• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14:10
Mistraller schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 23:41:
[...]

Op de facebook usergroup regende het klachten (voornl. HEMS gebruikers)
OK, vandaag hier in ieder geval keurig NOM gedraaid met v1.0.23. Ik merk geen verschil met de vorige versie (gelukkig, want ik had geen probleem). :)

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh

Thanks voor de hulp @gast777 - dat ga ik eens proberen! Afgelopen nacht is het in ieder geval weer goed gegaan, maar die aanpassing ga ik eens doorvoeren. Ook gewoon een leuk leertraject voor mezelf :)

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:04
DaanVervacke schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:44:
[...]

De MQTT-broker voor Europese klanten draait in Frankfurt (eu-central-1). Wat er daarna met je data gebeurt is mij een raadsel... maar waarschijnlijk weinig goeds. De data die richting Frankfurt gaat is vergelijkbaar met wat je lokaal via de MQTT-optie uit je unit kunt halen, maar dan met enkele extraatjes zoals de fan speed, zoals @ctrl-tab al vermeldde. Maar dat is dus basically alles. Ik kan dus alleen maar aanraden dat je de internet-toegang van je unit blokkeert. En dan https://codeberg.org/DaanVervacke/zendure-spoof-european-mqtt-broker gebruikt om de broker lokaal te spoofen, anders valt je unit om de 8-15 minuten van je netwerk. 8)7
Interessant! Ik wil dit graag proberen. Maar welke url voeg ik toe aan de HA apps repository? Als ik https://codeberg.org/Daan...poof-european-mqtt-broker doe, laat de addon zich niet installeren, dit heb ik niet eerder gezien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hulJygZnqeFeIjNXrmpDVWUZ3U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cegq331Rog2X6ylM59c5VHjz.png?f=fotoalbum_large
ZuinigeRijder schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 23:19:
Ik probeer een upgrade te doen, van de laatste @gielz ZenSDK en @gast777 Proxy.

Heb voordat ik de laatste versies ging installeren het volgende gedaan:

[...]

Daarna heb ik de @gielz ZenSDK geinstalleerd volgend recept:
https://github.com/Gielz1...DK/blob/main/README.nl.md

Dat gaat allemaal goed.

Daarna wilde ik de @gast777 proxy, volgens recept:
https://github.com/gast77...proxy/blob/main/README.md

Maar bij de eerste stap gaat het al meteen fout:
Hiervoor importeer je eerst de flow Zendure-proxy-Node-Red-flow_XX.json in Node-RED via het menu (hamburger rechtsboven) -> Import.

Ik krijg de foutmelding:
Some of the nodes you are importing already exist in your workspace.
Cancel + View Nodes + Copy

Daar heb ik View Nodes gekozen en ze allemaal geïmporteerd. Hoop dat dit goed is? Terwijl ik wel in het verwijderen de grijze config nodes verwijderd had......

In ieder geval lijkt het allemaal te werken.

De volgende wijzigingen heb ik ook gedaan:

[...]
Bij mijn updaten ben ik hier ook tegenaan gelopen. Had je de oude NR flow ook verwijderd, eerst? Ik weet niet goed meer hoe ik het uiteindelijk heb gefixt maar volgens mij had ik zelfs NR nog een keer verwijderd om deze melding niet meer te krijgen. Alsof er nodes achterbleven wanneer je de flow verwijderde.

• DeadMetal
Dat knopje kort indrukken doet bij mij niks. De enige manier die ik ken om het scherm aan te krijgen, is in de Zendure-app, instellingen, en dan het 'licht'-schakelaartje. Firmware 1.0.1

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:50

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

DeadMetal schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 07:28:
Dat knopje kort indrukken doet bij mij niks. De enige manier die ik ken om het scherm aan te krijgen, is in de Zendure-app, instellingen, en dan het 'licht'-schakelaartje. Firmware 1.0.1
Waarom zet je het display überhaupt uit via de app? Het gaat namelijk sowieso vanzelf uit als je een tijdje nergens aan zit. Bij mij (2400AC+) tenminste wel.
En als je dan een keer kort op het knopje drukt, dan gaat het display weer een tijdje aan.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Gramser schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 07:26:
[...]

Bij mijn updaten ben ik hier ook tegenaan gelopen. Had je de oude NR flow ook verwijderd, eerst? Ik weet niet goed meer hoe ik het uiteindelijk heb gefixt maar volgens mij had ik zelfs NR nog een keer verwijderd om deze melding niet meer te krijgen. Alsof er nodes achterbleven wanneer je de flow verwijderde.
Ja, ik had de oude NR flow ook verwijderd, de volgende stappen:
gast777 in "Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2"
2) delete de oude proxy flow
3) Ga naar Config Nodes (het tandwieltje). Daar zie je een aantal grijze nodes.
4) Delete al deze grijze nodes. Dubbel-click daarvoor op al deze grijze nodes en kies Delete
5) Click op 'Deploy'

Ik had alleen de global "On All flows" "Default Theme" niet verwijderd. Misschien had ik dat wel moeten doen?

Ik zie dat er nu ook een Node RED update is (22.0.0) met breaking changes:
Breaking changes

Node-RED Dashboard (v1) is no longer bundled. The classic node-red-dashboard has been unmaintained upstream for a while, and on top of that it kept claiming the dashboard route and colliding with the newer FlowFuse Dashboard 2. So it had to go. Do you still rely on it? You can add it back yourself through the extra options.

Even better, this is a great moment to move over to its maintained successor, @flowfuse/node-red-dashboard.

The Twitter node has been removed. node-red-node-twitter has been unmaintained for years, and the API it relied on is no longer usable anyway. If you really need it, you can still install it via npm_packages.

[ Voor 29% gewijzigd door ZuinigeRijder op 11-06-2026 08:35 ]

• DeadMetal
Hippe Lip schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 08:24:
[...]

Waarom zet je het display überhaupt uit via de app? Het gaat namelijk sowieso vanzelf uit als je een tijdje nergens aan zit. Bij mij (2400AC+) tenminste wel.
En als je dan een keer kort op het knopje drukt, dan gaat het display weer een tijdje aan.
Omdat ik het scherm uit wilde hebben en niet wist dat dit vanzelf zou gaan ;)
Bedankt voor de tip, nu met 'licht' aan in de app, zie ik inderdaad dat het scherm na een tijdje vanzelf uit gaat, en dan werkt de knop wél _/-\o_

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:29
winwiz schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 22:22:
[...]

Inmiddels had ik dat ook uitgevogeld. Ik was eerst aan het kijken of er wel een sensor was aangemaakt. Dat was zo en ik zag ook de waarden netjes updaten. Daarna keek ik eens goed waar nu om gevraagd werd... een sensor. Toen was het copy / paste en de sensor naam ingevuld, de HW P1 weer weggehaald en nu werkt het wel!

Kortom:
  • De benodigde rest opdracht aan je configuration.yaml toevoegen.
  • Opnieuw HA opstarten
  • Zoek even bij je entiteiten of er een nieuwe sensor is aangemaakt
  • Kopieer en plak de nieuwe sensornaam bij Afwijkende P1 sensor
Misschien even toevoegen aan https://github.com/Gielz1986/Zendure-HA-zenSDK/wiki/Global-and-NL-%E2%80%90-P1-CT-meters-(API's). ?
Ik vind de sensor niet bij entiteiten, heb ik het zo goed gedaan?

rest:

- resource: http://<192.168.1.43>/properties/report
scan_interval: 1
sensor:
- name: "P1 Zendure API"
value_template: "{{ value_json.total_power | float }}"
unique_id: P1_Zendure_API
unit_of_measurement: "W"
device_class: power
state_class: measurement

Dit ingevuld aan het einde van configuration.yaml, opnieuw opgestart maar ik vind nergens die P1 sensor.
Ip adres is wel goed en het groene lampje brand op de dongle.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:11
jannus66 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:13:
[...]

Ik vind de sensor niet bij entiteiten, heb ik het zo goed gedaan?

rest:

- resource: http://<192.168.1.43>/properties/report
scan_interval: 1
sensor:
- name: "P1 Zendure API"
value_template: "{{ value_json.total_power | float }}"
unique_id: P1_Zendure_API
unit_of_measurement: "W"
device_class: power
state_class: measurement

Dit ingevuld aan het einde van configuration.yaml, opnieuw opgestart maar ik vind nergens die P1 sensor.
Ip adres is wel goed en het groene lampje brand op de dongle.
ik neem aan dat de < > er niet in staan? Oftewel die moeten weg

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• jannus66
winwiz schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:14:
[...]

ik neem aan dat de < > er niet in staan? Oftewel die moeten weg
Ja, daar kwam ik ook achter. Gelukt nu.

Dan vraag ik mij wel af, waarom staan die in het voorbeeld??

Maar goed, bedankt!

• winwiz
jannus66 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:26:
[...]

Ja, daar kwam ik ook achter. Gelukt nu.

Dan vraag ik mij wel af, waarom staan die in het voorbeeld??

Maar goed, bedankt!
Meestal wordt dit gebruikt voor: <hier moet je zelf wat invullen>

Het is overigens maar goed dat ik gisteravond ben overgestapt naar de Zendure P1 meter voor de aansturing. Zag onderweg naar mijn werk (in de trein) dat de HomeWizard wéér unavailable is. Ik heb meteen een nieuwe besteld omdat ik ook nog 2 HW PiB's heb die alleen maar luisteren naar de HW P1 meter.

[ Voor 32% gewijzigd door winwiz op 11-06-2026 09:31 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• jannus66
winwiz schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:27:
[...]

Meestal wordt dit gebruikt voor: <hier moet je zelf wat invullen>

Het is overigens maar goed dat ik gisteravond ben overgestapt naar de Zendure P1 meter voor de aansturing. Zag onderweg naar mijn werk (in de trein) dat de HomeWizard wéér unavailable is. Ik heb meteen een nieuwe besteld omdat ik ook nog 2 HW PiB's heb die alleen maar luisteren naar de HW P1 meter.
Ik zou het zelf zo doen:
- resource: http://xxx.xxx.xxx.xxx/properties/report

Mijn HW P1 meter doet het altijd prima, De Zendure koppelde daar direct aan.
ik heb bij de Zendure AC2400+ de Zendure P1 meter erbij gekregen.
Ik ben wel benieuwd welke nauwkeuriger is. Enig idee?
Succes met je HW P1 meter!

• winwiz
jannus66 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:40:
[...]

Ik zou het zelf zo doen:
- resource: http://xxx.xxx.xxx.xxx/properties/report

Mijn HW P1 meter doet het altijd prima, De Zendure koppelde daar direct aan.
ik heb bij de Zendure AC2400+ de Zendure P1 meter erbij gekregen.
Ik ben wel benieuwd welke nauwkeuriger is. Enig idee?
Succes met je HW P1 meter!
toen ze het gisteravond nog beiden deden zag ik wel dat de Zendure veel sneller reageert op veranderingen. Echt per seconde. De HW om de 3 seconden ongeveer. Ik heb een apart dashboard waar alle verbruikers, accu's en leveranciers samen komen dus kan mooi vergelijkenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDYQgXe8xX1GbrKu60-006Zna9c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wIwgcPxQrlNNoYCxgrmzCRWE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door winwiz op 11-06-2026 09:48 ]

• jannus66
Oke, bedankt!

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Gramser schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 07:26:
[...]

Is wel een beetje het kind met het badwater weggooien voor zo'n melding.
Pakhaas schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 10:55:
[...]

Is wel een beetje het kind met het badwater weggooien voor zo'n melding.
Jij zegt het, ik doe het gewoon. Overigens is het een superkleine actie als je NR alleen hebt voor die flow :+

• Hippe Lip

Hippe Lip

Gramser schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:04:
[...]

Jij zegt het, ik doe het gewoon. Overigens is het een superkleine actie als je NR alleen hebt voor die flow :+
@Gramser Bij mij is de proxy van @gast777 ook het enige gebruik van NR. De eerste keer dat ik ging updaten heb ik ook me het hoofd gebroken over hoe ik eerst de oude flow eruit kon gooien. Het duurde even voordat ik door had dat dit niet lukt met de laatste = enige flow in NR.

Nu zet ik de oude = huidige flow eerst op Disable en daarna importeer ik de nieuwe. Dat blijkt een prima werkwijze. Zo kun je ook heel snel en eenvoudig terug naar de vorige versie als de nieuwe niet goed blijkt te werken.

Het zou in die context prettig zijn als het versienummer in de naam van de flow staat, want dan herken je makkelijk welke versie je nu actief hebt.
Suggestie voor @gast777 ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0BsXt3AlVyvh2j4PRtdRLae-Fvw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/R8tnyzpgV6yfKhg0DqZ5zf65.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Hippe Lip op 11-06-2026 11:58 ]

<John O`Mill>

• DeadMetal
@gielz ik heb een kleine suggestie. Het zou mij helpen als je hier een kleine Opladen/Ontladen/Standby indicator zou willen toevoegen die laat zien wat de batterij nu aan het doen is. Want die + of - bij het wattage blijft me verwarren (omdat positief en negatief het tegenovergestelde betekent bij de grafieken op je dashboard). Op mobiel staan beide namelijk niet tegelijk in beeld (dan staat alles onder elkaar, dus scrollen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uYKN37TMGH1uGhyxC2_G7eZzAs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x8wlNGbYZS3i7RHqSGnbDr5Z.png?f=fotoalbum_large

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
DeadMetal schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 07:23:
[...]

Interessant! Ik wil dit graag proberen. Maar welke url voeg ik toe aan de HA apps repository? Als ik https://codeberg.org/Daan...poof-european-mqtt-broker doe, laat de addon zich niet installeren, dit heb ik niet eerder gezien:
[Afbeelding]
Je kunt gewoon de url toevoegen, alleen het installeren duurt erg lang omdat hij op de achtergrond de applicatie bouwt zover ik meekreeg.
Ik heb het draaiende, ik krijg ook een open poort als ik een test doe en zie het ook in de log terug.
Maar verder zie ik nog geen entries voorbij komen van de Zendure AC2400+ jammer genoeg.
En ja ik heb dns aangepast naar m'n home assistant ip :)

• gast777
Hippe Lip schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:41:
[...]

Het zou in die context prettig zijn als het versienummer in de naam van de flow staat, want dan herken je makkelijk welke versie je nu actief hebt.
OK, dat kan ik wel doen. 1 extra stap bij het publiceren.

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh

• DeadMetal
Theetjuh schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:49:
[...]

Je kunt gewoon de url toevoegen, alleen het installeren duurt erg lang omdat hij op de achtergrond de applicatie bouwt zover ik meekreeg.
Ik heb het draaiende, ik krijg ook een open poort als ik een test doe en zie het ook in de log terug.
Maar verder zie ik nog geen entries voorbij komen van de Zendure AC2400+ jammer genoeg.
Welke url? Mijn punt is dat de Installeren-knop uitgegrijsd is.

• gast777
ZuinigeRijder schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 08:33:
[...]

Ik zie dat er nu ook een Node RED update is (22.0.0) met breaking changes:

[...]
Meteen even die nieuwe NR versie geinstalleerd op mijn test HA VM. Werkt prima. Alleen moest ik wel na de upgrade eerst weer de procedure door om de proxy te verwijderen en alle ui nodes te verwijderen en dan de proxy flow vers te importeren. Daarna werkte het weer als voorheen.

En je moet blijkbaar de browser refreshen om het nieuwe uiterlijk van NR te krijgen.

• Theetjuh
  • Nu online
DeadMetal schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:53:
[...]

Welke url? Mijn punt is dat de Installeren-knop uitgegrijsd is.
Aahh dat had ik niet gezien, ik heb hier gewoon https://codeberg.org/Daan...poof-european-mqtt-broker gebruikt.
gast777 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:54:
[...]

Meteen even die nieuwe NR versie geinstalleerd op mijn test HA VM. Werkt prima. Alleen moest ik wel na de upgrade eerst weer de procedure door om de proxy te verwijderen en alle ui nodes te verwijderen en dan de proxy flow vers te importeren. Daarna werkte het weer als voorheen.

En je moet blijkbaar de browser refreshen om het nieuwe uiterlijk van NR te krijgen.
Ik heb ook NR op de HA Green geupdate, heb nieuwe uiterlijk en je proxy werkt prima (heb overigens ook de cached response verlengd, zoals je aangaf). So far so good!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRYSjp_G478xDobhTkEj1Mu4inc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hF5JBxu049D1WGKxhtrkELgJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Gramser op 11-06-2026 12:04 ]

• Hippe Lip

Hippe Lip

gast777 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:54:
[...]

@gast777 Ehh, hier ga je wat hard door de instructies heen. Ik ben nét vaardig genoeg met NR om een flow te disablen en een nieuwe flow te importeren, maar wat je bedoelt met "alle ui nodes te verwijderen" en waar en hoe dat moet gaat me nu ff boven de pet.
Met de rest van HA heb ik gelukkig geen moeite.

[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 11-06-2026 12:02 ]

<John O`Mill>

Hippe Lip schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:41:
[...]

@Gramser Bij mij is de proxy van @gast777 ook het enige gebruik van NR. De eerste keer dat ik ging updaten heb ik ook me het hoofd gebroken over hoe ik eerst de oude flow eruit kon gooien. Het duurde even voordat ik door had dat dit niet lukt met de laatste = enige flow in NR.

Nu zet ik de oude = huidige flow eerst op Disable en daarna importeer ik de nieuwe. Dat blijkt een prima werkwijze. Zo kun je ook heel snel en eenvoudig terug naar de vorige versie als de nieuwe niet goed blijkt te werken.

[Afbeelding]
Ik gooide steeds eerst de bestaande flow weg (rechtermuisknop op het tabje --> dan delete), maar jouw manier is denk ik sjieker. En handig met een versienummer _/-\o_

• Theetjuh
  • Nu online
Theetjuh schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:49:
[...]

Ik zie nu ook het zendure ip terug in de logging, ik had per ongeluk 8333 in de firewall gezet ip 8883 :+

• Etjoo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:11
Hoi allen,

Kort vraagje van een startende Home Assistant gebruiker die geïnteresseerd is in een AC2400+.

De situatie is als volgt; nog geen slimme meter.

Wel een berg HW sockets en kWh meters. Uiteraard ook een kWh meter op de hoofdaansluiting en diverse omvormers (3 stuks) van de zonnepanelen zijn toegevoegd in HA. Dit werkt perfect!

Is het nu mogelijk om de AC2400+ via HA aan te sturen?

Volgens Chat kan dit maar hoor graag van de kenners!

Alvast bedankt voor de reactie!

• Theetjuh
  • Nu online
Theetjuh schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 12:15:
[...]

Ik zie nu ook het zendure ip terug in de logging, ik had per ongeluk 8333 in de firewall gezet ip 8883 :+
@DaanVervacke ik zie helaas nog wel unavailable voorbij komen op m'n ac2400+
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Etjoo schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 12:26:
Hoi allen,

Kort vraagje van een startende Home Assistant gebruiker die geïnteresseerd is in een AC2400+.

Wel een berg HW sockets en kWh meters. Uiteraard ook een kWh meter op de hoofdaansluiting en diverse omvormers (3 stuks) van de zonnepanelen zijn toegevoegd in HA. Dit werkt perfect!

Je kunt je kWh meter op de hoofdsluiting per seconden gaan uitlezen en dan een willekeurige integratie gaan draaien. Je Zendure zal dan op basis van die sensor NOM gaan draaien.

Zendure-HA.com | Run Zendure your way — in Home Assistant

• Hippe Lip

Hippe Lip

Etjoo schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 12:26:
Hoi allen,

@Etjoo
Geen slimme meter, zeg je. Dus ook geen dynamisch contract.
Dan komt als eerste de vraag bij me op waarom je aan de thuisbatterij gaat beginnen (geen aanmerking).

En om die batterij dan te laten reageren op je huisgebruik zonder dat je een slimme meter hebt, zul je aangewezen zijn op een alternatief zoals de Shelly 3EM meter. Die gebruik ik en dat werkt werkelijk als een zonnetje.

Dus: ja, het is mogelijk.

<John O`Mill>

• Etjoo
gielz schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 12:29:
[...]

Je kunt je kWh meter op de hoofdsluiting per seconden gaan uitlezen en dan een willekeurige integratie gaan draaien. Je Zendure zal dan op basis van die sensor NOM gaan draaien.
Dit is in eerste instantie de bedoeling, top en dank!

• DeadMetal
Dat doe ik ook. Enig idee @DaanVervacke ?

• Etjoo
Hippe Lip schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 12:48:
[...]

@Etjoo
Geen slimme meter, zeg je. Dus ook geen dynamisch contract.
Dan komt als eerste de vraag bij me op waarom je aan de thuisbatterij gaat beginnen (geen aanmerking).

En om die batterij dan te laten reageren op je huisgebruik zonder dat je een slimme meter hebt, zul je aangewezen zijn op een alternatief zoals de Shelly 3EM meter. Die gebruik ik en dat werkt werkelijk als een zonnetje.

Dus: ja, het is mogelijk.
Dat is mooi! En Inderdaad (nog) geen dynamisch contract.

We zijn al een poos van het gas af en de bedoeling is richting het einde van het jaar een EV aan te schaffen.

Alles nog op 1 fase momenteel. De aanvraag voor verzwaring is gedaan maar de uitvoer laat nog even op zich wachten, hierbij komt dan dus ook automatisch de slimme meter.

Het dak op Oost en West ligt vol met zonnepanelen, ik wil dan ook wat spelen (leren) met de accu. Ook de aansturing richting de omvormers om straks de boel te kunnen knijpen ivm de teruglevering.

Accu is puur bedoeld om de avond en nacht mee door te komen tijdens de maanden dat de zonnepanelen wat doen.

Al met al wat spelen en leren met het oog op de aankomende veranderingen per 2027 en verder ;)
@Hippe Lip ik heb ook geen dynamisch contract en pas in maart 2027 “moet” ik over. Ik draai NoM en probeer gedrag inzichtelijk te krijgen, te analyseren wat de toevoeging van de PHEV betekent in de energiemix en wat thuisbatterijen daarin betekenen. Kortom: lekker pielen tot salderen eraf is en dan hopelijk voorbereid zijn. De basis is er wel.

• Theetjuh
  • Nu online
Theetjuh schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 12:29:
[...]

@DaanVervacke ik zie helaas nog wel unavailable voorbij komen op m'n ac2400+

***members only***
Ik merkte net pas dat er nog meer aan het deploy script was dan alleen het deployen van de addon, die gedraaid en het lijkt nu helemaal prima, geen disconnects meer.

• gast777
Hippe Lip schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 12:02:
[...]

@gast777 Ehh, hier ga je wat hard door de instructies heen. Ik ben nét vaardig genoeg met NR om een flow te disablen en een nieuwe flow te importeren, maar wat je bedoelt met "alle ui nodes te verwijderen" en waar en hoe dat moet gaat me nu ff boven de pet.
Met de rest van HA heb ik gelukkig geen moeite.
Dit zou ik ook willen vermijden om de instructies zo simpel mogelijk te houden. In sommige gevallen blijkt het toch nodig/wenselijk, vanwege het NR Dashboard. Ik zal dit eens aan de gedocumenteerde instructies toevoegen (in een nieuwe sectie voor 'hoe te upgraden').

• Theetjuh
  • Nu online
Wat je zou kunnen doen is de repo downloaden, de deploy.sh aanpassen met je HA url, een long-live-token en het IP van je HA aan te passen en dan deploy.sh draaien op een Linux machine, die installeert namelijk gewoon de repository en voegt de credentials toe.

Zie de prerequisites

[ Voor 12% gewijzigd door Theetjuh op 11-06-2026 14:52 ]

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor de integratie met Home Assistant.

Zie voor algemeen: Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic
Voor integratie met Homey: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey

Zoek voor andere zaken het juiste topic.