Even een gekke gedachte, en sorry als dit niet kan, maar schiet zo in mijn hoofd.janssuhhh schreef op maandag 5 januari 2026 @ 13:16:
[...]
Ja dat kan ik inderdaad ook op basis van die entiteiten en dat zie ik als een tussenoplossing.
Voor nu kan ik eenvoudig het totale laadvermogen verlagen, maar uiteindelijk wil je dat alleen inleveren wat echt noodzakelijk is en niet meer dan dat.
En juist dat laatste ben ik nog niet achter hoe ik dat op een elegante wijze kan bereiken.
Het meten van hoeveelheid verbruik op je fase is te doen, als je weel welke Zendure je hierop hebt aangesloten,
zou je via een helper kunnen berekenen hoeveel je Jacuzzi en/of andere verbruikers verbruiken op dat moment. (fase verbruik - zendureX verbruik = rest verbruik)
Misschien als met een automation: als Rest verbruik > xxx W for 30sec; set oplaadlimit zendureX naar xxx Watt
en dan weer terug als verbruik gedaald is.
En oplaad limiet dan een veilige marge lager dan de max van je stoppenkast uiteraard.
Dan kunnen je rest van automatiseringen blijven draaien, je limiteerd alleen die ene zendure via zijn max oplaad snelheid.
Wat weer geen invloed heeft op leveren.
Edit: Ik weet alleen niet 100% zeker of de oplaad limit in te stellen is via een commando
[ Voor 3% gewijzigd door DrNickB op 05-01-2026 23:34 ]
Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV
/f/image/scLJFJXievePVQJLtZpFdz0U.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vfQPVqGAY2TjsRx3bpP18GW1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uTTxxC8hm84o5L6vjC8NoiXJ.png?f=fotoalbum_large)