Wie is de Mol? - Jubileumeditie 25 jaar Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:55
Ik heb de aflevering nog niet gezien, aangezien ik heerlijk bij 30 graden in de zon lig te bakken in de vakantie.
Maar wie zat er in welke groep, kan ik vast de testvraag beantwoorden ?(vrijdag avond kijk ik de aflevering denk ik als ik weer thuis ben).

[ Voor 15% gewijzigd door Carlos0_0 op 10-11-2025 15:45 ]

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 16:14
Carlos0_0 schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:44:
Ik heb de aflevering nog niet gezien, aangezien ik heerlijk bij 30 graden in de zon lig te bakken in de vakantie.
Maar wie zat er in welke groep, kan ik vast de testvraag beantwoorden ?(vrijdag avond kijk ik de aflevering denk ik als ik weer thuis ben).
In het scheikundelokaal
- Loes, Sahil, Dennis, Jurre, Richard

In het klaslokaal
- Nathan, Kim, Anne-Marie, Merel

Bron: https://www.instagram.com/gido_verheijen/p/DQ3sFdwiNZw/

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
JME schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:58:
Wie waren op het eind nou als een malle de volgorde van de glazen aan het verwisselen? Daar was volgens mij maar één reden voor en die kende hooguit één persoon aan die tafel.
Als ik het goed gezien had ging Dennis beginnen met chaos schoppen door ook mee te proeven terwijl die andere drie (weet even niet welke personen dat waren?) dat al aan het doen waren

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:26
Ik blijf maar hangen op de uitspraak van Anne-Marie over de vloeistof. "groen is de kleur van de mol". En zelf heeft ze een groen shirt aan.

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:44

R.G

Ik denk nu Jurre.
Ik hoor totaal geen macht 23 ik hoor 23.
Het is door productie eruit gehaald.

Merel haalt het net niet.

Het is of Jurre of Merel.

Ik zie ook nooit dat de formule wordt opgeschreven

X 10 23 hoor ik

Maar moet zijn x 10 macht 23

Toch?

• R.G

R.G

Oh shit sahil zegt 10 klein 23.
Natjan loopt terug en zegt het.
Zegt hij komma 23? Dan hij de mol

• R.G

R.G

De blonde vrouw anne Marie vraagt komma?23

Nathan zegt ja!

Nathan is de mol

• R.G

R.G

Of sahil die moest expliciet zeggen macht 23

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:44
R.G schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 02:30:
Ik denk nu Jurre.
Ik hoor totaal geen macht 23 ik hoor 23.
Het is door productie eruit gehaald.

Merel haalt het net niet.

Het is of Jurre of Merel.

Ik zie ook nooit dat de formule wordt opgeschreven

X 10 23 hoor ik

Maar moet zijn x 10 macht 23

Toch?
Dat maakt allemaal niet zoveel uit aangezien ze de eenheid vroegen en het antwoord 'mol' was in plaats van die formule :P

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:49

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

noodgang schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 07:46:
[...]

Dat maakt allemaal niet zoveel uit aangezien ze de eenheid vroegen en het antwoord 'mol' was in plaats van die formule :P
vond het echt bizar dat niemand dat bedacht, dat het antwoord zo fucking voor de handliggend en bovendien w.m.b. iedereen zou moeten weten, mol is

-edit- Denk inderdaad op basis van onderstaande opmerkingen dat niet iedereen dit zal/hoeven weten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Shadow_Agent op 11-11-2025 09:50 ]

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:53

Ankh

|true

Tja, als je geen scheikunde hebt gehad dan is het toch logisch?
Merendeel van de kandidaten heeft iets van toneel/acteurschool gedaan en zal dus nog nooit gehoord hebben van een binas.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Carlos0_0
Ankh schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:21:
Merendeel van de kandidaten heeft iets van toneel/acteurschool gedaan en zal dus nog nooit gehoord hebben van een binas.
Dan als nog ook al heb je het wel gehad, of je dat allemaal nog onthouden heb.
Ik heb natuurscheikunde gehad op de middelbare school, dat weet ik 20 jaar later ook niks meer van(aangezien ik er niks mee doe).

• celshof
Ankh schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:21:
Of weet wat 1023 voor getal is en dat ook uit kan spreken.

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:19
Carlos0_0 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:02:
[...]

Dan als nog ook al heb je het wel gehad, of je dat allemaal nog onthouden heb.
Ik heb natuurscheikunde gehad op de middelbare school, dat weet ik 20 jaar later ook niks meer van(aangezien ik er niks mee doe).
Er wordt om een 'eenheid van' gevraagd. Als iemand mij om een onbekende 'eenheid van' vraagt, weet ik iig dat ik geen getal zoek, maar een naam.
Maar goed, het was duidelijk dat geen enkele deelnemer hier enig idee van had. Kunnen we hele discussie over voeren, maar ze wisten het gewoon niet.

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:44
Sebas1979 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:42:
[...]

Er wordt om een 'eenheid van' gevraagd. Als iemand mij om een onbekende 'eenheid van' vraagt, weet ik iig dat ik geen getal zoek, maar een naam.
Maar goed, het was duidelijk dat geen enkele deelnemer hier enig idee van had. Kunnen we hele discussie over voeren, maar ze wisten het gewoon niet.
De mol wist dit wel, dus waarom zou die moeilijk gaan doen om die formule verkeerd door te geven als die toch wist dat de formule sowieso fout zou zijn.

• celshof
noodgang schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:49:
[...]
De mol wist dit wel, dus waarom zou die moeilijk gaan doen om die formule verkeerd door te geven als die toch wist dat de formule sowieso fout zou zijn.
Wat wel zou kunnen, is dat de Mol de andere 4 in het lokaal naar de waarde (want het is geen formule) heeft geleid, ipv het overduidelijke antwoord. Op het blaadje op het prikbord staat immers "Mol = 6,0..."

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:55
noodgang schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:49:
[...]

Tijd rekken, schuld makkelijker aan iemand anders geven. Bijvoorbeeld, "Wat?? je hebt niet X tot de macht 23 gezegd?"

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:00
Sebas1979 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:42:
[...]

Als ik hoorde hoe de vraag werd overgebracht door meerdere kandidaten in het examen-lokaal, dan was de vraag dusdanig moeilijk opgeschreven dat ze zelf eigenlijk niet eens wisten wat er nou gevraagd werd. Dat is dan uiteraard ook onder tijdsdruk, wat het niet makkelijker maakt.

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:03
Ik vond de vraagstelling ook vrij onduidelijk, al riep ik wel meteen 'mol' als antwoord. Wel begrijpelijk dat mensen die waarschijnlijk niet een technische richting op hoger middelbaar onderwijs hebben gedaan niet goed doorhadden dat ze de eenheid vroegen.

Wat me vooral bezig hield achteraf was wat er nou met de andere voorwerpen gedaan zou kunnen worden. Iets met een telefoon bijv die door 1 van de 'leerlingen' werd gebruikt. Zou daar iets mee mogelijk zijn geweest?

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 00:55
celshof schreef op maandag 10 november 2025 @ 23:37:
Ik blijf maar hangen op de uitspraak van Anne-Marie over de vloeistof. "groen is de kleur van de mol". En zelf heeft ze een groen shirt aan.
Ik blijf hangen op de uitleg van Rik aan Nathan. Hij begon met "de mol kan het beste saboteren bij vaten die naar een boot gebracht moeten worden", maar daarna zei hij "als je daar niet bij zit kan hij/zij ook saboteren bij de proeverij". De woordkeuze "je" vond ik heel raar in dat zinnetje.

En dat Nathan, de allerliefste man van de hele wereld die in China in het park met die paraplu's als enige persoon ooit in de historie van het gehele programma voor de pot ging in plaats van een persoonlijk voordeel, in dit geval WEL voor persoonlijk voordeel ging maakt dat ik vooralsnog in de Nathan-tunnel zit. Zou dat ook gewoon echt briljant vinden als zo'n type de mol zou zijn.
LordSinclair schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:31:
De laatste opdracht was ook mooi, in de zin van zit iedereen er altijd sentimenteel in.
Je moet altijd iemand naar huis, links of rechtsom. Dan kan je net zo goed voor geld in de pot gaan. Lullig als je zelf naar huis moet, maar dat gebeurd vroeg of laat meestal toch wel.
Dit inderdaad, ik vond voor geld gaan echt een no-brainer. Er gaat toch wel iemand naar huis. Ik zou dat risico zelfs hebben genomen als ik in de risicogroep had gezeten.

• Pendora
Weet iemand wanneer dit is opgenomen? Ik zat te kijken naar de leeftijd opdracht.
Als het tussen 02-12-24 en 18-01-2025 is opgenomen; dan kloppen alle genoemde leeftijden. Alleen Kim heeft geen leeftijd genoemd maar vanuit het eindgetal kan je stellen dat ze zich zelf 42 vind. Wat niet klopt, ze is 45.
Door meerdere rekenfouten hadden ze wel het juiste antwoord. Zolang het na oktober 2024 is opgenomen is de gemiddelde afgeronde leeftijd 43.
Vervolgens hebben Kim en Loes het erover dat ze dat vat niet hoeven te zoeken maar alleen de leeftijd door hoeven te geven.

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Pendora schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:09:
Weet iemand wanneer dit is opgenomen? Ik zat te kijken naar de leeftijd opdracht.
Als het tussen 02-12-24 en 18-01-2025 is opgenomen; dan kloppen alle genoemde leeftijden. Alleen Kim heeft geen leeftijd genoemd maar vanuit het eindgetal kan je stellen dat ze zich zelf 42 vind. Wat niet klopt, ze is 45.
Door meerdere rekenfouten hadden ze wel het juiste antwoord. Zolang het na oktober 2024 is opgenomen is de gemiddelde afgeronde leeftijd 43.
Vervolgens hebben Kim en Loes het erover dat ze dat vat niet hoeven te zoeken maar alleen de leeftijd door hoeven te geven.
Loes Haverkort was jarig toen ze in de auto naar Lissabon reden, dat was dus op 19 januari 2025.

• Pendora
@_superboer_ Dank je. Dus de opname met de vaten was op de 18e. Dan was Kim de enige waarvan de leeftijd niet klopte. En interessant genoeg net voldoende afgeweken dat het gemiddelde niet 43 maar 42 was. Helaas voor haar kon Loes niet rekenen en zei ze 43 wat het juiste vat was.

Had Kim nog niet echt op mijn vizier staan maar na dit...

• IntToStr
Pendora schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:00:
@_superboer_ Dank je. Dus de opname met de vaten was op de 18e. Dan was Kim de enige waarvan de leeftijd niet klopte. En interessant genoeg net voldoende afgeweken dat het gemiddelde niet 43 maar 42 was. Helaas voor haar kon Loes niet rekenen en zei ze 43 wat het juiste vat was.

Had Kim nog niet echt op mijn vizier staan maar na dit...
Dit is wel precies wat kijkers (die er echt tijd in stoppen en details bekijken) heel snel door hebben, dus dat de montage dit erin heeft laten zitten zou voor mij wel een reden zijn dat het niet een molstreek is. Tenzij ze er deze keer meer 'toelaten' qua molacties in de montage, maar dat ze er van veel meer kandidaten dit soort zaken laten zien en dat we moeten raden welke 'echt' zijn en welke acties 'een kandidaat die zichzelf verdacht maakt' zijn.

Kim had tijdens haar eerste deelname als mol vrijwel meteen iets waardoor het duidelijk was dat ze de mol was. Zowel op tv als voor de kandidaten dacht ik. Herinner me het in ieder geval dat ze het vrij slecht deed. Zou toch apart zijn om juist haar een 2e kans te geven.

Maar he, wie weet. Zou het zelf wel heel mooi vinden als Nathan gewoon de mol zou zijn :P

• RobinNL
  • Laatst online: 20:07
Dit is toch echt wel de beste exit van de afgelopen 25 jaar!

https://www.instagram.com...42/?igsh=YjRreTN3cmF1aW5s

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Eerste WTFje komt al langs, hoezo is fiets niet direct 25.. 8)7

Verder wel een heeeerlijke opdracht

[ Voor 23% gewijzigd door Lanfear89 op 15-11-2025 20:47 ]

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Pastel de Nathan :p

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-12 09:21
Ik heb het idee dat het ten opzichte van recente seizoenen relatief eenvoudiger is om geld te verdienen. De opdrachten lijken in ieder geval doenbaar, dat is weleens anders geweest.

• RobinNL
Ik had precies dezelfde tactiek gebruikt als Jurre 🤣

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:26
Ik zou heel lang stil zijn… en ineens beginnen over een spin…

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Fuuuuuu, die exit zag ik niet aankomen

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

ParaDroid2 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 21:04:
Ik heb het idee dat het ten opzichte van recente seizoenen relatief eenvoudiger is om geld te verdienen. De opdrachten lijken in ieder geval doenbaar, dat is weleens anders geweest.
Volgende week kan de gehele pot leeg blijkbaar 8)7

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:32
Lanfear89 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 20:38:
Eerste WTFje komt al langs, hoezo is fiets niet direct 25.. 8)7

Verder wel een heeeerlijke opdracht
Die snapte ik wel. De fiets zag er redelijk log uit en de afstand om op snelheid te komen was niet heel erg lang.
Al had ik hem op 20 gezet en de step op 15.

• Pendora
Shadow_Agent schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 21:39:
[...]

Volgende week kan de gehele pot leeg blijkbaar 8)7
Ja dat vind ik altijd jammer. Afhankelijk hoe makkelijk heeft de mol nog niks hoeven te doen.

• Carlos0_0
Pendora schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:58:
[...]

Ja dat vind ik altijd jammer. Afhankelijk hoe makkelijk heeft de mol nog niks hoeven te doen.
Dus op zich kan je dan nu zeggen, dat het de mol niet echt uitmaakte hoeveel er hier verdiend werd deze aflevering.
En dus prima ook bij de taartjes uitdelen kan zitten(In plaats de flits opdracht), aangezien er geld uit de pot in de laatste opdracht sowieso gaat(De vraag is alleen hoeveel, maar grote kans er iets uit gaat).

[ Voor 9% gewijzigd door Carlos0_0 op 16-11-2025 11:28 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09
Ik zit steeds meer in Merel tunnel, na deze aflevering.

Kiest meteen klossen als langzaamste vervoermiddel, wat logisch lijkt, maar zeker niet waar.

Gaat zelf op stelten. Hint: Merel zet Wie is de mol op stelten.

Bij de geld veiligstel actie, pakt met veel bombarie één sporttas, terwijl er veel meer mogelijk was en wat zat er in.

Bij de praat met de mol opdracht slim lachen, lacht ze wel, maar kan ook van te voren geïnstrueerd zijn om in iederval te zorgen dat er geld op gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 16-11-2025 13:14 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:12

Crazy D

I think we should take a look.

Carlos0_0 schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:11:
[...]

Dus op zich kan je dan nu zeggen, dat het de mol niet echt uitmaakte hoeveel er hier verdiend werd deze aflevering.
En dus prima ook bij de taartjes uitdelen kan zitten(In plaats de flits opdracht), aangezien er geld uit de pot in de laatste opdracht sowieso gaat(De vraag is alleen hoeveel, maar grote kans er iets uit gaat).
Dat zou ik een slechte tactiek vinden. Als Mol moet je zo min mogelijk geld in de pot krijgen. Dan is er van uit gaan dat er later toch al wel geld uit gaat, en dus gewoon te simplistisch gespeeld. En als je zonder heel veel moeite een flits net niet haalt, scheelt toch weer. Zag trouwens ook enkel Rik de pastelletjes tellen, geloof dat die andere mensen allang blij waren dat ze er waren zodat zij door konden met hun leven :D Doordat ze dat heel slim met z'n 2en deden, kon je daar als Mol ook veel minder uithalen. Wat dus ook niet gebeurt lijkt te zijn, er eentje van het dienblad laten vallen had best makkelijk gekund.

Dat ze die skippiebal niet als traagste deden snapte ik niet. Met dat ding kun je, als je goed balt, wel ver komen in 1 bounce maar niet per se snel. Maar dat is allemaal ook een beetje random, zijn stelten of die plastic dingen nu sneller? Is ook maar net of je dat kunt of niet. Ik zou m'n enkels breken op die plastic dingen maar stelten zou ik waarschijnlijk omvallen 8)7 Dat Nathan de skeelers niet haalde vond ik geen mollen, dat was maar 1 of 2 km te langzaam? Dat doe je niet bewust dat gaat per ongeluk. En de fiets ging trouwens toch ook geen 25? Vond het een opdracht waar ik niet echt een gevoel heb dat er echt gemolt is.

Lasergamen vond ik chaos. Zal heel leuk geweest zijn maar ik kan daar weinig mee, heb amper kunnen volgen wat er sowieso gebeurde. Ja, Dennis die de uitgang niet kan vinden 8)7 maar goed die is de Mol niet :D En Jurre die nog heel even verwarring probeert te zaaien, maar goed, dat scheelde een minuut of zo? Was niet heel indrukwekkend :D Nathan die dan wel het min-geld eruit haalt (of lijkt te halen?), maar anderen niet. Maar goed, effectief 1/3 verdient van wat er kon, niet heel slecht.

Ik denk dat Jurre het goed deed met het praten tegen de mol, je moet sowieso iets anders doen dan gewoon iets zeggen. Ik gok dat ie ook wel te horen kreeg dat hij niet opeens loeihard mocht schreeuwen (schijnt niet zo goed voor je oren te zijn...), dus dan is met een gek stemmetje iets zeggen niet raar. Denk dat de lachende mensen niet op het moment van Jurre lachten maar gewoon om de situatie. Je moet daar in een line-up gaan staan, krijg een koptelefoon op, en dan begint Rik ineens te praten alsof het een yoga- of meditatie-bijeenkomst is. Gok dat ik ook wel even zou moeten lachen.

Vond het wel vermakelijk om te kijken, maar heeft me 0,0 dichterbij gebracht :+

Exact expert nodig?

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 09:16
Heeft iemand het overzicht wie hoe vaak de loods is ingeweest (testvraag van vandaag)

• TripleQ
  • Niet online
Volgens een post op Reddit
Één keer: Anne-Marie, Kim, Loes, Merel
Twee keer: Dennis, Jurre, Nathan, Sahil

• Kroesss
Ik zat heel erg op Merel, maar na de line-up ben ik daar een beetje vanaf. Het lachen van haar is mij iets te prominent in beeld gebracht, ik geloof niet dat dat bij de echte mol gedaan wordt.

Ik heb nu mijn 2 bijverdachten dus gepromoveerd naar co-hoofdverdachten. Loes en Anne-Marie. Ik ben er alleen nog steeds niet uit of de productie een oud-kandidaat of een oud-mol zou kiezen als nieuwe mol. Voor beide is wat te zeggen.

• Carlos0_0
Kroesss schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:41:
Ik zat heel erg op Merel, maar na de line-up ben ik daar een beetje vanaf. Het lachen van haar is mij iets te prominent in beeld gebracht, ik geloof niet dat dat bij de echte mol gedaan wordt.

Ik heb nu mijn 2 bijverdachten dus gepromoveerd naar co-hoofdverdachten. Loes en Anne-Marie. Ik ben er alleen nog steeds niet uit of de productie een oud-kandidaat of een oud-mol zou kiezen als nieuwe mol. Voor beide is wat te zeggen.
Ja voor dit seizoen is beide wat te zeggen, het zou leuk zijn als het een oud mol weer is.
Die kan dan het nog beter proberen te doen, door dingen die hij/zij van zijn eigen seizoen geleerd heeft.
Maar het hoeft uiteraard niet, een nieuwe Mol zou net zo leuk zijn.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:56
Ik snap niet dat ze vanaf het begin niet 1 of 2 vervoersmiddelen links lieten liggen... Als ze van de skippybal bijv. gezegd zouden hebben die gaat 25km per uur, hou je de andere middelen over voor alle lagere snelheden. Je kan van te voren wel aanvoelen dat alle 8 halen geen optie was.

Life is what happens while you're busy making other plans

• Kroesss
frumper schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:06:
Ik snap niet dat ze vanaf het begin niet 1 of 2 vervoersmiddelen links lieten liggen... Als ze van de skippybal bijv. gezegd zouden hebben die gaat 25km per uur, hou je de andere middelen over voor alle lagere snelheden. Je kan van te voren wel aanvoelen dat alle 8 halen geen optie was.
Ja, goede. Eerst even een "dry-run" met alle 4 naast elkaar. 1 op de skippy-bal, 1 met zaklopen, 1 op de stelten en 1 op die plastic loop-blikjes. Langzaamste afschrijven en de andere 3 op de drie langzaamste snelheden zetten in de volgorde waarin je finisht.

• Carlos0_0
Ja op zich logisch inderdaad, je weet natuurlijk niet wat er vooraf allemaal al gedaan is.
Door alle hectiek etc, je ziet vaak ze heel druk zijn in een opdracht. dan denk je vaak niet overal aan meer.

Als je zo rustig op de bank zit, denk je daar heel anders over.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

frumper schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:06:
Exact wat ik ook dacht :D
Heb in ieder geval 7 gehaald

• RobinNL

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En voor degene zonder Instagram-account: wat gebeurt/staat hier?

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb ook geen insta, maar ik kan het ook gewoon luisteren.
Persoonlijk vind ik het filmpje niet veel zeggen.

Meer dan ik dacht...

• Sebas1979
mrwolf schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:01:
[...]

En voor degene zonder Instagram-account: wat gebeurt/staat hier?
Jurre zou tijdens zijn poging de mol aan het lachen te krijgen, tijdens de line-up, “oh yes, min 500” gezegd hebben.

Was mij tijdens de uitzending niet opgevallen. Ik vind t ook niet overtuigend.
En als hij de mol was had hij probleemloos tot -1500 door kunnen gaan.

• streamnl
  • Niet online
Ik begin toch langzamerhand in de Nathan tunnel te komen

1) Omdat hij gezien wordt als een van de eerlijkste Nederlanders. En het daarom extra tof zou zijn als ie dit kan flikken;
2) hij ook echt heel lief en sociaal is;
3) van een uitdaging houdt en dit zou wel een van zijn grootste uitdagingen kunnen zijn en
4) hij helemaal er doorheen zat, toen er weer een afvaller was. Want (aanname) dat ligt deels aan hem (als ie de Mol is) en dat zit niet in zijn karakter.
Tenminste, zo vond ik het eruit zien.

Meer dan ik dacht...

• RobinNL
Plottwist!... Kans dat de pot naar €0 gaat

• Carlos0_0
Ja ik zat al te kijken, he test er zou toch nog iets komen dat de pot leeg kon gaan.
Maar toen zag ik hoe laat het was, oh er komt nog wat :).

• RobinNL
Oooooooohhhh... 🤣

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:23

aerofreak

Steve Jobs

Topicstarter
Dit was te verwachten… :z

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Pendora
Zegt alleen zo weinig. Wel grote kans dat de mol bij de besluitergroep zat.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nu wil ik seizoen IJsland/Spanje terug zien. Ik weet wel dat AM toen oortjes had om mee te luisteren bij de andere gesprekken. En de mol kan met voorkennis geld verdienen ala Nathan / AM gezien de kans aannemelijk is dat een hofdti dilemma volgt en er een grote kans is dat er per de meerderheid gestemd zal worden.

• Crazy D

Crazy D

Je hoeft niet mee te luisteren, je moet weten waar op gestemt is voordat jij bent. Dus dan zou de Mol als laatste zijn geweest die het briefje in de bus deed, of de Mol zat daar helemaal niet bij omdat de kans dat het niet unaniem is sowieso mega groot is.

Ik vond de foto's in de tram erg grappig, maar vooral ook die verontwaardiging achteraf (van Sahil geloof ik), dat 1 van de woorden onjuist vertaald zou zijn door iemand die net als hem ook Spaans spreekt. Dude, je zit in de Mol, zodra je ziet dat er woorden staan ga je die toch sowieso gewoon opschrijven?!?! En niet laten afhangen van een vertaling van 1 van die 8 woorden die al-dan-niet goed is. En sowieso, dat niemand al die woorden even opschreef...

Die zakken laten droppen was wel erg grappig. Geloof niet dat Sahil 'm hier bewust mistte, dat zou heel wat oefenen zijn geweest om te weten waar je dan moet gooien zodat die net buiten het vak rolt. Merel wel opvallend dat ze dan voor -250 gaat, maar goed, dat kan ook te opvallend zijn. Vond het psychologische spelletje wel erg grappig. En helemaal aan het eind, gokken wie een joker heeft zodat zij alle 3 een joker zouden krijgen.

Exact expert nodig?

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:25

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Ook hier begin ik Nathan steeds verdachter te vinden. #InDeTunnel

Merel ligt er te dik bovenop, zowel hoe ze zichzelf gedraagt naar de anderen en in de spellen als door wat er in beeld gebracht wordt. Bij alle anderen heb ik nog niet echt overtuigende beelden/ideeën gehad.

Nathan daarentegen... die wordt geframed als lief, eerlijk, sociaal (doet 'ie zelf goed aan mee). En dat is natuurlijk een prachtige dekmantel voor de mol. Hij kon zich tot nu toe ook vol in de spellen gooien en redelijk zijn best doen om geld te verdienen want hij wist natuurlijk dat deze opdracht er aan zou komen. Alhoewel hij bij het flitsen zichzelf net overschatte met de skates en er volgens mij wel meer net-nietjes zijn geweest.

En bij deze opdracht. Geeft aan te vertrouwen te zijn, gooit de zak ook eerlijk in vak 3 (joepie 500 euro erbij), maar ja dat is maar een schijntje en er komt nog een twist aan het einde.

En dan bij het eindspel de lief en sociaal kaart spelen waardoor hij sowieso wist dat er geen unanimiteit kon komen, dus of pot leeg of pot gelijk. Dan nog een beetje inpraten op de anderen en de boel richting pot leeg manouvreren.

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:32
Wat ik eigenlijk volledig miste bij het terugkijken van de aflevering is hoe er gekozen is voor de 3/4 verhouding tijdens het werpen van de zakken.

Heb ik iets gemist, of was dit überhaupt random.

• Crazy D

Crazy D

Hogader schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:23:
Wat ik eigenlijk volledig miste bij het terugkijken van de aflevering is hoe er gekozen is voor de 3/4 verhouding tijdens het werpen van de zakken.

Heb ik iets gemist, of was dit überhaupt random.
Nee dat is volgens mij ook niet in beeld geweest.

Exact expert nodig?

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19
Weet iemand de volgorde nog van de vrije val opdracht?

Home Assistant configuratie

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
TheFes schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:34:
Weet iemand de volgorde nog van de vrije val opdracht?
nathan, merel, sahil, anne marie

• Kroesss
Normaal gesproken gaan alle opdrachten die gebaseerd zijn op vertrouwen mis omdat iedereen de kaarten tegen de borst wil houden.

Daarom vond ik het bij de opdracht met de vrije val leuk om te zien dat volgens mij alle uitspraken waar waren, zowel de doorgegeven waardes van de vlakken aan degenen die de vrije val gaan maken, maar ook naderhand over welk vak ze hadden geraakt.

En dan is de laatste uitkomst uiteraard fout omdat er niet geloofd wordt dat iedereen de waarheid spreekt. You gotta love it.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00
Het viel me op dat er bij het stemmen in de laatste opdracht briefjes lagen. Het waren er veel, maar leek me voor de mol niet onmogelijk om even te tellen hoeveel groene en rode er nog lagen, en zo te weten wat iedereen al had gestemd.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Kroesss
inquestos schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:44:
Het viel me op dat er bij het stemmen in de laatste opdracht briefjes lagen. Het waren er veel, maar leek me voor de mol niet onmogelijk om even te tellen hoeveel groene en rode er nog lagen, en zo te weten wat iedereen al had gestemd.
Misschien was dat ook juist wel de bedoeling? Zodat de mol op die manier kon weten hoeveel stemmen er al gedaan waren op groen en rood. Hoewel het mij makkelijker lijkt om er gewoon op een of andere manier voor te zorgen dat de mol in de stembus zelf kan kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Kroesss op 24-11-2025 11:47 ]

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kroesss schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:46:
[...]

Misschien was dat ook juist wel de bedoeling? Zodat de mol op die manier kon weten hoeveel stemmen er al gedaan waren op groen en rood. Hoewel het mij makkelijker lijkt om er gewoon op een of andere manier voor te zorgen dat de mol in de stembus zelf kan kijken.
Bij de laatste aflevering zie je dat Rik Art drie keer met zijn wijsvinger tegen zijn middelvinger tikte om de Mol in te seinen over de uitgebrachte stemmen op rood :+

• Crazy D

Crazy D

Kroesss schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:46:
[...]

Dat kun dus alleen als de mol de laatste stem is, anders zou het plannetje alsnog mis kunnen gaan. Wie stemde er als laatste?

Exact expert nodig?

• Kroesss
Crazy D schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:59:
[...]

Dat kun dus alleen als de mol de laatste stem is, anders zou het plannetje alsnog mis kunnen gaan. Wie stemde er als laatste?
Dat weet ik zo niet, maar heel eerlijk gezegd weet ik ook niet of je het zou kunnen achterhalen. Het waren volgens mij losse shots van de kandidaten, die kunnen natuurlijk ook in een andere volgorde in de montage zijn gezet.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:56
leuk dat de pot weer op 0 staat... de mol heeft tot deze aflevering dus niet hoeven mollen en volledig in het spel op kunnen gaan als kandidaat. De mol wist namelijk al dat dit eraan zat te komen. En natuurlijk nemen ze geen risico door de mol op 1 van die 2 stoelen neer te zetten. Vanaf nu wordt het dus opletten wie zich anders gaat gedragen dan in de voorgaande afleveringen.

Life is what happens while you're busy making other plans

• Luther
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:25
Leuk om Art weer te zien in de rol waar ik hem van ken, en de manier waarop ik Wie is de Mol heb leren waarderen. Jammer dat hij maar anderhalf woord heeft gezegd... Best raar dat hij voor deze paar shots helemaal naar Portugal is gekomen.
Of zou hij nog meer te doen krijgen...? *durf te hopen*

• Pendora
Kroesss schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:07:
[...]

Dat weet ik zo niet, maar heel eerlijk gezegd weet ik ook niet of je het zou kunnen achterhalen. Het waren volgens mij losse shots van de kandidaten, die kunnen natuurlijk ook in een andere volgorde in de montage zijn gezet.
In de Belgische Mol is het een keer met de stand van de zon brekend door molloten.

• Carlos0_0
Luther schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:51:
Leuk om Art weer te zien in de rol waar ik hem van ken, en de manier waarop ik Wie is de Mol heb leren waarderen. Jammer dat hij maar anderhalf woord heeft gezegd... Best raar dat hij voor deze paar shots helemaal naar Portugal is gekomen.
Of zou hij nog meer te doen krijgen...? *durf te hopen*
Ja zou toch leuk zijn als hij nog een rolletje krijgt :).

• Kroesss
Pendora schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:03:
[...]

In de Belgische Mol is het een keer met de stand van de zon brekend door molloten.
Fantastisch! Dat wist ik niet. Maar ik ben ook realistisch genoeg om me te beseffen dat dat voor mij wel iets te hoog gegrepen is. Dan mis ik vast weer een of ander detail waardoor ik de mist in ga (en in de mist zie je de stand van de zon niet).

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:39
Om de vraag van @TheFes en het antwoord van @jeroenkb maar even samen te vatten voor de Testvraag van deze week: als hoeveelste maakte de Mol een vrije val?

De volgorde van de vrije val was al volgt:
  1. Nathan
  2. Merel
  3. Sahil
  4. Anne marie

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Crazy D

Crazy D

Kroesss schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:07:
[...]

Dat zal zeker het geval zijn...

Exact expert nodig?

• Sebas1979
Nou, AnneMarie en Sahil kun je dus afschrijven als mol - ik geloof nooit dat de productie het risico zou nemen om de pot leeg te laten gaan zonder dat je op z'n minst kunt claimen dat de mol daar iets aan bijgedragen heeft. Dan kun je het programma ook 'Wie Is De Duurste Kandidaat' gaan noemen.

Als ik er wat langer over nadenk vind ik het eigenlijk een ontzettend matige opdracht. Het is een no-win voor de kandidaten, en gratis scoren voor de mol. Die hoeft er alleen maar voor te zorgen dat er geen unanimiteit komt - super simpel. Slechtste uitkomst voor de mol: -3000. Beste: alles weg.

had ik al eens gezegd dat ze dit niet meer met BNers moeten doen, of op zn minst zo dat het wegmaken van geld als kandidaat negatief op je afstraalt, omdat je bijv voor een goed doel speelt? :P

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41

JME

zeg maar Jamie

“Hello, is it me you’re looking for?”

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 20:56
NEE WILHELM!

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41

JME

zeg maar Jamie

JME schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:48:
“Hello, is it me you’re looking for?”
spoiler:
kennelijk niet..

• Crazy D

Crazy D

Leuke deja vu aflevering weer. Wel echt vet in beeld gebracht ook.

Ik vond het moordspel wel een beetje chaotisch, ze hadden duidelijk meer van de opdracht te horen gekregen dan wij. Dat is prima, want met een voice over en wat graphics kun je het voor de kijker prima duidelijk maken tijdens het spel. Maar dat gebeurde voor mijn gevoel nu net even wat minder. Dat het wapen snel gevonden werd vond ik niet gek met een lamp waarmee je bloedsporen ziet. De plek van de moord was wat meer speurwerk voor nodig, en dan wel apart dat ze direct als ze 1 flinke druppel zien "ja, hier was het". En dat vervolgens Merel (?) de geheime kamer vindt, en dat niemand dan meer denkt, joh, moeten we hier ook even een lichtje laten schijnen? Zeker omdat er een telefoon lag. Erg leuk gedaan met de alibi's van de verdachten, en onhandig dat ze net bij de kok vergeten waren te vragen naar zijn alibi (al was dat volgens mij bij de dienstmeid ook vergeten? Dus in het ergste geval had je bij de kok wel uitsluitsel over z'n alibi maar weet je het nog steeds niet helemaal zeker). Door de chaos heen kijkend vond ik het een heel leuke opdracht.

Het eten en je bakkes in de plooi houden is niet nieuw maar wel leuk :D Jammer voor blondie dat haar lichaam gewoon reageerde op het pittige eten, als je rood wordt is het lastig liegen. Maar die Jurre zeg, wat een mannetje. Hoe harder je moet schreeuwen om mensen te overtuigen, hoe minder gelijk je hebt. Maar wel mooi. Het is uiteindelijk ook een spel waarin je voor jezelf moet gaan, en als je een goodie kunt winnen door te liegen... En ook hoe daarna de vrijstellingen verdient konden worden, toch ook weer lachen hoor. Vermakelijk!

Wie is de mol? Echt al sla je me dood. Geeeeeen idee :D

Exact expert nodig?

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-12 20:58
Crazy D schreef op zondag 30 november 2025 @ 08:40:
Leuke deja vu aflevering weer. Wel echt vet in beeld gebracht ook.

Ik vond het moordspel wel een beetje chaotisch, ze hadden duidelijk meer van de opdracht te horen gekregen dan wij. Dat is prima, want met een voice over en wat graphics kun je het voor de kijker prima duidelijk maken tijdens het spel. Maar dat gebeurde voor mijn gevoel nu net even wat minder. Dat het wapen snel gevonden werd vond ik niet gek met een lamp waarmee je bloedsporen ziet. De plek van de moord was wat meer speurwerk voor nodig, en dan wel apart dat ze direct als ze 1 flinke druppel zien "ja, hier was het". En dat vervolgens Merel (?) de geheime kamer vindt, en dat niemand dan meer denkt, joh, moeten we hier ook even een lichtje laten schijnen? Zeker omdat er een telefoon lag. Erg leuk gedaan met de alibi's van de verdachten, en onhandig dat ze net bij de kok vergeten waren te vragen naar zijn alibi (al was dat volgens mij bij de dienstmeid ook vergeten? Dus in het ergste geval had je bij de kok wel uitsluitsel over z'n alibi maar weet je het nog steeds niet helemaal zeker). Door de chaos heen kijkend vond ik het een heel leuke opdracht.

Het eten en je bakkes in de plooi houden is niet nieuw maar wel leuk :D Jammer voor blondie dat haar lichaam gewoon reageerde op het pittige eten, als je rood wordt is het lastig liegen. Maar die Jurre zeg, wat een mannetje. Hoe harder je moet schreeuwen om mensen te overtuigen, hoe minder gelijk je hebt. Maar wel mooi. Het is uiteindelijk ook een spel waarin je voor jezelf moet gaan, en als je een goodie kunt winnen door te liegen... En ook hoe daarna de vrijstellingen verdient konden worden, toch ook weer lachen hoor. Vermakelijk!

Wie is de mol? Echt al sla je me dood. Geeeeeen idee :D
Loes is de Mol

SiberischeHusky Shepsky

• Crazy D

Crazy D

Exact expert nodig?

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:33
De pot leeg opdracht, zo zie je maar als je voor het redden van je medekandidaten gaat is het altijd duur. De enige manier waarop ze de Mol hadden kunnen dwars zitten is was voor de eliminatie gaan, maar oh het is zo gezellig met z'n allen samen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Kroesss
LordSinclair schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:32:
De pot leeg opdracht, zo zie je maar als je voor het redden van je medekandidaten gaat is het altijd duur. De enige manier waarop ze de Mol hadden kunnen dwars zitten is was voor de eliminatie gaan, maar oh het is zo gezellig met z'n allen samen.
Ja, dat vind ik dus ook altijd. Iedereen is altijd heel erg gericht op het bij elkaar houden van de groep, maar je zit in een spel waar er maar 1 kan winnen. De groep moet kleiner worden, en als dat niet in deze aflevering gebeurt, dan is het wel in de volgende. Ik snap die redenatie dus ook nooit zo heel erg goed.

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:13
Kroesss schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:29:
[...]

Ja, dat vind ik dus ook altijd. Iedereen is altijd heel erg gericht op het bij elkaar houden van de groep, maar je zit in een spel waar er maar 1 kan winnen. De groep moet kleiner worden, en als dat niet in deze aflevering gebeurt, dan is het wel in de volgende. Ik snap die redenatie dus ook nooit zo heel erg goed.
Tenzij je een bondje hebt met 1 van de 2 mensen die gered kunnen worden. Daar kan je 100% zeker van zijn dat die niet de mol zijn, want de Mol zit hoe dan ook in het groepje dat onderhandelt. Dat kan je dus meer informatie opleveren, want je kan dan bij je bondgenoot nagaan op wie die zat.
Als ik Anne-Marie of Sahil was geweest had ik ook ter plekke meteen afgesproken: 1 van ons 2 zit het meest mis, laten we alles wat we ingevuld hebben naast elkaar leggen en kijken wat we daarvan kunnen leren.

• Kroesss
Spookelo schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:08:
[...]

Tenzij je een bondje hebt met 1 van de 2 mensen die gered kunnen worden. Daar kan je 100% zeker van zijn dat die niet de mol zijn, want de Mol zit hoe dan ook in het groepje dat onderhandelt. Dat kan je dus meer informatie opleveren, want je kan dan bij je bondgenoot nagaan op wie die zat.
Als ik Anne-Marie of Sahil was geweest had ik ook ter plekke meteen afgesproken: 1 van ons 2 zit het meest mis, laten we alles wat we ingevuld hebben naast elkaar leggen en kijken wat we daarvan kunnen leren.
Ik snap dat het voor Annemarie en Sahil heel positief was. Maar als groep is het natuurlijk niet handig. Unanimiteit behalen tijdens het stemmen was domweg een utopie, dat ging nooit gebeuren en meerdere kandidaten zeiden dat ook al tijdens de 1-op-1 onderhandelingen. Als unanimiteit niet gaat, dan moet je als groep gaan voor de optie die de minste schade geeft, namelijk de eliminatie door laten gaan. Dan hou je de pot intact.

Maar dan krijg je iedere keer het verhaal dat het zo zielig is voor degene die dan af gaat vallen. Dat punt is waar ik op doel. Het is niet zielig. Iedereen die daar zit, kent het spel en weet dat hij/zij iedere aflevering naar huis gestuurd kan worden. En aan het eind zijn er 3 man die de laatste aflevering halen. Tussentijds meer kandidaten "redden" heeft daar geen effect op. Er moeten gewoon gedurende de serie eerst 7 man afvallen.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Kroesss schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:15:
Maar dan krijg je iedere keer het verhaal dat het zo zielig is voor degene die dan af gaat vallen. Dat punt is waar ik op doel. Het is niet zielig. Iedereen die daar zit, kent het spel
Belangrijker: iedereen die daar zit kent elkaar en iedereen is zich bewust van het feit dat ze BN'er zijn en zo positief mogelijk op TV moeten komen. Dus geen backstabbing, plottwists etc (zoals wel bij bijv. expeditie robinson gebeurd met BN'ers maar dat is ook een heel ander concept). Van mijlenver was al te komen zien dat de pot leeg ging. Zoals je zegt: unanimiteit was een utopie, de minste schade (als ze echt voor geld zouden spelen) was iemand wegsturen. Maar goed; geld boeit echt niemand iets die meedoet. Iedereen zit er lekker warmpjes bij daar.

Het is allemaal oh zo leuk en gezellig met elkaar en laten we het vooral zo leuk mogelijk hebben op ons snoepreisje :)

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:13
Kroesss schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:15:
[...]

Ik snap dat het voor Annemarie en Sahil heel positief was. Maar als groep is het natuurlijk niet handig. Unanimiteit behalen tijdens het stemmen was domweg een utopie, dat ging nooit gebeuren en meerdere kandidaten zeiden dat ook al tijdens de 1-op-1 onderhandelingen. Als unanimiteit niet gaat, dan moet je als groep gaan voor de optie die de minste schade geeft, namelijk de eliminatie door laten gaan. Dan hou je de pot intact.

Maar dan krijg je iedere keer het verhaal dat het zo zielig is voor degene die dan af gaat vallen. Dat punt is waar ik op doel. Het is niet zielig. Iedereen die daar zit, kent het spel en weet dat hij/zij iedere aflevering naar huis gestuurd kan worden. En aan het eind zijn er 3 man die de laatste aflevering halen. Tussentijds meer kandidaten "redden" heeft daar geen effect op. Er moeten gewoon gedurende de serie eerst 7 man afvallen.
Helemaal eens hoor. Dat vind ik na iedere eliminatie ook gek. Ik zou blij zijn dat ik er nog in zit dan dat ik het zo erg vind dat iemand anders weg gaat. Ik wilde alleen aangeven dat het zin kan hebben om jouw bondgenoot te redden, maar ik zou inderdaad niemand redden omdat het zo zielig is voor diegene dat die weg moet.
En de grootte van de pot wordt ook gewoon niet belangrijk genoeg gevonden. Zeker in dit soort situaties.

• Sebas1979
Wie is de Mol is toch vooral een gezellig groepsuitje met BNers voor wie de screen-time en positieve exposure veel belangrijker is dan die 10k bruto die ze aan het einde mogelijk ophalen.

Wat betreft de optie 'AnneMarie en Sahil antwoorden laten vergelijken' - stel dat ze dat doen, wat leren ze dan precies? Ze weten niet welk antwoord goed of fout is, ze weten niet wie van hen degene met de meeste fouten is, en ze weten niet hoe veel slechter ze zijn dan de kandidaat die op het plekje boven hun staat.
Dus wat gaan ze precies afleiden uit het vergelijken van hun antwoorden?

• Carlos0_0
Mm, en dan nu de testvraag. Even denken wie wat ook al weer had gegeten.

• Crazy D

Crazy D

Sebas1979 schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:29:
Wie is de Mol is toch vooral een gezellig groepsuitje met BNers voor wie de screen-time en positieve exposure veel belangrijker is dan die 10k bruto die ze aan het einde mogelijk ophalen.
Die 10K zou mij ook jeuken hoor eerlijk gezegd (ook al is dat een flinke som geld), ik denk dat het gewoon een heel vette ervaring is. En de meeste BN'ers die meedoen de laatste jaren zitten er volgens mij ook wel op die manier in. Natuurlijk zal exposure (zoals bij alles wat een BN'er doet) ook meetellen, maar ik geloof oprecht dat de meeste deelnemers echt niet meedoen om weer even in de picture te staan. Dan doen ze wel met Stuk TV of zo, of Hunted VIPS :D

En wel of niet unaniem: het scheelde uiteindelijk maar 1 stem, dus wel bijna unaniem. Heb even niet op mijn netvlies wat rood nu betekende, of dat Jurre was geweest die z'n buddy nog niet kwijt wilde of juist niet maar maakt ook niet uit. Het had dus op zich wel gekund om unaniem te zijn. Alleen zinloos, want je weet ook dat er toch mensen af moeten vallen. Niet deze aflevering, dan een volgende. In dit tempo moeten er nog een paar keer meer mensen af vallen want de finale met meer dan 4 lijkt me heel gek. 4 kan nog wel, en dan na 1 opdracht 1 afvaller. Maar meer dan 4? Nou ja je weet het nooit.

Exact expert nodig?

• Kroesss
Crazy D schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:56:
[...]
En wel of niet unaniem: het scheelde uiteindelijk maar 1 stem, dus wel bijna unaniem. Heb even niet op mijn netvlies wat rood nu betekende, of dat Jurre was geweest die z'n buddy nog niet kwijt wilde of juist niet maar maakt ook niet uit. Het had dus op zich wel gekund om unaniem te zijn.
Ik ben (net als de meeste anderen) er van overtuigd dat de mol bij de stemmers zat, en niet achterbleef als 1 van de 2 bij Rick.
Dan weet je zeker dat unaniem onmogelijk is. De mol gaat dat domweg niet toelaten.

Sure: het scheelde maar 1 stem. Maar die ene stem zou altijd afwijkend zijn geweest.

• Jumpman
Deze mensen willen zoveel mogelijk screen time, willen een zo leuk mogelijk kandidaat of zo goed mogelijke mol zijn (achteraf). Dat geld in de pot dat boeit ze niet, dat moet je je echt met een groep BN'ers in je achterhoofd houden bij alles wat je beoordeeld.

• streamnl
  • Niet online
Na Klaas (??) zien we bijna geen hints meer live op de TV. Of ze zijn zo ver gezocht dat je hier alles van kan maken. Ze letten tegenwoordig te goed op wat ze uitzenden.
Maar ja, ik kijk er nog steeds graag naar.

Ik ben van mening dat je alleen nog kan denken... waar zou ik (!) willen zitten als Mol.
Dit jaar maakt het begin eigenlijk niet zo veel uit waar de Mol zat. Want je kon alles toch weer leeg spelen. De Mol zal ongetwijfeld een signaal hebben gekregen.

Mijn gevoel blijft bij Nathan (en Merel een klein beetje)

Wat ik trouwens heel erg tof vond om te zien... Toen Sahil aanliep, liep Rik mee en sloeg zijn arm om Sahil. Menselijk en mooi. Ik denk dat Richard dit ook heel erg zou waarderen.

Meer dan ik dacht...

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:41:
Mm, en dan nu de testvraag. Even denken wie wat ook al weer had gegeten.
Idd, ik leun altijd op dit topic bij de testvraag.

Loes had pittig
Jurre had zuur
en Kim had ook zuur?

De rest had geen afwijkend gerecht. Klopt dat zo?

• Kroesss
BreadFan schreef op maandag 1 december 2025 @ 20:39:
[...]

Idd, ik leun altijd op dit topic bij de testvraag.

Loes had pittig
Jurre had zuur
en Kim had ook zuur?

De rest had geen afwijkend gerecht. Klopt dat zo?
Ja, klopt

• Jumpman
Wat mij nog steeds bij blijft is dat Merel bij de snelheids opdracht de blikken meteen bestempelde als langzaamste vervoermiddel en zelf op stelten ging, de mol ze de boel op stelten? ;)

• IntToStr
Merel vond de "geheime deur" bij cluedo. Lijkt me sterk dat de mol vrijwillig die deur vindt en opent. Dus voor mij valt Merel eigenlijk af.

Er waren meer van dit soort kleine dingen waarbij ik tegen mijn vrouw zei: die is het niet, want X. Maar heb het niet bijgehouden en ben bijna al die voorbeelden vergeten, dus dat schiet niet op, want nu weet ik het eigenlijk nog steeds niet :P

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:20

masauri

aka qwybyte

IntToStr schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:57:
Merel vond de "geheime deur" bij cluedo. Lijkt me sterk dat de mol vrijwillig die deur vindt en opent. Dus voor mij valt Merel eigenlijk af.

Er waren meer van dit soort kleine dingen waarbij ik tegen mijn vrouw zei: die is het niet, want X. Maar heb het niet bijgehouden en ben bijna al die voorbeelden vergeten, dus dat schiet niet op, want nu weet ik het eigenlijk nog steeds niet :P
Zwak excuus, gebruik de volgende keer een molboekje :+ O-)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• Kroesss
Merel viel voor mij definitief af toen heel duidelijjk (bijna overdreven duidelijk) in beeld werd gebracht dat ze begon te lachen in de line-up toen Jurre zijn Pinkelotje-actie deed.

Dat wordt bij de mol echt nooit zo duidelijk in beeld gebracht. En daar kwam inderdaad het ontdekken van de geheime kamer in de laatste aflevering nog eens bij.
Pagina: 1 2 3 Laatste