• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:11

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

mheerde schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 22:02:
Ik heb een enorme aanwijzing gevonden, in aflevering 1. Mag ik hier het bommetje droppen?
Tuurlijk :Y

• mheerde
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-01 20:37
Het is me al bijgebleven sinds aflevering 1. In aflevering 1 word vanaf minuut 5 oid een kaart in beeld gedeeld. Ik heb deze kaart geanalysserd. De punten die rood (de opdrachtpunten) zijn staan voor de volgende straatnamen:
Straatnaam - vertaling
tv do cimo de villa - Televisiebeelden vanaf het dak van de villa
Dos aliados (niet zeker deze) - Van de geallieerden
postigo da madeira - houten luik/deur
Passeio das Fontainas - Fonteinen promenade
En natuurlijk: de brug zelf: Ponte Luís

Deze vertalingen zijn aanwijzingen naar de mol. Trek zelf je conclussies.

Over die Fonteinen promenade, in de aflevering komt 2 keer een fontein in beeld (dezelfde) deze fontein heet: A Juventude” (“De Jeugd”) en staat bekend bij locals als: naakte meisje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jlksgbv-yO757jDJ67zQIwleYLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eh4GO1yKUmflTM0feFuIWKjC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door mheerde op 15-12-2025 19:44 ]

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-01 20:02

R.G

mheerde schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 22:17:
[...]

Oke dit is echt bizer. Het is me al bijgebleven sinds aflevering 1. In aflevering 1 word vanaf minuut 5 oid een kaart in beeld gedeeld. Ik heb deze kaart geanalysserd. De punten die rood zijn staan voor de volgende straatnamen:
Straatnaam - vertaling
postigo da madeira - houten luik
En natuurlijk: de brug zelf: Ponte Luís (LOL!)

Startpunt straat: De Dom Hugo

Deze vertalingen zijn aanwijzingen naar de mol. Trek zelf je conclussies haha. Ik voel me echt geniaal slim nu lol.

Ohja, over die Fonteinen promenade, in de aflevering komt 2 keer een fontein in beeld (dezelfde) deze fontein heet: A Juventude” (“De Jeugd”) en staat bekend bij locals als: naakte meisje
[Afbeelding]

Of sla ik door?
Wat???
Naakt meisje? Huh

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:16
[...]

Oke dit is echt bizer. Het is me al bijgebleven sinds aflevering 1. In aflevering 1 word vanaf minuut 5 oid een kaart in beeld gedeeld. Ik heb deze kaart geanalysserd. De punten die rood (de opdrachtpunten) zijn staan voor de volgende straatnamen:
Straatnaam - vertaling

Deze vertalingen zijn aanwijzingen naar de mol. Trek zelf je conclussies haha. Ik voel me echt geniaal slim nu lol.

Ohja, over die Fonteinen promenade, in de aflevering komt 2 keer een fontein in beeld (dezelfde) deze fontein heet: A Juventude” (“De Jeugd”) en staat bekend bij locals als: naakte meisje
[Afbeelding]

Of sla ik door?
Ik heb echt geen idee waar je het over heb, en wat de uitkomst van jou analyse dan moet zijn :+ .

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:29

ChUcKiE

Dus........

+1 hier, ik snap niet waar je naar toe wilt

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• mheerde
Gasten komaan. Die straatnaamvertalingen. Zijn Hints naar de Mol.

Houten luik/deur... Villa moord opdracht....
Dit kan geen toeval zijn.

• mheerde
Dit waren de straten waar geld te verdienen was tijdens opdracht 1, aflevering 1. De map is in de aflevering te zien met rode puntjes.

• Carlos0_0
Straatnaam - vertaling

Even jou tekst erbij genomen, dit zegt mij echt helemaal niks hoor. Zeg nou maar gewoon wie jij verdenkt in plaats van zo kritisch te doen :).

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:22
De Luz-hint vond ik echt goed, maar nu niemand op haar blijkt te zitten lijkt het me heel sterk dat zij het is. Ik blijf stoïcijns al m'n punten op Nathan zetten, maar dat is vooral omdat ik het hoop al zit ik ook al wel een tijdje in zijn tunnel. Denk alleen dat het uiteindelijk Merel blijkt te zijn.

Snap ook niet zo goed waarom Kim niet als finalist wordt beschouwd overigens.

• R.G

R.G

Vld1989 schreef op zondag 14 december 2025 @ 00:01:
De Luz-hint vond ik echt goed, maar nu niemand op haar blijkt te zitten lijkt het me heel sterk dat zij het is. Ik blijf stoïcijns al m'n punten op Nathan zetten, maar dat is vooral omdat ik het hoop al zit ik ook al wel een tijdje in zijn tunnel. Denk alleen dat het uiteindelijk Merel blijkt te zijn.

Snap ook niet zo goed waarom Kim niet als finalist wordt beschouwd overigens.
Ik zit eigenlijk vol op loes lol.
Maar ik vond die opmerking van merel .

Nathan zegt ik kan goed een geheim bewaren ultimate niet liegen want immers bewaak her geheim.

Dit is zijn mol acties bescherm sphere.

Hij bewaakt een geheim en is zo true en niet bedrog of leugenaar..

Nathan is de mol

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:04

ST10©DE

Dus.............

Nathan zit op Merel
Loes zit op Merel
Merel zit op Nathan

-> Nathan of Merel is de mol. Tenzij Loes een hele goede is.....Maar die kans acht ik klein. Ik ga voor Merel als mol.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:11
ST10©DE schreef op zondag 14 december 2025 @ 01:29:
Nathan zit op Merel
Loes zit op Merel
Merel zit op Nathan

-> Nathan of Merel is de mol. Tenzij Loes een hele goede is.....Maar die kans acht ik klein. Ik ga voor Merel als mol.
Kim zat ook op Merel. Dus of iedereen heeft het fout of Merel of Nathan is de mol.

Meest logische scenario lijkt dat Merel de mol is en dus dat de mol als enige op een verkeerd iemand zit. Ik vind het er alleen iets te dik op liggen bij Merel, dat zou ik vreemd vinden.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Carlos0_0
Nou ja vaak zie je dat er 2 op de Mol zitten aan het einde, en de Mol zit op de winnaar.
Aangezien de andere 2 op Merel zitten, en Merel op Nathan. Is het best mogelijk Merel de mol is.

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-01 22:33
Volgens mij zat Merel in het hele seizoen op Loes. Dan zou ze nu ineens geswitched moeten zijn?

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:43
Hoog "beautiful mind" gehalte hier ;)

Ik blijf volharden in Loes al is de kans dat zij het is nu wel minimaal geworden. Als Nathan het is vind ik het onwijs goed gedaan. Merel heeft het als turbo-mol gedaan; zulk raar gedrag dat het niet meer opvalt.

Flickr PSN ID= cheironnl

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:23

burgt

Starbass

Zou best geniaal zijn en ook mogelijk zijn dat er niemand op de mol zit, dan zijn de andere door op geluk waarbij ze net een vraag met raadvlakken met de mol goed hebben beantwoord.
We gaan het zien volgende week..

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:59
Sjurm schreef op zondag 14 december 2025 @ 09:56:
Volgens mij zat Merel in het hele seizoen op Loes. Dan zou ze nu ineens geswitched moeten zijn?
Ik hoop dat dit het is en niet dat ze eigenlijk altijd al op Natan heeft gezeten maar door de productie dit "verborgen" is gehouden. Dan kan je daar nooit meer informatie uit halen.

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Rick is de mol!

• R.G

R.G

Als Loes de mol is, dan is de mol niet ontmaskert!
Merel lijkt mij niet.. Nathan zou het wel zijn, ik heb alles op Nathan gezet 6400 dood of de gladiolen?

Maar ligt het aan of mij of leeft de mol niet meer zo in nederland? Hoor amper mensen over praten en hier zijn we ook niet met veel?

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Hier in België hoor je er niemand over :+

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

R.G schreef op zondag 14 december 2025 @ 13:53:
Merel lijkt mij niet.. Nathan zou het wel zijn, ik heb alles op Nathan gezet 6400 dood of de gladiolen?

Maar ligt het aan of mij of leeft de mol niet meer zo in nederland? Hoor amper mensen over praten en hier zijn we ook niet met veel?
Dit valt mij ook op. Collegas wel gevraagd maar niemand kijkt meer lijkt het wel. Vind het zelf ook maar zozo. Deze laatste aflevering sloeg eigenlijk nergens op met die speedboot opdracht en dat golfen. Heb dit seizoen ook aflevering gemist en nooit het idee gehad om even terug te kijken

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Dit is wat Copilot aan info boven water weet te halen. Ik heb van een aantal datapunten de bronnen gevalideerd. Dan nog: het blijft AI ;)

Wegvallen Corona piek wordt als een reden genoemd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIiP6gK4vVppj2A1m8lDvMh564I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DeMWml7SqhTvEkO3YR2Wpdv.jpg?f=fotoalbum_large

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:58
Het is een beetje een familie/kinderprogramma geworden heb ik het idee.
In mijn vriendengroep (nu 35-45 jr oud) keken best een paar mensen, maar allemaal 5-7 jaar terug gestopt, ben de enige die nog kijkt.

Maar misschien trekt dat over een paar jaar weer bij. Meeste hebben nu nog peuters, een vriend z'n zoon is nu 8 en jawel; die zijn juist deze editie begonnen met kijken, speelde ook een beetje op school volgens mij.

Het bijzondere is er voor mij ook wel grotendeels af eigenlijk, maar gezien ik stiekem dol ben op dergelijke programma's blijft het toch lekker wegkijken op een relaxed avondje.

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 20:47
davidov schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:33:
Het bijzondere is er voor mij ook wel grotendeels af eigenlijk, maar gezien ik stiekem dol ben op dergelijke programma's blijft het toch lekker wegkijken op een relaxed avondje.
Zeker.
Eerst bij ons in de dierentuin
8 uur journaal
Wie is de mol
Van even tot hier
Slapen.

Ik zit op Merel, maar 50% zit op Nathan.
Maar dan zou Loes het fout hebben.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:59
jeroenkb schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:29:
Dit is wat Copilot aan info boven water weet te halen. Ik heb van een aantal datapunten de bronnen gevalideerd. Dan nog: het blijft AI ;)

Wegvallen Corona piek wordt als een reden genoemd.

[Afbeelding]
Door de eerste 2 miljoen kijkers niet op de y as mee te nemen vind ik wel dat dit nogal vertekend.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Pendora schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:47:
[...]

