Life is what happens while you're busy making other plans
Of zou hij nog meer te doen krijgen...? *durf te hopen*
In de Belgische Mol is het een keer met de stand van de zon brekend door molloten.Kroesss schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:07:
[...]
Dat weet ik zo niet, maar heel eerlijk gezegd weet ik ook niet of je het zou kunnen achterhalen. Het waren volgens mij losse shots van de kandidaten, die kunnen natuurlijk ook in een andere volgorde in de montage zijn gezet.
Ja zou toch leuk zijn als hij nog een rolletje krijgtLuther schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:51:
Leuk om Art weer te zien in de rol waar ik hem van ken, en de manier waarop ik Wie is de Mol heb leren waarderen. Jammer dat hij maar anderhalf woord heeft gezegd... Best raar dat hij voor deze paar shots helemaal naar Portugal is gekomen.
Of zou hij nog meer te doen krijgen...? *durf te hopen*
Fantastisch! Dat wist ik niet. Maar ik ben ook realistisch genoeg om me te beseffen dat dat voor mij wel iets te hoog gegrepen is. Dan mis ik vast weer een of ander detail waardoor ik de mist in ga (en in de mist zie je de stand van de zon niet).Pendora schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:03:
[...]
In de Belgische Mol is het een keer met de stand van de zon brekend door molloten.
De volgorde van de vrije val was al volgt:
- Nathan
- Merel
- Sahil
- Anne marie
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Dat zal zeker het geval zijn...Kroesss schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:07:
[...]
Dat weet ik zo niet, maar heel eerlijk gezegd weet ik ook niet of je het zou kunnen achterhalen. Het waren volgens mij losse shots van de kandidaten, die kunnen natuurlijk ook in een andere volgorde in de montage zijn gezet.
Exact expert nodig?
Als ik er wat langer over nadenk vind ik het eigenlijk een ontzettend matige opdracht. Het is een no-win voor de kandidaten, en gratis scoren voor de mol. Die hoeft er alleen maar voor te zorgen dat er geen unanimiteit komt - super simpel. Slechtste uitkomst voor de mol: -3000. Beste: alles weg.
had ik al eens gezegd dat ze dit niet meer met BNers moeten doen, of op zn minst zo dat het wegmaken van geld als kandidaat negatief op je afstraalt, omdat je bijv voor een goed doel speelt?
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
JME schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:48:
“Hello, is it me you’re looking for?”
Ik vond het moordspel wel een beetje chaotisch, ze hadden duidelijk meer van de opdracht te horen gekregen dan wij. Dat is prima, want met een voice over en wat graphics kun je het voor de kijker prima duidelijk maken tijdens het spel. Maar dat gebeurde voor mijn gevoel nu net even wat minder. Dat het wapen snel gevonden werd vond ik niet gek met een lamp waarmee je bloedsporen ziet. De plek van de moord was wat meer speurwerk voor nodig, en dan wel apart dat ze direct als ze 1 flinke druppel zien "ja, hier was het". En dat vervolgens Merel (?) de geheime kamer vindt, en dat niemand dan meer denkt, joh, moeten we hier ook even een lichtje laten schijnen? Zeker omdat er een telefoon lag. Erg leuk gedaan met de alibi's van de verdachten, en onhandig dat ze net bij de kok vergeten waren te vragen naar zijn alibi (al was dat volgens mij bij de dienstmeid ook vergeten? Dus in het ergste geval had je bij de kok wel uitsluitsel over z'n alibi maar weet je het nog steeds niet helemaal zeker). Door de chaos heen kijkend vond ik het een heel leuke opdracht.
Het eten en je bakkes in de plooi houden is niet nieuw maar wel leuk
Wie is de mol? Echt al sla je me dood. Geeeeeen idee
Exact expert nodig?
Loes is de MolCrazy D schreef op zondag 30 november 2025 @ 08:40:
Leuke deja vu aflevering weer. Wel echt vet in beeld gebracht ook.
Ik vond het moordspel wel een beetje chaotisch, ze hadden duidelijk meer van de opdracht te horen gekregen dan wij. Dat is prima, want met een voice over en wat graphics kun je het voor de kijker prima duidelijk maken tijdens het spel. Maar dat gebeurde voor mijn gevoel nu net even wat minder. Dat het wapen snel gevonden werd vond ik niet gek met een lamp waarmee je bloedsporen ziet. De plek van de moord was wat meer speurwerk voor nodig, en dan wel apart dat ze direct als ze 1 flinke druppel zien "ja, hier was het". En dat vervolgens Merel (?) de geheime kamer vindt, en dat niemand dan meer denkt, joh, moeten we hier ook even een lichtje laten schijnen? Zeker omdat er een telefoon lag. Erg leuk gedaan met de alibi's van de verdachten, en onhandig dat ze net bij de kok vergeten waren te vragen naar zijn alibi (al was dat volgens mij bij de dienstmeid ook vergeten? Dus in het ergste geval had je bij de kok wel uitsluitsel over z'n alibi maar weet je het nog steeds niet helemaal zeker). Door de chaos heen kijkend vond ik het een heel leuke opdracht.
Het eten en je bakkes in de plooi houden is niet nieuw maar wel leukJammer voor blondie dat haar lichaam gewoon reageerde op het pittige eten, als je rood wordt is het lastig liegen. Maar die Jurre zeg, wat een mannetje. Hoe harder je moet schreeuwen om mensen te overtuigen, hoe minder gelijk je hebt. Maar wel mooi. Het is uiteindelijk ook een spel waarin je voor jezelf moet gaan, en als je een goodie kunt winnen door te liegen... En ook hoe daarna de vrijstellingen verdient konden worden, toch ook weer lachen hoor. Vermakelijk!
Wie is de mol? Echt al sla je me dood. Geeeeeen idee
Haha tnx
Exact expert nodig?
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ja, dat vind ik dus ook altijd. Iedereen is altijd heel erg gericht op het bij elkaar houden van de groep, maar je zit in een spel waar er maar 1 kan winnen. De groep moet kleiner worden, en als dat niet in deze aflevering gebeurt, dan is het wel in de volgende. Ik snap die redenatie dus ook nooit zo heel erg goed.LordSinclair schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:32:
De pot leeg opdracht, zo zie je maar als je voor het redden van je medekandidaten gaat is het altijd duur. De enige manier waarop ze de Mol hadden kunnen dwars zitten is was voor de eliminatie gaan, maar oh het is zo gezellig met z'n allen samen.
Tenzij je een bondje hebt met 1 van de 2 mensen die gered kunnen worden. Daar kan je 100% zeker van zijn dat die niet de mol zijn, want de Mol zit hoe dan ook in het groepje dat onderhandelt. Dat kan je dus meer informatie opleveren, want je kan dan bij je bondgenoot nagaan op wie die zat.Kroesss schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:29:
[...]
Ja, dat vind ik dus ook altijd. Iedereen is altijd heel erg gericht op het bij elkaar houden van de groep, maar je zit in een spel waar er maar 1 kan winnen. De groep moet kleiner worden, en als dat niet in deze aflevering gebeurt, dan is het wel in de volgende. Ik snap die redenatie dus ook nooit zo heel erg goed.
Als ik Anne-Marie of Sahil was geweest had ik ook ter plekke meteen afgesproken: 1 van ons 2 zit het meest mis, laten we alles wat we ingevuld hebben naast elkaar leggen en kijken wat we daarvan kunnen leren.
Ik snap dat het voor Annemarie en Sahil heel positief was. Maar als groep is het natuurlijk niet handig. Unanimiteit behalen tijdens het stemmen was domweg een utopie, dat ging nooit gebeuren en meerdere kandidaten zeiden dat ook al tijdens de 1-op-1 onderhandelingen. Als unanimiteit niet gaat, dan moet je als groep gaan voor de optie die de minste schade geeft, namelijk de eliminatie door laten gaan. Dan hou je de pot intact.Spookelo schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:08:
[...]
Tenzij je een bondje hebt met 1 van de 2 mensen die gered kunnen worden. Daar kan je 100% zeker van zijn dat die niet de mol zijn, want de Mol zit hoe dan ook in het groepje dat onderhandelt. Dat kan je dus meer informatie opleveren, want je kan dan bij je bondgenoot nagaan op wie die zat.
Als ik Anne-Marie of Sahil was geweest had ik ook ter plekke meteen afgesproken: 1 van ons 2 zit het meest mis, laten we alles wat we ingevuld hebben naast elkaar leggen en kijken wat we daarvan kunnen leren.
Maar dan krijg je iedere keer het verhaal dat het zo zielig is voor degene die dan af gaat vallen. Dat punt is waar ik op doel. Het is niet zielig. Iedereen die daar zit, kent het spel en weet dat hij/zij iedere aflevering naar huis gestuurd kan worden. En aan het eind zijn er 3 man die de laatste aflevering halen. Tussentijds meer kandidaten "redden" heeft daar geen effect op. Er moeten gewoon gedurende de serie eerst 7 man afvallen.
Belangrijker: iedereen die daar zit kent elkaar en iedereen is zich bewust van het feit dat ze BN'er zijn en zo positief mogelijk op TV moeten komen. Dus geen backstabbing, plottwists etc (zoals wel bij bijv. expeditie robinson gebeurd met BN'ers maar dat is ook een heel ander concept). Van mijlenver was al te komen zien dat de pot leeg ging. Zoals je zegt: unanimiteit was een utopie, de minste schade (als ze echt voor geld zouden spelen) was iemand wegsturen. Maar goed; geld boeit echt niemand iets die meedoet. Iedereen zit er lekker warmpjes bij daar.Kroesss schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:15:
Maar dan krijg je iedere keer het verhaal dat het zo zielig is voor degene die dan af gaat vallen. Dat punt is waar ik op doel. Het is niet zielig. Iedereen die daar zit, kent het spel
Het is allemaal oh zo leuk en gezellig met elkaar en laten we het vooral zo leuk mogelijk hebben op ons snoepreisje
Do { Ping } while ( LOL )
Helemaal eens hoor. Dat vind ik na iedere eliminatie ook gek. Ik zou blij zijn dat ik er nog in zit dan dat ik het zo erg vind dat iemand anders weg gaat. Ik wilde alleen aangeven dat het zin kan hebben om jouw bondgenoot te redden, maar ik zou inderdaad niemand redden omdat het zo zielig is voor diegene dat die weg moet.Kroesss schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:15:
[...]
Ik snap dat het voor Annemarie en Sahil heel positief was. Maar als groep is het natuurlijk niet handig. Unanimiteit behalen tijdens het stemmen was domweg een utopie, dat ging nooit gebeuren en meerdere kandidaten zeiden dat ook al tijdens de 1-op-1 onderhandelingen. Als unanimiteit niet gaat, dan moet je als groep gaan voor de optie die de minste schade geeft, namelijk de eliminatie door laten gaan. Dan hou je de pot intact.
Maar dan krijg je iedere keer het verhaal dat het zo zielig is voor degene die dan af gaat vallen. Dat punt is waar ik op doel. Het is niet zielig. Iedereen die daar zit, kent het spel en weet dat hij/zij iedere aflevering naar huis gestuurd kan worden. En aan het eind zijn er 3 man die de laatste aflevering halen. Tussentijds meer kandidaten "redden" heeft daar geen effect op. Er moeten gewoon gedurende de serie eerst 7 man afvallen.
En de grootte van de pot wordt ook gewoon niet belangrijk genoeg gevonden. Zeker in dit soort situaties.
Wat betreft de optie 'AnneMarie en Sahil antwoorden laten vergelijken' - stel dat ze dat doen, wat leren ze dan precies? Ze weten niet welk antwoord goed of fout is, ze weten niet wie van hen degene met de meeste fouten is, en ze weten niet hoe veel slechter ze zijn dan de kandidaat die op het plekje boven hun staat.
Dus wat gaan ze precies afleiden uit het vergelijken van hun antwoorden?
Die 10K zou mij ook jeuken hoor eerlijk gezegd (ook al is dat een flinke som geld), ik denk dat het gewoon een heel vette ervaring is. En de meeste BN'ers die meedoen de laatste jaren zitten er volgens mij ook wel op die manier in. Natuurlijk zal exposure (zoals bij alles wat een BN'er doet) ook meetellen, maar ik geloof oprecht dat de meeste deelnemers echt niet meedoen om weer even in de picture te staan. Dan doen ze wel met Stuk TV of zo, of Hunted VIPSSebas1979 schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:29:
Wie is de Mol is toch vooral een gezellig groepsuitje met BNers voor wie de screen-time en positieve exposure veel belangrijker is dan die 10k bruto die ze aan het einde mogelijk ophalen.
En wel of niet unaniem: het scheelde uiteindelijk maar 1 stem, dus wel bijna unaniem. Heb even niet op mijn netvlies wat rood nu betekende, of dat Jurre was geweest die z'n buddy nog niet kwijt wilde of juist niet maar maakt ook niet uit. Het had dus op zich wel gekund om unaniem te zijn. Alleen zinloos, want je weet ook dat er toch mensen af moeten vallen. Niet deze aflevering, dan een volgende. In dit tempo moeten er nog een paar keer meer mensen af vallen want de finale met meer dan 4 lijkt me heel gek. 4 kan nog wel, en dan na 1 opdracht 1 afvaller. Maar meer dan 4? Nou ja je weet het nooit.
Exact expert nodig?
Ik ben (net als de meeste anderen) er van overtuigd dat de mol bij de stemmers zat, en niet achterbleef als 1 van de 2 bij Rick.Crazy D schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:56:
[...]
En wel of niet unaniem: het scheelde uiteindelijk maar 1 stem, dus wel bijna unaniem. Heb even niet op mijn netvlies wat rood nu betekende, of dat Jurre was geweest die z'n buddy nog niet kwijt wilde of juist niet maar maakt ook niet uit. Het had dus op zich wel gekund om unaniem te zijn.
Dan weet je zeker dat unaniem onmogelijk is. De mol gaat dat domweg niet toelaten.
Sure: het scheelde maar 1 stem. Maar die ene stem zou altijd afwijkend zijn geweest.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Maar ja, ik kijk er nog steeds graag naar.
Ik ben van mening dat je alleen nog kan denken... waar zou ik (!) willen zitten als Mol.
Dit jaar maakt het begin eigenlijk niet zo veel uit waar de Mol zat. Want je kon alles toch weer leeg spelen. De Mol zal ongetwijfeld een signaal hebben gekregen.
Mijn gevoel blijft bij Nathan (en Merel een klein beetje)
Wat ik trouwens heel erg tof vond om te zien... Toen Sahil aanliep, liep Rik mee en sloeg zijn arm om Sahil. Menselijk en mooi. Ik denk dat Richard dit ook heel erg zou waarderen.
Idd, ik leun altijd op dit topic bij de testvraag.Carlos0_0 schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:41:
Mm, en dan nu de testvraag. Even denken wie wat ook al weer had gegeten.
Loes had pittig
Jurre had zuur
en Kim had ook zuur?
De rest had geen afwijkend gerecht. Klopt dat zo?
Ja, kloptBreadFan schreef op maandag 1 december 2025 @ 20:39:
[...]
Idd, ik leun altijd op dit topic bij de testvraag.
Loes had pittig
Jurre had zuur
en Kim had ook zuur?
De rest had geen afwijkend gerecht. Klopt dat zo?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Er waren meer van dit soort kleine dingen waarbij ik tegen mijn vrouw zei: die is het niet, want X. Maar heb het niet bijgehouden en ben bijna al die voorbeelden vergeten, dus dat schiet niet op, want nu weet ik het eigenlijk nog steeds niet
Zwak excuus, gebruik de volgende keer een molboekjeIntToStr schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:57:
Merel vond de "geheime deur" bij cluedo. Lijkt me sterk dat de mol vrijwillig die deur vindt en opent. Dus voor mij valt Merel eigenlijk af.
Er waren meer van dit soort kleine dingen waarbij ik tegen mijn vrouw zei: die is het niet, want X. Maar heb het niet bijgehouden en ben bijna al die voorbeelden vergeten, dus dat schiet niet op, want nu weet ik het eigenlijk nog steeds niet
Dat wordt bij de mol echt nooit zo duidelijk in beeld gebracht. En daar kwam inderdaad het ontdekken van de geheime kamer in de laatste aflevering nog eens bij.
En het alibi van de kok was wel gevraagd, hij zei dat hij die avond aan het pokeren was, maar de rest bevestigde dat hij niet bij hun potje kaarten aanwezig was.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
En die knop.. na al die seizoenen weet ik al lang dat zoiets het nooit waard is, want je hebter nooit wat aan. Je ziet/hoort nooit de mol alleen. Altijd in combinatie net alle anderen kandidaten. Of je ziet net een halve vingernagel oid.
[ Voor 79% gewijzigd door Lanfear89 op 06-12-2025 21:26 ]
Hij is gewoon de Mol met zijn voorstrevende gedrag en netjes niet op de knop drukken..
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Je bedoeld de test vragen?, die kan je elk jaar zien van de gene in je poule.masauri schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 21:36:
Vraagje, vorig seizoen kon je de antwoorden op de vragen van de tijdlijn in het poulespel niet zien van een ander. Dit jaar wel? Of ben ik mis?
Flickr PSN ID= cheironnl
Ook in het waterpark, de meeste films vinden en de voorwerpen, maar ze wel aansporen om allebei mee te nemen, dus geen geld.tweakduke schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 21:25:
Dat was Nathan niet die stem en dat ene korte shot net.
Hij is gewoon de Mol met zijn voorstrevende gedrag en netjes niet op de knop drukken..
Hij heeft zo liggen rennen, hij kan zo maar wat voorwerpen aanpassen... of er iets mee doen.Vrietje schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:01:
[...]
Ook in het waterpark, de meeste films vinden en de voorwerpen, maar ze wel aansporen om allebei mee te nemen, dus geen geld.
ik gok dat we achteraf zien dat de stroopwafels als energie dienden voor het rennenmasauri schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:21:
[...]
Hij heeft zo liggen rennen, hij kan zo maar wat voorwerpen aanpassen... of er iets mee doen.
En ik gok dat we gaan zien dat Nathan die overalls (en meer?) verplaatst heeft naar het verste en hoogste puntWyke schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:36:
[...]
ik gok dat we achteraf zien dat de stroopwafels als energie dienden voor het rennen
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Hoeft hij niet. Hij moet gewoon behulpzaam zijn. Van hey neem alles maar meemasauri schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:21:
[...]
Hij heeft zo liggen rennen, hij kan zo maar wat voorwerpen aanpassen... of er iets mee doen.
Waar zit:
Merel op?
Nathan op?
Kim op?
Loes op?
Ik denk
Nathan op merel
Merel op loes
Loes op merel
Kim op merel
?
Klopt dat?
Het waren niet de stroopwafels, maar twee vrij grote borden die hij moest hebben. ("De Mollandse Gerechten" was de goede, de ander was "de Mollandsche pot")Die volgens mij vrij makkelijk te zien geweest moeten zijn. Akkoord met het idee dat hij dingen heeft kunnen verstoppen! Zeker omdat hij gelijk zei dat hij wilde splitsen.Wyke schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:36:
[...]
ik gok dat we achteraf zien dat de stroopwafels als energie dienden voor het rennen
[ Voor 11% gewijzigd door ST10©DE op 06-12-2025 23:52 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Precies, ik zat al steeds meer op Nathan niet zozeer door wat ik zag maar meer van "zou de grootste stunt zijn"... en bij deze ep viel soort van het kwartje.Batavia schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 23:02:
[...]
Hoeft hij niet. Hij moet gewoon behulpzaam zijn. Van hey neem alles maar mee
Soort mix van de fanatiek rennende Jan, met de onschuldige domme naïviteit van Milouska. Hij had dat talent al in zich als kandidaat en lijkt goed te werken als mol. Had deze ep voor het eerst het idee dat hij niet 100% zichzelf was, 90% eerder, net dat vleugje spanning en zelfbewustheid waar hij normaal nooit last van heeft. Bij het zwemparadijs niet zozeer (fanatiek rennen werkt altijd goed, en dan wel het aansturen op alles meenemen, natuurlijk is dat fout, waarom anders 2 dingen en niet 1), ook niet bij de sinaasappels (buitenspel gezet door de dames, bij persen werd al te hard teveel tegengewerkt en koken mocht hij niet), maar bij de knop/molgesprek ....dat voelde als 90% vd Nathan die we normaal zien. En ook al heb ik in België al 100x de mol vervormd horen spreken en nooit enig idee gehad wie het was, dit keer dacht ik toch echt ergens: verdomd in dat tempo hoor ik het gewoon Nathan zeggen, de anderen hebben een net iets ander tempo oid.
Slap gelul, we gaan het zien, gaat wel snel zo met 2 eruit
Ik blijf overigens hoe dan ook bij Loes als mol
En buiten het shot met hoe de voorwerpen eruit zien, heb ik geen enkel shot gezien waarin kandidaten buiten Nathan bij dat voorwerp van hem komen? Of t zien staan?
Hoewel allemaal waar, wat als ze niet waren gesplitst? Als ze op het tempo van Anne-Marie met zijn tweeën waren gegaan? Dan was er ook niet veel gevonden.ST10©DE schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 23:49:
[...]
Het waren niet de stroopwafels, maar twee vrij grote borden die hij moest hebben. ("De Mollandse Gerechten" was de goede, de ander was "de Mollandsche pot")Die volgens mij vrij makkelijk te zien geweest moeten zijn. Akkoord met het idee dat hij dingen heeft kunnen verstoppen! Zeker omdat hij gelijk zei dat hij wilde splitsen.
En ik bet het eens dat de handel op het hoogste punt neerleggen typische mol actie zou zijn. Maar wel meer voor de vorm dan de effectiviteit: Hij had niet kunnen weten dat het haar zo lang zou kosten om de juiste waterval te vinden.
Tegelijk vroeg ik me vorig seizoen ook enorm af of de mol of die wannabe mol nou meer geld hadden laten verdwijnen: De enige rede dat Wie is de Mol een mol nodig heeft, is voor het afval proces. Niet om geld te laten verdwijnen, dat lukt de kandidaten prima zelf.
Ik hoop iig dat Nathan niet de mol is. Zeg maar voor mijn vertrouwen in de mensheid. Maar het zou mij ook niet totaal verbazen.
[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 07-12-2025 09:18 ]
Merel op Loes,
Nathan op Loes,
Kim op Merel.
[ Voor 8% gewijzigd door R.G op 07-12-2025 14:31 ]
Wie Nathan verdenkt geen idee, ga niet alle afleveringen terug kijken haha.
Als ik de test van vorige week terug kijk, dan zit Natan vol op Anne Marie(En niet op Loes). Hij zegt nog er is een hoofd verdachte bij. en noemt allemaal dingen van Anne Marie.
Maar je ziet wel steeds meer, dat Merel en Loes elkaar verdenken. aan begin nog niet veel .Maar steeds beetje bij beetje lijkt dit meer te zijn.
Vaak zat dan hier toch wel de mol tussen, als je zag dat 2 kandidaten elkaar aan het verdenken waren.
Verder zou voor de Mol dat stuk met die jokers niks boeien(Kim en Anne Marie), dus die zou je verwachten bij de zoek groep in het zwembad.
[ Voor 84% gewijzigd door Carlos0_0 op 07-12-2025 17:23 ]
- zijn eigen ding niet mee
- bij 2 kandidaten zorgt ie er min-of-meer voor dat ze beide dingen meenemen
- alleen Jurre was alleen bij zijn telefoon en hij pakte dan wel de juiste
Dus je zou kunnen zeggen dat Nathan 1500 uit de pot heeft gehouden.
Bij de test klikte hij dan niet op de knop, maar goed, behalve dat de regie hem dat misschien heeft ingefluisterd dat er al genoeg gedrukt was, kun je er daar echt wel vanuit gaan dat er wordt gedrukt en kan hij weer de goudeerlijke fanatieke kandidaat spelen.
De jokers boeit de mol niet, dus daar hoeft de mol sowieso niet te zitten. Wel leuke tussenopdracht, leuk psyochologisch spelletje.
De sinaasappels was chaos. Hoe zo met de 1e sleutel aan komen rennen en zeggen "het is de oven, het is de oven" terwijl er duidelijk geen plaatje van de oven bij lag...Maar dit was echt zo rommelig. Al was Nathan hier wel weer erg fanatiek met de sinaasappels in de weer. Merel die nogal raar deed met in welke buis ze nou de sinaasappelsap moest doen. Jurre een "handig" hulpje in de keuken. Anne-Marie die haar best deed echt iets te maken. Zeer vermakelijk om te kijken, maar gewoon chaos 1e klas. Niet zo goed gemold want serieus geld verdient, maar met zoveel mensen... ze hebben uiteindelijk zo ongeveer alle buisjes vol gedaan met sap? In ieder geval wel meer dan nodig was, dus dat kostte met zoveel mensen duidelijk minder tijd dan de regie had verwacht denk ik. Want daardoor konden ze uiteindelijk gewoon alle slotjes wel openen. En misschien was de portugese jury iets mnider streng dan dat de regie had gehoopt? Waar ik Nathan in het zwembad overduidelijk de mol vind, vond ik het hier weer gewoon old skool chaos
Exact expert nodig?
Zelf hoop ik echt enorm op Nathan, dat zou ik wel heel tof vinden als iemand als hij de Mol blijkt te zijn.
/f/image/2ereLbKY9xG2iyKDU33rioFK.png?f=fotoalbum_large)
Antwoorden lijken me:
1. Rood: 0,50+4,50=5 en 4,50-0,50 = 4 euro verschil
2. Rood: 40*3*3=40*9=360
3: Rood: eigenlijk beide antwoorden mogelijk, maar de gedachte van de vraag lijkt me dat je de gesneden sinaasappels kan gebruiken om het sap te maken waardoor je twee hele sinaasappels overhoudt
4: Zwart: Rare vraag want 30/(70+35)=30/105=28,6%, is de instinker dan dat 30/75 gelijk is aan 0,4(=40%) of had de vraag moeten zijn dat je 75 sinaasappels hebt waarvan 30 groene?
5: Zwart: 13*1,15+7*0,60=13+1,30+0,65+4,20=19,15
6: Rood: 1%=4 sinaasappels, dus 216 sinaasappels = 54% verkocht, dus 46% over
Wel opvallend dat ze halverwege de opdracht op zwart-rood-zwart-rood-zwart-rood zitten, dus de helft fout beantwoorden. (let op, rechts is vraag 1 want daar beginnen ze met vullen van de zwarte beker omdat ze denken dat het antwoord op 1 zwart is)
1
2
0
En beantwoorden maar, nou ja zoveel is er niet mee genomen volgens mij. Merel had wat mee genomen en verder weet ik het al niet meer eigenlijk.
Het is een klassieke instink-vraag.xzaz schreef op maandag 8 december 2025 @ 10:20:
DTV Waarom is het antwoord op vraag 1 €0,50?
Samen moet het 5 euro zijn. De ene is 4 euro duurder dan de andere. Standaard reactie is dan dat het 1 euro is. Echter de andere is 4 euro duurder, dus 1 + 4=5 euro. Alleen samen opgeteld kom je dan op 6 euro (1 + 5) uit.
Als de ene 0,50 euro is en de andere 4 euro duurder, is dat dan 4,50. En dan klopt het wel: 0,5 + 4,5=5
1 rekwisiet: Jurre
2 rekwisieten: Merel en Loes
Geen: Nathan, Anne-Marie, Kim
Jurre had één telefoon bij zich en Merel en Loes 2 dingen (pakken en kaarten). Nathan was nog in het veld en Anne-Marie en Kim gingen spelen om jokers.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Klopt maar stel nou dat niemand was gegaan. Was ook niet leuk geweest voor Pieter Jan / de regie. Kim was ook nog eens "het leukst" om daar te hebben. Wat nou als Kim toch te mol is en ze daar maar naar toe is gegaan wegens het programma. Geen idee of ze zoiets zouden doen maar het zou wel kunnen.Crazy D schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:44:
De jokers boeit de mol niet, dus daar hoeft de mol sowieso niet te zitten. Wel leuke tussenopdracht, leuk psyochologisch spelletje.
Ik denk dat je er wel redelijk vanuit kunt gaan dat als Anne Marie dat telefoontje krijgt ze echt wel gaat. Deelnemers was idd een grotere gok, want je moet maar net langs die iPad komen natuurlijk. Maar dan hadden ze denk ik wel iets bedacht, want ik vermoed eigenlijk dat een Jurre ook echt wel mee was gegaan.Pendora schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:20:
[...]
Klopt maar stel nou dat niemand was gegaan. Was ook niet leuk geweest voor Pieter Jan / de regie. Kim was ook nog eens "het leukst" om daar te hebben. Wat nou als Kim toch te mol is en ze daar maar naar toe is gegaan wegens het programma. Geen idee of ze zoiets zouden doen maar het zou wel kunnen.
Exact expert nodig?
Ook denk ik dat ze de opdrachten licht aanpassen op hoe groot bijv de pot is. Meer/minder geld te verdienen als de pot laag/hoog is. Bijv tijdslimiet iets verhogen/verlagen. Met dat bakken ging er toch wel het een en ander mis met de sommen en de dames gingen een potje knokken etc, er liepen heel wat mensen onnodig mee naar het huisje, maar toch ging alles binnen de tijd.
Daar kon volgens mij ook vrij weinig misgaan. Al heeft Anne Marie het kookgedeelte mogelijk wel echt gered. Als mol kon je natuurlijk verkeerde antwoorden proberen te geven, maar met Merel erbij was dat amper nodig
Anyway, Loes of Nathan is de mol en ik hoop eigenlijk op Nathan. Al leek hij wel echt z'n best te doen bij die snelheden op skates en zo en dat skateboard. Je kunt niet bewust 24km/uur rijden ipv 25 en dat skateboard zou je dan laten falen door te vallen bijv. ipv die aanloop + buikschuiver. Maar denk dus dat het toch Loes is.
Het was al aangekondigd door Pieter Jan, maar waarom?
Normaal is er wel een reden voor, of iets van uitleg.
Maar deze keer voelde het zo willekeurig...
Ook helemaal geen spanning ofzo, gewoon Rik die nog een tweede rode scherm ging opzoeken.
Of heb ik iets gemist?
De stapel sinasappelstukken werd ook wel heel duidelijk in beeld gebracht en leek me een heel stuk hoger dan het aantal sinasappelen dat je nodig hebt om die buizen te vullen. Daarbij zag je Nathan ook een keer door persen terwijl zijn bak al vol was. Ik verwacht dat er dus wat meer geperst is dan er daadwerkelijk in de buizen terecht is gekomen.Crazy D schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:44:
De Mol zat absoluut in het speelveld om spullen te vinden, het moet haast wel Nathan zijn. Hij rent super rond, leuk, maar neemt:
- zijn eigen ding niet mee
- bij 2 kandidaten zorgt ie er min-of-meer voor dat ze beide dingen meenemen
- alleen Jurre was alleen bij zijn telefoon en hij pakte dan wel de juiste
Dus je zou kunnen zeggen dat Nathan 1500 uit de pot heeft gehouden.
Bij de test klikte hij dan niet op de knop, maar goed, behalve dat de regie hem dat misschien heeft ingefluisterd dat er al genoeg gedrukt was, kun je er daar echt wel vanuit gaan dat er wordt gedrukt en kan hij weer de goudeerlijke fanatieke kandidaat spelen.
De sinaasappels was chaos. Hoe zo met de 1e sleutel aan komen rennen en zeggen "het is de oven, het is de oven" terwijl er duidelijk geen plaatje van de oven bij lag...Maar dit was echt zo rommelig. Al was Nathan hier wel weer erg fanatiek met de sinaasappels in de weer. Merel die nogal raar deed met in welke buis ze nou de sinaasappelsap moest doen. Jurre een "handig" hulpje in de keuken. Anne-Marie die haar best deed echt iets te maken. Zeer vermakelijk om te kijken, maar gewoon chaos 1e klas. Niet zo goed gemold want serieus geld verdient, maar met zoveel mensen... ze hebben uiteindelijk zo ongeveer alle buisjes vol gedaan met sap? In ieder geval wel meer dan nodig was, dus dat kostte met zoveel mensen duidelijk minder tijd dan de regie had verwacht denk ik. Want daardoor konden ze uiteindelijk gewoon alle slotjes wel openen. En misschien was de portugese jury iets mnider streng dan dat de regie had gehoopt? Waar ik Nathan in het zwembad overduidelijk de mol vind, vond ik het hier weer gewoon old skool chaos
En dat ze daar geld hebben verdiend lijkt er vooral aan te liggen dat ze nogal ruim de tijd hadden. Met verschillende vragen fout, meerdere mensen die onnodig op en neer aan het lopen en de chaos bij de hoeveelheden is het geheel op zijn zachts gezegd niet heel optimaal verlopen terwijl uiteindelijk wel alles af was.
[removed]
Komend weekend is toch de laatste reguliere aflevering, en op 20 december de onthulling/reunie.Kroesss schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:11:
@Luther Toen Art een gastoptreden deed een paar afleveringen terug, is er niemand naar huis gegaan. Dat wordt nu gewoon rechtgetrokken denk ik. Uiteindelijk heb je er 3 nodig voor de echte finale, alle andere kandidaten moeten ergens onderweg afvallen.
Dus geen afvallers meer, maar 2 verliezers, 1 mol en 1 winnaar?
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Het zijn ook 'maar' 8 afleveringen ipv de gebruikelijke 10, waarvan de mol pas in aflevering 5 zijn best moest gaan doen...
[ Voor 5% gewijzigd door frumper op 08-12-2025 15:51 ]
Life is what happens while you're busy making other plans
Merel en Loes 2Shadow_Agent schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:58:
Iemand toevallig een overzicht van de test vraag?
Kim &. Nathan niks
Jurre en Anne Marie zijn er uit.
Nathan was in het water(loze)park wel heel druk met andere mensen fouten laten maken - maar dat was ook wel weer heel opvallend in beeld. Net als dat de stem van de mol heel erg deed denken aan precies zijn dictie.
Maar ja, een beetje actrice kan dat gewoon na doen…
Ik kon bij de sinaasappel-opdracht er geen vinger achter krijgen wie er nou probeerde iets te saboteren. Ja, Jurre en AnneMarie duidelijk niet, toen bleek dat al het eten goedgekeurd was. Maar die vlogen er vervolgens uit…
Ik zit nog steeds op Loes.
[ Voor 20% gewijzigd door Sebas1979 op 09-12-2025 11:41 . Reden: tikfoutje ]
Ik zit in de Loes-tunnel. Waar het dus verbazend licht is
Licht en Loes? Ik zie de verbinding niet...Kroesss schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 07:50:
En alle verwijzingen naar licht dit seizoen, dat is voor mij ook wel echt een sterke hint.
Ik zit in de Loes-tunnel. Waar het dus verbazend licht is
Licht in het Portugees is luz.masauri schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:05:
[...]
Licht en Loes? Ik zie de verbinding niet...
Hij was ook de enige die wat deed, als mol zijnde of niet. Dat krijg je ook met een opdracht waar er alleen twee wat mogen doen en de rest in een zwembad zit te wachten.masauri schreef op maandag 8 december 2025 @ 21:24:
Wat me blijft storen is dat Nathan wel enorm veel in beeld is geweest. Iets wat ze anders bij een mol nooit doen...
Schiet tussen de palen en je scoort!
Ja dat is wel het nadeel van een opdracht waar maar 2 mensen tegelijk naar binnen mogen. Dat helpt ook weer niet mee zeg maar.xzaz schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:50:
[...]
Hij was ook de enige die wat deed, als mol zijnde of niet. Dat krijg je ook met een opdracht waar er alleen twee wat mogen doen en de rest in een zwembad zit te wachten.
Exact expert nodig?
Vanaf 13:20 in de aflevering via NPO
Zoals Vld1989 al aangeeft is Licht in het Portugees Luz, wat je exact hetzelfde uitspreekt als de Nederlandse naam Loes. Heel veel mensen zitten hier wel op, omdat er veel overangen van dag naar nacht of andersom te zien zijn in het programma, en ook bij het op de knop drukken tijdens de laatste test was er beloofd dat ze dan een glimp zouden zien van de mol, maar het enige dat ze te zien kregen, was een licht dat even aan ging.masauri schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:05:
[...]
Licht en Loes? Ik zie de verbinding niet...
Ik combineer dat met mijn eigen wegstreep-theorie. Van Merel en Nathan worden naar mijn mening teveel dingen in beeld gebracht die kunt bestempelen als molacties. Dat is iets wat al jaren eigenlijk niet meer gebeurd. En Kim had ik sowieso al niet echt op de korrel, maar nadat zij de laatste aflevering uit het waterpark-spel is gestapt voor een sidequest waar je als mol totaal niets aan hebt, heb ik haar definitief van mijn lijst afgestreept. En dan blijft alleen Loes over voor mij, versterkt door dus de hints over licht.
Kim nu te zingen dat ze als Mol de tijd van der leven heeft ?
[ Voor 38% gewijzigd door Carlos0_0 op 13-12-2025 20:45 ]
Viervoeters is wel geweldig naturlijk
Voor iedere ‘Noodstop’ van de boot zit Nathan duidelijk aan z’n neus. Degene naast de bestuurder (op de uitgezoomde shots zie je meer mensen voorin) hoeft dan maar een tik te geven aan de bestuurder van de boot zodat die iets wilds kan doen.
HANDTEKENING!!!
1 toch merel zelf was toch numner 2 ?Leeghoofd21 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 21:07:
Huh er hebben toch twee mensen in Merel haar boekje gekeken? Waarom zegt Rick dan 1?
[ Voor 32% gewijzigd door Carlos0_0 op 13-12-2025 21:21 ]
Klopt. Zowel Nathan als Loes zegt dat ze op Merel zitten, Merel zit op Nathan. Niet heel bemoedigend voor mijn Loes-tunnel, maar ik blijf volharden!Carlos0_0 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 21:36:
Dus op einde hoorde we 2 personen zeggen dat ze op Merel zaten ?
Bij de test hoorden we toch al dat er 3 op Merel zitten en Merel op Nathan.Carlos0_0 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 21:36:
Dus op einde hoorde we 2 personen zeggen dat ze op Merel zaten ?
Ja klopt, maar dat had net zo goed kunnen zijn zij eruit ging(Ineens zoveel aandacht naar haar).TinusXIII schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 21:41:
[...]
Bij de test hoorden we toch al dat er 3 op Merel zitten en Merel op Nathan.
Maar goed dan aan het einde weer, als het zo is ik had al wel een vermoede. maar dacht van nee zij wordt het het niet.
Dus
Merel op Nathan
Nathan op merel.
Loes op merel.
Dan merel winnaar?
Maar kan je niet meer in de Wie is de mol app zien landelijke topscore?
Ik zit nu op 6400 nog 0 punten kwijt geraakt.
Ik ga nu denk ik 100% all in op Nathan
Graagmheerde schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 22:02:
Ik heb een enorme aanwijzing gevonden, in aflevering 1. Mag ik hier het bommetje droppen?
Tweakers WIDM poule: https://app.wieisdemol.avrotros.nl/join?token=R7GB8-BHAAP