gielz schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 22:49:Startpost aanpassingen
Restful API zenSDK
2025-07-19 ❤︎ NEW - Modus handmatig is toegevoegd Wil je deze gebruiken in een bestaande configuratie dan zal je het volgende moeten doen wat in de TS beschreven staat; Extra modus toevoegen aan de keuzelijst, 1 helper toevoegen voor het handmatige vermogen, handmatige automatisering toevoegen, modus automatisering vervangen. Dit heeft geen invloed op de bestaande configuratie zoals de NOM.
Dank je voor je aanvulling. Maar helaas werkt Restful nog niet volledig. Hopelijk kun je me als beginner van HA de laatste hints geven?
Even een korte schets:
Vanochtend firmware van de 2400 AC geupgrade van V1.0.1 naar V1.0.4.
De 2400 AC is momenteel volledig opgeladen en staat in Standby.
HomeWizard Energy Socket geplaatst, geconfigureerd in de app, local api aangezet, IP-adres toegevoegd in configuration.yaml van HA.
In configuration.yaml je code m.b.t handmatig ontladen 250 W toegevoegd en settings aangepast.
Extra modus toegevoegd aan keuzelijst via Instellingen, Apparaten, Restful, Helpers, ACmodus selecteren en de optie toegevoegd.
Had nu de hoop dat ik NOM kon gaan draaien.
Maar accu's zijn bijna vol (99%) en zonopwek is overvloedig.
Dus dacht: ik kies voor ontladen op 2400 Watt. Maar dat blijkt nog niet goed (menugestuurd) te werken...
Als ik via Ontwikkelhulpmiddelen, Acties de commando's zoals Zendure_ontladen_250 geef.gaat het naar verwachting.
Bij Zendure 200 AC Modus Selecteren, keuze NOM echter gaat ie ontladen, in plaats van opladen. Terwijl actueel vermogen, opwek volgens P1-meter >4700 is..
Ook krijg ik bij keuze Standby ook geen response.. Hij blijft ontladen.
We zijn er dus bijna...
Maar ik moet bekennen dat je laatste berichtje voor mij iets te weinig concreet was om mee uit de voeten te kunnen. Met name de laatste aanwijzingen: Handmatige automatisering toevoegen, wat is de inhoud? Modus automatisering vervangen.. Waar c.q. hoe doe ik dat?
Met dank
[
Voor 12% gewijzigd door
Hieke op 19-07-2025 16:24
. Reden: Screenshot toegevoegd ]
Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh