Dat vind ik wel een heel bijzondere samenloop van omstandigheden. Dan zou betekenen dat:Brilsmurfffje schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:28:
[...]
Zouden de motoren dan niet volledig uitgevallen kunnen zijn maar dat ze juist even sputterde juist tijdens de rotatie door het water uit de brandstoftank. Na een korte periode komt er weer goede brandstof de motoren in, maar te laat om de motoren voldoende op te laten spoelen voor take-off thrust.
Je zou denken dat je met een dubbele engine failure ook niet meer voor een rotatie, zelfs na v1, gaat maar er gewoon keihard de remmen er opgooit en een spoedgebedje doet..
- een 787 volgens de standaard take-off procedures bij Vrotate zoveel snelheid zou hebben dat hij nog 9 seconden kan klimmen zonder vermogen (kan ik me voorstellen, maar vind ik wel heel veel)
- de hoeveelheid water er bij allebei de motoren tegelijk voor zorgen dat de motor zoveel vermogen kwijtraakt dat de RAT even later geactiveerd wordt
- geen pruttelende motoren op de beelden te zien zijn (geen stoom, rook, of zoiets)
- (op basis van de geruchten van de overlevende) minstens 1 motor geen flame-out had en in het vlakke deel van de vlucht genoeg brandstof kreeg om weer op te spoelen. Vooral bizar omdat de laatste seconden voor impact de angle of attack juist gigantisch wordt, en je dus weer water in de motor zou krijgen...
Ik zeg niet dat het niet zo is, ik zie geen ander plausibel scenario, maar ik vind het een bijzondere samenloop van omstandigheden. Vooral omdat de motoren hun eigen brandstoftanks hebben.