I don't have dreams, I have goals!!
Nou zo erg als de Jet Black is het gelukkig niet. Maar het blijft een coating natuurlijk, je ziet het bij de iPhone 15/16pro maar ook de watch ultra.Cardwizard schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:42:
[...]
Is dat met titanium net zo erg als met aluminium? dacht van niet....... anders moet ik team black ook vroegtijdig gaan verlaten.... ik krijg nog kippenvel van de Jet black iPhone 7 mooi ding... in een kast..
Zodra er een coating wordt aangebracht in een andere kleur dan kan die er ook weer af, en dat gebeurt dus ook 🙃
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
*het embargolorenzopot schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 00:59:
Ik ben in ieder geval sinds jaren niet zo enthousiast en met vol verwachting geweest over een iPhone. Ik ben zelfs excited voor wanneer de embargo weg is en de reviewers meer beelden mogen posten
Het is juist heerlijk om die iPhone zo overal op de tafel te kwakken
ik heb die van mij nu een jaar, zonder hoesje, ziet er nog als nieuw uit...dus kan echt wel.schumi1986 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:03:
Het lijkt mij echt een hel om zuinig te moeten zijn op een telefoon. Ik krijg echt wekelijks wel van iemand te horen, waarom heb jij geen hoesje om jou IPhone, dat is toch zonde zo.
Het is juist heerlijk om die iPhone zo overal op de tafel te kwakken
Degene die een Air koopt en er vervolgens een dikke hoes omheen doet, zou niet een Air moeten kopen
N=1. Ligt natuurlijk ook aan wat voor soort werk je doet. Sommige beroepen belasten nu eenmaal meer een telefoon. (Denk aan bouw/aannemer ipv de advocatuur/kantine beroepen).refused81 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:06:
[...]
ik heb die van mij nu een jaar, zonder hoesje, ziet er nog als nieuw uit...dus kan echt wel.
Degene die een Air koopt en er vervolgens een dikke hoes omheen doet, zou niet een Air moeten kopen
Ben het deels eens dat je geen air mag kopen als je er enkel een dikke hoes omheen doet. Dat mag iedereen zelf weten vind ik. (Zou het persoonlijk ook zonde vinden).
[ Voor 14% gewijzigd door TheKerremenke op 16-09-2025 19:13 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Dat betekent, stam + t .
Ik verwacht rond 14:00 uur ergensApache4u schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:40:
Kwam vandaag dat embargo op reviews niet te vervallen? Ben ik te ongeduldig of moeten we wachten tot de yanks wakker worden?
Mijn boefje is liev!
Dat laatste, de grote YT kanalen zijn idd Yanks (MKHBD, iJustine etc. etc.)Apache4u schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:40:
Kwam vandaag dat embargo op reviews niet te vervallen? Ben ik te ongeduldig of moeten we wachten tot de yanks wakker worden?
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Niets officieel bekend voor zover ik weet, want het is niet voor niets een Embargo.Apache4u schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:40:
Alleen de aanname is er wel omdat het de afgelopen jaren zo was.
Maar dan is het nog de vraag of de Air vandaag komt, de pro vandaag of dat het embargo voor die toestellen tegelijk verloopt.
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 17-09-2025 11:29 ]
Je hebt m'n humeur om zeep geholpen.Donstil schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:29:
[...]
Niets officieel bekend voor zover ik weet, want het is niet voor niets een Embargo.
Alleen de aanname is er wel omdat het de afgelopen jaren zo was.
Maar dan is het nog de vraag of de Air vandaag komt, de pro vandaag of dat het embargo voor die toestellen tegelijk verloopt.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
ik verwacht gewoon om 14uur sharp.Apache4u schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:40:
Nog een uurtje!

EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
YouTube: iPhone 17 Pro vs iPhone Air Camera Test Comparison
Jeetje zeg, echt mislukt die iPhone Air omdat je een batterij nodig hebt om de dag door te komen, bla bla
Mm vind de kleuren van de Air camera wel beduidend minder fraai. Dat ziet er niet uit als "dezelfde Wide camera als de 17 pro"edebee schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:18:
de camera van de iPhone air valt me niets tegen, nu de batterij duur nog :-)
YouTube: iPhone 17 Pro vs iPhone Air Camera Test Comparison
dat je zo de deur uit durft te gaan met zo'n batterypack. Ik zou me kapot schamen...Donstil schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:21:
[...]
Jeetje zeg, echt mislukt die iPhone Air omdat je een batterij nodig hebt om de dag door te komen, bla bla
/s
Je weet dat je een filter standaard aan kunt zetten. Mocht je Samsung achtige fotos willen maken.Donstil schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:23:
[...]
Mm vind de kleuren van de Air camera wel beduidend minder fraai. Dat ziet er niet uit als "dezelfde Wide camera als de 17 pro"

On topic: Inderdaad wel gek dat er verschil zit in kleur. Terwijl het in de basis dezelfde camera en sensor is.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ja echt behelpen….Donstil schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:21:
[...]
Ik verwacht hem niet heel erg nodig te hebben, alleen bij lange dagen op klantlocatie had de Pro al moeite met hele dag als hotspot spelen voor de iPad.
Wacht maar, met die slechte accu loop je zaterdag al met die accu eropDennisdn schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:32:
[...]
Ja echt behelpen….
Ik verwacht hem niet heel erg nodig te hebben, alleen bij lange dagen op klantlocatie had de Pro al moeite met hele dag als hotspot spelen voor de iPad.
Haha ja, ik heb dat niet aanstaan maar het zou kunnen dat het op deze 17pro anders ingesteld staat dan op de Air. Let's hope so.TheKerremenke schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:27:
[...]
Je weet dat je een filter standaard aan kunt zetten. Mocht je Samsung achtige fotos willen maken.![]()
![]()
On topic: Inderdaad wel gek dat er verschil zit in kleur. Terwijl het in de basis dezelfde camera en sensor is.
Correctie op mezelf. Zit toch een beetje verschil in blijkbaar. Moest het even opzoeken.TheKerremenke schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:27:
[...]
Je weet dat je een filter standaard aan kunt zetten. Mocht je Samsung achtige fotos willen maken.![]()
![]()

/f/image/u9MzNSHQf6E8KaTleU76clMg.png?f=fotoalbum_large)
Zaterdag…. Dan zijn we alweer helemaal gewend en verder met ons levenDonstil schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:32:
[...]
Wacht maar, met die slechte accu loop je zaterdag al met die accu erop
Oei sad, hoop dat dit geen dealbreaker gaat worden.TheKerremenke schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:33:
[...]
Correctie op mezelf. Zit toch een beetje verschil in blijkbaar. Moest het even opzoeken.[Afbeelding]
Ultra-Wide en zoom ga ik niet missen, geen LiDar kan ik ook wel mee, maar moet niet beduidend mindere foto's maken dan wat ik nu heb met de 16 pro.
We gaan gewoon 8x laden joh. Niets aan het handje.Dennisdn schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:34:
[...]
Zaterdag…. Dan zijn we alweer helemaal gewend en verder met ons leven
Vroegah was zo’n telefoon met een snoer ook heel normaalDonstil schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:36:
[...]
We gaan gewoon 8x laden joh. Niets aan het handje.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 17-09-2025 13:37 ]
Deze video staat er al een paar dagen op en volgens mij is het fake.Donstil schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:23:
[...]
Mm vind de kleuren van de Air camera wel beduidend minder fraai. Dat ziet er niet uit als "dezelfde Wide camera als de 17 pro"
Ooh echt, hopen dan maar.THE_BASE schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:43:
[...]
Deze video staat er al een paar dagen op en volgens mij is het fake.
Ik zat al een Oranje Pro Max te bestellen.
Over 4 minuten kun je die annuleren.Donstil schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:48:
[...]
Ooh echt, hopen dan maar.
Ik zat al een Oranje Pro Max te bestellen.
Die snap ik niet hoor, waarom zou je zo'n Battery Pack bestellen als je in een paar minuten weer 25% extra stroom heb. Overal wel een wandcontactdoos of een USB-C gat te vinden.
edit:
[ Voor 120% gewijzigd door Donstil op 17-09-2025 14:24 ]
[ Voor 37% gewijzigd door THE_BASE op 17-09-2025 14:03 ]
:strip_exif()/f/image/7r2pLS3gJUaoIrBCLa31ot62.png?f=user_large)
Ja dat is heel irritant, kan je dat niet uitzetten?Donstil schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:04:
Irritant die Nederlandse vertalingen overigens:
[Afbeelding]
Elect a clown, expect a circus.
Ja, je kan in de instellingen van YT (de app, dank Donstil) de taal op Engels zetten.Slasher schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:06:
[...]
Ja dat is heel irritant, kan je dat niet uitzetten?
[ Voor 3% gewijzigd door RoRoNL op 17-09-2025 14:15 ]
De vertaling zelf kan je niet uitzetten dacht ik. Ik heb mijn apps op Engels staan (iphone/iPad/AppleTV) en dan is het niet dus dat scheelt iets. Alleen dit was is in de browser.Slasher schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:06:
[...]
Ja dat is heel irritant, kan je dat niet uitzetten?
Ultralicht en ultradun.
Zeer prettige grip, maar nauwelijks echte bescherming, maar AppleCare+
:strip_exif()/f/image/ERnn9ZgDF9LB6dKDHxFbvynJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8MvVNpRvB1Sd1vIS0ZPJSiZ1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 17-09-2025 14:10 ]
Als ik haar foto's bekijk ben ik best aangenaam verrast.Donstil schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:01:
Ik precies 14:00 maar 1 kanaal F5'en natuurlijk:
[YouTube: iPhone Air ☁️ Unboxing and Review]
[ Voor 4% gewijzigd door THE_BASE op 17-09-2025 14:20 ]
Helaas niks gezegd/kunnen zeggen over alledaags gebruik en de accuduur. Misschien heeft ze ‘m ook nog maar te kort.Donstil schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:01:
Ik precies 14:00 maar 1 kanaal F5'en natuurlijk:
[YouTube: iPhone Air ☁️ Unboxing and Review]
edit:
[YouTube: iPhone Air Review - A Thin-spired Design...And Now I'm Torn]
[YouTube: iPhone 17/Pro/Air Unboxing: 1 Hot Take!]
3 in de rij, kassa erbij
Brian Tong wel, die geeft zelfs aan dat Battery Pack niet eens nodig is bij normaal gebruik, maar gewoon handig kan zijn als powerbank voor het geval dat.lorenzopot schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:28:
Marques zegt tot dusver niet al te positieve dingen over de batterijduur… Achja, we’ll see
ik heb normaal gesproken een broertje dood aan die hippe bekende youtube reviewers, alleen al die thumbnails in de filmpjes, erg cringy.
Maar the Tech Chap vind ik dan wel 1 van de meest normale reviewers.
Verder hecht ik zo'n 1000x meer waarde aan ervaringen van real life gebruikers, gewoon consumenten.
en voor de (grotendeels) no case Air gebruikers, de grip van de Air zelf is dus al dik in orde (itt de gladde Pro versies). Dat is voor mij al 3 plusjes erbij
[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 17-09-2025 14:46 ]
Laatste mag tegenwoordig ook naar de events enz. Alleen komen alle twee niet voor launch waarschijnlijk.
https://tweakers.net/revi...-de-dunste-te-hebben.html
[ Voor 5% gewijzigd door BigF25 op 17-09-2025 14:54 ]
Valt niet direct tegen.
Anderhalf uur minder lang "browsen" t.o.v. de iPhone 17, oftewel nog geen 10% minder.
Maar dat dan ook nog met een groter scherm.
Air is niet de dunste: The Zep Man in 'Apple iPhone Air - Dit lever je in om de dunste te hebben', reddit dingetje erbij, je weet gewoon dat ze het klaar hebben staan.
Bookmarktje klaar gezet: "Ooh ja dat ga ik eens even lekker posten als de review van tweakers uit komt" .

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 17-09-2025 15:10 ]
Daar ben ik het wel mee eens. Er is niets verrassends gezegd, maar ook niet iets compleet negatiefs. Dus dat is wel goed om te horen. Ik weet ook niet wat ik verwacht had, maar misschien meer in-depth over batterij en camera.Dennisdn schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:12:
Vind het maar een saaie ronde van reviews. Niks nieuws voorbij zien komen, alles compleet voorspelbaar en ondanks ze hem allemaal al een week of wat in huis hebben heb ik nog geeneen iets horen zeggen over de echte bruikbaarheid van one full day.
Haha, lekker achter het toetsenbordje de wijsneus uit gaan hangen. Je moet er maar zin in hebben.Donstil schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:07:
Ach gut er zit gelijk weer een keyboard warrior in de reacties hoor.
Air is niet de dunste: The Zep Man in 'Apple iPhone Air - Dit lever je in om de dunste te hebben', reddit dingetje erbij, je weet gewoon dat ze het klaar hebben staan.
Bookmarktje klaar gezet: "Ooh ja dat ga ik eens even lekker posten als de review van tweakers uit komt" .
Ik kan er zelf ook wel wat van natuurlijk, maar goed dan in ieder geval nog in topics die je zelf bezig houden.THE_BASE schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:15:
[...]
Haha, lekker achter het toetsenbordje de wijsneus uit gaan hangen. Je moet er maar zin in hebben.
Niemand heeft er wat aan als je dat gaat doen op onderwerpen die je eigenlijk niet bezig houden zou je zeggen.
Dat betekent, stam + t .
Toch is er wel iets voor te zeggen. En dit is niet exclusief voor Apple telefoons. Ik vind het jammer dat de industrie camera bumps een prima compromis vinden. Ergens is het ook false advertising. Maar goed, iedereen doet het. Bij de introductie van de MacBook Air had Steve Jobs het tenminste nog over “the thickest and the thinnest part”.Donstil schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:07:
Ach gut er zit gelijk weer een keyboard warrior in de reacties hoor.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ik denk iets minder, maar neem aan dat jouw accu ook geen 100% meer is. In dat opzicht zul je er sowieso op vooruit gaan. Maar alles valt of staat met je verbruik, tests zeggen ook niet alles.lorenzopot schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:26:
Is er misschien iemand die, met de data die we nu hebben van deze reviews en Tweakers zelf, weet hoe de batterijduur van de Air is vergeleken de 15 Pro Max? Gezien ik veel hoor over hoe de accu de afgelopen jaren is verbeterd.
Ja ik zei het in een reactie eronder al, De definitie van de dunste is wat alle fabrikanten doen denk ik, namelijk het grootste oppervlakte meten. Dat wordt al jaren zo gedaan. Geen, of vrijwel geen, fabrikant gebruikt de dikte van het camera eiland daarvoor.Mog schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:27:
[...]
Toch is er wel iets voor te zeggen. En dit is niet exclusief voor Apple telefoons. Ik vind het jammer dat de industrie camera bumps een prima compromis vinden. Ergens is het ook false advertising. Maar goed, iedereen doet het. Bij de introductie van de MacBook Air had Steve Jobs het tenminste nog over “the thickest and the thinnest part”.
Maar goed, het is Apple, dus nu gaat iedereen ineens zout op die slak leggen.
Deze ook gekeken en het vergelijkingsgedeelte met de andere 17 modellen betreffende de speaker deed wel een beetje pijn, maar overall valt het me i.i.g. qua batterij + camera alleszins mee.
Precies zoals hij zegt: tot op 2x zie je nagenoeg geen verschil met een 17 Pro en qua batterij is hij in lijn met de normale 17.
Ik ben positief gestemd.
Zoals ik heel cringe gisteravond tegen m'n vriendin zei.. "nog 2 nachtjes slapen, dan is het pakjesavond (voor nerds)"
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Dat stukje over de monospeaker heb ik even gemist. Nu ben ik doof aan één oor dus ga al mono door het leven, maar als het schel wordt dan is het wel een beetje jammer.AntraXxX schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:34:
[...]
Deze ook gekeken en het vergelijkingsgedeelte met de andere 17 modellen betreffende de speaker deed wel een beetje pijn, maar overall valt het me i.i.g. qua batterij + camera alleszins mee.
Precies zoals hij zegt: tot op 2x zie je nagenoeg geen verschil met een 17 Pro en qua batterij is hij in lijn met de normale 17.
Ik ben positief gestemd.
Zoals ik heel cringe gisteravond tegen m'n vriendin zei.. "nog 2 nachtjes slapen, dan is het pakjesavond (voor nerds)".
[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 17-09-2025 15:58 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Komt door die pukkel aan de achterkant.Rivanov schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:57:
Hij zit zelfs op een andere manier in de box dan de andere iPhones. Screen up i.p.v. down.
Alleen die reviewer kan met niet zo bekoren met zijn stem beetje last van een spraakgebrek, verder wel een prima unboxing. Kleur komt er goed uit.Donstil schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:17:
Los daarvan:
Blauw is toch wel erg fraai :
[YouTube: iPhone Air Unboxing (Sky Blue)]
[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 17-09-2025 16:05 ]
Elect a clown, expect a circus.
Oei...als deze groene afwijking opvalt irl dan ben ik wel erg snel klaar met de Air. Even rustig afwachten tot ik m'n Air in de hand heb...uiteraard.dafmay schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:12:
Tweakers review van de Air...
review: Apple iPhone Air - Dit lever je in om de dunste te hebben
/f/image/RBX49KuKKWnCsrHsVvRM51l2.png?f=fotoalbum_large)
Alleen bij Tweakers gelezen, verder niemand over gehoord.dafmay schreef op woensdag 17 september 2025 @ 16:11:
[...]
Oei...als deze groene afwijking opvalt irl dan ben ik wel erg snel klaar met de Air. Even rustig afwachten tot ik m'n Air in de hand heb...uiteraard.
[Afbeelding]
True. Even rustig afwachten dus...zal irl wel geen punt zijn.THE_BASE schreef op woensdag 17 september 2025 @ 16:17:
[...]
Alleen bij Tweakers gelezen, verder niemand over gehoord.
Ja hij is niet native Engels dacht ik, dat hoor je wel een beetje misschien.Slasher schreef op woensdag 17 september 2025 @ 16:03:
[...]
Alleen die reviewer kan met niet zo bekoren met zijn stem beetje last van een spraakgebrek, verder wel een prima unboxing. Kleur komt er goed uit.
Hij heeft ook een iPhone Air ontvangen met EU Energy Label, dus denk inderdaad niet dat hij in de VS zit.Donstil schreef op woensdag 17 september 2025 @ 16:25:
[...]
Ja hij is niet native Engels dacht ik, dat hoor je wel een beetje misschien.
Nee hij zit in Barcelona idd.THE_BASE schreef op woensdag 17 september 2025 @ 16:37:
[...]
Hij heeft ook een iPhone Air ontvangen met EU Energy Label, dus denk inderdaad niet dat hij in de VS zit.
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.