ik wil geeneens meer draadloos laden met mijn flip 7 in de auto. Bij mijn flip 5 heeft dat versneld geleid tot het loslaten van de 2de screenprotector (geplaatst door Samsung) Waarschijnlijk komt dit door de extra warmte door gebruik android auto en het extra warmte door draadloos laden... Liever maar weer een draadje in de auto gebruiken.bluecupra schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:40:
Gezien de Fold 7 niet geheel plat op een oppervlak kan liggen vraag ik mij af of deze geladen kan worden op het (qi) matje welke in veel (nieuwe) auto's te vinden is? Of ben je met deze telefoon en uitstekende camera eiland aangewezen op bedraad opladen in de auto?
In mijn auto werkt dit perfect, geen problemen.bluecupra schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:40:
Gezien de Fold 7 niet geheel plat op een oppervlak kan liggen vraag ik mij af of deze geladen kan worden op het (qi) matje welke in veel (nieuwe) auto's te vinden is? Of ben je met deze telefoon en uitstekende camera eiland aangewezen op bedraad opladen in de auto?
Die wordt toch één keer gratis vervangen en daarna kost het geld?fredgroes schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:15:
[...]
ik wil geeneens meer draadloos laden met mijn flip 7 in de auto. Bij mijn flip 5 heeft dat versneld geleid tot het loslaten van de 2de screenprotector (geplaatst door Samsung) Waarschijnlijk komt dit door de extra warmte door gebruik android auto en het extra warmte door draadloos laden... Liever maar weer een draadje in de auto gebruiken.
nee die regels zijn veranderd werd mij verteld bij de 2de keer vervangen. Binnen garantie periode is het gratis geworden.Daniel. schreef op donderdag 13 november 2025 @ 00:44:
[...]
Die wordt toch één keer gratis vervangen en daarna kost het geld?
Tot nu toe met de Fold7 nog geen last van gehad, enige wat wel echt opvalt is dat de vouw echt een stuk beter zichtbaar is geworden. Maar voor mij is dat niet echt een issue.fredgroes schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:26:
[...]
nee die regels zijn veranderd werd mij verteld bij de 2de keer vervangen. Binnen garantie periode is het gratis geworden.
Zal de fold 8 de s-pen weer terug doen denken jullie?
De pen werd inderdaad niet meegeleverd, je moest die los bijkopen (of de case met pen), maar op de Fold 7 kun je tot verdriet van velen geen s-pen meer gebruiken. Was voor mij reden om geen Fold 7 te kopen.lifeguard schreef op zondag 16 november 2025 @ 18:56:
er heeft toch nooit een pen bijgezeten?
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Dat is een van de redenen dat ik voor de s25U ben gegaan.Of-Aaargh schreef op zondag 16 november 2025 @ 19:20:
[...]
De pen werd inderdaad niet meegeleverd, je moest die los bijkopen (of de case met pen), maar op de Fold 7 kun je tot verdriet van velen geen s-pen meer gebruiken. Was voor mij reden om geen Fold 7 te kopen.
In tegenstelling tot velen gebruik ik de s-pen wel regelmatig.
Aan de ene kant hoop ik het wel. Ik gebruikte hem ook regelmatig als hover voor bepaalde toepassingen.Ruben-vds schreef op zondag 16 november 2025 @ 17:23:
Zal de fold 8 de s-pen weer terug doen denken jullie?
Aan de andere kant, als die er is zal ik hem wel moeten aanschaffen terwijl de 7 los van de s-pen wel goed bevalt.
Heb sinds kort ook de Fold 7 en merk op dat Google Play systeemupdate van 1 mei 2025 is. Is dit de laatste versie beschikbaar voor de Fold 7 ?
Hier is het 1 Augustus 2025 ,bluecupra schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:00:
Heb sinds kort ook de Fold 7 en merk op dat Google Play systeemupdate van 1 mei 2025 is. Is dit de laatste versie beschikbaar voor de Fold 7 ?
Heb je het al een keer aangeklikt en gezocht op updates?
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Uiteraard, al meerdere keren naar gezocht, komt geen update binnen 😏MaD_co schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:00:
[...]
Hier is het 1 Augustus 2025 ,
Bij mij 1 september 2025MaD_co schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:00:
[...]
Hier is het 1 Augustus 2025 ,
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Vandaag is de November 2025 uitgekomen voor de Fold 7 en hiermee is de Google Play systeemupdate nu van 1 juli, blijft vreemd dat die wat achterblijft
November update & Google Play hier op September 2025.bluecupra schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:05:
Vandaag is de November 2025 uitgekomen voor de Fold 7 en hiermee is de Google Play systeemupdate nu van 1 juli, blijft vreemd dat die wat achterblijft
Hebben jullie ook dat als je 2 of 3 keer inzoomt om een foto te nemen de camera app steeds switcht tussen verschillende lenzen? En als je dan meerdere fotos neemt waarbij die verschillende lenzen zijn gebruikt, dan is het verschil in kwaliteit enorm. De ene foto is gewoon scherp en goed, de andere heeft een enorme bak ruis en donkerdere kleuren. Ik neem aan dat in dat laatste geval de 10 megapixel 3x telelens is gebruikt. Met de 200 megapixel hoofdcamera kan je in theorie immers 4x lossless zoomen, en die heeft een veel hogere resolutie.
Wat mij betreft had die 3x telelens er dan niet eens op hoeven zitten, die zit alleen maar in de weg....
Wat mij betreft had die 3x telelens er dan niet eens op hoeven zitten, die zit alleen maar in de weg....
Yup bij 3x zoomen is dat. 1x en 2x gebeurd er hier niks, bij 3 zie je hem verspringen.Theratron schreef op woensdag 3 december 2025 @ 17:22:
Hebben jullie ook dat als je 2 of 3 keer inzoomt om een foto te nemen de camera app steeds switcht tussen verschillende lenzen? En als je dan meerdere fotos neemt waarbij die verschillende lenzen zijn gebruikt, dan is het verschil in kwaliteit enorm. De ene foto is gewoon scherp en goed, de andere heeft een enorme bak ruis en donkerdere kleuren. Ik neem aan dat in dat laatste geval de 10 megapixel 3x telelens is gebruikt. Met de 200 megapixel hoofdcamera kan je in theorie immers 4x lossless zoomen, en die heeft een veel hogere resolutie.
Thanks. Het verschil in kwaliteit tussen beide lenzen is behoorlijk dramatisch vind ik, vooral als er minder licht is.Rohit schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:23:
[...]
Yup bij 3x zoomen is dat. 1x en 2x gebeurd er hier niks, bij 3 zie je hem verspringen.
December update is er ook al
Zijn hier ook tweakers die net als ik, zichzelf afvroegen of ze het kleine display niet te klein vinden, en of ze het grote display wel echt gaan gebruiken in de praktijk?
Ik vind het heel erg gaaf om te zien! Maar ik twijfel heel erg of ik het in de praktijk wel zal gebruiken.
Zitten jullie 50/50 op beide schermen? Of klap je hem bijna altijd open?
Ik vind het heel erg gaaf om te zien! Maar ik twijfel heel erg of ik het in de praktijk wel zal gebruiken.
[ Voor 14% gewijzigd door 0re0 op 06-01-2026 16:09 ]
Op de Fold 4 die ik hiervoor had klapte ik hem eigenlijk bijna altijd open, maar met de Fold 7 merk ik dat ik al meer doe op het voorscherm omdat het bijna net zo groot/breed is als een "slab" telefoon. Ook het feit dat hij veel dunner is geworden helpt hier erg bij, omdat hij dichtgeklapt fijner in de hand ligt.0re0 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:08:
Zijn hier ook tweakers die net als ik, zichzelf afvroegen of ze het kleine display niet te klein vinden, en of ze het grote display wel echt gaan gebruiken in de praktijk?
Voor gebruik ik nu voor het lezen van berichtjes en wat "simpel" scrolwerk. Als ik meer moet typen of lezen klap ik hem wel open. Ik denk dat 50/50 dus wel redelijk in de buurt komt.
Ik ben van een Fold3 naar een Fold7 gegaan en moet zeggen dat ik de eerste paar dagen de telefoon helemaal niet heb opengeklapt nu het front screen veel groter is.0re0 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:08:
who put a "stop payment" on my reality check
Maar dan heeft de fold niet echt een toegevoegde waarde?DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:26:
[...]
Ik ben van een Fold3 naar een Fold7 gegaan en moet zeggen dat ik de eerste paar dagen de telefoon helemaal niet heb opengeklapt nu het front screen veel groter is.
In bed nog even een filmpje kijken of als ik aan boord ben, in mijn kooi is geen plek voor een laptop. Of als ik even snel wat op 1 van mijn servers moet doen. Filmpjes maken doe ik ook altijd opengeklapt.0re0 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 03:29:
[...]
Maar dan heeft de fold niet echt een toegevoegde waarde?
who put a "stop payment" on my reality check
Sinds gister ook een Fold 7 gebruiker. Vroeger altijd in het Android kamp gezeten en afgelopen half jaar toch een iPhone 15 Pro geprobeerd. iOS is leuk maar ik ben blij weer terug te zijn in kamp Android.
Wat mij opvalt, de foto kwaliteit van de Fold 7 is slechter dan de iPhone 15 Pro. Had het her en der al gelezen maar toch altijd jammer dat het alsnog tegen valt.
Daarnaast mis ik wel echt de 'galerij' slimmigheden van iOS. Zoals het automatisch albums maken van personen, albums maken van locaties waar je bent geweest, albums van .... (Noem maar op). Is zoiets ook te realiseren voor UI8.0 van Samsung / Android?
Voor de rest, heerlijk toestel en een genot om weer meer naar eigen hand te kunnen instellen.
Wat mij opvalt, de foto kwaliteit van de Fold 7 is slechter dan de iPhone 15 Pro. Had het her en der al gelezen maar toch altijd jammer dat het alsnog tegen valt.
Daarnaast mis ik wel echt de 'galerij' slimmigheden van iOS. Zoals het automatisch albums maken van personen, albums maken van locaties waar je bent geweest, albums van .... (Noem maar op). Is zoiets ook te realiseren voor UI8.0 van Samsung / Android?
Voor de rest, heerlijk toestel en een genot om weer meer naar eigen hand te kunnen instellen.
Ik gebruik Google Photo ipv Gallerij van Samsung.RoadRunnerRik schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:09:
Sinds gister ook een Fold 7 gebruiker. Vroeger altijd in het Android kamp gezeten en afgelopen half jaar toch een iPhone 15 Pro geprobeerd. iOS is leuk maar ik ben blij weer terug te zijn in kamp Android.
Google Photo maakt wel collecties van plaatsen en herkende personen.
Ik krijg ook wel eens een collage van een bepaald thema aangeboden. Soms een dag weg van twee jaar geleden of een bepaald persoon.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
De Samsung gallerij doet dat soort dingen ook gewoon, maar het zit misschien niet waar je het verwacht. Als je naar de zoek functie gaat in de Gallerij app dan krijg je als eerste kopje bovenaan bijv. "People and Pets" en daaronder een kopje "Locations" etc. (ik gebruik mijn toestel in het Engels, sorryRoadRunnerRik schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:09:
Het kan mogelijk wel even duren om het toestel die dingen te laten vullen. Als ik mij niet vergis gaat dat op de achtergrond als hij aan de lader ligt. Mogelijk moet de gallerij app actief of op de achtergrond draaien.
Verder kan je ook functies aanzetten dat hij automatisch "Stories" en "Memories" voor je maakt.
[ Voor 5% gewijzigd door Propane op 13-01-2026 16:57 ]
Geniaal. Super bedankt!Propane schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:56:
[...]
Als je naar de zoek functie gaat in de Gallerij app dan krijg je als eerste kopje bovenaan bijv. "People and Pets" en daaronder een kopje "Locations" etc. (ik gebruik mijn toestel in het Engels, sorry).
Begin van de week voor het eerst langs de Samsung store geweest (Hoog Catharijne) om een nieuwe screenprotector op het binnenscherm te laten plakken. Moest ca 45 min wachten om daarna m'n toestel weer op te halen. Wel even wennen als je normaliter altijd zelf je screenprotectors plakt
dat is al redelijk snel voor je fold 7... Hopelijk is mijn flip 7 niet hetzelfde lot toebedeeld.RoadRunnerRik schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 08:15:
[...]
Geniaal. Super bedankt!
Begin van de week voor het eerst langs de Samsung store geweest (Hoog Catharijne) om een nieuwe screenprotector op het binnenscherm te laten plakken. Moest ca 45 min wachten om daarna m'n toestel weer op te halen. Wel even wennen als je normaliter altijd zelf je screenprotectors plakt
zit er bij mij nog prima op aan de binnenkant!RoadRunnerRik schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 08:15:
[...]
Geniaal. Super bedankt!
Let op:
Voor het bespreken van leveringen en prijzen kan je terecht in: Samsung Galaxy Z Flip 7 / Z Fold 7 levertijden & prijzen
Accessoires mogen besproken worden in: [Samsung Galaxy Z Fold 7/Z Flip 7/FE] Accessoires
Voor kortingscodes kan je terecht in het kortingscodestopic op dit forum. Vragen om codes in dit topic is niet de bedoeling
Voor het bespreken van leveringen en prijzen kan je terecht in: Samsung Galaxy Z Flip 7 / Z Fold 7 levertijden & prijzen
Accessoires mogen besproken worden in: [Samsung Galaxy Z Fold 7/Z Flip 7/FE] Accessoires
Voor kortingscodes kan je terecht in het kortingscodestopic op dit forum. Vragen om codes in dit topic is niet de bedoeling