markieboy schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:16:
Ik heb een reservering geplaatst voor de BalansEnergie batterij. Ik was nieuwsgierig hoe jullie tegen de voorspelling van 1500 euro per jaar inkomsten aankijken?
Nu nog zijn alle inkomsten volledig voor de klant, wat ik begrijp als ik BalansEnergie bel. Maar zodra aFFR aanstaat, start de verdeling: 70% voor BE en 30% voor de consument.
Dat zou betekenen dat zij verwachten dat elke installatie 5000 euro op moet brengen. Dat is serieus geld. Ik heb gevraagd of BE nu al wat kan delen over hun historische opbrengsten, maar dat willen ze niet, omdat dat nog niet representatief zou zijn. Echter als ik dan doorvraag over hoe de prijzen/contracten er voor aFFR uitzien, kan daar ook niet op geantwoord worden.
Hoe kijken jullie hier tegenaan? Achten jullie dit realistisch?
Ik zit er iets anders in. Ik heb commitment voor 2 jaar, en sta absoluut open voor langer.
De eerste twee jaar, mijn business case is de forse besparing in aanschaf, dat is fors meer dan de potentiele handels winst.
Daarnaast, mensen kijken vaak puur naar het geld wat ze VERDIENEN, zien binnenkomen.
Kijk ook naar wat je BESPAARD! As we speak, live vermogen meter vs live (per minuut) onbalans prijs is mijn besparing voor vandaag dankzij PV en accu bij 13,2 kWh verbruik, bijna 4 euro..... Let wel, bij de prijzen van BE, die varieren (bij negatief zet ik besparing op 0, fictief geld, besparing, niet in opbrengsten)
(3,97 DtD, 0,29 euro gemiddeld vanaf 0:00 uur, 0,16 euro kosten per uur bij huidig verbruik en tarief, 13,5 kWh huis verbruik zonder EV en het huidig verbruik 1197 watt)
[
Voor 12% gewijzigd door
blue eyes op 27-05-2026 12:33
]
Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar