Ervaringen met onbalanshandel door Balans Batterij & Energie

Pagina: 1 ... 136 137 Laatste
Acties:

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Maartinho schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:10:
[...]

Same here vannacht. 110 lijkt me geen geweldige prijs, zeker aangezien ik mijn accu niet vol krijg met pv opbrengst. Maar vol vertrouwen in het rekenmodel van BE ;)
Jij zal voordeel hebben als de PV opbrengst mee wordt genomen in het model. Ik kan mij voorstellen dat je niet heel blij wordt van exports nu

Ik ben wel heel blij met deze kleine verkoop, het betekend dat de accu even niet opgeladen wordt, en zelf met ongeveer 2000W ontladen wordt.

Zoveel mensen.....

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:22
Gelukkig blij mee, 100 SoC dus het ontladen gaat ook buiten de activaties mooi door. Eindelijk eens vroeger op de middag ook al wat hogere prijzen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPERkdsHsj2cJkW8-4GLfxcOwr4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w28CUUeZMVxXJcwMZWCEIG8V.jpg?f=fotoalbum_large

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:33
Volgens Solcast wordt vandaag de beste dag van het jaar..... Maar de voorspelling is zo lijkt het nu een beetje te optimistisch ;)

Uit voorzorg de auto op 60% vermogen aan het laden.

Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

blue eyes schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:14:
Volgens Solcast wordt vandaag de beste dag van het jaar..... Maar de voorspelling is zo lijkt het nu een beetje te optimistisch ;)

Ik heb het idee dat jij of aan het autorijden bent, of aan het opladen tot de volgende rit, of hier nuttige dingen neerzet.

Wanneer eet en slaap jij?

:P

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
blue eyes schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:14:

Hier zit ie iets boven de verwachting.
Kan me niet herinneren wanneer ik het laatst 80 kWh op 1 dag had :)
Mochten de tarieven zometeen nog negatief gaan dan stopt de opwek ook natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tlqHn7aHNav1zUCMac4qwRHXWZ0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YT8DhI1vl0B0rCv5hceiLztQ.png?f=fotoalbum_large

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• jacovn
  • Laatst online: 14:56
Ik kom niet boven 50% soc, eerst EV volgeladen, en nu warmtepomp zwembad aangezet.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
blue eyes schreef op maandag 25 mei 2026 @ 13:34:
Heel basaal, 2 fans, op een plankje geschroeft, schuin rechtop, blaast tegen de rechter zijkant aan.....

5 Graden naar beneden, van 54 top naar 49 graden nu. En de Deye fans draaien fors minder hard (10 minuten, nu naar 47 graden).

Ik blaas een beetje op de rechterkoelblok van de Deye. Als ik nu 1 fan voor beide kanten doe, op het koelblok. En dan aan de achterkant een ventilatie rooster maak door de muur. Zelfs nu, met de hitte is het achter de muur van de Deye echt koel...... koudste kant van het het perceel / huis.

Een fan die de lucht van buiten naar binnen blaast, flexibele slang 80mm naar beide fans? Of draaf ik door :D :D

En dan nog een gat bovenin, indien nodig, om lucht af te zuigen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk dat een statiefventilator die een beetje draait uiteindelijk het beste resultaat geeft :)
Afbeeldingslocatie: https://static.karwei.nl/dam/283209/123

• blue eyes
Moby schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:15:
[...]

Ik heb het idee dat jij of aan het autorijden bent, of aan het opladen tot de volgende rit, of hier nuttige dingen neerzet.

Wanneer eet en slaap jij?

:P
Ik ben "druk aan het werk", drukke klanten (veel eisend :P , ik mag geen overuren schrijven - beetje geven en nemen, een rapportje lezen) . En doe dit als ontspanning erbij. Nu ook tussendoor met mijn grote script vriend AI dahsboards aan het bouwen voor de auto :D

Wat krijg ik van de baas, maar wat was het bedrag als ik gewoon had moeten betalen, importeren live als ik laadt :D Idd, onzinnig maar leerzaam ;)

overigens. Deye is nu STIL!!! En inmiddels gezakt tot 45 graden.... Ok, geen activaties, maar toch. Blijkbaar zeer effectief om direct op de drie koelblokken onderop de omvormer te blazen?

Drie sensoren tussen de koelribben geplaatse, 29 - 30 graden.

[ Voor 4% gewijzigd door blue eyes op 25-05-2026 15:11 ]

Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:37
blue eyes schreef op maandag 25 mei 2026 @ 15:04:
[...]

Ik ben "druk aan het werk", drukke klanten (veel eisend :P , ik mag geen overuren schrijven - beetje geven en nemen, een rapportje lezen) . En doe dit als ontspanning erbij. Nu ook tussendoor met mijn grote script vriend AI dahsboards aan het bouwen voor de auto :D

Wat krijg ik van de baas, maar wat was het bedrag als ik gewoon had moeten betalen, importeren live als ik laadt :D Idd, onzinnig maar leerzaam ;)

overigens. Deye is nu STIL!!! En inmiddels gezakt tot 45 graden.... Ok, geen activaties, maar toch. Blijkbaar zeer effectief om direct op de drie koelblokken onderop de omvormer te blazen?

Drie sensoren tussen de koelribben geplaatse, 29 - 30 graden.
Is het houten plaatje de uiteindelijke positionering, of heb je ze nu anders gezet?

Heb hier nog twee ventilatoren zoals @Wolly plaatste (Duux Whisper) staan. Wellicht eens mee spelen.

• blue eyes
Ik laat het even een dag staan, temp nu 44 graden en de fans van de Deye standje erg zacht...... Ik wacht even een rits activaties af

Als het zo blijft dan ga ik niet rommelen met gaten door de muur boren ....... Dan maak ik wel twee beugeltjes op de muur, schuin onder de Deye en laat beide fans direct lucht op de koelribben blazen.

• ecn1985
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:54
jacovn schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:55:
Ik kom niet boven 50% soc, eerst EV volgeladen, en nu warmtepomp zwembad aangezet.
Het gaat hier zo goed als passen vandaag, 2x airco draaien 1x wp zwembad en de nodige wasmachines/drogers/vaatwasser gedraaid. EV was al vol. Zit nu op 87% soc.

Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3 | Balans energie 48,2kWh batterij

• paQ
  • Nu online
ah wat mooi in "balans" O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12HvT4i3vr04AJUeZJPb3rXe26c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1fi8hHwlZkR1j6M3k3hxPWdQ.png?f=fotoalbum_large

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:44
Zonnepanelen op het huis zijn kapot?

• paQ
  • Nu online
boyette schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:31:
[...]

Zonnepanelen op het huis zijn kapot?
Nee die liggen op een steil dak op oost.
Die pakken alleen nog licht uit de lucht, geen direct zonlicht meer. (d'r is al 68 kWh binnen he ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 25-05-2026 16:32 ]

• blue eyes
Bij jullie schemert het al zo te zien :D

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:44
paQ schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:32:
[...]

Nee die liggen op een steil dak op oost.
Die pakken alleen nog licht uit de lucht, geen direct zonlicht meer. (d'r is al 68 kWh binnen he ;) )
Nou hier schijnt de zon nog op alle daken

• paQ
  • Nu online
boyette schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:33:
[...]

Nou hier schijnt de zon nog op alle daken
Zeg ik... steil dak op oost. Die krijgt geen direct zonlicht meer.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:35

The Legend

*Plop*

Ronald schreef op maandag 25 mei 2026 @ 12:30:
[...]

Ik heb de eerste de beste kabel verlies tool die gelijkspanning doet even gepakt. Bij 48V en 240A en 1,5m kabel verlies je met 50mm2 63W en 70mm2 45W.

De 70mm heeft ook meer massa en oppervlakte, dus zal dus iets minder dan 70% delta T met omgeving hebben.

De 18W vind ik niet echt de moeite waard eigenlijk… de kabels die ik heb lijken 200C te mogen hebben 8)7
Jij hebt al wel de braided kabels toch? Die worden ook veel minder heet (iig de mantel) dan de ‘oude’ stuggere kabels.

Ik ben toch malle pietje niet!

Pagina: 1 ... 136 137 Laatste