[iPhone Air] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:17
Cannondale schreef op woensdag 17 september 2025 @ 21:46:
[...]

Ze klinken allemaal brak :D Maar ik hou dan ook van een beetje fatsoenlijk geluid, mogelijk gebruik ik de speaker(s) daarom nooit.
Er is echt wel een gigantisch verschil tussen de air en de andere.

Snap niet zo goed mensen die zeggen ik gebruik de speakers nooit. Lopen jullie dan 24/7 met oortjes in? Thuis, in bed, op het toilet?

[ Voor 17% gewijzigd door Pufster op 17-09-2025 22:09 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Pufster schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:06:
[...]

Snap niet zo goed mensen die zeggen ik gebruik de speakers nooit. Lopen jullie dan 24/7 met oortjes in? Thuis, in bed, op het toilet?
Ja, ja en ja :P

Ja thuis als er niemand anders is.
Ja in bed als mijn vrouw al slaapt.
Ja als een combinatie van de bovenste twee.

Maar wel vaker Airpods Max dan Dopjes overigens.

Edit: Overigens Nee als in onder de douche, maar dat is met de AirPods Pro 3 ook opgelost :)

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 17-09-2025 22:20 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:40
Donstil schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:14:
[...]

Edit: Overigens Nee als in onder de douche, maar dat is met de AirPods Pro 3 ook opgelost :)
Geen IPhone meer op de kop van de regendouche :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
schumi1986 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:24:
[...]

Geen IPhone meer op de kop van de regendouche :O
Patented solution.

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:57

lorenzopot

fenomenaal

[...]

Ik denk dat het ook aan de leeftijd en use cases ligt van de gebruiker. Ik val bijvoorbeeld technisch gezien nog onder Gen Z, dus kijk wel naar TikTok/Reels en vrees daarom ook dat de speakers te matig gaan zijn… :+

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:17
Nog een vergelijking. Ook de accessoires worden getest (waar er wel een case kapot gaat)

https://youtu.be/BU9gKr1miS8?si=bxzk1eGeHoiXoi5A

[ Voor 26% gewijzigd door Pufster op 17-09-2025 22:42 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Eigenlijk valt alles me wel mee, alleen de speaker is een stap terug. Maar ben niet van het muziek luisteren zonder AirPods Pro of Max, dus het gaat alleen over wat video’s van NOS of zo. Dat is vast te overzien.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Hier hoor je inderdaad wel echt het verschil van de speakers.

https://www.tiktok.com/@m...video/7551130877036662029

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:34
Nog even ga ik door met mijn Apple iPhone 15 Pro, maar als de reviews deze twee weken positief zijn ga ik voor de Apple iPhone Air. Wel ga ik deze in het buitenland kopen en dan het liefst ergens waar er alleen een eSIM in kan.

Leuke website: https://themacindex.com/products/iphone-air.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 17 september 2025 @ 23:05:
Nog even ga ik door met mijn Apple iPhone 15 Pro, maar als de reviews deze twee weken positief zijn ga ik voor de Apple iPhone Air. Wel ga ik deze in het buitenland kopen en dan het liefst ergens waar er alleen een eSIM in kan.

Leuke website: https://themacindex.com/products/iphone-air.
De Air is toch sowieso eSIM only?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 17 september 2025 @ 23:08:
[...]

Yup

• Jumpman
THE_BASE schreef op woensdag 17 september 2025 @ 23:08:
[...]

Klopt, de iPhone Air is de enige uitzondering op deze regel, fijn!

Ik heb nu een Apple iPhone 15 Pro uit de VS, die heeft ook allen eSIM.

Maar ik ga nog steeds proberen hem in het buitenland te kopen, als ik onderweg ben.

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 17-09-2025 23:13 ]

• Jumpman
Dutchy88 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 20:40:
Hier een mooie vergelijking tussen de verschillende nieuwe iPhone modellen en hun speakers:

[YouTube: iPhone 17 | Air | Pro | Pro Max SPEAKER Test!]
Dit moet je gewoon zelf horen voor een goed oordeel, lijkt mij.

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:01
[...]

Wel vaak inderdaad! Ik vind het zonde om goede muziek over een telefoonspeaker te laten lopen. Het scheelt dat ik ook weinig video’s op de telefoon kijk. Maar kan me ook voorstellen dat het voor mensen een dealbreaker is als ze hem vaak gebruiken.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
via Reddit : https://www.reddit.com/me...dd.it%2Fj2q51484fnpf1.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/geNjED8Z-VcEXkRdJy5vQIWrr4Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/cssR4nLuUxCzzFlFcD1zC0z3.webp?f=user_large

lekkere tank, die 17 Pro (max) :P

[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 17-09-2025 23:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sowieso geen Pro voor mij dit jaar. Vind het verschil te klein met de 16 Pro.

Wel een dingetje dat het geen 100 euro scheelt tussen een Air en een 17 Pro. Maar goed, oog wil ook wat. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Nu online
Poeh hé, wat een cringe die reacties onder de nieuwe Tweakers iPhone Air review.

Lijkt wel Facebook met al die boomers die het niet kunnen hebben dat Apple een dunne telefoon heeft uitgebracht.

“Uhhhhh ik had liever een dikkere iPhone gehad zodat ik meer batterij heb” Mooi dan koop je de 17 Pro Max

“Uruurururu waarom meten ze niet op het dikste punt?!” Boeie ruurd, niemand pakt z’n telefoon vast bij het camera eiland.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:01
AMDLegion schreef op donderdag 18 september 2025 @ 03:17:
Poeh hé, wat een cringe die reacties onder de nieuwe Tweakers iPhone Air review.

Lijkt wel Facebook met al die boomers die het niet kunnen hebben dat Apple een dunne telefoon heeft uitgebracht.

“Uhhhhh ik had liever een dikkere iPhone gehad zodat ik meer batterij heb” Mooi dan koop je de 17 Pro Max

“Uruurururu waarom meten ze niet op het dikste punt?!” Boeie ruurd, niemand pakt z’n telefoon vast bij het camera eiland.
Ik vind vooral grappig hoeveel redenen mensen hebben om hem niet te kopen… Als ik op elk product moet gaan reageren wat ik niet ga kopen ben ik wel even bezig :p

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik begreep uit één van de reviews dat de kleuren op het scherm van de Air en 17 minder goed zijn dan van de Pro. Daar schrok ik eerst van maar nu kan ik me er wel in vinden als ik bedenk dat de aspecten camera en beeldbeoordeling belangrijker zijn op een Pro. Hoewel ik wel de indruk krijg dat de beeldkwaliteit hetzelfde zou moeten zijn op de Air omdat het scherm identiek is. Of maak ik een denkfout?

• THE_BASE
  • Niet online
SURFivor schreef op donderdag 18 september 2025 @ 07:57:
Ik begreep uit één van de reviews dat de kleuren op het scherm van de Air en 17 minder goed zijn dan van de Pro. Daar schrok ik eerst van maar nu kan ik me er wel in vinden als ik bedenk dat de aspecten camera en beeldbeoordeling belangrijker zijn op een Pro. Hoewel ik wel de indruk krijg dat de beeldkwaliteit hetzelfde zou moeten zijn op de Air omdat het scherm identiek is. Of maak ik een denkfout?
Ik las dit alleen hier op Tweakers. Een groene gloed. Natuurlijk leg ik die Air eerst naast m’n Pro. Maar wie doet dat? Ga je die gloed zien? Trekt die nog wel zoals een paar jaar geleden met een gele gloed? En waarom zouden de schermen identiek moeten zijn?

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Nu online
THE_BASE schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:08:
[...]

Ik las dit alleen hier op Tweakers. Een groene gloed. Natuurlijk leg ik die Air eerst naast m’n Pro. Maar wie doet dat? Ga je die gloed zien? Trekt die nog wel zoals een paar jaar geleden met een gele gloed? En waarom zouden de schermen identiek moeten zijn?
Kan de laatste vraag beantwoorden, Apple zei dat de schermen identiek zijn en alle influencers hebben dat herhaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik stap over van een 15PM naar de Air. Eindelijk weer iets nieuws en verfrissends van Apple. Ik snap alle kritiek ook niet zo goed. Het leest meer als: ‘Ik wil eigenlijk een Air, maar dan wel met alle functies van een Pro.’ :+

[ Voor 5% gewijzigd door Silversin op 18-09-2025 09:53 ]

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:58
Silversin schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:52:
Ik stap over van een 15PM naar de Air. Eindelijk weer iets nieuws en verfrissends van Apple. Ik snap alle kritiek ook niet zo goed. Het leest meer als: ‘Ik wil eigenlijk een Air, maar dan wel met alle functies van een Pro.’ :+
Ja inderdaad, snap de kritiek ook niet echt. Dan ben bestel je toch lekker een Pro als het niet de functies heeft die je graag wil. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
Silversin schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:52:
Maar de Pro heeft dit jaar geen mooi design en mist belangrijke chique (standaard) kleuren. ;)

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Jumpman schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:24:
[...]

Maar de Pro heeft dit jaar geen mooi design en mist belangrijke chique (standaard) kleuren. ;)
wat een toeval he................. O-)

• THE_BASE
  • Niet online
Heel benieuwd naar de eerste ervaringen van de 'gewone' Tweaker morgen. Heb wel zin in het feestje, maar zou nog blijer zijn als ik niet teleurgesteld ben door accuduur, monospeaker en camera. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
THE_BASE schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:42:
Heel benieuwd naar de eerste ervaringen van de 'gewone' Tweaker morgen. Heb wel zin in het feestje, maar zou nog blijer zijn als ik niet teleurgesteld ben door accuduur, monospeaker en camera. :)
Je weet de standaard nu, de Air gaat daar zeker onder zitten. Ik ga mijn betere 16 PM er ook voor weg doen, specs van de 16 PM zijn zeker beter dus op dat gebied dikke downgrade.

Ik koop hem dan ook voor het design, of ik hem ga houden weet ik later pas. ik heb al wel besloten om dan niet naar een 17PM te gaan want die kleuren en het aluminium staan mij echt tegen en vind ik helemaal niks voor Apple in de Pro range.

De 16Pro en Pro Max in naturel titanium en mijn AW ultra in naturel titanium zijn en blijven voorlopig de beste devices die er zijn volgens mij, die zien er beide als nieuw uit zonder bescherming!!

Een stap richting Air is zeker qua specs een downgrade, Een stap naar 17PM is op het gebied van design en kans op schade een downgrade

Voor mij zijn mijn huidige toestellen peak Apple, en toch wil ik gewoon wat nieuws..... Dat de Air een buitenbeentje gaat worden is alleen maar leuk

[ Voor 36% gewijzigd door Cardwizard op 18-09-2025 11:07 ]

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18:28
Je weet eigenlijk van te voren al dat 2 van de 3 punten die jij opnoemt minder gaan zijn dan je huidige 16 Pro namelijk de camera en de monospeaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
TNSN schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:46:
[...]

Je weet eigenlijk van te voren al dat 2 van de 3 punten die jij opnoemt minder gaan zijn dan je huidige 16 Pro namelijk de camera en de monospeaker.
Dat weet ik inderdaad, maar heb voor mijzelf wel een ondergrens. Ik denk dat velen dat hier wel hebben. Ik snap dat ik er niet op vooruit ga, maar als het teveel scheelt, met name een fatsoenlijke foto bijvoorbeeld in de avond, dan wordt het toch een twijfelgeval.

Maar het kan dan zomaar zijn dat de wow-factor de overhand neemt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Cardwizard schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:45:
[...]

Je weet de standaard nu, de Air gaat daar zeker onder zitten. Ik ga mijn betere 16 PM er ook voor weg doen, specs van de 16 PM zijn zeker beter dus op dat gebied dikke downgrade.

Ik koop hem dan ook voor het design, of ik hem ga houden weet ik later pas.
Klopt! Ik heb 14 dagen bedenktijd, dus die gebruik ik dan ook maar.

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16:13
THE_BASE schreef op woensdag 17 september 2025 @ 23:26:
[...]

Sowieso geen Pro voor mij dit jaar. Vind het verschil te klein met de 16 Pro.

Wel een dingetje dat het geen 100 euro scheelt tussen een Air en een 17 Pro. Maar goed, oog wil ook wat. :)
Same here. Wat ik ook jammer vind is het alu body. Ik gebruik geen hoesjes ivm AC+ maar hoe titanium alles oppakt vs alu... mijn MBP 16 krijgt krasjes als kusjes.

• Silversin
  • Nu online
Jumpman schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:24:
[...]

DBrand? :P

• THE_BASE
  • Niet online
lostboy_0234 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:50:
[...]

Same here. Wat ik ook jammer vind is het alu body. Ik gebruik geen hoesjes ivm AC+ maar hoe titanium alles oppakt vs alu... mijn MBP 16 krijgt krasjes als kusjes.
Ik zag al wat krasjes op Reddit voorbij komen, dus daar zou ik ook inderdaad wat huiverig voor zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mixpower schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:20:
[...]

Ja inderdaad, snap de kritiek ook niet echt. Dan ben bestel je toch lekker een Pro als het niet de functies heeft die je graag wil. :+
Probleem met de Frontpage is vooral dat ze die Pro ook helemaal niet willen, ze willen gewoon zeuren om het zeuren. Met de Air is de dikte van het camera eiland nu het probleem maar had Apple een toestel uitgebracht wat aan al deze wensen voldaan zou hebben (Dus dikker, geen camera eiland maar opgevuld met batterij) dan hadden ze wel weer wat anders gevonden. Gewicht, prijs, geen Aux, etc. Het is gewoon toxic gezeur verpakt als "Kritische mening".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dbrand vind ik maar een nare oplossing, hoe goed je het ook plakt, het ziet er altijd uit als een sticker op je telefoon.

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:54:
[...]

Ik zag al wat krasjes op Reddit voorbij komen, dus daar zou ik ook inderdaad wat huiverig voor zijn.
Krasjes op de Air, of krasjes op de Pro?

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:38
Accuduur ervaringen van de gewone gebruiker kun je volgende week pas een beetje verwachten, in beginsel zitten natuurlijk alle iPhones e.e.a. te indexeren van hetgeen dat overgezet is.

Hier gaat morgen mijn 16 Pro door de Air ingeruild worden en m’n vriendin heeft ook een 16 Pro.
Weekendje Zeeland, dus kan i.i.g. onze camera’s mooi gaan vergelijken!
Monospeaker durf ik niet te vergelijken, ik doe gewoon net alsof dit ‘de standaard’ is.
Toen de iPhone 8 uit kwam wisten we ook niet beter toch? :+

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:58
Donstil schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:55:
[...]

Probleem met de Frontpage is vooral dat ze die Pro ook helemaal niet willen, ze willen gewoon zeuren om het zeuren. Met de Air is de dikte van het camera eiland nu het probleem maar had Apple een toestel uitgebracht wat aan al deze wensen voldaan zou hebben (Dus dikker, geen camera eiland maar opgevuld met batterij) dan hadden ze wel weer wat anders gevonden. Gewicht, prijs, geen Aux, etc. Het is gewoon toxic gezeur verpakt als "Kritische mening".
Yup is altijd hetzelfde gezeur, standaard bashen gebeurt altijd helaas maar mij boeit dat niet.

It's All In The "Mix"

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:57:
[...]

Krasjes op de Air, of krasjes op de Pro?
Op de Pro. Geen idee meer waar ik het precies zag, maar het was een beste kras op een blauwe Pro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:55
Jullie hebben het allemaal maar druk wat anderen vinden van een telefoontje. Who cares. Koop gewoon wat je leuk vindt.

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 18 september 2025 @ 11:33:
[...]

Op de Pro. Geen idee meer waar ik het precies zag, maar het was een beste kras op een blauwe Pro.
Ja is allemaal wat zachter natuurlijk en dan ook nog een coating.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Leuke video van enthousiasteling Bobby. Conclusie: alles is goed genoeg. :)

• Silversin
  • Nu online
THE_BASE schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:54:
[...]

https://www.reddit.com/r/iphone/s/9J0gwniFHL

Deze? Dit was toch altijd een probleem met de aluminium telefoons van Apple. Het is zachter, dus krast gemakkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Silversin schreef op donderdag 18 september 2025 @ 12:04:
[...]

https://www.reddit.com/r/iphone/s/9J0gwniFHL

Deze? Dit was toch altijd een probleem met de aluminium telefoons van Apple. Het is zachter, dus krast gemakkelijker.
Jep, die!

Maar goed, zou voor mij de reden niet zijn om géén Pro te nemen, maar het verschil met de 16 Pro is te klein en het ding is in mijn ogen te lelijk. En niet alleen qua kleurkeuze.

Aankomende jaren borduren ze natuurlijk voort op dit design, dus dan moet ik des te langer met mijn mooie 16 Pro doen. Of met de Air. Of met allebei. :)

• Toppe
  • Laatst online: 22:06

Toppe

Oké ✅

giantgiantus schreef op donderdag 18 september 2025 @ 11:41:
Jullie hebben het allemaal maar druk wat anderen vinden van een telefoontje. Who cares. Koop gewoon wat je leuk vindt.
De jaloezie spat er vanaf…

Let op; dit gaat ontkend worden

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Toppe schreef op donderdag 18 september 2025 @ 17:22:
[...]

De jaloezie spat er vanaf…

Let op; dit gaat ontkend worden
Wat bedoel je? Juist niet toch? Ik bedoel: als je een air leuk vind koop je hem toch gewoon? Wat maakt het uit wat anderen vinden? Ik twijfel nog steeds. Besloten hem maar even te testen voor aankoop.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

giantgiantus schreef op donderdag 18 september 2025 @ 17:48:
[...]

Wat bedoel je? Juist niet toch? Ik bedoel: als je een air leuk vind koop je hem toch gewoon? Wat maakt het uit wat anderen vinden? Ik twijfel nog steeds. Besloten hem maar even te testen voor aankoop.
Het is de toon waarop je het zegt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
giantgiantus schreef op donderdag 18 september 2025 @ 17:48:
[...]

Er lopen heel wat mensen rond die bijna alles wat ze doen, doen om leuk gevonden te worden door een ander of op te vallen voor een ander :p niet zelf nadenken maar constant volgen

• schumi1986
Toppe schreef op donderdag 18 september 2025 @ 18:00:
[...]

Het is de toon waarop je het zegt…
Misschien komt het wat nors over maar wat @giantgiantus zegt is zoals het hoort te zijn.

Je leeft maar 1x koop wat je leuk vind, laat je niet overhalen door een mening van een ander. Zijn reactie heeft helemaal niets met jaloezie te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door schumi1986 op 18-09-2025 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb nog nooit iets niet gekocht omdat anderen het niet leuk vinden, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik niets mag vinden van wat die anderen zeggen.

Zeker als het van die onzin is die je vaak op de FP ziet.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 18-09-2025 18:30 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

schumi1986 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 18:08:
[...]

Misschien komt het wat nors over maar wat @giantgiantus zegt is zoals het hoort te zijn.

Je leeft maar 1x koop wat je leuk vind, laat je niet overhalen door een mening van een ander. Zijn reactie heeft helemaal niets met jaloezie te maken.
Lees mijn signature eens..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Sowieso waarheid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Haha geweldig :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Goh, ik koop altijd alles wat ik zelf leuk vindt. Maar ik hecht wel waarde aan de mening van anderen. Als hier 9 mensen zeggen dat de speaker *** is dan beïnvloed dat wél mijn keuze. Gek of niet.

• giantgiantus
Helemaal eens. Maar snap nog steeds jouw reactie op mij niet en de referentie aan jaloers zijn. Maar volgens mij zeg je hetzelfde als ik: koop wat je leuk vind en who cares wat andere vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:30
THE_BASE schreef op donderdag 18 september 2025 @ 21:19:
Goh, ik koop altijd alles wat ik zelf leuk vindt. Maar ik hecht wel waarde aan de mening van anderen. Als hier 9 mensen zeggen dat de speaker *** is dan beïnvloed dat wél mijn keuze. Gek of niet.
Dit is een eerlijke mening en ook passend bij de 'mens'. We zijn gewoon kudde-dieren dus al het andere is bullshit. Mensen zijn wel degelijk op zoek naar erkenning en zijn ook te beïnvloeden linksom of rechtsom.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SE USER
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-09 17:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cap0zIqkMlUsNDWkDvdTUPxgkew=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/L1Qz3f9aH4Wyd7zXsaRFJedo.jpg?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nou, ik heb hem hoor. Ik ging als eerste de Apple Store binnen vanochtend.
De feel is amazing. Hij ligt erg lekker in de hand. Ik heb ook de andere telefoons gevoeld, de air ligt toch het lekkerst in de hand.
Ik had een lichtgouden besteld. De kleur valt in het echt best wel tegen. Ik denk dat ik de witte mooier vind maar voor nu hou ik gewoon deze kleur. Mijn X was ook een witte dus dan heb ik nu een andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik wil graag een embargo uitroepen: geen uitpakfotos voor UPS hier is geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Oei ben ook benieuwd hoor.
15:00 bij de store en hij ligt inmiddels klaar.

ff topic vermijden tot die tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dennisdn schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:52:
Ik wil graag een embargo uitroepen: geen uitpakfotos voor UPS hier is geweest :)
In before... Ceramic Shield 2 zeiden ze... 3x betere krasbestendigheid zeiden ze...

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18:28
Als iemand de Space Black heeft, zou diegene dan een foto willen posten? Ben heel benieuwd, wellicht pik ik er nog een op vandaag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
SURFivor schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:52:
Nou, ik heb hem hoor. Ik ging als eerste de Apple Store binnen vanochtend.
De feel is amazing. Hij ligt erg lekker in de hand. Ik heb ook de andere telefoons gevoeld, de air ligt toch het lekkerst in de hand.
Ik had een lichtgouden besteld. De kleur valt in het echt best wel tegen. Ik denk dat ik de witte mooier vind maar voor nu hou ik gewoon deze kleur. Mijn X was ook een witte dus dan heb ik nu een andere.
Hoe is de accu?????? _O-

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
TNSN schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:07:
Als iemand de Space Black heeft, zou diegene dan een foto willen posten? Ben heel benieuwd, wellicht pik ik er nog een op vandaag. :)
1 van de eerste space black unboxings

YouTube: iPhone 17 Pro & Air (Space Black & Blue) – Unboxing & First Impressi...

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KM2ODUS83N1DbVJ1KH4rk4Uj5Gk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vm1vlsroZYdMSooIm7MTbXA2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fC6KnILPd0Kzs13W6f1297MDlGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prNmbxATE0OTM1jIWkguTTXR.jpg?f=fotoalbum_large

(kleur: Sky Blue)

damn! wat een juweeltje zeg! enorm fijn formaat, zoals bekend (veder)licht en zeer goede grip zonder hoesje <3 <3

echt jaren geleden dat Apple mij weer eens met een iPhone heeft verrast.

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 19-09-2025 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

_Bailey_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:13:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

damn! wat een juweeltje zeg! enorm fijn formaat en zeer goede grip zonder hoesje <3 <3
Het is wel een sexy mofo! Eigenlijk is het uiterlijk van de Pro's naar de Air gegaan. En de Pro's zijn nu rugged net als de MacBook Pro en Apple Watch Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Het is zover! Ik zie alleen maar Pro orders in het leveringen topic én op Reddit.

Op laatstgenoemde veel klachten dat het glasgedeelte echt enorm snel krast.

Benieuwd naar de ieders ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
overigens merk je wel dat het Dynamic Island lager is geplaatst in het display tov de vorige iPhones.
Verder niet storend.

ik kom van 6,3 inch Pro modellen en merk dan soms dat het toetsenbord net een tikkeltje te klein was.
Nu met deze 6,5 inch Air veel prettiger typen.

Bij setup al direct een software update...nu downloaden

[ Voor 46% gewijzigd door _Bailey_ op 19-09-2025 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
[Afbeelding]

[Afbeelding]

damn! wat een juweeltje zeg! enorm fijn formaat, zoals bekend (veder)licht en zeer goede grip zonder hoesje <3 <3

Hoe is de batterij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
eergisteren voor het laatst opgeladen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:04
TNSN schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:07:
Ik ontvang mijn space black Air binnen zo'n 10 minuten...zal dan meteen een paar foto's plaatsen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Mbt de esim een vraagje. Ik ga zo voor t eerst gebruik maken van deze technologie. Op dit moment een fysieke sim in een 15 pro max. Ik zie dat je deze makkelijk kan aanvragen via de odido app ( mijn zakelijke provider) maar moet wel gebeuren op het target-toestel.
Mijn idee ia dan ook:
1. De Air installeren , updaten en alles van de pro max migreren (inclusief odido-app) via de automatische apple migratie-procedure (iphones naast elkaar etc).
2. Odido app openen en esim aanvragen/installeren

Is het zo simpel of zie ik iets over het hoofd? En wordt mijn physieke sim dan meteen onbruikbaar?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
grrr problemen met e sim van Odido.

Nieuwe esim aangevraagd, daar een QR code ontvangen via email. Deze qr code scannen op m'n nieuwe iPhone in de setup
4x geprobeerd nu; "niet mogelijk om configuratie mobiel abonnement voort te zetten''

:? :?

[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 19-09-2025 09:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
_Bailey_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:45:
grrr problemen met e sim van Odido.

Nieuwe esim aangevraagd, daar een QR code ontvangen via email. Deze qr code scannen op m'n nieuwe iPhone in de setup
4x geprobeerd nu; "niet mogelijk om configuratie mobiel abonnement voort te zetten''

:? :?
Ging de esim verhuizen via de ingebouwde Apple methode niet dan? Want die zou odido nu moeten ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:47:
[...]

Ging de esim verhuizen via de ingebouwde Apple methode niet dan? Want die zou odido nu moeten ondersteunen
Dennis voor President! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

thanks! in 1x gelukt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
Apache4u schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:45:
Mbt de esim een vraagje. Ik ga zo voor t eerst gebruik maken van deze technologie. Op dit moment een fysieke sim in een 15 pro max. Ik zie dat je deze makkelijk kan aanvragen via de odido app ( mijn zakelijke provider) maar moet wel gebeuren op het target-toestel.
Mijn idee ia dan ook:
1. De Air installeren , updaten en alles van de pro max migreren (inclusief odido-app) via de automatische apple migratie-procedure (iphones naast elkaar etc).
2. Odido app openen en esim aanvragen/installeren

Is het zo simpel of zie ik iets over het hoofd? En wordt mijn physieke sim dan meteen onbruikbaar?
Ik heb laatst m'n Odido sim overgezet naar e-sim vanuit het sim menu binnen Instellingen op de iPhone. Dat ging meteen goed en de fysieke sim was meteen overgezet naar e-sim. De optie stond helemaal onderin het sim menu.

Edit : zoals @Dennisdn zegt dus. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
dafmay schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:49:
[...]

Ik heb laatst m'n Odido sim overgezet naar e-sim vanuit het sim menu binnen Instellingen op de iPhone. Dat ging meteen goed en de fysieke sim was meteen overgezet naar e-sim. De optie stond helemaal onderin het sim menu.
thanks! de methode van @Dennisdn lukte in 1x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
_Bailey_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:50:
[...]

thanks! de methode van @Dennisdn lukte in 1x
Top! Dat is dezelfde methode zoals ik omschreef en heb gebruikt. Werkt echt perfect idd. d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
even de mono speaker getest met Youtube filmpje; het verschil vind ik op zich nog wel meevallen tov de Pro variant.

Niks mis met de mono speaker; prima geluid/volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:13
Ik meld mij ook even in dit topic heb mijn bestelling gewijzigd naar een Air goud 256gb omdat ik deze vanwege het design ontzettend mooi vind en ben erg nieuwsgierig naar dit toestel. Qua camera ik maak niet veel foto’s meestal van de dingen die ik kook en van m’n hond en wandelingen dus dat moet voldoende zijn. Gaming doet de air ook goed heb ik al gezien en de batterijduur is zeker niet slecht van wat ik heb gezien in de reviews. Kortom ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen. Mijn toestel is nu onderweg. ☺️👍

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• dafmay
Istie... >:) d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIDFLnGBcdhZ6T9GcNKOpkG0DE8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KeJe76xkmiPbhjycnrL4ENIR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xn73o6ciECcx7IOE46D_uRoUTYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5n0qxTp9DLFpuQKDvlrk9MYe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSHMh1H0zvPIaAWisIoVDilAXdc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMISW7XXLDKXQqGkc21GADE2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkSTagP9TzsY8rl8V4c4uwkR7V0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8w4PaeJBTCkqTJryWr0bDkt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfNSw_qArlcYs2wswaPLgVUZ_FY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qeNzRkDg01j9f0Yk73edJwSG.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5GipE7f38jfYgEPSMOeVAojRD-4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/excgHk3vOFIOBhZxZerXnKqb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 19-09-2025 10:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ziet er uit als heel licht blauw of valt dat mee?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
_Bailey_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:48:
[...]

Dennis voor President! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

thanks! in 1x gelukt
Pfoe, dat is een hele geruststelling omdat ik zelf afhankelijk van ben voor mijn zakelijke sim wat anders een heel gedoe zou worden om dat via via via voor elkaar te krijgen met de afdeling die onze telefoons doet en altijd onbereikbaar zijn en al helemaal geen zin hebben een stapje extra te doen voor een individuele gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Slasher schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:16:
[...]

Ziet er uit als heel licht blauw of valt dat mee?
afhankelijk van de lichtinval (bijv onder de zon) , ik zou 'm héél lichtblauw noemen, haast wit.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nog nooit zo vroeg een iPhone ontvangen, Sky Blue is een pareltje!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJ53H4HVFjHU5eCc3hZk1-_H2as=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/lN8ECJ0fjnfIDFYO10OyqhQi.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ryG7PQ6tG8q9nVzyk1aqHllztY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WouTrlR3S69qzzwMDQw1CN58.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQUm79g0d-hAIVJa8tC6r2wUyxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FBD0tWyPIJacsDDZeOekuY1j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vet. Is die sky blue nou heel erg wit? Of is het de foto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Mooie kleur wel. Hij lijkt wel veel minder dun ofzo. Wat dat betreft vind ik zwart iets minder goed werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
giantgiantus schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:23:
[...]

ik vind 'm meer wit dan blauw. Echt afhankelijk van de lichtinval.

Net even Netflix gekeken op m'n Air (kijk normaal zelden tot nooit Netflix via mijn iPhone)
Echt, de klachten over mono speaker vind ik zwaar overtrokken. Komt een prima geluid uit die mono speaker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
giantgiantus schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:23:
[...]

Het is niet spierwit, maar als je het niet van dichtbij bekijkt is het wit. Tot je hem tegen iets wit houdt. Dan is hij blauw. Vind vooral de chromen rand heel mooi in het blauw.

Ook bijna geen fingerprints aan de zijkant. Heerlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door THE_BASE op 19-09-2025 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:01
Hier ook! Lekker

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Mog schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:16:
[...]

Het is wel een sexy mofo! Eigenlijk is het uiterlijk van de Pro's naar de Air gegaan. En de Pro's zijn nu rugged net als de MacBook Pro en Apple Watch Ultra.
Uiterlijk van de Pro’s is altijd al zo lomp geweest dus weet niet waar je dit nu vandaan haalt. 8)7

De Air is gewoon een nieuw tijdperk en staat los van al het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Redondo1982 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:30:
[...]

Uiterlijk van de Pro’s is altijd al zo lomp geweest dus weet niet waar je dit nu vandaan haalt. 8)7

De Air is gewoon een nieuw tijdperk en staat los van al het andere.
Nou, ben het er niet mee eens hoor. Ik vind de Pro ook meer richting rugged gaan en de Air richting het uiterlijk van de Pro.

Ik vind het dan ook niet zo dat het een totaal andere iPhone is. Het is nog steeds een recht toe recht aan apparaatje met een camera aan de achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:22:
Nog nooit zo vroeg een iPhone ontvangen, Sky Blue is een pareltje!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je voor zwart ging, maar ‘m daarna toch had geannuleerd? :9

In ieder geval mooie keuze. iPhone Air is weer eens echt een nieuwe model… had je niet mogen missen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Uniciteit schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:32:
[...]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je voor zwart ging, maar ‘m daarna toch had geannuleerd? :9

In ieder geval mooie keuze. iPhone Air is weer eens echt een nieuwe model… had je niet mogen missen :9
Ik heb ook netjes het boetekleed aangetrokken dat ik het feestje niet wilde missen en bij Apple een Air Sky Blue heb besteld om mijzelf te laten overtuigen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:31:
[...]

Nou, ben het er niet mee eens hoor. Ik vind de Pro ook meer richting rugged gaan en de Air richting het uiterlijk van de Pro.

Ik vind het dan ook niet zo dat het een totaal andere iPhone is. Het is nog steeds een recht toe recht aan apparaatje met een camera aan de achterkant.
De Pro wordt wel iets robuuster etc. Maar zeggen dat de Air richting Pro nu gaat is echt kolder. Dat gaat uiteindelijk wel gebeuren met de tijd, want dan gaan ze technologie ook daar gebruiken. Alleen je ziet toch dat de Air in niks een Pro is, is een op zichzelf staand product. Vandaar dat iedereen ook benieuwd is.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.