Ik dank u, weer een concurrent minderChUcKiE schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 22:40:
Jurre was bij de Port proeverij. Hoeveel tijd zat ertussen met het rijden naar Lissabon 🤨
Hee jammer…. Ik zet altijd alles op 1 verdachte in….helaas was dat Richard 😳😔
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
Ik heb wel beetje hulp zo nodig met de testvraag, dus antwoorden hierop worden gewaardeerd 😃
Wel tof dat alle opdrachten dit seizoen flashbacks zijn naar eerdere seizoenen en opdrachten dus een veiling ( seizoen Inge Ipenburg ) zal ook nog wel komen en nog meer ex kandidaten en ex mollen
nggyu nglyd
De 10 yen munt > 10e seizoen Japan
Schoolopdracht > ook gedaan in S10
Aanwijzen van de mol > ook aanwezig in S10, Angela en Karel werden toen ingevlogen
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Te makkelijk, dit is natuurlijk met opzet gemonteerd.aerofreak schreef op zondag 9 november 2025 @ 08:26:
Ik zit helemaal in m’n Kim tunnel.
Aanwijzen van de mol > ook aanwezig in S10, Angela en Karel werden toen ingevlogen
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Uh, ok, doei?m-vw schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:34:
Vorig seizoen na 3 afleveringen afgehaakt en het is er niet beter op geworden.
Vorige week niet gezien, maar ze kunnen de beter omdopen naar 'Wie is niet de mol?' Wat een zooitje.
Exact expert nodig?
Die school was wel heerlijke chaos. Seizoen 10 met de verwijzing naar Japan ging strak langs me heen
Exact expert nodig?
Nathan de mol?
Want hij is de vreemde? ze zeiden 5 oud mollen en 5 oud winnaars?
Nathan is geen van beiden?
Solved?
oops nvm, de rechters / jurisiten waren oud winnaars
[ Voor 17% gewijzigd door R.G op 09-11-2025 16:22 ]
Naar buiten rollen, want dat leverde geld op. Die vaten moesten naar die boot.Crazy D schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:37:
Probeer nog even te verwerken, moe, whiskey en dan kijken is ook niet heel succesvolMaar waarom ging Nathan met die voorkennis die hij had, dat vat naar buiten rollen? Behalve dat er niet zoveel goed was
had hij wel een zeer concreet punt om op te letten: wie probeert dat vat bij die rode mol niet naar buiten te krijgen? Nu was het wel chaotisch genoeg dat het sowieso knap is dat ze er sowieso eentje goed hadden. Gemiddelde leeftijden, mijn hoofdrekenen is niet heel goed maar volgens mij gingen ze al de mist in met enkel het optellen van de leeftijden, en begint ondertussen mevrouw Etherdiscipine er doorheen te beppen met de volgende opdracht
Rotterdam roepen als lievelingsstad, terwijl de helft uit Amsterdam komt. Dat sterrebeeld, echt shoot me, ik zou ook random wat roepen ik weet nog niet eens hoe mijn eigen sterrenbeeld eruit ziet
Die school was wel heerlijke chaos. Seizoen 10 met de verwijzing naar Japan ging strak langs me heenMaar vond m wel leuk om te kijken. Wat een rommeltje. "Jongens we moeten dit georganiseerd doen in groepjes van 2". uh ja, met z'n 5'en
![]()
De helft komt ook uit Rotterdam of heeft iets met die stad dus zo'n gekke gedachte was dat niet.
Als je het goed vindt blijf ik nog even hangen.
Mag kritiek niet?
Ik kijk de Mol al sinds het allereerste seizoen op de VRT en vind het gewoon jammer dat het deze kant op gaat. Snap de tactische overwegingen wel, maar voor mij als kijker wordt het er niet leuker op. (LET OP, DIT IS EEN MENING)
Ik zou het wel geinig vinden als ze de eventuele hints eens een keer omdraaien. Verwijzingen naar iedereen in de afleveringen verwerken, behalve voor de mol.aerofreak schreef op zondag 9 november 2025 @ 08:26:
Ik zit helemaal in m’n Kim tunnel.
In aflevering 1 had je nog wel het begraven in een kist (Dennis, Seizoen 8 )
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
"Kiev? Zei je Kiev? Wij zijn niet in Kiev vriend!"
Dit was met afstand de grootste plottwist in Wie is de Mol ooit.
nggyu nglyd
Ja, maar als je extra info hebt wat heel concreet is, zou ik in de buurt van die ton blijven en kijken naar wie dat ding kiest en vooral, wie juist zegt, nee dat is m niet. De rest is "gokwerk" wat de juiste is maar van dit vat wist hij zeker dat dat de juiste is.CryptoNL schreef op zondag 9 november 2025 @ 17:51:
[...]
Naar buiten rollen, want dat leverde geld op. Die vaten moesten naar die boot.
De helft komt ook uit Rotterdam of heeft iets met die stad dus zo'n gekke gedachte was dat niet.
Ja ok, beetje 50/50 kans Helft Amsterdam, helft Rotterdam..
Exact expert nodig?
Het voegt gewoon nogal weinig toe. Of vind je het zelf wel een nuttige toevoeging? Maar goed whatever. Als jij wilt posten, doe dat lekker vooral. Ik heb mijn mening over het uiten van jouw mening gegeven.m-vw schreef op zondag 9 november 2025 @ 18:58:
[...]
Als je het goed vindt blijf ik nog even hangen.
Mag kritiek niet?
Ik kijk de Mol al sinds het allereerste seizoen op de VRT en vind het gewoon jammer dat het deze kant op gaat. Snap de tactische overwegingen wel, maar voor mij als kijker wordt het er niet leuker op. (LET OP, DIT IS EEN MENING)
Exact expert nodig?
Ik zou zeggen dat ze de eenheid voor hoeveelheid stof niet juist hadden: daar hebben ze heel hard hun best gedaan om het getal van Avogadro over te brengen, terwijl het gezochte antwoord gewoon 'mol' was...
Ik heb niet goed genoeg opgelet wat nou het idee was met die munt. Volgens mij is er iets met koper dat het groen wordt in bepaalde omstandigheden.Sebas1979 schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:57:
Welke van de scheikunde-opdrachten was er nou uiteindelijk fout? Jammer dat ze dat niet even evalueren voor de kijker.
Ik zou zeggen dat ze de eenheid voor hoeveelheid stof niet juist hadden: daar hebben ze heel hard hun best gedaan om het getal van Avogadro over te brengen, terwijl het gezochte antwoord gewoon 'mol' was...
Maar als ze niet laten zien welke nou goed/fout was is het waarschijnlijk te duidelijk af te leiden of een mol ergens wat gedaan heeft.
Wel veel chaos nog in alle opdrachten, alsof alle oud mollen nog zo gewend zijn om de boel te laten escaleren
Je weet dat 1 kandidaat de info heeft die jij ook hebt.
Dus ga je dan alsnog bij de tonnen of niet?
En waar ga je bij de schoolopdracht zitten?
Edit: Met dat ik het poste bedenk ik net dat ik alsnog bij de tonnen zou gaan.
Laat die 1ne ton maar goed zijn. De rest mol ik wel...
Beetje lef tonen om er alsnog bij te zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door masauri op 10-11-2025 09:29 ]
Je moet altijd iemand naar huis, links of rechtsom. Dan kan je net zo goed voor geld in de pot gaan. Lullig als je zelf naar huis moet, maar dat gebeurd vroeg of laat meestal toch wel.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Die opdracht bij de test was heel gelaagd.LordSinclair schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:31:
De laatste opdracht was ook mooi, in de zin van zit iedereen er altijd sentimenteel in.
Je moet altijd iemand naar huis, links of rechtsom. Dan kan je net zo goed voor geld in de pot gaan. Lullig als je zelf naar huis moet, maar dat gebeurd vroeg of laat meestal toch wel.
Er zijn een aantal mensen die 'man' ingevuld hebben, en een aantal mensen die 'vrouw' ingevuld hebben.
Degenen die het fout hebben, hebben baat bij het laten doorgaan van de test. Maar tegelijkertijd wil je als kandidaat ook graag zien wie dat het graagst wil (de mol).
Vermoedelijk waren er meer mensen die safe zaten dan mensen op hete kolen. De mensen die veilig zaten konden eigenlijk gewoon hun mond houden en kijken wat er gebeurde.
Over dat muntje trouwens: volgens mij hadden ze dat gewoon goed. Koper krijgtr een soort zilveren laagje van een reactie in een bepaalde stof, en ik dacht idd dat verhitten dat weer ongedaan maakte (lang geleden, die scheikunde-lessen
Wat betreft het proeven/vaten rollen: ik kreeg niet het idee dat de mol wist dat er een kandidaat was die dezelfde voorkennis had gekregen, noch dat de mol wist voor welke groep Nathan gekozen had (?).
Bij de extra informatie voor Nathan blijft het lastig inschatten wat hij eventueel nog meer wist. Rick gaf aan dat hij dezelfde informatie als de mol zou krijgen, maar het lijkt me dat de mol voor alle vragen weet wat de juiste ton is. In de montage lag de focus echter heel sterk op de informatie rondom de zwaarste ton.
'Mol' is de eenheid. Het getal is het het aantal deeltjes, maar de vraag was 'wat is de eenheid'. Correcte antwoord: mol (niet een getal)_superboer_ schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:42:
Bij de scheikundeproef lijkt het me dat ze de eenheid van mol verkeerd hebben ingevuld, hier hadden ze het over "komma 23" ipv "tot de macht 23".
De mol mag natuurlijk wel iets zelf doen he. Meehelpen het gemiddelde te berekenen en te verknallen hoeft de mol echt niet van te voren de juiste waarde te weten. Anders zou de mol vooral 'memory voor gevorderden zijn' (van alle opdrachten alle antwoorden onthouden). En, op de vraag voor dat gemiddelde bereken had Jurre best een verkeerd getal door kunnen geven, zeker als hij dat deed net op het moment dat mister Port weer iets probeerde te vertellen en de rest dus niet goed konden horen wat hij zei (of misses Etherdiscipline net wat zei, waardoor de andere groep het niet goed kon horen), idem voor net even een verkeerd sterrebeeld noemen (is volgens mij niet in beeld geweest dat Jurre die sterrebeelden doorgaf?)._superboer_ schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:42:
Bij de scheikundeproef lijkt het me dat ze de eenheid van mol verkeerd hebben ingevuld, hier hadden ze het over "komma 23" ipv "tot de macht 23".
Bij de extra informatie voor Nathan blijft het lastig inschatten wat hij eventueel nog meer wist. Rick gaf aan dat hij dezelfde informatie als de mol zou krijgen, maar het lijkt me dat de mol voor alle vragen weet wat de juiste ton is. In de montage lag de focus echter heel sterk op de informatie rondom de zwaarste ton.
Ik denk sowieso dat de mol bij de tonnen heeft gezeten dat is gewoon de enige echte plek om te mollen. Ik zou het echt stom vinden als de mol bij de proverij heeft gezeten. Kun je wel leuk mollen om die extra 500 euro (waarvan volgens mij niemand wist dat ze die aan het einde konden verdienen, totdat Rik zei dat ze die juiste port moesten kiezen voor Elly?) te verkloten maar de kans dat 4 half lamme kandidaten
Exact expert nodig?
Denk juist dat de mol heel veel extra informatie krijgt, wellicht heeft Natan (als hij de mol niet is) ook nog meer info gekregen, die we aan het eind van het seizoen mogelijk nog krijgen....Crazy D schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:59:
[...]
De mol mag natuurlijk wel iets zelf doen he. ...
Ik denk sowieso dat de mol bij de tonnen heeft gezeten dat is gewoon de enige echte plek om te mollen. ...
De mol kan natuurlijk ook flink mollen bij de port proef kant.
Zo vroegen ze om het gemiddelde van de leeftijden. Ik meen me te herinneren dat de port proevers dit ook allemaal gingen optellen. Zo is er natuurlijk ook snel een telfout gemaakt (bewust).
Sowieso had Jurre daar de porto continue, dus hij kon daar heel makkelijk mollen.
De rest had er eigenlijk ook geen aandacht voor leek het.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ik denk dat de Mol een vrouw is, aangezien Richard het niet meer kan zijn
Mjah, als je niet weet dat er mensen zijn voor wie die volgorde relevant is, heb je ook geen aanleiding om een glas precies op dezelfde plaats terug te zetten.JME schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:58:
Wie waren op het eind nou als een malle de volgorde van de glazen aan het verwisselen? Daar was volgens mij maar één reden voor en die kende hooguit één persoon aan die tafel.
En tel daar nog eens bij op dat ze allemaal al een paar port ophadden. Dan is alle aandacht voor dat soort kleine details foetsieSebas1979 schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:02:
[...]
Mjah, als je niet weet dat er mensen zijn voor wie die volgorde relevant is, heb je ook geen aanleiding om een glas precies op dezelfde plaats terug te zetten.
Maar wie zat er in welke groep, kan ik vast de testvraag beantwoorden ?(vrijdag avond kijk ik de aflevering denk ik als ik weer thuis ben).
[ Voor 15% gewijzigd door Carlos0_0 op 10-11-2025 15:45 ]
In het scheikundelokaalCarlos0_0 schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:44:
Ik heb de aflevering nog niet gezien, aangezien ik heerlijk bij 30 graden in de zon lig te bakken in de vakantie.
Maar wie zat er in welke groep, kan ik vast de testvraag beantwoorden ?(vrijdag avond kijk ik de aflevering denk ik als ik weer thuis ben).
- Loes, Sahil, Dennis, Jurre, Richard
In het klaslokaal
- Nathan, Kim, Anne-Marie, Merel
Bron: https://www.instagram.com/gido_verheijen/p/DQ3sFdwiNZw/
Als ik het goed gezien had ging Dennis beginnen met chaos schoppen door ook mee te proeven terwijl die andere drie (weet even niet welke personen dat waren?) dat al aan het doen warenJME schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:58:
Wie waren op het eind nou als een malle de volgorde van de glazen aan het verwisselen? Daar was volgens mij maar één reden voor en die kende hooguit één persoon aan die tafel.
Ik hoor totaal geen macht 23 ik hoor 23.
Het is door productie eruit gehaald.
Merel haalt het net niet.
Het is of Jurre of Merel.
Ik zie ook nooit dat de formule wordt opgeschreven
X 10 23 hoor ik
Maar moet zijn x 10 macht 23
Toch?
Dat maakt allemaal niet zoveel uit aangezien ze de eenheid vroegen en het antwoord 'mol' was in plaats van die formuleR.G schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 02:30:
Ik denk nu Jurre.
Ik hoor totaal geen macht 23 ik hoor 23.
Het is door productie eruit gehaald.
Merel haalt het net niet.
Het is of Jurre of Merel.
Ik zie ook nooit dat de formule wordt opgeschreven
X 10 23 hoor ik
Maar moet zijn x 10 macht 23
Toch?
vond het echt bizar dat niemand dat bedacht, dat het antwoord zo fucking voor de handliggend en bovendien w.m.b. iedereen zou moeten weten, mol isnoodgang schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 07:46:
[...]
Dat maakt allemaal niet zoveel uit aangezien ze de eenheid vroegen en het antwoord 'mol' was in plaats van die formule
-edit- Denk inderdaad op basis van onderstaande opmerkingen dat niet iedereen dit zal/hoeven weten
[ Voor 12% gewijzigd door Shadow_Agent op 11-11-2025 09:50 ]
Do { Ping } while ( LOL )
Merendeel van de kandidaten heeft iets van toneel/acteurschool gedaan en zal dus nog nooit gehoord hebben van een binas.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Dan als nog ook al heb je het wel gehad, of je dat allemaal nog onthouden heb.Ankh schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:21:
Tja, als je geen scheikunde hebt gehad dan is het toch logisch?
Merendeel van de kandidaten heeft iets van toneel/acteurschool gedaan en zal dus nog nooit gehoord hebben van een binas.
Ik heb natuurscheikunde gehad op de middelbare school, dat weet ik 20 jaar later ook niks meer van(aangezien ik er niks mee doe).
Of weet wat 1023 voor getal is en dat ook uit kan spreken.Ankh schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:21:
Tja, als je geen scheikunde hebt gehad dan is het toch logisch?
Er wordt om een 'eenheid van' gevraagd. Als iemand mij om een onbekende 'eenheid van' vraagt, weet ik iig dat ik geen getal zoek, maar een naam.Carlos0_0 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:02:
[...]
Dan als nog ook al heb je het wel gehad, of je dat allemaal nog onthouden heb.
Ik heb natuurscheikunde gehad op de middelbare school, dat weet ik 20 jaar later ook niks meer van(aangezien ik er niks mee doe).
Maar goed, het was duidelijk dat geen enkele deelnemer hier enig idee van had. Kunnen we hele discussie over voeren, maar ze wisten het gewoon niet.
De mol wist dit wel, dus waarom zou die moeilijk gaan doen om die formule verkeerd door te geven als die toch wist dat de formule sowieso fout zou zijn.Sebas1979 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:42:
[...]
Er wordt om een 'eenheid van' gevraagd. Als iemand mij om een onbekende 'eenheid van' vraagt, weet ik iig dat ik geen getal zoek, maar een naam.
Maar goed, het was duidelijk dat geen enkele deelnemer hier enig idee van had. Kunnen we hele discussie over voeren, maar ze wisten het gewoon niet.
Wat wel zou kunnen, is dat de Mol de andere 4 in het lokaal naar de waarde (want het is geen formule) heeft geleid, ipv het overduidelijke antwoord. Op het blaadje op het prikbord staat immers "Mol = 6,0..."noodgang schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:49:
[...]
De mol wist dit wel, dus waarom zou die moeilijk gaan doen om die formule verkeerd door te geven als die toch wist dat de formule sowieso fout zou zijn.
Tijd rekken, schuld makkelijker aan iemand anders geven. Bijvoorbeeld, "Wat?? je hebt niet X tot de macht 23 gezegd?"noodgang schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:49:
[...]
De mol wist dit wel, dus waarom zou die moeilijk gaan doen om die formule verkeerd door te geven als die toch wist dat de formule sowieso fout zou zijn.
Als ik hoorde hoe de vraag werd overgebracht door meerdere kandidaten in het examen-lokaal, dan was de vraag dusdanig moeilijk opgeschreven dat ze zelf eigenlijk niet eens wisten wat er nou gevraagd werd. Dat is dan uiteraard ook onder tijdsdruk, wat het niet makkelijker maakt.Sebas1979 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:42:
[...]
Er wordt om een 'eenheid van' gevraagd. Als iemand mij om een onbekende 'eenheid van' vraagt, weet ik iig dat ik geen getal zoek, maar een naam.
Wat me vooral bezig hield achteraf was wat er nou met de andere voorwerpen gedaan zou kunnen worden. Iets met een telefoon bijv die door 1 van de 'leerlingen' werd gebruikt. Zou daar iets mee mogelijk zijn geweest?
Ik blijf hangen op de uitleg van Rik aan Nathan. Hij begon met "de mol kan het beste saboteren bij vaten die naar een boot gebracht moeten worden", maar daarna zei hij "als je daar niet bij zit kan hij/zij ook saboteren bij de proeverij". De woordkeuze "je" vond ik heel raar in dat zinnetje.celshof schreef op maandag 10 november 2025 @ 23:37:
Ik blijf maar hangen op de uitspraak van Anne-Marie over de vloeistof. "groen is de kleur van de mol". En zelf heeft ze een groen shirt aan.
En dat Nathan, de allerliefste man van de hele wereld die in China in het park met die paraplu's als enige persoon ooit in de historie van het gehele programma voor de pot ging in plaats van een persoonlijk voordeel, in dit geval WEL voor persoonlijk voordeel ging maakt dat ik vooralsnog in de Nathan-tunnel zit. Zou dat ook gewoon echt briljant vinden als zo'n type de mol zou zijn.
Dit inderdaad, ik vond voor geld gaan echt een no-brainer. Er gaat toch wel iemand naar huis. Ik zou dat risico zelfs hebben genomen als ik in de risicogroep had gezeten.LordSinclair schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:31:
De laatste opdracht was ook mooi, in de zin van zit iedereen er altijd sentimenteel in.
Als het tussen 02-12-24 en 18-01-2025 is opgenomen; dan kloppen alle genoemde leeftijden. Alleen Kim heeft geen leeftijd genoemd maar vanuit het eindgetal kan je stellen dat ze zich zelf 42 vind. Wat niet klopt, ze is 45.
Door meerdere rekenfouten hadden ze wel het juiste antwoord. Zolang het na oktober 2024 is opgenomen is de gemiddelde afgeronde leeftijd 43.
Vervolgens hebben Kim en Loes het erover dat ze dat vat niet hoeven te zoeken maar alleen de leeftijd door hoeven te geven.
Loes Haverkort was jarig toen ze in de auto naar Lissabon reden, dat was dus op 19 januari 2025.Pendora schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:09:
Weet iemand wanneer dit is opgenomen? Ik zat te kijken naar de leeftijd opdracht.
Als het tussen 02-12-24 en 18-01-2025 is opgenomen; dan kloppen alle genoemde leeftijden. Alleen Kim heeft geen leeftijd genoemd maar vanuit het eindgetal kan je stellen dat ze zich zelf 42 vind. Wat niet klopt, ze is 45.
Door meerdere rekenfouten hadden ze wel het juiste antwoord. Zolang het na oktober 2024 is opgenomen is de gemiddelde afgeronde leeftijd 43.
Vervolgens hebben Kim en Loes het erover dat ze dat vat niet hoeven te zoeken maar alleen de leeftijd door hoeven te geven.
Had Kim nog niet echt op mijn vizier staan maar na dit...
Dit is wel precies wat kijkers (die er echt tijd in stoppen en details bekijken) heel snel door hebben, dus dat de montage dit erin heeft laten zitten zou voor mij wel een reden zijn dat het niet een molstreek is. Tenzij ze er deze keer meer 'toelaten' qua molacties in de montage, maar dat ze er van veel meer kandidaten dit soort zaken laten zien en dat we moeten raden welke 'echt' zijn en welke acties 'een kandidaat die zichzelf verdacht maakt' zijn.Pendora schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:00:
@_superboer_ Dank je. Dus de opname met de vaten was op de 18e. Dan was Kim de enige waarvan de leeftijd niet klopte. En interessant genoeg net voldoende afgeweken dat het gemiddelde niet 43 maar 42 was. Helaas voor haar kon Loes niet rekenen en zei ze 43 wat het juiste vat was.
Had Kim nog niet echt op mijn vizier staan maar na dit...
Kim had tijdens haar eerste deelname als mol vrijwel meteen iets waardoor het duidelijk was dat ze de mol was. Zowel op tv als voor de kandidaten dacht ik. Herinner me het in ieder geval dat ze het vrij slecht deed. Zou toch apart zijn om juist haar een 2e kans te geven.
Maar he, wie weet. Zou het zelf wel heel mooi vinden als Nathan gewoon de mol zou zijn
https://www.instagram.com...42/?igsh=YjRreTN3cmF1aW5s
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Verder wel een heeeerlijke opdracht
[ Voor 23% gewijzigd door Lanfear89 op 15-11-2025 20:47 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Volgende week kan de gehele pot leeg blijkbaarParaDroid2 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 21:04:
Ik heb het idee dat het ten opzichte van recente seizoenen relatief eenvoudiger is om geld te verdienen. De opdrachten lijken in ieder geval doenbaar, dat is weleens anders geweest.
Die snapte ik wel. De fiets zag er redelijk log uit en de afstand om op snelheid te komen was niet heel erg lang.Lanfear89 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 20:38:
Eerste WTFje komt al langs, hoezo is fiets niet direct 25..
Verder wel een heeeerlijke opdracht
Al had ik hem op 20 gezet en de step op 15.
Ja dat vind ik altijd jammer. Afhankelijk hoe makkelijk heeft de mol nog niks hoeven te doen.Shadow_Agent schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 21:39:
[...]
Volgende week kan de gehele pot leeg blijkbaar
Dus op zich kan je dan nu zeggen, dat het de mol niet echt uitmaakte hoeveel er hier verdiend werd deze aflevering.Pendora schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:58:
[...]
Ja dat vind ik altijd jammer. Afhankelijk hoe makkelijk heeft de mol nog niks hoeven te doen.
En dus prima ook bij de taartjes uitdelen kan zitten(In plaats de flits opdracht), aangezien er geld uit de pot in de laatste opdracht sowieso gaat(De vraag is alleen hoeveel, maar grote kans er iets uit gaat).
[ Voor 9% gewijzigd door Carlos0_0 op 16-11-2025 11:28 ]
Kiest meteen klossen als langzaamste vervoermiddel, wat logisch lijkt, maar zeker niet waar.
Gaat zelf op stelten. Hint: Merel zet Wie is de mol op stelten.
Bij de geld veiligstel actie, pakt met veel bombarie één sporttas, terwijl er veel meer mogelijk was en wat zat er in.
Bij de praat met de mol opdracht slim lachen, lacht ze wel, maar kan ook van te voren geïnstrueerd zijn om in iederval te zorgen dat er geld op gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 16-11-2025 13:14 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Dat zou ik een slechte tactiek vinden. Als Mol moet je zo min mogelijk geld in de pot krijgen. Dan is er van uit gaan dat er later toch al wel geld uit gaat, en dus gewoon te simplistisch gespeeld. En als je zonder heel veel moeite een flits net niet haalt, scheelt toch weer. Zag trouwens ook enkel Rik de pastelletjes tellen, geloof dat die andere mensen allang blij waren dat ze er waren zodat zij door konden met hun levenCarlos0_0 schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:11:
[...]
Dus op zich kan je dan nu zeggen, dat het de mol niet echt uitmaakte hoeveel er hier verdiend werd deze aflevering.
En dus prima ook bij de taartjes uitdelen kan zitten(In plaats de flits opdracht), aangezien er geld uit de pot in de laatste opdracht sowieso gaat(De vraag is alleen hoeveel, maar grote kans er iets uit gaat).
Dat ze die skippiebal niet als traagste deden snapte ik niet. Met dat ding kun je, als je goed balt, wel ver komen in 1 bounce maar niet per se snel. Maar dat is allemaal ook een beetje random, zijn stelten of die plastic dingen nu sneller? Is ook maar net of je dat kunt of niet. Ik zou m'n enkels breken op die plastic dingen maar stelten zou ik waarschijnlijk omvallen
Lasergamen vond ik chaos. Zal heel leuk geweest zijn maar ik kan daar weinig mee, heb amper kunnen volgen wat er sowieso gebeurde. Ja, Dennis die de uitgang niet kan vinden
Ik denk dat Jurre het goed deed met het praten tegen de mol, je moet sowieso iets anders doen dan gewoon iets zeggen. Ik gok dat ie ook wel te horen kreeg dat hij niet opeens loeihard mocht schreeuwen (schijnt niet zo goed voor je oren te zijn...), dus dan is met een gek stemmetje iets zeggen niet raar. Denk dat de lachende mensen niet op het moment van Jurre lachten maar gewoon om de situatie. Je moet daar in een line-up gaan staan, krijg een koptelefoon op, en dan begint Rik ineens te praten alsof het een yoga- of meditatie-bijeenkomst is. Gok dat ik ook wel even zou moeten lachen.
Vond het wel vermakelijk om te kijken, maar heeft me 0,0 dichterbij gebracht
Exact expert nodig?
Één keer: Anne-Marie, Kim, Loes, Merel
Twee keer: Dennis, Jurre, Nathan, Sahil
Ik heb nu mijn 2 bijverdachten dus gepromoveerd naar co-hoofdverdachten. Loes en Anne-Marie. Ik ben er alleen nog steeds niet uit of de productie een oud-kandidaat of een oud-mol zou kiezen als nieuwe mol. Voor beide is wat te zeggen.
Ja voor dit seizoen is beide wat te zeggen, het zou leuk zijn als het een oud mol weer is.Kroesss schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:41:
Ik zat heel erg op Merel, maar na de line-up ben ik daar een beetje vanaf. Het lachen van haar is mij iets te prominent in beeld gebracht, ik geloof niet dat dat bij de echte mol gedaan wordt.
Ik heb nu mijn 2 bijverdachten dus gepromoveerd naar co-hoofdverdachten. Loes en Anne-Marie. Ik ben er alleen nog steeds niet uit of de productie een oud-kandidaat of een oud-mol zou kiezen als nieuwe mol. Voor beide is wat te zeggen.
Die kan dan het nog beter proberen te doen, door dingen die hij/zij van zijn eigen seizoen geleerd heeft.
Maar het hoeft uiteraard niet, een nieuwe Mol zou net zo leuk zijn.
Life is what happens while you're busy making other plans
Ja, goede. Eerst even een "dry-run" met alle 4 naast elkaar. 1 op de skippy-bal, 1 met zaklopen, 1 op de stelten en 1 op die plastic loop-blikjes. Langzaamste afschrijven en de andere 3 op de drie langzaamste snelheden zetten in de volgorde waarin je finisht.frumper schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:06:
Ik snap niet dat ze vanaf het begin niet 1 of 2 vervoersmiddelen links lieten liggen... Als ze van de skippybal bijv. gezegd zouden hebben die gaat 25km per uur, hou je de andere middelen over voor alle lagere snelheden. Je kan van te voren wel aanvoelen dat alle 8 halen geen optie was.
Door alle hectiek etc, je ziet vaak ze heel druk zijn in een opdracht. dan denk je vaak niet overal aan meer.
Als je zo rustig op de bank zit, denk je daar heel anders over.
Exact wat ik ook dachtfrumper schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:06:
Ik snap niet dat ze vanaf het begin niet 1 of 2 vervoersmiddelen links lieten liggen... Als ze van de skippybal bijv. gezegd zouden hebben die gaat 25km per uur, hou je de andere middelen over voor alle lagere snelheden. Je kan van te voren wel aanvoelen dat alle 8 halen geen optie was.
Heb in ieder geval 7 gehaald
En voor degene zonder Instagram-account: wat gebeurt/staat hier?RobinNL schreef op woensdag 19 november 2025 @ 20:33:
Hebben jullie deze gehoord?
https://www.instagram.com...igsh=MWd1cnFyM2FvaXdnMQ==
Persoonlijk vind ik het filmpje niet veel zeggen.
Jurre zou tijdens zijn poging de mol aan het lachen te krijgen, tijdens de line-up, “oh yes, min 500” gezegd hebben.mrwolf schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:01:
[...]
En voor degene zonder Instagram-account: wat gebeurt/staat hier?
Was mij tijdens de uitzending niet opgevallen. Ik vind t ook niet overtuigend.
En als hij de mol was had hij probleemloos tot -1500 door kunnen gaan.
1) Omdat hij gezien wordt als een van de eerlijkste Nederlanders. En het daarom extra tof zou zijn als ie dit kan flikken;
2) hij ook echt heel lief en sociaal is;
3) van een uitdaging houdt en dit zou wel een van zijn grootste uitdagingen kunnen zijn en
4) hij helemaal er doorheen zat, toen er weer een afvaller was. Want (aanname) dat ligt deels aan hem (als ie de Mol is) en dat zit niet in zijn karakter.
Tenminste, zo vond ik het eruit zien.
Maar toen zag ik hoe laat het was, oh er komt nog wat
~Leonardo Da Vinci~
Ik vond de foto's in de tram erg grappig, maar vooral ook die verontwaardiging achteraf (van Sahil geloof ik), dat 1 van de woorden onjuist vertaald zou zijn door iemand die net als hem ook Spaans spreekt. Dude, je zit in de Mol, zodra je ziet dat er woorden staan ga je die toch sowieso gewoon opschrijven?!?! En niet laten afhangen van een vertaling van 1 van die 8 woorden die al-dan-niet goed is. En sowieso, dat niemand al die woorden even opschreef...
Die zakken laten droppen was wel erg grappig. Geloof niet dat Sahil 'm hier bewust mistte, dat zou heel wat oefenen zijn geweest om te weten waar je dan moet gooien zodat die net buiten het vak rolt. Merel wel opvallend dat ze dan voor -250 gaat, maar goed, dat kan ook te opvallend zijn. Vond het psychologische spelletje wel erg grappig. En helemaal aan het eind, gokken wie een joker heeft zodat zij alle 3 een joker zouden krijgen.
Exact expert nodig?
Merel ligt er te dik bovenop, zowel hoe ze zichzelf gedraagt naar de anderen en in de spellen als door wat er in beeld gebracht wordt. Bij alle anderen heb ik nog niet echt overtuigende beelden/ideeën gehad.
Nathan daarentegen... die wordt geframed als lief, eerlijk, sociaal (doet 'ie zelf goed aan mee). En dat is natuurlijk een prachtige dekmantel voor de mol. Hij kon zich tot nu toe ook vol in de spellen gooien en redelijk zijn best doen om geld te verdienen want hij wist natuurlijk dat deze opdracht er aan zou komen. Alhoewel hij bij het flitsen zichzelf net overschatte met de skates en er volgens mij wel meer net-nietjes zijn geweest.
En bij deze opdracht. Geeft aan te vertrouwen te zijn, gooit de zak ook eerlijk in vak 3 (joepie 500 euro erbij), maar ja dat is maar een schijntje en er komt nog een twist aan het einde.
En dan bij het eindspel de lief en sociaal kaart spelen waardoor hij sowieso wist dat er geen unanimiteit kon komen, dus of pot leeg of pot gelijk. Dan nog een beetje inpraten op de anderen en de boel richting pot leeg manouvreren.
Heb ik iets gemist, of was dit überhaupt random.
Nee dat is volgens mij ook niet in beeld geweest.Hogader schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:23:
Wat ik eigenlijk volledig miste bij het terugkijken van de aflevering is hoe er gekozen is voor de 3/4 verhouding tijdens het werpen van de zakken.
Heb ik iets gemist, of was dit überhaupt random.
Exact expert nodig?
nathan, merel, sahil, anne marieTheFes schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:34:
Weet iemand de volgorde nog van de vrije val opdracht?
Daarom vond ik het bij de opdracht met de vrije val leuk om te zien dat volgens mij alle uitspraken waar waren, zowel de doorgegeven waardes van de vlakken aan degenen die de vrije val gaan maken, maar ook naderhand over welk vak ze hadden geraakt.
En dan is de laatste uitkomst uiteraard fout omdat er niet geloofd wordt dat iedereen de waarheid spreekt. You gotta love it.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Misschien was dat ook juist wel de bedoeling? Zodat de mol op die manier kon weten hoeveel stemmen er al gedaan waren op groen en rood. Hoewel het mij makkelijker lijkt om er gewoon op een of andere manier voor te zorgen dat de mol in de stembus zelf kan kijken.inquestos schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:44:
Het viel me op dat er bij het stemmen in de laatste opdracht briefjes lagen. Het waren er veel, maar leek me voor de mol niet onmogelijk om even te tellen hoeveel groene en rode er nog lagen, en zo te weten wat iedereen al had gestemd.
[ Voor 11% gewijzigd door Kroesss op 24-11-2025 11:47 ]
Bij de laatste aflevering zie je dat Rik Art drie keer met zijn wijsvinger tegen zijn middelvinger tikte om de Mol in te seinen over de uitgebrachte stemmen op roodKroesss schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:46:
[...]
Misschien was dat ook juist wel de bedoeling? Zodat de mol op die manier kon weten hoeveel stemmen er al gedaan waren op groen en rood. Hoewel het mij makkelijker lijkt om er gewoon op een of andere manier voor te zorgen dat de mol in de stembus zelf kan kijken.
Dat kun dus alleen als de mol de laatste stem is, anders zou het plannetje alsnog mis kunnen gaan. Wie stemde er als laatste?Kroesss schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:46:
[...]
Misschien was dat ook juist wel de bedoeling? Zodat de mol op die manier kon weten hoeveel stemmen er al gedaan waren op groen en rood. Hoewel het mij makkelijker lijkt om er gewoon op een of andere manier voor te zorgen dat de mol in de stembus zelf kan kijken.
Exact expert nodig?
Dat weet ik zo niet, maar heel eerlijk gezegd weet ik ook niet of je het zou kunnen achterhalen. Het waren volgens mij losse shots van de kandidaten, die kunnen natuurlijk ook in een andere volgorde in de montage zijn gezet.Crazy D schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:59:
[...]
Dat kun dus alleen als de mol de laatste stem is, anders zou het plannetje alsnog mis kunnen gaan. Wie stemde er als laatste?
Tweakers WIDM poule: https://app.wieisdemol.avrotros.nl/join?token=R7GB8-BHAAP