Tasteless schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:19:
Heeft iemand ervaring met het opzeggen van de vastrechtkosten voor een gasaansluiting?
Ik lig momenteel overhoop met Balans Stroom, omdat zij een schriftelijke bevestiging van Enexis willen ontvangen. Enexis heeft echter aangegeven dat zij vanwege de drukte (ik wacht inmiddels al een half jaar) mijn gasmeter nog niet kunnen verwijderen.
Wel heeft Enexis mij toestemming gegeven om de overeenkomst voor de gasaansluiting te beëindigen, maar zij kunnen hiervan geen schriftelijke bevestiging aan particulieren verstrekken. Volgens Enexis kan de energieleverancier rechtstreeks contact met hen opnemen om dit te laten bevestigen.
Op de een of andere manier wil of kan Balans Stroom dit niet doen, waardoor ik nog steeds vastrechtkosten voor gas betaal.
Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?
Nou toevallig heb ik hier heel recent ervaring mee ja. Accu besteld dus over naar het balans energie en gas contract. Maar ook bezig met een warmtepomp. Wegens verbouwing badkamer douche ik al via een boiler en de cv ketel moest eruit om ruimte te maken voor het WP leidingwerk. Dus ja, wat deed ik eigenlijk nog met dat gascontract als ik niet eens meer die cv ketel heb.
Gas contract bij Balans dus opgezegd. Dit kan gewoon per dag. Gasleiding in huis was ondertussen al verwijdert.
op mijnaansluiting een case aangemaakt voor kosteloos verwijderen gasaansluiting.
Binnen een week had ik bevestiging van Balans dat mijn gascontract was opgezegd en het voorschot hiervoor heb ik ook direct teruggekregen.
Ik had dus eerst een mail tje gestuurd dat ik stom ben geweest om een gas contract af te sluiten omdat ik de cv al niet meer in gebuik heb. Hun reageerden dat dit geen enkel probleem was en ik per dag op kon zeggen. Dus zo gezegd, zo gedaan. Een paar dagen later pas de case aangemaakt op mijnaansluiting.nl
Dan betaal je niks meer, maar je mag ook geen gas meer verbruiken. Officieel moet je eerst je gasaansluiting opzeggen en daarna pas je leveringscontract.
[
Voor 12% gewijzigd door
Guido7619 op 24-06-2026 11:41
]