• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:24
pagani schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 22:57:
Wel echt een enorme afgang van de afdeling Socials van het programma. Wij konden pas na een half uur inschakelen, maar had net daarvoor ongegeneerd vol in mijn tijdlijn berichten van hun officiële account met de winnaar, verliezer en mol...
En als t officiële account t niet had gedaan, had je t elders wel gezien. Elk jaar is er wel iemand die hierover loopt te klagen ;)

Snap dat nooit, blijf dan weg van de socials, zeker als je maar n half uur later kan kijken..

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:17
Sissors schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 22:31:
Net als vorig jaar (en waarschijnlijk wel meer jaren, maar ik kijk lang niet elk seizoen), vraag ik me toch erg af hoeveel schade de mol heeft gedaan, en hoeveel schade andere kandidaten hebben gedaan in een poging om te doen alsof ze de mol zijn.
Dit is al een paar jaar zo. Werkelijk alles wordt geanalyseerd door kijkers, dus de makers kunnen niet anders. Het is meer een programma waarin iemand ontdekt moet worden die een andere rol heeft, in plaats van iemand die actief geld uit de kas probeert te houden.

Jammer natuurlijk maar het is niet anders te doen

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:31

Crazy D

I think we should take a look.

Leuke mol! Achteraf niet heel verrassend maar toch ook weer wel. Hij deed immers wel fanatiek als speler mee. Zo leek het. Maar kwam daardoor dus (naar eigen zeggen) wel steeds in een positie waarin hij wat kon bepalen/vertragen/etc. En dus ook duidelijk dat hij eigenlijk net zo verbaast was dat hij met dat skateboard geflitst werd :D

Andere kandidaten die 'meer mollen' is wat je volgens mij ongeveer 23 seizoenen al ziet. Het is gewoon een tactiek, als mensen op jou zitten en jij bent de mol niet, hebben zij minimaal 1 vraag fout :P Dat is toch lekker. Merel was regelmatig flink mollerig, maar ja, achteraf gezien: ze laten nooit al het gedrag van de echte mol zien. Dus als kijker leek het vooral dat Nathan lekker fanatiek het spel speelde (waarvan hij nu ook zei,dat dat een paar keer wel lastig was), als de regie had laten zien dat hij lekker op dat vat port zat te zitten in plaats van dat zo snel mogelijk naar de boot te rollen, was dat natuurlijk erg duidelijk geweest.

Jammer dat ze niet zeiden hoeveel seconden iedereen had gezongen. Wel leuke tactiek: rap nummer met veel tekst, en dan de teksten door elkaar husselen.

Hoop wel dat ze in het volgende niet weer een herhaling van oude opdrachten doen, maar iets nieuws weten te bedenken. De regie zal wel goed zitten, die zit wel snor.

Exact expert nodig?

• Crazy D

Crazy D

Sissors schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 22:31:
Net als vorig jaar (en waarschijnlijk wel meer jaren, maar ik kijk lang niet elk seizoen), vraag ik me toch erg af hoeveel schade de mol heeft gedaan, en hoeveel schade andere kandidaten hebben gedaan in een poging om te doen alsof ze de mol zijn.

Maar goed, hij heeft het goed gedaan als mol door juist te doen alsof hij fanatiek speelde.
Tjah dat weet je nooit. Opdrachten kunnen sowieso gewoon mislukken, dat kun je lang niet altijd op het conto van de mol schrijven. En inderdaad nog wat mollerig gedrag van kandidaten. Je kunt ook nooit zeggen, oeh laagste pot, dus de beste mol. Die dingen staan los van elkaar...

De fanatieke kandidaat spelen was dus wel weer een goede tactiek in ieder geval. Zo goed, dat er maar 1 iemand vlak voor de finale echt op hem zat :D

Exact expert nodig?

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:20
Wel bizar dan dat die testen aan het eind niks zeggen over wie het dichtst tegen de mol aan zit maar wie dan toevallig de minste fouten maakt en het snelst is.
Zo lang mogelijk spreiden was in dit geval dus het beste geweest voor de kandidaten.
Leuke mol hoor, juist omdat Nathan zo fanatiek is.
De verborgen aanwijzingen slaan natuurlijk nergens op, maar het is ook begrijpelijk dat ze niet voor de hand moeten liggen. Anders weet heel Nederland het de volgende dag.
Het mollen was in dit geval dan ook vooral gericht op andere kandidaten de fouten laten maken zodat je zelf niet teveel opvalt.
Ik vond het wel weer een leuk seizoen. In februari mogen we weer en dan voor de zomer het onbekende Nederlanders seizoen denk ik?

• Crazy D

Crazy D

yorroy schreef op zondag 21 december 2025 @ 09:11:
Wel bizar dan dat die testen aan het eind niks zeggen over wie het dichtst tegen de mol aan zit maar wie dan toevallig de minste fouten maakt en het snelst is.
Dat is natuurlijk altijd. Meeste vragen goed, en het snelste. Dus je kunt prima de juiste mol hebben maar eruit vliegen. En je kunt ook de minste fouten hebben als je per ongeluk of expres toch op diverse vragen het juiste antwoord geeft. Als Nathan en Loes in 1 groepje zaten en de vraag is of de mol in dat groepje zat, geef je ook het goede antwoord als je op Loes zit. De enige vraag die je zeker fout hebt is de vraag wie de mol is. Maar in theorie zou je dus 19 vragen goed kunnen hebben terwijl je op de verkeerde mol zit (al denk ik in werkelijkheid lager want volgens mij zijn er een paar vragen die specifiek over de mol gaan? Maar goed, 'komt de mol uit rotterdam' had je in de 1e aflevering goed kunnen beantwoorden zonder op nathan te zitten).

Exact expert nodig?

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:20

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Nathan was als persoon echt geweldig! Heerlijk enthousiaste man zonder enige kapsones. Ik bleef vol in de loes tunnel ook vanwege de hints hier genoemd. Vond het wel een leuk seizoen om te zien maar het doel van het programma "het vinden van de mol" is echt onmogelijk geworden. Voor alle kandidaten zijn er lijntjes, hints, verdachte zaken in gemonteerd. Ik durf te wedden dat een alternatief einde waarin Loes de mol was ook op basis van montage gemaakt kan worden.

Eens met @Sissors hierboven. Mollende kandidaten dus hoeft een mol niet al teveel te doen. Door de redactie bedachte opdrachten vaak onhaalbaar. Als je dan ook nog een bijna 7k uit de pot opdracht erbij doet wordt de eeuwige focus op "laagste pot ooit" wel erg gemakkelijk te halen.

Al met al wel matige molacties eerlijk gezegd. Het feit dat Nathan al sinds dag 1 in een gouden positie zat hielp ook niet mee. Zoals gezegd wel aardig genoten van het seizoen mede dankzij de kandidaten. Blijf echter niet meer thuis voor de Mol omdat de charme er voor mij al langer af is. Teveel een snoepreisje van BN'ers op reis. Tevens vind ik Rik helemaal geen leuke presentator eigenlijk.

Binnenkort begint de Vlaamse Mol weer! Daar kijk ik wel zeer naar uit! :9

Do { Ping } while ( LOL )

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:19
Leuk seizoen en voor mij toch ook een leuke mol. Niet alleen door het persoon dat hij is, maar hij heeft het wat mij betreft ook prima gedaan. Niet met hele spectaculaire dingen, maar meer subtiel en geraffineerd. Neem bijvoorbeeld de opdracht in dat zwembad, waar hij gewoon op een heel natuurlijke manier tegen Merel zegt "neem ZE maar mee" bij die pakken. Dat levert absoluut geen spectaculaire beelden op waarbij iedereen op het puntje van de bank zit, maar het is ook gewoon echt een hele goede molactie. En zo berekenend heeft hij het het hele seizoen gespeeld. Het voor elkaar krijgen om ontdekt te worden in de rechtbank zonder dat iemand iets doorheeft is toch ook goud. Gewoon prima gespeeld wat mij betreft.

En natuurlijk niet ontdekt, behalve Merel pas in de allerlaatste aflevering. Dat is ook wel een onderdeel van een al dan niet goede mol zijn.

• Crazy D

Crazy D

Shadow_Agent schreef op zondag 21 december 2025 @ 10:42:
Eens met @Sissors hierboven. Mollende kandidaten dus hoeft een mol niet al teveel te doen. Door de redactie bedachte opdrachten vaak onhaalbaar. Als je dan ook nog een bijna 7k uit de pot opdracht erbij doet wordt de eeuwige focus op "laagste pot ooit" wel erg gemakkelijk te halen.
Tjah dat is maar net hoe je er naar kijkt. In BE halen ze ook niet vaak het volledige bedrag van een opdracht. En ook daar zie je wel meer mollende kandidaten, al lijkt het dan ze in BE dat nog niet helemaal als tactiek ontdekt hebben?

Al heb ik gevoelsmatig het idee dat er in BE wel, door bv meer met groepjes te werken waar los geld verdient wordt, de mol gewoon minder invloed heeft op het totaal dat bij die opdracht binnen gehaald kan worden. Vind ik persoonlijk ook leuker hoor, maar niet elke opdracht kun je zo concreet opdelen. Soms heb je ook gewoon opdrachten waarin het samenkomt, en als dan bij dat samenkomen de mol genoeg kan verknallen om flink geld uit de pot te houden vind ik dat toch mooi.

Laagste pot is gewoon bullshit. Dit was ook een korter seizoen. Je kunt ook een seizoen van 2 afleveringen maken, dan is het al snel de laagste pot....

Exact expert nodig?

• Crazy D

Crazy D

Vld1989 schreef op zondag 21 december 2025 @ 11:42:
En natuurlijk niet ontdekt, behalve Merel pas in de allerlaatste aflevering. Dat is ook wel een onderdeel van een al dan niet goede mol zijn.
Dat maakt 'm denk ik 1 van de beste mollen eigenlijk. Al vind ik dat je ook wel een beetje moet kijken naar hoeveel geld er actief uit de pot is gehouden. Vind dat ook wel lastig. Is die -6500 hem volledig aan te schrijven? Hij deed wel de rode kaart erin. Maar ja, wat als iemand anders al rood had gedaan. Wist hij dat? Had hij dan groen gedaan zodat hij zonder te liegen kon zeggen dat ie groen had gedaan?

Exact expert nodig?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Crazy D schreef op zondag 21 december 2025 @ 12:12:
[...]

Dat maakt 'm denk ik 1 van de beste mollen eigenlijk. Al vind ik dat je ook wel een beetje moet kijken naar hoeveel geld er actief uit de pot is gehouden. Vind dat ook wel lastig. Is die -6500 hem volledig aan te schrijven? Hij deed wel de rode kaart erin. Maar ja, wat als iemand anders al rood had gedaan. Wist hij dat? Had hij dan groen gedaan zodat hij zonder te liegen kon zeggen dat ie groen had gedaan?
Zelfs als je dat als mol actie kan zien, dat kon natuurlijk elke mol blindelings doen. En daardoor is eigenlijk direct ook elke mol actie daarvoor irrelevant geweest (nou ja, de -€2000 van de oud winnaars hakte er nog in, maar hoe actief hij dat heeft kunnen sturen?).

Onder de streep is (achteraf, al ook wel tijdens het spel), het meeste waardoor hij voor mij opviel als potentiele mol dat hij simpelweg heel anders speelde als alle andere. En dat kan, maar dan verwacht je dat diegene redelijk snel eruit ligt omdat hij te druk was met de opdrachten en niet met de andere kandidaten.

• Sieben
  • Registratie: Oktober 2025
  • Niet online
Waarom zou je als Mol in de eerste opdrachten Mollen als later toch de hele pot leeg gaat?

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:12
Sieben schreef op zondag 21 december 2025 @ 14:55:
Waarom zou je als Mol in de eerste opdrachten Mollen als later toch de hele pot leeg gaat?
Omdat het een spel is en je doet mee voor je plezier? Het is geen moetje oid... "nou ok, als het moet ben ik wel de Mol..... wat? moet ik in de eerste ep al mollen? pffff sjongejonge zeg wat een gezeik, nou vooruit dan maar omdat het moet"

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:24
Ik vind Nathan echt een topgast, maar heb besloten niet meer te kijken naar de reguliere NL seizoenen.
Het spelformat is voor mij (eigenlijk al een aantal jaar) kapot: er is geen kandidaat meer die nog de kennis en vaardigheden en/of de wil heeft om een opdracht te laten slagen.

De Mol BE blijf ik zeker nog kijken, maar ook daar begint hetzelfde probleem zich al een aantal jaar af te tekenen.
Benieuwd of ze daar wel het concept er op gaan aanpassen.
Zal afhangen van de kijkcijfers. Ik vermoed dat die, net als in NL, nog prima zijn, Dus ik heb weinig hoop.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste