Acties:
  • +3 Henk 'm!
jk-d schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:42:
Onder het mom van de domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld:
Wat zijn nou de verschillen tussen fireson en gielz en wat de voordelen en/of nadelen van beide oplossingen?
Is volgens mij ook een deel doelgroep afhankelijk. Heb laatst via een ander platform mensen geholpen die op dit topic waren gestuit en nog niet eerder iets met HA hadden gedaan. Dan is de Fireson/Zendure integratie met de juiste handleiding voor mijn gevoel net even iets toegankelijker. Maar wel met meer overhead.

Daarnaast is mijn ervaring dat je met 2 of meer devices ook een out of the box betere regeling krijgt via de Fireson/Zendure integratie ivm loadbalancing, etc.

Maar wil je het lean & mean houden, heb je HA/Yaml ervaring, een beperkt aantal devices, etc. dan is denk ik de @gielz variant the way to go.

Gebruik hier bewust de Firezon/Zendure variant ivm 3x 2400AC en 4x SF800 die daarmee perfect doen wat ik wil en nodig heb, maar met bijv. 1x 2400AC was ik waarschijnlijk wel overgestapt naar @gielz zijn variant.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-d
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:49
Taro schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:06:
[...]

Is volgens mij ook een deel doelgroep afhankelijk. Heb laatst via een ander platform mensen geholpen die op dit topic waren gestuit en nog niet eerder iets met HA hadden gedaan. Dan is de Fireson/Zendure integratie met de juiste handleiding voor mijn gevoel net even iets toegankelijker. Maar wel met meer overhead.

Daarnaast is mijn ervaring dat je met 2 of meer devices ook een out of the box betere regeling krijgt via de Fireson/Zendure integratie ivm loadbalancing, etc.

Maar wil je het lean & mean houden, heb je HA/Yaml ervaring, een beperkt aantal devices, etc. dan is denk ik de @gielz variant the way to go.

Gebruik hier bewust de Firezon/Zendure variant ivm 3x 2400AC en 4x SF800 die daarmee perfect doen wat ik wil en nodig heb, maar met bijv. 1x 2400AC was ik waarschijnlijk wel overgestapt naar @gielz zijn variant.
Helder. Ik heb nu tweemaal 2400ac draaien onder fireson en die worden nu netjes aangestuurd zoals ik het wil. Ik ga misschien nog een derde erbij plaatsen, dus ik laat fireson nu maar fijn het werk opknappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb even in de TS weer eens de aansturing per Tweaker een update gegeven. Mooi om te zien dat er zoveel Tweakers kiezen voor de Home Assistant sturing.

https://strawpoll.com/05ZdzxXvmn6

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIznA5ZMDZVQr2uaiXThnJkGJfc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/C7TrxSIqFWbOaK4UfmPkNCAt.jpg?f=user_large

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste