[iPhone Air] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Redondo1982 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:30:
[...]

Uiterlijk van de Pro’s is altijd al zo lomp geweest dus weet niet waar je dit nu vandaan haalt. 8)7

De Air is gewoon een nieuw tijdperk en staat los van al het andere.
Wat? Echt niet. De Air zet juist de oude Pro designtaal voort. Zie hier de iPhone 11 Pro. Op de kleur en de subtiele bump na is dit dezelfde designtaal als de iPhone Air.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ViXh6cb0Oam_l4fsD4hxZNuvzRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ijpss0By0PJnbd6eyc0dZub.jpg?f=fotoalbum_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
dafmay schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:49:
[...]

Ik heb laatst m'n Odido sim overgezet naar e-sim vanuit het sim menu binnen Instellingen op de iPhone. Dat ging meteen goed en de fysieke sim was meteen overgezet naar e-sim. De optie stond helemaal onderin het sim menu.

Edit : zoals @Dennisdn zegt dus. :)
Yes, dank je! Phone inmiddels binnen, deze procedure op mijn oude pro max uitgevoerd en is netjes overgezet naar de air tijdens de migratie (die nu nog loopt).

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:00
Redondo1982 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:34:
[...]

De Pro wordt wel iets robuuster etc. Maar zeggen dat de Air richting Pro nu gaat is echt kolder. Dat gaat uiteindelijk wel gebeuren met de tijd, want dan gaan ze technologie ook daar gebruiken. Alleen je ziet toch dat de Air in niks een Pro is, is een op zichzelf staand product. Vandaar dat iedereen ook benieuwd is.
Het is toch gewoon een iPhone wat in de praktijk bijna niets anders doet dan de PRO en de non-pro. Wel dunner en minder zwaar en ik hoop oprecht dat dat de weg voorwaarts gaat worden. Electronica is in mijn ogen vaak nog steeds veel te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Redondo1982 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:34:
[...]

De Pro wordt wel iets robuuster etc. Maar zeggen dat de Air richting Pro nu gaat is echt kolder. Dat gaat uiteindelijk wel gebeuren met de tijd, want dan gaan ze technologie ook daar gebruiken. Alleen je ziet toch dat de Air in niks een Pro is, is een op zichzelf staand product. Vandaar dat iedereen ook benieuwd is.
Ik heb het over het uiterlijk. Dat vind ik meer Pro dan de huidige Pro's.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04:22
Wat een mooi toestel zeg! Eindelijk weer eens iets leuks van Apple!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
ja, ik ben ook blij verrast door de noviteit van het design. De afgelopen jaren was het in mijn optiek vaak meer van hetzelfde qua design en nu is er weer eens echt iets anders. Toch weer een beetje het oude launch-day gevoel terug hier! Nostalgie.
Qua specs heb ik nog niets kunnen testen want de migratie duurt nog wel even, maar qua looks ben ik supertevreden. En Sky Blue is echt heel lichtblauw, zoals ik al gehoopt had. Ik denk dat hij vaak voor wit zal worden aangezien, wat voor mij een pre is, want ik twijfelde tussen de twee kleuren. Het kleurdetail komt bij bepaalde lichtinvallen wel naar voren en dat maakt het uniek. Leuk.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
had overigens verwacht dat mijn Air wel (zeer) warm zou worden tijdens terugzetten van data omdat de Air zo enorm dun is. Niet warmer dan bij mijn 16 Pro blijkt nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23:21
Heerlijke telefoon, echt verandering. Sinds 09:15 in bezit.

Kom over van een Pro max. Kwaliteit is gebleven en zo fijn in je hand en jas. Geluid is echt prima hoor, net paar keer FaceTime en telefoongesprek gehad.

PS:
Ook meteen de AirPods Pro 3 meegenomen, dat is wel echt een upgrade zelfs over mijn AirPods Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Mog schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:37:
[...]

Wat? Echt niet. De Air zet juist de oude Pro designtaal voort. Zie hier de iPhone 11 Pro. Op de kleur en de subtiele bump na is dit dezelfde designtaal als de iPhone Air.
[Afbeelding]
Ja, zo kan ik het ook. Dan kan je hem ook vergelijken met de 1g, 2g en 3g 8)7

Je ziet toch drie camera’s? Hoe kan je dan zeggen dat de Air naar de Pro-kant verhuisd? Daar zijn ze juist aan het minderen: één camera en superdun. Dat de eerste Pro’s wat minder uitstak met camerabulten was niet zo gek, het was onontwikkeld genoeg. Vanaf de 13 Pro was het al goed mis, dat is 4 generaties terug.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
@Redondo1982 iPhone 1 = 2G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
giantgiantus schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:43:
[...]

Het is toch gewoon een iPhone wat in de praktijk bijna niets anders doet dan de PRO en de non-pro. Wel dunner en minder zwaar en ik hoop oprecht dat dat de weg voorwaarts gaat worden. Electronica is in mijn ogen vaak nog steeds veel te zwaar.
Huh? Waar slaat dit op? Een A-klasse is ook een MB, in jouw optiek doet ie ook hetzelfde als de S-Klasse zeker?! Whahahahhaha

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Snelle conclusie:

Prachtige iPhone, mooi design en inderdaad erg licht. Komende van een 16 Pro wel een stukje breder. De schaal vind ik minder prettig, de iconen zijn een beetje opgeblazen. Zal bij een Pro Max hetzelfde zijn neem ik aan. Had wat mij betreft niet zo opgeblazen hoeven te zijn.

De speaker? Valt me alles mee, ben geen audiofiel, maar muziek klinkt prima en video's van YouTube ook. De camera is met daglicht prima, reageert snel, maar niet zo snel als met de 16 Pro. Vooral als het donkerder wordt heeft hij er meer moeite mee. Er is een groenige gloed te zien op beeld en de foto's als het donkerder is zijn minder dan de Pro, maar dat is geen verrassing.

Net even gebeld en dat is ook even wennen qua formaat en hij glijdt door de gladde zijkanten een beetje door mn' handen, maar dat is geneuzel achter de komma. De batterij kan ik natuurlijk pas later beoordelen.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Laten we 1G weg volgende keer. Was mijn standpunt verder wel duidelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Redondo1982 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:00:
[...]

Huh? Waar slaat dit op? Een A-klasse is ook een MB, in jouw optiek doet ie ook hetzelfde als de S-Klasse zeker?! Whahahahhaha
Nou of een A-klasse een echte Mercedes-Benz is zijn de mening anders sterk over verdeeld hoor :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Wat een ongezelligheid, laten we het leuk houden vandaag. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:03:
[...]

Nou of een A-klasse een echte Mercedes-Benz is zijn de mening anders sterk over verdeeld hoor :+
Eens, echt een k*tauto. Zit alleen wel een logo’tje van MB op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lostboy_0234
A-klasse heeft een Renault motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Redondo1982 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:05:
[...]

Eens, echt een k*tauto. Zit alleen wel een logo’tje van MB op.
Haha ja precies en dat is meestal genoeg voor de kopers, althans leasers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:01:
de iconen zijn een beetje opgeblazen.
erg jammer ja. Had ze graag een tikkie kleiner gezien. Opgeblazen is het juiste woord inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:03:
[...]

Zonder wrijving geen glans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
_Bailey_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:06:
[...]

erg jammer ja. Had ze graag een tikkie kleiner gezien. Opgeblazen is het juiste woord inderdaad.
Is dat niet hetzelfde als op de pro max? Zo ja, dan ben ik er al aan gewend :*)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:03:
[...]

Hoezo? Is simpele discussie. Het valt me gewoon op dat sommige Air gebruikers hem duwen richting Pro kamp om waarschijnlijk de aankoop te verdedigen. De Air is gewoon een op zichzelf staand product, een niche. Moeten we juist zo houden voor nu en er vanuitgaan dat deze technologie verder wordt doorgevoerd in andere modellen. Voor nu zijn Air-gebruikers gewoon een soort van betatester, zij het met een zeer goed product.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Apache4u schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:07:
[...]

Is dat niet hetzelfde als op de pro max? Zo ja, dan ben ik er al aan gewend :*)
ja, voor jou verandert er op dat gebied vrijwel niets :+

ik vind het echt geen gezicht, die ontplofte icoontjes

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 19-09-2025 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Niet allemaal, maar we wijken af denk ik. Het werd gebruikt als metafoor, over MB kan ik je alles vertellen in een ander topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
op Reddit en Macrumors forums kom ik het ook tegen; AppleCare+ toevoegen aan deze nieuwe iPhones is voor velen (nog) niet mogelijk.

Zo ook hier. Verneem graag van anderen hoe hun ervaringen zijn (en evt de juiste oplossing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
_Bailey_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:08:
[...]

ja, voor jou verandert er op dat gebied vrijwel niets :+

ik vind het echt geen gezicht, die ontplofte icoontjes
Nee, dat is wel echt even wennen. Ik dacht dat iOS misschien op zoom stond, maar staat al op standaard. Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ben wel echt benieuwd naar het scherm formaat. De Pro Max vond ik net te groot maar een groter scherm trok altijd wel, dat lijkt nu mooi opgevuld te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:11:
Ben wel echt benieuwd naar het scherm formaat. De Pro Max vond ik net te groot maar een groter scherm trok altijd wel, dat lijkt nu mooi opgevuld te worden.
Klopt, het is weer net een stapje groter, maar niet zo lomp als een Max. Wel brede handjes vereist. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:01:
qua formaat en hij glijdt door de gladde zijkanten een beetje door mn' handen, maar dat is geneuzel achter de komma.
ligt waarschijnlijk ook aan je handen, of ze (kurk)droog zijn.
Ik ben juist enorm te spreken over de grip van de Air zonder hoes, echt vele malen beter dan de 16 Pro
Ik heb denk ik plakhanden ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

_Bailey_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:11:
op Reddit en Macrumors forums kom ik het ook tegen; AppleCare+ toevoegen aan deze nieuwe iPhones is voor velen (nog) niet mogelijk.

Zo ook hier. Verneem graag van anderen hoe hun ervaringen zijn (en evt de juiste oplossing)
Apart, maar kan toch tot 30 dagen na aankoop?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Slasher schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:18:
[...]

Apart, maar kan toch tot 30 dagen na aankoop?
61 dagen zelfs, dus heb nog even. Zal komende dagen wel door Apple gladgetrokken worden. Zeker omdat heel dat AppleCare+ voor Apple een letterlijke goudmijn is

edit: inmiddels gelukt! AC+ is nu toegevoegd _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 19-09-2025 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
De Air komt volgens mij maandag hier binnen maar ik merk toch nu ik sprookjes wonderland ben dat ik m’n extra lensen ga missen als ik met het gezin opstap ben.

Typ foutjes: iets met een baby, peuter, en een drukke pretpark!! 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Reem0nN op 19-09-2025 11:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Reem0nN schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:21:
De Air komt volgens mij maandag hier binnen maar ik merk toch nu in sprookjes wonderland ben dat ik m’n extra mensen ga missen als ik met het gezin opstap ben
Ok, maar wat heb jij vanochtend genomen? Want dat wil ik ook.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Reem0nN schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:21:
De Air komt volgens mij maandag hier binnen maar ik merk toch nu in sprookjes wonderland ben dat ik m’n extra mensen ga missen als ik met het gezin opstap ben
say what? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Heeft er toevallig al iemand gekeken of de Air kan opladen op de oplaadpad van een Tesla Model Y/3 van de vorige generatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Zit er nu mee te spelen, het scherm is heerlijk qua formaat! Maar ik kom dan ook van een afgeragde 14 pro

Hij houdt ook fijn vast. De bump van de camera valt in het echt grotendeels weg in de (hier) mat witte kleur.

Speaker nog niet getest, sorry mensen 🫠

[ Voor 43% gewijzigd door Cannondale op 19-09-2025 11:31 ]

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:02
schumi1986 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:30:
Heeft er toevallig al iemand gekeken of de Air kan opladen op de oplaadpad van een Tesla Model Y/3 van de vorige generatie?
Hoezo zou dat niet kunnen? is gewoon Qi.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mixpower schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:32:
[...]

Door het formaat en het camera eiland?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
de deur uitlopen zonet; ''heb ik m'n iPhone wel bij me?''
gewoon in m'n broekzak.
Vederlicht oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Mixpower schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:32:
[...]

Donstil schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:41:
[...]

Door het formaat en het camera eiland?
Dit idd, weet dat de Pro Max ook net wel/niet oplaadt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ok, eerste ervaring: geluid valt me alles mee. Ik heb gewoon zonder ergernis een YT filmpje gekeken.
Wat is ie toch licht en wat went dat snel. Had zojuist even mijn oude pro max vast en dat voelde meteen alsof ik een tegel vast had.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Mmm toch nog wel ff wennen aan de wijdte van de Air, komend van 6,3 inch iPhones.
Mijn vorige iPhone 16 Pro was voor mij een one handed IPhone, dat is nu wel even net niet meer met de Air

[ Voor 40% gewijzigd door _Bailey_ op 19-09-2025 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
[...]

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar je zegt dat het een hele nieuwe productklasse is. Maar ik heb de telefoon inmiddels ook vast en is toch gewoon hetzelfde product maar veel dunner en minder gewicht. Ik vind het een gigantische verbetering, maar ik vind het nog steeds gewoon een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
giantgiantus schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:21:
[...]

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar je zegt dat het een hele nieuwe productklasse is. Maar ik heb de telefoon inmiddels ook vast en is toch gewoon hetzelfde product maar veel dunner en minder gewicht. Ik vind het een gigantische verbetering, maar ik vind het nog steeds gewoon een telefoon.
Het is ook een foon, maar het staat wel op zichzelf. Het is een nieuw product in een bestaande productcategorie in mijn optiek. Anders hadden ze hem ook niet uit hoeven brengen en maar één foon hoeven te lanceren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:11

KRAI.7

Bwoah...

Net de Air 256GB Sky Blue opgehaald bij Coolblue in Utrecht! Eigenlijk had ik de zwarte gereserveerd, maar toen ik de blauwe zag staan vond ik die toch mooier. Het is echt heel subtiel blauw, echt mooi (althans, dat vind ik dan)!

Als ik thuis ben zet ik er even een fotootje bij uiteraard. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Redondo1982 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:08:
[...]

Hoezo? Is simpele discussie. Het valt me gewoon op dat sommige Air gebruikers hem duwen richting Pro kamp om waarschijnlijk de aankoop te verdedigen. De Air is gewoon een op zichzelf staand product, een niche. Moeten we juist zo houden voor nu en er vanuitgaan dat deze technologie verder wordt doorgevoerd in andere modellen. Voor nu zijn Air-gebruikers gewoon een soort van betatester, zij het met een zeer goed product.
Deze reactie snap ik ook niet zo goed. Waarom zou ik een kamp zitten? Ik zie gewoon dat Apple de iPhone eindelijk minder zwaar en dunner heeft gemaakt. In mijn ogen was dat nodig want met name de pro begon veel te zwaar te worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 26-09 18:43
Het vergelijken kan beginnen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ibdzk4uN_uGHZy0_VL3Gkq-ais=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XKadMAJrNHEtuX2pnTqxUxec.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:02
Hier ook binnen! :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dz6hV3X12OJ2-2bXnLx77ixAsPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QhWHO4Dtc4hauvurGq5pU9mL.jpg?f=fotoalbum_large

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-09 13:10
Toch wat reports over vocht in de camera lens uit het niets bij de iPhone Air. Even in de gaten houden

https://x.com/lukemiani/status/1968844158753235149?s=46

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Nu online
Apache4u schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:22:
[...]

Ok, maar wat heb jij vanochtend genomen? Want dat wil ik ook.
Haha geloof me dat wil je niet, slaap te kort (baby 11 weken en een drukke peuter van net 2) :*)

Ik dacht even snel wat te sturen, voor ik het weer zou vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Otto Jans schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:46:
Toch wat reports over vocht in de camera lens uit het niets bij de iPhone Air. Even in de gaten houden

https://x.com/lukemiani/status/1968844158753235149?s=46
VochtGate incoming... :+

hier gelukkig geen vocht in cameralens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
_Bailey_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:48:
[...]

Is een grote tech Youtuber. Zijn geen fijne zaken op launch day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Otto Jans schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:50:
[...]

Is een grote tech Youtuber. Zijn geen fijne zaken op launch day.
Hij repost gewoon een foto zo te zien, lijkt niet zijn eigen ervaring. Want zijn eigen Air is geen zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Donstil schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:55:
[...]

Hij repost gewoon een foto zo te zien, lijkt niet zijn eigen ervaring. Want zijn eigen Air is geen zwarte.
Dan nog is dit een apart iets wat bij testen device naar voren moet zijn gekomen.

Even dus in de gaten houden of het widespread is. Anders wordt het een iPhone 6 bendgate of iPhone 4 antenne gate verhaal. Hoop het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

_Bailey_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:48:
[...]

Is dat de niet aangekondigde Condensation Chamber?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Otto Jans schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:59:
[...]

Dan nog is dit een apart iets wat bij testen device naar voren moet zijn gekomen. Even dus in de gaten houden of het widespread. Anders wordt het een iPhone 6 bendgate of iPhone 4 antenne gate verhaal. Hoop het niet.
Niets aan deze enkele foto zegt dat dit een probleem is dat bij testen naar voren had moeten komen, kan prima een “probleem” zijn met een enkele air of een selecte batch oid. Is gewoon super lastig wat van te zeggen/vinden zonder de echte context te kennen.

DOA rate voor consumenten electronica ligt ergens rond de 1% dacht ik, bij Apple zijn dat dan al snel duizenden toestellen en gaat er gelijk een vergrootglas op.

Mijn vrouw had een paar releases geleden een kapot scherm in haar Pro Max op launch (scherm kapot), Apple heeft die gewoon netjes omgewisseld ondanks dat het release dag was, hebben ze voorraad voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Slasher schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:05:
[...]

Ow ja, dat was 't. Had ik even gemist tijdens de Keynote ;)

eigenlijk voelt de iPhone aan alsof je alleen het scherm in je hand hebt, echt andere beleving dan mijn vorige 16 Pro.
Verder is het daadwerkelijke gebruik met iOS op deze Air vrijwel identiek als met de 16 Pro, wat mij betreft. Maar goed, over iOS 26 kunnen we de discussie voortzetten in het daarvoor bestemde topic.
Ik vind iOS 26 in ieder geval totaal niet spannend of echt vernieuwend tov de vorige iOS

[ Voor 46% gewijzigd door _Bailey_ op 19-09-2025 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Donstil schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:06:
[...]

Niets aan deze enkele foto zegt dat dit een probleem is dat bij testen naar voren had moeten komen, kan prima een “probleem” zijn met een enkele air of een selecte batch oid. Is gewoon super lastig wat van te zeggen/vinden zonder de echte context te kennen.

DOA rate voor consumenten electronica ligt ergens rond de 1% dacht ik, bij Apple zijn dat dan al snel duizenden toestellen en gaat er gelijk een vergrootglas op.

Mijn vrouw had een paar releases geleden een kapot scherm in haar Pro Max op launch (scherm kapot), Apple heeft die gewoon netjes omgewisseld ondanks dat het release dag was, hebben ze voorraad voor.
Je posts is 1 grote aanname. Het is allemaal afwachten of het een groot issue is.

Is het veel te vroeg voor conclusies te doen of het 1% rate DOA is of een echt issue is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik zal hem vanavond testen onder de regendouche

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pufster
Hier vergelijking Air met bumpercase en 17 pro max zonder. Beide gelijke dikte min of meer.
Zonder case natuurlijk wel verschil. De Air is echt gemaakt voor zonder case, gelijk welk je aanbrengt voelt het heel anders aan en zie ik de meerwaarde niet meer. Pro max voelt ook goed in de hand. Natuurlijk dikker en iets zwaarder, maar echt niet op het niveau het niet comfortabel is. Air heeft gewoon wat wauw factor tot nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwL5UaZxRWw9vFxRBtyDE0mq8D4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89AMy6ZeiBI7rHjPNjjIL6aG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tAktXKCYCgIT-BM1tSX08SNvlgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCv0jreQxmg62eYd0WBt5Bbt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Otto Jans schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:17:
[...]

Je posts is 1 grote aanname. Het is allemaal afwachten of het een groot issue is.

Is het veel te vroeg voor conclusies te doen of het 1% rate DOA is of een echt issue is.
Tuurlijk, maar een twitter foto posten en dan zeggen. “Dit had bij testen naar voren moeten komen” is ook een aanname natuurlijk want we weten immers helemaal niet wat er aan de hand is.

Maar goed hoop dat het bij die van jou, mij, ons allemaal hier niet gaat optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Pufster schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:25:
Hier vergelijking Air met bumpercase en 17 pro max zonder. Beide gelijke dikte min of meer.
Zonder case natuurlijk wel verschil. De Air is echt gemaakt voor zonder case, gelijk welk je aanbrengt voelt het heel anders aan en zie ik de meerwaarde niet meer. Pro max voelt ook goed in de hand. Natuurlijk dikker en iets zwaarder, maar echt niet op het niveau het niet comfortabel is. Air heeft gewoon wat wauw factor tot nu.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Whow verschil is echt heel groot zo. Lijkt hier ook wel alsof de daadwerkelijke lens minder ver uit het eiland komt dan bij de pro. Is dat de hoek van de foto of is dat in de praktijk ook echt zo?

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 19-09-2025 13:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:27:
[...]

Whow verschil is echt heel groot zo. Lijkt hier ook wel alsof de daadwerkelijke lens minder ver uit het eiland komt dan bij de pro. Is dat de hoek van de foto of is dat in de praktijk ook echt zo?
Ik vind dat plateau (zoals Apple 't zelf noemt) qua uitsteken echt enorm meevallen.
Had ook verwacht dat 't iets zou tegenvallen en duidelijk voelbaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Beide hoezen nu vergeleken:
Heb ook geprobeerd de camera bump te fotograferen in een bumper case.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXbP7fzPUvsFDgYWxi4KmTjQ-ys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/euEDvY0JAwNFK225yzPItcjN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrBCJOEBa4_a8f0ysk-Qe85CrW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AYEvBffLsJ1UiEr1f3Kxw1FX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Pufster op 19-09-2025 13:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik krijg m'n wederhelft echt niet uit z'n Pro-tunnel. Die blijft eigenwijs en vind de Air een stap terug. Dus ik zei: 'De Pro was juist een stap te ver voor ons'. Maar goed, eigenwijs mens.

Nu inmiddels een paar uurtjes verder en het enige dat wennen is: de breedte. Past nét niet lekker in mijn hand, maar dat zal wel weer wennen zijn. De breedte zonder case met de Air is hetzelfde als met case met de Pro. En toch voelt het anders.

Ben je al nerveus @Donstil? Nog anderhalf uur! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:34:

Nu inmiddels een paar uurtjes verder en het enige dat wennen is: de breedte. Past nét niet lekker in mijn hand, maar dat zal wel weer wennen zijn. De breedte zonder case met de Air is hetzelfde als met case met de Pro. En toch voelt het anders.
heb inmiddels een afspraak staan bij de plastische chirurg om mijn vingers tikkie groter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:55

lorenzopot

fenomenaal

Het enige wat mij ècht dwars zit is de speaker. Ik vind die toch wel enorm tegenvallen. Batterijduur moet ik uiteraard nog testen. Het formaat is voor mij daarentegen wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:34:
Ben je al nerveus @Donstil? Nog anderhalf uur! :9
Haha zeker. Ik stap nu in de auto, op naar de store.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
lorenzopot schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:38:
Het enige wat mij ècht dwars zit is de speaker. Ik vind die toch wel enorm tegenvallen. Batterijduur moet ik uiteraard nog testen. Het formaat is voor mij daarentegen wel perfect.
nou, dan ga ik ook nog maar een afspraak maken met de audicien, ik vind het geluid 16 Pro vs de Air echt niet zo'n enorm verschil.
Tuurlijk is er verschil, maar vind al die verhalen van mensen die 'm niet eens in gebruik hadden en al helemaal waus gingen over die mono speaker echt zwaar overtrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:40:
[...]

Haha zeker. Ik stap nu in de auto, op naar de store.
Amsterdam? denk aan de nieuwe max snelheid hier (binnenstad) van 30 km p/u he!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
_Bailey_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:41:
[...]

nou, dan ga ik ook nog maar een afspraak maken met de audicien, ik vind het geluid 16 Pro vs de Air echt niet zo'n enorm verschil.
Tuurlijk is er verschil, maar vind al die verhalen van mensen die 'm niet eens in gebruik hadden en al helemaal waus gingen over die mono speaker echt zwaar overtrokken
Ik zit er precies hetzelfde in als jij.. Ik vind het echt alles meevallen. Maar misschien dat als je je telefoon gebruikt om daadwerkelijk muziek te luisteren tijdens het werken/douchen/whatever het tegenvalt.
Zojuist weer wat content geconsumeerd op Insta en YouTube en er niet eens bij nagedacht dat er een monospeaker inzit.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Apache4u schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:44:
[...]

Ik zit er precies hetzelfde in als jij.. Ik vind het echt alles meevallen. Maar misschien dat als je je telefoon gebruikt om daadwerkelijk muziek te luisteren tijdens het werken/douchen/whatever het tegenvalt.
Zojuist weer wat content geconsumeerd op Insta en YouTube en er niet eens bij nagedacht dat er een monospeaker inzit.
ik wist vooraf dat ik een aantal concessies moest doen komend van Pro modellen hiervoor.
Tot nu toe in de praktijk vind ik deze concessies enorm meevallen en al helemaal de mono speaker.

Enig puntje is dus zoals ik eerder al aangaf de breedte/wijdte. Het is voor mij helaas niet echt meer een one handed iPhone, wat wel bij mijn 16 Pro nog was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pufster
De speaker valt me tegen. Het is bruikbaar zeker, maar naast een Pro merkbaar verschil.
Moet zeggen dat de Pro ontzettend fijn in de hand ook ligt, beter dan mijn 15 pro. Durf niet echt zeggen de Air beter is, buiten natuurlijk wat lichter en dunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 19:48
Slasher schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:05:
[...]

:D

Zou wat zijn, want is niet te verhelpen met een update. Mag hopen voor de air-gebruikers dat het een enkel incident is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Pufster schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:49:
De speaker valt me tegen. Het is bruikbaar zeker, maar naast een Pro merkbaar verschil.
Moet zeggen dat de Pro ontzettend fijn in de hand ook ligt, beter dan mijn 15 pro. Durf niet echt zeggen de Air beter is, buiten natuurlijk wat lichter en dunner.
Ah ok, je bent ze side-by-side aan het beluisteren. Duidelijk.
Als je, zoals jij zegt, lichter en dunner buiten beschouwing laat, is de air zeker niet beter dan de pro. Dat lijkt me wel duidelijk. Die 2 zaken zijn nou net de USP's van die telefoon.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

_Bailey_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:41:
[...]

Het is bruikbaar, maar zeker een flinke downgrade vergeleken andere iPhones en ook aardig merkbaar bij Tiktok/Reels/YouTube. Zeker stemmen klinken te blikkerig voor mij…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Binnen! Volgens mij 1 van de weinige met een zwarte, maar wat een mooi ding en zooooo licht heerlijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGpKXOcShb4gFr_ItaF9XxctA8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zma1pqHVw5CA9fDRMJj2ono1.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zal eens goed gaan testen maar hoop dat dit wel een blijvertje is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
Redondo1982 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:10:
[...]

Niet allemaal, maar we wijken af denk ik. Het werd gebruikt als metafoor, over MB kan ik je alles vertellen in een ander topic ;)
I know maar de A klasse tot de AMG zijn allemaal Renault blokjes. Dus dat is gewoon nog nepper dan nep. Oftewel de mercedes is een slechte metafoor in deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Cardwizard schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:01:
Binnen! Volgens mij 1 van de weinige met een zwarte, maar wat een mooi ding en zooooo licht heerlijk

[Afbeelding]

Ik zal eens goed gaan testen maar hoop dat dit wel een blijvertje is
kratje bier dat jij binnen 14 dagen met een Pro of Pro Max rondloopt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:46

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Partner wilde de Pro even zien, dus wij naar Amac. Moet zeggen dat ‘ie niet zo lelijk is als ik dacht, doet me ook wel weer twijfelen door specs, maar de kleuren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
De camera bump heeft wat verschil maar nu ook weer niet enorm veel. Het is vooral de body zelf die verschilt. Maar met de bumper aan is het net alsof ik een Pro vast heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pzFhSbh-XJOtWZ2LGzGuPcnHGRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xg0tKkvynU1exI1HPpHaybX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CkVVQndOVvi9CsZlcwslaZHuM0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvCqvUceYVgVWMeDYK4S9i9b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Champing
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 19:06
Pufster schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:25:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb ook de bumper case klaarliggen.... misschien toch zonder hoesje dan maar. Geen idee of dat mentaal gaat lukken tho :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
lostboy_0234 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:01:
[...]

I know maar de A klasse tot de AMG zijn allemaal Renault blokjes. Dus dat is gewoon nog nepper dan nep. Oftewel de mercedes is een slechte metafoor in deze discussie.
Helemaal niet, jij wilt gewoon je gelijk halen en laten zien dat je verstand hebt van MB. Ik snap niet wat het toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:29
lostboy_0234 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:01:
[...]

Alleen de 1800 motoren die Mercedes gebruikt zijn van Renault.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:40
Dennisdn schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:36:
[...]

Alleen de 1800 motoren die Mercedes gebruikt zijn van Renault.
Ik heb de A200 gereden jaren terug en dat was de 1.3 4-cilinder van Renault.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Nu online
Pufster schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:21:
De camera bump heeft wat verschil maar nu ook weer niet enorm veel. Het is vooral de body zelf die verschilt. Maar met de bumper aan is het net alsof ik een Pro vast heb.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt voor alle duidelijke foto’s en het verschil wat je met ons deelt.

Welke is je voorkeur tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 13:39
Wie gaat hier wel een screenprotector gebruiken?

Ik heb de Air nu in een case, maar dat gaat niet lang duren denk ik. Zonder case veel prettiger....

ehhhh..HOI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pufster
Reem0nN schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:41:
[...]

Bedankt voor alle duidelijke foto’s en het verschil wat je met ons deelt.

Welke is je voorkeur tot nu toe?
Naar de pro max. Air is heel fijn om vast te houden, heeft een wauw factor maar ik ken mezelf. Ik zal paranoïde worden om het zonder hoesje te gebruiken en heb geen zin om daar continue aan te denken en te baby’en. Dus dan zie ik mezelf toch een bumper case te gebruiken, maar heb je er niets meer en zit je wel nog altijd met de concessies die je moest doen.
Ook aangenaam verrast dat de 17 pro max beter aanvoelt als mijn 15 pro max. De afgeronde hoeken zorgen hiervoor. Ook nog zo iets dat ik dan nooit op een plaats zal zijn waarbij ik denk “ja had ik nu maar de camera van mijn pro”. Met een air zou ik dat vroeg of laat wel hebben. Mss zelden, maar het zou wel eens voorkomen. Daarbij bekijk ik ook veel filmpjes op mijn gsm en zijn de dubbele speakers aangenaam.

Kortom, de Air vind ik een prachtig apparaat, maar ik raad iedereen aan om die te gebruiken zonder case. Anders is dat net hetzelfde als je op een pro 2 camera’s onbruikbaar zou maken. Wil je wel alle snufjes, dan is de Air niet voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Pufster schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:49:
[...]

Naar de pro max. Air is heel fijn om vast te houden, heeft een wauw factor maar ik ken mezelf. Ik zal paranoïde worden om het zonder hoesje te gebruiken en heb geen zin om daar continue aan te denken en te baby’en. Dus dan zie ik mezelf toch een bumper case te gebruiken, maar heb je er niets meer en zit je wel nog altijd met de concessies die je moest doen.
Ook aangenaam verrast dat de 17 pro max beter aanvoelt als mijn 15 pro max. De afgeronde hoeken zorgen hiervoor. Ook nog zo iets dat ik dan nooit op een plaats zal zijn waarbij ik denk “ja had ik nu maar de camera van mijn pro”. Met een air zou ik dat vroeg of laat wel hebben. Mss zelden, maar het zou wel eens voorkomen. Daarbij bekijk ik ook veel filmpjes op mijn gsm en zijn de dubbele speakers aangenaam.

Kortom, de Air vind ik een prachtig apparaat, maar ik raad iedereen aan om die te gebruiken zonder case. Anders is dat net hetzelfde als je op een pro 2 camera’s onbruikbaar zou maken. Wil je wel alle snufjes, dan is de Air niet voor jou.
Dat laatste begin ik nu steeds meer te krijgen. Ik merk op overige plekken nu ook (kleine) concessies, zoals dat je de zaklamp flitser niet meer wijd naar smal kan instellen. Deze dingetjes + de tegenvallende speaker is voor mij al genoeg om het helaas retour te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Champing
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 19:06
krizzziz schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:47:

Ik heb de Air nu in een case, maar dat gaat niet lang duren denk ik. Zonder case veel prettiger....
Heb er eentje klaarliggen. Ik denk dat ik voor nu screenprotector doe en bumper case. Even kijken hoe dit aanvoelt en anders wellicht helemaal zonder. Welke case heb jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 13:39
Champing schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:57:
[...]

Heb er eentje klaarliggen. Ik denk dat ik voor nu screenprotector doe en bumper case. Even kijken hoe dit aanvoelt en anders wellicht helemaal zonder. Welke case heb jij?
Spigen nano pop. Ik ben geen fan. Ik ga ook gewoon nog voor de bumper case denk ik....

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pufster
krizzziz schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:01:
[...]

Spigen nano pop. Ik ben geen fan. Ik ga ook gewoon nog voor de bumper case denk ik....
Bumper case vind ik wel hoge opstaande randen hebben. Niet zijn fijn om van onder naar boven te slepen om terug naar homescreen te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTjQm0S62HCZqoBKmLVfWif7aKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTJ35AIdF7id6sa5ZdGDbqBj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Pufster op 19-09-2025 15:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Oei ik ben in de store. Overtuigd wel zeg die air.

Alleen probeer een tweede voor mijn vrouw mee te nemen maar daar doen ze heel moeilijk over. Alleen met tijdslot en dat is pas morgen.

Verkoopt dus toch goed genoeg, dat ze er niet nog een willen slijten 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:29
Na alle blije reviews vind ik hem in real life iets minder dramatisch in dunte en gewicht. Niet echt een teleurstelling maar het valt allemaal wel mee. Voelt wel voor het eerst in jaren als weer een echte upgrade. Na paar minuten al wel besloten hem te houden en niet te ruilen voor een Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
krizzziz schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:47:

Geen case(ok, in zeer uitzonderlijke situaties zoals weekendje weg of half dronken/high tijdens een festival ) en geen screenprotector. AppleCare+ hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:38

JB

Cédric roelt!

Ben met name benieuwd naar de Pro overstappers > 6,3 naar 6,5 inch. Hoe ervaren jullie de grootte?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Nu online
Pufster schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:49:
[...]

Bedankt, ik heb het goed overwogen en besloten om niet mee te gaan in de hype en de Air te annuleren.
Ik ga wel langs een Apple Store of KPN shop om een keer te kijken hoe de Air is.

Ik ben ook iemand teveel waarde hecht aan een groot scherm, goed geluid, veel camera opties en een dikke batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:05:
Na alle blije reviews vind ik hem in real life iets minder dramatisch in dunte en gewicht. Niet echt een teleurstelling maar het valt allemaal wel mee. Voelt wel voor het eerst in jaren als weer een echte upgrade. Na paar minuten al wel besloten hem te houden en niet te ruilen voor een Pro :)
Het went vooral heel snel, merk ik. Ik vind hem bijna saai... maar er moet wat te zeuren zijn.

Net even wat meer foto's gemaakt met 16 Pro vs. Air en dan merk je wel af en toe dat de macro wel wat toevoegt in een Pro. Aan de andere kant is de Air toch wel wat sneller (A17 Pro/12 GB RAM) en sommige foto's zijn weer beter dan de 16 Pro. Overall echt wel een fijn dingetje, maar hij kan het niet opnemen tegen een Pro. Maar dat wisten we al en daarmee mag ik eigenlijk niet vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:07:
Ben met name benieuwd naar de Pro overstappers > 6,3 naar 6,5 inch. Hoe ervaren jullie de grootte?
nu zo'n 6 uurtjes in gebruik, ben vandaag vrij dus extra veel speeltijd met m'n Air.
Hij is zeker breder/wijder (vanzelfsprekend) , moet er aan wennen maar beetje bij (klein) beetje gaat het me prima af
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.