• FZRein
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-05 14:51
Qoon3x schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 20:29:
[...]

Ik heb ook netjes nieuwe batterijen gekregen, maar met het terugsturen hadden ze niet veel haast..

Was allemaal lastig voor ze want moest weer met een pallet en special vervoer blablabla.

Uiteindelijk heb ik ze meegegeven met mijn buurman die daar de batterijen ging ophalen, dat vonden ze een goed idee ( snap ik wel, geen vervoerders kosten voor hun 😅)

Maar als ik er zelf niet achteraan was gegaan stonden ze nog steeds thuis denk ik...
Hmm… oke. Ja mooi dat je het zo kon regelen inderdaad. Ik wil ook gewoon m’n plichten nakomen, zoals zij dat naar mij deden naar volle tevredenheid. Ik wil de defecte batterij retour sturen zodat ze die weer kunnen her-gebruiken. Maar ik heb ook geen zin om te smeken. Ik kan me voorstellen dat 1 enkele retour een bak geld kost t.o.z van nieuw. Maar ik wil wel graag weten waar ik aan toe ben. Nu een doos in de woonkamer die steeds in de weg staat. (In de woonkamer omdat ik rugproblemen heb, en ik m’n vriendin ook niet de trap op wil sturen met alle risico’s van dien. Ik ben zuinig op m’n meisje en wil haar niet laten zeulen met batterijmodulles)

[ Voor 3% gewijzigd door FZRein op 08-05-2026 21:17 ]

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:04
BarryS schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:03:
[...]

Ik heb wel vaker gezien dat tijdens firmware updates het laden/ontladen uitstaat. Het apparaat is dan geheel idle.

Bij mij staat de Collector version echter nog op V1.4.9.9.9.1.1. de .5 en .6 komen hier dus niet binnen op de een of andere mannier.
M.b.t de firmware update heb ik dat maar gewoon eens aan AEG gevraagd en echt ze zijn best snel met antwoord , was ik bij een andere batterij aanbieder totaal niet gewend, maar dit is dus de reden:

Bedankt voor uw vraag.

Momenteel is slechts een zeer beperkt aantal apparaten vanuit de backend bijgewerkt naar versie V1.4.9.9.9.1.6. Deze update werd uitgevoerd om specifieke problemen bij enkele gebruikers op te lossen.

Om te voorkomen dat gebruikers binnen korte tijd meerdere firmware-updates ontvangen, voeren wij updates stapsgewijs en volgens planning in batches uit. De huidige officiële programmaversie is daarom nog V1.4.9.9.9.1.1.

Toekomstige versie-updates zullen worden uitgerold op basis van de nog op te lossen problemen en de voortgang van de backend-updates. Op dit moment kunnen wij nog geen exacte planning of releasedatum bevestigen.

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-05 11:33
FZRein schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 20:42:
[...]

Hmm… oke. Ja mooi dat je het zo kon regelen inderdaad. Ik wil ook gewoon m’n plichten nakomen, zoals zij dat naar mij deden naar volle tevredenheid. Ik wil de defecte batterij retour sturen zodat ze die weer kunnen her-gebruiken. Maar ik heb ook geen zin om te smeken. Ik kan me voorstellen dat 1 enkele retour een bak geld kost t.o.z van nieuw. Maar ik wil wel graag weten waar ik aan toe ben. Nu een doos in de woonkamer die steeds in de weg staat. (In de woonkamer omdat ik rugproblemen heb, en ik m’n vriendin ook niet de trap op wil sturen met alle risico’s van dien. Ik ben zuinig op m’n meisje en wil haar niet laten zeulen met batterijmodulles)
Toevallig heb ik vandaag de RMA label gekregen voor het terug sturen van de omvormer (met luide fans). Terwijl ik toch al een week of 4 de nieuwe omvormer in gebruik heb.

Wel jammer haha, ergens dacht ik, wat als ik zelf de fans vervang dan heb ik een tweede omvormer gratis. Maar ja helaas, ze hebben toch alsnog de RMA gestuurd.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - Gigabyte GeForce RTX 5090 Gaming OC - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB - Corsair Nautilus 360 RS ARGB, Cooler Master MWE Gold 1250 V2 ATX 3.1

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-05 13:49
ivo1969 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:15:
[...]

Momenteel is slechts een zeer beperkt aantal apparaten vanuit de backend bijgewerkt naar versie V1.4.9.9.9.1.6. Deze update werd uitgevoerd om specifieke problemen bij enkele gebruikers op te lossen.
Dat vermoeden had ik al, maar is dus nu bevestigd. Ik ben er één van die een specifiek probleem had met aangesloten PV panelen; dat is overigens nog maar ten dele opgelost.

Sunpura S2400 (3x B2400) (V0.09 BMS) (V1.4.9.9.9.1.8 Col.V.) (DSP Main V6.31) (DSP Lib V1.17); HW P1

• BarryS
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met het uitvoerig testen van de nieuwe app en ben in contact geweest over de bugs en missing features in de nieuwe app. Tevens heb ik wat verbetervoorstellen ingediend. Goede communicatie en denk dat het een hele app gaat worden met veel features.

Echter was mij ook opgevallen dat de afgelopen dagen de AI Strategie, nu er weinig zon is en niet voldoende PV om de 9.6kWh vol te krijgen, eigenlijk niet laad vanaf de Grid. Ik heb dat probleem gerapporteerd. Hieronder hun antwoord. Een veel belovend antwoord vind ik zelf. Gezien ze dus slimmer gaan importeren en rekening gaan houden met bestaande PV.

"Based on our current investigation, the issue you are experiencing is very likely caused by the reason mentioned above.

At the moment, in some device configurations, the AI mode may incorrectly identify the total battery capacity. As a result, the charging strategy can also be calculated incorrectly, causing the system to believe that only a very small charging power is required. This may lead to the system not importing power from the grid at the expected charging level.

The original design logic of the AI mode is to intelligently manage charging during off-peak electricity pricing periods, while also trying to maximize the use of available PV generation whenever possible. The goal is to achieve a more energy-efficient and cost-effective charging process, rather than always charging from the grid at maximum power continuously.

However, due to the current compatibility issue, the actual charging behavior in AI mode may not match the expected behavior.

We are actively working on resolving this root cause issue, and future versions will further optimize battery capacity recognition and the AI charging strategy logic.

Thank you again for your patience, understanding, and for helping us identify this issue."

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - Gigabyte GeForce RTX 5090 Gaming OC - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB - Corsair Nautilus 360 RS ARGB, Cooler Master MWE Gold 1250 V2 ATX 3.1

• dasystemcheck
Vannacht een firmware update van de collectors version gehad: V1.4.9.9.9.1.6 -> V1.4.9.9.9.1.727

Ik vermoed dat deze nog niet breed uitgerold wordt i.v.m. een nog on-going issue met specifieke PV configuratie.

Sunpura S2400 (3x B2400) (V0.09 BMS) (V1.4.9.9.9.1.8 Col.V.) (DSP Main V6.31) (DSP Lib V1.17); HW P1

• ivo1969
Ik heb momenteel bij de AEG een hele rare, ik heb maar screenshots gemaakt omdat dat de tijd zichtbaar is Hoofdscherm batterij 15% gevuld (en de klopt) en bij apparaten staat percentage op 62%.

Wat er nu precies fout gaat is mij totaal niet duidelijk, Ik had gisteren wel een waarschuwing m.b.t. de omvormer , maar die waarschuwing is hersteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BT35bnOg_dEZOjDcEeSItrIsdcg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ljgZxNLN8TlSiu8kmodXoRaL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1VSVXDpfqNl6IFhHxDZZt8Cfjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zz0m9oVZXdL3WzNHasRDcKoH.jpg?f=fotoalbum_large

• FZRein
ivo1969 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:12:
Ik heb momenteel bij de AEG een hele rare, ik heb maar screenshots gemaakt omdat dat de tijd zichtbaar is Hoofdscherm batterij 15% gevuld (en de klopt) en bij apparaten staat percentage op 62%.

Wat er nu precies fout gaat is mij totaal niet duidelijk, Ik had gisteren wel een waarschuwing m.b.t. de omvormer , maar die waarschuwing is hersteld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ervaar nu het zelfde. In mijn geval 77% terwijl de batterij in het hoofdscherm wel de juiste weergave geeft bij laden en ontladen. Wat mij opvalt is dat de SOC grafiek ook op 77% hangt sinds 4:40 (zie screenshot). Ik denk dat het aan de Sunpura-server kant ligt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tk5jElVf8O2RhlcP3ymrySJIRI4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqS7GBiXFAegzWsqTioUm3Cd.jpg?f=fotoalbum_large

• ivo1969
Bedankt voor je reactie @FZRein , ik dacht al zoiets, maar nu toch eigenlijk wel de bevestiging.

Ik had gisteren nog een waarschuwing mbt de omvormer, maar die was later hersteld

• FZRein
ivo1969 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:59:
Bedankt voor je reactie @FZRein , ik dacht al zoiets, maar nu toch eigenlijk wel de bevestiging.

Ik had gisteren nog een waarschuwing mbt de omvormer, maar die was later hersteld
Ik heb bij mij ook even naar de waarschuwingen gekeken, maar ik had verder geen meldingen.

• visuel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 16:38
Sinds 4:20u vanochtend ook hier Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dwYIBM0ErlaD5brPGCeaGwt2uq4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v15p2swPETiAt55phBf3rIJM.jpg?f=fotoalbum_large geen data meer ontvangen.

Batterij info geeft 27% aan, maar hoofdscherm geeft 19%

Hopelijk wordt het snel gefixt.

• mickeutech
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 22:33
Hier ook vanaf 04:40. Startscherm geeft wel de actuele informatie weer.

• Margraten
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-05 14:34
Hier zie ik nu hetzelfde...bij de SOC tot 4:40 uur ontladen, daarna geen data meer. Dus op het hoofdscherm is de accu vandaag alweer opgeladen tot 100%, maar 74% bij de accu (en zoals gezegd, laatste data 4:40 uur)

• FZRein
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nj1yF5XCmW2W7rPxFDry8sxVLak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/929zY0rnefjfL3vKrg3DGfd5.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zat weer even in de instellingen te graven en kwam deze weer tegen. Wie weet wat dit doet?

• Margraten
Margraten schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:43:
Hier zie ik nu hetzelfde...bij de SOC tot 4:40 uur ontladen, daarna geen data meer. Dus op het hoofdscherm is de accu vandaag alweer opgeladen tot 100%, maar 74% bij de accu (en zoals gezegd, laatste data 4:40 uur)
Alles is weer in orde sinds vannacht 👍

• ivo1969
Hier ook😁

• mickeutech
Hier ook vanaf 02:50 weer data in de SoC grafiek.

• yektags
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-05 20:34
Sinds een paar dagen bleef de laadstatus van mijn Sunpura‑batterij hangen op 48%. De batterij wilde niet meer laden en ik kreeg telkens de foutmelding “Battery EOD (hersteld)”.

Op advies van Sunpura‑support heb ik zowel de batterij als de controller volledig afgekoppeld en opnieuw aangesloten. Tijdens deze controle ontdekte ik dat de connector tussen de controller en de batterij gesmolten was. De foto’s hiervan heb ik direct met Sunpura gedeeld.

Sunpura heeft bevestigd dat dit probleem voorkomt bij bepaalde productiebatches. Zij hebben daarom een nieuwe controller en één nieuwe batterij voor mij in bestelling gezet.

Hoewel ik deze oplossing waardeer, blijft voor mij de vraag of het verstandig en veilig is om de batterij opnieuw in bedrijf te nemen. Een gesmolten connector wijst op een serieuze thermische of elektrische fout, en ik wil voorkomen dat dit opnieuw gebeurt of mogelijk schade veroorzaakt aan mijn installatie of woning.

Daarom wacht ik op duidelijkheid over de oorzaak en de zekerheid dat het nieuwe materiaal wél veilig en betrouwbaar is voordat ik de installatie weer volledig in gebruik neem.

• ivo1969
yektags schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:09:
Sinds een paar dagen bleef de laadstatus van mijn Sunpura‑batterij hangen op 48%. De batterij wilde niet meer laden en ik kreeg telkens de foutmelding “Battery EOD (hersteld)”.

Op advies van Sunpura‑support heb ik zowel de batterij als de controller volledig afgekoppeld en opnieuw aangesloten. Tijdens deze controle ontdekte ik dat de connector tussen de controller en de batterij gesmolten was. De foto’s hiervan heb ik direct met Sunpura gedeeld.

Sunpura heeft bevestigd dat dit probleem voorkomt bij bepaalde productiebatches. Zij hebben daarom een nieuwe controller en één nieuwe batterij voor mij in bestelling gezet.

Hoewel ik deze oplossing waardeer, blijft voor mij de vraag of het verstandig en veilig is om de batterij opnieuw in bedrijf te nemen. Een gesmolten connector wijst op een serieuze thermische of elektrische fout, en ik wil voorkomen dat dit opnieuw gebeurt of mogelijk schade veroorzaakt aan mijn installatie of woning.

Daarom wacht ik op duidelijkheid over de oorzaak en de zekerheid dat het nieuwe materiaal wél veilig en betrouwbaar is voordat ik de installatie weer volledig in gebruik neem.
Hmm zouden we hier de foto's mogen zien of mag dat niet?

• BarryS
yektags schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:09:

Begrijp ik dat het dan een probleem betreft van de productie batch van de omvormer? Of toch van de batterij? Zou jij het serie nummer kunnen delen, kunnen andere kijken of we een module uit dezelfde batch hebben en dus potentieel risico zouden lopen.

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:12
Hebben mensen hier de Sunpura op een aparte groep en gebruiken ze dan de volledige 2400 watt via de stekker? In het Zendure topic lees ik dat sommige mensen zeggen dat dit het stopcontact te heet kan maken als je langdurig op ongeveer 10 ampere laad/ontlaad. Zij knippen de stekker eraf en gebruiken bijvoorbeeld een CEE stekker. Hier mensen die dat ook doen of gewoon in het stopcontact?

• BarryS
Kartmans1 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 21:43:
Hebben mensen hier de Sunpura op een aparte groep en gebruiken ze dan de volledige 2400 watt via de stekker? In het Zendure topic lees ik dat sommige mensen zeggen dat dit het stopcontact te heet kan maken als je langdurig op ongeveer 10 ampere laad/ontlaad. Zij knippen de stekker eraf en gebruiken bijvoorbeeld een CEE stekker. Hier mensen die dat ook doen of gewoon in het stopcontact?
Ik heb hem op een aparte groep en gebruik hem gewoon via een stekker. Dit kan makkelijk. Een standaard/goed stopcontact mag 230V/16A dat is 3680W dat mag. Daarnaast, mijn inbouw oven, zit ook gewoon op een standaard stopcontact, dus geen perilex of zo, en die verbruikt 3000 watt continu, en die kan ik ook uren lang aanzetten zonder problemen. De 2400 watt van de Sunpura is echt geen probleem m.i..

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:18
@Kartmans1 en @BarryS, zoals ik het dus nu bij jullie lees kan de Sunpura ook gewoon op 2400W ingesteld worden?

Ik zit eraan te denken om hem in Duitsland te bestellen bij de shop die hier in de thread genoemd wordt omdat dit een stuk goedkoper is maar ik lees bij hen overal dat hij maar max 800W kan terugleveren.

• markee
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-05 16:15
biertjuh? schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:22:
@Kartmans1 en @BarryS, zoals ik het dus nu bij jullie lees kan de Sunpura ook gewoon op 2400W ingesteld worden?

Ik zit eraan te denken om hem in Duitsland te bestellen bij de shop die hier in de thread genoemd wordt omdat dit een stuk goedkoper is maar ik lees bij hen overal dat hij maar max 800W kan terugleveren.
Ik gebruik ook 2400W. Uiteraard wel rekening te houden met de totale belasting van de groep. De app zal een melding geven dat dit te hoog is, maar deze kan je wegklikken.

• BarryS

Dit kan je idd in de app instellen. Als je boven de 800 gaat wel zorgen dat hij op een eigen groep staat waar geen andere apparaten op aangesloten staan. Dus eigen groep op de meterkast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4n2eRTY9i1CCmqGZt0LsnfMtSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUB7CawHbo7jbqrgqD606nec.jpg?f=fotoalbum_large

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:12
BarryS schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:36:
[...]

Ik heb hem op een aparte groep en gebruik hem gewoon via een stekker. Dit kan makkelijk. Een standaard/goed stopcontact mag 230V/16A dat is 3680W dat mag. Daarnaast, mijn inbouw oven, zit ook gewoon op een standaard stopcontact, dus geen perilex of zo, en die verbruikt 3000 watt continu, en die kan ik ook uren lang aanzetten zonder problemen. De 2400 watt van de Sunpura is echt geen probleem m.i..
Ja dat leek mij ook, helemaal met moderne stopcontacten. Stopcontact wordt dus niet heet bij bijvoorbeeld 2 uur laden op 2400 watt?

• BarryS
Kartmans1 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 18:19:
[...]

Ja dat leek mij ook, helemaal met moderne stopcontacten. Stopcontact wordt dus niet heet bij bijvoorbeeld 2 uur laden op 2400 watt?
Niks om je zorgen over te maken volgens mij.

• Margraten

Zoals al door meerdere geschreven, gewoon op een aparte groep aansluiten, in de app het wattage aanpassen (en in mijn geval het batterij type (4800) aanpassen) en alles werkt perfect. Wordt echt niet warm bij 2400W hoor (wel een degelijke wcd monteren).

