OK, dus dan zal de HA sensor "Zendure 2400 AC Modus" elke 30 sec van "Standby" naar "opladen" of "ontladen" gaan (afhankelijk van waar acMode dan toevallig op staat en wanneer het vermogen even niet 0 is).
Het zullen dus geen ECHTE schakelingen van het relais zijn, maar alleen de HA sensor "Zendure 2400 AC Modus" die flipt tussen "Standby" en "opladen" of "ontladen".
Trouwens het lijkt mij dat een relais fysiek alleen op OF opladen OF ontladen kan staan, net zoals de acMode. "Standby" is geen relais stand. Het geeft alleen aan dat het vermogen 0 is. Van een van die standen naar Standby en terug lijkt me niet dat het relais hoeft te schakelen. Hij blijft gewoon op dezelfde stand, maar het vermogen verandert tussen 0 en een andere waarde.
Ik kan het mis hebben, maar misschien kan dit nog gefinetuned worden in de Gielz teller die de relais schakelingen telt: naar Standby en dan terug naar dezelfde modus (op/ontladen) niet tellen als relaisschakeling. Oftewel alleen tellen als acMode (de relaisstand) verandert.
Misschien kan iemand even een keer naast de Zendure gaan staan luisteren om te checken of dat klopt.
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh