Hoe draai je HA? Op een NAS? Ik heb HA een update gegeven daar alleen met gielz de boel ook niet meer lekker aan de praat was te krijgen. Nu draait het een paar dagen stabiel. Dat roep ik liever niet hardop daar ik hier ervaringen mee heb 😜🤣🙈, de boel weer onderuit. Gaat hier om de 2400 zonder +Tiesert schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 00:20:
[...]
Dank je voor het meedenken. Ik zie op /properties/report wel de timestamp en de messageid oplopen, maar verder zie ik volgens mij alleen instellingen en serienummers. Zo blijven inputLimit":0,"outputLimit":0 ongewijzigd staan. Net als: heatState":0,"packInputPower":0,"outputPackPower":0,"outputHomePower":0,"remainOutTime":59940,"packState":0,"electricLevel":100,"gridInputPower":0,"solarInputPower":0
De status is Sleeping met Laden en Ontladen op 0, maar bij de Integratie zie ik bij de Zendure Manager de State op Charging staan met Power -300W. Dit verandert niet, hij zit dus helemaal vast. Ik laad op 2400W op aparte groep en de batterij is 100% vol. Dit is tot op heden altijd het geval wanneer dit probleem zich voordoet.
De AC+ uitgezet (rode bliksemflitsje knippert), stekker er uit en na 30s er weer in. In HA lijkt niets verandert. Alles wat hier boven staat is nog steeds zo zichtbaar.
Als ik dan HA herstart staat hij daarna nog steeds op sleeping. Maar bij de Zendure Manager is iets veranderd. Daar staan Beschikbare Energie, Power en State op Unknown. De Totale Batterij Capaciteit is wel bekend. Alle andere sensoren zijn gewoon gevuld (geen unknown of unavailable). Wisselen tussen de Modus Off en Modus Smart Matching maakt de boel niet los.
Op het netwerk zie ik de Zendure wisselen tussen 0 en 15kbps upload en 0 en 1kbps download. Er gebeurt weinig. Het netwerk herstart, maar dat heeft ook geen effect.
Toen in de Zendure App bij Instellingen voor Netaansluiting de Output (naar woning) van 0 naar 465W (willekeurig) gezet en hij begint te ontladen. in HA zie ik dat Sleeping verandert in Discharging en inderdaad Ontladen met 465W. Alleen als ik dan bij de Zendure Manager weer kies voor Smart Matching neemt HA de regie niet over. Hij blijft op een vaste waarde van 465W ontladen. In de Zendure Manager staan Beschikbare Energie, Power en State nog steeds op Unknown.
Weet verder niet wat ik nog kan doen. HA lijkt wel goed de Zendure uit te lezen (op drie sensoren in de Zendure Manager na), maar kan niets naar de Zendure schrijven. Alle opdrachten worden genegeerd. Echt balen, als ik dit soort gedoe wilde had ik wel een Marstek gekocht....
Update: na nog een keer herstarten van eerst de Zendure en daarna HA werk alles weer.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
/f/image/upiMn91YIrKGgaEwVy1IIpHZ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YMImKdHdV3taqcVEbSTrcdWE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e14oFTKUws9HrJhJKIRP8a0W.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xsMouLoL6qBDIPoX2WX171mO.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/YSSHjnJU2ckTjijJCDvIv2p9.png?f=fotoalbum_large)