Helaas werkt niks meer.
Gebruik Fireson.
Nu heb ik ze via de Zendure app lopen.
Zo spijt van dat ik de update heb gedaan.
Iemand een oplossing. Idee
Devke schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:36:
[...]
Kun je een screen sturen van je instelligen tab?
Ik krijg dus ook data binnen maar voor de rest helpt op standby zetten bijv. niks. Hij blijft ontladen (inmiddels bijna leeg)
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, Skoda Elroq
Met nieuwe producten is de Fireson integratie ook regelmatig vertraagd met support. Mogelijk nu ook?peterbier schreef op maandag 15 juni 2026 @ 20:49:
Zojuist mijn Hyper,sf800pro en 2400AC geupdate.
Helaas werkt niks meer.
Gebruik Fireson.
Nu heb ik ze via de Zendure app lopen.
Zo spijt van dat ik de update heb gedaan.
Iemand een oplossing. Idee
Stap over op gielz?
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Je hebt de automatisering uit staan.RaymondD schreef op maandag 15 juni 2026 @ 20:57:
[...]
[Afbeelding]
Ik krijg dus ook data binnen maar voor de rest helpt op standby zetten bijv. niks. Hij blijft ontladen (inmiddels bijna leeg)
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Als je automation aanstaat, dan kun je nog controleren of je de juiste hebt geinstalleerd.RaymondD schreef op maandag 15 juni 2026 @ 20:57:
[...]
[Afbeelding]
Ik krijg dus ook data binnen maar voor de rest helpt op standby zetten bijv. niks. Hij blijft ontladen (inmiddels bijna leeg)
Er is namelijk een NL en een Global versie.
Een NL dashboard werkt bijv, niet met de global automation nog de global package.
Yup - even naar Settings —> Automation —> Enable (en dan bij Gielz natuurlijk).
Idd... blijkbaar perongeluk de nederlandse automations in de yaml geplakt en de rest global. Werkt nu, dank!RemmyB83 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:01:
[...]
Als je automation aanstaat, dan kun je nog controleren of je de juiste hebt geinstalleerd.
Er is namelijk een NL en een Global versie.
Een NL dashboard werkt bijv, niet met de global automation nog de global package.
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, Skoda Elroq
Gaat alles bij jou nog goed? Geen freeze's?Gramser schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:09:
[...]
Yup - even naar Settings —> Automation —> Enable (en dan bij Gielz natuurlijk).
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ik reageer even op mij zelf.peterbier schreef op maandag 15 juni 2026 @ 20:49:
Zojuist mijn Hyper,sf800pro en 2400AC geupdate.
Helaas werkt niks meer.
Gebruik Fireson.
Nu heb ik ze via de Zendure app lopen.
Zo spijt van dat ik de update heb gedaan.
Iemand een oplossing. Idee
Het werkt weer perfect.
Een hele reboot van de HA server was de oplossing.
Herstarten hielp niet.
Don’t jinx it… maar sinds het AP geen enkele cached response meer gehad en de wifi signal strength maar een enkele keer naar Good ipv Excellent (en ik denk dat dat kwam omdat ik ermee bezig was, even een goede plek aan de muur gezocht en gebonden). Zonder AP veel vaker een wisseling in signaalsterkte, en dan ook “Unknown”. Ook ter info voor jou @gast777 , AP lijkt te werken.
Maar we blijven het nog even aankijken.
Tijdje zo laten draaien. Benieuwd.Gramser schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:20:
[...]
Don’t jinx it… maar sinds het AP geen enkele cached response meer gehad en de wifi signal strength maar een enkele keer naar Good ipv Excellent (en ik denk dat dat kwam omdat ik ermee bezig was, even een goede plek aan de muur gezocht en gebonden). Zonder AP veel vaker een wisseling in signaalsterkte, en dan ook “Unknown”. Ook ter info voor jou @gast777 , AP lijkt te werken.
Maar we blijven het nog even aankijken.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Die exclusion van een quooker is slim bedachtZuinigeRijder schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:10:
Hier een video waar ook de @gielz en @gast777 besproken wordt.
[YouTube: Wil je wel echt je meter op nul? Plug en play of als Tweaker!]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Bij mij is het vanaf gisteravond 21:28 weer fout gegaan. Cached Response bleef continue tussen Ja en Nee wisselen, de hele nacht door. Vanmorgen kon ik wel via Zendure App de 2 batterijen weer tot leven wekken. Maar de proxy bleef tussen Ja en Nee wisselen. Alleen het Access Point in de garage herstarten, deed het probleem verhelpen.Gramser schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:37:
Ik kom nergens aan! Ook niet aan de HEMS-update trouwens.
Gister geupdate naar 2.0.
De batterij zit niet in hems.
Echter vannacht om 3 uur is de batterij zichzelf met de volle 1000W gaan opladen.
Quatt Duo V1 - 3kw BUH - VVW en LTV - WPB: Atlantic Explorer V5 - PV: uit 2026 1030WP met Zendure S800 plus - PV: uit 2012 2400WP met Goodwe XS2200
Ik heb 3x een Deco M4. In de woonkamer staat de hoofd AP bedraad. Op de slaapkamer staat een secundair AP bedraad. In de garage staat de secundair AP via Wifi (geen LAN kabel aanwezig), maar het bereik naar de hoofd-Deco is goed (garage zit naast de woonkamer). Op de AP van de garage zitten alleen de batterijen en HW energy sockets (geforceerd). De Wifi signalen naar AP garage zijn uitstekend.Gramser schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:37:
Getver. En zat jouw AP nu bedraad op je modem of was-ie meer ingesteld als repeater? Dat ontschiet me even nu.
Heb nu ook maar geupgrade naar HEMS 2.0 (Androoid Update Zendure App) én de SF800+ firmware ge-upgrade naar 2.0.0. Je kon ze vanuit de Zendure App beide tegelijkertijd upgraden. Er kwam geen voortgang (0%) en uiteindelijk waren ze zogenaamd allebei mislukt. Wanneer ik naar de apparaten ga en daar naar de firmware versie kijk, zijn ze allebei geupgrade naar 2.0.0 vanaf 1.0.4
Nu maar hopen dat HA nog werkt.....EDIT: maar het lijkt het nog allemaal te doen.
[ Voor 3% gewijzigd door ZuinigeRijder op 16-06-2026 09:03 ]
Ik heb vanmorgen geprobeerd de nieuwe versie van de Gast proxy te installeren, maar krijg bij de deploy de volgende foutmelding:
The workspace contains some unknown node types:
- ui_tab
- ui_group
- ui_base
Had ik ook last van. je kan die nodes vinden door erop te klikken ( in de rechterbalk waarschijnlijk een node met veel getallen). Die node kun je dan deletenEduardo M schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:40:
Goedemorgen,
Ik heb vanmorgen geprobeerd de nieuwe versie van de Gast proxy te installeren, maar krijg bij de deploy de volgende foutmelding:
The workspace contains some unknown node types:Kan iemand helpen hoe dit op te lossen?
- ui_tab
- ui_group
- ui_base
Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"
Dank je Drice, unknown nodes verwijderd, waarna ik zonder problemen kon deployen.drice schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:54:
[...]
Had ik ook last van. je kan die nodes vinden door erop te klikken ( in de rechterbalk waarschijnlijk een node met veel getallen). Die node kun je dan deleten
Dat het AP in de garage niet bedraad is zal vermoedelijk niet helpen. De Zendures lijken er nogal gevoelig voor te zijn.ZuinigeRijder schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:49:
[...]
Ik heb 3x een Deco M4. In de woonkamer staat de hoofd AP bedraad. Op de slaapkamer staat een secundair AP bedraad. In de garage staat de secundair AP via Wifi (geen LAN kabel aanwezig), maar het bereik naar de hoofd-Deco is goed (garage zit naast de woonkamer). Op de AP van de garage zitten alleen de batterijen en HW energy sockets (geforceerd). De Wifi signalen naar AP garage zijn uitstekend.
Heb nu ook maar geupgrade naar HEMS 2.0 (Androoid Update Zendure App) én de SF800+ firmware ge-upgrade naar 2.0.0. Je kon ze vanuit de Zendure App beide tegelijkertijd upgraden. Er kwam geen voortgang (0%) en uiteindelijk waren ze zogenaamd allebei mislukt. Wanneer ik naar de apparaten ga en daar naar de firmware versie kijk, zijn ze allebei geupgrade naar 2.0.0 vanaf 1.0.4
Nu maar hopen dat HA nog werkt.....EDIT: maar het lijkt het nog allemaal te doen.
Vooralsnog lijkt het prima te werken (slechts 5 minuten getest, dus kan nog evt wat gebeuren).
De properties hebben een paar kleine veranderingen, maar niets schokkends.
Hier zie je de debug van de proxy met de GET responses van beide Zendures. Zendure 2 is geupgrade en Zendure 1 niet.
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh
En de ZenSDK oplossing van Gielz bijft ook gewoon werken?gast777 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:13:
Zojuist om te testen 1 van mijn 2 SF2400AC geupgrade van V1.0.23 naar V2.0.0.
Vooralsnog lijkt het prima te werken (slechts 5 minuten getest, dus kan nog evt wat gebeuren).
De properties hebben een paar kleine veranderingen, maar niets schokkends.
Hier zie je de debug van de proxy met de GET responses van beide Zendures. Zendure 2 is geupgrade en Zendure 1 niet.
[Afbeelding]
Heb nu ook de 2e Zendure geupgrade. Ik verwcht geen problemen, maar kan morgen nog eens rapporteren of er iets anders gebeurt dan voorheen.
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh
Nee dit staat los van HEMS. Je moet de batterijen juist uit HEMS halen om de ZenSDK API te gebruiken.Gramser schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:35:
@gast777 Verwacht je dat gebruikers op enig moment hun HEMS naar 2.0 moeten upgraden om van jouw proxy gebruik te kunnen blijven maken..?
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh
Goed man!
Ach brainfart…! Maar, wat heb je dan geupgrade? De firmware van de batterijen?gast777 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:42:
[...]
Nee dit staat los van HEMS. Je moet de batterijen juist uit HEMS halen om de ZenSDK API te gebruiken.
Waar zie je die melding "Zendure 1 SoC limit status error". Ik denk dat je deze bedoelt, maar die heeft geen status "error" mogelijk.robkds schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:44:
Na de update van de SF800Pro's naar firmware 2.0 heeft mijn proxy wel een issue. Beide geven de melding Zendure 1 SoC limit status error. Zowel Zendure 1 als 2. Ik heb de nieuwste proxy en de hele HA ook al herstart. Alle andere waarden kloppen wel. Gelukkig kan ik Fireson weer inschakelen maar Gielz met de proxy werkt nu niet. Als ik de batterij rechtstreeks koppel met Gielz werkt het wel.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| - name: "Zendure 1 SOC-limiet Status" value_template: > {% set states = {0: "Normale werking", 1: "Laadlimiet bereikt", 2: "Ontlaadlimiet bereikt"} %} {% set packState = value_json['properties']['socLimit_1'] | int %} {{ states.get(packState, "Onbekend") }} unique_id: Zendure_proxy_soc_limiet_status_1 icon: > {% if this.state == 'Normale werking' %} mdi:battery-medium {% elif this.state == 'Laadlimiet bereikt' %} mdi:battery-high {% elif this.state == 'Ontlaadlimiet bereikt' %} mdi:battery-low {% else %} mdi:battery-outline {% endif %} |
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh
Sorry verkeerd gekeken. Er staat 'unknown' en ik heb de Engelse versie. Ik heb nu helaas geen tijd om er naar te kijken maar probeer later vanavond de debug te doen.gast777 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:51:
[...]
Waar zie je die melding "Zendure 1 SoC limit status error". Ik denk dat je deze bedoelt, maat die heeft geen status "error" mogelijk.YAML:Zou je eens een debug in de proxy naar file kunnen schrijven en beschikbaar stellen? Dat kan als je node-red als App bij HA hebt installeerd, via http://<ip_adres>:1880/endpoint/dashboard/zenproxylivedataget
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 - name: "Zendure 1 SOC-limiet Status" value_template: > {% set states = {0: "Normale werking", 1: "Laadlimiet bereikt", 2: "Ontlaadlimiet bereikt"} %} {% set packState = value_json['properties']['socLimit_1'] | int %} {{ states.get(packState, "Onbekend") }} unique_id: Zendure_proxy_soc_limiet_status_1 icon: > {% if this.state == 'Normale werking' %} mdi:battery-medium {% elif this.state == 'Laadlimiet bereikt' %} mdi:battery-high {% elif this.state == 'Ontlaadlimiet bereikt' %} mdi:battery-low {% else %} mdi:battery-outline {% endif %}
Goed man!
OK, ik ben benieuwd.robkds schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:56:
[...]
Sorry verkeerd gekeken. Er staat 'unknown' en ik heb de Engelse versie. Ik heb nu helaas geen tijd om er naar te kijken maar probeer later vanavond de debug te doen.
Zou evt kunnen dat in de nieuwe versie "socLimit" behalve 0, 1 of 2 nog een andere waarde zou kunnen hebben. Lijkt me sterk, maar dat zou verklaren dat je 'unknown' (de default waarde) krijgt te zien.
Maar goed, zonder data kan ik verder niets... Ik wacht het wel af.
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh
Al een idee of firmware 2.0.0 roet in het eten gooit?
Dit kan kloppen want de Gielz zelf werkt ook zonder de sensor Soc limit. Deze api property was namelijk niet aanwezig bij een 2400 AC met firmware 1.0.1 (april 2025). Bestaat hij wel dan maakt hij hier gebruik van, is hij er niet dan is het ook best.robkds schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:44:
Na de update van de SF800Pro's naar firmware 2.0 heeft mijn proxy wel een issue. Beide geven de melding Zendure 1 SoC limit status error. Zowel Zendure 1 als 2. Ik heb de nieuwste proxy en de hele HA ook al herstart. Alle andere waarden kloppen wel. Gelukkig kan ik Fireson weer inschakelen maar Gielz met de proxy werkt nu niet. Als ik de batterij rechtstreeks koppel met Gielz werkt het wel.
Lijkt mij alleen sterk dat ze het verwijderen want bij 2.0 op een 2400AC en 2400AC+ is dat niet en die property is wel redelijk belangrijk voor het bepalen of hij verder mag ontladen of laden.
Wellicht dat @gast777 hier in de proxy wel standaard iets mee doet.
Zendure-HA.com | Run Zendure your way — in Home Assistant
Nog niet durven updaten eerlijk gezegd...Theetjuh schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 19:19:
[...]
Al een idee of firmware 2.0.0 roet in het eten gooit?
Begrijp ik goed hoor, zou het ook niet doen tot je het zeker weet of het werkt!DaanVervacke schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 19:26:
[...]
Nog niet durven updaten eerlijk gezegd...
Zou leuk als iemand met firmware 2.x je oplossing eens zou kunnen testen, idem voor eventueel andere packages zoals de SF800
[ Voor 12% gewijzigd door Theetjuh op 16-06-2026 19:40 ]
De proxy gebruikt de socLimit inderdaad wel.gielz schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 19:25:
[...]
Dit kan kloppen want de Gielz zelf werkt ook zonder de sensor Soc limit. Deze api property was namelijk niet aanwezig bij een 2400 AC met firmware 1.0.1 (april 2025). Bestaat hij wel dan maakt hij hier gebruik van, is hij er niet dan is het ook best.
Lijkt mij alleen sterk dat ze het verwijderen want bij 2.0 op een 2400AC en 2400AC+ is dat niet en die property is wel redelijk belangrijk voor het bepalen of hij verder mag ontladen of laden.
Wellicht dat @gast777 hier in de proxy wel standaard iets mee doet.
@robkds eventueel kun je ook even dit naar de zendures IP adressen zelf doen (kan zonder de proxy) en het resultaat doorgeven:
http://192.168.x.x/properties/report
Bedankt!
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh
Wordt er ergens een duidelijke changelog bijgehouden van die firmware updates? Kheb eens zitten kijken op het Zendure forum maar 90% van die posts zijn in het DuitsTheetjuh schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 19:38:
[...]
Zou leuk als iemand met firmware 2.x je oplossing eens zou kunnen testen, idem voor eventueel andere packages zoals de SF800
[ Voor 17% gewijzigd door DaanVervacke op 16-06-2026 19:46 ]
Had over je bericht heen gelezen blijkbaar, mooi dat het werkt, welke zendure package heb jij?DeadMetal schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:35:
Ah, right, het is de watchdog inderdaad. En voor wat betreft mijn vraag:
[...]
Als ik het goed zie, meldt de app zelf wel dat hij op die poorten denkt te luisteren, maar de addon-instellingen (op supervisor-niveau) ontsluit enkel 8883 voor hem.
[Afbeelding]
Dus volgens mij werkt alles als een zonnetje, HA ziet de batterijen nog steeds continu gewoon als beschikbaar. En dus niet meer het gedrag waar ik eerder last van had toen ik de internettoegang blokkeerde in de router, toen ze direct regelmatig op 'niet beschikbaar' schoten![]()
![]()
@DaanVervacke
V2 hier draaien. Dat gaat goed. Zie afbeelding. Laatste stukje van de afbeelding is de test.Stefan1010 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 17:47:
Heeft iemand na de V2 firmware update misschien al getest hoe snel het terugschakelen van 2400W opladen naar 50W opladen gaat op de 2400ac?
:strip_exif()/f/image/YgzYszSM79J7lojjY0LWJQzr.jpg?f=fotoalbum_large)
Is op de AC 2400+
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ik heb de AC2400 (dus niet de plus).Devke schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 19:48:
[...]
V2 hier draaien. Dat gaat goed. Zie afbeelding. Laatste stukje van de afbeelding is de test.
[Afbeelding]
Is op de AC 2400+
Had eerder gelezen dat dit probleem op de + versie niet speelt.
Ik snap alleen niet zo goed wat ik met het volgende moet:
Ik heb een Zendure P1-lezer en die wordt in HA uitgelezen. Nu zie ik in de wiki een stukje code staan (https://github.com/Gielz1986/Zendure-HA-zenSDK/wiki/Global-and-NL-%E2%80%90-P1-CT-meters-(API's)). Ik zie alleen niet waar dat stukje code moet worden geplaatst in HA. Weet iemand dat?
In de: configuration.yamlbilgy_no1 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 19:59:
Gezien de ongrijpbare werking van de nieuwe Zendure HEMS 2.0 toch maar besloten om de @gielz integratie te installeren. Daar nu doorheen gelezen en lijkt haalbaar voor mij als niet echt een HA-held.
Ik snap alleen niet zo goed wat ik met het volgende moet:
Ik heb een Zendure P1-lezer en die wordt in HA uitgelezen. Nu zie ik in de wiki een stukje code staan (https://github.com/Gielz1986/Zendure-HA-zenSDK/wiki/Global-and-NL-%E2%80%90-P1-CT-meters-(API's)). Ik zie alleen niet waar dat stukje code moet worden geplaatst in HA. Weet iemand dat?
Edit:
winwiz schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 22:22:
[ Voor 5% gewijzigd door RemmyB83 op 16-06-2026 20:12 ]
{0: "Normal Operation", 1: "Charging Limit Reached", 2: "Discharge Limit Reached"}
https://github.com/Gielz1986/Zendure-HA-zenSDK/issues/138
Zendure-HA.com | Run Zendure your way — in Home Assistant
2x 2400AC+ met beide torens 2x extra batterij. De 1.0.1 (ofzo) firmware, via de gielz en de gast777. En nu dus afgesloten van het internetTheetjuh schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 19:47:
[...]
Had over je bericht heen gelezen blijkbaar, mooi dat het werkt, welke zendure package heb jij?
- De benodigde rest opdracht aan je configuration.yaml toevoegen.
- HA opnieuw opstarten
- Zoek even bij je entiteiten of er een nieuwe sensor is aangemaakt (sensor.<wat er staat bij unique id>)
- Kopieer en plak de nieuwe sensornaam bij Afwijkende P1 sensor
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Enig idee in welke omstandigheid het de waarde 16 heeft? Batterij leeg, vol, normaal of iets anders?gielz schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 20:37:
Handig om te weten er is dus iemand met een 800 Pro 2 en die heeft nu met firmware 2.0 een socLimit van 16;
{0: "Normal Operation", 1: "Charging Limit Reached", 2: "Discharge Limit Reached"}
https://github.com/Gielz1986/Zendure-HA-zenSDK/issues/138
Ik zie nu trouwens wel af en toe iets vreemds: als ik met een browser vanaf m'n laptop direct naar een van de Zendures browse krijg ik vaak "ERR_CONNECTION_RESET" (Chrome: This site can’t be reached. The connection was reset.). Lijkt erop dat de nieuwe extra connectie niet geaccepteerd wordt.
De aansturing via Gielz+Proxy werkt nog wel steeds prima.
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh
In de debugconsole van de proxy geven de batterijen SocLimit 16, waarna de proxy SocLimit -1 naar HA stuurt.gast777 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 19:38:
[...]
De proxy gebruikt de socLimit inderdaad wel.
@robkds eventueel kun je ook even dit naar de zendures IP adressen zelf doen (kan zonder de proxy) en het resultaat doorgeven:
http://192.168.x.x/properties/report
Bedankt!
De properties rechtstreeks van de batterij (via bovenstaande url) tonen ook SocLimit 16.
De accu's zijn nu aan het ontladen rond de 50%.
Goed man!
In het dashboard staat bij Settings > Logboek "De logboek-integratie is niet geladen".Zendure zenSDK (Gielz) gebruikt een onbekende actie
Fout · Gerapporteerd door Automatisering
De automatisering "Zendure zenSDK (Gielz)" (automation.zendure_zensdk_gielz) heeft een onbekende actie: logbook.log.
Deze fout voorkomt dat de automatisering correct wordt uitgevoerd. Misschien is deze actie niet langer beschikbaar, of misschien heeft een typefout het veroorzaakt.
Je kunt deze fout oplossen door de automatisering te bewerken en de actie te verwijderen.
Kies Verzenden om te bevestigen dat je deze automatisering hebt opgelost.
Geupdate naar firmware 2.0 en volledig afgesloten van internet?discense schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 21:49:
Heel blij na de update (op Gielz draaiend). Eindelijk kan ik de 2400AC+ van het internet blokkeren en volledig lokaal draaien zonder dat hij gek wordt en om de haverklap unavailable wordt.
Dat zou mooi zijn, maar zou @DaanVervacke werk overbodig maken.
Kan je dat uitleggen, hoe dat werkt?discense schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 21:49:
Heel blij na de update (op Gielz draaiend). Eindelijk kan ik de 2400AC+ van het internet blokkeren en volledig lokaal draaien zonder dat hij gek wordt en om de haverklap unavailable wordt.
Wiki is aangepastwinwiz schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 21:42:
Misschien kan @gielz dit toevoegen hoe de afwijkende P1 meter te gebruiken op https://github.com/Gielz1986/Zendure-HA-zenSDK/wiki/Global-and-NL-%E2%80%90-P1-CT-meters-(API's)
- De benodigde rest opdracht aan je configuration.yaml toevoegen.
- HA opnieuw opstarten
- Zoek even bij je entiteiten of er een nieuwe sensor is aangemaakt (sensor.<wat er staat bij unique id>)
- Kopieer en plak de nieuwe sensornaam bij Afwijkende P1 sensor
https://github.com/Gielz1...0%90-P1-CT-meters-(API's)
Zendure-HA.com | Run Zendure your way — in Home Assistant
Als ik echt uit ga van de term zou ik verwachten dat dit aangeeft hoeveel energie ik nodig heb om de nacht door te komen totdat hij weer kan laden. Dus gebaseerd op mijn verbruik hoeveel heb ik nodig.
Geeft idd aan hoeveel energie er nog in kan voor ze vol zijn. Gebaseerd op jouw verbruik is wel lastig. Hoe moet Gielz jouw toekomstige verbruik weten?GHorsie schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 23:01:
@gielz Vraagje. Wat geeft op jouw dashboard het veld "Benodigde Energie" aan? Het lijkt erop dat dit gewoon mijn accu capaciteit is minus de geladen capaciteit?
Als ik echt uit ga van de term zou ik verwachten dat dit aangeeft hoeveel energie ik nodig heb om de nacht door te komen totdat hij weer kan laden. Dus gebaseerd op mijn verbruik hoeveel heb ik nodig.
Verder vroeg ik me af of de planning ook over de daggrens heen kijkt. Ik heb de batterij nu op Dynamisch Handelen ingesteld en er is ruim voldoende lading nog om tot voorbij middernacht te gaan ontladen. Pakt hij dan van de volgende dag ook de duurste uren nog mee, zodat hij weer mooi leeg is wanneer het goedkoop is?
Dus bijvoorbeeld met de prijzen voor morgen. Stel dat er nog 4 uur verwachte ontlading is. Gaat hij dan ontladen op de dikgedrukte uren, of gaat hij vanaf 0:00 uur gewoon vier uur achter elkaar ontladen mits de spread groot genoeg is?
- 0:00 = 0,3010
- 1:00 = 0,2939
- 2:00 = 2864
- 3:00 = 2840
- 4:00 = 2833
- 5:00 = 2847
- 6:00 = 2964
- 7:00 = 2931
- 8:00 = 2766
- 9:00 = 2635
Of zoekt hij gewoon de goedkoopste x uren om te laden en de duurste y uren om te ontladen binnen een periode van 24 uur?
Alles waar jij goedkoop (groen) en duur (rood) hebt gezet gaat hij laden of ontladen. Om 0.00 uur gaat automatisch dynamisch morgen naar vandaag. Dus gaat gewoon door.
Bij dynamisch handelen is het vaak niet lonend om midden in de nacht te ontladen. Dat kan je dan beter laten zitten voor morgen begin avond. Al helemaal omdat morgen overdag niet zo goedkoop is. Dan wil je liever pv overschot rechtsteeks terugleveren
Dit is de hoeveelheid energie die nodig is om de accu volledig op te laden. Hier bij word ook rekening gehouden met de laadverliezen die daar bij horen. Als voorbeeld je kan nog 1kWh laden en je heb 15%laadverlies, dan is de benodigde energie 1,15kWh.GHorsie schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 23:01:
@gielz Vraagje. Wat geeft op jouw dashboard het veld "Benodigde Energie" aan? Het lijkt erop dat dit gewoon mijn accu capaciteit is minus de geladen capaciteit?
Als ik echt uit ga van de term zou ik verwachten dat dit aangeeft hoeveel energie ik nodig heb om de nacht door te komen totdat hij weer kan laden. Dus gebaseerd op mijn verbruik hoeveel heb ik nodig.
Edit: Beschikbare energie geldt op die manier voor ontladen.
[ Voor 4% gewijzigd door RemmyB83 op 16-06-2026 23:14 ]
Je kan statistisch bepalen hoeveel je verbruikt en dat afzetten tegen de capaciteit dat nog in de accu zit.Pakhaas schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 23:04:
[...]
Geeft idd aan hoeveel energie er nog in kan voor ze vol zijn. Gebaseerd op jouw verbruik is wel lastig. Hoe moet Gielz jouw toekomstige verbruik weten?
Persoonlijk vindt ik de huidige term onduidelijk. Maar dat heb ik ook bij de instelling voor de SoC bescherming. "SOC bescherming Uitgeschakeld". Betekent dit dat de SoC bescherming uitgeschakeld is en dat ik die knop moet aanzetten om het aan te zetten?
Maar ik ben wel blij met deze integratie hoor!!!
ja, morgen is het niet zo boeiend inderdaad. Maar er zijn ook dagen dat het wel beter is om de batterij helemaal leeg te hebben voor de volgende cyclus.Pakhaas schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 23:10:
@bilgy_no1
Alles waar jij goedkoop (groen) en duur (rood) hebt gezet gaat hij laden of ontladen. Om 0.00 uur gaat automatisch dynamisch morgen naar vandaag. Dus gaat gewoon door.
Bij dynamisch handelen is het vaak niet lonend om midden in de nacht te ontladen. Dat kan je dan beter laten zitten voor morgen begin avond. Al helemaal omdat morgen overdag niet zo goedkoop is. Dan wil je liever pv overschot rechtsteeks terugleveren
Maar het gaat me er nu vooral om even goed te snappen hoe de app functioneert. Mooie add-on om daar een automation voor te hebben die de maximale opbrengst van de batterij berekent en op basis daarvan de dure en goedkope uren aanpast...
Kijk dan is het weer wel wat logischerRemmyB83 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 23:12:
[...]
Dit is de hoeveelheid energie die nodig is om de accu volledig op te laden. Hier bij word ook rekening gehouden met de laadverliezen die daar bij horen. Als voorbeeld je kan nog 1kWh laden en je heb 15%laadverlies, dan is de benodigde energie 1,15kWh.
Edit: Beschikbare energie geldt op die manier voor ontladen.
Misschien dit als helptekst erbij zetten?
Persoonlijk vind ik niet dat alles uitgelegd en uitgeschreven dient te worden. Met dit soort dingen vind ik het soms ook een sport om er zonder hulp achter te komen, en het dan te begrijpen.GHorsie schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 23:19:
[...]
Kijk dan is het weer wel wat logischer![]()
Misschien dit als helptekst erbij zetten?
In de Engelse variant zie ik alleen “available energy” - of is dit een veld dat alleen bij dynamisch handelen zichtbaar is?Pakhaas schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 23:04:
[...]
Geeft idd aan hoeveel energie er nog in kan voor ze vol zijn. Gebaseerd op jouw verbruik is wel lastig. Hoe moet Gielz jouw toekomstige verbruik weten?
Ja klopt, al ben ik niet op de hoogte van zijn werk.Theetjuh schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 22:14:
[...]
Geupdate naar firmware 2.0 en volledig afgesloten van internet?
Dat zou mooi zijn, maar zou @DaanVervacke werk overbodig maken.
Ik heb echt veel te veel tijd gespendeerd om uit te zoeken hoe het toch kon dat mijn 2400+ op sommige dagen tegen de 1000 relais schakelingen kwam. Veel te veel. Een deel van het probleem was het 'slechte' bereik. Ik kwam erachter dat de batterij het vooral niet leuk vindt als er automatisch geswitcht wordt tussen APs (er ligt gewoon een AP naast en nog steeds zat hij willekeurig op een AP 10 meter verderop) én als één en dezelfde AP automatisch van kanaal wisselt - in beide gevallen wordt hij kort Unavailable + relais switch. Een ander deel was het feit dat ik een DSMR 4.2 slimme meter heb en hysterie veel te strak staat afgesteld voor dit soort meters (ook in Gielz) waardoor ook onnodige relais switches plaatsvinden. Informatie over slimme meters in relatie tot integraties heb ik nergens kunnen vinden en nog heel veel mensen hebben een 'oude' meter. Je moet het maar weten. Ik kan deze slimme meter niet updaten via mijn netbeheerder want hij is niet oud (ze willen het niet meer doen omdat ze hun eigen planning hebben wegens de nieuwe energiewet vermoed ik), dus op aanraden van Gielz een HomeWizard kWh meter gekocht.
Bovenstaande was allemaal goed en heeft geholpen met rendement en om relais schakelingen wat omlaag te krijgen, maar heeft het probleem nog steeds niet opgelost. Ik heb ook gekeken of de smart plug die ertussen zat het probleem was maar nee. Het grootste probleem was dat ik hem in mijn router van het internet afgehaald had en hij daardoor verzuipt in zijn eigen (DNS?) requests die niet doorkomen. Dus de enige oplossing was hem niet blokkeren in de router. Goed, dit is allemaal bekende informatie verspreid her en der, maar sinds ik de update draaide is de verbinding altijd Uitstekend geweest behalve 3 seconden Unavailable, zelfs met internet geblokkeerd. Daar ben ik wel blij mee.
Die meldingen kreeg ik hiervoor in de log van NR. Ik wil hem er vandaag weer eens tussen hangen. Het gaat al bijna 14 dagen goed hier. Geen resets van AP, batterijen etc. Draaide alleen op Gielz.gast777 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 21:46:
[...]
Enig idee in welke omstandigheid het de waarde 16 heeft? Batterij leeg, vol, normaal of iets anders?
Ik zie nu trouwens wel af en toe iets vreemds: als ik met een browser vanaf m'n laptop direct naar een van de Zendures browse krijg ik vaak "ERR_CONNECTION_RESET" (Chrome: This site can’t be reached. The connection was reset.). Lijkt erop dat de nieuwe extra connectie niet geaccepteerd wordt.
De aansturing via Gielz+Proxy werkt nog wel steeds prima.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Begrijp ik ook niet hoe dat werktGramser schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:40:
Dus eigenlijk heb je nu niets hoeven doen behalve de Zendures in de router blokkeren van internet? Niks in Home Assitant of ander geneuzel?
Dat is het niet echt, dat zou betekenen dat ze een bug gefixed hebben.Gramser schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:37:
Ah je had al HA draaien! Ja dan snap ik’m beter. Wel bijzonder dat er veel verkeerd lijkt te gaan (of niet begrepen wordt) met HEMS2.0, maar dat dit dan juist zonder extra ingrepen gewoon goed lijkt te werken!
Zou mooi zijn als meerdere mensen dit zouden kunnen testen?
Internet blokkeren voor je zendure opstelling en kijken of hij gaat rebooten (unavailable voor een 10 tal seconden)
Ik wacht iig nog wel ff voor ik upgrade naar 2.0 tot dit zeker is
Ik wacht ook gewoon. De boel draait nu naar tevredenheid, van internet af zou leuk zijn, maar voor mij geen must.Theetjuh schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:05:
[...]
Dat is het niet echt, dat zou betekenen dat ze een bug gefixed hebben.
Zou mooi zijn als meerdere mensen dit zouden kunnen testen?
Internet blokkeren voor je zendure opstelling en kijken of hij gaat rebooten (unavailable voor een 10 tal seconden)
Ik wacht iig nog wel ff voor ik upgrade naar 2.0 tot dit zeker is
Laatste versie van de proxy geïnstalleerd. Alleen de extra Wifi sensoren opgenomen en de off-grid wcd. Verder geen add-ons. Is kijk hoe de basis draait.
Ik heb een scriptje gemaakt die een signaalfunctie afgeeft. Zodra sensoren Wifi 1 of 2 de status Uitstekend verliezen gaat er een HW Energy Socket staan knipperen in huis. Die moet iemand opvallen. Buitenshuis zien we dat even niet maar dat is maar even niet anders. Voor test prima.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Voor de rest draait sinds de installatie van het accesspoint de boel gewoon normaal. Af en toe zie ik dat het wifisignaal van excellent naar good gaat - precies op de momenten dat ik langs het accesspoint loop. En dat is niet vaak. Betekent ook niks voor de cached response, die heb ik nog maar één keer gezien in de tijd dat het AP in gebruik is. Wat die dan veroorzaakte: geen idee. Heeft zichzelf opgelost.
Maar daarnaast is er nog die 50-watt zaagtand bug waarvan het belangrijk is om te checken of dat is opgelost voordat iedereen gaat upgraden. Die bug zit niet in 1.0.1, vandaar dat ik daar lekker op ben blijven hangen. Ben even kwijt of dat alleen de 2400 of ook de 2400AC+ raakt. 1.0.1 in combinatie met de @DaanVervacke-implementatie om de internet-bug te omzeilen (die dus in 2.0 gefixt lijkt te zijn) zorgt bij mij voor een probleemloos functionerend apparaat, dus ik heb geen haast.Theetjuh schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:05:
[...]
Dat is het niet echt, dat zou betekenen dat ze een bug gefixed hebben.
Zou mooi zijn als meerdere mensen dit zouden kunnen testen?
Internet blokkeren voor je zendure opstelling en kijken of hij gaat rebooten (unavailable voor een 10 tal seconden)
Ik wacht iig nog wel ff voor ik upgrade naar 2.0 tot dit zeker is
Heb Gemini nog even gevraagd hoe hij over 1.0.1 denkt, die zegt nog:
In de vroege 1.0.1 firmware is het interne energiebeheer nog niet geoptimaliseerd. Zendure heeft in latere updates de charge-discharge conversie-efficiëntie van de AC+ hardware aangepast. Met 1.0.1 verlies je simpelweg net iets meer energie in de vorm van warmte tijdens het laden en ontladen dan met nieuwere versies.
[ Voor 4% gewijzigd door DeadMetal op 17-06-2026 10:30 ]
Je kan met HA ook een push message naar de app sturen. Die heb ik nu ingesteld staan op de nieuwe cashed response van NR / Gast777. Krijg perfecte pushmeldingen als er verbindings problemen gedetecteerd worden.Devke schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:19:
Ik heb een scriptje gemaakt die een signaalfunctie afgeeft. Zodra sensoren Wifi 1 of 2 de status Uitstekend verliezen gaat er een HW Energy Socket staan knipperen in huis. Die moet iemand opvallen. Buitenshuis zien we dat even niet maar dat is maar even niet anders. Voor test prima.
Ik heb nu wel gezien daardoor dat de problemen (caching treed op) vaak zijn als hij z'n verbinding verliest, maar zeker ook terwijl de connectie blijft. Ik kan door mijn unifi netwerk precies zien wanneer de verbinding wegvalt.
Buiten de deur is de app ook niet beschikbaar. Poortjes staan dicht. Wel een mooie oplossing. Naar Telegram / Whatsapp kan ook vlgs mij maar zocht even een snelle quick fix.Mscroos schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:37:
[...]
Je kan met HA ook een push message naar de app sturen. Die heb ik nu ingesteld staan op de nieuwe cashed response van NR / Gast777. Krijg perfecte pushmeldingen als er verbindings problemen gedetecteerd worden.
Ik heb nu wel gezien daardoor dat de problemen (caching treed op) vaak zijn als hij z'n verbinding verliest, maar zeker ook terwijl de connectie blijft. Ik kan door mijn unifi netwerk precies zien wanneer de verbinding wegvalt.
[Afbeelding]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Hee dank, nu heb ik een voorbeeldje 👌🏻Mscroos schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:37:
[...]
Je kan met HA ook een push message naar de app sturen. Die heb ik nu ingesteld staan op de nieuwe cashed response van NR / Gast777. Krijg perfecte pushmeldingen als er verbindings problemen gedetecteerd worden.
Ik heb nu wel gezien daardoor dat de problemen (caching treed op) vaak zijn als hij z'n verbinding verliest, maar zeker ook terwijl de connectie blijft. Ik kan door mijn unifi netwerk precies zien wanneer de verbinding wegvalt.
[Afbeelding]
Nog een kleine toevoeging dan voor een Smart Stuff P1 Dongle pro met een helper template.
1
2
3
4
5
| {{ states('sensor.p1_dongle_pro_power_delivered') | float - states('sensor.p1_dongle_pro_power_returned') | float }} Unit of Measurement : watt Device class : Power |
Signature
Het disconnect-probleem bij het blokkeren van internet-toegang is inderdaad opgelost nu.
Das mooie info, dan zal ik zo eens upgradenDaanVervacke schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 15:35:
Ik kan al bevestigen dat v2.0.0 nog steeds het Demo CA cert van EMQX (v4) gebruikt. Dus je kan met de nieuwste firmware (moest je dat willen) nog steeds de Europese MQTT-broker gaan spoofen en/of gaan aankloppen bij de echte broker (met je uitgeviste credentials). Benieuwd of ze dit ooit gaan fixen...
Het disconnect-probleem bij het blokkeren van internet-toegang is inderdaad opgelost nu.
Ik heb nu ook de switches voor het offgrid stopcontact in het dashboard. Had ik nog niet. Is daar nog wat geinigs mee te automatiseren? Dat ze op een bepaald moment worden ingeschakeld als, weetikveel, stroom uitvalt?
Edit: dan moet ik natuurlijk wel ervoor zorgen dat mn HA Green en mn modem stroom blijven houden… zucht 😆
[ Voor 13% gewijzigd door Gramser op 17-06-2026 16:45 ]
Dan moet je HA systeem en WiFi ook op een APS draaien, anders gaat die vlieger niet op met die "inschakelen bij stroom uitval" ;-)Gramser schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:21:
Zojuist de Cached Response notification ingesteld, krijg nu een notificatie in Home Assistant op mn iPhone als de status van de cached response verandert.
Ik heb nu ook de switches voor het offgrid stopcontact in het dashboard. Had ik nog niet. Is daar nog wat geinigs mee te automatiseren? Dat ze op een bepaald moment worden ingeschakeld als, weetikveel, stroom uitvalt?
Sommige gebruiken hem om de ventilator die er aan/op is gezet mee aan en uit te zetten ;-)
11,6 kWp zonnepanelen (Oost/West/Zuid). 3x Zendure 2400AC (25.92kWh). Enyaq 60 kWh. Alfen Single S Laadpaal. Atlantic Explore V4 WP-Boiler. Home Assistant. Creality K1 Max
Lukt niet echt, ik blijf maar ‘Upgrade failed’ houdenTheetjuh schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 15:36:
[...]
Das mooie info, dan zal ik zo eens upgraden
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| 17 Jun 15:31:47 - [warn] [function:Start communication pause and send GET response] Communication Error detected (GET) (17th). 15 sec pause started. 17 Jun 15:31:47 - [warn] [function:Start communication pause and send GET response] Communication Error detected (GET) (18th). 15 sec pause started. 17 Jun 15:31:47 - [error] [http response:Send GET Response Error] Error [ERR_HTTP_HEADERS_SENT]: Cannot set headers after they are sent to the client 17 Jun 15:31:47 - [warn] [function:Start communication pause and send GET response] Communication Error detected (GET) (19th). 15 sec pause started. 17 Jun 15:31:47 - [error] [http response:Send GET Response Error] Error [ERR_HTTP_HEADERS_SENT]: Cannot set headers after they are sent to the client 17 Jun 15:31:48 - [warn] [function:GET Request handling] Sending cached GET Response (119th). 17 Jun 15:31:49 - [warn] [function:GET Request handling] Sending cached GET Response (120th). 17 Jun 15:31:50 - [warn] [function:GET Request handling] Sending cached GET Response (121th). 17 Jun 15:31:51 - [warn] [function:GET Request handling] Sending cached GET Response (122th). 17 Jun 15:31:52 - [warn] [function:GET Request handling] Sending cached GET Response (123th). 17 Jun 15:31:53 - [warn] [function:GET Request handling] Sending cached GET Response (124th). 17 Jun 15:31:54 - [warn] [function:GET Request handling] Sending cached GET Response (125th). 17 Jun 15:31:55 - [warn] [function:GET Request handling] Sending cached GET Response (126th). 17 Jun 15:31:56 - [warn] [function:GET Request handling] Sending cached GET Response (127th). 17 Jun 15:31:57 - [warn] [function:GET Request handling] Sending cached GET Response (128th). 17 Jun 15:31:58 - [warn] [function:GET Request handling] Sending cached GET Response (129th). 17 Jun 15:31:59 - [warn] [function:GET Request handling] Sending cached GET Response (130th). 17 Jun 15:32:00 - [warn] [function:GET Request handling] Sending cached GET Response (131th). 17 Jun 15:32:01 - [warn] [function:GET Request handling] Sending cached GET Response (132th). |
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Heb je al geprobeerd de responsetijd naar meer dan 15 seconden te zetten?
[ Voor 88% gewijzigd door Gramser op 17-06-2026 18:08 ]
Uiteindelijk gelukt, blijft een aparte app, zelfs nu zie ik nog de update naar 2.0 terwijl ik momenteel op 2.0 zit, zelfs de app al herstartTheetjuh schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:12:
[...]
Lukt niet echt, ik blijf maar ‘Upgrade failed’ houden
Maar je bedoelt dat je dus nog gewoon de zendure kunt blokken, zonder de spoof te gebruiken en dat het dan toch stabiel blijft?DaanVervacke schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 15:35:
Ik kan al bevestigen dat v2.0.0 nog steeds het Demo CA cert van EMQX (v4) gebruikt. Dus je kan met de nieuwste firmware (moest je dat willen) nog steeds de Europese MQTT-broker gaan spoofen en/of gaan aankloppen bij de echte broker (met je uitgeviste credentials). Benieuwd of ze dit ooit gaan fixen...
Het disconnect-probleem bij het blokkeren van internet-toegang is inderdaad opgelost nu.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Nee, heb hem even teruggezet naar gielz. Reset AP hielp nu zelfs niet. Batterij was ook via bluetooth niet bereikbaar. Na reset van de batterij ging hij door met zijn oude commando. Na een minuut of 10 met wat gereset hier en daar weer bereikbaar. NR even uitgeschakeld.Gramser schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:49:
Huh?!
Heb je al geprobeerd de responsetijd naar meer dan 15 seconden te zetten?
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Dit zou -bedenk ik me ineens- echt vervelend kunnen worden als je je Zendure met lasklemmen hebt aangesloten. Hoewel, dan kun je natuurlijk aan de accu-kant afkoppelen.
Yup, de spoof staat hier weer uit, dns entries weer verwijderd en geupdate naar 2.0, internet staat nu weer geblokkeerd en het gaat al sinds 17:35 goed zonder internetMistraller schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:52:
[...]
Maar je bedoelt dat je dus nog gewoon de zendure kunt blokken, zonder de spoof te gebruiken en dat het dan toch stabiel blijft?
Ik heb ook enkele malen moeten proberen vooraleer het lukte... de app is idd heel buggy.Theetjuh schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:50:
[...]
Uiteindelijk gelukt, blijft een aparte app, zelfs nu zie ik nog de update naar 2.0 terwijl ik momenteel op 2.0 zit, zelfs de app al herstart
Dat klopt!Mistraller schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:52:
[...]
Maar je bedoelt dat je dus nog gewoon de zendure kunt blokken, zonder de spoof te gebruiken en dat het dan toch stabiel blijft?
Dit topic is alleen voor de integratie met Home Assistant.
Zie voor algemeen: Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic
Voor integratie met Homey: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey
Zoek voor andere zaken het juiste topic.
:strip_exif()/f/image/LEfz1Dd2AFD0VJcYcoRHtJT5.jpg?f=fotoalbum_large)