Door de eerste 2 miljoen kijkers niet op de y as mee te nemen vind ik wel dat dit nogal vertekend.
eens..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JpAdC5-Og1ZxKq9K5aHldG4LS8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmnnPhwHvrU1jnSEZ3nuKoTl.jpg?f=fotoalbum_large

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:59
Dit seizoen is ook niet in de normale periode, na de kerstvakantie. Ik had ook niet door tot vlak voor t begin dat er een nieuw seizoen was…

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:22
De laatste uitzending was best saai en aangezien dat de laatste is zit die bij veel mensen nog in het hoofd, maar verder vind ik het eigenlijk wel een leuk seizoen. Alleen zo'n opdracht dat de pot even helemaal leeg gaat vind ik niks. En dat terwijl ik de opdracht zelf eigenlijk best leuk vond, maar de gevolgen waren gewoon veel te groot.

[ Voor 18% gewijzigd door Vld1989 op 14-12-2025 17:59 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
R.G schreef op zondag 14 december 2025 @ 13:53:

Nou ik kijk meer traditiegetrouw, maar wat ik nu na dit jubileumseizoen heb: vernieuw in hemelsnaam het programma.

Het was hartstikke leuk om terugblikken te zien, oude presentatoren, opdrachten opnieuw te doen, maar het programma zelf is geen klap aan. De zoveelste laseropdracht of ether discipline weten we ook wel een keer.

Wij mogen immers niks zien en daarmee val je eigenlijk geregeld bijna in slaap met de opdrachten. Het is meer een groep volwassenen die wat lol hebben en verder kun je er bijna niks uithalen.

Ik vind het uiteindelijk leuk als ik het goed heb, maar dat gaat niet genoeg zijn om het programma overeind te houden. Je moet meer diepgang hebben en de opbouw is vreselijk traag. Dat is niet meer van deze tijd.

Tweakers Discord

• burgt

burgt

Starbass

Ik vond de muziek wel sfeervol de afgelopen afleveringen, dat is al beter. Ik vind deze afleveringen wel weer goed te kijken hoor.

(Maar ik blijf de Belgische opzet net wat beter vinden, daar zijn langere afleveringen, meer uitleg, meer sfeer (creativere shots), minder van die saaie terugblik shots waarbij de kandidaten precies herhalen wat Rick net verteld heeft. En ondekende mensen is ook leuker.)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:09
[...]

Oke dit is echt bizer. Het is me al bijgebleven sinds aflevering 1. In aflevering 1 word vanaf minuut 5 oid een kaart in beeld gedeeld. Ik heb deze kaart geanalysserd. De punten die rood (de opdrachtpunten) zijn staan voor de volgende straatnamen:
Straatnaam - vertaling

[Afbeelding]

Of sla ik door?
Loes: Soldaat van Oranje.
Loes: https://www.man-man.nl/loes-haverkort-het-perfecte-plaatje/.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:45
Ik weet nog steeds niet helemaal zeker wie het is, maar ga nog steeds voor Loes.

M’n ‘streep die maar af’ logica werkt nog wel steeds erg goed: Annemarie, Sahil, Jurre (niet hier gedeeld) en nu weer Kim - ze konden van de lijst omdat ze iets deden dat een mol nooit zou doen: een kans laten lopen om geld weg te maken.

I like my men like I like my coffee

• Carlos0_0
tweakduke schreef op zondag 14 december 2025 @ 18:50:
[...]

Nou ik kijk meer traditiegetrouw, maar wat ik nu na dit jubileumseizoen heb: vernieuw in hemelsnaam het programma.

Het was hartstikke leuk om terugblikken te zien, oude presentatoren, opdrachten opnieuw te doen, maar het programma zelf is geen klap aan. De zoveelste laseropdracht of ether discipline weten we ook wel een keer.

Wij mogen immers niks zien en daarmee val je eigenlijk geregeld bijna in slaap met de opdrachten. Het is meer een groep volwassenen die wat lol hebben en verder kun je er bijna niks uithalen.

Ik vind het uiteindelijk leuk als ik het goed heb, maar dat gaat niet genoeg zijn om het programma overeind te houden. Je moet meer diepgang hebben en de opbouw is vreselijk traag. Dat is niet meer van deze tijd.
Dat heb ik ook, ik kijk het meer omdat ik het al zo lang kijk.
Er zijn ook maar weinig tv programma's die ik kijk, dit blijf ik dan toch wel kijken.

Inderdaad soms zij nee doopdrachten om in slaap te vallen, waardoor ik gewoon half oplet nog maar soms.
Ze mogen vanaf volgend jaar zeker wel eens wat veranderen.

• Carlos0_0
burgt schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:32:
Ik vond de muziek wel sfeervol de afgelopen afleveringen, dat is al beter. Ik vind deze afleveringen wel weer goed te kijken hoor.

(Maar ik blijf de Belgische opzet net wat beter vinden, daar zijn langere afleveringen, meer uitleg, meer sfeer (creativere shots), minder van die saaie terugblik shots waarbij de kandidaten precies herhalen wat Rick net verteld heeft. En ondekende mensen is ook leuker.)
Nou het begint steeds onbekender te worden voor mij, gewoon niet zoveel normale televisie kijken. en dat overkomt je van zelf wel :P .
Maar ja de Belgische variant is wel vaak leuker, niet eens perse door onbekende. maar de opzet, meer sfeer etc.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:56
Misschien een beetje in een nathan tunneltje. Maar gaf ie nou een judaskus tijdens zijn rap?

Overigens ik was de eerste keer al geen fan van Merel de mol, veelte opzichtig. En dat zou deze keer naar mijn mening ook zijn.

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:25
Vrietje schreef op zondag 14 december 2025 @ 21:31:
Misschien een beetje in een nathan tunneltje. Maar gaf ie nou een judaskus tijdens zijn rap?

