Tiesert schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 00:20:
[...]

Dank je voor het meedenken. Ik zie op /properties/report wel de timestamp en de messageid oplopen, maar verder zie ik volgens mij alleen instellingen en serienummers. Zo blijven inputLimit":0,"outputLimit":0 ongewijzigd staan. Net als: heatState":0,"packInputPower":0,"outputPackPower":0,"outputHomePower":0,"remainOutTime":59940,"packState":0,"electricLevel":100,"gridInputPower":0,"solarInputPower":0

De status is Sleeping met Laden en Ontladen op 0, maar bij de Integratie zie ik bij de Zendure Manager de State op Charging staan met Power -300W. Dit verandert niet, hij zit dus helemaal vast. Ik laad op 2400W op aparte groep en de batterij is 100% vol. Dit is tot op heden altijd het geval wanneer dit probleem zich voordoet.

De AC+ uitgezet (rode bliksemflitsje knippert), stekker er uit en na 30s er weer in. In HA lijkt niets verandert. Alles wat hier boven staat is nog steeds zo zichtbaar.

Als ik dan HA herstart staat hij daarna nog steeds op sleeping. Maar bij de Zendure Manager is iets veranderd. Daar staan Beschikbare Energie, Power en State op Unknown. De Totale Batterij Capaciteit is wel bekend. Alle andere sensoren zijn gewoon gevuld (geen unknown of unavailable). Wisselen tussen de Modus Off en Modus Smart Matching maakt de boel niet los.

Op het netwerk zie ik de Zendure wisselen tussen 0 en 15kbps upload en 0 en 1kbps download. Er gebeurt weinig. Het netwerk herstart, maar dat heeft ook geen effect.

Toen in de Zendure App bij Instellingen voor Netaansluiting de Output (naar woning) van 0 naar 465W (willekeurig) gezet en hij begint te ontladen. in HA zie ik dat Sleeping verandert in Discharging en inderdaad Ontladen met 465W. Alleen als ik dan bij de Zendure Manager weer kies voor Smart Matching neemt HA de regie niet over. Hij blijft op een vaste waarde van 465W ontladen. In de Zendure Manager staan Beschikbare Energie, Power en State nog steeds op Unknown.

Weet verder niet wat ik nog kan doen. HA lijkt wel goed de Zendure uit te lezen (op drie sensoren in de Zendure Manager na), maar kan niets naar de Zendure schrijven. Alle opdrachten worden genegeerd. Echt balen, als ik dit soort gedoe wilde had ik wel een Marstek gekocht.... |:(

Update: na nog een keer herstarten van eerst de Zendure en daarna HA werk alles weer.
Hoe draai je HA? Op een NAS? Ik heb HA een update gegeven daar alleen met gielz de boel ook niet meer lekker aan de praat was te krijgen. Nu draait het een paar dagen stabiel. Dat roep ik liever niet hardop daar ik hier ervaringen mee heb 😜🤣🙈, de boel weer onderuit. Gaat hier om de 2400 zonder +

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:50
abaart schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:18:
[...]

Ja dat is prima. Zo draai ik het ook. LLM tekst ;)
Heb de README omgebouwd naar engels en wat anders geordend. En server_host en server_port duidelijker gemaakt, dat die inderdaad niet veranderd hoeven te worden.
Ik zie je aangepaste uitleg op Github, en daarin ook de nieuwe configuratiemethode met het 'devices' block. Maar als ik dat configureer, meldt Appdaemon in zijn logs 'no Zendure IPs configured - proxy will not function'. Is die nieuwe config wellicht enkel bruikbaar voor een aankomende release, die je nog niet uitgebracht hebt?

• Tiesert
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-08 10:37
Devke schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 08:09:
[...]

Hoe draai je HA? Op een NAS? Ik heb HA een update gegeven daar alleen met gielz de boel ook niet meer lekker aan de praat was te krijgen. Nu draait het een paar dagen stabiel. Dat roep ik liever niet hardop daar ik hier ervaringen mee heb 😜🤣🙈, de boel weer onderuit. Gaat hier om de 2400 zonder +
Op een Home Assistant Green. Gaat over het algemeen heel goed. Ik had wel 1 ding veranderd die dag. Een template sensor aangemaakt die de P1 meter iets ophoogt om beter op NOM uit de komen, en die in HA aan de Zendure gekoppeld.

20x400wp O-Z-W | Enphase Envoy Met. | IQ7+ | Pana 12kW T-Cap J Mono | 300L SWW | HA+Heishamon L | Zendure 2400AC+ | Gasloos 4-10-22

• Tiesert
gielz schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 07:57:
[...]

Lijkt mij op een standaard communicatie probleem tussen HA en de batterij. Kan het zelf hier niet nabootsen want de batterij heeft de afgelopen 13 maanden nooit mij in de steek gelaten. Mocht hij ooit bevriezen dan zal ik kijken of ik hem actief krijg via zenSDK.

Je zou eventueel een eigen restcommando kunnen schrijven via zenSDK om te kijken of je hem zelf wel actief krijgt. Of een andere integratie kunnen gebruiken die iets minder overhead heeft om te zien of dat beter werkt.
Dank je @gielz !

20x400wp O-Z-W | Enphase Envoy Met. | IQ7+ | Pana 12kW T-Cap J Mono | 300L SWW | HA+Heishamon L | Zendure 2400AC+ | Gasloos 4-10-22

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
DeadMetal schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 08:28:
[...]

Ik zie je aangepaste uitleg op Github, en daarin ook de nieuwe configuratiemethode met het 'devices' block. Maar als ik dat configureer, meldt Appdaemon in zijn logs 'no Zendure IPs configured - proxy will not function'. Is die nieuwe config wellicht enkel bruikbaar voor een aankomende release, die je nog niet uitgebracht hebt?
Je hebt helemaal gelijk! Dit was idd een feature request vanuit iemand hier op GoT. Heb nu een nieuwe release aangemaakt.
De update gaat via het zelfde systeem als de andere updates binnen HA. Als hij er niet bij staat kun je alvast met de hand in HACS een update forceren (hamburger menu op de proxy > "Update information"). Vergeet na updaten niet om AppDaemon te herstarten.

Dank voor het delen van je ervaring! Ik heb helaas geen test-HA omgeving beschikbaar om het hele proces van begin tot eind te kunnen testen. Hopelijk is dit de laatste hobbel en werkt het hierna goed!...

• Mscroos
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 00:05
gast777 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 18:02:
NB, zojuist heb ik ook een nieuwe versie van de Node-RED Proxy gepost (20260605), die ook als doel heeft om genoemd probleem/symptoom te adresseren.

Als iemand die dergelijke problemen ervaart die wil installeren en terugkoppelen of er symptomen verdwenen zijn en wat er eventueel nog over is, dan hoor ik het graag.

Wat nieuw is toegevoegd: Detectie of er een communicatieprobleem is tussen de proxy en de Zendures. Zo ja, stuur 15 seconden geen HTTP packets naar de Zendures. In plaats daarvan, stuur de laatste GET Response (uit cache) nog een keer naar HA.
thanks @gast777 , ik heb deze direct er op gezet en even een push message gemaakt op de extra cached response parameter. Krijg dan een ping als er iets gaande is.

Heb er een aantal gehad vannacht, maar zou ook graag willen weten welke unit dit was. Kan je dat op een manier capturen? Deze had overigens geen gevolgen qua hangen. Maar ook eerst was dat niet regelmatig. Heb het maar een paar keer gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-u430eOveuKnSd8whORhMHym0w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/upiMn91YIrKGgaEwVy1IIpHZ.png?f=fotoalbum_large

Zendure 3 x AC2400+ 24.5kWh, Alfen Eve Single pro, Enphase 6000WP, Home assistant running on Proxmox

• c0mplex1
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 12-08 14:28
Ik heb nu bijna 1 jaar een setje 2400AC met 4 batterijen en herken alle bovengenoemde connectie problemen niet.
Afgelopen maand heb ik er een 2e setje bij gezet en om ze gezamenlijk aan te kunnen sturen gebruik ik de Proxy van @gast777

Nadat ik de Proxy geactiveerd had, bleek dat deze niet alle benodigde properties door te gegeven, dus had ik ze met een extra poll opgehaald en dat werd voor de 2400AC te veel waardoor de communicatie begon te hakkelen.
@gast777 heeft mij uit de brand geholpen en de betreffende properties aan de Proxy toegevoegd.
De extra poll verwijdert en het hakkelen was over.

V.w.b. de WiFi verbinding. De signaalsterkte van beide 2400AC's is -64dBm resp. -67dBm.
Omdat de setjes > 30m van m'n router staan, heb ik een AP via de Powerline principe (internet via het stopcontact) in een naburig stopcontact op 3m van de 2400AC's zitten.
Het AP zit in een IoT VLAN. P1 meter, Laadpaal, HomeWizard sockets zijn verbonden met het AP. HA draait op een RPi5 en zit in een andere VLAN opgenomen.

Omdat alle communicatie tussen AP en HA vlekkeloos verloopt, mag ik zeggen dat ik ook geen last heb van een WiFi-spook.

PV 4340Wp OW | 2x SF2400AC | EV 65kWh | Dynamisch contract | HA OS op RPi5

• Mscroos
Ik ben nog even verder de logs van unifi in gedoken en zie dat elke keer als er een unit in retry/cached response gaat dat de unifi aangeeft dat de verbinding weggevallen is. Heb drie units staan die allemaal vastgezet zijn op 1 AP verbinding zou goed moet zijn, tussen -40 en -60. Maar toch is de verbinding weg. Ik gan nu een extra AP tegenover de units hangen.

heb ook een met sonos verbinding problemen gehad die op die manier opgelost zijn.

Lijkt me wel dat zendure meer gracefull met deze problemen om moet gaan en niet freezen… of in volgende hardware gewoon een netwerk plugje toevoegen ..

Hier een voorbeeld, de andere tijden kan ik vinden in de logs van mn andere units. Lijkt me hiermee wel redelijk bevestigd dat wifi wel iets hier mee te maken heeft. Heb vannacht geen freezes gehad, dus dat is wel positief

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYAoAHp0Z_pBG88j_PnYFaqWGOk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMImKdHdV3taqcVEbSTrcdWE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PN1-NI1_dydvAk7EXlUReTtj67I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e14oFTKUws9HrJhJKIRP8a0W.jpg?f=fotoalbum_large

Zendure 3 x AC2400+ 24.5kWh, Alfen Eve Single pro, Enphase 6000WP, Home assistant running on Proxmox

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Sinds gister 2x 2400+ in gebruik en nu gezeik met de verbinding. Ze zijn net zo aangesloten als de 2400 op hetzelfde accespoint, waar alleen de zendures zitten. Hangt ook in dezelfde ruimte als de Zendures en volledig bedraad. Voorheen was het constant uitstekend en soms na 16u of 8u ofzo ging die even 2sec eraf en direct weer door op uitstekend. Nu dit beeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMCtqiyMs0tlNkUYsaC_Hryrnbo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xsMouLoL6qBDIPoX2WX171mO.jpg?f=fotoalbum_large

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-08 19:55
Mscroos schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 14:48:
[...]

Heb er een aantal gehad vannacht, maar zou ook graag willen weten welke unit dit was. Kan je dat op een manier capturen? Deze had overigens geen gevolgen qua hangen. Maar ook eerst was dat niet regelmatig. Heb het maar een paar keer gehad.
Mooi te zien dat de Cached Response sensor al nut heeft.

Het is hiermee niet direct mogelijk om te zien welke van de Zendures in de problemen is/zijn. Ik denk ook niet dat dat gemakkelijk toe te voegen is omdat de nodes die bij een error deze functie triggeren gebruikt worden voor de communicatie naar alle drie de Zendures en er ook geen details over de error beschikbaar zijn. Of ik zou een node per Zendure moeten gebruiken maar dat heeft niet mijn voorkeur (meer complexiteit).

Je zou wel in het Node-RED dashboard naar de counters kunnen kijken of er misschien een specifieke Zendure uitspringt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdDiyVLXq8k5FzdkjSfonlAhssE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YSSHjnJU2ckTjijJCDvIv2p9.png?f=fotoalbum_large

Maar als de error inderdaad correleert met je wifi logs voor de specifieke clients disconnects, dan kun je in dit geval daar ook zien welke de verbinding verloren is.

6 kWp solar | Zendure SF2400AC+ 16 kWh | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014

• DeadMetal
Hippe Lip schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 22:51:
Vanavond heb ik de montage van mijn 200 mm grote ventilatoren afgerond en ik wil het resultaat hier showen. Mogelijk dat anderen er wat aan hebben.

Mijn motto is gewoonlijk: eenvoud is kenmerk van het ware, dus ik zocht een zo eenvoudig mogelijke manier om de ventilatoren op te hangen en dat is gelukt.
Met deze Nocua NF-A20 PWM [...]
Leuk, dit wil ik ook wel proberen, of zou je inmiddels voor een andere oplossing gaan?
Ik zie dat er van de NF-A20 ook een 5v (usb-aansluiting) en een 5v PWM (usb-aansluiting) variant is. Dat klinkt wel makkelijk qua aansluiten qua stroom.

• DeadMetal
abaart schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 14:33:
[...]

Je hebt helemaal gelijk! Dit was idd een feature request vanuit iemand hier op GoT. Heb nu een nieuwe release aangemaakt.
De update gaat via het zelfde systeem als de andere updates binnen HA. Als hij er niet bij staat kun je alvast met de hand in HACS een update forceren (hamburger menu op de proxy > "Update information"). Vergeet na updaten niet om AppDaemon te herstarten.

Dank voor het delen van je ervaring! Ik heb helaas geen test-HA omgeving beschikbaar om het hele proces van begin tot eind te kunnen testen. Hopelijk is dit de laatste hobbel en werkt het hierna goed!...
Dank, ik heb 'm werkend, zal eens een tijdje testen. Kan je me nog uitleggen wat je bedoelt met het verwijderen van de oude rest sensors (stap 14 van https://github.com/abaart/Zendure-zenSDK-proxy#move-from-node-red-to-appdaemon ). Bedoel je om dat (eerder toegevoegde) stukje code te verwijderen uit de 'zendure proxy sensoren' sectie in ''zendure_gielz1986_nl.yaml ? Moet ik dan ook proxy_ha_sensors_skip_existing: true veranderen naar false? Of zo laten?

[ Voor 49% gewijzigd door DeadMetal op 07-06-2026 08:19 ]

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:28

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

DeadMetal schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 19:21:
[...]

Leuk, dit wil ik ook wel proberen, of zou je inmiddels voor een andere oplossing gaan?
Ik zie dat er van de NF-A20 ook een 5v (usb-aansluiting) en een 5v PWM (usb-aansluiting) variant is. Dat klinkt wel makkelijk qua aansluiten qua stroom.
Nee, ik zou absoluut niet voor iets anders gaan. Deze oplossing werkt prima. Zo’n geprinte behuizing er omheen is leuk, maar ik heb niet de indruk dat die iets toevoegt, afgezien van het uiterlijk. En die dingen staan min of meer uit het zicht, dus waarom zou ik moeilijk doen?

Inmiddels heb ik wel de ventilatieroosters (grids) van Noctua erbij en die worden heel compleet met montagemateriaal geleverd. Netjes met de meegeleverde rubber dopjes te monteren.

Ik koos overigens voor de 12V uitvoering omdat ik overwoog om de aansturing van Heatmeister te gebruiken, maar dat bleek niet nodig. Die kosten heb ik me bespaard. Ik had nog een slimme stekker van Shelly liggen en maakte een automatisering. Als een van mijn omvormers een minuut warmer dan 38 graden wordt, dan gaat die aan en een minuut onder de 36 graden weer uit. Beide ventilatoren tegelijk, want waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? De temperatuur van de stapels zal elkaar toch niet veel ontlopen.

[ Voor 28% gewijzigd door Hippe Lip op 06-06-2026 23:45 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Pakhaas
  • Nu online
@Hippe Lip hier gaat de actieve koeling aan zodra >35 graden en weer uit <33 graden. Als ik de koeling uitlaat gaat het al snel naar 40 graden (en hoger). Nu blijft het constant rond de 34 graden. Het verbruik is ook maar amper, want gisteren hebben beide omvormers zeker 11u aan gestaan (laden en ontladen) en is het verbruik van de koeling maar 0.1kwh. Om die reden zou ik hem ook niet pas later aan laten gaan, je bespaard er weinig mee...maar de temperatuur van de omvormer zal wel weer een paar graden hoger zijn. Bij aan 38 en uit 36 graden zal die rond de 37 graden zijn.

Dit was gisteren. De rode lijn is de 2400AC zonder koeling. Alle 3 torens draaien op max 1600w.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ANZ57Dp1gU9XbPiTSSa_fquEjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tl5lferwWeznSfKljbsTMBdt.jpg?f=fotoalbum_large

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
DeadMetal schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 19:27:
[...]

Dank, ik heb 'm werkend, zal eens een tijdje testen. Kan je me nog uitleggen wat je bedoelt met het verwijderen van de oude rest sensors (stap 14 van https://github.com/abaart/Zendure-zenSDK-proxy#move-from-node-red-to-appdaemon ). Bedoel je om dat (eerder toegevoegde) stukje code te verwijderen uit de 'zendure proxy sensoren' sectie in ''zendure_gielz1986_nl.yaml ? Moet ik dan ook proxy_ha_sensors_skip_existing: true veranderen naar false? Of zo laten?
Goed om te horen dat het nu werkt!
Die stap is optioneel. De standaard setup met de NodeRed proxy icm gielz haalt de (proxy) sensoren op via een regelmatige GET call vanuit HA.

AppDaemon heeft als voordeel dat die het mogelijk maakt om zelf sensor-data naar HA te pushen. Daardoor zijn de REST-gebaseerde sensoren in principe niet meer nodig. Maar het blijft allemaal backwards-compatible, dus je kunt het gewoon zo laten. Dan kun ook je makkelijker later weer terug naar de NodeRed versie.

Ik heb de README wat duidelijker gemaakt over dit punt.

• DeadMetal
abaart schreef op zondag 7 juni 2026 @ 10:52:
[...]

Goed om te horen dat het nu werkt!
Die stap is optioneel. De standaard setup met de NodeRed proxy icm gielz haalt de (proxy) sensoren op via een regelmatige GET call vanuit HA.

AppDaemon heeft als voordeel dat die het mogelijk maakt om zelf sensor-data naar HA te pushen. Daardoor zijn de REST-gebaseerde sensoren in principe niet meer nodig. Maar het blijft allemaal backwards-compatible, dus je kunt het gewoon zo laten. Dan kun ook je makkelijker later weer terug naar de NodeRed versie.

Ik heb de README wat duidelijker gemaakt over dit punt.
Ok, ik heb de proxy sensoren code verwijderd uit de gielz zendure_gielz1986_nl.yaml (dat vind ik wel prettig, de gielz-code gewoon standaard te houden, scheelt weer een stap bij een upgrade), HA herstart, appdaemon.yaml aangepast met het volgende toegevoegd aan het 'plugins' block:
code:
1
2
3
4
5
6
7
    MQTT:
      type: mqtt
      namespace: mqtt
      client_host: core-mosquitto
      client_port: 1883
      client_user: mijn-mqtt-gebruikersnaam
      client_password: mijn-mqtt-wachtwoord
En in de apps.yaml aangepast:
code:
1
  proxy_ha_sensors_skip_existing: false
Appdaemon herstart. Ik lees in de Appdaemon HA-app(addon) logs dat MQTT goed werkt, verbinding met HA is er.
code:
1
2
2026-06-07 11:19:11.898646 INFO MQTT: Connected to MQTT broker at URL core-mosquitto:1883 with paho-mqtt
2026-06-07 11:19:12.326798 INFO MQTT: MQTT Plugin initialization complete
De Mosquitto addon logt ook dat de verbinding succesvol is opgezet:
code:
1
2
2026-06-07 11:19:11: New client connected from 172.30.33.1:40371 as appdaemon_mqtt_client (p4, c1, k60, u'[mijn mqtt gebruikersnaam]').
2026-06-07 11:20:28: New connection from 172.30.32.2:45382 on port 1883.
Jouw module logt 2 dingetjes bij het opstarten
code:
1
2026-06-07 11:19:14.662348 INFO zendure_proxy: Restored 19 metric counters from Home Assistant
maar ook:
code:
1
2026-06-07 11:19:16.248683 WARNING zendure_proxy: MQTT discovery publish failed for Zendure proxy sensors; using AppDaemon set_state fallback: '_asyncio.Task' object has no attribute 'mqtt_publish'
Ik weet dus niet helemaal zeker of het nu goed werkt. Hoe kan ik dit troubleshooten? Ik vermoed m.b.t. of een bepaalde sensor een unique_id heeft, maar ik weet niet welke ik moet bekijken.

De Appdaemon logs zijn volgens mij wel een stukje rustiger geworden, ik zie nu enkel elke grofweg 8 seconden een HTTP 200 op
code:
1
GET /endpoint/properties/report
/edit, ik heb sensor.anti_pingpong_p1_sensor bekeken en die heeft geen unique id, HA meldt dat de instellingen niet vanuit de GUI aangepast kunnen worden

[ Voor 7% gewijzigd door DeadMetal op 07-06-2026 12:14 ]

• Tiesert
De panelen leveren momenteel 1,2kW op, de Zendure staat op 30%SOC en toch blijft hij op Sleeping staan. Omschakelen van Smart Matching naar Smart Charging helpt niet. De State van de Zendure manager zegt wel "Charging" (sensor.zendure_manager_operation_state), maar de Power (sensor.zendure_manager_power) is gewoon 0. De Pack State (sensor.batterystack_1_pack_state) is gewoon "Sleeping". Ik dacht dat de problemen beginnen nadat deze sensor onbeschikbaar werd, maar daarvoor is hij blijkbaar al naar Sleeping geschoten. Een reload van de integratie helpt niet.

Volgens /properties/report gebeurt er niks. "heatState":0,"packInputPower":0,"outputPackPower":0,"outputHomePower":0
De timestamp geeft wel de huidige tijd door. Hij zit dus weer compleet vast.

sensor.batterystack_1_pack_state:
Changed to Sleeping
13:00:08 - 7 minutes ago
Became unknown
13:00:08 - 7 minutes ago
Became unavailable
13:00:07 - 7 minutes ago
Changed to Sleeping
12:20:44 - 47 minutes ago
Changed to Discharging
12:20:39 - 47 minutes ago
Changed to Sleeping
12:20:21 - 47 minutes ago

sensor.zendure_manager_operation_state:
Changed to Charging
13:00:13 - 11 minutes ago
Changed to Idle
13:00:08 - 11 minutes ago
Became unknown
13:00:07 - 11 minutes ago
Became unavailable
13:00:07 - 11 minutes ago
Changed to Charging
12:58:28 - 13 minutes ago
Changed to Idle
12:58:13 - 13 minutes ago

Update: De ZenSDK Zendure-HA Fireson integratie gestopt, de Zendure herstart, en daarna weer Smart Matching gestart en nu laadt hij weer.
Update2: Wanneer er geen errors staan zoals 'became unknown' volstaat het om de modus van de Zendure Manager te wisselen om de boel weer op gang te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Tiesert op 07-06-2026 14:29 ]

Hoe zat het ook weer met die relay switches? Was dat aantal nu een totaal van alle omvormers? Of het hoogste aantal? Ik meen het eerste?

• Mscroos
Gramser schreef op zondag 7 juni 2026 @ 16:59:
Hoe zat het ook weer met die relay switches? Was dat aantal nu een totaal van alle omvormers? Of het hoogste aantal? Ik meen het eerste?
Ik denk dat gielz het aantal status aanpassingen meet, gebaseerd op een eerder bericht dat hij plaatste. Node red bepaald zelf of er 1 of twee accu's opladen en wanneer deze doorzet naar de volgende in de cyclus. Gielsz zal niet alle aanpassingen zien. Dus het aantal clicks dat je ziet is lager dan het echte aantal in mijn optiek. Maar kan het verkeerd hebben.

• DeadMetal
@abaart by the way, ik wilde jouw module vooral uitproberen vanwege interesse en de automatische updates, en fijn om Node-Red wellicht wat lichter te houden (al mijn huisautomations draaien daar immers ook in). Maar ik probeerde hem niet omdat ik met Node-RED verbindingsproblemen ervoer, want die had ik niet.

Maar helaas begon jouw module juist wel te haperen vandaag, e.e.a. schoot regelmatig op 'niet meer beschikbaar'. Ik ben dus even teruggegaan naar NR (sinds een uurtje, en 0x meer gebeurd). Als ik kan helpen met troubleshooten, doe ik dat graag, maar hoe? Mijn wifi-verbinding signaalsterkte is altijd 'Uitstekend' met een sporadische drop naar 'Goed' (maar die ging net als allerlei andere sensoren dus vanmiddag ineens meermaals naar onbeschikbaar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZrgryqsUqDnZ_eRd6zLtB7JC12A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1rp16jRGmNV68S97ytnxvU4F.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door DeadMetal op 07-06-2026 20:06 ]

Nou lieve mensen, vol goede moed ging ik vandaag @gielz en @gast777 updaten. En ik zou zweren dat ik alles goed doe maar... nope. Wie kan er op basis van de screenshots hieronder deze nitwit wat verder helpen? Het dashboard doet het, de automation staat aan, maar het lijkt erop alsof de proxy niet lekker binnen Gielz draait. Maar ik heb alle stppen al tien keer nagelopen en ik denk dat ik ergens een denkfout maak. hellup. Zie hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/einrWAKxjdQTqZqbYrfAmbOTS0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d8mCjVCHuPnjZ6b1S6WPBNSB.jpg?f=fotoalbum_large
Dashboard lijkt te werken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yx8PQ0dhg52KaMvKICMUECWmWU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nzFPcwISQw8ZGkKOUYsYvWhk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cw1utI54MY_cVkztgi1qIMcPfM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sGSzojcDLbQ3CsNiOfsBtexM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fyyh3eUAWTqFQM5ZpOhXJs_EIcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eBnbMcqoaDZ4ljkw02oFms3E.jpg?f=fotoalbum_large
Sensoren staan er ook gewoon in?

Iemand het verlossende woord?
Gramser schreef op zondag 7 juni 2026 @ 20:39:
Nou lieve mensen, vol goede moed ging ik vandaag @gielz en @gast777 updaten. En ik zou zweren dat ik alles goed doe maar... nope. Wie kan er op basis van de screenshots hieronder deze nitwit wat verder helpen? Het dashboard doet het, de automation staat aan, maar het lijkt erop alsof de proxy niet lekker binnen Gielz draait. Maar ik heb alle stppen al tien keer nagelopen en ik denk dat ik ergens een denkfout maak. hellup. Zie hier:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Veel sensoren op unknown. Issues met wifi? Reset AP of de batterijen eens.

Wat als je gielz op 1 set draait?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb je de IP adressen van je Zendure's wel in NR ingevuld?

Geen issues met wifi (HEMS zelf draait nu overigens prima, heb de automation even uitgezet). Ergens hoop jij dat het wifi is he 😋.

IP-adressen zijn in de node-redflow ingevuld.

Maar het zou ook zomaar ergens in de automation of toch in NR kunnen zitten. Ik heb het idee dat dat ook niet helemaal soepel liep. Getver, gedoe.

[ Voor 29% gewijzigd door Gramser op 07-06-2026 21:00 ]

Gramser schreef op zondag 7 juni 2026 @ 20:55:
Geen issues met wifi (HEMS zelf draait nu overigens prima, heb de automation even uitgezet). Ergens hoop jij dat het wifi is he 😋.

Maar het zou ook zomaar ergens in de automation of toch in NR kunnen zitten. Ik heb het idee dat dat ook niet helemaal soepel liep. Getver, gedoe.
Wat als je gielz op 1 set laat draaien. NR even afkoppelen. Werkte dat wel goed of heb je alles in 1x erop gezet zonder dr 1e eerst te testen 😜

Edit : geen knip en plak foutjr gemaakt? In je yaml nu ergens dubbel
Template: staan. Dan ziet hij alle sensoren ook niet. Die misser hier ook al eens gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door Devke op 07-06-2026 21:06 ]

Ik heb geen idee hoe ik NR “afkoppel” 😆 - maar dat zou wel een mooie test zijn…!

[ Voor 31% gewijzigd door Gramser op 07-06-2026 21:06 ]

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:24
Gramser schreef op zondag 7 juni 2026 @ 20:55:

HA of alle Yaml's al gerestart?

🇳🇱🌞10kWp🔋5.7kWh Pijnacker Oost/West

Gramser schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:05:
Ik heb geen idee hoe ik NR “afkoppel” 😆 - maar dat zou wel een mooie test zijn…!
Ik heb mijn vorige post nog bijgewerkt.

HA op een NAS draaien? Hier draait alles in een aparte docker. Makkelijk te stoppen. Wellicht red je het ook door de IP adressen weer weg te halen in NR van je Zendures. Of heb je daar een typfoutje gemaaktm

RemmyB83 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:08:
[...]

Yup. En nu de NodeRed-app al even uitgezet. Doet ook niks met de gegevens, ook het type Zendure en de capaciteit worden dan bijvoorbeeld niet herkend.
RemmyB83 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:08:
[...]

Ik ga dr vanuit dat @Gramser dat toch gedaan heeft eerlijk gezegd 🤣. Maar zeker een fairpunt als hij zichzelf al een nitwit noemt haha. Geintje @Gramser .

Gielz draait dus ook niet op 1 set? Wel de juiste taal gekozen? Dus niet sensoren engels en automatisering nederlands?

Devke schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:11:
[...]

Ik ga dr vanuit dat @Gramser dat toch gedaan heeft eerlijk gezegd 🤣. Maar zeker een fairpunt als hij zichzelf al een nitwit noemt haha. Geintje @Gramser .
Hehe, kan ik wel hebben hoor. Ik check nu even de yamls op die dubbelingen. Ik draai het overigens allemaal op een HA Green.
Devke schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:12:
Gielz draait dus ook niet op 1 set? Wel de juiste taal gekozen? Dus niet sensoren engels en automatisering nederlands?
Volgens mij niet. En alles is engels. Ik weet hoe het eruit ziet als dat niet zo is 😉
Het wordt overigens nog wat gekker - ik krijg de huidige automation niet verwijderd. Een of andere error 500. Geen idee wat dat betekent maar ik denk dat ik het even laat rusten, en misschien wel even een backup van gisteren terugzet...
Gramser schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:31:
Het wordt overigens nog wat gekker - ik krijg de huidige automation niet verwijderd. Een of andere error 500. Geen idee wat dat betekent maar ik denk dat ik het even laat rusten, en misschien wel even een backup van gisteren terugzet...
Nachtje slapen. Morgen verder. Begin weer bij de basis dan. Gielz alleen installeren. Verder niets. Ook sensoren NR nog niet opnemen. Pas als gielz werkt door gaan. Stap voor stap.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-07 11:45
Ik heb nu 2x 2400AC+ draaien. Stel, ik zou er in de toekomst nog 1x 2400pro aan toevoegen; met enkele panelen direct aangesloten; hoe gedraagt Gielz/proxy zich in dat geval?

Niet dat ik dat in de directe toekomst van plan ben, maar fantaseren is altijd leuk ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:24
Mistraller schreef op zondag 7 juni 2026 @ 23:33:
Ik heb nu 2x 2400AC+ draaien. Stel, ik zou er in de toekomst nog 1x 2400pro aan toevoegen; met enkele panelen direct aangesloten; hoe gedraagt Gielz/proxy zich in dat geval?

Niet dat ik dat in de directe toekomst van plan ben, maar fantaseren is altijd leuk ;)
Volgende geldt even voor de NOM situatie:
Als ze gevoed worden van uit het net/je huidige panelen, dan laden ze gelijkmatig op zoals ze nu bij je doen. Maar als de panelen die direct op de pro zijn aangesloten vol in de zon komen, dan kan die een spurt maken en veel sneller vol zitten dan de rest.

🇳🇱🌞10kWp🔋5.7kWh Pijnacker Oost/West

• gast777
De REST sensoren op het dashboard zijn unavailale. Dat betekent dat de GET requests (die elke seconde gedaan worden) niet werken. De vraag is dan, worden de GET requests verzonden door HA en komen ze aan op Node-RED? Dat zou je kunnen checken in het NR debug dashboard (http://192.168.x.x:1880/endpoint/dashboard/zenproxyinfo). Check of de counter "GET Requests received" oploopt.

Mocht die daar niet aankomen, dan klopt misschien het IP adres (van de proxy) "localhost:1880/endpoint" niet in jouw geval. Had je dit hiervoor ook zo ingevuld en werkte het (het hangt van de installatie af of dit klopt of niet)?

Vul daar eens het IP adres van een Zendure in en kijk of het dan wel werkt. Dan weet je al meer in welke richting je moet zoeken.

6 kWp solar | Zendure SF2400AC+ 16 kWh | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014

Dank @Devke en @gast777 ! Ik ben inmiddels terug naar de vorige situatie, heb een backup teruggezet. Ik laat de automation nog uit nu, en draai even HEMS. Vervolgens inderdaad stap voor stap, dus eerst @gielz werkend krijgen. En dan pas aan de NR-proxy van @gast777 gaan sleutelen.

Voor wat betreft die laatste: dat ip-adres van de proxy heeft altijd gewerkt (en werkt nu dus weer, want back-up teruggezet).
De error 500 die ik kreeg lijkt met de backup ook verdwenen.

Het blijft een uitdaging. Komende dagen meer (waarom ik altijd op zondagavond begin te pielen, geen idee…)!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08-08 13:45
Ik hoop met smart op toekomstige support van meer dan 3 omvormers/torens! Zal dit ooit ondersteund worden?
Devke schreef op zondag 7 juni 2026 @ 23:22:
[...]

Nachtje slapen. Morgen verder. Begin weer bij de basis dan. Gielz alleen installeren. Verder niets. Ook sensoren NR nog niet opnemen. Pas als gielz werkt door gaan. Stap voor stap.
@Devke ik heb @gielz succesvol geupdate door zowel de package als de automation te vervangen. De automation werkt en stuurt hem aan. So far so good.

Wat is nu de juiste eerste stap om de NR-proxy van @gast777 te updaten? De flow staat nog in NR, de sensors nog niet in de package van Gielz. Moet ik de flow weggooien en vervangen door de nieuwe json, daar de IP-adressen weer inzetten en vervolgens een nieuwe card met sensoren in het dashboard plaatsen? Ik neem tenminste niet aan dat ik een heel nieuw dashboard moet aanmaken.

Ik ben blij dat dit nu werkt (gister werd ook mijn type Zendure en de opslagcapaciteit niet meer herkend, nu weer wel). Maar ik wil natuurlijk gebruik kunnen maken van de meer graceful afhandeling van de nieuwe @gast777 proxy _/-\o_

• Mistraller
Henkoes schreef op maandag 8 juni 2026 @ 07:54:
Ik hoop met smart op toekomstige support van meer dan 3 omvormers/torens! Zal dit ooit ondersteund worden?
Heb je zoveel vermogen staan dan?

Ik denk dat het maar heel weinig voorkomt; en de logica in de proxy wordt dan wel heel erg complex.
HEMS ondersteunt er 6. Fireson durf ik niet te zeggen.

---------------

• Pakhaas
  • Nu online
Mistraller schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:41:
[...]

Heb je zoveel vermogen staan dan?

Ik denk dat het maar heel weinig voorkomt; en de logica in de proxy wordt dan wel heel erg complex.
HEMS ondersteunt er 6. Fireson durf ik niet te zeggen.
De proxy van @gast777 icm de integratie van @gielz ondersteund gewoon 3 torens met
Gramser schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:10:
[...]

@Devke ik heb @gielz succesvol geupdate door zowel de package als de automation te vervangen. De automation werkt en stuurt hem aan. So far so good.

Wat is nu de juiste eerste stap om de NR-proxy van @gast777 te updaten? De flow staat nog in NR, de sensors nog niet in de package van Gielz. Moet ik de flow weggooien en vervangen door de nieuwe json, daar de IP-adressen weer inzetten en vervolgens een nieuwe card met sensoren in het dashboard plaatsen? Ik neem tenminste niet aan dat ik een heel nieuw dashboard moet aanmaken.

Ik ben blij dat dit nu werkt (gister werd ook mijn type Zendure en de opslagcapaciteit niet meer herkend, nu weer wel). Maar ik wil natuurlijk gebruik kunnen maken van de meer graceful afhandeling van de nieuwe @gast777 proxy _/-\o_
Ook daar vanaf 0 beginnen. Dashboard zou je kunnen laten staan. Oude flow even verwijderen. Deploy. Dan sensoren in package gielz op de juiste plek. Herstart HA. Dan zou ik de flow erin zetten. Vlgs mij pakt HA het dan zelf op. Idd ip adres van iedere Zendure opnemen in de flow. Opslaan ......... en dan hier melden dat het werkt 😜🤣

• gast777
Henkoes schreef op maandag 8 juni 2026 @ 07:54:
@Henkoes Support voor meer dan 3 Zendures in de proxy is momenteel niet in de planning. Met 1, 2 of 3 Zendures worden denk ik >90% van de gebruikers gecoverd (3x 2400W is 7200 Watt max momenteel).

Dus er zou denk ik weinig gebruik van gemaakt worden in verhouding tot het werk dat nodig is om het te implementeren en testen. Dan zijn er andere prioriteiten die eerder aan de beurt komen, naast de benodigde support tijd die besteed wordt.

Als er serieus meer vraag naar is dan kan het tzt wel meer prioriteit krijgen uiteraard.

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-07 10:18
Luuk741 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:21:
[...]

Het is een 2400AC+. Normaliter schommelt de batterijspanning indd ook rond de 50V zie ik nu terug. Heb hem uiteindelijk wakker gekregen door de knop ongeveer 10 seconden ingedrukt te houden. Daarna even vol geladen en ontladen om te kijken hoe dat ging, maar leek weer normaal. Hij leek wel wat te klooien met het laadpercentage en toen hij net weer op de grens van 10% zat ging hij met vol vermogen pendelen i.p.v. in standby. Heb hem nu even op standby gezet en zal proberen hem morgen handmatig naar 100% te laden en zo te kalibreren, kijken of dat de boel weer rechttrekt.

Overigens staan beide batterijen weer in HA en klopt de capaciteit ook weer. Vanmiddag zag alles er in de Zendure app prima uit, maar ook daar kreeg ik hem niet uit de standby modus. Zowel in als buiten HEMS
Heb de oplossing nog niet gevonden, en de laatste tijd is het vrijwel dagelijks raak. Aangezien ik hem ook in de Zendure app niet wakker krijg heb toch maar even een ticket ingeschoten. Misschien zit er ergens iets niet lekker in de hardware
Devke schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:05:
[...]

Ook daar vanaf 0 beginnen. Dashboard zou je kunnen laten staan. Oude flow even verwijderen. Deploy. Dan sensoren in package gielz op de juiste plek. Herstart HA. Dan zou ik de flow erin zetten. Vlgs mij pakt HA het dan zelf op. Idd ip adres van iedere Zendure opnemen in de flow. Opslaan ......... en dan hier melden dat het werkt 😜🤣
Precies zo gedaan. No luck. Op het moment dat ik gebruik ga maken van de nieuwe flow gaat er iets niet goed: dan herkent het dashboard/gielz niet meer het type zendure en de opslagcapaciteit. Gielz had ik dus succesvol geupdate. Maar vanaf de werkzaamheden met de proxy gaat het verkeerd. Misschien moet ik nog eens helemaal opnieuw beginnen, tot aan herinstallatie van NR aan toe. Voor nu maar even terug naar de versie waarin @gielz goed draait. Stomme is dat de enige manier waarop me dat lukt een backup lijkt te zijn...

• gast777
Gramser schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:40:
[...]

Precies zo gedaan. No luck. Op het moment dat ik gebruik ga maken van de nieuwe flow gaat er iets niet goed: dan herkent het dashboard/gielz niet meer het type zendure en de opslagcapaciteit. Gielz had ik dus succesvol geupdate. Maar vanaf de werkzaamheden met de proxy gaat het verkeerd. Misschien moet ik nog eens helemaal opnieuw beginnen, tot aan herinstallatie van NR aan toe. Voor nu maar even terug naar de versie waarin @gielz goed draait. Stomme is dat de enige manier waarop me dat lukt een backup lijkt te zijn...
Je kunt in de flow een aantal debug (groene) nodes aanzetten en dan rechts in het debug venster (kevertje) zien wat er gebeurt. Maar ik snap dat dat wellicht een beetje te veel gevraagd is als je nog niet erg wegwijs bent in node-red.

Gramser schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:40:
[...]

Hmm. De sensoren wel goed geplakt ook in gielz? Heb je geen sensoren die dubbel zijn? Bv een laadpercentage en een laadpercentage_2?

Moet nu zelf ook even grasduinen. Ben hier ook naar gielz teruggegaan paar dagen terug. Puur om te kijken waarom de boel hier regelmatig onderuit gaat / ging. De afgelopen 4 dagen stabiel. Vanaf vannacht soms even een sensor die unavailable wordt voor paar seconde maar wel terug komt. Ik laat hem nog ff sjouwen.

NAS al bekeken. Die lijkt het niet overvloedig druk te hebben. Er loopt een AV scan, en een integriteitsproces voor een disk zag ik. Die nemen dan samen een 50% cpu in beslag. Voor de rest...... als dat klaar is dropt het allemaal weer naar een zeer rustige NAS qua CPU.

Wat me hier wel opviel is dat ik recent een integratie in HA heb gezet mbt de AccuMate PIB. Die laat dan ook 1 sensor drop zien. De SoC. Zoekwerk iig.

@Devke @gast777 dank tot zover. Nee, helaas, jouw werk is mijn eerste en enige ervaring met NodeRed. Ik ga misschien eens kijken of ik niet beter heel NR van de HA Green afmik, en eerst eens een tijdje alleen Gielz draai. Wat een geneuzel he :)
Gramser schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:09:
@Devke @gast777 dank tot zover. Nee, helaas, jouw werk is mijn eerste en enige ervaring met NodeRed. Ik ga misschien eens kijken of ik niet beter heel NR van de HA Green afmik, en eerst eens een tijdje alleen Gielz draai. Wat een geneuzel he :)
Geen dank. Blijf gerust vragen. Iets met tweakers. 😜

Kan het me wel voorstellen hoor. Loop hier ook al een paar weken te kl..... en nog het lek niet boven. Daarom terug naar basis en kijken of het reproduceerbaar wordt

@Devke Toch nog even doorgegaan. Ik heb nodered er eens afgegooid, en opnieuw geinstalleerd. Gielz werkt wanneer ik de IP-adressen van de afzonderlijke zendures invul. Maar zodra ik localhost:1880/endpoint
invul, voor- of nadat ik de flow in NR heb gedeployed, geeft het dsahboard me "unknown" terug: dan worden het type (AC2400+) en de capaciteit (13,44kWh) niet herkend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mR4Pueq51WyXKZY6W6_jIytbavw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/USTlm7fQudNBIMcO638MCiHN.jpg?f=user_large

Voorheen werkte dit gewoon. Blijft de vraag: moet ik daar bij deze versie van @gast777 iets anders invullen? Let op: ik heb nog niks met de sensoren in het dashboard gedaan. Maar dat lijkt me gezien de readme van gast777 ook niet nodig...?

Oh en ik keek even in de debug van NR. Daar zag ik dit langskomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2AYt9bY-sNdIfMEt3_GjW2T3Hq0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CyYVwOysEm1PP7eLWhZbU4aB.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht geeft dat iets weg over de oorzaak?

[ Voor 36% gewijzigd door Gramser op 08-06-2026 14:14 ]

Gramser schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:04:
@Devke Toch nog even doorgegaan. Ik heb nodered er eens afgegooid, en opnieuw geinstalleerd. Gielz werkt wanneer ik de IP-adressen van de afzonderlijke zendures invul. Maar zodra ik localhost:1880/endpoint
invul, voor- of nadat ik de flow in NR heb gedeployed, geeft het dsahboard me "unknown" terug: dan worden het type (AC2400+) en de capaciteit (13,44kWh) niet herkend:

[Afbeelding]

Voorheen werkte dit gewoon. Blijft de vraag: moet ik daar bij deze versie van @gast777 iets anders invullen? Let op: ik heb nog niks met de sensoren in het dashboard gedaan. Maar dat lijkt me gezien de readme van gast777 ook niet nodig...?

Oh en ik keek even in de debug van NR. Daar zag ik dit langskomen:
[Afbeelding]

Wellicht geeft dat iets weg over de oorzaak?
Vul je letterlijk localhost:1880 in? Dat moet het ip adres van je green zijn en daar:1880 achter.

Devke schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:34:
[...]

Vul je letterlijk localhost:1880 in? Dat moet het ip adres van je green zijn en daar:1880 achter.
Dit ga je niet menen he. Serieus. Ik ga nu checken.

• Mistraller
/endpoint alleen bij de HA App toch? Ik heb NR op mijn NAS draaien en die connect met "NAS-IP:1880"

---------------

@Gramser @Mistraller

Zie instructies bij github gast777:

Stap 1: Op het HA Dashboard van Gielz heb je het invulveld "Zendure 2400 AC IP-adres" beschikbaar, als onderdeel van de Gielz instructies. Vul het IP adres en poort van de Node-RED proxy daar in. Bijvoorbeeld: 192.168.x.x:1880

Als in de blokken "API Proxy In" staat "The url will be relative to /endpoint", dan vul hier in IP_adres:poort/endpoint

Als Node-RED op de Home Assistant server zelf is geinstalleerd als App (voorheen 'Add-On'), vul in "localhost:1880/endpoint".

Na deze stap zouden de sensoren van Gielz in Home Assistant al moeten werken.

Wel voor localhost dus het IP adres invullen van je Green in dit geval!

Gedaan (ik draai dus NR als app op de HA Green), maar dat biedt geen soelaas:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bX1-PK3mB8iTZBurlLGUCanCeY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bWAnKzFiZxoPGco8omyy9cUB.jpg?f=user_large
Gramser schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:43:
Gedaan (ik draai dus NR als app op de HA Green), maar dat biedt geen soelaas:

[Afbeelding]
Ook zonder /endpoint evt niet?

Nope, " unknown". Ik vraag me af of die bugmeldingen in NR nog iets kunnen betekenen...

• Mistraller
Devke schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:40:
@Gramser @Mistraller

Zie instructies bij github gast777:

Stap 1: Op het HA Dashboard van Gielz heb je het invulveld "Zendure 2400 AC IP-adres" beschikbaar, als onderdeel van de Gielz instructies. Vul het IP adres en poort van de Node-RED proxy daar in. Bijvoorbeeld: 192.168.x.x:1880

Als in de blokken "API Proxy In" staat "The url will be relative to /endpoint", dan vul hier in IP_adres:poort/endpoint

Als Node-RED op de Home Assistant server zelf is geinstalleerd als App (voorheen 'Add-On'), vul in "localhost:1880/endpoint".

Na deze stap zouden de sensoren van Gielz in Home Assistant al moeten werken.

Wel voor localhost dus het IP adres invullen van je Green in dit geval!
Ja IK weet dat wel ;)

Probeer eerst gewoon ff zelf in je browser of er response is op "Wat-je-wilt-invullen"/properties/report :)

---------------

3 mogelijkheden lees ik :

192.168.2.6:1880

192.168.2.6:1880/endpoint

localhost:1880/endpoint

Deze opties heb je als ik de instructies goed lees.

• Mscroos
Devke schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:50:
3 mogelijkheden lees ik :

192.168.2.6:1880

192.168.2.6:1880/endpoint

localhost:1880/endpoint

Deze opties heb je als ik de instructies goed lees.
Klopt. localhost:1800 werkt ook prima (in een goed geconfigureerd netwerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qa55gY3w2-xhgfiJQHmMv7GZKg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jlYC9Roaq5vA6Lg22bxJ3YCJ.png?f=user_large

Alle opties geprobeerd. Nop. Gekke is dat ik 'm dus zo had als @Mscroos voordat ik ging updaten.
Gramser schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:58:
Alle opties geprobeerd. Nop. Gekke is dat ik 'm dus zo had als @Mscroos voordat ik ging updaten.
HA herstart toen je klaar was?
Kun je in de NR app, gielz logbook en HA logbook niet iets vinden?

Je properties van Zendure kun je nog wel opvragen zoals paar posts terug wordt aangegeven?

Ik vind dus alleen die rare meldingen in de NR App. Properties van de Zendures kan ik opvragen (die van de HA Green niet via het vast ip-adres, zegt dat iets?)

Ik zal de logbooks die je noemt nog eens bekijken. Edit: dit zegt HA Logbook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYOSIjQzgo5ezBbpCo3SS-AEDPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V0QA4azqQnEc9Ox3PQI3jWf5.jpg?f=fotoalbum_large

De Gielz logs zeggen me weinig, die registreren wat ik doen en wat de automatisering doet, maar ik kan daar niet zoveel chocola van maken helaas. Niks wat er voor mij uitspringt.

[ Voor 57% gewijzigd door Gramser op 08-06-2026 15:13 ]

Gramser schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:08:
Ik vind dus alleen die rare meldingen in de NR App. Properties van de Zendures kan ik opvragen (die van de HA Green niet via het vast ip-adres, zegt dat iets?)

Ik zal de logbooks die je noemt nog eens bekijken.
Ik weet even niet wat je bedoeld met opvragen mbt de HA Green.

Devke schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:14:
[...]

Ik weet even niet wat je bedoeld met opvragen mbt de HA Green.
P1 meter ingevuld?

Gramser schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:08:

Ik zal de logbooks die je noemt nog eens bekijken. Edit: dit zegt HA Logbook:

[Afbeelding]

De Gielz logs zeggen me weinig, die registreren wat ik doen en wat de automatisering doet, maar ik kan daar niet zoveel chocola van maken helaas. Niks wat er voor mij uitspringt.
P1 meterveld ingevuld?

P1 is allemaal ingevuld (in het dashboard bedoel je toch?)

Sorry ben af en toe wat aan het testen en herstarten dus reageer niet meteen uitgebreid _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door Gramser op 08-06-2026 15:27 ]

Gramser schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:26:
P1 is allemaal ingevuld (in het dashboard bedoel je toch?)

Sorry ben af en toe wat aan het testen en herstarten dus reageer niet meteen uitgebreid _/-\o_
Neem je tijd. Ik zie een 3e regel in de logfile staan van HA. Daar staat al een unknown in een half adres. Je hebt wel een case te pakken. Dadelijk roepen we ergens :Oh Stom. Gemist. 🤣

Nou schiet mij maar lek, ik kom er echt niet achter... ik hoop op een briljante ingeving van iemand, anders stopt het HA avontuur al best snel... whoeps.

• Pakhaas
  • Nu online
Net geupdate naar de laatste versie van Gielz in nieuw record van 4min. Toch altijd weer even spannend of je de juiste stappen doet. Later de proxy nog even.
Ik hoop dat jou dat beter vergaat dan mij, @Pakhaas - Gielz was het probleem niet, maar toen kwam de proxy... die gooit bij mij de boel danig in de war helaas. Ik draai nu weer op HEMS helaas. Ik heb nog een back-up van vanmorgen klaar staan, om de vorige proxy met de nieuwste Gielz te kunnen draaien, maar daarmee heb ik niet de proxy die bevriezing zou moeten voorkomen. Deze stap vooruit is tot nu toe een stap terug gebleken.

• Pakhaas
  • Nu online
Gramser schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:09:
Ik hoop dat jou dat beter vergaat dan mij, @Pakhaas - Gielz was het probleem niet, maar toen kwam de proxy... die gooit bij mij de boel danig in de war helaas. Ik draai nu weer op HEMS helaas. Ik heb nog een back-up van vanmorgen klaar staan, om de vorige proxy met de nieuwste Gielz te kunnen draaien, maar daarmee heb ik niet de proxy die bevriezing zou moeten voorkomen. Deze stap vooruit is tot nu toe een stap terug gebleken.
De proxy (versie 20260512a) werkt hier perfect, dus zie ook even geen noodzaak om te updaten.

• gast777
@Gramser Die NR debug is enorm nuttig en wijst in een bepaalde richting.

De error gebeurt in de blokjes die in het begin de S/N van de Zendures ophalen. Die geven een error voor alle drie de Zendures "JSON parse error".

Het lijkt er dus op dat de reply van de Zendures niet een correcte reply is. Wat ook nog kan is dat de IP adressen niet goed ingevuld zijn in het blokje "Vul hier de Zendure IP adressen in" (of de Engelse vertaling).

Kun je een screenshot geven van de inhoud van dat blokje?

@gast777 ik moet even een hond uitlaten, maar daarna ga ik dat voor je regelen :). Dank wederom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RERJMk9rLVbqOsSXlYZetNTtCGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zdrUFyIxYKmuXLPp655MHdM.jpg?f=fotoalbum_large
Oude IP-blokje vorige flow

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPVWNvkRAZ121VXKsLVEmoW7kzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n1zd53ycmtBNnskcRlEVS2f4.jpg?f=fotoalbum_large
Nieuwe blokje, voor invullen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRw4Vhc5OPa-e7FfPbSDTtphZ7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IDtHhjdeArDN9p5e6Mf6M4pY.jpg?f=fotoalbum_large
Nieuwe blokje, na invullen

[ Voor 85% gewijzigd door Gramser op 08-06-2026 16:30 ]

• gast777
Ik zie het al. In de laatste versie heb ik een foutje gemaakt bij het posten. Ik kan straks even een gecorrigeerde posten.

Je kunt het ook snel zelf aanpassen eventueel.

In dat blokje zit nu deze tekst:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
//let ipZendure1 = "192.168.x.x"
//let ipZendure2 = "192.168.x.y"
//let ipZendure3 = ""

// If you use two Zendures, leave the third as is with an empty string:
// let ipZendure3 = ""

// Tip: to use a simulated Zendure test device, in stead of the IP
// address, enter the name of the simulated device. Run the flow 
// Zendure-simulated-devices.json on the same Node-RED host.

// Example:
let ipZendure1 = "testdevice1"
let ipZendure2 = "testdevice2"
let ipZendure3 = "testdevice3"
Kun je dit veranderen naar:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
let ipZendure1 = "192.168.x.x"
let ipZendure2 = "192.168.x.y"
let ipZendure3 = ""

// If you use two Zendures, leave the third as is with an empty string:
// let ipZendure3 = ""

// Tip: to use a simulated Zendure test device, in stead of the IP
// address, enter the name of the simulated device. Run the flow 
// Zendure-simulated-devices.json on the same Node-RED host.

// Example:
//let ipZendure1 = "testdevice1"
//let ipZendure2 = "testdevice2"
//let ipZendure3 = "testdevice3"
Oftewel, ik was vergeten de "//" te veranderen voor het posten. Ik gebruik zelf de Engelse versie met 3 gesimuleerde test devices en de NL versie met 2 echte Zendures.

Excuses daarvoor! Maar de oorzaak en fix zijn nu wel duidelijk ;)

Kijk dit is het mooie aan Tweakers toch! Ik ga het straks ook echt even proberen door te voeren, nu eten koken en dat soort dingen. Maar ik zie dankzij jouw verzoek om screenshots de verschillen ook!

• gast777
De gefixte Engelse versie staat nu ook online (20260605a).

@Gramser bedankt voor het rapporteren :)

[ Voor 50% gewijzigd door gast777 op 08-06-2026 16:39 ]

Dat eten moest maar even wachten nog, meteen doorgevoerd en hop alles is gefixt en draait meteen als een zonnetje! @Devke , @gast777 , het was me weer een genoegen! Ik ben benieuwd of ik nu nog tegen een freeze ga aanlopen, komende week. Als het een dag of wat goed gaat heb ik er vertrouwen in :)

Ik ben nu ook wel redelijk bedreven in updaten... maar voorlopig blijf ik er lekker vanaf!

[ Voor 23% gewijzigd door Gramser op 08-06-2026 16:41 ]

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-08 23:10
Vandaag de vervangende 2400AC+ binnengekregen en ik dacht, nu ik ze toch nog even allebei heb, kan ik wel even gaan 'spelen' met twee omvormers, HA en Gielz/Gast777 aansturing.

Het zijn weliswaar niet identieke omvormers (2400AC met 11.52kWh en 2400AC+ met 11.08kWh) maar ik dacht dat zou moeten werken.

Gielz had ik al geinstalleerd (maar gebruikte ik niet, dus geen automatisering aangemaatk), en Gast777 met Node-Red was appeltje-eitje. Getest dmv de verschillende IP adresssen in te voeren, daarna Node-Red opgezet en alles klopte (informatie kwam correct door). Vervolgens uit HEMS gehaald, en de automatisering gemaakt en op Nul-op-de-Meter gezet.

Maar hij doet niets... Hij blijft op 'standby' staan. Iemand een idee wat ik kan controleren?

• Pakhaas
  • Nu online
Gramser schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:40:
Dat eten moest maar even wachten nog, meteen doorgevoerd en hop alles is gefixt en draait meteen als een zonnetje! @Devke , @gast777 , het was me weer een genoegen! Ik ben benieuwd of ik nu nog tegen een freeze ga aanlopen, komende week. Als het een dag of wat goed gaat heb ik er vertrouwen in :)

Ik ben nu ook wel redelijk bedreven in updaten... maar voorlopig blijf ik er lekker vanaf!
Je leert het beste van herhalen. Dat heb je vandaag mooi kunnen doen :D

• gast777
jelleeelco schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:34:

Gielz had ik al geinstalleerd (maar gebruikte ik niet, dus geen automatisering aangemaatk), en Gast777 met Node-Red was appeltje-eitje. Getest dmv de verschillende IP adresssen in te voeren, daarna Node-Red opgezet en alles klopte (informatie kwam correct door). Vervolgens uit HEMS gehaald, en de automatisering gemaakt en op Nul-op-de-Meter gezet.

Maar hij doet niets... Hij blijft op 'standby' staan. Iemand een idee wat ik kan controleren?
Staat de automatisering ook aan?

Begrijp ik goed dat je de Gielz eerst hebt getest direct op de Zendures, maar zonder automatisering?

En heb je een P1 meter in Gielz zitten?

En alles in dezelfde taal?

[ Voor 3% gewijzigd door gast777 op 08-06-2026 17:41 ]

• jelleeelco
gast777 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:40:
[...]

Staat de automatisering ook aan?

Begrijp ik goed dat je de Gielz eerst hebt getest direct op de Zendures, maar zonder automatisering?
Ja, automatisering staat aan.

Ik had Gielz draaien zonder de YAML voor automatisering, puur voor de informatie. Toen Node-Red geinstalleerd. Vervolgens de beide Zendures getest om te kijken of de data goed doorkwam (dat was zo).

Daarna de zendures uit HEMS gehaald, de automatisering YAML gekopieerd en actief gezet. HA opnieuw opgestart, en de modus op NOM gezet.

• jelleeelco
gast777 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:40:
[...]

En alles in dezelfde taal?
Pomptiedomtiedom...

Had dus de Engelse versie genomen...nu de NL versie en het werkt direct.

heren, onwijs bedankt!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb mijn Zendure 2400 AC+ 5 kWh inmiddels prima werkend in HA met gielz integratie.

Ik heb echter de volgende wens, en ik weet niet goed welke strategie ik moet kiezen

- dynamisch uur contract stroom

- zonnepanelen wekken op een goeie dag stroom op tussen 06:30 en 21:00, totaal ~30 kWh op een dag.

- elektrische auto(tesla) die ik 1 a 2 x per week oplaad tijdens goedkoopste uren. Tesla is niet gekoppeld in HA, maar zou wel kunnen.

Ik wil graag:

- batterij opladen op goedkoopste uur, indien mogelijk met zonnestroom maar dat hoeft niet. (Alleen als de incl prijs negatief is, dan zoveel mogelijk zonnestroom.)

- batterij ontladen op duurste 4 uren (ik kan voorlopig maar 800 watt ontladen) en de rest tijdens de nacht NOM.

- als de auto opgeladen wordt (meestal rond de middag op zonnige dag) dan mag de batterij niet ontladen.

Welke Operation Mode zou ik het beste kunnen gebruiken?

• Pakhaas
  • Nu online
Dynamisch Handelen en voor de auto moet je een aparte automatisering maken die de modus op Alleen Slim Laden zet zodat de batterij niet gaat ontladen in de EV maar wel eventuele overschot op dat moment nog opslaat.

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Kurios schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:30:
Ik heb mijn Zendure 2400 AC+ 5 kWh inmiddels prima werkend in HA met gielz integratie.

Ik heb echter de volgende wens, en ik weet niet goed welke strategie ik moet kiezen

- dynamisch uur contract stroom

- zonnepanelen wekken op een goeie dag stroom op tussen 06:30 en 21:00, totaal ~30 kWh op een dag.

- elektrische auto(tesla) die ik 1 a 2 x per week oplaad tijdens goedkoopste uren. Tesla is niet gekoppeld in HA, maar zou wel kunnen.

Ik wil graag:

- batterij opladen op goedkoopste uur, indien mogelijk met zonnestroom maar dat hoeft niet. (Alleen als de incl prijs negatief is, dan zoveel mogelijk zonnestroom.)

- batterij ontladen op duurste 4 uren (ik kan voorlopig maar 800 watt ontladen) en de rest tijdens de nacht NOM.

- als de auto opgeladen wordt (meestal rond de middag op zonnige dag) dan mag de batterij niet ontladen.

Welke Operation Mode zou ik het beste kunnen gebruiken?
Je moet verschillende Operation Modes hebben op verschillende tijdstippen.
Bijvoorbeeld:
- Nul op de meter starten om 11:00 (dan beginnen meestal de goedkoopste uren)
- Snel ontladen starten om 18:00 (dat zijn meestal de duurste uren)
- Alleen slim ontladen starten om 22:00 (zorgt ervoor dat de batterij niet gevuld wordt tot 11:00)

Natuurlijk moet je kijken of 5 kWh voldoende is om vanaf 18:00 tot en met 11:00 door te komen met die strategie.
In de winter moet je een andere strategie kiezen.
Dan kies je "Alleen slim opladen".
Maar mogelijk is een slimmere strategie om wanneer je de EV oplaadt, gewoon de hele dag Nul op de meter te kiezen, om zoveel mogelijk zonnestroom in de auto te stoppen.

• DrNickB
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-08 21:52
In het thema Dare to ask.
Ik had zelf nog niet de code door gelezen,
maar ik draai nog een iets wat oudere gielz package/automation,
recent was me setje leeg en schoot de SOC bescherming in,
deze ging met 1200w laden, tenminste 1000w in mijn geval ;)
Maar hij stopte niet...
Ik had zelf nog een automatesering draaien die de modus aanpast, wat er uit eindelijk voor zorgde dat de oplaad sessie werd onderbroken,
maar uiteindelijk ging hij wel van 4% naar 30%
Kan binnen HA wel elke percentage zien voorbij vliegen.

iemand ervaring mee, of was dit een bekende bug of iets?
(had gezocht maar niks gevonden).

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

• JSven
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-08 19:40
DrNickB schreef op maandag 8 juni 2026 @ 22:28:
In het thema Dare to ask.
Ik had zelf nog niet de code door gelezen,
maar ik draai nog een iets wat oudere gielz package/automation,
recent was me setje leeg en schoot de SOC bescherming in,
deze ging met 1200w laden, tenminste 1000w in mijn geval ;)
Maar hij stopte niet...
Ik had zelf nog een automatesering draaien die de modus aanpast, wat er uit eindelijk voor zorgde dat de oplaad sessie werd onderbroken,
maar uiteindelijk ging hij wel van 4% naar 30%
Kan binnen HA wel elke percentage zien voorbij vliegen.

iemand ervaring mee, of was dit een bekende bug of iets?
(had gezocht maar niks gevonden).
Kan goed zijn dat de kalibratie gestart was van zendure uit. Dan wilt die laden tot 100% om zijn BMS opnieuw te kalibreren. Ik weet niet hoelang het al geleden is dat je batterij nog de 100% gehaald heeft?

• jelleeelco
@gielz @gast777 hebben jullie wel eens de methodiek van jullie laad/ontlaad aansturing gedeeld met Zendure? Ik bedoel dan specifiek hoe de software ervoor zorgt dat alle torens ongeveer dezelfde SoC hebben, en hoe het vermogen zo efficient mogelijk wordt verdeeld, zou toch voor Zendure vrij makkelijk moeten zijn om in te bouwen?

• Tiesert
Opnieuw is de 2400AC+ twee uur blijven hangen in Sleeping modus terwijl de zonnepanelen 4,5kW opwekken en de batterij nog maar 20% is gevuld. Geen enkele netwerkonderbreking, geen foutmelding in de sensoren. Standaard Zendure integratie. Even de modus omschakelen van Smart Matching naar Off en weer naar Smart Matching en het laden gaat verder.

Misschien Automation maken dat HA deze herstelactie zelf uitvoert als a) de batterij niet vol is, b) er een overschot aan opwekking is en c) de modus Sleeping is gedurende meer dan een kwartier?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZY064cM_EY4Q6XZGpVfp0BjTcw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qSwOxPWZ2kgUcIAt11tDYgjY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Tiesert op 09-06-2026 10:18 ]

Misschien toch eens de Gielz-integratie proberen?

• Tiesert
Gramser schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:51:
Misschien toch eens de Gielz-integratie proberen?
Ik denk dat het deze bug is die gemeld wordt: https://github.com/Zendure/Zendure-HA/issues/1312
Gielz en Gast777 doen geweldig werk, en het liefst heb ik in Python een geintegreerde oplossing voor meerdere omvormers.

• DaGoose
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09:09
Uit nieuwsgierigheid wat betreft de Gielz integratie (welke ik dolgraag wil gaan draaien) waarom werken Gielz en Gast777 niet samen aan een 'all in one' oplossing? Lijkt nu met de losse proxy en node-red er tussen toch een stuk lastiger dan de intergratie van zendure zelf welke redelijk plug and play is.
Of wordt daar op de achtergrond aan gewerkt? Dan wacht ik nog even met installeren namelijk. :)

• Mscroos
DaGoose schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:24:
Uit nieuwsgierigheid wat betreft de Gielz integratie (welke ik dolgraag wil gaan draaien) waarom werken Gielz en Gast777 niet samen aan een 'all in one' oplossing? Lijkt nu met de losse proxy en node-red er tussen toch een stuk lastiger dan de intergratie van zendure zelf welke redelijk plug and play is.
Of wordt daar op de achtergrond aan gewerkt? Dan wacht ik nog even met installeren namelijk. :)
Als je een beetje de handleiding volgt is dit binnen 15 minuten draaiend te krijgen. INtegratie is inderdaad wel beter wellicht, maar dit werkt ook prima

• Pakhaas
  • Nu online
DaGoose schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:24:
@gielz en @gast777 integraties is ook redelijk plug and play. Updaten kost je niet meer dan 5min.
Je moet ook beseffen dat zij dit volledig kosteloos doen, dus vragen of alles in 1 kan is best wel veel gevraagd van hun vrijetijd.
Sommigen doen er een tikkie langer over :+

Tot ze erachter komen dat de code een foutje bevat. Dan kan het ineens wel snel... ;)

• Pakhaas
  • Nu online
Gramser schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:03:
Sommigen doen er een tikkie langer over :+

Tot ze erachter komen dat de code een foutje bevat. Dan kan het ineens wel snel... ;)
Maar dat was voor de anderen weer heel nuttig, want nu is weer een bug opgelost.
Pagina: 1 ... 54 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor de integratie met Home Assistant.

Zie voor algemeen: Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic
Voor integratie met Homey: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey

Zoek voor andere zaken het juiste topic.