Ik heb vandaag deze geïnstalleerd om mijn net vers ontvangen 2400 Pro aan te sturen. Ik draaide al sinds zomer vorig jaar gielz HA in NOM (op SF800Pro), maar nooit geüpdate, want: niet nodig. Liep als een zonnetje.
Nogmaals complimenten voor de eenvoud van installeren van deze nieuwe versie, en hoe het dashboard eruit ziet. Zoals in in een DM aan @
gielz als schreef: voor batterij-nerds een heerlijke toevoeging, dit dashboard.
Maar... ik had/heb wel nogal wat problemen om de oude reut (die je toen nog allemaal 'handmatig' moest installeren) uit HA te krijgen. Ik heb uiteindelijk dit gedaan:
1. Alles uit configuration.yaml gehaald dat verwees naar gielz HA
2. Automation.yaml leeggehaald (stond alleen spul van gielz HA in)
3. HA opnieuw opgestart
4. Alle entiteiten die nu 'orphaned' zijn (zo'n rood rond pijltje met uitroepteken) via de GUI verwijderd
5. HA opnieuw opgestart
6. Installatie-stappen van nieuwste gielz HA doorlopen
7. HA opnieuw opgestart
Eerst was het modi-menu (NOM, slim laden, etc.) incompleet, en nog met de oude modi erin. Nu heb ik opnieuw deze stappen doorlopen, iets beter gezocht op welke entiteiten er weg moesten, en heb ik de 13 modi uit de automation.yaml er in staan. Maar niets werkt. Vanmiddag kon ik nog NOM draaien, deden andere modi niks, maar nu kan ik leuk modi kiezen, maar gebeurt er vervolgens helemaal niks.
Welke stap mis ik om deze upgrade goed uit te voeren?
FYI: mijn 'configuration.yaml' is echt heel standaard, daar staat bijna niets (alleen wat 1wire spul) custom in, behalve nu dan de twee regels voor de gielz HA package.