• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:00
m-vw schreef op woensdag 9 september 2026 @ 10:48:
[...]

Volgens mij heeft mijn Solpanet omvormer ook een mogelijkheid om het vermogen te beperken, enkel zit dat ergens in het installateursmenu. Dat is voor hier OT, maar wel iets waar ik nog naar wil gaan kijken voor volgend jaar.
Veel omvormers hebben dat inderdaad, mijn Sunnyboy ook in installateursmenu (omvormer uit 2013) maar die schrijft dus in flash en niet geschikt om dynamisch te wijzigen. Modernere omvormers doen dat inderdaad anders, en dan is dynamisch geen probleem. Feitelijk precies de actie die we met onze thuisaccu ook proberen te bereiken; ongewenste teruglevering minimaliseren.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Mistraller
MrAngry schreef op woensdag 9 september 2026 @ 10:51:
[...]

Dat is een DSMR 4 meter, daarbij heeft je P1 meter een eigen voeding nodig. Verder werkt het hetzelfde als een DSMR5 meter.
Dat ligt aan het merk/type meter; de P1 van zendure doet het zonder extra voeding op mijn dsmr4.

---------------

• Mistraller
Erik1 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:30:
[...]

Zendure heeft hier ook een instelling voor gemaakt in de accu's: smartMode
smartMode Behavior
  • 1: Parameters are not written to flash
  • Device restores previous flash values after reboot
  • Recommended for frequent configuration changes
Zowel Gielz als Fireson maken gebruik van SmartMode. Daar heb je geen omkijken naar verder.

---------------

• Mistraller
winwiz schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:37:
[...]

Die wordt binnenkort toch sowieso vervangen?
Binnen nu en 2030 wel ja....

---------------

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:32
maartend schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:37:
Ik ben wat aan het aanpassen met automations. Maar ik ben op zoek naar een entitie die ik niet kan vinden.

Ik heb een Homewizard p1 meter, die werkt gewoon goed in HA.

Maar de entitie die ik zoek is het equivalent van de volgende ; Gebruik 'Netto Export' in plaats van pure zonneproductie: Het is vaak slimmer om te kijken naar de stroom die je daadwerkelijk over hebt (sensor.power_export of je P1-meter). Als je zonnepanelen 900W leveren, maar je vaatwasser verbruikt 500W, heb je immers maar 400W over voor de batterijen.

Maar ik krijg hem dus niet gevonden. Heb al op van alles gezocht bij entities in HA.

Tips?
Ga naar instellingen (van HA) devices, homewizard, P1 meter, entities en zoek de juiste entity op. Bij het tandwieltje kan je zien hoe die exact heet. Die van mij heet ook een beetje counterintuitief sensor.export_per_year_power

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• MrAngry
Mistraller schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:47:
[...]

Dat ligt aan het merk/type meter; de P1 van zendure doet het zonder extra voeding op mijn dsmr4.
Maar hij heeft een homewizard, dat schrijft ie zelf.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:38
MrAngry schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:54:
[...]

Ga naar instellingen (van HA) devices, homewizard, P1 meter, entities en zoek de juiste entity op. Bij het tandwieltje kan je zien hoe die exact heet. Die van mij heet ook een beetje counterintuitief sensor.export_per_year_power
Ik vind wel deze, maar of dit de goede is? sensor.p1_meter_energy_export_tariff_2 maar daar staat dus tarief in en geen power.

En nu is de zon weg, dus kan het ook niet eens testen

Mogelijk dat dit het is ; sensor.woonkamer_p1_meter_battery_group_target_power

edit ; ja, het is die laatste

[ Voor 15% gewijzigd door maartend op 09-09-2026 15:05 ]

• MrAngry
Ja maar dat is echt een andere. De friendly name van degene die je wilt zien is bij mij simpelweg Power en die geeft weer wat je op dit moment van het net afneemt of teruggeeft, netto dus.

[ Voor 8% gewijzigd door MrAngry op 09-09-2026 14:00 ]

• Mistraller
MrAngry schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:55:
[...]

Maar hij heeft een homewizard, dat schrijft ie zelf.
Ja maar dan kan het nog zijn dat een bepaalde meter wel genoeg power levert. Ik heb zelf een FTDI kabel en een Zendure P1 (als "nood", ligt doorgaans in doosje) en daarvoor heb ik geen extra power nodig.
Maar goed, zou idd kunnen dat een homewizard p1 een stroomvreter is, dat weet ik niet :)

Ik heb een Kaifa MA304, en die is er in DSMR4 en 5 versies. Nu weet ik niet of de meterhardware zelf ook vernieuwd is of dat alleen de GPRS module is + firmware.
Kan mij zomaar voorstellen dat het dit laatste is, wat zou kunnen verklaren dat mijn meter wel wat meer power levert of zo.

---------------

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:06
Mistraller schreef op woensdag 9 september 2026 @ 10:38:
[...]

Nom doet natuurlijk niets anders dan dit. Elke 5 seconden wisselt het vermogen en ook vaak wisselen van laden naar ontladen. Is niet anders dan bij een auto waarbij je door te remmen ook ineens gaat laden ipv ontladen.

Punt van aandacht is dat de data die in RAM staat, bij het standby zetten naar flash weggeschreven wordt. En flash is niet oneindig schrijfbaar.

Dit probleem bestaat al lang: Ik heb hier een Sunnyboy PV omvormer. Die kan ik niet sturen op vermogen; ook al zit de hardware er wel in. De ontwikkelaar van de software die ik voor het uitlezen gebruik heeft er ooit functionaliteit ingebouwd waarmee je dynamisch vermogen kon aanpassen. Dat was nu heel leuk geweest gezien afbouw saldering.... ware het niet dat de fabrikant de ontwikkelaar heeft teruggefloten want het flash memory van die omvormer kon zoveel schrijfacties niet aan. (En dat kon niet naar RAM geschreven worden) Toen is het er weer uitgehaald.
Wij hebben ook een Sunny Boy 5000TL-21 uit 2016 en daarmee kan ik via modbus het vermogen knijpen naar 1% als de prijs negatief is en zodra ik dan wat meer thuis nodig heb, geeft die wat extra vrij via de automatisering. Soort reverse loadbalancing. Als ik naar 0% ga hoor ik hem juist schakelen, vandaar naar 1%.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 16:41
Mistraller schreef op woensdag 9 september 2026 @ 14:08:
[...]

Ja maar dan kan het nog zijn dat een bepaalde meter wel genoeg power levert. Ik heb zelf een FTDI kabel en een Zendure P1 (als "nood", ligt doorgaans in doosje) en daarvoor heb ik geen extra power nodig.
Maar goed, zou idd kunnen dat een homewizard p1 een stroomvreter is, dat weet ik niet :)

Ik heb een Kaifa MA304, en die is er in DSMR4 en 5 versies. Nu weet ik niet of de meterhardware zelf ook vernieuwd is of dat alleen de GPRS module is + firmware.
Kan mij zomaar voorstellen dat het dit laatste is, wat zou kunnen verklaren dat mijn meter wel wat meer power levert of zo.
Als je gprs meter vervangen wordt dan krijg je een compleet nieuwe DSMR 5 meter, modules vervangen doen ze niet(en kan ook niet).

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Mistraller
Pakhaas schreef op woensdag 9 september 2026 @ 15:03:
[...]

Wij hebben ook een Sunny Boy 5000TL-21 uit 2016 en daarmee kan ik via modbus het vermogen knijpen naar 1% als de prijs negatief is en zodra ik dan wat meer thuis nodig heb, geeft die wat extra vrij via de automatisering. Soort reverse loadbalancing. Als ik naar 0% ga hoor ik hem juist schakelen, vandaar naar 1%.
Ik heb een 2100TL, die had helemaal geen interface, maar ik heb er een BT-piggyback bijgezet.
SBFspot was in staat om het vermogen te regelen. SMA heeft hier toen een statement op gemaakt dat je garantie vervalt als je dit gebruikt. (Toen is het heel snel weer uit SBFspot verdwenen.) Ik kan de specifieke discussie niet meer vinden helaas.
Mogelijk zou ik het met een TCP piggyback met modbus ook kunnen, maar die omvormers van toen hielden er geen rekening mee dat het vermogen dagelijks vaak zou wijzigen en dus het flashmemory vaak beschreven zou worden. Dus ja, het kan, maar met risico's.

Je leest er hier meer over.

https://eliasrm.es/posts/...n-local-inverter-control/

---------------

• Mistraller
Ben(V) schreef op woensdag 9 september 2026 @ 15:17:
[...]

Als je gprs meter vervangen wordt dan krijg je een compleet nieuwe DSMR 5 meter, modules vervangen doen ze niet(en kan ook niet).
Ja, dat had ik ook gehoopt. Zegeltje verwijderen, gprs eruit, 4G erin, firmware flash en klaar...
want verder vind ik die Kaifa prima, het is anders toch maar weer afwachten wat ze erin schroeven. Maar ik denk dat er van de MA304 meerdere subtypes zijn.
En het is voor Enexis ook weer veel te ingewikkeld om precies de juiste module bij het juiste adres te leveren, want overal hangen verschillende.

Duurzaamheidstechnisch gezien echter waanzin, want ook de gasmeter zullen ze wel vervangen. Kijken of ik voor die tijd van het gas af ben.

---------------

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 16:41
Je zou helemaal geen gprs swap willen( kan niet want zit gewoon maar een printplaat in), want dan zou je een DSMR 4 houden terwijl je toch echt wel een DSMR 5 wilt als je een batterij hebt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Pakhaas
Mistraller schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:42:
[...]

Ik heb een 2100TL, die had helemaal geen interface, maar ik heb er een BT-piggyback bijgezet.
SBFspot was in staat om het vermogen te regelen. SMA heeft hier toen een statement op gemaakt dat je garantie vervalt als je dit gebruikt. (Toen is het heel snel weer uit SBFspot verdwenen.) Ik kan de specifieke discussie niet meer vinden helaas.
Mogelijk zou ik het met een TCP piggyback met modbus ook kunnen, maar die omvormers van toen hielden er geen rekening mee dat het vermogen dagelijks vaak zou wijzigen en dus het flashmemory vaak beschreven zou worden. Dus ja, het kan, maar met risico's.

Je leest er hier meer over.

https://eliasrm.es/posts/...n-local-inverter-control/
Heb ik dat risico ook?

• Mistraller
Ik denk het wel. Want in die tijd was dynamisch je vermogen aanpassen niet aan de orde. Dus settings belanden gewoon in een EEPROM. Alleen niemand durft te zeggen of dat jarenlang goed gaat.... SMA ook niet.
Maar als je maar 1x daags dat vermogen aanpast dan zal het wel loslopen verwacht ik. Wordt een ander verhaal als je dat per 5 seconden gaat doen zoals we dat op onze thuisaccu's gewoon zijn.

---------------

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 19:04
Wel bij mijn fireson/ha Zendure 1.4.4 flip flopped smart mode Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NkiPWVsZ9GHcsA_SriKBYZytVSM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9uR3EtTK48vNqhzjuxF2WhN.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ew33-wTN0vQVcMUIocEkQ1vPhTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qa7450mKvueArC983SQGgJe1.jpg?f=fotoalbum_large

• Pakhaas
Mistraller schreef op woensdag 9 september 2026 @ 17:41:
[...]

Ik denk het wel. Want in die tijd was dynamisch je vermogen aanpassen niet aan de orde. Dus settings belanden gewoon in een EEPROM. Alleen niemand durft te zeggen of dat jarenlang goed gaat.... SMA ook niet.
Maar als je maar 1x daags dat vermogen aanpast dan zal het wel loslopen verwacht ik. Wordt een ander verhaal als je dat per 5 seconden gaat doen zoals we dat op onze thuisaccu's gewoon zijn.
Ik heb afgelopen jaar 2 dagen met negatieve prijzen via een automatisering de pv geknepen naar 1% en zodra ik wat meer thuisverbruik had het weer automatisch wat vrij laten geven en terug...dus soort loadbalancing met PV om teruglevering zo laag mogelijk te houden. Dan schuift de balk geregeld heen en weer. Na die 2 dagen is het niet meer negatief geweest.

Ben er even in gedoken. Ik schrijf naar modbus.write_register
address: 40016.
Volgens chatgpt is dat veilig:
Het gebruik van register 40016 via modbus.write_register is de exact juiste methode voor de SMA Sunny Boy 5000TL-21 om dynamisch het vermogen te regelen. Dit specifieke register is door SMA ontworpen om direct in het RAM-geheugen te worden verwerkt. Hierdoor is het absoluut veilig voor cyclisch schrijven, en zal je het Flash-geheugen (EEPROM) er niet mee beschadigen
Zonder die loadbalancing is het vermogen naar 1% zodra negatief en weer op 100% zodra positief. Met de informatie die jij geeft denk ik er nu aan om die regeling wat minder streng te maken. Bovendien zal ik vanaf volgend jaar alle PV in de auto of batterijen laden en is het niet meer nodig om het vermogen te knijpen. Ik verwacht straks helemaal geen negatieve prijzen meer.

[ Voor 16% gewijzigd door Pakhaas op 09-09-2026 19:28 ]

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08

PeaceNlove

Deugleuter

offtopic:
Ik verwacht nog wel negatieve prijzen, onze energiemarkt is zo sterk verweven met de omliggende landen dat je vaak alle landen tegelijk in de min ziet duiken, dus mijn verwachting is dat we dat de komende jaren zo blijven houden

• Pakhaas
PeaceNlove schreef op woensdag 9 september 2026 @ 19:22:
offtopic:
Ik verwacht nog wel negatieve prijzen, onze energiemarkt is zo sterk verweven met de omliggende landen dat je vaak alle landen tegelijk in de min ziet duiken, dus mijn verwachting is dat we dat de komende jaren zo blijven houden
Afgelopen jaar maar 2 dagen gehad.

• turbojonny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:34
In overleg met @jelleeelco kom ik een heel eind om een 800 plus en een 3000 mix AC naast elkaar overal in te voegen (ook bij Gielz). Echter het lijkt alsof de node-red van @gast777 niet weet hoe hij een 3000 mix AC op charging of discharging moet zetten. Hij pas telkens van de 3000 mix wel de output- en inputlimits aan maar hij blijft op standby. @gast777 klopt het dat de 3000 mix voor deze functie niet ondersteunt wordt of zit er gewoon nog een fout ergens?

• maartend
Vraag.

Ik gebruik de volgende code in HA

alias: 'Batterij laden: Schakel batterij 2 bij boven 700W solar'
description: Laat batterij 2 meehelpen als de zonnepanelen meer dan 800W leveren
triggers:
- entity_id: sensor.woonkamer_p1_meter_battery_group_target_power

trigger: state

conditions: []

actions:

- choose:

- conditions:

- condition: numeric_state

entity_id: sensor.woonkamer_p1_meter_battery_group_target_power

above: 800

sequence:

- action: number.set_value

target:

entity_id: number.accu_schuur_max_charge_power

data:

value: 800

target:

entity_id: number.accu_woonkamer_max_charge_power

data:

- conditions:

below: 800

sequence:

target:

data:

value: 0

Echter wordt er maar 1 batterij opgeladen, en pas als deze vol zit lijkt de 2de te gaanwaar zit de fout?

P.s. er gaat iets niet goed met de spacing als ik het hier neerzet, maar die is wel in orde in de automation

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:25

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

maartend schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:21:
Vraag.

Ik gebruik de volgende code in HA

alias: 'Batterij laden: Schakel batterij 2 bij boven 700W solar'
description: Laat batterij 2 meehelpen als de zonnepanelen meer dan 800W leveren
triggers:
- entity_id: sensor.woonkamer_p1_meter_battery_group_target_power

trigger: state

conditions: []

actions:

- choose:

- conditions:

above: 800

sequence:

target:

entity_id: number.accu_schuur_max_charge_power

data:

target:

data:

- conditions:

below: 800

sequence:

target:

data:

value: 0

Echter wordt er maar 1 batterij opgeladen, en pas als deze vol zit lijkt de 2de te gaanwaar zit de fout?

P.s. er gaat iets niet goed met de spacing als ik het hier neerzet, maar die is wel in orde in de automation
Zet je code ff tussen code tags. Los van de vraag omtrent de code. Waarom zou je dit willen?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3k PV | 🔋 Zendure 8,6kWh | Ford Explorer EV Ext

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20:08
turbojonny schreef op woensdag 9 september 2026 @ 22:11:
In overleg met @jelleeelco kom ik een heel eind om een 800 plus en een 3000 mix AC naast elkaar overal in te voegen (ook bij Gielz). Echter het lijkt alsof de node-red van @gast777 niet weet hoe hij een 3000 mix AC op charging of discharging moet zetten. Hij pas telkens van de 3000 mix wel de output- en inputlimits aan maar hij blijft op standby. @gast777 klopt het dat de 3000 mix voor deze functie niet ondersteunt wordt of zit er gewoon nog een fout ergens?
Voor zover ik weet hebben de MIX versies gewoon dezelfde relevante ZenSDK items en werkt de Gielz en de proxy gewoon ook op alle MIX modellen. Ik heb een aantal keer ook hier gelezen dat er gebruikers zijn die de proxy met de MIX devices succesvol gebruiken.

Wellicht kun je een debug naar file laten schrijven, zodat duidelijk wordt wat er precies gebeurt.

6 kWp solar | Zendure SF2400AC+ 16 kWh | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014

• maartend
martinvdm schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:28:
[...]

Zet je code ff tussen code tags. Los van de vraag omtrent de code. Waarom zou je dit willen?
Ik had hem tussen codecrags gezet. Zag je de code tag en gaf dezelfde bende.

En waarom? Omdat nu mijn beide batterijen bij elke laad waarde gelijktijdig worden geladen, maar ik wil dat bij een laadvermogen tot 800w eerst de een wordt geladen en pas bij meer dan 800w beide worden geladen.

• turbojonny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:34
gast777 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:42:
[...]

Voor zover ik weet hebben de MIX versies gewoon dezelfde relevante ZenSDK items en werkt de Gielz en de proxy gewoon ook op alle MIX modellen. Ik heb een aantal keer ook hier gelezen dat er gebruikers zijn die de proxy met de MIX devices succesvol gebruiken.

Wellicht kun je een debug naar file laten schrijven, zodat duidelijk wordt wat er precies gebeurt.
Bedankt voor je reactie. Zo wist ik dat de fout bij mij moest liggen. Soms is opnieuw starten een goed idee. Na alle laatste bestanden van je erin gezet te hebben en de code van @jelleeelco erin toegevoegd te hebben, gaan ze allebei aan. Hulde aan jullie + Gielz _/-\o_ .

Komende dagen even monitoren hoe ze het samen doen (800+ en 3000 mix).

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:26
turbojonny schreef op donderdag 10 september 2026 @ 21:28:
[...]

Bedankt voor je reactie. Zo wist ik dat de fout bij mij moest liggen. Soms is opnieuw starten een goed idee. Na alle laatste bestanden van je erin gezet te hebben en de code van @jelleeelco erin toegevoegd te hebben, gaan ze allebei aan. Hulde aan jullie + Gielz _/-\o_ .

Komende dagen even monitoren hoe ze het samen doen (800+ en 3000 mix).
Ben benieuwd hoe de combinatie met de gast 777 proxy gaat met je zendures! Ik heb dezelfde zendure combinatie (1 x 800+ en 2 x mix 3000) en heb met de Abaart proxy aardig wat opties en instelling getest om de meest optimale instelling voor mijn situatie en verbruikers te vinden.

Heb het idee dat deze proxy minder bijgehouden wordt dan de gast 777 proxy, maar ben er tevreden mee. De upper limit op 20 en de lower limit op 15 werken bij Abaart voor mij het beste. Is de gast777 proxy geschikt voor devices met verschillende vermogens? Ik was in de veronderstelling dat dit een beperking was.

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:38
jamiev90 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 21:38:
[...]

Ben benieuwd hoe de combinatie met de gast 777 proxy gaat met je zendures! Ik heb dezelfde zendure combinatie (1 x 800+ en 2 x mix 3000) en heb met de Abaart proxy aardig wat opties en instelling getest om de meest optimale instelling voor mijn situatie en verbruikers te vinden.

Heb het idee dat deze proxy minder bijgehouden wordt dan de gast 777 proxy, maar ben er tevreden mee. De upper limit op 20 en de lower limit op 15 werken bij Abaart voor mij het beste. Is de gast777 proxy geschikt voor devices met verschillende vermogens? Ik was in de veronderstelling dat dit een beperking was.
Ik heb de code van Gast777 schaamteloos aangepast om er 3 omvormers met verschillende capaciteiten en vermogens te kunnen aansturen.

Ik zit eraan te denken het als een soort van 'plugin' te maken om bij Gast777 te kunnen inprikken in plaats van geintegreerd in een wat oudere versie (die ik verder ook niet bijhoud want het werkt bij mij vlekkeloos).

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:50
turbojonny schreef op donderdag 10 september 2026 @ 21:28:
[...]

Bedankt voor je reactie. Zo wist ik dat de fout bij mij moest liggen. Soms is opnieuw starten een goed idee. Na alle laatste bestanden van je erin gezet te hebben en de code van @jelleeelco erin toegevoegd te hebben, gaan ze allebei aan. Hulde aan jullKomende dagen even monitoren hoe ze het samen doen (800+ en 3000 mix).
Waar kan ik de code van @jelleeelco vinden? Ik krijg binnenkort nog 2x 2400AC+ naast mijn SF800+.

Quatt Duo V1 - 3kw BUH - VVW en LTV - WPB: Atlantic Explorer V5 - PV: uit 2026 1030WP met Zendure S800 plus - PV: uit 2012 2400WP met Goodwe XS2200

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:52

m-vw

Dus?

jelleeelco schreef op donderdag 10 september 2026 @ 22:38:
[...]

Ik heb de code van Gast777 schaamteloos aangepast om er 3 omvormers met verschillende capaciteiten en vermogens te kunnen aansturen.

Ik zit eraan te denken het als een soort van 'plugin' te maken om bij Gast777 te kunnen inprikken in plaats van geintegreerd in een wat oudere versie (die ik verder ook niet bijhoud want het werkt bij mij vlekkeloos).
Ik heb min of meer hetzelfde gedaan, Gielz+Gast777 als basis. Ook nog even gekeken naar wat jij mij gestuurd hebt, maar uiteindelijk iets gemaakt wat puur werkt voor mijn opstelling.

Echter sinds twee dagen last van crashes (Geheugen probleem) van mijn HA VM die enkel draait voor de batterijen. Dus moet ik eerst uitzoeken wat er de laatste dagen wezenlijk veranderd is voordat ik verder kan met wat nice to haves.

Dus nu alles in weer in HEMS van Zendure. Wilde eigenlijk de Zendure P1 meter al weghalen, maar laat hem dus nog maar even zitten als back-up.

[ Voor 7% gewijzigd door m-vw op 11-09-2026 06:52 ]

Pagina: 1 ... 73 74 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor de integratie met Home Assistant.

Zie voor algemeen: Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic
Voor integratie met Homey: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey

Zoek voor andere zaken het juiste topic.