Nee. Wat jij hier stelt klopt helemaal niet. De zoom en ultrawide loopt enorm achter op wat er inmiddels op de markt is, dat is een feit. Misschien moet je je wat verdiepen in wat er bestaat op de markt.blue13x schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 14:42:
[...]
Dit klopt helemaal niet. De camera van een fold is niet matig. De foto's zijn van sterk afhankelijk van of je weet hoe je dit gebruikt.
Het argument over weten hoe je iets gebruikt, is een argument waar ik zeer bekend mee bent, echter gaat dit argument hier totaal niet op. We hebben het hier over wat de camera kan.
Mijn wide angle heeft een grotere sensor, en een diafragma van 1.6 tot 4 vs de 1.7 van de Fold 7.
Mijn zoon is een 1.8 vs 2.4 met een grotere sensor. Mijn ultrawide idem vs de 2.2 van de Fold 7.
Het verschil op de zoom en ultrawide is gigantisch, het verschils op de wide is nog steeds zichtbaar. Zowel qua ruwe specs, als het resultaat.
Samsung komt jaar in jaar uit al niet uit aan de top van de camera telefoons, ook niet met de Ultra.
Feiten zijn feiten, en dat iemands kennis van fotografie een zeer belangrijke factor is in het resultaat, is absoluut zo, maar dat kan geen argument zijn over de kwaliteit van de camera.
En dan? Ik weet niet precies wat het argument is. Ik zie geen exif data, en jpg's waar ieder bedrijf hun eigen postprocessing op zet, is verder niet een argument, want dat komt vaak neer op smaak. Veel telefoons doen standaard al wat extra contrast e.d. toevoegen om het wat aantrekkelijker te maken.DON PAPA schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 15:01:
[...]
Lees even het gedeelte over zoom en UltraWide in deze test 😉
https://www.iphoned.nl/ni...diK_eMZLJ4U6HSRoaUwGjebhn
Voor de duidelijkheid, ik heb hier geen sterke mening over, want ook mensen die raw schieten bepalen vervolgens hoe ze het er willen laten uitzien, sommige scènes kunnen nog wel interessant zijn hoe de software er mee omgaat, maar verder is het om het even.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900