• Mscroos
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15:47
Henkoes schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:16:
Is het ook mogelijk om 4 of 5 torens te gebruik met de gast777 proxy? Extra vermogen zou super welkom zijn.
Nee, max 3.

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17:47
maar waarom 3 als HEM 6 aan kan?

• Lange_Slurf
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:28

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Hippe Lip schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:14:
[...]

Ah, ik dacht dat ik de enige was. Dank je voor deze post.
Ik los het op door even naar een ander tabblad van de Gielz te gaan en weer teug. Dan staat de hele dag erop.

Maar het ligt dus niet aan mij of mijn telefoon of HA.

Ik heb het op mijn iPhone. En jij, @Lange_Slurf ?
Hier is het in Edge, maar ook op mn iPad (ook Edge) heb ik dit.

30 dagen EvE online trial

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Mscroos schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 23:27:
[...]

Ik heb net met de debug tool van @gast777 kunnen registreren wat er gebeurd als de accu niet meer reageert. Er werden gewoon POST opdrachten gestuurd en GET ontvangen van alle drie mijn systemen. De output bleef op 0 staan. Doordat de accu met de hoogste capaciteit aan de beurt was om te ontladen bleef de node-red daar de opdrachten naartoe sturen. Als jullie er iets aan hebben kan ik deze wel via DM sturen. Wellicht is er iets van een auto reset mogelijk in de toekomst?
Ik heb ook zo een probleem met één van de twee Solarflow 800 Plus batterijen. Het is al tweemaal voorgekomen dat die ene niet uit de Standby uit Flash (nog niet gezien bij Standby uit RAM) kwam, de andere wel. Het is ook eenmaal voorgekomen dat beide niet uit standby kwamen.

De stroom eraf en er weer op hielp niet. Moest echt de stroom eraf, batterij helemaal uitzetten (6 seconden power knop indrukken) en weer stroom erop. Daarna ging deze vanzelf laden. Vóór het uitzetten gaf het display van de omvormer gewoon aan dat er uitstekende Wifi was. Dit is ook de batterij die bij minder dan 70 Watt (35 Watt per SF800+) niet deed terugleveren.

Ik kan deze ook laten omruilen...
Liebe Kundin, lieber Kunde,
wir haben Ihre neueste Nachricht erhalten.
Sie können versuchen, das betroffene Gerät neu zu starten und anschließend den Betrieb für eine gewisse Zeit weiter zu beobachten. Sollte das Gerät weiterhin nicht die erwartete Leistung erreichen, können Sie uns gerne erneut kontaktieren, damit wir einen Austausch im Rahmen des Kundendienstes für Sie veranlassen können. Wir entschuldigen uns für die entstandenen Unannehmlichkeiten und danken Ihnen für Ihr Verständnis.
Mit freundlichen Grüßen
Zendure Team
Kijk het nog even aan, maar als het vaker gebeurt........

• TBird484
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:24
Henkoes schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:16:
Is het ook mogelijk om 4 of 5 torens te gebruik met de gast777 proxy? Extra vermogen zou super welkom zijn.
Als je meer dan 3 van een bepaalde serie nodig hebt, dan heb je zeer waarschijnlijk niet het juiste product gekocht. Als extra vermogen je usecase is, dan kan je veel beter kijken naar de Solarflow 4000 Mix in combinatie met de Zendure Powerhub.

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 12:42:
[...]

Ik heb ook zo een probleem met één van de twee Solarflow 800 Plus batterijen. Het is al tweemaal voorgekomen dat die ene niet uit de Standby uit Flash (nog niet gezien bij Standby uit RAM) kwam, de andere wel. Het is ook eenmaal voorgekomen dat beide niet uit standby kwamen.

De stroom eraf en er weer op hielp niet. Moest echt de stroom eraf, batterij helemaal uitzetten (6 seconden power knop indrukken) en weer stroom erop. Daarna ging deze vanzelf laden. Vóór het uitzetten gaf het display van de omvormer gewoon aan dat er uitstekende Wifi was. Dit is ook de batterij die bij minder dan 70 Watt (35 Watt per SF800+) niet deed terugleveren.

Ik kan deze ook laten omruilen...

[...]

Kijk het nog even aan, maar als het vaker gebeurt........
Ik had vanochtend ook een freeze met 1 van de 3 sf800 plus. Opdracht werdt wel verzonden maar niet uitgevoert. Ik heb via fireson even de batterij opgezocht en handmatig het schuifje voor opladen op 250W gezet. Daar reageerde hij direct op maar het duurde even voor hij weer reageerde op de proxy.

Ik heb nu wel als test het internet voor de cloud geblokkeerd van de accu's.

🇳🇱Pijnacker Oost/West

• Henkoes
TBird484 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:18:
[...]

Als je meer dan 3 van een bepaalde serie nodig hebt, dan heb je zeer waarschijnlijk niet het juiste product gekocht. Als extra vermogen je usecase is, dan kan je veel beter kijken naar de Solarflow 4000 Mix in combinatie met de Zendure Powerhub.
Die bestond op moment van aanschaf dus niet.. dus ik werk met de huidige situatie

• Henkoes
@gast777 zou eventueel een 4e en 5e toren supported kunnen worden?

• RobTesla
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 18:05
Ik heb hier al dingen zien passeren over zendures die niet bereikbaar zijn of niet reageren op commando's (ZenSDK). Ik heb vandaag eens mijn beide Zendure torens (2400AC) afgesneden van het internet. Ik bedoel: m'n firewall ingesteld dat deze niet naar het internet toe kunnen gaan. Ik heb nu voor de eerste keer gezien dat 1 van de twee eventjes niet reageerde op commando's. En ik heb ze al enkele maanden staan zonder voorgaande problemen. Zou het kunnen dat de Zendures effe echt het noorden kwijt zijn als ze geen "phone home" kunnen doen? Ze proberen misschien de Zendure-cloud te bereiken maar wachten op response en in die periode zijn ze dan even niet te besturen vanop het LAN...?

Oh: en bevestigd dat ze 'offline' zijn in de Zendure app na de firewall-aanpassing en ze even van de WiFi te kicken zodat ze opnieuw moesten verbinden.

[ Voor 10% gewijzigd door RobTesla op 29-05-2026 15:41 ]

On-Grid: 2x Zendure SF 2400 AC met 5 Zendure AB3000X: 29 kWh, Off-Grid: Victron EasySolar-II GX 48V/5000VA + 6600wP Solar met 4 Pylontech US3000C 48V van 3.5kWh: 14kWh - Totaal 43 kWh

• Mscroos
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15:47
RobTesla schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 15:36:
Ik heb hier al dingen zien passeren over zendures die niet bereikbaar zijn of niet reageren op commando's (ZenSDK). Ik heb vandaag eens mijn beide Zendure torens (2400AC) afgesneden van het internet. Ik bedoel: m'n firewall ingesteld dat deze niet naar het internet toe kunnen gaan.
Heb ze vooralsnog gewoon helemaal open staan, met good/excellent verbindingen. dus lijkt mij bij mij niet het geval.

• RobTesla
Mscroos schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 15:47:
[...]

Heb ze vooralsnog gewoon helemaal open staan, met good/excellent verbindingen. dus lijkt mij bij mij niet het geval.
Het gaat inderdaad over al dan niet de toegang naar het internet afzetten. Ik merk het nu inderdaad af en toe bij beide Zendures dat ze geen response geven op http-calls voor een 30-tal seconden. Ik ga de firewall block nog eens weghalen om te zien of het inderdaad dat is. (Ik vermoed van wel, want ik heb dit gedrag in de maanden ervoor nog nooit gezien)

On-Grid: 2x Zendure SF 2400 AC met 5 Zendure AB3000X: 29 kWh, Off-Grid: Victron EasySolar-II GX 48V/5000VA + 6600wP Solar met 4 Pylontech US3000C 48V van 3.5kWh: 14kWh - Totaal 43 kWh

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

RobTesla schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:05:
[...]

Het gaat inderdaad over al dan niet de toegang naar het internet afzetten. Ik merk het nu inderdaad af en toe bij beide Zendures dat ze geen response geven op http-calls voor een 30-tal seconden. Ik ga de firewall block nog eens weghalen om te zien of het inderdaad dat is. (Ik vermoed van wel, want ik heb dit gedrag in de maanden ervoor nog nooit gezien)
Een tijdje geleden werd hier gepost dat alleen DNS requests toestaan en de rest verbieden dit zou verhelpen.

• RobTesla
noo schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:07:
[...]

Een tijdje geleden werd hier gepost dat alleen DNS requests toestaan en de rest verbieden dit zou verhelpen.
Och, daar moet ik over gelezen hebben, volg het hier nochtans ook wel regelmatig op. Dan zal ik enkel de DNS requests eens toelaten, de rest blocken.

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:47
Ik heb daar ook last van, iedere 12 minuten verbreekt de verbinding even.
Zal er ook eens naar kijken, het viel me ook al op de afgelopen dagen dat ik de 2400+ in bezit heb.

[ Voor 17% gewijzigd door Theetjuh op 29-05-2026 17:09 ]

• RobTesla
noo schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:07:
[...]

Getest en negatief... Ook bij enkel DNS toelaten en de rest blocken kreeg ik bij beide Zendures af en toe timeouts.

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:38

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Voor degenen met een Zappi laadpaal voor hun EV schreef ik een stukje in het Ervaringen met MyEnergi topic over zo goedkoop mogelijk laden. Daarbij maakt ik gebruik van een andere integratie van @gielz, de Dynamisch-HA.
Fijn dat je die ook in stand houdt en onderhoudt, Gielz! d:)b

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• zagreus
  • Registratie: April 2020
  • Nu online
RobTesla schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 18:05:
[...]

Getest en negatief... Ook bij enkel DNS toelaten en de rest blocken kreeg ik bij beide Zendures af en toe timeouts.
Hier hetzelfde: verschillende protocollen en poorten apart geblokt, het lijkt mis te gaan bij blocken van mqtt (8883). De rest leek geen problemen op te leveren.
Pagina: 1 ... 51 52 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor de integratie met Home Assistant.

Zie voor algemeen: Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic
Voor integratie met Homey: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey

Zoek voor andere zaken het juiste topic.