Overigens ik was de eerste keer al geen fan van Merel de mol, veelte opzichtig. En dat zou deze keer naar mijn mening ook zijn.
Nathan is sowieso wel klef met merel. Steeds weer even aanraken, een kus etc en schijnbaar had ie ook een briefje gegeven.

• mheerde
Jup, Loes is 100% de mol. No way dat dit toeval is.

• R.G

R.G

mheerde schreef op zondag 14 december 2025 @ 22:49:
[...]

Jup, Loes is 100% de mol. No way dat dit toeval is.
Wat zie je daar?
Ik ga die cookies niet accepteeen lol

• mheerde
R.G schreef op maandag 15 december 2025 @ 00:11:
[...]

Wat zie je daar?
Ik ga die cookies niet accepteeen lol
Loes die in het programma perfecte plaatje een naakte vrouw is.
Van de geallieerden: Soldaat van Oranje voorstelling
Houten deur/luik: voorpagina Jan Living magazine (post ze zelf op instagram)
Tv. do Cimo de Vila : TV van de bovenkant van de villa : aflevering 5 is er één shot, bij daglicht, vanaf de bovenkant van de Villa, daar staan midden in de tuin één persoon met Blond haar.

Misschien ga ik te ver... maar wel heeeeel toevallig.

[ Voor 3% gewijzigd door mheerde op 15-12-2025 00:25 ]

• R.G

R.G

mheerde schreef op maandag 15 december 2025 @ 00:24:
[...]

Loes die in het programma perfecte plaatje een naakte vrouw is.
Van de geallieerden: Soldaat van Oranje voorstelling
Houten deur/luik: voorpagina Jan Living magazine (post ze zelf op instagram)
Tv. do Cimo de Vila : TV van de bovenkant van de villa : aflevering 5 is er één shot, bij daglicht, vanaf de bovenkant van de Villa, daar staan midden in de tuin één persoon met Blond haar.

Misschien ga ik te ver... maar wel heeeeel toevallig.
Holy ik geloof het..

Dus de mol is niet ontmaskerd en ik Ben Al mijn punten kwijt aankomende zaterdag lol

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-01 09:00
Ik heb hier na de dubbele eliminatie van Jurre en Annemarie al gezegd, maar je hebt ook nog het hele licht/luz-verhaal natuurlijk.

Rationeel weet ik dat ik eigenlijk niet goed kan zitten op Loes, het is volgens mij nog nooit gebeurd dat er geen enkele finalist op de mol zat namelijk. Maar aangezien Merel en Nathan de andere twee opties zijn, moet Loes wel de mol zijn. Van zowel Nathan als Merel is voor mijn gevoel veel te veel verdachts in beeld gebracht.

Ik blijf dus voorlopig nog even in mijn Loes-tunnel, hoewel hij op dit moment een stuk minder comfortabel zit...

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000

Crazy D

I think we should take a look.

tweakduke schreef op zondag 14 december 2025 @ 18:50:
[...]

Ik ben benieuwd hoe het in BE is qua kijkcijfers. Ik vind juist dit seizoen hoe het in beeld gebracht is heel tof, echt wel een stap vooruit (en ook meer 'Belgie stijl'). Uitleg van het spel ook al meer tijdens de opdracht en niet 5 minuten in het begin en dan maar hopen dat je het onthoudt.

Maar, er wordt zoveel in ge-edit dat je als TV kijker eigenlijk niet zoveel kunt behalve echt super random gokken en hopen dat die ene actie die je in beeld zag echt een mol-actie is en niet een kandidaat die mollerig doet. Het blijven wel een beetje dezelfde soort opdrachten. Hoewel dat in BE eigenlijk ook wel is, maar dan weten ze er toch een twist aan te geven waardoor er iets nieuws in zit. Meerdere laagjes, meer sub-opdrachten.

Ik blijf het wel vermaak vinden maar ja ik ben dan ook al oud. Voor de tiktok-generatie is het veel te sloom en gebeurt er veel te weinig. Maar ik hoop niet dat ze het zo flitsend gaan maken dat er 5 opdrachten van elke 5 minuten in een aflevering komen...

Kon van deze aflevering ook weer niets maken, wel lachen, zingen op een bood, alleen nadat de 1e gezongen had wist de rest natuurlijk precies wat er ging komen. Jammer ook dat je niet tijdens het zingen met groen of rood in beeld te zien krijgt wat goed was en wat niet. Nathan was wel mega fanatiek aan het rappen, maar ja, hoeveel was er goed? Als je wilt volgen of hij de mol is of niet is dat best relevant. En dit had al leuker kunnen zijn, als ze juist niet bij elkaar in 1 boot zaten zodat in ieder geval voor iedereen hetzelfde verrassingselement erin zit.

Golfen en molboekjes was, tjah, laatste opdracht en ze moesten iets bedenken om de molboekjes weer terug in het spel te krijgen nadat ze er vorige week uit waren gehaald. Natuurlijk gaat iedereen voor z'n boekje, daar hoef je niet voor te mollen verder.

Exact expert nodig?

• mheerde
R.G schreef op maandag 15 december 2025 @ 00:46:
[...]

Holy ik geloof het..

Dus de mol is niet ontmaskerd en ik Ben Al mijn punten kwijt aankomende zaterdag lol
Thanks haha. Vanaf dag 1, die shots van de fontein, zit het mij al dwars, dus ik dacht laat ik het eens uitzoeken.

• Jumpman
Nathan is de enige die niet op het knopje had gedrukt bij de test en executie (aflevering terug). De andere allemaal wel en zagen lampen. Was Nathan dan de enige die echt het licht had gezien? ;) :) Hij had voorkennis als de mol en wist dat alle andere gingen drukken. Je kan hem ook nog uitleggen dat hij als mol altijd in het duister wil blijven.

De laatste aflevering heette de laatste slag. Maar de laatste slag (die een hole in one moest zijn) van Loes voordat ze haar mollenboekje kon ophalen is volgens mij niet in beeld gebracht.

[ Voor 54% gewijzigd door Jumpman op 15-12-2025 09:04 ]

• mheerde
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAzK4nCdpwG2jH7aK1PiYHGps9s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vvPdq9YaYzM1Z0hNM4dwdWjW.png?f=fotoalbum_large

There we go, even verder uitgewerkt.

• Kroesss
@mheerde Dank je! De eerste paar posts die je hierover maakte waren (in ieder geval voor mij) echt te cryptisch om er iets mee te kunnen.

• mheerde
Kroesss schreef op maandag 15 december 2025 @ 09:56:
@mheerde Dank je! De eerste paar posts die je hierover maakte waren (in ieder geval voor mij) echt te cryptisch om er iets mee te kunnen.
Thanks! Aflevering 1 heet ook "Ik ben de mol" lol xd

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Testvraag:
Welk lied koos de Mol tijdens de opdracht op de Jetboat ?

Vraag dan gewoon wie verdenk je als de mol......

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:32
ZeRoC00L schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:12:
Testvraag:

Nu moet je de vorige aflevering ook nog kijken om de vraag te kunnen beantwoorden (of googlelen)

• Carlos0_0
Batavia schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:15:
[...]

Nu moet je de vorige aflevering ook nog kijken om de vraag te kunnen beantwoorden (of googlelen)
Ja precies, ik heb geen flauw idee meer. Behalve Merel (The time of my life).

• Kroesss
Carlos0_0 schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:28:
[...]

Merel had toch dat nummer over zwemmen van spinvis?

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:20
ZeRoC00L schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:12:
Testvraag:

Dit zijn dus dezelfde vragen die de kandidaten hebben gekregen in het spel.
Dat maakt het toch juist geweldige, dan voel je of je net mee doet vanuit thuis!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:57

Fanta

FordPerformance™️

Kroesss schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:32:
[...]

Waarvan ze alleen het refrein een beetje mee kon blèren volgens mij..

Ik vond Merel wel leuk spelen in dit jubileumseizoen. Nathan blijft een geweldenaar, wat een bult energie. Ik zit al vanaf de eerste aflevering op Merel, ook al is het allemaal erg opzichtig. Ik vrees echter dat het toch Loes is, wat ik erg jammer zou vinden, want ik vind haar wat kleurloos.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:46

aap

Carlos0_0 schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:28:
[...]
Kim had dat nummer.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Merel - Ik wil alleen maar zwemmen
Kim - I have the time of my life
Nathan - Viervoeters
Loes - Son of a Preacher Man

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Carlos0_0
Kroesss schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:32:
[...]

Oh wacht dat was Kim haha, die had the time of my life. Dat bedoel ik heb al geen flauw idee meer :+ .

• Carlos0_0
Ja klopt je heb gelijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 15-12-2025 11:12 ]

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

edit - antwoord was allang gegeven zie ik -

:$

[ Voor 92% gewijzigd door Shadow_Agent op 15-12-2025 11:47 ]

• Carlos0_0
Shadow_Agent schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:16:
[...]

Merel -> Spinvis
Loes -> Son of a Preacher man
Nathan -> Viervoeters
Dat antwoord was al gegeven, maar bedankt als nog.
Ik was inderdaad even in de war :).

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
ZeRoC00L schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:47:
Kim - I have the time of my life
Nathan - Viervoeters
Loes - Son of a Preacher Man
De mol is een viervoeter?
Al denk ik toch dat Merel de mol is.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik denk dat de mol met zijn/haar songkeuze nog wel een hintje weggeeft. Dat zou ik zelf doen althans.

Is de vader van Rik een preacher toevallig? :)

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

BreadFan schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:31:
Ik denk dat de mol met zijn/haar songkeuze nog wel een hintje weggeeft. Dat zou ik zelf doen althans.

Is de vader van Rik een preacher toevallig? :)
Mollen kunnen ook uitstekend zwemmen! :)

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:58
Is een mol niet ook gewoon een viervoeter? (Liedje Nathan?)

• Kroesss
davidov schreef op maandag 15 december 2025 @ 15:13:
Is een mol niet ook gewoon een viervoeter? (Liedje Nathan?)
Bij 3 van de 4 liedjes kun je volgens mij vrij eenvoudig een referentie naar de mol bedenken. Alleen bij het liedje van Loes (son of a preacher man) kan ik hem niet zo snel verzinnen. Ik weiger echter uit mijn Loes-tunnel te komen, dus hecht ik hier persoonlijk niet veel waarde aan :+

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:29

ChUcKiE

Dus........

Dit is wat Copilot aangeeft....vergezocht, maar ach.
Interessante vraag! Op het eerste gezicht lijken “Son of a Preacher Man” (een soulklassieker van Dusty Springfield) en een mol (het dier) totaal niet verwant, maar er zijn creatieve manieren om een link te leggen:
Mogelijke verbanden:

Symboliek van verborgenheid

Een mol leeft ondergronds, in het verborgene. Het nummer gaat over een geheime, intieme connectie en een soort verboden aantrekkingskracht. Dat idee van “iets wat niet zichtbaar is voor iedereen” kan een symbolische overeenkomst zijn.

Zintuigen en intuïtie

Mollen zijn blind of slechtziend, maar vertrouwen op andere zintuigen. In het lied speelt intuïtie en gevoel een grote rol (liefde en verleiding zonder rationele overweging). Beide draaien om “niet zien, maar voelen”.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:36

Garyu

WW

Kroesss schreef op maandag 15 december 2025 @ 15:35:
[...]

Bij 3 van de 4 liedjes kun je volgens mij vrij eenvoudig een referentie naar de mol bedenken. Alleen bij het liedje van Loes (son of a preacher man) kan ik hem niet zo snel verzinnen. Ik weiger echter uit mijn Loes-tunnel te komen, dus hecht ik hier persoonlijk niet veel waarde aan :+
Ik zit gewoon in de Merel tunnel. Maar Loes zei natuurlijk gewoon letterlijk in de afgelopen uitzending "Ik ben de Mol". Dus ik was wel even de weg kwijt ;).

De kandidaten bespreken dat ze vast iets moeten doen op de golfbaan en niet zomaar hun Molboekjes terugkrijgen. Daarbij zegt Loes ongeveer "dat je die vast niet zomaar terugkrijgt als je zegt: ‘Ik ben de Mol' ".

[ Voor 16% gewijzigd door Garyu op 15-12-2025 15:49 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• mheerde
Kroesss schreef op maandag 15 december 2025 @ 15:35:
[...]

Soms is de insteek van de mol ook om anderen verdacht te maken. Wellicht wist de mol al welke liedjes de anderen zouden gaan zingen: ze moesten het vooraf benoemen bij opgave?

De afleverings begint met iemand die een speedboat bestuurd en een krokodil aait.
Daarmee kon de mol anderen verdacht maken:
Nathan - ViervoetersAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBrmMKevPKbhXm4sUYPDWjadBZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1TJUD6k9QgaEEq27DNiDnpas.jpg?f=fotoalbum_large

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:33
mheerde schreef op maandag 15 december 2025 @ 16:02:
[...]

Soms is de insteek van de mol ook om anderen verdacht te maken. Wellicht wist de mol al welke liedjes de anderen zouden gaan zingen: ze moesten het vooraf benoemen bij opgave?

De afleverings begint met iemand die een speedboat bestuurd en een krokodil aait.
Nathan - Viervoeters[Afbeelding]
Volgens mij is dat vooral bedoeld als link naar Miami Vice. Daar hoort zowel het water, boot als krokodil gewoon bij :)

[removed]

• R.G

R.G

Mijn 2 cents:

Ik hoop nathan ben ook all in op hem gegaan.

Als Loes is dan mol niet ontmaskert en nathan winnaar want de vraag is de mol man of vrouw dan kiest Merel man en Nathan vrouw en dan wint Nathan?

Wat denken jullie ??

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:18

JME

zeg maar Jamie

Ik wil vooral heel erg dat het Nathan is. Maar ze kunnen het alle drie nog zijn, je ziet immers alleen wat de eindredactie wil dat je ziet. Dat is de vloek van WIDM.

• Carlos0_0
JME schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:35:
Ik wil vooral heel erg dat het Nathan is. Maar ze kunnen het alle drie nog zijn, je ziet immers alleen wat de eindredactie wil dat je ziet. Dat is de vloek van WIDM.
En zeker dit seizoen, is er volgens mij bij iedereen wel wat verdachts te vinden.
Goed je moet bekend zijn met de deelnemers, anders weet je het ook allemaal niet.

Ik ken bijv Merel wel van rtl nieuws, toen ze dat nog deed(Maar verder houd het op).
Loes ken ik van gezicht, en heb ik wel eens aan een tafel gezien van een programma. verder geen flauw idee wat ze doet.

Natan zie ik echt helemaal nooit, heb al niks met sport(Ik kijk echt helemaal niks van sport). buiten het feit ik hem 1 keer uit een oude mol seizoen had gezien(kende ik hem verder dus niet).
Dus ja als er verstopte hints in zitten, ik zal ze niet zien :+ .

• Jumpman
mheerde schreef op maandag 15 december 2025 @ 16:02:
[...]

Nathan - Viervoeters[Afbeelding]
Een preacher zorgt ervoor dat de gemeenschap wordt ondersteund in hun geloofsbeleving. Dus deze hint kan je weer op Loes betrekken.

• redwing
Jumpman schreef op maandag 15 december 2025 @ 22:05:
[...]

Een preacher zorgt ervoor dat de gemeenschap wordt ondersteund in hun geloofsbeleving. Dus deze hint kan je weer op Loes betrekken.
Tja, maar als je tegelijkertijd een soortgelijke hint naar elke andere kandidaat hebt, kun je het niet echt een hint meer noemen.

[removed]

• Kroesss
redwing schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 07:56:
[...]

Tja, maar als je tegelijkertijd een soortgelijke hint naar elke andere kandidaat hebt, kun je het niet echt een hint meer noemen.
Dit dus. De andere 3 nummers zijn alledrie heel makkelijk te zien als een hint naar de mol. Daarmee valt dat aspect voor mij dan ook weg.

• Jumpman
redwing schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 07:56:
[...]

Was ook meer een grap, heel ver gezocht natuurlijk.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:44
Ik vind het moeilijk te geloven dat Merel het niet zou zijn, al is het enorm opzichtig. Bij de speedboat opdracht is iets van € 2450 opgehaald geloof ik? Dat is een fors bedrag voor een opdracht. Dan moeten 3 van de 4 mensen wel aardig goed hebben gezongen en alleen Merel bakte weinig van het meezingen.

• redwing
Jumpman schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 08:16:
[...]
Was ook meer een grap, heel ver gezocht natuurlijk.
Van mijn kant was het vooral om aan te geven dat elke hint (ook als je achteraf de officiële hints hoort) voorzien is van minstens evenveel soortgelijke hints naar de andere kandidaten. Die lol van de hints zien te vinden is er voor mij dan ook al tijden af. Zo'n hint als @mheerde zou leuk zijn, alleen heb ik zulke hints bij eerdere afleveringen ook voorbij zien komen waarna het achteraf niets bleek te zijn. En dan vraag ik me sterk af of de productie zoiets er bewust in heeft gezet of niet.

[removed]

• Crazy D

Crazy D

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 08:23:
Ik vind het moeilijk te geloven dat Merel het niet zou zijn, al is het enorm opzichtig. Bij de speedboat opdracht is iets van € 2450 opgehaald geloof ik? Dat is een fors bedrag voor een opdracht. Dan moeten 3 van de 4 mensen wel aardig goed hebben gezongen en alleen Merel bakte weinig van het meezingen.
Ja en dan is het dus jammer dat je niet zag hoeveel welke deelnemer goed had. Het is flink veel geld, maar wie klungelde er nu echt?

Die laatste opdracht was fucking boring. De Trust nobody podcast gokt dat ze iets anders wilden doen, maar dat dat niet lukte/door kon gaan. Klinkt wel aannemelijk.

Exact expert nodig?

• Kroesss
Crazy D schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:04:
[...]

Ja en dan is het dus jammer dat je niet zag hoeveel welke deelnemer goed had. Het is flink veel geld, maar wie klungelde er nu echt?

Die laatste opdracht was fucking boring. De Trust nobody podcast gokt dat ze iets anders wilden doen, maar dat dat niet lukte/door kon gaan. Klinkt wel aannemelijk.
Die podcast heb ik niet gehoord. Hadden ze ook een vermoeden wat dat dan geweest had kunnen zijn? Ik had zelf dat idee namelijk nog niet direct opgevat.

• Crazy D

Crazy D

Kroesss schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:09:
[...]

Die podcast heb ik niet gehoord. Hadden ze ook een vermoeden wat dat dan geweest had kunnen zijn? Ik had zelf dat idee namelijk nog niet direct opgevat.
Nee dat idee hadden ze ook niet, maar de manier waarop die borden op de grond lagen wekte niet de indruk dat dat het originele plan was en er stond best aardig wat wind. Maar enkel die liggende borden rechtop zetten maakt het niet interessanter :D Het is weleens vaker voorgekomen dat een opdracht niet uitgevoerd kon/mocht worden op een vrij laat moment en dat ze even een plan B moesten hebben. Hoop ik eigenlijk dat dit plan C was, want hoe kan een balletje putten nu een leuke opdracht worden....

Ze (en diverse luisteraars met hun) kwamen ook nog met wat ideeën om het relevanter te maken om snel te zijn. Bv, dat als een molboekje eenmaal bekeken is, niemand anders die meer kan inzien. Dan moet je dus niet alleen putten op die 2 meter, maar ook haast maken.

Maar ik weet het ook niet, weet alleen dat ze aflevering en zeker die laatste opdracht best Mol-onwaardig was. Kijken hoe iemand midget golft is in het echt al niet leuk, laat staan op TV. Enige wat wel tof was, was de manier van filmen. Hoe Rik in het begin ook staat te klungelen om te putten :D Qua beelden was het mooi, maar qua opdracht...

Exact expert nodig?

• burgt

burgt

Starbass

Carlos0_0 schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:42:
[...]

En zeker dit seizoen, is er volgens mij bij iedereen wel wat verdachts te vinden.
Goed je moet bekend zijn met de deelnemers, anders weet je het ook allemaal niet.

Ik ken bijv Merel wel van rtl nieuws, toen ze dat nog deed(Maar verder houd het op).
Loes ken ik van gezicht, en heb ik wel eens aan een tafel gezien van een programma. verder geen flauw idee wat ze doet.

Natan zie ik echt helemaal nooit, heb al niks met sport(Ik kijk echt helemaal niks van sport). buiten het feit ik hem 1 keer uit een oude mol seizoen had gezien(kende ik hem verder dus niet).
Dus ja als er verstopte hints in zitten, ik zal ze niet zien :+ .
Als je kinderen zou hebben dan zie je Merel ook in het sinterklaas journaal en Nathan's zoon presenteerd Mollenstreken, en ze hadden samen een Zap programma op een gegeven moment.

Ik was figurant in Redbad met 9 dagen op de set, daar zat Loes ook in, Ik was zelfs de bewaker van haar gevangenis cel :) maar daarin ging ze juist tegen de Christelijke Franken in.

• Carlos0_0
burgt schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:38:
[...]

Als je kinderen zou hebben dan zie je Merel ook in het sinterklaas journaal en Nathan's zoon presenteerd Mollenstreken, en ze hadden samen een Zap programma op een gegeven moment.