Ik heb het set ook in Duitsland besteld en opgehaald, alle communicatie loopt erg goed en het ophalen ook!

• dasystemcheck
Voor wie het wil lezen: ik heb mijn winter-ervaring met de Sunpura S2400 (S2400 + 2× B2400) uitgebreid op mijn site gezet. Vier maanden draaien, testen, meten inclusief de reacties van Sunpura zelf op de punten die ik aankaartte.

Een flinke lap tekst voor wie daar van houdt 🤓

https://syscheck.nl/nl/sunpura-s2400-review/

• mickeutech
Mooie uitgebreide review, fijn ook dat je duidelijk je testopstelling beschrijft.

Zelf heb ik ook een S2400 met 2x B2400 en zit ik ook in een huurwoning met PV op Oost, alleen geen dynamisch contract. Mijn primaire doel is van maart t/m oktober de opwekking op te slaan voor avondverbruik.

Mijn setje draait sinds 8 april en sindsdien verbruik ik 0,1 tot 0,3 kWh per dag van het net. Ben alvast aan het uitproberen voor als saldering straks wegvalt.

Je spoiler maakt me wel nieuwsgierig naar het tweede deel omdat ik overweeg een los setje balkonpanelen op de mppt-aansluitingen te plaatsen aan de westkant voor de avondzon, in combinatie met een derde B2400.

• dasystemcheck
mickeutech schreef op zondag 24 mei 2026 @ 09:26:
Je spoiler maakt me wel nieuwsgierig naar het tweede deel omdat ik overweeg een los setje balkonpanelen op de mppt-aansluitingen te plaatsen aan de westkant voor de avondzon, in combinatie met een derde B2400.
Fff wachten tot eind juni voor het vervolg... Maar vooruit, tweakers zijn niet van spoilers, dus:
Sinds April al in overleg met Sunpura i.v.m. een concreet traag oplopend vermogen van de PV als de SOC op 100% zit. (Eerst drop van vol PV vermogen, dan minimaal een kwartier wachten in stapjes van 30 seconden tot vol PV vermogen weer terug is in de Eigenverbruik mode). Tijdelijk op no-mode zetten (of vol vermogen terug leveren) zorgt ervoor dat je wèl direct (bij 100% SOC) je max. PV-back-to-grid behoudt.

Het is nog véél erger geweest, maar inmiddels in de 'finetune' fase van firmware testen. Het kan aan mijn specifieke setup liggen, hoor! Maar als je m'n review gelezen hebt, dan snap je inmiddels dat ik niet snel tevreden ben. :9. Gelukkig is Sunpura bereid om zo veel mogelijk te onderzoeken om hun product continu te verbeteren. (En da's dus geen reclame of marketing, maar inmiddels in mijn geval een feit).

• mickeutech
Even voor mijn beeldvorming, dat is bij de modus Eigenverbruik, met de slider Geen invoer op Uitgeschakeld ?

• dasystemcheck
mickeutech schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:04:
Even voor mijn beeldvorming, dat is bij de modus Eigenverbruik, met de slider Geen invoer op Uitgeschakeld ?
Klopt. Dus functioneel enkel en alleen Eigenverbruik.

• FZRein
dasystemcheck schreef op zondag 24 mei 2026 @ 11:59:
[...]

Fff wachten tot eind juni voor het vervolg... Maar vooruit, tweakers zijn niet van spoilers, dus:
Ik heb je review gelezen, en! zoals je zelf al zei veel tekst maar het las lekker weg. Veel herkenning in wat ik zelf al ervaarde en ook leuke nieuwe weetjes die ik nog niet wist over de donkere wintermaanden die ik ook nog moet uitzoeken.

Ik kan me helemaal vinden ‘in wat je schreef over je eigen ervaringen en de support vanuit Sunpura in je review’ en ik kijk uit naar je vervolg.

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-05 16:31
Aangezien er nog geen homey app was heb ik die door AI laten bouwen, na een stuk of 10 iteraties werkt die best oke.

Is alleen om uit te lezen, niet om iets aan te sturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMldnySmbttP_kP0C_646GpVZjQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhKLcodgzyan7gXceANSupHc.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eM-zxiA1lsfB6oj3K1gU-L1K37U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9sCwOPVCphriZAT57yawn2Wm.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-4G3_Mrl3EvWn9YwjmBKvbywBI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gB7AFTqbpZAYUNPtsdSW9web.png?f=fotoalbum_small
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste