Kreeg ook problemen met de AEG (10kwh). Na paar maanden geen problemen blijft soc op 30% hangen. Na uit aan zetten bms ging de batterij weer laden en ontladen om vervolgens weer op 58% te blijven staan. In de app melding gemaakt en paar dagen later reactie gekregen om de connectoren te checken. De BMS kreeg ik niet los van batterij. Tilde de batterij eronder gewoon op maar bms niet los te krijgen. Uiteindelijk wel en de connectoren zagen er niet goed uit. Na zoeken begrijp ik waarom: connectoren samengesmolten. Ohja kreeg ook meldingen mbt overstroom. Na fotos teruggestuurd te hebben gaan ze bms en batterij vervangen.
Nu vraag ik mij wel af of de initiële problemen van niet opladen en ontladen hiermee te maken heeft gehad of dar de kapotte connectoren aan het licht is gekomen door losmaken van bms. Wel blij dat het ontdekt is. Zit niet op brand te wachten hoewel AEG aangeeft dat het niet gevaarlijk is.
Ben benieuwd wanneer eea vervangen gaat worden.
Heb je problemen meldt het in de app, ze reageren best snel.
Mail AEG
Geachte klant,
Hartelijk dank voor uw terugkoppeling.
Allereerst bieden wij onze oprechte excuses aan voor het ongemak en de hierdoor ontstane situatie.
Na interne evaluatie hebben wij vastgesteld dat dit probleem in zeldzame gevallen kan optreden als gevolg van tolerantieschommelingen tijdens het plaatbewerkingsproces, waardoor de behuizing iets groter kan uitvallen. Dit kan de stabiliteit van de aansluitingen beïnvloeden en tot oververhitting leiden. Bij gebruik van het energieopslagsysteem kan het in- en uittrekken van de omvormer en batterij onder spanning ook tijdelijk tot oververhitting van de contactpunten leiden.
Wees gerust: hoewel dit in principe de connector kan beschadigen, breidt dit zich niet uit naar andere componenten van het systeem en vormt het geen extra veiligheidsrisico.
Om dit probleem op te lossen, zullen we de omvormer en de batterij voor u vervangen.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak en bedankt voor uw begrip en medewerking. We kijken uit naar uw reactie.
[
Voor 42% gewijzigd door
Ariekanariewari op 13-07-2026 10:48
]