Ik was figurant in Redbad met 9 dagen op de set, daar zat Loes ook in, Ik was zelfs de bewaker van haar gevangenis cel :) maar daarin ging ze juist tegen de Christelijke Franken in.
Ja dat Merel Sinterklaas journaal doet toevallig wel mee gekregen, maar dat het Nathan zoon Mollenstreek doet niet.
Dat had je ook gerust niet mee gekregen, ook al heb je wel kinderen. die moeten maar net de Mol willen kijken(En dus eventueel Mollenstreken dan ook :) ).

Verder geen idee wat Redbad is, ziet er als ik snel kijk uit als een Nederlandse film. dat kijk ik sowieso al amper tot niet :).

[ Voor 7% gewijzigd door Carlos0_0 op 16-12-2025 15:12 ]

• Sieben
  • Registratie: Oktober 2025
  • Niet online
De winnaar krijgt het geld. Het lijkt mij logisch dat de Mol al het geld krijgt wat die uit de pot gespeeld heeft. Jammer dat dat niet gebeurt.

• BreadFan
  • Niet online
Sieben schreef op woensdag 17 december 2025 @ 12:32:
De winnaar krijgt het geld. Het lijkt mij logisch dat de Mol al het geld krijgt wat die uit de pot gespeeld heeft. Jammer dat dat niet gebeurt.
Hee het is de publieke omroep he. Het is ook jouw en mijn geld! :+ #hupmol

• burgt

burgt

Starbass

De mol krijgt toch gewoon betaald als productie medewerker. Ik weet niet of daar een prestatie bonus aan hangt als die de pot laag houdt.

• Carlos0_0
burgt schreef op woensdag 17 december 2025 @ 14:22:
[...]

De mol krijgt toch gewoon betaald als productie medewerker. Ik weet niet of daar een prestatie bonus aan hangt als die de pot laag houdt.
Lijkt me ook niet dat de Mol al het geld krijgt wat niet bepaald is, zal juist ook erg raar zijn.
Dat de mol iets krijgt als die echt goed gedaan heeft, dat zou wel eens leuk zijn. Dat was ook bij de Mol België volgens mij een keer.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:26
Dat ben ik niet met je eens.

Die keer dat de pot naar 0 ging kwam door de opzet van de opdracht. Dat was niet toe te schrijven aan de mol. Dus nee, de mol wordt veel te veel geholpen door de makers. Dat is niet echt een prestatie van een persoon.

• Sieben
  • Registratie: Oktober 2025
  • Niet online
Ik bedoel alleen het geld wat de Mol zélf uit de pot speelt.

• Crazy D

Crazy D

Sieben schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:38:
Ik bedoel alleen het geld wat de Mol zélf uit de pot speelt.
Dat is heel vaak ook niet concreet te maken. Ja een keer "500 niet in de pot" als ie iets verkeerd antwoord maar vaak gaan dingen in groepsgedrag en dan heeft de Mol de ene keer een wat grotere stem dan de andere keer.

Exact expert nodig?

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Heu, Hilla in het publiek. :) Ik dacht dat ze dat webseizoen nu aan het filmen waren

• Kroesss
Nou, volgens mij is de gepaste uitspraak op dit moment: Rien ne va plus!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zo die was blij dat die het mocht zeggen :D

Tweakers Discord

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Lanfear89 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:38:
Heu, Hilla in het publiek. :) Ik dacht dat ze dat webseizoen nu aan het filmen waren
<3

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Goh, ik had het eindelijk ook goed!

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:43
Goed gedaan door Nathan. Tot de laatste afleveringen had ik geen idee. En toen had ik al zo veel punten op Loes dat ik niet meer terug kon ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Net als vorig jaar (en waarschijnlijk wel meer jaren, maar ik kijk lang niet elk seizoen), vraag ik me toch erg af hoeveel schade de mol heeft gedaan, en hoeveel schade andere kandidaten hebben gedaan in een poging om te doen alsof ze de mol zijn.

Maar goed, hij heeft het goed gedaan als mol door juist te doen alsof hij fanatiek speelde.

• BreadFan
  • Niet online
Ja, en na de aflevering met Art kansloos van Nathan afgestapt. :')

• pagani
  • Niet online
Wel echt een enorme afgang van de afdeling Socials van het programma. Wij konden pas na een half uur inschakelen, maar had net daarvoor ongegeneerd vol in mijn tijdlijn berichten van hun officiële account met de winnaar, verliezer en mol...

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Sissors schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 22:31:
Net als vorig jaar (en waarschijnlijk wel meer jaren, maar ik kijk lang niet elk seizoen), vraag ik me toch erg af hoeveel schade de mol heeft gedaan, en hoeveel schade andere kandidaten hebben gedaan in een poging om te doen alsof ze de mol zijn.

Maar goed, hij heeft het goed gedaan als mol door juist te doen alsof hij fanatiek speelde.
Ik had Nathan als wensmol in China. Dus blij dat het niet opnieuw Merel blijkt te zijn. Maar met die - 2k in de rechtbank op zak, hofdti huis uitkomst als gegarandeerd heeft Nathan ook weinig van zijn sportieve en vol er voor gaan mens als ie is af te doen.

Dan kan je idd levens laten afschieten met laser gamen, ongezien een tas vol mingeld binnen slepen, je eigen borden in het pretpark straal negeren, de anderen aanzetten om beide voorwerpen mee te pakken. Rustig op je dooie gemakje foute portvaten richting de boot brengen. En zelfs in die cluedo opdracht vond ik Loes en Merel vager doen dan Nathan.

Maargoed ik heb wel genoten van Porto, Lissabon. En grappig dat Nathan zich niet langer kon inhouden bij de onthulling. Het moest er gewoon uit. :D
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste