Genius bij de eerste QR zei nee.
Genius die mijn order verzorgde zei “ja hoor je kan om 16:00 terug komen” 😋
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Denk dat in elke kantine van de Apple Store wel een foto van @Donstil hangt, hun weten toch wel dat Donstil terug komt_Bailey_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:11:
[...]
ik vind het vooral dom en behoorlijke arrogant dat ze hem niet een 2e Air willen verkopen.
Sorry dat ik t zeg, maar is wel echt een beetje de Apple arrogantie
Voorraad kun je beter bewaren voor de echte twijfelaars die toevallig binnen stappen met hun gare Samsung..
Hahahah, ik sta er maar weer goed op.schumi1986 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:18:
[...]
Denk dat in elke kantine van de Apple Store wel een foto van @Donstil hangt, hun weten toch wel dat Donstil terug komt.
Voorraad kun je beter bewaren voor de echte twijfelaars die toevallig binnen stappen met hun gare Samsung..
Je bent net 12 geworden?schumi1986 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:18:
[...]
Denk dat in elke kantine van de Apple Store wel een foto van @Donstil hangt, hun weten toch wel dat Donstil terug komt.
Veel testen komt de s25 Ultra beter uit de test dan de iPhone 16-serie. Alleen als je de AI features bekijkt draait Samsung om iOs heen. Camera's idem.
Je zit in het verkeerde topic..lifeguard schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:25:
[...]
Je bent net 12 geworden?
Veel testen komt de s25 Ultra beter uit de test dan de iPhone 16-serie. Alleen als je de AI feautures bekijkt draait Samsung om iOs heen. Camera's idem.
Dat bepaal jij? ik reageer gewoon inhoudelijk op een reactie van jou. Dus dan zitten we beide verkeerd?
Hoe zat het met Apple Care+? Ik wil nu ik die Air heb eigenlijk geen Glass Protector of case meer.
Ik zie 11,99 euro per maand voor schade of 229,- per 2 jaar. Stel dat ik voor die laatste kies en ik stop er over 12 maanden mee bij een nieuwe iPhone, krijg ik dan de helft van dat bedrag terug?
Want 229,- delen door 24 is voordeliger dan 11,99 per maand.
Ik zie 11,99 euro per maand voor schade of 229,- per 2 jaar. Stel dat ik voor die laatste kies en ik stop er over 12 maanden mee bij een nieuwe iPhone, krijg ik dan de helft van dat bedrag terug?
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ja krijg je dan terug.THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:30:
Hoe zat het met Apple Care+? Ik wil nu ik die Air heb eigenlijk geen Glass Protector of case meer.
Ja wat wil je? Een topic starten waarin we samen mijn 12e verjaardag kunnen vieren?lifeguard schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:30:
[...]
Dat bepaal jij? ik reageer gewoon inhoudelijk op een reactie van jou. Dus dan zitten we beide verkeerd?
We zitten hier in het Apple topic, waar ik een telefoon van de concurrent gaar noem (mijn mening) dat jij daar een andere mening over hebt is prima toch zou zeggen ga vieren dat Samsung in een hele hoop dingen voor op Apple loopt ( jou mening)
Ik zit er zo te zien niet heel veel naast.schumi1986 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:35:
[...]
Ja wat wil je? Een topic starten waarin we samen mijn 12e verjaardag kunnen vieren?
We zitten hier in het Apple topic, waar ik een telefoon van de concurrent haar noem (mijn mening) dat jij daar een andere mening over hebt is prima toch zou zeggen ga vieren dat Samsung in een hele hoop dingen voor op Apple loopt ( jou mening)
Laten we maar terug gaan naar het onderwerp. Doen we iedereen een plezier mee.
Hoe is je eerste ervaring? Of sta je nog niet buiten te spelen met je nieuwe speeltje?
Ik sta weer op de trap voor mijn tweede pick-up.THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:37:
[...]
Hoe is je eerste ervaring? Of sta je nog niet buiten te spelen met je nieuwe speeltje?
Moet zeggen dat de Air aan het touwtje wel al enorm overtuigd.
De pro vind ik wel serieus lelijk dit jaar. Wit oogt heel goedkoop, oranje is echt heel lelijk en de blauwe zat al onder de krassen van de magsafe houder.
:strip_exif()/f/image/yxEgWrpBdTXWp1EKDht0IbUR.jpg?f=fotoalbum_large)
Precies mijn gedachte. Maar m’n hoofd zegt ook: je gaat features missen. Maar of dat zo is kan natuurlijk alleen maar blijken na verloop van tijd.Donstil schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:48:
[...]
Ik sta weer op de trap voor mijn tweede pick-up.
De pro vind ik wel serieus lelijk dit jaar. Wit oogt heel goedkoop, oranje is echt heel lelijk en de blauwe zat al onder de krassen van de magsafe houder.
[Afbeelding]
Wat vond je zelf van de kleuropties?
Smaken verschillen gelukkigDonstil schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:48:
[...]
Ik sta weer op de trap voor mijn tweede pick-up.
[Afbeelding]
Ben aan het wachten op die van mij, als het goed is komt ie binnen voor 17:00.
Hopelijk

Ja. Dat kun je terugvragen. Heb ik ook weer gedaan dit jaar. Toch zo’n 116 euro teruggekregen.THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:30:
Vond de zwarte niets, die had niet die luxe look wat mij betreft. De andere drie zijn eigenlijk allemaal vrijwel hetzelfde en dus ook allemaal wel mooiTHE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:52:
[...]
Precies mijn gedachte. Maar m’n hoofd zegt ook: je gaat features missen. Maar of dat zo is kan natuurlijk alleen maar blijken na verloop van tijd.
Wat vond je zelf van de kleuropties?
Ja, dat lees ik ook op verschillende sites dat zwart geen recht doet aan de luxe look van de Air. Wel zonde, was altijd wel m'n favoriete kleur.Donstil schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:55:
[...]
Vond de zwarte niets, die had niet die luxe look wat mij betreft. De andere drie zijn eigenlijk allemaal vrijwel hetzelfde en dus ook allemaal wel mooi
Nu in team #skyblue, want vond silver iets te bleek van achteren en de zijkant leek een vingermagneet.
mijn ervaring so far,
lekker dun: past perfect in de broekzak.
gewicht: ik kom van de normale 16, minimaal verschil. Had wel op meer (lichter) gehoopt.
6.5: ideale grote, ik kan het prima in 1 hand bedienen, maar is niet lomp groot of zo.
geluid: zal vast minder zijn dan anderen, maar als je niet naast elkaar vergelijkt met andere, voldoet
het prima.
camera: zelfde als geluid zie hierboven
ligt prima in de hand qua grip.
Prijs: persoonlijk vind ik het te duur. Je koopt het voor de looks......beste keus is de standaard 17.
Maar ik heb het voor de looks
lekker dun: past perfect in de broekzak.
gewicht: ik kom van de normale 16, minimaal verschil. Had wel op meer (lichter) gehoopt.
6.5: ideale grote, ik kan het prima in 1 hand bedienen, maar is niet lomp groot of zo.
geluid: zal vast minder zijn dan anderen, maar als je niet naast elkaar vergelijkt met andere, voldoet
het prima.
camera: zelfde als geluid zie hierboven
ligt prima in de hand qua grip.
Prijs: persoonlijk vind ik het te duur. Je koopt het voor de looks......beste keus is de standaard 17.
Maar ik heb het voor de looks
Gewoon voor wit/zilver gaan. #teamiphoneXvibes.THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:59:
[...]
Ja, dat lees ik ook op verschillende sites dat zwart geen recht doet aan de luxe look van de Air. Wel zonde, was altijd wel m'n favoriete kleur.
Nu in team #skyblue, want vond silver iets te bleek van achteren en de zijkant leek een vingermagneet.
De mijne is een uurtje of twee bezorgd. Heb ik vanavond wat uit te pakken. Of morgen vroeg. Krijg het nog wel voor elkaar om hem te laten liggen, aangezien het beste wel goed weer is. (Terras weer)
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
kunnen anderen met de Air eens het volgende testen;
- als ik een Facetime gesprek voer en gewoon op Wifi zit (met een super stabiele verbinding) knalt ie Wifi eruit en gaat verder op 4G/5G.
erg vreemd
- als ik een Facetime gesprek voer en gewoon op Wifi zit (met een super stabiele verbinding) knalt ie Wifi eruit en gaat verder op 4G/5G.
erg vreemd
In het Pro-topic klaagt ook iemand over instabiele wifi met de 17 Pro Max ten opzichte van zijn oudere 16 pro Max._Bailey_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:14:
kunnen anderen met de Air eens het volgende testen;
erg vreemd
Ja, je kan het opzeggen in de Instellingen-app en dan krijg je een refund voor de resterende periode.THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:30:
Voordeel is inderdaad dat het over een periode van 2 jaar goedkoper is. Nadeel is er ook: als je opzegt en je hebt een schade gehad, dan verrekenen ze kosten zoals je eigen risico. Als je een of meerdere schades hebt gehad, dan kan het dus zomaar zijn dat je (deels) niets terugkrijgt. Bij maandelijkse betaling heb je dat niet: er is immers niets te verrekenen.
ja las het. Maar het vreemde is, als ik voor andere dingen dan Facetime mijn Air gebruik is de Wifi verbinding retesnel en vooral stabiel.THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:15:
[...]
In het Pro-topic klaagt ook iemand over instabiele wifi met de 17 Pro Max ten opzichte van zijn oudere 16 pro Max.
Denk echt dat het iets in de app zelf is van Facetime.
Na eindigen van een Facetime gesprek schakelt ie weer terug van 4G/5G naar een Wifi verbinding....
[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 19-09-2025 16:19 ]
Haha, ik heb de kleuren gecolorpicked van de press release foto's:Donstil schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:55:
[...]
Vond de zwarte niets, die had niet die luxe look wat mij betreft. De andere drie zijn eigenlijk allemaal vrijwel hetzelfde en dus ook allemaal wel mooi
:strip_exif()/f/image/gcuwjM9tzmzOd9uZJBllmB9r.png?f=user_large)
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Flesje whiskey? Kun je makkelijker opsturen ook_Bailey_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:06:
[...]
kratje bier dat jij binnen 14 dagen met een Pro of Pro Max rondloopt!
Deal! 😁Cardwizard schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:25:
[...]
Flesje whiskey? Kun je makkelijker opsturen ook
accu bijna leeg....moet aan de lader

Geinig hoe snelt het went. M'n Pro Max voelt meteen al veel te lomp aan...
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
titel foto: the Tank vs. A sheet of paperChester schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:48:
![]()
[Afbeelding]
Geinig hoe snelt het went. M'n Pro Max voelt meteen al veel te lomp aan...
ter referentie wat betreft de (eerder genoemde) verwachtte tegenvallende batterijduur van de Air
vanochtend rond 1030u opgeladen tot 100%, daarna van de oplader gehaald; indexeren uiteraard daarna, veel op diverse fora bezig geweest. Facetime gesprekken gevoerd, diverse andere apps gebruikt.
nu om 1700u sta ik op 73%.
Voor mij dikke prima so far
vanochtend rond 1030u opgeladen tot 100%, daarna van de oplader gehaald; indexeren uiteraard daarna, veel op diverse fora bezig geweest. Facetime gesprekken gevoerd, diverse andere apps gebruikt.
nu om 1700u sta ik op 73%.
Voor mij dikke prima so far
[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 19-09-2025 16:59 ]
Screen protector van Spigen zit er netjes op. Vind de iPhone toch wel mooier zonder bumper case ... maar het voelt nog engig. Toch maar proberen en hopelijk went het. AC+ aanschaffen voor de zekerheid.
Gebruiken jullie “geoptimaliseerd opladen”? Bij 100% gaat die dan tot 80%.
Ik niet want ik upgrade elk jaarlostboy_0234 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 17:15:
niet hier, nooit gedaan ook.lostboy_0234 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 17:15:
Het voelt mij een beetje aan alsof je je iPhone beperkt gebruikt.
Kan me voorstellen als je 'm 4 of 5 jaar wil gebruiken dan wel, maar ook ik wissel vaker van phones dan van boxershorts
Ook een air op de kop getikt. Mooi apparaat. Niet wereldschokkend maar voelt wel als de toekomst van de iPhone (nu nog met concessies). Heb tussendoor de overstap naar android geprobeerd maar het is toch allemaal net te unpolished voor mij.
Toch wel een vrij sterk ding, die iPhone Air
:strip_exif()/f/image/eRhBgZHDd3NTpXXe6ymOYfoy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Su9FTqmTzYR2D2qXtFa0JNVs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IIXhGb7yPatTCzmwYZekpCHA.jpg?f=fotoalbum_large)
Man man het is wel een indrukwekkend ding hoor, eerste ervaringen zijn erg goed, waanzinnig dun (duh) maar het gewicht is ook waanzinnig na de jaren dat de pro’s toch wel vaak weer zwaarder werden.
Denk dat ik de iPhone X zilver nog net iets mooier vind maar deze zeker op de tweede plaats van de totale line-up.
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 19-09-2025 18:28 ]
uiteindelijk toch nog 1 voor de Vrouw des Huizes kunnen meenemen?Donstil schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 18:26:
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Man man het is wel een indrukwekkend ding hoor, eerste ervaringen zijn erg goed, waanzinnig dun (duh) maar het gewicht is ook waanzinnig na de jaren dat de pro’s toch wel vaak weer zwaarder werden.
Denk dat ik de iPhone X zilver nog net iets mooier vind maar deze zeker op de tweede plaats van de totale line-up.
Eens. X was nog iets beter. Ben alleen niet zo te spreken over de blauwe. Die is mij te wit.Donstil schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 18:26:
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Yes, een gouden, of eigenlijk meer crème-witte._Bailey_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 18:30:
[...]
uiteindelijk toch nog 1 voor de Vrouw des Huizes kunnen meenemen?
Ja die was idd erg wit. Ook niet verkeerd moet ik zeggen maar blauw is wat anders.giantgiantus schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 18:31:
[...]
Eens. X was nog iets beter. Ben alleen niet zo te spreken over de blauwe. Die is mij te wit.
De inmiddels eeuwig terugkerende vraag bij nieuwe iPhone releases;
TrueTone aan of uit? Ik vind 'm met deze Air in een ruimte zonder lichtinval zoals 'n woonkamer weer wat meer geel dan voorheen.
Ik worstel steeds met aan en uit zetten.
Dat het beter is voor je ogen weet ik, maar soms niet echt mooi vind ik. Te geel
TrueTone aan of uit? Ik vind 'm met deze Air in een ruimte zonder lichtinval zoals 'n woonkamer weer wat meer geel dan voorheen.
Dat het beter is voor je ogen weet ik, maar soms niet echt mooi vind ik. Te geel
Ik heb true tone op alle apparaten uit en regel de kleurbalans met ‘kleurfilters’. Ik maak de witbalans wat blauwer. Standaard vind ik de iOS-instelling te geel. Scheelt ook weer in batterijgebruik_Bailey_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:00:
De inmiddels eeuwig terugkerende vraag bij nieuwe iPhone releases;
Net de Air (lichtblauw, 512 gb) in gebruik genomen;
- wow wat licht en een mooi strak toestel,
- de speaker is prima,
- paar foto’s genomen met één en twee keer zoom; lijkt scherp en zoals het hoort,
- de bezel lijkt dikker dan m’n 16 Pro Max. Maar dat zal komen omdat het scherm een fractie kleiner is,
- vind het schermformaat -en daarmee het formaat van de telefoon- prettig. Net iets kleiner dan de PM, net iets groter dan de Pro. De schermranden lijken iets stroever te zijn dan die van de PM. Ik durf dit toestel wel te gebruiken zonder hoesje,
Ergens vind ik de Pro Max toch ook wel lekker in de hand liggen. Dat ding voelt zo stevig en solide aan. Maar de Air is lekker praktisch. Voor m’n werk loop ik de hele dag in pantalon en dan is de PM zo lomp.
Of ik het toestel houd, hangt nu denk ik vooral af van de accuduur. Één keer per dag een half uur aan de lader vind ik acceptabel.
3 in de rij, kassa erbij
Zou je jouw instellingen daarvan hier eens willen delen?MeesterBas schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:25:
[...]
Ik heb true tone op alle apparaten uit en regel de kleurbalans met ‘kleurfilters’. Ik maak de witbalans wat blauwer. Standaard vind ik de iOS-instelling te geel. Scheelt ook weer in batterijgebruik
Ga ik er eens mee aan de slag
Nog altijd op het terras. Pakketje deels uitgepakt, omdoe van dhl eraf. De rest mag nog even wachten.TheKerremenke schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:13:
[...]
Gewoon voor wit/zilver gaan. #teamiphoneXvibes.![]()
![]()
De mijne is een uurtje of twee bezorgd. Heb ik vanavond wat uit te pakken. Of morgen vroeg. Krijg het nog wel voor elkaar om hem te laten liggen, aangezien het beste wel goed weer is. (Terras weer)
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Air zojuist even vastgehad in de Apple Store hier in Vancouver. Looks nice. Maar had niet het WAUW gevoel to be honest.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hier inmiddels ook zo'n 8 uur verder met de iPhone Air en ben niet overtuigd nog. Het is een prachtige iPhone, maar blijf het gevoel houden dat ik iets 'mis' en dat het veel geld is voor dat je krijgt. Bij een Pro van 100 euro meer heb je toch het gevoel van een 'dure' iPhone.Rivanov schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:30:
Air zojuist even vastgehad in de Apple Store hier in Vancouver. Looks nice. Maar had niet het WAUW gevoel to be honest.
Wel wat foto's gemaakt, scherpstellen is lastiger dan de Pro. Vooral in portret, geen idee waar dat vandaan komt. Misschien de macro die mist?
Nog wel in dubio of de Air een blijvertje is of we toch voor een 17 Pro gaan. Alleen kan ik me niet voorstellen dat ik de enige ben die in dubio blijft zitten. Paar foto's gemaakt met de 16 Pro van de Air.
:strip_exif()/f/image/TtKzl5ozjhGQi3r9Q8QCaR39.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Q1QzuEa2uuRnCLk5tGhdtOhT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3rj3wVqRueszkqoBtQHPBfSr.jpg?f=fotoalbum_large)
Hup! Gauw omruilen voor de 17 Pro 👍THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:36:
[...]
Hier inmiddels ook zo'n 8 uur verder met de iPhone Air en ben niet overtuigd nog. Het is een prachtige iPhone, maar blijf het gevoel houden dat ik iets 'mis' en dat het veel geld is voor dat je krijgt. Bij een Pro van 100 euro meer heb je toch het gevoel van een 'dure' iPhone.
Wel wat foto's gemaakt, scherpstellen is lastiger dan de Pro. Vooral in portret, geen idee waar dat vandaan komt. Misschien de macro die mist?
Nog wel in dubio of de Air een blijvertje is of we toch voor een 17 Pro gaan. Alleen kan ik me niet voorstellen dat ik de enige ben die in dubio blijft zitten. Paar foto's gemaakt met de 16 Pro van de Air.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Grappig, ik heb dat dus totaal niet. Mis echt helemaal niets van de pro en vind het juist waardevoller aanvoelen. Maar ik maak dan ook bijna nooit foto’s en mis daar niks aan. De speaker is minder slecht als waar ik mij al op ingesteld had dus ook daar kan ik wel mee leven.THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:36:
[...]
Hier inmiddels ook zo'n 8 uur verder met de iPhone Air en ben niet overtuigd nog. Het is een prachtige iPhone, maar blijf het gevoel houden dat ik iets 'mis' en dat het veel geld is voor dat je krijgt. Bij een Pro van 100 euro meer heb je toch het gevoel van een 'dure' iPhone.
Nee, ik ken mijzelf. Soms heb ik even een paar dagen nodig voor ik echt blij ben met iets nieuws. Voorheen was er geen keuze: een normale iPhone of een Pro. Dan was de keuze snel gemaakt. Nu wordt de keuze moeilijker voor iemand die veel twijfelt en slecht keuzes kan maken (en altijd de beste keuze wil maken).
Heeft allemaal te maken met dat bekende spectrum. Dus ik geef het nog een paar dagen en hoop dat jullie blijdschap langzaam bij mij binnenkomt.
Dan ga je toch lekker met een koelkast (pro) rondsjouwenTHE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:36:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb nog een kleine koelkast in de vorm van een 16 Pro.refused81 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:44:
[...]
Dan ga je toch lekker met een koelkast (pro) rondsjouwen
Dat bedoel ik 🤡THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:45:
[...]
Ik heb nog een kleine koelkast in de vorm van een 16 Pro.
Rivanov schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:30:
offtopic:
Nou, je kan wel merken dat je in Amerika bent.
Touché!
Once you go ‘Air’ you wont want back….?
Natuurlijk!_Bailey_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:27:
[...]
Zou je jouw instellingen daarvan hier eens willen delen?
Ga ik er eens mee aan de slag
/f/image/w2S70VporVtQo7TGPvumtqYU.png?f=fotoalbum_large)
3 in de rij, kassa erbij
Is een vorm van interessant doen.Dennisweb schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:49:
[...]offtopic:
Elect a clown, expect a circus.
Zeker, omdat Vancouver ook nog eens in Canada ligt…
lexuzu schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:02:
[...]
Zeker, omdat Vancouver ook nog eens in Canada ligt…
offtopic:
Had even gemist dat ‘ie in Vancouver zat. Dacht dat hij in Amerika zat.
Vandaag de witte iPhone Air gekocht, maar na een uurtje uitproberen toch maar omgeruild voor de black versie. Ik vind wit niet erg mooi voor dit toestel en komt ietswat goedkoop over, smaken verschillen.
Voor de rest prima toestel.
1, Licht en goed hanteerbaar.
2. Prachtig scherm, de 6.5" is perfect voor mij. (ik kwam van een iPhone 12 Mini)
3. De camera steekt minder uit dan ik had verwacht, dat valt dus reuze mee.
Minpuntje is misschien de batterij, maar daar kan ik op dit moment uiteraard nog niets over zeggen. Morgen lezen we hier vast wel meer over.
Ik ben van mening dat Apple een zeer goed product heeft afgeleverd. Het is een verademing als je van een 12 Mini vandaan komt.
Voor de rest prima toestel.
1, Licht en goed hanteerbaar.
2. Prachtig scherm, de 6.5" is perfect voor mij. (ik kwam van een iPhone 12 Mini)
3. De camera steekt minder uit dan ik had verwacht, dat valt dus reuze mee.
Minpuntje is misschien de batterij, maar daar kan ik op dit moment uiteraard nog niets over zeggen. Morgen lezen we hier vast wel meer over.
Ik ben van mening dat Apple een zeer goed product heeft afgeleverd. Het is een verademing als je van een 12 Mini vandaan komt.
Ik herken het helemaal, exact hetzelfde gevoel. Uiteindelijk toch de Air retour gedaan en voor de 17 Pro gegaan. Eerlijk is eerlijk de Air is in uiterlijk een prachtig toestel, veel mooier dan de Pro naar mijn mening.THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:36:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar onder aan de streep voelt toch een beetje als het mooiste meisje van de klas, met net te weinig inhoud. En het prijsverschil is simpelweg te klein. Ga je voor de looks dan is het zeker een aanrader, maar ik weet nu al dat ik binnen een aantal dagen functionaliteiten ga missen op de Air.
Hopelijk volgend jaar de Air 2.
Dutchy88 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:06:
[...]
Maar onder aan de streep voelt toch een beetje als het mooiste meisje van de klas, met net te weinig inhoud.

Precies wat je zegt. Het is prachtig om te zien, maar met verre reizen in het achterhoofd is een écht goede camera wel gewenst. Ik merk dat de camera van iPhone Air wat trager reageert en gewoon niet goed scherp stelt, maar misschien doe ik wat fout.Dutchy88 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:06:
[...]
Ik herken het helemaal, exact hetzelfde gevoel. Uiteindelijk toch de Air retour gedaan en voor de 17 Pro gegaan. Eerlijk is eerlijk de Air is in uiterlijk een prachtig toestel, veel mooier dan de Pro naar mijn mening.
Maar onder aan de streep voelt toch een beetje als het mooiste meisje van de klas, met net te weinig inhoud. En het prijsverschil is simpelweg te klein. Ga je voor de looks dan is het zeker een aanrader, maar ik weet nu al dat ik binnen een aantal dagen functionaliteiten ga missen op de Air.
Die speaker valt me overigens alles mee. En het formaat is voor mij eigenlijk net iets te groot, mag best wat smaller. Maar je kunt niet alles hebben. Even een paar nachtjes slapen.
Ik ben er ook nog niet uit… de sky blue is wel heel erg wit. Vind hem wat goedkoop ogen daardoor…. Schermgrootte is wel fijn
Dit is de slechtste problem statement die ik deze week gezien heb.Dutchy88 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:06:
[...]
Maar onder aan de streep voelt toch een beetje als het mooiste meisje van de klas, met net te weinig inhoud.
Wat is hier precies het probleem? 🤡
Zwart wil je ook niet.Bigg Balls schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:12:
Ik ben er ook nog niet uit… de sky blue is wel heel erg wit. Vind hem wat goedkoop ogen daardoor…. Schermgrootte is wel fijn
Dat ziet er matig uit, heb ze altijd ‘naked’
Ja vind je? Ik heb die Pro even goed in de winkel bestudeerd en niets aan mijn overtuigd mij daarin. Vind juist dat daar alles aan mist wat een "dure" iPhone hoort te hebben.THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:36:
[...]
Misschien dat dit Lidar is, die sensor heeft de air niet natuurlijk.THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:36:
Zo zagen de blauwe Pro en zwarte Air er in Amsterdam ook uit.
Maar goed ik heb een 16 Pro (bijna) een jaar lang op een Magsafe adapter gehangen elke avond en daar zag je helemaal niets aan terwijl de 16 Pro's in de Apple Store er ook wel heftig uit kunnen zien soms.
De problemen met het scherp stellen komt 100% door het ontbreken van LiDAR
Eens, het is niet echt blauw had beter Sky White kunnen heten.Bigg Balls schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:12:
Elect a clown, expect a circus.
Skyler White?Slasher schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:28:
[...]
Eens, het is niet echt blauw had beter Sky White kunnen heten.
3 in de rij, kassa erbij
Daar zit ik morgen weer. You know.Dennisweb schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:04:
[...]offtopic:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Sorry. Zal TBH typen. Is natuurlijk hipper.

Heb een paar gesprekken gevoerd op speaker, half volume ongeveer, maar het klinkt bij mij alsof er vocht in zit (zit geen vocht in). Soort van trillerig. Iemand anders ook deze ervaring?
Dat is mede de reden dat die van mij retour gaat. De mono speaker is helaas erg matig.username_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:07:
Heb een paar gesprekken gevoerd op speaker, half volume ongeveer, maar het klinkt bij mij alsof er vocht in zit (zit geen vocht in). Soort van trillerig. Iemand anders ook deze ervaring?
Tot nu toe doet de batterij het top.
Alles is absoluut geweldig aan deze telefoon
Behalve… de speaker, die is duidelijk minder goed maar moet wel zeggen dat ik er al aan gewend ben geraakt. Het went oprecht heel snel.
Voor mij niks anders meer dan de Air
Behalve… de speaker, die is duidelijk minder goed maar moet wel zeggen dat ik er al aan gewend ben geraakt. Het went oprecht heel snel.
Yes hier ook, zat net even reels te swipen en de speaker valt wel echt negatief op. Smetje op de rest.username_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:07:
Ja, vanmiddag met bellen ook gemerkt. Was niet heel erg prettig. Die Air zou perfect zijn met stereo speakers en LiDAR. Kortom: Air 2.username_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:07:
BullAMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:23:
ShitTHE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:31:
[...]
Ja, vanmiddag met bellen ook gemerkt. Was niet heel erg prettig. Die Air zou perfect zijn met stereo speakers en LiDAR. Kortom: Air 2.
!!THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:31:
[...]
Ja, vanmiddag met bellen ook gemerkt. Was niet heel erg prettig. Die Air zou perfect zijn met stereo speakers en LiDAR. Kortom: Air 2.
Ik kijk het nog een paar dagen aan, met bv youtube videos nog geen last van gehad.THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:31:
[...]
Speelde net even wat Apple Music af en dat was dan wel weer prima moet ik zeggen.
Hier ook positieve indrukken. Denk ook wel dat als je een pro gewend bent dan is het wel even moeilijk en snap ik de twijfel die ik lees maar ik kom zelf van een iPhone 11 en dit is gewoon perfect, een heerlijk toestel!AMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:23:
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
zo heeft iedereen z'n belangrijke zaken die hij of zij in een nieuwe iPhone wil terugzien.
Voor mij is die mono speaker echt een non issue inmiddels. Geluid dat er uit komt vind ik prima.
Sowies zit ik nooit langer dan 10 minuten ofzo met geluid uit mijn iPhone speakers.
Als ik echt vol geluid wil, stream ik wel naar mijn Sonos setup of pak ik mijn AirPods Pro.
Persoonlijk erger ik me veel meer aan iOS 26 op meerdere vlakken, zoals de ontplofte app icoontjes en laat ik nog niet maar weer beginnen over Apple Intelligence, dat is echt wel dé blunder van de eeuw van Apple.
En iOS heb ik vaker nodig dan dat geluid uit die mono speaker
Voor mij is die mono speaker echt een non issue inmiddels. Geluid dat er uit komt vind ik prima.
Sowies zit ik nooit langer dan 10 minuten ofzo met geluid uit mijn iPhone speakers.
Als ik echt vol geluid wil, stream ik wel naar mijn Sonos setup of pak ik mijn AirPods Pro.
Persoonlijk erger ik me veel meer aan iOS 26 op meerdere vlakken, zoals de ontplofte app icoontjes en laat ik nog niet maar weer beginnen over Apple Intelligence, dat is echt wel dé blunder van de eeuw van Apple.
Same, geluid went echt heel snel. Treble is ook gewoon heel goed, mist alleen de diepte._Bailey_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:45:
zo heeft iedereen z'n belangrijke zaken die hij of zij in een nieuwe iPhone wil terugzien.
Na al deze negatieve berichten hier gelezen te hebben ging ik even wat TikTok kijken en extra op de audio letten en ik vind t gewoon prima
Went gewoon heel snel
Yep, met name klassiek klinkt goedDonstil schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:39:
Speelde net even wat Apple Music af en dat was dan wel weer prima moet ik zeggen.
Hij is waarschijnlijk niet voor iedereen, maar voor mij is hij perfect. Loop er nu al bijna 12 uur mee rond en al veel van de gebruikelijke dingen gedaan, batterij houdt het ook prima uit.
Ben vooral ook zeer blij met de schermgrootte, de PM is te groot, de gewone pro net te klein en deze zit er perfect tussenin. In combinatie met dun en licht houdt hij ook ontzettend fijn vast voor lezen en typen. Mijn oude pro is eind van deze middag al opgesodemieterd richting swappie.
Ben vooral ook zeer blij met de schermgrootte, de PM is te groot, de gewone pro net te klein en deze zit er perfect tussenin. In combinatie met dun en licht houdt hij ook ontzettend fijn vast voor lezen en typen. Mijn oude pro is eind van deze middag al opgesodemieterd richting swappie.
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
Hier inmiddels iPhone Air gereset. Ik kan mijzelf wel meer tijd geven, maar terug bij de 16 Pro voelt prima.
Wat me tegenstaat is het grotere formaat, net een slag te groot voor m’n handjes. 6.3” is eigenlijk voor mij gewoon de sweet spot. Vond de opgeblazen iconen ook echt niet mooi.
Morgen heb ik er vast weer een ander idee over, jullie kennen mij ook inmiddels, maar voor nu is het goed zo.
Wat me tegenstaat is het grotere formaat, net een slag te groot voor m’n handjes. 6.3” is eigenlijk voor mij gewoon de sweet spot. Vond de opgeblazen iconen ook echt niet mooi.
Morgen heb ik er vast weer een ander idee over, jullie kennen mij ook inmiddels, maar voor nu is het goed zo.
Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.