Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibak
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 21:48
Er zijn weinig echte audiograde aardlekautomaten te krijgen, dit is er 1 maar die is me dan weer te duur..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/717CbREqGu9QozaSkqayoCbjAEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m4Qf2XbyrgsFp9QvHG59S2mf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:26
ibak schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:00:
Er zijn weinig echte audiograde aardlekautomaten te krijgen, dit is er 1 maar die is me dan weer te duur..
[Afbeelding]
Zou je echt het verschil merken? *wilt niemand voor het hoofd stoten*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecn1985
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:33
ibak schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:00:
[Afbeelding]
Voor dat geld moet het een aardig verschil maken, daar laat je een complete groepenkast voor aanleggen..

Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibak
ecn1985 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:17:
[...]

Voor dat geld moet het een aardig verschil maken, daar laat je een complete groepenkast voor aanleggen..
Vandaar de zoektocht naar een goedkopere goede voor die toepassing.
En ja alles in de stroomketen is goed hoorbaar en tegenwoordig door schakelende voedingen ipv transformatoren, frequentie regelaars overal in enz.. is dit extra belangrijk maar idd slechts voor enkelen die de rest ook al hebben anders niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:45
ibak schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:35:
[...]

Vandaar de zoektocht naar een goedkopere goede voor die toepassing.
En ja alles in de stroomketen is goed hoorbaar en tegenwoordig door schakelende voedingen ipv transformatoren, frequentie regelaars overal in enz.. is dit extra belangrijk maar idd slechts voor enkelen die de rest ook al hebben anders niet.
We gaan een beetje offtopic, maar kun je niet beter een netfilter van een paar honderd euro voor je audio apparatuur zetten ipv je gehele infra overhoop te gooien :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibak
epicfailguy23 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:59:
[...]

We gaan een beetje offtopic, maar kun je niet beter een netfilter van een paar honderd euro voor je audio apparatuur zetten ipv je gehele infra overhoop te gooien :+ 8)7
Die heb ik ook en die filtert niet alleen maar maakt ook fase verschuivingen door DC in AC ongedaan. Een Audes ST1500.
Maar terug naar het topic als niemand weet wat een goede alamat ervoor is...
De Deye en accu's zijn qua wat ik hoor wel anders maar ik moet nog even wachten misschien heeft die Deye ook wat inspeeltijd nodig.
Gisteren wel de ventilator op stand 2 van 3 gehoord tijdens 12kw ontladen en dat viel reuze mee daar hoorde ik buiten de garage niets van.
Ik ga wachten op stand 3 en dan weer luisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Nou. Afgelopen dagen flink de boel omgegooid.
Heb nu 10 posities vrij voor alamat en MID.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZdZouT4NtrlRc1mdFU2Y0-rgyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j7stmafxSifAZmGEtGLSSsE4.jpg?f=fotoalbum_large

De kabels van de PV’s hangen nu gruwelijk in de weg, maar die gaan toch allemaal weg over een paar weken, dus ik laat het even zo. Heb geen zin nieuwe kabels aan te leggen voor die paar dagen.
Mocht ik ooit nog eens offgrid willen, dan kan dat in een extra kast erboven. Heb alleen geen idee wat voor type ATS zij daar voor inzetten.
@Orakel kun je daar eens wat van laten zien anders? :)

Edit:
Dit bedoel ik trouwens met de onhandige hoogte van eastron. Ze zijn zowat 1 cm hoger aan beide kanten. Dus als eenzelfde erboven moet is dat gewoon ellendig monteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mefIiQ4fIA4ic7udQDqQXv7rPVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SAo8odsoThmU4QKAouaSECao.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door paQ op 15-10-2025 17:28 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibak
Dat is duidelijk netter inderdaad bij jou!
Mooi.
Als je die dikke kabel wilt invoeren in de zwart plastic buis geleiders onderin, hoe zou je dat dan doen want die past niet en is dikker, net zomin als een 5x10mm zal passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Die invoeren zijn voor buismaat 20 en 16.
Een 5x10mm2 kan niet door een 20mm.
Dus die kan via bijv een wartel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:03

The Legend

*Plop*

Voor iedereen die nu de accu al heeft draaien: wanneer is het Balans Stroom contract bij je ingegaan? En hoe functioneert de accu nu? Welke prijzen zijn zichtbaar in de app?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bij mijn broertje gister geplaatst; contract week ervoor ingegaan. (geen inlog op zijn dashboard, maar het is nog vrij basic)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ronald schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 07:37:
Bij mijn broertje gister geplaatst; contract week ervoor ingegaan. (geen inlog op zijn dashboard, maar het is nog vrij basic)
Dat is ook wel een dingetje. Als ik straks ergens in december die accu krijg, dan is die week daarvoor wel een prijzige week als je geen accu hebt om de dure uren te vermijden.

Dashboard vrij basic, heb je wel gewoon inzicht in wat je aan kosten hebt gemaakt en hoe die zijn opgebouwd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibak
Alles nog wat prematuur hier maar een stukje antwoord:
Overgangs moment van maatschappij weet ik pas nu ik net de afrekening Eneco binnen heb en dat was de montagedag, keurig dus.
Ik wist van Don dat ze proberen zo dicht bij mogelijk te krijgen en bij mij dus gelukt.
Wat de kosten en opbrengsten zijn zie je pas op de termijnnota's denk ik want zeker niet op het dashboard.
Je ziet erop wat in en uit de accu gaat en evt van het net en hoe vol de accu is.
Als je scrolt datzelfde in een grafiek.
Best ok maar ik kan er, en hoef er gelukkig niks aan te doen dat vind ik ook de kracht van het geheel.
Mooier kan in mijn ogen niet.
Gewoon accepteren wat er gebeurt en Balans gaat zorgen dat de kosten laag en zo mogelijk opbrengsten hoog worden voor jou persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

ibak schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 08:45:
Alles nog wat prematuur hier maar een stukje antwoord:
Overgangs moment van maatschappij weet ik pas nu ik net de afrekening Eneco binnen heb en dat was de montagedag, keurig dus.
Ik wist van Don dat ze proberen zo dicht bij mogelijk te krijgen en bij mij dus gelukt.
Wat de kosten en opbrengsten zijn zie je pas op de termijnnota's denk ik want zeker niet op het dashboard.
Je ziet erop wat in en uit de accu gaat en evt van het net en hoe vol de accu is.
Als je scrolt datzelfde in een grafiek.
Best ok maar ik kan er, en hoef er gelukkig niks aan te doen dat vind ik ook de kracht van het geheel.
Mooier kan in mijn ogen niet.
Gewoon accepteren wat er gebeurt en Balans gaat zorgen dat de kosten laag en zo mogelijk opbrengsten hoog worden voor jou persoonlijk.
Je weet neem ik aan wel vooraf wat je voorschotbedrag is? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibak
The Legend schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 08:46:
[...]

Je weet neem ik aan wel vooraf wat je voorschotbedrag is? :)
Ehhh dat wisselde wat in de berichtgeving helaas, Balans besteed dat uit en vraagt na bij administratie waarom.
Heel erg vind ik het niet want het is maar 20,- bij mij.
Daarbovenop is het niet voor niks voorschot en wordt als teveel is gecorrigeerd.
Maar ook dat zie ik ontspannen want ons echte belang zit erin wat ze later als opbrengsten gegenereerd hebben, dat vind ik pas echt interessant!
Dat kan van die 20,- nog wat afknabbelen of zelfs opbrengsten gaan maken.
(Met name de balans vergoeding moet dan gelukt zijn)
Vergeet ook niet dat we meedoen met een pilot dus wat vergevingsgezindheid en helpen dat het wat wordt hoort erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Haha, jij staat er wel heel ontspannen in :) Ik ben daar iets teveel control freak voor :P Ik heb ook zeker wel begrip voor het idee dat niet alles vooraf duidelijk kan zijn, zeker bijvoorbeeld dat aFRR gedeelte. Je hebt eerst klanten nodig, en dan pas weet je of dat lukt. Die onzekerheid kun je er niet uithalen, dat is logisch. Maar aan de andere kant: tot die tijd zijn ze een ‘gewone’ dynamische energieleverancier als Frank/Tibber/etc. Ik vind het niet teveel gevraagd dat over dat deel gewoon duidelijk is hoe het werkt, en dat blijft een beetje wazig.

Zo is mij ook nog niet duidelijk of je bij Balans Stroom een standaard opslag betaalt voor terugleveren. Aangezien mijn PV niet rechtstreeks op de Deye zullen worden aangesloten, is dat voor mij wel van belang.

Wat is jouw opwek / verbruik per jaar ongeveer?

[ Voor 3% gewijzigd door The Legend op 16-10-2025 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibak
Ik vond het best duidelijk in het energiecontract vermeld dat ze een paar cent op de werkelijke prijs leggen plus 6 euro nog wat per maand en de rest is netkosten.
Ik heb mijn zonnepanelen ook niet aan de Deye maar dat heeft enkel als nadeel omzet verlies, de stroom gaat de accu opladen zonder kosten van terugleveren.
Pas als de accu te vol raakt op 1 dag dan heb je over het restand wel mogelijk een negatieve stroomprijs door terugleveren maar geen extra terugleverkosten.
Als de stroomprijs 0 is of positief dan kost het dus ook niks om het teveel op het net te zetten.
Mijn opwek is max 50 kw per dag dus zonder mijn eigen gebruik.

[ Voor 5% gewijzigd door ibak op 16-10-2025 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
The Legend schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:30:
Haha, jij staat er wel heel ontspannen in :) Ik ben daar iets teveel control freak voor :P Ik heb ook zeker wel begrip voor het idee dat niet alles vooraf duidelijk kan zijn, zeker bijvoorbeeld dat aFRR gedeelte. Je hebt eerst klanten nodig, en dan pas weet je of dat lukt. Die onzekerheid kun je er niet uithalen, dat is logisch. Maar aan de andere kant: tot die tijd zijn ze een ‘gewone’ dynamische energieleverancier als Frank/Tibber/etc. Ik vind het niet teveel gevraagd dat over dat deel gewoon duidelijk is hoe het werkt, en dat blijft een beetje wazig.

Zo is mij ook nog niet duidelijk of je bij Balans Stroom een standaard opslag betaalt voor terugleveren. Aangezien mijn PV niet rechtstreeks op de Deye zullen worden aangesloten, is dat voor mij wel van belang.

Je geeft je verbruik op en dan krijg je een maandbedrag voorgeschoteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

The Legend schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:30:

Volgens mij gaat de opslag 2 kanten op idd. Maar niet voor het deel dat ingezet wordt om te balanceren. (mede vandaar ook nacalculatie op basis van de MID)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:13
Hallo, ik ben van plan om de omvormer buiten onder een afdak te hangen, kabels naar binnen door een wand naar een schuurtje wat er direct aan grenst. Afstand < 1 meter. In het schuurtje komt de batterij te staan. De wand van de schuur houdt al wat geluid tegen, de hoek om gaan en 8 meter verderop zitten de buren buiten, nu niet maar met goed weer ;-). Het huis van hun zit ongeveer 14 meter verderop. Wat is jullie inschatting zou dit mogen/kunnen of moeten we toch met geluidsisolerende omkastingen etc aan de gang.

Zijn er al mensen die de omvormer al onder vollast hebben gehoord? Piepen hard blazen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecn1985
Hoelang duurde het bij jullie nadat je het contact had ondertekend tot vervolg communicatie ik heb afgelopen weekend ondertekend maar tot op heden nog geen bericht ontvangen, wellicht ben ik wat ongeduldig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xygen500
ecn1985 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:29:
Hoelang duurde het bij jullie nadat je het contact had ondertekend tot vervolg communicatie ik heb afgelopen weekend ondertekend maar tot op heden nog geen bericht ontvangen, wellicht ben ik wat ongeduldig?
Ongeduldig idd. Geef het nog een week of 1.5 komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecn1985
0xygen500 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:31:
[...]

Ongeduldig idd. Geef het nog een week of 1.5 komt goed.
Top, vandaar dat ik het vroeg, goed om te weten, twijfelde al of alles goed was doorgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonBalans
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 19:14
@ecn1985 Excuus, het is wat druk :).

Inmiddels ben je bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecn1985
DonBalans schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:07:
@ecn1985 Excuus, het is wat druk :).

Inmiddels ben je bericht.
Geen probleem, begrijpelijk. Dat was ook de rede dat ik het hier heb nagevraagd ipv direct te mailen. Ik heb in elk geval geantwoord op de gestelde vragen.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste