Ervaringen met onbalanshandel door Balans Batterij & Energie

Pagina: 1 ... 137 138 Laatste
Acties:

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het lijkt mij sterk dat het probleem bij @blue eyes de losse interne verbindingen zijn.

Dom heeft immers het volgende gezegd:
Nee, dit is niet iets wat na verloop van tijd optreed. Het is meteen te constateren.

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:35
jeeedeee schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:18:
[...]

Die 10 procent hebben we volgens mij nog nooit eerder gezien als ondergrens. (behalve bij erg dure prijzen). Hier inmiddels van 25 procent naar 35% procent en er werd net voor 4,9 cent kaal verkocht... prima hou de accu maar lekker leeg, gisteren tegen 1 cent verlies teruggeleverd. Dus dan is dit beter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2Qjj2V-i1SlSCp7mNBA9T69roY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Rlzr02XgKe4HwRK80Ro072Xe.png?f=fotoalbum_medium

Zelfs ruim onder 10%, bijna 5 lijkt het,

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:54
Wolly schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:16:
Het lijkt mij sterk dat het probleem bij @blue eyes de losse interne verbindingen zijn.

[...]
@Nomad had zijn accu's volgens mij sinds Feb.

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

[...]
Benieuwd hoe je losse interne verbindingen op afstand kunt detecteren?

Als het probleem zich manifesteert ben je eigenlijk al te laat, omdat er dan een veiligheidsmechanisme in werking treed. In de gevallen die nu bekend is er ook fysieke schade aan de batterij opgelopen als gevolg waarvan het nodig is dat een module wordt omgewisseld. Ik geloof wel dat ze dat op afstand kunnen detecteren.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:55

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wolly schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:48:
[...]

Door die brandschade is de accu direct buiten bedrijf gesteld toch?
Enig idee hoelang vervanging of reparatie gaat duren?
Kan wel een maand duren noemde hij, wat ik eigenlijk niet acceptabel lang vind, momenteel ben ik rond de middag al vol qua accu en gelukkig heb ik automations geschreven dat mijn SE omvormer uit gaat dan, maar ik kan netto van 20 naar 100% vullen en dat is een kleine 25kwh in de praktijk aan opslag. Het systeem is dus werkende met die ene pack afgekoppeld.

Maar erger, na die schade heeft het systeem dus nog 4 dagen geprobeerd zichzelf te herstellen en dus niet meteen buiten werking gegaan. Dit was geen safety trip die af ging en hele systeem uit...hij gaat een tijd lang proberen die slecht funcionerende accupack te druppelladen om te kijken of die kan herstellen en als dat meerdere dagen niet lukt, dan gaat hij in storing uiteindelijk.
boyette schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:49:
[...]

Dit valt buiten de garantie toch.. tenminste als ik het huidige contract bekijk
Dat mijn accupack binnen 3 maanden kapot is gegaan is wel garantie hoor, gelukkig wel zeg.
De onderste pack had aanvankelijk weinig load, maar na het aanpassen naar diagonaal aansluiten werd de belasting grotere en toen kwam deze slechte verbinding naar boven en brandde hij door.

[...]
Was bij mij na 3 maanden ontstaan, dus dat klopt simpelweg niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Nomad op 26-05-2026 15:47 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• The_KnarF
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:41
Guido7619 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:52:
Hier zijn de heren zojuist vertrokken. Waren al vroeg klaar maar doordat de verbruiks meter verkeerd om was aangesloten moest de electricien terugkomen.

2 Heren uit Harderwijk zijn langs geweest.

[url="https://tweakers.net/i/SmX2ex9JBCxFh7zGWwTHpR1QG4M=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jcWGvg4JUhjYgmneadJFjWPN.jpg?f=user_large",,1][Afbeelding][/url]
Is dat OSB( of underlayment (i.i.g. hout)) plaat achter de DEYE? lijkt mij niet de bedoeling, dat moet dacht ik brandwerend zijn.

LG-HM163MR-U34

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:54
@The_KnarF Is daar een NEN-norm van? Zo ja, dan kun je argumenteren dat art 2.1 van de kortingsovereenkomst niet is voldaan.
edit:
lijkt erop dat die bestaan.

[ Voor 16% gewijzigd door scoobs op 26-05-2026 16:16 ]

• Wolly
  • Niet online
scoobs schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:13:
@The_KnarF Is daar een NEN-norm van? Zo ja, dan kun je argumenteren dat art 2.1 van de kortingsovereenkomst niet is voldaan.
Staat in de manual dat je de omvormer niet op een brandbare oppervlakte moet ophangen.

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:19
Nomad schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:16:
[...]

Dat is precies het issue wat meerderen hier hadden toen 1 van de accupacks begon door te fikken, inc ikzelf.
Mijn gok, jij hebt hetzelfde issue, waar 1 in nood springt en het BMS nog wat probeert op te vangen, maar over een paar dagen gaat het geheel in shutdown en tot die tijd is het wat mij betreft een brandgevaar.
Als ik zie hoe mijn binnenkant eruit zag, dan vind ik dat eigenlijk te makkelijk hoe dat dat afgedaan wordt door BE.

Maar goed, alle tekenen die jij laat zien had ik ook, dat hij "lekt naar het net" en het onvoorspelbaar is waar/hoeveel hij dat doet en los van activaties.
Heb je ook Solarman? Kon je daar iets zien bij de parameters battery alarm of battery fault?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wolly schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:17:
[...]

Staat in de manual dat je de omvormer niet op een brandbare oppervlakte moet ophangen.
De manual die bijna standaard in de doos achter blijft?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE handleiding

• Wolly
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:40:
[...]

De manual die bijna standaard in de doos achter blijft?
Uhm ja :+

Ik heb de pdf van de Deye site bekeken vanwege gebrek aan papieren versie.

• paQ
  • Laatst online: 18:51
In principe hangt ie dat ook niet toch?

De koelvinnen hangen geheel in en binnen de stalen ophangbeugel.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17:15
The_KnarF schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:51:
[...]

Is dat OSB( of underlayment (i.i.g. hout)) plaat achter de DEYE? lijkt mij niet de bedoeling, dat moet dacht ik brandwerend zijn.
Ja, maar daarachter is weer een kalkzandsteen muur. Heb het nog specifiek nagevraagd maar de osb plaat mocht blijven hangen.

• paQ
  • Laatst online: 18:51
@SlinkingAnt @Ronald
https://github.com/paqpaqpaq/balans-pace/tree/main

Dit is de aangepaste versie van https://github.com/nkinnan/esphome-pace-bms zodat hij multistack werkt met de BE pace ex BMS.
De "Warning" tekst meldingen functioneren, maar duren altijd zeer kort.
Kwa fault, alarm of balancing info krijg ik het er op deze wijze helaas niet uit. Dat lijkt ASCII te zijn en ik krijg dat niet werkend.
Hoe dan ook, de rest werkt gewoon.

HA code in de git geeft dit HA dashboard
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1Do9tm6KYJYGkQ4ngyoqCpQtLQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RDcmMjohgj4ZAp3KEMDEmer6.png?f=fotoalbum_large

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

3,640.47 Euro / MWh en een prognose van regeltoestand 1 *O*

Van klussen krijg je grijze haren

Pagina: 1 ... 137 138 Laatste